Én tudom, hogy a legtöbben hülyének tartanak, hogy van Cora Bizalomkártyám (különben három van a három fővároskörnyéki áruházba), de hát miért konzumidióta az ember, ha nem ezért. Különben tényleg egy csomó ajándékom van a pontokból, tényleg megéri, de nektek erről nem kell tudnotok. Szopni persze lehet vele.
Namost pontok járnak a vásárlás után különféle szabályok szerint (pl. 2000 forintonként 2 pont), de vannak bizonyos termékek, amelyekre külön is jár pont, ezeket a neten is közzéteszik (mindig késve), kifüggesztik (jobb áruházakban, pl. Fóton oda is adják a listát, ha kéri az ember, Törökbálinton nem), és a termékekhez is kiírják a polcra.
Ezeket a pontos termékeket nyilván gyűlöli az áruház, és mindent megtesz, hogy a vevők is becsapva érezzék magukat. Én nem értem, hogy miért, ha ilyesmit bevezet a cég törzsvásárlóinak, akkor azt hinném, hogy jó neki, ha nem akarják csinálni, nem kötelező, ne csinálják. De a Cora csinálja, csak mindig úgy, hogy ne legyen benne köszönet. Eleve a termékek zöme nem szokott lenni, se a meghirdetett ciklus elején („még nem jött meg”), se a végén („már elfogyott”), se a közepén („miafrancnak legyen?”).
De vannak szofisztikáltabb gyűlöletkeltési akciók. Például, hogy egy áruból létezik különféle „kiszerelés” (méret, ízesítés, szín). Szigorúan az egyiket meghirdetik a pontos termékek katalógusában, de az a méret, íz, szín pont nincs, viszont van az összes többiből. Már csak annyi kell a jó mókához, hogy ahol a másik (többi) kiszerelés van, arra a polcra kitegyék (az egyébként nem kapható) hasonló termék pontjaira utaló harsány cédulát.
Az összeesküvés-elméletek hívei abban hisznek (főleg a cég alkalmazottai, érdemes beszélgetni velük, náluk illojálisabb dolgozói csak a MÁV-nak vannak), hogy szándékos beugratás az egész, mert így vásárol is a hülye júzer, de pontot se kap. Szerintem ez marhaság, a 2-3 megspórolt pont (20-30 forint) nem hoz annyit a Cora konyhájára, nyilván többet veszítenek a lojális vásárlók (aki egyáltalán nézi a pontokat) bosszantásával. Bizonyára egyszerű, magyaros ostobaságról, oda nem figyelésről van szó.
Tegnap Törökbálinton jártunk (30 pontos nap van megint keddenként, persze nem kaptam meg az erről szóló levelet, még jó, hogy ráhibáztam), ott fotóztam ezt (alsó, nagy kép). Ott a teák között a polc alján a feltűnő címke a 3 pontos termékről: Twinings earl Grey tea. És fölötte a Twinings earl Grey tea. Csakhogy a pont az 50 grammosra járna (piros nyíl), az nincs a boltban. Kapni a 100 grammosat lehet (piros karika).
Vettem egyet, itt a számla részlete is (kisebb kép). A zöld nyíl mutatja, hogy milyen, ha tényleg kap pontot az ember (történetesen egy másik Twinings tea, filteres english breakfast), a piros karika a meg nem kapott pont helye.
Persze ilyenkor nem érdemes reklamálni. (Amúgy szoktam, ha nem ad a pénztárgép pontot olyanra, amire kéne, mert „elfelejtették” beírni az adatbázisba.) Hiszen miért adnának pontot, a vásárolt termékre nem jár. Csak nem vagy olyan, hülye, hogy valamit, amúgy nem vennél meg, csak azért raksz a kosaradba, hogy pontot kapj?!
Az utolsó 100 komment: