Tékozló Homár

Egérinvázió a Westendben?

2008.03.14. 09:59 | jackyll | komment
Frenky egy csendes reggelen lőtte ezt a rágcsálót a Westend kajáldaszintjén. Egy helyi biztonsági őr szerint tele van velük a pláza, és tehetetlenek az egerekkel szemben. Egy kamikáze kebabossal (majdnem szendvicsembert írtunk) biztos át lehetne csalogatni őket a szomszédos irodaházakba, épületekbe, ha nem akarják, hogy a durva mutáció után átvegyék a hatalmat:
Nemrég voltunk a Westendben és gondoltuk megreggelizünk naivan, válogatunk a földszinten a kajáldák között, míg nem  belefutottunk egy egérbe vagy patkányba, nem tudtuk eldönteni mi is. Gondoltuk szólunk biztonsági őrnek vagy takarítóknak, találtunk is egy takarítót, akinek elmondtuk mit találtunk és hol, mire ezt mondta "Igen tudjuk, és sok van belőlük, nem tudunk mit tenni velük" ezek hallatán gondoltuk már nem is vagyunk éhesek ha  több is van még, haladtunk kifelé az épületből  jött egy biztonsági őr annak is gondoltuk szolunk, elmondtuk neki mire, állatvont és elment. Mielőtt elhagytuk volna az egérinvázióval megszállt Westendet az Információs kishölgyhöz is odamentük, hogy elmondjuk neki, nagyokat pislogott telefonált egyet és megköszönte hogy szóltunk neki.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepin bácsi 2008.03.14. 10:07:06

2 egér van a vesztendben ?

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.03.14. 10:08:27

Nekik is kell élni valahol, van kaja meg minden ami kell.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.14. 10:09:34

"Igen tudjuk, és sok van belőlük, nem tudunk mit tenni velük"

Megfejtés, egy szó: macska.

Vidocq 2008.03.14. 10:13:25

Ez nem egyedi jelenség. A Marriot éttermében a bárpult emelvénye alatt döglött patkány is volt. A Margitszigeti Thermal szálló-ban detto...
Tudom mert mi végeztük a felujítást :D

AlexWolf 2008.03.14. 10:16:51

Egy biztos én nem ölném meg őket. Lehet szentimentális vagyok, de úgy vélem az ilyen (és a többi)állatnak is joga van az Életnek nevezett szörnyűséghez. Kéne vlami egércsapda (non-lethal). Aztán meg jól kitelepíteni a rágcsálókat valami erdőféleségbe. Ott majd a természet megoldja, vagy túlélik.

Lxxxx 2008.03.14. 10:22:24

Kínai étkezdéből kéne több oda.

Tajparaszt 2008.03.14. 10:24:58

Jááááj! Hozzatok egy elefántot a porcelán boltból:)

Tegye fel a klaviatúráját, aki úgy gondolja, hogy a közvetlen városi környezetében 1 km-en belül nincs 10 db patkány-egér-denevér és/vagy ezek kombinációja.

Most mondjam, hogy tévednek?
Nem mondom:)

princessophia 2008.03.14. 10:27:43

" Nem tudunk mit tenni velük"?!
Hát dehogynem. Rágcsálóírtás, fertőtlenítés,lomtalanítás, miegymás és megoldódik a probléma.
De csak egyél ott nyugodtan.Jó a kaja, az egerek is szeretik.

Secnir 2008.03.14. 10:33:40

"tajparaszt 2008.03.14. 10:24:58

Tegye fel a klaviatúráját, aki úgy gondolja, hogy a közvetlen városi környezetében 1 km-en belül nincs 10 db patkány-egér-denevér és/vagy ezek kombinációja."

jelentem feltettem.
.
.
.
ugyanitt 4 db éhes kandúr ingyen elvihető

torma99 2008.03.14. 10:35:54

A 70-esekben ha jól tudom komoly probléma volt pesten a patkányokkal, de aztán megoldották valahogyan. Ez a kis mütyür nem tűnik patkánynak/ csak kicsi még.
Az a kár hogy nem lehet őket agyoncsapkodni mert ugye a kis lukaikba nem férünk be , a méregre meg egy idő után immunissá válnak...
Egyébként nem kell ezen annyira meglepődni, hogy egy világváros kellős közepén, ahol ráadásul sok étterem van összezsúfolva (ergo van kajaraktár, maradék stb.) megjelennek a rágcsálók. Ez természetes :-)

elwood 2008.03.14. 10:36:07

Szerintem itt a húsvéti állatsimogató sokkal állatbarátabb megoldásával találkozhatunk.

Éljen a westend.

(Ugye medvéket még nem engedtek szabadon ...)

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.03.14. 10:42:31

Azért mert emberek vagyunk, még nem csak a miénk a világ. Amúgy meg jó pár vendéglátó-helyen dolgoztam, ahol a rágcsáló-, és rovaralkatrészek az ételek szerves részét képezték.. De finnyássak egyesek..

Dr Bubo 2008.03.14. 10:45:35

Rágcsálóval tele van a pláza,
Feri végre menj már a p...ba!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.03.14. 10:47:10

Nem tudom látta-e valaki a Macskafogó c. dokumentumfilmet.

Nem tudom olvasta-e valaki a Galaxis utikalauz stopposoknak című, a Föld történetét a valóságnak megfelelően összefoglaló könyvet.

Ezek után mit csodálkozunk, hogy egér vana westendben. Felmérik a terepet, na.

Tréfagörény 2008.03.14. 10:50:51

Nem értem mi a probléma az egerekkel? Egész tűrhető ízük van. Én legalábbis már ettem olyan levest amibe "véletlenül" belefőztek pár egeret. És még élek.

kadaj01 2008.03.14. 10:54:09

Olcsón, és gyorsan meg lehetne szabadulni az ilyen anomáliáktól : 3-4 nagydarab, hím macska...

Sir Pub 2008.03.14. 10:54:53

tajparaszt 2008.03.14. 10:24:58


3 db hálózatról (220V) működtetett ultrahangos egérriasztó másfél éve beizzítva, azóta csak én szoktam éjszaka dézsmálni a kaját. Hatósugár 80-100 méter (leírás szerint).

Klónozott egér 2008.03.14. 10:57:22

Miért, szerinted a bevásárlóközpontok nincsenek dugig egerekkel? Nem csak a raktár, hanem a bevásárlótér is!
De nemcsak egér, vannak madarak is stb.
Azok is a kajádra szarnak! Jobb esetben csak a csomagolására.
Életet az egereknek!!!

betépett felhasználó 2008.03.14. 11:04:38

jeee
a ketfarku magyar eger...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.14. 11:10:05

Azt azért megnéztem volna, amikor a biztiőr ÁLLATVONT....:)

elwood 2008.03.14. 11:16:07

"ultrahangos egérriasztó másfél éve beizzítva, azóta csak én szoktam éjszaka dézsmálni a kaját."

Mennyivel jobb ha nagyothalló egerekkel kell osztozni ?

Dr Bubo 2008.03.14. 11:21:04

T.Kadaj01!
A hím macskát kandúrnak hívják, van csizmás alfaja is.
Egyébként gimnazista koromban a 80-as évek elején a nyári szünetben 1 hónapot dolgoztam a Bábolnai Fertőtlenítő Állomáson, a Mexikói úton volt a telephely, patkány és egércsapdákat telepítettünk,a csatornákba, vasútállomásokon stb, benne vérzékenységet okozó méreggel.
Sárga színű, zöld csíkos barkassal jártunk.(Nem)szép idők voltak!

Sir Pub 2008.03.14. 11:21:24

Amelyik egér nagyothall, az már nem él, mert működik a természetes szelekció:-))

BiG_ 2008.03.14. 11:27:09

Ha a Macskafogónak lehet második része, akkor az Egér a Marson című mesefilmnek is.
Íme, az Egér a Plázában verzió :-)))

Üdv!

cenzúra forever 2008.03.14. 11:27:34

scenir, te azt honnan tudod?

azért egypatkányt meg egy egeret illene tudni megkülönböztetni még egy pestinek is.

Secnir 2008.03.14. 11:36:43

cenz ura.
hmmm.
nem sűrűn olvasol homárt gondolom, kommenteket még ritkábban
-nem vagyok pesti
-"egypatkányt meg egy egeret" meg tudok különböztetni. még a pilóta barátjukat a denevért is.
-a macska nem kell hogy feltétlenül egérre vadásszon; amikor a párzásra készülve megjelöl mindent, azt a feromonanyagot az egér a pici orrával több száz méterről kiszagolja. na oda nem megy.
-a patkány -és rokona a pocok- egyik természetes ellensége a kutya. ahol kutya, ott patkány és pocok nem.
-denevér. na az nálunk nincs. lefotózhatom a házzal szembeni fenyőn az egyik kedvenc baglyunkat. (többek között az egér és patkány népsűrűség ezért ritka nálunk)

Porcelán az elefántboltban 2008.03.14. 11:50:40

Vidáman szaladgáló egérke: jó jel!
Döglött egérke: ne egyél itt!

Úgy amúgy szerintem is cuki. Lehet, hogy terjeszti a betegséget, de aki a földről eszik egy ilyen helyen, az megérdemli.

:)

Dr Bubo 2008.03.14. 11:53:09

Secnir előtt felrepült a bagoly a fára,
Gabi mondta: Feri vére menjél a p...ba!

2008.03.14. 11:54:25

Lassan mondom, hogy mindenki megértse:
aki plázába jár kajálni, az SI-KE-RES EM-BER NEM LE-HET!!!

Dr Bubo 2008.03.14. 11:55:22

heyesbítek: Feri végre menjél a p...ba!

Dr Bubo 2008.03.14. 11:56:25

helyesbítek: helyesbítek

qmanto 2008.03.14. 11:59:04

Hello
En a Westendben dolgozom. Es nem csak a bevásárló és kaja szinten van hanem mindenhol..( irodaházakban és megmerem kockáztatni hogy a Hiltonban is.)
Az egesz épület egy váz szerkezet igy a rágcsálok gond nélkül ejutnak a garázstól a tetöig bárhova. Mivel az egész épületkomplexusra kiterjedt a jelenség ezért nem tudják kiirtani öket végleg szerintem.
Lehet hogy valami hidrogénbomba szerüség segitene a dolgon, de azt hiszem az egerek azt is tulélnék:))

qmanto 2008.03.14. 12:00:57

komplexum akart lenni:)) de a komplexus egész jol hangzik:)))

Secnir 2008.03.14. 12:02:46

"Dr Bubo 2008.03.14. 10:45:35
Rágcsálóval tele van a pláza,
Feri végre menj már a p...ba!"

"helyesbítek: helyesbítek" :helyesbitek (jóképű bitek)

Rágcsálóval tele van a pláza,
Dr Bubo végre menj már dolgozni!

Dr Bubo 2008.03.14. 12:06:01

dolgozom, csak nem jön Ügyfél...

köpőcsésze 2008.03.14. 12:11:54

Talán az ombudsmanhoz lehetne még fordulni
ez miatt a csóri egér miatt....
Ha már a westendben boldog- boldogtalant ezzel traktáltatok eredménytelenül.

Hova menjen szegény, templomba????

Gumidomino 2008.03.14. 12:15:55

ki akarjátok nyírni?!
lehet hogy családfenntartó

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.14. 12:19:48

1 egér még messze nem invázió. Bár volt több egerem is, látni lehet rajta, hogy elég kicsi, akár az állatboltból is megszökhetett. Egyértelmű, hogy oda meg, ahol a kaja van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.14. 12:21:35

melyik hulye macsek az amellik egerre vadaszik, mikor ottvan tonnaszamra a whiskas

lehet hogy vasarnap atjarnak templomba is

Grafit Macska 2008.03.14. 12:22:24

Nagyon aranyos! Nálunk a kutyakaját dézsmálják rendszeresen4 De azért nem bántjuk őket, mert nem mehetnek napszámba!Muszáj valahol máshol megkeresni a betevőt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.14. 12:34:02

hello macsek
Te aztan igazan illetekes vagy az ugyben

ámbátor 2008.03.14. 13:23:10

Aki ma egy humanoidra azt mondja, hogy kishölgy, az holnap emberkézni fog és aztán már bármi gonoszságra képes.

Miss Marple 2008.03.14. 13:36:59

Ne tessenek tévedni, a WestEnd irodaházában rendszeres a rágcsálóirtás. És ez mind maguk miatt, gyarló informatikusok, mert a gépek vezetékei miatt szükséges dupla padló a széthagyott/leejtett és otthagyott kajával bélelve igazi egérhotel. A megrágcsált kábelek bizonyítják.

Különben meg kinek mi baja azzal, hogy benyomakszik a bioszféra ebbe a falanszterbe?!

hófehérke (törölt) 2008.03.14. 13:47:23

Én a múltkor csótányt láttam a WestEndben, de nem fényképeztem le, hanem sikítozva elfutottam.

JDG 2008.03.14. 13:59:57

Dr Bubo 2008.03.14. 10:45:35

Rágcsálóval tele van a pláza,
Orbán végre húzzon a f...ra!

AlexWolf 2008.03.14. 14:03:00

hófehérke, neked inkább a mérgezett almától kéne félned...vagy a mérgezett egértől.

cenzúra forever 2008.03.14. 14:12:21

kedves Secnir

régóta olvasok homárt, te még itt sem voltál akkor, kommentekkel is így vagyok, csak váltanom kellett nicket, a mostani azt hiszem egyértelműen kifejezi, miért.

A kommentemnek az első része vonatkozott rád; nem hiszem el, hogy 1 km-es körzetben nincsen körülötted "egypatkány", egér, vagy pocok. városi környezetben. jöhetsz nekem lexikonokkal, akkor sem. olyan nincs.

az pedig, hogy "egypatkányt" nem tud valaki megkülönböztetni egyegértől, a post írójára vonatkozi, ha elolvasod mégegyszer és nem csak kommentezgetsz, majd rájössz.

na csá őshomáros

hófehérke (törölt) 2008.03.14. 14:17:47

AlexWolf,
attól is félek :)

johevi 2008.03.14. 14:59:39

Egeret látni Obiban, Tescoban nem kell kihegyezni egyre.

Zahal 2008.03.14. 15:06:16

tényleg, telepíteni kéne cicákat a plázákba. bár lehet, hogy akkor meg a macskaszőr és a szétrágott, darabokban lévő egértetemek jelentenék a problémát.

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.03.14. 15:13:29

ugyan-ugyan, én a vesztendben található szállodajellegű építményben dolgoztam 4 évet, ott nem csak egerek voltak rendszeresen, de mindenféle egyéb rágcsáló, kisállat, bogarak, rovarok, egyebek... a legdurvább eset a beszökésre egy kósza kóbor piszénpisze kölyökmacska volt, aki belógott a nyitott rámpán keresztül, kergettük vagy fél napot, mire meg tudtuk fogni a kis dögöt, aztán jól megpárizsiztattuk, megtejecskéztettük a kis ingyenélőt, és egy nap alatt találtunk neki nevelőszülőket. remélem, jól van a kis csöves.

Sanyiii 2008.03.14. 15:14:01

én múlthéten a duna pláza mozijában találkoztam egy kedves kis rágcsálóval... tavasz van, szaporodnak :)

toxikus 2008.03.14. 15:15:27

görényeket, nyesteket a plázákba!:P

Dr Bubo 2008.03.14. 15:15:59

JDG!
Belőled az indulat beszél, bár nem csodálom, hogy ideges vagy mostanság:
időtök lassan lejár!

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.03.14. 15:16:13

jaja, nekem is mutatott az informatikusunk egy számítógépházból kiszedett, mumifikálódott egerentyűt, aki azt a botorságot követte el, hogy szétrágta a vezetéket, és kimúlt a kettőhúsztól... nem kell ide macska, elintézi az áram...

sankec_ 2008.03.14. 15:18:04

anno én is láttam match(westend) egy csótányszerűséget a kiflik közt, többet csomagolatlan kaját ott nem vettem :(

hathuszas 2008.03.14. 15:42:13

minden étteremben van, esetleg lesznek "lények" amik,akik elszaporodnak bent és a környéken...( szakács vagyok...) napi ajánlat ocsóé? :-)

optipista 2008.03.14. 15:58:43

...állatkínzunk, állatkínzunk?...
Tiszteljük kérem az egerek jogait! Méghogy kaját lopnak. Ilyen igaztalan vádakkal úriember nem vagdalózik kérem.
Micsoda szélsőjobbos, fasisszszsszzzta népség, ráadásul fajgyűlölő! Mit kell itt rögtön leegerezni szegény állatot, bocsánat élőlényt. Szánalmas csürhe. Éljen a bal, a liberál, meg Gyuccsány. Jeeeeee.

optipista 2008.03.14. 16:02:08

Hófehérke. Olyan szépeket írsz. Máris beléd szerettem. Ráérsz szombaton? Meghivhatlak egy sajtos hambira a Westendbe? :-))

Kactus 2008.03.14. 16:22:04

Én is lehúztam a Westendben 3 évet, egerek mindig voltak és mindig is lesznek. Csótányok. Igen azok is. Főleg ahol popcorn kapható...

gibier 2008.03.14. 16:50:19

látni, senki sem veszi komolyan ezt az egeret...a vicclődőknek no és mindenkinek sok sok szeretettel ajánlok egy sétát az éttermek mögötti folyosón...a nyitott ajtókon benézve, sztem nincs ember aki többet ott enne...csupán egy kérdés...ANTSZ?
...feldughatják a HACCP-t a seggükbe, amit nem mellesleg tőlünk nyugatra csak egy "Az meg mi a f...z?" kérdéssel válaszolnak meg. Hát ez a biznic is csak a balekok országában fial...

Pilatus 2008.03.14. 16:51:51

És az egerek nem panaszkodnak valamelyik blogban, hogy a vesztendben elszaporodtak az emberek?

harmincas 2008.03.14. 16:55:56

Netes barátom! Könyörgöm, ne menj oda! A vesztendbe rohansz!!!

Kelpo 2008.03.14. 17:53:09

hogy kell állat vonni?

Franky 2008.03.14. 18:11:31

Szerintem úgy beállítani a fényképezőgépet, hogy a kép aljára beírja a dátumot/időt, ősi .... szokás. Aki az ilyen képet még blogra/iwiwe, stb. kirakja, csak lúzer lehet.

Vladimir Harkonnen 2008.03.14. 18:32:01

Tessék örülni az egereknek! Eleszik a kaját a csótányok elől!

fakkjú 2008.03.14. 19:02:46

a westendben csak 1 egér van,a többiek nála vannak vendégségben

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.14. 19:25:16

De ez miért akkora téma?Még a parlamentben is vannak, pedig ott aztán nemtudom mit esznek, papírt? :D Minden kajáldában van legalább egy kedvenc háziállat is.Ők voltak ott hamarabb mégsem rinyálnak hogy plázákat dobnak az utjukba :P

Átlagarcú 2008.03.14. 19:33:34

Sencir
"-a macska nem kell hogy feltétlenül egérre vadásszon; amikor a párzásra készülve megjelöl mindent, azt a feromonanyagot az egér a pici orrával több száz méterről kiszagolja. na oda nem megy."

Ez a megoldás. Macskákkal kell körülhugyoztatni mindent. Mégiscsak gusztább, mint a kisegér:)

ambbay 2008.03.14. 20:04:18

Lehet hogy csak a kinai éttermet kéne bezárni. Cipösz cirke, muhaha

hófehérke (törölt) 2008.03.14. 20:15:02

Köszi optipista, de a hambit inkább kihagynám :)

Kniight 2008.03.14. 20:49:11

A Műszaki Egyetem I (legújabb) épületében is hirtelen megjelentek az egérfogók az elődadótermek sarkaiban. Azzal viccelődtünk, hogy az egyikbe beleteszünk egy öreg PS2 példányt. Nem tudom, megcsinálta e valaki.

Egyébként fogott egeret az egyik csapda.
Megmutattuk a portásnak az meg megörült hogy hazaviszi a macskájának. Hát nekiadtuk.

Letícica 2008.03.14. 22:38:15

Macskákat WE-be!
Legalább értelmes és hasznos plázacicák is lesznek benne:)!

Kishamuci 2008.03.14. 23:07:39

na de könyörgöm, mi az a pláza ??!! :S

Tib 2008.03.14. 23:55:39

Az a mókás, hogy mindenki hogy megijed egy egértől, patkánytól meg pláne, de hogy a galamboktól akkor miért nem? A világ legpiszkosabb állatai, mindenféle betegséget hordoznak, a tollas patkány ugye nem véletlen név. És senki sem rémül meg, ha a Skála Metró előtt tömegével vannak, ha a p*csa öreg nénik etetik őket, ha az égvilágon mindent összeszarnak.

Szóval ha csak pár egér lenne a Westendben, és galamb sehol egy szál se, én bizony kibírnám.

Tib 2008.03.14. 23:57:16

Kniight: hát ha hazavitte, akkor rosszul járt a macsek, mert a BME I épületében vérzékenységet okozó mérget helyeztek el...

Barci 2008.03.15. 01:28:58

Minden nagyváros tele van patkányokkal. Ha jól tudom lakosság száma * 2 számnál szokott problémás lenni. Budapesten ez csak valami 1,5, szóval Hawaii :)

Barci 2008.03.15. 01:30:27

Tib: az mondják, hogy aki a galambokat eteti, az a patkányokat eteti...

úrilány 2008.03.15. 05:10:35

s vajon mennyire szegény a vesztend egere? mit a templomé? vagy azért jobban megy neki a sora?

Roy 2008.03.15. 07:44:29

Néhány macska, és lőttek az egereknek.

Amusing 2008.03.15. 07:51:34

valóban ez nem akkor csoda, bezzeg ha az én boltonba lenne ilyen, tuti 1 hónapra minimum bezárnának
Fő az egyenlőség !!!
Tescókba meg rakat veréb is, de ki foglalkozik vele, hogy lesz**ák a zsömit meg a kenyeret? .... senki

2008.03.15. 08:00:36

..na de mi az a 34?

Jogging 2008.03.15. 09:39:03

Dr Bubo 2008.03.14. 11:21:04

:-))
Az első munkahelyem. A Bábolnás barkasz azért volt jó, mert nyáron sem lehetett a fűtést kikapcsolni benne.

A biológusok pedig azzal (is)kísérleteztek, milyen ízt szeret a patkány. Olyan aromát kellett adagolni az irtószeres korongokba.
Az epres íz volt a nyerő akkoriban. (90-es évek)

A fővárosnak akkor még szerződése volt patkányirtásra a most Bábolna-Bio néven futó céggel. Csótányt pedig a nagy lakótelepeken kellett irtani.
Aztán nem szerződtek, és elszaporodtak a patkányok.

Amici 2008.03.15. 10:26:03

Hát ez nem új! kb. 10 éve történt a SZTE menzán:
Én: - Hé! Az egy csótány ott a csalamádés tányéron?
Mancika néni: - Jé, tényleg. Köszi, hogy szóltál.
Erre leveszi a csótányt a tányérról, és megkérdezi: - Kéred a csalamádét?
Én: - buáááááá (róka kergetés a menzai wcben)

Manyizga (törölt) 2008.03.15. 11:43:30

Ez a Lecsó főszereplője, és ment dolgozni! Ezt a felhajtást...

NGabor 2008.03.15. 12:00:33

Az amszterdami repülőtéren madár lakik, rendszeresen sétálgat/repked az étterem részen, de még senkinek nem volt a terhére.

peca1000 2008.03.15. 12:39:37

Pécs Árkádban a mosogatóból csótányok jöttek ki. Kolleganőm akorát síkított, hogy majdnem szívrohamot kaptam. Az is igaz, hogy mindent a mosogatóba öntöttek (leves, kajamaradék letuszkolva, felmosóvíz) 3 nővel dolgoztam, de olyan lusták voltak mint a föld. Ha a WC-be öntötték volna ezeket nem jöttek volna a csótányok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.15. 13:03:27

A sok lájtkólázó-csipszzabáló plázapatkány miatt szaporodtak el az egerek is. Bővebben: kitalator.blog.hu/2008/03/10/uj_taplalkozasi_divatnepbetegseg

radzeer3 2008.03.15. 13:06:50

Még mindig a Bábolna-Bio írtja a patikat a fővárosban.Én már a Renault korszakban dolgoztam ott.Baromi Dániel idejében.A képen egér látszik.

Tejfel Karcsi 2008.03.15. 13:22:02

legalább nincs csótány! az Árkádban azok hemzsegnek!

lioliom 2008.03.15. 13:39:01

Én is ugyan így jártam,mikor láttam.Mindenki lesza...ta.Miután az egyik kifőzde pultján a colagépnél csótányt láttam szambázni megelégeltem és felhívtam saját mobilomon a tudakozót,majd a helyi XIII.ker.ÁNTSZ-t is.Itt ért a döbbenet,ahelyett,hogy pattantak volna közölték Ők nem illetékesek hívjam ezt és ezt a számot.Mire bátorkodtam neki jelezni talán neki van hivatali telefonja,hogy átszóljon a kollégájának le akadékoskodó vén nyanyázott /férfi volt/és lecsapta a telefont.Mikor újra hívtam a központos már nem tudta kit kapcsolt,sőt már Ő is tudta,hogy nem Ők az illetékesek.Az egér maradt beszorulva a mostan fagylaltozóként üzemelő,akkor épp átépités alatt levő bolt rácsa alatt,a csótányok meg a pulton.Az eladó lány mégcsak meg sem rezzent mikor szóltam és neki kellett kézzel elkapni és eldobni.Azt mondta rengeteg van,nem tudnak mit csinálni velük.Azóta nem eszem a West Endbe és csodálkozom az ott evő rengeteg ember gyomrán,milyen jól bírják.Tenni ellene?Demján még az ÁNTSZ-nél is nagyobb úr!Bezzeg,ha egy patyolat tiszta kis egyszemélyes kifőzdébe nincs papír türülközö vagy felírat a falon,hogy hideg víz,megy a büntetés,az okosság,hátha tönkre megy.Hiszen Ö a kisebb ellenállás.Jogegyenlőség?Ugyan!

lioliom 2008.03.15. 13:40:58

Igen Karcsi!Ráhibáztál.Látod már írtam is miközben Te felvetetted!

Rebca 2008.03.15. 14:19:15

Én múltkor láttam egy füstölgő kukát a mammutban, szóltam egy biztonságinak, azt mondta jóvan, keressek egy másik biztonságit, őneki nem ez a dolga. Há' bazeg.

Attilajukkaja 2008.03.15. 14:52:18

Sajnos Tajparaszt tudja jol: ezek mindenhol ott vannak! Se mereggel, se csapdaval, plane macskakkal, nem lehet kiirtani oket. Nagyon-nagyon ki kell eheztetni egy cicat, hogy egeret egyen (patkanyt akkor sem, mert nem tudja megfogni). Igaz, a macskak szeretik oket megfogni, ha nincsenek tulsagosan elkenyelmesedve, de nem etkezes celjabol.
Mostanaban olvastam Robert Sullivan "Rats" (Patkanyok) cimu baromi tanulsagos konyvet, amely a patkanyinvaziok tortenetet es jelenet, valamint a patkanyirtas kulonbozo trukkjeirol es hoseirol szolo torteneteit dolgozta fel kb. 250 oldalon. O csak az USA-rol es Europarol gyujtott anyagot, de megdobbento, hogy ezek a ragcsalok milyen tulelesi technikakkal dolgoznak es milyen tehetetlenek vagyunk ellenuk szemben meg ma is!
Ne is almodjunk a kiirtasukrol, csak probaljuk ugy-ahogy kordaban tartani az invaziv eletmodjukat. Pl. ne engedjuk, hogy annyira elszemteledjenek, hogy fenyes nappal ettermekben, szallodakban rohangaljanak. Hogyan? Az elelmiszer es a szemet megfelelo tarolasa egy kulcskerdes. Ne kiirtani probaljuk oket, hanem kenyelmetlenne tenni szamukra a kornyezetet. Akkor tovabballnak, illetve automatikusan csokken a szuletendo egyedek szama (ez biologusok szamara igen erdekes jelenseg). Lehet ellenuk harcolni, de gyozni biztosan nem.

AlexWolfnak: en egy patkanyimado es -tarto emberke vagyok. En sem nezem jo szemmel, ha bantjak oket. De mihelyst ok kezdenek bantani minket, a tolerancia indexem nullara csokken. Az onvedelmim meg felmegy 100-ra. A fajfentartas erosebb a cukisag imadatanal.

A kerdes, hogy ennel-e olyan helyen, ahol egerek rohangalnak fenyes nappal? Reszemrol az egyertelmu valasz, hogy N E M !!!

Darázs Csaba 2008.03.15. 15:01:22


Érdemes lenne megkérdezni az egereket, mit szólnak a Westendben elszaporodott fényképező emberkékhez. Személyiségi jogok, vmi.

Attilajukkaja 2008.03.15. 15:29:18

NGabornak:
Amsterdam tobb ettermeben talalkoztunk igen mutatos es onbizalommal teli cicaval. A tulajok macskaja volt es imadta a vendegeket. Rendszeresen odament a vendegekhez es felult a megmaradt szekre. Gyakorlatialg partnernek tekintette magat. Mindenki imadta, egy-ket allergias vendeg kivetelevel. Van is rola egy fenykepem. Ha a poszt engedne, fel is tennem, annyira aranyos. A lenyeg, hogy nalunk az ANTSZ a hajat tepne,....de ott normalisnak tunt.
A tanulsag? Talan nem kellene anyira felni az allattoktol, mint ahogy ma tesszuk.
A patkanyok, deneverek vagy cicak nem artalmasak rank nezve. Csak meg kell talalni veluk (is!) a harmonikus egyuttelest. Demagogia??
Ja,...mint sokminden mas....

Ulixes 2008.03.15. 15:50:47

Nekem fáraóhangyáim voltak egy ideig. Sokáig nem is zavartak nagyon, az esetenként feltűnő magányos példányokat agyonnyomtam, és ennyi...aztán megszállták néhány pizzalapomat is, akkor bevágtam a pizza lapot nájlonostúl a mikróba 1 percre, aztán kuka. De alapvetően békésen éltünk együtt hónapokig...Végül azonba egy napon megették egy TÁBLA CSOKIMAT! Értitek? Egy tábla mogyorós csokit!
Aznap összetört bennem valami:
másnap vettem egy csomó Bábolna Biós és Chemotoxos fáraóhangyaírtót, és a háború megkezdődött.
Eleinte még jöttek, éppúgy mint azelőtt, a tartalékaik kifogyhatatlanak látszottak. Aztán 2-3 hét múlva kevesebben lettek, és a mozgásukon egyfajta sajátos tétovázás látszott, mintha nem értenék mi történik velük.
Ekkor beszéltem a Gondnokkal, és hadműveleteink körét kiterjesztettük az egész épületre. Ezek után már nagyon megfogyatkoztak. Az utolsók egyikétől megkérdeztem, hogy megérte e nekik az a tábla mogyorós csoki, de nem válaszolt egyáltalán...talán szégyellte magát, nem tudom.

ZöldszemM 2008.03.15. 16:42:35

Nekem van 5 macskám. Már régen a számüzetésükön gondolkodom. Megvan hová.
Viszont egereim nincsenek !

Hegylako 66 2008.03.15. 17:54:10

A kaposvári TESCO-ban verebek vannak.Ha jól érzik magukat...

Kisbalázs 2008.03.15. 18:02:35

Ez nagyon tetszik. Mindig ott fogok kaját vásárolni, ha szeretném erősíteni az immunrendszeremet.

főboszorka 2008.03.15. 18:21:49

fáraóhangyákra és csótányokra legjobb a Protect irtószer.
Ez egyfajta "fogamazásgátló" amit elvisznek a királynőnek, és aztán elpusztul a boy, mert egyszer csak nincs utánpótlás
A csótányirtó is valami hasonló elven múködik, feromonos "illatokat" bocsát ki.
Szívesen elvállalja a cégünk kártevőirtást....

Az egerekre tényleg a leghatékonyabb a macsek... aztán meg a cicákokat kell öszsefogdosni, mert ők is szaporodnak.

A madarakat a hipermarketekben légpuskával irtják.....

Attilajukkaja 2008.03.15. 19:57:59

Hangyak, ragcsalok,...kedves rokonok. Egyre megy. Addig kedveljuk oket, mig meg nem szalljak a szemelyes eletterunket es nem probaljak atvenni az uralmat felette. Egy kedves vendegbe is belerugnank, ha hivatlanul megenne a mogyoros csokinkat! Nem?
A macskak tenyleg tavol tudjak tartani az egereket a jelenletukkel, de erre az en "idomitott" (hazi) patkanyaim is kepesek voltak. Sot,...a Domestos is. De ez meg nem azt jelenti, hogy nem voltak ott, csak meghuzodtak a kis francos egerek.
A hipermarketekbe betevedt madarak kerdese szerintem egy mas lapra tartozik. Ok akaratukon kivul vannak ott, ...csak betevedtek. Oket sem kellene legpuskaval lovoldozni! Vagy rosszul latom?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.15. 21:26:09

Lioliom!
Nem azért verték szét az ÁNTSz-t szinte teljesen, hogy egy azonnali reagálású szervezet legyen belőle, azt is csak a Lipótról szétzavartak hitték el, hogy a mentőautók és mentősök egymást akadályozzák a mentésben. Élelmiszerbiztonságilag coki az ÁNTSz-nek, az ilyen jelentésekkel légyszíves a BUDAPEST FŐVÁROSI ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI ÉS ÉLELMISZER ELLENÖRZŐ ÁLLOMÁShoz (vagy ijedtedben fel-)fordulni. Cím: Budapest 1389 Pf. 110. Lehel út 43-47. Telefon: 329-70-17, Fax: 350-6117, (honlapjuk, e-mail-címük nincs, =>elektronikus közigazgatás, =>Európai Unió, =>XXI. század, =>Állatfarm (Orwell))

főboszorka 2008.03.16. 07:44:22

Attilajukaja:
nem, nem látod rosszul...

én is sajnűlom szefény madárkákat, de nem mindig tudnak kiszabadulni....

Mellesleg a macsekokat is ( van úúgy, hogy azok szaporodnak el, és törnek-zúznak a raktárakban, belehugyálnak mindenbe) néha meg kell fogni csapdával....

Talán tényleg az ilyan "fogamzá-sgátlós" elvileg ártalmatlan szereket kellene alkalmazni....

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.16. 23:39:23

A rovarok már akkor itt voltak amikor még emlős sem volt a földön, szóval lehetne vitatkozni hogy ki mászott bele a másik életterébe.Rovarok ne hagyjátok magatokat, többen vagytok! :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.17. 06:56:14

A bolti verebeket rizzsel, sárgaborsóval, műzlivel lehet etetni. A bolti szarkák meg hagyományaik szerint legjobban a kakas-(estleg borjú-)pörköltet szeretik, túrós galuskával.

Zsirparaszt 2008.03.17. 08:18:56

Hogy kell állat vonni? Egyébként is nem állatot vonni a helyes?
Egyébként a hím macska nem jó, büdösít, de rohadtul. Nekem az egyik lyány nagy egérvadász!

seth 2008.03.17. 13:07:19

Ha a photoshoppolásnál egyébként jobban figyelt volna a kedves szerkesztő, lehet nem rontotta volna el a járólap-fuga helyzetét az egérhez képest mint ahogyan a nagy képen látszik. A laikus szemlélődőt minden esetre megtéveszti úgyhogy gratulálok.

Lókereskedő úr 2008.03.17. 13:46:42

tisztán látszik hogy a nagyított egér nem az ami a képen van ki kajálja ezt meg.

Navarone 2008.03.17. 14:26:01

Mit féltek egy ekkora kisegértől? Gyáva népség....

Egér minden nagyobb helyen van, bevásárolóközpontokban annyi cső van, hogy símán beköltözik oda még a patkány is.

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.03.17. 15:18:12

ha nem, akkor mi? zsebpiszok? megjegyezném, hogy a nagyított kép még haverok között is egeret ábrázol, a westendben valóban ilyenek a fugák és a csempe, és egyértelmű, ha a perspektivitást nézi az ember, hogy a nagy kép egy távolabbi szögből készült, a kinagyított pedig egy pár lépéssel közelebbről, ahol már az egér is helyet változtatott, feltételezem ezért van, hogy a nagy képen az egér alatt van a fuga vonala, a kinagyítotton pedig az egér fölött.

megjegyzem, évekig a westendben dolgoztam, ott a stewardok és a raktárosok évi két egér-csótány és egyéb irtást csináltak, hogy a dögöktől megszabaduljanak...

valaki írta, hogy a galamb milyen mocskos egy állat, nos igaza van, a pneumococcus egyik fajtáját különösen terjeszti, és a nénik bizony jobban tennék, ha nem etetnék ezeket a dögöket. a lefosott karosszéria pedig nagyon csúnya lesz, olyan, mintha kromofággal öntenék le az autót.

egyébként meg, nem viccből vannak azok a rendszabályok, hogy állatot nem lehet bevinni kajával érintkező területre, elhiszem, hogy hollandiában a macsek civilizált volt, és gondolom, rendszeresen kapott féregtelenítő tablettát, de megsúgom, a csótányoktól, patkányoktól, még a macskáktól és a kutyáktól is iszonyatos betegségeket lehet összeszedni, amiket a mai napig nem tud kezelni az orvostudomány. Nem véletlenül kell meghámozni és megmosni a gyümölcsöt, alaposan kifőzni-kisütni a csirke vagy disznóhúst, és pasztörizálni a tejet. nem viccből mondják, hogy bizonyos országokban ne együnk az utcán, ne igyunk a csapvízből, aki már összeszedett egy jó kis kólifertőzést, fosott-hányt 10 napig, vagy lett szalmonellapozitív egy életre, vagy kapott el hepatitis A fertőzést, vagy csak szimplán benyelt egy kis férges vizet, ami aztán 7 méteressé fejlődött a beleiben, vagy vakult bele a szemben lerakott petéktől, az tudja miről beszélek... cicakutyacsirkepapagájegérstb konyhába nem való.

Tinyo 2008.03.17. 16:46:37

Tényleg van egér a Westendben.
De itt persze minden kommentelő okos, megtéveszthetetlen, tudja mi fán terem a fotosopp. Ja, és tökéletes a helyesírása is.

rosina 2008.03.17. 20:05:26

aki plázában eszik az ne rinyáljon egy két egér miatt. micsoda álszentség ez...

Attilajukkaja 2008.03.18. 11:04:45

Coccinellanak teljesen igaza van. Az allatok valoban fura korokozok hordozoi lehetnek (ahogy az emberek is). Meg a varosi ember immunrendszere is elegge gyatra lett mara (csak az allergias emberek szamat is eleg figyelembe venni). De egy tisztan tartott macska, kutya, malac vagy patkany teljesen artalmatlan. Anyukam meselte, amikor kicsi voltam, falun leszopogattam a macska talkajaban hagyott maradek csontokat, amirol a cica mar leette a nagyjat (pfuj!). Akkor meg nem feregirtottak az udvari macskakat, megsem lett semmi bajom. Imadtam mezitlab maszkalni a jo langyos disznourulekben, oszt ma sincs semmire allergiam.
Ez persze nem jelenti azt, hogy jo szemmel nezem, ha egy etteremben egerek rohangalnak! Magyarorszagon meg egy macskat vagy kutyat sem vennek jo neven, pedig nagyon kedvelem oket. A helyesirasi hibakert meg elnezest kerunk! Akadnak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.18. 12:55:00

Hétpöttyös Katica!
Szabad idődben számold ki, mennyi kutyaszar kerül naponta a közterületre székletes fővárosunkban, abból mennyit mos be az eső és a Főkefe tisztítatlanul a Dunába és mennyit hord a szél elporladva a levegőben, hogy a pollennel együtt belélegezhessétek a féregpetéket is! A talpakon behordott kutya- és galambszar ugyanígy felszárad és szétterjed a fedett piacokban is, ahova többek között a gyárilag egérvizeletszagú pattogatott kukorica vonzza a kisrágcsálókat.

valakike 2008.03.18. 19:21:25

Hali!
Szeretnék pár dolgot tisztázni.
Először is, szeretnék mindenkitől elnézést kérni a súlyos helyesírási hibákért a beszámolóban. Mentségem nincsen rá, hogy elkövettem, de siettem kora reggel, hogy elküldjem.
A másik meg, hogy a képet, amit láttok, 2 fotóból raktam össze, mert készítettem egy közeli képet az egérkéről amin bemozdult a kezem. xD
Még valami: semmi gondom az egerekkel, de amikor a kaja között van, az nem túl gusztusos számomra, ha nem tudok róla, akkor sem jó (mert esetleg összeszedek valami szaftos kis betegséget), de ha látja is az ember...

bach1750 (törölt) 2008.03.18. 19:51:46

Minden TE*CO, AU**AN, stb bev. központ tele van galambokkal és egerekkel. Ebben nincs semmi új! :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.19. 10:20:14

hehe, megkérdezték ez kacsa? nem mondom, ez egér :D

liven 2008.03.21. 09:11:01

128-ik és utolsó!

kardinálispinty 2008.04.18. 17:20:57

Ez itten határozottan és hatványozottan egér. Ráadásul egy kb. 3 hetes kölyök. És én is városi vagyok, mégis tudom.
süti beállítások módosítása