Tékozló Homár

Szopatja európai testvéreinket a Pannon

2008.04.18. 12:53 | jackyll | 116 komment
Még csak 4 éve vagyunk EU-tagok, úgyhogy rengeteg tennivalója miatt bizonyára tudott még időt szakítani arra a Pannon, hogy megváltoztassa szabályzatát, hogy EU-állampolgárok ne kizárólag útlevéllel juthassanak szimkártyához, mert simán lehet, hogy nincs náluk:
Finn vendégeink érkeztek egy hónapra Budapestre. Bementem velük a Pannon MOM-parkban található boltjába, hogy feltöltős (Praktikum) telefonkártyát vásároljunk számukra. Ittlétük alatt így olcsóbban kommunikálhatunk. Az egyébként angolul kiválóan beszélő ügyintéző hölgy az útlevelet kérte. Finn vendégünk a személyi igazolványát adta oda, mondván, ez van nála, útlevelet nem hozott Magyarországra. A hölgy erre azt válaszolta, hogy sajnos csakis útlevélre adhat külföldieknek SIM-kártyát.

Hiába érveltem neki azzal, hogy Finnország is EU-tagállam, és az érvényes törvények értelmében útlevél nem kell a beutazáshoz, elég a személyi. Ráadásul úgy tudom, hogy mint EU-tagország állampolgárától, csak ugyanolyan dokumentumot kérhet(ne) tőle is, mint egy magyartól, illetve ugyanolyan eljárásrend szerint kell bánnia vele is. A hölgy sajnálkozva mondta, hogy márpedig a Pannon nem fogadja el külföldiektől a személyit, ez "biztonsági okokból" van így. A helyzetet végül csak úgy tudtuk megoldani, hogy a saját személyimet adtam oda, és az én nevemre vettük meg a Praktikum kártyát.

A turistaszezon kezdetén vagyunk. Úgy gondolom, nyilván számos más külföldinek is lesznek hasonló kellemetlenségei. Mit tegyenek azok, akik "csak" turistáskodni jönnek, magyar ismerős nélkül? "Welcome in Hungary"…??
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betépett felhasználó 2008.04.18. 13:38:11

nyugati euskent probaltal valutat valtani? csak ID kartyaval? na ugye?

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.04.18. 13:39:03

Ez így van. A beutazáshoz nem kell személyi, de bankszámlanyitáshoz, stb. kell. Majd lesz egységes eu személyi, akkor nem fog kelleni.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.18. 13:43:34

A Pannon ősi román cég, már a nevéből is látszik

leon, a proli 2008.04.18. 14:03:16

ez a "Welcome IN Hungary" tutira photoshop!

swine3 2008.04.18. 14:13:53

Mi a tökömnek egy SIM kártyához személyi? Termék, be a kosárba, kifizet, enyém. Benzint vehetek személyi nélkül gyújtogatni, kést vehetek nyakat metszeni, sósavat vehetek arcot csúnyítani, egy SIM-hez mi a f@sznak személyi? Azzal szervezem a kúrmány elleni terrort, azért?
Különben is, az ügyintéző lotyó hatóság, hogy elkérje a személyim?
Milyen világ ez itt???

Menj a nyugati aluljáróba, háromszázér' kapsz lopott szimet. A TASZ meg kapja össze magát.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.18. 14:13:58

Kevés vagy, mint Pannon-nál a térerő. Jöhetnek a Finnek útlevél nélkül, csak szerződéshez kell az útlevél.

Milo Rambaldi · http://hogyvolt.blog.hu/tags/szomsz%C3%A9dok 2008.04.18. 14:21:32

XSun: ez csak azért fura, mert a nem EU tag Horvátországból bármilyen árucikk importáláshoz (összes hivatalos horvát papír + ÁFA visszaigénylés a horvát oldalon + vámolás a magyar oldalon) bőven elegendő egy kártyás személyi igazolvány. Senki nem kötött bele, senki nem kérte az útlevelemet. Ehhez képest a Pannon kicsit túllő a célon, bármit is mondjon a misztériumos főasszony.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.18. 14:23:20

a pannon iszoyatos nagy fos.
a t-mobil még nagyobb.
a vodafon meg aztán pláne.

lúzer embert ott szopatnek ahol tudnak.
engem még egyik sem szopatott meg, igaz T-nek lehetőséget sem adtam :)
sikeres ember e vagyok e?

sensemilla 2008.04.18. 14:37:16

itt,Amsterdamban rengeteg souvenir boltban es dohany-shopban lehet sim-kartyat venni.
bemesz,kered,kifizeted.senkit nem erdekel az ID.

2008.04.18. 14:39:52

Finnországban élek lassan 3 éve és eddig mindent a magyar személyimmel intéztem: bankszámla, hitelkártya, suli, tartózkodási engedély, stb... (kivéve orosz vízum, mert oda azért kell az útlevél) Néha a bankban problémáznak, de eddig még nem jelentett megoldhatatlan problémát, hogy nem volt nálam útlevél!

Nick Name 2008.04.18. 14:46:48

Külföldön (nyugatabbra) a trafikban utánad hajítják a pre-paid kártyát, fizeted, és viszed. Itthon ez miért nem megoldható, nem is ez az ország lenne...

Patu2000 2008.04.18. 14:47:25

Helsinkiben odamegy a magyar turista az R-Kioskba oszt vasarol egy sim-kartyat,mindenfele igazolvany nelkul.Bankban eleg a jogsi vagy barmi amin rajta van az ugynevezett sosiaali tunnus azaz egy regisztracios szam. Van meg mit tanulnia a pannonnak, igaz amikor meg a mai napi le akarja fenymasolni a buta ugyfelszolgalatos a kulföldi utlevelet, nos akkor semmin nem csodalkozom.

kiskár 2008.04.18. 14:52:33

Én csak azt nem értem, hogy miért kell ezen háborogni?
Kértem volna a saját nevemre, ő kifizetheti, és használhatja helyem.

Szerintem nem érdemes ilyeneken fennakadni, mert csak magunknak ártunk.
Meg kell szokni, hogy ebben az országban hátsókapu, a főbejárat! :-(

Patu2000 2008.04.18. 14:57:06

kiskar,

Tudod azert nincs igazad,mert miert legyen europa standardon kivuli egy szolgaltato ceg amely nemhogy jo, de meg megkozelitoleg sem ad megfelelo servizt a tobbi orszagokhoz kepest.Es vegre azt is meg kellene mar tanulni, hogy ez a beletorodes - azaz hatsokapu syndroma - elore biztosan nem vezet.

Patu2000 2008.04.18. 15:01:16

Magyarorszagon sajnos tulbiztositanak mindent, egy bankszamla nyitasahoz az egesz keruletnek ahol laksz leellenorzik a lab meretetol kezdve a tomott fogak szamat! Vagy tudatlanok az ugyintezok, vagy nincs megfelelo forgatokonyvuk,mihez pontosan mi kell, arra mar gondolni sem merek, hogy visszaelnek a helyzetukkel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.04.18. 15:27:16

Hogy Index-stílszerűen, és az egyel korábbi öngólossága miatt levédett poszthoz is kapcsolódva kérdezzem:
"Nem cigány-e volt a finn?"
Bár akkor nem mertek volna lacafacázni vele, nehogy leamortizálódjon az üzlet.

elwood 2008.04.18. 15:39:35

"érvényes törvények értelmében útlevél nem kell a beutazáshoz"

olyan törvény is van, hogy sim kártya vásárláshoz sem ?

theutat villám 2008.04.18. 15:39:59

gio:vazze, mentalisták lettünk mi is vagy mi? csak a "T"-ben tér el irományunk. Na erre mit mondana uhi gelleh

elwood 2008.04.18. 15:41:47

valaki írja már meg, hogy welcome in vagy to mert még csak tizenheten tették meg ezt a post lényegi részét érintő kérdésben

Attilajukkaja 2008.04.18. 15:43:42

Kedves post-olo!
En is hasonloan jartam a kulfoldi vendegemmel. Igaz, o amerikai volt es veletlenul nem volt nala az utlevele. Aztan megvettuk az en szemelyimmel a kartyat, amit nem tudott hasznalni, mert amikor a szallodaban lekaparta rola a kodot fedo reteget, a szamok egy resze is lejott. Szar minosegu volt.
De a baratom nem is ertette, miert kellene neki azonositania magat egy szerencsetlen telefon kartya miatt. Hollandiaban egyszeruen bement az uzletbe, oszt siman megvette. Megsem dolt ossze a hollandok gazdasaga/vilaga.

Patu2000 2008.04.18. 15:45:06

elwood,

Ha tegyuuk fel ott allsz a voros ter kozepen moszkvaban es osszefutsz egy france telecom ugyfelmunkatarssal akkor mondod neki welcome to, aztan o konnyelmuen elfogadja a meghivasodat,kimesz el a repterre es mikor kilep a transitbol koszontod welcome in... igy elfagadhato?:-)

theutat villám 2008.04.18. 15:45:12

elwood:
akkor már gyanús lehet az in, nem?
egyébként to.

Patu2000 2008.04.18. 15:47:03

de ha azt mondod welcome drink egy finnek nagyobb sikered lesz mint a pannon sim-el!

Attilajukkaja 2008.04.18. 15:49:18

Kiskar
Meg azert is kell ezen haborogni, mert nem minden kulfoldi turistahoz jar egy magyar szemelyivel rendelkezo kisero. Miert szopatjuk a kulfoldieket, ha azt akarjuk, hogy jo hirunket vigyek a vilagba es esetleg szivesen visszajojjenek es itt koltsek a penzuket?

elwood 2008.04.18. 15:54:29

hát legfeljebb nem lesz a simkártyaturizmus a fő bevételi forrásunk ... na bumm

welcome into Hungary :-)

Patu2000 2008.04.18. 16:00:27

elwood,most jo otletet adtal a masik ket szolgaltatonak, ezekutan meglatjak a visszanemtero uzleti lehetoseget a sim kartya businessben es mar egy katona igazolvanyert csereben 5 %-os engedmennyel fogjak arulni,nesze neked pannon.

gossip 2008.04.18. 16:01:02

Becsben is lehet mindent magyar szemelyivel intezni, sot a magyar diakomba se kotottek meg bele sehol (pedig nincs rajta ervenyes matrica). Az utlevelem anyukamnal van, atomtamadas eseten biztonsagban, Magyarorszagon.

Secnir 2008.04.18. 16:04:56

elwood:
most olvasom, mit keresel te moszkvában a vörös téren? (to , in)

elwood 2008.04.18. 16:09:23

nem tudom ... ez volt a példa ... gondolom sim kártyát veszek

hawkeye 2008.04.18. 16:10:04

Auchan, Óbuda.

Ha tízezernél többért vásárolsz, kapsz 1 T-Mobil sim kártyát, x összeggel feltöltve.

De ehhez kell a szig és lc kártya. Sőt, a szerencsétlen kis alkalmazottnak a pultnál még az anyád leánykori nevét is meg kell kérdeznie.

Normálisak ezek????

Én ott hagytam őket, fizessék be a pénzt az ellopott román lovak visszavásárlási alapítványába....

T-Mobil? Soha! Szórakozzanak a felmenőikkel, s gyűjtsenek adatot más balekoktól, balekokról...!

nem várt fordulat 2008.04.18. 16:16:22

nekem nincs is személyim másfél éve, mióta ellopták. mindenhova útlevéllel járok, és mindenhol elfogadják, bankszámlát is ezzel nyitottam, telefont is ezzel vettem, stb... vannak helyek, ahol elkérik hozzá a lakcímkártyát, de pl. az ellenőrnek csak az útlevelemet adom, ha úgy esik.

Welcome into at hungary!

halihalo 2008.04.18. 16:31:47

A legfrissebb példám londoni. Bementem egy telefonos boltba, vettem egy SIM kártyát (csak a pénzt kérték érte, semmi igazolványt nem), betettem a telefonomba, és percenként 5 penniért (17 forint) telefonáltam haza Magyarországra... Szóval nem hogy nem szórakoznak veled, hanem még az ár is csak töredéke annak, amit itthon fizetnél... Ennyit az európai mentalitásról...

Attilajukkaja 2008.04.18. 16:41:13

A welcome drink a nyero :o)))

Attilajukkaja 2008.04.18. 16:49:07

Hohanyo
"akik csak túristáskodni jönnek magyar ismerős nélkül azok úgysem akarnak a magyar ismerőseikkel kommunikálni :)"

Es ha azert kell nekik a magyar kartya, hogy megtalalhassak a magyar barataikat es azt mondjak 'Hello! I am here!'? De kartya nelkul nem tudjak megtenni es csak celtalanul koborolnak ket hetig Budapesten :o)
Vagy ha uzletemberek, de nem milliomosok, hogy a ceguk szamlajara dragan hivjak fel itteni uzletfeleiket, mert mondjuk az o orszagukban nem illik/szokas szorni a ceg penzet?

anarch 2008.04.18. 16:52:02

Mo-ban azért szórakoznak személyivel, mert korlátozva van, hány telót vásárolhatsz évente (félévente?). Az elv mögötte az, hogy ne vásárolja fel valaki ócsón a prepaid készülékeket, amiket utána kiütve árusít. De mára ennek az egész elképzelésnek imho már semmi alapja nincs... A prepaid röghöz kötött készülékek gyakran drágábbak az utcai árnál.

Külföldi meg nyilván azért akar magyar telót venni, mert csapatban jön és EGYMÁST akarják hívni. Hozza magával a független telót, vesz fillérekért egy köteg sim-et amit használnak amíg itt vannak aztán eldob. Így oldják meg a roaming kérdést :).

birdito 2008.04.18. 16:52:42

XSun

Azért hülyeség amit írsz, mert pl. ha Britanniában az első évben be kell jelentkezned a Home Office-ba, ha dolgozol, és ID-t kérnek. Elfogadják az útlevelet, meg a személyit is. (Nekem legalább is elfogadták 2005-ben).

Calogero 2008.04.18. 17:32:26

Azt úgy mondják,h "Welcome to Hungary",na de mindegy.. Ebben egyébként semmi meglepő nincs,Londonban pl tucatnyi dolognál nem fogadják el a személyidet és az útleveledet követelik,néha pedig azt sem fogadják el,mert abban nincs lakcímed,ezért aztán kérnék a személyidet,amihez külön lakcímkártya van,amit szintén nem akarnak elfogadni,ezért aztán hivatalos papírt kérnek,amit viszont azért nem fogadnak el,mert magyarul van,stb... A bankommal (HSBC)ezt például 4 hónapig játszottam

S.E.A.T. 2008.04.18. 17:41:21

Eddigi ügyintézéseim során soha nem kérték még az útlevelet.Itt elég egy fényképes igazolvány (személyi, jogsi, útlevél ).
Az itteni vodafonnnál csak bementem és vettem egy telefont, senki sem kérdezett semmit. - Kivétel a végén, akkor nevet kérdeztek, hogy ne nekem kelljen aktiválani az extra bónuszt 99€ volt a telefon ebből 50€ lebeszélhető -

G464 2008.04.18. 19:43:26

akkor esett volna pofára a nyelvrokon, ha netalántán telefont szándékozott volna venni, akkor ugyanis érvényes tartózkodási engedélyt is fel kellett volna villantania

vonal 2008.04.18. 22:03:14

Külföldön is ez van, ha nincs nálad az útlevél nem sokra mész, nem csak Magyarországon. Spanyolországban akkor is kell útlevél, ha bankkártyával fizetsz - minden alkalommal! magyar személyit nyilván nem fogadnak el.

bikafity 2008.04.18. 22:16:57

Ha külföldre utazunk,vigyük magunkal az útlevelet a kellemetlenség elkerülése miatt.
Ne várjuk el mi sem egy belga telefonos kisasszonytól hogy a kommunista keményfedeles kopott személyinket értelmezze.(nekem is ilyen van 2013-ig érvényes)

jenőke 2008.04.18. 22:25:03

Kedves HOMÁR!
Tisztelettel kérem, hogy mielőtt tartósan átlépné a határokat, nézzen már szét, de itthon!!!
Amit felhozott extrém, ámde...
Pontosítok: próbáljon meg bejutni az APEH ügyfélszolgálatára igazságügyi, vagy adószakértői igazolánnyal (mellékelve például útlevelet, vagy jogosítványt, de nem személyi igazolványt), vagy próbáljon meg például a K&H bankban bármit elintézni személyi igazolvány nélkűl, csak jogosítvánnyal, vagy bármi más, névre szóló, fényképes, hivatalos igazolvánnyal.

És legyen üdítő kivétel a rendőrség! Beletörődött nem egy esetben, hogy nincs nállam személyi, csak azhoz ragaszkodtak, hogy fújjam meg az alkoholszondát.

Sáfrány 2008.04.18. 22:28:01

Nekem Finnországban is akadt problémám bankszámlanyitással, mert útlevelet kértek, ami nem volt. Megemlítettem hogy oké, de mivel kell bankszámla a fizum átutalásához, meg a lakásbérléstől kezdve mindenhez, ezért most akkor jól hazautazok Magyarországra, csináltatok útlevelet, aztán visszajövök, ők meg magyarázzák el a kedves vállalati ügyfelüknek (a munkáltatómnak, nem kis cég) hogy miért nem dolgozok nekik most hetekig mikor rövid határidős munkára hívtak. Lett bankszámlám ugyan rögtön, de akár EU akár nem, legyen nálad útlevél mert kellhet.

A Pannon meg a többi magyarországi mobilszolgáltató meg középkori bagázs ettől függetlenül is, adjatok nekik nyálmintát is a szerződésükre hogy DNS-azonosítót is kapjanak.

Sáfrány 2008.04.18. 22:32:17

Egyébként több NyEu helyen tapasztaltam hogy leginkább csak valami fényképes igazolványra vágynak, többször előfordult hogy amikor fényképes igazolványt kértek (nem a bankban) csak előkaptam a kis rózsaszín jogsi-kártyámat és azzal boldogok is voltak.

Ezért érdemes (még ha némi pluszpénzbe is kerül) fényképes kártyát kérni, pl. TB-kártyánál. Fotós kártyákat szeretik. Meg a dombornyomott neveseket is. :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.19. 02:53:15

Welcome to/by/from/is/in/on/at/are/about
HUngary!

Lehet válogatni :P

Gumidomino 2008.04.19. 08:41:05

az már biztos hogy krva sikertelen az, aki hozzászólás előtt nem olvassa el a kommenteket. röhej.

Gumidomino 2008.04.19. 08:43:10

a BKV miatt lemaradtam tegnap a pörgős posztról...
úgy tűnik, mégis volt munka a sztrájk alatt is Budapesten. nem omlik össze a gazdaságunk.

LoLLeR 2008.04.19. 09:08:34

Nem csak a Pannonnál van ilyen "hülyeség"!
A Vodánál is csak így tud külföldi sim kártyát vásárolni!!! T-nél nem tudom, de gyanus, h ott is!
Ez az EU!

Freddye Jenkins 2008.04.19. 09:15:38

Bürokrácia Rulz ! :D
Cypruson ugy vettem a simet egy sima bótba,asse kérdezték kifia borja vagyok.Csak azt h menny ajró van nálam :D
Miért csak Magyarországon szopatják az embert ?
Többek között ezért is huztam el onnan ! :D
Útlevél ? az meg mi ?

Kifordított kacagány 2008.04.19. 09:25:01

az előző poszthoz írnám, hogy a "A Homár ugyanis az önfeledt konzumálás színpada próbálna lenni, az önkéntes fajkutatásnak megvannak a maga szakosított weboldalai, ott tessék próbálkozni." mondat mindent visz:D

Jólfelhúztammagam 2008.04.19. 10:35:21

Arra nem gondoltok, hogy a Pannon, a T meg a Voda nem saját szórakoztatására kéri el még az újraoltási igazolványod számát is egy szaros SIM megvásárlásakor, hanem eleget tesznek bizonyos törvényi előírásoknak.

arnyjaro 2008.04.19. 11:07:48

"próbáljon meg például a K&H bankban bármit elintézni személyi igazolvány nélkűl, csak jogosítvánnyal, vagy bármi más, névre szóló, fényképes, hivatalos igazolvánnyal."

Nyomtasd ki a következő oldalt:

www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/okmany20050822/azon20050822/szemazig20080312.html/ugyleirasjogi

Emeld ki a következő szövegrészt:
Kötelező kiváltani a személyazonosító igazolványt?

Nem kötelező kiváltani. Egy személyazonosításra alkalmas okmánnyal azonban mindenki köteles rendelkezni, és azt az állampolgárnak magánál kell tartani.

Ha valakinek útlevele, vagy 2001. január 1. után kiadott (kártya formájú) jogosítványa van, akkor nem kell személyazonosító igazolványt kiváltania. A 14. életévét betöltött magyar állampolgárnak, bevándorlónak és menekültnek rendelkeznie kell személyazonosításra alkalmas okmánnyal

Ha nem hajlandó ezek után sem elfogadni, akkor a megfelelő hatóságnál eljárhatsz (azé mer csak jogsim van?), ha Neked adnak igazat akkor még kártérítést is megítéltethetsz

Tilcsák Bea (törölt) 2008.04.19. 11:22:17

"Az Avtv. 3. §–a az adatkezelés jogalapjaként az érintett hozzájárulását vagy törvény rendelkezését jelöli meg. Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. tv. (a továbbiakban: Eht.) 129. §-ának felhatalmazása alapján a hírközlési szolgáltatók az előfizetői szerződések megkötése során az alábbi személyes adatokat rögzíthetik: előfizető neve, leánykori neve, anyja neve, lakóhelye, tartózkodási helye, születési helye és ideje. Mindezen adatokat tartalmazza a személyazonosító igazolvány illetve a lakcímkártya, ezek a törvényi felhatalmazás alapján kezelhető adatok."

ennyi.

bikafity 2008.04.19. 12:43:05

A pannon honlapján leírják mik a feltételek kártya vásárlás esetén.
Erre hivatkozva lehet panaszt tenni.


Külföldi magánszemély

Szükséges eredeti dokumentumok:

* Szerződéskötő Magyarországon kiadott igazolványa [külföldiek részére kiadott személyi igazolvány vagy tartózkodási engedély vagy regisztrációs igazolás/regisztrációs kártya EGT-állampolgár részére vagy letelepedési engedély (külön okmányként és matricás formában is) vagy Magyarországon kiállított új típusú vezetői engedély (kártya)] vagy a szerződéskötő útlevele. Amennyiben az okmány nem tartalmazza a lakcímet, akkor a lakcím külön igazolása szükséges.

Foreign private individuals

Required original documents:

* Any identity card issued in Hungary for the person signing the contract (identity card issued to aliens, or registration certificate/registration card issued to citizens of EEA; temporary or permanent residence permit [as a special document or in the form of sticked decal] or a driving licence of new type [card] issued in Hungary) or the passport of the person signing the contract. If the document does not include the home address so an extra card certifying home address will be needed.

Attilajukkaja 2008.04.19. 14:11:47

Kiforditott kacagany
En is csatlakozom az elozo poszthoz: "A Homár ugyanis az önfeledt konzumálás színpada próbálna lenni, az önkéntes fajkutatásnak megvannak a maga szakosított weboldalai, ott tessék próbálkozni."
Kerdezem en a T. Homartol, hogy megis milyen jellegu hozzaszolasokban remenykedett, amikor feltett egy ciganyellenes viccekkel tarkitott uzletrol szolo levelet? Hogy a kedves olvasok, majd a Honi kozert kenyerarairol diskutalnak? Azt sem tudjuk, mennyibe kerul naluk a kenyer. Majd, ha arrol tesz fel valamit a tisztelt Homar es akkor ciganyoznak a hozzaszolok, na akkor majd lesz erkolcsi alapja letiltani es letorolni az osszes hozzaszolast!

arnew 2008.04.19. 14:54:11

Kubában már személyivel személyi számítógép is vásárolható.

hathuszas 2008.04.19. 15:57:19

a Pannon egy skandináv konzorcium tulajdona. :-)

Zorro2007 2008.04.19. 17:11:21


Ausztriaban semmi sem kell a feltoltos vasarlashoz, ha meg nevesited akkor kapsz x EUR-t ajandekba...

Az elofizetesesez meg eleg egy magyar jogsi is...(plusz ugye lakcimebejelento...)

Vladimir Harkonnen 2008.04.19. 19:04:49

Attilajukkaja 2008.04.19. 14:11:47

A Homár megijedt, mert manapság ciki a cigi, a homofóbia, és a rasszizmus. Divat viszont az állat-, és környezetvédelem, valamint a homoszexualitás.
Legalább csinált magának egy kis reklámot (lap alja):

kuruc.info/r/1/23762/

Bannt nekem!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.04.19. 19:24:14

komolyan emberek, csak azért mert olyan telóm van, én is rááll(hat)tam a skype-os telefonálásra...

olcsóbb, és ott nem baszakodnak ilyen faszságon, hogy ki vagy meg miért, elég ha fizetsz nekik, és a seggedet is kinyalják kétszer és csillogóra.

és csak azértkell egy minimális összeget fizetned a mobilszolgálatótknak, hogy legyen egy mobilkártyád, amivel a skype-os telefonálásokat el tudod intézni.

mivel ha nincs állandó neted a telódon(természetese WIFI és nem mobil GPRS, meg 3G, megilyenek fosok, amiért horrort kérnek a mobilosok), akkor visszahívásos alapon működik a rendszer, ehhez kell a mobilszám is... ennyivel bonyolultabb csak.

úgyhogy remélem, hogy hamar elterjednek az olyan telók, amikel lehet alternatív telefonálni (egy csomó ilyen teló van már a skype oldalán kitéve), és akkor a Finn haverodnak se kell magyar tapló szolgáltatóktól függenie.

szánalmas, hogy ezek mit képzelnek magukról, de remélem, hogy hamar megszopják és nagyon keményen.

homár molla2 2008.04.19. 19:40:01

de a pannonnál legalább lehet mínuszba menni sms-sel. ugye?

see what you 2008.04.19. 19:41:47

pedig ugy hozzászoltam volna az elözö cigányos-cikkhez...de akkor már tuti ki lennék tiltva :-))))))))

see what you 2008.04.19. 19:43:49

homár molla: lehet,nekem most a kártyásomon -43 forint van...igaz,3 havonta adnak ajándékba(!) 250 forint feltöltést ami mindig eltünik az idö mulásával :-)))))

A Tyne folyó déli partja 2008.04.19. 20:43:39

arnyjaro:
én 2005 február környékén bementem az okmányirodába, útlevelet csináltatni. 2015ig érvényes, keményfedeles személyim volt (még rendszerváltás előtti) kicsit megviselt volt már, ezért azt mondták, azt is kell csináltatnom. mondtam, de én úgy tudom,h. elég az útlevél, ha az van, nem kell személyi. de ragaszkodtak hozzá, h. igenis kell annak is lennie...

A Tyne folyó déli partja 2008.04.19. 20:51:40

birdito és Calogero:
A home office elfogadja, mert az tud róla, h. az EUs, kártyás személyi egyenértékű az útlevéllel (ja, azért annyira ne bízzon meg bennük senki, eredeti dokumentumot kell küldeni nekik!!!!! és a tesóm személyijét lazán el is hagyták...miután 6 hónapot ültek rajta. még jó,h. van útlevele is, személyit innen intézni se tudja, hogy menne haza???
a többi hivatalnak is el kéne fogadni itt Angliában, csak nem mindegyik ügyintéző tudja, az infóknál meg általában azt írják, h. azonosító okmány, pl. útlevél, ezért automatikusan azt hiszik, h. csak útlevél. pedig nem. én ilyen veszekedés esetekben szoktam írni egy emailt a home officenak,h. igazolják már nekem,h. a kártyás eu-s személyi igenis egyenértékű az útlevéllel.
mellesleg, otthon ez a hülyeség, itt meg az,h. minden marhasághoz lakcímigazolást kérnek, kettőt is...(pl. bankszámlakivonat, amit én kértem,h. csak évente egy jöjjön, aztán három hónapnál nem régebbit akartak, vagy közüzemi számla, ami ha albérlő vagy, nem is a te nevedre jön...
hogy ez miért jó nekik..? és ellenőrizni nem szokás, h. tényleg én vagyok-e, meg ott lakom-e.

arnyjaro 2008.04.19. 21:24:00

Animacs:

Én a magyarorszag.hu oldalon találtam az infót. Ha ott hazudnak (MO-n nem szokatlan eset) akkor az infó téves. De én azért kinyomtatva magamnál hordom a papírt. Nem azért mert nehezemre esik minden okmányomat elővenni ahol érik, hanem mert alapból olyan kukacoskodó vagyok, hogy szeretem az ügyintézőket az EU felé terelni. Bár van olyan begyöpösödött aktakukac, akit már nem lehet az EU-s gondolkozásra átnevelni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.20. 09:45:25

Nekem egy folyószámlahitel kapcsán árulta el egy ügyintéző hölgy, hogy a bankjuk nem fogja megitélni nekem a hitelt, mert nem vagyok magyar állampolgár. Megjegyzésemre, miszerint ez az eljárás sérti a Római szerződés jópár paragrafusát, mivel egy EU-s állampolgárnak kötelesek ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtani, mint egy magyarnak -, elmondta, hogy igen, ezt ők is nagyon jól tudják, hogy jogszerűtlenül járnak el. De a cég szabályzatát és eljárásrendjét átalakitani az új EUs jogszabályoknak megfelelően sokkal többe kerülne, mint a birságok és/vagy kártéritések abban az esetben, ha valamelyik ügyfél kiverné a hisztit és pereskedni kellene.

Szóval ez a cinikus hozzáállás megy a bankoknál és valószinűleg a Pannonnál is. Tudják, hogy törvényt sértenek, de leszarják, mert statisztikailag túl kevés az ilyen ügyfél.

Roy 2008.04.20. 12:53:11

Úgy látszik az eladó nem tudott arról, hogy nem kell az EU tagállamokban útlevél. Egy kicsit le volt maradva. A kiskapu az természetesebb.

A Tyne folyó déli partja 2008.04.20. 13:07:36

Arnyjaro: persze, akkor is ez volt szerintem a szabály, mikor én csináltattam, csak úgy látszik, az ügyintéző nem tudott róla...ami elég durva az Okmányirodában, de az itt töltött 3 évem alatt rájöttem,h. a magyarországi ügyintézés ilyen-olyan hülyeségei ellenére mennyország az angliaihoz képest...itt egy icipici dolog elintézése is hetekig tart, és folyamatosan zaklatni kell őket, h. történjen valami.

egyébként, ez a kinyomtatás jó ötlet, én is ki fogom nyomtatni az arra vonatkozó törvényt, h. eu-s kártyás személyi egyenértékű az útlevéllel, mert nem tudják. (mivel nekik nincs személyijük).de attól még ez lesz a szabály. teljesen odavoltak,h. repülni tudok vele...

A Tyne folyó déli partja 2008.04.20. 13:14:08

ja, még a bürokráciához: igen, telefont itt vehetsz minden további nélkül. de a többi...most jöttem egy showhome megtekintéséről (még nincsenek készen a lakások, ezt azegyet megcsinálták, berendezték, h. meg lehessen nézni). és ahhoz, h. megnézzem, kellett név, lakcím, telefonszám, emailcím....

joa 2008.04.20. 19:11:46

welkamtu barátom. seas emberke vagyok, bocsi

mqqq 2008.04.20. 20:27:05

A jogszabály írja elő az útlevél kérését, ne a Pannont tessék anyázni...

Belya 2008.04.20. 20:50:54

Szeptember óta élek Londonban. Ott nem kértek tőlem útlevelet, amikor SIM-kártyát vettem.

ARK-9 (törölt) 2008.04.21. 05:37:34

KKK (külföldi kizsákmányoló kapitalista) a jó kurva anyjával akarjon telefonálni!!!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.21. 09:41:08

Nem kell ahhoz külföldinek lenni, hogy egy magyar cég szigorúbb legyen az iratok terén, mint a hivatalos közegek. Ismerősőmnek jópár hónapja feltörték a kocsiját, és elvitték többek között az iratait is. Mivel az új kártyajogsi hivatalosan egyenértékű a kártyaszemélyivel, csak az előbbit váltotta ki, és nem is volt belőle gond, lakcímkártyával együtt mindenhol elfogadták. Eddig. Ugyanis most megpróbált felvenni hitelt a Raiffesentől, ami viszont szigorúbb a rendőrnél, és csak a személyit fogadja el...

A Tyne folyó déli partja 2008.04.21. 10:49:09

Belya, olvass följebb is!!! persze, Londonban pont a telefonhoz ugyan nem kell papír, de minden más marhasághoz kérnek egy vagon papírt, proof of address-szel a lista élén. tőlem azt még egy ingyenes múzeumlátogatáshoz is kérték egyszer....

Dina007 2008.04.21. 11:23:38

Ha a "kedves" ügyfél venné a fáradtságot, hogy elolvassa az üzletben kihelyezett, "Mit hozzon magával"-c. szóróanyagot,nem lennének ilyen problémák. Háborogni mindig könnyebb,mint utána járni a dolgoknak. És azt mindenki elfelejti,hogy a szolgáltatóknak igen csak megvan kötve a keze a törvények miatt. Nem szórakozásból kérik a személyes okmányokat, hanem mert ez az előírás. A polcos csomagról meg csak annyit,hogy nagy tévedésben él,aki azt hiszi,hogy azokat a kártyákat nem kell regisztrálni. Ha megadott időn belül ezt nem teszi meg a kényelmes ügyfél,úgy letiltják a kimenő hívását,mint a huzat. Aztán mehet háborogni egy ügyfélszolgálatra,hogy írják a nevére,különben nem fog menni a duma-party. Aki nem hiszi, járjon utána..

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.21. 12:08:55

Dina007
1. nem előírás, lásd a jogszabályt. Az meg már a Pannon sara, hogy nem képes átírni a saját szabályzatát.
2. 'Kedves' kioktató, pikírt és ironizáló hangnemedből kiderül, hogy vérbeli kádárkori őskövület vagy, aki képtelen megtanulni, hogy a vállalat van az ügyfélért és nem fordítva. Jobb helyeken a fajtádat páros lábbal rúgják ki azonnali hatállyal, de rajtad még ez az információ sem segít. Nem baj, majd kihalsz.
3. fáradság és nem fáradtság.
4. Az, hogy először bemenjek az üzletbe, elhozzam a 'mit hozzon magával' c. anyagot, hazamenjek és előkészítsem az iratokat, majd ismét befáradjak a boltba, 2008-ban nonszensz. Ha az ügyfelet első körben elhajtják és nem tudja egyből elintézni a dolgát, akkor nemigen fog visszatérni másodszor, inkább elmegy oda, ahol szívesebben foglalkoznak vele.

AlulírottFentemlített 2008.04.21. 14:34:32

Nem lehetne esetleg kitaláli olyat, hogy ha egy ember a földre születik,pláne Mo.-ra akkor kapna egy olyan igazolványt ami:
-személyi
-tb kártya
-adókártya
-lakcímkártya
egyben !

Ha megtanul vezetni akkor meg még jogsi is.

Bár tudom, akkor tönkremegy a nyomdaipar és a plasztikágazat.

De legalább nem kellene annyi szar magunknál hordani.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.21. 16:07:03

Eddig minden szolgáltató hízott rajtam de a pannon legalább normális szolgáltatást is nyújtott érte.Elfogult vagyok velük szemben, de:
sorold fel azokat az országokat az eu-n belül ahol sima személyi igazolvánnyal neked kiadnak feltöltős simkártyát, vagy szerződést kötnek veled.
Menj nyugodtan körbe, rájösz hogy sehol.Lehet hogy eu, meg mindenki kék színű meg a marhanagy egyenlőségben még egymás nyelvét sem értjük, de a szerződésekhez akár tetszik akár nem ha külföldi állampolgár kell az útlevél.Hiába kiabálsz meg sikoltozol, ez eu-n belül is így van mindenhol.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.21. 18:36:28

@AlulírottFentemlített: Azért nem lehet kitalálni olyat, amiért nem használják mindenütt a személyi számot sem: adatvédelmi okokból. Enélkül egyetlen adat - amelyet megtudnak tőled (lásd phishing, social engineering) vagy ellopják tőled - alapján valakit több adatbázisban is meg lehetne találni, és egyből egy csomó dolgot megtudnának rólad.

Dina007 2008.04.22. 17:22:31

"Kedves" Rékuc!

Szeretnék reagálni,a kissé igazságtalan válaszaidra.
1. Biztos forrásból tudom,hogy nem saját szórakozásából kéri az okmányokat.
2. Még nemi vágy sem voltam a kádárkorban, így hát csak nevetni tudok ezen a megjegyzéseden. Azzal egyetértek,hogy a vállalat van az ügyfélért,de ennyi erővel az is természetes kellenne,hogy legyen,hogy a klotyón kitörlik helyettünk amit ki kell,a szánkba adják a kaját, ha megéhezünk és megitatnak,ha megszomjazunk. Nagyon el van kényelmesedve ez az ország.Az a baj, hogy az emberek manapság túl könnyen dobáloznak az olyan közhelyekkel,mint a "tisztában vagyok a jogaimmal"-meg hasonló. A szomorú meg az, hogy legtöbbször nincs mögötte tartalom.
4. Nem kell bemenned először az üzletbe, mert rengeteg más lehetőséged van,hogy a kellő információkkal felvértezve vegyél magadnak előfizetést. Ott van pl. a telefonos ügyfélszolgálat,vagy a manapság közismert Internet. Ez utóbbi használatával látom neked sincs gondod, így zárásként,csak annyit tudok hozzá fűzni,hogy ha a cikk írója előbb utána járt volna annak, hogy mi szükséges egy kártyás alapcsomag megvásárlásához,akkor ez a cikk meg sem született volna. Egyébként abban tévedsz, hogy nem jönnek vissza 2-szor is az ügyfelek. Ha azt hiszed a másik 2 társaságnál egyszerűbb az ügyintézés,akkor te tényleg nem fogsz hiányozni senkinek a Pannonál.
Puszillak:)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.23. 14:12:48

Rékucra miért ne haragudjunk:

1. mivel eredendően nem magyar állampolgár
fogalma nincs mik a helyi szabályok,törvények, pláne a cégek szabályai
2. hiába tud olvasni, olyan részeket ami neki nem tetszik nem veszi figyelembe
3. előszeretettel dobálózik vele hogy így ex-kommunista ország meg úgy de még abban az időben sem tudta mi és hogyan megy :D
4. neki csak jogai vannak kötelezettségei nincsenek, neki senkire soha tekintettel nem kell lennie, mindenki eredendően azért jön a világra hogy külföldi hátsóját tisztára fényezze :D

És ha valaki szeretne feltöltős simkártyát venni de nem szeretne semmilyen okmányt mutogatni, menjen be az első telokereskedésbe és kap használt simkártyát üresen 500ért, vagy kinyitja ujságot és hasonló árban mindig adnak el.Sőt én laza 2000ftért veszek is neki ha megkeres :D

sway 2008.04.24. 01:24:35

stockholm... érkezés... sim kártya - mint egy kiló kenyér. kér kifizet használ.
semmi iratot nem kértek. miért is kérnének? nem előfizettem...
az meg hogy itthon mi van??? ja és még kártyafüggő is és csak kezessel köthetek net előfizetést a tv-networknél mert kedves édsanyám nevén van a lakásom...
marhabanda

sway 2008.04.24. 01:27:19

Dina007

neked meg egyes! ülj le és maradj csendben!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.24. 17:37:43

sway én a tvnetworknél vagyok és marhára nem az én nevem van a lakás mégis a kőkorszak óta az én nevemen van a net, ugyhogy a hiba az ön készülékében van.
Sokmindent el lehet mondani hogy milyen genyo egy cég, de ilyen dologban simán megkötik bárkivel, bárhogyan a szerződést.Vagy lehet pü voltál és ez a kibaszás :D
A feltöltős simkártya, értsd: előre fizető szolgáltatás ugyanugy szerződés mint az utólag fizető számlás szolgáltatás.Ezért nem árúlja a vécésnéni itthon, persze dubajban két teve mellé ajándék hifitornyot is adnak de az nem itt van.Itthon ahol az ügyfél képes azért bejönni az ügyfélszolgálatra mert nem tudja kezelni a telefont, neki bonyolult, nos itthon muszáj az ilyen zsenik miatt korlátozni a simkártyához jutást.És akkor már jó ha nem naponta 20szor jön be valaki hogy vett egy telefonkártyát(matávos utcai készülékbe dughatót) és az nem fér bele a mobiltelefonjába.... 10ből 9 ügyfél önjelölt idióta aki ha számára nem kedvező választ kap kitör anyázásba mert neki jogai vannak esze az nincs.
Ezt a kukutyinba ingyen osszák a zaporozsecet itthon meg miért nem... dolgot tessék már elfelejteni.
Ha nem tetszik el lehet menni.Van ezernyi dolog ami itt nem müködhet máshol meg igen, ha az tetszik akkor oda kell költözni.

SzőkeNő Szarvas 2008.04.24. 18:01:24

Vicces... a Pannon, bizony... ugyanis vmelyik nap besétáltam az Euroworld-be, vagy minek hívják azt a nagy boltot Budaörsön, vettem egy akciós telefont, aminek a dobozában benne volt a Pannonos SIM-kártya, 500 Ft lebeszélhetőséggel... ..és utána ugyi, annyit töltesz rá, ha finn vagy, ha magyar, amennyit akarsz.. ok, van mellé egy telefonod, de az egész egy tizesből kijön és SEMMILYEN PAPÍRT, IGAZOLVÁNYT NEM KÉRTEK HOZZÁ!! Kicsit gagyibb /igen, még ennél is gagyibb/ készülék, ugyanígy, kártyával 4990-ért is megvásárolható. Anélkül vágja hozzád a Pannon a kártyát is, hogy bármit kérdezne.. ilyenkor mindegy a Pannonnak? nemvolt hűségnyilatkozat, semmi.. szóval ennyi. A Pannon meg kapja be, hogy túlbonyolít egyszerű dolgokat is, feleslegesen..

sway 2008.04.25. 10:05:33

flexsnake

amikor hazajöttem csak simán elmentem néhány szolgáltatóhoz beszerezni az infókat és az esetleges szükséges nyomtatványokat mert szerettem volna netet a lakásomba. a kérdéses rész azon a papiron található ahol a lakás tulajdonosa hozzájárul a bekötéshez szükséges átalakításhoz. az ok a kolléganőd szerint az volt, hogy én nem ide vagyok bejelentve hanem még szüleim lakásába, illetve állítólag ezzel védi magát a cég a sok aljas albérlő ellen akik beköltöznek más lakásába előfizetnek és később nem fizetnek. mellesleg a beszélgetés normális hangnemben zajlott tehát nem az én készülékemben van a hiba. a lakás nem albérlet hanem absz. családi tulajdon, de nem is ez a lényeg. persze nyilván kedves ősöm sem menne tönkre ha véletlenül elmarad 3 havi díj ami után lekapcsolna a céged a hálózatról, de nyilván senki sem szeret még banki kölcsönbe sem kezest belevonni. itt viszont max össz 18ezer Ft-ról van szó és inkább nevetségesnek találtuk. ha kiadnám a lakást és az albérlő elém tenne egy hasonló nyomtatványt h legyek szives aláírni h kezességet vállalok ha esetleg nem fizeti a netet szerinted aláírom? nyilván nem.
egyébként született más megoldás.
mellesleg rád férne egy kisebb külföldi kiruccanás végre. megváltozna a normálisnak tartott világképed.
miért kellene adatot szolgáltatnom pre paid kártyához????? ezt soha sem értettem már 10 éve sem... a másik pedig h miért nem képes változtatni a szolgáltató a szabályzaton amikor eu-n belül a fényképes ID kártya elvileg egyenértékű az útlevéllel??? EU érted flex EU! pont az a lényege h bárhol vagy szinte ugyanolyan jogaid vannak. ha én stockholmban útlevél nélkül intézhetek bármit (bank, sim kártya stb) akkor itthon miért kérnek egy külfölditől (EU) útlevelet???

szerintem.

A Tyne folyó déli partja 2008.04.26. 10:39:27

kicsit unom,h. mindenki, vagy legalábbis sokan azzal jön,h. "bezzeg külföldön". főleg,h. "nyugatabbra".
ahogy írtam, itt Angliában sim kártyához tényleg nem kell ugyan semmi irat, de minden máshoz kérnek egy rakás papírt, több évre visszamenőleg.
pl. ahhoz, hogy én megnézzek egy bemutatólakást (showhome-t), ahol még fel se építették a házakat, mi a fenének kell a nevem, címem, telefonszámom, stb.?
és bizony, folyton útlevelet akarnak, mert 90%-ban fingjuk nincs arról, h. a kártyás EU személyi jó.a honlapokra általában azt írják,h. "azonosító okmány, pl. útlevél", és akkor azt hiszik, h. ez azt jelenti,h. "azonosító okmány = útlevél" és nem egy sztorit hallottam már,(meg pl. velem is megesett) ahol a magyar polgár közölte az ügyintézővel,h. nincs útlevele, kártyás személyije van, és az ügyintéző nem akarta elfogadni, merthogy útlevél kell.NEM KELL!
a tesóm reptéren dolgozik, egyszer áthelyezték egy másikra, check-inen belül, tehát ugyanúgy mindennap át kell mennie az ellenőrzésen, irattal, stb. és ott volt olyan, h. útlevelet kértek tőle, és nem akarták elfogadni a kártyás személyijét. pedig a repülőtereken általában tudni szokták...
az angliai ügyintézéssel kapcsolatban meg van egy zsák horrorsztorim, jóval alacsonyabb a színvonal, mint otthon. (albérletfoglalót nem akartak visszaadni, de úgy,h. még csak nem is szóltak, megkeresésre nem reagáltak, csak mikor feljelentettem őket, akkor meg kitalálták,h. gondok voltak a házzal, másfél hónappal azután,h. kiköltözünk. Nettel is voltak érdekes dolgok, és a tesómnak épp elhagyta a Home Office a személyijét, miután ült rajta 6 hónapot. ha nem lenne útlevele, hogy menne haza? személyit itt még intézni se tud, a nagykövetség csak útlevelet pótol, meg amúgy is csak Londonban, tudtommal, és az kb. 500 kilométerre van innen.) itt verni kell az asztalt,h. valami történjen, annyira szar a szolgáltatások színvonala.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 19:06:53

Ácsi!Nem vagyok tvnetworkös vagyis csak előfizetője vagyok annak a szemétnek és utálom mint a szart de nálunk más nincs sajna!Te most azon görcsölsz hogy anyu nem írta alá hogy beköthetik a lakásába a netet? :D Szerintem más szolgáltató is kikérné a beleegyezését ha nem a tied a lakás.Vagy a főbérlőd megkérdezése nélkül te ott nyomnád a netet aztán ha elhuzol a francba vizesse ő?
Nem vagy te egy csöppet izé?

Kösz szépen én elég sokat mászkáltam európában, a hátam közepére nem kivánom némelyik országot hiába nyugat...
Előre fizető kártyához miért kellenek papírok?Nálunk hajléktalanok nevére vették a kártyákat emlékszel?Máshol ez nem volt csak nálunk.Nálunk ilyen emberek élnek, tele vannak jogokkal kötelezetségek nélkül.Neked miért fáj ha én mint szolgáltató szeretném tudni hogy ki használja a rendszerem?Eu, érted EU!Menj olyan albérletbe ahol azt mondod hogy EU és sajtot csinálnak a lakásból, vagy tulajdont igazoló papírok nélkül te mondjuk eladod a lakását a főbérlőnek mert EU és mindenhez elég a kis plasztikkártyád.És akkor gyere azzal hogy EU amikor kibasznak az albérletből mert nem fizeted a rezsit amiben már benne van a net is.Tudod hogy van olyan albérlet ahol be van kötve a net?Na szépen odacsörögsz és már költözhetsz is.Az EU.Ez meg balkán, csak mind ti EUsok költözetek már az euba mert a balkán nem azért van hogy itt Euzzatok :D
Anglia is Eu?Hihetetlen!És kérik az útlevelet?Hogy a rosszseb egye le a hajat a fejükről!Hát milyen dolog ez?Rajzolok táblát és megyek tüntetni mert ez Eu öcsém!Na nem mintha a többi országban ne kérnék az útlevelet.Egyik ország sem vidámságbóltag, hanem nem volt más választásuk.És támogatom hogy külföldi csak herce-hurca árán jusson magyar szolgáltató szolgáltatásaihoz!Ha nem fizet évekig kell köröztetni mire valahol megtalálják a nagy kurva EUban.Semmit a külföldinek, ha telefonálni akar ott a sajátja, ne nyerészkedjen itt a helyi hívásokkal a mi bőrünkön, vigye a telibevert loptopját oszt használja a netet :D

A Tyne folyó déli partja 2008.04.27. 11:50:40

flexsnake, Angliában azért követelik az útlevelet, mert nem TUDJÁK, h. a kártyás személyi egyenrangú azzal. De a törvény az az,h. el kell fogadni. én egyelőre általában az útlevelet mutattam, de rá fogok szokni a személyire, (amúgy is lejárt az útlevél két év múlva), hadd szokják...
lehet, meg kéne írnom pár sztorit arról, hogy mennek itt a dolgok...pl. kíváncsi vagyok, h. milyen - Magyarországot szidó, és "bezzeg az EU-ban" kommentek születnének, ha mondjuk a Belügyminisztérium elvesztené vkinek a személyijét, miután 6 hónapot ült rajta. Ahogy azt az itteni Home office csinálta. és mielőtt vki azzal jönne, h. nem kellett volna eredetit küldeni: de. csak azt fogadták el, fénymásolatot nem. na most, nem vagyok köteles útlevéllel is és kártyás személyivel is rendelkezni. Ha csak egyik van, elküldöm nekik. aztán várok 6 hónapot, addig sehol nem tudom magam igazolni, nem tudok haza- vagy akárhova - repülni, aztán 6 hónap letelte után közlik,h. bocs, nincs meg. illetve,állítólag feladták, és a postát sidják. csak kissé gyanús, h. miért tartott neki 6 hónapot ülni rajta, aztán meg még kértek olyan dokumentumokat, ami náluk volt...

CID 2008.09.10. 15:02:20

Bassza meg, én mennyi prepaid SIM-et eladtam külföldi szem.ig.re.( nem olvastam el az utasítást :)) Ha nem kellene igazolni magát a parasztnak, kíváncsi lennék, hogy a p....ba kerítenék elő, ha zaklatná valamelyik liberális, ombudsmann-ért rinyáló ( basszus nem magyarországon vagyunk )picsát.
süti beállítások módosítása