Tékozló Homár

Mindenkit hülyének néz az iStyle-szerviz?

2008.05.09. 09:18 | jackyll | 53 komment

A szervizes is csak ember, neki is meg kell élnie valamiből, nemigaz? Meg, ha András számítógépe alaplapját kicserélik 190 ezerért, legalább lett volna egy új alaplapja, nemigaz? A jelek szerint az iStyle tréfás munkatársai a júzer képzeletében legnehezebben kicserélhető/legdrágább alkatrészt mondják be cserére. Akkor is, ha nem az a hibás:

Kb 4 éves iBook G4, gép nem akar elindulni. iStyles, Andrássy út (munkalap mellékelve), 2 nap múlva mailben árajnálat jön (mellékelve): ítélet: alaplapcsere, 172 ezer alkatrész + 17.900 munkadíj. (ki javíttat meg egy 4 éves gépet (800 Mhz, 30 GB) 190 ezerért, amikor az Andrássy úton egy új 220 ezer? - de nem ez a sztori.)

Keresés a neten, két perc alatt megvan a leírás, hogyan kell szétszedni a G4-et. Fotókkal, nyilakkal minden pontosan jelezve, csavarhúzókészlet is van otthon, hajrá! Első kísérlet: hátha nem az alaplap a rossz, nézzük meg előbb a kis 2,5-es Toshiba merevlemezt. Kiszerelés (1,5 óra), külső házba berakás (10 perc), teszt disk warriorral egy ismerősnél Mac-en (30 perc). Ítélet: a lemez döglött. (Hm... és még az alaplap is ... van ilyen ...?) Másnap 13 ezerért vadiúj lemez - 30 G helyett persze 120 G, mert 30-as már nincs. Beszerelés (1 óra), operációs rendszer-telepítés (1 óra). A gép két hete tökéletesen működik!

A mérleg
iStlyes bevizsgálás utáni szakvéleménye és szerviz ajánlata: alaplap + munkadíj 190
Valójában:  a szakvélemény hazugság, alaplapnak semmi baja, 13 ezerért négyszeres kapacitású új lemez + saját munkaidő kb 4 óra
Találós kérdés: ránéztek-e a szakemberek a gépre a szervizben?

(Amúgy ha tényleg az alaplap lenne a hibás, a cserealkatrész ára kb 60 ezer + posta, a leírás segítségével alaplap is könnyen beszerelhető, akár nulla gyakorlattal)

Megírom az Apple központnak is, hátha elolvassák.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2008.05.09. 09:23:08

ba......ameg ha nem kell bejelentkezni első

Én lennék terrorista! 2008.05.09. 09:24:03

Látod-látod, annak idején a GELKA nem vert át. Kapitalizmus van gyerekek, piacgazdaság, itt mindenkinek joga van aljasnak és butának lenni egyaránt.

Egyébként direkt nem nyomtam elsőbe. Megállni a nagy dolog, nem pedig elsőzni! :-)

szögi 2008.05.09. 09:27:03

Te lenni terrorista, vagy alvó ügynök! :)

szögi 2008.05.09. 09:34:54

Hogy a témához is hozzászóljak, ma már az a trend, hogy ha valami meghal, vegyél újat. A szervizek is kb így állnak hozzá...
Aki meg csak egy bolttól kér árajánlatot, az meg is érdemli szerintem, és ezt lehet sokmindenre vonatkoztatni. Nekem pölö egyszer majdnem kivették a vakbelem, csak mert volt egy kis fertőzésem és fájt a hasam.
Tájékozódni jó dolog, valamint kifizetődő.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.05.09. 09:41:29

Az a baj, hogy megtehetik, hogy mindent ilyen kurva drágán adjanak, mert ott van előtte az i betű és mert az "trendi" (utálom ezt a szót), és ez kell a népnek, hogy kövesse a divatot. Inkább vennél tényleg egy újat, értem én, hogy megszoktad, meg jó a régi, de a notebook/számítógépet 4 évente érdemes már cserélni. Igaz drága, de érdemes. A szerviz meg kapja be és nyalja ki, gusztustalan amit művelnek, csak azért mert a legtöbb ember laikus. Ugyanilyen az autószerviz is ha nem tudod mi lehet a baj lehúznak, mert elhiszel mindent vagy, hiába mondja az ember, hogy lefullad az autó, kicserélted az összes gyertyát újakra és így is megmaradt a probléma, ők felírják 5 000 Ft-ért, hogy gyertyacsere, te meg leugathatod a fejüket, hogy bizony a jó kurva anyátok fogja kifizetni.

princessophia 2008.05.09. 09:43:44

Hát, jár így az ember.
Nekünk a dvd felvevő romlott el, amit a szervízben 24.000 ft-ért akartak megjavítani,/+vidd be, meg majd hozd haza/ aztán a két utcával feljebb lakó ezermester srác megcsinálta 20 perc alatt 2000-ért.
Azóta is működik.

anarch 2008.05.09. 09:46:26

Igen, a szervíz már csak ilyen dolog. Én is azon parázok, hogy számgépet még szét tudok kapni és szerelni, de autót már korlátozottabban... Ejj, meg kell tanulni azt is, mennyire lehet bonyolult? :)

elwood 2008.05.09. 09:58:09

Én is azt látom, hogy amihez értek (valamennyire) IT, abban nem (annyira)
tudnak lehúzni.

Minden másban pofátlanul. Autószerelő, asztalos, vizes, ... Szarjanak ibookot,
(emelőt, rókafűrészt, csőgörényt)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.05.09. 09:59:05

Vonattal utazik konferenciára három Microfost mérnök. Csodálkozva látják, hogy a pénztárnál a sorban előttük álló három Apple mérnök összesen csak egy jegyet vesz.
- Ti hogy fogtok egy jeggyel utazni?
- Figyeljetek, és meglátjátok.
Felszállnak a vonatra. Mikor jön a kalauz, az Apple mérnökök bemennek a WC-be. Mikor a kalauz odaér, kopog az ajtón - Jegyeket kérem! - mondja. A WC ajtó résnyire kinyílik, és kinyúlik egy kéz egy jeggyel. A kalauz kezeli a jegyet, és továbbmegy.
Visszafelé úton a Microfost mérnökök elhatározzák, hogy ők is csak egy jeggyel utaznak. Nagy meglepetésükre látják, hogy az Apple mérnökök nem vesznek jegyet.
- Ti hogy fogtok jegy nélkül utazni?
- Figyeljetek, és meglátjátok.
Felszállnak a vonatra. Mikor jön a kalauz, az egyik társaság a jobb oldali WC-be, a másik a bal oldaliba nyomul. Aztán kijön az egyik Apple mérnök, és kopog a szemközti WC ajtón:
- Jegyeket kérem...

jusztlacika 2008.05.09. 10:01:35

Nekem a kedvenc Story-m, hogy egyszer a Lajos utcában a kocsim sebváltója átment kávédarálóba. Na, Para on, kocsi off, nem értek hozzá, na akkor most hogyan tovább. Ismerőst felhív, eljön értem, elvontat a szerelőjéhez, aki döbbenten állt a kocsinál. Berohant a szerelőműhelybe, kihoz egy csavarhúzót. Kérte, hogy forduljak el és mikor szól forduljak vissza. TÁRÁRÁÁRÁÁÁÁ. Kész! A következő történt, egy baszomka csavar kiesett, ezért nem lehetett vele semmit csinálni. ELmondta, ha nem ismerne, akkor most hazaküldött volna, és kb 2 hétig ott állt volna a kocsim az udvarán majd hívott volna, hogy mindent kicserélt, mert a sebváltó bedarált mindent stb. és kb kihozta volna 80-120.000 ből, kiegyeztünk egy erős kézfogásba és én utána vittem neki egy üveg piát, mert pénzt nem fogadott el.

JUSZTLACIKA NEM VALAMI SZTANIOL ÁRUS.

s_marky 2008.05.09. 10:02:38

4 óra??? Egy vinyócsere max fél óra...

nem várt fordulat 2008.05.09. 10:08:07

s_marky:
aha, aki nem ért hozzá, meg írta, hogy először be is vizsgálta...

az a legdurvább, hogy én mindezek fényében megrendeltem volna a javítást. ugyanis ha kiderül, hogy a vinyó rossz, vajon mit csinálnak a szervizben? kicserélik, de nincs rajta oprendszer??? kérdezném is, hol vannak az adataim? majd perelném őket adatvesztésért sokmillára...

Okádó Mikádó 2008.05.09. 10:16:47

Végre egy komment, ahol egyértelművé teszik melyik cégről van szó.

Majmász Gedeon 2008.05.09. 10:19:26

nemigaz? = nem igaz? Jackyll, wazze!

Tajparaszt 2008.05.09. 10:23:56

Mint szervizes azt kell mondanom, hogy ez ember függő dolog.
Ha precíz vagy, akkor megnézed.
Ha idegesít, a főnök és rosszul keresel és éppen akármi lelki hisztid van nem nézed meg.
Ha sokáig nincs meló, DVD írás és filmnézés. Mp3 cserélgetés.
Aztán lustaságból nem.

Igazából a jó szakember nem húzza le az ügyfelet és alaposan megnézi a dolgokat.

Engem is már próbáltak bepalizni, de olyankor jön a híres Üvegtigrises idézet:
"-Nekem ne! Én is ebből élek!." :)

szögi 2008.05.09. 10:40:29

karacsi_maci: amilyen szerencséd van, mutattak volna valami csoda apróbetűs részt (szervizszabályzat, ÁSZF, akármi), amiben semmiféle felelősséget nem vállalnak a bevitt gépen leledző adatokra. :/

Purell 2008.05.09. 11:30:34

és csak az ISTYLE-ban van szerviz? Ki az a hülye aki oda viszi a gépét??

borovi 2008.05.09. 11:31:55

A sok nagyokosnak, aki itten perelne, meg apróbetűs részről hadovál: milyen alapon perelnél, te szerencsétlen. X éves gép, gari rég lejárt, ha vinyó garin túl bedöglik, mit akarsz a szervizen leverni, te fasz. Időszakos adatmentésről (CD, DVD) persze nem hallottál. Az a bajotok, hogy túl sok zs kategóriás amcsi filmet néztek. Vagy csak azt.

További magyar hang 2008.05.09. 11:40:42

/OFF

jusztlacika>

Csak úgy ki vagyok váncsi: Renault?

Shinjuku 2008.05.09. 11:53:35

Na ja... Az ottani csokaknak semmi kozuk a gephez... Nekem pont ez a baja a G3-nak de meg nem volt idom szetszedni. Ezt az oldalt nem is ismertem, ez az iFixit-bol dolgozom... :) www.ifixit.com

fingerbangs 2008.05.09. 11:53:53

ez de gáz...
ha jó apple szervízt keresel akkor az almárium pro az

Secnir 2008.05.09. 11:57:19

nem a kertész a legjobb apple szerviz?

eMM2 2008.05.09. 12:06:14

szögi!
Csak szólok hogy a vakbélmútétek kb 15%-a indokolatlan lesz amikor már kinyitják a páciens hasát.De akkor már jobb kivenni,ha má egyszer ott vagyunk alapon.Persze ez még egy normális EÜ-ben történt most ki tudja mivan.

szögi 2008.05.09. 12:15:04

borovi, szerintem van némi szövegértési gondod, fuss neki mégegyszer.

szögi 2008.05.09. 12:16:08

eMM2: huh, köszi, eddig nem tudtam ilyen megdöbbentő adatról. :(

jusztlacika 2008.05.09. 12:16:47

További magyar hang 2008.05.09. 11:40:42
/OFF

jusztlacika>

Csak úgy ki vagyok váncsi: Renault?


Fiat....

Gonoszfóka 2008.05.09. 12:21:27

"Megírom az Apple központnak is, hátha elolvassák."

Elolvasni elolvassák, de nagy összegben mernék fogadni, hogy választ nem kapsz, és semmilyen intézkedés nem lesz. Q drága az Apple, valamint (szubjektív vélemény) nem ér annyit, amennyiért árulják.

A központi Apple-nek írni meg szintúgy fölösleges sztem, több almás cuccot használó ismerős szerint (akiknek volt már garis vagy nemgaris gondjuk) csak addig kedvesek, amíg ki nem pengeted a lóvét a cuccért. Utána szevasz.... :-(

moli 2008.05.09. 12:22:12

ha a hordozhato lejatszodban vagy a telefonodban egy olyan elemet - ami elore elgondoltan es torvenyszeruen nagysagrenddel rovidebb eletu, mint a keszulek maga - is aranyaron tudsz csereltetni, megis mire szamitottal?

eMM2 2008.05.09. 12:22:46

szögi!
Nézd a jó oldalát is.Ha egyszer kiveszik a vakbeled az már biztos hogy nem fog begyulladni.:)
Amúgy sztem ma már ha nincs szerencséd akkor sem veszik ki a vakbeled ha vért pisilsz a fájdalomtól.
Különben nekem még anno bal oldali vastagbélfájdalomra diagnosztizált az ügyelet vakbélgyanúnak.Aztán a kórházban meg jót röhögtek a dokik hogy hehe baloldali appenditisz.Hisz az jobb oldalon van.

kyanzes (törölt) 2008.05.09. 12:41:04

Jól értem? Arról van szó, hogy valakit végül *NEM* vertek át? :D Nagy ügy. Gondolom ha tízből egyszer bejön nekik, már megérte a buli. Ráadásul mindíg lehet félreértésre hivatkozni.

_wood_ 2008.05.09. 12:43:19

ez miért furcsa? az apple azokból él, akiket nem érdekel mi van a dobozban "csak műköggyön rendesen"; máshol olcsó alkatrészeket összepakol és adja aranyárba'.

a szervíz csak hűen követi az apple üzletpolitikáját.

aki tudja melyik végén kell a csavarhúzót fogni és képes egy vinyót (neadjisten' alaplapot) kicserélni, valamint van legalább valami ködös elképzelése arról, hogy a házban melyik alkatrész mit csinál, annak inkább "tákolt" pc való...

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.05.09. 12:52:03

Ha garancia már nincs a gépre, akkor érdemesebb fórumokon érdeklődni, és ha kevésbé járatos az ember a számítógépek hardveres lelki világában, akkor biztosan akad egy ügyeskezü ismerős, aki megnézheti.
Tényleg gáz, hogy így akarják átverni az embert... Vagy nem is volt idejük rá megnézni, és csak gyorsan írtak valamit oda, amiből biztosan ki lehet hozni.

Troppauer Hümér 2008.05.09. 13:26:24

Első alaplapbaszkurátor!

Szaracén 2008.05.09. 13:36:17

Egyszer már hasonóan jártam kb. másfél éve. Akkor a mobiltelefonomra kaptam 53.000 Ft-os árajánlatot, végül 4.500 Ft-ból - a külső kijelző cseréjével - magam javítottam meg. Az esetet a Homárban is megírtam. A vicc az, hogy a bevizsgálási díj mindenképpen jár, pár hónapig harcoltam a visszaszerzéséért, aztán hagytam a fenébe az egészet. Annyi örömöm maradt, hogy újra leírhatom: a T-mobillal leszerződött Nokia-szerviz próbált lehúzni.

Abramelin 2008.05.09. 14:05:53

Szevasztok!

Ez van sajnos, lépten-nyomon átverik az embert.
Egy debreceni sztori, kb. 2 évvel ezelőtt történt:
Barátnőm munkatársnője vett egy vadonat új Nokia 6610-est. Rendesen a márkaboltból, garancia minden. A teló kb. 2 hónap múlva megadta magát, eltünt minden a képernyőről...! Visszavitte az üzletbe, onnan már irányították is a márkaszervízbe. Ott elvették a készüléket, és 2 nap múlva visszahívták a csajt és a következőket mondták:
- ezt a készüléket már megbabrálta valaki, ők ezzel így már nem tudnak foglalkozni...
A csaj totál kiakadt, bízonygatta hogy ő bizony hozzá nem nyúlt, miért is tette volna hisz garanciás a készülék...stb. Direkt új telefont vett, a márkaboltban nem máshol stb. Még annyit mondtak neki, ha nem tetszik felküldheti Bp.-re kivizsgáltatni a készüléket, de ennek díját ő állja...
Mikor meghallottam a sztorit, intézkednem kellett. Szerencsére 2 jó barátom is a komáromi Nokia gyárban dolgozik... Elpostáztam a telót nekik, és elmeséltem a történetet is hogy mi volt! Kértem őket, ezt majd adják már tovább a gyárban is mi folyik itt...
3 hét múlva visszaküldték a telót hibátlanul! 1 db 1000 Ft-os alkatrészt kellett benne kicserélni! És még a haverom főnőke üzent vissza nekem, hogy ne haragudjunk már!!!
A Db.-i Nokia szervízes "patkányok" meg szerencsések hogy nem a csajom telója járt így!
Rájuk rúgtam volna az ajtót!!!

rockstopper 2008.05.09. 15:13:02

És nem tűnt fel a post írójának, hogy a winyó a rossz? Azért azt lehet látni.

Meg hogy ilyet egy szervíz be mer vállalni. Van bőr.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.09. 15:26:27

gyerekkorom óta undorodom mindentől, ami apple. nevetséges sznoboknak való kacatok.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.09. 15:37:25

Tudod. Jön a nyár, kell a lóvé a tengerpartra :D

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.05.09. 18:07:03

A sznobokat mindenhol leveszik.
Ha az Apple a szart iShit neve arulna akkor 100%, hogy lenne par elvetemult aki megvenne, mert szep porcelan feher es benne van a megharapott alma logo.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.05.09. 21:34:09

Kedves perrel és gariidővel hajigáló emberek!

Semmilyen adatvesztéssel járó károdat nem téríti meg a kutya sem! Winchester esetében sem, telefon esetén sem (tartalmak, telefonszámok).
Garidőn túl sem és garidőn innen sem.

Ez alap. Nem is nyernél pert...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.09. 23:38:26

ez milyen sznob duma, hogy a sznoboknak van almajuk
nem-e lehet-e, hogy az az op rendszer jobban tetszik-e valakinek?
keccasz-e?
meg viciant is rabeszeltem pedig O muborkalapban vezette a wartburgjat
aztan persze kineveltem
mosma' baseballsapekban opelozik

Mics Bjukenen hadnagy 2008.05.10. 04:58:15

Gyerekek! Ki az a hüle, aki oda viszi szervízeltetni a gépét? Pont olyan hülye, mint aki ott veszi, lásd egyszer én! Ott a másik rendes szervíz, az Almárium!
Nekem úgy kezdődött, hogy MacBook-ot keresgéltem, majd iStyle oldalán láttam akciós gépet, felhívtam, hogy van-e és volt! Bementem és mivel nem volt meg a teljes összeg, vettem fel rá hitelt, mondván, hogy 1-2 hónap múlva úgyis visszafizetem, amikor meglesz már a pénzem. ELkezdtük intézni a papírokat, közben nézegettem a kínálatot a boltan, aláírtam, vártam, viszonylag hamar ment minden, elfogadták, faxoltak...és ekkor jutott eszembe, hogy akkor azért megnézném a gépem, amíg várok. Ekkor derült ki, hogy ez egy bemutató darab volt, tehát ezért akciós, persze hibátlan, sérülésmentes, garancia van rá! Hát ekkor már nem annyira örültem, hiszen senki nem mondta eddig, se a telefonban, se ott!!! No mindegy papírok megírva, hitel elfogadva, nem akartam visszalépni, hibáztam, hülye vagyok tudom! Megkaptam a papírokat, de ekkor elolvastam azért a garancialevelet, ami csak három hónapra szól!!! Csalódás kettő!!! Ekkor már megvettem, nem érdekelt, szóvát tettem azért, de ennyi!
Mindegy hazaviszem, örülök neki, mert már vártam! Mikor elkezdtem rajta dolgozni, csak akkor tűnt fel, hogy angol billentyűs. Hát e van, boltban nem tűnt fel, mert akkor a fentieken rágódtam és mivel melóhelyen angol billentyűs gépen is dolgozom, néha az tűnik természetesnek! Csalódás három! :(
Másnapra már marhára zavart ez a dolog, mert kéne magyar szöveget is gépelnem, így meg körülményes, főleg ha nem otthon vagyok. Gondoltam egy nap telt el, felhívom az iStyle-t, hogy nekem ez így nem oké, a körülmények tekintetében jó lenne, ha visszavennék és én vennék náluk helyette egy zsír új gépet, ráadásul nem az alaptípust! Csalódás négy, azt nem lehet, hívjam hétfőn a boltvezetőt, ők ebben nem tudnak segíteni. Hétfőn próbálkoztam újra, nincs bent, ha bejön értesítik, hívnak...semmi. Hívom őket, azt mondják majd holnap. Oké, másnap sem hívtak, hívom őket, nem tudják elérni az illetőt, majd hívnak...nem hívtak. Próbálkozom, sehogy nem sikerül elérni. Beszéljük Mac fórumon láttam iStyle-os problémás topikot és valaki beírta a boltvezető nevét. Hoppá szál, gyerünk google...keresés, jééé egy szám, felhívom, ő az, csak nem a boltvezető, hanem a szervíz vezető! Jee! A probléma sokadszori felvázolása után az illető közli, hogy a három napos csere csak hiba esetén áll fent. Okés, tudomásul vettem, Magyarországon élünk. Persze az eladás körülményei sem voltak megfelelőek, elfelejtettek közölni pár dolgot és egy ekkora PREMIUM RESELLER-nek miért probléma visszavenni a gépet, főleg úgy, hogy kb 100-al drágábbat vennék helyette! Megnyugtat, hogy találunk valami mindenkinek megfelelő megoldást, majd hív. Nem hívott persze, erre én hívtam és mondta, hogy nem veszik vissza, örültek, hogy szabadultak tőle!!! Ehh...fasza! De, ő lehet, hogy megvenné a feleségének, persze olcsóbban! Majd megnézi az árakat és hív! Nem hívot persze. Vártam, nem hívott. Írtam sms-t, visszaírt, hogy nem okés a dolog, nem volt ideje vele foglalkozni vele, de inkább nem kell neki. Hát ennyi lett az elintézése a dolognak! Ennyit várjon az ember egy Premium Resellertől!!!!!!!!!!! Le se szarják az embert miután már vásárolt! Rendeltem egy-két kisebb dolgot, aminek nem sikerült megérkeznie, hát vissza is mondtam náluk és azóta máshol vásárolok, például MacBolt-ban! Ott volt minden ami kellett, vettem azóta nagyobb vinyót, nagyobb memóriát, még egy ipod-ot! Igyen cserélték, archiváltak a régiról az újra, amit az iStyle kb 8000-ért csinált volna meg!!!!!!! Ezek után nem csodálkozom, hogy ilyen sűrűn rossz véleményekkel találkozom velük kapcsolatban! Kerüljétek őket!!!!
Tudom én sem voltam elég alapos, de egy ekkora cégnél azért számíthatna a presztizs!!! Hűű ez akár poszt is lehetne!!!! Üdv!

Mics Bjukenen hadnagy 2008.05.10. 05:06:21

Na most látom jön a demagóg sznobozás!!! Gratulálok, használjatok vindózzzt ha jólesik, én nem foglak ezért lúzerezni titeket, cserébe ti se sznobozzatok má'! Tényleg, az inteles mac sima pécé, oké, de ha nekem ez az oprendszer bevált, attól még nem vagyok sznob! Működik és egyszer sem fagyott le a gép és a fene tudja mikor állítottam le utoljára, puff, csak lecsukom, ha nem használom, majd ha kell kinyitom oszt kész! Ráadásul nem gondolkozik fél órákat, mint a munkahelyi gépek és valóban működik a multitask is!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.05.10. 14:05:51

@Mics Bjukenen hadnagy: Csak, hogy tisztában légy a tényekkel, az NT-alapú Windows sem akadozik és nem is fagy le, kivéve a hardverhibás gépeket. És ha tisztességesen van karbantartva, akkor max. fél perc alatt felbootol és max. negyed perc shutdownnol. (És nem, kurvára nem vagyok Micro$oft-fan.)

viktor134 2008.05.10. 21:05:47

szasz joe.

plusz lehet ám linuxot is használni. :)
de egy jól karbantartott win bizony jol mukodhet.

egyébként aki mac-et vesz, az tulsagosan ráér. pc esetében használtan már veszel 30-ért olyat, ami mindent tud, ami kell.

de maradek alkatreszbol is nagyon sok mindet ossze lehet jol rakni.
néha egy uj tap kell, hogy ne zorogjon a szar.

szajberpiraty 2008.05.10. 21:42:20

Szarjanak krokodilemelőt, gérvágót, drótkefével hadonászó sünt!

Mics Bjukenen hadnagy 2008.05.12. 08:25:14

Tudom Joe, tisztában vagyok a tényekkel! Munkahelyen többnyire windows-t használok (mint asztali gép) és a 2000-et szerettem is, kevesebb gond volt vele, de amióta xp van fent, azóta csupa nyűg az élet!

Ha olcsóságról beszélünk, akkor meg tényleg ott lenne a linux...
Olcsó gépen, ingyen szoftver!

De a lényeg az, hogy nekem ez jön be, ezt szeretem, ezt használom szívesen és számomra -hasonló karbantartás mellett mint a windows- ez működik jobban!
Ha csak, mint mezei felhasználó nézem és nem mint informatikus, az OsX-et könnyebb megbízhatóbban használni, karbantartani minden mélyebb ismeret nélkül!

Xezs 2008.05.12. 10:38:05

Hasonló esetem volt HP-vel. Olyan hibája lett, hogy a BIOS nem látta a merevlemezt, de egy oprendszer már igen. Emiatt semmilyen merevlemezt nem lehetett bootoltatni. HP szervíz azt mondja, hogy 120e-ért cserél benne alaplapot. Az egész gépet lehetett volna eladni hiba nélkül olyan 80-90e-ért akkortájt. MOndom kösz, akkor nem kell. Odaadtam egy nemhivatalos szervizesnek, 20e-ért megtalálta azt a szalagkábelt, ami valamilyen okból szétégett. Azóta (kb. 1,5 év) gond nélkül megy. Szóval a hivatalos szervizekben vagy csak balfaszok ülnek, vagy lusták, vagy csak le akarják húzni az embert.

Xezs 2008.05.12. 10:54:44

Jaj igen, mobiltelefon. Fateréknak volt egy ősrégi telefonjuk (asszem Nokia 3110-es) és egyszercsak nem adott képet. Na, ők nem akartak újat, mondván hogy ami az esetek túlnyomó többségében jól működik, azt minek eldobni (ezzel egyetértek, most is 3310-esem van). Szóval szervízbe be, és mondják nekik, hogy komplett kijelzőcsere, 10e Ft. Azért ez már sok lenne, ezért újat vesznek, hát odaadták valami ismerősnek. Az meg kiderítette hogy a gumicsík ami a NYÁKtól a kijelzőig viszi az adatot, elrohadt. Kb. 1000 Ft-ból megvoltak. Utószónak ahogy Lukács énekli: "Pazarol a világ, én meg segítek neki"

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.13. 08:19:51

az embereknek tudnia kell, hogy: számítógépet nem viszünk be szervízbe sohasem!

mindenkinek van olyan ismerőse aki átlag felett ért a szgépekhez, vele kell lezsírozni a szervizelést, két üveg sörért, plusz a cserélt alkatrész ára.

telefonnal már más a helyzet azt nem olyan könnyű szerelni, illetve az alkatrészek is nehezebben beszerezhetők. nekem is volt bilentyűhibás telóm 8000-ért akarták javítnai, azt hogy lekoptak az érintkezőkorongok a fóliáról. nem kértem, de a hiba ismeretében otthon apukám 30 perc alatt pillanatragasztó, és alufólia segítségével megjavította...

BobaFett 2008.05.13. 12:07:15

Én szervízbe dolgozok és elmondhatom az az alapvető probléma, hogy az alapfizuja mindenkinek nagyon kevés, jutalékos rendszer van itt is. Vagyis ha nem javítasz meg kb 150 gépet/notit/monitort/stb akkor kb éhen halsz anyi fizut fogsz kapni. Ráadásul a fönökség ezzel nyiltan is arra ösztönöz hogy mindenki pörgesse a tételeket. tehát ha az eszköz -ezsetben noti- hibás, instablis, akkor alaplapcsere. senki nem fog elkezdeni szütyügni hogy mi lehet a konkrét baja, mert annál kevesebbet ér neked, minnél több időt töltesz vele...