Tékozló Homár

Hülye utas ne kapcsolgassa a klímát

2008.07.10. 10:18 | szily | 141 komment

Attila egy buszon találkozott azzal a magyaros (=portáskommunista) jelenséggel, miszerint a fogyasztó gyermek, méghozzá a hülyébbjéből, aki örüljön, hogy fizethet, miközben a szolgáltató bácsi miheztartás végett lenyom neki pár sallert. Én a széplaki Ezüspart hotelben láttam a napokban egy vicces portáskomcsi backdoor táblát, miszerint a bowlingot 14 év alattiak nem használhatják. Na mi a Jassó Mihály legendásan sarló alakú faszáért ne kuglizhatna egy 14 év alatti? Erre azt hiszem sosem kapok választ, jöjjön inkább Attila levele.


15 éve utazom Volánnal, nem gondoltam volna, hogy még mindig meg tudnak lepni :)
Győrbe indultam barátnémhoz.Kirongyoltam a pályaudvarra, felszálltam a buszra, jegyváltás miegymás, majd bezuhantam az ülésbe. Automatikusan nyúlok a klímakikapcsoló gomb felé, mert rühellem ha direktbe a pofámba zúg a tundra a buszon, meg kocsiban, meg úgy általában mindenhol, mikor is a következő látvány tárult elém. Csinos, nemde? Olyan igazi magyar. Jóskapista nem röstellt 80 csavart belezúzni a buszba, ugyammá a hülyeutas ne kapcsolgassa azt a klímát. Mert klíma van.Központilag,utasításilag,tervszerűen.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dax 2008.07.10. 10:22:29

A sok melós túl bonyulultnak találta volna a kezelőszervet, így inkább mindenki egyformány élvezheti a tervszerü hüsitő levegőt...

torma99 2008.07.10. 10:23:18

Azt szerettem amikor télre becsavarozták a régi Ikarusokon az ablakokat, amelyeket hasonlóan a tervszerű klímabecsavarozáshoz még május-június környékén sem csavaroztak ki...

kedves kis monca 2008.07.10. 10:25:14

Ne mondd már, hogy nem igényes megoldás :-)

Dax 2008.07.10. 10:26:46

Ne járj ikarusszal :D

meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2008.07.10. 10:28:02

ugyanmár, bicska elő, kicsavar, kikapcs :DDD

szkaccsotjeggel 2008.07.10. 10:28:30

legközelebb vigyél csillag csavarhúzot

elwood 2008.07.10. 10:31:53

Ha minden hülye kikapcsolja, akkor k. meleg lesz a buszon, aztán meg követelik hogy ablakot nyithassanak. Aztán még melegebb lesz. Itt a magyar pusztában nem tudják mi a légkondi.


Már a második olyan munkahelyem van ahol van légkondi de nyithatók az ablakok, azt azonnal ki kell nyitni ha kint 36 fok van is mert "nincs levegő, megfulladunk". Én meg rohadok meg a melegben.

simon1 2008.07.10. 10:33:36

Az a rossz érzésem, hogy 14 év alattiak azért nem kuglizhatnak, mert ha megrongálnak valamit nem vonhatók felelősségre. (valszeg ez ugyan olyan 'szalonrasszizmus' /egyszerű önvédelem a tapasztalatokból/, mint a monoki munkáért segély akció)

bekbórd! 2008.07.10. 10:35:31

Ha meg mind a 80-at lekapcsolják a kedves utasok -"nehogymá' az én pofámba fújjon!"-, akkor az a baj...
(De hogy jön ide a Sajtszálló bowlingpályája???)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 10:37:42

Mi baj van ezzel?
14 éven aluliak nem kuglizhatnak a buszon, ha a klíma be van kapcsolva.
Szerintem korrekt.

Jelzem a ráckevei strandon ingyé kuglizhat bárki a csúszdán.

Dax 2008.07.10. 10:38:31

Hülyeség ez a légkondi, lazán kielhet bírni negyvenfokot egy kis huzattal, inkább melege legyen az embernek mintohgy fázzon

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.10. 10:39:18

Ha jól emlékszem azokkal a jobbra balra mozgatható karokkal csak azt a rácsos szart lehet jobbra balra forgatni, hogy merre menjen a hideg lég'. (a benne lévő kis pöcökkel meg a benti rácsot lehet előre ill. hátra.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.10. 10:41:21

10 éves gyerek kuglizzon? Elviszi a golyó! Aztán fizethet kátérítést a tulajdonos.

SylverRat 2008.07.10. 10:41:29

inkább örülnöd kéne... eldöntik helyetted, mit szeretnél. nehogymá' netudd magadtól...

BobaFett 2008.07.10. 10:48:04

Mellesleg énis utálom akik kikapcsolják a klimát munkahelyen, vagy elétesznek valamit, és/vagy becsukják az összes ablakot, merthogy jaj huzat van és nem birják. Bezzeg ha én alhúzom a függönyt hogy ne süssön a szemembe a nap akkor sipitoznak rögtön.
Miért van az hogy ezek szinte mind panelban élő egyének meg öreg nyanyák ?
Akik egy családi házban nöttek fel, ahol nem volt télen 28 fokra felfűtve a lakás érdekes módon birják a klimát, huzatot, miegymást. Vagyis inkább nem birják ezek nélkül.

Dax 2008.07.10. 10:56:47

BobaFett, rossz a hozzá állásod. Ők (najó mi) akik a melegebb időhőz aklimatizálódtunk csupán a globális felmelegedéshez jobban alkalmazkodtunk és jobban türjük a meleget, egésze negyszerüen mi vagyunk az evulució válaszai a felmelegedésre. Egyébbként is a klíma zabálja az áramot és terheli szegény bolygónkat

meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2008.07.10. 11:04:25

BKV figyelő · bkvfigyelo.eu 2008.07.10. 10:39:18
"Ha jól emlékszem azokkal a jobbra balra mozgatható karokkal csak azt a rácsos szart lehet jobbra balra forgatni"

Szerintem a jobbra balra forgatást magának a rácsos szarnak a jobb, illetve baloldalon történő benyomásával lehet forgatni...

anarch 2008.07.10. 11:16:41

Ez legyen a legnagyobb gondod életedben :). Pár éve még örültek az emberek hogy klíma van a buszon és valami enyhíti a 35fok + acélkasztni hatását.

Az evolució válasza a felmelegedésre szerintem az arab légkondicionált "buszmegálló" meg a mesterséges sípályájuk a sivatagban :). Bár biztos karakán és macsó dolog kiállni a tűző napra :)).

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 11:17:54

Kijaza Jassó Mihály?Valami komenista kém?

Én lennék terrorista! 2008.07.10. 11:19:49

Jó a klíma ésszel használva. De amikor bemegyek 40 fokról a bankba, ahol 20 fok honol, vagy kabátban kell ücsörögni egy IC-n, az már sok. Éppen csak annyi kell, hogy az ember ne follyon szét, plusz egy kis légmozgás.

Dax 2008.07.10. 11:20:29

Egy igazi férfi tűri a meleget :D

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 11:23:41

Egy igazi férfi tűri a meleget :D

Egyetértek.Az ő szexuális identitása nem attól függ,hogy a hímneműek néhány százaléka saját neméhez vonzódik.

Boo 2008.07.10. 11:31:23

Annyira illik rá a cím XDDD

nissin 2008.07.10. 11:32:36

No,a lecsavarozott két pöcök valóban a "klíma" ki és be kapcsolója,az irányt a rostélyok oldalirányú billentésével illetve a közepén lévő pöcökkel lehet szabályozni.

Egyetemistaként évek óta utazok távolsági busszal Zalaegerszegről Bp-re,úgy hogy van tapasztalatom:amit megfigyeltem,az tényleg szomorú,az emberek,akik utaznak egyszerüen birkák,még ezt a pár gombot sem tudják kezelni,látom,hogy szerencsétlen fel akarja kapcsolni a fényt,de nyomkodja a stop gombot,vagy valamit akar kezdeni a szellőztetéssel,de csak zavarában össze-vissza nyomkodja,tekergeti a gombokat és a pöcköket,majd pár pillanat múlva abbahagyja.De az is gyakori,hogy fel sem néz,vagy ha felnéz,nem mer hozzányúlni,inkább panaszkodik,hogy melege van,vagy fázik,arról ne is beszéljünk,hogy a karfát 10emberből 7 nem tudja felhajtani,mert képtelen felfogni,kitalálni,megérteni azt a két mozdulatot...
De ami a legdurvább,hogy nekem,egyetemistaként akinek 0 FT jövedelme van 1610Ft egy út Pestre,jelzem pár hónapja még csak 800Ft volt,majd visszavették a kedvezményt 67,5 %-ról 50%-ra és még emeltek is a jegyárakon 30%-ot.A kedves nyugdíjasok ingyen utaznak,pedig nekik azért akad némi bevételük és ha távolsági buszokon tudnak a fürdőkbe utazgatni,akkor az egészségi állapotuk és a pénzük is megvan ahhoz,hogy legalább pár száz Ft-al hozzájáruljanak...cserébe viszont tolakodnak furakodnak.Jó,értem én naív vagyok,egy ekkora szavazóbázist nem szabad elveszíteni,hozzányúlni.

elwood 2008.07.10. 11:35:51

Egyetemistaként utazom. Szakmunkásként utazok.

Fairy Girl 2008.07.10. 11:36:41

Én lelkesen hallgatom a buszokon az állandó karfa-kattogtatást, mert senki nem bír rájönni hogy hogy kell fel-le állítani úgy, hogy ott is maradjon... :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.10. 11:38:19

meggy! 2008.07.10. 11:04:25 >>> Az is lehet. Lehet rosszul tuttam'

anti hipi-HüPi 2008.07.10. 11:39:02

A klímához nem tudok hozzászólni, de láttál te már bowling pályát? Nem véletlen, hogy sok helyen nem szeretik, ha a kölykök (szülői) felügyelet nélkül játszadoznak rajta

Dax 2008.07.10. 11:39:52

A nyugdíjas egy életet végig dolgozott talán ezért...

upho 2008.07.10. 11:48:16

elwood szakmunkaskent a kurva anyadat.

Szakyster 2008.07.10. 11:48:31

Szerintem ne nyissunk diák-nyugdíjas vitát, mindkét oldalon vannak ilyenek és olyanok is.

Decesso (törölt) 2008.07.10. 11:55:22

Jassó Mihály [1936] (a Budapesti Pártbizottság első titkára: 1988. június 27. - 1989. október 6.; PB-tag: 1989. április 12. - 1989. június 24.)

Decesso (törölt) 2008.07.10. 11:58:36

"A PB-jegyzõkönyv (in: Kenedi János: Kis állambiztonsági olvasókönyv, 1996.) tanúsága szerint éppen tizenegy évvel ezelõtt és három nappal a rendszerváltási folyamat legjelentõsebb szimbolikus eseménye, Nagy Imre és mártírtársainak újratemetése elõtt az a rezsim, amely anno az 1956-os forradalom leverésére alapozta legitimációját, azon pöcsölt, hogy mikor kéne jól lelécelni nevezett szimbolikus aktusról. A jelen lévõ Grósz Károly elvtárs, Nyers Rezsõ elvtárs, Jassó Mihály elvtárs, Pozsgay Imre és még megannyi elvtárs mellett Németh Miklós miniszterelnök elvtárs is osztotta azt a PB- és KB-konszenzust, hogy gáz ez az egész, nem kéne nagy ügyet csinálni a temetésbõl, jogi rehabilitációról még csak-csak szó lehet, de politikairól nem, állami újratemetésrõl nem, fáklyásmenetrõl nem, nyilvános köztéri gyülekezésrõl pláne nem, ha meg mégis, akkor ne kelljen beszélni, és fõleg nehogy má’ végig kelljen hallgatni olyan dolgokat is. Németh Miklós (aki, mielõtt elment volna Londonba személyzetisnek, egy bátor öndefiníció keretében közölte, õ mindig is kereszténydemokratának vallotta magát; Giczy György azóta is isten áldását kéri rá) egyébként a PB-ülésen azzal érvelt a kicsit maradás mellett, nehogy az egyházfõk kövessék a kormányt: „Tehát ha észreveszik, hogy mi ott eljövünk, akkor ezek a bíboros, érsek stb. ez mind el fog jönni.”"
Élet és Irodalom 2000/23.szám

szkaccsotjeggel 2008.07.10. 12:01:00

Decesso: aszittem má 2 élete volt jassónak

Nem Penny hajója 2008.07.10. 12:05:04

elwood: ez tetszett. :))) Ennyit az egyetemi képzés felhígulásáról.

Amúgy én megértem a posztban szereplő buszsofőrt, mert a magyar ember tényleg nem tud mit kezdeni a klímával.

InterCity volt a kedvencem (amikor még nem voltam sikeres ember és vonaton utaztam). Hiába írták ki a masiniszták, hogy nyitott ablaknál nem műxik a klíma, a kedves utasok rutinból csak ablakot nyitottak.
Ezzel viszont ördögi körbe kerültünk: kinyitották, ezért meleg volt. Visszacsukattuk velük. Az IC-k szirszar légkondijának kellett volna 3-4 perc, hogy visszahűtse az utasteret. Hülyemagyar-magyarhülye utas persze fél perc után "szar a légkondi" felkiáltással újra ablakot nyitott.

A munkahelyi "ne kapcsold már be a klímát, nem bírom" jellegű örömködésekről már nem is beszélve.

the real 2008.07.10. 12:06:09

"De amikor bemegyek 40 fokról a bankba, ahol 20 fok honol,(...) az már sok."
Így van, inkább rohadjon bent a 32 fokban egész nap, hogy számodra csak 8 fok eltérés legyen, amikor bemégy 5 percre.
Éljen a fogyasztóvédelem, de azért ne essünk át a ló túloldalára.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 12:14:31

Közeledünk a klimás-ablakos polgárháborúhoz :))

Decesso (törölt) 2008.07.10. 12:15:05

elwood: tudtad, hogy mindkét alak helyes? Ennyit az általánost végzett hejesírástudósokról...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 12:22:02

BKV Figyelő: a kis csúszókarral lehet elzárni a szellőzést, a rostély jobbra-balra mozgatásával állítod a levegő irányát.
Az utasok gyakran tényleg analfabénák az ilyen firnájszos szerkezetekhez, dehát szinte mindenki le lett szoktatva arról, hogy gondolkodjon (v.ö.: majd én megmondom, mit gondolj).
A klímával nem mindig értek egyet. Egyfelől okosan kell használni (35 fokról ne 18-ba menjek be), másfelől nem mindig tisztítják rendesen. Ha tudnátok, mennyi rohadás baci van ott. (SBS-es kolléga, várunk a hangosbemondónál :))

Nick-son 2008.07.10. 12:26:01

Én szeretem a klímát, de megfigyeltem, hogy szinte mindenhol van egy két ember, aki miatt ki kell kapcsolni, hogy a többi száz rohadjon meg a melegben, meg a huzatban, de az az ominózus egy-kettő akit zavar a klíma a világért se venne fel valamit.

Gyakran olyan nők miatt kell élve elrohadni, akik úgy öltöznek, hogy a fél seggük és fél mellük kivan, ráadásul randák, de ragaszkodnak hozzá, hogy ne kelljen semmit felvenniük.

tehenke 2008.07.10. 12:26:09

Decesso: Helyesnek helyes, csak mást jelent... :-P

szpal 2008.07.10. 12:27:10

és mi van akkor, ha a vandál utasok csavaroztak? mert van ilyen is.

Fairy Girl 2008.07.10. 12:30:49

A vandál utas ne csavarozza végig pontosan ugyanott mind a 40 (vagy hány) ülés felett mindegyik klímát :) én ültem ugyanezen a buszon (mert a beküldő az én párom), és egyértelmű, hogy ez bizony "gyári".

Fairy Girl 2008.07.10. 12:37:29

"ne" jelen esetben = "nem"

Málnás Vodkazselé 2008.07.10. 12:40:45

@Nick-son
"Gyakran olyan nők miatt kell élve elrohadni, akik úgy öltöznek, hogy a fél seggük és fél mellük kivan, ráadásul randák, de ragaszkodnak hozzá, hogy ne kelljen semmit felvenniük."

Nem kell annyira toleránsnak lenni ám mindig. A helyes mondás ilyenkor: baszki vegyél fel valamit, nem fog miattad mindenki megrohadni a 40 fokban

:)

Kenedy1 2008.07.10. 12:45:42

Igazad van,a nyugdíjasok elég balfaszok.Ráadásul tényleg állandóan tolakodnak,és a legtöbb csak beszélgetni van a buszon!! Nem baj,hamarosan majd nosztalgiázhatnak mikor a pártjuk volt kormányon:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 12:51:54

Ha nem figyelünk, a vandál utasok legközelebb pohártartókat csavaroznak majd a légkondi-huzatban lengő karfákhoz!

kjurge (törölt) 2008.07.10. 12:52:59

Győrbe ne busszal utazzál, hanem nemzetközi EC-vel, amit az ÖBB indít.
A busz is tud jó lenni, de ki kell fogni.

Akkor most végig fáztál az úton, vagy leizzadt rólad a flanelinged?

Az, hogy lecsavarozták, azt jelenti, hogy ne babrálja az utas, mert elromlik a rossz konstrukció, és egy idő után tehetetlenül lifeg. inkább jól becsavarozták, azt jónapot. A legtutibb Bován vagy Neoplánon biztos nincs ilyen.

frocli 2008.07.10. 12:55:32

Ez a kép vagy fotosoppos, mint a Sieberz-katalógus áfonyája, vagy pedig a Nógrád Volán járatain eldobott csavarokat nem tudták jobb célra felhasználni...

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 12:57:17

A Sieberz-katalógusban minden fotosopp,nem csak az áfonya.

tarkamarha 2008.07.10. 12:58:26

Ehhez a nyugdíjas ingyen utazik dumához: Nem tudom ki hogyan van vele, de nekem tele a hócipőm azzal, hogy ez az ország tele van a kedvezmények kis köreivel. Félreértés ne essék: nem sajnálok én senkitől semmit, de ha az állam meg akarja becsülni a nyugdíjasokat, adjon nekik több nyugdíjat, de vegyenek teljes árú jegyet! Ugyan ez igaz a diákokra, köztisztviselőkre, stb. Teljesen abnormális dolog, hogy ha vonat jegyet kérek visszakérdeznek: Teljes árú lesz? Ennyire kisebbségben van, aki teljes árat fizet? Hát normális ez?

Decesso (törölt) 2008.07.10. 12:58:40

jesszumpepi 2008.07.10. 12:52:07
Nincs mit ^^

frocli 2008.07.10. 12:59:12

amúgy meg felőlem oda is csavarozhatják, mert azon a járaton, amivel utazni szoktam, nem hűt se ilyen, se olyan állásban

Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:05:43

tehenke 2008.07.10. 12:26:09
Az utazok, és az utazók jelent mást.
Kaukázus dalszöveg:
"Nem utazok sehova
Mer úgyis vissza kell jönni
És ahol egyszer már voltam
azt nem akarom
még egyszer megnézni"

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 13:10:15

A légkondi örökre eldönthetetlen kérdés,ugyanúgy,mint az,hogy le kell-e szűrni a húslevest,vagy sem.

nissin 2008.07.10. 13:10:24

elwwod:

Őszintén sajnálom,hogy leírtam,hogy "egyetemistaként" nem gondoltam volna,hogy ez valakit ingerel,csak azért írtam,mert gondoltam indokolom,hogy miért UTAZOK sokat.Nem gondoltam volna,hogy ez zavar valakit és valamiféle felvágásként értelmezi.

Őszintén sajnálom,hogy azt írtam,hogy UTAZOM az UTAZOK helyett,mikor tényleg úgy helyes.

Nem Penny hajója:

Őszintén sajnálom,hogy azért mert hibásan írtam le egy szót,te véleményt formálsz,hogy " Ennyit az egyetemi képzés felhígulásáról" és ezt a közhelyet nekem célzod,nem hinném,hogy erről olyan ember tehetne,akinek az átlaga egy erős jogi karon 4-es és a belét is kihajtja az egyetem mellett a melóban.

Tényleg,az miért olyan különös,hogy valaki egyetemre jár? Az miért ingerel másokat? Jelezném,hogy nem a "te pénzedből" tanulok,hanem a költségtéritésemből.Kurv.ra elegem van abból,hogy azért kapom a megjegyzéseket,mert egyetemre merek járni.Persze a monitor elött mindenki bátor...

bbandi 2008.07.10. 13:12:02

Ez számomra nem újdonság: Makó-Szeged vonalon vagy 5 éve láttam ilyet először.

bbandi 2008.07.10. 13:13:55

Ja és a legdurvább légkondi az volt, amikor kb egy 30x40 centis műanyaglap hiányzott a légbefúvó mellől. Na onnan el kellett ülnöm.

Wykydtron 2008.07.10. 13:14:51

Azt sem nehéz felfogni szerintem, hogy könnyebb a hideg ellen ,,tenni" mint a meleg ellen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.10. 13:16:15

14-éven aluliak azért nem kuglizhatnak, mert kurva nehéz a golyó, és örülnek ha két lépés után le tudják ejteni a pályára, viszont a tekegolyót nem elég rábaszni a csíkra, hanem lendületesen, kb 2 centiről kell elengedni, különben a nehéz golyó szétkúrja a drága pályát.

ezt egy 14 éven aluli nem tudja. ha megpróbálja akkor meg odazúzza a kis kacsóját a csik meg a golyó közé (a gyerek érdekében is szól a tiltás). ha nem akkor meg fél méterről hullik alá a golyó (meg azért a pályát is védeni kell).

csak nem e kisalföld volán e a kép e?
én azt szeretem amikor télen 4 pulcsi 2 dzseki 5 sapka, 1 sálban szállsz fel a buszra, ahol 1000 fok van, és rövidgatyeszban is megdöglenél, és a fele buszt ilyenkor a levetett göncök foglalják el...

elwood 2008.07.10. 13:17:49

Jóvanna. Szakmunkásként is utazom.

Ha meg egyemistaként utazok, akkor báncsa a fülem, ha szabállos ha nem, de az nem baj mer' sose szólok érte,
csak ne nyitotta vón' ki a sok klausztofóbiás az ablakot itten 'oszt rohadok a melegbe mer' a légkondi az utcát hűti mostan.

Na ezér' kötöttem bele hülye apróságokba, meg meg is bántok másokat akaratlan.

offline · http://offline.blog.hu 2008.07.10. 13:19:25

Szerintem túl lett bonyolítva az egész ezekkel a csavarokkal, szimplán le kell feszegetni a gombokat, vagy pár csepp pillanatragasztó is megteszi :)

Sancee 2008.07.10. 13:23:20

Feleségem munkahelyén is van egy intelligens leányzó aki miatt nem mehet a klíma pedig jó kis régi épület lévén van bent vagy 40-45 fok. A többi húsz meg megrohad, ő meg még emellett is hosszú cuccban meg garbóban van mert fázik. Az a gond hogy túl vizuális vagyok és ha meglátom, elém villan mi játszódhat le a vastag gönc alatt. Próbáltak rászólni de arra meg sírvafakadt. Inkább ráhagyják.

bekbórd! 2008.07.10. 13:23:43

Pistike ül a légkondis (csak hogy ne legyek teljesen off) buszon. Egyszercsak odaáll mellé egy nyugdíjas néni, toporog, köhécsel, nézi Pistikét, mire az végre észreveszi.
- A néninek fáj a lába?
-Igen, kisfiam.
-És a néni fiatal korába mindig átadta a helyét az időseknek?
-Igen, kisfiam, ezt úgy illik!
-Aha. Akkor azért fáj...

Fairy Girl 2008.07.10. 13:29:17

nissin és elwood:

Alapvetően az alanyi és tárgyas ragozás különböztette meg a két formát eredetileg (utazok valamin, utazom konkrétan a buszon, vonaton), de mára ez már elmosódott, valamiért "elegánsabbnak" tartják az m-es formát, parlagibbnak a "k"-sat, de mindkettő helyes.

bekbórd! 2008.07.10. 13:32:34

Sancee! Össze kéne beszélni a munkatársaknak, hogy egyik nap mindenki fürdőruciba álljon be dolgozni! Kiscsaj biztos sírva írná meg a felmondását.

Sancee 2008.07.10. 13:40:12

bekboórd! Képzelj el egy nőt aki már akkor is pityereg ha kicsit odébb rakod a tollat az asztalára. Ijesztő! De tényleg...

Fairy Girl 2008.07.10. 13:42:32

Én nem egészen értem ezeket a kis mimózákat, nem világosította őket fel senki arról, hogy ahol többen dolgoznak együtt, ott talán nem annak az egynek kéne középpontban lennie? :/ biztos valakinek a valakije, hm?

optipista 2008.07.10. 13:47:12

Szerintem ez egy nem felhasználóbarát kezelőfelület. Mi a francnak ennyi gomb? A repülőn pl egy darab fúvóka van amit irányíthatsz is meg el is csavarhatsz. Sokkal intuitívabb, sőt leszállásjelző gomb sincs.

Ja és én is végeztem egyetemet, méghozzá 5 év alatt, bár nem helyesírás szakon.

lastech 2008.07.10. 13:48:41

ha már vicceknél tartunk, az eddigi hozzászólások egy részéről ez jutott eszembe:
Körbevezetik az ördögök Szt.Pétert a pokolban, hogy lássa hogy megy az üzem. Egy kondérban emberek főnek, rájuk géppisztolyos őrök figyelnek, aki kijön lelövik. Kérdezi Péter:
-Kik ezek?
-Oroszok. Ha nem vigyázna rájuk senki megszöknének.
A következő üstnél egy tábla: Kimászni tilos!
-És ezek kik?
-Németek. Nekik elég egy tábla, hogy tilos. Mind betartják, nincs gond.
És ekkor egy olyan üsthöz érnek, ahol senki sincs.
-Hát ezek???
-Magyarok. Róluk azt kell tudni, hogy ha valaki ki akar mászni, azt a többiek biztos visszaráncigálják.

optipista 2008.07.10. 13:51:28

Azt birom egyébként amikor a klímakutatók azon aggódnak, hogy mennyi metánt böfögnek fel meg finganak a tehenek, a légkondi meg nyitott ablaknál is megy.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.10. 13:53:47

Fairy Girl és nissin és elwood:

Bocs, de az UTAZIK mint ige úgynevezett ikesige azaz így is és úgy is lehet ragzani példa még:
úszik úszom úszok,
csúszik csúszom csúszok,
de a siekres B*szik rája =) is...

Emiceha 2008.07.10. 13:57:52

Elmondom, én inkább füvezek, mint fázok.
Szevasztok.

maccar 2008.07.10. 14:17:29

Én olyan magyarisztánban futó buszon még nem ültem, ahol a pornép állíthatta be a légkondit a saját izlésének megfelelően, max a kis ablakocskát lehetett nyitogatni, becsukni, forgatni.

Persze az biztosan nem sikeres, aki volánnal utazik, pláne ikarusszal, és legfőképpen nem ráckevére, vagy az árkádba...

sziribi 2008.07.10. 14:23:15

50 kilos, rossz perifériás vérkeringésű, visszafogottan öltözködő, fázós csaj vagyok. Ez ellen megpróbálok úgy védekezni (tiszteletben tartva a klíma imádók népes táborát), hogy 40 fokos nyári melegben is van nálam egy kendő és egy zokni. Viszont nem tudok ilyen módon védekezni az ellen, hogy a légkondi/ventilátor közvetlenül rám tolja a hideget. Ettől 2 perc után migrénes fejfájás tör rám valamint megfájdul a fülem. Nem tehetek róla, anyai örökség, az anyukám is ettől szenved. A legtöbb autóban, buszon, vonaton, munkahelyen stb. ez egy megoldhatatlan probléma.
Ezért velem már történ olyan, hogy 3 hetes marokkói buszúton, amikor is kint 39 fokos meleg tombolt én fülvédős, polár sapkában ültem a buszon, kézfejtől lábujjvégig beburkolózva és a légkondi fejem felett lévő réseit több réteg leukoplaszttal ragasztottam le, hogy csökkentsem a hideg levegő egyenesen felém történő áramlását...ugyanis nem lehetett ülésenként kikapcsolni, sőt, még állítani sem az irányát...
Tehát, kedves méltatlankodók, higgyétek el, hogy nekünk, hideg érzékeny nőstényeknek sem olyan kellemes ez a helyzet. Én speciel pont a leírt körülmények folytán utálom a nyarat.

Fairy Girl 2008.07.10. 14:29:11

samsalabumm, én is azt írtam, hogy mindkét alak helyes.

Fairy Girl 2008.07.10. 14:32:34

sziribi, ez érthető, de gondolom, hogy ezt te el tudod normálisan magyarázni másoknak, és a leírt módon védekezel a légkondi ellen (hozzáteszem, én se szeretem, ha közvetlenül rám fújódik a hideg, elég az, ha abban a légtérben, ahol vagyok, máshol érkezik a hűvös), de nem fakadsz sírva minden szóra :)
A bekerült kép meg pont azt illusztrálja, hogy NEM engedik ezen a buszon lezárni a befúvást, ami valóban sokakat zavarhat - azzal együtt, hogy rengeteg alkalommal voltam olyan buszon ordító 40 fokos melegben, hogy egy cseppnyi levegőt sem engedett be a bácsi, se légkondin, se máshol, az ablakok meg, ahogy az a "modern" buszokon tapasztalható, NEM nyithatóak (ezek az ilyen panorámás vagy hogyisnevezik buszok). :/

szalamandra · http://finnugor.blog.hu/ 2008.07.10. 14:40:32

az utazom/utazok problémához: eredetileg tényleg ikes ige, vagyis eredetileg ikes ragozása volt, amiből mára nem sok maradt, minthogy párhuzamosan kialakult az alanyi/tárgyas ragozás. Ebbe a kategóriába próbálnak beférközni az ikes igéink, ezért is lehet manapság alanyi és tárgyas igaragokkal ellátni őket. Tehát mindkettő helyes, azonban az -m végű választékosabb. :-)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:44:02

sambala és Fairy Girl!
Ha már szóba hoztátok,tévedésben vagytok.Az ikes igéknél egy alak a helyes:utazom,úszom stb.
Az ikes igéket onnan lehet felismerni,hogy kijelentő mód,jelen idő,egyes szám 3.személyben -ik ragot kapnak,például utazik,úszik.
A nem ikes igék közül a tárgyas igék állhatnak alanyi és tárgyas ragozásban,és két helyes alakjuk van,például:Mostanában sokat olvasok.
Most olvasom Szabó Magda egyik könyvét.

sziribi 2008.07.10. 14:45:27

Kedves Fairy Girl, pont erre akartam én is rávilágítani a polársapkás, leukoplasztos példával, hogy mennyire zavar engem is az a helyzet, hogy nem magam választhatom meg, miszerint kívánok, vagy nem kívánok hideg levegőt kapni közvetlen közelről az arcomba. És hogy mennyire zavar az is, hogy folyamatos magyarázkodásra és mentegetőzésre kényszerülök, csak azért, mert rajtam kívül álló okok miatt nem bírom sem a légkondit, sem a ventilátor. És természetesen azt is abnormálisnak tartom, ha egy járművön (leginkább busz, villamos, vonat) semmilyen módon nem biztosítják legalább a menetszél okozta légcsere lehetőségét, ami saját tapasztalataim szerint általában sokkal jobb, mint bármely légkondi.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:52:40

Egy időben rendszeresen jártam orr-fül-régészetre.Mindig megkérdezték,hogy sokat vagyok-e olyan helyen,ahol légkondi van.Pedig nem is.De az arra érzékenyeknél felsőlégúti betegségeket okozhat.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:56:22

Az ikes igék azért zavarnak meg több embert,mert az igényesebb nyelvhasználat általában visszaszorult.A nyelvészek egy része védi az ikes igék választékosabb ragozását,a nyelvészek más része nem.
Szerintem szóban nem baj,ha helytelenül használják,igényesebb írásművekben azonban nem árt helyesen leírni.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:07:14

jesszum, igen, hozzátéve, hogy a "nyelvtanilag helyes" nem egyezik a "nyelvileg helyes" illetőleg "választékos" dologgal (sajnos). Így lehet az is, hogy nap mint nap hallom a televízióban, rádióban, hogy "Hagy kérdezzem meg", vagy hogy "ezt nem szabadott volna" - holott ilyenek a magyar nyelvben nincsenek. És aztán amikor jobbérzésű emberek megpróbálnak alapvető hibákat korrigálni, jelzik hogy hogy kéne, akkor még ők vannak ledorongolva, hogy mit kötekednek. (És itt nem a kurvaanyázókra gondolok, mert az azért túlzás.) Hát mit kötekedne? Magyarul kéne tudni :( szomorú.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:08:42

sziribi, igen, pl. Győrben a tökéletesen zárt helyijáratokon egy darab légkondi sincs, ellenben nem lehet ablakot se nyitni egy elenyésző méretű kis bukón kívül. Az meg ugye semmitérő. Én ezeken igyekszem az ajtóhoz ülni, hogy legalább a megállóknál jöjjön be egy kis levegő.

Atomotnekik 2008.07.10. 15:22:20

Viszont vannak (pl. én) akik nem bírják a légkondit kb. 5 perc és egész nap fáj a fejem. Melóban is állandó vita volt, hogy menyjen-e és mennyire. Normál használat külső hömérsékletminusz 2-3 fok (nagyjából annyi mintha árnyékban lennél okés) ennél több pazarlás és veszélyeztetés.

lsd73 2008.07.10. 15:27:40

Hurrá Torpedó2008.07.10. 13:16:15

A legelején bowlingról volt szó!
Ott nincs csík és nem kell a golyót taperolni mivel lik van benne és oda kell az ujjacskákat bedugni!
Ja és több méretűek(súlyúak)a golyók.

Qwertz man 2008.07.10. 15:43:03

Hol élsz te? Vastag celluxról nem hallottál? Vagy arról a ragacsról, amit festésnél szoktak haszánlni, hogy ne fesd le a kapcsolót? Letépsz belőle egy csíkot, felragasztod a rácsra és alászolgálja!

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.07.10. 15:50:16

A klimát nem a nagy büdös parasztoknak találták ki.....hanem az úriembereknek. Mi tudjuk használni.

P.S. Nem véletlenül mondják, hogy nem való a rágógumi a paraszt szájába.

kancellar 2008.07.10. 15:59:14

Az a helyzet, hogy a klímát vagy szereti valaki vagy nem, vagy bírja valaki vagy nem. Ezért volt okos aki kitalálta a buszra az állítható légkondit (autóban is ez van). És ezért nem volt okos aki lecsavarozta, ennek köszönhetően született a cikk.

Amúgy a klíma egészséges használata, hogy 5 fokkal kell a kintinél kevesebbre állítani és nem a pofánkba irányítani és autóban még javasolják az ablak résnyire nyitását - nem a meleg beengedése végett, hogy legyen mit hűtenie a légkondinak - hanem hogy az arcod izmai és egyéb dolgai ne torzuljanak el. Ja és minden szezon előtt tisztítani kell(ene).

Légkondis irodában dolgoztam - tetőtér nulla szigeteléssel, ráadásul a cég nem volt hajlandó a tisztítással foglalkozni, az egész nyarat végigköhögtem.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 16:03:19

Helló,kacagány!

Volt egy poszt,amikor egy sor régi nicket kitiltottak...
Látom,a stílusod a régi.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.10. 16:53:44

nálunk a csajok jönnek a zseni ötletükkel, hogy a klímát kapcsoljuk ki, mert fáznak, vazze okdakint 50 fok van, ezek meg 24 fokban fáznak...

(hozzáteszem, hogy kb. egy óra alatt megszokja az ember, ésők nem rohangálnaki és be napokta többször, csak a gép előtt ülnek)

okés...

de a legjobb az az volt, amikor kitalálták, hogy úgy kéne csinálni, hogy amikor melegük van akkormajd bekapcsiljuk a klímát 16 fokra, hogy gyorsan lehűtse a levegőt, majd aztán ki, és ha újra melegük lesz, akkor újra 16 fok és újra ki...

(garantált tüdőgíulladás nyáron. hát kérdem én... van még ész ebben a világban? vagy az egyén az még nem hülye, csak ha nagy tömegben van?)

Pipas 2008.07.10. 17:13:55

Magyarországon mindig az tűnik fel, hogy én szoktam lenni az egyetlen, aki rendes vonat/busz jegyet vesz. Az előttem lévő mind 90%-os, meg diák, meg nyugdíjas meg a fene tudja milyen jegyet vesz.

Ha nekem 4 ezer forintba kerül a jegy, akkor a hétszentség, hogy mindenki más 400 forintért utazik. Nem kis összegről van szó, elég három percet sorba állni és vagy 20, 30 ezer forintot lát az ember kirepülni az ablakon.

Nem kel csodálkozni, hogy nincs pénz az államkasszában, amikor az állam a pénzzel úgy bánik, mintha soha nem lenne belőle hiány. A legfeltűnőbb az, hogy szinte mindenki, tízbhől nyolc kedvezményeket vesz igénybe és nem is keveset, a jegy árának nagy elenyésző részét az állam fizeti.

Nehezen értem meg, hogy csak azért, mert valaki fiatal, idős, egészségkárosodott, diák miért az állam fizeti a jegyét? A legtöbb nincs rászorulva, a diák vagy a nyugdíjas nem automatikusan szegény. Akkor mi a tökömért van, hogy az szegény sorú munkavállaló adójából fizetjük a tehetős egyetemista, nyugdíjas, mozgássérült jegyét? Elvesszük a szegénytől és odaadjuk a gazdagnak? Tiszta Dennis Moore (www.jumpstation.ca/recroom/comedy/python/dennis.html).

Pipas 2008.07.10. 17:15:35

Ja, azért írtam, mert valaki beszólt, hogy 0 fizetésű egyetemista és akkor miért kell neki fizetni a jegyért. Azért baszki, mert attól, hogy neked nincs pénzed még nem vagy feljogosítva arra, hogy elvedd másét!

Emiceha 2008.07.10. 17:20:07

Egyébként meg hihetetlen kis érzékeny teremtés ez az emberi faj. A 0-tól gyak. végtelenig terjedő hőmérséklet skálán képes elviselni mindenféle beavatkozás nélkül kb 25-30 foknyi eltérést. Ez milyen már?!

Pipas 2008.07.10. 17:22:35

" - holott ilyenek a magyar nyelvben nincsenek": Bírom az ilyeneket. Ki döntötte el, hogy ilyenek a magyar nyelvben nincsenek? Te? Sikerült felírnod a magyar nyelv nyelvtanát? Környezetfüggetlen?

"menyjen": Whúá! Wow! Ahogy elterjedt az internet egy csomóan elkezdtek írni, olyanok is, akik előtte nem írtak le soha semmit.

nitro1 2008.07.10. 17:27:22

Én például tartósan nem bírom a klímát, mert nagyon szárít, de ha csak egy órára vagy rövidebb ideig van bekapcsolva jó alacsony hőmérsékletre állítva, akkor nincs bajom vele. Szóval embere válogatja.

anchel 2008.07.10. 18:17:53

Sziasztok!
Én sem bírom a klímát, ugyanis kb.5 másodperc alatt migrénem lesz tőle és lemerevednek az izületeim.
Sajna, az arcomat már hadd ne leukoplasztozzam le.
Nem mellesleg az irodánkban mindenki távol ül a klímától, én ülök pont alatta.
És igenis kikapcsoltatom, mert kisbabát várok, nem igazán tesz jót a klíma.
Egyébként rengeteg betegséget terjeszt(pl. légionárius betegség).
Pontosan azér, amit itt írt valaki,hogy nem tisztítják megfelelően és megülnek rajta a baktériumok.
Amúgy egy kis biológia.Az ember oxigént szív be, ami ugye kell az élethez.
Viszont szén-dioxidot lélegez ki, ami árt neki kissé.
Na most, ha valaki nem tudná, a klíma nem légtisztító(eltekintve néhány továbbfejlesztett példánytól, de ugye a 40 éves buszokon nem ezek vannak),a kilélegzett szén-dioxidot kapjuk vissza lehűtve.
Tehát, kedves klímarajongók:más kiköhögött,kitüsszentett, elhasznált levegőjéért vagytok úgy oda.

avatartalan 2008.07.10. 18:31:24

sikeres ember nem ül buszra hanem saját autoba ül és ha akarja bekapcsolja a légkondit ha nem akkor meg nem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 18:40:32

itt meg nem letezik semmi klima nelkul
es gyorsan mekklehet szokni
sot mar nem is tudnam elkepzelni nelkule
buszon meg nem kell leszogezni mert nincs ilyen bigyo, megy a klima oszt jo van
bar meg csak egyszer buszoztam
akocsimban multkor megallt, fel kellett tolteni es akkor lehuztam az ablakot
tana ugy fajt a fulem mint allat

Reggie 2008.07.10. 19:05:02

anchel 2008.07.10. 18:17:53

Es telen a szellot hogy viseled? Attol nem elsz migrened? Pedig az hidegebb mint ami a legkondibol bejon.
Szerintem csak bekepzeled ezt a migrent, ha nem tudnad h legkondi van, akkor azt hinned ennyi ott a normal homerseklet.

T2006 2008.07.10. 19:15:21

anchel,
Az autók, buszok klímája normál helyzetben a kintről beszívott levegőt hűtik! Külön kell kapcsolni a belső keringetést, de akkor meg egy idő után, nagy lesz a páratartalom. Ha kint hűvös van, ablak zárva, az emberek akkor is lélegeznek...
Amiről te írsz az a szobai split klíma: ott csak keringeti, hűti a levegőt. És valóban, az elhanyagolt klíma sok betegséget terjeszthet. A legionella viszont csak extrém esetben fertőz a split klímákon keresztül mert azok száraz üzeműek! A legionella baktériumnak az "ipari" vizes légkezelők környezete kedvez, ott is a tisztítatlan víztartályok pangó vizében tenyészik!

Reggie 2008.07.10. 19:15:57

"Egyébként rengeteg betegséget terjeszt(pl. légionárius betegség)."

Ez leginkabb a kozpontilag klimatizalt epuleteknel fordul elo, es nagyon el kell hanyagolni a takaritast, hogy terjessze.
A cseppfertozessel terjedo betegsegeket plane kevesbe terjeszti, mivel azok a kondenzvizzel kiszurodnek.

"Amúgy egy kis biológia.Az ember oxigént szív be, ami ugye kell az élethez.
Viszont szén-dioxidot lélegez ki, ami árt neki kissé."
A tiszta oxigen meg mergezo. A szendioxid meg nem art az embernek, gyakorlatilag inert gaz, egyedul az irhato a szamlajara hogy ha felgyulemlik akkor a levego oxienaranya lecsokken. Egyetlen kellemetlen hatasa az, hogy nagy koncentracioban fulladasszeru erzest kelt, meg akkor is ha a ver oxigen aranya 90% felett van.

"Na most, ha valaki nem tudná, a klíma nem légtisztító(eltekintve néhány továbbfejlesztett példánytól, de ugye a 40 éves buszokon nem ezek vannak),a kilélegzett szén-dioxidot kapjuk vissza lehűtve."
Megint tevedes. Jarmuveken biztonsagi okokbol ha belso keringtetesre van allitva, idonkent kivulrol vesz levegot a rendszer, vagy folyamatosan kis mertekben kulso levegot is hozzakever.

Reggie 2008.07.10. 19:19:16

"Külön kell kapcsolni a belső keringetést, de akkor meg egy idő után, nagy lesz a páratartalom."

Nem lesz nagy a paratartalom, mert alacsonyabb homersekleten a levego kevesebb parat tud felvenni. Amugy koztudott h a klima szaritja a levegot.

kamasuka 2008.07.10. 19:26:11

A csavarok csak azért vannak benne, nehogy leessen a gomb a kedves utas fejére. Kit tudja milyen ségülések lehetnének, aztán majd bepereli a Volánt? Hát nem. Előzzük meg, elvtársak. Éberség!
:)

T2006 2008.07.10. 19:27:33

Reggie
Bocs, igazad van! Csak az érzés lesz olyan, fullasztó mintha sok lenne a pára a levegőben :) De lehet, hogy ez pont a szén-dioxidtól van. Vagy csak az én autómban érezni így?! :)

Reggie 2008.07.10. 19:52:48

Hat lehet h azert mert visszajut valahogy a kondenzviz, vagy nem hul le elegge a levego es igy nem kicsapodik a para hanem a levego paratartalma telitodik.
Alt a legkondik hutofelulete 4-6 fok kore huti a levegot, amitol a 4-6 fokos levego paratartalma 100% lesz es amit nem tud felvenni az csapodik ki kondenzvizkent. A szellozo vegehez erve ez a telitett levego visszamelegszik 18 fok kore es igy a relativ paratartalom lecsokken.

anchel 2008.07.10. 20:36:03

Kedves Reggie!
Nincs semmi bajom a téli széllel,ugyanis a természetes levegőt szeretem.
Mellesleg csak az hiszi, hogy más beképzeli a migrént, aki még nem élt át egy jó kis hányásos, ájulós rohamot.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2008.07.10. 20:46:23

Nyelvtudósoknak:

utazom a buszon / utazok egy buszon
iszok egy kólát / iszom a kólát

Szerintem így helyes, akik szerint meg nem így, velük nem értek egyet.

"Utazom egy buszon" alakot én nem választékosabbnak érzem, hanem éppen ellenkezőleg, sokkal pongyolábbnak. Az így beszélőkről pedig azt gondolom, hogy nem nagyon megy nekik az alanyi/tárgyas igeragozás. Az ikes igékkel érvelők a régmúltban létező szabályról beszélnek, ami mára már elavult, mert nem indokolt külön kezelni alanyi/tárgyas igeragozás szempontjából az ikes igéket. Szerintem.

Innovatív és kreatív formatervezőknek:

Ha 10 emberből 7 nem jön rá az ahány buszmodell annyi fajta karfa használatára, akkor talán a karfával van a gond, legalábbis hiányos a tájékoztatás. Jó pár buszmodellnél én sem tudom, hogy működik a karfa, persze én is a hülye többséghez tartozom.

Álkörnyezetvédőknek:

Az emberek is finganak, böfögnek, nem csak a tehenek, Földnek meg tök mindegy, hogy a metán kinek a seggéből jött ki.

Klímaszakértőknek (beleértve a klímaszakértő buszsofőröket is)

Az ember közérzete általában kb. 23 Celsius fok hőmérsékletnél a legjobb. Függetlenül attól, hogy kint -13 C fok vagy +43 C fok van. Ebből két dolog következik.

1. Télen sem kell 30 fokra felfűteni a buszt, meg a munkahelyet sem. Télen kabátban 1 órát állni a tömött buszon kész kínszenvedés.

2. Nyáron bizony nagy hőmérséklet különbség lehet a kinti 40 fokhoz képest, de akkor sem szabad engedni. 32 fokra hűteni a kinti 40-et nem túl értelmes és hasznos. Az ember munkateljesítménye már 28 C foknál is jelentősen romlik a 23-hoz képest.

Tehát nem értek egyet a kinti hőmérséklet mínusz 2-3 fok elvvel. Csókoltatom, aki 37-38 fokban szeret létezni, csak mert kint 40 van.

Fűtés helyes használata, kinti hőmérséklet plusz 2-3 fok. Na persze. Bizonyára nem veszélyes, meg nem pazarlás, de értelme sem sok.

Pénztelen egyetemistáknak:

Ha zavar akkor menjetek dolgozni, nem kötelező felnőtt létetekre az adófizetők pénzén a felsőoktatásban lébecolni!

Megoldás:
Alkotmányban garantálni a szabad klímaállítás jogát. Munkahelyeken duplikálni a helyiségeket, klímás és klímátlan módon, hogy egyik csoportnak se kelljen szenvedni a másik miatt, mert mindkettő részéről jogos elvárás, hogy egyrészt ne kelljen megbetegedniük a klímától, másrészt ne szaunában várjanak el tőlük teljesítményt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 20:50:34

ez ety tudomanyos topic lett
en annyit tudok az egeszrol hogy odakint van vagy 85 F, itt meg 70

Mylady 2008.07.10. 21:39:25

85 F? az egy enyhén molett, jónagy mellű egyed lehet.
A 7o az kifejezetten vékony. De ott nincs F, az már igazán túlzás lenne
:)

Reggie 2008.07.10. 22:02:22

anchel 2008.07.10. 20:36:03

En nem azt mondtam h a migrent kepzeled be, hanem azt hogy a klimatol van.

Pista Bácsi 2008.07.10. 22:09:37

Szerintem ez így helyes, a klímát ne kapcsolgassa senki a saját szájaíze szerint!

Szerintetek miért nincs a moziteremben villanykapcsoló?

Mert mindig lenne egy ökör, aki felkapcsolná a villanyt, mert ő fél a sötétben :-)))

anchel 2008.07.10. 22:12:16

Nézzétek!
Van aki szereti a hideget, van, aki nem.
Van aki szereti a kávét, van, aki nem.
Van, aki dohányzik, van, aki nem.
És még sorolhatnám.
Most akkor, ki az összeférhetetlen?

szajberpiraty 2008.07.10. 22:28:36

Nyugdíjas kedvezményről meg annyit: a nyugdíjasokat mindig meg kell venni. Szerencsére olcsók, pár garasért könnyen szavaznak. Ilyen az utazási kedvezmény is.

Pedig lehet, hogy 30 évig loptak a TSZ-ből, munkaviszony ürügyén..

Vagy 1xűen háztartásbeliek voltak.. Most meg jár az ingyen jegy. Kedvezmény legyen, ingyen utazás ne!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 22:38:33

tudod natyon jol hogy farenheitrol beszeltem lusta voltam kikerseni celziuszba:)

Mylady 2008.07.10. 22:44:13

persze hogy tudom :)

Rakéta08 2008.07.10. 22:54:30

Szerintem felelőtlenség volt lecsavarozni a záró/nyitó csúszkát. A buszon szerintem pont ez az egyetlen dolog amit alig lehet elrontani. Sokkal többet ártottak mint használtak vele ... vagy talán az volt a cél hogy a drága volános kolléga amikor hazafele megy a járaton akkor nehogy már ne tudja teljesen CSAK ő élvezni a hűs szellőt ?? a többi akár több tucat ember meg fulladjon meg a melegben????


sziribi A volánoknál azért közel sem annyira rossz a helyzet mint a különjáratokon vagy kimondottan azon az egy szerencsés járaton amit sikerült kifognod ...
Itthon inkább az a jellemzőbb hogy vagy megy vagy nem megy , vagy mehetne ,de mégsem mert hát a ""drága" sofőr bácsinak kell ám a büfés pénz gázolaj takarékosságból és inkább még a 40 fokban is a két kis tetőablakot hagyja nyitva és ennyi a légkondi ...
DE ha meg működik akkor azért el lehet azt rendesen zárni ... és amilyen állapotban is van az itthoni buszok nagy része nem sokszor van az hogy ömlik Rád a hideg ,de ha igen akkor csak egy vagy max. két mozdulat és volt nincs ........

A drága és kedves mártír nyugdíjasokról pedig nekem is az a véleményem ,hogy a világ összes pénze sem lenne elég nekik nyugdíjként ... egyrészt .... másrészt pedig utazásnál meg aztán valamiért tényleg azt gondolják hogy hát ők az istencsászárok és császárnék és nekik jár mindig és mindenkor a hely ,ha meg Te leültél előtte akkor az a minimum hogy egész úton a könyökével vagy a szagos karjával ba**tat .... SZÉP viselkedés valóban !!! GRAT !!!
jahhhhhh és tudnak pampogni ,a "szájukat" nem lehetne egyetlen ""bécsi kapuhoz"" sem hasonlítani nagyság tekintetében ......de amikor a drágák mennek valami túrára vagy kirándulásra akkor nehogy már levegye azt a qrva háti táskát inkább jól vállon vág vele mindenkit mire elér a kiszemelt ülőhelyig ....

Pippas : mi van neked nem volt gyerekkorod ? vagy nem jártál suliba? vagy valami szoci kegyeltje voltál és nem kellett fizetned ????

Anchel : előbb tudakold meg a buszok klíma működését aztán lehet osztani az észt ......

Pista Bácsi :) az a helyzet hogy a moziba nem nagyon lesz beteg valaki mert ott van ,deee mondjuk ha izzadtan kapja 2-2,5 órán át a "jól" beállított "hűtött" levegőt az arcába vagy a homlokára annak nem biztos hogy happy end lesz a vége ..... vagy kend már próbálta ?

Póktalicska (törölt) 2008.07.10. 23:16:46

Távolsági busszal szoktam járni rendszeresen, általában a klíma elviselhető az újabb buszokon. Viszont egyszer télen rohadtul befűtött a sofőr, aminek ablaknyitogatás lett a vége. Ebből az következett, hogy mások elkezdtek zúgolódni a huzat miatt. Ablak becsukva, tehát megint meleg lett. A sofőr meg állítólag nem tudta lekapcsolni a fűtést, mert hátul a motortérben kellett volna elzárnia valami csapot. Én meg tanácsoltam neki, ha már megy maxon a fűtés, akkor a klímát is kapcsolja be hozzá, legyen teljes a kép. Megtette, rendes fazon volt. Onnantól nem volt gond a hőmérséklettel. :)

Reggie 2008.07.10. 23:47:56

anchel 2008.07.10. 22:12:16

Viszont a legkonditol tuti nem hanysz es nem ajulsz el...
Osszeferhetetlenseg meg hogy jon ide?
Raadasul osszeferhetetlenseg ket dolog kozott van, de csak egy "ki" van a mondatban.

Pipas 2008.07.11. 06:02:19

"Pippas : mi van neked nem volt gyerekkorod ? vagy nem jártál suliba? vagy valami szoci kegyeltje voltál és nem kellett fizetned ????"

Jártam iskolába, a középiskolát a szüleim, fizették, a felsőoktatásba munka mellett jártam, én fizettem. Volt gyerekkorom és szoci kegyeltje sem voltam, azt sem tudom mi az.

Ráadásul vagy 15 évet dolgoztam a felsőoktatásban és tudom, hogy mennyire megfeszülnek magyarországon a hallgatók a tanulástól és azt is, hogy kábé milyen anyagi körülmények közt vannak. Mondjuk a jogi karokon és környékén...

Vérlázító, hogy a jómódúak kapnak pénzt, amit a szegényektől vesznek el. Ezt meg lehet érteni, ehhez még gyerekszoba sem kell.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 07:28:54

Pipas!
Mi a véleményed a költségtérítéses felsőoktatásról és a diákhitelről,meg a tanulás melletti munkavállalásról?

Fairy Girl 2008.07.11. 08:48:14

Rakéta, itt a képen pont a bekapcsolt állapotot rögzítették csavarokkal. Tehát ha akarod, ha nem, állandóan megy a légkondi (feltéve, hogy a sofőr bekapcsolja).

papugaja 2008.07.11. 09:53:35

Naponta buszozok, ingázó vagyok.
Úgy egy hónapja küszködök felsőlégúti baktériumos szarsággal a torkomban, egy hetet betegszabin is voltam miatta. Úyg tűnt, meggyógyultam, újra buszra szálltam >> két nap alatt kiújult.
Az egyik főbűnös ezért gyanúm szerint némely busz légkondija, pedig alapból én is igyekszem elzárni, vagy úgy irányítani, hogy ne rám fújja.
Vannak buszok, amit egyszerűen túlhűtenek, leszálláskor hősokkot kapok.

Gyanús, hogy szarnak a buszok klímarendszerének megfelelő tisztítására is, csak úgy fújják a pofánkba a bacikat.

papugaja 2008.07.11. 09:55:47

Volt tanárom mesélte, hogy Moszkvába utaztak vonattal. Az ablakok mind be voltak csavarozva, kis táblácska kíséretében:
"Kandicianyer rabótajet."

Greg36 2008.07.11. 10:41:09

elwood 2008.07.10. 11:35:51
Egyetemistaként utazom. Szakmunkásként utazok.
Kb leírtad a lényeget ;) Utazom. Pont. Utazik ikes ige, tehát E/1-ben utazom, és semmi más :) Sőt, eszem, iszom, fázom, stb, stb, stb. (A Pécsen, meg Vácon az még, ami tipikus hülyeség. Pécsett és Vácott.)

Amúgy ezeken a Scania Ikaruszokon jó pár darabnál oldalra is lehet mozgatni a folyósó felöli ülést, hogy ne egymás szájában üljenek az emberek. Érdemes kipróbálni, hátha az legalább még működik :)

papugaja 2008.07.11. 11:31:34

Újabba az ülésmozgatást is lecsavarozzák.
Eszek-iszok, dínok-dánok.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 11:48:57

Greg36!

Helyes-e az,hogy: Meghemperedek a fűben.

Komolyan kérdezem.

törvényenkívüli 2008.07.11. 13:30:22

ez is photoshop
itt klón eszköz használatát kellett volna előnyben részesíteni és eltüntetni azt a fránya csavar-fejet

Nava 2008.07.11. 13:37:10

A légkondi menjen, de normális hőmérsékleten, és pucolják. A húslevest, ha jól főzöd, nem kell szűrni, azt csak a finnyások csinálják....
Ja: lehet misztikum, de kaptam már tüdőgyulladást augusztus kellős közepén, amikor egy nap ügyintéztem itt-ott (ki-be a 40ről a 18ba) isteni volt...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2008.07.11. 16:08:17

A "tipikus hülyeség" jelzős szerkezethez én inkább Greg36 hozzászólását társítanám.

Greg36 2008.07.12. 16:50:29

Aktilosz, miután elwood jogosítva érezte magát, hogy másokat a nyelvtanilag helyesebb helyesírás miatt kritizál, én is jogosítva éreztem magam, hogy felhívjam a figyelmét, hogy nyelvtanilag helytelenebbül használja. :)

jesszumpepi, ezt attól függ,hogy elwoodhoz vagy Akitloszhoz hasonlóan ki akarod-e oktatni azokat, akik meghemperedem-et írnak. Ha nem akarod, és nem akarsz akadémiai székfoglalót írni, csak kommentelsz, akkor helyes.
Amúgy a hemperedik inkább 'álikes', mert simán hempereg, és akkor máris tudod, hogyan kell ragozni. De utazik helyett nincs utaz. :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.12. 18:47:28

Abszolút ontopic (!): "utazok" szó nem létezik (az aktuális szabályok szerinti magyar nyelvben). Az "utazni" ige ikes ige, ezért MINDIG tárgyasan ragozzuk. Miért? Mert az ikes igék valaha visszahatók voltak, és a kötelező tárgyuk valójában a cselekvő saját személye: ma hülyén hangzik, de eredetileg "utazom magamat a szekéren" (a "busz" kicsit korhűtlen volna). Nyelvtan óra, általános iskola, kevesedik osztály...

temporary 2008.07.12. 20:10:08

tarkamarha 2008.07.10. 12:58:26 és Pipas 2008.07.10. 17:13:55:
A jegyárkedvezményeket csökkentették a közszférában dolgozók számára, ma már évente 12 utazásra lehet 50 %-os jegyet venni. És az normális, hogy az állam adóbevételének vagy 80 %-át fizeti a munkavállalóknak az a köre (a közszférában dolgozók), akik talán 10 %-ot tesznek ki és sok esetben annyit sem keresnek, mint egy jobb nyugdíj (és ebből semmit nem titkolhatnak el az APEH elől)? (A %-értékek lehet, hogy nem pontosak, de az arányok hasonlóak).

fuxosbömis (ex kacagányos) 2008.07.10. 15:50:16:
Akkor të mög használd a "klimát" a bömösödben, mint úriembör. Rághatod hozzá a rágógumit is.

Akitlosz 2008.07.10. 20:46:23:
Az egyetemisták jó részét a szülők tartják el, nem mindem egyetem (nappali tagozat) olyan szintű, hogy munka mellett könnyedén végezni lehetne. Bár kétségtelen, úgy is lehehet tekinteni: evolúció van, akinek nem elég gazdagok a szülei, menjen és dolgozzon, ne tanulgasson a "más pénzén".
A komforthőmérséklet az embernél - lévén trópuson kialakult élőlény - 26-28 fok, de ez valóban magasnak érződik a mai mérsékelt éghajlaton élő embereknél, a pár fokos hűtésnek pedig tényleg nincs sok értelme.

Önző Én 2008.07.13. 09:05:19

Na, Magyarország 2008. Egy ilyen kis egyszerű, kicsit bosszantó történet, és - ennek ürügyén - a kommentekben neki lehet ugrani a nyugdíjasoknak, lakótelepen szocializálódott "nyanyáknak", az "ingyenélő" egyetemistáknak, nyáron lengén öltözött nőknek, szóval EGYMÁSNAK. Ja, és lehet egymást fölényesen kioktatni mindenből. Klassz.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.13. 10:03:18

Greg36!

Nyelvtanhoz csak akkor szólok hozzá,ha a kommentelők elkezdenek rugózni a levél írójának helyesírásán.Mert azt utálom.Ez a blog nem erről szól.Sokan meg úgy javítják ki a másikat,hogy a marhaságot ökörséggel helyettesítenék.

Nam akarok akadémiai székfoglalót írni.
Engem javítottak már ki szóban,hogy a hemperedik is ikes ige,ezért csak a meghemperedem a helyes.
Na,ezt túlzásnak tartom!

Greg36 2008.07.13. 12:36:43

jesszumpepi, akkor egyetértünk :)
De egy kis off segítség:
Iszom a bort és prédikálom a vizet, illetve bort iszom, és vizet prédikálok, és máris látszik a különbség.
off vége :)
süti beállítások módosítása