Tékozló Homár

Óriási átverés kólaautomatákkal?

2008.07.29. 10:36 | szily | 133 komment

Irodaházban vagy áruházban dolgozó rabszolgák kedvelt szórakozása elképzelni, mekkorát kaszálnak az illetékesek az italautomatákon. Nekem voltak automatás haverjaim, akik egy darab géppel már olyan jól ellustultak, hogy külön embert vettek föl a pénz kiürítésére, kettőből meg gond nélkül eléltek. G. most magát a Coca-Colát, illetve a töltögető embereit gyanúsítja azzal, hogy csak a beragadt pénzekből micsoda összegeket szakítanak. Parasztlázadással fűszerezett kalandok alant.

Sok érdekes történetet olvastam már az oldalon, szerintem az enyém se piti. Multi cégnél dolgozom, de nem ez a fontos. Az áruházban, a Coca-Cola cég üditőautomatái és kávé automatái igyekeznek pótolni a komfortérzetünket. A történet arról szól micsoda okosság van ezekben az automatákban. A kávéautomata tarifái alapján tudsz inni kávét, cappucinót, stb. a gépből 50 és 70 Ft között. Ha éppenséggel bedobod a 100-ast jó esetben megkapod a kávédat, de nem kapsz vissza. Viszont gyakran előfordul, hogy a pénzedért nem kapsz semmit, csak poharat, csak vizet, csak cukrot, kinek mi jut.
Okos kis szerkezet, feji a jónépet, ahogy az meg van írva. A hétvégén különösen fejős kedvében volt a gépünk dobáltuk a 100-asokat, de kávét nem sikerült kivarázsolni belőle. Hétfő lévén a gép feltöltő munkatárs megjelenik az áruházba, feltölti a gépet, majd nekiáll kiszedni a lóvét. Kollégám ott terem mellette és rákérdez, hogy a linkre dobott pénzzel mi lesz? Flegma stílusban megkapta a választ, hogy a Coca-Cola azt visszautalja, csak írjuk meg.
HA-HA-HA... Írjak egy százasért, vicces gyerek vagy, hívjál már fel valami nagyokost, azt magyarázzátok már el, hogy a havi 80.000,- Ft-os fizetésünkből miért mi szponzoráljuk az automata üzletágat? Jó. Feltöltőcsávó telefonál. Főnök a központban felveszi, meghallgatja a verziót, majd rákérdez, hogy na mi van, kitört a parasztlázadás? Az a sötét barom a túlvégen olyan hangosan magyarázott a telefonba, hogy a kollégám egyenes adásban mindent hallott....... Folyt köv. ezt ígérem. A bunkóságra brenkó lettem.

És akkor számoljunk csak. Naponta 100 ember dolgozik az áruházban, akik átlagban kétszer kávéznak. Az kétszáz adag kávé, amiből a gép jó esetben 100-150-et teljesít kisebb-nagyobb sikerrel. Napi 50 adag kávé ára. illetve a vissza nem adott pénz tutira megy a lecsóba, illetve valakinek a zsebébe adómentesen! Tehát 1 gép 4000,- Ft pluszt hoz minimum, naponta. De szerintem szerényen számoltam. Nálunk 6 gép üzemel 2 kávé, 1 édesség és 3 üditőautomata =20.000-24.000 Ft tiszta pénz. Ja és bocsi, le kell írnom, hogy a vásárlóknak elnyelt pénzei miatt is mi hallgatunk. Az eladótérben van 3 gép, napi 1000-1500 vásárlóra. Ha minden igaz, akkor a kiadott mennyiséget a gép csekkolja, akkor a felesleg nem az övék, miért viszik el? Mi ez, ha nem egy óriási átverés? Gratulálok Coca-Cola Automata üzletág. A Fogyvéd biztosan díjazza a hozzáállást, ha nekünk nem is, de majd oda befizethetitek a jattot.

Mottó: a csöves kávéban még nem csalódtam. (Lásd 3 in1)
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemmindegy 2008.07.29. 10:40:12

elsőzni ősi román szokás

Gumidomino 2008.07.29. 10:40:42

röpködnek a
posztok.

homár molla 2008.07.29. 10:41:46

"igyekeznek pótolni a komfortérzetünket." ez a félmondat nekem tetszett, bevallom.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.07.29. 10:43:34

még jó hogy nem a faszomok. A parasztlázadásos "főmufti" szarjon automata méretű sünt.

Láma 2008.07.29. 10:44:12

"dobáltuk a 100-asokat" és ha abbahagytátok volna az első után, kihúzzák a konnektorból? Ha a megmaradt lóvé felét átutaljátok nekem, mondok még megoldásokat...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.29. 10:44:21

Hosszú évek óta nem láttam olyan automatát, ami nem ad vissza. A legeldugottabb helyen se. Hol dolgozol?

SylverRat 2008.07.29. 10:44:23

...és még a fogakat is tönkreteszi, tehát biztos a fogászok országos egybesületétől is kapnak pénzt az ótómaták üzemeltetéséért...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 10:45:46

Kicsit zavaros a sztori vége... most akkor mit mondott a főnök?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.29. 10:46:15

Én minden automatába előbb egy 5-10 forintost dobok be. Ha minden oké, jöhet a nagyobb összeg...

Gumidomino 2008.07.29. 10:46:48

szerintem simán ki kellene hívni a szervizt minden egyes alkalommal amikor elnyeli a pénzt, kifelejt valamit a pohárból, stb. előbb-utóbb megunják és megcsinálják. addig meg rá kell írni hogy rossz, és szólni a főnöknek, lebegtesse meg, hogy kér egy másik cégtől automatát, hisz manapság már a legtöbbet ingyen viszik és töltik/karbantartják.

aki hagyja magát egymás után többször lehúzni, na az micsoda?
akár százasokról, akár tízezresekről van szó.

Láma 2008.07.29. 10:47:23

"Ha minden oké, jöhet a nagyobb összeg... " Hát igen, ez meg a másik alap dolog...

anarch 2008.07.29. 10:48:27

Elvből sosem vásároltam céges zsákmányoló automatából, inkább el a közeli kisboltba és ott beszerezni amire szükség van. Ott legalább volt kinek visszakiabálni ha át akart verni :).

Azóta már sikeres ember lettem, itt céges juttatás a reggeli és a kávé :), sőt a kisboltos sem akar átverni. A kerítés kolbászból valóságát még nem próbáltam...

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.07.29. 10:53:57

khm-khm...

ajánlom az automatás szolgáltatókat az igen tisztelt APEH figyelmébe, ugyanis az sose jutott még senkinek az eszébe, hogy az így megvásárolt piák-kaják ellenében nem kapunk bizonylatot, számlát, blokkot, egyebet? adómentes pénz... hogy ellenőrzi az apeh, hogy mennyi termék fogyott, és abból mennyi áfa lett befizetve az apeh felé?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.29. 10:54:07

Hát ha reggeli nem is, de a tea meg a az ásványvíz nálunk is ingyé van, korlátlanul.

Sancee 2008.07.29. 10:56:41

Hah!
Ez a multi nem MM/EW/Saturn véletlenül?
Ezeket ismerem jómagam is (1-3 év/db).
Most az ok hogy nem az ő pénze, meg ejnye meg stb, de most őszintén:
Ha tudod hogy szar miért nem veszed meg az itókád meló előtt(van közös hűtő)
+ aki tölti, honnan tudja hogy tényleg Te pénzedet nyelte be, és nem csak lehúzni akarod... de lehet hogy csak én vagyok rosszindulatú

Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.07.29. 11:00:04

Nekem volt automatám saját cég saját használatú irodaházában, '93-ban havi 20e Ft-ot buktam rajta, de megtartottam, mert tudtam, hogy az emberek örülnek, ha van. Szóval nem mindenkinek olyan nagy üzlet (persze nem is volt akkora bukta).

Viszont mindig visszaadta az aprót.

emzéperiksz 2008.07.29. 11:17:00

Ez a poszt alaposan csúsztat. Nálunk is van a cégnél Coca-Cola automata, egyszer elnyelte a 200-asomat. Felhívtam a számot, ami rajta volt, felírták a címemet, és kipostázták a pénzt. Vicces volt bemenni a postára 200 HUF-ért, de ez van. A lényeg, hogy ha elnyeli, visszaküldik a zsozsót. Végül is mi mást tehetnek?

helianthus 2008.07.29. 11:19:07

Én csak egy automatát használok nagy ritkán, de én se szeretem, mindig szétáztatja a pénzem, és koszos mosószeres vizet ad, fúj!
A posthoz hozzászólva csak annyit mondanék, hogy ha tényleg buherálják a gépeket, az elég nagy szemétség, figyelembe véve, hogy az ilyen automatás kávékon, üditőkön stb. eleve elég nagy haszon van. Tuti, hogy a legolcsóbb kávét nyomatják bele (pl. 200ft/kg), amit nagyker áron szerez be, aztán elkér egy kávéért 50-70 ft-ot? És még kiszolgáló személyzet sincs mellé (a pénz kiszedő fiút leszámolva)

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2008.07.29. 11:22:17

Megoldás: veszel 100 Ft-ért pillanatragasztót, oda, ahova a 100-ast szoktad bedguni, most kivételesen a pillanatragasztót tolod be.
Garantáltan tönkre megy a pénzfelismerő. Parasztozós csávónak 3-400 ezer Ft kiadás. Ezt megcsinálod 3x...

tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.07.29. 11:22:34

nálunk is van CC automata, de mivel nem szeretem, sör automata meg nem lesz, nem használom.
szépnapot.
a post tényleg gyenge....

torma99 2008.07.29. 11:23:41

Nekem még szerencsére nem nyelte el a pénzemet és mindig adott vissza. Sőt 2008 decemberéig volt egy kávéautómata ami 20 ft-tal működött. Igaz nem kolumbiai minőséget köpött ki, de sokan itták.:)

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 11:24:20

Nálunk a cégnél jófej az automatás néni :)
Ha benyeli a gép a zsetont csak szólunk neki és csengeti vissza. Sikeresek vagyunk, ez van :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.29. 11:25:30

nem érdekük a kávén való spórolás, mert az alapanyag a töredéke a bedobott pénznek.

A székely bácsi erre mondta, hogy: - Ügyes!

suntime 2008.07.29. 11:25:59

A kétszázas nem csak jövőre jön ki?
Vagy létezik bankjegyes verzió is?

Mondjuk én nem iszom ilyeneket, szóval nem tudom.

the real 2008.07.29. 11:28:10

helianthus, ha kiszolgáló személyzet is van az automata mellé, akkor azt már kávézónak nevezik.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 11:30:13

Van bankjegyes is, 200-al meg 500-al üzemel...ja és van chip-es verzió is, külön automatánál feltöltöd a chipet lóvéval, aztán csak ráhelyezed a kv/kaja/stb gépen a megfelelő helyre és láss csodát :D

HgGina 2008.07.29. 11:33:33

Napi 100 okos alkalmazottnak nincs esze összedobni egy kis pénzt egy saját kávéfőző automatára? Vagy a spórolás a Kádár-érával együtt kiment a divatból?
Siralmas ez a kreativitáshiány.
Elég nagy hülye, aki a munkahelyén multi-automatából issza a kávét.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.29. 11:33:43

"habba habba 2008.07.29. 11:30:13
Van bankjegyes is, 200-al meg 500-al üzemel...ja és van chip-es verzió is, külön automatánál feltöltöd a chipet lóvéval, aztán csak ráhelyezed a kv/kaja/stb gépen a megfelelő helyre és láss csodát :D"

Láss csodát: kapsz egy kávéspoharat forró vízzel, vagy cukorral. Nesze neked csipkártya.

HgGina 2008.07.29. 11:34:59

atpijkamo, azt Kohn vagy Grün mondja a New Yorki reptéren.

staropramen 2008.07.29. 11:37:01

a sor egyébként folytatható: kévéautomata, üdítős automata.A karbantartó személyzet lenyúlhatja. Egy példa: a kv automata a visszajárót gyűjti is, hogy ne fogyjon le.A régi mhelyemen a rszeres karbantartás után napokig hiány volt az elszámolásban mert a szerelő símán kivette a pénzt (Alois D..yer) Ha szóltunk, csak röhögött.Gondolom be van építve a fizetésébe.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 11:39:37

atpijkamo, én nem rendelkezem ilyen eszközzel maradok a bevált módszernél, viszont a Cola automatán a papírpénzes dolog jó ötlet...mióta van minden másnap üres :D

Sir Pub 2008.07.29. 11:42:38

Most épp automatás szendvicset és automatás CC-t ebédelek (reggel elaludtam). Nálunk ha nem jó a gép, akkor rárakunk egy papírt, hogy ki mennyivel ragadt benne a rendszerben( pl Jóska Pista - beszerzés, 100 HUF), és ha jön az automatás néni, akkor megkeres és odaadja. Ha panasz van rá, akkor megy a telefon a főnökének, és másnap már nem kell jönnie vagy harmadnap vihetik a gépeket. Ez már a harmadik cég, ők már kezesek:-)))

elwood 2008.07.29. 11:42:44

Ilyen esetben a bedobott 100Ft-ot le kell amortizálni a gépen.

Mai geri, chudan tzuki, aztán az automatás feltöltő embernek hervad a vigyora.

Sir Pub 2008.07.29. 11:46:53

Amúgy előrébb tartó országokban (pl Svájcban dolgoztam, ott ilyen volt) kulcsosak az automaták. Mindenkinek volt egy kulcsa, amire lehetett pénzt feltölteni az ebédlőben levő papírpénzes ketyerével. Bedugtad a kulcsot meg 20 frankot, és egy hétre meg volt oldva a kávézás. Ha szendvicset is ott vettél, akkor többször kellett tölteni, de szinte soha nem volt gond.

2008.07.29. 11:49:26

Ez a poszt olyan gyenge, hogy kérem vissza a 100asomat !

gabest1 2008.07.29. 11:50:22

Ha megéri az elveszett százasok lenyúlásának felderítése, akkor felveszek egy rá embert és majd megélek belőle én is, de nem hiszem hogy így lenne.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 11:52:33

Sir Pub, erről beszéltem én is.
Csak én chip-nek hívtam mert az :)

civil polip 2008.07.29. 12:00:59

én találkoztam már nyerőautomataként működő kávéautomatával. a pénz bedobása után nem kávét adott, hanem mindenféle érmék röpködtek ki a gépből. aztán egyszer csak a kávé is megjelent. és ezt csinálta a további kávéknál is. azóta vagyok sikeres enver.

2008.07.29. 12:01:06

Az automata visszaad ha többet dobtál be. Legalábbis nálunk ilyen ősi román gépek vannak az épületben és mind így tesz. A Coca Cola meg tényleg visszautalja (postán visszaküldi) a feleslegesen bedobott pénzt. Az automatán ott a telszám, felhívod, elmondod melyik automata nyelte el a pénzed, megadod az adataidat és küldik.
(Nyugi: az automata mondja, hogy mennyi pénzt dobtak be és mennyi italt adott ki, ez alapján tudják hogy valós-e a reklamációd). Ahogy írták mások is, ha valami nem működik akkor az automatás cég viheti a cuccát a házból, ha nagyon mérgesek leszünk rájuk akkor szedhetnék össze az utcáról a maradékot - de ilyen még nem történt :) Ősi román flémerek kíméljenek.

kadaj01 2008.07.29. 12:12:27

"A bunkóságra brenkó lettem"

Kedves cikkiró! Talán fel kellene tenni a kérdést magadnak, hogy miért is keresek 80.000 forintot havonta?

Talán mert a gépet kezelő emberkének beszolsz egy olyat egy normális válasz után, hogy "vicces gyerek vagy, hívjál már fel valami nagyokost", aztán te okoskodsz, hogy mások milyen bunkók?

Talán, mert mint Te, egy kis eladó soha nem fogod megérteni, hogy a kávé autómatából, igenis kifogy néha a kávé, a cukor? Ilyenkor a kicsit értelmes ember (nem egy eladó!) kiija a gépre egy fecnire, hogy "Figyelem! A gép rossz!", és felhívja a gépen található telefonszámot, és bejelenti?

Persze lehet neked van igazad, és rajtad kívül mindenki hülye...

subabubba 2008.07.29. 12:14:32

Ja, ez alap, előszür a legkisebb címletet kell benyomni a gépbe. Engem a BKV szoktatott rá erre. Másrészt meg egy kiscit jobban menedzselhetnétek ezt a problémát, ha ilyen gyakori. Ha szép szóval nem megy, akkor jöhetnek az okos ötletek. Post-ittel ki lehet rá írni, hogy elnyelte a 100-asom, aztán persze egy adag pillanatragasztóval is lehet motoválni a szerelőket, ha már szépen nem ment. Úgy látom, a másik végen
parasztok vannak, úgyhogy akár ez is megengedhető sztem.

Gumidomino 2008.07.29. 12:16:14

torma99
te melyik idősíkból írsz?


"Sőt 2008 decemberéig volt egy kávéautómata ami 20 ft-tal működött."

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.29. 12:27:12

Ez neszes lé reklám? Vajon? Szerintem ennyi százasból már lenne saját gépetek. ;)

Azért mindenki.kapja.be/meg.az.a.hulye.Automata.is
:)

.:Z:. 2008.07.29. 12:27:50

amúgy annyira lehetetlen lenne másik cégtől másik gépet kérni? nálunk a suliban is ezvolt a cola automata minden második ember pénzét benyelte, a kávéautomata meg soha nem működött, és nem működött rajta a nem nűködik lámpa, és arra is jött hetente a pasas kiüríteni a lóvét. Aztán a suli igazgatója besokalt, felmondta mindkét gép bérlését, és valami olcsó csókától hozatott egy pepsi automatát amiben csak coca cola termékek meg traubiszóda volt, és azok hoztak egy másik kávéfost, ami olcsóbb is volt finomabb is és nem nyúlta le a pénzt...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.29. 12:29:10

Te, Homár...

Kezdhetnénk valamit ezekkel a kapja.be és fogja.be domainekkel, nem? A mélcímem tudod az adminból, a többit meg majd megtraccsoljuk. A domainek nálam mostanában csak kallódnak.

Üdv,

Andrei

2008.07.29. 12:31:04

Ekkora élhetetlen barmot! Bazzeg, miért kell a rossz automatás löttyöt inni, ha nagyjából ugyanazt ki lehet hozni egy negyven forintos 3in1-ből? A sok okos kispénzű dolgozó összedobhatna egy 1000 forintos vízforralóra (ha MM akkor csak kilopjátok a raktárból, ahogy szoktátok a többi cuccot is) és félárból kávéztok annyi cukorral/tejjel, amennyi jólesik. De nem, dobálni kell a nyelős gépbe a százast, aztán rinyálni. Az ilyennek kapát a kezébe és irány a földekre!

Kazimír 2008.07.29. 12:32:16

És mi történne, ha reggel lefőznél két adaggal több kávét, beletöltenéd egy termoszba, és azzal sétálnál be a munkahelyedre? Garantáltan jobb minőségű, olcsóbb, és nem ver át senki, főleg a CC nem.

Ja, hogy ez a megoldás túl kézenfekvő? :)

törvényenkívüli 2008.07.29. 12:35:39

én még most is tudok olyan káfégépet, ami 20Ft-ért adja a cuccost, sőt olyat is, ami ingyé'. És mindez pesten.

sztrelnyikov 2008.07.29. 12:36:18

Ez mekkora szar sztori!

Én abban a pillanatban ahogy elnyelte a pénzemet az ótómata, megkerestem rajta a tel.számot, felhívtam és mondtam mi van. Erre udvarias hölgy: ok, kösz, küldjük a szerelőt. Szerelő egy óra múlva megszerel, elmegy. Felhívom a csajt, hogy megszerelték köszi, de a pénzem továbbra sincs meg, se a kólám. Azzal mi lesz? Visszakérdezett, hogy jól érti-e, hogy 120Ft miatt rinyálok. Mondom jól érti. OK. Akkor adjam meg a nevem és a címem és küldik a kólát. Egy óra múlva kólásgyerek kopogtat az irodában, hogy engem keres és a kezembe nyomott 4 db kólát, hogy a következő három elnyeléskor ne rinyáljak, csak igyak. :)

Mindenki jól járt.

Cynykus 2008.07.29. 12:36:28

szar a poszt, ne igyál kólát!

éslkdfélsakdgsdgasdg 2008.07.29. 12:39:35

jó hogy kiszámolta hogy mennyi az ingyérlóvé de azért bele lehetne venni azt is amiért kávét kap mer ki az a hülye aki beveszi hogy 70 forint egy műanyag pohár meg az a folyékony szar benne. szerintem kábé százasért kapják a kávépor kilóját

naponta 3x 2008.07.29. 12:42:03

Az hogy elnyeri az aprót az még csak a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy az automatás bevétel után semmit nem adóznak. Nincs nyugta, nincs nyoma a vásárlásnak, a belevalókkal ugy csalnak ahogy akarnak, amig neked 100 megkeresett forintod felét állambácsi lenyulja (és tolja a putriba).

Beaujolais 2008.07.29. 12:45:12

Tényleg hogy van ez? A z autómata ugye nem ad nyugtát. Mi alapján számol el az APEH a kedves üzemeltetővel?

naponta 3x 2008.07.29. 12:47:35

Bezony, ez itt a vezérgeciség!

staropramen 2008.07.29. 12:48:48

csak, hogy feldobjam a hangulatot
a 90es évek közepén sokat jártam bécsbe az ottani nagybani zöldségpiacra. A vevő cég standjának előterében volt kv automata. Az 1 shillinges és a magyar 2Ft-os (a régi) csereszabatos volt, igy hajnalonta 12 ft ért ittam a kávét, megjegyzem finom erős ital volt.
Egyszer elbambultam és 3db ötshillingest dobtam be. Visszajárónak kaptam egy marék bolgár aprópénzt. Jót röhögtem, biztos már rég figyelt az automata, és most kiszúrt velem.

Dr Kangörény 2008.07.29. 12:53:34

Nálunk ingyé van kávé. Lavazza. Egész finom. :-)

naponta 3x 2008.07.29. 12:56:58

ide illik egy nagyon régi vicc, vagy anekdota inkább: idegenbeszakadt hazánkfia 30 évnyi távollét után alaposan meggazdagodva tér haza, és ugy hiszi már mindent tud a pénzkeresésről. A Ferihegyi repülőtéren talál egy italautomatát, megkiván egy kávét. Bedob egy pénzt, semmi. Mégegyet... semmi. A harmadik után elismerően rikkant egyet: Ügyes!!!

mqqq 2008.07.29. 12:57:03

Cerberusz, az APEH állásfoglalása szerint nem kell, hogy az automata adjon nyugtát. Ilyen cégnél dolgozom (nem a coca-colánál), de annyi okos ember van itt, hogy inkább le se írom a véleményem.

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2008.07.29. 13:05:34

kaptam már én is osanban pohár nélküli kávét... és mivel hétvége volt, a "hotline" végén senki sem volt... az osanos dolgozók meg bizonygatták kívülállóságukat... felhívhattam volna a következő hétfőn a hotlájnt, de itt is a 100Ft-os ugyanmár győzött...

kacsa! 2008.07.29. 13:08:18

" forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2008.07.29. 11:22:17
Megoldás: veszel 100 Ft-ért pillanatragasztót, oda, ahova a 100-ast szoktad bedguni, most kivételesen a pillanatragasztót tolod be."
Kreatív :Đ

2008.07.29. 13:12:45

A számlaadás gondolom úgy megy, hogy hitelesített mérője van az ótomatának, hogy hány italt adott ki, és az alapján számolnak el. Elméletileg.

BiG_ 2008.07.29. 13:21:14

Nálunk néha felakad az érme, de kijön a szerviz és ha szemfülesek vagyunk, akkor ingyért ihatunk 3 kávét :-)))
Nekem már összejött ilyen jóárasított menet, szerencsés-e vagyok? :-))

Üdv!

schawo2 2008.07.29. 13:21:35

Valóban előfordulhat, hogy egy gép nem ad vissza (bár ilyennel nem találkoztam). Ettől függetlenül a matematikád meglehetősen egyedi. Egyes, leülhetsz.

avirex801 2008.07.29. 13:22:33

SylverRat,én évek óta Kv-zom,de semmi baja a fogaimnak,és mellékesen eredetiek..
(a dohányzást nem mellékelem hozzá,az az igazi kártékony dolog szerintem,az emberi tűdő nem arra lett teremtve..)

biohazard 2008.07.29. 13:27:54

Jónagy szarrágó céged lehet, ha pénzbedobós az automata...

bekbórd! 2008.07.29. 13:34:14

Egyszer egy német benzinkútnál későn vettem észre, hogy a kávéautomata csak félautomata, a poharat nekem kell odatenni... Azért a kávé felét még meg tudtam csípni! :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.29. 13:34:52

sikeres ember sort iszik rackeven viciannal
bar az aposom allandoan kapucsinot ivott vacon, de nem automatabol, egy igen begyes v oros no adta neki

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.29. 13:37:32

viszont arra jók hogy ha van egy valag apród beledobáld

Dr.Bio74 2008.07.29. 13:45:26

Érdekes, ilyen szintű elbaszások miatt naponta millió post készülhetne.

Megjegyzem, az automatákkal én eddig egálban vagyok, lehet, hogy azért mert vannak akiknek a harmadik százasnál kezdenek el mocorogni az agysejtjeik.
Sőt kollégáim, annó, egy meghibbant gépet nem csak árukészletileg, hanem pénzügyileg is nullára fogyasztottak, de utána kiírták rá, hogy rossz, sőt szóltak is a feltöltőnek.

MOKShee 2008.07.29. 13:51:43

nálunk ingyé' van a kávé, sőt, előtted darálja le a kávébabot. ha meg kifogy a cucc, mellék száma a gépen, hívod, és máris töltik újra. de van vízforraló is, ha épp teázni lenne kedvünk :D

balibaa 2008.07.29. 14:10:12

kokakóla automata?
3 in 1 kávé?
hülyék vagytok?

helianthus 2008.07.29. 14:15:11

the real 2008.07.29. 11:28:10
helianthus, ha kiszolgáló személyzet is van az automata mellé, akkor azt már kávézónak nevezik. ááá értem, tehát a kávézó az egy automata személyzettel. (:-))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 14:30:56

helianthus,

mi az hogy érted?! Mintha még nem láttad volna a ráckevei kávézót..!

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2008.07.29. 14:39:02

Hat igen amikor meg otthon egy multinal voltam mernok, sokat elalmodoztunk arrol szunetekben, hogy mi lenne, ha atalakitanank egy automatat es finom rovid italokat osztana... kepzeljetek el amikor meglatnatok az automatan a barack, szilva, torkoly, vegyes, unicum es vilmos feliratokat :)
meg a pohar meret is stimmel :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 14:57:34

Áh, én egyszer néztem egy lakást a IX. kerületben, a Zwack mellett és elábrándoztam, hogy külön kis csapon jöhetne az unicum...
Ez egyébként az Unicum lakópark volt, amelyet alkoholistáknak hirdettek. Más hirdetésekben viszont átdizájnolva, Virtuális Katedrálisként ajánlották kiugrott templomoslovagoknak.

Én lennék terrorista! 2008.07.29. 15:04:07

Idióták!

Ha főznétek magatoknak a kávét, a csokit pedig a boltban vásárolnátok, többet és finomabbat kapnátok SOKKAL kevesebb pénzért.
Fogadjunk, hogy multi az az áruház, ahol dolgozol.

helianthus 2008.07.29. 15:14:36

Mandula persze, hogy láttam a ráckevei kávézót, oda csúszdán kell lecsúszni, ami még nem készült el, addig pedig a lépcsőn mehetsz be, de azért kényelmi díjat szednek droidok. Aztán, ha bejutottál, van sorban egy csomó parkoló automata, de nincs rájuk írva semmi, és ha bele dobálsz pénzt, az egyik büntetőcédulát ad, amit 4 nappal hamarabb kellett volna kifizetni, ezért rögtön bíróságra kerül az ügyed, a másik automatából kijön egy szerződés, amit nem is kötöttél meg, de mivel nem mondtad le 15 napon belül, ezért érvényes lett, a harmadikból legyes kalácsot kapsz akciós tejjel, de szigorúan az olcsóbbikból drágább áron, a negyedikből pedig Palkovicsné bújik ki és jól fejbevág a laptopjával.
Ezért a ráckevei kávézóba csak bátor Sztrovacsekek menjenek, és ők is vigyenek magukkal legalább két BKV ellenőrt!

EMMI 2008.07.29. 15:28:29

Az egyetemen kb 2 hónapja belefutottam egy hibás csokiautomatába: ha pénzt dobtunk bele, akkor hibát jelezve visszadobta, ha pénz nélkül megadtuk egy kódot, akkor kiadta a csokikat.
Mondanom sem kell, igen hamar kiürült az automata.

beachball 2008.07.29. 15:47:29

Párom haverja ilyen mocsárszínű-ízű kávét vett,szintén atamatából. Kivette, majd az arca elé tartotta,kikerekedett a szeme,ugyanis éppen eg döglődő bogár vívta haláltusáját benne.Gondolom ,a hetek óta ott álló, avas porra jött.
Én kólával jól jártam:rájöttünk, hogy a fősulin a legeldugottabb helyen lévő gép két spriteot ad ki egy áráért. A seggünkkel is azt ittuk hetekig:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.29. 15:58:32

Hehh, a munkahelyemen egy sikertelen cég kitett italautomatákat (kevert üdítő, pohárba adta).
Az volt a gixer hogy 1db összeg bedobásával ha az adott pia gombját hosszan nyomtad, akkor addig adott folyamatosan újabb adagokat amíg el nem engedted a gombot.
Egy idő után már a rutinosabbak szigetelőszalaggal mentek oda, gomb leragaszt, aztán mindenki ihatott.

A cég azért volt sikertelen mert kb. hónapok múlva tűnt fel nekik hogy hozzánk 2 naponta kell jönni automatát tölteni, lóvé meg alig van benne :D

Fucksee 2008.07.29. 16:44:32

tetovált romasrác kaposvári buszmegállóban kért tőlem 200 forintot mondván, hogy szomjas, bedobta az ótomatába, az meg benyelte, nem adott ki semmit, erre fölszívta magát, belerúgott egy kurva nagyot a gép elejébe, az berepedt, kóla kipottyant, a srác villámgyorsan olajra lépett....
nem telefonálgatott, meg ragasztózott,...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.29. 16:45:32

Nekem van egy ilyen automatám, úgy 5 éve vettem a gyors meggazdagodás reményében.

Ne gondoljátok, hogy egyetlen darabon meg lehet gazdagodni.. talán többel igen, vagy ha 10 évvel ezelőtt kezded.

A tények:
* 5 éve volt a használt kütyü 400e forint
* csak megadott kávé koncentrátumokat tehetsz bele (általában az automata gyártója, vagy kávé nagykerből)
* ha sz*r kávét teszel bele, nem fognak fogyasztani
* ha forgalmas helyre teszed, akkor bár sokat fogyasztanak, de több lesz a feltöltésed, karbantartásod. Ha még nagyobb a forgalom akkor nem ismernek téged, rongálni fognak
* egy 40 fős irodában elég 2 hetente feltölteni és ez kb. havi 20e forintot hoz
* ugyanekkora forgalomnál és egy 7 éves gépnél fél évente kell egy tisztítás-karbantartás ami 40e forint
* rezsi (villany+víz) 3e Ft alatt
* létesítés (nem hiteles villanyóra+szerelés+vízszerelés) 10e
* ma már nem éri meg venni, mert bárhová az országba a forgalmazó lerak neked egyet, még fizet is érte, hogy őt válaszd

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.07.29. 17:43:07

BKV Figyelő
'Én minden automatába előbb egy 5-10 forintost dobok be. Ha minden oké, jöhet a nagyobb összeg...'

életem ezt hogy érted? mi az, hogy minden oké? ha az ótómata elnyelte a pénzedet? Vagy nem értem :D csak a teljes összeg bedobása után derül ki, hogy oké vagy nem oké :D

blügy-blügy 2008.07.29. 17:45:38

Rontsátok el a gépet egy hónapon keresztül úgy, hogy ne lehessen bele pénzt dobni, és ne jelentsétek be a javítást

Lófő (törölt) 2008.07.29. 17:52:14

dobjatok össze egy kávéfőzőre és ne rinyáljatok mint a fürdőskúrvák.

Xezs 2008.07.29. 18:49:34

Én úgy tudom hogy nem tudja senki se zsebre rakni azt a pénzt amiért nem kaptál semmit, ugyanis ezeket a gépeket ha jól tudom, hitelesíteni kell, tehát van benne egy Apeh által lepecsételt számláló, ami figyeli a bevételt. De nem 100% hogy így van.

cso zsi 2008.07.29. 19:17:41

Ez Sydneyben, a monorail egyik állomásán sem volt másabb.
Pár órás séta, és a nálunk lévő készlet elfogyása után a 3 éves gyermek megszomjazott.
A CC automatából három félét lehetett választani, szőkét, barnát, és vizet.
Fantát kért.
3 dolcsi be a lukon, gomb megnyom, zúgás, majd a visszajáró megérkezik.
A szőkekóla meg nem.
Az állomás területén lévő másik gép (a konkurrenciáé) jól viselkedett.

Bálint E 2008.07.29. 19:27:29

Jo lenne vegesre zarni ezt a balfasz postot.

A postiro, ha sajat vallalkozasba kezdene, tuti belebukna...

Szoval van a bevetel oldal, ami 8000-10000 Ft/ nap. Ezzel szemben van az
1.) anyagdíj (kavepor, palackos udito, ...)
2.) az adott helyen a helyfoglalasi dij
3.) kozuzemi dijak (aram, viz)
4.) feltoltendo termekek logisztikaja
5.) alkalmazott bere
6.) alkalmazott utani berkoltsegek
7.) meghibasodas eseten a szerviz dij+ a kiszallas dija, stb.

Ahol meg nem kernek helyfoglalasi dijat ott nincs jelentosebb folyasztas sem. Egy gep ujonnan 1,2-1,5 mFt. Hasznaltan 400-500e Ft.

johevi 2008.07.29. 19:37:10

Ugyanmár... Ha ilyen lenne fel kell bontani a szerződést és másikat hozatni. Ezrével tolonganak a kávéautomatások. Nálunk szó nélkül visszaadják a megreklamált pénzt.

mqqq 2008.07.29. 20:21:08

Na egy kicsit lássatok bele a témába: senki ne higgye azt, hogy ez aranybánya! Nyilván megéri csinálni, különben nem létezne a piac, de egy géppel és/vagy ismeretségek nélkül nem lehet meggazdagodni.

Nem titok, hogy a kávégépeken van a legnagyobb haszonkulcs. A többi gép (kóla snack stb) inkább csak reklámcélokat szolgál, van hogy ki se termeli a költségeket. Maradjunk ezért a kávégépeknél.

Remélem senki se hiszi azt, hogy az üzemeltető hosszútávú érdeke az hogy mindenki anyázzon. Bálint E leírta a költségeket, ezért én nem ismétlem meg, de azért mindenki értse meg, hogy egy GÉP mindig meghibásodhat, a 100% üzembiztos automatát még nem találták fel.

Teljesen egyértelmű, hogy a meghibásodási százalék viszont erőteljesen függ a karbantartó (aki nem csak a "pénzt szedi le") szorgalmától. Ha baszik elmosni a keverőcsészéket, bizony beragadhatnak a porok és akkor jön a csak víz, csak cukor stb esete. A nagy cégek az ilyen link emberektől rövid távon megválnak.

Minden cég vissza szokta fizetni az elnyelt pénzeket, sőt, van hogy kamura, hiszen nem lehet tudni akkor és ott a telefon másik végén, hogy az illető hazudik-e. Persze ezzel nem akarok tippeket adni, csak érzékeltetni akarom, hogy a cég jó híre mennyi mindent megér. Kis, főleg vidéki magánvállakozóknál persze lehet más a helyzet, de a nagy fővárosi automatás cégek így működnek.

Tény, hogy az elnyelt pénzekkel nem lehet elszámolni, de nálunk ez a forgalom kb. 0,03%-a és ennél jóval többet fizetünk vissza kamura.

Tény, hogy nem adnak számlát, de jó hír a kötözködőnek, hogy elindult a szakmai egyeztetés az APEH és a MIÁSZ között (magyar ital- és áruautomata szövetség), miként lehetne ezt a jövőben költséghatékonyan megoldani. Nem biztos, hogy a vásárló érdeke ez: amellett hogy megnöveli a költségeket, amelyeket tükrözni kell majd a fogy.árban is, még jókora szeméthegyet is képez az automata mellett. A hitetlenkedőknek javaslom, hogy nézzen körül a Westendben egy-egy parkolóautomata mellett. Jelenleg ugyan nincs jogszabályban hogy az automatának nem kell számlát adni, az APEH szemet huny felette, mert tisztában van a technikai korlátokkal, költségvonzatokkal. Cserébe tételesen igazolni szinte mindent ami a folyamattal kapcsolatban van. És igen, a nagy cégek befizetik az ÁFÁ-t ugyanúgy, mintha lenne számla. A kis magánvállalkozókról nem nyilatkozok.

Ha van kérdésetek, várom, lehet erről értelmesen is beszélgetni, hiszen való igaz, hogy egy átlagember nem lát bele ezekbe a folyamatokba.

Secnir 2008.07.29. 20:33:08

"Coccinella Septempunctata 2008.07.29. 10:53:57
khm-khm...

ajánlom az automatás szolgáltatókat az igen tisztelt APEH figyelmébe, ugyanis az sose jutott még senkinek az eszébe, hogy az így megvásárolt piák-kaják ellenében nem kapunk bizonylatot, számlát, blokkot, egyebet? adómentes pénz... hogy ellenőrzi az apeh, hogy mennyi termék fogyott, és abból mennyi áfa lett befizetve az apeh felé?"

khm.
talán nézz utána, mielőtt faszságokat írsz: automaták esetében nem kötelező a nyugtaadás. lásd APEH weboldal.

Llee 2008.07.29. 21:11:33

A post nagyon, nagyon gyenge szerintem is. Emberünknek valóban fogalma sincs arról, hogyan működik ez a szolgáltatás...
Az előttem szólók sok sok mindent elmondtak, így felesleges lenne szaporítani. Az előttem szólót helyesbíteném annyiban, hogy nemhogy nem kötelező a nyugta adása, hanem, amikor valaki automatával kezd foglalkozni, akkor az adott tevékenységre nyugtaadási kötelezettség alóli felmentést kell kérnie az APEH-től. Ezen kívül a szolgáltatási szerződések java része tartalmazza azt, hogy sorozatos rossz minőségű szolgáltatás alapján lehet felmondani a szerződést, így ezt a részt is meg kellen vizsgálni az adott cégnél, persze csak akkor, ha ennek a sok üzemzavarnak írásos nyoma is van...

ViPleX (törölt) 2008.07.29. 21:14:11

És különben is, egy ilyen gépből nem folyik kávé

ViPleX (törölt) 2008.07.29. 21:15:15

szóval egy kávéfőző jó befektetés lenne...

mqqq 2008.07.29. 21:21:14

ViPleX, a kávé minősége csak attól függ, hogy milyen gép és mi van benne. Mi pl üzemeltetünk Piazza D'oroval és 100%-os arabica kávéval is gépeket, amik őrölnek, meg nem mondanád hogy automata csinálta. Nyilván olyan helyen is vannak ezek a gépek, olyan a termék ára is. De a nagy tömegeknek nincs igénye a minőségre, viszont árérzékeny. A többit következtesd ki.

Tény,hogy sose fogják elérni az asztali gépek minőségét, de ennek egy egyszerű technikai oka van: olyan rövid idő alatt, ami egy automatánál követelmény, nem lehet költséghatékonyan akkora nyomást elérni, ami szükséges az igazán csillagos ötös kávéhoz. Ezért tart asztali főzővel egy kávé 50-60 mp-ig, automatával meg 5-10 (instant) vagy 20-30 (darálós) mpig.

Az idő pénz, a vásárlóknak is.

.77. 2008.07.29. 21:29:08

a segítőkész énem szerint a 100 ember napi kettő kávéfogyasztása és a kávéautomaták száma bátran összeszorozható, bár értelme nem nagyon van. a többi énem pihen jelenleg.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.29. 22:08:09

Jól megdolgoztok azért a kis káros szenvedélyért. Mondjuk nekem mázlim van, se kóla, se kávé (BTW: nem tudok olyan gépről, amely mindkettőt tudná adni egy masinán belül), így nem igazán tudom átérezni a bánatotokat. Nem baj, van nekem más ideg :).

ViPleX (törölt) 2008.07.29. 22:08:10

'zért tart asztali főzővel egy kávé 50-60 mp-ig, automatával meg 5-10 (instant) vagy 20-30 (darálós) mpig.'
Namármost, ezek szerint egy automatával 40-55 mp-et lehet spórolni egy asztalon főzött kávéhoz képest. Könyörgöm, emberek!!

ViPleX (törölt) 2008.07.29. 22:09:21

'Ezért tart asztali főzővel egy kávé 50-60 mp-ig, automatával meg 5-10 (instant) vagy 20-30 (darálós) mpig.'
Namármost, ezek szerint egy automatával 40-55 mp-et lehet spórolni az asztai kávéfőzőhöz képest.. könyörgöm, emberek!!

Marshal 2008.07.29. 22:30:24

Még régen gimiben volt egy automata amit hétfőnként töltöttek. Töltés után sokszor kettő kólát dobott ki nekem. Volt hogy kértem osztálytárstól pénzt kölcsöbe majd visszatértem és adtam neki egy kólát mert kettőt dobott. Így vissza is fizettem a tartozást. :)
Én így körülbelül 10 ingyen üdítőt kaptam. :)

Mylady 2008.07.29. 22:49:11

Nálunk (a cégnél) olyan automata van (rágcsi), ami nem mindig eszi meg a pénzt. Bedobod, és olyan vehemensen köpi vissza, hogy mindig elszáll, menni kell utána a francba. A cuccok meg ilyen kis csipeszeken vannak fellógatva, ne, az meg nem mindig dobja le az árut. (Van hosszú vonalzónk, lepiszkálni) Erre a gépre rendszeresen kiírjuk, hogy kinek mennyit nyelt le, nem adott ki, stb. Az üzemeltető leszarja.

Aztán van egy kólaautomata is, ami sokszor nem ad vissza, vagy rosszul (ötszázasból pl. rendszeresen csak háromszázat ad, pedig a kóla 16o). Azt még nem tapasztaltam, hogy a kólát ne dobta volna ki. Na, erre is hiába írkálgaunk ki bármit is. Néha egész hosszú listák vannak.

És van egy kávégépünk is, ami időnként lenyeli a pénzt, vagy nem ad kávét/tejet/cukrot/poharat/visszajárót. Erre is hiába rakunk cetlit.

Azt hiszem, nem vagyunk sikeresek :(

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.29. 22:52:32

Szerintem ez már fogyasztóvédelmi kategória. Kíváncsi vagyok, a cég mit szólna egy ellenőrzéshez.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.07.29. 22:55:19

és a cocacolás munkatárnak igaza is volt. Nekem egyszer egy papír 500-as nyelt el a kólaautómata. Felhívtam az automatán lévő számot 06-23-as szám, bemondtam az időpontot, és az összeget. Pár nap múlva jött postán a pénz.
Korábbi cégnél (kis cég) ez úgy ment, hogy ha valakinek elnyelte a pénzét, akkor szólt a titkárnőnek, aztán amikor összejött annyi, amennyiért érdemes volt telefonálni, akkor az be lett diktálva a cocacolának, és egy összegbe visszautalta az egészet, aztán az szét lett osztva.

avirex801 2008.07.29. 22:56:18

widukind: nem :P

Nelson Mandula :]

Holdacska 2008.07.29. 23:20:10

jó ember!
naponta 100 ember kávézik 2x.
Ez elvesz ahasznos munkaidőből 5 perc az automatához,5 perc az automatától,5 perc kávé ivás+cigi, azaz minden alkalommal 15 perc 2x az 30 perc.
ez 100 fővel számolva is 3000 perc.Ami napi 50 óra munka kiesés:)
Ha havi 24 napot dolgozik mindenki napi 8 órával, az havi 192 óra, amiből lejön anapi fél óra az havi 12 óra, azaz 1200 órát csak úgy kávézásra fizet ki a multi?!
Az annyit jelent,hogy havi fél milliót kifizet azért,mert a dolgozói kávézni járnak?
Jó munka hely:DDDD

avirex801 2008.07.29. 23:25:08

mqqq,miért írod,hogy a Coca cola automata az reklám célból van csak?? te tiszta hülye vagy.. mikor fél liter kólát 200-ba adnak?? a legnagyobb biznisz öcsi.. hidd el.. a KV-zás sem rossz üzlet,pl. haverom kötetlenbe nyomja gépeket töltöget fel.. minden eladott Kv után van 2 forint haszna.. Mondjuk azt nem kérdeztem,hogy az üa. költséget állja-e a cég,de gondolom igen,másképpen nem bizti,h csinálná..

avirex801 2008.07.29. 23:32:22

viplex,csak azért az automatás KV.kanyarba sincs a hagyományos KV fennséges illatához/ízvilágához képest.. az mindig is egy kotyvalék marad... Én pl. melóhelyemen csinálok a kollégáknak KV-t,hagyományosat.. mondom annyi a KV,mint a gépben.. ( mert azért annyira jóarc nem vagyok,hogy mindenkit naponta hívok KV-zni ),de azért mindenki jól jár így.. van egy mindenki által kedvelt íz,na meg megfelelő minőségű KV,amibe garantált a cukor,tejpor,mindenkinek,egyéni ízlés szerint...

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.07.30. 00:04:02

Hmm coca-cola es italautomatak mi? Nincs bunda?

Tortent velem, hogy nepligetben keszultem videkre csaladot latogatni. A buszig 5perc volt, ami azt jelentette, hogy 1 cola nameg fel cigi. Elso automatanal latom egy csalad nagyon probalkozik, ok irany a masik. Bedobom lovet, taposom rugdalom persze csak a magam szolid pacifista modjan azaz imadkozok hogy kijojjon. Ok nemjon, a csalad a masikrol leszakadt, tehat irany oda. Penz be (papir penz raadasul) de aztan az automata nem reagalt a busz meg induloban volt es jo homaroskent nem tudtam neki allni ervenyesiteni nagyrabecsult fogyasztoi jogaimat, szoval elbuktam ~400ft aprot es uditom se volt ami inkabb szomoru :)

Tuti van aki ezeket megbuheralja. Siman jopenz. Egy nepliget vagy egy nagyobb aruhazban..

cso zsi 2008.07.30. 00:08:47

Kávéba cukor, tejpor? Minek?
Nem jó az íze? Akor az a kávé nem kerek...
Aztán van, aki még bagózik is hozzá.

Régi sztori, hogy a teába cukrot raknak, hogy ne legyen olyan keserű, és citromot, hogy ne legyen olyan édes....

malar 2008.07.30. 00:27:10

Ellensztori, már jó régen volt.

Metró megálló valahol a ferenc krt és a klinikák között.

Üditő automata, ami ilyen dobozos sio üditőket szórt.

Pénz bedob, gomb megnyom.. semmi.
affranc.
Gomb megnyom.. semmi.
Megint megnyom.. megint semmi.
...

Felvillant valami felirat minden alkalommal, de vagy 5x meg kellett nyomni a gombot, mire sikerült kibetüzni, hogy a gép nem tud visszaadni.

Na mondom remek.. Pénz vissza gomb..
Szépen csörög a money kifelé a gépből.

Pontos összeg bedob, gomb megnyom.

Thlunk.. üdítő pottyan.

Thlunk.. thlunk.. thlunk.. thlunk.. thlunk.. (ekkor már a földre potyogtak az üdítők)

Szerencsére abbahagyta a gép, én meg gyorsan besöpörtem a jackpotot és leléptem mielőtt elővesznek a gép meghekkeléséért.

Egyszóval 1 üdítő áráért kaptam vagy 6-ot.

Persze nem én lennék, ha nem mentem volna vissza és próbáltam volna meg reprodukálni az esetet egy órával később.. visszaadni még mindig nem tudott a gép, de a bug nem jött elő mégegyszer.

Az volt az első és utolsó alkalom, hogy annál az automatánál üdítőt vásároltam.

Pár évvel később munkahelyen volt egy cola automata, ott egyszer fordult elő, hogy egy helyett két üdítő volt a nyílásban.. valszeg valamelyik feledékeny kollega elfelejtette kivenni a nagy sietségben :)

Persze mikor én használtam a gépet már szinte senki nem volt benn az irodában, szóval jól jártam a dologgal.

TaDaM 2008.07.30. 00:54:49

jótanács azoknak, akiknek nem akarja elfogadni a fémpénzét (főleg 100asát) az automata: nos, nagy erővel a gép vlmelyik fém részének kell csapni az érmét és/vagy a földhözvágni (az érmét, nem az automatát !!!), olyan erővel, h felpattanjon.
a művelet után 10/9 szer már elfogadja a pénzt

mqqq 2008.07.30. 06:32:10

TaDaM, a magad fajtákat kell a géphez csapkodni, nem a pénzt :) Vagy majd ha nekem nem fogadja el, én meg a kocsidhoz csapkodom, örülsz? Bár lehet hogy az automata többet ér... A földhöz dobás amúgy tényleg működő ötlet, de a pénz elfogadásának sikerességéért kéretik az MNB-t anyázni, nem az automatákat.

Más: sok helyen nem perverzióból van automata, hanem mert nincs más lehetőség. Így nem csak az időmegtakarítás miatt vesznek belőle, hanem mert muszáj. Munkavédelem, tűzvédelem, stb. Nagy cégeknél, üzemeknél így van.

Más: Volt itt okoskodás. Egy középkategóriás 60 Ft-os kávén kb 40 Ft haszon van, 0,5 literes kólán (ami 250, nem 200) kb 100. Igaz hogy Ft-ban több a haszon, csak épp azt felejtitek el, hogy egy jó helyen kávéból elfogy havi 8-10000 adag, kólából meg max 1-2000. Lehet számolgatni.

cso zsi 2008.07.30. 06:53:57

A százast tényleg földhöz kell vágni, bár melegíteni is elég lenne, de az általában nem lehetséges egy automata mellett.
A pénz anyaga, és a felmágneseződés a ludas.

pernyekergető 2008.07.30. 09:05:57

Nálunk a cégnél van kv és kóla autómata is. A kv-s ha karbantart mindig osztogatja ingyen, a kólás meg általában szokott hozni repi üccsit. Mindig van nála olyan üdítő ami 1-2 hónap múlva lejár, azt nem berakja, hanem szétosztja. Sikeres cég-e a tűzoltóság? :)

mqqq 2008.07.30. 09:12:26

pernyekergető, mivel mindenki emberből van, a jómunkás is olyan, hogy amilyen a fogadtatás, annyira jó fej ő is. Azért még sehol semelyik cégnél nem vették egyik karbantartó fejét sem, mert ingyen szétosztogatott pár kávét/üdítőt.

pernyekergető 2008.07.30. 09:46:36

mqqq 2008.07.30. 09:12:26
Így van. Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.07.30. 12:18:11

Nálunk a gyárba' ingyenes az automata. Akkor most végre sikeres vagyok?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.30. 14:22:50

@denszingqvín: A gyárszalag mellett nincsen automata - ha mégis, nyilván csak a munkaszünetekben férsz hozzá.

Egy irodában, ahol feltehetőleg valamilyen szellemi jellegű munkát végeznek, bármikor. Ha eddig még nem jöttél volna rá, elárulom:

1. Számítógép előtt végzett munka esetén a törvény szerint (!) óránként 10 perc pihenő jár.

2. Az alkotó jellegű szellemi munka nem úgy működik, hogy reggel 8-kor bekapcs, délután 4-kor kikapcs. (Pl. ha rossz kedved van, akár egész nap nem bekapcs.)

3. Egy normális (!) munkahely nem préseli ki az utolsó cseppet is a munkavállalóiból, mert esetleg néhány hónapon túl is szüksége lesz rá, de nem úgy, ahogy a "Sorvadj el!" főszereplője kinéz a film vége felé.

Mike36 2008.07.30. 14:36:06

nálunk rengeteg automata van, és visszaadnak meg kv-t piát is adnak, gond nélkül

helianthus 2008.07.30. 14:38:49

Vizibusz, szerintem sikeres vagy, ha valaki meg mást mond, ne higgy neki, hazudik! :-)
A Sorvadj el! könyvben is nagyon jó, nekem megvolt, de eltűnt, valaki lenyúlta, ebből is látszik milyen jó, hiszen ha rossz lenne, visszaadta volna.

senilla48 2008.07.30. 18:16:31

denszingqvín!
Ha reggel MUNKAKEZDÉS ELŐTT és az EGYÓRÁS EBÉDIDŐDBEN iszol kávét, az nem kettő? Akkor mit számolgatsz hülyeségeket?

senilla48 2008.07.30. 18:43:07

Ja és még elképzelem, ahogy 100 ember rohangál a kávéfözőjével vagy a vízforralójával, hogy megfőzze a kávéját. Eszem, f..szom megáll. Ezt jól kitaláltátok.

SLacc 2008.07.31. 09:39:34

Alutermosz. Én abban sem csalódtam.

SLacc 2008.07.31. 10:15:35

mqqq 2008.07.29. 20:21:08

kis vidéki - nagy fővárosi

Ha dugóban ülsz, megérdemled. Ha élhetetlen Budapest, megérdemled. Te. Nem a többi, te.

SLacc 2008.07.31. 13:01:57

"Én nem iszom kv-t. Jobban szeretem a lazaclét." :)
Szellemi munkám nyáron nincs, de szeptembertől lesz. 2 osztály...

2008.08.03. 04:38:23

A fogyasztóvédelem nem fogja ellenőrizni őket, mert multikhoz nem járnak. Csak kisvállakozásokhoz mennek, ott keménykedenek, mert tudják, hogy ott nincs 66 jogász meg ügyvéd.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.08.08. 21:08:44

Nagyon LOL :D Na megint jön a szokásos mikor én ott dolgoztam, nade ugye ennyi év alatt az ember helyezkedik :D
Buszpályaudvaron meloztam, ahol ugye van egy csomo automata még szendvicsautomata is ahol a celofánba csavart heteskifli és a tavalyi akcios chips közé még ob tampont is töltötek na meg gumiovszer is kaphato volt belöle mindjárt a gumicukor mellett...
Volt kv meg kolaautomata is.Mi is etettük ezeket a gépeket volt amikor csak nyelte...És most kapaszkodj meg: amikor panaszkodott valaki hogy elnyelte a pénzét már telefonáltunk is az üzemeltetőnek, kis készenlétis autoval megjött darabokra szedte a gépet és kibányázta a pénzt, visszaadta.Kaptunk potya kör kvt vagy amit akartunk.A cocás automatából sem a zsebébe vándorolt a pénz hanem visszaadta, mondjuk biztos örült nekünk hogy egy 100as miatt telefonáltunk neki de a cég elbirja a telefonszámlát, aki őr az meg tudja milyen szentségbe van foglalva az hogy kv,cigi :D

El-kúrom 2013.03.14. 05:50:13

Véletlenül sem írtad volna ki, hogy a gép rossz mi?
Szerintem te legalább akkora homár vagy mint a gépüzemeltetője!
Aki azt számolgatja ,hogy ki mennyit keres,az sohasem fog sok pénzt keresni.
süti beállítások módosítása