Tékozló Homár

Direkt szívatják a rokkantigazolványosokat a parkolási cégek?

2009.03.23. 00:30 | szily | 228 komment


Bali egy rokkant barátja példája alapján arra gyanakszik, hogy a parkolási cégek mostanában egységesen rászálltak a mozgássérült-igazolvánnyal rendelkezőkre, és azzal a taktikával élnek, hogy minden igazolványost jól megbüntetnek mondvacsinált okokból. Azon az alapon, hogy a többség úgyis csal, aki meg nem, arról úgyis ki fog derülni ez eljárás közben. Príma módszer, könnyű belátni, hogy a legnagyobbat természetesen megint csak a valódi mozgássérültek szívják vele. Sztori hajtás után.


Az egyik barátom mozgássérült és az utóbbi időben egyre többször megbüntetik a parkolásért... Sajna ő nem mert írni, ezért hívom fel a figyelmeteket, mert jellemzően rosszindulatú az egész.
Egyébként teljesen jogosan rendelkezik parkolási igazolvánnal, az idén mégis egymástól függetlenül rendszeresen büntetik a különböző parkolási társaságok. Ha jobban megnézzük a büntetéseket, erre már kitaláltak külön kategóriákat is, pl. "nem ellenőrizhető mozgássérült engedély", eredetitől eltérő mk. engedély" stb.
Ezek szerint a sokszor nem éppen magas végzettségű, de biztos megbízható parkolóőr eldöntheti, hogy az ablakba kitett mozgássérült igazolvány ellenőrizhető-e (pontosen hogyan is kellene?), vagy eredeti-e, vagy számára elfogadható-e egyáltalán. Természetesen jobban jár vele, ha nem elfogadható, hisz akkor szabadon büntethet és növekszik a napi telejesítménye, vagy hogy is nevezzük. Tehát a parkolási társaság a parkolóőrnek szabad kezet adva kvázi hatósággá nőtte ki magát, aki jogosult eldönteni, hogy az ablakban levő igazolvány számára elfogadható-e!


A mellékelt képeken látszanak a "módszerek",  az összes büntetés ugyanarra az autóra készült. Az Önkormányzati Parkolási Társaság ugyanazon ellenőre egyszer eredetitől eltérőnek (vajon miben különbözhet?) titulálja az igazolványt, máskor csak valamilyen azonosítójelet hiányol, de teljesen mindegy, csakhogy pótdíjazható legyen. A Centrum még ennél is "galádabb":  "nem ellenőrizhetőnek" írja a mozgássérült engedélyt, de azért pontosan rögzíti annak számát, és üresen hagyja a lejárati dátumot (mintha az nem lenne ellenőrizhető), pedig a lejárati idő közvetlenül a jegy száma alatt található, lehetetlen szétválasztani... Ráadásul ezek után a parkoló őr ugyanazon a napon, pár órával később rányom a kocsira egy másik büntetést is "időkorlát túllépésért".
Korrekt dolog a mozgássérültekkel, tényleg! Bizonyára sokan élnek vissza a parkolási engedélyekkel, ezért büntetésből jól meg kell sz*patni az igazi mozgássérülteket is. Járjanak csak ők utána, és bizonyítsák a legújabb önjelölt magyar hatóságok előtt, hogy tényleg azok.
És az utolsó pont az i-re, ami miatt végül beírtam nektek, a következő: a minap látom, hogy egy parkolóőr rutinosan megcsinálja a büntetést egy mozgássérültes autóra, de aztán szépen zsebre rakja azt és éppen tovább áll.
Szólok neki, hogy bocs, de mit csinálsz? Mire ő végtelen flegmán, mi közöd hozzá? - de azért gyorsan visszaszladt rátenni a büntetést. Mondom, miért bünteted az igazolványos kocsit?
Ő: bizonyítsa be, hogy tényleg az, menjen a bíróságra vagy akárhova nekem mindegy.
Én, a kis naív: ok, de akár téged is behívhatnak tanunak, nem?
Ő, lekezelő vigyorral: engem aztán sosem vonnak felelősségre, hol leszek én már akkor, meg sem találnak soha, haha...
És ment tovább büntetni.

Bali

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.23. 00:37:12

Ez nem az első eset, más városban is van ilyen.

Homár lány 2009.03.23. 00:43:05

sajnos ezt is megtehetik

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.03.23. 00:43:37

Gyerekek, ennél felháborítóbbat én még nem olvastam...
Egyébként ajánlom figyelmetekbe a HírTV Célpont című műsorának 2009. március 13-i adását, pont a jogilag nem létező hatalmukkal visszaélő parkolóőrökről és egyáltalán a parkolási társaságok jogsértéseiről szólt. Tanulságos.

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.03.23. 00:50:53

@Homár lány: Tévedés. Nem tehetik meg. Ennek ellenére megteszik. ÉrtED-E? Ökölbe szorul a talpam, amikor ilyet látok/hallok, stb...
Még szeptemberben kaptam egyébként egy pótdíjfizetési felszólítást a BKV-tól, hogy nyáron ekkor és ekkor jegy/bérlet nélkül utaztam. Az egészben az volt a vicc, hogy amikor állítólag pótdíjaztak, éppen külföldön tartózkodtam. Küldtem nekik levelet, az akkori bérletem fénymásolatával, erre elküldtek a francba, hogy nem érdekli őket, stb, loptam/kaptam/hamísítottam stb. a bérletet. Na ekkor elborult az agyam, és első bekezdésben elküldtem őket a halál f*szába, a továbbiakban pedig polgári jog gyorstalpalót tartottam, befejezésül pedig bírósággal fenyegetőzést. Válaszukban közölték, hogy na jó, akkor ne fizessek, de ezt is úgy, hogy kb. érezzem megtiszteltetve magam, hogy nem kell befizetnem azt az emelt összegű pótdíjat, amit nem rám szabtak ki (gyanítom, hogy egyébként csak hasból küldtek)...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.23. 00:53:02

Szemét parkolóőrnek amputálni mindkét lábát, aztán akkor majd empatikusabban kezeli a dolgokat.

Homár lány 2009.03.23. 00:56:37

nem tehetik meg?és mégis van ilyen,miről beszélsz?gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak ha tetszik ha nem./és teszünk mi valamit ez ellen?/

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.03.23. 01:00:14

@Homár lány: Ne kapd fel a vizet, csak az elvről beszéltem. Más kérdés az, hogy szabad valamit, vagy meg is csináljuk. Egyébként én jogászként igyekszem tenni, csak egyedül kevés vagyok hozzá. A kollégák viszont inkább a több pénzt hozó ügyeket vállalják. Én viszont az ilyeneket jobban szeretem, tekintve, hogy testközelből gyűlölöm mind a BKV-t, mind a parkolási társaságokat...

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.03.23. 01:15:41

Hihetetlen makacs vagy... Megtehetem, hogy embert ölök? Kettébontva: módomban áll-e? Igen, fogok egy kést, és beledöföm az éppen alvó szomszédba. Szabadságomban áll-e? Természetesen nem, hiszen a Btk. 166. § -ba ütköző emberölés bűntettét követem el. Tehát a parkolóőr megteheti ezt az aljas pótdíjazást, mert módjában áll, de semmiképpen sem szabadságában.

P.s.: Ti nők, hihetetlenül makacsak tudtok lenni...

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.03.23. 01:17:41

Ja, bocs, most láttam, hogy nem is a megtehetikre reagáltál, hanem a teszünk-e-ellenére. Erre meg annyit mondok, hogy én teszek, és szeretném ha mások is tennének, de sajnos ostorral nem csaphatok senkit...

Homár lány 2009.03.23. 01:38:47

Nem vagyok makacs ,megértem amit mondani szeretnél,és részben igazad is van.

marwood 2009.03.23. 01:56:56

Így jártatok, romákok.
Így jártatok, rokkantak.
A normakövető romok, rokkok szívnak a normaszegők miatt. De a tragédia az, hogy nem tudom sajnálni őket. A normakövető részt sem.

mnézis 2009.03.23. 02:40:20

nos, az ország egyik szégyene a sok közül(a sok közt ott vannak a parkolási cégek és alkalmazottjaik is), hogy a kiadott rokkant-kártyák 99%-t jogosulatlanul/törvénytelenül használják

tehát mindenki elmehet a picsába.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 05:00:24

azert ezt a 99 %-os aranyt kicsit eltulzottnak talalom
de ha igy lenne, akkor se a parkoloor feladata lezavarni egy komplett felulvizsgalatot, vizelet vervetel tudoszuro. CT stb.

mókus 2009.03.23. 06:09:34

Bali, a barátod minden alkalommal fizet?

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.03.23. 06:13:58

hagyma!
jól rémlik nekem, hogy ámerikában a rendszámban szerepel ha valaki roki? vagy az csak opció? olyanra biztos emlékszem, hogy veterán rendszámot láttam és nem is a vaterán!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 06:22:31

@dpeti:
hat en ezt nem tudom, lehet
matrica remlik, meg a belso visszapillanton szoktam latni felakasztva
nem tudom mi a szabaly
nem erint egyelore

manualis mammografus 2009.03.23. 06:49:34

hat ez undorito. ajanlom a szabadidejukben - a varosi tereptargyakat es autokat megrongalo - tuntetok figyelmebe kovetkezo celpontnak a kulonbozo parkolotarsasagok epuleteit es embereit :)

Winston Smith 2009.03.23. 07:01:44

Ez köcsögség.

De azért az is kemény, hogy a rokikártyával parkolók 80 %-a is jogosulatlanul használja a kártyát. Nyilván ezen b@szta fel magát annyira a parkolótársaság, hogy mindenkit megbüntet.

Szóval nem elsősorban a parkolótársaságot kell szidni, hanem a rokikártyával visszaélőket.

manualis mammografus 2009.03.23. 07:05:24

@Winston Smith: ha te is rokkant lennel, jogosan hasznalnad a kartyat, akkor vigasztalna teged az, amit fentebb mondtal? gondolom milyen szivesen jarkalnal heti rendszeresseggel igazolni a jogosultsagodat.

leszálló ág 2009.03.23. 07:08:01

Többek között én azt sem értem, hogy ezeknek a faßßopó kötsögöknek nincs nevük, h számmal írnak alá?
Ez minden önjelölt kiskirályságnál így van.

manualis mammografus 2009.03.23. 07:12:36

@leszálló ág: a droidok mindig azonositoszamot kapnak :) ez mar az osregi sci-fi-kben is igy volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 07:13:10

@Winston Smith:
veggyed oket
kemenyen novelik a GDP-t termelomunkajukkal es erteket allitanak elo

Dervenkál Egon 2009.03.23. 07:19:58

A parkoló társaságnak nincs joga megkérdőjelezni a rokkantkártya valódiságát, és a parkolás jogosságát. Ezt kéne felfogni. A rendőrségnek van. A miskolciak talán tavaly (?) meg is tették, el is meszeltek jó pár csalót. Persze arról nem szól a fáma, hány rokikártya kiállításában cinkos háziorvost basztak meg. Pedig ott kéne kezdeni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 07:30:25

@Dervenkál Egon:
hat ezt akartam mondani a magam modjan
ha nekik ugy tunik hamis
jelentsek fel

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.03.23. 07:32:55

Nem lehet minden parkolóőr mellé közlekedési rendőrt állítani.

mókus 2009.03.23. 07:35:58

@Nelson Mandula: de azért meg lehetne próbálni

Macropus Rufus 2009.03.23. 07:40:51

marwood 2009.03.23. 01:56:56
"De a tragédia az, hogy nem tudom sajnálni őket. A normakövető részt sem. "
hmmm... nos engem sajna egészen közeről érint ez a dolog. Édesanyám egy műhiba miatt lett rokant...
Remélem te is kerűlsz hasonló helyzetben és téged is kb. pont annyira fognak sajnálni mint ahhogy te sajnálod a "norma" követőket....
Megérdemelnéd.

leszálló ág 2009.03.23. 07:44:07

Csak úgy, ránézésre hogyan lehet eldönteni, h ki a közlekedési rendőr?
Mi az ismertető jele manapság?
Régen ezek tettre készen ott álldogáltak minden forgalmasabb útkereszteződésnél, zebránál és bizony időnként sípoltak és büntették a zebra melletti áthaladókat.
Meg reggelente a fokozottan balesetveszélyes megközelíthetőségű oskolák környékén is ott lebzseltek órakezdésig.
Most?

Mocoria 2009.03.23. 07:46:45

Mi kerékbilincset is kaptunk, mozgássérült igazolványos + helyi kerületi matricás autóra!!! Ok: a kocsi két kerékkel a járdán állt... Ott, ahol a járdának van egy szép nagy kiszögellése, tehát az autó a kiszögellésen állt, a járda vonalába egyáltalán be se lógott. És ahol az elmúlt tizenév során, napi 24 órában parkolt valaki, bántatlanul.
Az igazolvány nem látszott, mert éppen esett a hó... Nem minden mozgássérült megy le 10 percenként lesöpörni a kocsijáról a havat.
Elmentünk panaszra a jegyzőhöz, ő széttárta a kezét, és azt mondta: jogos a büntetés, mert elő van írva, hogy JÓL LÁTHATÓAN KELL ELHELYEZNI AZ IGAZOLVÁNYT! Igaz, hogy oldalról remekül látszott, le is fényképeztem... De az ellenőr nem köteles oldalról benézni a behavazott autóba.....
A jegyző azt is mondta, hogy a fal és az autó között másfél métert kell hagyni! Ez a szabály! Akkor miért festették fel a környék összes 1 méteres járdáját úgy, hogy fél méter parkolós, fél méter a gyalogosoké?!
Egyébként azon a helyen most folyamatosan büntetnek. Kizárólag este 6 előtt pár perccel teszik rá a kerékbilincset az utolsó delikvensre. Mert egész nap ugye fizetnek a helyért (a "szabálytalanért" is! akkor nem tiltja a KRESZ!), de mikor este hazaér a matricás pógár, az reggel hadd örüljön a kocsijának!
Ez egy tetves banda.

Mocoria 2009.03.23. 07:49:01

@marwood: Nem kell itt romázni. Rokkant meg még te is lehetsz. Sőt, már vagy is: érzelmi fogyatékos.

Yeto 2009.03.23. 07:50:50

"Szóval nem elsősorban a parkolótársaságot kell szidni, hanem a rokikártyával visszaélőket."

A különbség annyi a két banda között hogy az egyik nagyobb féreg mint a másik.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.03.23. 07:57:02

Kiváló.

Az unokahúgomat bilincsben vitték el a rendőrök. A félig vak édesanyámat vitte el valahová, és amikor visszament az autóhoz, akkor nem volt vele a jogosult felhasználó.

Egy nagyértékű, napszíttapiros Tavria gépjárművel parkolt.

Azóta minden, azaz minden esetben, ha gyanús kártyahasználatot látok, felhívom a 112-es számot és bejelentem. Majd még folytatom, hogy mire megyek ezzel, addig lehet tippelni.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.03.23. 08:00:31

De nagyon elegem van a többiekből ebben az országban, akinek nem inge, ne vegye magára, de én mondom meg, kinek inge.

És már én is kezdek idegesítő lenni, állítólag.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.03.23. 08:11:29

Basszus, annyi sün nincs is amennyit a parkolótársaságoknak ki kellene osztani!

Sanyalaca 2009.03.23. 08:14:05

Én is megismerkedtem a Centrum Parkolórendszer Kft. zacskós ajándékcsomagjával és ügyfélszolgáltával.
Ez év március 5-én történt, Budapesten, az Ostrom utcában parkoltam, a feleségemmel mentünk a Moszkva térre. Kitettem a szélvédő sarkába a roki kártyát, és mire vissza értünk, ki volt rakva a szélvédőre a kékzacskós pótdíjbefizetési csekk és felszólítás. A felszólítás oka ismert: nem ellenőrizhető mozgáskorlátozotti engedély. Rögtöm fel ment bennem a pumpa, de a nejem javaslatára felhívtam a Centrum Parkoló Rendszer Kft. Ügyfélszolgálati irodáját. Közöltem a hölggyel, hogy mi történt. Azt mondta, hogy valószínűleg rosszul volt kihelyezve a kártya (nem volt látható a hologramm, "ami igaz volt"), ezért tették ki a felszólítást. Azt mondta, hogy ha elküldöm e-mailben a rokkantsági parkolókártya mindkét oldalát és a fizetési felszólítást beszkennelve, akkor talán nem kell fizetni. Így is cselekedtem és bejött. Néhány nap mulva megkaptam a választ: Tájékoztatjuk, hogy 2009. 03. 05 -i, Ostrom utcai pótdíjazási eseménye lezárásra került, azzal kapcsolatban Önnek nem áll fenn pótdíjhátraléka. Ha lehet javasolnom azoknak akik hasonló képpen jártak mozgássérült parkolókártyájukkal, megér egy próbálkozást az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.03.23. 08:14:06

Nem értem a háborgást. Jogtalan büntetést nem köll sem befizetni, sem reklamálni, sem vele kapcsolatban bármit egy privát kft-nek bizonygatni - pláne nem az ő hivatalában, az ő nyitvatartása alatt, de ugye nem az ő költségén. Az első _ajánlott_ levélre menjen egy lakonikus, tényszerű, picsábaelküldő válasz. Vacakoljon csak a gané parkolda az egésszel, ha tetszik molyoljon el vele a bíróságig, oszt' essen jól pofára. Mi ezzel a gond? Mindenki úgy csinál hülyét magából, ahogy akar...

Bit Rot 2009.03.23. 08:17:11

Találós kérdés: ha Magyarországon 800 000 rokkant van, és minden rokkant kérhet igazolványt, az hány rokkantigazolvány?

És van kb 3 millió autó.

backward 2009.03.23. 08:18:49

Szerintem az lenne a legegyszerűbb, ha mindenkit megbüntetnének. Akinek van parkolójegye azt is. Az ilyen alapon úgy is be tudja bizonyítani, hogy van és törlik.:]] Fenének kell itt válogatni.

Énbagoly 2009.03.23. 08:28:20

Azért ez elég vastagon azoknak a sara, akik kiállítják a rokkant igazolványt.
Évek óta mindenki tudja, hogy olyanok is kapnak, akiknek nincs hozzá joga, de senki nem csinál semmit ellene.
Na ugyan miért?
(Jaj, csak nem a korrupció van a háttérben?)

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.23. 08:28:56

Nem minden rokkantnak jár a kártya.
Pofátlan egy eset, de mit vársz a 20 IQ-s kékkabátos pótrendőrtől?

Énbagoly 2009.03.23. 08:31:28

Ja és ilyenkor örülök, hogy nincsen autóm.
A parkolási társaságoknak már nem is sün járna, hanem valami nagyobb és szúrósabb. Van ilyen?

Nyomek 2009.03.23. 08:32:13

Az a baj, hogy értelmezni sem olyan könnyű a mozgkorl. parkolás jogi hátterét. Valaki el tudná mondani, hogy ki parkolhat jogosan?
Ha beidézed a magyarázat mögé a jogszabályokat is, rájössz az ellentmondásokra.

Nyomek 2009.03.23. 08:33:36

@Énbagoly:
Tényleg: "hivatalosan" kinek jár a MK kártya?

Valaki tudja?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 08:33:37

@jibberish: Miről beszélsz, egész Magyarországnak kiküldeni, hogy tilosban parkolt, ne szarozzunk már.

És komolyan nem lehet semmit sem tenni, ezek ellen a mocskok ellen? Milyen világot élünk bassza meg, ahol kedv szerint büntetnek, majd nekem kell bebizonyítanom az ártatlanságomat? Hol marad az ártatlanság védelme? Ki a picsa egy parkolóőr, hogy eldöntheti melyik igazolvány igazi, melyik nem? Értem én, hogy sok a visszaélés, de nem az volna a megfelelő módszer, hogy lenne rendszeresítve egy telefonszám, amit a parkolóőr felhívhat, a másikon kapcsolják az illetékes elvtársat, aki utána tud járni a rendszerben a kártya eredetiségének? Ha eredeti, csókolom, ha nem, akkor meg élből feljelentés? Addig faszoskrumpliznak ezek, amíg valakinél elszakad a cérna, és platós IFA-val megy neki a székhelyüknek.

Yasashi Tanuki 2009.03.23. 08:34:39

A parkolási társaságok érinthetetlenek mivel főleg a két nagy párt politikusai és volt politikusai vannak a tulajdonosi körökben.
A hatalmukat csak forradalommal lehet megdönteni - kérdés, hogy érdemes-e?

Mad Mind 2009.03.23. 08:45:34

Talán azért kezdték el, mert minden második méregdrága kocsiba ki van téve a rokkantkártya. Mondjuk én nem járok kocsival így hidegen hagy a dolog.

kalandrover 2009.03.23. 08:53:47

Én nem értek ehhez.

Viszont lehet rá kéne állnom a süntenyésztésre.

EÖ (törölt) 2009.03.23. 08:55:08

@Nelson Mandula: saLYnos valóban nem, viszont az nagy igazság, hogy a történet szerves részét képező pofont el lehetne rajtuk helyezni*, még uralkodásom előtt szállodaportás voltam, ott hallottam ezt.

(mind a jobb oldalon, mind a bal oldalon, ;)

leszálló ág 2009.03.23. 08:56:19

@Énbagoly: "A parkolási társaságoknak már nem is sün járna, hanem valami nagyobb és szúrósabb. Van ilyen?"

Az én javaslatom:
Tüskés rája ®
8o)))))))

Kicknick 2009.03.23. 08:57:10

a poszthoz
ha bömös vagy merci volt a kocsi akkor nem sajnálom
ha tényleg valami átlag masina akkor süncsalád megszavazva az ellenőrnek
viszont ha a poszter pofánvágja az droidot akkor az egyrészt jogos, másrészt ha testi sertéses perre kerül a sor meglesz a droid elérhetősége
ha meg nem erőlteti a dolgot akkor lehet ütni mindennap

LP075 2009.03.23. 09:01:34

Én csináltam ezt a melót 2 és fél hónapig, szerencsére aztán sikerült mást találnom.

Csak 1-2 tény, hogy talán mégsem az utcán napi 10 órát mászkáló sok esetben erre a munkára kényszerült parkolóőr a hibás. (Tény, hogy sok közöttük az eléggé buta ember, ezt tapasztaltam, plusz van aki alkesz stb, de vannak tisztességesek is)

Viszont:
1. amíg alkalmi mukavállalói kiskönyvvel dolgozol, addig a cég viszonylag békénhagy, nem cseszegetnek, hogy hány darab cédulát osztasz ki.
2. aki végül ott marad szerződésesnek ez 2-3 hónap után, azt viszont eleve kevesebb alapbérért foglalkoztatják, mint az alkalmist, plusz teljesítenie kell naponta a pályaátlagot, sőt felül is kell ütnie, ha bónuszt akar

Innentől kezdve mindent üt, ami az utcán áll.

Az itt leírt magatartás is sajnos gyakori, sok ellenőr tényleg bunkó. Amikor én dolgoztam a Centrumnál, sokszor csodálkoztak az emberek, hogy rendesen beszéltem velük, tájékoztattam őket, segítettem az automatát használni, visszavettem a cetlit, ha kiderült, hogy én tévedtem, sőt még angolul is meg tudtam szólalni.

Sajnos tény, hogy bárkit felvesznek a parkolócégek és van egy olyan íratlan szabály, hogy ami pótdíjazhtónak tűnik azt pótdíjazni kell. Majd az ügyfél reklamál, aztán vga yelengedik neki vagy nem (inkább nem).

A rokikártyával a helyzet a következő:
1. iszonyatosan sokan élnek vissza vele, és ez tnyleg dühítő tud lenni, amikor azt látod, hogy tensizpályák köryékén mindenki rokkantkártyás és bent tensizezik. Érdekes módon BMW, Meredes, Nissan RX8-ason mindig van kártya. Nem ebeszélve a terepjárókról stb-stb.

A jogszerűen kártyáthasználók szivtása nem az engedély érvényessége, ezt nem ítlheti meg a parkolási ellenőr. De megkapta a kiskaput, miszerint: ha afnyes fém csík nem látszik, ha a fényképes felével felfelé van a kártya, vagy az évényességi idő el van takarva (gyakran a szélvédőhöz helyezés miatt nem látszik, már rányomhatja a "nem ellenőrizhető mozg. korl. eng."-t.

Tény hogy ez szivatás, de előírják neki. Igaz aki emberségesebb, az inkább hagyja az ilyen autót a fenébe. De aki teljesítménybérben kapja a fizetése egy részét, az rákényszerül.

Aztán persze van, aki alapból szemét, az megcsinálja kidobja, elteszi a csekket stb.

A parkolási díj létezik, én is utálom, de fizetnem kell nekem is.
Ja, még egy: a cégnél dolgoztam, amikor egy alkalomma kocsival mentem dolgozni, és a saját pályámon álltam meg vele. Beszéltem a pályafüggetlen ellenőrrel, hogy kiírtam a kocsimra, hogy kollegáé. Mondta, hogy oké, aztán megyek vissza és a saját kollegám munka közben megpótdíjazta a kocsimat.
Namost ezek után mit vártok, ha cégen belül is megy a szopatás?:))))

Kicknick 2009.03.23. 09:03:08

@LP075: és hány bömöst meg nisszanost büntettél meg?

LP075 2009.03.23. 09:03:30

bocs a betűhibákért, csak gyorsan írtam:)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 09:04:00

@ar5jut: azt kifejtenéd bővebben, hogy miért nem sajnálod, ha merci vagy bömös volt az autó. Ha tényleg rokkant, nem mindegy neked, hogy mivel jár? Vagy aki rokkant nem kereshet rosszul?

LP075 2009.03.23. 09:05:17

@ar5jut: teniszpálya mellett több ilyet is pótdíjaztam, abban a pillanatban ahogy nem látszott a fémcsík, vagy a kép fénykép volt felfelé.

Kicknick 2009.03.23. 09:06:19

@EnZsolt / Erinaceus europaeus: elmondanád hogy a rokkantak mivel keresnek jól?
én azt hittem csoda ha dolgozni tudnak
mondjuk a mercis meg bömös rokkantak nem dolgoznak
van bevétel másból
ha meg ilyenre tellik akkor parkolójegyre mér nem?

2009.03.23. 09:06:49

Namármost sztrovacsekek, azt látni kell, hogy az utcán láthatalan háború folyik a becsületes polgárok, a roki kártya csalók és aparkolótársaságok között. A háborúban meg sajnos a civilek is meg szoktak halni.
A rokikártya azért van, mert a rokkantnak KICSI a jövedelme és nem telik neki fizetős parkolóra. Ha tizmilliós autóban van rokikártya az sztem hazugság már eleve mert 2-300 forintja ugyan akadjon már az ilyen gazdag embernek.

LP075 2009.03.23. 09:07:28

@EnZsolt / Erinaceus europaeus:
természetsen kereshet jól egy mozgáskorltozott is, de azért ha látom, hogy kiszáll a teniszpályánál, laza mozdulattal kiteszi a kártáy és bemegy tensizezni, akkor hadd ne sajnáljam már.

a Nissn RX8-as fiatal tulaja az utca másik oldalról szólt nekem két erős lábán állva, hogy a Nissanban ott a kártya, oda se menjek.

2009.03.23. 09:08:52

@ EnZsolt / Erinaceus europaeus 2009.03.23. 09:04:00

Mert a rokikártya kifejezetten SZOCIÁLIS juttatás. Ettől nem nő ki szegénynek a lába és könnyebb se lesz neki közlekedni, de nem kell fizetnie. A gazdag ember meg miért ne fizessen ?

Yasashi Tanuki 2009.03.23. 09:11:47

@EnZsolt / Erinaceus europaeus:
A rokkantak pont azért részesülnek ilyen szociális segitségben kvázi az egészségesek költségén, mert feltételezhető, hogy rosszul keresnek és ezen nics esélyük változtatni.
Ebből a logikából következik, hogy ha nem szorul rá erre a támogatásra akkor vállaljanak szolidaritást a társadalom többi tagjával az anyagi lehetsősegeiknek megfelelően.

Énbagoly 2009.03.23. 09:12:06

@☺ágica: csak gyűjtögessük a jelölteket, aztán mindet bele egyszerre. :-)

LP075 2009.03.23. 09:12:36

Egyetlen cikis esetem volt, ezt elmesélem:

Szürke Seat, minden nélkül, se jegy, se rokikártya. Tiszta ügy. megcsinálom, fotó, gépből felküldve, ebben a pillanatban megjelenik egy férfi, mankóval, egyik lába hiányzik.
Tudni kell, hogy fotózás közben is még ki lehet lépni az új rendszerből, de ha már elküdlted a fotót, akkor nem.

Nem hibáztam, de rohadt érzés volt, pedig még a férfi is mondta, hogy ő volt a hibás, mert elfelejtette kitenni a kártyát.
Ilyen szarul még nem éreztem magam, pedig szabályosan csináltam mindent. többek között ezért is örülök, hogy már nem ott dolgozom.

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 09:13:50

Tetszik, vagy sem, ebben az országban az ártatlan a bűnös és fordítva. A világon semmit sem számít, hogy mi a valóság, úgyis mindig annak lesz igaza, akinél a pénz van, és ahhoz nem kell matekzseninek lenni, hogy kiszámolja az ember, napi szinten - - még büntetések nélkül is - mennyit kaszálnak ezek sarcpolitikán nevelkedett hiénák. Ha nem fizetsz, mehetsz a hűvösre, jobb esetben csak a bíróságra, és esetleg megúszod. A lényeg, hogy tejelj. Add oda az utolsó forintodat is, mert nekik kell, mert sohasem elég, nem lesz miből etetni a négy gyereket otthon, vagy nem jut üzemanyagra a 20 milliós terepjáróba. Nem háborogni kellene, hanem megfogni az összes ilyen vérszívót, és meghúzgálni a Dunában jégzajlás idején. Az a baj ezzel az országgal, hogy mindenki csak beszél, kesereg, szitkozódik, de senkiben sincs elég kurázsi, hogy véget vessen az ilyen helyzeteknek.

Énbagoly 2009.03.23. 09:14:29

@LP075:
lelkiismeretes ember nem is való ilyen helyre, mert aztán neki is kell a lelkirokkant-kártya.

Janovszki Zsolt 2009.03.23. 09:15:02

Hú, ezzel most nem leszek túl népszerű. :)
Szerintem teljesen jogos, hogy ha valami pénzbe kerülő dolgot valakik ingyenesen vesznek igénybe, akkor igazolniuk kell az ingyenes igénybevétel feltételeinek meglétét. Erre az ablakba rakott kártya egyszerűen nem alkalmas, mert a kártyák fele hamis, és a 95%-át nem jogszerűen használják. Ha már a jogalkotó képtelen kitalálni a módját annak, hogy miként lehetne egyértelműen igazolni a jogosultságot, akkor inkább a parkolócég találjon ki valamit, minthogy semmi ne legyen. Sorry, de ez az 5% jogosan parkolón kívül minden más parkoló autós érdeke. Annyit meg kéne tennie a parkoló társaságnak, hogy az ilyen jogcímen befolyt bevételekből kompenzációs alapot hoznak létre a jogszerűen ingyen parkolók jogsegély szolgálatára. Onnantól meg tök rendben van a gyakorlat, aki sumákol fizessen sokat, aki meg jogosan használja, az tegyen panaszt, végül a jogalkotó a sok állampolgári panaszra válaszképpen majdcsak kitalál vmit. Szerintem.

Kicknick 2009.03.23. 09:16:12

@LP075: figyeljél szabályoska
haragszom rád
miaz hogy szóltál a havernak a parkolásnál hogy ne büntessen téged mert kolléga vagy?
aztán meg megbüntetett a mocsok
én is megbüntetnélek
meg minden parkolóőrt
rád is érvényes a mindenki fizessen szabály
most jól megmondtam

LP075 2009.03.23. 09:16:19

FONTOS: ha pótdíjazás közben visszaérsz a kocsihoz, az ellenőr KÖTELES abbahagyni, törölni.
A Centrumosok új PDA gépeiből még akkor is ki lehet lépni, ha már nyomtattak (erre szoktak hivatkozni, hogy "sajnos már ki van nyomtatva"! ez régebben igaz volt, de most már nem), de a képeket még nem küldték fel a központi rendszerbe.

2009.03.23. 09:17:10

@ BlueBear · 2009.03.23. 09:13:50
Jó jó, de azért ne légy elvakult demagóg. Mutass ebben az országban egyetlen igaz embert aki nem bliccelt még a buszon, minden adóját befizette stb.
Ilyen nincs.
Akkor ki is húzkodjon kit a zajló Dunába ?

LP075 2009.03.23. 09:18:19

@ar5jut: ez nem egészen így van, de mindegy. Cégen belül azért sehol sem szivatják egymást az emberek. Egyébként befizettem, úgyhogy leszállhatsz rólam.

Dr. Bélus___ 2009.03.23. 09:18:21

@Énbagoly: Tarajos sül? Az nagy és szúr, főleg farfekvéssel...

Kicknick 2009.03.23. 09:19:57

@LP075:
"Cégen belül azért sehol sem szivatják egymást az emberek."
de jó helyed lehet

☺ágica (törölt) 2009.03.23. 09:20:02

Nem igazolványos, de parkolós sztori: pár évvel ezelőtt Szegedre kellett mennem kórházba, anyu vitt le. Naivan (mivel még soha nem jártunk ott) megállt a kórház előtt, ahol amúgy is álltak már. Parkolóóra, tábla, akármi, sehol...Kapásból jött a mikuláscsomag, pedig kb 20 perc alatt végzett (ahogy engem lepakolt, elindult szállást keresni). Fellebeztünk, valamilyen szinten el is ismerték, de attól még ki kellett fizetni...

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 09:20:38

@ar5jut: @LP075: @Kulics:

Arra próbáltam utalni, hogyha valaki rokkant parkolóban áll jogosan, mert tényleg rokkant, és megbüntetik, akkor nem gáz, mert BMW-je van? Vagy nem gáz, ha megbüntetik a Mercedesével, mert pénze van, miközben jogosan parkol, csak éppen nem látszik a fém csík.

LP075: természetesen a teniszpályás eseted jogos, én is ezt tettem volna, de itt nem erről volt szó.

ar5jut: miért ne kereshetne jól egy rokkant? Roosevelt kerekesszékes volt, mégis elnök lett, vagy említhetném Beethovent is. Szerinted ők is szarul kerestek anno? Nem azon múlik, hogy mennyit keresel, hogy tudsz-e járni, jó a hallásod, vagy csak a fél szemeddel látsz. Ha meg igen, akkor munkahelyet kell váltani.

Kulics: remélem ezt te sem gondoltad komolyan, hogyha nincs rokkantkártyája nem lesz könnyebb közlekednie. Szerinted miért vannak a rokkant parkolók a bejárathoz közel?

LP075 2009.03.23. 09:21:39

@Énbagoly: köszi Énbagoly:) EL is jöttem onnan amint tudtam.

Azóta terjesztem az igét, hogy miként lehet meglepni őket. Ha tudod, hogy működik a rendszerük és mik a szabályaik, akkor van esélyed.

peca1000 2009.03.23. 09:23:57

Fizessenek a rokkantak is a parkolásért.

Yasashi Tanuki 2009.03.23. 09:27:10

@EnZsolt / Erinaceus europaeus: "miért ne kereshetne jól egy rokkant? "

Ha jól keres akkor nem szorul kedvezményekre. Ugye?

Kicknick 2009.03.23. 09:27:21

@EnZsolt / Erinaceus europaeus:
bazzeg de jó világba élünk
én elhiszem hogy nem azon múlik
csak sztem a rokisok 0,001%-a akiről beszélsz
ha olyan egyszerű munkahelyet váltani akkor mér ilyesztget mindenki a válsággal?

assasin 2009.03.23. 09:27:39

Elöször is nem Nissan rx-8 hanem Mazda rx-8 :) de mindegy _:)

Alapbol nem értek egyet azzal, hogy rokkantnak ne leygen mercije, meg bömöse.
Mért? azért mert rokkant akkor már nem lehet gazdag?? vagy gazdag volt, és utána rokkant le??? vagy nem a kocsi tulaja a rokkant hanem pl a gyereke????? és utána kapja a kártyát??
félre értés ne essék, vannak csalók! sok! de azért ne általánositsunk, nem minden JÓ kocsi tulaja csaló....

I-brahi 2009.03.23. 09:28:27

Mi a köze a rokkantságnak a jövedelemhez?

A rokkantaknak azért van ingyen a parkolás, és a rokkantak számára fenntartott parkolóhelyek azért vannak közelebb a bejáratokhoz, hogy könnyebben tudjanak közlekedni. Szerintem egy rokkantnak az sem mindegy, hogy el kell-e még menni az 50 méterre lévő automatához meg vissza.

Aki meg azt mondja, hogy fizessenek a rokkantak is, az egy érzéketlen bunkó!

Énbagoly 2009.03.23. 09:28:37

@peca1000: tudod te mennyi a rokkantnyugdíj? Abból éhenhalni sem lehet.
És amikor valamelyik családtagja sem tud dolgozni, mert őt ápolja?
Ne tőlük sajnáld már a pénzt!

csepeli 2009.03.23. 09:28:56

@assasin: igaz bocsi Mazda RX8:) éreztem hogy nem stimmel, de ez ugrott be:)

Kicknick 2009.03.23. 09:30:54

@assasin: nem általánosítunk
nem minden rokkantkártyás mercis meg bömös csaló
ahogy nem minden politikus hazug
csak hát ugye az arányok

csepeli 2009.03.23. 09:32:13

@assasin: egyetértek veled. De tény, hogy általában a drága autókon van rokkantkártya.
Egyébként tökmindey, mert elvileg a rokkantkártyás autó nem pótdíjazható, csak akkor ha nem látszik az érvényesség, avyg az azüst csík. Ennyi a szabály, nem több.
A cikkben ott van a szemétség, hogy az az ellenőr, akiről írnak vélhetően minden rokkakntkártyásra tesz cédulát. Ez a szemétség.

2009.03.23. 09:33:31

@ EnZsolt 2009.03.23. 09:20:38
Szerintem keveritek a dolgokat. A roki parkoló ami közel van a bejáratkoz az áruházaknál van, ahol ingyenes a parkolás mindenkinek.
Itt arról van szó aki kutyaközönséges belvárosi fizetős utcában áll meg a rokis Mercédesével. Mert ott szociális alapon nem kell fizetnie. Ha mercedest tudott venni akkor fizethet is a parkolásért ne csaljon a kártyával.
Szóval ne csúsztassunk meg demagogizáljunk tisztelt sztrovacsekek.

assasin 2009.03.23. 09:34:14

ar5jut:

persze,igazad van, de ha 50 emberböl 45 gyilkos, azért a maradék 5 ártatlant nem végzem ki, csak mert a többség..... érted??

Nem szabad általánositani, mert tényleg vannak igazi rokkantak, akiknek jár a társadalmi könnyités ezekben, és elöfordulhat hogy gazdag, vagy a családja az...

AlulírottFentemlített 2009.03.23. 09:36:38

A rokkant szó és kártya ma olyan érzelmeket vált ki az emberekből, mint amikor valaki azt mondja magáról, hogy vállalkozó.

Nekem van egy szomszédom aki vállalkozó (piacozik) és rokikártyája is van a kocsija szélvédője mögött.
Tudom, hogy nem csak az lehet rokkant akinek hiányzik az egyik lába, hanem mondjuk szívbeteg, stb., de ez a szomszéd láthatóan nem szenved semmilyen betegségben, a kártya is valószínűleg az anyjáé, vagy az apjáé, aki viszont sohasem utazik velük.
Szóval szarjon sünt az összes kötsög aki jogosulatlanul használja ezeket a kártyákat!

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 09:36:54

@Kulics: Nem kellene párhuzamot vonni a kisebb stiklik, és a mások kárára elkövetett csalások között. A bliccelés a közlekedési társaságnak fáj, az adóhátralék az államnak. Az viszont merőben más, amikor egy rokkantnak egy egészséges ember kárt okoz, és ezen keresztül a parkolási társaság büntetlenül hülyére büntetheti a kedvezményeket jogosan igénybe vevő embereket. Tele van az ország az ilyen esetekkel, nem értem, hogy miért pont ez lett a vesszőparipa.

assasin 2009.03.23. 09:37:23

Kulics

a rokkant kártya nem a vagyoni helyzete miatt, hanem az egészségi állapota miatt jár neki, ergo: az hogy milyen a kocsija lényegtelen. minthogy az is hol parkol, bevásárló központnál, vagy a belvárosban. Egy fejlett társadalomban, az egészséges többség, tud(tudni kéne) adni ennyi könnyítést azoknak, akik nem élhetnek teljes életet.

2009.03.23. 09:39:23

"
Nem szabad általánositani, mert tényleg vannak igazi rokkantak, akiknek jár a társadalmi könnyités ezekben, és elöfordulhat hogy gazdag, vagy a családja az..."

Miért kell a gazdagoknak ingyenes parkolást adni ????

Kicknick 2009.03.23. 09:40:38

"akiknek jár a társadalmi könnyités ezekben, és elöfordulhat hogy gazdag, vagy a családja az"
szóval gazdag
de jár neki a könnyítés
én nem vagyok gazdag
én fizetek
fasza

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 09:41:22

@Kulics: értem, de gondolom azt a nyomorult kártyát nem csak parkolásra lehet használni, így mindenképpen ki kell váltani. Viszont ha már van, akkor miért ne használhatná? Vagy ha neked lenne egy 50%-os kedvezményt nyújtó kártyád egy étterembe, nem használnád ki, mert amúgy is van pénzed? Ő se tegye ki a kártyát, ha már van, mert van pénze?

@Yasashi Tanuki: miért ne szorulhatna kedvezményekre? Most komolyan azért, mert BMW-je van, ellenben nincs lába, akkor fizessen?

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 09:41:25

@BlueBear: A károkozást értem úgy, hogy a kártyával való visszaélés miatt negatív színben tünteti fel a jogosult használót, ergó a csaló miatt egy kalap alá veszik az velük a rokkantakat.

2009.03.23. 09:41:31

@ assasin 2009.03.23. 09:37:23
Tévedsz, a rokikártya azért van mert azzal a feltételezéssel élnek, hogy a rokkant szegény ember. A gazdag miért ne tudná kifizetni a parkolódíjat ?

Most írom le nyolcvanadszor, de abba is hagyom. Sünt annak aki nem érti meg mit jelent a szociális juttatás.

csepeli 2009.03.23. 09:42:02

@Kulics: nem a gazdagnak kell, hanem annak, aki valóban jogosult a kártyára. És ez vagyoni helyzettől független?

Ezek szerint, akkor a kártya kiadásakor APEH-vizsgálat is legyen, és akinek mondjuk évi 5 mliiónál több a keresete, az akkor se kapjon, ha tényleg jogosult?

Mert akkor megint oda lyukadunk ki, hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek...

Kicknick 2009.03.23. 09:42:33

@assasin: a rokkant kártya nem kedélyállapot javító hanem szociális cucc
érted a különbséget?
@Kulics: egy jár az egyunk:)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 09:43:57

@ar5jut: te egészséges vagy, ő nem, sőt egy olyan dologgal él együtt, amivel neked remélhetőleg nem kell. Ez különbség.

Palkovicsné 2009.03.23. 09:44:13

ar5jut: és ha mondjuk pályája csúcsán érte olyan baleset, amibe belerokkant, a zsé meg már meg van... no most akkor mi legyen? Ha te megrokkansz és van pénzed, akkor csak azért is veszel parkolójegyet? még ha nem is kell? gondolom igen :-)

Gondolom az eXClark Kent is ezt tette, miután tolószékbe kényszerült... csumika... amúgy meg pontleszarom

assasin 2009.03.23. 09:44:19

Kulics:
nagyon nagyon tévedsz, a rokkant kártyának semmi köze az anyagi helyzetedhez!! ez nem szociális juttatás!!
Alapbol rosszul gondolkodsz, el vagy tévelyedve...

csepeli 2009.03.23. 09:45:44

A rokkantkártya nem vagyoni helyzettől, hanem egészségi állapottól függ. A jogban nincs gazdag mozgáskorlátozott, meg szegény mozgáskorlátozott.

assasin 2009.03.23. 09:46:46

ar5jut

Te is tévedésben vagy, a rokkant kártya nem SZOCIÁLIS juttatás!!
Hanem az egésségi állapot miatt kapod, anyagi helyzettöl függetlenül!
Ugyanis az a lkényege hogy könnyitsen a nehéz helyzeten(nem anyagin!) hanem a közlekedésen, a parkoláson, abbol kiindulva hogy ha valaki rokkant, az elég nagy csapás az életében!
de ezt egy egésséges ember ugyse érti meg

Páneurópai Harci Kos 2009.03.23. 09:46:55

Végig kell menni a belvárosban, ennyi rokkant az egész országban nincs.
minden 3. autón ott a kártya.
jogos?

Kicknick 2009.03.23. 09:47:01

@csepeli: mégis mindenki csak parkolásra használja...
@Palkovicsné: hány ilyet ismersz?

csepeli 2009.03.23. 09:49:00

Az itt mellékelt fényképhez egy megjegyzés: a parkolási cég szabályainak megfelelően van fotózva, mert ez alapján nem fogják elengedni a pótdíjat. Ugyanis nem látszik a fotón a fémcsík. Erre mondják, hogy ügyes.
Amúgy szemétség, ezt aláírom.

assasin 2009.03.23. 09:51:22

Harci kos:

két különbözö dolog!
1: vannak rokkantak akiknek jogosan jár a kártya, anyagi helyzettöl függetlenül
2: Vannak csalók, akiket jól orrba kéne b@szni!

Ne keverjük már a kettöt....

Kicknick 2009.03.23. 09:51:50

@assasin: ingyen van a parkolás vele
meg közel állhatsz a teszkóhoz
ha van hely
amúgy mindenki odaáll
értem én
akinek nincs pénze ne fizessen
elég a baja nekije
de ha van egy 10millás kocsija akkor mér ne fizessen?

2009.03.23. 09:54:32

@ assasin 2009.03.23. 09:46:46
Engem személy szerint irritál amikor a belvárossban áll a Porsche ablakában rokikártya. Biztos a tolókocsit be tudja tenni a porséba ugye ?
Olyasmin vitatkozunk, ami jó magyar szokáshoz híven, már köze nincs az eredeti ötlethez a rengeteg csalás miatt.

mamucs 2009.03.23. 09:55:55

Sajnos teljesen igaz amit a cikkben írtak. Sajnos én is a rokkantak közé tartozok. Már nem egyszer büntettek meg, pedig állandóan nálam van az érvényes igazolvány. Hiába mutattuk meg a nyugatinál az ellenőrnek, nem értette a magyar beszédet se. Annyit tudott magyarul, hogy ez őt nem érdekli. /szándékosan íatam kis betűvel az őt/. Valóban sok a visszaélés, de nem a rászorultakat kellene ezért büntetni.

assasin 2009.03.23. 09:59:12

ar5jut:

Mert a rokkantságnak nincs köze a 10millás kocsihoz, ennyi.
HA tényleg rokkant, jár neki a kártya és a kedvezmények, fog már fel, nincs ennek köze a kocsija értékéhez. Ne keverd a szezont a fazonnal! :)

Kulics: persze hogy irritál, engem is de csak akkor ha joghtalan, ha nem az?? akkor nem!
Mégegyszer: ha valakinek jogosan van rokkant kártyája, attol még lehet neki porshéja! nem függ a kettö össze..
Nem a csalókrol beszélünk!

mamucs 2009.03.23. 09:59:18

@dpeti: itt nem jó a rendszámban a jelzés. Én például csak utas vagyok. A párom , ha én nem megyek nem áll be a parkolóba.Ez csak akkor jó, ha a kocsi tulaj a rokkant. Köszi, hogy meghallgatott.

Harlequin 2009.03.23. 10:02:16

Nagyon helyes, szűrjék csak ki a bliccelőket. Aki nem kerekesszékkel megy be reklamálni, azt már lehet is feljelenteni.

Énbagoly 2009.03.23. 10:02:43

@mamucs:
Sajnos nagyon bunkók tudnak lenni az emberek. Aki nem volt hasonló helyzetben, az szarik a másikra. Nem kívánok nekik rosszat, csak a fekvőgipszet próbálnák ki egy ideig.

betépett felhasználó 2009.03.23. 10:03:57

az egesz orszag egy hendigyulekezet!
akkor miert ne kezeljek omlesztve az eseteket?
en megertem oket, ok is rokkantak a maguk modjan.
ROCK’NT ROLL BABY!

namaste2 2009.03.23. 10:04:19

A görény centrum ugyan ezt műveli a helyi ingyenes parkolási engedélyesekkel is...

Nekem jól látható helyen van a matricám a szélvédőn mégis megbüntettek febr. 9.-én.
Az irodában jött a duma, hogy eltekintenek a büntetéstől mert:
1./nem áll rendelkezésre elég adat (akkor mi alapján szólítottak fel a pótdíj befizetésére? válasz persze nem volt)
2./láthatnám a fotókat ? merthogy mikulás csomag sem volt... Nem ! Miért?
Mert nem volt megfelelő az esemény felvétel és nem látszik megfelelő adat a felvételen...
3./Az önkormányzattól csak febr. 9.-én (a büntetés napján)kaptuk meg az ingyenes parkolási engedélyének az adatait és még nem volt rögzítve a rendszerbe... (akkor miért nem büntettek meg febr.1-8 között, ill. az adott napon min 5x ?

Válasz persze nem volt....

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 10:05:43

11. § (1) Az igazolványban foglaltak adattartalmát, érvényességét, jogszerű használatát a rendőrség és a közterület-felügyelő (a továbbiakban együtt: eljáró szerv) jogosult ellenőrizni.

(2) Az eljáró szerv az igazolványt a helyszínen elveszi, ha az igazolvány a 9. § értelmében érvénytelen, vagy megalapozott gyanú van arra, hogy az igazolvány hamis, meghamisították vagy azzal más módon visszaéltek. Az igazolvány elvételéről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmáról, valamint a jogorvoslati lehetőségről az érintettet szóban is tájékoztatni kell.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott gyanút megalapozza, ha

a) az igazolvány körözését rendelték el,

b) az igazolványon javítás, törlés vagy más illetéktelen beavatkozás jelei észlelhetőek,

c) az igazolvány anyaga, megjelenése, adattartalma a 3. számú mellékletben meghatározottaktól eltér.

(4) A szükséges intézkedések megtételét követően az eljáró szerv az elvett igazolványt, valamint az elvételről készült jegyzőkönyv másolatát megküldi az igazolványt kiállító körzetközponti jegyzőnek.

(5) A parkolóhelyek rendeltetésszerű használatát ellenőrző más személy igazolvánnyal való visszaélés gyanúja esetén értesíti az eljáró szervet.

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 10:07:04

9. § Érvénytelen az igazolvány, ha

a) a jogosult meghalt;

b) érvényességi ideje lejárt;

c) a jogosult személyére és jogosultságára vonatkozó adatok megállapítására alkalmatlan;

d) meghamisították;

e) a körzetközponti jegyző a visszavonását a nyilvántartásba bejegyezte.

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 10:08:36

3. számú melléklet a 218/2003. (XII. 11.) Korm. rendelethez

A mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványa

Az igazolvány

anyaga: karton, műanyag borítással

mérete: magasság: 106 mm

szélesség: 148 mm

mindkét oldalon nyomtatva, nyomdai sorszámozással

színe: világoskék, kivéve a sötétkék hátterű fehér kerekesszék szimbólumot

Elő- és hátlapja függőlegesen két részre osztott.

Az előlap bal oldalán a következők szerepelnek:

- kerekesszék-szimbólum, fehér színnel, sötétkék háttérrel

- az igazolvány sorszáma

- az érvényesség lejáratának dátuma

- az igazolványt kiállító hatóság neve.

Az előlap jobb oldalán a következők szerepelnek:

- a „PARKOLÁSI IGAZOLVÁNY A MOZGÁSÁBAN KORLÁTOZOTT SZEMÉLY RÉSZÉRE” szöveg magyar nyelven, alatta kisbetűvel a „parkolókártya” szó angol, német és francia nyelven feltüntetve

- „Az Európai Közösségek mintája” szöveg magyar nyelven

- Magyarország betűjele (H).

A hátlap bal oldalán a következők szerepelnek:

- a jogosult neve

- a jogosult törvényes képviselőjének neve

- a jogosult (írásképtelensége esetén törvényes képviselőjének) aláírása

- a jogosult arcképmása

- a kiállítás dátuma.

A hátlap jobb oldalán a következők szerepelnek:

- az „az igazolvány tulajdonosa a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben (KRESZ) meghatározott kedvezmények igénybevételére jogosult” szöveg

- a „használatkor az igazolványt a jármű szélvédője mögött úgy kell elhelyezni, hogy előlapja ellenőrzés céljából tisztán látható legyen” szöveg.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:08:38

@ar5jut:

az irigység beszél belőled, vagy mi a tök? Dögöljön meg a szomszéd tehene is, ha az enyém is? Azért mert van egy 10 millás autója, attól még kurva nagy segítség lehet neki, hogy olyan közel áll meg ahhoz a bejárathoz, ahol be tud menni, amennyire lehet. Vagy ha úgy gondolja, hogy elég lesz 1 óra valamire és mégsem, akkor nem tud hirtelen lerohanni bedobni még egy kis pénzt az automatába.

Kicknick 2009.03.23. 10:08:49

sztem az igazi rokkantak nem járnak drága kocsival
aki tényleg rokkant annak az autó eszköz
megy vele innen-oda
a többi humbug

Bit Rot 2009.03.23. 10:09:43

@assasin:
"Mert a rokkantságnak nincs köze a 10millás kocsihoz, ennyi.
HA tényleg rokkant, jár neki a kártya és a kedvezmények, fog már fel, nincs ennek köze a kocsija értékéhez. Ne keverd a szezont a fazonnal! :)"

Normális országban még ha járna is rokkantkártya, egy járni képes milliomos nem váltaná ki.

De ez Magyaroszág, itt minden JÁR!

Rokkantkártyával csalni milliós autókkal pedig egyenesen dicsőség, miközben a szomszéd 11 éves öreg autójával csak kinyögi a 100-200 Ft-os parkolási díjat, mert ő viszont törvénytisztelő.

Kicknick 2009.03.23. 10:11:23

@EnZsolt / Erinaceus europaeus:
kérjen meg valakit
sztem te olyan bliccelős álrokkant vagy porséval

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:12:01

@Kulics: tolókocsi nem fér be, de két mankó igen. Persze valószínűleg csal, de most nem a csalókról beszélünk, hanem a jogosultakról.

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 10:13:13

Ami pedig azt illeti, sokszor mindegy, hogy rokkantkártyával vagy jeggyel parkol az ember. A parkolókommandós jó része válogatás nélkül osztogatja a büntetőzacsit.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.03.23. 10:14:06

Kurvanagy bunkóság idehozni most a millás kocsival járó Igazságos Izom Tiborok rokkantigazolványait. Jelen esetben nem erről van szó. (Nem olvastam végig minden egyes kommentet, lehet, hogy - szokás szerint - kiderült, hogy a posztoló /barátja/ a hülye, mert mindenki más tudná a jó megoldást itt, egy blogon...)
Mindenesetre egyáltalán nem jogszerű az ilyen eljárás, aki szerint pedig ezt meg lehet tenni, az megérdemli a sorsát.

2009.03.23. 10:14:53

Hogy vártam már egy ilyen posztra. Kellett nekem mint egy falat kenyér! :D

Eddig nagyon utáltuk azokat, akik rokkantkártyával tolják, és üvöltöttünk hogy ugyan tegyünk már valamit, mert ez így bal-bla-bla.

Vmit tettek, most meg azért üvöltünk.
Lehet nem jó amit tetek, de mi lehetne a megoldás?
Ki dönti el, hogy a fizetés nélküli narancssárga Lambo rokkant kártyája valódi-e?

Ez igen! :D
Esküszöm szeretek itt élni! Mindenre megtalálhatóak az emberek.
Bármit kell utálni, meg szídni, 2 karmozdulat és máris van ember aki velem utál.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:15:12

@ar5jut: te megkérnél valakit, hogy ne haragudjon itt van X száz forint bedobná a lenti parkoló automatába?

szerintem te egy olyan ember vagy, aki szerint ha engem szopatnak, szopassanak mást is.

Bár lenne Porschém, viszont ha lenne, sem használnék rokkant igazolványt, csak ha ne adj Isten úgy hozza az élet.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.03.23. 10:18:42

Akkor mit lehet tenni, hogy ha térképpel bizonyítva se hiszik el, hogy az utca ami rá van írva a számlára, nem az, ahol lefényképezték az autót?

Kicknick 2009.03.23. 10:19:09

@EnZsolt / Erinaceus europaeus: ű
ez nem szopatás
ha hozzám jönne egy rokis teázgatni és letelik az idő lemegyek és bedobom helyette ha megkér
ugyanez hivatalban is, ha melletem ül és csak várakozunk
miért ne?
szerintem ez nem megalázó
lehet hogy nem vagyok eléggé magyar?

MP 2009.03.23. 10:19:13

Szerintem nem kérdés a dolog. Bizonyítsa a parkolási társaság hogy nem vagy rokkant. Elsőnek egy levél az adatokkal a rokkantkártya másolatával a második pedig már azzal hogy akkor menjenek a bíróságra. Szerintem az ártatlanság vélelme a legfontosabb. Tehát nekik kell bizonyítani hogy nem vagy rokkant. Persze tudom ezzel sokan visszaélnek de ettől ez még így van. Egy valóban rokkant esetleg mozgásában súlyosan korlátozott embert ne szívassanak. Persze amíg hagyják magukat mert kiszolgáltatottak addig meg lehet velük tenni.

Kicknick 2009.03.23. 10:20:22

@EnZsolt / Erinaceus europaeus: mondjuk néznék nagyot hogy porséja van...

szürke_tag 2009.03.23. 10:23:41

Nagyon sajnálom azokat akik ártatlanul szenvednek és a gusztustalan parkolási cégnél kell bizonygatniuk, hogy jogosultak a rokkant igazolványra. Viszont azokat abszolút nem sajnálom akik gerinctelenül visszaélnek a rokkant igazolvánnyal. Pl egy arab a8 as tulaját aki tudom, hogy úgy vette az igazolványt.
De szerintem bár utálom a parkolási céget, de ez nem rossz ötlet. Mert a rendőrség töketlenkedik, inkább mással foglalkozik. Így viszont egyszer tisztába lehet rakni. Aki viszont nem bizonyítja a jogosultságát, az csal és vegyék el a kocsiját. De itt a posztíró is gyanús, ugyanis én is ismerek olyat aki jogosult rá és igenis reklamálna egy jogtalan büntetésre, persze ha más használja a neki járó igazolványt akkor nemcsoda ha nem reklamál.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:23:47

@ar5jut: értem, ha hivatalos ügyet megy intézni, akkor megkéri a mellette ülőt, hogy elnézést, bedobná ezt a pénzt az automatába, itt a kocsim kulcsa is, kérem tegye oda a szélvédőre a blokkot.

Örülök, hogy te nem lépnél le az autóval és segítenél, ez nagyon szép dolog, de a bibi még mindig ott van, hogy attól mert fél lába van, és 10 millás autója ne kelljen fizetnie, mert a kártya jogos használata nem anyagi helyzettől függ.

Mint már mondtam, ha lenne egy 50%-os kedvezményre jogosító kártyád egy étterembe, akkor nem használod ki, mert amúgy is lenne rá pénzed? Vagy ez szarrágás?

Kicknick 2009.03.23. 10:27:34

@EnZsolt / Erinaceus europaeus:
dolgoztam étteremben
tudom milyen árréssel vannak ott a kaják
50%-al még mindig keresnek rajtam
de nem is porséval mennék
ha gazdag leszek akkor meg majd nem megyek olyan prosztó helyre ahol kedvezmény van...ez tuti
de oda porséval megyek majd

csepeli 2009.03.23. 10:28:33

1. A lényeg, hogy rossz a rokkantkártyák kiadási rendszere. Bárki hozzájuthat.

2. a parkolási ellenőr teljesítmény alapján kapja a fizetése egy részét. Ha pénzt akar keresni, akkor pótdíjaz, ugyanis a darabszámba az is beleszámít, amiről utóbb kiderül, hogy nem kellett volna pótdíjazni.

3. rossz a parkolási díjak szabályozása Nem tudod miért fizetsz (úgy tűnik, hogy a semmiért)

4. mi magyarok alapból nem szeretünk fizetni semmiért.

5. kell a parkolási díj, de emberi léptékű, kellene hozzá szolgáltatásnak is kapcsolódnia, plusz minimum érettségizett ellenőröket felvenni, rendes pénzzel, nem teljesítménybérrel.

Állítólag Bécsben közfeladatot ellátó személynek minősül, de gondolom ott nincs is rákényszerítve a sumákolásra.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:33:46

@ar5jut: persze, hogy még így is keresnek rajtad, de nem a kérdésre válaszoltál. Van kedvezményed, kihasználod, vagy sem, amikor van pénzed? Vagy ha sokat vásárolsz egy helyen, kapsz törzsvásárlói kártyát, ami kedvezményre jogosít, de akkor azt is visszautasítod, hogy ugyan már, telik nekem erre-arra, nem kell.

Kérlek értsd már meg, hogy azért mert 10 millás autója van, attól még rászorulhat bizonyos dolgokra, nevezetesen, hogy egy olyan helyen álljon meg, ahol fel tud menni a lépcsőn.

törppapa 2009.03.23. 10:41:40

Jó kis gumicsont. Csak a lényegről nem beszél senki. A parkolási társaságok irdatlan pénzeket kaszálnak, egyre telhetetlenebbek, már nem csak a külső kerületekben szedik a sápot, lassan a peremvárosok is sorra kerülnek. Ha ezt a pénzt tisztességgel befizetnék a kerületek számlájára, talán még tudomásul is venném. De sajnos ez csak egy maszek rablóbanda. Undorító.
"Bit Rot"-nak meg üzenem: Ha nyugaton valaki gazdag, tényleg nem vált ki rokkant igazolványt. Ugyanis nem csak autója, saját sofőrje is van...

barázda_billegető 2009.03.23. 10:47:02

Sztem roppant egyszerű (lenne) a probléma megoldása. Ha ott pihen a mozgáskorlátozott lapocska a 20 millás Audiban vagy a 20 éves Skodában, nyugodtan ki lehetne küldeni első körben egy levelet mindkettőnek, hogy mutassa be a rokkantságát bizonyító hivatalos igazolást, vagy ha annyira rokkant, akkor adja meg a címet, ahol az ellenőrök megtekinthetik.

Tiszta őrület, komolyan mondom! Normális emberek azon szívóznak egymással, hogy jól látszot-e a kártya vagy nem ! Az a kérdés, hogy jogosult-e a kártya használatára a jármű használója!

Aztán kérdem én, miért ne lehetnne a rokkantkártya fényképes?

Milyen jól mutatna a szomszéd arcképmása a rokkantkártyán a merdzsójában, akiről a környéken mindenki tudja, hogy golfozni jár...

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.23. 10:51:22

@barázda_billegető:

biztos azért mert az ombucmanó és társai szerint jogokat sérthet, illetve azért, mert nekik is van.

☺ágica (törölt) 2009.03.23. 10:53:49

@EnZsolt / Erinaceus europaeus: na ja, és ők is mennyire rá vannak szorulva! Annyira utálom, hogy egyeseknek semmi nem elég...

petes 2009.03.23. 11:01:13

Szerintetek kik a tulajdonosok a parkolási társaságokban? Mind KÉPVISELŐ!! Csak a saját érdekeiket képviselik.

tlantos 2009.03.23. 11:11:08

engem is az 525-os ellenor buntetett meg (a fickot csak siman a dunabe kellene loni, annyira primitiv).
percre egyezett a buntetes ideje a jegyvasarlassal, elkuldtem emailben a bop-nek a jegyet meg a cedulat, es toroltek.

tlantos 2009.03.23. 11:12:56

@barázda_billegető:
a kartyan van fenykep. a hatoldalon.
amugy meg az ombudszmano biztos beszolna, ha az arckepet az elejere kellene tenni.
de amugyis azert van ilyen hologrammos, unios fazon, mert a tobbi eu orszagban teljesen jo.
Ausztriaban siman elfogadjak, ha kirakod.

borsoo 2009.03.23. 11:13:38

talán kicsit ide kívánkozik, hogy a közel nulla Ft fenntartású díjbeszedő vállalatok hogy-hogynem minden évben 0 szaldósra hozzák a működést. Nagyon sokba lehet, hogy fizettetnek.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.03.23. 11:20:26

holnaptól csak akkor engedem át a kereszteződésben a koraszülött mentőt, ha szépen igazolja magát, bizonyítja, hogy koraszülötthöz megy és/vagy megmutatja, hogy tényleg gyermeket szállít...agyrém. :(

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.03.23. 11:21:51

*a mentőnek látszó kisteherautót...

ave 2009.03.23. 11:33:34

Fogadok, hogy tobb al roki parkol kartyaval mint ahany igazi.

Es az igaziak egy resze is alroki.

No es ott van meg az az eset, amikor a serult csaladtag utan jaro kartyaval az egeszseges is parkol.

Be kell nezni, ha nincs kezigaz, de legalabb automata valto, akkor csomagot neki. X5? szinten csomagot neki.

Persze a legjobb lenne, ha az igazi rokik rendszama meglenne a parkolooroknel a kezicomputerben.

A sutyiban kiadott igazi kartyakat kiado orvosokat meg birosag ele.

peca1000 2009.03.23. 11:35:21

Azért fizessenek a rokkantak a parkolásért, hogy ki tudják kerülni a parkolóőrök büntetését. Majd hónap, vagy év végén nyújtsanak be kérelmet a megfelelő hivatalnak, hogy utalják vissza a pénzt. Na jó, ehhez biztosítani kell a feltételeket. Ehhez én kicsi vagyok..:)

DRusza 2009.03.23. 11:37:42

Tulajdonképpen nincs min csodálkozni, hiszen ide vezet, ha a magyar jogredbe idegen testént helyezzük el az objektív felelősség elvét... Onnan, hogy a hatóságnak csak karbatett kézzel kell ülnie és csak a szabálysértés tényét kell bizonyítani, ám az elkövető kilétét nem kell bizonyítani, már csak egy ugrás, hogy ezt a szolgáltatók is átvegyék, ez oda vezethet, hogy hamarosan a fogyasztóknak kell majd bizonyítaniuk a fogyasztói adésvétel során is, hogy a hiba oka már a teljesításkor fennállt... Egyébként pedig ebben az ügyben szerintem, ha mozgássérült lennék, akkor a következőképpen járnék el... Amikor valahányszor meglátom a télapós zsákot, akkor csalás szabálysértése miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tennék az önormányzat jegyzőjénél..., hiszen jogtalan haszonszerzés végett követi el az ellenőr a cselekményt, a saját munkáltatóját ejti tévedésbe és nekem, mint mozgáskorlátozottnak okoz kárt... amennyiben pedig az eljárás során felmerül az ellenőrrel szemben az üzeletszerűség, akkor büntetőeljárásra számíthat... Szerintem az ilyen esetekben keményen kell fellépni...

leszálló ág 2009.03.23. 11:38:18

Én, koromnál fogva még emléxem arra az esetre, amikor Buj nevű helységben az egész futballcsapatnak + még a fél falunak rokikártyája volt!
Ügy is lett belőle, de az első fokon elítélt falusi doktornénit a másodfok felmentette, mivel az általa kiállított dokumentumok rendben voltak! A delikvenseket meg sem nézték.
A doktornénit később csak elmozdították a helyéről.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 11:40:12

a probléma abban lakozik, hogy az emberek 80%-a úgy hülye ahogy van!
itt már mindent meglehet csinálni???

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.23. 11:45:48

amíg a rokkantkártyák 99,9%-át jogosulatlan személy használja jogosulatlan helyzetben, sőt, jelentős részük hamisítvány, engem ez az egész nem igazán érdekel.

irritál, amikor 6-8-15-20 milliós autók ilyen kártyákkal parkolnak, és nem tudok miattuk megállni a saját lakásom előtt! szarjön sünt az összes mocskos adócsaló gazember ügyeskedő, akik miatt itt tart az egész ország, akiknek böszme fekete audi meg bmw van a retkes paraszt seggük alatt, de a parkolásért már derogál fizetni! rohadtul nem érdekel a nyavajgásuk, büntessék meg sorban mindet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.23. 11:47:40

Gratulálok. Akár még szép is lenne hogy a kamu rokkantakat szopatják, de hát aki SUV-val jár az úgysem esik hasra egy parkolóbírságtól->tényleg a rokkantak szívják.

Magyarország, te drága.


OFF Sztem a héten nem leszek mert annyi itt a meló hogy ki sem látszunk belőle... ON

manualis mammografus 2009.03.23. 11:53:04

@Bukowszky: egyreszt 6 millios auto nem draga. masreszt nem csak a bmw-sek meg audisok az adocsalok. ez ilyen sztereotip magyar f@szsag. van ismerosom, aki a suzuki swiftjebe rakja a kamu rokikartyat...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.23. 11:55:07

nekem 1 millás autóm van és én ki tudom fizetni a parkolásomat, a szomszédom a nem drága 6 milliós autójával nem. bocs, de ez irritál.

ha neked egy 6 millás autó nem drága, lécci vegyél már nekem egyet amúgy.

kázoli 2009.03.23. 11:56:42

ar5jut-nak:
Jól megmondtad.
Igen, köztudott, hogy sokan visszaélnek az igazolvánnyal (nem csak ezzel). Tudod-e, hogy nem mindenki külföldi, aki tud idegen nyelve(ke)t?
A valódi mozgássérült igazolvány kiállításakor nem kérdezik, hogy milyen autóhoz használod. Én BMW-vel járok. (A teniszpályára is. Futni ugyan nem tudok, de sétálni igen. Már bot nélkül, hál'istennek). Fekete. Bézs bőrülés. Automata váltó. Klíma. Stb. A térdemet 8-szor műtötték. Ja, és dolgozom. Sokat. És megdolgozom a pénzemért.
Bár te a kis/közepes/olcsó/stb. autósokat sajnálod (miért is?), én téged sajnállak. Ha az agykárosodottak számára igazolvány készül, kérd az 1. számút.
Az irigységed, a primitív korlátoltságod és a butaságod miatt.

assasin 2009.03.23. 11:59:38

Tele a hócipöm az ilyen okoskodokkal!
Mért ne lehetne egy rokkantnak bmw-je?? x5-e?? mercije??
csak mert rokkant, akkor már szegénynek is kell lennie??
mekkora magyar tahó hozzáállás ez!
FOGJÁTOK MÁR FEL! A ROKKANT KÁRTYÁT NEM JÖVEDELEMRE KAPJÁK, HANEM EGÉSZSÉGI HELYZETRE!! ENNYI!
Ja, és ne keverjük már bele a csalókat!
Arról szólt a téma, hogy az igazi rokkant akinek jogosan, ismétlem! jogosan jár a kártya, meg a kedvezmények, hadd lehessen már gazdag, vagy hadd legyen már neki mercije...

assasin 2009.03.23. 12:00:47

Kázoli:

NA! pontosan erröl beszéltem, kösz a pontos és jó beirást,
csak azért mert hasonló helyzetben vagyok...

manualis mammografus 2009.03.23. 12:02:54

az auto fogalmaba nem csak a 0% onreszes suzuki meg a chevrolet tarozik, sot. egy alap 1.4-es octavia, gozolt bukk szekekkel, majdhogynem pedalhajtassal 4,5 milla. az 1,9es dizel, hogy a fogyasztas is jo legyen, mar majdnem 6. es az octavia csak egy natur alsokozepkategorias auto. es nem, nem vagyok milliomos, de kicsit tovabb latok az orromnal :) johetnek a kovek

Zsola777 2009.03.23. 12:03:16

Itt lenne az ideje, hogy a mozgássérültek kikényszerítsék a biztonságosabb, hitelesebb okmányokat és rendszert.
Az ő és a mi érdekünkben egyaránt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2009.03.23. 12:08:29

Nem értem ezt az egész vitát. A kedvesemnek is van rokkant kártyája, mert szüksége van rá. Nekem is lehetne, mert sajnos nekem is szükségem lenne rá. Van egy Renault Kangoo kocsink, de nem azért mert urizálni akarunk :), hanme mert a kedvesem elektromos scooterje abba fér be kényelmesen. Egyébként a Lehel úton van a Szigedi bútorbolt. A tulaja Volvo S80-al jár, és van rokkantkártyája. Tényleg rokkant, mert deréktól lefelé béna. Na most akkor kinek jogos a rokkantkártya? Én nem irigylem tőle sem a Volvót, sem a kártyát, de amikor a Lehel piac mellett a mozgássérült parkolóba mindenki beáll, az igenis felbőszít.

vhm 2009.03.23. 12:15:29

Az összes b*zi nézzen magába, aki azt hiszi, hogy bármi köze van a jó autónak/gazdagságnak a rokkantsághoz.
A betegség, a baleset nem válogat pénzügyi helyzet alapján...

ui: a kamu roki kártya pedig ott figyel minden féle autóban, jóllehet a nagy batáron kicsit feltűnőbb, főleg amikor irígy ember nézi...

sanbernabeu 2009.03.23. 12:21:30

Sziasztok!

Parkolási ellenőrként dolgozom, ezért hozzászólnék, mert elég sok nem valós dolgot tartalmaz néhány írás.
Először is, a mozgássérültek senki sem szivatja. Nem is tehetné senki, nem vagyunk hatóság, nem dönthetünk el semmit.
AZONBAN: egy adott parkolási övezetben egy a fontos, rendelkezzen az autós érvényes jeggyel ill. bmilyen engedéllyel, amiket jól látható helyre kell kirakni. Történetesen ha az illetőnek mozg.sérült engedélye van, akkor azt a szélvedő mögé úgy kell kihelyezni, hogy látszódjon mind a fémcsík, mind az érvényességi idő. Ugyanez az eljárás a jegyeknél, ha vmi nem látszik, pl. meddig érvényes, melyik nap érvényes, hol váltotta vki a jegyet természetesen jogos a pótdíj, hisz stimmelhet az idő de a nap mondjuk nem, vagy a kerület , ahol váltotta, mert mondjuk előbb végzett a hatodikban és megállt utána a 2.kerben azzal a jeggyel. Ez igy nem okes. A mozg.sérült igazolványokkal valóban sok a trükközés. Fitness terem előtt, box termek előtt, jeepekben, egyéb drága autókban sorozatosan megtalálhatók. Ha a fémcsík nem látszik, gyanítható hogy nem valódi igazolvány, jogos a pótdíj. Ha megfordítva teszi ki az illető, akkor meg az ervényességi idő nem látszik, tehát szintén jogos. A parkolási ellenőr ezzel nem szivatja az autóst, hanem a munkáját végzi. Neki is van fönöke, ellenőre, ha nem pótdíjaz meg egy olyan autót, amit meg kéne, elmarasztalást kap. Korlátozott övezetben pedig, hogy utaljak a példára, először nem ellenőrizhető mozg.eng az indok, pl 3 órás övezetben, minden harmadik óra után időkorlát túllépés, hisz az adott övezetben addig lehet parkolni. De ez nem csak a mozg.sérültekre vonatkozik, hanem mkire. A többi nem valós engedélyes, lejárt jegyes, nincs jegyes ugyanúgy megkapja az időkorlát túllépést. Hozzáteszem, ezekben az esetekben, amikor a pótdíj oka az, hogy nincs jól láthatóan kitéve az engedély, jegy stb, annyi a kellemetlenség, hogy be kell vele sétálni az ügyfélszolgálatokra, és amennyiben érvényes a mozg.sérült igazolvány pl, v a jegy, csak nem jól látható helyre rakta ki az autós, a pótdíjat el fogjak törölni.
Még egyszer mondom, ez nem szívatás. A parkolási ellenőr a munkáját végzi, adott esetben úgy végzi jól, ha a munkaidejében minél több jogos pótdíjat csinál meg. Ő ezt nem élvezi, nem azért csinálja, mert öröm neki, hogy pótdíjaz, hanem azért mert ez a munkája. Nem ő dönti el, mikor , mit, hogyan, a fővárosi rendelet alapján történnek a pótdíjak. Amikor valaki a parkolási ellenőrnek beszól, nem hiszem, hogy ő lenne a hibás érte.
Rengetegszer hallgatom én is, hogy ilyen vok, olyan vok ... ez a munkám, igyekszem maximálisan jól végezni. Ha találok egy lejárt jegyet, meg kell pótdíjaznom, ha vkinek nem érvényes jegye van, meg kell pótdíjaznom, ha nincs jegye, szinten. Ha épp megérkezik az autós, a pótdíjat már nem tudom kitörölni, ahogy eltárolom, az úgyfélszolgálatokon bekerül a rendszerbe, szintén nem én vok a szemét, de onnantól él a dolog. Azt tudom javasolni ilyen esetre, hogy gyorsan mki váltson egy jegyet, és azzal menjen be az ügyfélszolgálatra, vszeg el fogják fogadni.
A türelmi időről annyit, mert ezzel kapcs is rengeteg a támadás. Egy órán belül váltott jegynél 5 perc, egy órás, ill egy órán túl váltott jegynél 15 p . Ezt mi nem tudjuk nem betartani, hisz a gépünk, amivel dolgozunk, nem engedi pótdíjazni azt az autóst, akinek még él a türelmi ideje. Ez fontos!!! Tehát ahol elkészített pótdíj van lejárt jeggyel, az mképp jogos, hisz el sem tudnám készíteni, ha nem így lenne.
Tudom, hogy a parkolási ellenőrőket ezek után is utálni fogja mki, ahogy a bkv ellenőrőket is, meg mkit, aki ilyesmi munkakörben dolgozik, de azért mérsékeltebb indulatot kérnék. Ha vmi pótdíjazás történik, nem biztos hogy az ellenőr a hülye, azert mert mondjuk az autós nem ismer minden törvényt, rendeletet. Nem azt kell rögtön gondolni, hogy szivatunk, meg rosszul végezzük a munkankat.
Egy utolsó esetet elmesélnék, épp a mozgásserült engedélyhez kapcs. A Marcibányi téren dolgoztam aznap, és a szabadidőközpont elott hogy, hogy nem, hemzsegtek a teniszezni érkező mozgásserültek. Ez múlthéten volt talán, (2009) találtam egy 2007ben lejárt mozg.serült engedélyt és megcsinaltam a pótdíjat. Ahogy fentebb meselte vki, hozzám is odajött egy járokelő és lehordott a sárga foldig, hogy képzelem, nem veszem észre , hogy ott az engedély...... nem álltam le vitázni vele, de ő nem látta hogy 2 éeve lejárt. Két hete a Szentkirályi utcában egy hölgy nekem esett, hogy miért pótdijazok meg egy autot, amikor ott látja benne a jegyet. Igen ám, de a jegy lejárt 40 perce. Szal az ilyen dolgok nem tul igazságosak. Nem is látjak miröl van szó, nem tudják, de nekirontanak az embernek.

Csak ennyit akartam. Szép napot nektek.

Kicknick 2009.03.23. 12:31:37

sztem a rokkant kártyát meg nem kapják hanem kérni kell.
ha meg lóvés ember a rokkant, de nem elég neki a pénz mert több kell, annyival is amennyit spórol a parkoláson, hát csak verje az asztalt, hogy az neki jár.
ne is fizessen
nem irigylem tőle

dr. Trebitsch 2009.03.23. 12:32:45

sanbernabeu: ez ugyanaz a demagóg szöveg, mint a tüntetéseken: sokan garázdálkodnak, ezért az arra járók is megérdemlik a büntetést. Akinek van fasza, azt le lehet csukni, mert az eszköze megvan arra, hogy nemi erőszakot kövessen el. De ez nálunk általános, úgyhogy én is általánosítok: ez egy szar társadalom, általában szar emberekkel, és abszlút megérdemli, hogy ott tart, ahol...

assasin 2009.03.23. 12:37:18

ar5jut

hát kb ennyit tudsz.
Ez mind az érved? mikor egyértelmü, hogy nincs igazad, csak köpködni tudsz..szánalmas...
Igy igaz, kérni kell, és elég sok papir kell hozzá, meg macera..
több pénz kell neki???? szóval te mikor emelnék a fizetésed,vagy pénz kanál valahonnan a munkádért, akkor hevesen tiltakozol, és aszondod, NEM KELL???

Ne röhögtess már..ez már kabaré amit irsz...

egy rokkantigazolványos 2009.03.23. 12:38:08

1./ Én jól keresek, de ehhez az kell, hogy a belvárosban dolgozzam. Márpedig a belvárosban egész nap parkolni ugye, havi 20-22 munkanapon... Meg leszaladgálni 2 óránként... (a főnököm egyenesen imádná)
2./ Én, a magam részéről azokat herélném ki vagy dugatnám meg egy jó nagy rúddal, akik a mozgássérült parkolóra állnak és nem mozgássérültek. Volt idő, amikor sírni tudtam volna, ha 10 méterrel többet kellett mennem. Most, két műtét után, csak azokat szeretném lerúgni, akik a metrón letottyannak elém az ülésre (jól láthatóan sántítok).
3./A mozgássérült igazolvány valóban nem bizonyít semmit, de erről nem a mozgássérült tehet. Ja,és múltkor elfejeltettem kirakni, felhívom a parkolócéget, hogy bemutatnám, mikor vannak nyitva, erre mongyák, ha nem raktam ki, szépen kell könyörögnöm, hogy kivételesen ne bírságoljanak meg, mer' ugye jogszabályilag nem az számít, hogy mozgássérült vagyok, hanem az, hogy feledékeny-e. Erről meg az jut eszembe, hogy hogyan fogom bizonyítani, hogy kiraktam, ha a parkolóőr azt állítja, nem...
4./ Szóval az előbbi esetben elküldtem a céget az anyjába és (mint említettem az előbb, jól keresek) befizettem a kurva 2e forintjukat. A "parkolási esemény" október 21-én történt, a cédulát 5-1/2 6 körül találtam. Másnap átutaltam az összeget. Utána jött a négynapos ünnep, szóval ők 27-én kapták meg. Erre jött az újabb papír, hogy 5 napon túl fizettem. Kurva anyját a parkolócégeknek meg a korrupt állami tisztviselőknek, nem munkanap van a jogszabályban, hanem NAP.

Összefoglalva: a parkolócégek tulajait kerékbe kéne törni.

ivanolsen 2009.03.23. 12:42:36

Mennyi paraszt ember írogat ide, csak kapkodom a fejem. Aki irigyli az ingyenes parkolást és a fenntartott helyeket egy mozgássérülttől az egy szánalmas szar alak!!! Kívánom nekik, hogy egy hétre próbából legyenek ők is mozgáskorlátozottak meglátjuk utána mekkora lesz a pofájuk. A parkolóőrök rosszindulatú, primitív bunkók, jól szájba kéne vágni a 90%-át! (Csak önkormányzatnak engedném meg a díjszedést és csak saját célra, a mostani formában, gusztustalan és szerintem törvényellenesnek kellene nyilvánítani.) Aki meg beáll a mozgáskorlátozott helyére (pl, tesco, auchan stb.), mert lusta gyalogolni 15 métert az rohadjon meg!

tlantos 2009.03.23. 12:43:41

@sanbernabeu:
"előbb végzett a hatodikban és megállt utána a 2.kerben azzal a jeggyel"
ebben csak azt nem ertem, hogy ha kifizetett 2 orat, akkor miert nem hasznalhatja fel? akarhol, ahol ugyanaz a verszivo brigad dolgozik.
Sot, esetleg megveszem a jegyet pesten, amikor elindulok, hogy ne huzzam az idot az automatakeresgelessel, amikor megerkeztem.

dr. Trebitsch 2009.03.23. 12:45:23

rokkantigazolványos: az általam korábban írtakból azt is következik, hogy a szar emberek egyik lényege az irígység. Ez olyan mértékű nálunk, hogy az emberek többsége inkább azt szeretné, ha Te egy kis rokkantnyugdíjból tengődnél, (amit egyébként az Ő adójukból fizetnek) minthogy jól keressél, és egy csomó pénzt még be is fizess adóként.

=Daniken= 2009.03.23. 12:45:41

van egy mobilos fényképem arról, ahogy 2 évvel ezelőtt Delhusa JOn az E osztályos dízel mercijével a budakalászi Cora parkolóban hétvégén, fényes nappal, két darab rokikocsis helyet foglalt el, miközben az autójában ült.Kis rószaszín rövidnaciban,napszemüvegben, a félig leszedett H.O.G. matrica még ott volt a hátsó szélvédőjén.simán leszarta a paraszt hogy két helyet is foglal.

Kicknick 2009.03.23. 12:47:23

@assasin: most akkor ki köpköd?

sanbernabeu 2009.03.23. 12:49:16

Azért rosszindulatú, mert a munkáját végzi ? Nem hiszem, hogy ezt így kéne felfogni. Itt is, mint mhol, vannak kivéletelek, de sztem túlzás ezt állítani . Azért bunkó, mert nem hagy téged ingyen parkolni ? bocsi, ahol fizetni kell X-nek, ott Y-nak, nemtől. kortól, beosztástól függően. Azért el kéne gondolkodni azon, hogy nálunk, miért vált ki ez ekkora felháborodást, mikor minden más helyen elfogadott dolog, hogy vannak fizetős meg nem fizetős parkolók. És aki vmit nem jogszerűen vesz igénybe, igenis jár neki a pótdíj, pont azért, mert a másik, meg a harmadik,m eg a negyedik rendesen fizet érte. Ő miért nem? Nincs kivétel. Ahol fizetni kell, ott mkinek kell. Aki pedig biz. engedély birtokában nem teszi, akkor értelemszerűen először ö bizonyitsa be hogy jogosan ingyen hasznalja a parkolóhelyet, mindezt úgy hogy jól teszi ki. Ennyi és nincs tovább. Ne legyen már cirkusz ez az ország. Mindenért megy a balhé, amiért fizetni kell. Ez van.

=Daniken= 2009.03.23. 12:49:51

Bocs, 2007.09.02, 17:38-kor készült a kép:-)

p_pitypang (törölt) 2009.03.23. 12:50:58

Egy messzi-messzi országban, valami Horvátországban a rokkantak parkolását úgy oldották meg, hogy kiszámolták, az autósok hány százaléka rokkant, és ennek megfelelő arányban festették fel a _fizetős parkolók_ helyeit rokkantjellel. A rokkant a felfestett fizetős helyeken ingyen parkol, de mindenhol máshol neki is fizetnie kell.

Persze Magyarországon ez nem működne, hiszen nálunk az 1990-es években honvédő háború folyt ezért csak az 55 éven aluli hadirokkantak száma 250 ezer, az összlétszámuk meg 800+ ezer. Sőt, folyhat valamilyen titkos háború még mindig, mert évente 50 ezerrel nő a számuk.

sanbernabeu 2009.03.23. 12:52:47

Konkrétan a példanál azért nem helyes a hatodikban megváltani es a masodikban hasznalni, mert nem azonos dijszabas él a két kerületben. A 2. kerület jóval drágább, mint a 6. igy értelemszerű hogy nem érvényes a jegy. Egyébként azonos tarifánál vszeg nem fog szőrözni az ellenőr, azert mert máshol váltotta a jegyet. Eltérésnél minden bizonnyal igen.

assasin 2009.03.23. 12:53:31

@ar5jut:

Te.


Értelmes, és logikus érvekre ennyi volt a válaszod..

ivanolsen 2009.03.23. 13:01:03

@sanbernabeu: És az is értelemszerű, hogy tudod előre mennyi ideig leszel mondjuk a MÁV korházban, de ha véletlen tovább akkor kirohangálsz bedobálni még két órákat? Ha viszont végzel 20perc alatt akkor ki adja vissza a befizetett 2órából fennmaradó összeget? És ha 3 utcával arrébb van dolgod eljátszhatod előlről az egészet! Szánalmas az egész, és ezen sima maszek emberek gazdagodnak, nem az önkormányzat aki valamit visszaadhatna neked, mondjuk az utak, járdák stb. javításával...

dr. Trebitsch 2009.03.23. 13:03:58

A parkolótársaságos urak álláspontja szerint, mivel sok a visszaélés, (ez valóban így van) fizessen mindenki parkolási díjat, független attól hogy parkol-e egyáltalán, sőt akkor is fizessen, ha nincs kocsija. Őket viszont mind börtönbe csukatnám, mert sok a betöréses lopás Magyarországon. Akár közöttük is lehetnek betörők. Normális társadalmakban egyébként akkor lehet megbüntetni bárkit, ha bizonyítható. hogy Ő követte el a kihágást. Ellenkező esetben kártérítést fizetnek neki. Nálunk is meg lehetne ezt oldani: ha jogtalanul büntet a parkolóőr, akkor neki kell kifizetni a kuncsaft kárát (utánajárás, időveszteség, és a kiszabott büntetéssel legalább azonos összegű kártérítés a nem anyagi kárért.

egy rokkantigazolványos 2009.03.23. 13:05:44

@undefined a.k.a. Boylepke:
Jut eszembe. Nekem sincs automata váltóm meg ilyesmim. A pedált nyomni vagy gyalogolni, netán megtartani magad egy fékező buszon, nem egészem ugyanaz. Aki azt gondolja, hogy csak annak jár a parkolás, aki járni se tud, annak teljes szívből kívánom az én csípőficamomat, 8 műtétemet (azaz 9 volt, tulajdonképp, mert szülni se tudtam rendesen), aztán járjon tömegközlekedve dolgozni.

sanbernabeu 2009.03.23. 13:15:48

Sztem a kórházaknal valoban nagyon gazos allapotok uralkodnak. Ismerem a mávos sztorit is, de a 8ban a Mária u-ban levo helyzetet is, ahol raadasul 3 oras korlat van. Ezt önkormanyzat szinten kene megoldani, mert egy korhaznak rendelkeznie kene ingyenes parkolohellyel, hisz nem lehet kiszamitani, mennyi ideig lesz bent az ember. Teljesen jogos ezen a reszen a felhaborodas. A minap pont talalkoztam ezzel, a hölgynek a 20 eves lanyat mutottek daganattal, teljesen jogos, hogy nem a parkolojegy hosszabbitasaval fog foglalkozni, mikor halal ideges, meg aggodik. Ez alap emberseg, és ezert kene ingyen helyeket biztositani a korhazba erkezoknek.
Csak sajnos az is tenyszeru, hogy miutan ez kialakulna, az is odaallna, aki nem a korhazba jott, szal ugy lenne kaksi az egesz, ahogy van.

sanbernabeu 2009.03.23. 13:23:12

Jut eszembe, csak jóindulatból szeretném felhívni az autósok és mindannyiotok figyelmet, hogy most szombaton munkanap van, tehát a parkolásért is fizetni kell!!!! Ezt csak azért mondom így, mert a mi cégünk erre a napra berendelt mkit dolgozni, aki él és mozog vezényelve van, hisz ilyen esetekben 5-6 szor annyi pótdíj szokott készülni,mint rendes munkanapokon, szal brutális.
Csak ezért mondtam, hogy figyeljen mki!!

Sancee 2009.03.23. 13:35:18

@sanbernabeu:
Thanx. megkiméltél egy jókora sz*pástól:)
Teljesen el is felejtettem, plázában gürizek fel se tűnnek amúgy a hétvégék....

Paulina63 2009.03.23. 13:42:40

Az I. kerületben lakom és szinte naponta azonos helyen parkolok. Apósom egyik lábát amputálni kellett és a cukorbetegségéből kifolyólag 90%-osn vak is. Elég sűrűn van nálunk, hiszen egyedül nem igazán tud ellenni. Sorozatban büntetnek meg engem is hasonló "szövegekkel". Bementem az Iskola utcában lévő parkoló társasághoz, hogy töröltessem a bűntetést. Én naiv lélek azt hittem ez egy pillanat műve. Hát nem. Kioktattak, bevizsgálták a kártyát és végül nem fogadták el. A központba írtam egy panasz levelet, de előtte a Magyar Autóklubb jogsegély szolgálatától kértem tanácsot. Ők szinte lediktáltak egy levelet amit elküldtem. Erre a levélre semmi reakció, pedig 3 hónap már eltelt. Azóta megint vagy 5 db bűntetésem van. Nem veszi észre ez az egyetemet végzett parkolóőr, hogy naponta ugyan az a kocsi ugyan azon a helyen áll, akkor talán nem kellene megbűntetni? Nem is fogja észre venni, addig még jutalékot kapnak a bűntetések után. Talán nem így kellene sponzorálni őket.

Reggie 2009.03.23. 13:45:50

A parkoloorokre vadaszengedelyt kene kiadni...

butterflypowder 2009.03.23. 14:05:05

Sziasztok!

Vagy azokra kéne kiadni, akik ilyeneket írnak, elgondolkodtató.

Egyébként ez az egyetemet végzett parkolási ellenőr valószínűleg azért nem tudja, mert nem hogy hetente, még havonta kétszer se megy, ugyanarra a részre, nézd el neki, hogy nem jegyzi meg , melyik autó hol áll úgy, hogy lehet 2-3 hónap múlva fog ugyanazon a pályán járni. Egyébként meg ha 5 csomag van rajta, akkor el kéne gondolkodni, hogy miért teszi ki rá 5 különböző ellenőr is, talán mind úgy véli, hogy vmi nem okes ? 1.ker korlátos is, 3 óránként kikerül a csomag.
Egyébként meg, hülyeség bántani az ellenőröket, és ismerek néhányat, azért tudom, mi hogy műxik. Autós vok és kaptam már csomagot lejárt jeggyel néhányszor, az adott pillban igaz bosszúság, de absz jogos, elkéstem, fizetnem kell.

Ha meg vkinek érvényes az engedélye, csak vmi folytán kikerül a csomag mégis, teljesen mindegy hogy milyen kommunikáció történik a céggel, a bíróságon úgysem állja meg a helyét, költsége nincs az autósnak, és bukja is a felperes. Jogász vok, tudom.
Nem hiszem, hogy mindig a legkisebb pontot kell támadni, jelen esetben az ellnőrőket. Persze őket lehet, velük van szemtől szembe kontaktus, de ők a gépezet legkisebb részei. Be kell menni az ügyfélszolgálatra és ott kell kinyitni a szánkat, ha igazunk van, az ellenőrt durván felelősségre vonják, senki se higyje , hogy nem.
Mindig a fejétől bűzlik a hal, ezt senki se felejtse. Azért mert hibás egy rendszer, v rossz a rendelet, nem a legkisebb emberek a hibásak.

Balance Of Power 2009.03.23. 14:10:11

En azt nem ertem, hogy miert nem lehet beazonositani 2 perc alatt, hogy valodi-e egy rokikartya? Parkoloor ranez, beszol valami kozpontba vagy megnezi egy adatbazisban es ha benne van, hagyja; ha nincs, buntet.
A rendorok is valami ilyesmit csinalnak a forgalmival igazoltataskor. Tudom, hogy a parkoloor nem hatosag, de sokkal egyszerubb lenne az elet. Nem hiszem, hogy nincs egy kurva nyilvantartas a jogszeruen kiadott rokimatricakra.

Egyebkent az a baj, hogy en magam is ismerek embereket, akik siman meseltek, hogy a nagymamajuk kartyajaval parkolnak vagy hogy hamis a kartyajuk. Es ok voltak meglepodve, amikor kiakadtam ezen. Sajnos ez az atlag moralis es szellemi szint. Nem is erti, hogy mi a problema a parkolasaval.

Balance Of Power 2009.03.23. 14:13:54

@sanbernabeu: A videkiek gyakran nem tudjak, hogy sima szombaton nem kell fizetni, nem ugy, mint a videki nagyvarosokban. Ez speciel egy baromi nagy engedmeny a fovarosi autosoknak. Ugyhogy ha ilyenkor latom, hogy valaki az automatanal matat, szolok neki, hogy nem kell. Jo kiscserkesz-e vagyok?
De ezen a szombaton akkor nem teszem ;)))

sanbernabeu 2009.03.23. 14:32:35

Sajnos a parkolási ellenőrök nem tudják lekérni a mozg.serült engedélyeket, csak a többit, ugymint lakossági, intézményi v egészsegügyi. Ezek szerepelnek a bm adatbazisaban , amit a pda-n keresztül lekérunk rendszám alapjan. A rokis kártya egy másik történet, azt mi nem tudjuk beazonosítani, csak azt hogy minden olyan info latszik e rajta, ami nekunk kell.
Egyebkent tavaly volt egy olyan "akcio", hogy egy meglevo lista alapjan, kellett figyelni a sorszamokat, de csak a toredeke lett meg, mint jogtalan felhasznalo. Nyilvan ezek azok az esetek, amiket jelentettek a jogos felhasznalok, mert mondanom sem kell, hogy kocsikat tornek fel csak a kartyaert, szanalmas.
Egy emlekezetes eset egy fekete mercis csavohoz kotheto, akinek egyik nap lefüleltek a hamis kartyajat ( lopott volt ) , kihivtak a rendorseget, elvettek a kartyajat, masnap mar masik kartya volt az illeto autojaban.

Balance Of Power 2009.03.23. 14:39:07

@sanbernabeu: A rokis kartya miert nem szerepel a BM adatbazisaban? Miert nem vittek ezt is fel anno? Nyilvan valami olyan hulye alsagos megfontolasbol, hogy "nem illik" firtatni, hogy valaki tenyleg mozgasserult-e vagy sem.
Faszt nem illik. Egyszer kellene felulvizsgalni az osszes kibaszott kartyat, sot az osszes leszazalekoltat, nem kerulne annyiba, mint amennyi kart a kamu mozgasserultek okoznak.

sanbernabeu 2009.03.23. 14:49:08

Szerintem azért bonyolultabb a helyzet, mert mig a többi engedelyt rendszamra es keruletre adjak ki, addig a mozgasserulteket szemelyre, es egy szemely bmelyik autoban utazhat, amikor is jar nekik az ingyen parkolas.
Variltak vmit azzal kapcs. hogy mostmar csak egy bizottsag engedelyezheti ennek az engedelynek a kiadasat, de gondolom itt is van kiskapu ill azok az esetek amik eddig tortentek es jogtalanok maradnak annyiban. Erdekesseg hogy a mostansag lathato engedelyek nagyresze vmi csoda folytan 2013ig ervenyesek, vagyis a jogtalan felhasznalok minima addig ingyen fognak parkolni, addig meg kitalaljak hogy juthatnak ujabb engedelyhez.

kangep 2009.03.23. 15:20:54

Gyengébbek kedvéért elmondom, hogy a rokkantak nem azért parkolhatnak ingyen, mert nincs pénzük (miért ne lehetne?), hanem azért, hogy közel tudjanak parkolni ahhoz a helyhez ahol dolguk van. Innentől kezdve szarjon sünt minden gyökér, aki szerint minden rokkant csóró, vagy fizessen a parkolásért. Több empátia jót tenne ennek az országnak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.23. 15:25:19

@sanbernabeu: És mi a helyzet ahol a park.őr tudja,melyik roki kártyát nem kell ellenőrizni.
Mert ilyen is van. Csak nem korrupció?
Ügyfélszolg. aszongya tegyen feljelentést a rendorségen, mi nem vagyunk illetékesek.
Bizony, csoportosan előforduló romákrol /PC/ van szó .

2009.03.23. 17:18:17

Érdekes dolog: a VI. kerületben a Bajnok és a Kmety u sarkán rendszeresen parkol egy zöld Skoda FURGON, még látható rajta a postás matrica és a tetején a szám. Természetesen rokikártyával, pedig ez a kocsi a sarkon található alpinista cég munkás - raktárautója. A cégtulaj egy sárga BMWvel járkál, ekkor azon a kocsin van a kártya (az másik kérdés, hogy mindig két kerékkel a járdán áll). A dolog pikantériája, hogy 60 méterre van a parkolóőrök székháza. Érdekes módon SOHASEM ellenőrizték.

sanbernabeu 2009.03.23. 17:25:04

Te honnan tudod, hogy sohasem ellenőrizték ? Ott állsz minden nap 8-18 óra között az autó mellett ? Minden bizonnyal megfelelő módon rakja ki a kártyáját és nem lehet vele mit kezdeni.

Xezs 2009.03.23. 19:13:02

@mamucs: Csak szólok, hogy az "őt" szót teljesen helyesen írtad, sokan (te is) az hiszik hogy nagybetű pedig kurvára nem.

Xezs 2009.03.23. 19:29:46

@kázoli: Szerinted mennyire szánalmas egy blogon kérkedni azzal, amid van?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 22:49:16

@Énbagoly: "A parkolási társaságoknak már nem is sün járna, hanem valami nagyobb és szúrósabb. Van ilyen?"

Mélységi bombához mit szólsz? en.wikipedia.org/wiki/Naval_mine

vhm 2009.03.24. 02:01:08

@Paulina63: Legyen mindenből másolat, tértivevények elrakva. Ezzel te megtetted a PTK szerinti kölcsönös együttműködési kötelezettségedet, ők nem. Kész. Majd a bíróságra beküldöd az egészet, ha perelnek. Addig sz*rd le az egészet. Nekik különben sincs jog/hatáskörük a kártyákat ennyire ellenőrizni...

j311 2009.03.24. 05:22:55

"És az utolsó pont az i-re, ami miatt végül beírtam nektek, a következő: a minap látom, hogy egy parkolóőr rutinosan megcsinálja a büntetést egy mozgássérültes autóra, de aztán szépen zsebre rakja azt és éppen tovább áll."

Teljesen átlagos, nap mint nap látni ilyet. Leginkább a kisebb forgalmú utcákra jellemző.

2009.03.24. 08:52:54

@ kangep 2009.03.23. 15:20:54
Szerinted a rokkantak azért parkolhatnak ingyen, hogy közel legyenek a bejárathoz.
Melyik bejárathoz Cicabogár ?
És ki mondta hogy ott pont van egy üres parkoló ahova mennek ? Ha mondjuk egy mozgássérült a Dembinszky utca 12-be akar menni akkor ott előtte pont lesz egy üres parkoló ? És ezért nem kell fizetnie, hogy pont a ház előtt legyen üres ? Mi köze a szabad parkoló helyeknek ahhoz hogy a parkolóautomatába nem kell pénzt dobnia ?

Te kevered a bevásárlóközpontok bejáratához felfestett rokkant jeles parkolót, de az amúgy is ingyenes mindenki számára.
Szóval dugj föl magadnak egy sünt mielőtt ökörségeket beszélnél.
Te

lótumfaktum 2009.03.24. 10:21:38

@sanbernabeu:" stimmelhet az idő de a nap mondjuk nem, vagy a kerület , ahol váltotta, mert mondjuk előbb végzett a hatodikban és megállt utána a 2.kerben azzal a jeggyel. Ez igy nem okes."

Tényleg még nem reklamálták meg,hogy egy parkoló társaságnál nem parkolhatok több helyen az érvényességi időn belűl az ember?
elv. fizettem ha előbb elmegyek pénzt vissza nem kaphatok.
A szlovákok csak előttünk vannak ,nem csak az pénzükben még ezt is megszüntették.náluk van jó világ?

Navarone 2009.03.24. 12:14:14

Szerintem ideje, hogy a rokkantkártyákat visszavonják, mert csak visszaélések történnek velük.

ganxsta 2009.03.24. 15:38:45

Én apósomat szoktam furikázni az ő kártyájával.Történetesen nagy és drága autóm van,szeretek szakadt farmerben járni,fülbevalót hordok;így természetesen célpontja vagyok a rendőröknek+parkolóőröknek.Akkor most a látszat a fontos....?

kangep 2009.03.24. 15:50:44

@Kulics: Nah, akkor játsszuk le a dolgot lelki szemeinkkel. Rokkant leparkol, elszalad az automatához, visszaszalad a kocsihoz, aztán beszalad ahova eleve indult. Milyen igaz.

Gratulálok.

efT 2009.03.24. 17:07:04

népnevelés és megfélelmlítés, ostoba módszerrel (már ha igaz)

2009.03.24. 20:00:47

@ kangep 2009.03.24. 15:50:44
Cicatündérvirágszál: smsben megváltott jegyről hallottál-e ?
De ha most azzal jössz, hogy kifogyott a térerő a mobiljából és el kell gyalogolnia szegénynek a legközelebbi mobilátjátszótoronyhoz, akkor megadom a két pontot és te nyertél.

sanbernabeu 2009.03.24. 20:10:43

Reggel úgy döntöttem számolom milyen arányban találkozom a pályámon mozg.sérült igazolvánnyal. Dob utca volt a legizgisebb, az első 19 autóból 16nak rokikártyája volt. Aztán végig másztam a Klauzál tér egyik felén, ott a helyzet picit jobb volt, a 12 autóból 7 nek volt rokikártyája, mig az Akácfa utca kb 150 méteres szakaszán ismét 14 mozg.sérült kártyát találtam. Na szal ez brutális.

kangep 2009.03.25. 11:51:05

@Kulics:

1) Azt állítod tehát, hogy az ország bármely pontján működik az smses parkolásidíj fizetés.

2) Azt mondod, hogy a rokkantak nem azért parkolhatnak ingyen, mert így könnyebb, kényelmesebb nekik, hanem azért, mert csórók. De azért mobiljuk legyen?

3) Jómúltkor láttam egy bácsit a tévében, akinek konkrétam a kézfeje hiányzott, mind a kettő. De sikerült úgy átalakítani a trabiját, hogy rendesen részt tudjon venni a forgalomban, vezethessen. Adjál neki mobilt. Vagy parkolóautomatát.

4) Természetesen mindent meg tudnának oldani a rokkantak, el tudnának jutni az automatáig, küldhetnek smst. A paralimpiákon emberfeletti teljesítményeket lehet látni, simán rávernek az átlagemberre. Ettől függetlenül szerintem nyugodtan segíthetünk nekik, hogy könnyebb legyen az életük. Érdekes módon, nyugaton senkit nem zavar, ha a mozgáskorlátozottak előnyöket kapnak. Itt meg megy a puffogás, ha csórók, azért, ha gazdagok, azért.

5) Egy kérdés: miért is zavar téged, hogy ők ingyen parkolhatnak, te meg nem? Csak nem irigy vagy?

6) Ezt a cicamicás ratyidumát meg hagyhatnád estére, amikor sorjás zártszelvénnyel reszeled a fingódat a sok beteg állatnak a kamionparkoló húgyszagú sövénye mögött.

LAttilaD 2009.03.26. 12:22:22

@Bit Rot: 2009.03.23. 08:17:11
A számítás jó lenne, ha a parkolókártya az autónak járna és nem az embernek. De az embernek jár. Vannak, akiknek van igazolványuk, de nincsen autójuk. Máshol több embernek van igazolványa egy családban, de csak egy autójuk van.

LAttilaD 2009.03.26. 12:29:10

@ar5jut: 2009.03.23. 10:08:49
Az, hogy a mozgássérültek nem járnak drága autóval, engem arra emlékeztet, hogy nem járnak magas autóval; a történet leírva itt: 1588.lattilad.org
Tudod, ar5jut, a mozgássérültek olyan autóval járnak, amilyen van. Ha a szomszéd hajlandó elvinni őket a hatvanmilliós AudiRollsMercijével, akkor azzal mennek.
Amúgy mi az, hogy „drága autó”? Nekem egymillió forint elérhetetlenül nagy összeg, de ennek minden autó a többszörösébe kerül.

LAttilaD 2009.03.26. 12:32:02

@ar5jut: 2009.03.23. 10:19:09
És a mozgi polgár kutassa föl, hogy melyik a tömegben ar5jut, aki szíves örömest bedobja azt a pénzt?

LAttilaD 2009.03.26. 12:38:20

@barázda_billegető: 2009.03.23. 10:47:02
Ezt most nem tudtam követni, bocs. A mozgi polgár bemegy ügyet intézni, leparkol a hivatal előtt, elmegy bevásárolni, leparkol egy üzlet előtt, hazamegy. Másnap bemegy a városba, leparkol három helyen. Ez így megy egy hétig, aztán kap huszonegy felszólítást, hogy igazolja a rokkantságát? Vagy hogy képzeled?
Meg mi az, hogy az ellenőrök megtekinthetik? A mozgi polgárt? Már ne haragudj, de egy ellenőrnek ehhez se képzettsége, se hatásköre, ahhoz orvos kell, hogy eldöntse, mozgássérült-e valaki, és még annak sincs joga hozzá.
Ugyanis a jogosultságot már igazolták. Egy kék kártyával az ablak mögött. Minden egyéb csak duma.

LAttilaD 2009.03.26. 12:41:37

Még billegetőnek: „Aztán kérdem én, miért ne lehetnne a rokkantkártya fényképes?”
Tájékoztatlak, hogy a rokkantkártya öt éve fényképes.

LAttilaD 2009.03.26. 13:19:45

@ave: 2009.03.23. 11:33:34
„Be kell nezni, ha nincs kezigaz, de legalabb automata valto, akkor csomagot neki. X5? szinten csomagot neki.”

Szóval akinek nincs szüksége se kézigázra, se automata váltóra, az forduljon föl, mi?

„Persze a legjobb lenne, ha az igazi rokik rendszama meglenne a parkolooroknel a kezicomputerben.”

Köszönöm, hogy megszüntetted a közlekedési lehetőségét mindazoknak a mozgássérülteknek, akiknek nem telik saját autóra. Ez a mozgik többsége.

LAttilaD 2009.03.26. 13:31:04

@peca1000: 2009.03.23. 11:35:21
Ez klassz ötlet. Szóval a mozgi rohangáljon (amit nem tud) a parkolóórához (amit esetleg nem tud kezelni), és hitelezzen a parkolási önhatóságoknak esetleg súlyos százezreket egy éven át, aztán majd esetleg visszakegyeskedik neki.
Most már elvesztettem a fonalat. Itt mindenki azt mondja, hogy a mozgik olyan szegények, hogy akinek nem húszéves Trabantja van, az biztosan csaló. Szerinted viszont telik arra, hogy egy éven át tömködjük az automatákat, mint a perselymalacot.

LAttilaD 2009.03.26. 13:33:28

@Zsola777: 2009.03.23. 12:03:16
„Itt lenne az ideje, hogy a mozgássérültek kikényszerítsék”

Ez aranyos volt, Zsola. Láttál Te már mozgássérült-érdekvédelmet ebben az országban?

LAttilaD 2009.03.26. 13:42:06

@sanbernabeu: 2009.03.23. 12:21:30
„Történetesen ha az illetőnek mozg.sérült engedélye van, akkor azt a szélvedő mögé úgy kell kihelyezni, hogy látszódjon mind a fémcsík, mind az érvényességi idő.”

Oké, akkor most képzelj el egy valóságos mozgássérültet. Tolókocsist. Odarakja a kártyát az ablakba, aztán kikászálódik a kocsiból, de mivel tolókocsis, alacsonyabban van a feje, mint a Tied. Ezért megkér valakit, hogy ugyan legyen szíves már megnézni, hogy látszik-e a csík meg az idő. Nem, feleli az illető és továbbmegy. Pofa visszakecmereg az autóba, hiszen a tolókocsiból nem éri el a kártyát, megigazítja. És kezdi elölről (miközben természetesen időre megy valahova). Te meddig bírnád?
Nekem sokkal szimpatikusabb a következő felállás. Nekem van egy parkolókártyám, amire teljesen jogosan tettem szert. Kötegnyi papírral tudom igazolni, hogy csakugyan jogom van hozzá. Nektek lehet tizenhét fotótok arról, hogy a kártyának melyik része látszott vagy melyik nem látszott, de én ettől még mozgássérült vagyok, kártyatulajdonos, és jogom van ingyen parkolni. Akármelyik része látszik vagy nem látszik. Innentől elmehettek a sunyiba.
Mit szólsz ehhez a változathoz?

„A parkolási ellenőr a munkáját végzi, adott esetben úgy végzi jól, ha a munkaidejében minél több jogos pótdíjat csinál meg. Ő ezt nem élvezi, nem azért csinálja, mert öröm neki, hogy pótdíjaz, hanem azért mert ez a munkája.”

Most nagyon megnyugodtam, Sanbernabeu. De komoan! Nekem eddig még nem raktak mikulászacsit a kocsimra, de ha megteszik, akkor most már nyugodt lélekkel kifizetem kéthavi rokkantjáradékomat, mert tudom, hogy az őrnek nem volt öröme benne.
süti beállítások módosítása