Tékozló Homár

Egy évig fizetheti ellopott autóját a Groupamának

2009.06.18. 12:17 | jackyll | 124 komment

Bandesz76 apokaliptikus szopóörvénybe került, amikor éppen két héttel Casco-évfordulója után ellopták Opeljét. A Groupama ugyanis úgy gondolta, addig nem adja ki bonuszigazolását, amíg nem rendezte az ellopott autója felmondott szerződésének hátralévő 11,5 havi díját. Merthogy az nekik jár. Ezen egyébként maguk a groupamások is meglepődtek:

Március második felében ellopták az Opelünket a ház elől. Nem csak a mienket, a szomszédunkét is, ugyanazon az éjjel. Nem csak a szomszédunkét, másik négy Opelt is elloptak Zuglóból szintén ugyanakkor. Azon a délelőtt csak autótlanná tett Opel tulajdonosok ültek egymás mellett libasorban a zuglói kapitányságon. A nyomozás – mi mást is várnánk – sikertelen volt, a minden bizonnyal nem kezdő tettes, vagy tettesek nem akadtak horogra. A szervezett autólopás pedig virágzik tovább, a hat Opel egyidejű ellopása sem érte el úgy látszik a szükséges ingerküszöböt.

A casco ügyintézéshez igényelt tizennégy különböző papír nagy részét a lopás napján, a maradékot a rendőrségi nyomozás lezárultával leadtam, majd néhány héttel később a Groupama Biztosító átutalta a számára szimpatikus összeget. A Biztosítót az üzletszabályzatában és a biztosítási szerződésben lefektetett szempontok ellenére sem a piaci árak, sem a hiteles Eurotax értékelés nem érdekelte, az önrész levonásán túl további majdnem 20%-kal kevesebbre ítélte autónk értékét, valamint számomra meglepő módon díjhátralékot is levont, ami éppen megegyezett öthavi casco díjjal, miközben azóta háromszor – bár a biztosításomat már felmondtam – inkasszóval is levont további háromhavi díjat. Minden indoklás és magyarázó levél nélkül, csak úgy Groupamásan, azaz újabban Groupama-Garanciásan. Díjtartozásom pedig nem volt.

Hogy derült ez ki? Úgy, hogy az egy hónapja megígért, postán küldendő bonus igazolásom máig sem érkezett meg, így ismét felkerestem az ügyfélszolgálatot, ahol bár nem ismerték a háttérszabályozást, némi szóváltást követően hamar kiderítették, hogy mi a baj: nem fizettem be további háromhavi díjat a levont öthavi és a háromhavi inkasszós levonás után, ezért, bár lezárt a biztosításom, és március óta az autóm sincs meg, nincs kiegyenlítve. Azaz, casco évfordulóig nem rendeztem, az évforduló pedig jövő év március elején lesz. Tehát akkor kapom meg a bonusigazolást, ha az autóm ellopását követően még közel egy évig, a biztosításom évfordulójáig fizetem a díjat, miközben autóm ekkor már egy éve sehol, tehát biztosítani sincs mit. A Groupama szerint megilleti őket a díj, bár a szabályozás az ügyintézőket is meglepte.

Egyszerű fejszámolással rájöttem, a lúzer kategóriába tartozom, mivel az autómat pont az évforduló után két héttel lopták el, de az is kiszámítható, hogy a Groupama Biztosító nagy átlagban hathavi további díjat még lehúz az autójától megfosztott kliensről. További fejszámolással pedig oda jutottam, hogy a hatéves Opelünk ellopása eddig nekem négyszázötvenezer mínuszt hozott casco mellett. Éljenek a biztosítók és az autótolvajok, a bulin eddig egész jó arányban ők nyertek.
 
Bandesz76

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Troppauer Hümér 2009.06.18. 12:22:15

Azaptyaf@szát az összes autótolvajnak, és lehúzós, idióta biztosítónak!

FONTOSCH!!!

ngeri 2009.06.18. 12:27:28

Érdekes, nekünk akkor lopták el az opelünket, amikor lejárt a casco, és nem kötöttük újra...Akkor többen azt mondták, nem véletlenül

Schobert Pákó 2009.06.18. 12:28:34

Köztudott, hogy nő a bolti lopások száma is! Itt a bizonyíték (csak erős idegzetűeknek):

www.youtube.com/watch?v=39ZyTt_nP40&feature=related

gelsystem 2009.06.18. 12:35:12

na végre, hogy nem dobogó!

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.18. 12:36:10

Ez nem így van. Szerintem menj és hisztizz miatta. A Casco bár egy évre van kötve de ha megnézed a szerződést, akkor az autó ha kikerül a tulajdonodból akkor a cascot sem kell tovább fizetni. Ez kb olyan mintha eladnád és még 1 évig te fizetnéd utána a cascot.. Szóval valamit nagyon félreértelmeztek a Grupamánál. Érdemes érte ordítani kicsit. Ja az autó után kifizetésre kerülő bizosítási összeggel neked is egyet kell értened. Amit ők utalnak az egy általuk megálmodott összeg. Ha belementél és átvetted, akkor annyit kapsz érte.. De nem kell elfogadnod hanem hívhatsz szakértőt illetve eurotax árfolymot is számoltathatsz.. ilyenkor bele kell venni pl a kmállást meg azt h milyen sérülések voltak az auton.
Érdemes volna verned az ajtót kicsit, miután átolvastad a szerződést és tisztába kerültél az abban foglaltakkal.
Az meg asszem külön törvényellenes ha önhatalmulag levontak a számládról. Kivéve ha engedélyezted nekik elötte...

médinhángöri 2009.06.18. 12:37:06

Már aszittem, egész nap csak pizza van :-)

médinhángöri 2009.06.18. 12:43:03

Hála a jó égnek, hogy nem kötöttem át a kaszkómat a grupamához... valszeg én is ki lennék akadva. De tényleg verni kell az asztalt, nincs igaza a grupamának. Szarjanak kövér sünöket.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.06.18. 12:44:04

Jelentsd fel őket a Biztosítási Felügyeletnél.

betépett felhasználó 2009.06.18. 12:46:56

koztudott hogy a groupama lopdossa ossze az opeleket hatosaval.
majd ukrajnaban eladja oket egyesevel.
benne van a neveben : GROUP!!

Vontahenger (törölt) 2009.06.18. 12:49:33

Minden casco olyan, hogy teljes éves díjat kér, max részletekben fizeted. Ha kifizetéssel lezárásra kelül (totálkár, lopás), akkor bizony a teljes éves díjat is ki kell fizetni (vagy levonják a kifizetésből).

Andoron 2009.06.18. 12:50:14

Nekem a MÁVnál annak idején megszűnt, jött a levél, h a fennmaradó összeget átadták a Generallinak, aki a következő jelöltem volt, majd a Generalli kereste rajtam a "már átutalt" összeget, mire én felmondtam a szerződést, és átmentem az allianzhoz, mire a Generalli nagyon elmésen azt az igazolást küldte az Allianznak, hogy ők mondták fel, mert én nem fizettem.. :)

Szép az élet :)

flimo13 2009.06.18. 12:52:52

Mit vártál franciáktól, az ország kétharmadát is ellopták, majd pont egy szaros opel okozna nekik lelki törést :))

Borcsika 2009.06.18. 12:59:42

na akkor én most egy kissé be vagyok kakkantva. OTP garanciás casco-m van, de azok most begroupamásodtak. Akkor évforduló környékén betonozzam be az autómat, mert tegyük fel, hogy januárban van, és még akkor pofán csapják az autót, akkor 12 hónapot kifizethetek a semmiért? hát ez grandiózus.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.18. 13:00:17

@Vontahenger: rosszul tudod, ugyanis ha pl eladod a kocsidat akkor nem kell még x hónapig fizetned a cascot..

Vontahenger (törölt) 2009.06.18. 13:01:23

@Borcsika: Baszki. Olvassátok már el a szerződéseket. Gyakorlatilag minden Casco ugyanígy működik. Igen, ha az évforduló másnapján ellopják, akkor úgy jártál. Ez nem csak a groupamánál van.

Vontahenger (törölt) 2009.06.18. 13:02:45

@Nuunius: Igen, mert az eladás az más. Akkor nem történik kifizetés.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.18. 13:04:41

@Vontahenger:hát igen, de ez az ami szabályellenes. Ugyanis nem a kifizetéstől kell függenie hogy mikor vonnak és mikor nem. Egyszerűen a kifizetésnél lenyúlják azt a pénzt.. Pedig nincs rá semmilyen joguk. Önkényesen döntenek, ezért kell hisztizni. Hidd el lopták már el autómat, cascos volt, hisztiztem és nem fizettem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.18. 13:04:42

Nézd meg, mit írtál alá a szerződésben. És ne hagyd magad!

Manyizga (törölt) 2009.06.18. 13:05:04

Casconak éves díja van, amit havi részletekben fizethetsz. Magyarán, ha ellopják/eladod év közben, akkor a cascot még tovább kell(ene) fizetned.
Legalábbis, ha szeretnéd megtartani a bónuszodat. Különben nem kell fizetni.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 13:09:30

ehhez sajnos nem tudok hozzászólni, mert amikor ellopták a kocsimat, a hátsó ülésen volt a laptopom

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.18. 13:11:11

@Manyizga: Akkor ha Casco-t veszek, átlag fél éves díjat bukok? Lehet hogy így van, de nagyon nem tetszene. Olyan, mintha a telefonszolgáltató megkezdett órákat számolna.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.18. 13:12:11

@Egyéves Önkéntes: Akkor most lassan mondom, hogy megértsd. Neked nem csak a kocsidat lopták el, hanme a laptopodat is.

tibro · http://www.tibro1977.hu 2009.06.18. 13:15:03

sziasztok, nem olvastam végig el a cikket, sem a kommenteket, de ez a biztosítási szerződésben benne van, hogy év végéig rendeznie kell ilyen esetekben is a díjakat. vagyis ellopják, totálkáros lesz autót, kapnál érte 2millát (önrésszel csökkentve), a casco 200e/év, akkor megkapsz érte 1.8-at.

sajnos ez egy ilyen "sport". nekem sem teccik

EÖ (törölt) 2009.06.18. 13:18:56

@atpijkamo: jó, de hogy olvassam el a kommented, ha a monitort is vitték???

Magam_a_Mondomét! 2009.06.18. 13:19:58

Tudok olcsón OPEL-t eladót!
Akár hatot is!

csárli hárper 2009.06.18. 13:20:08

szerintem meg Casco-nál nem érdekes az évforduló,nem fizeted két hónapig, felmondják, mehetsz amerre akarsz, nálam legalábbis így volt....

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 13:21:29

Gondolom a szerződést nem sikerült elolvasnod, mielőtt megkötötted!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.18. 13:24:01

@metal: az a gyanúm, még most sem olvasta el.

@ezittenkéremmagyarország: igen, de akkor buktad a bónuszt.

@Egyéves Önkéntes: nálam van a laptopod! miért nem szóltál, hogy kell?

indapass90210 2009.06.18. 13:26:12

@metal: Van olyan, aki bármilyen szerződést elolvasott, mielőtt aláírta? )))

Bit Rot 2009.06.18. 13:28:37

"Casconak éves díja van, amit havi részletekben fizethetsz. Magyarán, ha ellopják/eladod év közben, akkor a cascot még tovább kell(ene) fizetned."

Ha viszont fizetned kell úgy, hogy már nincs autód, akkor az is a te károd.

A kárt viszont (az önrész kivételével) a biztosító köteles megtéríteni!

sonicboom 2009.06.18. 13:28:44

Biztosítók általi szopatás ellen ajánlott autós jogvédelmi biztosítást kötni.
contact.sonicboom@gmail.com

xunilo 2009.06.18. 13:28:49

Hali,
Sajnos el kell keseritsek mindenkit, aki azt gondolja h nem kell kifizetni a cascobol az evforduloig hatralevo dijat. Nekem kb 5 eve loptak el az automat, a biztosito ugyanugy levonta az evforduloig hatralevo dijat, mondvan a casco egy evre szolo szerzodes. Lesz***jak h elloptak. Akkoriban nem nagyon volt meg bonusz, de szerintem az a velekedes nem igaz, h ha nem akarod a bonuszt akkor nem kell kifizetni az eves dijat. Ugysem mi dontjuk el, mert oda sem adjak. Es persze sok minden egyebet is levonnak a vegul kifizetendo osszegbol, talan meg a datumot is. Ilyenkor egy zs betus szo jut eszembe, egyebkent.
Mindenesetre meg mindig jobb cascoval, mint anelkul. Pl ha ellopjak a 2 M erteku kocsit, ha nincs casco-d akkor pont 2M a veszteseg, ha meg van, akkor igaz ugyan h lehuznak ahol tudnak, de megis marad valamennyi penzed... Es a hiresen jol dolgozo rendorsegunk mellett egy budapesti nyugodtan be is kalkulalhatja h el elesz lopva az autoja. Pesten ketfele autotulaj van: akinek mar elloptak legalabb egyszer az autojat, es azok akiknek ezutan fogjak...

xunilo 2009.06.18. 13:29:50

el elesz= el lesz. sorry

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.18. 13:32:54

@Dövan: Én igen a ház-adásvételit, mert olyan különleges ügyvéd ismerősünk van, aki utál bíróságra járni, ezért az ügyfelekkel hangosan felolvastatja a szerződéseket...

tiborkaba 2009.06.18. 13:34:02

Úgy tűnik, el nem végzett munkáért, szolgáltatásért Magyarországon pénzt szedni törvényes és elfogadott dolog. Még mondja valaki, hogy ez itt nem a lehetőségek országa! Ez még nagyobb biznisz, mint 23 milliós Audit bérbe adni állami cégvezetőnek 2 évre 27 millióért.

Hollywood a kanyarban sincs lehetőségek tekintetében...

akos147 2009.06.18. 13:34:42

sünt látta valaki?

EÖ (törölt) 2009.06.18. 13:37:01

@Nelson Mandula: akartam írni, de "no computer and no display present" hibaüzenetet kaptam!

azóta a kis faszenessel homározok!
már amikor homározok!
ugyanis tegnap annyit dolgoztam, hogy már kezdett a homározás rovására menni!

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 13:37:03

@Kitalátor feljegyzete: ugyan nem hangosan, de nálunk is így volt. Addig semmi aláírás amíg mindenki el nem olvasta, meg nem értette

Joc 2009.06.18. 13:37:31

Az Allianz is beszedte a cascot az évfordulóig, én 10 hónapot fizettem feleslegesen, és állítólag törvényesen!!!(bár szerintem ez kizárt, hogy az legyen).
Én ebben az országban már nem lepődök meg semmin sem. Kezdem szégyellni, hogy ide születtem...

Manyizga (törölt) 2009.06.18. 13:38:19

@atpijkamo: Ja. Fogjátok már fel úgy, mintha 1 év hűséggel vennétek egy telefont. Ha másnap ellopják, azért a havidíjat fizetned kell.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 13:38:30

@Dövan: Én igenis el olvasom, volt már miattam sorban állás a Pannonnál, mert a cégem telefon-előfizetési szerződését bizony elolvastam (mind a 20 oldalt), persze nem tetszett az ügyintézőnek, de ez van. Aki aláír elolvasás nélkül egy szerződést, az ne sírjon, ha átvágják! Ez ilyen egyszerű.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 13:40:02

@Joc: Ha aláírtad a szerződést, amiben ez benne volt, akkor törvényes. Ennyi!

tiborkaba 2009.06.18. 13:44:10

@metal: Én ebben nem vagyok biztos. Szerintem az el nem végzett szolgáltatásért fizettetni törvénytelen (vagy legalábbis remélem), és ilyen esetben a törvényt nem írja felül a szerződést. Pl hiába engedem meg neked szerződésileg, hogy legyilkolj, az rajtad nem segít :))

eszenix 2009.06.18. 13:44:56

@metal: Ha egy törvénytelen szerződést írsz alá, az érvénytelen.

mokas_gizi 2009.06.18. 13:46:23

Javaslom PSZAF /Azt hiszem őket is ők felügyelik.../, Sajtó, TV ügyvédje, ügyvédtől nem ártana tanácsot kérni milyen jogi lépéseket lehet tenni...

Ha nem adtál nekik meghatalmazást hogy a számládhoz nyúljanak akkor nem igazán értem hogyan vehették le a pénzt...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.18. 13:46:50

Halkan megjegyzem, hogy a súlyadót is egy évre kell fizetni. Ha tiéd az autó január 1-én, akkor is fizeted az egész éves adót, ha január 2-án eladod.
Viszont aki január 2-án lop 6 db opelt, az határozottan jól jár, mert abban az évben egyik után sem kell adót fizetnie.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 13:47:19

@eszenix: De miért lenne ez törvénytelen?
@tiborkaba: a szolgáltatást elvégezte, mert kifizette a pénzt, amit ígért.

Bit Rot 2009.06.18. 13:47:47

"Ja. Fogjátok már fel úgy, mintha 1 év hűséggel vennétek egy telefont. Ha másnap ellopják, azért a havidíjat fizetned kell."

Ja, csak itt nem telefont veszünk, hanem telefonlopásra biztosítást!


@metal:
"Ha aláírtad a szerződést, amiben ez benne volt, akkor törvényes. Ennyi!"

Ez nem igaz. Szerződés nem mondhat ellen a megfelelő létező törvénynek.

Pl. szerződéssel sem lehet kikerülni a garancia-kötelezettséget, ha a törvény amúgy azt előírja.

mokas_gizi 2009.06.18. 13:49:22

@metal:

Ez így van de úgy tudom hogy ha törvénytelen dolog vagy olyan kikötések vannak benne amik egyértelmű lehúzás stb akkor meg lehet támadni...

Magyarországon sok szemétséget csinálnak a cégek Magyar emberek többségének meg nem igazán van pénze több évig pereskedni...amikor sokan megélni is alig tudnak...
/Mistral Computer is egy elég érdekes cég volt maga a fogyasztó védelem mondta hogy ne vásároljanak ott az emberke mert nem igen tudnak vele mit csinálni...tehát vannak érdekes dolgok kis hazánkban.../

lukit 2009.06.18. 13:50:37

@eszenix: Biztos ezt hajtogatnad, ha kareseted lenne es ezek alapjan nem is kernel penzt a biztositotol.

Lehet itt torvenytelenezni meg magyarisztanozni meg ilyesmi, de inkabb abba kellene belegondolni, hogy a casco dijat 1 evre elore fizeted ki, amire 1 evig vallalja a biztosito, hogy fizet karesemeny bekovetkeztekor. Ezt fel kellene fogni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.06.18. 13:53:00

Sün: légy oly kedves meglátogatni azt a törvényalkotót IS aki lehetővé tette a biztosító számára, hogy a tulajdonból kikerült jármű után is beszedje a nbiztosítási díjat.

Labasmaz 2009.06.18. 13:53:49

@ngeri: En is pontosan igy jartam 2007-ben. Veletlen lenne? Ket hettel korabban mondtam le, uj biztositohoz akartam atkotni, de meg nem volt ra idom. Amugy mondtak is, hogy mindegy, mert az uj Casco elso 15 napjaban nem teritik a lopaskart.

Angliaban az a szabaly, hogy 12 honapra kot eleve az ember biztositast, amit dij fejeben lehet felmondani. A teljes eves dij esedekes (azaz praktikusan nem lehet felmondani), ha teljes karkifizetes tortenik, mondjuk GTK vagy lopas miatt. Viszont, es itt van a marha nagy kulonbseg, a biztositas ettol fuggetlenul atviheto masik jarmure!!! Amit mondjuk az ellopott vagy osszetort helyett vesz az ember, tehat nem habokra fizeti a biztosito feneketlen, mely zsebebe a penzt, hanem kap erte szolgaltatast.

Pittykapitany 2009.06.18. 13:54:04

Nemugyvanaz!
Lopott autot is kell biztositani hiszen abban is keletkezhet kar, nemdebar? :)

Bit Rot 2009.06.18. 13:55:38

@lukit:
"inkabb abba kellene belegondolni, hogy a casco dijat 1 evre elore fizeted ki, amire 1 evig vallalja a biztosito, hogy fizet karesemeny bekovetkeztekor. Ezt fel kellene fogni."

Aha, tehát ha 2 hónap után eladom az autót, akkor az új tulajdonosnak automatikusan lesz biztosítása további 10 hónapig?

tiborkaba 2009.06.18. 13:56:00

@metal: Hát igen, könnyen el tudom képzelni, hogy jó ügyvéddel meg lehet indokolni.

Én csak abból gondoltam, hogy ugye ez egy biztosítás, tehát ha kifizetem a díját júniusig, akkor júniusig garantálják, hogy ha baj van, fizetnek. De ez esetben miért is fizettetik ki velem a díjat decemberig?

Biztos igazad van, hogy szerződés szerint jár a díj, de ez akkor is lehúzás, átbaszás, szemétség. Márhogy ilyen szerződést iratnak alá.

-BENQ- 2009.06.18. 13:56:17

A groupama egy rohadt csaló társaság. Az én kocsimat összetörte egy vétkes autós, elismerte a hibát, de ezek a mocskok nem fizettek, mert szerintük a baleset nem az elmondások alapján következett be. Különben mér nem történt személyi sérülés, ezt írták, akkor fizetnének élből.
Na innentől még az üzletkötőjüket is leköpöm, hacsak hozzámszól.

tiborkaba 2009.06.18. 13:57:47

@Bit Rot: Ja, ráadásul ha visszalopod, még neked fizetnek, merthogy te vagy szerződve! Micsoda biznisz!

labi 2009.06.18. 13:58:21

Sok okostojásnak aki szerint ez törvénytelen, apróbetűs rész a szerződésben ellentmond törvéneknek ésatöbbi:

Polgári Törvénykönyv
546. § (1) Ha a biztosítási esemény bekövetkezik, a biztosító az egész évre járó díj megfizetését követelheti, kivéve ha a felek rövidebb időszakban állapodtak meg.

blogsámán 2009.06.18. 14:01:48

Nem mondom, hogy a biztosító szent, sőt. Nekem nincs is cascom, pedig Pesten lakom, mert az ilyen lehúzásokat nem szívesen élném meg. Ugyanakkor szerintem az is kérdés, hogy mi a kialakult szokásjog. Ha a CASCO szerződéseket általában úgy kötik, hogy 1 évet előre ki kell fizetni (csak legfeljebb részletekben fizetjük), akkor ez van. Persze igazságosabb lenne mindig csak 1 hónapra előre fizetni, de akkor meg azon kesereghetnénk, hogy a fene vigye el, pont a hónap első napján lopták el a kocsit, így 29 napot potyára fizet az ember.
Szóval ha a biztosítók egymással így egyeztek meg, akkor sokat nem tehetünk, legfeljebb a PSZÁF-on és a GVH-n keresztül (erősen kartellgyanús, ha minden biztosító így csinálja) nyomást lehet gyakorolni rájuk ezen gyakorlat megváltoztatására.

tiborkaba 2009.06.18. 14:03:59

@labi: Éreztem én ezt sajnos, az ilyen törvényekért kapnak drága politikus barátaink zsíros Kajmán szigeteki bankszámlát a biztosítóktól.

Létezik ilyesmi máshol is, lobby-nak hívják, csakhát a pofátlanságnak is van határa.

Vajon az melyik paragrafusban van, hogy ha a befizetéssel 1 napot csúszok, ugrik a biztosításom, az addig befizetett pénzem, és még meg is büntetnek?

Impega 2009.06.18. 14:06:08

Gyorsan és tomoren.
Egy budos szot sem ertettem a pósztbol.

labi 2009.06.18. 14:07:03

@tiborkaba:
Nem tudom hogy ezért ki kapott kajmán szigeteki bankszámlát 1959-ben amikor íródott. :)

Befizetéssel nem egy hanem 30 napot csúszhatsz (kivéve ha a szerződésben ennél többet határoznak meg). A 31. napon már beleverhetnek a földbe. :)

gezabá (törölt) 2009.06.18. 14:07:28

nyilván a biztosítási kockázatot, és így a dijakat, egyszerűbb éves viszonylatban számolni (amit persze ki kell fizetni, hisz különben ugrik a kalkuláció). már persze ha nem hasraütésre megy a dolog... meg zsebbe a dijszedés.

movhu 2009.06.18. 14:09:59

Csak ismételni tudom az előttem így szólókat. Minden biztosító minden CASCO-ja ilyen...
Amúgy kézlevágás rulez. Autófeltörésnél kéz levágása, lopásánál fej levágása. Talán jobban működni a bűnüldözés. Múltkor mutattak a tévébe egy fickót, akit éppen 17-edjére kaptak el autólopásért, és még nem is volt öreg.

tiborkaba 2009.06.18. 14:13:17

@labi: Hát igen, nyilván van még pár jogszabály, ami felülvizsgálatra szorul az eltelt idő tükrében. Már ha bejárnának dolgozni az illetékesek.

Azért érezzük ugye, hogy a biztosítási díj az adott időszakra helyettünk viselt kockázatért jár, és egy ellopott autó után 11,5 hónapig viszonylag kevés kockázatot kell viselni, tehát erősen aránytalan azzal szemben, akinek igenis egész évben viselik a kockázatát.

Szóval nem egészen érzem én ezt rendben lévőnek, de biztosan bennem van a hiba, olyan földhözragastan gondolkodom...

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 14:17:34

@tiborkaba: Igen lehúzás, átbaszás, szemétség, de nem törvénytelen, és ráadásul aláírta minden Casco-val rendelkező autós.

gezabá (törölt) 2009.06.18. 14:18:50

@tiborkaba: a biztosítási összeg viszont neked jár. akkor a biztosítás dij nőne, ha "részidős" lenne a biztosítás (sokkal bonyolultabb lenne a számítása is, gondolom én, bár nem értek hozzá).

DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.18. 14:19:28

@metal: csak nem olvasta el, hogy mit ír alá!

tiborkaba 2009.06.18. 14:20:42

@metal: Tud valaki olyan biztosítót, ahol 1 évnél rövidebb időre lehet casco-t kötni? Mondjuk havi szinten.

labi 2009.06.18. 14:22:42

@tiborkaba:
Szerintem nem csak pár jogszabályra, de az egész ptk-ra ráférne már egy frissítés, de itt minden törvény minden törvénnyl összefügg, ha megváltoztatsz eg sort, akkor mindenhol máshol meg kell találni azt a másik ezer sort ami ellentmondó lesz miatta. Szép meló, de tény hogy már régen meg kellett volna csinálni.

De ez nem hiszem hogy változna, mert mindenhol így van a határozatlan idejű szerződásek esetén, egy évre szólnak. A negyedéves és havi fizetés az részletfizetés.
Adott évben befolyt díjak=adott évben kifizetett károk. (persze a működési költségeket és hasonlókat levonva és az időbeli elhatárolódásokba ne menjünk bele)
Minél kisebb időszakra számolsz, annál pontatlanabb lesz az eredményed. A korábbi évekből nagyjából egész jól meg lehet tippelni, hogy kb mennyi kár lesz egy évben. De ha már egy napra akarnád mindezt kiszámolni hogy tökéletesen igazságos legyen, akkor csúnya nagy kilengések lennének, amivel már lehetetlen számolni.

Rhenus 2009.06.18. 14:24:03

Ez a Bandesz tényleg lúzer. Nem elég, hogy ellopják szerencsétlen autóját, még hülyeségeket is írkál a Homárba.

fülesbagoly 2009.06.18. 14:25:28

Azt árulja el nekem valaki, aki ért hozzá: két éves sem volt az autóm májusban, mikor ellopták. A tax érték a vásárlási összeg kevesebb, mint a fele, tehát röhejesen keveset fizet majd a biztosító. Mit lehet ezzel tenni? ez egy szemétség! 3 millás autóból két év (minimális) használat után hogy lesz az összeg 1.4milla? Ennyit nem amortizálódik.

tiborkaba 2009.06.18. 14:28:21

@gezabá: Ez teljesen biztosan így van, de adott esetben lehet, mégis jobban megérné.

Való igaz, ha 1 évre szól a szerződés, akkor ekkora időszakra számítják a kockázatot, ami alapján megállapítják a díjat, és ha te havi bontásban fizetsz, az tulajdonképpen részletfizetési kedvezmény, mert megegyezel a biztosítóval, hogy ennyi pénzért 1 évre. Pont. Visszavonom korábbi állításomat, a törvény szövege jó (lehet, pont azért, mert a mostani képviselőtolvajok még nem nyúltak hozzá), csak a biztosítási termékkel van baj. Amennyiben nem lehet 1 évnél rövidebb időre szerződni.
Csak számoljuk pl azt, hogy 1 év alatt egy fiatal autó mennyit veszt az értékéből.

proton1701 2009.06.18. 14:29:35

Na vazze ezért nincs casco-m. Ja és nem is lesz............

fülesbagoly 2009.06.18. 14:31:32

@proton1701: Nekem az autó vásárlásnál nem volt választásom. De ha nem lett volna casco-m, most nem csak megszívtam volna az ellopással, hanem ordas nagyon sz...ptam volna.

labi 2009.06.18. 14:31:38

@fülesbagoly:
Hát, én nem eurotaxoltam, csak simán eladtam az autómat. Az új ára 2.700.000 volt és 3,5 évesen végül 1.250.000 tudtam eladni, de ennyiért is csak viszonylag sokára. Sajna az új kocsik ilyen sokat veszítenek az árukból...

tiborkaba 2009.06.18. 14:32:22

@fülesbagoly: Boldog lennél, ha az eurotax értéket megkapnád. Nem fogod.

Ez olyan, hogy pl a vagyonadóban meg akarják adóztatni a nagy teljesítményű autókat. Kérdem én: Mióta a teljesítmény az autó értékének mértéke? Egy 15 éves nagy motorral rendelkező, 1 milla alatti (de gyakorlatilag eladhatatlan) piaci értékű autóra miért is kell vagyonadót fizetni? VAGYONadót?
Itt sem tudnak az aurotaxal számolni. Azért úgy látszik, még messze van Európa.

labi 2009.06.18. 14:34:40

Én sem szerettem a cascomat nagyon sokáig, mert 17 éven át vezettem balesetmentesen, és nagyon gondolkodtam rajta, hogy mijafrancnak ez nekem...
Aztán egy hónapja elbalfaszoskodtam egy balkanyart az egy éves autómmal.
830.000 Ft lett a kár, mert bár nem volt nagy a csatt, de szerencsétlenül végigment az egész jobb oldalon. No akkor már tudtam örülni, hogy csak a 20%-át kellett kifizetnem, mert különben nagy bajban lettem volna. :)

fülesbagoly 2009.06.18. 14:34:50

@labi: Akkor sem akarom elfogadni (bár más lehetőségem nem hiszem, hogy lesz), hogy a cascom 1.4-et adjon a két éves 3 millás autómra. Teljes áron kötöttem a szerződésem (tehát a megállapított éves cascom az új árra vonatkozott), fizettem mint a katonatiszt, és most ez a pálya. Szar szitu.

fülesbagoly 2009.06.18. 14:38:06

@tiborkaba: taxból lejön még az önrészem, abból még az éves díj, és nagyjából így számoltam ki az 1.4-et. A nagy teljesítményű autóra vagyonadó? Szánalmas. Kollégám pont így van a 17 éves autójával..

guy 2009.06.18. 14:38:26

Ha jól emlékszem, a Ptk. is azt mondja, hogy ilyenkor be kell fizetni a hátramaradó éves díjat. De lehet, hogy rosszul.

noszty 2009.06.18. 14:38:39

D.A.S. Jogszervíz!! meg van még asszem rajtuk kívül is ilyen jogsegély cégek, akik megnézik a helyzetet és ha simán nyerhetőnek ítélik, akkor sikerdíjra perre viszik. Ettől a biztosítók egy része már visszariad, tehát lehet h meg tudsz velük egyezni, vagy ha per lesz, akkor amit nyertél annak kb 10%-át leveszi az ügyvédi iroda.

tiborkaba 2009.06.18. 14:39:46

@fülesbagoly: Elvileg annyit kellene kapnod, amiből egy hasonló típusú, korú, felszereltségű, futásteljesítményű
tudnál venni. Pláne azért, mert ha pl hitelre veszed, akkor a casco rád van erőltetve.
De a tapasztalatok sajnos nem ezt mutatják. Együttérzek, nagy veszteség ez sajnos.

labi 2009.06.18. 14:40:41

@fülesbagoly:

Nézz fell a használtauto.com-ra, keress egy csomó a tieddel megyegyező tipusú, korú, felszereltségű kocsit, és ha nagyban eltér az ár attól amit a biztosító akar fizetni, akkor dörgöld az orruk alá. (persze ne csak azokat válogasd ki amit extrém drágán hírdetnek, mert a biztosító akkor visszaküldi hogy pont olyat sokkal olcsóbban is vehetsz)
Egy próbát mindenképpen megér.

fülesbagoly 2009.06.18. 14:42:23

@tiborkaba: förtelmes érzés a tehetetlenség.

tiborkaba 2009.06.18. 14:43:04

@noszty: A DAS már nem ilyen. Régen ilyen volt, de már nem. Most jogvédelem biztosító, a legalapabb konstrukciójuk éves díja kb 40ezer.

Mondjuk azt megnézném milyen, ha az ellenfél is DAS-os.

Mondjuk érdekes világ ez, ahol kötelességem adót fizetni (nem is keveset), de a jogaim érvényesítéséért külön fizessek meg valakit.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.18. 14:43:41

@labi: tehát nem jogosult, csak követelheti .Tehát saját döntése megteszi e vagy sem. Bár jögkövető az igényük, de jóhiszeműnek semmiképp nem nevezhető, főleg, ha azt nézzük, hogy most volt az évfordulója a fickónak. Ezért kel la hiszti és elérni h csak fél évet fizessen... És ettől még a többi nem állja meg a helyét. pl az h egyoldalúan döntöttek a kifizetettösszegről, anélkül utaltak, hogy elötte a károsulttal megállapodtak volna a pontos összegben.. Pert nekik!

gezabá (törölt) 2009.06.18. 14:43:54

@tiborkaba: szerintem a biztositók is csak az egy éves modellt használhatják, bár itt már tippelek. jövöbeni casco esetére bárkinek javaslom az évenkénti újrakötést, ha az értékcsökkenést nem követné a biztosítási összeg csökkenése.

éves forgással csökkenő havidíj, na.

www.divatbolt.hu · http://divatbolt.hu 2009.06.18. 14:44:03

Hát ez durva, de az élet már csak ilyen...

labi 2009.06.18. 14:44:24

No meg ugye a DAS is csak egy biztosító. Ha velük veszel össze, akkor ki véd meg? :)

tiborkaba 2009.06.18. 14:46:45

@fülesbagoly: Igen, az. De el lehet innen menni. Megmondák. Mondjuk megnézném, mi lenne, ha egy szép napon az összes adófizető, akiről a 100. bőrt i lenyúzták, meg keresztbe szopatták, felkerekedne, és elmenne. Mit kezdenének az itt maradó adócsaló, ügyeskedő bandával. Fúú, de röhögnék.

Azér jó lenne már tudni, hogy ki van kiért...

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.18. 14:47:50

@fülesbagoly: egyébként van egy oldal ahol megadod az autód adatai és megmondja az éppen aktuális eurotax árat.. asszem kb 2 sör áráért...

labi 2009.06.18. 14:47:57

@Nuunius:
A kár összegéről lehet vitatkozni és akár pereskedni is érte ha van ré esély hogy attól sokkal nagyobb lesz.

De az évfordulóig járó díj meg nem fizetése miatt pereskedni tuti bukta. Mint ahogy a törvény is írja, a szerződéskötéskor lehetett volna másban megegyezni, de abba meg a biztosító nem ment volna bele egy sima egyszerű casconál.

flw 2009.06.18. 14:53:33

És ha nem fizetem a cascot, és díj nemfizetéssel megszűnik, akkor az addig kiszámlázott (de be nem fizetett) díjakat követeli rajtam a biztosító? (nevezetesen a Generali érdekelne)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.18. 14:57:26

minden biztosító mocskos lehúzó

a viharkáromat fél év után fizették ki:

- kárszakértő nem ment fel a padlásra megszemlézni a tetőt, mert tériszonya volt
- messziről és hunyorítva arcpirító összeget utaltak,
- reklamációra, levelekre nem reagáltak,
- egyedül, a felügyeleti fenyegetőzés hatására voltak hajlandók kifizetni a korrekt összeget. nem is tudom miért vártam hónapokig.

kirúgtam őket, és elmentem egy másik tolvajhoz:))

labi 2009.06.18. 15:02:57

@flw:

jogászkodva:

Ptk 543§(1)
Ha nem fizeted a díjat (és nem is volt károd), akkor az esedékességtől számított 30. napon megszűnik a biztosítás. (fontos, hogy a 30. napon, tehát 30 napig még kozkázatban van a biztosító, és mivel a Ptk 546§(2) szerint annak a hónapnak az utolsó napjáig kérheti a biztosító a díjat amelyikban a kockázatviselése végetért, még 30 nap díját kérhetik.
Ha ajánlott felszólítást kaptál, akkor az 543§(2) értelmében 60 napot is kérhetnek. (díjhalasztásnak minősül a felszólítás)

Ezt valamelyik biztosító kéri, van amelyik nem, van amelyik 30 napot és van amelyik 60 napot (de 60 nap csak ajánlott emlékeztető/felszólító levél esetén), és van amelyik futószalagon perel is érte, van amelyik futni hagy.

Hogy a Generáli pontosan melyiket csinálja jelenleg azt nem tom.

Ezen kívül az addog megszerzett casco bónuszod minden biztosítónál elveszik.

labi 2009.06.18. 15:04:02

@már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl:

"kirúgtam őket, és elmentem egy másik tolvajhoz:))"

Cseberből vederbe. Minden biztosító genya. :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.18. 15:05:12

Ha valakit tényleg érdekel és nem csak morgolódni akar, az kb fél perces guglizással kideríthette volna, hogy van mód határozott idejű cascót is kötni, pl az Aegonnál.
Persze sírni a gonosz biztosítók* meg a szar törvények** miatt sokkal kényelmesebb...

* akik általában tényleg szemetek
** amelyek általában tényleg sz@rok***

***bocs, hogy kiemeltem a sz@rt!****
**** jajj, elnézést!

Borcsika 2009.06.18. 15:06:40

@Vontahenger: Jóvanna, azért ne tépd le a fejemet pls.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 15:14:33

@labi: Ezen elv alapján kérhetném azt is, hogy nézzem szét, és ajánljon fel 3 korban, felszereltségben, típusban hasonló autót, én választhassak, és vegye meg nekem, intézze el a papír munkát,.... Mondjuk ez KGFB-nél életszerűbb lenne, de ott sincs!

akira2 2009.06.18. 15:21:06

@labi:

Nálad a pont!

"Sok okostojásnak aki szerint ez törvénytelen, apróbetűs rész a szerződésben ellentmond törvéneknek ésatöbbi:

Polgári Törvénykönyv
546. § (1) Ha a biztosítási esemény bekövetkezik, a biztosító az egész évre járó díj megfizetését követelheti, kivéve ha a felek rövidebb időszakban állapodtak meg."

Ezt úgy hívják, hogy a díjoszthatatlanság elve. Ha kár van, ami ugye általában nagyobb, mint az éves díj, az egész éves díj jár a biztosítónak. PTK szerint, nem a biztosítók szerint.

Viszont, ha csak eladod évközben az autót, akkor csak az adásvétel napjáíg jár az éves díjrészlet.

Ennyi.

Kivéve persze, ha értesz a biztosításhoz, és kikötöd, hogy az ügyfél előnyére térjetek el a szerződésben, és ezt a biztosító elfogadja. Van erre is példa, de ritkán, és csak a nagyobb biztosítási üzletek esetén, egy kis casco-nál nem tudnám elképzelni...

neked ugatok 2009.06.18. 15:40:38

@Bit Rot:
én egyszer úgy döntöttem, hogy nem fizetem tovább a casco-t, a hitelhez kötelező volt
jöttek a levelek, hogy jelentik a hitelező banknak, meg dádá lesz, újra kell kötni, nem lesz kedvezmény, leinkasszózzák, stb
aztán csak nem fizettem be, még a megszüntetőlevelet se küldték el
ennek 5 éve, a hitelt még 2-3 évig simán módosulatlanul fizettem, azóta már lejárt
ki is küldte a hitelező bank a törzskönyvet a kocsihoz, és hozzátette, hogy hozzájárulását adja, hogy a kötelező casco biztosítást lemondhassam - mosolyogva megköszöntem

a rendszer úgy látszik néha az ember javára is dönthet, nem csak a biztosító/bank javára

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 16:04:41

@neked ugatok: Nekem is volt egy ilyen "okos ismerősöm" Még most is fizeti a 2 éve totálkárra törött autó után a részleteket, amit ráadásul kb. 50%-al emelt meg a bank szerződésszegésre hivatkozva. És még örülhetett, hogy ezt felajánlotta, mert a másik opció az volt, hogy a teljes tartozást kell 8 napon belül kifizetni, különben behajtás!

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 16:06:21

@metal: Ja vele sem lehetett elhitetni, hogy ez nem úgy megy, hogy ha összetörik az autó a bank bukta a pénzét!

Dr. Fred Edison 2009.06.18. 16:22:46

Azt próbáljátok megérteni, hogy a biztosító nem jótékonysági intézmény. Megteheti, hogy azt mondja a káreseményt követően nem szedi be a díjat, de akkor dupla pénzt fog kérni havonta. Ugyanis ott matematikusok, statisztikusok dolgoznak, akik kiszámítják milyen díjak mellett lesz meg várhatóan a vállalat vezetés által elvárt profit. Így ha a károsultak egy része kevesebbet fizet, azt másokon fogják leverni, ilyen egyszerű. Ezen persze lehet háborogni, de ha nektek lenne tulajdonrészetek egy biztosítóban, akkor nyilván ti sem elégednétek meg minimális nyereséggel. És nem kötelező biztosítást kötni(kivéve a kötelezőt:-)), vagy lehet menni az occsóbbikhoz is, mint pl. a MÁV...

aGerald 2009.06.18. 16:30:54

Szerintem itt az a tolvaj a szemét, amelyik 2 héttel a napéjegyenlőség után lopik.

neked ugatok 2009.06.18. 16:38:39

@metal:
nem tartom magam "okos"-nak, egyszerűen megtehettem, hogy kis haszon reményében (negyedévente 50ezer) nagy kockázatot vállalok (totálkáros autó), és bejött, mint látod, kár azt hinni, hogy ügyeskedő, okoskodó, ingyenélő féreg vagyok :)
kockáztattam, bejött
egy biztosítós ismerősöm azt mondta, hogy legrosszabb esetben kötök máshol egy casco-t, leigazoltatom a bank felé, aztán azt sem fizetem be, sokan így csinálják, és ezzel spórolnak, azóta nem tudom a cascónál is köteles vagy-e ugyanott kötni ha díjnemfizetés miatt megszűnik, de mondjuk ennyire lavírozni nem akartam

Alikam 2009.06.18. 16:39:57

@Joc: Ne az országot szégyeld, hanem a vezetőit.

Bit Rot 2009.06.18. 16:59:09

@Dr. Fred Edison:
"Azt próbáljátok megérteni, hogy a biztosító nem jótékonysági intézmény. Megteheti, hogy azt mondja a káreseményt követően nem szedi be a díjat, de akkor dupla pénzt fog kérni havonta."

Azért hadd ne sajnáljam már a biztosítókat, akiknek CASCO-ra fizetek vagy 200 ezret évente!

eloszto · http://eloszto.hu 2009.06.18. 17:08:35

Az ilyen ügyekben semmire sem megy az ember azzal, hogy az igazát bizonygatva rohangál. Be kell perelni a céget és kész.

Dr. Fred Edison 2009.06.18. 17:15:11

@Bit Rot: Nem sajnálni kell, hanem megérteni hogyan működnek. Ha veszteségesek, akkor az lesz mint az említett MÁV-nál: becsődölnek, az emberek meg bukják a pénzüket. Úgyhogy a te érdeked is, hogy ne legyenek azok.

labi 2009.06.18. 19:12:31

@Bit Rot:

hát ha sokallod akkor ne fizesd. :)

vagy válassz MÁV-szerűt, az olocsóbb, ellenben ott legalább tuti hogy nem fizet. :)

avram iancu 2009.06.19. 00:48:39

@xunilo: Melyik az a zs betűs szó? Talán egy etnikum/vallás?

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.19. 09:30:38

@neked ugatok: Mint leírtam, ez csak addig jó üzlet, amíg össze nem töröd az autódat. Utána a bank ott szívat, ahol akar, mert te szegted meg a szerződést, ő meg csak védi magát! És minden bíróságon simán nyer ezzel az indokkal.

300kmh 2009.06.19. 12:42:56

Ezt a módszert igazából a biztosítók dolgozták ki a rendörséggel karöltve. Hiszen ha a tolvaj balesetet szenved a lopott autóval, elöször nagyon megijed, kétségbe esik, hogy most nem lesz autója, de aztán a fejéhez kap: "- Hiszen még van 1 évig casco a kocsin!" Na ekkor elmegy a biztosítóhoz, ahol elkapják a rendörök és visszakapod az autódat.
Nincs hát semmi más dolgod: fizess és dölj hátra míg a tolvaj jelentkezik...
süti beállítások módosítása