Tékozló Homár

Igazi magyaros-szívatós cég az Alitalia

2009.07.10. 00:05 | szily | 39 komment

Falmelléki mentalitás, zűrzavar, hazugság, csőd. A - teljes joggal - csődbe ment Alitalia ügyfélkezelési stratégiáját mintha a Kiskunságon tanították volna be. Beátát meglopták + megrongálták a bőröndjét, ami közel egy éves kálváriát indított el. Ennyit még Jézusnak sem kellett mászkálnia a kereszttel, de annak legalább volt tétje, itt meg egy aránylag kis összeg miatt képes féreg módra viselkedni egy patinás légitársaság. Sztori alant.


2008. szeptember 15-én repültem az Alitalia légitársasággal New-York – Róma - Budapest útvonalon. A ferihegyi repülőtérre azonban egyedül érkeztem meg, a csomagom valahol út közben elveszett.

Miután 2 napig azt sem tudták megmondani hol veszett el (ami érdekes, hiszen a csomagokat mindig, minden reptéren beregisztrálják), a harmadik napon megérkezett a bőröndöm Rómából szikszalagokkal összeragasztva. Miközben kicsomagoltam, hogy megnézzem semmi sem hiányzik a bőröndömből találkoztam egy idegen sminkes neszeszerrel, ami okozott néhány vidám pillanatot, mielőtt kiderült, hogy a szemüvegem viszont elveszett.

Természetesen este, amikor kiszállították a bőröndöt, rögtön jeleztem a szállítónak, hogy sérülten vettem át, illetve másnap reggel felhívtam az Alitalia baggage claim osztályát, hogy mi a teendő, ha sérült a bőröndöm, valamint elveszett a szemüvegem. Mint kiderült az esetem összesen 3 ügyet foglal magában: késés, sérülés és lopás. Azt mondták, küldjek el minden szükséges dokumentumot 7 napon belül faxon (beszállókártya, repülőjegy, csomagjegy, bankszámlaszám, stb.), illetve majd később, ha már elkészült a bőröndöm javítása, annak a számláját is küldjem el nekik.

Ennek megfelelően másnap (2008. szeptember 19-én) elfaxoltam mindent, amit kértek. Október elején felhívtam a baggage claim osztályt az Alitáliánál, ahol biztosítottak róla, hogy szeptember 19-én megérkezett hozzájuk minden, ami szükséges a károm bejelentéséhez. Amikor ezután (október 6-án) elfaxoltam a bőrönd javításának számláját megint felhívtam őket és újra megerősítették, hogy megkapták a szeptemberi faxomat a dokumentumokkal, illetve az októberit is a számlával együtt és minden a legnagyobb rendben.

Decemberben érkezett is egy levél a légitársaságtól, melyben elutasították a kártérítési igényemet arra hivatkozva, hogy csak 7 napon belüli bejelentésnél térítik meg az utasok kárát, és én októberben jeleztem nekik először a történteket (most épp az október 6-ai faxról van szó, amiben ugyanazokat a dokumentumokat küldtem el, amit szeptemberben, csak a bőrönd javítás számlájával kiegészítve)

Mondanom sem kell, hogy meglepett az elutasítás, mivel én mindent megfelelően csináltam, 7 napon belül, faxon jeleztem a bőröndöm sérülését és a szemüvegem eltűnését a szükséges dokumentumokkal együtt, ráadásul az Alitalia pár héttel az elutasítás előtt meg is erősítette, hogy megkaptak minden szükséges dokumentumot, illetve a szeptember 19-ei, legelső faxomat is.

Hívtam is rögtön ismét a baggage claim-et, ahol közölték, hogy írjak panaszlevelet és küldjem el nekik postai úton, majd megvizsgálják a helyzetet. Mondanom sem kell, hogy akivel ekkor beszéltem telefonon szintén látta a szeptemberi faxomat, ami a történtek utáni 7 napon belül lett küldve és nem értette ő sem, hogy utasíthattak el. Persze, arról szó sem lehetett, hogy telefonon beszéljek, vagy e-mailen megkereshessem azt az embert, aki az elutasítást összehozta, mégha az is lett volna a legegyszerűbb és megóvott volna a további kalváriától.

Az elutasítás után felkerestem az Alitalia magyarországi irodáját is, de ott azt a választ kaptam, hogy nem tudnak segíteni nekem, mert külföldön van a baggage claim, ők semmit sem tehetnek. A panaszlevelem után 2 héttel körülbelül 2 naponta hívogattam a baggage claim részleget, hogy meg tudjam mi éppen a helyzet az ügyemmel, de mindig lepattintottak azzal a mondattal, hogy folyamatban van, vizsgálják az ügyemet, illetve ha még meg is ítélik a kártérítést az Alitalia akkor sem fizet, mert csődbe ment és tart a bírósági tárgyalás ezzel kapcsolatban. Persze azt sosem értették meg, hogy amíg nekem nincs semmi papír a kezemben arról, hogy egyszer téríteni fogják a káromat, addig nem mehetek sem a fogyasztóvédelemhez, sem ügyvédhez, sem sehová.

Februárban ért a legnagyobb meglepetés, amikor is azt mondták, hogy 2 hete kaptak tőlem faxot, annak ellenére, hogy én decemberben küldtem utoljára nekik faxot és levelet postán. Kisebb csata után kiderült, hogy egy teljesen más nő faxát, teljesen más referenciaszámmal belekavarták az én ügyembe (micsoda adminisztráció lehet ott). Ez volt februárban. Ezután ugyanúgy hetente hívogattam őket, mert mást nem tudtam csinálni, ha ők nem hajlandóak válaszolni a panaszomra hónapokig és csak az ügyfélszolgálatosokkal beszélhetek telefonon. 2 (!) hónapba telt, mire elértem, hogy a másik nő ügyét kapcsolják le az enyémről, mert semmi közöm hozzá és csak hosszabbította az időt nekik a válaszadásra (minden levélre 30 napjuk van reagálni…én a mai napig nem kaptam választ a decemberi panaszlevelemre). Volt olyan is, hogy megígérték, hogy azon nyomban még aznap rendbe teszik az ügyemet és küldenek levelet a döntésről, aminek az lett a vége, hogy kaptam egy egysoros levelet, hogy vizsgálják a helyzetet (ez is márciusban volt, azóta semmi hír).

Nagy nehezen sikerült rájönniük, hogy összekevertek két ügyet, jelenleg csak a hozzám tartozó ügyek vannak a referenciaszámom alá rendelve, de még mindig nem történt semmi. Egy darab levelet sem kaptam, amiben elismerik, hogy jogos a kártérítési követelésem. A legújabb kifogás most éppen az, hogy mivel az Alitalia csődbe ment és nemrég megvásárolta egy másik cég, a Compagnia Aerea Italiana, jelenleg folyik a bírósági tárgyalás arról, hogy a 2008-ban történt károk megtérítését kifizetik-e. Hozzáteszem az Európai Unió, egy légitársaságokkal kapcsolatos törvényében le van írva, hogy a légitársaság köteles megtéríteni a káromat, illetve az Alitalia General Conditions of Carriage XVII-XVIII bekezdése is ezt tartalmazza. Lassan 1 éve, hogy történt a kárbejelentés, de azóta sincs papír a kezemben, hogy megtérítik a káromat, illetve semmiféle kártérítést nem kaptam sem a bőrönd sérülésére, sem a lopásra vonatkozóan. Így mindenkinek azt ajánlom, inkább ne utazzon a csődből kimentett Alitáliával (Compagnia Aerea Italiana-val, ha így jobban tetszik) mert a végén ugyanígy jár, mint én.

És, hogy miért nem intéztem a kártérítést az utasbiztosításommal? Mert hiába volt kétféle biztosításom (egy az Allianz-nál, egy pedig a dombornyomott Unicredit bankkártyámmal, a válasz az volt, hogy a hazaúton történt károkat nem térítik meg (mondván, hogy itthon könnyen tudom pótolni), a légitársaságnál kell reklamálnom. Hozzáteszem, ez sem ügyfélbarát magatartásmód. Elkeserítő, hogy egy nagy légitársaság megengedheti magának, hogy lassan 1 év elteltével sem téríti meg a káromat, és az ő lassú  ügyintézésük és segítőkészségük hiánya miatt még mindig sehol sem tart az ügyem. A mai világban a vállalatoknak éppenhogy azon kéne dolgozniuk, hogy minél inkább erősítsék az ügyfelekben a szervezetük iránti bizalmat és hűséget, de ezzel a viselkedéssel az ellenkezőjét éri el mind az Alitalia (vagy nevezzük mostani nevén Compagnia Aerea Italiana), mind az utasbiztosítást nyújtó vállalatok.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danielkiskutyam 2009.07.10. 00:18:57

Dobogó.... Az Alitalia meg szarjön sünt. Szárnyas sünt.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.07.10. 00:28:01

Ez ma a gigaposztok napja. Én azt nem értem, hogy az alitalia hogyan bír még mindig életben maradni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.10. 00:57:22

lehet mar a posztolot?
egy serult boronder meg egy fucken szemuvegert/radasul meg makeupot is kaptam ingyen karpotlasul/
a telefont nem emelnem fel
innek 2 sort mergemben oszt jovan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.10. 00:59:38

amugyis ki teszi a borondbe a szemuveget?
May azt mondta isteni leytt a rantotthus es lefekudt ejtozni
soha de soha
kulonosen kentuckybol

Megdobbent 2009.07.10. 01:01:43

A lanyok belizt isznak, bar, ha a szemuveg igen draga volt, akkor hujuj, kesz a baj :) Btw az olaszok az olasz format hztak csak, ok ilyenek, nem kell hisztizni. De ilyen gecihosszan sem kell am irni egy +sminkszatyi miatt, mert erdektelenne valik :(

Megdobbent 2009.07.10. 01:03:21

hagyma mit nem kentakibol?

Megdobbent 2009.07.10. 01:15:49

Imadd is, a Woodstock-ok altalaban aranyosak es szinesek :> Ha meg ejtozik, addig te kiulsz a tornacra sorozni egy kistevevel. Hol a hiba? ;>

bugsy 2009.07.10. 03:21:27

@Megdobbent: szegény hagyma mit kezdjen egy tevével a tornácon...?

Hja kérem, az a fránya ékezet... :o)


A postolónak pedig erőt egészséget, és még sok kitartást és pénzt kívánok, néhány év, pártízezer forint és eléri a célját!

Csak csendben javaslom, hogy hagyd a fenébe, hallgass a többiekre:
Igyál meg két sört hagymával és a tevével a balkonon - ennél okosabbat tényleg nem lehet tenni...! :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.10. 07:12:10

Szép történet.
Beáta még örülhet is, hogy nem csukták le neszeszer lopásért.
Különben egyszer én is úgy jártam, hogy jöttem haza argentín-polinéziából és otthon, kicsomagolás közben vettem észre, hogy 3 db kacér női alsónemű került a bőröndömbe. Nekem nagyobb kálváriám keletkezett ebből, pedig az Alitalianak nem is szóltam, viszont a feleségem azonnal észrevette...

EnZsolt 2009.07.10. 07:39:59

Ejha, azt hiszem az Alitalia igencsak megérdemel egy sünt.

Viszont azt még mindig etikusnak és kedvesnek tartom, hogy Ferihegyen a bőröndődet 1500 pénzért szépen befóliáztathatod azért, hogy az ott dolgozó enyveskezűek ne lopjanak ki belőle semmit. Legalább lenne ingyér, csak be kéne mutatni a biztosítás papírját. Mondjuk én eddig sosem fóliáztam, pedig egy mezei sporttáskával utazom. Igaz, arról egyszer lelopták a karabínert (így kell ezt írni???). A szemetek.

EÖ (törölt) 2009.07.10. 07:55:38

@Nelson Mandula: a feleséged nem tudta, hogy Argentín-polinézián a nők egyáltalán nem is viselnek alsóneműt??
így ez csak egy médiahekk lehetett
vagy máshol került bele!
átszálltál valahol?


@EnZsolt: szerintem pedig az enyveskezű sz@rháziakat kéne befóliázni, persze kizárólag pedagógia célzattal.
egyszerűen nem fogom fel ép ésszel, hogy ferihegyen is és a postán is intézményesült lopás van

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.10. 08:13:46

überelek

még fénykoromban elhagyta a malév a poggyászom

egy hónap után kaptam lófax kártérítést

az akkori pasim, aki a reptéren dolgozott, még egy hónap múlva meglátta a cuccom egy nőn aki szintén ott dolgozott az elveszett poggyászoknál (egyedi darab volt)

szupi

tolvajok

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.10. 08:19:47

@Egyéves Önkéntes: azt sajnos tudta, hogy az akkori csajom hord ilyen kis helyes harisnyatartókat, mert együtt vettük neki karácsonyra a teszkóban.
J

puzzztrewew · http://href.hu/x/73ug 2009.07.10. 08:22:13

Előfordult már önnel, hogy seggluknak nevezte valaki?

elwood 2009.07.10. 08:43:43

tipikus magyar mentalitás

Shagrath 2009.07.10. 08:49:46

így jár, aki nem wizz air-el utazik!

elwood 2009.07.10. 08:52:19

ezért tart itt ez az ország

Col.Maybourne 2009.07.10. 09:27:15

Repulj Bécsbol, olcsobb es csomagugyileg biztonsagosabb. Nem loposok. Ferihegyen feladott csomagba semmi erteket se. A foliazast cseszheted, siman kinyitjak...

AvgDvl 2009.07.10. 10:06:24

csak mellékszálként megjegyezve a "szigetelő szalag"-nak semmi köze a szikvízhez, ezért nem "szikszalag"-nak rövidítjük, még elveszett szemüveggel sem.

AlulírottFentemlített 2009.07.10. 10:12:53

@Szily:

Azért én kikérném magamnak azt, hogy a Kiskunsági ügyfélkezelési stratégiát oktatókat egy lapon emlegessük az Alitaliával! Micsoda örmény mentalitás ez :-)

elwood 2009.07.10. 10:14:21

Ezt én is kiszúrtam. Csak nem akartam cseszegetni a posztolót. Ugyanis nem volt odaírva, hogy last minute-re fizetett be, és csak akkor minősülne hisztisnek.

Frucsasz 2009.07.10. 10:38:05

Hm. Ez életem első el nem olvasott, mégis kommentelt posztja. Ez egész egyszerűen olyan hosszú, unalmas és piti, hogy nincs időm elolvasni.

dobibea 2009.07.10. 11:02:18

Frucsasz!
Nem tudom, hogy ha Neked veszne el a méregdrága szemüveged, akkor is ezt gondolnád-e!!!!!
Érdekes, ha van időd kommentet írni, akkor miért nincs időd elolvasni? Talán ha elolvasnád a cikket, akkor rájönnél a cikk lényegére!

dobibea 2009.07.10. 11:14:32

Egyébként nem én vagyok a cikk írója, csak jól ismerem a személyt...

Frucsasz 2009.07.10. 11:19:29

@dobibea: nem tehetek róla, hogy nem érdekel. Pech, de tényleg túl hosszú, ahhoz képest, amennyire érdekes. Hogy mire van időm (olvasni/kommentelni), azt meg nem te döntöd el, hála az égnek, hanem én.

Miigeii 2009.07.10. 11:32:11

Nekem szétfűrészelték a lakatomat úgy, hogy véletlenül se lehessen használni a márkás vadiúj bőröndöt.
Pedig kis jóindulattal - kevesebb parasztsággal - máshol is szétflexelhette volna a kis eszközt, ha már tutira bombát hurcolok a gépen... És akkor ma is használható lenne.

bagolybagoly 2009.07.10. 11:32:34

Én is egy olyan megátalkodott juzer vagyok, aki bár elolvasta, mégsem találta érdekesnek. Ennél nagyobb bűnöm már csak az, hogy még méregdrága szemüvegem sincsen.

Frucsasz 2009.07.10. 11:33:29

Hm. Puzzztrewew elfelejtette beszpemmelni a szokásos linket. Csak szólok.

EGyéb: az igazságosság jegyében elolvastam.
1. Unalmas. Még mindig. De tényleg.
2. zavaros, méghozzá nem kicsit. Bár erről nyilván nem csak a posztoló tehet, hanem az ügy ide-oda tekergése is.
3. egy év harc, ezernyi telefon ennyiért? Nem is tudom, ki itt a hülye. Szerinted azt a sok telefont, utánajárást, faxot, idegeskedést, miegymást meg fogják téríteni? Azóta már egy másik méregdrága szemüveget kellett csináltatni (mert nyilván nem bírja ki egy évig szemüveg nélkül, ezt megértem). És nem fogják megtéríteni, max. egy részét. Már sokkal többet buksz az elmúlt egy éven, mint amennyit visszakapsz. Amúgy valamit én sem értek: ha kell az a szemüveg, mit keresett a bőröndben? Én baromira félteném, az biztos. Főleg ahhoz, hogy poggyászként adjam fel. Továbbmegyek: ha nekem egy baromi drága szemüvegem van, és annyira lúzer vagyok, hogy bőröndben akarom reptetni, akkor kötök rá poggyászbiztosítást. Megéri az a pár ezres, hogy ne bukjam el azt a cca. 150-et ( ez csak sacc. Én lencsét hordok, de ha lenne szemüvegem, nekem ennyibe kerülne).
4. Ha lenne méregdárga szemüvegem, akkor vigyáznék rá. Persze így is eshet baja, ez előfordulhat, de itt most sztem a posztoló is hibás. És ha lenne méregdrága szemüvegem, és vigyáznék rá, mégis baja esne, akkor is érezném, hogy hol a határ, ahonnan már nem éri meg kűzdeni érte, mert többet bukok, mint nyerek.

májgeriberi 2009.07.10. 11:40:24

az Alitália , az Itália alja :)

moli 2009.07.10. 12:08:55

egy bezbolutovel be kell faradni az itteni irodaba, majd megkerdezni, hogy kivanjak-e keszpenzben azonnal megteriteni a karod, fuggetlenul attol, hogy kulfoldon kezelik az ugyet es egyeb kifogasok.

JDG 2009.07.10. 12:53:46

Heh, sziketelő szalag, ez jó. Repülés helyett inkább biciglivel közlekedj! :)

Unbiased 2009.07.10. 13:06:12

Ebben a történetben az egyetlen pozitívum, hogy a gép nem esett le. Én az utas helyében ezzel vígasztalnám magam.

DaveSlim 2009.07.10. 14:37:14

Egy Tesco-s napszemüvegért ekkora felhajtás?! :D

boldii9 2009.07.11. 00:41:03

Nem hiszem, hogy más még nem hallotta: ALITALIA: Airplane Landed In Thailand And Luggage In Australia.

Ennyi.

Cuncimokus 2009.07.11. 22:55:53

Ferihegyen áthaladó bőröndre lakatot kell tenni. Mi mindig teszünk, nem is loptak még el belőle semmit.
Igen szomorú, hogy a M. Kir. Posta és a repülőtér = lopnak.
süti beállítások módosítása