Aki még nem olvasta a mai bkv-s személyzetis mókát, semmiképpen ne hagyja ki, frenetikus (21 hónapig havi 4millára fizetnek egy luvnyát, akit 96 milliós végkielégítéssel "bocsátottak el"). A társaság elmúlt 20 évnyi tevékenysége és a kortárs politikai viszonyok arra engednek következtetni, hogy amíg bárki pénzt ad ezeknek, semmi nem fog változni. Az egyetlen megoldás a KIÉHEZTETÉS. Ha senki nem vesz jegyet, előbb-utóbb csak csődbe megy ez a rohadt vállalat egyszer:
A BKV-vel rövid időn belül két esetem is történt, amit kissé furcsállok. Mindkét esetben az az alapfelállás, hogy otthonfelejtettem a bérletemet.
Szituáció 1: nincs bérletem, nincs pénzem, odamegyek az ellenőrökhöz, hogy akkor büntessenek meg, kérek róla csekket, de mennem kell, mert elkések munkából. Mint kiderült, ők nem pótdíjazhatnak (csak kifelé), így menjek szépen haza a bérletemért. 2 óra kiesett így a munkaidőmből, de ok.
Szituáció 2: nincs bérletem, van pénzem, bejáratnál (köki autóbuszpályaudvar felőli oldala) az egyetlen jegypénztár zárva, az autómata nem működik. Kérdezem az ellenőrt, hogy tőle tudok-e venni jegyet. Nem, de menjek le a metróhoz, fel a másik oldalon, és ott tudok venni. Ja, mindezt saját felelősségre, mert ha elkapnak, megbüntetnek. Jóarc...
Ezek után felhívtam a BKV-t, hogy megkérdezzem, hogy akkor most mi is van. Az elsőre a válasz röviden annyi volt, hogy ők biztonsági őrök, és azért állnak ott, hogy ne vehessek igénybe egy szolgáltatást, amiért nem fizetek. Hiába mondom neki, hogy van bérletem, otthonhagytam, és kifizetem a bemutatási díjat, hajthatatlan. Példálozik azzal, hogy a repülőre sem szállhat fel az ember jegy nélkül. Tartana a BKV ott, ahol akármelyik fapados repülőtársaság...A másodikra az, hogy nem helyezhetnek ki minden megállóba jegypénztárt (végülis igaz, elvégre csak a kökiről beszélek, jelentéktelen valami), illetve ha a jegykiadó autómaták miatt nekem károm keletkezik (megbüntetnek), akkor kivizsgálják, és megállapítják, hogy jogos-e. Ergo nekem 100% biztos, hogy ki kell fizetnem a büntetést, ők meg LEHET, hogy kifizetik nekem a kárt, ha ők úgy döntenek (más szavakkal: ha a vizsgálat azt állapítja meg).
Tehát még akkor is feltételezi a BKV, hogy megrövidítem őket 300 forinttal, amikor amúgy kifizetek 10700 forintot kb egy negyedéves diákbérletre, ÉS még ki is fizetném a pótdíjat, mert éppen nem volt nálam a bérlet (+3000 forint kb). Szóval gratulálok BKV, megint megmentetted a napot! :-)
Üdv,
Gábor
Don Bolesz 2009.07.23. 12:54:51
EÖ (törölt) 2009.07.23. 12:56:23
EÖ (törölt) 2009.07.23. 12:57:26
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.23. 12:57:41
Don Bolesz 2009.07.23. 12:58:05
64lander 2009.07.23. 12:58:54
Szituáció2: az a másik pénztár nem csak a metrón keresztülmenve, hanem FÖLD FELETT is megközelíthető, nem? Vagy az egy barlang, vagy mi?
staropramen 2009.07.23. 13:03:02
Most akkor van bérleted vagy nincs?
Szerintem te csak azt hiszed, hogy találtál egy jó kis indokot amivel jogos a bliccelés.Légy erős-nem találtál.A megoldást Bolesz szépen leírta.
Amit te itt leírtál az minimum nem életszerű! Mi az, hogy nincs bérletem, nincs pénzem.Hogy mész úgy bárhova.?
Kamu poszt.
RedWing 2009.07.23. 13:10:27
Bár a poszt felhívja a figyelmet egy nagyon is valós problémára, mégpedig arra, hogy A BKV NEM KÉPES BIZTOSÍTANI A JEGY ÉS BÉRLETVÁSÁRLÁS LEHETŐSÉGÉT!!!
"nem helyezhetnek ki minden megállóba jegypénztárt" --> Ja! Vagy úgy! Akkor ne is követeljék az adott megállóban felszálltaktól a jegyet! Valamit valamiért. Mondjuk az is röhej, hogy egy METRÓ ÁLLOMÁSON nem lehet bérletet kapni csak jegyet!!! (Feltéve ha egyáltalán nyitva van a pénztár, merthogy pl. Pillangó utcánál az elmúlt 2 napban sem a reggeli sem a d.u-i csúcsban nem volt nyitva a pénztár! Persze az automata sem működött!)
"Tekintettel arra, hogy a BKV Zrt. nem biztosítja minden általa üzemeltetet megállóhelyen - ténylegesen és teljes üzemidőben - az előzetes jegyvásárlás lehetőségét, továbbá jegy vásárlására a járművekre való felszálláskor sem biztosít olyan megállókban lehetőséget, ahol arra másképp nincs lehetőség, ugyanakkor a jegy nélkül utazókkal szemben kivétel nélkül pótdíjköveteléssel lép fel, a jogbiztonság követelménye és a tisztességes eljáráshoz való jog sérelmét okozza."
Neménvótam 2009.07.23. 13:11:12
már megint 2009.07.23. 13:12:13
@bolesz, @Egyéves Önkéntes,@Sün‼: hülyék vagytok
@bolesz: ügyes vagy, leülhetsz
@csé2: Szituáció1: Igen, nálam pl. csak bankkártya van.
RedWing 2009.07.23. 13:13:25
Don Bolesz 2009.07.23. 13:14:39
reunalla 2009.07.23. 13:15:30
staropramen 2009.07.23. 13:16:26
Asszem Sztrovacsek, hogy ez humor volt.
reunalla 2009.07.23. 13:16:34
bekbórd! 2009.07.23. 13:17:31
EÖ (törölt) 2009.07.23. 13:17:56
:)
Don Bolesz 2009.07.23. 13:18:18
Don Bolesz 2009.07.23. 13:19:27
reunalla 2009.07.23. 13:19:33
64lander 2009.07.23. 13:20:42
Don Bolesz 2009.07.23. 13:21:40
Frucsasz 2009.07.23. 13:22:50
Amúgy ha dolgozol, miért van diákod? Ezt nem annyira szeressem. Ha nappalis vagy, elvileg csak diákmunkában dolgozhatsz, ha meg levelezős vagy távos, akkor nem jár utazási kedvezmény. Persze lehetsz még estis, de azért nekem bűzlik. :) Eleve az gyanús ,hogy te csak úgy kifizetnél 3000 HUF büntit, amit elvileg, ha van bérleted, nem kéne. Milyen diák vag te, hogy csak úgy megengedheted magadnak ,hogy 3 ezret kidobj, mert otthonfelejted a bérleted?
Ó, és a harmadik: Az, hogy egyszer (1-szer!) otthon hagyod a bérleted, hát rendben, megengedhető bohóság. Nade. Megszívod, és ezek után mégis újra megtörténik veled? Ha én vmit egyszer megszívok, utána belém ég az emléke, jó mélyen.
A BKV egy kaka, de azért nem kéne mások hülyeségét is rajtuk számonkérni.
Az automatákról annyit, hogy egy comó nem működik belőlük, de nem a BKV hibájából, hanem mert az aluljás fiatalok egyik hobbija, hogy mindenfélét tömködnek bele, eltömítik, tönkretszik őket. A javítás meg nem két forint, és másnapra megint elromlik.
Régen nem voltak automaták, cask pénztárak. Azok is csak 5-ig, 6-ig. Mégsem volt ebből probléma, ugyi.
Fairy Girl 2009.07.23. 13:22:53
Sajtoscsiga 2009.07.23. 13:23:29
sevcsik 2009.07.23. 13:24:25
Átlagarcú 2009.07.23. 13:25:02
De kérdem én, barátaim az úrban a posztoló itt nem követett el semmiféle mulasztást?
Pl a bérletét magáhozvenni, vagy ilyesmi.
Nomost a az a külföldi bédekkerista, aki nem kapott jegyet, jogosan háborog.
De Te magyar vagy-e? Ismered-e a hazai szokásokat, viszonyokat?
Téged nem, csak a szüleidet tudom sajnálni, akik eltartanak és még fizetik a féleszű gyerekük után a bírságot.
Legalább rájuk legyél tekintettel.
reunalla 2009.07.23. 13:25:21
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.23. 13:25:41
Frucsasz 2009.07.23. 13:26:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.23. 13:26:34
Akinél nincs málna, azt berántja a bokorba.
Multkor a nyúl panaszkodott éppen erről, mert eléggé fájt a fara.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.23. 13:27:39
A BKV-t sok mindenért lehet, és kell is jogosan szidni, de ezért nem!
Átlagarcú 2009.07.23. 13:28:06
Abból a felfogásból születhetett, hogy egy mulasztást nem lehet kétszer megtorolni.
RedWing 2009.07.23. 13:28:43
reunalla 2009.07.23. 13:28:54
Frucsasz 2009.07.23. 13:29:08
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.23. 13:29:22
Don Bolesz 2009.07.23. 13:29:34
Bit Rot 2009.07.23. 13:31:02
Ugyanakkor jogos, hogy legyen rengeteg helyen automata, a forgalmasokon főleg, ahol bankkártyával lehet jegyet, bérletet venni.
A kutyaólakat pedig száműzzék!
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.07.23. 13:31:54
iwiw.hu/pages/image/albumdata.jsp?userID=10061271
mellesleg szintén BKV-s
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.23. 13:32:34
De ettől még elképzelhető.
Don Bolesz 2009.07.23. 13:34:32
Tilcsák Bea (törölt) 2009.07.23. 13:36:23
az árvízkor végigsétéltunk a rakparton, és elfáradtunk. gondoltuk, villamossal megyünk vissza. gyalogoltuk még vagy 3 megállót, sehol egy jegyautomata, a szállodál aljában sehol egy jegyárus, végül be kellett mennünk a vörösmarty térre, le a kisföldalattihoz, és ott jegyet venni...
ez azért nonszensz.
Frucsasz 2009.07.23. 13:36:41
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.23. 13:37:46
egyébiránt pedig: SMS jegy, SMS jegy, SMS jegy. Bár aki 300 forint nélkül megy el otthonról, annak bizonyára a kártyája sincs feltöltve.
Mintha tavaly nagy cikkezés lett volna a 90 perces SMS jegyről, azzal mi lett? Elment a beléptetőkapukat keresni?
Átlagarcú 2009.07.23. 13:37:51
Könyörgöm, ahányszor kilép az ajtón elhangzik: Kulcs, bérlet, zsebkendő!
Mir ő: Ok, minden megvan.
Frucsasz 2009.07.23. 13:38:16
Smacika 2009.07.23. 13:39:51
Max a békávé fejesei még több állami pénzt tudnak elsíbolni.
Mert egy percig sem kétlem, hogy ha ténylegesen csődbe menne a cég, a főváros nem sírna ki neki állami alamizsnát(pár milliárd).
Ebből a békávésok visszacsengetnének zsebbe a demszkinek meg a hagyónak, és kezdődne minden előröl.
Frucsasz 2009.07.23. 13:40:44
Kabeka 2009.07.23. 13:41:04
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.07.23. 13:41:50
lessknownJFK 2009.07.23. 13:43:11
staropramen 2009.07.23. 13:44:35
Hát ez az!Azt hittem túrista vagy.
Fairy Girl 2009.07.23. 13:45:49
RedWing 2009.07.23. 13:51:03
Amíg diák, igenis jár a diákkedvezmény, függetlenül attól, hogy dolgozik-e mellette vagy nem. Ha elmész strandolni a családdal Te i igénybe vennéd a családi jegy nyújtotta kedvezmény, nem? Függetlenül attól, hogy (jó esetben 2) kereső is van a családban és megveheted külön is a jegyeket. Egy diáknak nagyon is sokat számít az a havi 5000+ Ft amit így megspórol.
EÖ (törölt) 2009.07.23. 13:52:38
úgyhogy nem csapom le :)
kozsu 2009.07.23. 13:56:23
Találtam egy honlapot, kicsit hosszú lesz, de érdemes elolvasni, onnan idézek:
"ha nem bérlettel utazol, csak jeggyel, de nem tudsz a megállóban vásárolni), nincsen semmiféle „üzletszabályzati joga” pótdíjat fizettetni veled, csak…
… csak KIZÁRHAT AZ UTAZÁSBÓL.
Ennyi.
Ezért tetszik az a felvetés, hogy ha nincsen jegyed (bérleted), az ellenőrnek hirtelen felindulásból joga lenne a pótdíjazási eljárás megindítására. Mert ha minden klappolt, és nem tudsz a büdös, mocskos, betört üvegű, nem szélvédett, nem esővédett, néha nem is fedett, csak „úgy ott van”, kijelölt megállóban jegyet vásárolni, akkor nincs semmiféle pótdíj!
Nincsen. Nem kell fizetned. Fogod, és leszállsz. És az ellenőr nem tehet semmit.
„A Vszr. 9. § (6) bekezdése szerint az utas csak az állomásokon és megállóhelyeken szállhat fel a vonatra, illetőleg le a vonatról. A (9) bekezdés szerint ha az utas - annak ellenére, hogy felszállása előtt a menetjegy megváltási lehetőségét a vasúttársaság biztosította - érvényes menetjegy nélkül utazik, a menetdíjon felül pótdíjat is köteles fizetni”.
Gondolom, még mindig nem érted. Most jön a java!
„E jogszabályi rendelkezésekből az is következik, hogy a megfelelő menetjeggyel nem rendelkező utastól a vasúttársaság csak akkor követelhet pótdíjat, ha a felszállási állomáson, megállóhelyen a jegyvásárlás lehetőségét a felszállás előtt biztosította”.
Egyetlen szavam lenne: BEKAPHATJÁK!
Bekaphatják, mert a BKV jogilag igenis mulasztást követ el, mivel vasúti társaságnak minősül, de erről elfelejti tájékoztatni a tudatlan magyar birkákat, akik „szabadon” megvásárolják fizetésük 11 (esetleg gyengébben teljesítők akár 13-15-17) százalékáért a bérletet, amit nem lennének kötelesek megvásárolni, csak a rengeteg agymosástól azt gondolják, ezzel a vacak, fényképes szarsággal dologgal könnyebben intézhetik el az utazásaikat, és mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság (mint vasút igazgatási szerv) nem hagyta jóvá a BKV üzletszabályzatát, és a cég nem is biztosít minden egyes megállóban jegyvásárlási lehetőséget."
kozsu 2009.07.23. 13:58:25
agymosott.blog.hu/2009/01/07/jegyeket_vagy_valamit
Neménvótam 2009.07.23. 13:59:05
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.23. 14:00:23
a Kökin álldogáló őrökkel kapcsolatban egy rossz emlékem van: késő este rohantam fel a lépcsőn azon az oldalon, ahol a gyorsforgalmiról lehajtó út van... nem járt már túl gyakran a metró, pont bent állt egy és szerettem volna elérni. Kaparásztam a táskámban a bérlet után és az őrök nem mondták, hogy hagyja hölgyem szaladjon és érje el a szerelvényt, hanem megvárták, míg előbányászom a bérletet, amivel aztán szépen le is késtem és várhattam 12 percet az elhagyatott kökin.
persze szabályszerűen jártak el, csak... na.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.23. 14:02:38
kozsu 2009.07.23. 14:04:55
Ha a bkv-ra is a vasúti jogszabályok érévnyesek, ahogy az agymosott blog írója írta, akkor a bkv-nak sikerült jól megszívatnia a népet...
Frucsasz 2009.07.23. 14:05:19
brand_boy 2009.07.23. 14:10:47
Tavaly a BKV jegy+ bérlet bevétele 50000 millió huf volt.
Ami napi 136,986301 millió ft.
Tehát ha hozzádjuk a járulék vonzatokat akkor kijelenthetük,hogy van ebben az évben egy olyan nap amikor ennek az "egy embernek vesszük a jegyeket".
Ha van 365 ilyen egyén esetleg akkor nem csoda,hogy nem jutunk egyről a kettőre.
Ez az ország megérett a pusztulásra.
reunalla 2009.07.23. 14:14:02
kozsu 2009.07.23. 14:14:14
Az agymosott.blog írójától idéztem, én nem tartok senkit birkának.
Természetesen, ha igénybe veszek valamit, akkor jár érte fizettség. Ugyanakkor aki nyújtja a szolgáltatást, annak lehetőséget kell neked adnia, hogy tudjál neki fizetni, azaz, pénztárt működtet a megállóban, vagy automatát, vagy bármilyen módon biztosítja azt. (ugyebár ez a bkv-nak költség, de ez már az ő dolga, mint szolgáltató oldja meg, Te nem vagy köteles egy másik megállóba gyalogolni, hátha van ott egy pénztár.)
Az angol utikönyv írója is pont ezért volt felháborodva, hogy nem tudott jegyet venni és megbüntették.
Ne felejtsük el, jár a fizettség a bkv-nak, ha a járművein utazom, de cserébe megfelelő szolgáltatást is el kell várnunk, és ez nem csak azt jelenti, hogy elvisz a-ból b-be, hanem jegyvásárlási lehetőséget is kell abiztosítania, ha igénybe akarom venni vmelyik járművet.
reunalla 2009.07.23. 14:15:39
Don Bolesz 2009.07.23. 14:17:45
kozsu 2009.07.23. 14:18:17
Mivel tegnap találtam ezt a honlapot, gondoltam, hogy feldobom itt a témát, mert pont idevág.
Csak tájékoztatni akartalak benneteket.
Frucsasz 2009.07.23. 14:18:49
Egyébként megértelek (én is munka mellett tanulok, bár én teljes munkaidőben dolgozom, és két iskolába járok, egy FSZ és egy főiskola), de én úgy látom, ebben az országban túlságosan sok az ilyen jellegű szociális támogatás, amit mindig az fizet meg, akinek nem jár. Például a már fent említett fiktív árufeltöltő a havi 65-70 ezrével azért fizet 10 ezret a bérletért, mert 1. fizeti a saját utazási költségét 2. fizeti a diákok és nyugdíjasok utazási költségének egy részét 3. fizeti a bliccelők utazási költségét 4. fizeti a BKV alkalmazottainak bérét. (De érdekes módon mindenki csak ez utóbbi ellen hőzöng.)
Ez most azért tört fel belőlem, mert rengeteg embert ismerek, aki jogosulatlanul (de tényleg) veszi igénybe a diákkedvezményt: hamis diák, lejárt diák, távoktatásos diák... vannak,akik meg kifejezetten ezért iratkoznak be vmi tingli-tangli suliba is.
brand_boy 2009.07.23. 14:18:51
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.23. 14:22:56
Oké éheztessük ki, de akkor keressünk más közlekedési eszközöket is a BKV-n kívül.
blamm 2009.07.23. 14:25:20
kozsu 2009.07.23. 14:25:52
A chipes rendszer jó megoldás lenne. Akkor nem lenne ennyi bliccelő, és ennyi ellenőrre se lenne szükség.
Ezt a szolgáltatást is jó régen megígérték, de teljesíteni nem tudnak, csak bírálni a bliccelőket. A bkv is tehet róla, ha sok a bliccelő. Nyugaton nem becsületesebbek az emberek, hanem , olyan törvények, vannak lefektetve,olyan a rendszer (chipes rendszer a tömegközlekedésben) hogy nincs kiskapu, vagy ha csalsz, tudod, úgyis megbüntetnek. Mi ettől még messze vagyunk.
kozsu 2009.07.23. 14:35:59
Ha működne a drágán előállított diákigazolványon a chip, akkor nem lehetne hamisítani, mert leolvasó kidobná, hogy hamis. Tehát most is az állam nem nyújt szolgáltatást, nem építi ki a rendszert, ugyanis akkor ahol diákkedvezményt adnak, mindenhova lolvasókat kellene telepíteni, amire ugye nincs pénz (bármi másra meg elfolyik...)de máris nem tudna csalni az ember. Tehát abban az országban ahol sok csaló van, ott először az államra kell mutogatni, ő az első számú bűnös, hisz, miért nem teremt olyan feltételeket, hogy a csalók ne tudjanak érvényesülni.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.23. 14:36:25
blamm 2009.07.23. 14:37:44
blamm 2009.07.23. 14:40:29
Gondolom ott aki belog a metroba, az sem sved, hanem valami bevandorolt alban vagy muszlim szutyok.
kozsu 2009.07.23. 14:41:13
Szerintem a bliccelő is kártékony a bkv-ra és a bkv vezetősége is az.
reunalla 2009.07.23. 14:42:27
reunalla 2009.07.23. 14:44:12
AlulírottFentemlített 2009.07.23. 14:44:23
Emlékezték még a téli cikkekre?
Azokra ahol arra panaszkodtak a kora reggeli utasok, hogy megfagynak a buszokon.
Mostanában hallani ilyen panaszokat?
Na ugye, hogy nem!
Mostanra megoldották a buszok fűtését :-(
Kabeka 2009.07.23. 14:47:59
blamm 2009.07.23. 14:51:54
Bar amilyen korrupt ez az egesz orszag, tulajdonkeppen mar nem csodalkozom semmin.
kozsu 2009.07.23. 14:53:00
Ahol nagy az esélye, hogy elkapjanak, ott kevesbben kockáztatják ezt meg...
Impega 2009.07.23. 15:00:12
RedWing 2009.07.23. 15:06:54
Bár, ha a jelenlegi helyzet így folytatódik, januártól egy büdös buznyákkal sem fogom támogatni sem a bkv-t sem a velejéig romlott magyar kormányt/államot! Azért röhej, hogy 2 diplomával, 3 nyelvvizsgával és 5 év szakmai tapasztalattal annyit keresek, mint Nyugaton egy szakmunkás! És még csodálkoznak, hogy a szakképzett munkaerő, aki csak teheti elmegy nyugatra. Bár ez már nagyon OFF...
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.23. 15:08:54
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.23. 15:10:43
Frucsasz 2009.07.23. 15:30:31
Mylady 2009.07.23. 15:44:36
már miért ne dolgozhatna nappali mellett? sehol sincs megtiltva
nekem volt és van is nem is egy olyan kollégám, aki részmunkaidőben dolgozik, miközben nappalin tanul
pl bejár délutánonként vagy úgy csoportosítja az óráit, hogy két egész napot meg egy délutánt dolgozik
tudod hányan járnak mondjuk esténként takarítani? vagy felszolgálni? vagy a hipermarketekbe eladónak/pénztárosnak/árufeltöltőnek?
Mylady 2009.07.23. 15:56:22
komolyan kérdezem
hol van a határ a diákmunka és a "normál" meló között?
mi van, ha "A" diák mindennap elmegy mondjuk árut pakolni egy közvetítőn keresztül és ugyanannyit keres, mint "B" diák, aki a cégnél alkalmazásban pakolgatja ugyanazt az árut?
csak "A"-nak jár a diákigazolványra a kedvezmény?
Asidotus 2009.07.23. 15:57:26
Más
mielőtt valaki beleélné magát, hogy a BKV veszteséges, ez azért van, mert az azon utazóktól való bevételből nem tudják fenntartani a vállalatot, rászorulnak az állami pénzre, amit az is fizet, aki nem is használja a BKV-t. Még mielőtt ezen felháborodnának az autósok, arra gondoljanak, hogy aki busszal megy, az nem tötyög előtte (egy zsúfoltabb busznál ez bizony akár 50-80 autót is jelenthet).
hatesz 2009.07.23. 17:34:16
hatesz 2009.07.23. 17:57:53
Tilcsák Bea (törölt) 2009.07.23. 19:08:03
pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2009.07.23. 19:26:14
lacas65 2009.07.23. 19:38:03
Mylady 2009.07.23. 21:04:45
de akiknek meg kell dolgozniuk valamiért, azok sokkal jobban megbecsülik azt, amit elértek
kozsu 2009.07.23. 21:17:50
Igenis el kell minden csalót ítélni, csakhogy ez ma MAgyarországon az esetek nagy többségében nem következik be. Ezért pedig az államot kell számon kérni, mert ő a felelős, ha elharapózik a csalás vagy egyéb bűnelkövetés. Ő nem működik hatékonyan, ha az emberek MERNEK csalni, mert tudják, hogy kevés az esélyük, hogy elkapják őket.
vhm 2009.07.23. 22:24:04
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.23. 22:26:47
1 orat gyalogolt a berleteert es vissza 1-et?
ujsagosok mar nem arulnak jegyet amugy?
ezt tenyleg nem tudom
es nehogy azt higgye barki a BKV-t vedenem
igenis vagy a sofornel vagy a megalloban lehetove kell tenni a jegyvasarlast
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.23. 22:28:36
foleg ez a dagadt picsa
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.07.23. 22:37:56
BKV HR igazgatónak miért jár szolgálati autó, miért nem bérlet?!?
!
Frucsasz 2009.07.24. 09:05:20
Ugyanis diákként bármennyit is keresel, csak a minimálbér után fizetnek járulékot utánad, így a bruttódból többet kapsz meg. De ez csak szövetkezeten keresztül működik. Ha te betérsz egy CBA-ba (most csak mondtam valamit), hogy heti 3 nap szeretél ott dolgozni, hát akármennyire is diák vag egyébént, az nem diákmunka lesz, hanem részmunkaidős munka.
Én arról egy szót sem szóltam, hogy részmunkaidőben mit lehet, mit nem lehet. Én azt egy szóval nem mondtam, hogy ne dolgozzon tanulás mellett, vagy ne tanuljon munka mellett (vicces is lenne, ha pont én mondanék ilyet). Én azt mondtam, hogy az első diploma megszerzése után ne járjon diákkedvezmény az utazásra.
Frucsasz 2009.07.24. 09:14:38
Lehet mutogatni, hogy minden azért történik mert az állam lehetővé teszi/mert magas az adó/mert nagy a munkanélküliség/alacsonyak a bérek/... (tetszőlegesen behelyettesíthető), de én azt látom, hogy az én szüleim minden fillérért megdolgoztak, volt, hogy napokig, hetekig zsíros deszkát ettek, két-három állásban dolgoztak, napi 16-20 órát, sok mindenre nem tellett, mégsem mentek el lopni. Ugyanis lopni/csalni nem kötelező. Akkor sem, ha megvan rá a lehetőség. És ez az, ami erkölcs kérdése. Aki azt vallja, hogy a a lopás cak akkor bűn, ha elkapnak, vagy hogy a lopásért nem a tolvaj a felelős, azzal szerintem gondok vannak.
Frucsasz 2009.07.24. 09:17:02
Deren 2009.07.24. 11:30:33
Elolvasva a kommentek többségét, 2 témához lenne hozzászólásom:
1. +1-2ezer ellenőr
Mi a fenének? Miért lesz jobb ha még több orkot vesznek fel? Legfeljebb a munkanélküliségi ráta javul, de semmi más. Be kéne vezetni a nyugaton már ismert beléptetési rendszereket. Ezeknek van egy beruházási költésge ill. az üzemeltetés, amivel hosszú távon sokkal kifizetődöbbek lehetnek, nem is beszélve arról, hogy kevesebben tudnak lógni (több bevétel a jegyekből), és elkerülhetőek lesznek az orkokkal folytatott párbeszédek (boldogabb emberek). Ez a vegyünk fel még több ellenőrt dolog csak a problémák tovább görgetése és elmélyítése.
2. Svédország és tömegközlekedés
Ehhez csak annyit, hogy ott picikét más a mentalitás. Rokonom járt ott a közelmúltban, a repülőtérről szeretett volna eljutni a szállodába busszal. Sikeresen fel is szállt egy másik járatra, mint ami kellett volna neki. Szólt a sofőrnek a végállomáson (itt derült ki,h rossz irányba ment), hogy mi történt, mire ők egyből kiderítették,h merre kellett volna mennie, felültették egy másik járatra és szóltak annak a sofőrjének,h nem kell fizetni a jegyért és legyen olyan kedves majd szólni neki a megfelelő megállónál. A repülőtérre érve derült ki,h a sofőr elfelejtett szólni :) úgyhogy egyből vitte még1 kört, mire sikerült végre jó helyen leszállnia. Tény, hogy az ő tájékozatlansága okozta a problémát, de az ottani társaság tagjai nem küldték el a fenébe és fizettetek vele 3xos díjat, hanem próbáltak neki segíteni, hogy szegény túrista ne rossz szájízzel távozzon az országból. Szerintem nekünk is valahova ide kéne eljutnunk, csak sajnos a magyar ember kultúrájába ez nem fér bele. Sírhatunk itt, hogy jajj de rossz nekünk, de amíg annyira telik az emberektől, hogy az új autómatákat megrongálják, az újonnan fedetté varázsolt buszmegállót felgyújtják, a vonaton letépik az üléseket és még sorolhatnánk, addig szerintem a közelekedési társaságtól sem lehet elvárni,h kultúráltan viselkedjen...
Most lehet az én anyámat szidni :)
kozsu 2009.07.24. 11:59:12
Aki bliccel, tilosban parkol, lop stb meg kell büntetni. De ha az államnak nincs elég pénze chipes rendszerre, nem ellenőrzi a parkolókat, vagy nincs elég pandúr, aki fusson a tolvaj után, akkor az emberek vérszemet kapnak, és növekszik a bűnözés. A megfelelő jogszabályi keretek, és azok betartatása az állam feladata, amelyekkel a helyes úton tartják az embereket. Pl. egy olyan országban, ahol megrendül a politikai hatalom, káosz alakul ki, utána sokszor csak szigorú diktatórikus módszerekkel lehet helyreállítania rendet. Vagy gondoljunk csak Szent László király szigorú intézkedéseire.
Nem akarok társadalompolitikai értekezésbe belemenni, egy egyszerű példa jutott eszembe: Ha nem zárod be a lakásod ajtaját, és vki betör hozzád, attól a betörés továbbra is szigorúan büntetendő és elítélendő dolog, de a Te felelősséged is felmerül, tehát Te is hibás vagy.
Tehát ha a bkv továbbra sem építi ki a régóta beígért chipes rendszert, ami ugye drága mulatság, (bár 180 milliót már elköltöttek ezzel kapcsolatban, de rendszer még az ablakban), ugyanakkor 100 milliós végkielégítésre nem sajnálja, ha nem kellően átgondoltan vannak meghatározva tarifák, ahogy fent már többen rávilágítottak erre, akkor ne csodálkozzon, hogy nem veszik meg a 300 Ft-os jegyet 1 megállónyi távolságra, csakhogy egy sarkított példát mondjak.
És továbbra is azt mondom, hogy minden bűnözőnek rács mögött a helye, de ha nincsenek ott, vagy egyre növekszik a számuk, akkor igenis felmerül a rendőrség vagy a bkv felleőssége, hogy valamit nem csinál kellő hatékonysággal,ha az én adómból fenntartott rendszert más tisztességtelen emberek így ki tudják játszani.
kozsu 2009.07.24. 12:09:04
Egyet értek Veled.
ausztriában a már a turizmusban csipes rendszer van. (Salzburgerlandcard)6-12 napos kártyával egy csomó múzeumba, fürdőbe bemehetsz, felvonók, miegymást igénybevehetsz olcsóbban, ha előtte megveszed a kártyát. És nem csalnak a emberek, mert nem tudnak.
Ezzel szemben Mo-on előállítják drága pénzen a diákigazolványt, benne a csippel, a háttérben meg nem telepítette az állam a leolvasókat, pedig eredetileg még a kalauzok, pénztárosok is kaptak volna ilyet, és akkor már nem tudott volna senki csalni hamis diákkal. Itt van az állam felelőssége. Elmulasztja teljesíteni a biztonságos és kiszámítható közszolgáltatást.
Mike36 2009.07.24. 18:44:09
ergo ha nem tudtál jegyet venni a peronon, nincs büntetés
nem neked kell mászkálni jegyért, hanem a vállakozónak kell ezt biztosítania
grunk 2009.07.28. 07:17:11
Persze nem kötelező ezt csinálni, na de hát valami marha nem csak a darab papírért meg piálni meg melegedni jár az egyetemre, hanem tanulni is. Hát b..zmeg ne is kapja már meg azt a retkes 50% utazási kedvezményt a r.hadt sz..tje, vegye csak meg a teljesárú bérletet, nehogy már kajára, vagy kolira költse! Vagy esetleg magát akarná eltartani, munka és suli mellett? Netán még ruhát is vegyen? Pfuj! Vagy vinni akarja valamire? Nehogy már könyebb legyen neki he, mitképzel ez.
Bírom hogy főleg annak a rendszernek az élvezői mondanak ilyeneket mint te, akik élvezték az ingyen oktatást, az ingyen iskolatejet, akik nem is dolgoztak csak munkahelyük volt,hogy meglegyen a statisztika. Akiknek nem kellett már általános iskolában emelt óraszámban idegennyelvet magolni, gimiben meg emelt óraszámban két idegennyelvet.Nem kellett hajtani a jegyekért, hogy meglegyen A pontszám a felvételire. Nem kellett 3 nyelvvizsga és két diploma +protekció ahhoz hogy kapjon munkahelyet.
Igazad van,a genya diákja ha dolgozik vegyen teljesárú bérletet, minek is dolgozik, amikor a diákhitelt is felveheti? Az ám a jó, aztán fizesd életed végéig.
Ja, hogy a diákhitel esetleg rámegy a tandíjra, ha nem államilag finanszírozott helyen tanulsz, mert netán nem vettek fel oda, mert nem volt elég a pontod, mert pluszpont jár minden cigánynak, terhesnek, szociálisan rászorultnak, diszlexiásnak, diszkalkuliásnak, mozgássérültnek, csak neked nem? Annyi pluszpont, amit 2 felsőfokú nyelvvizsgával lehetne elérni? Ugyan. Elsélyegyenlőség miatt van ez.
(ja, én államilag támogatottra jártam, és én k...ög eltartottam közben magam és letettem két felsőfokot, én szemét, még mertem kedvezményes diákbérletet is venni ezek után!!)És ezzel csak növelem az államadósságot, a BKV hiányát, és emiatt keres 70 ezret a szegény árufeltöltője, nem is a kizsákmányoló cégek miatt. Hát menjen a k...aszott árufeltöltője aztán végezzen el egy egyetemet (ha tud) tegyen le 2-3 nyelvvizsgát, aztán nem fog 70 ezret keresni, nade csak diploma UTÁN.
Hát szarjál sünt de sokat!
grunk 2009.07.28. 07:50:09
Tudom, hogy ez most kegyetlen meg bunkó módon hangzik ,de: egy diplomád már volt, amivel el lehet helyezkedni. Ha nem tanulsz, hanem rendesen, 8 órában 5 napon át dolgozol, teljes munkaidőben, akkor meg tudod fizetni a bérletet, és nem megy el a tandíjra se a pénz. A te döntésed volt, hogy erre költöd a pénzed, nem másé. Akkor, amikor valaki meghozza a döntést, hogy vállalja a második diploma költségeit, akkor az ezzel járó felelősséget is kell(ene) vállalnia.
"De hogy te ezért kapjál támogatásokat, kedvezményeket, mert sulira költöd a pénzed, azt nem látom reálisnak. Vagyis igazságosnak."
Az utazási kedvezmény nem szociális támogatás. Ez kedvezményt, amit azért kapsz, mert nincs időd teljes munkaidőben dolgozni, mert NAPPALIN tanulsz. Ezzel támogatják azt, a nemes erőfeszítésed, hogy tanulj.
"igen, de ezzel nekem akkor is bajom van. Nem az államnak tanulsz, hanem magadnak, nem kötelező jelleggel"
Hát az államnak tanulsz, azért fizeti az állam az oktatásod, hogy legyen képzett munkaerő, ne külföldről kelljen behozni.(azok nyelvoktatása pénz)
Másik: ha én tanulok, diplomát szerzek, diplomásként többet keresek, ergó többet adózom. Megint az állam érdeke. Más, kulturált országokban ha van is tandíj korántsem ennyi, de ott a nappalis diákok heti kontakóraszáma 3-4-5, nem pedig 20. Amellett lehet dolgozni. Sőt, nekik profi munkaközvetítő rendszerük van, ami az egyetem része, nem kell független (teszem hozzá, néha aljas) iskolaszövetkezetekhez elmenniük. Ja és ott nem ennyi a minimálbér mint itthon...az árak meg ugyanazok. (kaja, stb)
A másik, hogy külföldön egészen más a rendszer, nem bemagoltatják veled az egész szakirodalmat, hanem megtanítanak rá,hogyan használd, meg arra, hogy minek hol nézz utánna.
"Tudom, hogy ez most kegyetlen meg bunkó módon hangzik ,de: egy diplomád már volt, amivel el lehet helyezkedni."
Hát ez korántsem biztos...ha nem is a piacképes vagy nem piacképes diplomáról beszélünk, de korántsem biztos, hogy te egy diplomával egyből fogsz munkát kapni.
"Ha nem tanulsz, hanem rendesen, 8 órában 5 napon át dolgozol, teljes munkaidőben, akkor meg tudod fizetni a bérletet, és nem megy el a tandíjra se a pénz."
Mert honnan tudod hogy nem megy el? Ha én rendesen, napi 8 órában, 5 napot dolgozom, és közben levelezőn tanulok egy másoddiplomáért, és (mint az már lenni szokott a levelező képzésekben ritka az állami támogatottságú) kénytelen vagyok félévente 150-250 ezret lepengetni ezért? Akkor ne kapjak utazási támogatást? Azért, mertmeló után, a hétvégém azzal megy el hogy ingázom A-ból B-be, a könyvek költségét nem is számolom.
És ha úgy dolgozom napi 8 órát hogy éjjel és minimálbérért? Nappal meg bemegyek arra a pár órámra ami van. Ha sok órám van, akkor meg nem megyek be, hanem elkérem a jegyzetet? Ésmindezt azért, mert élni is kell valamiből, és pl a szakomon nincs államilag finanszírozott levelező képzés, csak nappali? Tehát ha átmennék levelezőre, pengetnem kéne, az meg nem fussa ki a minimálbérből?
"A te döntésed volt, hogy erre költöd a pénzed, nem másé. Akkor, amikor valaki meghozza a döntést, hogy vállalja a második diploma költségeit, akkor az ezzel járó felelősséget is kell(ene) vállalnia."
A felelősséget vállalod is sztem,jócskán, de éppen ez a támogatás lényege, hogy legalább minimális segítséget kapj...
A fősulid meg nem nagy szám, főleg a levelező röhej, egy egyetem, főleg a két szakosaknak sokkal nehezebb.
Amúgy meg nem hinném hogya nyugdíjasok és a diákok utazási kedvezménye miatt veszteséges pl a MÁV, hanem az egyéb susmus és a több milliós bérek miatt. Szóval kár irigykedned sztem. Meg magyarázkodnod, hogy te hogyan is godoltad meg hogyan is lenne fer, az egész csak leplezi a magyar mentalitást. (ha én nem kapok, ők se kapjanak)
Sztem ez az utazási támogatás édeskevés az államtól,amivel a diplomáid megszerzését támodatja. Kulturáltabb országokban ennél sokkal több utazási (és egyéb) kedvezményt adnak a diákoknak, mert tudják, hogy ők a jövő.
Az meg már csak hab a tortán, hogy más országokban utazási kedvezmény nélkül olcsóbban utazom mint ezen hazai szarkupacok bármelyikén.
A kaszás 2009.08.08. 23:27:05