Tékozló Homár

Re: Súlyosan átveri a vásárlókat egy rakás magyar webshop - Újabb adag Petitől

2009.10.12. 10:44 | szily | 45 komment

Éjszakai posztunk folytatásaként íme még egy kis csokor olyan webshopokból, ahol az üzletszabályzat - hm - nem tűnik összhangban lévőnek az érvényes kormányrendelettel:

Találtam még pár webshopot, ha gondolod beemelheted a többi közé!

Panashop

"A vevő az áru átvételét követő nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, de csak abban az esetben, ha a csomagot nem bontotta fel (originál, gyári bontatlan csomagolás).
Kizárólag sérülésmentes, originál, gyári bontatlan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles az eladó a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik."


A Panashopban nagyot csalódtam, mert tőlük többször is vásároltam, és amúgy mindig nagyon korrektek voltak, szóval nem ezt vártam.

Konzol Stúdió

"Fontos azonban, hogy ez a jog csak akkor érvényesíthető amennyiben a terméket nem bontotta fel. Szintén fontos szempont, hogy a visszaküldött terméknek bontatlannak kell lennie, mivel felbontott termékek esetén az elállás nem érvényesíthető."

A Konzol Stúdió fontosnak érezte duplán kiemelni.

És végül az egyik legpofátlanabb, ezt biztos, hogy érdemes lenne még kiraknod:

WOX Computer

"A Wox Computer Kft. nem tart készletet, ezért a beszerzései minden esetben az aktuális valutaárfolyam függvényei, valamint csak olyan termékeket értékesít, melynek árai, illetve díjai a pénzpiaci értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ.
Az elállás feltétele, hogy a termék használaton kívüli, gyári, bontatlan, minden csomagolási és termékelemet tartalmazó csomagolásban, hibátlan állapotban, karc és sérülésmentesen érkezzen vissza üzletünkbe."

 


A kereskedő valószínűleg erre a szabályra gondolt: "A fogyasztó akkor sem gyakorolhatja elállási jogát, ha a termék ára, illetve a szolgáltatás díja a pénzpiac eladó által nem irányítható ingadozásától függ. Példaként említhető a háztartási tüzelőolaj, és egyéb olajszármazékok, valamint a nemesfémből készített ékszerek. Fontos, hogy nem tartozik e kivétel alá az az esetkör, amikor az áringadozást a nemzeti valuták árfolyamainak változása eredményezi."

A WOX Computer mit árul? Aranyból készült HDD-ket? Esetleg üzemanyagot? A valutaárfolyam változásai által érintett áruk nem tartoznak a kivételek alá, mivel ha az ilyen cikkek is beletartoznának, akkor kb. semmire sem lenne érvényes a szabály.

Üdv még egyszer: Peti
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2009.10.12. 10:48:21

Ez így mehet az előző cikkel a fogyvédre :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.12. 10:54:26

Csak nem bronzérem egy ilyen fontos, mindannyiunkat érintő posztban???

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.10.12. 10:54:50

Panashop - PANASzkodj, úgyis HOPpon maradsz.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.12. 10:57:17

@Jani haverja: Hát nem, de azért megtanuljuk ezen cégek neveit...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 11:00:16

Ki vesz gázolajat interneten?
Ez érdekelne.

@buvarpocok:
Szeva pocok!^^

gelsystem 2009.10.12. 11:00:19

josz te nekemhozzam vasarolsz! hini el jOjarni! nem csalódni benem! veszel nalam barmi, minden leni keszleten! veszel nalam nagy ertek, kapol gyerekcipÓ ajandek! nem bansz meg! gyerek laba lesz nem lutapsz... harantemelo nem tunni meg mindig senem, boltozat mar felig erteni! josz vasarolsz, hakohogsz kapol pohar víz inygyen, elfaradol ulni le szekre! ha modem rolani el, kuldeni hozad kicsikinai hozni el, te nem bajlodol tobet vele, nem kell neked sorbaalsz!
ha valami nem leni, szerezni be olcson csak teneked, hatarido rovid! joni hozam, nem bansz meg, en tegedet nem atBACc!

GentleSpecter 2009.10.12. 11:05:43

És újra itt! :D Most már nem keresek többet, viszont várom a válaszokat!
Elküldtem minden érintettnek plusz az NFH-nak is.
Egyvalaki már reagál érdemben, ha több választ is kapok rögtön megtudja mindenki...
Már ha érdekel benneteket.

Egyéves Önkéntes 2009.10.12. 11:07:38

@Rejtélyes: szerinted a fogyvéd miért van?
mert nem azért, hogy a fogyasztókat védje.
hanem azért, mert 4576543 hivatal nem volt elég, kellett még egy.

gelsystem 2009.10.12. 11:11:08

ez nagyon király!!!!!!!!!!!!
jövőhéten lesz nálunk party.....
gondolkodtam, hogy honnan a bánatos francból szerezzek be háztartási gépeket:(
mer ugye, elég ciki a meghívottaktól kérni, hogyaszonygya: hozzá má ezt meg azt, ha fogyasztani akarsz!!!
szóval, tatátbifsztek lesz a menü, meg gondoltam vaffel, meg persze a pia....
leszünk vagy 40-en, így kellene:
1. űberfasza elektromos húsdaráló
2. 5-6 tószsütő
3. jégkocka ÓtÓmata
4. plusz 1 hűtő, természetesen fagyasztóval
5. zeneszerkezet, kareYOkival
6. mosogatni is rühellek, útyhoty mosogatógép is kellene
.
.
szóval így röviden ennyi.......megveszem, kifizetem, elhozatom, HASZNÁLOM, kitakarítóm, visszakŰdöm
PÉZT IDE VISSZA A ZSEBEMBE, DE AZONNAL!!!

gelsystem 2009.10.12. 11:13:21

ja, mégvalami:
akkor az ED egy faszaintos cég lehet, mert ott visszaveszik a cuccokat....
máskülönben hogy a bánatba lehet ott használt mobilt vásárolni újként????:)

Áđám 2009.10.12. 11:13:35

@Biro_Peti:

érdekel minket persze! remélem a megfelelő szerveket is! :)

Dervenkál Egon 2009.10.12. 11:15:19

Ok, ez lehet, hogy off, de:

Az online vásárolt repülőjegyet miért nem lehet visszaváltani, ha egy hónappal az utazás előtt kiderül, hogy a vásárló nem tud utazni????

Tudja valaki a választ?

torma99 2009.10.12. 11:17:30

@gelsystem: szomorú, hogy remélem csak gondolati szinten, de vannak egyesek aki ezzel játszogatnak.
És az is szomorú, ahogy egyes webboltok, vagy akár üzletek a garancia, jótállás, és csere kérdéséhez hozzáállnak.

Calogero 2009.10.12. 11:25:11

@Biro_Peti: csináld csak, érdekel nagyon is, köszönet érte

elwood 2009.10.12. 11:29:39

használt háztartási tüzelőolajat akarok visszaküldeni.

mivel légnemű lett, töltsem lufiba ?

ohaset 2009.10.12. 11:33:07

@Dervenkál Egon: Mivel a repjegy esetében nem terméket, hanem szolgáltatást vásárolsz, és mivel erre az utazási szerződések vonatkoznak. Arra viszont van esélyed, hogy elállj a szerződéstől, de ebben az esetben sem köteles a légitársaság a teljes árat megtéríteni számodra. Nézd meg az ÁSZF-et, meg az utazási szerződésekről szóló részt a Ptk.ban.

helianthus 2009.10.12. 11:54:11

"a beszerzései minden esetben az aktuális valutaárfolyam függvényei,"
Szerintem rögtön Kínából szerzi be a cuccot, aztán mire a határon átcsempészik, ingadozhat a valuta. Meg esetleg lezuhan közben a kőolaj és a gyapot ára is, vagy felmegy. Szóval nem könnyű ez.

helianthus 2009.10.12. 11:56:57

@Dervenkál Egon: tippelek, azért, mert eladják még egyszer és ha visszaadják Neked az első pénzt, akkor nem keresnek egy helyen duplán.

NorbArt 2009.10.12. 12:10:31

Én megmondom őszintén hogy eme csodálatos elkorcsosult nemzetünknek köszönhetően dolgozom azon a projecten hogy elmehessek vidékre, nagy földön önellátó lehessek állatokkal, termesztéssel stb. Itt tudjam hagyni ezt a rohadt kapitalista egymást eltaposó, midenkit s egymást rühellő nyomorult városunkat, magyar honfitársaimat. Ideje lenne magunkba pillantani picit.
Ami pedig szerintem érték:
egyenes beszéd, megbízhatóság, korrekség, előzékenység, tisztelet, szeretet...
Ami nem érték:
pénz hajhászás, mindenki eltiprás hatalomvágy, luxus autó, 1000nm2 ház, nyálverés...

NorbArt 2009.10.12. 12:12:43

Igaza volt a kereskedőnek (WOX),
napi áron van vásárlás lehet hogy ma 10.000 ft egy 500gb hdd, lehet holnap reggeltől 12.000 és nem tud mit tenni a kereskedő. Vagy bukjon 2.000 forntot a parasztok viselkedése miatt? Mert 100 forintért legszivesebben savat öntenénk egymás arcába??? Mert ilyenek vagyunk!

NorbArt 2009.10.12. 12:35:38

Namégegy:
Annó Miklandban dogoztam...
Jött egy kedves vásárló fiatal csóka vett egy memó kártyát akkor még jó drágák voltak, de már előre kikötötte ha nem jó a gépébe visszavesszük tőle, 3 napos cuccra hivatkozott, igaz ez nem erre vonatkozik, de OK mondtam vissza...
S persze hétfőn már ott volt nyitásko hogy bizony nem jó a kártya. Sokan is voltak, nem is tudtam foglakozni vele, s persze viszavittük. Délután mikor kézbevettem láttam hogy tiszta zsír, gondolom lángost zabált mikor cserélte... S ne mellékesen még csak le sem formázta tele volt a Balatoni képeikkel... Én meg jól visszavettem... Miért ilyen szarháziak az emberek, én komolyan ara hajtok hogy megismerjek minél több normlis embert de nagyon lassan meg...

vape 2009.10.12. 12:42:36

Egy dologról nem szólt a cikkíró. Mi a hivatalos tényállás, ha webboltból rendelek, de nem kérek házhozszállítást, hanem a cég ügyfélszolgálatán veszem át a vásárolt terméket? Ez is netes vásárlás, ám jópár webbolt oldalán olvastam, hogy szerintük erre nem vonatkozik a 8 napos elállási jog.
Szóval kérek még egy 3. részt is a témában!:)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.12. 12:43:26

Kíváncsi vagyok, hogy a szervek mit szólnak ez efféle ASZF-ekhez.

MTam 2009.10.12. 12:44:06

Ez mind jó és szép, csak az a gond Peti, hogy amíg nincs egy hasonló üzleted, nem fogod megérteni ezeket a ferdítéseket lásd pl. gelsystem bejegyzését. Sajnos erre tényleg lehetőséget ad a jog, akkor és te mit csinálnál a visszahozott 1,2 milló összértékű immáron használt termékekkel? - Hogy értékesítenéd ismételten? - Főleg kinek....

NorbArt 2009.10.12. 12:51:03

A cég telephelyén vásárlás webáruházban vásárlásnak számít. Legtöbb helyen nem is nagyon szeretik. Többek között azért sem mert ha rendel valaki cuccot 5000 forintért azon a kereskedőnek 400- 500 ft haszna van. Általában visznt ugye azért akarják telephelyen átveeni hogy ne legyen szállítási költség. De mivel on-line bolt ezért nincsen raktár. Tehát a kereskedő főleg ha nincsen aznapra más rendelés mert ilyn is van akkor bemegy a nagykerbe 1000 ft benzinért hogy keressen valamin 500 forintot? ugye ez veszteség? De ha van mndjuk 1000 ft kiszáll költség. 20.000 rendelés alatt akkor már épp nullásra jön ki, de legalább nem volt veszteség és a rendelés is teljesült...
De ha a telephelyen veszi át nem minősülhet bolti átadásnak mert nem bolt a telephely. Boltra üzlethelyiségre más törvények vonatkoznak. Pl. pénztárgépnek kell lennie, eladói végzettséggel rendelkező alkalmazott stb...
Én azt mondom hogy ha tényleg nem bontotta ki vagy újnak eladható akkor akár 2 hét múlva is visszaveszem törvénytől függetlenül. Talán ezért van hogy üzletfeleim előbb tóbb barátaim is lesznek... Hisz tudják hogy én valóban korrekten csinálom...
Nem melléesen samsung, lg monitorok minden tipusára van 3 nap pixelgari...

GentleSpecter 2009.10.12. 12:57:57

@vape: Utánanézek megígérem! Én is azt olvastam amit te. De erről egyáltalán nem tudok egyelőre semmit sajnos, úgyhogy ezt most kihagytam...

neked ugatok 2009.10.12. 14:44:54

@vape:
netes vásárlásnak minősül, van olyan bolt, ahol még a személyesen megrendelt és átvett gépre is a netes rendelés szabályai vonatkoznak (8 napos elállás)
az, hogy személyesen veszed át, részletkérdés, a szerződés az online megrendelékor jött létre köztetek (ezt tudnond kell bizonyítani, mert a számlán ez nem látszik, de pl egy visszaigazoló emailben igen)
@MTam:
egyetértek, ha tényleg nem tartalmaz a jogszabály olyat, hogy teljesen gyári állapotban kell visszahozni, akkor átesett a ló túloldalára az egész történet.. mi az, hogy használtan, csomag nélkül, koszosan adok vissza valamit? oké, visszaveszem, csökkentett áron, aztán a különbözetért pereljen be a "kedves" vevő, mert aki ilyen igénytelen, az csak 1 paraszt..

Mr. Blowfish 2009.10.12. 15:20:26

Én mint az online vásárló, nagyon örülök annak, hogy 8 napig "tesztelhetem" a terméket, és utána visszaküldhetem az eladónak, mert így tényleg gyak. kockázatmentesen lehet vásárolni. (Mondjuk tegyük hozzá, hogy az értelmes ember előbb tájékozódik arról, mit is vesz, csak aztán nyomja meg a gombot).

De nézzük meg kicsit a másik oldalt.
Ha Gipsz Jakab eláll a vásárlástól, és visszaküld kibontva valamit ami mondjuk egy leforrasztott csomagolásban volt, azzal a kereskedő mit tud csinálni?
Mert újként nem adhatja el az biztos, hiszen ha kap valaki egy csomagot amiben egy bontott, de visszacelluxozott termék van akkor már jön is ide az írás, hogy "Használt árút ad el a HódComplex Bt".

Ilyenkor a kereskedő visszaküldheti a gyárba és újracsomagolják? Ennek a költségét ki fizeti meg?
Esetleg felrakja a honlapjára "kiállítási darabként" 80%-os áron? (Ha nincs meg a csomagolás arról már ne is beszéljünk...)
Szóval mi lessz ezekkel a termékekkel?

Pada0ne 2009.10.12. 16:03:53

@Mr. Blowfish: Ha reklam akkor sry: Ebolt igy oldja meg, vagyis szerintem ezek nagyreszt visszakuldott cuccok: www.ebolt.hu/Reduced.php

Mr. Blowfish 2009.10.12. 16:45:00

@Pada0ne: Na igen, ez így tök rendben van. Mondjuk így nyilván max beker áron tudja eladni, de ugye még mindíg jobb mintha súlyos ezreket fizetne azért hogy visszajusson a gyártóhoz, ne adj isten ki kéne b@sznia a kukába...

Mondjuk külföldön is megy a "refurbished" akkor itthon is mehetne simán.

Laurel 2009.10.12. 16:54:26

Egy kerékpáralkatrészekkel foglalkozó webáruházat működtetek. A fenti logika szerint ha elküldök egy MTB külsőgumit, a megrendelő kipróbálhatja, ha nem tetszik neki, akkor nagyjából lepucolja róla a sarat, visszaküldi, visszaveszem és van egy eladhatatlan pár km-t futott külsőm. Ez így korrekt? Nagyon sok olyan termék van, amelynél a kipróbálás után az áru már eladhatatlan újként.

eznemisénvagyok 2009.10.12. 17:00:06

Murisan hat ez a post az után, hogy a minap olvashattunk egy másikat arról, hogy "használt" telefont kapott a vásárló.

Na, pont az ilyenek küldözgették vissza, akik a 8 nap alatt kicsit összekarcolgatták, aztán "vásárlói jogaik tudatában" visszaküldték. Naná, hogy a kereskedőnek ki kéne dobni, nem?

DaM 2009.10.12. 17:04:40

@looksha: Neked nem sok választásod marad, téged szopóálarcra utal ki a törvény. Akarsz megoldást? Szerintem azt teheted, hogy weben csak árlista vagy ha megrendelhet, akkor is csak személyes átvétel. Akkor nincs ez a 8 napos bukód. VAGY légy kreatívabb: CSAK törzsvásárlóidnak (te majd kitalálod, hogy ki számít annak) add ki a lehetőséget, hogy webshopodban vásárolhasson. Evvan. Vagy benyeled az ingyenélőket. Aztán ha nagyon bukóra áll a kassza, akkor leállsz vele. Evvan. :(

Laurel 2009.10.12. 17:15:52

@DaM: Szerencsére nem fordult még elő a leírt eset. Olyan már volt, hogy visszakaptam egy, a vásárló szerint összekarcoltan postázott vázat. A vásárló úr csak azt nem vette számításba, hogy a visszaküldött váz gyári száma nem volt azonos az elküldöttel. Szemrebbenés nélküli próbálkozás volt.

mohopasi 2009.10.12. 17:31:28

Nem teljesen értem a felháborodást. Súlyosan átveri a vásárlókat egy nagy marék piaci kofa, maszek kereskedő, benzinkutas, kocsmáros, kisebb közért, és a multik is. Miért pont a webáruházak képeznének kivételt?

Fehérnemű · http://shop.khimera.hu/ 2009.10.12. 18:22:40

Az általam programozott webáruháznál a tulajdonosnak nem lenne kötelessége az leállás jogát tartani, mert a trv. lehetséget ad neki higiéniai okokkból.
Ő mégis megteszi, viszont elvárható sztm., hogy a termékekket ne viselten/gányoltan/koszosan/stb. hanem normális, eladható állapotban adja vissza a vásárló.
Ha tényleg csak megnézi a terméket és nem tetszik neki, akkor ez nem olyan nagy igény.

Megdobbent 2009.10.12. 19:23:30

ES TERMESZETESEN ERROL A TEMAROL 2 HETE A HVG NYOMTATOTT KIADASA 3 OLDALON AT ERTEKEZETT.

Gerike07 2009.10.12. 20:22:09

holnap rendelek a lomexben egy rakás IC-t, jól beforrasztom, majd ha mégsem kell, kiforrasztom és visszaküldöm.
szerintem feltolnának nekem egy SÜN-t ::)

miért kell felháborodni azon, ha elvárja a kereskedő azt, hogy a visszaküldött áru ne látványosan használt, sérült, karcos legyen, és meglegyen minden gyári tartozéka és csomagolása?

Te..O-ba se vesznek vissza garis cserére se olyan gépet, aminek nincs meg mindene, még a használati útmutató is kell hozzá

crey7 2009.10.12. 22:22:59

Inkább azokkal értenék egyet, akik azért a vevők felelősségét is boncolgatják ebben a témakörben (itt természetesen nem a hibás, vagy épp használt készülék eladása újként című történetekkel van a baj, hanem a pl. azokkal, akik megveszik a memóriakártyát, majd kiderül hogy "nem jó", és mégis rajta a balatoni nyaralási fotósor). Szerencsére ahol én dolgozom, ott nem kiskereskedelmi eszközöket, nem fogyasztói termékeket forgalmazunk, így nem is vonatkoznak ránk ezek a szabályozások, de vissza ehhez a dilemmához: mi van akkor, ha a drága vevő megveszi az elcédé tévét, mert az trendy, kiakasztja a falra, majd rájön, hogy hát neki ez mégsem tetszik. Vissza a csomagolásba (már ha megtartotta), vissza a kereskedőhöz. Akinek kutya kötelessége visszavenni, mert a vevő kipróbálta és nem tetszik neki. Mit kap vissza a kereskedő? Szétcincált csomagolást, a kis műanyag tasakok amiben pl. a távkapcsoló, kéziköny, stb. van, minden szétszaggatva, a televízió hátulja meg karcos, mert nem sikerült épp elsőre felakasztani az előre beütött százas szögre. Ugyanolyan mint egy autó esetén. Kigördült a szalonból, hopp -10%. Ha a kereskedő ekkora marginnal dolgozik, akkor sajnos örülhet ha eladhatja bekerülési áron. . . Na ez az, ami még egy kereskedőt sem tett gazdaggá, ha profit nélkül dolgozik. . . Persze nem kell sajnálni őket, nagyon sokan ügyeskedve, így-úgy megszedik magukat, a tisztességesebb fajta meg lehúzza a rolót. . .

kicsit off:

És itt jön a másik érdekes kérdés, a kereskedői haszon. Manapság, ha megnézünk egy online boltot, és utána elmegyünk a hivatalos márkaképviselethez azt látjuk, hogy sokszor 10-20% a különbség a webáruházak javára. Miért? Nem tart raktárkészletet! Nincs emberi erőforrás igénye, max. egy műkörmös kislány, aki írogatja a rendeléseket, és hozatja be máshonnan, a kívánt árut.
Harmadrészt a legtöbb online shop ma már szürke importból él meg. Ami azt jelenti, hogy kikerüli a hivatalos hazai disztribútort, és az európai elosztóból, vagy sokszor egyenesen a gyártótól rendel (pl. Pixmania hálózat). Ezért lehetséges az, hogy pl. egy kiskamera, amit mondjuk egy Media Marktban látsz 190000 jómagyar forintért (jó tudom, ott rájön még sok minden más is, pl. reklám de ez jutott most eszembe), az egy online shopban 130000... Juppí.

puncipöcögtető 2009.10.13. 05:30:26

nyugatra (USA) ezt sok helyen megoldották: elállhatsz a vásárlástól, visszaküldheted a cuccot, de a pénzed egy része ugrik - "restocking fee" címén

Laurel 2009.10.21. 14:34:35

Nem kifejezetten webes vásárlás, de szerepet kap az Ikea weboldala az alábbi történetben, ami után nem sok kedvem van a nevezett áruházat ismét felkeresni.. Az elmúlt 12 napban háromszor kíséreltem meg a weboldalukon akciós áron hirdetett Leksvik könyvespolc megvásárlását. A Gödi lakóhelyem és az Örs vezér téri áruház között mintegy 120km-t feleslegesen elautózva ezzel. Az első alkalommal nyilván a saját hibámból nem informálódtam megfelelően, hogy az akciós ár csak a Family kártya tulajdonosoknak jár. A második alkalommal bár a webáruház megfelelő készletet mutatott, nekem este hét órára már nem maradt. Igaz itt már furcsa volt, hogy az első vásárlási kísérlet alkalmával megkérdezett munkatársuk szerint a kitöltött adatlappal is mehetek a pénztárhoz, és megkapom a kedvezményes árat, míg másodjára egy hölgy közölte, hogy csak a kártya jogosít erre, amit kb 3 hét múlva kapok meg. Sebaj megnyugtatott, hogy van még több, mint 130 db. Éppen csak azt nem közölte, hogy az akció már csak két napig érvényes. Ezek után október 20.-án kedden 17 óra tájban megnéztem weboldalukat, amely szerint 36 db raktáron, akciós áron. Egy óra múlva ott vagyok az Örs Vezér téren, egy családtagtól kapott Family kártyával, és ekkor ért az újabb csalódás, könyvespolc van, de akciós ár már csak a weboldaluk szerint létezik, valójában már nem érvényes. Ezek után hosszú ideig nincs kedvem az Ikea közelébe menni, és a weboldaluk komolyan vételéről mindenkit lebeszélnék.
süti beállítások módosítása