Hát most mi sem lennénk szívesen RobRoy szomszédai, úgyanis ő az a fazon, akinek minden reggel 6 és 6:30 között bekapcsol a riasztója a parkolóban. És a csajának is és mindenhol máshol, ahol szeretnék kinyitni az újonnan vett Fiat Bravo-t, ugyanis a központi zár mindkét kocsinál bekrepált és se a szerviz, se a Fiat Magyarország nem tud vele mit kezdeni.
Végigolvasva pár, autókkal foglalkozó posztot, olyat nem találtam, mint a miénk, úgyhogy szerintem új eseted van. Előre bocsájtom, azért vettem Fiatot, mert eddig, ami volt a családban, mindig is megbízhatóan és jól dolgozott, és nem utolsó sorban azért, mert ez tetszett. Történetünk 2009 februárjában kezdődik, amikor a Kedvesem és Én is boldog tulajdonosai lettünk a két vadonatúj Fiat Bravo autónak. Úgy hozta az élet, hogy előző autóinktól jó időben aránylag jó árun tudtunk túladni, így megvásároltuk ezt a kettőt, gondolva csak új autó, nem friss kiadás (kb. 2 éve forgalmazhatják), nagy baja nem lehet.
Örömmel használtuk mindkettőt, amikor kezdtünk felfigyelni egy igen bosszantó hibára, melyet akkor még nem vettünk véresen komolyan, reméltük ez csak valami apróbb kellemetlenség. Történt ugyanis, hogy a nagy havi bevásárlás után, a kocsihoz érve az autó nem akart kinyílni.
Hiába nyomkodtuk a távirányítón lévő „nyitás” gombot, egyszerűen semmi reakció. Nem volt más, kulcs a zárba rak, elfordít, központi zár kinyit, de a riasztó éles maradt. Nem akartunk zajongani, így visszazártuk a zárat, tovább próbálkoztunk a távirányítóval, közben pedig felhívtuk a Fiat-assistance számát.
Ott közölték, hogy maradjunk ott, küldenek egy szerelőt (100 km-re!!),de említették, hogy ha kinyitjuk,beülünk és a folyamatosan üvöltő riasztó mellett előrébb lökjük az autót, akkor talán ki tudjuk kapcsolni a riasztót. Mivel épp kiolvadás-határon voltak a fagyasztott dolgaink így inkább ezt tettük.
Elegáns megoldás, ugye?
(Rettentő ciki üvöltő riasztóval tologatni egy vadiúj autót egy zsúfolt nagyáruház parkolójában…)
Másnap irány a szerviz, gondoltuk gyorsan megoldják.
Gondoltuk Mi.
Szervizben közlik, hogy nem találnak semmit, nincs hibajel az autó rendszereiben.
Maradtunk ebben, de a hiba állandóan előjött, teljesen váratlan helyeken és időben, egyszer a rendőr rohant le, másszor a biztonsági őr..
Ezeket megelégelve ismét bevittük az autót ahol mindenféle berendezéseket cserélgettek, utána szoftvert cseréltek és csak sorolhatnám, mivel már szinte minden második héten a szervizben tettük tiszteletünket.
Valamikor a nyár folyamán sikerült beszélnem a Fiat Magyarország kft. valamilyen „technikai” képviselőjével, aki a tudomásomra hozta, hogy ez egyedi eset, ki kell vizsgálni , bla-bla. Megkérdeztem, hogy viccel-e, ugyanis mindkettő autónknak ugyanez az „egyedi esete” van, gondolom az egyedi érvényét veszti két ugyanolyannál.
Nem, nem viccelt.
Egyre többet olvasgatva fórumokon, kiderült, hogy nem csak nekünk van „egyedi esetünk”, hanem rengeteg másnak is, csak őket át lehetett verni, el lehetett hajtani mindenféle mondvacsinált indokokkal. Körbetelefonálva fél Magyarország Fiat-szervizeit megerősítették mindenhol, hogy az „egyedi esetünk” köztudott, mindenhol tudnak róla, Ők is a Fiat Magyarország kft. (FAM) illetékes osztályának a megoldására várnak..
Megelégelve a mindennapos,”hajnalban munkába igyekvős lakótelep ébresztést” illetve a szomszédok általi közutálatot, levelet küldtem a FAM ügyfélszolgálatára, megírva a történteket, bízva abban hátha valami megmozdul, előrelépés lesz az ügyben.
Nem lett. Sőt!
Megpróbáltak elküldeni másik város szervizébe a saját költségemen (280 km!!), hogy majd ott megjavítják (persze nem mentem el, először telefonáltam oda is…nem tudják javítani), mikor meguntam a várakozást és levideóztam a hibát megkérdezve, hogy problémás-e ha megosztom a neten,akkor botrányosan flegma válasz érkezett, telefonos megkeresésre nem válaszolnak, több hónapja üldögélnek az ügyön.
Mint kiderült, ugyanezt játsszák más ügyfelekkel is, ugyanígy tesznek azok panaszaira.
A garancia pedig ketyeg…A szomszéd pedig morog….És mindezeket nyugodtan meg lehet csinálni ebben az országban…
Szerintetek mit lehet tenni ilyen ügyben mikor egy forgalmazó ennyire arcátlanul tesz a vásárlóira, és azok panaszaira??
Szerintetek rossz reklám-e, pláne ebben a gazdasági helyzetben, hagyni, hogy idáig fajuljanak a dolgok??
És szerintetek hány embert erősít meg ez a levél abban, hogy más márkát válasszon??
Nekik úgy tűnik mindegy…
Üdv:RobRoy
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 08:33:02
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 08:34:14
Landy4x4 2010.03.24. 08:36:41
Énbagoly 2010.03.24. 08:37:37
Gyorsítót vettek be a homárosok?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 08:38:21
Nanemá 2010.03.24. 08:39:51
Egyébként a szakszerű megoldás: le kell tépni a Fiat ajtaját. (A szerviz nem mondta?)
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 08:39:52
Landy4x4 2010.03.24. 08:40:22
A mai szervizesek nem tudnak autót javítani, csak azt, hogy rádugják a computerre és az majd mondja a hibát.
Ja, csak a computer dolga itt nem a hiba keresése, hanem a gép vezérlése.
Szóval keress szakit és utána tedd fel a megolgást egy fórumra, hogy a többi hasonsorsú is tudja meg.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 08:40:53
Nekünk semmi gondunk nem volt Fiat-tal.
A francia autók a szarok.
Azért ez elég jó ellenpélda volt. :-(
Hajrá Ferrari!!!
Landy4x4 2010.03.24. 08:41:26
Pedig de szerettem volna :)
Énbagoly 2010.03.24. 08:44:02
elwood 2010.03.24. 08:45:10
eddig is úgy tudtam, hogy az olasz cuccok hanyagul összerakott dolgok, most legalább látom is.
tologasd a szervíz/szalon előtt is. más is lássa.
Nanemá 2010.03.24. 08:45:37
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.24. 08:46:58
Matiz Papa (törölt) 2010.03.24. 08:57:20
Eric_Cartman 2010.03.24. 08:59:01
Honda lett volna a jó választás.
KingMidas 2010.03.24. 09:03:16
Grg76 2010.03.24. 09:03:24
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 09:04:18
Michael Schumacher, a forma egyes pilóta felkerül a mennyországba és nagyon hiányolja az autóvezetést. Szent Pétertől nagy nehezen sikerül kikönyörögnie egy autót, de csak azzal a feltétellel vezetheti, ha legfeljebb hússzal megy vele. Schumi éppen elfogadja e megalázó feltételeket, amikor egyszer csak elhúz mellette egy gyönyörű sportautó 250-el. A pilóta méltatlankodik:
- Hogyhogy nekem csak hússzal szabad, amikor ez a Maserati több mint 200-al mehet?!
Mire Szent Péter:
- Először is ez nem Maserati, hanem Názáreti, másodszor pedig a főnök fia.
Delfinci 2010.03.24. 09:06:07
Aztán egy szép reggel nem indult. Égve maradt a CODE lámpa, tehát nagy valószínűséggel nem jött össze a kulcs meg a zár kódegyeztetése. Akkor még a mester kulccsal elindult. Aztán pár nap múlva már azzal se. Aztán hol elindult hol nem. De olyan szinten, hogy reggel nem indult, délben igen... Kiütötték belőle a kódot, pár napig jó volt, majd ismét nem indult. Akkor a riasztóra fogták, kiütötték belőle, pár napig jó volt, majd ismét nem indult. Aztán megint hol indult, hol nem teljesen logikátlan időközökben. Kb. 1,5 hónapig szórakoztunk, persze a szervízben a számítógép nem jelzett hibát. Odáig fajult a dolog, hogy egyszer menet közben elszállt az egész elektronika, tehát se kormányszervó, se fékrásegítő ... és gyenge nő vagyok, de megúsztam némi szívinfarktussal. A vége az lett, hogy rájöttek, hogy egy vezeték meg van törve és valami központi egység hol kap áramot, hol nem, ezért generál mindenféle hibaüzenetet. Kicserélték a vezetéket, azóta jó az autó... Fiat, fiat ... de én szeretem! :)
É2I 2010.03.24. 09:18:22
tejfogubandi 2010.03.24. 09:20:37
Lehet hülye kérdés de amíg nem találsz megoldást addig megszakítani a riasztót ? Irány a fogyasztóvédelem. Egyedi hiba nem létezik javítsák meg vagy cseréljék ki a központit.
Andie 2010.03.24. 09:22:52
Úgy birom, mikor valaki az "Én" -t nagy betűvel írja :) Ha tehetné, még szerintem ki is cirádázná.
A "Kedvesem", meg a "Veled", és társai már lassan általánosan elfogadott.
1 év múlva úgy írunk majd, mint a németek? Minden Főnevet nagy Betűvel kezdünk?
Infomaker 2010.03.24. 09:25:47
pika001 2010.03.24. 09:25:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 09:25:54
Francot egyedi, csak nem akarnak visszahívást emiatt mert az sokba' van...
Amúgy itt most nem az újautósokat szidnám, mert az nem az ő hibája, hogy sz*rul gyártják le a kocsit. A Fiat hozzáállása minősíthetetlen.
(Egyébként nem kikapcsolható az a riasztó valahogy? Bár gondolom nem mert akkor egy tolvaj is kinyomja. Egyébként nem lehet, hogy a távirányító sz*rt be?)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 09:27:35
@tejfogubandi: Az a baj hogy a riasztó megszakítása nem olyan egyszerű ezekben az új vasakban, mert kapcsiból tilt mindent.)
Infomaker 2010.03.24. 09:29:04
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 09:30:51
Leadfoot 2010.03.24. 09:33:36
É2I 2010.03.24. 09:33:39
Delfinci 2010.03.24. 09:36:34
É2I 2010.03.24. 09:37:50
Az. :) Viszont erre találták ki a rönósok a reset gombot, mármint az állandóan besz@ró elektronikájuk újra indítására.
Az ugye mindenkinek megvan, hogy: ELEKTRONIKA!!!! VAN BENNE!!!!!!!!!!!
Pedig elég lenne egy bi (nem leszbi) metáll issshh!!!!
akikaztmondjákni 2010.03.24. 09:38:51
Nekünk is Fiat van, egy G Punto.3 éves, qrva jol birja, megjártuk vele fél Europát:)DE!Voltak vele aprobb gondok, hozzá teszem, h mi tényleg nagyon sokat használjuk.Meg lelopkodtak rola ezt-azt:S Még a szaros ezer forintos Giugaro matricát is:)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 09:44:25
akikaztmondjákni 2010.03.24. 09:48:15
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.24. 10:00:29
Igaz az Polsi volt, nem ilyen burzsuj :)))
Javasolnám a sufni tuningot - de gondolom ezt nem akarod, hiszen garanciális, így szedj össze fórumokról pár nevet és tényleg írjatok az olaszoknak csatolva az eddigi javítási jegyzőkönyveket, hogy a magyar szerviz csapnivaló, csinálják meg, vagy legalább szóljanak ide, hogy mi a hiba, hátha csak a hozzáértés teljes hiánya van.
Rögtön más, ha nem két fiatról van szó, hanem tízről, százról, ezerről... Nem baj ha vannak közte nem garisok, csak ua legyen a hiba - hátha ingyért' kicserélik nekik is!
Esetleg a passzív ellenállás: bazi nagy papírra a homár link és a youtube, megállsz mindkét kocsival minden reggel a szervizes előtt, hogy X év óta nem javították a riasztóm hibáját, ami eddig X ezer forintodba került. Még jobb, ha néhány fórumos is csatlakozik. Még annál is, ha mindenkinek megy a riasztója.
Anyád barátja 2010.03.24. 10:00:31
A gyereknek majd Bentley-t vegyél.Kettőt,mert soha nem lehet tudni.
Vasárnapi autód is van-e?
Lejárt BKV bérlettartó riszt-e?
Anyád barátja 2010.03.24. 10:03:47
most keltem
erre
faszomat
asse tudom hol-e vagyok?
ikszipszilonze 2010.03.24. 10:05:08
egyebkent ez csak az elso szerias bravokat erintette, kb masfel evvel a forgalmazas megkezdese utan lecsereltek a kozponti zarat es megkapta az un. "fiat500" stylet amit arrol lehet megismerni, hogy olyan a kulcs mint a fiat500nak. ez egyben uj verzioju kozponti zarat jelent (azt meg nem mondom hogy ez hardwares vagy softwares kulonbseget jelent valojaban).
egyebkent ezzel a problemaval kozossegi osszefogas is tortent tavaly nyar kornyeken, azonban a FAM - jo szokasahoz hiven -, mit sem torodott ezzel. valoszinuleg beragadt, raktaros autot vettek, ha 2009ben nem az uj verzioval szerelt kozponti zaras bravot kaptak.
Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 10:06:22
amúgy pedig a szervizes főnök háza előtt parkolnék, hátha mégis átgondolná a dolgot.
ikszipszilonze 2010.03.24. 10:07:12
Politikai Kattintóbalett · http://kapja.be/ 2010.03.24. 10:08:06
www.lamborghini.com/
ikszipszilonze 2010.03.24. 10:08:22
élesztő 2010.03.24. 10:08:43
Valaki más 2010.03.24. 10:08:52
spulni 2010.03.24. 10:10:50
Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 10:11:35
pizsama 2010.03.24. 10:18:10
F Astra :D
2010.03.24. 10:19:57
Ám ha gyári/konstrukciós hibája van ezeknek, akkor a gyári vadi új is ilyen hibát produkál. Nincs megoldás. Ezt a típust/szériát kerülni kell. A pórul járt vevő meg pereskedhet, ha van energiája hozzá.
don't 2010.03.24. 10:20:47
ha az eladóhelyen szerelték be akkor nem a gyári garancia vonatkozik rá.
az enyém is csinált így,/más márka/kidobattam belőle és semmi gond...
Káposztakukac 2010.03.24. 10:23:06
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 10:23:18
Mijaza "Giugaro matrica"?
don't 2010.03.24. 10:29:08
a fékrásegítő nem elektronikus...
ikszipszilonze 2010.03.24. 10:29:41
don't 2010.03.24. 10:30:35
igaz én is ezt tapasztaltam
akikaztmondjákni 2010.03.24. 10:30:45
Olasz formatervező bácsi.
Mindkét oldalon a hátso ajtokon van egy ilyen matrica.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 10:33:46
NO CSIPP!
Ne engedjétek!
don't 2010.03.24. 10:33:49
még 100boldog évet vele!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 10:38:21
Hasztamannyana!
Kevés volt a festék a gyárban?
Vagy minek az oda?
don't 2010.03.24. 10:39:18
"eddig is úgy tudtam, hogy az olasz cuccok hanyagul összerakott dolgok, most legalább látom is."
Így van.Vegyünk inkább Spanyolországban,Portugáliában,Lengyelországban,Törökországban,Szerbiában,készült VW-t,Opelt.
buvarpocok 2010.03.24. 10:39:50
Valószínűleg mindkettőjüknek szüksége van rá bazze...
-.-'
akikaztmondjákni 2010.03.24. 10:40:25
Sün, Te ezt egyedül vagy valaki besegit?:D
LEhet, h kevés, mert pattogzik is le.
Dizájn, Sün, dizájn.Érted?:D
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:41:24
De pitik :-)))) Mennyibe került?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:43:32
Ez persze nem jelenti azt, hogy senkinek nem lehet baja. Én egyszerűen szeretem az olasz dolgokat: tengerpart, pizza, pasik, fagyi, autók, stb.
akikaztmondjákni 2010.03.24. 10:44:36
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:45:31
don't 2010.03.24. 10:48:58
orosz, román,csehszlovák,keletnémet,lengyel,jugoszláv,indiai, nem volt?
ezek sem voltak ritkák,pár éve a családban mind+volt
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:49:32
ASTRA SEDAN-t kell venni.
Azt nem merik megcsippelni az űrgyíkok!
moli 2010.03.24. 10:50:17
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:51:08
Csak most autókról volt szó, ezért nem említettem :-D
don't 2010.03.24. 10:51:24
nemtuttad? aza ferali nemolasz aszontákaz taliján.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 10:52:28
don't 2010.03.24. 10:54:32
Ja........ az "olasz ,német,japán"azok márnanevek nehari,boci....
juhaszvik 2010.03.24. 10:55:07
ugyanis soha nem romalanak el, de ha mégis, akkor na mi fog történni? Sünn!! befejezed? :)
don't 2010.03.24. 10:59:18
Így van.Vegyünk inkább Spanyolországban,Portugáliában,Lengyelországban,Törökországban,Szerbiában,készült VW-t,Opelt.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:01:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 11:02:56
Jó a meglátásod.
A svéd autónak párja nincs!
Ha mégis elromlana, akkor betelefonálsz, és mire gyalog hazaérsz, fűszoknyás lányok az ajtód előtt várnak egy vadiúj autó slusszkulcsával.
Kulcsátvétel után az általad választott módon kényeztetnek.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:04:27
Andie 2010.03.24. 11:04:50
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 11:05:16
Na látod, ezért nem vettek svéd autót. Nekik 2 kellett.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 11:06:23
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:06:42
The Good Boy 2010.03.24. 11:07:03
Viccet félretéve: a riasztó gyári felszereltség, vagy utólagosan beszerelt.
ha utólagosan beszerelt, akkor a márkaszerviz, vagy egy maszek mühely végezte?
Én gyári riasztós autót soha nem vennék, több okból sem: 1.: a gyári riasztó ellenszerét elég egyszer megtalálni az autólopó müvész uraknak, utána gyakorlatilag a többi is nyitott könyv lesz számukra, míg az utólagosnál első körben azt sem tudják majd valószinüleg (nem 10.000. ft-osra gondolok), hogy milyenbe futottak bele. Ráadásul a beszerelőmühelybe ha visszaviszed valami gond miatt, akkor rögtön tudják, mit kell nézniük és csinálniuk. Ráadásul még olcsóbb és valószinüleg nagyobb tudású is lesz az utólagos riasztó mint a gyári...
A másik pedig: talán nem véletlen, hogy a sokszor konzervativnak mondott japán, német autókból sokkal többet adnak el, mint a dizájnikonoknak tartott olaszokból, franciákból. A forma egyszer eladja az autót, de a hibái másodszorra már nem biztos.
labi 2010.03.24. 11:08:21
Ahhoz már kevésbé, amikor full sötétben szar időben a 4-es úton minden elektromos dolgok kikapcsolt magán a gyújtás kivételével (nulla világítás).
A szembeforgalom miatt életem leghoszabb 15 másodperce volt...
Utána visszajött minden, és szerencsére ezt többet nem csinálta. Hibát persze semmit nem találtak.
De kis hülyeségei mindig is voltak.
Természetesen ha elindultam vele a szervízbe, akkor az odaút alatt mindent fokozatosan megjavított magán, ezt tartotta a szervízben töltött idő alatt, hogy ne találjanak semmi problémát, aztán hazaúton újra minden.
Olasz autónak valóban lelke van. :)
don't 2010.03.24. 11:08:32
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:08:45
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 11:09:43
Világos.
Párosan szép az élet.
akikaztmondjákni 2010.03.24. 11:10:21
"Digó trágya"...
bekassy 2010.03.24. 11:17:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 11:18:49
Ellenben ha bemennének, és megvernék a FIAT képviseletes faszit, akkor is beperelné őket, de akkor legalább jól éreznék magukat :D
vernarancs 2010.03.24. 11:18:50
Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 11:19:35
don't 2010.03.24. 11:21:31
volt 1 Vitom /Mercs./1.5éves 34000km korában tönkrement a hátsó szintszabályozás ami pneumatikus.szerviz kiszerelés,szintérzékelő bexart,és mi volt rajta?:MADE IN HUNGARY
Megint Valaki 2010.03.24. 11:28:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 11:34:11
Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 11:36:07
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:37:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:38:22
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 11:40:42
Hosszabban nyomva tartva dallamkürtként funkcionál.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 11:41:31
@Kitalátor feljegyzetei: ...busmanok...
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.24. 11:43:21
2010.03.24. 11:49:36
Te a poszthoz szólsz hozzá vagy csak okoskodsz ?
Nem láttad a videon hogy gyári kulcsról van szó? Vadiúj autó és nem bütykölgeti otthon az ember az ilyesmit.
bonus: Minden ma eladott új autó gyári riasztóval és központi zárral van ellátva. Utoljára a zsigulin buheráltak saját riasztókat.
Te ha veszel egy új autót akkor nagyokosan nekiállsz szétszerelni, kiszeded a gyári riasztót, indításgátlót és kovácsbácsi által kendácsolt bimetállos kondenzátoros bigyóval helyettesíted ?
2010.03.24. 11:58:18
Ha megyek szervizbe, azért mindig rákérdezek, van-e már valami megoldás. Persze nincs.
Nem lenne rossz, ha most észbekapnának..
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:02:31
FlyInMyEye 2010.03.24. 12:09:40
A fiat meg fosson Grande Sün családot. Tényleg szutyok szar megbízhatatlan autókat gyártanak.Dolgoztam anno autókereskedésben,hát nem a fiatok voltak a kedvenceink,nem véletlen...
AlexWolf 2010.03.24. 12:18:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 12:22:07
Vagyok!
Dél múlt 22 perccel.
AlexWolf 2010.03.24. 12:25:41
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 12:28:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 12:29:04
Már hogy lenne ugyanaz?
22 perc a különbség.
The Good Boy 2010.03.24. 12:31:01
"...Minden ma eladott új autó gyári riasztóval és központi zárral van ellátva. .."
Nem tudom, hol élsz te, de hogy nem magyarországon, az is biztos (vagy cssak egyszerűen nem sok közöd van új autókhoz!)
nem alapfelszereltség minden autónál a központi zár, max egy bizonyos árszint és méret feleltt. a riasztót meg mégmagasabb kategóriában kell keresni, mint alapfelszereltség.
Hidd el, nem az első saját új autómat fogyasztom (plusz a cégautóim), eddig egyben sem volt alap a riasztó.
Ráadásul a videót elnézve, a szélvédő tövébe aplikált villógó leddel ellátott kis müanyag "dobozka" nekem mindenre emlékeztet, csak gyári specifikációra nem. De ez az én bajom, más az igényszintem autó ügyben.
Ja és ha veszek egy új autót, nem bontom szét természetesen, már csak azért sem, mert a saját igényszintemnek megfelelő felszereltséggel veszem meg. (amúgy az első, ujként vett autómban volt riasztó, az átvétel után tetettem bele utólag, fele árban, és dupla tudással. csak akkor még nem canbus rendszerűek voltak). Egyébként pedig nem nagy tudomány a gyári távirányitóval összehangolni egy riasztó vevőjét...
The Good Boy 2010.03.24. 12:32:31
2010.03.24. 12:34:47
2010.03.24. 12:36:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:40:33
Bandi a hegyről 2010.03.24. 12:42:24
Tévedsz! Nem minden autóhoz kötelező rendelni gyári riasztót. Lehet kapni komolyabb utólagos riasztókat, rablásgátlókat amiket utólag építenek be akár a gyári MELLÉ. Az élesítés és a kikapcsolás megoldható a gyári távvezérlővel v. akár a kódkártyával, mert a cucc illesztve van az autó fedélzeti elektronikájához (a can-bus rendszerhez). Persze nincs olyan riasztó ami megakadályozza az autó ellopását, legfeljebb megnehezíti azt és a tolvaj inkább keres egy másikat.
The Good Boy 2010.03.24. 12:45:00
Hidd el napi használatban van a kezeim közt 10+ milkás telekjáró is, abban sincs riasztó gyárilag. Pedig 2007 év végi. A jelenlegi saját autóm pedig nagyobb presztizsű és értékű szutyok, mint a bravo, pedig ugyanaz a méretkategória, aztán abban sincs benne alapból a riasztó, csak a full extrásban (félreértés ne essék, nem dicsekedni akartam, csak visszaszólni:D)
Bandi a hegyről 2010.03.24. 12:59:57
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 13:00:05
Mondjuk az autó is 18 éves.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 13:01:27
Ha rálépsz a farkára vinnyogni kezd.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 13:02:54
ahha 2010.03.24. 13:04:36
ahha 2010.03.24. 13:06:29
Irány egy Patrol Line beszerelő szerviz, az olaszoknak meg mail, hogy a drága Fiat Mo. miket kendácsol bele a kocsikba!
Bandi a hegyről 2010.03.24. 13:08:54
juhaszvik 2010.03.24. 13:25:05
mmonitor 2010.03.24. 13:33:11
frantyi 2010.03.24. 13:39:36
Secnir 2010.03.24. 13:55:03
...és akkor is ilyen szalonból:
www.businesspundit.com/wp-content/uploads/2008/07/vwpark3.jpg
esetleg ilyeneket:
www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/content/en/press/overview.html
2010.03.24. 13:59:50
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.24. 14:00:36
Aki meg kettőt, arra nincs is szavam....
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 14:00:55
@ahha: Azám! Megveszik kint riasztó nélkül, aztán itthon már gyári riasztós a cucc... Simán elképzelhetőnek tartom...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 14:03:33
FlyInMyEye 2010.03.24. 14:17:47
ringer 2010.03.24. 14:38:49
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 14:43:21
Ez azért van mert össze kellett foglalnom a fűszoknyás lányok/fiúk bemutatását egy postban.
De már végeztem.
További magyar hang 2010.03.24. 14:51:14
FlyInMyEye 2010.03.24. 14:54:09
ouroboros 2010.03.24. 14:54:23
Fehler in allen Teilen
:)
Gontar 2010.03.24. 14:58:09
FlyInMyEye 2010.03.24. 14:59:31
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.24. 15:04:54
www.hegenet.hu/hahaha/v_jobb/sztorik/arpi_sufnituning.htm
probalinkeles:
<a href="http://www.hegenet.hu/hahaha/v_jobb/sztorik/arpi_sufnituning.htm">X</a>
vernarancs 2010.03.24. 15:09:30
romesz 2010.03.24. 15:26:54
AlulírottFentemlített 2010.03.24. 15:28:44
vagyok59 2010.03.24. 16:50:36
Nálam is így van.
Bandi a hegyről 2010.03.24. 17:13:13
Tsakazertish 2010.03.24. 19:07:47
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.03.24. 20:36:21
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.24. 21:13:07
Fíldödi Ferenc 2010.03.24. 22:25:42
Manci néni, a szomszéd 2010.03.24. 22:56:03
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.03.25. 09:26:59
Bennem fel sem vetődött.
2010.03.25. 10:54:22
2010.03.25. 10:58:29
The Good Boy 2010.03.25. 11:44:46
na,hogy őszinte legyek 1-2 alkalommal már eljátszottam a gondolattal, hogy egy új lancia deltába (fiat group) beletegyem a hátsómat, de nem lennék képes rá. Tudom, "autórassszista" vagyok...
egyszer már megégettem magam egy másik F-el: a franciával.
mert hiába mondta minden ismerős, hogy neeeeee!, én már csak azért is beleültem egy új fullos sz*rba. 1 éves korában döntöttem úgy, hogy elég a sok copásból, nyugalmasabb életet rendelt nekem a sorsom ennél...:)
Azóta nincs is gondom autóügyileg:)
2010.03.25. 12:13:09
xDS 2010.03.25. 12:31:58
2010.03.25. 12:43:52
Ennek az autótípus rasszizmusnak már SEMMI értelme. Tesómnak zsírúj VW touranja van és kétszer hagyta cserben őket, <se kép se hang>, amikor siettek volna reptérre, meg elkirándultak többszáz km-re.
The Good Boy 2010.03.25. 12:54:06
Mert az, hogy 5000 km alatt hidrotőkés legyen a motor, csapágyasak a kerekek, behaljon a komplett fékrendszer, hulljanak a kocsiról menetközben a diszlécek (nem vicc, háromszor az ajtóvédő fényezett esett le, kétszer a "tetősin helyén végigfutó"). És akkor még arról nem beszéltem, hogy a klimaautomatika hol müködött, hol meg nem. de a legszomorúbb, hogy a vészfékasszisztes, abs, esp egyszer sem adta jelét, hogy az autóban felszereltségként benne lenne (lett volna pedig rá oka, hogy müködjön, hála a kedves autóstársaknak), de 1-2szer a tolatóradar is elfelejtett jelzni tolatáskor, egész egyszerűen R-be téve nem kapcsolt be. vagy az esőérzékelő minden esetben fél perc után "monszun állapotba" kapcsolta az ablaktörlőt. folytathatnám, de nem teszem.
Ezen kivül csak japán és koreai (ebből már akkor is volt, amikor szitokszó volt a koreai autó, pedig hiba nélküli volt már akkor is az is) új autóim voltak, és egyikkel sem volt soha semmi baj. a jelenlegi japánomban pár hónapja, 3,5 évesen kiégett az egyik rendszám megvilágitó lámpa... Mérgelődtem is...:D
SimiTomi 2010.03.25. 14:24:29
Viszont neki Puntója van.
rendszerhiba 2010.03.25. 14:41:28
Fix It Again Tony :D
**********************
rendszerhiba 2010.03.25. 14:42:38
Répalaki Edömér 2010.03.25. 15:53:22
Persze a motor, a kivitel (melyik platós változat legyen) és az extrák tekintetében is megoszlott a vélemény, de ár/teljesítmény terén ő "remek" választás volt. Azután úgy alakult, hogy valami hibát gyorsan el kellett hárítani és nem vittük át a szomszéd városba az értékesítő szakszervizbe (amúgy tán már a garancia is lejárt), hanem bedobtuk egy partnerünkhöz, akivel a régi járgányainkat javíttatjuk, ahol mondták, hogy "ez", meg "ez" a baja, de ha ezeket javítják akkor még "azt" az alkatrészt is cserélni kell, mert tönkre vágja az újakat (valami futómű geb'sz volt). Heves buksi vakargatás, majd megtekintve az alig 3 hónapos márkaszerviz számlát, azt láttuk, hogy az az alkatrész - legalább is papíron - vadonatúj. A korrekt pajtás megmutatta a miénkhez hasonló állapotú mintadarabot és egy pár hónapos, közepesen terhelt példányt és hozzájuk fűzött két (becsült) megtett km mennyiséget. Mondanom sem kell, hogy majdnem pontosan stimmelt a mi futási adatainkkal. Szóval vagy csak egy lusta márkaszervizes kolléga nem cserélte ki anno, vagy egy "túlbuzgó" kolléga írta be a számlára a tételt.
Helló, mi?
Ezzel nem lehúzni szeretném őket (F-SZ. Érd), mert a járgányok mennek, mi terheljük is őket, igaz akad is javítani való rajtuk. Szóval, ha valaki ért a kocsikhoz, azért szervizeltetés után kukucskálja meg, hogy legalább pakoltak-e be újnak látszó (vagy bármilyen állagú csere) alkatrészt, ha már kifizettették...
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 07:51:02
csillagostól (chrisler, merci) az Isten mentsen;
olaszoktól pizzát és capuccinot;
franciáktól szexet.
bár itt ahogy olvasom nem kimondottan az autóval van baj, hanem a "védelmi" rendszerével. (a gyáriakat ha rossz napom van is 2-3 perc alatt hatástalanítom)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 08:03:55
az autó computere nem tárolja a riasztó előzményeit. ebben tényleg igazuk van.
egy olyan esettel álltok szemben, ami már random rendszeres riasztóra is érvényes. sajnos!
én közel 16évig szereltem a Prestige riasztókat, ma már nem vagyok hajlandó. elcseszték az RF rendszerét: érzékeny bizonyos ferekvenciákra, így a 220 által gerjesztettre is.
márpedig földkábel sokfelé van...
egyetlen megoldásod míg erre rá nem jönnek Mr FIAték, hogy megpróbálsz úgy parkolni, hogy a látható vezetékek ne legyenek feletted. a földkábeleket úgy tudod beazonosítani, hogy a "nagy szürke dobozok" és a házfalnál lévő vészkapcsoló közti részre nem parkolsz.
tudom, kellemetlen. de ez az egyetlen megoldás. vagyis van másik: nem használod a távircsit, így nem kapcsolod be a riasztódat. jaaaaa... hogy így nincs védelmi rendszered?
ne sajnáld. a fiaté 25mp-es. ;)
tehát vagy kulccsal zárod és ott parkolsz ahol akarsz, vagy keresel elektromos zajtól nagyjából mentes terepet és ott bekapcsolhatod a riasztódat is.
tényleg elegáns egy új autótól...
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 08:12:06
legutóbbi esetem egy bömös. sem Neményiék, sem az óbudaiak nem tudtak rajta segíteni. hjakérem... nem mondta meg a computer a hibát. LOL!
már a computercserénél tartottak, 140ért.
ember végső elkeseredésében megkérdezte, tudok e vele foglalkozni. mondtam neki, hogy nekem töknyóc hogy riasztót telepítek, gyufaszálat pakolok vagy autóvillamossággal jáccom, ha ő fizet.
elhozta az autót.
igaz, 6 órámba telt de meglett a hiba. egy chip 6percnyi gyújtás után meghülyült.
fizetett 25ezret és boldogan távozott. :)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 08:25:29
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 08:36:29
azon azért kicsit elmosolyodtam, amikor a kulccsal próbálja kikapcsolni. ennyibe telne egy zártörővel is. :D
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.03.26. 11:17:00
Valaki más 2010.03.26. 20:50:49
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.26. 21:43:29
mind ezt mondják... hallom és röhögök rajta eleget.
az a baj, hogy egy CAN-BUSos riasztót be tud szerelni 40 perc alatt egy 10éves gyerek is (ez legalábbis az www.procinema.hu/termek/riaszto-can-bus-rendszeru-autokba/patrol-line-hps-840-ptl-h ), de pl akár a váltótól, akár más, a CAN-BUSra kötött cuccnál egyszerűen hatástalanítható.
ez az, amit nem reklámoznak annyira.
én is maradok a jól bevált analóg szerkezeteknél, mégha tovább is tart 4-10óra) a becsületes beszerelésük.
Gigoló (törölt) 2010.03.27. 14:40:25
UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2010.03.27. 14:43:20
kitfisto 2010.03.29. 03:01:19
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.01. 17:42:21
neszeneked szaxerviz...
dave007 2010.05.04. 02:14:18
Kipróbálnám, hogy beülök, magamra zárok, riasztó aktivál, és inaktivál. Ha így működik, akkor az antennával vagy a kulccsal van a gebasz vagy az elemmel. Ha így nem működik, akkor nem hinném, hogy hardveres a dolog, szar a szoftver.
Ha a kulcs adója a retek, akkor elvileg lehet programoztatni ilyen bicskakulcsot, nem egy nagy összeg.
Említetted, hogy nem gyári a riasztó, na de extraként a szalon is berakhatta az általuk választott riasztót.
dave007 2010.05.04. 02:17:03
salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.04. 07:41:59
remélem, nem kevered a szlovák gyártmányú retekkel, amit 10ezerért meg lehet venni? 2db bicskakulcsos távircsi (huszonvalahányféle nyerskulccsal) + 1 db vevőmodul, némi kábelezés.
még arra sem vették a fáradtságot, hogy ugrókódos legyen! ami eddig a kezemben volt (üffél hozta), mind fix kódos volt.
nagyon vicces lesz, ha megfelelő darabot eladnak és majd mennek vissza, hogy "a szomszéd kinyitotta az autómat!". :D
a gyári (autóspecifikus) bicskának darabja(!) kerül huszonezerbe. abból pedig kettő azért jár az autóhoz és ha nem egy agyament a pószter, akkor már réges régen kipróbálta a másikat is és kiderült, hogy az sem "viszi".
akkor pedig ahogy már régebben is említettem, nem qlcsproblema. ;)
attnyc 2010.08.04. 16:11:42
Szivesen...