A naív néni nem tudta, milyennek kell lennie egy kicserélt gázórának, ezért simán aláírta, hogy átvette és minden oké, holott a TIGÁZ emberei valamiért lehagyták róla a plombát. A szolgáltató szerint meg a néni piszkált, úgyhogy fizessen.
Egy "kedves" történetet szeretnék veletek megosztani. Pár hónapja történt hogy a szomszédunkban lakó idős nénihez kijött a TIGÁZ gázórát cserélni. A néni már túl van a 80.-ik életévén, és mint naív falusi ember, aki mindenkihez jóindulattal közelít az óracsere után a papírokat ellenőrzés nélkül aláírta hogy minden rendben zajlott és átvette.
Egy pár nap után azonban észrevette hogy az óráról hiányoznak a plombák, és írt egy levelet, hogy kéri a TIGÁZT hogy vizsgálja meg az óráját hogy mi történhetett, majd a "szakértők" megállapították, hogy a néni megpiszkálta az órát és több mint 200.000 Ft-ra büntették.
Üdv, Laci
P.T. 2010.04.26. 10:00:31
labi 2010.04.26. 10:02:12
Bezzeg az én időmben minden öreg tudta, hogyan kell okosban piszkálni az órát.
yippyupp 2010.04.26. 10:02:18
elwood 2010.04.26. 10:07:12
azt gyanítják kivezette a Nabuccot a házából ?
itt valami nem kerek ...
Miss Marple 2010.04.26. 10:08:48
Énbagoly 2010.04.26. 10:10:40
Túl rövid volt a levél több infó kéne.
Ha meg tényleg így van, akkor a Tigáz, és sün.
De nem hiszem, hogy ne lehetne tenni valamit.
Secnir 2010.04.26. 10:12:03
a sajátját, abban úgyis több a levegő, mint a gáz.
tanyás 2010.04.26. 10:25:51
homer7 2010.04.26. 10:25:59
....
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 10:26:53
Azért büntetik ennyire, mert megtehetik.
A néni helyében vállalnám a pert. Bár lehet, hogy tovább él, ha simán fizet, és nem idegeskedik.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 10:31:38
tazsa 2010.04.26. 10:37:00
É2I 2010.04.26. 10:40:22
És legközelebb nagyítóval nézni mit és hogy csinálnak.
2010.04.26. 10:44:14
Abszurdisztán.
Ezért tart itt az ország.
Első !
Dél van.
Aki gázművel szerződik sikeres ember nem lehet.
Gázt lopni ősi román szokás.
MANO55 2010.04.26. 10:47:46
A nénit átverheték.
az órákat cserekor lefényképezik, és így a néni bizonyíthatja a történteket.
Ha nem akkor ez egy egyszerű lenyúlás.
Sajnálom anénit
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.26. 10:56:22
Egy rendőrségi feljelentést megérne az ügy.
Unbiased 2010.04.26. 11:00:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.26. 11:02:35
Gázórát csak őstermelőtől!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.26. 11:11:30
Uriah Heep 2010.04.26. 11:12:12
mmonitor 2010.04.26. 11:12:40
zevilaga 2010.04.26. 11:15:50
JuChan 2010.04.26. 11:22:17
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.26. 11:29:54
Haszna nem lesz belőle, de legalább tényleg okoz annyi kárt a rohadék szolgáltatónak, amennyit az kiszámlázott.
pcmci 2010.04.26. 11:30:04
azt is pedzegették a hozzászólások között, hogy állítólag az a módi, hogy a szerelők fusiban visszatekernek órákat a visszatekeréssel spórolható összeg harmadáért, és azért rongálnak órákat, hogy a kieső fogyasztást fedezzék ezekkel...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.26. 11:30:33
A gázórákat állítsa falhoz a forradalom!
Letéphető ajtajú gázórát mindenkinek!
Secnir 2010.04.26. 11:35:54
emlékszem, hogy anno a TV ügyvédjében volt egy film egy néniről, akinek villanyóracseréje volt, majd egy hónap múlva kb 900.000.- forint fogyasztást próbáltak meg ráhátékázni.
mivel szarul írták fel a felrakott (ergo használt) villanyóra állását.
a DÉMÁSZt az sem érdekelte, hogy a néninél 1 azaz egy darab 10(!) amperes biztosíték volt, ami egy hónap alatt max 220*10*24*31= 1636 kw-ot tudott volna megenni, ez az akkori áron 39e HUF volt.
ja, és mindösszesen 1 hűtő, 1 TV és 3 lámpa tette ki a fogyasztókat. Dézsában mosott a néni.
szopjon faszt az összes rablóbanda!
Nademajd! Jön Ő! és majd rendet tesz!
eml 2010.04.26. 11:49:09
Én szeretem a Tigázt, nem tudok rosszat mondani róluk, mivel nem szeretném ha az igazgató telefonon zaklatna.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.26. 12:00:09
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 12:40:18
Kotit 2010.04.26. 12:44:12
az ajtóletépést,
a baccpapucsot,
az aldit.
De ez a dél van, honnan is ered?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 12:50:04
Jobb mint a fűszoknya, mert naponta csak egyszer van. :)
Secnir 2010.04.26. 13:03:44
"De ez a dél van, honnan is ered? "
még délelőttről...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 13:05:12
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.26. 13:10:51
Az én szomszéd nénim "csak" 70 valahány éves, de sok betegségtől szenved. Ő a leolvasójukkal szívta meg: a 3-ast tévesen 8-asnak olvasta. a tízezres helyiértéken.
Kissé nem mindegy, hogy 1500m3 az éves gázfogyasztása vagy 51500m3. Mivel folyószámlája van és a tigáznak csoportos beszedésije (limit nélkül) így a nénit tizenezer helyett 250ezerrel leszedte (azért ennyivel, mert a nyugdíjából az elmúlt években ennyit spórolt összesen)
Szerencsére "csak" 3hétig nem volt ennivalóra sem pénze, hamar kiderítették, hogy az, hogy ipari fogyasztása legyen egy egyedülélő néninek nem "életszerű" és leolvasták még egyszer.
Kamat, bocsánatkérés semmi se volt.
Tökös Veréb 2010.04.26. 13:19:23
bekbórd! 2010.04.26. 13:20:59
EvangelineS (törölt) 2010.04.26. 13:29:58
Mylady 2010.04.26. 13:30:10
sokéve egyszer kiírtam az ajtóra az óraállást
este ott figyelt egy üzenet, hogy személyesen szeretné megnézni, mert hibás
(honnan vette?)
megszerveztük, hogy legyen otthon valaki (én)
megérkezett, azzal kezdtem, hogy mi nem stimmel? nem tudta megmondani
leolvasta saját szemével, majd elkezdte mutogatni, hogy ugye látom, hogy nem annyi
mondtam, hogy nem, nem látom, szerintem pont tökugyanazt a számsort írta fel, mint ami a cetlin volt (gyöngybetűkkel)
ezen elvitatkoztunk egy darabig, majd elismerte, hogy "tényleg ugyanaz"
azóta sem tudom, hogy mit akart (talán felmérni a berendezést?), de nem foglalkoztam vele, pár hét múlva úgyis elköltöztünk
elwood 2010.04.26. 13:48:20
yippyupp 2010.04.26. 13:49:34
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 14:07:21
Tűzesőt szór a nap lángos taréjja,
ég a selyem ezer szép asszonyvállon.
A Dunapart kiöltözött kevélyen
s friss gesztenyevirág rügyez a fákon.
A Duna vize loccsan ringva, rengve
és asszonyszemek néznek elmerengve,
kacéran, csalfán, ingerlőn, aléltan...
Dél van!
Az arcuk szép és láng ül a hajukban!
Kivillog hozzám selyemharisnyájuk.
A férfiak, a tavaszi legények,
sóvár szemüket hosszan vetik rájuk.
Az egyik jön, a másik tovalibben;
a tavasz búgva gázol ereimben:
megindul mind, szívemben ami vér van!...
Dél van!
Egy kék padon habos halomba csipke,
asszonycsípőkre hajló drága selymek:
ott ül az asszony, akit én imádok,
ki mást szeret s akit mások szeretnek.
E padhoz régi, bús jogom van nékem:
sok hosszú, rémes, fagyos téli éjen
aludtam rajta fáradtan, aléltan!
...Dél van!
epa.oszk.hu/00000/00022/00055/01551.htm
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.26. 14:18:42
Aha.
A 80 éves nénik mind ezt teszik.
(Jogsit is szoktak hamisítani az unokáiknak.)
Azért én lehet hogy perre vinném és behívnám a szerelőket, hogy eskü alatt valljanak, leplombálták-e a néni óráját.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.26. 14:21:16
Mondjuk le is van plombálva.
Mondjuk ha nem lett volna, a szerelők nem mennek el egy kiadós panasztétel nélkül.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 14:30:24
a neniknek azert altalaban vannak gyerekei es unokai is....
az erdekes inkabb az hogy a problema pont az oracsere utan jelentkezett es par napon belul be lett jelentve
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 14:31:25
röviden:
villanyóra 1: 10 évesen volt benne 37.000kW (átlag 9,4kW/nap)
mindez villany (olajradiátoros) fűtéssel, nem gazdaságos fogyasztókkal.
lecserélték.
azon a tavaszon-nyáron (szabadidő függvényében) felújítás, modernizálás.
villanyóra 2:
227nap alatt (nincs egy év!) 5.600kW (24,7kW/nap)
reklama. független mérés. minden OK, ez így jó ahogy van.
független ember 4szemközt annyit mondott, hogy lehetetlen a mérés, hiszen látja a fogyasztókat és ha összeadom, ha minden napi tizenórában folyamatosan menne, akkorsem tudnám max a felét fogyasztani a mértnek.
ez van.
azóta is fizetem a havi 15ezres törlesztést (most van az utolsó csekk).
Hmmmmmmm? neszeneked fénykép...
nemáá 2010.04.26. 14:33:31
2010.04.26. 14:58:56
Érthetetlen ?
IhopeUdie 2010.04.26. 15:08:33
Kva gyorsan, ez soha nem lesz jobb.
Kiszívják a vérünk az ilyen tetvek, kösz de nem kérek belőle.
Államvizsga után úgy elmegyek, hogy vissza sem nézek, sőt még anyámat is kihívom magamhoz, ha majd megtehetem.
juhaszvik 2010.04.26. 15:11:20
lemaradtál egy komplett fejezetéről a TH-nak. a bekezdés címe: AEROVIVA.
kulcsszavak: Gy.F., izlandi vulkán, telefonos zaklatás, gyerekfürdetés, per, kommentek zárolása.
Nanemá 2010.04.26. 15:16:45
(A mérésügyi hatóság)
Magg (törölt) 2010.04.26. 15:18:44
A családban is történt már hasonló eset (zugügyvéd is hozott le pár hasonlót), perre kell vinni, kötbért csak akkor fizettethet, ha bebizonyítja a magasságos szolgáltató, hogy a fogyasztó rosszhiszeműen járt el.
És ugye itt a néni ahogy észrevette a problémát pár nap elteltével, már szólt is.
Ez a sztori simán nyerhető...
Uriah Heep 2010.04.26. 15:20:25
kivéve, ha az orvosira jársz :P
Nanemá 2010.04.26. 15:20:29
Uriah Heep 2010.04.26. 15:21:36
yippyupp 2010.04.26. 15:28:35
ja, már évente biciklis-meleg- és még tökömtudja milyen felvonulásokat is mernek itt szervezni, fejlődik a nép : )
de kalandvágyból megéri maradni
Uriah Heep 2010.04.26. 15:29:15
:D:D:D
Szerintem szívinfarktust kapnának.
De te is a mérésügytől kapott számládtól, a szakvélemyényük meg annyit ér egy perben, mint a TIGÁZ/ELMÜ saját megkent kontár rosszindulatú szakértőjéé - véleményként figyelembe veszik. Viszont a bíróság által a perben kirendelt független szakértő szava már erősebb. De az ő költségeit TIGÁZ-ék előlegezik ugye, mert az bizonyít, akinek az érdekében áll, hogy az adott állítást a bíróság valónak fogadja el. Ha a szakértő és a bíróság nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy az órát NAGYANYÓ bírta jobb belátásra kötőtűvel, mehetnek a sunyiba oszt csókolom.
Más kérdés, hogy NAGYANYÓ 3 évig minden este álomba sírja magát, mert életében egy kukacos szilvát sem lopott, nemhogy jófajta ruszki gázt kobméterszámra.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.26. 15:40:18
@salapapa: Vajon mennyit kaphatott a bíró (ha volt per) ?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 15:47:58
epp fentebb irta valaki, hogy mar oreg ne pereskedjen fizesse be
200 e forintot
edesanyam az amerikai csaladi segitseggel orul ha kihuzza a ho vegeig, es csak par luxus elfoglaltsaga van, eszik, fut, vilagit, tv-t nez, es netezik
igaz csak 40 evet dolgozott elotte, mielott "nyugger" lett
Mylady 2010.04.26. 15:51:48
egy kisnyugdíjas
aha
más kérdés, hogy elvből nem szabad az ilyet befizetni
nekem pl nagyon fájna
mindig ledöbbenek, mikor olyat olvasok, hogy valaki ilyen hülyeségek miatt bukik soktízeret vagy akár százezret és lazán túllendül rajta
Magam_a_Mondomét! 2010.04.26. 15:52:27
Picitures doktor 2010.04.26. 15:53:21
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 15:55:05
igaz akkor meg megfizetheto volt, olcson adtak az oroszok
Picitures doktor 2010.04.26. 15:55:40
Mayday 2010.04.26. 16:10:53
Ez a levegős dolog mekkora baromság már. Nekem van olyan ismerősöm, akinek munkahelyi kötelessége mérni a gáz fűtőértékét és nagyjából tizedre pontosan mindig a megadott 34,2 MJ/m3 érték jön ki.
Faszér kell elődani mindig ezt a hülyeséget? Lehet sok mindennel vádolni a tigázt meg a többieket is, de ezzel nem. Pláne mert a mai korszerű kazánok bele is hülyülnének egy idő után, nem véletlen kell átkalibrálni ha PB gázra kötöd (40-40MJ/m3) földgáz helyett.
idióta.
yippyupp 2010.04.26. 16:11:38
sakálbaba 2010.04.26. 16:12:09
Uriah Heep 2010.04.26. 16:15:24
Rókakígyó 2010.04.26. 16:19:02
Uriah Heep 2010.04.26. 16:26:49
pöttömröff 2010.04.26. 16:33:42
kijöttek órát cserélni, majd két hét múlva "véletlenül" ellenőrizni... mit ad isten, az egyik plomba hiányzott... persze gondolom ez is "véletlenül"... aztán az orrom alá dugták a jegyzőkönyvet, hogy mikor felszerelték, 4 plomba volt rajta, és én aláírtam...
tedd a kezed a szívedre, te hányszor olvastad már végig az apróbetűs elmüs jegyzőkönyvet, és számoltad meg a plombákat?
400 e Ft volt a büntetés.... és nem lopásért, az ELMÜ-nél úgy működik, hogy már a "rongálás" tényét is ennyire büntetik...
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.26. 16:42:51
2010.04.26. 16:44:28
ugye nem ? mondd, hogy nem ? vagy igen ?
miért ? tényleg loptad az áramot ? vagy te kifizetsz egy ilyen majd félmillás büntetést jogtalanul ? na, most komolyan !
Mondd már ! itt őrülök meg !
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 16:45:55
es meg szorakoznak is
nade itt a forradalom a spejzben
Secnir 2010.04.26. 16:59:38
idióta?
aha.
persze.
itt a faluban (bocs, már évek óta város) előfordult kb 7 v. 8 éve, hogy nagymama szomszédjánál télen, minusz sokban megszűnt a gázellátás. nyomás rendben, gáz nuku.
tigáz kijött, felderítést folytatott, eredmény:
a gázóra a kertkapu mellett van. a ház onnan kb 30 méterre (vidék, szép hosszú telkek ugyebár). a gázcső az órától a házig LEJT! és a ház sarkátó megy felfelé a konvektorokhz stb.
és bizony a könyöknél összegyűlt a víz, majd belefagyott a csőbe.
tigázosok kinyitottak mindent, felmelegítették a csövet, víz elpárolgott, összeraktak mindent, majd írtak egy szakvéleményt, hogy ilyen távon kell egy berendezés (be is szerelték), amibe a víz le tud csapódni.
öööö....
ad2
amikor még mamánál laktunk, amíg építkeztünk, ott volt ugye gáz. ha főztünk, hol piros, hol sárga, ritkábban kék volt a láng (akkor viszonylag hamar felforrt a víz). amúgy vendégváró gulyáslevest ötliteres kondérban nem is mertük megfőzni, kár volt nekiállni...
Mayday 2010.04.26. 16:59:47
Mayday 2010.04.26. 17:05:09
A láng szine két dologtól függ:
1. oxigén/gáz arány: szarul beállított tűzhelyen sárga a láng és még feketén füstöl is ha kellően el van állítva, rendesen beállítva kék.
2. festőanyagok amik leginkább a tűzhely belsejében lévő rozsdából jönnek. Nézz utána lángfestés címszóval hogy mitől lesz piros a láng.
Ha mindez azon a 30-es csövön történt és télen (mármint a sárga/piros láng), akkor számold ki hogy mennyit csökken a gáz nyomása 30 m-en 20 fokos hőmérsékletkülönbség hatására (akár 10%-ot is) és ehhez mennyivel kellett volna elállítani a fúvókát.
Értemén hogy rohadjon meg a tigáz (és szerintem is), de tessék már megtanulni a gimnáhiumi fizikaanyagot és aztán fikázni.
Mayday 2010.04.26. 17:07:43
Nálunk is ilyen volt a tűzhely egészen addig, amig el nem "érte" a gázsütő, hogy 2 óra alatt a betett hús még langyos sem lett benne.
Akkor apám szétszedte és kitakarította és hogyhogy nem rögtön lett kék láng és meleg benne.
Még egyszer mondom: ha ilyen szar lenne a gáz, minden kondenzációs kazán beledöglene + az átfolyós vízmelegítőkből csak 28 fokos víz jönne.
Fizika !
Mayday 2010.04.26. 17:09:41
Secnir 2010.04.26. 17:15:52
földgáz fűtőértéke:
tigáz: 34 MJ/m3
dégáz: 30-34.5 MJ/m3
főgáznál nincs érték
PB gáz fűtőértéke:
primagáz: 45 MJ/kg (90 MJ/m3!)
mol: 45 MJ/kg (90 MJ/m3!)
gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a földgáznak ugye 12 Kw/h 'teljesítménye' van, míg a PB gáznak kb. 25 Kw/h.
12Kw-al nemigen lehet sem fűteni, sem főzni....
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 17:17:23
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 17:18:38
ne bulvárt olvasgass... ;)
www.bppiac.hu/?page=cikk&id=448
marketingizek.blog.hu/2009/05/08/hogyan_szamlazz_34_kal_tobbet_es_hogyan_ne_add_vissza_az_elmu_sikerrecept
www.fogyasztok.hu/cikk/20100216/alapdij-fizetes-fogyasztas-nelkul
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 17:21:36
különben miből vennének évente úgy Mitsu terepjárókat?
Kifordított kacagány 2010.04.26. 17:22:38
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 17:22:51
Mayday 2010.04.26. 17:24:29
A villanyrezsók max 2 kW-osak, a gáztűzhelyeden a tenyérnyi méretű legnagyobb égőfej és 2600 W körül van.
És hogy nem lehet főzni ?
A víz fajhője 4.2 kJ/kg/fok azaz 1 liter fiz felforralásához 420 kJ kell, ami egészen pontosan 0.42 MJ azaz 1/100 köbméter gáz, azaz 10 liter tiszta gázzal felforralsz 1 liter vizet.
Fizika, mondom !!! , de ha nekem nem hiszed el:
docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:n6hZmGfkp8sJ:www.energiasuli.elmu.hu/file/ES06-07_N-Okt-01.pdf+v%C3%ADz+fajh%C5%91+g%C3%A1z+%C3%A9g%C3%A9sh%C5%91+forral%C3%A1s&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShHFkcMgZhlx9GvcuEqOjjFN4tqy2sHOSE8cxxr69fLa-vCzfGBCnP9uRZjm-eAT3IOCqF_Za4Z0hks5psFGyY8iZWMjn_psKi18z8jhqGwjkmHDHPyv6c9OtxeGCuYoljNA2eA&sig=AHIEtbQu7gnpBOcWsycBiVLaVmBuPIlU3Q
redraven 2010.04.26. 17:25:25
Mayday 2010.04.26. 17:25:39
redraven 2010.04.26. 17:27:58
Áruld már el, hogy milyen keverékről beszélsz? Azt a gázt kapod, ami bejön az országba + szagosítóanyag.
Labancz 2010.04.26. 17:30:28
A kérdés csak az, hogy honnan jött a gyors megvilágosodás? Mert gondolom, a falusi nyugdíjasházban nem ez a fő topik. "Te Mari, rendben vannak a plombák nálad?"
Szerintem a szomszéd -aki a posztot írta- besegített a nénikének egy kis szociális gázhoz jutni. Aztán bebukott a dologba, és most valakinek ki kellene fizetni a büntetést, mert a nénikén veri el a port a tigáz...
Akár így van, akár nem, valahogy nem tudok a tigáznak drukkolni ebben a menetben. Ezrét a sünt megítélem neki.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 17:30:35
jovannma' meg ne oljetek az indexen olvastam es 4-re emlekeztem, lehet jovobe latok
/ez amugy mar privatizalva van, vagy allami vagy mi?/
a 3 is sok, de nem ertek hozza
nalunk nem tudom mennyi a "haszonkulcs" de olcsobb az aram jelentosen
mondjuk itt eloallitjak, nem veszik
de otthon nem kell se vizieromu, se masik PAks, hat igy nehez
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 17:32:00
merthogy biztosan nem én vagyok az egyetlen akit lehúznak.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.26. 17:32:19
Labancz 2010.04.26. 17:32:35
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 17:34:37
azt fogja mondani:
"jajj aranyoskám, hát én azt honnan tudhatnám? a mi időnkben...."
és ez annyit jelent, hogy még téged is jóhiszeműen rendes egyénnek fog tartani, mert őt úgy nevelték! bízik mindenkiben... ilyenek a feleségem szülei is, Anyám is...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 17:37:07
mar nem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 17:40:15
amugy meg hogyne olvasnek bulvart is meg kell neznem kit szurtak le, mi van csovi bacsival, ki kapott nokias dobozt
ma pl, megtudtam hogy Claudia vigaszt talalt Pankaban, hat mingya jobb a napom
mondtam is Marynek ma elmegyunk vacsorazni mert csupa jo hir van
redraven 2010.04.26. 17:59:42
A szerződés köt mindenkit, hiszen le van benne írva, hogy mi a jogod, és kötelességed. Az más kérdés hogy a sok hegyiolasz gáztolvajon mikor és hogy fogja elverni a szolgáltató a port...
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 18:03:13
emberségből viszont nulla!
ezek a büdös görények többek közt épp az én jóhiszemű szüleimet, anyósomékat és a velük egyidős embereket szopatják.
de... ha megéred, Te is leszel vén trotty és kíváncsi leszek, addigra mit találnak kia a mai gerincuszodások a te szívatásodra, átcseszésedre. márpedig a törvény, az törvény... ugye?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.26. 18:03:44
Lövésed sincs a dolgokról, ugye?
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 18:05:41
nincs egy épkézláb hír lassan, mert mindenbe belebúvárkodnak. kinek lehet hinni?
ha jobban belegondolok,minden bulvár. még a napóleon is. 8-)
Kifordított kacagány 2010.04.26. 18:06:03
mivel csak fűtésre használom és nyáron nem fűtök, ősszel és tavasszal meg csak időszakosan, így a fűtőérték változást nem nagyon van lehetőségem mérni. azt a szolgáltató is elismeri, hogy változik. én viszont csak annyit mondtam, hogy vélhetően az összetétele változik és ettől hülyült meg a kazánom.
a kazánon kétféle gázkeveréket lehet állítani. földgázt és pb-t. a földgáz beállításon nem ment a kazánom, csak télen. pb-re állítva meg gond nélkül megy egész évben. arról sajnos sehol nem találtam információt, hogy ezen a beállításon milyen hátrányai vannak az üzemeltetésnek.
@redraven: azt a gázt, amit én kapok legalább 3 forrásból kapom és a szolgáltató keveri nekem. hol hallottad te, hogy csak azt a gázt kapjuk, ami bejön az országba?
a földgáz meg egyébként is egy gázkeverék, aminek az arányai változhatnak, akárhonnan is jön.
@Labancz: miért kell rögtön rosszindulattal lenni? lehet, hogy szólt a szomszédnak, hogy nézze meg rendben van-e mert most cserélték. az idősek már csak ilyen aggodalmaskodók. az meg megnézte és észrevette, hogy nincs plomba, meg kell reklamálni. a néni meg megreklamálta. te meg rögtön jössz azzal, hogy biztos lopta. elmehetnél a tigázhoz melózni, sok hasonló mentalitású egyénnel lehetnél együtt nap mint nap.
a kazán tisztítás meg nem túl bonyolult feladat. leveszed a burkolatot és egy bronzkefével lekeféled a hőcserélőre égett szutykot. a végén ecsettel portalanítasz, visszateszed a burkolatot és kész. ez a rendes évenkénti karbantartás menete. erre egyetlen egyszer hívtam szakembert, többet nem fogok. szivárgást és füstgázmérést nem csinál a szerelő sem, azt a kéményseprő végzi el minden évben.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 18:08:40
Bloodscalp 2010.04.26. 18:12:49
1. kijöttek, szereltek, minden ok
2. elmentek
3. mamika buherál, plombát leszed,
4. utána szépen leül, megfogalmaz egy levelet hogy nincsen plombálva...
5. válaszlevél a büntiröl...
6.mamika boldog, Tigáz boldog, mindenki boldog..?
Magyarország én így szeretlek:)
Kifordított kacagány 2010.04.26. 18:18:45
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 18:21:40
jovan de akkor honnan tudjam meg hgy aegy tanar sulyzoval verte a gyerek fjet?
vagy hogy Parkanyi eva pszichiatrian van?
naugye
amugy csak nezek ki a fejembol, hogy milyen osszegekkel dobalodzik az emasz meg a tigaz
azert van osszehasonlitasi alap, hogy kb. mennyit fogyasztanak ahasonlo tulajdonsagu es lakoszamu plombalt hazak, es ha meg trukkozott is ezt kene felszamolni valamennyi buntetessel
de elbol, nincs plomba 200k
ez itt lehetetlen lenne
be kene bizonyitaniuk hogy csaltam is nem csak a plomba hianyzik
gitáros 2010.04.26. 18:23:55
Hogyne lett volna. (Mondjuk a hatvanas években.)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 18:24:37
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.26. 18:26:35
max a nagyon sok idővel rendelkezőket izgatják. 8-)
hidd el, bebizonyítják. ITT, IDEHAZA megtehetik és meg is teszik.
még nincs kolbászból a kerítés és nem láttam a kolbásztöltő gépeket sem, pedig már lassan 1 egész napja húzniuk kellene kifele...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.26. 18:31:08
"a földgáz meg egyébként is egy gázkeverék, aminek az arányai változhatnak, akárhonnan is jön."
Az orosz gáz elég stabilan 95-98,5% körüli metántartalommal jön. (gáziparban dolgozom)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 18:31:46
de milyen?
siman ki tudtad huzni azt a vekony acelsodronyt aztan meg visszadugtad
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 18:33:28
meg a plombat is lehetett cserelgetni es megforditani az orat
elvetemultek gumicsovet hasznaltak
mert olcso volt a gaz es megfizetheto, de azert a fizetes meg keves
a magyar meg talalekony
gogo boly 2010.04.26. 18:44:17
redraven 2010.04.26. 18:49:50
Winston Smith 2010.04.26. 19:03:04
Amúgy ha jól tudom minden gázátadón (ami a nagynyomású országos rendszerről gázt ad pl. a TIGÁZ vagy FŐGÁZ rendszerre) folyamatosan mérik a gázminőséget, és ha rosszabb gáz érkezik, akkor visszakorrigálják a mennyiséget. Azaz ha a fűtőérték folyamatosan 10 %-kal alacsonyabb, akkor 10 %-kal kevesebbet fizetsz.
Kifordított kacagány 2010.04.26. 19:03:46
@molnibalage: lehet, hogy stabilan jön, az orosznak a szolgáltatóval van szerződése, ők biztos nem fognak szarakodni. a végfelhasználó viszont nem azt a gázt kapja, ami az orosztól jön. illetve azt is, meg helyi kitermelésből származót is, meg máshonnan is jön, ha éppen szükség van rá. ezeket meg jól összekeverik és a végfelhasználó azt kapja. emiatt pedig változhat a gáz összetétele annyira, hogy pl az én kazánom megérezze és hisztizzen miatta. szerintem.
arról viszont felvilágosíthatnál, hogy pl nyomásértékekkel való játszadozás kivitelezhető-e, vagy esetleg lehet-e érezhető nyomásváltozás a végberendezésen magasabb fogyasztási időszakban. mert azt még el tudnám képzelni, hogy emiatt nem forr fel Secnir lábasában a víz.
persze a fűtőérték változást sem zárnám ki azért teljesen. pl januárban is volt egy olyan időszak, amikor a kazán szinte egész nap folyamatosan ment, hogy fel tudja fűteni a házat, kint meg nem volt hidegebb, mint két héttel korábban, amikor elég volt neki félóránként bekapcsolni. de nagyon nem akarom a fűtőérték manipulálás zászlaját sem lengetni, miután nem tudom mérni és számadatokkal alátámasztani, ostobaság lenne.
azért jól ki van találva ez. a mérő méri a m3-t, amihez a szolgáltató hozzárendel egy kalóriaértéket és az alapján fizettet olyan módon, amit senki nem tud ellenőrizni, még ő maga sem. a júzer meg bízzon meg benne, miközben ilyen húzásokat csinálnak, mint ezzel a szerencsétlen öregasszonnyal is. valahogy nem érzem, hogy erősödne bennem a bizalom.
Winston Smith 2010.04.26. 19:08:07
Tudom ez nem vigasztalja azt, aki éppen rákefélt a Tigáz szemétsége és/vagy a saját hülyesége miatt, de talán érdemes lenne ezen is elgondolkozni.
Mert ez az érem másik oldala.
Kifordított kacagány 2010.04.26. 19:12:37
@Winston Smith: ez úgy van, hogy időszak után elszámolt fogyasztási átlag alapján fizetsz. tehát megvan, hogy mennyi volt az adott időszakban az összfogyasztás, megvan, hogy te mennyit fogyasztottál összesen, ebből kiszámolja, hogy az adott időszakban átlagban mennyit fogyaszthattál m3-ben és az alapján számolja el neked, hogy mennyi volt annak az energia tartalma. persze jól látod, igen, frankón lehet csalni is a kalkulációval.
kroma 2010.04.26. 20:30:37
Ha levegővel lenne higitva berobbanna a csőbe, mivel mindenféle szennyeződések vannak a vezetékbe köztűk apró fémforgácsok is lehetnek. Ezért is szűrik a gázt a gázátadó állomásokon.
Abba gondoljatok bele, hogy hány felügyeleti szerve van a Mol-nak egyből kiszúrnák, ha valami nem stimmel.
Ha pedig vízzel akkor, hogy gyújtjátok be.Gázzal? a földgáznál nincsen olcsóbb gáz akkor meg mi értelme lenne.
A gáznak a főbb összetevői:
Metán ~93-97%
Nitrogén:~0,7-1%
Co:~-07-1%
Pentánok, butánok és egyébb gázok elenyésző mennyiségben.
Minőségi adatok: Gázkromatográfokkal mérik 7.5 percenként majd ez van átlagolva órai, napi és havi átlagba. Ezeket az adatokat kapják meg a szolgáltatók akik pedig kiszámlázzák nekünk.
Az, hogy milyen a gáz lángja a függ a beállítástól és a gáz összetételétől is.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 20:33:14
mennyiben van egy gaz- vagy kozpontifuteses,tehat nem villany/ villanszamlaja havonta egy 2 szobas panelban?
/tehat, tv, net, mosogep, hutto, vilagitas/
tenyleg csak kivancsisagbol
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 20:35:55
Husy 2010.04.26. 20:48:50
Amikor átirattam az órát mondtam, hogy nyekereg erre a szerelő, örüljek, legalább kevesebbet mér. mondom jolvan ha te leszarod akkor én is.
teltek az évek fizetgetem a számlát, majd jönnek, hogyőakkormost órát cserélnek, mert lejár a hitelesítési éve és akkro nekik azt köll.
jolvan mondja kis feleségem, cseréld ha erre állfel.... (2 gyerekkel otthon az egyik alig múlt egy éves) mikor leszedték közlik, hogy ez meg van piszkálva és akkor most eljárás meg órasztszedés meg bírság leszen, de ne aggódjunk írjunk le mindent ide az átvevős papírra és akkor majd jól nem lesz semmi.
jolvan. telik az idő a számláló csak pörög, jön a levél hogy menyünk tuggyamáraizé hova ott majd szakértő megállapítja amit meg kell, vagy ott vagyunk vagy nem ő ront bont.
eljő a nagy nap, kocsiba be gyerekekkel meg minden leautózás, sorszám majd ácsorgás a gyártelep udvaron, hogy jól érezd magad, mert ugye egy szaros bűnöző vagy! sorra kerülönk, a csávó ránéz hohohó, ez meg van piszkálva ezkérem fogaskerékcserés. mondom, hogy így vettem át az órát amikor a szerelők átadták amikor a névátírás megvolt.
megfényképezi, megfúrja lehajtja a számlálót, előtte egy "hiteles" órával megméri, hogy kb 70%-ot mér az óra, majd kiemel egy fogaskereket és mondja hogy ez a hibás darab. modnom én nem látok ezen semmi különöset. erre ő a szakember én egy rohadt csaló vagyok és jegyzőkönyv majd megy a ködbércsekk. viszlát.
kaptam egy 400.000 számlát amiben volt mérőóra, mert megrongáltam volt kötbér meg volt mért és kbvalós fogyasztási különbözet. írtam én levelet az apámf@szának is minden hivatal nagyívben szart az ügyemre, a tigáz meg csak kopogtatta a postaládámat, hogy ők már melegítik a traktort (jelentem január volt) hogy kiássák a gázcsövet és levágnak hamár nem engedtem be őket órátlevenni. sz@rtak arra, hogy a két gyerekkel mi lesz velünk ha nem lesz fűtés melegvíz kit érdekel én egy bűnöző vagyok aki lopott a szent tigáztól! addigra minden hivatal aszonta, hogy ezekkel nem érdemes, mert nem lehet nyerni velük szemben. így kölcsönt vettem fel és kifizettem a őket, de tételesen utaltamát, hogy legyen mit mazsolázni és legalább dolgozzanak vele.
mostmár hogy független vagyok tőlük, majd valami bosszút kitalálok hogy kb legyen nekik félmisi káruk valahogy.
én kérek elnézést.
Unter Bahn (törölt) 2010.04.26. 21:02:35
Mivel ezt a telet már vegyestüzeléssel fűtöttem (kazán+kiépítés+lignit első évben megtérült), már tavaly visszavetettem a havi elszámolt fogyasztást, ennek ellenére küldtek egy 262 eFt-os kompenzációs számlát. Először csak szívtam a fogam, mert huszonhatezernek néztem, aztán sírva röhögtm, mert nem értettem: egész évben sem fogyasztottam ennyit...
Az első részszámlán szerepelt először a leolvasáskori óraállás, kb. másfél évnyi pluszfogyasztással, mellette a kód, mely szerint a leolvasás módja BECSLÉS!!! Hát akkor mégse általánydíjas elszámolás van???
Természetesen az összes számlávl, fényképpel másnap reggel nyitás előtt a TIGÁZ-nál voltam. Nagy önuralomra volt szükségem, de az ügyintéző hölgy kedves volt, utólag biztosan bántott volna, ha őt ugatom le, nyilván ezt látta rajtam is, mert ő maga is megakadt a dilemmán, hogy mit becsülnek az általányon, először azzal tért volna ki hogy vidéki lévén majd valakit kiküldenek megnézni az órát, de utána megelédegett a reggel frissen készített - nyilván valamivel többet mutató - mérő MOBILTELEFONOS!!! fotójával és zokszó nélkül átírta az adatokat, egy hétre rá megkaptam az áthúzott éves elszámoló csekket, -40 ezerről:-)
Már csak az a kérdés, hogy hova lett a fotó a TIGÁZ rendszeréből, ki olvasta a 18000-ret 20.000-nek...
Amúgy a szolgáltató emberei jutalékot kapnak és mivel "magyarokról" van szó, ŐK IS élelmesek: ha nincs elég illegális vételezés, ők kreálnak. Konkrét esetet a rokonságban az áramszolgáltató produkált, de később "visszatáncoltak":-)
Amúgy épp a szolgáltató emberei azok, akik megkenhetők óravisszatekerésre, áttételmódosításra, laikus mi a f.szért nyúlna olyan mérőhöz, aminek a működési elvét nem ismeri.
Ja, láttam olyan "illegális vételezést", amiben a "szakértő" (ex-alkalmazott) a buherálás bizonyítékaként műanyagforgácsokat mutatott fel.
Hát én a villanyóra cserénél megkérdeztem, hogy nincs-e kedvük a döglött darazsakat kiszedni, mert eléggé szem előtt vannak, de mondták hogy őket nem zavarja:-o (Azért csak kirázták, ha már úgyis szétszedték a dobozt)
Kifordított kacagány 2010.04.26. 21:03:36
persze ez elenyésző egy emberre vetítve és még így is a legolcsóbb gáz a földgáz. bárcsak meg tudnám vele hajtani valahogy az autómat:)
Kifordított kacagány 2010.04.26. 21:12:50
Mylady 2010.04.26. 21:16:20
nem panel, hanem valami téglablokkos izé,
nem kétszoba, hanem másfél (37nm - nem nanométer!!!)
gázfűtés, gázbojler, gáztűzhely
normál felszereltség, nem energiatakarékos izzók
közel havi 5ezer
fogyasztás 90-100 kwh
Kifordított kacagány 2010.04.26. 21:44:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 21:47:27
thx
gondoltam, hogy dragabb mint itt, csak nem voltam benne biztos
szegeny anyamat mar meg sem mertem kerdezni, mer' O most attol ideges ,hogy Orban gyozott es megszunik a svajci indexalasa:)
behalok
72 eves
/ mienk se nagy olyan 70 nm egy toronyhazban eves atlagban havi 40-45 dollar, futes-hutes, melegviz, fozes sutes errol megy, meg a szokasos, vilgitas, tv, net, a fogyasztasunkat nem tudom, mert a villanyszamlat Meg a tobbit mary kezeli es fizeti, az aramot mindig mondja mikor kinyitja a boritekot, a tobbi fix, de majd jovo honapban megnezem mi hany kw-t hasznalunk el/
Kifordított kacagány 2010.04.26. 21:51:05
englandboy 2010.04.26. 21:52:12
dujv 55nm panel
átlag felsz, közp fütés,gáztüzhely
kb 4000 a villany de öcsém egyedül lakja
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.26. 21:53:09
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 21:56:42
mult honapban eleg hideg volt meg $ 68-at fizettunk es hasznaltunk 873 kwh-ot
Kifordított kacagány 2010.04.26. 21:56:54
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 22:00:56
ah koltoin Carolinaba, de ott se dragabb
floridaban azert 80-100 kozott volt de ott is minden arammal ment es a legkondi kellet ejjel nappal az ev 8 honapjaban
@englandboy:
nem olyan veszes de neki meg mondjuk ott van a kozp. futes meg valami kis gaz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 22:04:39
egyreszt meg egy ilyen idosebb holgynel illik megjobban odafigyelni es alairas elott elmondani mindent, hogy mit ir ala
es akkor talan eszre vette volna, hogy hianyzik a plomba
par nap miatt nem fog valaki letepni egy p;ombat...
csak ehhez kene valaki, hogy ne marhuljatok mar hat egy hete tettuk fel. ha letepte letepte. rakjatok fel egy masikat, legkozelebb a leolvaso ellenorizze
mit tud lopni 1 het alatt????
1 hetig permanensen sutott meg fozott , folyamatosan zuhanyzott es futott?
vagy hogy>
flippant 2010.04.26. 22:25:27
Mylady 2010.04.26. 22:25:54
szerintem lehetne kevesebb is
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.26. 22:27:46
englandboy 2010.04.26. 22:36:51
én fizetek mindent
a gáz kb 3-4 ezer de nem sokat van oothon nem nagyon fözöcskézik
muteréknál kajál mindig
a közp fütés dija horror
ugye átalányt fizetsz ez nemtom most mennyi
én kicseréltettem az ablakokat, az ajtot az erkélyfalat mindent saját pénzböl
nem akartam belemenni a lépcsöház által felvett hitelbe
kivülröl körbeszigetelték a panelt, uj müanyag ablakok plusz radiátort is cseréltettem mindenhol valami fogy mérö is fent van
nemtom most mennyi lehet a fütés, de mielött ez nem lett megcsináltatva 20ezer fölött volt havonta
plusz a közös költség ami asszem kb 6000 de aki hitelböl csináltatta annak a duplája
selymesszőrű tejbegríz 2010.04.26. 23:38:24
eml 2010.04.27. 00:22:58
keramia_53 2010.04.27. 02:28:37
keramia_53 2010.04.27. 02:34:42
USA legmagasabb vízdíj: San Diego 1,65 USD
Ausztrália legmagasabb vízdíj: Sydney 1,61 USD
Japán: - " - Kumamoto 1,04 USD
Ázsia: - " - : Szingapúr 0,61 USD
Afrika: - " - : Windhoek 0,42 USD
...
Magyarország: - " - : Budapest 2,89 USD
Más európai városok:
Róma: 0,50 USD
Amszterdam: 0,93 USD
Írország: 0,00 USD
Spanyolország: 0,62 USD
Finnország: 1,22 USD
UK: 1,46 USD
Kifordított kacagány 2010.04.27. 08:12:01
@Mylady: hát ha azt nézem, hogy a villany és a gáz összesen nekem kb tízszer annyiban van, akkor szerintem egész jók a költségeid. soha ne költözz nagy házba.
@englandboy: és mennyibe fájt összesen a szigetelés és nyílászáró csere?
keramia_53 2010.04.27. 08:43:01
"Az özvegyi haszonélvezeti jog a törvényes öröklés szerint illeti meg a túlélő házastársat mindazon vagyon tekintetében, amelyet egyébként nem ő (hanem pl. a leszármazó) örököl. Amennyiben férje végintézkedés hátrahagyásával halt meg, és ebben az Ön haszonélvezetéről nem rendelkezett, túlélő házastársként kötelesrészre jogosult. Ha a házastársat mint törvényes örököst haszonélvezeti jog illetné meg, az ő kötelesrésze a haszonélvezeti jognak olyan korlátozott mértéke, amely szükségleteit biztosítja, figyelembe véve az általa örökölt vagyontárgyakat, valamint saját vagyonát és munkájának eredményét is. (Egyébként a házastársat kötelesrészül törvényes örökrészének fele illeti meg.)"
Ergo ha hp nem ellett, úgy fizet...
keramia_53 2010.04.27. 08:46:20
keramia_53 2010.04.27. 08:48:42
Téboy 2010.04.27. 09:25:35
Panelbe lakunk 1.5 szoba.
Ami villanyt fogyasztunk 65 kw átlag.(3100 ft)
Ami használunk 2 számítógép i kombi hűtő 1 mikró meg a világítás.(tv nincs).
Sokallom mert a tényleges fogyasztás ebből csak 1600 ft a többi ilyen olyan díj.
englandboy 2010.04.27. 09:34:13
ablakok,erkelypanel,bejarati ajto,konyha-kisszoba ablakon reluxa mindennel egyutt 370e korul
gazos hore sotetedo uveg meg a faxomtuggya munkadijjal egyutt es meg fel is takaritottak maguk utan
igaz afa nem vott mer haver csinalta
a szigeteles nemtudom mennyi amiatt a kozos koltseget emeltek meg
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.27. 09:55:33
öreg mamóca, a párizsit sem mindig teszi a reggelijére, mert drágállja. kint van a tiszta udvar rendes ház tikett, szépen felszegelve a falra mert csavarozni azt nem tud. nme lakik nála senki. szerelés után pár nappal ő maga jelenti, hogy probléma van. mégis, akár 1 hónap alatt is (DE MÉG MINDIG CSAK PÁR NAPRÓL BESZÉLÜNK!) mennyi gázt tud lopni, ha nincs gáztöltő szerkezete a hátsó udvarban a tikok alatt?
ennyi lenne és nem több. viszont a szerelőket fegyelmivel elbocsátani!
englandboy 2010.04.27. 09:55:37
gyari uj volt mind nemtom honnan jott mer azt 1 masik haver intezte
Mylady 2010.04.27. 13:00:01
azért így már más, nem?
tudod mekkora a 37nm?
még néhány év (minimum 5) és veszek egy nagyobbat, de leginkább házat szeretnék
kerttel
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.27. 15:37:55
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.27. 15:54:31
"ehet, hogy stabilan jön, az orosznak a szolgáltatóval van szerződése, ők biztos nem fognak szarakodni. a végfelhasználó viszont nem azt a gázt kapja, ami az orosztól jön."
Nagyrészt az kapja. Több helyen is már láttam megadva a berékező gáz adatait és számoltam is. A néveleges kb. 34 MJ/m3 értéktől 1-2 MJ-nál nagyobb eltérén nem volt sehol. Leheteten az, hogy a csővezetékben levő gáz összetétele szar legyen.
"illetve azt is, meg helyi kitermelésből származót is, meg máshonnan is jön, ha éppen szükség van rá. ezeket meg jól összekeverik és a végfelhasználó azt kapja."
Lásd előző hozzászólás.
"arról viszont felvilágosíthatnál, hogy pl nyomásértékekkel való játszadozás kivitelezhető-e, vagy esetleg lehet-e érezhető nyomásváltozás a végberendezésen magasabb fogyasztási időszakban."
A gázhálózatban helytő függően több nyomásszint van. A fő nagy elosztó vezetékek és egyre kisebb rendszerek között mindig van nyomáshatárolás. A családi házaknál pl. elivleg egyedileg van minden házba. Lakótelepi lakásoknál mérettől függően adott zónának van nyomáscsökkentése. Teljesen mindegy, hogy az országos fogyasztásban mennyit változik az igény. A gázátadó állomáskora midig akkora nyomással érkezik a gáz, hogy redukálni kelljen, ego mindig az elvárt nyomást lesz a végfelhasználónál. Egy bibi lehet, hogy az eltérő nyomások miatt a gáz áramlási sebessége más, más hőmérséklettel érkezik a végfelhasználótól. Egy halvány esély van rá, hogy a gázban levő minimális víztartalom kiondenzálódik és ez akadályozhatja a gázármalást, de ebben bizonytalan vagyok.
"mert azt még el tudnám képzelni, hogy emiatt nem forr fel Secnir lábasában a víz."
Ahogy más is íra, a készülékben lehet a hiba.
"azért jól ki van találva ez. a mérő méri a m3-t, amihez a szolgáltató hozzárendel egy kalóriaértéket és az alapján fizettet olyan módon, amit senki nem tud ellenőrizni, még ő maga sem"
Mi az, hogy ő maga semM Hogyan lehet ekkora barmságot leíni? Miért írsz le olyan szamárságot, amiről láthatólag fogalmad sincs? A magyar gáztávvezeték hálózat a MOL FGSZ-hez tartozik. A helyi gázszolgáltatónak mikor átadja a gázt, akkor kromatográfos mérés. Perces nagyságrendes gyakorisággal, automatikusan. A gázösszetétel pontosan mért és ebből számolt a fűtőérték. Amikor a gáz bejön az országba, akkor is mérve van, mert az oroszonak is így fizetünk. Kibaszottul sziguró elszámoltatási rendszer van és igen pontosan mérnek.
". a júzer meg bízzon meg benne, miközben ilyen húzásokat csinálnak, mint ezzel a szerencsétlen öregasszonnyal is. valahogy nem érzem, hogy erősödne bennem a bizalom."
A gázmiőségest és a hálózat kőkemény üzemeltetését ne keverküj már össze pár görény kishal köcsögösködésével...
kroma 2010.04.27. 20:58:13
Csak nem Mol-os vagy Fgsz-es vagy?...:)))
kroma 2010.04.27. 21:11:51
fgsz.hu/sites/default/files/dokumentumok/egyeb/Minoseg_Elszamolasi_Rend_2009_2010_ver_2.pdf
Kifordított kacagány 2010.04.27. 22:33:05
@Mylady: tudom, akkora mint a garázsom. azért hallgass rám, ne vegyél túl nagyot. teljesen felesleges.
azt hittem az 5 rugó a gázfogyasztás. így azért már nem olyan jó. én a 200 használt nm-re fizettem 25e átalányt. az elmúlt fűtési idény meg bejelentős volt. a múlt hónap 25e körül lesz, a hideg hónapok meg 40 és 50 körül jöttek ki, ez reális is. de hallottam már itt a környéken olyant is, hogy kisebb házra is fizetnek annyit, amennyit én(pl épp ma mondta egy ismerős, hogy ők havi 60-80 körül fizettek télen, az azért nagyon sok). a házamon amúgy se szigetelés, se műanyag ablakok és nem is lesznek. kb 1,5 millió lenne a szigetelés hungarocellel és ki tudja mennyi kőzetgyapottal, amivel a nem kívánatos páralecsapódás és vizesedés is elkerülhető lenne. ennyit nem ér meg az egész. majd kap szépen egy színt fél misiért és tökéletesen megfelel úgy is. az ablakok meg kapnak utólagos szigetelést, így azokat sem kell cserélni.
a családi ház amúgy jó, bár valamivel magasabbak a költségei.
@molnibalage:
"A gázhálózatban helytő függően több nyomásszint van.....stb"
igen, én is így gondoltam, de annyira nem ismerem a rendszert, hogy biztos legyek benne. a víztartalom szerintem elenyésző ahhoz, hogy észrevehető változást okozzon.
"Mi az, hogy ő maga semM Hogyan lehet ekkora barmságot leíni?...stb"
a szolgáltatónál hiába mérhető, nálam végfelhasználónál nem. én erről beszéltem. elhiszem, hogy összességében annyit számláz ki, amennyi beérkezik neki a mérések alapján(bár ez sem 100%, láttam én már számzsonglőröket dolgozni), de az maximum csak nagyjából egyezik a valós fogyasztásommal, ami nem mérhető, csak számolható. nekem meg adott esetben 5-10% nem biztos, hogy mindegy lenne(ugye a más által lopott gáz is torzítja a számolt értékeket).
ezért esik kurvára rosszul, hogy ilyeneket olvasok, mint a néni esete, mert bíznom kellene a szolgáltatóban, bizalmi alapon hiszem el a számlán szereplő tételeket(mert ugye ellenőrizni nekem nincs lehetőségem), amire nem nagyon igyekszik alapot szolgáltatni, még ha a számlázás és a tróger szerelők külön kategória is.
egyébként az ellopott gáz hol és hogyan van elszámolva a szolgáltatóknál?
englandboy 2010.04.27. 23:23:51
ujvarosba eleg draga a viz orszagos viszonylatba is
az azert nevetseges hogy a felujitas elott 40e folotti volt a rezsi havonta mindennel egyutt
viz gaz villany tv net kozos koltseg
egy 55 nm panel ez horribilis
szerintem
de lehet 59 nemtom pontosan klasszik 2 szobas panel
ha a council taxot nem szamitod ez joval tobb mint itt
most jott meg a szamla viz villany egybe 3 honap 250 font
gaz nincs a haz 6 szobas
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.28. 12:48:16
Villany: légkondi nélküli átlagos felszereltség + bojler nappali áramon = 12e
Gáz: 10e (vegyes tüzelés van olykor)
Net: 6/1MB 8eFt
Biztosítás: 3200Ft
Víz: 1500Ft
összesen: kb. 35e
tervben van véve tető- és pince szigetelés valamint éjszakai áram kiépítés és napkollektoros fűtés/használati melegvíz rásegítés esetleg nyílászáró csere és víz újrahasznosítás (a zuhanyzással felhasznált vízzel öblíted a wc-ket, öntözésre esővízzel együtt).
Így a gázt 10%-al a villanyt 50%-al csökkenteni azaz kb. havi 7eFt mínusz tehát a beruházás (nyílászárókat nem számítva) 20év után fog megtérülni összességében (a melegvíz ebből kb. 12év)
de ennél azért kedvezőbbet számolok, mert duplázódni tervezem a család létszámát ;-)
Kifordított kacagány 2010.04.28. 15:36:21
ha meg bővül a létszám, úgyis felemészti a megtakarítást:)
csillagház 2010.04.29. 01:10:13
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.29. 12:49:54
lehet mert a cserét 6 fényképpel tudom bizonyítani (óraállás, szerelők feje, villanyóra...) ezért csinálták nekem azt a laza 180ezres pörgetést 8 hónap alatt?
kafa cég az ELMŰ is! annyukkínnyát...
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.05.04. 00:26:31
Gáz gond (törölt) 2010.06.27. 17:27:18
Én a saját esetem szeretném le írni.
Segítséget szeretnék,kérni.Hova forduljak,mit tegyek.
Tigázosok le cserélték óránkat,de állítólag lopjuk a gázt .
Ki küldtek 500.000 ft os kötbéres büntetést.
4 évvel ezelőtt ,volt egy német juhász kutyánk,és bele akadt az órába .
kicsit meglazult a számláló fed lapja .
Hívtam tigázt ,elmondtam mi történt,kérdezték forog e számláló,mondtam igen,akkor semmi gond mondták ők
Azóta 4x voltak ellenőrizni órát,semmi gond nem volt .
Most óra bevizsgálást kértek,ott volt férjem,de furcsa dolgok történtek.
Rá kötötte fogyasztás mérőre,a mérő tökéletesen működött 100%os volt a mérés.
Erre ő,a meglazult,(elengedett) számláló dobozt,többszöri próbálkozás után,fel feszítette,eltörte a stiftet benne.
Ezután tovább feszegette kb:2-3cm húzta ki ,mire az óra meg állt, a férjem rá is szólt,erre közölte,hogy csak meg mutatta,hogy kell
gázt kivenni.Az óráról több fénykép is készült,szemből,oldalról,az oldalsó fényképek nem kerültek bele a szakértői véleménybe,pedig azokon látszik hogy nem volt az óra ki feszítve.
.Természetes ,hogy karcolás volt rajta, ezt nem is vitatjuk,mert ugye lánc , drót megkarcolta 3-4 helyen,ami már rongálásnak és feszegetésnek lett be írva ,a szakértői véleménybe.Még azt nem értjük,hogy a kinagyított fogas kerék,hogy került anyagba,amin természetesen fékezési nyomok vannak,holott a férjem
jelenlétében nem szedte szét fogaskereket ,hogy ez akkor látszódott volna.Szemből le van fényképezve mikor egybe van óra ,de azon semmilyen sérülés nem látszik.
Kérdem én ,miért más került bele szakértői véleménybe,mint amit ott szóba elmondott??Azokat a képeket,amik végül is be lettek téve szakvéleménybe miért nem mutatták meg.Arról hogy mi történt,jegyzőkönyv nem lett alá írva, csak elején,hogy nem élünk panasszal az óra bevizsgálása ellen.Szeretnék segítséget kérni,mit tegyek?? Köszönöm válaszotokat.
Klaudiaanyu 2010.07.07. 13:05:25
Édesanyámnak sem kellett több, kinyomozta az ügyintézőket. Kiderült, jelenleg előzetes letartóztatásban van már az a férfi, aki zsarolta a nagyszülőket.
Egyelőre a hírekből összerakva arra jutottam, hogy ez a férfi, aki megzsarolta a nagyszülőket, azonos azzal, aki anno úgy szerepelt a hírekben, hogy a "tigázt meglopó" fogyasztók után nyomozó csoport tagja... Nos, a gázórák megrongálását ő idézte elő, vagy legalábbis benne volt elég erősen... (Jelzem, ez vélemény!)
Nem tudom, mi lesz a vége, de most fogalmazzuk a levelet a miniszternek, lesz jogász, ha kell, hírverés.
Akivel hasonló eset történt, tegyen feljelentést, kérjen jogorvoslatot, nem lehet hagyni, hogy jogtalanul kisemmizzenek idős, naiv embereket.