A figyelmetlen vásárló hazavitte a pixelhibás laptopot, aztán meg alig bírta kicseréltetni. a szabványra, jogszabályokra és egyéb kifogásokra hivatkozó kereskedő szerint ugyanis reklamáció helyett inkább örülnie kéne, hogy a hiba nem a képernyő közepén van.
Na a lényeg a lényeg, rávettem magam meg a pénztárcám, hogy miután többek között kb. két hónapja tönkrement a számítógépem, vegyek egy új laptopot. Sokat keresgéltem, találtam, telefonálgattam és végül rátaláltam az áldozatra (de végül én lettem az áldozat...). Az eset a laptop.hu egyik budapesti mintaboltjában történt.
Nem kis összeget hagytam ott a boltban, egy a bátyám által jónak ítélt gépért, amit persze megmutattak előtte, tehát nem ezzel volt a gond, de mivel nem vagyok rutinos laptop vásárló, ezért nem vettem észre elsőre a hibát. Utólag megbántam, hogy nem fordítottam teljesen magam felé a gépet, és nem néztem meg rendesen a kijelzőt, amikor éppen nincs rajta grafika, csak a sötét háttér. Hazavittem, mindenki nagyon örült, bátyám nézi, és hát mit ad isten, ott figyelt a jobb felső sarokban egy pixelhiba.
Hát gondoltam holnap visszaviszem és majd kicserélik, mert hát hibás, meg amúgy is a 3 napos cseregarancián belül voltam. Gondoltam én, hogy ilyen egyszerű lesz, de nem ez lett. Szinte éreztem. Nem vagyok sikeres ember!:) Másnap párom megígérte, hogy mivel ő előbb ér haza, majd ő visszacseréli, és mire én végzek, addigra már lehet nyomni a tabot. Másnap felhív idegesen, hogy van egy kis probléma: nem akarják visszavenni a gépet,és mindenféle ISO szabványokra (ami igaz) hivatkoznak, meg arra hogy a 3 napos cseregarancia már MEGSZŰNT! Na ne nézzenek már madárnak ilyen sz.r lekoppintó szöveget még jómagam sem találnék ki. A cég főnökét felhívtam (hittem én, hogy a főnökkel beszélek), ő is ugyanezzel jött, és hogy majd a fiúk elküldik nekem az ISO szabványt és akkor majd jól meglátom. Jól van nem idegesítettem magam tovább, küldjed, úgysem érdekel, letettem a telefont. Azóta is jön amúgy az e-mail.
Tovább folytatva a telefonálgatást, már úgy is belejöttem, hívtam a fogyasztóvédelmet, aki megerősített engem az igazamban. Utána párom hívta az összes nagyobb elektronikai cikkeket áruló céget, mintha náluk vettük volna, és mindannyian annyit mondtak, hogy vigyük vissza és természetesen azonnal kicserélik. (bár ebben erősen kételkedem, amióta a homárt olvasom ugye...) Munkaidő után odasiettem, még nagyban tárgyaltak benn az ügyemmel kapcsolatban, és csak kötötték az ebet a karóhoz, és súlyosbították a helyzetüket azzal a mondattal, hogy hát sokan próbálkoznak visszahozni ezzel a hibával, de mindenkinek csak ezt tudják mondani. Erre van egy ISO szabvány! Jól van, engem nem érdekel a szabvány, azt bokszolják le a gyártóval ők, elhiszem hogy van, de én élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett, de ugye az esetemben kicsit bonyolultabb volt a helyzet. Közben jöttek azzal a másik nevetséges szöveggel, hogy mi is a bajom valójában, hát nem a képernyő közepén van, úgyhogy nem is olyan zavaró! Mi vaaan??? Akkor vidd haza Te, és használd egészséggel!!! Ez egy vadi új gép, nehogy már megelégedjek a hibással, és még örüljek, hogy nem a közepén van az a zavaró pont. Ja és ha ő lenne a helyemben és mondjuk a kislányáé lenne a gép, akkor ő ugyan nem reklamálna! Na neeee, ő verné legjobban a az asztalt miatta. Na ezen a ponton a vérnyomásunk 200 fölé emelkedett. De csúnya szó még mindig nem hangzott el.
Végül fél órás telefonálgatást követően és fél órás lelki ráhatással sikerült szerezni egy másikat, de hát nem valami jó szájízzel hagytuk el az üzletet. Az új gépet tüzetesen átnéztük, látszólag semmi hiba, azóta jól szuperál (de meddig???). Amúgy a gépről csak annyit, hogy most agyon van hirdetve nagy plakátokon, nagyon fogy, aznap érkezett egy kamionnyi új szállítmány, és amíg ott voltunk 2 ember is ezt a típust vette meg.Igazából nem az eladókat hibáztatom( a fickó azt mondta, hogy ha rajta múlna ő már rég visszacserélte volna, de nem tette...) , bár hozzá kell tenni nem voltak a legkedvesebbek (talán azért, mert mi lehettünk a nem tudom hanyadikak, akik emiatt reklamáltak), hanem az egész céget, meg ezt az eljárást. Te hagyod ott a hónapokig gyűjtögetett kis pénzedet, és még te kérjél bocsánatot?? Na ne már!
Na ennyi lett volna, ha lenne valami a géppel és hasonlót tapasztalunk, akkor még jelentkezem! Remélem senki nem kerül ilyen helyzetbe, ha mégis, akkor tudjátok: Küzdve küzdj, és bízva bízzál!
Egy posztoló
Ja és még annyit, hogy laptopot ezek után csak az ALDI-ból vagy csak őstermelőtől, csak hogy idézzelek Titeketl!;)
Koholmány 2010.06.28. 10:16:48
É2I 2010.06.28. 10:18:09
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.06.28. 10:18:25
mqqq 2010.06.28. 10:19:10
HaB 2010.06.28. 10:21:28
Pittykapitany 2010.06.28. 10:22:32
stuccer (törölt) 2010.06.28. 10:23:08
É2I 2010.06.28. 10:25:22
A három nap meg hibás készülékekre vonatkozik. Tehát az eladónak volt igaza csak etikailag hibádzik ez a hozzáállás.
De majd eladják másnak, akivel vagy vívnak később vagy nem.
aagifekete 2010.06.28. 10:29:10
Harlequin 2010.06.28. 10:31:54
Ennyi.
Secnir 2010.06.28. 10:33:40
ennél a pontnál az asztalra baszni egy ötkilós kalapáccsal, és közölni, hgy örüljön annak, hogy nem az ő arca közepén van az a pont, ahová ütöttél, így nem olyan zavaró, és örüljön neki...
Xeon 2010.06.28. 10:41:51
Bakter 2010.06.28. 10:43:06
Azaz előbb tájékozódni, utána pofázni és asztaltcsapkodni.
Bakter 2010.06.28. 10:45:50
Így van. Sok készülék kezelési útmutatójáben fel is hívják erre a figyelmet. De azt a pógár nem szokta elolvasni, inkább rohan a hatósághoz meg a szervizhez.
A TFT-k gyártásának kezdetén pár évig az előállított mennyiség legalább 90% selejt volt.
Willie 2010.06.28. 10:52:39
aldi.medion.com/md98360/sued/?refPage=aldi-sued-banner
dr. Aullah 2010.06.28. 10:54:48
Én is vettem egy monitort, van a jobb oldalon egy pici piros pixel, de az az igazság, hogy hetek óta nem is vettem észre és alig látszik.
Akkor ez most boldog ügyfél?
De ami ennél is fontosabb... Ki volt aznap az üzletvezető? Mi a neve poziciója?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.28. 10:57:03
Danke Sün!! !!!
helianthus 2010.06.28. 11:07:26
itt már tövig rágtam a körmöm, hogy mégis mikor hangzott el a csúnya szó, erre kiderül, hogy semmikor?
Még ilyet...
asdf 2010.06.28. 11:07:34
Xeon 2010.06.28. 11:09:29
asdf 2010.06.28. 11:10:28
Na ez viszont baromsag, csak es kizarolag hibas termeket lehet 3 naposozni.
Frucsasz 2010.06.28. 11:15:08
Tudna itt valami okos ember igazságot tenni, melyik a helyes megfejtés? Cserélhetek hibátlan, csak nem tetsző készüléket, vagy sem? Meggondolhatom magam vagy sem?
Bakter 2010.06.28. 11:17:07
Azért van a szabvány, hogy behatárolja, mi a hibás, és mi nem. Egy pixelhiba nem hiba, tehát nincs hibás teljesítés.
Ez nem külföldi szabvány, hanem A szabvány, amire a fogyasztóvédelem is támaszkodik.
"tobbivel azonos tulajdonsagokkal biro termek"
Esetünkben nincs azonos tulajdonságú készülék, ugyanis az egyik kijelzőnek kisebb lehet a fényere, a másiknak rosszabb lehet a homogenitása, stb, mint egy másiknak. Azért vannak a szabványok, hogy meghatározzák a tűréshatárokat, vagyis behatárolják azokat az értékeket, ami szerint az adott darab még megfelelő.
LacusBP 2010.06.28. 11:18:37
öcsém, ha ilyen pesszimista vagy, mi a francnak vásárolsz? amúgy hülyeazértnemvagyokban vegyél monitort, laptopot, ott 3 napon belül 1 pixelnél is cserélnek.
asdf 2010.06.28. 11:19:28
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
(amugy pont emiatt lesz szerintem inkabb ertekcsokkent, arkedvezmenyre jogosito egy pixelhiba, mint javitasra/cserere, aztan persze lehet jogi embereknek hosszasan rugozni rajta, hogy mit ertsunk a rendeltetesszeru hasznalatot akadalyozza szoveg alatt :) )
Bakter 2010.06.28. 11:20:25
Tévedsz: némelyik subpixelhibát csak adott színnél illetve annak árnyalatánál (nem feltétlenül alapszínnél) lehet csak látni. Tehát a biztos vizsgálathoz egy tesztprogram szükséges.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 11:22:33
Nyema!
Laptopot csak Palkovicsnétól!
Braghar 2010.06.28. 11:22:53
asdf 2010.06.28. 11:27:40
Egyetlen egyet tud a monitor azzal a szabvannyal, megfelelni neki. Aztan onnantol semmi dolog nincsen vele.
LacusBP 2010.06.28. 11:28:09
LiberAll 2010.06.28. 11:30:13
1, laptop.hu6 edigital és társainál nem veszünk semmit ami 10k drágább, esetleg még azt se.
2, Ha laptopot akarsz venni, akkor keres egy szimpatikus számtech. boltot, ahol van pixelhiba garancia. Van pár, még hála az égnek.
Érdekes módon, ahol én vásárolok ott is van,mert a tulaj, csak úgy vesz a nagykertől, hogy van rá pixelhiba garancia. Az is igaz, hogy náluk nincs az összes márka, talán nem is véletlenül...
Frucsasz 2010.06.28. 11:30:51
Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 11:34:26
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.06.28. 11:34:44
Mondjuk a szememben már ott leírta magát, hogy a laptop.hu-nál vásárolt. Ha szánt volna 5 percet arra, hogy rákeressen a neten a gép típusára, akkor 10-15 százalékkal olcsóbban megvehette volna máshol, azt az agyonhirdetett, kamionnal hordott vackot.
De persze egyszerűbb arra hivatkozni, hogy ő nő és nem ért hozzá... váááá...
Egyéves Önkéntes 2010.06.28. 11:34:45
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 11:39:59
Laptopra való gra-fika olcsón eladó!
pizsama 2010.06.28. 11:40:29
A másik megoldás - ha már a személyes vásárláskor nem lehet leellenőrízni a pixelhibát - hogy internet keresztül vásárolunk laptopot. Bezony! Ott ugyanis van egy olyan lehetőség (távoli felek közötti szerződés, vagy mi), hogy 8 napon belül meggondolhatjuk magunkat, bármilyen indokkal! :D
Xeon 2010.06.28. 11:47:46
Távközlés technikai fejlesztőmérnökként valamikor azt tanultam, hogy a fehér szín összeállításánál akár aktív akár passzív, optikában szükség van minden színösszetevőre. Jó pár tízezer összeszerelt gép/laptop után, merem állítani, hogy a teljes csúcsértéken futtatott LCD (fehér szín), minden pixelhibára felvonja a figyelmet szabad szemrevételezésnél is. Ami a grafikus vezérlést illeti, (általában csak teljesítménygrafika esetén, lásd játék, grafikus szerkesztőprogramok, 3D-s tervezőprogramok stb.)valóban csak egy tesztprogram képes kimutatni, amelynek feltétele egy akármilyen OP rendszer is. Egy ilyen hiba esetén egyértelműen cserélnek. A jelenlegi jogszabály sajnos a pixelek esetén a multisoknak kedvez. Ezért ezek 90%-ak felderítéséhez próbáltam segítséget adni. De igazad van, máskor nem teszem!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.28. 11:48:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.28. 11:51:47
akikaztmondjákni 2010.06.28. 11:59:07
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:00:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 12:04:57
Te csak ne hivatkozz az Aldira+miránk
Teccett volna a párod is elvinni és megnézni a kibaltázozz képernyőt
Mit néztél rajta?
ISA slotot?
Meg emilben várni az ISO-t?
Köztudott,aki nem ért a géphez annak is, ez a pixel mizéria
3napos cserében van csak igazad
Boritsd rájuk a kis faszenest amikor működik
Bakter 2010.06.28. 12:04:59
Wazze! NEM külföldi szabvány, fogd már fel, hanem gyártási szabvány, ami az egész világon érvényes.
SpencerBarnes 2010.06.28. 12:06:32
Magam_a_Mondomét! 2010.06.28. 12:09:28
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:10:17
Maga is itt?
Miér', amúgy hol?
Jonathan 2010.06.28. 12:11:59
Az is lehet, hogy nem pixelhiba az, hanam a beepitett kamera!
Bakter 2010.06.28. 12:14:04
TizenX éve foglakozom TFT-kel, akkortól, amikor a legtöbb ember még csak magazinokban lapos monitort, laptopot. Valószínűleg nekem volt a legtöbb kijelző a kezemben egyben és darabokban is itt lévők közül. Tehát gondolhatod, hogy a nem beszélek a levegőbe. (Áruld el kérlek, hogy egy hotpixelt hogyan fedezel fel teljes fehérnél?)
Sok éves gyakorlat után is nemegyszer csak hosszas vizsgálat után, és pl csak egyes szürkeárnyalatnál fedeztük fel a pixelhibát. De az valóban igaz, hogy a legtöbb az alapszíneknél, fekete vagy fehér teljes képeknél meglátható.
Korábban számos fogyasztóvédelmi ügyet is intéztünk, pl pixelhibákat is.
Layosh 2010.06.28. 12:16:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:19:00
Tudom ajánlani Palkovicsnét!
Tutijó laptopokat kínál bagatell összegért.
akikaztmondjákni 2010.06.28. 12:20:23
shúméker 2010.06.28. 12:26:50
vajh´ki fogott több monitort eddig a kezében?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 12:27:58
talán a keravill-ban ment"
Már ott sem? Rohatt multi!
Jattot acc, korrumpálsz?
Azért tart itt......
shúméker 2010.06.28. 12:28:54
Az úgy kezdődött, hogy egy eléggé zsúfolt napom volt. Napközben hat
szülés, négy terhesség-megszakítás, harmincnégy vizsgálat.
Éjszaka ügyeletes voltam, öt szülés, három küret, négy vizsgálat.
Másnap délelőtt bennmaradtam, mert egy páciensem szült, ha már ott
voltam levezettem még négy szülést, kilenc abortuszt és megvizsgáltam
tizenhét nőt.
Délután szólt a kollégám, hogy vállaljam el a műszakját, mert
sürgős dolga van, elvállaltam, volt hat szülés, négy abortusz,
huszonhat vizsgálat.
Este végre elszabadultam a kórházból, elindultam haza, de annyira
fáradt voltam, hogy le kellett ülnöm egy padra. Erre odajött egy
Prosti és azt mondta, hogy egy százasért megmutatja a pináját ......Na,
ekkor ütöttem meg először......
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.06.28. 12:30:01
Mi következik ebből? Laptopot csak az Aldiból, vagy a fűszoknyás őstermelőtől szabad venni.
EvangelineS (törölt) 2010.06.28. 12:52:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:55:07
Én ugyanígy.
Az volt már, hogy 1 pixelhiba nem hiba?
De 2 sem.
AlulírottFentemlített 2010.06.28. 13:05:43
Az volt már, hogy 2 pixelhiba nem hiba?
De 1 sem.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.06.28. 13:06:12
De ruhellem az ilyen elcseszett szohasznalatot. Mint a nyomorek "kisse hosszu" VB riporteri szohasznalatot. A labda vagy rovid, vagy hosszu, vagy pont jo. Vagy a tul tokeletes gomb. A gomb az gomb, ha valami gomb akkor az tokeletes gomb, ha meg nem az, akkor majdnem tokeletes gomb, de a TÚL szo ilyeten hasznalata idegesito.
Kerem kapcsolja ki.
Secnir 2010.06.28. 13:13:54
"Az is lehet, hogy nem pixelhiba az, hanam a beepitett kamera! "
jajne, most meg azért fogja visszavinni, mer' nincs winydóz7 alá driver...
VinszentVega 2010.06.28. 13:17:16
"élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett,"
Ez a szabály az uniós csatlakozás óta nincs hatályban. Csak akkor kötelesek cserélni 3 napon belül ha használhatatlan a készülék.
Inkább nézz utánna jobban a jogszabályoknak, mielőtt a hülyeségeddel telekürtölöd a világot!!
Nincs igazad, én nem cseréltem volna ki neked!! Mi az, hogy téged nem érdekelnek a szabályok?? Akkor miért nem közlekedsz az úttest bal oldalán?? A jobbra tartás is csak egy idióta szabály. Minek betartani??
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 13:23:07
Még nem volt!
Ez akkor tulajdonképpen az eheti?
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.28. 13:31:02
Ha valamelyik haverja meg szóváteszi, hogy "lyukas" a monitor mondja azt neki, hogy a múltkor nagyon ideges lett, mert mindenki az ő laptopjával foglalkozik és belebatzta a körzőt attól lett a ponthiba...
AlulírottFentemlített 2010.06.28. 13:32:50
Úgy néz ki, bár jövőhéten már múlthetinek fog tűnni.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.28. 13:42:34
Majmász Gedeon 2010.06.28. 13:44:13
Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 13:49:18
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 13:50:34
De azért erősen hasonlítani fog a mostanira, ha jól sejtem.
Káposztakukac 2010.06.28. 14:01:21
arról nem beszélve, hogy közel 10 éve csak laptopot használok, és eddig mindegyik bírta lazán 3-4 évig, utána is csak azért lett leselejtezve, mert ugye a számítástechnika olyan gyorsan fejlődik...
AlexWolf 2010.06.28. 14:07:11
Számomra itt derült ki, hogy a T. Prosztoló kamuzik ezerrel, vagy sikerült kifognia egy síkhülyét a fogyasztóvédelemmel. Kb Százezermilliótrillióbillóqvadrillióezerszer volt már téma, és NINCS 3 napos cseregarancia.
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 14:10:12
Ha elromlik,akkor ugyanoda kell vissza vinni.
Egyszer minden megkarcolódik.
Eric_Cartman 2010.06.28. 14:12:16
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 14:17:33
Így igaz!
A mókusoknak is kevesebbet kell tekerni a kereket mióta laptopom van.
A sima pc nehéz is, büdös is, meg egy idő után levet ereszt.
A netbúk az igazi megoldás!
Kici, óccó, lehet rajta fogni az internetet.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.28. 14:19:34
Én is vittem vissza a bankba a megkarcolódott bankkártyámat. Nem tudta elolvasni az ügyintéző, hogy kié. Meg olvasható számjegy is alig maradt.
Eric_Cartman 2010.06.28. 14:21:20
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 14:31:10
Pontossun!
Az ékezeteket lefelejtették róla.
De ettől eltekintve hiba nélkül működik.
Majmász Gedeon 2010.06.28. 14:45:45
A nyaralóban meg a teraszon nem internetezni kell, hanem nyaralni meg pihenni. Ennyire függő vagy? Vagy nem magadról írtad? Oké.
@Abszorpciós diverzifikáció: Két gép együtt se fogyaszt 400 wattot...
Ui.: A mobil net káros hatásait még meg se említettem...
www.youtube.com/watch?v=e_8iDgn8hP0
www.youtube.com/watch?v=kofG4W74tIE
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.28. 14:53:21
Egy átlag modern asztali gép, eco cuccokkal 50-100W-ot eszik átlagos használat mellett. Persze a legzúzósabb proci tuningolva, meg 4 videókártya sokat. De ugyanez él a notikra is. A lájtos kicsi olcsó darabok keveset, az erőművek sokat fogyasztanak (akár 2-300W-ot is)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:03:37
menjen el a párjával a Balatonhoz nyaralni"
Abbol a pénzböl max. BalatonEDE-re tud menni, de jó -e az?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:08:39
BalatonEDE"
Akarom mondani BalatonEDErics-re
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:12:36
nyaralóban vagy esetleg a teraszon is akarnak internetezni/dolgozni. megnézném, hogy hogy cipeled oda az asztali gépedet"
Nem értelek!
Wireless?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.28. 15:39:04
Manci néni, a szomszéd 2010.06.28. 15:45:34
uni1002 2010.06.28. 16:08:04
Sok dolgot vittem már vissza, többnyire meg sem kérdezik, mi a baja terméknek, hanem simán kicserélik, vagy visszaadják az árát. Max. írnak egy jegyzőkönyvet. A nagy forgalom mellett nekik ez elenyésző veszteség. A kis magyar vállalkozó foggal-körömmel próbálja a cserét elutasítani, hiszen, lehet hogy ezért ugrik a napi nyeresége. Hazafiasság ide vagy oda, ki fog velem tolni, a multi viszont nem.
Circus 2010.06.28. 16:18:44
Aha, főleg, ha a Homárt olvasod egész nap. Fel se tűnik az elsötétített pixelgixer...
j311 2010.06.28. 16:22:54
A laptop (és minden más LCD kijelzős cucc mellett ott van, hogy hány pixel és milyen eloszlásban jelent garanciális cserét. Számít még hogy állandóan világít vagy állandóan sötét a képpont...
"Jól van, engem nem érdekel a szabvány, azt bokszolják le a gyártóval ők, elhiszem hogy van, de én élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett,"
Ez meg a legnagyobb faszság. 3 napos cseregarancia csak hibás termékre vonatkozik. Téves vásárlásra nem, az csak az bolt hozzáállásán múlik.
SpencerBarnes 2010.06.28. 16:33:04
SpencerBarnes 2010.06.28. 17:17:16
tokomtelevan 2010.06.28. 17:57:39
Mit jelent a “3 munkanapos csere”?
Korábban már írtunk róla, sokan, sokféle értelmet, hátteret gondolnak, vagy szeretnének gondolni a “3 munkanapos”, “72 órás” “3 napos” cserének. Írtuk, hogy 3 napon/munkanapon belüli pénzvisszafizetési, kicserélési kötelezettsége nincsen az üzletnek, ha a termék hibátlan. A hibás termékek esetében azonban ténylegesen van egy kicserélési kötelezettség.
Fogyasztóvédelemmel összefüggő rendelkezéseket számos jogszabály tartalmaz. Ennek felsorolása ügyében is biztos lesz egy (hosszú) post, ám most ettől eltekintenénk. A számos jogszabály közül a 151/2003. Korm. rendelet az, amelyik a 3 munkanapos kicserélési kötelezettségről rendelkezik. A kötelező jótállásról szóló rendelet 1 év jótállási időt biztosít minden olyan termékre, melyeket a rendelet mellékletében felsorol. Ezekre a tartós fogyasztási cikkek (pl.: autó, számítógép és alkatrészei, bútorok, háztartási gépek, stb.) esetében igaz, hogy ha a fogyasztó a vásárlás utáni 3 munkanapon belül jelzi a meghibásodást, akkor a kereskedőnek kötelessége kicserélni a terméket (egy ugyanolyan, új termékre), nem javítgathatja azt.
Hibátlan termékek csereberéjéről, a szerződéstől való elállásról tehát szó sincsen. A rendelet által biztosított jog ugyanakkor egy komoly előny a fogyasztó számára. A hibás termékekkel kapcsolatos ügyintézés lényegét a polgári törvénykönyv tartalmazza. A hibás tejesítésről szóló részben olvashatjuk, hogy a hiba esetén a fogyasztó elsősorban a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, s csak amennyiben ezek nem lehetségesek, vagy nem teljesülnek, akkor kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől.
A fogyasztó választhat a kicserélés és a kijavítás között, vagyis már elsőre is kérhetné a termék kicserélését. A jogszabály tartalmaz ugyanakkor kitételt arra vonatkozóan, hogy amennyiben a kereskedő számára a kicserélés aránytalan többletköltséget jelent a kijavításhoz képest, elutasíthatja a fogyasztó kérését, amennyiben a fogyasztó számára ez nem okoz különös kényelmetlenséget. Vagyis: az esete többségében a fogyasztó nem kap új terméket, hanem ki fogják javítani a hibás darabot.
Ezzel nem is lenne baj, hiszen teljesen természetes, hogy ami javítható úgy, hogy működőképes lesz, azt javítsák is. A fogyasztó pedig ne okvetlen gazdagodjon, ne kapjon egy teljesen új terméket apró hiba miatt egy közel egy éves, használt termék helyett.
A probléma az, hogy a kicserélés-kijavítás lehetőség variálásával sok üzlet visszaél. Előfordult, hogy bár javítani nem tudják a terméket, de úgy tesznek, mintha tudnának (telefonoknál a “szoftverfrissítés” egy gyakori példa, amikor rövid időre úgy tűnik, mintha a probléma megoldódott volna), húzva ezzel a fogyasztó idejét és türelmét, kicserélésre nem hajlandóak.
A jogszabály azért kötötte ki a 3 munkanapos cserét, mert vélelmezhető, hogy ami azonnal elromlik, vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibajelenséget mutat, azzal komolyabb probléma van. Ezért ilyenkor a fogyasztó azonnal cserét kérhet, nem változtathatja ezt a kérését kijavításra a kereskedő.
Az üzlet teendői
Minden egyes reklamáció esetében jegyzőkönyvet kell felvenni, a 49/2003. GKM rendeletben meghatározottak alapján. Ez akkor is kötelező, ha a kereskedő elfogadja a reklamációt, s teljesíti az igényt. A fogyasztó a megfelelő helyre a “kicserélést” írja, mint igényt, s ehhez a kereskedő nem fűz kommentárt, a terméket a régi visszavétele és a számla/nyugta átadása mellett azonnal, helyben cserélik. A kicseréléshez nem írható elő a termék csomagolásának a visszaszolgáltatása, a jótállási jegyet azonban kérheti az üzlet.
Többször előfordult, hogy a hiba nem volt egyértelmű, annak megállapítására, vagy a hiba okának megállapítására a kereskedő szakvéleményt kért. Korábban ilyen esetekben nem cserélték ki a terméket, hanem visszatartották azt, a szakvélemény megérkeztéig. A Legfelsőbb Bíróság 2008 áprilisában hozott határozata azonban egyértelműen jogsértőnek minősítette ezt a gyakorlatot. Álláspontjuk szerint a 3 munkanapos jog éppen arra vonatkozik, hogy a kereskedőnek nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie, s legfeljebb a csere után érvényesítheti jogait, amennyiben kiderül, hogy a hibát a fogyasztó okozta.
Az LB határozata egyértelmű helyzetet teremt a kérdésben. Nem vitás, hogy a fogyasztóknak kedvező, a kereskedők számára hátrányos döntés született. Igaz ugyanakkor, hogy a döntésre azért volt szükség, mert sok üzlet visszaélt a lehetőséggel, s hozzá közelálló intézményben számára kedvező szakvéleményt készííttetett, megtagadva erre alapozva a cserét. Sokan egyszerűen csak időt húztak, hátrányt okozva ezzel a fogyasztónak. A tisztességes kereskedők ebben az esetben a nem tisztességesek miatt kerültek hátrányos helyzetbe, amennyiben egy vásárló vissza akar élni jogaival.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.06.28. 18:15:39
A kijelzokre altalaban a nagyobb cegek akar subpixelre is garanciat vallalnak.
A kisebbek meg csurik csavarjak a dologt, hogy mi szamit garancialis hibanak egy kijelzonel.
Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 19:00:23
Megdobbent 2010.06.28. 19:16:55
Es miert nem vitt pirosat, ha mar lelkirahatott sikerrel? Frankon pirosat vittem volna, mar csak a miheztartast vegett is.
Dehat az eset sikrrel zarul, a notbuk pont hu meg bekrepalt, tehat nagyjabol jol jart el.
Ezesetben kovetelem a boldogugyfel tag-et.
Vagy nem.
Vagy?
Megdobbent 2010.06.28. 19:25:34
Tovabba arra is lenne egy fogadasom, hogy nincs olyan itt, aki egy lathato pixelhiba miatt nem menne el a vegsokig, ha mar a csilliard penzet beletette.
Jah, es az ISO szabvany tenylegesen le van szarva, ezzel a gyartok akarjak kiszurni a nagykereskedok szemet, de szanalmas probalkozas.
Egyebkent en tudok egy olyan ISO-rol, hogy X penzosszeg alkalmasint -10%-os hibaturessel lehet, tehat ha kapok egy ISO hibahataros laptopot, ISO szerint jogom all ISO hibahataros penzt adni erte.
Igy jatszhato a dolog hosszu evszazadokig, illetve persze az elso forradalom falhozallitja azt a faszfejet, aki egy hibat ISO-va minositett :>
igazságos 2010.06.28. 20:44:01
Megnézek fórumokat, hogy tényleg olyan jó-e a gép, ezért a pénzért esetleg nincs-e jobb típusú gép. Meg hát, a szállítási költségekre is figyelni kell, mert ilyen cégek, nagyon lehúznak lóvéval, a laptop.hu is lenyúl 3-4000 Ft-tal, holott 100.000 Ft feletti vásárlás általában ingyenes a kiszállítás.
De most komolyan, laptopot se úgy vásárolunk, mint egy fényképezőgépet. Ha kiadok sok pénzt, akkor már megnézem jobban az adott dolgot.
banpepe 2010.06.28. 21:26:47
banpepe 2010.06.28. 21:29:02
j311 2010.06.28. 21:34:30
Dear Grammar Nazi!
Miért kéne saját laptop? És mi köze a helyesírásnak a saját keresetből vásárolt laptophoz?
Nekem nincs ilyen eszközöm, de van csúcskategóriás asztali gépem és még helyesen is írok. Ebben az esetben mi a helyzet?
Megdobbent 2010.06.29. 00:05:57
Jajj, kerlek ne valaszolj, mert nem vagyunk egy dimenzioban. koszonom.
kekegsm 2010.06.29. 09:38:44
Soni 2010.06.30. 09:39:21
Circus 2010.06.30. 11:23:43
1, az elv nekem elég, új = jó
2, nekem is volt, és baromira zavart. Valószínűleg nem dolgoztál olyan háttérrel - vagy az ingerküszöbünk van máshol :)
SomethinWild 2010.06.30. 11:46:16
Moyko 2010.07.07. 10:59:11
tessék megnézni mit veszel majom.
vásárolj neten ott van 8 nap csere indok nélkül.
- ne legyél hülye - és kérem kapcsolja ki.
j311 2010.07.07. 12:09:12
Tényleg nem vagyunk egy dimenzióban.