Tékozló Homár

Negyedmilliós internetszámla a T-Mobile-nál

2010.12.17. 15:55 | jackyll | 118 komment

János bizonyára az "előfizetés nélküli", "ingyenes" adatcsomag tarifáival böngészgetett telefonján, máskülönben hogyan jött volna össze neki egy ilyen számla? Érdekesség, hogy semmilyen értesítést nem kapott menet közben, hogy héló, megyünk lassan lefoglalni az autót a megabájtokért cserébe, de lehet, hogy ilyen csak egyéb szolgáltatásoknál van. (A hóközi befizetésig lekapcsolt szolgáltatás se sokkal humánusabb).

Múlt héten jött egy hívás t-mob ügyfélszolgálattól, közölték, hogy a múlt havi egyenleg közel 250e Ft. A csekket is megkaptuk azóta ezzel az összeggel, a számla szerint internethasználattal sikerült ezt összehozni. Még nem tudjuk, pontosan milyen jellegű adatforgalmat számláztak ki, ma megyünk be tisztázni a dolgot, ezzel kapcsolatban szeretném a segítségedet kérni:
- van-e róla információd, hogy milyen részletezőt lehet kérni, illetve kötelesek adni adatforgalomról?
- ha jól tudom, a szolgáltatók kötelesek egy bizonyos összeghatár (talán 50e Ft) elérésekor sms-ben vagy valamilyen módon értesíteni az előfizetőt, hogy a számláló nagyon pörög. Te tudsz erről valamit?

Köszönöm,
János

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 16:01:15

Valamelyik mobilszolgáltatónál van 13 Ft/10 kByte adatforgalmi díj. A Zindex címlapja egyszer letöltve így 4000 Ft.

2010.12.17. 16:15:58

hóesés meg posztcunami :)

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.12.17. 16:16:15

Ennyibe kerül az apróbetű-nemolvasás. Ismerősöm is járt így, sírt, és még lebaszott amikor közöltem vele, hogy ő a hülye.

"Dehát én csak pár játékot töltöttem le az iPhone-omra" - ígyjárás tipikus esete.

Stuci 2010.12.17. 16:17:37

nekem vagy jó fél éve sikerült ilyet alkotni. kellemetlenül bevasalják . van tmobileos ismerösöd ö át tudja irni ügyintézö hibára , akkor nincs gond.. nekem utana at is váltotta olyan dijcsomagra amiben van 500 mega adatforgalom.

papamix 2010.12.17. 16:24:57

Szivatnak anyám,Stop.
Engem is fiam,de nekem jobb.
Sajnos igy van mindennel az ember.
VIGYÁZNI!!!!!Csak a lenyúlásról szól minden.

deny79 2010.12.17. 16:38:44

Hasonlóan jártam júniusban. Gondolom új a telo, okostelefon is, és netcsomag nem lett rá véve, vagy valami pár megás szem kiszúrós. Engem mondjuk 35ötnél hívtak, de van ismerősöm, akinek csak egy géphang mondta be. Én legalább élő nőci hangot kaptam. Mivel hirtelen nem tudtam nekik befizetni, pár hét múlva letiltották, majd amikor befizettem, kérték a részletek hátralékát is, különben nagyobb a bírság vagy mi a szar. így 80at otthagytam, de legalább full saját lett a készülék, illetve váltás a havi 200 megás csomagra.
Tehát a rossz hír, kérhetsz róla cuccot, én is kértem, kaptam is, csak a GPS már kurva sokba fáj. És kipróbál az, kipróbál msn, kipróbál youtube, meg anyám kínja, és ugrál gyorsan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.17. 16:48:28

" Érdekesség, hogy semmilyen értesítést nem kapott menet közben, hogy héló, megyünk lassan lefoglalni az autót a megabájtokért cserébe"

Pedig máskor gyorsabban reagálnak!

EvilHedgehog 2010.12.17. 16:49:21

Ezt történik akkor amikor a telefon okosabb a tulajnál...

elwood 2010.12.17. 16:53:16

igaz, hogy János valószínűleg kevésbé okos mint a telefonja, de ha a T-mobil ezzel visszaél az igen nagy taplóság

deny79 2010.12.17. 17:06:47

@ColT: van rajta, de mindenhol az se volt elérhető. De akkor én még olcsón úsztam meg. De a vicc, hogy anno nekem t-s néni magyarázta, hogy semmi gáz, ha csak egy hónappal későbbtől lesz rajta net, addig max 2ezer forint többletet termel telo, ha nem netezek rajta. Nem is neteztem, csak a sok adatforgalom folyamatosan ment, és nem csak annyi...

telko.hu · http://www.telko.hu 2010.12.17. 17:08:38

Még szerencse, hogy manapság nem túl bonyolult szolgáltatót váltani. Nemrégen indítottunk el egy könnyen használható távközlési árösszehasonlító oldalt a www.telko.hu címen. Kisbetűs részek megszűrve, halandók számára is értelmezhető formátumban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.17. 17:12:13

@deny79: Próbálgatni viszont jó a wifi, meg hát ahol elérhető, ott is.

Ártatlan Méz Előd 2010.12.17. 17:26:43

No igen, ezt hozzák az olcsó Androidos készülékek, tömegesen kezdik használni a hozzá nem értők a méregdrága mobilnetet.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 17:32:17

@Ártatlan Méz Előd: "méregdrága mobilnetet"

Méregdrága abban az értelemben, hogy nem azon kell a filmeket letölteni. De ésszel használva a feltöltőkártyás internet sokaknak olcsóbb lehet, mint a drótos-havidíjas. Most számoltam ki keresztanyámnak, hogy felénél olcsóbb lesz neki a mobilnet, amennyit ő használja.

Ártatlan Méz Előd 2010.12.17. 17:34:29

@atpijkamo: Hogyne. Jó csomagválasztással nem vészes. sőt.. Csakhogy ahhoz tudni kellene az usernek, hogy mi micsoda..

atibacsi 2010.12.17. 17:53:41

Ennek semmi köze a jó csomagválasztáshoz. A t-mobile alapból bekapcsolja a netet az előfizetéshez. Az értékesített telefonok legtöbbje automatikusan kapcsolódik a netre frissíteni, gps adatokért, stb. sokszor nem is veszi észre a felhasználó hogy csatlakozik a felhasználó.
Nekem, pl ha kikapcsolom a net csomagot, akkor automatikusan bekapcsolják a csomag nélküli előfizetést. Amikor ezért felhívtam az ügyfélszolgálatost, akkor hülyére akart venni, hogy én kapcsoltam be. Mondom mikor? azt mondta biztos régebben aktiváltam. Mondom akkor hogy volt bekapcsolva a net csomagom? Mivel egyszerre csak egy előfizetés lehet. Csak hebegett.

igazságos 2010.12.17. 18:03:07

Hú, de szép karácsonyi ajándékot kaptatok. Kíváncsi lennék, hogy lehet 250 rugós számlát csinálni. Agyontorrentezett mindenki a családban? Akkor se lehet ennyivel túllépni. De figyeljétek, nem is vitatják azt, hogy lehet-e ennyi a számla. Amúgy meg én mindig meg tudom nézni a neten az internetforgalmamat, a t-home honlapján, ügyfélazonosítóddal lehet belépni.

Komolyan nem értem a mobilnetet választókat. Ha otthon internetezek, akkor rendes internet, alap csomaggal bőven elegendő, torrentezéshez is. Mobilnetet akkor kell használni, ha sokat utazol, más országokba, de hát akkor is, viszed a laptopot, net minden nagyvárosban van. Úgyhogy abszolút röhögök a mobilnetesek nagy táborán. (Tisztelet a kivételnek, azokon nem nevetek, akiknek tényleg szükségük van erre, mondjuk munkájuk, utazásuk miatt.)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 18:07:46

@igazságos: "hogy lehet 250 rugós számlát csinálni"

13 Ft/kbyte alapon egy óra böngészéssel összejön.

"Ha otthon internetezek"

Pl. van aki télen máshol lakik, mint nyáron. Akkor egyszerre két netet kell fizetnie. A feltöltőkártyás mobilnet megfelelhet neki, és még akár egy vonalasnál is olcsóbban jöhet ki.

igazságos 2010.12.17. 18:11:38

@atpijkamo: a hangsúly a "ha" -on van. :)

Akkor miért van ennyi elégedetlen mobilnetes ügyfél? Ha már egy kicsivel is túlléped az adatforgalmad, akkor azonnal vonják a lóvét.

Az átlagember meg szerintem nem igazán törődik azzal, hogy mobilnetnél mennyit netezik, ugyanúgy tölt le vele, youtube-ot hallgat, torrentezik, mintha rendes nettel. Ez a becsapás a dologban, ezt kéne tudatosítani mindenkiben, hogy mobilnettel nem szabad úgy bánni, mint a rendes nettel, wifiss-el.

akrampampuli 2010.12.17. 18:12:54

Ha van net csomag, vagy mediamania akkor ilyen probléma nincs, nem a havidíjon kell spórolni. Arról meg nem a szolgáltató tehet, hogy valaki nem ért a telefonjához.
A gps veszélyes főleg ha határ közelében használja a júzer, mert ha nincs kikapcsolva a barangolás közbeni adatforgalom engedélyezése akkor csúnya, ilyen számla lesz az eredmény. Az okostelókon, sok olyan feltelepített alkalmazás használ a háttérben netet, frissíti a feedeket, email fiókokat, stb. (amit a felhasználó engedélyez telepítéskor, illetve a készülék beállításakor) és ezek az appok mindig - nem csak roaming közben - adatot cserélnek.
Akinek meg nincs pénze, vagy sóher egy normális díjcsomagra az ne vegyen olyan telót aminek a teljes kihasználásához elengedhetetlen a net. Olyan mintha vennél egy bluray lejátszót de csak dvd lemezeket vennél, mert a bluray lemez drága, Akkor minek?????
Amúgy szinte érthetetlen miért nem hívtak, nekem 60 ezernél(amit roaming - és nemzetközi hívással hoztam össze) eddig mindig(2X) értesítettek.
A szolgáltatás kikapcsolása az tényleg tapló dolog lett volna.
A szolgáltatók amúgy biztosítanak költségkímélő, meglepetésmentes megoldást a telefont használni nemtudó embereknek: dominó, praktikum, vitamax formában.
Részletet meg adnak, ha kérsz sztem.

@Stuci ezek a magyaros megoldások .... :D Szegény t-mobilosok most minden hülye zaklatja majd őket, mert nulláztatni akarja miattad a számláit!
Amúgy a felbújtást is büntetik :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 18:14:39

@igazságos: "hogy lehet 250 rugós számlát csinálni"

Forgalmazási díj 50 000 Ft forgalomig - 13 Ft / 10 kB
Forgalmazási díj 50 000 Ft forgalom felett - 0,13 Ft / 10 kB

15,4 GByte letöltéssel. Egy hónapig folyamatos 6 kByte/mp forgalommal.

igazságos 2010.12.17. 18:16:09

Ja, és még annyit, hogy sok ember fejében kéne rendet tenni, megtanítani nekik, hogy a mobilnetet hogyan használják otthon.

"Akinek meg nincs pénze, vagy sóher egy normális díjcsomagra az ne vegyen olyan telót aminek a teljes kihasználásához elengedhetetlen a net. Olyan mintha vennél egy bluray lejátszót de csak dvd lemezeket vennél, mert a bluray lemez drága, Akkor minek?????"

Ez alapigazság, mégis megveszik, hogy villoghassanak velük. Minden ember olyanra vágyik, amit nehezen kap meg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 18:21:07

@atpijkamo: "Egy hónapig folyamatos 6 kByte/mp forgalommal."

Egy hónapig folyamatos 50 kbps forgalommal.

akrampampuli 2010.12.17. 18:22:06

@igazságos:
"Ez alapigazság, mégis megveszik, hogy villoghassanak velük."
utána megjönnek hozzám segélyért a T Hilfiger ingben, ájfónnal, hogy ők mennyire szerencsétlenek, mert az American Expressz, meg a T, Voda, Telenor és a kedvenc a Provident hogy kib@@@@ velük.
Mennyire szoktam az ilyen szerencsétleneket sajnálni, de mennyire....

igazságos 2010.12.17. 18:25:59

@atpijkamo: Köszi a segítséget. Számolásban nem veszi fel senki a versenyt veled. :D

Azért nem semmi, kb. 3 DVD -nyi anyagnak megfelelő adatforgalom. GPS-sel is nagyon kellett akkor hajtani. Hacsak nem többen használják a családban. De ezen kár törni a fejünket, nem tudjuk, hogy a posztoló használta-e ennyit, vagy más, netán jogtalan a számla.

Háromszor kaptam eddig magasabb számlát, megreklamáltuk, mindjárt alacsonyabbra jött ki a következő számla. Érdemes mindenképpen felkeresni őket, a posztoló saját érdekében. Ebből a zséből legalábbis egy iPhone kijön, talán egy iPad is.

Stuci 2010.12.17. 18:32:03

azabaj h pl az en nokiam ha utubeozok es kapcs megszakad akk autoreconnect webnwalkra.. monyuk miota nwt is benne van havidijban nem hat meg:) leet buszon homarra kommentelni:)
off: krampampulitol v 2 hete nagyon bekarmoltunk:)

pazola 2010.12.17. 18:42:41

Nahatakkor :D

Van egy telefonom, Nokia 1616. Ez nemhogy nem megy netre, hanem meg mms-t se tud. Teljesen buta, de tenyleg. En meg ilyen buta telefont nem lattam. Viszont vasarnap feltoltom, es legkozelebb csak a kovetkezo vasarnap kell feltolteni.

Van egy mobilnetem. Fingom sincs, milyen adatforgalom van benne, de ha tullepem, akkor lekorlatozza a sebesseget. Nem csinal szamlat, mindenkeppen 1990 forint havonta.

Tenyleg igaz, akinek a telefonja okosabb, mint o maga, az meg is erdemli...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.17. 18:43:42

@Stuci: "Számolásban nem veszi fel senki a versenyt"

Na ja! Az én zsebszámológépemen megvan mind a négy alapművelet, ezzel behozhatatlan előnyre tettem szert az átlag népességgel szemben.

(A hülye rendőrnek azért kell a zsebszámológép, mert enm tudja, hány zsebe van.)

Róka-Rudi 2010.12.17. 18:55:28

Szárnyas égen andalog!

igazságos 2010.12.17. 19:23:06

@Minden ingyen: tán a Bánki Péter? Á, dehogy....

Xezs 2010.12.17. 19:41:01

Jáááánooos!

Torrentezni nem telefonról kell, baszod!

Xezs 2010.12.17. 19:44:58

@igazságos: A mobiltelefonról netezőknek kb. 90-95%-ának egyáltalán nincs szüksége mobilnetre, csak valahogy úgy érzik hogy nekik ez kell.

A telefonszolgáltatók nagyon jól csinálják, elhitetik az emberekkel, hogy nekik EZ KELL, pedig igazából nem is...

igazságos 2010.12.17. 19:56:27

@Xezs: nekem nem kell magyaráznod, informatikus lennék, vagy valami hasonló... :D

Mobilnetet akkor se vennék, ha rá lennék szorulva, megoldanám máshogy. Csak a legvégső esetben. De ha lenne is, tudnám, hogy nem torrentezésre, meg youtube-ra való, hanem kisebb dolgokra, mint pl. e-mail megnézésre, oldalak betöltésére, kisebb dokumentumok letöltésére.

BeKaVe 2010.12.17. 20:04:01

Inkább a posztolónak kéne segíteni nem baszogatni.

Biztos ti magyarok vagytok, mert a zsidót lehet szidni, de legalább Ők össze tartanak. Ti meg csak köpköttök.

juhaszcs 2010.12.17. 20:30:38

wifi vazze,hogy szarnál sünt!

igazságos 2010.12.17. 20:35:19

@BeKaVe: itt nem köpkött senki, csak okos tanácsokat adunk a mobilneteseknek, akik ezt olvassák. Jó dolgokat lehet itt tanulni. A posztolót se szidtuk, csak elmerengtünk azon, hogy lehet összehozni egy ilyen számlát. Kárörvendeni sem szoktam, sőt, segítettünk is neki. De ne félj, nem vettem magamra. :)

vitezlejszlo 2010.12.17. 20:37:48

A parom Androidos telojan le van tiltva az adatforgalom, csak wifivel netezik, megis a Voda szerint van neki par kbyte-os netes forgalma is... pfff

Xezs 2010.12.17. 20:38:17

@igazságos: Ok :)

De egyébként is, mi a redvás lófaszt lehet kivenni egy tenyérnyi képernyőn egy weboldalból? Oké hogy nagy szenvedés árán el lehet olvasni de azért közel sem nevezhető optimálisnak.

akrampampuli 2010.12.17. 20:52:15

@BeKaVe: hú te nem semmi vagy, ilyen konklúziót megállapítani a kommentekből.
Amúgy sztem a kommentek pont segítenek a jövőbeli meglepetésszámlák elkerüléséhez.

Rasszista verébfing

igazságos 2010.12.17. 20:56:40

@akrampampuli: jóvanna, ne bántsd szegényt.

akrampampuli 2010.12.17. 21:12:19

IAmúgy okozhatta a problémát OS hiba is, vagy vírus a telón. Tényleg irracionális egy ekkora számla, forgalom.

Volt nokiám ami magától küldözgette az smseket, de az e52-em az ovis szoftverfrissités után folyamatosan adatforgalmat generált, ami fél napos alatta lenullázta az akksit, de hála a jó díjcsomagnak én plusz költség nélkül megúsztam. Szervízben szoft. csere és meg is oldódott a hiba. LG Arenáknál is volt ilyen hiba.
Szóval lehet az is, hogy a gyártó a hibás.

CID 2010.12.17. 21:12:47

János, erre rádasztál. Nem, nem köteles a mobilszolgáltató értesíteni, ha 50e huf fölé lépsz ( egyrészt akinek minden hónapban 100.000-es számlája van, kicsit nehezményezné, másrészt egy "okos" telefonnál nem feltétlen furcsa dolog, ha használ adatforgalmat ).
Azt sem hiszem el hogy, amikor vásároltad a telót, az üzletkötő nem ajánlott valamilyen adatcsomagot, vagy olyan díjcsomagot, ami tartalmaz némi adatforgalmat ( hisz ebből kapja a fizuját ).
Nem tudom, hol laksz, de ha ezt az összeget roaming közben szedted össze, akkor meg figyelmetlen vagy.
A csekk meg szerintem nem a havi számla, hanem hóközi volt :) ( persze lehet tévedek ).

akrampampuli 2010.12.17. 21:14:19

@akrampampuli: akarom mondani: fél nap alatt

CID 2010.12.17. 21:17:58

Amúgy meg azt a 140 egynéhány MB-nyi adatforgalmat, +G-s hálózaton, percek alatt össze lehet hozni, a forgalomfigyelésnek ideje sincs felocsúdni, hogy a kedves felhasználó Netstartal töltöget, videózik, hallgat zenét, egyebek.
Ha megnyugtat, megúsztad volna 2000 ft-ból, egy 500 megás netcsomaggal :)

akrampampuli 2010.12.17. 21:21:55

Stream rádiót sem érdemes hallgatni, forg, díjas mobilnettel.
128 kb/s valaki számoljon!

Mrs. Négerhergelő 2010.12.17. 21:30:56

mindig mondtam, hogy ezek az úri huncutságok nem valók mindenkinek

2010.12.17. 21:40:56

@igazságos: nekem mobil netem van, de nem telefon hanem sufstick, 25€ havonta, ezért nem nagyon értem, hogy miét kerül ugyan ez telefonra sokkal többe.

Igaz nem nagyon lehet vele filmet letölteni, mert akkor korlátozzák GPRS nivóra, de kell mert folyton utazok.
megjegyzem eleve úgy kötöttem a szerződést, hogy külföldön nem akarok vele roamingolni, mert ott már mobl tarifával ketyegne.

BeKaVe 2010.12.17. 22:17:06

@akrampampuli: De egy poszt se arról írodott, hogy a posztolónak segítetünk csak találgatátok körbe menyibe kerül.:) Ezzel a posztoló meg meg tudja hány percet wapozot a pornó józsi oldalakon. Azzal meg fizeti a cekhet.:)

Xezs 2010.12.17. 22:31:34

@akrampampuli: 500 MB-nyi adatforgalmat durván 9 óra alatt generálsz 128 kbps-es rádióadással.

Ez egy húzósabb munkában eltöltött nap munkaidőbeli rádiózása.

Sok kicsi sokra megy :)

Oli Garha 2010.12.18. 00:04:12

hát a nokia 3210-esemmel ilyen gondom nincs
hiába küldöm nem megy az se csípieszre se ájfonra se ivivre se féjszbokra se semmi ilyen számomra is fura helyekre
lusta
vagy buta
de én szeretem

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.12.18. 00:05:49

@igazságos: nekunk pl csak kovetkezo hetem kotik be a netet ezert a telefonon netezek persze esszel:))
addig meg haldoklok kicsit mert zabalja az aksit a net:(

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.12.18. 00:18:19

@Xezs: draga az oldalt ki lehet nagyitani:)szethuzom rajta ket ujjam es maris olvashatoak szembantalom nelkul is a betuk

Megdobbent 2010.12.18. 01:48:28

Hmm-hmm, jok ezek az okostelefonok, hogy feljarkalnak netreilyen-olyan update-ert, steve jobs seggenek kepert, mifene. Kulon jo,hogy kerdes nelkul es buzgon teszik :>

Nekem bezzeg buta ketsimes, tv-s, wifis, hivastuzfalas, hatterhanghamisitos hubeleboldizsarom van, es egy bitet nem csinal ugy, hogy ne tudnek rola :(

De kurvajo kockasag telefonnal SSH-zni :)))

dr. _mmm_ 2010.12.18. 09:48:15

Telenornál most volt olyan, hogy hibás SW-t tettek fel a Noika C5-re. Így magától óránként kérdezgette le az emaileket gprs-en keresztül.
Még akkor is ha nem volt beállítva email fiók.
Megreklamáltuk, és minden kérdés nélkül jóváírták a teljes összeget, plusz telefon SW frissítés. kb havi 20ezres forgalmat generált.

L-X-IR 2010.12.18. 10:07:21

Nekem olyan emlékem van, és ma is előfordul, hogy egyszer használod a valamelyik emelt-díjas szolgáltatást, és azt valahogy utána, miután Te persze letiltod, még működtetik egy kicsit. Majd mikor reklamálsz, kikapcsolják, vagy letiltják, kérésedre. Addigra viszont összehozol 8összehoznak) pár ezer forintos számlát.

L-X-IR 2010.12.18. 10:08:32

@Megdobbent: Ja. És a telcsi került annyiba, mint egy fél éves számla...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 10:30:19

Na most ez olyan dolog, hogy lehet szidni az kostelefonokat, de ha csak nem sw hibából nem generál forgalmat, akkor a rendszerben egy gyenge láncszem szokott lenni : a hülye user. A telefon is olyan dolog, hogy ha valamit nem utasítasz, akkor nem csinálja.
Tipikusan arrafele megyünk, hogy az emberek egy része megvesz minden szart, amire se igénye, se használni nem tudja, és utána meg szidja, hogy szar.
Tulképp. okostelefonom nekem sincs, mert nincs rá igényem. Egy ideig volt nálam egy E52, ami nem volt rossz, de igazából
nem sok szolgáltatátást használtam ki.

@pazola: Amióta meg lítiumos akku van a telefonokban (mindben), úgyis tök mndegy, mennyit bír 2 töltés között. Az én telóim is gyorsan merülnek, de ált. amint elkezd fogyn a csík, záros határidőn belül tudok neki töltést adni. A Li-ion akku meg nem károsodk az összevssza töltögetéstől.

L-X-IR 2010.12.18. 10:39:09

@ColT:
Fogy.társ. pont azért nyomják a kezedbe, mert tudják, hogy a nyomi user olyat csinál vele, amitől utóbb falnak megy.
Ha nem adnák a kezébe, veszteséges lenne a szolgáltató.

L-X-IR 2010.12.18. 11:14:35

@ColT:
Hát nem tom. Az én telomban nem bírta sokáig a LI aku.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 11:27:49

@L-X-IR: Nyilván...
Még szerencse, hogy nem vagyok jó fogyasztó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 11:29:10

@L-X-IR: Az mit jelent?
Mert ami lítiumos volt nekünk eddig és meghalt, az végelgyengülésben (púposodás) múlt ki sok év után. Nem úgy, hogy elment a belső ellenállása, mint a nikkeleseknek szokott, és magától merül.

L-X-IR 2010.12.18. 11:32:53

@ColT:
Alig 1.5 évet bírt. Most naponta kell töltenem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 11:57:42

@L-X-IR: Ennyi idő alatt egy nikkeles viszont tuti meghalt.

L-X-IR 2010.12.18. 11:59:22

@ColT:
Na. Pont ezért vártam volna többet az újtól. De hát, ez van. fogy.társ.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 12:01:29

@L-X-IR: Na jó, de neked volt 1 ami meghalt másfél év alatt, én meg a két kezemen nem tudom megszámolni, hány lítiumakku van a családban, ami idősebb ennél... nem gondolod, hogy a tiéd a kirívó eset?

L-X-IR 2010.12.18. 12:04:38

@ColT:
Van benne valami, mert maga telo sem bírta sokáig. Igaz, még most is működik, de azért...
ja, hogy nincs zsé újra. Nem is lesz egy darabig.

Xezs 2010.12.18. 12:11:56

@Lewyke: És kb. 200 görgetésből el is olvasod az oldalt, mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 15:24:41

@L-X-IR: Ne újat vegyél. Vegyél egy működő használtat, régebbit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.18. 15:58:24

hasznalt telefont, computert nem veszunk
ez alap
itt valamit nagyon tudnak, mert mindig 2 eves szerzodest kotok es mar a 4-ik eset, hogy pont 2 ev utan kezdodnek a problemak
az aksi meg haggyan este mindig rantyomom, oszt jol van, de gyeb gondok is jonnek, de ez nem baj amugy mert 2 ev alatt ugyis megunom
ja es nem okostelefonok, tok mezeiek, nincs szuksegem masra, megha neha meg is fordult a fejemben
de ilyenkor mindig megkerdezem magamtol, mit hasznalnek belole?
es rajovok, hogy hibvnek vagy hivasokat fogadnek
lecet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.18. 16:34:22

ja
mondtam Marynek, akkora ho van otthon, hogy bezart az osszes repterunk

Xezs 2010.12.18. 16:40:09

@hagyma: Használt PC-vel mi a baj? Nem egyhez volt már szerencsém, eddig sosem volt bajom velük.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.18. 17:03:48

nekem?
garancianeljkuliseg?
eredet?
aksiporblemak notinal
meg ha veszek nekem uj kell:)
mondjuk kocsin kivul semmi hasznaltat nem veszek
azt is csak legalabb 0.5-1 eves garanciaval, es valoszinusithetoen az nem lopott

Csigorin 2010.12.18. 20:18:06

Aki van olyan burzsuj hogy fussa neki iphonera, az legyen oly burzsuj kicsengetni a 250 rugot is

Sákif za morro? 2010.12.18. 22:37:22

Konzumidióta marhák! A telefon telefonálásra való! Mi a fasznak msn és jutub rá? Gondolkozzatok!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.18. 23:04:08

Aki telefonon néz tévét, az egyéb aljasságokra is képes!
Aki telefonon internetezik, azt megcsippelték az űrgyíkok!

Megdobbent 2010.12.18. 23:21:44

@Sün‼: Velem mindketto megesett mar, de csak bimetalt hoztak a gyikok :(((

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.12.19. 01:31:09

@Xezs: en tudok alkalmazkodni:) ez nem olyan nagy problema:)

@Sün‼: de ha ocso a net telora miert ne?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.19. 07:52:28

@cicmen: Felkelek, és ezt látom, na ettől felébredtem :D

@Ben Zinkoot: Kicsit keményebben mondtad ki, amit én is gondolok :)

@hagyma: "hasznalt telefont, computert nem veszunk
ez alap
itt valamit nagyon tudnak"
Igen. Fogyasztást pörgetni.

Használt PC. Ha kicsit is ért hozzá az ember, akkor nem sok baja lesz velük. Tökéletesen működő számítógép pedig úgysincs, se új, se használt.

Akkuprpblémák notinál? Használt notinál nincsenek ilyenek, alap, hogy tudod, amikor megveszed, hogy 0 az akkuja. Ha mégsem, akkor örülsz.
Ezen a céges romon kívül nem is volt még olyan laptopom, ami 5-10 percnél többet ment volna akkuról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.19. 13:43:21

@ColT: nezd en szanok ra tobbet
az ujnak meg van a varazsa es akkoris meg van a garanciaja is, meg talan kicsivel tobbet is tud
/ plussz bebaszna, ha kozel az 50-hez nem rudnek $ 800-1000-et kiadni egy computerert vagy $ 100-at egy telefonert, raadasul nem cserelgetem evente amostanit 1 honapja vettem elotte volt egyet amit 10 eve meg egy amit 4-5 eve, telefont azt 2 evente cserelem, de meg sosem vettem 100 dolcsinal dragabbat

Fifi Lipstickk 2010.12.19. 14:36:43

Nem használok mobilnetet, mert önkritikusan bevallom, hogy hétköznapokon a munkahelyem, bolt, edzőterem stb. és az otthonom között nincs halaszthatatlan dolgom online. (Ha van, akkor a cég előfizetését kell használnom, kiküldetésben szintén ez van.)A notim wifi-s, szóval utazás esetén szinte minden szálláshelyen használhatom. Szombat éjjel bosszantó, hogy nem tudok azonnal részeg fotókat posztolni a facebookon, de másnapra már örülök neki.:)) A posztolónak ajánlom, hogyha nem business need, akkor kerülje az ilyen előfizetéseket, illetve ha már überokos telefonja van, akkor nézzen szépen utána, hogy böngészésen kívül milyen alkalmazások kapcsolódnak a nethez és mérlegelje, hogy mindegyikre szüksége van-e.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.19. 14:59:32

"bebaszna, ha kozel az 50-hez nem rudnek $ 800-1000-et kiadni egy computerert"

Ebben viszont van valami :)
Használtat akkor vesz az ember, ha nem nagyon van keret + ésszel kell, némi hozzáértéssel.
Ugyanúgy mint autót, nagyon meg kell nézni, mit vesz meg az embert, főleg, hogy egy informatikai eszköz gyorsabban rongyolódik, mint egy autó.

lomposfarkas 2010.12.19. 20:45:41

@igazságos: "Komolyan nem értem a mobilnetet választókat... Úgyhogy abszolút röhögök a mobilnetesek nagy táborán."
Ööö... tanyán, faluszélen? Talán ez neked valami egzotikum lehet, de nincs mindenhol optikai kábel.

lomposfarkas 2010.12.19. 20:54:41

Másrészt a Naprendszer legaljasabb adatcsomagja mellett a felhasználó is gondatlan volt. Mert azt is mondhatta volna: - Jé, én is netezek fel s alá, de ezért nem kell majd fizetni is? Aztán ezt elolvassa, nincs is eldugva a lapon:
www.t-mobile.hu/lakossagi/mobil_szelessav/tarifak/havidijas
A megoldás: venni egy Kalasnyikovot (opció: 1 golyót zsebrerakni) és a westel központban addig nyomni, amíg mozognak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.19. 22:46:31

@lomposfarkas:
szerintem ez totalisan a fogyaszto felrevezetese
es unalmas olvasni, hogy olvasd el az aprobetus reszt
terssek torvenybe hozni hogy egyforma betutipussal kell a tudnivalokat lehozni
soooooooot
kiemelni a fogyaszto zsebet negativan erinto dolgokat
pirossal

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.19. 22:47:15

@lomposfarkas: "tanyán, faluszélen? "

1. pont ott van rá pénzük
2. pont ilyen helyeken szar a térerő ált.
3. most már majdnem mindenhol elérhető ADSL, ami azért fényévekkel jobb mint egy mobilnet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.19. 22:49:10

@iZ, a patkány 1 szoci állat: Miért, neki most mit lehet segíteni? Valszeg elnetezte, ennyi. Hogy ő, vagy 1 vírus, az a T-t a legkevésbé sem fogja érdekelni.
Főleg, hogy ráadásul úgy írta a levelet, hogy még a dolog kimenetelét se tudja.

Xezs 2010.12.19. 23:53:18

@hagyma: Az mióta a fogyasztó félrevezetése hogy le van írva feketén-fehéren valami, aminek a kedves fogyasztó baszik utánanézni?

Ráadásul a linkelt oldalon egyáltalán nem apróbetűkkel vannak írva a fontos részletek. Azt meg illene tudni, hogy ki milyen csomagban van, ügyintéző is megmondja meg a netes ügyfélszolgálaton is meg lehet kukkantani egy sikeres bejelentkezés után.

Ilyen alapon veszek egy hegesztőtrafót és elhegesztgetek itt magamnak, aztán majd hó végén rácsodálkozok az 50 ezres villanyszámlára és bociszemekkel nézek az ügyfelesre, felsóhajtván, hogy: "hát az áramért fizetni is kell, kéremszépen?"

akrampampuli 2010.12.20. 01:01:41

@hagyma: "kiemelni a fogyaszto zsebet negativan erinto dolgokat
pirossal"???? Minden vásárlás negatívan érinti a fogyasztó zsebét.
Látom a várost, a Billboardokat, az akciós újságokat mind piros. Ez kb. annyira kib@.... nagy marhaság mint a 12,16,18-as karika a tv-ken, idegesítő, ronda, értelme nincs.

Kiemelni a fogyasztó fejét pirossal ha nem tud olvasni, mondjuk ez megoldás lehet a fodrászoknak.

Azért pisztolyt nem tartottak a fejéhez, hogy netezzen mobilon világba, és volt lehetősége a csomag választásra, hogy miért nem tett így a posztoló nem tudhatjuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.20. 03:39:32

@Xezs: @akrampampuli:
jovan jovan
en csak ugy olovasom itt, errefele, hogy sokan megszivjak, mert nem elegge ertik mirol van szo
ez lehet az O hibajuk
mindenesetre ha nekem itt azt mondjak itt ez a telefon ennyi az ara, ennyi percet beszelhetek es az internet ingyen van es ennyibe kerul, akkor elhiszem es ugy is lesz
nem kerdezek ra hany megakilostb biteig
amugy alakarcintom, mindenki nezze meg mit vesz
en pl sosem veszek netes telefont, mert NEM KELL
20 eve meg mobil nelkul is elvoltam
mia fasz johet emilen ami csak ott johet es halaszthatatlan, vagy mit netezzek rajta?
ha nem vagyok otthon akkor vagy dolgozom, vagy szorakozom
egyikhez sincs szuksegem netre, sot utalnam ha lenne
sot olyankor a telefonomat is gyakran kikapcsolom
de ugy tunik otthon a 10 millio broker orszaqga van, ami nem letezik allando netkapcsolat nelkul

2010.12.20. 05:46:31

A mobilnet országa :)

Egyéves Önkéntes 2010.12.20. 09:18:19

Nekem a líceum aksis szlovákrendszámos ájfonom magától lájkolja a neki teccetős tartalmakat a fészbúkon.

brand_boy 2010.12.20. 12:08:15

Ne fizesd ki a számlát !
25 ezernél többet nem kérhetnek, menjenek az anyukba, Perelj !

Xezs 2010.12.20. 15:40:45

@hagyma: Nem hiszem hogy a szóbanforgó esetben bárki is azt mondta volna az ügyfélnek, hogy itt a telefon, az internet ingyen van.

Ha meg félreértette akkor simán balek. Nincs az a hely ezen a Földön, ahol ingyér mérik a net kilóját.

Xezs 2010.12.20. 15:42:12

@brand_boy: LOL akkor nem fizetem ki az ehavi gázszámlát mert több mint 25 ezer Ft :)

Ezt a limitet ugye nem gondoltad komolyan?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.20. 17:19:09

@Xezs:
mindenesetre nem egyertelmu
nekem
de ugy latszik masnak sem volt
igen ezzel a modszerrel a kicsit butabbakat, nem odafigyeloket, flegmabbakat stb. le lehet huzni az elso honapban
es ez nem szep
nekem
/ nalunk sem merik ingyen, de barmilyen "csomagot" vasarolok barmire az onnantol korlatlan net/

Xezs 2010.12.20. 17:25:32

@hagyma: A butábbak, flegmábbak és nem odafigyelők az élet minden területén megszívják önnön saját hülyeségükből kifolyólag.

Nem kell itt multinacionális összeesküvést sejteni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.20. 22:13:40

@Xezs:
en nem sejtek semmit
itt mindenesetre minden olcsobb es korrektebb
nem a fizeteshez merve, egyaltalan
/szolgaltatas, kereskedelemre gondoltam, bar talan eg az ettermek sem dragabbak/

Xezs 2010.12.20. 22:49:32

Tudom, ott mindenki boldog és nincsenek problémák.

Szombaton meg ingyentejszínt osztogatnak :)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.12.21. 19:07:09

na ezért vettem mindig magyarhonban kiütött használt készülékeket, meg feltöltős sim kártáyt a használt telefonostól, ami nem is az én nevemre szólt.
itt meg a trafikban veszek prepaid kártyát, kutya nem kér semmilyen személyit. a telefonra meg ott vannak az arabok.

Sötétmancs 2010.12.22. 16:05:23

@igazságos: Ez de rohadtul igaz. Amíg diák voltam, folyton tettem félre a pénzt drága dolgokra. Most hogy már nem lenne túl megterhelő egy olyan kiadás, mint egy értékes telefon, egyszerűen nem érdekel, milyen telefonom van.

mokas_gizi 2010.12.23. 02:17:10

@atpijkamo:

Szerintem szánalom hogy ennyibe kerül telefonon az internet kiváncsi lennék külföldön is ennyi az internet vagy csak nálunk főleg ha még a fizetéseket is nézzük...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.23. 10:56:30

@mokas_gizi: Amire én haszálom, nem drága. Fontos dolgokat megnézek okostelón, a havi 1000 Ft-ot kipengetem. A filmletöltést meg a drótos interneten intézem, <3000 Ft havonta.

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2010.12.24. 18:29:26

Edesanyam is kapott egy 13 ezres netszamlat a T csoporttol.
A mobilnet szamara ismeretlen fogalom.
Valoszinuleg valami nokias programban rossz gombot nyomott meg.
Az ujabb telok szinte mindegyike rengeteg menupontbol rogton a netre menne.
Biztosan tudta ezt az is,aki kitalalta,hogy minden elofizetonek automatikusan aktivalnak egy olyan csomagot,amiben 1 megabyte adatforgalom 1300 forintba kerul.
Kicsit engem arra emlekeztet ez,mint amikor a kulfoldiek bemennek a barba es a szamlarol derul ki,hogy 50 ezer forint volt egy uveg kobanyai vilagos.

CID 2010.12.27. 12:19:33

@Phaszphej:
Azért 10 MB nem egyszeri véletlen nyomást jelent :)

Vegyen anukád Emporia-t, ha már nem akarja megtanulni a telója használatát. Azt nyomkodhatja világba, nem lesz egy bitnyi adatforgalma sem :)

2010.12.29. 10:19:13

"Egy véletlen folytán a hétfői napon egy teljesen új Nokia E52 készülék alaposabb vizsgálata során az alábbiakat tapasztaltam:

A teljesen új készüléket bekapcsolva a szokásos ország / dátum / idő beállításra való felhívás után, végigvárva a memóriakártya előkészítése procedúrát a telefon felszólít, hogy állítsam be a postafiókot.

Ezt a beállítást kihagyva a telefon rendben elindul és működésre kész.

Azonban!

A Menü / Üzenetek / E-mail stúdió / opciók / beállítások / postafiók beállítások / szinkronizálás ideje alatt alapbeállításként a hét minden napján, minden órában történő szinkronizálást állít be a szoftver.

Ez azt eredményezi, hogy a telefon a nem létező, nem beállított postafiókot minden órában megpróbálja szinkronizálni (pingeli a szervert), ebből aztán óránként egy 10KB el nem érő adatforgalom generálódik. A legkevesebb számlázási egységnek megfelelően azonban naponta 24x, számlázási ciklusonként (havonta) 24x30=720 alkalommal történő, alkalmanként 10,40+ÁFA összegű díj keletkezik!

A napokban vettünk használatba egy Nokia E72 készüléket, annál is pontosan ugyanez a helyzet.

Ma kaptam vissza a garanciális javításból 10db Nokia E52 készüléket amelyekben szoftver frissítést is kértünk. A szervizelt készülékek mindegyikében ugyanez az alapbeállítás érvényesül a bekapcsolás után.
Szoftver frissítés előtt nem volt ilyen probléma!"

2010.12.29. 10:31:29

@igazságos: Kis falukban, tanyákon, üdülőővezetekben nem nagyon tudsz mást választani, mint a mobilnetet. Hacsak véletlenül nincs valamiféle földi mikrohullámú netszolgáltatás a régióban.

judit74bp 2010.12.30. 09:51:23

@akrampampuli:
Teljesen igaz amit leírtál!
Okoskodók, vagy olyanok akiknek azért van problémájuk a szolgáltatókkal, mert vagy a stílusa minősíthetetlen, vagy magasabbrendűnek képzelik magukat minden EMBERNÉL , vagy saruk van..... Ők problémáznak és ők írogatnak hülyeséget, amit a többi birka bevesz. Ezek telefonálgatnak kiabálva, és ezek írogatnak ilyen hangú leveleket , mint amire Te is válaszoltál. Hogy előtte vanné a google-t hogy utánaolvasson azt már nem ...

judit74bp 2010.12.30. 09:55:03

@CID: CID-nek is igaza van ....

akrampampuli 2010.12.30. 12:17:08

@judit74bp: Örülök az egyetértésednek! lájkollak

NightBoY 2011.01.11. 06:49:18

@Xezs: 128as adások nem 128kbyte/mp-t jelentenek...
az kbit és nem kbyte, de általában a streameket még jobban is tömörítik mint az mp3-at.
süti beállítások módosítása