Tékozló Homár

Állami pénzből épült McDonald's Szombathelyen

2011.07.07. 11:11 | jackyll | 186 komment

A Homár igyekszik távoltartani magát a napi politikától, de a junkfoodadónál azért már kinyílt az ollója a zsebében. Ki mer abba beleugatni, hogy milyen szart tömünk a pofánkba? Jó, persze, ez csak egy újabb kamu indok egy újabb kamu adó bevezetésére, nem kell izgulni. Viszont ennek fényében csilingelőkacajosan mulatságos, amit Zoltán Szombathelyen fotózott. Szegény LMP nem érti, hogyan maradhatott ki a hamburgeradóból épp a Meki. Forradalmi kormányunk egész konkrétan egy McDonalds-gyorsétterem építésére adott EU-s támogatást:

Tisztelt NFM! Nyári szabadságomat Szombathely belvárosában töltöttem. A város főterén sétálva az egyik McDonald's étterem ablakában az alábbi EU-s ill Magyar állam által nyújtott támogatás plakátján akadt meg a szemem (fénykép mellékelve). Szeretném megkérdezni, hogy ilyen jól megy-e Magyarországnak, hogy a magyarok adó forintjaiból amerikai multinacionális étteremhálózatot támogatunk az adófizetők pénzéből ~ 7,5  millió Ft-ból? Vagy a McDonald's éttermet érte el a válság szele, hogy eme támogatás nélkül csődbe menne?

Egy egy ilyen gyorsétterem bevétele napi több millió forint, úgy gondolom saját maguk bőven meg tudják termelni a fejlesztésükhöz, korszerűsítésükhöz tartozó bevételt (max kevesebb lesz a nyeresége a cégnek) de nem értem, hogy ezt az összeget miért nem lehetett volna valami normálisabb helyre elkölteni? (bár ne csodálkozzunk a 40 millióból felépült 30 centis kilátó után hogy hülyeségekre mindig van pénz)
 
Ebből a pénzből akár Szombathelyen de akár más nagyobb városban pl. egy magyaros ételeket / magyar ízvilágot  kínáló, magyar étteremláncot is létre lehetett volna hozni. (legalábbis kezdeti segítségnek indulótőkeként elegendő lett volna, de akár a meglévő magyar éttermeket is lehetne támogatni belőle). Mégis miért a McDonald's és egyéb káros ételeket kínáló amerikai gyors éttermeket támogatjuk az adó forintunkból? (meglátásom szerint az EU-s pénz sem a fán terem, azt is a magyar ill EU-ban élő adózók pénzéből adódik össze)
 
Válaszukat várom, Tisztelettel: Zoltán

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leonito77 2011.07.07. 11:14:53

Magyarország! Én így szeretlek.....

Willie 2011.07.07. 11:16:06

Elso, es meg el is ovlastam

Willie 2011.07.07. 11:17:28

Mondjuk, azert azt tegyuk hozza, hogy amilyen utemben Mo-on altalban haladnak a dolgok, elkepzelheto, hogy a tamogatast meg az elozo kormany idejen iteltek meg...

belakis 2011.07.07. 11:19:11

Magán beruházások igenis gyorsan haladnak, egy ilyet 1 hónap alatt felhúznak.. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.07. 11:19:24

MEKI

A Mekibe’ eszek,
Ott nincsenek szeszek,
Csak a kóla, meg a
Zsírsav, az ómega.

Halott marha nem üt,
Úgyhogy ezt a menüt
Nyugodt szívvel eszem.
Hé, mért néz rám e szem?!

Jaj, a WC-s nénit
Harapdálom én itt!
Van ereje neki
S kiseprűz a Meki-

-bőőőőőőől!!!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/06/meki.html
:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.07. 11:22:19

TÉLI MEKI MENÜ

Miki evett McHó-t.
Torka meghűtt s meghótt.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/04/teli-meki-menu.html
:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.07. 11:23:01

Hajjaj! De hogy megy ez az étterem a hamburgeradóhoz?
Elég LOL.

Willie 2011.07.07. 11:23:29

Utananeztem: tamogatasi dontes datuma: 2009.07.27
azaz a tamogatast nem forradalmi kormanyunk adta. mondjuk azert a homar is utananezhetett volna mielott fikazasba kezd...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.07. 11:24:23

Támogassuk a Mekdonadszot a kis és középvállalkozók pénzéböl!
Ez az új gazdasági irány! Gratula.
Vajon a pénztárgépeket ott is át kell állítani?

Egyébként meg SENKIT nem kéne támogatni, mert minden támogatásnál a ráfordított adóforint (vagy EUR) jóval több, mint a fele elvész a hivatalok működési költségeire. És akkor még a lehetséges (lehetséges???) korrupcióról nem is beszéltünk.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.07. 11:26:47

Én azért jelezném ezt a problémát az erkölcsrendészetnek is!

demagofób 2011.07.07. 11:27:02

Pont, hogy jó, hogy a "szart" jól megadóztatja a a kormány. A következő lépésben le kellene csökkenteni a zöldség, gyümölcs ÁFÁját...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2011.07.07. 11:31:20

@Willie:

Jaaa, tényleg!!! Végre megvilágosodtam. Az emútnyócév/gyurcsányahibás...

gelsystem 2011.07.07. 11:31:35

az anyukájuknak a vasporos 3,14csájáááát!!!!
.
kékszalag lesz-e idén???
EDE megy-e????
FONTOSCH!!!!!

Willie 2011.07.07. 11:31:37

@Jani haverja: a meki franchisse rendszerben mukodik, ugyhogy a tamogatast sem o hanem a Vasi NIKO Gyorsétterem Kft. kapta, ami max egy kozepvallalkozas lehet

bekbórd! 2011.07.07. 11:33:58

tudomásom szerint ezek a gyorsbüfék franchise rendszerben működnek, szóval valószínűleg a támogatást az üzemeltető vállalkozás kapja. persze ezzel közvetve a Mekit is támogatjuk.

simon says: 2011.07.07. 11:34:00

mar nem aze', csak a korrektseg kedveert:
1. meki frencsajzban megy, tehat nem mr. meki kapja a penzt amerikaban, hanem gipsz jakab, aki persze kemenyen perkal a mekinek az elejen es aztan havonta a forgalom utan stb.
2. lehet, hogy munkahelyteremto tamogatas volt, akor meg mindegy kinek adjak, munkahely az munkahely

AtomHard 2011.07.07. 11:34:31

haha, de az állam dönti el mi a "szar" és mi nem az, így előfordulhat, 1-2 káros dolgot adóztatnak a többi károst meg nem, mert éppen arra fújtak a politikai szelek...várjál tom szelek :)

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 11:35:13

Csak szólnák a szittya Kartácsoknak, hogy a meki nem sajátlánc, minden hazai üzlete frencsájz. Azazhogy heji üzemeltetésű és befektetésű, a meki csak a brendet aggya, meg lehúzza a jogdíjat az eladott cuccokbúl.

Amúgy meg tessenek megnézni, ez a görény multi mennyit költ magyar besszállítóknál. Legalább nem döghúst meg szemetet vesz, mint a legtöbb hun étterem. Meg lehet, hogy szar, de munkahej.

Na innen lehet továbblépni. Sztem.

U.i.: nem vagyok gyorsételfan. Csak a korrekcség jegyében.

simon says: 2011.07.07. 11:36:43

ja, valamit elfelejtettem: gyurcsanytakarodj

Trackback 2011.07.07. 11:37:12

üdv!

igaz-igaz, de mondjuk azt halkan megjegyzem, hogy a mekikben az alkalmazottak rendesen be vannak jelentve, nem minimálbért keresnek, az éttermekben óránként felmosnak fertőtlenítős vízzel, szigorú haccp-szabályok vannak, mindig friss a kaja, az asztalokat rendszeresen letörlik, bármennyi szalvétát magadhoz vehetsz, van ingyen wc, a használt tálcákat elmossák, sapkában készítik a hamburgert és rendezett az éttermeik környéke: ez általában mind nem mondható el az un. belvárosi büfékről és kifőzdékről

de nyilván nagyon kúl és trendi dolog szapulni a mekiket
:)

zaphod

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.07.07. 11:38:17

még mindig jobb mint soproni velnesz szállót üzemeltető kisvállalkozót támogatni, aki lelép a nyaralók előre befizetett pénzével.

másrészt tessék tájékozódni a meki éttermek nem a meki tulajdonásban vannak, hanem frencsájzot adnak, ami garanciát jelent az evőnek is. magyar tulaj, magyar üzemeltető, mia baj?

Trackback 2011.07.07. 11:39:18

ps:

ja, és nem mellesleg egy pohár ásványvízről is evidens dolog, hogy adnak blokkot
:)

Anti Anyag (törölt) 2011.07.07. 11:39:58

Ezen nem problémáznék annyit. Nyilván megpályázott egy munkahelyteremtő beruházásra és nyert.

Ilyen alapon tökmindegy, hogy Mc Donald, vagy autóablak készítő cég.

Akkor kell reklamálni, amikor odamész egy év múlva és nincs ott semmi, mint a szocik kutyakozmetikájánál és egyéb kamuinál.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 11:41:18

@A Galaxis Elnöke: hazucc! Nincs ingyenszarás, mint az Árkádba. A nyugatiba pl. csak blokk ellenébe pisálhacc ingyér :)

Igaz, az a lokál vonatos közönség miatt amúgy is kalandvécé.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.07. 11:41:23

@Rosszindulatú Vászka: Te persze naponta hun éttermekbe járkálsz, így nagyon ismered, hogy ők milyen alapanyagot vesznek. Látom rajtad, te profi vagy.

krónikás__ 2011.07.07. 11:41:38

Neveket, Homár, neveket.... ki a felelős... ki járt jól ezzel... ki igényelte, ki engedélyezte, hogy hazánk ilyenre kérjen pénzt?
Nemsokára eljön az idő, amikor majd nyugatabbra megkérdezik, hogy hol vannak a pénzek, amikkel országunkat támogatta Brüsszel, ez EU... akkor arra mit mondunk? Hogy valami hülye mekitámogatásra meg ilyenekre kért pénzt és nekünk ez nem is volt népakarat? Most kellene hisztizni, nem akkor, amikor majd bevasalják rajtunk és százszor az orrunkat beleverik :(

Gastroger 2011.07.07. 11:42:41

Mai index címlap: "A dohánylobbi erősebb volt"- nyilatkozta Balsai.
És széttárjuk a kezünket. Ez van.

Erősebb???? Gyógyszer, fegyver, kábítószer (dohány, alkohol, és szinténgyógyszer) és protitúció ami a legjövedelmezőbb.

Múltkori: Támogatást kapnak a pálinkafőzdék. (60-65%-os állami támogatás)

Megjegyzem magam is dohányzom, és a jóféle tiszta pálinkának sem vagyok erőssége. De ezt nem tartom igazságosnak.

A kulcsszó mindenhol a "munkahelyteremtő". Szombathelyen végre lesz állása 4-5 diákmunkásnak. Bravó.

Ha kuplerájt szeretnék nyitni, és erős a "lobbim", akkor én is kapok munkahelytámogatást? Jha, az nem fér össze az erkölcsi keretyén normákkal.

Mi az Úristen történik itt???

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.07. 11:43:13

... És jön a hamburger adó. ... Ami nem vonatkozik a hamburgerre. ...

syklist · http://hanglepel.wordpress.com/ 2011.07.07. 11:44:07

adjátok az ötleteket Budai Elszámoltatási Kormánybiztos Úrnak...

teefau 2011.07.07. 11:44:40

Szájukból segget, ezen mi a rendkívüli, nem volt időnk megszokni?

Anti Anyag (törölt) 2011.07.07. 11:44:46

@Jani haverja: Ezt csak addig mondod, ameddig neked az a mondjuk 13 milcsi hiányzik ahhoz, hogy 15 fős üzleted anyagilag biztosabb lábakon álljon és be tudj indulni és évekig biztosíts 15 embernek munkát.

Az összes fejlettebb országban ilyesmi pályázatok tönkelege van és nem véletlenül. Ha Mo. nem csinál ilyet, legyűri a konkurrencia, ahol viszont van ilyen.

Nem kellene egy bérmelósnak szakérteni, ha nem ért hozzá,

ier6w7i 2011.07.07. 11:45:17

Óriási tévedés, hogy napi töbmillió forint lenne a bevétele egy mekinek - főleg nem a szombathelyinek! Ha napi többmillió (legyen 3) lenne az árbevétele, akkor éves szinten 1 milliárd forint lenne az árbevétele! Nézz már utána a Vasi Niko Kft-nek egy pillanatra!

És tényleg lehetne adni a támogatást a magyaros ízeket készítő igazi jó kis magyar vállalkozónak! Ja! Árbevétel jó része nem jelenik meg a kasszában (állami áfa bevétel!), zsebből-zsebbe fizeti a szállítóit ezzel még tovább erősítve a fekete gazdaságot, dolgozók jó esetben minimálbéren vannak bejelentve (vagy még úgy sem) és a többi meg zsebbe megy.

Kicsit gondolkodjunk már el ezen a multi fikázáson!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 11:47:07

@Anti Anyag: bizonyám. Tudod, van az szűkebb ismereccségi körömbe próbavásárló és hivatalból próbaétkező szeméj. Mesél érdekes dolgokat.

Most nem azzal van a bajom, hogy a magyar alapvetően újrahasznosító konya, hanem, hogy sok vendéglőbe sumákolnak a mikrós betárazott kajákkal, meg a lehető legolcsóbbra hegyezett, ám nem olcsón adott étekekkel.

Hát így megy ez.

Gastroger 2011.07.07. 11:47:39

@Gastroger:Nem erőssége, hanem ellensége, bocs. :)
De nem is bírom, úgyhogy csak módjával.

De hogy ne lázadozzon a paraszt, maradjon az "olcsó" vágott dohány, meg a pálinka.(Aminek otthoni előállítását, és fogyasztását -ami eddig tilos volt, de mindenki csinálta- eddig tiltották).

dr. pretender 2011.07.07. 11:48:32

ÚMFT, egyértelmű, hogy ez még az előző kormáy idején történt (most már ugyanis Új Széchenyi Terv van...)
amúgy LOL

arvisura · turoczi.blog.hu 2011.07.07. 11:50:19

Ahol a haveri kör érintett, ott nem kell adó, de kapjanak támogatást!
Így ment ez 2010 előtt is!

naezadurva 2011.07.07. 11:50:35

Orbán Viktor egy *** kimoderálva ***

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 11:50:40

@Gastroger: fals. Kupolda nem legális. A cigi is fals, mer mer régebben, mikor hadiipar volt, támogatott állami cél volt, mosmeg, ebbe a bioőrületbe párja lett. Amúgy szaromle, rühellem a cigiszagot :)

És nem 4-5 munkahej. Sztem.

zsiráffff (törölt) 2011.07.07. 11:53:54

nem lehetne inkább kukacos babkonzervet vagy lopós pénztárosnénit? a politikától mindig kétoldali fejgörcsgyanút kapok.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.07. 11:54:01

ebből flame lesz, de leírom :)
Nem szeretem a mekdonáccot ... sőt. A kajájuk pocsék, kávé helyett csak vmi mocskos cukrosvizet árulnak, de ez a cég ebből a 7.5MFT -ből munkahelyeket FOG teremteni. Járulékokban pedig meg merem tippelni, hogy kevesebb mint 1 év alatt visszafolyik a kasszába, mert lássuk be őszintén, 7.5MFT nem egy nagy összeg (pl. a 40MFT -s 30cm -es kilátóhoz képest) azt sem lehet mondani, hogy aprópénz, inkább csak fillérek, gombok. Most nem nézek utánna, (lusta vagyok) de valszeg fizetik rendesen a kötelező dolgokat, különben nem kaptak volna támogatást. Ezt hány KKV -ról lehet elmondani (mmint, hogy időben, önként és "dalolva" fizeti a járulékokat)?
Nem mondom, hogy 100%-ban egyetértek azzal, hogy őket támogatták, de meg tudom érteni, hogy miért őket, és nem pl. néhány helyi KKV-t, ahol felvesznek 1-2 embert az említett céggel szemben.

Na, most lehet köpködni ...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.07. 11:55:33

A legtöbb multi "a mi pénzünkből" kap adótámogatást beruházásai után (mert munkahelyet teremt, magyar beszállítókkal is dolgozik, energiát fogyaszt stb.)

A jó az, ha ez után a (általában) 2 év után amikor már termelne egy kis hasznot az adója nem nevezi át magát/csődöl be...

Pont a meki az ami már több mint x éve itt van egyes gyárak meg nagyon nem.

Pár napja még a kínaiaknak hajbókoltunk a leendő kölcsönök, beruházások miatt, a múlt héten kiderült, h más ország (Szlovákia) sokkal nagyobbat kap. Érdekes, valahogy arról nem volt hír, hogy ők iskolákat nyitnak meg a miniszterelnökük saját magával ellentétbe keveredve letérdel és szeret... Persze pont az iskola nem árt, (ránk fér egy kis keleti nevelés) Viktor sem baj ha edzi pipukáló izmait... :)

ichtus 2011.07.07. 11:56:23

A tábla nem felel meg az Uniós arculati kézikönyvnek (még a réginek sem), ezért szabálytalansági eljárást lehet kezdeményezni a cég ellen. Első ránézésre hiányzik a pályázati azonosító, a nyert cég neve...

Gastroger 2011.07.07. 11:58:02

@Rosszindulatú Vászka: A múltkor beszélt - és hanyatló- konzervipar is támogatott volt, ugye cigeratte, és konzervüzem a gyártott átmérő miatt ideális másra is. Sőt ezen az elven a konyhai tűzhelygyártás is sikerágazat kellene hogy legyen.(FÉG)

Persze, szép a cél, hogy munkahelyteremtő beruházás, és ilyen szempontból a 7,5 milla sem a nagy összeg (az egyéb összegekhez") csak ez most elég hülyén jött ki.

garnéla mák 2011.07.07. 11:58:15

aha, a mekdonáldsz, ahol pontosan tudod, mit eszel biztos egészségesebb mint a magyaros ízvilágú magyar kaja a sok zsírral, a túltömött szénhidráttal zöldség nélkül meg az imádott rántott hússal, ami még rákkeltő is. nem azt mondom, h egyél minden nap mekikaját, de ne hidd, hogy jobb ez, mint a sarki kifőzde meg a lacikonyha.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.07. 11:58:25

Én hamburgert csak az Aldiból veszek. Ha az ukránoknál járok,akkor vodkát kérek a hambihoz!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.07. 11:59:57

@Horváth Lajos: Azt a finom vidkát képes vagy hambival elrontani? Szégyeld magad! :)

Trackback 2011.07.07. 12:00:18

@Rosszindulatú Vászka:

az, hogy a fizető vendégeknek ingyenes a wc, és az, hogy ez nem egyenlő azzal, hogy bárki által használható nyilvános wc, két különböző dolog
:)

gondolom te sem tisztítanád szívesen a mellékhelyiséget azok után, akik csak úgy beesnek az utcáról, mert azt hiszik, a meki egy nyilvános wc

mert én sem

garnéla mák 2011.07.07. 12:01:35

ezzel a projekttel amúgy egy haza kkv-t támogattak és nem az egyetlen példa (Salgótarjánabn és Szigetszentmiklóson is sor került hasonló berhuázásra)

Netuddki. 2011.07.07. 12:02:33

@donfuligjimmy: Hát, SZombathelyen az a mekdonácc már ezer éve ott van. Nem tudom miért kellett nekik majd 10milka "fejlesztésre". Nem ártana ellenőrizni mire is költötték.

Amúgy meg van valami magyar orvosi fejlesztés (lézerszike) amire a mekdonadszos píznek kb. "csak" 15-szörösét nyerték el. Hiába, egy fillért sem fizettek ki nekik. De megoldják befektetőkkel, ITTHON...

.lll. 2011.07.07. 12:03:31

egy vápper rendel!

Netuddki. 2011.07.07. 12:04:09

@kaminer: Tudjuk, hogy franchise, de kíváncsi lennék a tevékenységük következtében mennyi pénzt húznak ki az országból...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.07. 12:05:09

@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
Hja, és ők legalább az egyszem sajtburgert is beütik a pénztárgépbe, szemben az ungarishe lángosossal aki az összeg 10x sem, nehogy adózni kelljen miatta.

Amúgy meg nem hamburgert kell náluk enni, hanem salátát, tojásos-sonkás toastot. A zöldség és tojás beszállító ugyanis magyar, ráadásul olyan jó minőségben, hogy az EU országok felébe (a franciákhoz ugye elvből nem lehet) exportra is megy...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 12:05:14

@Gastroger: a FÉG megintcsak fals, mert Fegyver és Gépgyár és bukta, csődös. Kár érte.

@A Galaxis Elnöke: nem hát, de nem erről van szó. Nemár ne kötexeggyek :)

Róka-Rudi 2011.07.07. 12:05:22

@Sün‼: Aztaaa!
Egy fűszoknyás svéd lányért cserébe nem adod kölcsön az atomórádat?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.07. 12:06:45

@Anti Anyag: Vállalkozó voltam mindig is, nem bérmelós. Támogatást soha nem kaptam, igaz, nem is kértem, és nem is fogok. Cserébe támogathatom az adómból az életképtelen vállalkozásokat, amivel csak a problémájukat odázzuk el.

Gastroger 2011.07.07. 12:07:18

A munkhelyteremtő beruházással, csak a szép, hogy mikroökönömiai méretekben gondolkoznak, az egyéb döntéseket meg makro szinten hozzák meg.
Lásd csipszadó, mely Font Sándor szerint max 100-150 fős létszámleépítést okoz.
Az én tippem 700-800 minimum. Az egészséges táplákozást nem egy zavaros adófajta fogja meghatározni, ráadásul pénzügyi intézetek szerint a fogyasztás csökkenése, és a kieső munkahelyek miatt kevesebb összbevétel fog befutni a költségvetésbe, mint annak netto kiszámított (3 Mrd idén, 22 Mrd jövőre), hiszen a fogyasztás csökkenésével a kieső áfabevétel nem szerepelt a kalkulációkban.

Ergo: lehet, hogy kevesebb csipszet zabálunk, és ettől egészségesebb lesz a magyar nép, de ettől nem fog befutni az az összeg a ktsgvetésbe, amire számítanak, ráadásul a megadóztatott termékek köre nem fedi le egyértelműen a (vagy legalábbis nagy pontossággal) az egészségre ártalmas termékek körét. (Főképp azokét nem, akik emiatt több TB költséget eredményeznek). Lásd: dohányzás, aszpartám xilit, E adalékok, natrium benzonát, vagy gumiarábikum.
Mindenesetre számos tanuémány olvasható pld. a csokoládé szív, és érrendszerre gyakorolt jótékony hatásáról. Nem hinném, hogy aki kövér, az CSAK csoki meg csipszzabálástól lett az.

mortalwombat 2011.07.07. 12:08:58

@Róka-Rudi: A Sün-höz igazítják az atomórát, szóval felesleges....

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.07. 12:09:09

@Rosszindulatú Vászka:
Nem mondod, h becsődölt? Elpusztíthatatlan kazánjaik, bojlerjük volt, és a Hajdúhoz hasonlóan modernek is voltak (nap/geotermikus kollektor csatlakoztatási lehetőség, kondenzációs kazán) stb.

Őket a Rábát a Csepelt nagyon nem kellett volna hagyni csődöltetni..

Gastroger 2011.07.07. 12:10:47

@Rosszindulatú Vászka: Meg gáztúzhelygyár.
MInt a viccben amikor Szergej nem vesz hütttőt, mert amúgy is a Szaratov gyárban dolgozik, hát gondolja, majd alkatrészenként hazalopja. Egy idő eltellik, de Szergejnél még mindig nincs hűtő. Meg is kérdi a felesége, Tattyjána: Hogy ez, hogy nem sikerül összerakni a hűtőt?
- Hát - vakarja a fejét Szergej- akárhogy is próbálom összerakni, mindig csak tank lesz belőle.

mortalwombat 2011.07.07. 12:11:18

Az voltmár, hogy a blogmotornak adjanak rendesen enni, mert a kommentekkel táplálkozik?

Link Elek 2011.07.07. 12:15:24

akadjon a torkukon a sajtburger, rohadekok

EyeMaster 2011.07.07. 12:18:41

Nincs ma má' kecsap by EyeMaster

Égnek merednek éjjel a széklábak

Nem adják már szádba a kóládat

Eszembe villan, hogy enni kéne már

Cukorzsíros marhazsemle vár

Tényleg éhes vagyok, vagy nemigen?

Akarom őt, légy enyém mekcsiken

Van, hogy már másban sem hiszek

Csak hogy adnak még holnap is bigmeket

Arcomba forró krumplit nyomjatok

A pitének külön nyitok egy honlapot

Globalizmus ez, s én az áldozat

Turmixszal tömjétek ki az arcomat

Reggelig valahogy azért még kibírom

- bár a pizsamám is kecsapfoltos nagyon –

Pihegve várom a macreggeli csodát

Szerelmes vagyok, Ronáld Mekkdonát

finalNmbr 2011.07.07. 12:18:48

Egy ilyen fejlesztés több embernek ad munkát. Nem (csak) diákmunkát hisz az alapanyagok se maguktól repülnek oda ahogy egy csirke vagy a zöldség se magától keletkezik.. Ráadásul a meki valszeg rendessen fizeti a kötelezőket szóval egy ilyen támogatás a többszörösét hozza vissza pár év alatt. Így viszont nem értem a problémát ?! (Az adóra visszatérve, ameddig nem amerika van itt és az állam fizet MINDEN! orvosi problémád után (érdemes lenne kiszámolni, hogy a befizett tb mennyivel kevesebb annál mint amit ebből elköltesz az orvosoknál..)addig ugyan, hadd szóljon már bele.. Vicces amúgy ez a hiszti, kb olyan mint amikor a cigit elkezdték megbaszkodni.. majd elmúlik ez is)

2011.07.07. 12:19:22

azért van a cikkben egy csomó féligazság, ferdítés meg ostobaság, mert ez lenni kurucinfós cikk. ejnye, onnan gondolkodás nélkül átvenni szövegeket nem lenni píszí sem meg okos sem. Az EU-támogatásoknak meg az a természete, hogy egy részét aggya a zúnijó, másik részét meg állambácsi, és ha állambácsi nem teszi hozzá a magáét, EU-pénz is megy szépen vissza a zúnijónak. teccikérteni. (a fent emlegetett egyéb evidenciák mellett)

pukancs 2011.07.07. 12:19:54

Még jó hogy a kurucon kint volt vagy 3 napja...

Le vagytok maradva! Forrás megjelölés?

Gastroger 2011.07.07. 12:20:59

@kovi1970: Hát igen, én nem tudom, hogyan történik az ilyen "munkahelyteremtő", meg egyéb beruházási támogatások elosztása.
Komolyan nem tudom.

De úgy tudom elképzelni, hogy összeüll a brigád. Péntek Lajos a bizottság elnöke: - Nos a következő pályázat feladója Kémény Imre asztalos. 2 millió forint 6 munkahely. Mond valakinek valamit ez a név? Nem? Akkor ugorgyunk.
Na itt van mégegy. Csütörtök István pék. Ki ismeri? - Szerrda Béla, bizottsági tag jelentkezik - a szomszédom, és a CBA-hoz szállít be... tudjátok, öö.. van egy lova is a Lázár farmon..
- Támogatás megítélve. Következő?
- Kedd Elemeér, pályázata.
- Melyik cég?
- MOndom Kedd Elemeér pályázata... A sógóra a Hétfő Jani... Aki tudjátok melyik bizottságban van...
- Aki minket felügyel?
- Aha.Vagyis az apósa. Illetve az apósa építési vállakozó, ő építette a ..
- Köszönöm, elég, tudom. Nekem is. amúgy melyik cég?
- Háááát, valami noname, de..
- Mindegy pályázat elfogadva. Következő?

EyeMaster 2011.07.07. 12:23:33

Egyébként 7,5 millióval valószínűleg azt támogatta meg az EU, hogy a műemlék épületet megfelelő színvonalon lehessen felújítani a környezetbe illeszkedve - egy gyorsétterem nyitása és kialakítása százmilliós tétel, annak csak elenyésző része ez az összeg...

Liberalisszimusz 2011.07.07. 12:26:06

Természetesen egy merő demagógia a bejegyzés.

Egy volt McDonad's Franchise Partner

collateral collector (törölt) 2011.07.07. 12:28:18

ezeknek a támogatásoknak semmi köze a magyarok adóforintjaihoz. az Új Széchenyi Tervnek sincsen semmi köze a magyarok adóforintjaihoz. ezeket a pénzeket az Európai Unió központi fejlesztési alapjaiból kaptuk / kapjuk, és tökmindegy, hogy Új Magyarország, vagy Új Széchenyi Tervnek nevezzük el. ezek más országok lakóinak az adó-euróiból vannak.

a konkrét esetben pedig nem a McDonald's kapott támogatást, hanem egy olyan magyar vállalkozás, amely McD franchise-éttermet üzemeltet. ez jó, vagy nem jó, nem tudom. de az adóforintjainkat biztosan nem kell félteni tőle, sőt. ez inkább gyarapítani fogja az adóforintjainkat, és munkát fog adni néhány embernek.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.07. 12:35:25

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: hát a tűzhjet nemtom, mer nem tűzhej, hanem fegyverbuzi vaok. A fegyvergyárrészleg avagy gyár bezárt.

Más.
Amúgy azzal mi a baj, hogy kurucos cikk? Én aztat hallottam, hogy a kurucinfó egy tárgyilagos hírportál :P

igényes 2011.07.07. 12:37:16

Sorra jönnek a jó hírek! Jönnek az off shore pénzek is, vagy ki tudja elökerülnek a milliárdok?

"A Sberbank Ausztria-Magyarországba ütközött" – ezzel a címmel közölt cikket csütörtökön a Kommerszant. Az orosz üzleti lap arról ír, hogy bár eddig csak az orosz Sberbank volt az egyetlen érdeklődő az osztrák Volksbanken Group Volksbank International (VBI) részére, szerdán azonban az OTP Bank szintén bejelentette érdeklődését. "A Sberbank szokás szerint nem akar drágán vásárolni, ha az OTP bank kitartó, elindulhat egy árverseny" – írta a lap.

v2peti 2011.07.07. 12:37:21

Az már le lett írva, hogy ez nem maga a multicég, hanem egy franchise partnere. Tehát egy helyi vállalkozó, aki mellesleg a város kulturális életét is rendszeresen támogatja.

egyszo (törölt) 2011.07.07. 12:41:47

1. Háttérinfó nélkül tényleg hiba volt ezt ide ilyen puffogással kitenni.
2. nem a meki kapta, mint írták sokan, hanem az azt üzemeltető helyi vállakozás.
3. Csipszadó, hamburgeradó, bármi...egészséges táplákozást adókkal akarják elősegíteni, de pálinkafőzést megengedik otthon. Mert az olyan rohadt egészséges. Nálunk úgyis "kevés" az alkoholbeteg. Lángosos, fagyis, kolbászos sütöde csupa biokosztot ad? Biozsír csöpög a kolbászról?

igazságos 2011.07.07. 12:43:57

Régen nagyon szerettem, de most már megutáltam a Mekit, egyedül a Burger Kingben szoktam enni Fiesta grillezett tortilla tekercset.

Szívesebben csinálok itthon kaját, de ha Pesten járok, akkor azért elmegyek gyorsétterembe is, attól függően, mennyi idő van a várakozásra.

@Steve_Jobs: hát igen, egy a lényeg mindig, melyik hoz több adót. A minimálbéres, hiszen ők vannak sokan, akkor róluk húzzunk le minél többet, melyiket viszik a legtöbben a boltból, az alapélelmiszereket, nosza rajta, akkor adóztassuk meg a minimálbért, a gyógyszert, a kaját.

Több adó kell? Építsünk mekit is, munkát ad, mindig lesz valaki, aki elmegy oda, még ha csak egy fagyit vesz is, nem a legdrágább menüt.

Nem nagy kunszt ezeket kitalálni. A nagy étteremláncoknak, multiknak kell kedvezni, ők diktálnak, ha ők adják az adót is, meg a gazdagoknak, akiknek ezekben van az érdekeltségük.

igényes 2011.07.07. 12:44:06

Én egy játszmának ítélem meg a helyzetet.
Meddig feszítik a húrt Orbán főnökei? Ez a nagy kérdés! Pénz van dögivel azt látjuk, de nem nekünk.

"A Sberbank Ausztria-Magyarországba ütközött" – ezzel a címmel közölt cikket csütörtökön a Kommerszant. Az orosz üzleti lap arról ír, hogy bár eddig csak az orosz Sberbank volt az egyetlen érdeklődő az osztrák Volksbanken Group Volksbank International (VBI) részére, szerdán azonban az OTP Bank szintén bejelentette érdeklődését. "A Sberbank szokás szerint nem akar drágán vásárolni, ha az OTP bank kitartó, elindulhat egy árverseny" – írta a lap.

Gastroger 2011.07.07. 12:44:57

Nem tudom az már volt-e hogy ez egy franchise.

Tehát a bevétel egy részét a francisor, a jogtulajdonosnak adja át. Nem a céget bővíti, nem a munkavállalóknak ad pluszpénzt.

Másrészt, - nem tudom ez a Meki hol megy- de bizonyos franchise rendszereknél kötött a beszállító, az alapanyag, a technológia.
Szóval, ha ez igaz, akkor elvileg annyi, hogy a McDonalados autó, ezentúl arrafele is tesz egy kanyart a fagyasztott cuccaival. Semmi komoly "helyi beszállítói" tartós kapcsolat.

egyszo (törölt) 2011.07.07. 12:45:12

Inkább az idegesít, miért kell egy világméretű, nyereséges cégnek 11 milliárdos állami támogatást adni? Az audi most kapta meg...meg egyéb más kedvezményeket. Támogatás, adókedvezmény, külön autópályalehajtó vagy mi. Gratulálunk...

igazságos 2011.07.07. 12:45:56

@Sün‼: hát hogy kérdezhetsz ilyet, nem tudod, hogy svédben?

Circus 2011.07.07. 12:45:57

@EyeMaster: 140 millió
egyszer elkezdtünk beszélgetni róla, aztán utánanéztünk, és gyorsan elfelejtettük... :)

Szóval ez a 7,5 egyrészt fillérek, másrészt meg felháborító valamilyen szinten. Amúgy meg miért ne?

Barnebyte 2011.07.07. 12:46:29

Jé, időtlen idők óta ez az első poszt a homáron, ahol "ha nem értesz hozzá, miért folysz bele" kommentet ajánlanék a mind a szerzőnek (bár ez gyakori), mind pedig a Homárnak.
Mertugyebár:
Ha én alapítok egy céget, nyitok mondjuk egy sportruházattal foglalkozó boltot, aminek a bejárata fölött egy bazinagy nájkipipa díszeleg (és amiért a gatyámat is odaadtam), a ti logikátok szerint nem próbálkozhatnék meg egy EU-s (!!!) pályázattal? A márkajel miatt? Miért nem? Ugyanúgy munkahelyet teremtek, a pályázat miatt pedig még a mutyira is kisebb esélyem van. Akkor ilyenkor hitelt kellene felvennem valamelyik banktól? Vagy szerintetek hogyan kellene? Tiszacipő logót tegyek a kirakatba, meg legalább négy nemzetiszín lobogót, hogy elég magyarnak TŰNJEK?

puzsu 2011.07.07. 12:47:41

Ami a lényeg, hogy amikor annó ez a beruházás történt, szó nem esett még a hamburger adóról, cukoradóról, meg a többi baromságról...:)

Circus 2011.07.07. 12:47:43

@egyszo: nem minden mcdonalds mcdolds tulajdonú. Franchise, mint olyan, megvan?

Az egész berendezést a mcdonalds előírások szerint, mcd beszállítótól kell felépíteni. Ez még talán jobb üzlet, mint az étterem maga.

igényes 2011.07.07. 12:53:49

@egyszo: Meg kell nézned ki segít nekik az építkezésben. Nem fogsz csalódni, egy Fidesz közeli cég. Szíjjártó is figyel ám!

tunketiko 2011.07.07. 12:56:18

Nem értem a meki ellenességet.

Franchise üzleteket magyar vállalkozások szoktak indítani. Másrészről, ha nem is így lenne, akkor is magyar munkaerőt alkalmaznak a hazai mekikben. Harmadrészt a meki rengeteg magyar árut vásárol, nemrég cikkekben lehetett olvasni, pl. iszonyatos mennyiségű csirkehúst, amiket sok más országba exportálnak. Nem tartom gazdasági szempontból rossznak a meki jelenlétét.Miért ne támogatnák?

Of. Divat mostanság a gyorséttermeket szidni. Azok a magyar termelők, akiktől vásárolnak, jól járnak. Azok a magyar munkavállalók is, akiket foglalkoztatnak.
Még azt sem mondanám, hogy egészségtelen kaja, mert salátát is lehet enni, nem kötelező olajban sült krumpli. Lehet kérni 100 %-os narancsléket is mekiben, mint ahogy ásványvizet is, nem csak colát. Egy csirkás szendvics, salátával szerintem egészégesebb kaja lehet (én vega vagyok amúgy), mint a házi galuska... Ha a mekit egészégtelennek kiáltjuk ki, akkor bármely más éttermet is, aki árul köretnek sült krumplit, választható szénsavas üdítő, szerepel marha húsból készült dolog az étlapon....stb.

Átlag negyedévente egyszer térek be mekibe, vagy burger kingbe. Ez utóbbiban van vega szendvics is. Amit szeretek bennük, hogy állandó a minőség (még ha távol van az m. csillagtól akkor is). Tudni lehet, hogy mi van a kajákban, ami ételallergiásoknak nem mindegy, Gyorsétteremben még sose jártam úgy, hogy utána rosszul lettem volna. Az ízek olyanok amilyenek, nem ötcsillagos szállodai menü, de nem is olyan árak vannak. Útszéli büfés hamburgertől családtagom már éett nagyon rosszul. Gorséttermekben legalább tudják megfelelően , higiénikusan előkészíteni is az ételeket...stb. Bizonyos büfékben is biztos tudnák, ha betartanák az előírásokat. Szerintem egy mekiben kisebb esély rossz minőségű, vagy romlott ételt kapni, mint egyéb kifőzdékben... Offolásért bocs.

pcmci 2011.07.07. 13:00:57

ez csakis azelmultnyoltzév hibája lehet!

de egyébként elhúzhat a picsába a posztoló is. mifaszért lenne olyan káros egy hamburger, teszemazt egy zsírosdeszkához képest? kezeljük már helyükön a dolgokat bakker! nem azzal van a baj, ha valaki gyors kaját eszik, hanem azzal, ha csak azt. meg ha sokat.

Circus 2011.07.07. 13:01:28

@Barnebyte: ebben viszont igazad van.

musi 2011.07.07. 13:02:32

szerintem ez fotosopp

Gastroger 2011.07.07. 13:02:34

@Barnebyte:
Abszolút igazad van, de szerintem ez a poszt nem erről szól, és abban is igazad van, hogy kissé demagóg. DE jelen gazdaságpolitikai döntések mellett irritáló. Mégha teljesen jogos is. Mit értek ez alatt:
- "nyitok mondjuk egy sportruházattal foglalkozó boltot,"
Ha előtte pont egy olyan kormányrendelet születik, mely a hazai cipő, könnyűipar érdekében fejlesztené a hazai gazdaságot, és igyekszik visszaszorítani az olcsó importot, akkor legalább ne a ordítson, hogy ennek ellenkezőjét is támogatják.
"nem próbálkozhatnék meg egy EU-s (!!!) pályázattal? "
Dehogynem. Más kérdés, ha mondjuk te nyersz 20 millát, 4 munkahelyre, import cipőre, más meg nem nyer mondjuk cipőgyártó üzemre.
Tudom, hogy mi az a kompetitív verseny, és ha olcsóbb vietnámban előállítani a Nike cipőt, jobban el lehet adni, és ezzel munkahelyet is teremtesz csinád. Sőt nyerd meg.
A posztban foglaltak erősen emociánálisak, vagyis inkább a jelen helyzetben tervezett "Hamburgeradó" kontra McDonalds állami támogatásáról szólnak.
Azzal, hogy te alkalmazol 4 eladót, vagy hogy valaki ezzel az összeggel megtarthat 30 munkavállalót, ott lenne a különbség.
Persze ez is demagógia.

A poszt célja szerintem csupán a jelen döntések ellentmondásosságára egy fricska. Ennyi.

elwood 2011.07.07. 13:04:04

egymillió új munkahely kell abból többszázezer állástalan bölcsészeknek

legalább tudnak hol dolgozni (Adhatom nagyobb krumplival ?)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.07. 13:06:04

@igazságos:
Namaddigaz!
Vannak Norvégiában is svéd fűszoknyások.
Meg Honolulun.
Meg Piréziában is.
Szóval nem biztos semmi.

Circus 2011.07.07. 13:06:17

@Gastroger: stimmel, amit írsz, de biztosan megvolatk már ezek a döntések, amikor a döntés megszületett az étteremről, illetve a támogatásról?

Pont azt hallom mindenhonnan, hogy éveket kell várni a pénzre...

Szóval ez az egész egy picit kb minden szinten demagóg és populista. Nagyon nem szimpatikus, ami most zajlik, de csak jogos dolgokért háborogjunk - úgy sokkal hitelesebb az egész. Szerintem. :)

elwood 2011.07.07. 13:08:46

amúgy az egészségtelen élelmiszereket büntetni kell

az egészségeseket, mint a pálinka, pedig támogatni

BlahBlah 2011.07.07. 13:09:00

!!!Senki nem "lájkolja" a cikket, engem tiltott a facebook, vagy a facebook szenved???

ugyanis nekem azt állítja legyél te az első, és ha lájkolom megjelenik, majd vissza, és ezt nagyon sok honlapnál ugyan ez a gond.

a kérdés, hogy engem tisztel meg, vagy másnál is ez a helyzet?

Kismacska (BELLA) 2011.07.07. 13:09:00

Hehe.
Nem tudom, jártatok-e mostanában a budapesti Szervita tér-Petőfi Sándor utca sarkán?

Nyílt ott egy magyarosch étterem, gyorséttermi szándékkal, olyasmi design-nal, csak sajnos a nevére nem emlékszem.

Annyi viszont bizonyos, hogy angol szó is van a nevében (éljen a magyarosch-ság), és ki se találjátok, hogy milyen zene szólt, amikor arra jártam. Hát francia (Voyage, Voyage).

:)

Ennyit a híresch magyarosch gyorsétteremről. :D Azért jót röhögtem...

Róka-Rudi 2011.07.07. 13:09:30

@Sün‼: a JYSK-ben most akcijós, de csak felet lehet kapni. Deréktól lefele, vagy fölfele kéred?

Darkrider 2011.07.07. 13:10:12

Nem tilos tudatlannak lenni, ezért elárulom, hogy pld a szombathelyi mekit egy szombathelyi vállalkozó üzemelteti magyar munkavállalókkal.
Tehát egy magyar cég kapott állami támogatást.
Miért ne kaphatott volna? Csak azért mert McDonald's logó van kiírva már ne is kapjon?

gabesz: 2011.07.07. 13:11:19

Na szóval a hozzászólóknak több sünivalója van mint a cikk írójának, vagy szándékos volt gondolkodás hiánya a feszkó keltés céljából.

hááááát 2011.07.07. 13:13:57

Arra senki nem gondol, hogy egy vállalkozó szellemű magyar ember bérli a Mc-től az árusítási és névhasználati jogot.Gondolom ő vette fel a támogatást az induláshoz.De fikázátok csak mekkora szemétség.Tudatlan egy barmok hada.

collateral collector (törölt) 2011.07.07. 13:18:03

@Darkrider: ".. Tehát egy magyar cég kapott állami támogatást. .."

nem állami támogatást, hanem európai uniós támogatást.

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 13:18:53

Ez az egész "egészségügyi termékdíj" egy újabb magunk felé fordított puska. Persze szép, hogy védjük az embereket, főleg a fiatalokat a koleszterintől, a színezéktől, az ízesítőtől, stb, csakhogy a legnagyobb probléma még mindig nem az, hogy egyes drága kiegészítő élelmiszerek (gumicukor, chips, szénsavas üdítő), hanem hogy a lakosság fele nem tud jobbat megengedni magának, mint a Lift meg Freeway kóla-típusú italokra, meg a 300 forint/kg-os parizerre futja. Szerintem ezek ezerszer egészségtelenebbek, mint például a mekis kaja, de a szakértői kormányunk nyilván jobban tudja.

Nagyanyáméknak alig van pénze pedig mindketten orvosok voltak, olyan szarokat esznek, hogy iszony, de mit tehetnének? Most emelnek ezen termékek árán, és a kormánynak igaza lesz, mert innentől ugyanazért a pénzért kevesebb rosszat fognak kapni, mint azelőtt. Igaz így is éhen halnak lassan, nem baj, legalább nem fog sokba kerülni onnantól az ellátásuk (az államnak).

Az összes ilyen okosság azokat sújtja, akiket nem kéne...

GGG77 2011.07.07. 13:21:04

Állítom, hogy a magyaros vendéglők, kifőzdék jelentős részében 20x akkora szemetet kapsz, mint a Mekiben.

Plusz a Meki egy franchise cég, tehát ez az üzlet is valszeg egy magyar vállalkozó kezében van. Ennyit nem ártana tudni mielőtt még fikázunk.

Barnebyte 2011.07.07. 13:23:58

@Gastroger: A te megközelítésed is érdekes, és legalább annyira egyetértek veled, mint magammal, vagyis félig ellentmondásba keveredtem önmagammal. :)
De ugyanilyen ambivalens érzéseim vannak magával a mekivel kapcsolatban is: például utálom, mert azt veszem észre, hogy rá lehet "szokni", és brutálisan sikerült elhíznom (bár ez szubjektív) régebben, ugyanakkor imádom a royal szendvicsüket, és mindemellett tudom, hogy ipari mennyiségben vásárolják fel itthon például a hagymát, emellett pedig a diákoknak egy biztos pont nyáron. Nem vagyok olyan öreg, emlékszem még, hogy mindig úgy keestem nyári munkát, hogy ha nem jön össze semmi, max marad a meki. :)

Rájöttem, az a baj ezzel a posttal, hogy egy tény egyik érzelmi vetületét próbálja megvizsgálni politikai lencsén keresztül. Az érzelem és a politika azonban teljességgel összeférhetetlen, ezért a cikk is zavarba ejtő.

felszopó 2011.07.07. 13:24:04

döbbenetes mennyi amerikát majmoló idióta él köztünk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.07. 13:26:16

Én nem csak ideológiai okból nem járok McDögleszbe, hanem azért sem, mert a fagyin kívül (amit nem is úgy hívnak) nincs emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszerük, de azon nagyokat szoktam magamban röhögni, amikor rettenetesen öntudatos magyar fiatalok - időnként kólikás nagymacskás, máskor turullá átfestett (eredetileg amerikai fehér fejű réti-) sasos ruházatban, munkavédelmi magas szárú cipőben, Árpás-sávos és nemzetiszín felvarrókkal, tarsolylemezes mobiltelefon-tokkal, rovásírásos felirattal és (kínai) sárkánymintás tetoválással zabálják menet közben a műszart, zacskóból...

gabest1 2011.07.07. 13:30:03

Bezzeg budán az alkotástól nyugatra egy darab gyorsétterem sincs.

Barnebyte 2011.07.07. 13:32:32

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nyöhe. Nyöhehe. :))
A nagymagyarországos autós országjelzősös matricásos szimatszatyor (rajta kék tintával ezerszer átrajzolva: AKELA) kimaradt.
Most jelzem: voltam már akela koncerten, és jól éreztem magam. :)
Mielőtt még darabokra szednek itten...

bőrmók 2011.07.07. 13:35:06

Ezen én nem akadok ki. Nálam inkább az verte ki a biztosítékot, hogy valamiért az UTOLSÓ PILLANATBAN bukott el a dohány jöv. adó emelése.
Miért, miért kell ennyire hülyének nézni az embert?

Darkrider 2011.07.07. 13:37:52

@compound interest: Jaja, igaz
De magyar döntési eljárás során

bőrmók 2011.07.07. 13:39:05

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: itt most kivételesen megvédem a turulfetisisztákat: a McD-nek sok helyen egyszerűen nincs alternatívája. A belvárosban dolgozom, és már annyi szar éttermet kipróbáltam itt... az egyikben 20-x használt olajban sütnek, a másikban féladagokat adnak, a harmadikban olyan bablevest adnak, amiben úszkál 10! szerencsétlen babszem. A belvárosban!!

Annyira utálom ezt a magyar virtust. Inkább megyek a mekibe, legalább tudom előre hogy mit fogok enni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.07. 13:42:22

@Takony_fősámán: Hogyhogy nincs alternatívája, amikor tejet/sört és kiflit pár méterenként lehet kapni? Egyre jó a hálózat: idegen (főleg külföldi) városban WC-használatra (kivéve Bp. Nyugati PU, az arra sem), és alapos, bár sok helyen csak hideg vizes kézmosásra.

firkagyuri 2011.07.07. 13:59:29

Ez olyan, mint Hofitól a "füstszűrős-nem füstszűrős" eset, hiszen mindig kell valamit/valakit fikázni, függetlenül attól, hogy van-e értelme... Ebben az esetben meg legalább van annyi, hogy lesz pár főnek munkahelye, mert ez a mai világban majdnem hogy felér egy lottó ötössel :))

Gastroger 2011.07.07. 14:00:04

@Barnebyte: akkor nagyjából egyetértünk, mert én kissé belezavarodtam magamban a válasz írása közben. Amúgy, mekibe negye évente egyszer járok, és a maga az ötlet szerintem jó. Ha megyek pld. megbeszékésre, értekezletre, autópálya, stb. egy gyors hamburger éhségelűzőnek Just in Time, éppen jó. :) Nem ezért fogok elhízni.
Amúgy KFC csirke, és saláta fan vagyok :)))

kisRita 2011.07.07. 14:06:06

Nem ebből épült, ezt a pénzt is felhasználták a belső felújításra. (Újrafestették a falakat, új asztalok, székek, stb.) Nekem mondjuk a régebbi jobban tetszett, mint ez a zöldesbarnás dolog: )
Ezt a támogatást még az előző - szocialista - városvezetés alatt kapták, ahogyan a mozitól elkezdve a Fő téren át elég sok dolog.

Gastroger 2011.07.07. 14:07:59

@Barnebyte: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: És persze (még pár közhely), az is vicces amikor francia típusú autójukra ragasztott nagy magyarország matricával állítanak be az Auchanne, hogy megvegyék az olcsó szlovák tejet, meg sört. Majd hétvégén lemennek egy goj motorfesztiválra, ahol szájtátva nézik a Harley Davidsonokat, este befeküdnek a kínai sátorba, másnap pedig a vietnámi papucsukban (csak szittya bőrőből) kifizetik a napidíjat a szervezőnek, Joachim Ábrahámnak.

temy 2011.07.07. 14:11:22

Azt hiszem, a legtöbb kommentelő nem érti, hogy mi nem stimmel ebben. Nem a magyar vállalkozóknak kifizetett pénz a gond, hanem az, hogy sokkal inkább termelő vállalkozásokat kellene támogatni, nem éttermeket, az egymilliomodik welness szállodabővítést, kisváros főtéri szökőkutakat és 40 cm-es emlékműveket.

firkagyuri 2011.07.07. 14:13:24

@temy: fentebb írták, hogy ez mitől termel jobban, mint pl a jómagyar-fajta étterem a sok mutyizással meg fekete kifizetésekkel, amiből az állam bevétele is egy nagy nulla...

Gastroger 2011.07.07. 14:13:57

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Van persze alternatíva, de mikor egy 9.00 órás megbeszélésre húzol ingben, kocsiban, autópályán egy megbeszélésre, és tudod, hogy este 6-ig nem is fogsz enni, akkor egyszerűbb gyors lenyomni egy üres műkaját, hogy rosszul ne legyél. Persze nem rendszeresen.

Amúgy világbajnok vagyok, otthon elkészített szenyó útközbeni megevésében, de az mégis
- viszonylag meleg kaja (mondjuk egy tojásrántotta)
- ültem már sok helyen útközben, és vagy vártam fél órát egy melegszenyóra, vagy rántottára, utána pincér, fizetek, leettem magam, stb.
- Vettem ábécében zsömlét, parizert, paradicsomot, előbbitől olyan lett a kocsi mint egy madáretető, tele volt morzsával, utóbbival meg sikerült lecsöpögtetnem magam.
- Ja és még egy indok. Ha útközben vagy, éhes vagy, az ABC nem mindig jó, mert ott nem lehet szarni. Vagyis lehet, csak nem nézik jó szemmel.. :))))) Márpedig menet közben ez is FONTOS!!! :)

firkagyuri 2011.07.07. 14:16:26

@Gastroger: igeeen, kérem szépen ez ennyi!!! Ott a pont!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.07. 14:16:28

@temy: A negyven centis az kilátó volt, nem emlékmű. Istenkém, egy borvidéken már ez sem veszélytelen, és legalább emberi léptékű...

@Gastroger: A Felvidéket ma uraló állammal is simán ki lehetne egyezni, csak alaposan tisztázni kellene mindent. Első lépésként ki kellene engedni a tót nácikból a magyar-, a magyar nácikból meg a tót vért...

belekotyogok 2011.07.07. 14:21:18

És az csak engem zavar, hogy a mekikaja helyben fogyasztáskor is elképesztő mennyiségű szemét keletkezik?

lolperec 2011.07.07. 14:33:32

@belekotyogok: az elképesztő szemetet újrahasznosítják :)

aadam 2011.07.07. 14:46:34

Úristen, ez komoly??

Nem egy amerikai céget támogat az állam, hanem egy magyar vállalkozót, aki magyar munkaerőt alkalmazva, magyar alapanyagokat felhasználva fog magyar embereket etetni, úgy, hogy ehhez egy amerikai franchisetól vásárolja meg a jogot.

aadam 2011.07.07. 14:50:58

Bár ezt már sokan elmondták... Inkább vegyetek példát, ti is vállalkozatok valamire és akkor az állam meg az EU segít az indulásnál!

Netuddki. 2011.07.07. 14:55:09

Sok IQ huszár! Miért NEM kéne gy multit támogatni?

Mennyi is a forgalma a mekdöncinekk? Pár milliárd biztos megvan. Ennek minimum az 1/3-át tuti kiviszi az országból. Még akkor is ha franchize. Ez aztán qrva jó nekünk. Ennyivel nő az adósságunk, de csak támogassuk.

Ellenben a Kovács Pityu színmagyar (ezt itt most nem népnemzetiesen értve) vállalkozása termelné meg ugyanezt a forgalmat akkor ebből nemigen megy ki a píz külföldre. És ez itt a lényeg. Még akkor is ha megpróbál adót kerülni. Ami sajnos a magyar lqrt, horror adórendszer és az adó be nem szedés miatt van. Amin speciel orbán sem igen igyekszik változtatni. Addig meg miről is beszélünk?

Mellesleg tök mindegy hogy EU pénz vagy nem, ez a magyar adófizetők pénze hamár vállalkozástámogatásra költhetnék...

Netuddki. 2011.07.07. 14:56:45

@aadam: "Inkább vegyetek példát, ti is vállalkozatok valamire és akkor az állam meg az EU segít az indulásnál!"

Muhaha!

belekotyogok 2011.07.07. 14:57:56

@lolperec: hát persze. valóban tök környezetbarát 10 teljes percre félcentis kartonba csomagolni az almáspitét.
szerintem sokkal logikusabb meg sem termelni azt a szemetet. és akkor az elviteles csomagolásról nem is beszéltünk.

belekotyogok 2011.07.07. 15:00:46

@aadam: ha esetleg mégsem ironizálnál: tudod mennyibe kerül csak papíron megalakítani egy vállalkozást, mennyi pénz havonta fenntartani és mennyi pénz pályázgatni?

Circus 2011.07.07. 15:02:47

@aadam: "vállalkozatok valamire és akkor az állam meg az EU segít az indulásnál"

NEM SEGÍT!
1 teljes, lezárt naptári év után mehetsz pályázni. Tudom, ezért nem jutottam én sem előrébb egyelőre.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.07.07. 15:03:33

nem is végződhet 7 forintra, mert kerekiteni kell 5re.

collateral collector (törölt) 2011.07.07. 15:05:40

@kovi1970:

"... Ennek minimum az 1/3-át tuti kiviszi az országból. Még akkor is ha franchize. Ez aztán qrva jó nekünk ..."

"... Mellesleg tök mindegy hogy EU pénz vagy nem, ez a magyar adófizetők pénze hamár vállalkozástámogatásra költhetnék..."

ez a tipikus magyar mentalitás. a multicégek menjenek a picsába, hogy mernek egyáltalán pénzt keresni nálunk, de az, hogy az EU pénzt adjon nekünk, az evidens.

nem, nem tökmindegy, hogy honnan van a pénz.

még ezt is írod:

"... Ellenben a Kovács Pityu színmagyar (ezt itt most nem népnemzetiesen értve) vállalkozása termelné meg ugyanezt a forgalmat akkor ebből nemigen megy ki a píz külföldre. ..."

ez simán hülyeség. Kovács Pityu kínaiaktól veszi a cipőjét, a ruháját, a telefonját, a laptopját, a mindenét. multiknál veszi a kajáját. hogy ne menne már ki a pénze külföldre.

Circus 2011.07.07. 15:11:24

@kovi1970: mennyi munkahelyet teremt itt Magyarországon? A munkabéreket (olyanok, amilyenek, mondjuk) azért itthon költöd el, illetve ezen az alapon NE menjél nyaralni Horvátországba se...

Más, ha már Homár - főleg, miután kajáról van szó: a legfontosabb, nálam: 1, jó minőségű és 2, finom. Az a helyzet, hogy amíg a legtöbb étteremben ehetetlen szart hoznak kaja helyett, NEM fogok csakazértis magyart venni. Minőséget (értsd: megszokott, ismert minőséget) szeretnék, tudniillik, utána örömmel hagyom a fenébe a junkfood-ot.
Amúgy ott az új görög wrap. Az pl kifejezetten jó!

És hogy mennyire egészséges (imádom a magyar kajákat): töltött káposzta, székelykáposzta, babgulyás, lángos, pacal*... hát, nem egészségünk tárháza ez sem! Főleg, jó zsíros meg fűszeres meg füstölt ízekkel, mert úgy az igazi :)...

*inkább bármelyik McD hamburger

Netuddki. 2011.07.07. 15:16:34

@compound interest: Teljesen igazad van, ez az ország tényleg megérett a pusztulásra. Ha már ilyen hülyék lakják.

Okoska! kovács Pityu miért a kínaiaktól veszi a cipőjét, ruháját és a multitól a kajáját? Gondolkozz csak el rajta, ha megy. De ez szerinted így nagyon is jól van mi?

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 15:20:47

@kovi1970:
Mert Kovács "színmagyar" Pityu mindent precízen forintra pontosan lekönyvel és leadóz, véletlenül sem szürkít papíron minimálbéres konyhai személyzettel, nem hígít fel 20 liter levest még 2-3 liter vízzel, és minden nap új sütőolajat rak a fritőzbe. Esélyes.

Eleve aki ezzel a "színmagyar" szarral jön, nem normális. Ebben a globális világban nincs színmagyar. Nálunk nagyobb országokban sem tudták megtenni, hogy csak hazai terméket vesznek.

Két éve volt egy ilyen kísérlet, az az amerikai család megfogadta, hogy semmit nem vesz amit Kínában csináltak, és ha lehet hazai terméket választanak, ha van. Pár hónap múlva azt hiszem feladták, mert nem tudtak rendesen megélni a pénzükből, és órákat mászkáltak üzletről üzletre.

És az egy nagy ország, ahol szinte mindenféle dolgot termelnek/gyártanak. Próbáld ezt itthon megoldani, és utána essünk neki ennek a színmagyar dolognak.

collateral collector (törölt) 2011.07.07. 15:20:58

@kovi1970: azt írtad, hogy Kovács Pityunak a pénze nem megy ki külföldre. én meg csak rávilágítottam, hogy hülye vagy :)

collateral collector (törölt) 2011.07.07. 15:22:08

@Főúr1127: "Eleve aki ezzel a "színmagyar" szarral jön, nem normális."

nagy-nagy igazság.

Netuddki. 2011.07.07. 15:23:11

@Circus: "mennyi munkahelyet teremt itt Magyarországon?"

A szombathelyi mekdönci? Hát nézzük, egy műszakban lehetnek vagy 10-en. Az 2 műszakban max. 20.

Vagy a tuskóra gondolsz? Ami nagy haszonnal adja el a nyugat és kína szemetét? Miközben pontosan annyi adót fizet, mint a nála dolgozók minimálbére utáni járulékok, érdekes módon a vezetőkével együtt? Miközben tönkreteszi a hazai kereskedelmet és termelőket? Miközben papíron VESZTESÉGES?
Hát mondhatom ez aztán nagyon megéri az országnak és az adófizetőknek...

Netuddki. 2011.07.07. 15:25:04

@compound interest: Hát itt aki hülye az te vagy barátom. Pityuka nyaralásának a pár 100ezre aztán nagyon egálban van a multik több 100-1000 milliárdjával...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.07. 15:28:02

140 kommentet nem olvasok el hajnali fel tizkor, de jeleznem, hogy a mekiben magyarok dolgoznak, ide adoznak, kibaszott sok magyarorszagi beszallitojuk van stb.
en nem nagyon kedvelem, dehat sokan igen
ez a magyaros etteremlanc meg magyaros izek, meg vicc
Kovacs belanak ekellett volna adni, hogy nyisson egy lacipecsenye, hurka kolbasz-langos, szalontudo bodet a piacon?

ettol fuggetlenul nem tudom minek penzt adni ugyanigy a mekinek sem, csinaljak meg maguk, vagy francsizbe aki akarja
lecet

Netuddki. 2011.07.07. 15:30:24

@Főúr1127: "Mert Kovács "színmagyar" Pityu mindent precízen forintra pontosan lekönyvel és leadóz, véletlenül sem szürkít papíron minimálbéres konyhai személyzettel, nem hígít fel 20 liter levest még 2-3 liter vízzel, és minden nap új sütőolajat rak a fritőzbe. Esélyes."

Most saját magadból indulsz ki? Biztos vannak szemét, csaló vállalkozók is. A magyar adórendszer meg olyan amilyen. A becsületeseknek nemcsak a multikkal hanem az adócsaló, kormányközeli vállalkozókkal is versenyezniük kell.

Mellesleg ezzel a szar adórendszerrel pont ez a mindenkori "hatalom" célja, hogy egymásnak ugrassza a zembereket. A horror adókkal és a számonkérés mellőzésével a csalás felé tereli az állampolgárokat. Sajnos sikerrel... :(

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2011.07.07. 15:30:34

@Circus: Teljesen igazad van, edd csak az egézséges műanyag hamburgert. Tulajdonképpen még az is lehet hogy az alapanyag magyar fröccsöntő üzemből való.

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 15:31:49

@kovi1970:
@kovi1970:
A TESCO ugyan kihasználja a magyar adótörvények kedvezményekre vonatkozó részét, ellenben 1, papíron nem veszteséges, 2, befizeti mindazt amit kell. Ezt el tudod mondani a hazai vállalkozások nagy részéről? Nem hinném...

Meg ha már ott tarunk ki fosztja ki az országot, akkor gondoljunk a nagy állami "színmagyar" cégekre, akik utainkat építik, a metrót fúrják, tömegközlekedtetést szerveznek, stb.

Lehet hogy a TESCO lenyúl évente jó pár milliárdot, de nekem a négyes metró-féle fiaskó azért jobban fáj (és az csak egy a sokból).

Netuddki. 2011.07.07. 15:36:48

@Főúr1127: Múltkor volt egy kimutatás a nagy kereskedelmi multikról, a szerint pl. a tuskó veszteséges és nem is fizetett adót a már említett járulékokon és az ÁFÁ-n felül. De ugye az ÁFÁ-t meg a vásárlók fizetik.

Ki fosztja ki az országot? Az aki pár% jattért több 1000 milliárdos kárt okoz az országnak. Ez pedig a magyar "politikus" és haveri köre...

Az adócsalásról meg kár vitatkozni. Leírtam az okokat. Amíg azok fennállnak addig adócsaló is lesz. Tessék orbánt basztatni érte miért nem oldja meg...

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 15:38:04

@Csiken Disztroly:
A McDonald's-hoz és a Burger King-hez hasonló franchise alapon működő gyorséttermeket sokkal szigorúbb szabályok kötik (már csak a franchise miatt is), mint Kovács Béla falatozóját.

Ez nem olyan, hogy kimegy reggel a nagybanira és ha nincs príma áru, hát visz egy kicsit silányabbat és amíg elfogy majd eszik azt a kedves vendégek. Ezek a helyek olyan szabályokat kell hogy betartsanak, amik az országban lévő vendéglátóipari egységek 95%-át kiszórnák a piacról...

Persze nem bio, meg nem egészséges, meg ízesít, és módosít, stb, de mindezek ellenére főleg a gyorséttermi kategóriában igenis minőségi a szolgáltatás és a kínálat.

Persze egy X csillagos étterem konyhájához képest sehol sincs, de a Meki (és társai) nem is hajtanak Michelin-csillagra...

Brix 2011.07.07. 15:39:06

(RE)Redisztribucio Orban modra: egykulcsos ado bevezetese, luxusado eltorlese, oriasi tamogatasok a burzsujoknak. Dog eat dog society ez a javabol!

alamfo 2011.07.07. 15:43:35

@kovi1970: Folyamatos műszak van, ami így 4 műszaknyi embert jelent
Egy műszak inkább 15 fő, mint 10
Tehát kb 60-an dolgoznak a szombathelyi Mekiben

Netuddki. 2011.07.07. 15:45:27

@Főúr1127: :)
Valami közöd van a vendéglátáshoz? Mert úgy látom erősen meglódult a fantáziád.
Pont a magyar kisvállalkozói kört basztatja állandóan az ÁNTSZ-től kezdve minden hatóság. Az EU-ban elfogadott normák többszörösét kérik rajtuk számon, mert a magyar törvényhozónak sincs halvány szakmai hozzáértése sem amikor a törvényeket hozzák.
Ha ilyent tapasztalsz amiket írtál akkor írd be a panaszkönyvbe, jelentsd fel. Neked és nekünk is az az érdekünk, hogy az ilyenek eltűnjenek. Ha megteszed és a többiek is akkor el is fognak tűnni. Addig meg...

Mellesleg nemrég pont a budakeszi mekdönciben volt szerencsém egy olyan szar hamburgert enni amilyet még sehol sem.

Netuddki. 2011.07.07. 15:48:30

@hagyma: Most nem azért, de ezelőtt 25-30 évvel Veszprémben a sétálóutcán olyan kafa hamburgert lehetett kapni amilyet még nemigen ettem sehol. A mekdönci sehol nem volt még akkor.
Na az tuti magyar alapanyagokból dolgozott...

Netuddki. 2011.07.07. 15:50:02

@alamfo: Aha, ezek szerint 4 órában dolgoztatják őket. Vagy hogyan jön ki a 4 műszak 1 napra?

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 15:52:51

@kovi1970:
Nem sok olyan éttermest ismerek, aki itt-ott nem ügyeskedne valamivel. A legtöbbet mindig az italokon lehet keresni, a sokat átkozott TESCO-ban 150 Ft/db áron megvett teákat, meg 80 forintos ásványvizeket 350-400, illetve 220-250 forintos áron adva.

Persze az adórendszer szar, hiszen nagyon magasak, de arra itthon még egyik párt (vagy kormány) sem jött rá, hogy ösztönözni is lehetne, nem csak folyton büntetni.

Azért menekíti ki mindenki (aki teheti) a pénzét ebből az országból, mert élhetetlen. Az uniós árak már 90%-ban adottak (sőt sok dolog sokkal drágább mint a "jólétű" nyugaton), ellenben az uniós bérek ötödét-hatodát sem keressük. És ezt még megfejelik azzal, hogy adózzuk le fizetésünk 47-53%-át rendesen, különben jön a csekk a adókerülésről.

A politikusok meg minden ciklusban milliárdokért kapnak új flottát, nehogy rájuk sugározzon az előző éra felgyülemlett seggmelege...

Az embereknek kéne utcára menni és számon kérni az elmúlt 20 év ígéreteit, nem kutyaként ugrani a következő ígérethalmazra 2014-ben (ahogy eddig). Amíg senki sem kéri számon a politikusokon az ígéreteket és a döntések árát, addig mind ott lop ahol akar. Ez az igazi probléma, nem az hogy a 14 éves gyerekek szeretik a chipset.

Circus 2011.07.07. 15:54:27

@kovi1970: a multikra gondoltam, úgy általában, nem erre a McD-ra.

@Csiken Disztroly: az, hogy műanyag, az marhaság, illetve konkrétan inkább marhaság, semmint műanyag.
Értő olvasás megy? Megszokott minőséget írtam, ha nem sikerült elsőre, akkor elmagyarázom - tudom, hogy olyan, amilyen, de az bármikor megyek be, az pont ugyanolyan, _egyforma_ = megszokott minőség. Nem nekem kell kitalálnom, hogy pontosan mit kaptam mondjuk bécsiszelet címkével. Továbbá nem öntik fel, nem melegítik újra, nem dobálják be a maradékokat, nem lényegítik át a pörköltet gulyássá, hortobágyi palacsintává vagy melegszendvicskrémmé - folytassam?

Lehet, hogy szar, de tudom, hogy mire számíthatok. Nem eszem reggeltől estig, max kb. kéthetente 1x, akkor, amikor rámjön, hogy ennék egy olyat. Mérték.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.07. 16:02:32

@kovi1970: kinek mi a kafa hamburger
a texas roadhausban olyan hamburger van, hogy beszarsz
az indexen olvastam tegnap hany tonna csirket meg krumplit vesznek otthonrol
emellet nekem is erdekes, hogy tamogatast adnak barmilyen maganvallakozasnak, ami ugyis hasznot fog termelni es csak max ket tucat embernek ad munkat, legyen az meki, vagy langosos
allami tamogatast eleve nem adnek szolgaltato cegnek, csak termelonek, kiemelten aki exportal

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 16:04:00

@kovi1970:
Az hogy az ÁNTSZ (most valami új neve lett - EVH mint EgészségVédelmi Hatóság vagy valami hasonló), annak többnyire az az oka, mert az összes megkövetelt dolgot ők nem tudják megteremteni (mert nincs az a pénz). A TESCO meg tudná, amikor valami mégse klappol azonnal rájuk vernek több tízmilliót.

Másrészt a helyi vendéglátást legtöbbször helyi erők ellenőrzik. Nem egy olyan éttermet ismerek, ahol az ellenőr ismerte a főnököt, szólt előre, az felkészült amikor kimentek, nem lett belőle bünti. Mások meg nem ismernek ilyen embereket, és megszívják.

Sok ÁNTSZ-es ellenőrt ismerek, a legtöbbjük ugyanazt mondta: "Ha minden törvényileg előírt dolgot leellenőriznénk, nem lenne olyan egység az országban, amit ezért, vagy azért nem lehetne megbüntetni."

Azért követelik meg az EU-s szabályozások sokszorosát bizonyos téren, mert a magyar (helyi) szigroúbb. Ellenben az ételek minőségére vonatkozó szabályok igencsak hiányosak. Nyugaton mérik a kávéfőzők által lefőzött víz hőmérsékletét, a sűrítményes automaták hőfokát és keverési arányait, a grillek esetében a húsfélék "maghőmésékletét" (azaz hogy milyen meleg a húsdarab közepe), stb. Itthon meg arra utaznak, hogy van-e elég mosogató, megfelelő-e a felmosó, külön hűtőben van-e a tej, a sajt, a húsok, meg a zöldségek, stb.

Egyik nagyon jó barátom lángosstandot üzemeltet, ahol sört is csapolnak, meg hamburgert is készítenek. A jogszabály szerint 7 (nem vicc, HÉT) hűtőgépre lenne szüksége, hogy minden erre irányuló szabályozásnak megfeleljen (plusz két fagyasztóládára). Az üzlete meg 50 négyzetméter alapterületű a 18 nm-es terasszal.

Ha nem ismerné a helyi hatóságot, már rég bezárhatott volna.

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 16:12:36

@kovi1970:
Ha olyannal találkozok amit be lehet írni a panaszkönyvbe beírom. Viszont ahhoz nekem vendégként gyakorlatilag semmi közöm, hogy mit mennyiért szerez be, és azt utána mennyiért árulja.

Ha 20 forintért veszi, utána 20.000-ért árulja, nem szólhatok bele, és nem jelenthetem, mert szabad árszabás van, azt ír a papírra amit akar.

Ez amúgy leginkább az olyan zárt helyeken biznisz, ahonnan magadtól/önszántadból nem mész ki. Strandok, fesztiválok, kirakodóvásárok, versenyek.

Lényegében. Ha bunkó a felszolgáló bírhatom. Ha rossz az étel beírhatom, ha csaltak a számlán, akkor feljelentést tehetek. Viszont ha vagyok olyan hülye hogy beülök egy helyre, ahol a 120 forintos ásványvíz 300 forintért van adva (0,33l szigorúan), akkor megérdemlem.

Ezen a téren sem azt vizsgálják, meg büntetik, amit kéne, hanem azt amin mindig lehet fogást találni.

Netuddki. 2011.07.07. 16:16:51

@hagyma: Sajnos itt a "támogatás" úgy működik, hogy ELŐRE letejelsz több 100ezret a pályázatkészítő "cégnek". Aztán semmi sem garantálja, hogy lesz támogatás. Legalábbis még az előző Széchenyi terv szerint így működött.
Na szóval aki nincs közel a tűzhöz az nemigen "nyer". De nem véletlenül végzett az élbolyban Magyarország a legkorruptabb országok között a legutolsó felmérésben.
Szóval kormányok jönnek-mennek aztán minden marad a régiben...

Netuddki. 2011.07.07. 16:19:20

@Főúr1127: A hatósági ellenőr eleve úgy megy ellenőrizni, hogy x büntetést kell kiszabnia. Aztán olyan dolgokkal szívatja akit ellenőriz ami elő sincs írva. Inkább kifizetik az 50ezres büntit, minthogy összerúgják a port az ellenőrrel.

De ez most hogyan jön ide? Kissé eltértünk a tárgytól. Miért kell a mekdöncit védeni?

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 16:20:37

@kovi1970:
Ez pont olyan, mint hogy a kiállítási darabokra akár 35% árengedmény is kérhető, mert azok már működtek, megtapogatták, megforgatták azokat, öregedtek, szívta a színüket a nap, stb.

Próbáld ezt elsütni elektronikai áruházban (kicsiben vagy nagyban egyaránt). "Á olyan nincs, ez olyan városi legenda", "nem, csak a sérült termékre vonatkozik", "ezt csak tegnap raktuk ki", "ilyen szabály nincsen". Ha meg hívod a üzletvezetőt, akkor lesz (jobb esetben).

Ha a fogyasztóvédőkkel jössz, akkor azonnal lesz, sőt azonnal be is csomagolják szépen, meg amíg fizetsz, intézik a garanciát.

* Persze ez csak utolsó darabokkal működik így...

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.07.07. 16:22:46

nem ide tartozik, de en a mekis kaja utan behanytam 2szer azota nem eszek ott:)

Főúr1127 (törölt) 2011.07.07. 16:25:49

@kovi1970:
Ez az erősebb kutya baszik szabály:
Itthon a legtöbb kérdéses szituációban a vevő, vendég, ügyfél, stb. neve: KUSS, mert a cég a cég, azt tesz amit akar.

Hiába vannak erre is jogszabályok, amit nem tartat be senki, azzal nem is fognak törődni. Pont úgy ahogy a 80 forintért vett és 250 forintért adott ásványvíz esetében.

Röviden: amíg a hatóságok nonszensz dolgok miatt baszogatnak és büntetnek, addig az igazi problémák meg fognak maradni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.07. 17:44:51

@kovi1970: hat az szilard meggyozodesem, es ez a vilag legnagyobb vicce, hogy korrupcio ellen kitalalt kozbeszerzesi torveny es egyebb palyazati dolgok inditottak el a legnagyobb korrupciot
regen volt egy nagy gore, megmondta ezt vesszuk
kesz
/ lehet kapott valami csuszopenzt, de akkor csak 1 ember, oszt jonapot, ha kapottt/
ma uzletag lett
raadasul zommel idiotak dontenek

Darkrider 2011.07.07. 19:18:22

@kovi1970:
gondolom azért írta a négy műszaknyi embert, mert az Mt. (még) nem teszi lehetővé, hogy valaki a hét minden napján dolgozzon

azaz egy napi 20 órán (vagy 22 órán) keresztül a hét minden napján működő üzemet nem tudsz működtetni 3 műszaknyi emberrel
(a Mekiben - ha jól tudom - van olyan műszak, amikor az étterem nincs nyitva, de az éjszakások takarítják reggelre az éttermet)

Géza, kék az ég! 2011.07.07. 22:46:38

Hülye posztoló - nagyot akartál mondani, azt ez a vacak kis copy lett belőle...

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2011.07.08. 05:14:46

@Circus:

youtu.be/mYyDXH1amic

ennyit erről. Nem azt mondom, hogy a fenti videó tényszerűen igaz, de ettől függetlenül elég jól összefoglalja a lényeget.

Meg te is jössz ezzel az értő olvasással... semmi megértenivaló nincs ezeken a dolgokon.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 10:42:03

@kovi1970: Igazán nem szeretnék McDöglesz-pártinak látszani, de tisztelettel szeretném jelezni, hogy nagy eséllyel a fent említett Kovács Pityu is bizony a támogatás nagy részéből pl. berendezést vásárol (gyártás lassan mindenből csak Kínában és Indiában folyik, színes matrica ide vagy oda), ha vendéglátós és nem kizárólag ínyenceknek tálal hazai (bio) ételeket és italokat, akkor még az árukészlet akár 80-90%-át is importból állítja össze (elvégre az egységsugarú, pépes agyú fogyasztónak csak az a jó, amit reklámoznak a külföldi adókon is)...
Legjobb esetben a húst nem a Metróban veszi, hanem a helyi vágóhídon (alig van már, és ott is tót meg oláh disznókat vágnak jobb esetben, rosszabb esetben beneluxot, még rosszabb esetben angolt vagy franciát), és a piacon a magyar kofától remélhetőleg nem két génkezelt gyapotföld, meg egy génkezelt kukoricatábla és egy génkezelt szójatábla között megtermelt, Európában betiltott méreggel permetezett (ugyan magyar vetőmagból előállított) észak-afrikai vagy spanyol zöldséget vásárol...

mohopasi 2011.07.08. 11:54:43

Szuper! Aki elintézi, hogy az ajrópai únijó építsen egy pl teszkót nekem, annak adok 5%-ot.

világméretű összeesküvés 2011.07.08. 13:16:49

Nocsak, már ennyire nyíltan támogatja a szabadkőműves/illuminátus háttérhatalom ezt a szabadkőműves/illuminátus gyorsétteremláncot? Durva!
Oldal közepe felé:
www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/13_33_freemason_sig.htm

Circus 2011.07.08. 14:16:41

@Csiken Disztroly: mégegyszer, utoljára:

1, a McD nem a világ legjobb étterme, a kajáik olyanok amilyenek - teljesen egyetértünk

2, viszont miután egy a töve az összes McD-nak, bármelyikbe mész be, ugyanazt a cuccot (megengedem, szart) kapod, kb (95%) ugyanolyan minőségben. ERRE gondoltam, mint értő olvasás, mert erre céloztam, de nem erre reagáltál :). Ha a szart kívánom, akkor bárhol megkapom ugyanazt a szart. Más példa a vaníliafagyi - ahány maszek cukiba mész, annyiféle ízben kapod, ami nem mindig jó, mert nem _egyformán_ ízlik. Így már megvan?

brand_boy 2011.07.08. 14:29:36

@Takony_fősámán: Ez nálam is kiverte a biztit. Ha az alkotmánybíróság is megvehető akkor ebben az országban nem szabad maradni.

babeblog · http://hotbabes.blog.hu/ 2011.07.08. 21:10:26

Nem értem ezt az egészet!
A szombathelyi Mcd 2009.06.02 és 06.20 között lett felújitva.Ez tuti,mert ott voltam...
www.youtube.com/watch?v=sc6nBvKPrmE

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2011.07.09. 08:48:26

@Circus: Érteni értem, csak nem meg :)

Én úgy vagyok ezekkel a dolgokkal, hogy teljes mértékben megutáltam az étteremben evést. Egy időben sokat jártam ilyen helyekre, de a legjobb étteremekre is ráuntam egy idő után, mert érezni, hogy minden ételben megvan ugyanaz az alapíz. Ez a nagyüzemi ételkészítés elválaszthatatlan velejárója. A házikoszt legalább változatos, mert azt az ember minden alkalommal másként bassza el :)

Mondjuk ha évente kétszer tér be az ember, akkor egész élvezhető a gyorsétterem is. Pl. a burgerkinges sajtburgerben verhetetlen az az ízfokozott savanyú cucc, amit beletesznek :)

Ahoj- 2011.07.09. 12:22:44

@compound interest: Persze és az EU-s pénz az csak úgy terem a fán nem?
Azt szerinted nem fizeti be oda senki?? Gondolkozz már

Ahoj- 2011.07.09. 12:31:05

@Gastroger: Bírom ezeket az üzlet embereket:

Mindegyik majd megrohad az öltönybe de 40 fokba egyik se venné le, merthát milyenmár az. A divattervezők miért nem terveznek nekik rövidgatyát :)

Mindegyik tök ideges a tárgyalás előtt, majd éhenpusztulnak a fentebbi okok miatt, de az hogy tárgyalás közben tartanátok egy félórás ebédszünetet és a kis ételszállító dobozodból elővennéd a házipörköltet és megmikróznátok a teakonyhában arra egyiknek sincs esze..merthát az rontja az üzletet.
Olyan ez mint egy színház, a jó megjelenés meg elegancia, aztán mindkettő a kocsiban zabálja tárgyalás után a csabai kolbászt zsömlével :)

Circus 2011.07.09. 20:00:09

@Csiken Disztroly: nalátod :)
egyetlen szabály, hogy nem kell (ezt sem) túlzásba vinni. Ha jól esne, eszem.

Mondjuk ez így már nagyon off lett...
süti beállítások módosítása