Tékozló Homár

Már az ALDI sem a régi

2011.07.15. 12:50 | jackyll | komment

Szerencse, hogy már nincs válság, és minden egyre jobb lesz. A Homár nem is érti, Feherb miért akadt ki Aldi sajátmárkás joghurtján. Az Alpok minőségét felváltotta az Alföld, csak a nyersanyag adottságai változtak. Meg a doboz lett kisebb, biztos a gyártósor erre van belőve:

Nemrég megdöbbenve tapasztaltam, hogy az ALDI joghurt összement. No nem egy konkrét példány, az összes (lásd fotó). De nem csak a mérten spórolnak, hanem a beltartalmon is. A tejzsír (tejszín) tartalom kevesebb, mint a felére esett vissza, és a fehérjét is alaposan kispórolják. Szénhidrát viszont a duplája lett... A csomagolásnak nem csak a mérete, de a színvonala is gyatrább lett. Eddig a lejárat világosan leolvasható volt. Az új kiadáson viszont a szellemképes (esetleg délibábábos) rónaságon alig lehet kivenni, hogy ehető-e még.

Ez csak egy példa, sajnos több termékük esetében megfigyelhető, hogy a korábbi minőségi, igényes saját márkás termékeiket igénytelen gyenge minőségűekre cserélik le. Érdekes módon, amikor ausztriai boltjukba néz be az ember, ott a régi minőséget találja, általában a magyarországi ár alatt.

Az osztrák-magyar összehasonlítás másban is érdekes. Áprilisban elkezdtek árulni magasnyomású mosót. Ausztriában, Hofer-ban 100 EUR-be került, náluk ugyanazt az ALDI-ban 40 000 Ft-volt. Nem fogyott. Ki érti? 2 hete leengedték 30 000 Ft-re. Még így is jóval drágább, és nem fogy.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 12:56:54

Ez két külön termék. Az egyik csúcsminőség az osztrák Alpokból, amásik szar magyar.

andand 2011.07.15. 13:00:31

Én sem értem, két különböző termék. A megnevezése más, az összetétele más, a gyártó más, csak a márkanév azonos. Mi a gond?

zsiráffff (törölt) 2011.07.15. 13:00:41

na, már megijedtem hogy nem lesz a hétvégére valami fantasztikus poszt.

a délibába valszeg a Sünt segítette világra annakidején....

deakdzso (törölt) 2011.07.15. 13:01:33

A posztoló vásároljon Ausztriában ha annyival jobb...
Azt meg végképp nem értem mi értelme van 2 teljesen különböző terméket összehasonlítani... ez olyan mintha tesco gazdaságos kólát hasonlítana a coca colához... hisz mindkettőt árulják a tecsóban...

feherb 2011.07.15. 13:01:41

Az a gond, hogy július elejéig árulták az első terméket. Múlthét óta viszont árulják a másodikat, az elő helyén A gond az, hogy az első finom JOghurtot már nem lehet kapni. Lehet viszont kapni a másik ROSZghurtot.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:02:38

Javaslom még Homárra az M5 BMW és a Susuki Swift 100 GL, valamint a csapolt Guiness verzusz dobozos Soproni Ászok továbbá a Beconcé-t blokkolni avagy Marok Marcsával nedvedzeni alaposan összehasonlító teszjét is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.15. 13:03:30

Ez épp olyan, mintha a rókára azt mondanánk, hogy zsiráf.
Mert négy lába van mind a kettőnek.
Meg mind a kettő állat.

zsiráffff (törölt) 2011.07.15. 13:04:10

@Sün‼: :D de még milyen szép és okos állat!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 13:04:52

@Rosszindulatú Vászka: A béemvéket miért magyar autópályákról nevezik el? Csak azon lehet velük közlekedni?

aha, persze 2011.07.15. 13:05:01

Ilyen marhaságot miért közöltök le?

feherb 2011.07.15. 13:07:08

@Sün‼: Szerintem, ha bemész az állatkertbe és a zsiráf ketrecében rókát találsz, akkor Te is elcsodállkozol. Vagya bemész a BMW szalonba, hgy szeretnél BMW-t venni, és a srác rámutat a sarokban a Suzukira, hogy ez is piros, vegy ezt. Ha azt a régi fajta BMW-t akarja, akkor ugorjon át Münchenbe.

Dr. Kix 2011.07.15. 13:08:32

Túl jó volt, drága volt: nem vették. Most olcsó, de legalább sz@r: majd venni fogják, mint a cukrot.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:12:18

@atpijkamo: még essem tudod? Mer a Világba mindenhol ott vannak a magyarok. Hát azért.

@feherb: elég szakatt duma az az osztrákiiába mindenjobb és mindenolcsóbb. Ha annyira bejön, el lehet menni. Vásárolni. Ja, és háromhatvanas kenyér senincs már, hát így megy ez.

feherb 2011.07.15. 13:13:38

@Kix: Nem lett olcsóbb... (Az egységár Ft/kg-ra gondolok)

Róka-Rudi 2011.07.15. 13:15:03

@Sün‼: Híjja, a zsiráf, az zsiráf. A róka az róka.
Amúgy tudod, mi a különbség a krumpli, meg a zsiráf között?

England win The Ashes! 2011.07.15. 13:16:31

@Róka-Rudi: (Nem lövöm le a poént. ;) )

Nem, nem tudom. Mi a különbség?

feherb 2011.07.15. 13:16:50

@Rosszindulatú Vászka: elég szakatt dolog, hogy ugyanaz a cég ugyanazt a dolgot osztrákiában olcsóbban adja, vagy osztrákiában jobb minőségben.

Dr. Kix 2011.07.15. 13:18:08

@feherb: Akkor amit itt megspórolnak, azt Ausztriában - a kenguruk földjén - elkölthetik.

Gyűjtőjegyes 2011.07.15. 13:19:39

Ugye mindenki tudja, mit jelent az aldi magyarul? Hát... a magyar aldiból és az osztrák Aldiból is a szar folyik kifele...:)

zsiráffff (törölt) 2011.07.15. 13:22:03

a labancoknál télleg uccsó az aldi, illetve hofer.igaz, hogy tavaly még 50 ajróból be lehetett vásárolni elég szépen, mostanában már legalább 70 ajrót hagy ott az egyszeri zsiráf minden vásárlásnál. a milfina joghurt meg itt is sz@r, nemcsak otthon

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:25:47

@feherb: rossz péda, meg pont hüjeség, mert mink már vettünk Buzuki Stiftet Porsche szalonba, ahol meg külömbe a terem közepén egy Auidi A4 kabrió volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.15. 13:26:07

@Róka-Rudi:
Hát valószínű, hogy az egyik zöldebb, a másik meg hosszabb.

@Gyűjtőjegyes:
Ezt határozottan nem támogatom!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.15. 13:28:06

@Aki a zsiráfotszereti:
Viszont a tiroli őstermelőknél olcsóbb lett a banán!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:30:07

@feherb: vak vagy? Kérj segíccséget. Más a két termék neve. Más a két termék kiszerelése. Más a két termék csomagolása.

Továbbá elég kevés dolog van a Világon, ami mindenhol ugyanannyiba kerül, ezzel együtt kell tudnod élni. Kicsit rágyursz a közgázra és esetleg megérted, hogy miért.

England win The Ashes! 2011.07.15. 13:36:16

@Rosszindulatú Vászka: Jó neked. Nekem egy vadiúj Superbet ajánlottak a Škodánál, holott én a jól bevált MB 1000-t akartam. Erre kiröhögtek. A szemetek! Hát ezért tart OTT AZ AZ ország...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.15. 13:39:26

Amikor a tengeralattjárómat cseréltem nagyobbra, gumicsónakot akartak rámdumálni.
Végül meggyőztem őket, mert én abban nem tudok leülni.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:40:57

@Dr Jozef Vengloš: mer látták, hogy nincs ízlésed és nem is értesz a kocsikhoz. Még jó, hogy nem attak. Aki valamit is ért hozzá, az minimum egy 130 RS kéne. Természetesen piros, mer az jobban gyorsul. Azt monnyuk nemtom, mijen csajok uszulnának úgy rám.

Jelzem a tótovcskáknál még szép számba elérhető egész egybe példányok is vannak, nyerek a lottón, veszek is egyet.

Fésüs Kelekótya 2011.07.15. 13:45:45

Én megértem Feherb álláspontját. Neki ízlett a korábbi joghurt, gondolom rendszeresen vásárolta. Most van helyette szar, amit a WC-be se lehet kiönteni. Nyilván azért cseréltek, mert így poharanként 2 fillért nyernek rajta, meg annyival olcsóbban is adják. Az meg senkit sem érdekel, hogy a vásárlónak ízlik-e. Olcsóbban kapta? Olcsóbban.

gemalon 2011.07.15. 13:46:40

De ez legalabb magyar termek. Vegyetek es porgessetek a gazdasagot!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 13:51:45

Régebben jártam egy kocsmába, ahol minden pénteken este egyet fizet kettő söröt kap akció volt, meg hokimeccs a kivetítőn de bezárt és buzibár van hejette. Azóta többször is voltam ott, de senincs akciós sör, csak melegszendvics van, meg utána napikig sajog az aranyerem. Asszem meg is írom a Homárnak relevánsan.

uni1002 2011.07.15. 13:58:04

Még a rendszerváltás után a legnagyobb magyar húskonzervgyár vezette be, hogy egyre rövidebb dobozban árulta a löncshúst.
Először azt hittem a szememmel van baj, minden ugyan olyan, mint a rettegett kádári időkben, grafika, szín, felirat, aztán rájöttem, hogy csak a súly lesz egyre kisebb, ahogy a doboz ment össze.
Aztán találtam egy régen megevett gyíkhús konzerves dobozt, a diktatúrából, és mellé tettem.
Manapság a füstölt sprotnis dobozok laposodnak, a tejfeles, és a kefires dobozok karcsúsodnak, csak az előre panírozott fasírtok zacskói maradnak, a régi méretnél, igaz, már csak 3/4-ed kiló van az 1 kiló helyett bennük.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 14:01:30

Amit még megfigyeltem, hogy régebben kiskoromba, tele volt a Világ öregekkel, mindenki öreg volt, mosmeg valahogy az öregek eltűntek és mindenhol csak fiatalok vannak. Itt valami zsíros titok lappang.

rio.pete 2011.07.15. 14:14:43

MILFina? Szexi joghurt.

Róka-Rudi 2011.07.15. 14:15:54

@Dr Jozef Vengloš,
@Sün‼
Neeeeem!
Akkor ne mennnyetek' a piacra, mert nagyon át fognak verni!

Kicknick 2011.07.15. 14:23:11

@uni1002: ja, meg a 10 dekás csomagolt szalámi is csak 70 deka.
De legalább ugyanannyiba kerül mint előtte...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 14:25:38

Meg még az is van, hogy régebben a szar is keményebb volt, meg vastagabb is. És a szaga is jobb volt.

Meg bajnok volt a Fradi. Na az senem lesz nemnemsoha többé, az tutifiksz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 14:28:31

@feherb: "a BMW szalonba, hgy szeretnél BMW-t venni, és a srác rámutat a sarokban a Suzukira"

Bemegy az ember a BMW szalonba.
- A főnökükel szeretnék beszélni a kirakatban lévő Suzukiról!
- He? Ez kérem BMW szalon, itt nincs Suzuki a kirakatban.
- Most már van. Szóval hol a főnők?

Easyke (törölt) 2011.07.15. 14:29:17

@Gyűjtőjegyes: én eddig azt hittem, hogy tudom, de határozott fellépésed hatására elbizonytalanodtam...

@feherb: ha a Ft/kg ár nem változott, akkor a kisebb űrtartalommal kevesebbe kerül az "egy nagy doboz" joghurt megvásárlása. Amúgy az Aldi (és bármi más) akkor szokta lecserélni/kilistázni a termékeket, ha nem fogynak. Tehát ezzel közvetve a többi magyar vásárlót ekézed, hogy miért nincs több pénzük. (vagy miért "árérzékenyek", szép műszóval)

Zorro2007 2011.07.15. 14:30:44

A "legnagyobb" az volt, amikor pár hónapja a nagy magyar "cukorválság" közepén a kaposvári (osztrák) gyárban gyárott cukrot Ausztiában átszámítva 230Ft-ért lehetett megvenni (made in hungary felirattal).
Ugyanezt a cukrot itthon >350Ft-ért árulták...közben meg a média hülyítette a népet a brazil cukornáddal...

FalóNyúl 2011.07.15. 14:35:46

Szerintem a turul_máriaországa_mélymagyar kormány megköveteli, hogy mindenhol kell magyar szart is árulni. Ez lesz belőle. Sajnos az Aldi-s 3,5%-os német tejet is kivonták. Kíváncsi leszek a kínai boltokra.

turwall 2011.07.15. 14:38:35

Kezdetben gyakran jártunk az Aldi-ba, mert sokak lesajnáló véleménye ellenére sok popzitivum is tapasztalható volt a többi lánchoz képest. Sajnos nem a yoghurt az egyetlen olyan jó termék, ami az utóbbi időben eltűnt az Aldi-ból. Én például elsősorban a tej miatt jártam oda, mert isteni gmundeni 3,5-ös tejet lehetett kapni a - sajnos - közelébe sem jövő magyar tejek áránál jóval olcsóbban. Pár hónapja kivonták a forgalomból. (Nálunk! Mert Ausztriában és Németorstzágban - még sokkal olcsóbban - van!) És éppen tegnap vettem észre, hogy a nagyon fínom, sajtszínű(!), félkemény Gouda sajtot is lecserélték egy sápadtabb, íztelenebb utánzatra.
És hogy egyes tévúton járó hozzászólókat visszatereljek a helyes útra: nem az a baj, hogy van két különböző joghurt, ami a gyártó, a mennyiség és a minőség eltérősége miatt természetesen nem vethető össze, hanem az, hogy az egyiket (a jobbikat) cserélik le a másikkal (gyengébbel).

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 14:38:59

@Easyke: hát tudod, neki rosszul esik, hogy nem mindenki ojan igényes, mint ő, meg a labancok.

Zorro2007 2011.07.15. 14:42:55

Bocsánat, félreütüttem.
Nem 230Ft volt hanem 0.65EUR és mindenki számolja át magának:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 15:01:21

@Zorro2007: "mindenki számolja át magának"

Gondolod, ide matematikusok járnak? Esetleg agysebészek? Nagyon el vagy te tévedve! Olvass bele néhány kommentbe!

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:08:47

A magyar Aldi meg sem közelíti sem az osztrák Hofer-t, de még inkább nem az eredeti németet..az Aldi-Süd vagy az Aldi-Nord kínálatát, minőségét és az árait. Nekem nem ez a joghurt az ami a legjobban szembeötlő és égbekiáltó, hanem a csokoládé áraik, amik nagyon durvák, itt Mo-n sokkal drágábbak ugyanazon kinéző csomagolású társaiknál...vagy a kekszek, vagy akármi...a magyar Aldi példátlanul "vérszívó" és minőségben gagyi..persze ne legyen illúziója senkinek a tesótól, a Lidl-től, ugyanolyan gagyi az is a kinti társához képest...

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:15:25

Még annyival kiegészítve, hogy nem kell hozzá nagy tudomány, még 300.-Ft/EUR-ral számolva is gyalázat...

A magyarországi kávék ugyanabban a csomagolásban valami hihetetlen selejt ízüek, biztos itt pörkölik meg keverik Mo-n...

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:17:31

@Zorro2007:
Nem csak az osztrák Hoferben, hanem a német Aldiban is 0,65-0,80 között van a cukor...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 15:26:11

Vélhetően a burkus meg a labanc cukor ára nem tartalmazza az elmaratt jövedékiadó kompenzációt.

nyomi 2011.07.15. 15:33:45

@Zorro2007: Vagy raktarbol toltak, es nem kapcsoltak. En is kifosztottam egy volt afesz boltot az Alfod kozepen cukorbol. Kerdezte is az oreg, hogy borasz vagyok-e :)

cdrom70 2011.07.15. 15:35:25

Havonta 1-2X megyek ausztriába vásárolni, hofer és társaiba.
Valahogy jobb minőséget kapok ugyanannyiért vagy kevesebbért..... Nem értem, pedig labancéknál a minimalbér 1200 EUR körül van.

herpa 2011.07.15. 15:45:20

Rá van írva az egyikre: minőség Ausztriából, a másikra meg: magyar minőség. Na pont ennyi a különbség.

elwood 2011.07.15. 15:47:28

fele annyi kalória, látod mennyivel egészségesebb

a baloldali tehénből van, a jobboldali "natúr"

Az Aldiba menjen a Tóta W.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 15:47:36

@Green Tech Castle: "a csokoládé áraik,"

Csokit a Lehet piacon kell venni a kínaiaktól. 330 Ft a 125 g-os étcsoki.

AvgDvl 2011.07.15. 15:48:11

Ajjaj, már megint ez a fránya szövegértés...

Illene tudni régóta, hogy a "magyar minőség" címke nem reklámszlogen, hanem warning label.

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:54:00

@atpijkamo:
a nem egészen 1 euro-s étcsoki azért még így is drágább:o)..vagy nem?

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 15:54:27

@atpijkamo: aztat te csak hiszed. Sztem inkább kóreaiak. Monnyuk a Mátyerka Vodocska meg a zíviszki is olcsóbb náluk, mint máshol

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:55:16

@cdrom70:
Te is szoktál venni bio tejet?..tudod a zöld csomagolásút 0,89.-EUR/liter..olyakor kicsivel több...

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:56:36

vagy ott van a csokis keksz, étcsokis vagy tejcsokis
azért durva, hogy nálunk az Aldiban a 0,69.-EUR-os csokis keksz 330.-FT vagy nem???????????????

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.15. 15:58:41

@Rosszindulatú Vászka: Nekem kínainak néznek ki. Tényleg, a töményt is ott kell venni.

Green Tech Castle 2011.07.15. 15:59:10

tudtam hogy ezt fogod kérdezni - direkt azért nem megy ki senki. Így van. Abban igazad van, hogy a 370 és a 330.-Ft között van különbség. Az utóbbi így nyerőbb persze...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 15:59:58

@atpijkamo: meg a krowkát. De nem azt a silány magyartot, hanem a rendes polákot, de vigyázzál, abbúl is van kétfajta, amejik jobban hasonlít a régire, az a silányabb, meg köll böködni, ha nem kőkemény, akkor jó. Monnyuk a legjobb (nem röhög) a teszkós, ők soft toffee-nak híjják. Na az valami mesés.

És a busmanoknak minden fehér egyforma.

Quasar000 2011.07.15. 16:02:35

Hát tulajdonképpen ez az úgynevezett "saját márkás" termékek lényege. Kívülről általában nem változik (kivéve a rejtett áremeléskor előforduló töltési súly csökkenést és persze ilyenkor "dizájnváltás" is bekövetkezhet, hogy "új" terméknek tűnjön és kisebb legyen a felháborodás) belülről viszont bármikor számíthat az ember változásra, mert ha egy beszállító már képtelen a láncok vérlázítóan alacsony árát tartani, a lánc egyszerűen lecseréli másra. A fogyasztó legtöbbször ezt nem is veszi észre. Szomorú, de így van. Pár napja az OBI csökkentette a 80 literes fenyőkéreg töltősúlyát 50 literre. Az ár, "természetesen" a régi maradt. Ilyen nagy az infláció??? :-/

Quasar000 2011.07.15. 16:07:23

Példának okáért érdemes megnézni a magyar tejfölöket! :-) Kívülről van kicsi és nagy... A kicsi lehet 150 grammos, de lehet 175 grammos is, a nagy 350 g, 375 g de van 450 grammos is. Ha valaki csak az ÁRAT és a MÉRETET nézi, igen rosszul járhat. Elszomorító, mennyire butának nézik az embert (a legtöbb esetben sajnos azok is, természetesen tisztelet a kivételnek)! És nem mindig (általában nem) a gyártót kell szidni, hanem aki forgalmazza. A gyártónak mondhatja a lánc, hogy ez most kisebb kiszerelés, add olcsóbban, Te, mint vásárló ezt az előnyt már nem élvezheted...

Zorro2007 2011.07.15. 16:07:29

A végtelenségig lehetne sorolni az ilyen példákat, pl. telefon:
Ausztria - Magyarország 0.02EUR/perc
Magyarország - Ausztria 54Ft/perc

Lassan magyar fizetésböl is jobban meg lehet(ne) élni Ausztriában...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 16:09:35

Nono! Nemám mindég csak a rosszat látni!

Van amiben pl. Agyarország olcsóbb. Pl. autóút mellett a susnyába cidáztatni nálunk sokkal olcsóbb. Igaz, áfás számlát nem adnak.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 16:12:26

Eh, itt már az újkrumpli se a régi!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 16:19:45

@Quasar000: Meg olyan is van, hogy az egyik termék mennyisége (milli)literben, a másiké grammban van megadva, mert miért ne. Lásd- jégkrém.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.15. 16:25:46

posztoló, posztoló ... pofonért jöttél te ide :)

@Rosszindulatú Vászka: viszont ingyen kaphatsz vmilyen nemi frászt, esetleg kirabolnak a sötétkékek (cidáztatás előtt-után-helyett) :P

Anti Anyag (törölt) 2011.07.15. 16:36:38

Nem a magyar árukat kell szidni, olyan tejfölről az osztrák Aldi vásárlók is csak álmodoznak, amit én a piacon veszek.

Egyszerűen csak nem szabad ilyen szar helyekről vásárolni. Vagy ha mégis, akkor nem kell a minőséget reklamálni. Valahogy van egy olyan szemlélet, hogy a kofa átvág, a multi nem. Pedig itt még olyat nem olvastam, hogy a kofa elkérte a rendes árat, majd beletette a szokásos felét, azt is jóval szarabb minőségben. Multinál ez mindennapos.

2011.07.15. 16:41:32

@Quasar000: a saját márkának NEM ez a lényege, ez amit leírtál egy sima csalás.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.15. 16:41:49

ausztriaban tenyleg olcsobb , es nem csak a joghurt, hanem szinte minden, havonta ott vasarok be ezer euroer , az nagyjabol kitart a honapban

cdrom70 2011.07.15. 16:44:00

@Green Tech Castle:
Hali

ritkábban, a Bio dolgokban nemhiszek..)

Green Tech Castle 2011.07.15. 16:51:37

Abban én se..csak magára a Murauer Bio Milch kapcsán mondom - mi korábban gyári importőrei voltunk egy bajor tejgyárnak, Salzburg német oldalán, pár km-re az osztrák határtól..ezek majdnem minden termékükben aranyérmesek voltak, vannak...
Nulláról kezdtük, felfuttattuk - üveges tej, stb..bio termékek, szuper..de már annyi volt a meló vele, hogy eladtam ezt a z üzletágunkat autóstól mindenestől......én azóta nézem a minőséget, szar bolti magyar tejjel nem tudnak megetetni..a piaci tejet pedig nem tudom honnan hozzák, fel kell forralni stb..nem kell..

Green Tech Castle 2011.07.15. 16:55:20

ajánlom a figyelmetekbe ezt a két oldalt

www.aldi-sud.de www.aldi-nord.de

Itt láthatjátok a különbséget

www.hofer.at ez az osztrák Aldi

Green Tech Castle 2011.07.15. 16:57:00

De azért ne tévesszen meg senkit a németek kínálata, a német kaják azért nem annyira jók úgy általában mint az osztrák kaják.

Mindeztérdekességképpen mondom, mert a közeli hetekben végleg a Fekete-erdőbe költözöm családostól, kutyástól, mindenestől...cégestől

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.15. 17:00:24

Volt egy cikk nőkről, akik idegösszeroppanást kaptak, mert a gyártó megszüntette a kedvenc kozmetikai terméküket, és ezért újat kellett keresniük. Poszt-tolónak valami hasonló problémája lehet.

Különben is, a második magyar termék, napiparancsba kiadták, hogy hángérienöknek innentől hángérien termék legyen a kosarában, akkor mégis mi itt a gond. Jah, hogy Poszt-toló Jürgenofil, és inkább Bécsig megy a joghurtjáig?

Az meg hogy HegyeSHalomtól nyugatra minden szép és jó, lejárt lemez. Legutóbb egy önszántából idekényszerített aggszűz próbált agitálni a külföldiekkel, kisebbségekkel -főleg algériaiakkal- oly rendkívül toleráns békazabálók földje mellett. Mígnem valaki felajánlotta, hogy szívesen fizeti a repjegyét vissza Párizsba ebből a keleti elmaradott porfészekből.

zladko 2011.07.15. 17:07:15

joghurtot csakis őstermelőtől!

Green Tech Castle 2011.07.15. 17:09:25

@neccharisnyás útonálló:
Senki ezt nem állítja, sőt!..én magam nagyon nem vagyok megelégedve az osztrákokkal, műmosolyuk van és pont olyan gengszterek mint magyar vagy német társaik...igaz kicsit szolídabban mutatják:)

Sok az adó stb. mindenhol, náluk is..de ha nem paraszt vagy és a kajádat nem tudod magad megtermelni, akkor azt venned kell...de ne verjenek át vele, stb..azaz ne magyar bolti szart vegyél

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 17:13:14

ja a köcsög pennibe is összement a kóla dasszák meg. eddig 2L volt most meg 0,5L.
follyon ki a kurvák vére, rohadt rabló banda mind!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.15. 17:15:16

@Green Tech Castle: Nemtom. Nekem valahogy ezek a germánok olyan furák. Egyedül tán a helvéteket bírom, de őket is azért, mert tudnak olyat, ami idehaza annyira nem divat: adott helyzetnek megfelelően, tökéletesen jólnevelten viselkedni. És ha látják, hogy olyanod van, akkor nem másznak fontoskodva az arcodba.

deputy sheriff 2011.07.15. 17:38:21

A joghurt mosolygott egyet es osszement.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 17:50:21

@neccharisnyás útonálló: nem az a kérdés, hogy ki kit bír, hanem hogy miért néznek hülyének/másodrendű fogyasztónak?

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.07.15. 17:56:05

A poszt toló rosszul lát? A két joghurt két teljesen különböző termék...
Méretben, névben, árban, mindenben...

És hogy jön ide a gőzborotva?

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 18:00:48

Tudok egy patent delikátboltot Johannesburgb-be, nem messze a centrumtól, ahol valami elképesztően olcsó a tarhonya meg a farhát. Ha valakinek kell, dobom a aktuális akciós újságot, ímélt "igényesen soppolok"szubdzsektel kérem és lököm. Ameksz-szel is lehet fizetni és melegétkezési utalványt is elfogadnak, sőt, még vissza is adnak belőle.

feherb 2011.07.15. 18:07:17

@neccharisnyás útonálló: Az eredeti posztban nem azt írtam, hogy az zavar, hogy magyar lett a joghurt, hanem az hogy gyengébb. Ha Katmanduból származó minőségire cserélik le, nem zavar. Vagy valahol összefügg a gyengébb minőség a magyarral? A minőség a csomagolásról süt, és a táblázatban konkrétan látszik. Vagy nálunk nem lehet minőséget gyártani?

feherb 2011.07.15. 18:10:32

@Turk Hava Yollari: Valóban. A forgalmazó mégis a másodikat árulja egy hónapja az első helyett. Erről szól a poszt. Az ár egyébként nem változott.

Goompah 2011.07.15. 18:11:07

@uni1002: Régebben (jó régen) a kis poharas tejföl, kefír stb. 200 grammos volt, a nagy poharas 450 grammos. Most már a 200-as helyett van 135-ös is, a 450-es helyett meg 330-as. Vagy régebben 100 gramm szalámi volt egy tasakban, ebből lett 90 gramm, 80 gramm, de már van 75 gramm is.

Ebben a legszebb az, hogy minél kisebb az adag, fajlagosan annál több csomagolóanyag kell hozzá, amit szintén a vevő fizet meg.

Manci néni, a szomszéd 2011.07.15. 18:15:11

18.07. 1242175i

Nabazdmeg! Ez olvasható, csak hol van benne a dátum? Mer' nekem csak addig világos, hogy délután hat óra 7 percig jó...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.07.15. 18:17:31

@feherb: Az imperialista kapitalista összeesküvő osztrák multinacionális tehéntermék helyett a forgalmazó most magyart ad. A magyar termék mindig is drágább volt, mert sokkal több éhes szájat kell eltartani az árából.

Ezért ne bánkódj, hanem fogyassz minél több magyar joghurtot, mert attól csökken a zállamadósság!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 18:22:54

@feherb: most nemazér, hogy köt keggyek (pedig dehogynem), de ha annyira igényes vagy joghurtügybe, akkor ne a zaldiba meg lidlibe meg ósonbe keresgéjj, hanem a talján kulinárisba meg az Arbatba. De télleg. Nem kell ám minden mexűnt meg lecserélt termék okán ijen kofalármát csapni.

@Goompah: mer a múltik a környezettudatos fogyasztás felé ösztönzik a júzereket, hogy ne rohasszák meg romlassák meg a cuccost a hűttőbe, hanem tanujják meg beosztani. Sztem kedves gesztus tőlük. Remélem a sörösüveg is másfél decis lesz nemsoká kisvártatva.

ninimimi 2011.07.15. 18:25:27

Ez a téma tényleg nem nagy szám, hiszen két különböző termékről van szó. Az már érdekesebb, ha egyidejűleg az alpesi meg eltűnt.
Lehet szidni a német kereskedelmi láncokat, de árban és minőségben... - na mindegy, nem szeretnék "nemzetietlen" lenni...
Amiért írok, az mégis az, hogy szinte biztos vagyok benne, hogy Aldiéknál olvassák ezeket a hozzáazólásokat. (Lidléknél is, ha van eszük).
Szóval innen üzenem Aldiéknak, hogy ha azt a kb. hat konkrét terméket piszkálják, amiért oda járok, akkor lassan eljön az ideje, hogy nem fogok odajárni.
Ugyanez a mondat igaz a Lidl-re is, csak a hat helyett kettes szám szerepel a mondatban.
Lidélknél úgy lett háromból kettő, hogy a 299,- Ft-os neszkávét pár hónapja "leakciózták" 200,- Ft-ra úgy, hogy fölé írták az áthúzott 399,- Ft-ot, majd az egy-két hetes
akció lejártával "visszament" az ár 399,- Ft-ra. Innen üzenem, hogy észrevettem ám - mert hülye azért nem vagyok! Annyi történt, hogy már csak két termék maradt, ami miatt
betérek a Lidl-be (olyankor persze mást is veszek). Ha azt a kettőt is kilövik, akkor magukkal is ezt teszik nálam. (Nem árulom el, mi az a két termék, mert ha felmegy a kereslet,
akkor az ára is követi. Ahogyan lefelé is -, piacgazdaság ugyebár -, amit jó bolsevikoknak "illik" szidni, csak éppen azt felejtik el sokan, mit lehetett itt egy átlagos boltban kapni a
nyolcvanas években. Olyan alapvető, hétköznapi árukat kellett Nyugatról hazahordanom - üzleti útjaimnak köszenhető alkalmakkor -, hogy ma már magam is alig hiszem.)
Az Aldira visszatérve: a darált negyedkilós, 299,- Ft-os kávéval ők is eljátszották ezt a 100 Ft-os, emelőakciós játékot - kicsit finomabban a konkurenciánál -, aztán átkényszeritetettek a szemes, kilós kávéjukra, de
most már az is felment 1.199,- -ről 1.399,- Ft-ra. Szóval úgy tűnik, nekik is sikerült egy árut kilőni abból a bizonyos hatból...

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 18:32:22

Csak a korrekcség jegyében, hogy tik is röhöghessetek rajtam, sztem az összes ma itthon kapható joghurut mind majdnem vacak, nekem az a régifajta savanykás barnacímkés kecskeszagú hiányzik. Most csak ojan édesített-ízesített sziruposokat kapni. Egyedül a ruszki delikátokba van még joghurtízű joghurt. Alávalóság.

Na jöhet a pofánlecsó!

ninimimi 2011.07.15. 18:35:19

@ninimimi: Ja, és azt is észrevettem ám, kedves Lidl, hogy az a neszkávé 299,- Ft-os korában Arabica volt, azóta meg gyengébb minőségű alapanyagból van, mióta 399,- Ft lett...

Továbbá az áruk mellé még egy kis nyugati, vevőbarát stílust is importálhatnának az eladó személyzet számára!

Goompah 2011.07.15. 18:35:39

@Rosszindulatú Vászka:

Ebben van valami. A minap anyámtól kaptam fagyasztott meggyet, amihez ugye joghurt dukál, ráöntve. Hát, alig sikerült vásárolnom ízesítetlen natúr joghurtot.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 18:42:53

@ninimimi: ijet én is tudok ám.

Homár Népe Hej!

A kékcimkés Löwenbrau malátaszörp delejnedű régen 5,3 %-ods volt, és rajta volt a Világ Legfontosabb Német Mondata, az a rájnhájcgebótos. A lexebb vers a Világuniverzumba.

Ámde mostmár csak 5 %-os, és eltűnt róla az a Költemény is, ámde az összetevők között meg ott röhög a pofámba a kukorica, mint söralázó olcsósító töltelékanyag. Namost innen kezdve ugye nem nevezhető sörnek.

Ezügybe hasonló a Soproni Búzasör fantázianevű erjesztett gabonaital is, minek összetevő a sörhöz képest pluszba: kukoricadara, meg koriander.

@Goompah: eccer próbájj meg bolti tejből aluttejet csinálni. Nagyon szomorú leszel.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 18:44:20

Jaj, mimi árujjad már el, mi az a két termék, mer' most nem bírunk majd aludni.
(Én csak a zöldalmásos gumicukrot szokom a Lidlibe vásárolni, meg a háromhatos tejt.)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 18:52:15

Apropó gumicukor. Zappénak hogy állhat most az ábrázatja?
Löwenbrau ügyben teljesen egyetértek. Azt nem érem fel ésszel, a németek hogyan engedhetik meg ezt maguknak?

2011.07.15. 18:54:39

fanyarország: 40 dekás babfőzelék kb 400 ft
akárhol az únióban: 84 dekás 1,2 - 1,4 €

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 18:58:12

@estrella negra: ezér nincs már rajta a rájnhájcgebót. Ez is a burkolt áremelés iskolapéldája.

@deneron: nehazuggy! Attól függ, hol,veszed. A lexarabb fajták, pl. az Aró meg hasonlók azok vannak 180-200 HUF körül, de csak tetemes mennyiségű erőspista+tejfel kombóval ehetők. Ráadásul az únióba nem kapsz főzeléket, csak babot valami cuszmákba, vagy csak sósvízbe sztem.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 19:03:50

''De nekünk így is jó, így is jó, így is jó,
jobb nem is jár,
ha nekünk így is jó...''

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.07.15. 19:05:32

baxa meg a zaldi. a kedvenc joghurtom volt a milf-ina.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 19:15:08

@estrella negra: ebbe az a mókás, hogy hirigel a magyar, hogy tokaji, meg igazi bor meg minden, holott tele van az ország kannásborzadványokkal, a söröket meg iparilag hüjítik. Fles.

Goompah 2011.07.15. 19:16:39

@estrella negra: Há a Löwe is Katze: Großkatze.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 19:17:03

Ez olyan, mintha a BMW nálunk Trabantot árulna propelleres jelvénnyel, meg vesékkel.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 19:20:05

@estrella negra: namost röhöghecc, mert a fúl fapados modellverziókat az autógyárak nagyrészt a volt komcsi piacon árujják.

2011.07.15. 19:20:52

@Rosszindulatú Vászka: ja. végül is függ attól, hogy hol veszed. a spárban pl a múltkor 580 ft volt a 40 dekás. brüsszelben a marschéban meg 1,10€ a 840 grammos.
franciáknál auchanban meg 98 cent a szintén 840 grammos, kb fél maréknyi apró husival.
itthon nem is vettem már három éve...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 19:21:52

Iszom is egy üveg Pilsner Urquellt.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 19:24:37

@deneron: sztem az nem főzelék, amit te külhonba soppolsz. Amúgy meg, ha figyelsz az akciókra, itten is szokott lenni a minőségibb (ha lehet ebbe a kategóriába ijet mondani) 250-360 Ft-ért a 400 grammos csilisbab meg a sólet meg a babfőzelék. A sima olasz meg angol babkonzervek is. na akkor kell betankolni, úgyis eláll sokáig.

2011.07.15. 19:38:43

el kell hogy keserítselek. az bizony igen fincsi főzelék és az utóbbi három évben eddig mindig olcsóbban vettem odakint

Rosszindulatú Vászka 2011.07.15. 19:55:48

@deneron: mosmá ennek utánajárok, ha megigéred, hogy veszel-eszel egy metrós 180 Ft-os babfőzeléket (nagyon rossz).

Thomaster63 2011.07.15. 21:00:32

Aldi-Milfina joghurtot én is szerettem. RIP.
Mostantól marad az Auchanból a Dini natúr joghurt. Legolcsóbb és legjobb. És érdemes megnézni a kis és nagy poharasnak az árát és osztani egy kicsit, mert a kispoharas fajlagosan olcsóbb.

bebe tv 2011.07.15. 21:02:44

@feherb: Távol áll tőlem, hogy az itt hozzászólók helyett bárkit kioktassak de úgy veszem észre nincsenek kellő információtok az ALDI kinti üzletfilozófiájáról ami ott úgy működik, hogy a gyártó megy felkínálni a termékét.
Amennyiben az ára valamivel kedvezőbb és a minősége eléri az előző szállítójuk minőségét, akkor megvan az alap az üzlet megkötésére amire azonban még így nincs garancia,mert a gyártónak produkálni kel tudni az elvárt éves mennyiséget is, mert egyes termékekből pl. mondjuk az ALDI-ban kinn kapható Trumpf csokoládéból rögtön min. 1 millió € értékben rendelnek.
Szerintem ez a blog tipikusan magyar üzletkötési eset, mert ugyebár azt nem vitatja senki, hogy az u.n. magyar árú beszerzésében nem a kintiek tárgyalnak és szerződnek le.
Nézzük csak meg a hazai filozófiát.
Mennyi doboz joghurtot adott el a magyar ALDI lánc 1 évben az eddigi osztrák gyártmányból? Hát leszerződünk mi magyar managment is mondjuk a magyar Tehénlepény tejipari Kft-vel ugyanannyi dobozra.Egyfelől ha az osztrákok által eddig szállított 250 gr-os dobozra szerződnénk azt a mennyiséget a hazai cég már nem tudná sem mennyiségben sem pedig árban teljesíteni.
De a jatt nagy úr, és az ALDI odakinn úgy sem jön rá, hogy a haver csak 175 gr-os kiszerelést szállít.
Mit csodálkoztok rajta: Amit egy magyar managment köt, annak már sundám bundám szaga van. Nem így működnek esetleg az állami megrendelések immár 20 éve? Hát az időközben felnövekvő, főiskolát végzett ifjú titánoknak volt honnan kitanulni a szakmát.

bebe tv 2011.07.15. 21:07:37

@Rosszindulatú Vászka: És te kirepülsz egy zacskó tarhonyáért, meg 1 kg far hátért mi? Hogyan jön ez az ALDI-s joghurthoz?
Én meg tudok Stuttgart-ban egy hentest ahol fél áron lehet kapni a kutyáknak a hatósági húst, de én mondjuk Pécelen lakom. És akkor mi van?

Thomaster63 2011.07.15. 21:08:20

Ja, Aldiban még szerettem a marhapörkölt konzervet is. Made in Austria... A chili con csrne közé raktak 2 dobozzal tálcánként. Ahányszor Aldiba mentem, lerámoltam a polcot és kimazsoláztam a pörkölteket.
Mindez múlt idő, mert megszüntették :-( A 80 dekás mexikói bab konzervjüket még mindig szeretem. Meg az 1,5 literes nem-diétás Colájuk is bejön. Meg még pár apróság... de egyik se magyar termék.

igazságos 2011.07.15. 21:44:56

EZ SZENTSÉGTÖRÉS!!!! ALJAS RÁGALOM!!!!! @Sün‼: te is szentségtörést követsz el, minek tengeralattjáró neked, mint őshonos erdőlakónak? Különben is, téged ilyen nem kéne, hogy érdekeljen, elvégre a SÜN-ök laktóz - érzékenyek, semmi tejet, tejterméket nem ihatnak.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.15. 21:51:34

@bebe tv: Ha az ALDI külföldi vezetősége nem jön rá, hogy ugyanazért az árért most kisebb és silányabb minőségű terméket árulnak a boltjukban, akkor ..ssza meg a tudományát.

Géza, kék az ég! 2011.07.15. 23:08:55

Bebizonyosodott, hogy fűszoknyás lányokkal, őstermelőkkel és egyéb bénaságokkal együtt tré a Zaldi. Szar egy üzlet, drága és smokk.

Kelpo 2011.07.15. 23:42:10

Az volt már hogy jógúrtot csak az osztrákoktól vagy ukrániából?? Ezértartittezazország.

Kékszalagról lesz-e élő közvetítés EDE győzelméről???? EZ FONTOSCHH!!!!

Irkutszk 2011.07.16. 00:57:16

@Kicknick: "ja, meg a 10 dekás csomagolt szalámi is csak 70 deka.
De legalább ugyanannyiba kerül mint előtte"

Írd már meg légyszíves, hogy hol adnak 10 deka áráért 70-et, ezentúl majd oda járok :)

hujnnnx 2011.07.16. 01:32:38

hüle blogmotor a href-et visszafejtö, copy-paste mindensegedet!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.16. 03:28:21

az már volt-e, hogy az egészségtelen élelmiszereket hamburgeradóztattyák?

klönben az Aldi bekaphassa egy lipicai ménesét!

a kedvenc épületem a SztEndrei úton lebontásra került. gyönyörű, piramis alakú üvegépület volt. amikor felhúzták az egyetlen ilyen színvonalas üvegépület volt, a Ford tulajdonában. még külhonból is csodájára jártak.
erre mit látok tavaly óta? bontják, túrják, építenek. mást.
lett belőle Aldi. hogykapnákbe... ezt is megvették.............

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.07.16. 04:07:22

Ha szarabb és drágább is, elvárás, hogy az áru jelentős hányada legyen magyar, mert NEMZETI érdek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 08:14:28

@salapapa: pedig könnyebb lett volna benne gúlát építeni a babkonzervből.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.07.16. 09:18:47

Ugyanez van a Tesco magyaros vajkremvel is, nevetseges mar az egesz. De nem estem ketsegbe: leszoktam rola. Igaz az nem volt delibabos.
Utoirat: en meg egyetlenegyszer sem voltam Aldiban. Kivulrol mar lattam, az jo volt. Meseljetek az eleterzesrol! Nyugtat? Porget? Nagy szeretet van ott?

bebe tv 2011.07.16. 09:24:21

@estrella negra: Gondolod, hogy a két 80 feletti Albrecht testvér Mühlheim-ből tudja kontrollálni, hogy itt Biatorbágyon ki mire kötött szerződést? Ez beállítottság kérdése. Az ALDI USA-ban ezt biztos nem lehet eljátszani, mert aki ezt a boltot megkötötte pár nap múlva már
mehet stemplizni a hivatalba.
Amíg stimmel a bevétel, addig a kontroll is lazább.
Elárulom, hogy az ALDI-nak még nagy gyártók is szállítanak, persze az ALDI márkanevén. A Tandil mosópor pl. Henkel-től jön.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 09:25:38

Hivatkozz Edére, akkor beengednek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 09:34:40

@bebe tv: Talán olyan emberekkel kellene körülvenni magukat, akik ezt kontrollálni tudják (Németo.)/egyáltalán fel sem merül bennük efféle itthoni tempó (Magyaro.).
Napnál világosabb, hogy ilyesmi csak nálunk fordulhat elő.
(l.még- törvényes, de nem tisztességes.)
Nem tudom, hogy érinti az ALDI hazai/külföldi vezetőit, hogy a cég napok óta Index-címlapon van ezzel a sztorival. Remélem, rosszul.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 09:37:23

Ugyanakkor azt is remélem, többet buktak ezzel, mint amennyit fogtak a kis stiklijükkel.

Goompah 2011.07.16. 09:39:50

@estrella negra: Tudomást sem szereznek róla. A cég sajtójának figyelése ugyanazon emberek feladata, akik ezt a stiklit is csinálták. Max. akkor lehet belőle valami, ha a pénzosztáskor kihagytak valakit.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 09:51:19

@Goompah: Az gáz. Az elvesztett jó hírnevet ui. nagyon nehéz visszaszerezni.
Mikor jópár éve megnyílt az első Lidl, másnap tele volt vele a média, hogy lejárt csirkehúst árultak. A mai napig sokan emlékznek erre.

finalNmbr 2011.07.16. 09:57:44

@version: te havonta közel 300ezret baszol el vásárlásra? na takarodj..

Green Tech Castle 2011.07.16. 10:04:38

@bebe tv:
A beszállító neve nem jelent semmit se - lehet "nagy beszállító is nulla értékű, ha azt kérik tőle, olcsó legyen ne minőségi"

Green Tech Castle 2011.07.16. 10:07:33

@TheElf:
Ezzel egyetértenék, ha jó lenne a magyar tömegszar....de az olcsóságot írják elő, az pedig a Burkina Faso-i tejpor magyar vizzel...a fos vizzel, hadd ne mondjam melyik magyar fos vízzel..

Green Tech Castle 2011.07.16. 10:18:34

Én kizárólag a kutya meg a macska kajáért jártam, meg egy picit járok még a magyar Aldiba..de a cica kaja már olyan szar lett, hogy a macskáim meg se eszik...érdekes dolog, ugyanaz a csomagolású macskakaja egyszer ilyen szagú egyszer olyan...az állat pedig nagy "ellenőr"...jobb orra van a szart messziről megérezni mint az ember....folyamatosan változó minőség ugyanazon csomagolás alatt..ki érti ezt?

Goompah 2011.07.16. 10:35:01

@Green Tech Castle:

Nem kioktatni akarlak, csak a macskáid érdekében szólok, hogy ha jót akarsz nekik, akkor nem szupermarketbéli olcsó konzervet veszel nekik.

Adjál nekik jó minőségű száraztápot (nem Whiskas, Kitekat és hasonló felkapott vackok, hanem Royal Canin, Hill's vagy Purina ONE, ezeknél alább ne add), még így is olcsóbban kijössz, mint a konzervekkel. Állateledel-boltokban ezeket kimérve megkapod, úgy sokkal olcsóbbak, mint boltban félkilós vagy hasonló csomagolásban. Pl. Fressnapfban Royal Canin kilós csomagolásban 3500 körül/fölött van, állateledel-boltban kimérve kilója kb. 2000. Mindig legyen mellettük víz!

Ehhez naponta-kétnaponta adj nekik csirkehúst, csirke- vagy marhamájat (de májat ne sokat), csirkeszárnyat, esetleg olcsó marhahúst, marhavesét, de semmiképpen NE sertést (abban belehalhatnak). Esetleg olyan konzervet, amiben min. 40% hús van, de ezek nem olcsók.

Goompah 2011.07.16. 10:46:25

@Green Tech Castle:

A minőségi(bb) macskakaját arról is meg lehet ismerni, hogy ugyanabból a márkából van kiscica (kitten vagy junior), felnőtt állat (adult), idős állat (senior), ivartalanított (sterilized vagy neutered), szobacica (indoor), kijárós cica (outdoor) stb. változat.

Ezzel szemben pl. Whiskasból csak junior és adult van, pedig az idős állatoknak (macskánál 8-10+ év) másféle kiegészítő anyagok kellenek, és a felnőtt állatoknak való kaja árthat is nekik (húgyúti problémák).

Green Tech Castle 2011.07.16. 11:02:16

Igen magammal viszem - sajnos a 9 éves egyik hatalmas bernáthegyim 3 héttel ezelőtt egy hajnalon örökre elaludt ( nem volt beteg )de a többieket igen. 4 cica és a megmaradt 7 éves bernáthegyimet.

Azért vettem nekik az Aldi-ban a kaját, mert előtte az osztrák állateledeles hálózatban szinte valamennyi kaját kipróbálva ezek nem hajtották meg a kutyákat vagy éppen a cicákát..a macskák 3 évesek....de lehet látni a folyamatos minőségi hullámzást. Ami a többi gyártót érinti.....mint tudjátok, Magyarországon készül az EU-ban kapható állateledelek döntő többsége különböző márkanevek alatt...szóval mit mondtok erre?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 11:02:28

Most tettem le a macskatartásról.
3500/kg?????
Nooooormális???

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 11:03:43

Most tettem le a macskatartásról.
3500/kg?????
Nooooormális???

azaldi 2011.07.16. 11:23:57

Általában,és úgyis tapasztalom hogy a Német vagy éppen Osztrák Aldikban minden jóval olcsóbb mint itthon,legyen az élelmiszer,ruházat vagy éppen műszaki cikk.Kölnben Aldinál 0,69 cent 1 kg cukor ,itthon pedig 270-et kóstál,de írhatnám és sorolhatnám az ár és minőségi külömbségeket.

Green Tech Castle 2011.07.16. 11:30:00

@Goompah:
Nem konzerveket veszek, hanem tasakos kaját

Goompah 2011.07.16. 11:32:16

@estrella negra:

Abszolút normális. Száraztápból egy átlagos felnőtt macska napi 3-4 dekával jóllakik. Szobacicának 3 deka is elég, többtől elhízik. Ha kimérve megveszed 2000-ért, akkor az napi 60 forint macskánként, és akkor a létező legjobb minőséget ette.

Konzervből meg megeszik kb. 25-30 dekát, s a 40 dekás legolcsóbb szar is 150 körül van, szóval napi 90-110 forintot fizetsz az ócska szarért. A 40 dekás minőségi konzerv 350-400 fölött van, azaz napi 260-300 forint.

Akkor melyik is éri meg jobban, és melyik is jobb a macskának?

Goompah 2011.07.16. 11:37:42

@Green Tech Castle:

Ugyanaz. Kis csomagolás = relatíve magas ár, hullámzó minőség, kb. 4% hústartalom, 80% víztartalom.

De a te dolgod, nem kell megfogadnod a tanácsaimat. Sajnálom a macskáidat. :(

Green Tech Castle 2011.07.16. 11:39:19

@Goompah:
Ne aggódj, feleséggel pont erről beszéltünk tegnap - ezután a cikk után:o) - hogy váltunk, ki van adva nekem az utasítás, kerítsek másik, de jobb kaját...ár/érték arányosan.

Na melyik "ugyanazt" válasszam?

Green Tech Castle 2011.07.16. 11:45:56

Ami ugye már "szakítást jelent az Aldival"

Ez pedig heti 8 ezer, összességében több mint 400.000.-Ft kiesést jelent az Aldinak, de majd csak túléli...ez nem tétel, majd megemeli az élesztő árát 1 Ft-al

Goompah 2011.07.16. 11:59:30

@Green Tech Castle:

Fentebb írtam három márkát. Hill's a legdrágább, a Royal Canin kicsit olcsóbb és ugyanolyan jó. Purina ONE a legolcsóbb, de még premium minőség.(Van több másféle Purina is, de azok nem premium minőség.)

Purina ONE az Auchanban vagy a Tescoban a legolcsóbb, a 80 dekás ára 1200-1300, de a Tescoban néha van másfél kilós is, úgy kilója csak 1330.

A Körtértől a Karinthyn a bal oldalon talán a második sarok után van egy kis állateledel-bolt, ott van kimérve Royal Canin a legolcsóbban (nem az ügynökük vagyok, csak én is gyakran ott vásárolok). Royal Caninból a Fit32 még ennél is olcsóbb ott, legutóbb 1730 volt kilója. De ivartalanított macskának ajánlott nekik valót venni, az 2000 volt.

Én vegyesen Purina ONE-nal és Royal Caninnal etetem a cicáimat.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.16. 12:10:49

@Goompah: és milyen boldogan ette Nagymamámnál a büdös macskája a csirkebelet vágáskor?

akkor nem kellett dzsunyijór, meg kasztrált meg a töktuggyamiféle kaya neki. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.16. 12:12:23

@estrella negra: :DDD

különben amikor németben voltam, ott volt olyan piramis alakú dobozban tej... azzal lehet igazán kihasználni a teret! :)

Goompah 2011.07.16. 12:21:37

@salapapa:

Na ja, csak manapság - főleg városban - nem mindenhol vágnak csirkét otthon, meg egér sincs sok a háznál. A madár, az egér a macska természetes, egészséges táplálékai, de a konyhai maradékok nem azok.

De az is lehet, hogy a falusi macskák nem is élnek 15-20+ évig. Levelezek egy hölggyel, akinek nemrég lett 20 éves a kandúrja, ez embernél 100+ éves kort jelent.

A világ bizonyítottan legidősebb macskája, Creme Puff 38 évesen halt meg, és a gazdája szalonnás rántottával etette (meg persze mással is). Szóval vannak furcsa dolgok.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 12:46:40

Na, addig álljon két lábon a macskám, amíg én szalonnás rántottával nem etetem.
Jó lesz annak a májkrém is.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.16. 12:47:03

@Goompah: az én meglátásom az, hogy ezek mind-mind-mind a macskatartók lehúzására szakosodott cuccok.
ahogy minden, az állatIPAR is egy ipar lett és arra apellálnak, hogy a gazdi úgyis mindent megad a kedvencének. sokan gyerek helyett tartanak állatot. mondd egy "anyának", hogy ez vagy az sokkal boldogabbá teszi a "gyerekét".nanáhogy megveszi!
ennyi az egész.

különben valóban, falun nem élnek tizensok évet a macskák. vagy a kutyák kapják el, vagy az ásó amit utánahajítanak amikor ellopja az ablakba hűlni kitett vasárnapi sültet. :)

akkor ez azt jelenti hogy én is sokáig fogok élni, mert az egyik kedvencem a kolbászos-szalonnás rántotta kissé még szottyosan! :D

Tedat 2011.07.16. 12:56:23

@FalóNyúl:
"Szerintem a turul_máriaországa_mélymagyar kormány megköveteli, hogy mindenhol kell magyar szart is árulni. Ez lesz belőle."

Szerintem nem követeli meg senki.
Másrészt miért lenne szar valami csak azért, mert magyar? A magyar tehenek nem tejet adnak, hanem szart szerinted?

Goompah 2011.07.16. 12:58:48

@salapapa:

"ezek mind-mind-mind a macskatartók lehúzására szakosodott cuccok"

Nem azok, amelyeket én írtam. Lehúzás a méregdrágán árult "jutalomfalat", a 2-300 forintos, de csak 85 grammos konzerv, az 1000+ Ft/literes macskatej, a 300 Ft/literes "macskaásványvíz" és hasonlók. Na de mitől lenne lehúzás a legjobb minőségű, de még a legolcsóbb, ócska konzervnél is sokkal olcsóbb minőségi táp? Hacsak nem attól, hogy a gyártó szemét módon a profitért csinálja. Vagy te ingyen dolgozol?

Persze szíved joga lehúzásnak tartani. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.16. 13:08:55

@Tedat: a magyar élelmiszeripari termékek világszerte elismertek. csak sikkesebb milkát venni mint bocit, danónt az alföldi vagy a veszprémi hyelett.
így lesz mindenből külföldi, mert a magyar ipar belegebed a versenybe.

@Goompah: dehogy dolgozom ingyen! sőt... :)
viszont ha valamit meg tudok oldani "párezerből", akkor nem tukmálom rá mézes-mázos szavakkal az ügyfelemre a drága cuccost. nekem is jó ha visszajön, mert elégedett!
nekem ez az üzletpolitikám és lassan 20 éve vagyok a magam ura. :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 13:13:53

''a magyar élelmiszeripari termékek világszerte elismertek''
Ez azért van így, mert külföldre ált. jó minőséget szállítunk, a szart meg megpróbálják a gyárak a mi torkunkon lenyomni.

bubo cupropenis 2011.07.16. 13:44:50

@salapapa: Nyugi az általad magyasztalt Boci bizony már réges régen nem Magyarisztánban készül, hanem Csehországban.
Se Milkát se Bocit nem eszek, mert mindkettő egészségtelen. Azért, mert magyar neve és gyártója van valaminek, még nem lesz tuti cucc.

A logikád szerint viszont a Suzuki, Opel, Peugeot, Mercedes stb. se gyárthatna semmit külföldön, mert a japán, német, francia őslakosok otthon felháborodnának, hogy a hazai termék, amit külföldön gyártanak olcsó rabszolga kezek, az nem üti meg az eredeti minőséget. Ami részben igaz is. Egy japánban készült autó szerintem kicsit megbízhatóbb, mint egy magyar vagy török gyárban összedobált darab.

Ez a mocskos EU egyetlen vívmánya, ami a fogyasztóknak hasznos, hogy onnan vásárolhatunk, ahol jobban megéri nekünk. Ez ösztönzi a hazai vállalkozásokat is a fejlődésre, mert versenyt támaszt.
Persze a magyar kormány meg akarja védeni a hazai piacot a versenytől, bevezetik a gépjármű regisztrációs adót, hogy nehogy rosszul járjanak a hazai autókereskedők. A magyar ember meg nem érti, hogy miért jobb az élet nyugaton. Hát azért, mert minden áron kerüljük a versenyt, a fejlődést, és azt a kormányt választjuk meg, amelyik megvéd minket a külföldi árutól. Pillanatnyilag ez a kényelmesebb, de hosszú távon nagyon súlyos lemaradásra teszünk szert.

Én nem sajnálom a magyar élelmiszeripart, elég mocskot gyártanak itthon is, volt szerencsém látni személyesen. És Kelet Ázsiában is láttam világszínvonalú üzemeket, ahol bizony olyan cuccot terveznek és gyártanak, amihez Magyarisztánban nincs szellemi tőke. Taiwan, Kína, Dél-Korea nagyon elhúzott mellettünk az utóbbi évtizedekben és mi még mindig azzal nyugtatjuk magunkat, hogy a magyar ipar világhírű. Hát nem az. Még az élelmiszeriparunk sem az. Mert van két-három csúcsminőségű termékünk, ami elvész a világpiacon, az nem jelenti, hogy jók vagyunk.
Ha nem lenne import élelmiszer, akkor évente lenne 2-3 hónapig paprika, paradicsom, zöldség. Banán, ananász, narancs, citrom meg egyáltalán nem. Aztán ősztől tavaszig ehetnénk az avas zsírt a kannából.

Rá kellene jönni, hogy nem lehet a széllel szembe hugyozni és nem Magyarisztán a világ közepe, bár az iskolákban még mindig úgy tanítják, még a térképeket is úgy szerkesztik, hogy ez a pöcegödör középen legyen.

bubo cupropenis 2011.07.16. 13:51:11

@salapapa: a háziállatipar bizony nagy lehúzás. Tartanak az emberek egy haszontalan állatot, etetik, itatják, kinyalják a seggét, takarítanak utána, gyerek helyett tartják, ezzel ölik el a gyerek iránti vágyat, az állatot nem kell nevelni, foglalkozni vele, nem kell iskoláztatni, egy olcsó társ pótlék.

De legalább a kisnyugdíjasoknak van olcsó macska-szalámi, emberi fogyasztásra is... Én tudok olyan öreget, aki a háziállat boltból veszi a csirkelábat és farhátat, szalámit, mert még olcsóbb, mint a hentesnél és nem macskának adja, hanem ő eszi meg.
Na az ilyeneknek magyarázd, hogy a hazai jobb, mint az import. Azt se tudja, mi az a rendes étel.

Goompah 2011.07.16. 14:11:26

@bubo cupropenis:

"gyerek helyett tartják, ezzel ölik el a gyerek iránti vágyat"

Hú, de mocskos demagóg duma. Olyat ugye nem is hallottál, hogy gyerek ÉS háziállat?

"egy olcsó társ pótlék"

Olyat sem hallottál, ugye, hogy társ ÉS háziállat? Plusz gyerek... :D

"Tartanak az emberek egy haszontalan állatot"

Biztos vagy abban, hogy másnak is attól hasznos egy állat, amitől neked?

Rosszindulatú Vászka 2011.07.16. 14:25:59

@salapapa: na persze, falun mindenki paraszt, meg gyesznót tart, meg tarhonyát ültet. Jó meglátás.

Valójában úgy néz ki a dolog, hogy az ivaros macska átlagvélettartama 3 év, az ivartalanítotté 12-14 év. Ugyanis az ivaros macska nem csak bagzik meg jelöl, hanem fojtonos harban van a többiekkel. Na itt jön képbe a nem tudatos macskatartó, illetve az elvadult pince- és padláspopulációk (ezekből életszerűen a városokban van sokkal több) és innen kezdve hatványozottan fokozódik a fertőzésveszéj mindenféle kórokozóra, tetézve ezt azzal, hogy sok hobbiállat illetve a gazdátlan állatok nem kapnak semmiféle oltást, ill. a fíp kórra nincs is hatékony, megbízható oltás. Persze egy lakásban élettartamáig bezárva tartott szobacica ebből kimarad többnyire.

@bubo cupropenis: mindne ipar ill. szakosodott multi lehúzás. Az állattápnak hatóságilag megjelölt húskészítményke emberi fogyasztásra alkalmatlanok, az, hogy ezeket lecsúszott rétegek fogyasztják életszerűen, talán mégsem a macskatartók bűne.

Amúgy a "gyári" macskatápnak hatalmas előnye, hogy nem rohad bele a tálba, ugyanis a macs nem naponta egyszer eszik, mint a kutya és ahol több macska van nem megoldható, hogy mindég frissen maraggyon az étel a táljukban. Ez ennyire egyszerű. Amúgy a farhát, szives-májmeg társai vakóban olcsóbak, mint a macskatápok.

Jelzem én igényes vagyok, nem ebédjegyes proli, az én macskáim csak vadon fogott friss lazccfilét, belugakaviárt és argentín bélszínt esznek. Esténként meg pezsgőznek.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.16. 14:34:06

@Goompah: ne legyél már ijen antimagyarista.

Járjál te is magyar trolival, magyar úton, igyál magyar kávét és nézzél magyar tévét, rúgd ki a pitsába a macskáidat és tarcsál magyar vizslát és nyarajj a magyar tengerparton, ahóvá magyar kocsival/repülővel mész :)

SALE Kálmán 2011.07.16. 15:05:38

@Rosszindulatú Vászka: Vegyél egy kecskét, és néha fejd meg. Amikor nem fejed, akkor jó kerti dekorációnak, vagy az erkélyre.
És ha az asszony otthagy, még mindig nem leszel magányos.

SALE Kálmán 2011.07.16. 15:08:22

@Rosszindulatú Vászka: Én is mindig magyar banánt veszek. Rá volt írva, hogy az. Neveljük meg ezeket az idegenszívű, nemzetietlen elemeket!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 15:11:20

@Rosszindulatú Vászka: Miau, nincs nálad üresedés?

SALE Kálmán 2011.07.16. 15:13:50

Továbbá szeretném előbbre hozatni a világvégét.

Nem fogok kibírni itt még egy évet.. hogy a picsába tudtatok a lelkiszellemi nyomornak ennek a fokának eljutni? Most így enblokk az index, meg a bloghu közönsége... Értetek, nektek csinálni bármit? Hát az állatnál is állatabbak lettetek, besszátokmek.

Nomindegy, szóval VV (világvége), kérem az illetékes evtások intézkedését.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 15:18:22

Mancika, egy expressz világvége rendel!

bebe tv 2011.07.16. 20:51:55

@Green Tech Castle: A beszállító neve nem jelent semmit se - lehet "nagy beszállító is nulla értékű, ha azt kérik tőle, olcsó legyen ne minőségi"

Azért nem egészen így működik a dolog. Még az átkosban lehetett kapni a magyar Quelle-nél Universum néven egy tükörreflexes fényképezőgépet. Egyik kollégám vett egyet. Mivel a Szövetség utcában az Ofotért szervizben volt egy ismerőse,hát megmutatta neki a gépet.
A koma kinyitotta a házat és egyből rávágta, hogy a Yasica ilyen meg ilyen típusának a no name változata.
Az ára pedig 40%-al olcsóbb volt mint az a gép ami Yasica néven futott.
Nagy gyártók is szállítanak fantázia néven kereskedelmi láncoknak, aminek az árai bőven alatta vannak a márkanév alatt futóknak.
Pl. a Privileg márkanév alatt gyártott mosógépeket a német Bauknecht gyártotta.
A Privileg márkanév a Quelle csődje miatt az Otto csomagküldő árúházhoz került, aki máris szerződést kötött az amerikai Wirlpool-lal az Amerikában használható márkanévről, mivel az USA-ban több 10 mint millió háztartási gép üzemel még Privileg márkanév alatt.
Na így működnek a kereskedelmi márkanév alatt gyártott termékek.
Tájékozató: Universum név alatt futott az összes szórakoztató elektronikai és fotó termék, Privileg alatt pedig a háztartási nagy gépek. Hűtőgépeket pl. a 80-as években a Zanussi és a Lehel is gyártott Privileg név alatt a Quelle-nek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.16. 21:09:56

@bebe tv: Ez igaz, de ezzel egy icipicit sem cáfoltad GTC állítását.
Lehet, hogy ugyanazt a minőséget adja a beszállító, de te olcsóbban kapod márkacikként. De lehet, hogy 'ócsósított' kivitelt kér a forgalmazó (érett túrótól, ruhán keresztül a laptopig). És aztán azt saját nevén, de akár az eredeti márkanéven is (Löwenbrau!) árusít6ja.

MicroS · http://1like.blog.hu 2011.07.17. 15:08:10

A kisebbik olyan, mintha valami kínai koppintás lenne :D

Quasar000 2011.07.17. 17:27:33

@Kulics: Hidd el, amit leírtam, az sajnos való igaz. Érdemes egy "saját márkás" terméket megnézned (a gyártót fel kell tüntetni legalább az úgynevezett HU-számmal, ami a gyártó működési száma), ki gyártja ma a "... gazdaságos" cuccot és nézd meg időközönként. Látni fogod Te is. :-) 16 éve dolgozom az élelmiszeriparban kereskedőként, sok érdekes dolgot tapasztaltam már.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.17. 20:21:33

@bubo cupropenis: hálásan köszönöm a szép szavakat és az oktatást. :)

biztosan csak tévedés, hogy nem teszem be a lábamat a multikhoz és csak a piacon vásárolok.
de hagyjuk... nem kívánok vitába szállni Hatalmasságoddal! viszont azt nem értem ha nem tetszik ez a csodálatos ország, akkor mi a retkes faszt keresel itt?! valld magad japánnak, kínainak, németnek vagy akárminek és húzz a retekbe oda, elfelejtve ezt a csodát ami itt van a Kárpátmedence közepén! :P

@Rosszindulatú Vászka: enyhén sarkítasz, de nem baj. tudod... ha az összes nyivák kipusztulna csakis és kizárólag azért sajnálnám, mert új játéxer után kellene nézniük a kutyáknak. mondom: KUTYÁKNAK. nem a pinanyaló ölebekre gondolok.

@SALE Kálmán: :DDD n.c.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.18. 00:19:09

en igazi bekebeli poharas kefirt szeretnek, egesz amerikaban nincs normalis kefir, ha meg van otthon friss kenyergyari kiflivel
nem baj , ha mar nem 40 filler, deolyan legyen/a kifli/ a kefir arat elfelejtettem de forint korul volt
szerintem kek cimkeje volt es csaka tetejen, mi francnak az oldalars is szoveg mikor eleg a tetejere
szerintem tejipari valllatok gyratottak
abban az idoben zsebszamologepert es kazettas magnoert mentunk a labancokhoz, nem joghurtert
na, ezert tartitt az orszag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.18. 00:23:25

@Steve_Jobs: mi sem koltunk tobbet havi 600 dolcsinal
de otthon nagy a jolet, en mar mondtam.......

Gyűjtőjegyes 2011.07.18. 08:24:03

@Easyke:
Tessék megnézni az Új Magyar Tájszótárat (A-D, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1979-es kiadás).
De, ha nincs kedved utánajárni, a szótár szerint Aldi = valakinek a feneke, alfele.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.18. 09:05:57

@hagyma: Mingyá' megkérdi valamelyik fijatal versenyző, hogy mi az a kazettás magnó.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.18. 12:07:30

@hagyma: meg a Szentpauli Lányok és az ÖKM magazinok leértékelt számaiért, meg Goronje hűtőszekrényér, meg Mócártkúgelért. Nem beszélve a kicsit sem sprőd osztrák vendégszeretet és külföldiek belőlük áradó tiszteletét és szreteté megtapasztalni.

@estrella negra: már gondoltam rá, hogy beüzemelem a régi vólkmenemet, hogyhamár a bajszos hónajjkutyás pornó ismét menő, lehet, hogy azazl is tudnák ismét csajozni. Egy próbát megér.

tuono 2011.07.18. 13:06:01

Én a magas élelemi rost tartalom miatt feltétlen ajánlanám. Minek írják rá, ha nincs benne?
Egyébként meg kici óccóó, magyar.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.18. 13:24:26

@Rosszindulatú Vászka: Tudom ám, hogy te is ott ültél a deck előtt, mikor ment a Komjáti!
(Én egyszer egy tehénbőgést utánzó autókürtért mentem ki Bécsbe. Az osztrákok nagy szemeket meresztettek, mikor bekurbliztam a Moszkvicsot, mert zárlatos volt az akku.)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.18. 16:53:17

@Kellemes Zérókomponista: Legközelebb megyek, befőttesüvegbe zárok neked némi Aldi-levegőt, OK? Én amelyikbe járok, ott rendszeresen látni a napnyugtát a pénztárosok feje felett. Egy csuda. És mosolyognak. Mármint a pénztárosok. :)))

LL73 2011.08.05. 13:29:45

milyen magas tud lenni egy nyomás, vagy akár feszültség?
süti beállítások módosítása