Tékozló Homár

Nem fizet a szomszéd, büntetik az egész környéket

2011.07.19. 12:28 | juszka | 132 komment

Zsuzsiék lehet jobban jártak volna, ha a tanyájuk áramellátásáért - mint utólag kiderült - felelős főfogyasztóval tartják a kapcsolatot, de legalább megismerkednek vele, úgy talán most egyszerűbb lenne elintézniük, hogy újra legyen áram a háztartásukban. A számukra vadidegen személy ugyanis nem fizetett, az edf Démász pedig úgy döntött, megbüntet mindenkit a szomszédságban.

Kaptam ma egy levelet a fenti szolgáltatótól. Miszerint értesítenek, hogy a főfogyasztónak szóló kikapcsolási értesítőt kiküldték. Majd egy vad idegen név és cím a levélben, merthogy a tanyánk áramellátása egy főfogyasztón keresztül történik. De mivel ez a főfogyasztó nem fizet, így a tecnikai megoldások híján nálunk és a szomszédainknál is kikapcsolják az áramot. Merthogy a főfogyasztó villamosenergia-szolgáltatásból történő kikapcsolása technikailag nem megoldható..az alfogyasztók korlátozása nélkül.

Az nem probléma, hogy a nevén nevezettet nem is ismerem, semmilyen kapcsolatban nem állunk, a számláink sem együtt jönnek..

A levélke így folytatódik:Tájékoztatjuk Önt, hogy a villamosenergia-szolgáltatás szüneteltetésének a megszüntetésére csak abban az esetben kerülhet sor, ha a főfogyasztó a teljes díjtartozását és az ún. visszakapcsolási díjat hiánytalanul rendezi.

Majd jön a legszebb..... A szüneteltetésből eredő következményekért Társaságunk felelősséget nem vállal. Kérjük tegye meg a szükséges élet-vagyonvédelmi, valamint kármegelőzési intézkedéseket, valamint vegye fel a kapcsolatot a főfogyasztójával a hátralék rendezése és kikapcsolás elkerülése érdekében.

Ezek komolyan azt várják el, hogy behajtóként is brillirozzak nekik? Arról nem is beszélek, hogy jelentős állatállomány él a tanyán, amik áram nélkül(hidrofor) víz nélkül maradnak.

Ötletek??

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 12:30:31

Elsőzni ősi Homér szokás.

Gastroger 2011.07.19. 12:31:39

No de ki a főfogyasztó? Talán ezt kellene először tisztázni..

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 12:32:15

Ki a főfogyasztó?
Zugügyvédnek kéne inkább írni.

labi 2011.07.19. 12:32:33

Nos, tanyavilágban azért érdemes megismerni a szomszédot, itt van rá a remek alkalom.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 12:33:42

Mikor vették a tanyát, vagy mikor ez a helyzet kialakult, akkor ez nem tűnt föl?

Mégis, mit csináljon a szolgáltató?

Gastroger 2011.07.19. 12:34:05

@labi: A tanyavilágban nincs szomszéd, van, ha van az 10 km odébb.. :) Viszont valóban ez nem egy lakótelep, hogy ne ismerje az ember, hogy ki lakik körülötte...

Gastroger 2011.07.19. 12:37:55

Áhhá, asszem megvan. Főfogyasztó az aki a legtöbbet fogyasztja. Míg a posztoló hidroforizálja a csirkeállományt a zárammal, addig a főfogyasztó bizonyára éjjel nappal pirolízises eljárás tisztítja a csibekeltetőt.

Leadfoot 2011.07.19. 12:39:55

@atpijkamo: Mit csináljon? Mondjuk ne kapcsolja ki az áramot...

Egy vad idegen tartozása miatt kikapcsolni az áramot valahol, csak mert műszakilag így lehetséges, és kész? Noooormális?

"mikor ez a helyzet kialakult, akkor ez nem tűnt föl?"

Dzsízösz... te folyamatosan ellenőrzöd, hogy a szomszédod fizeti-e a számláit?

levengyuláné 2011.07.19. 12:42:45

Zsuzsi vagyok az érintett, a főfogyasztónk felszívodott a démász által megadott városi lakcímen nincs, a tanyáján nincs, az ottani közeli 1km belüli szomszédok sem látták egy ideje.
Hmmm.

Gastroger 2011.07.19. 12:43:38

"valamint vegye fel a kapcsolatot a főfogyasztójával a hátralék rendezése és kikapcsolás elkerülése érdekében."
=
Menj, és helyettünk is verd ki belőle a szart is, hogy fizessen.

Amúgy prosztóság az ilyen az "alfogyasztókkal" szemben.

Első felháborodásomban biza válaszolnék, hogy kedves áramszolgáltató, mivel eddig ÖNÖKnek fizettem, nem a főfogyasztónak, vagymijakurvaistenkóchengeresbékabrkegésesfasza, ezúton vagy legyenek szívesek az összes befizetett villanyszámlámat reálértéken kamattal visszafizetni, vagy megoldani, hogy itt akkor is legyen áram, ha jóskapista nem fizet, mert ez a maguk problémája nem az enyém.

Soni 2011.07.19. 12:44:03

Vegyél generátort, jobban jársz.

CBF 2011.07.19. 12:44:51

@Leadfoot: Én itt úgy látom, hogy ők a szomszédon keresztül kapják egy almérőn keresztül a villanyt egy nem démászos hálózaton keresztül. Mivel több ilyen alfogyasztó van, sarkára kéne állnia, összeszedni a többi embert, beballagni a démászhoz közösen és egy olyan megoldást találni, hogy ne függjenek a szomszédtól. Az, hogy csinálja a bakhét, nem fogja megmenteni a kikapcsolástól.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 12:46:53

@Leadfoot: "ne kapcsolja ki az áramot..."

Ha van egy fogyasztó, akinél nem lehet kikapcsolni az áramot nemfizetés esetén, akkor az összes szomszéd, aztán a környék, aztán a megye, aztán az egész ország onnan fogja venni/lopni az áramot.

"te folyamatosan ellenőrzöd"

Folyamatosan ellenőrzöm, hogy milyen szerződéseket írok alá. Olvasatlanul egyet sem.

Tanyát még nem vettem, de ha lakást veszek, akkor megnézem, hogy milyen hangos a környék, kik a szomszédok, besüt-e a nap, stb, stb. Nem utólag kezdek el sírni, hogy mondjuk a ház sarkánál van a lakás és nagy a gázszámla. Egy kis gondolkodással, odafigyeléssel nagy bajoktól mentheti meg magát az ember.

Dr. Kix 2011.07.19. 12:48:56

@Jankaanya: Kedves Zsuzsa! Próbálkozz meg a délmagyarral, hátha harapnak az ilyenre. Ha bekerülsz az újságba, onnan már jó esélyeid lesznek a számodra kedvező megoldásra.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 12:49:44

@Jankaanya: "a főfogyasztónk felszívodott"

Nem lehet megoldani, hogy tőle függetlenül kapjad az áramot? Drága lenne a megoldás?

Ha felszívódott, akkor ármot se fogyaszt. Ki kell fizetni helyette, és mostantól jó világ lesz. (Gondolom agyonverted és elástad.)

Hogyan alakult ki ez a helyzet? Mikor vetted a tanyát, nem derült ki?

Gastroger 2011.07.19. 12:50:39

@CBF: .. nem ő kezdte... úgyhogy csinálja csak a balhét. Persze első körben az is jó megoldás, amit te írsz, de ez ilyen ugribugri levél, ugyanmár.

"valamint vegye fel a kapcsolatot a főfogyasztójával a hátralék rendezése és kikapcsolás elkerülése érdekében"

Ugyanmár. Ki kivel áll jogviszonyban? A Főfogyasztó az áramszolgáltatóval, az alfogyasztó az áramszolgáltatóval. A két fogyasztó között semmiféle készfizetői kezességi szerződés nincs.

Milyen jogon kéri ezt az áramszolgáltató?

Fizetett az alfogyasztó? Fizetett. Áram volt? Volt. Szerződés, ráutaló magatartás stb.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 12:52:56

Oszt ez a főfogyasztós cucc le van írva valahol?

É2I 2011.07.19. 12:53:35

@atpijkamo: Az alfogyasztónak fogalma sincs mi az ellátásának fizikai módja.

Ezek régi tsz-ek hálózatai. Addig míg cucilizmus vót ez nem okozott problémát, hisz minden és mindenki az államé volt.
Csak hogy jött a rendszer váltás és a tsz-t privatizálták. Mégpedig úgy, hogy a vevőnek fogalma sem volt arról, hogy x mennyiségű magánfogyasztót is kapott ajándékba.
Eljött az a pillanat, amikor főfogyasztónk fizetésképtelenné vált vagy éppen megunta, hogy nem stimmel az alfogyasztók levonása a számláin: nem fizet.
Előbbi totális patt helyzet, utóbbi már véleményes.
Megoldás csak valamilyen formájú többoldalú megállapodás lehet.
Javaslom a posztolónak mielőbb keresse fel a szolgáltatót, egy ügyvéd is elkelne. Bár azt csak azután érdemes felkeresni, ha a szolgáltatónál süket fülekre találna.
Érdemes a reklamációnál hivatkozni az állattartás mivoltára és az esetleges károkra.
Ugyanakkor egy generátor kölcsönzése sem hátrányos. Annak számláinak megőrzése pedig több, mint célszerű.
A jövőre való tekintettel pedig érdemes a "leválás" feltételeit megkérdezni a szolgáltatótól.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 12:57:17

@estrella negra: Ha le van, át kell nézni. Ha nincsen, a t. szolgáltató tehet 1 szívességet.
Bő nyállal.

CBF 2011.07.19. 12:59:01

@Gastroger: Te honnan veszed, hogy a démásznak fizeti a villanyszámlát és nem a főfogyasztónak? Én ezt sehol nem látom leírva. Szerintem inkább az ilyen "kedves" főfogyasztó kiiktatásának lehetőségét kéne megoldaniuk, mert helyettük senki sem fogja és ezt csak az áramszolgáltatóval közösen lehet. Én amúgy arra tippelnék, hogy ez nagyon sok pénzbe kerül, ezt tudják is és ezért próbálnak más megoldást keresni. Célszerű lenne utánanézni valami pályázati lehetőségnek, hátha szeretett kormányunk kitalált valamit a szegény emberek megmentésére is...

Gastroger 2011.07.19. 13:05:41

@CBF: "a nevén nevezettet nem is ismerem, semmilyen kapcsolatban nem állunk, a számláink sem együtt jönnek.."

innen.

Ha kamu a levél, és tévedek, akkor hamu a fejemre, és igazad van... de ha ez így igaz.. akkor jogtalan..

Kovács Zsuzsanna minden hónapban befizeti a nevére kiállított sárga csekket a démásznak (vagy faszomtudja kinek).Aztán kap egy levelet. Hogy jóskapista nem fizet, úgyhogy neki is áram nuku. jóskapistával nem áll szerződéses viszonyban. Hacsak nincs egy démász szerződés valahol a fiók alján, miszerint amennyiben nem fizet, ők is szopnak. (már bocsánat).

levengyuláné 2011.07.19. 13:09:02

A számlákat a Démásznak fizetjük, több mint 10 éve a miénk a tanya, a számlákon sem szerepel, hogy alfogyasztói státuszban fizetnék..
Az ügy több mint 10 családot érint, épp a percekben volt bent az egyik család a "szolgáltatónál" akik elhajtották őket, ill kezükbe nyomtak két villanyász vállalkozó elérhetőségét, miszerint családonként velük saját pénzen választódjanak le.
Ezt nem is értem.

Gastroger 2011.07.19. 13:09:02

Ha meg a vonalas telefon is ikervonal, akkor még lehet szívás a Matáv részéről is. Jah, és nem beszélve a tanyán elhelyezkedő kút szolgalmi jogáról, meg az úthasználati díjról.

Gastroger 2011.07.19. 13:13:26

@Jankaanya: akkor írd azt amit fentebb írtam. (csak szebben). Ráadásul bele lehet írni, hogy "az áramszolgáltatás szüneteltetésére így a vagyonvédelemre az elektromos áram hiányában, kiváltó ok nincsen, így amennyiben kikapcsolják az áramot, a következő várható kárigénnyel lépünk fel Önök felé:
- 110 db borjú 8.324.512 Ft.
- 90 csirke = 74.567.- Ft.
Stb.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 13:13:58

@Jankaanya: "a számlákon sem szerepel, hogy alfogyasztói státuszban fizetnék.."

És a szerződésben mi szerepel?

TiZ 2011.07.19. 13:15:14

Gyors számvetést kell készíteni. Megéri-e kifizetni a főszomszéd tartozását, majd ezt követően mindent leszerelni, elhozni, lebontani, és eladni a tanyából, amit csak lehet. Elképzelhető, hogy pozitív lesz a végeredmény.

CBF 2011.07.19. 13:16:08

@Gastroger: Ok, benéztem, elnézést.
Ez a jogi státusz akkor is marha furcsa, hogy valakinek az alfogyasztója és mégis a démásznak fizet, azt meg hogy alfogyasztó gondolom nem a démász találta ki, csak hogy szopasson egy jól fizető ügyfelet, ezt beláthatjuk, hogy nem érdeke.
É2I-nek lehet igaza, ez régi, rossz állapotú TSZ hálózat lehet, amit nem vett át a démász, mert sok pénzbe került volna rendbe rakni. Azt hiszem 2003 környékén voltak ilyen pályázatokon keresztül rendbe hozott hálózatok, amiket átvett. Itt is valami hasonlót kéne megcsinálni, különben a fogyasztók fognak szívni. :(

Gastroger 2011.07.19. 13:17:37

@atpijkamo: Tényleg, neked megvan a szerződésed az áramszolgáltatóval? Én az összes ilyet mindig kihajítom a pics*ba, már elnézést.

TiZ 2011.07.19. 13:18:05

És persze ha nyereséges a dolog, abból kiépíttetni a saját hálózatot. Hátha marad pénz egy webkamerára is, amit a főszomszéd háza helyén kell felállítani, hogy felvegye az ábrázatát, amikor mégis előkerül.

Tron65 2011.07.19. 13:20:14

Üdv!
Ebben az esetben a dolog olyan, mint egy társasházban a vízóra.
Akinek van mellékmérője, az a szolgáltatótól/díjbeszedőtől közvetlenül megkapja a számlát.
De maga a tényleges fogyasztó a társasház.
(alapvető különbség, hogy a vizet nem szabad teljesen elzárni)
Ahogy É2I is írja: anno a villanyosok kivittek valahova egy kis villanyt, trafóstól, mindenestől. Ez lehetett TSZ telep, csirkekeltető, bármi, jelen esetben mellékes, hogy mi.
Ott a trafó, amiről nem tudják külön lekapcsolni azt, akinek eredetileg odavitték a villanyt, csak az egészet mindenestől. Azokkal együtt, akik jobb híján oda lettek bekötve.
Jankaanya! Drukkolok, hogy mihamarabb és minél olcsóbban rendeződjön!

Gastroger 2011.07.19. 13:20:19

@CBF: ugyanmár ne kérj elnézést, én is sok mindent benézek.. :))))
Amúgy nemtudom.. valakinek csak át kellett venni azt a TSZ hálózatot, ha csekket bírtak küldeni... Vagy átvenni, karbantartani nem mert az drága lenne, csak csekket küldeni?
Az is megoldás, de akkor nyeljék le a főfogyasztó által okozott veszteséget (is).

CBF 2011.07.19. 13:20:59

@Gastroger: Ha veszel egy lakást, akkor is az az első, ha hazaérsz, hogy kibaszod a szerződést a pics*ba és bontasz egy sört? :))))))))

Gastroger 2011.07.19. 13:28:04

@CBF: Szívem szerint, igen... :)))
De a közüzemi, mobil, stb. szolgáltatások szerződései egy idő után mennek a kukába.

Aki meg azt mondja, hogy neki megvan az összes mobilos, közüzemi, bankos szerződése, és lefűzve és azt olvasgatja, az mutassa már meg nekem.

Jah, és azt is (mivel egyoldalúan módosíthatja, csupán csak közzétételi kötelezettsége van két országos napilapban), ahogy kivagdosva a népszabadság szerdai számából a szerződésmódosításokat hozzáfűzte, az eredetin a módosítást sárgával kihúzta, és föléjegyzetelt. Lehet van ilyen pedáns faszi, én leszarom. Élek a jogaimmal, ha nem tetszik otthagyom őket. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.19. 13:28:48

@CBF:
Fordított sorrendben!
Először a sör...

VIC20 2011.07.19. 13:56:52

@Gastroger: Nekem megvan mind. Normálisabb ember a fontosabb iratait megőrzi. Mutogatja neked a halál.

ex-dr. vuk 2011.07.19. 14:05:42

Mi a fasz az hogy fofogyaszto?... Ezt nem ertem. Mindenkinek kulon kell szerzodni az aramszolgaltatoval nem? Ha ok nem teljesitik a szerzodesben foglaltakat (hianytalan fizetes eseten aramellatas), akkor akar karteritesre is kotelezhetok.

KecskeDotyi 2011.07.19. 14:08:39

El kéne menni minden családnak egyszerre, legalább 1 ügyvéddel karöltve. Mert ez egyeseknek rendkívül szórakoztató, de b@szki, ilyet lehet? A pofám leszakad....

champy 2011.07.19. 14:12:22

@atpijkamo: Mit rugózol már, hogy mi van a szerződésben? Nem mindegy? Ki akarják kapcsolni? Ki. Fizetve volt eddig? Volt. Ha szerződéskötéskor tisztában lettek volna, hogy alfogyasztók lesznek, de külön órával, meg DÉMÁSznak fizetnek, akkor is aláírták volna. (szerintem) Baszki. Te csak basztatni tudod, azt, aki bajban van.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 14:24:58

@champy: "Mit rugózol már, hogy mi van a szerződésben? Nem mindegy?"

Egyáltalán nem.

ergbertegon 2011.07.19. 14:26:23

..és megint itt van a jó öreg magyar-köcsög monolpol helyzetű """szolgáltató""""". vagy valami hasonló.
Semmi nem érdekük sajnos, semmire nem kötelezhetők. Ha lenne is illetékes/mert van/ mélyen a szolgáltató emberke se@@lyukában van a feje. Tipikus Magyar példa. Ezt, hogy mindenki főfogyasztó legyen saját pénzükön nekik!! kéne megoldani. És további kellemes fogyasztást kívánni. A Főfogyasztó Bélát pedig beásni mélyre....

FDToth 2011.07.19. 14:32:54

Egy ismerősöm új építésű társasházban lakik. sajnos (kb. a lakók 90% bunkó paraszt...) páran nem fizetik a közös költséget sem, nemhogy a közüzemi számlákat. ezért a ház a fizető lakóktól több közös költséget szed, így tudják csak fenntartani magukat.
Nem értem: Miért nem lehet azt megtenni, hogy a nemfizető lakók lakását elárverezik, őket kirakják az utcára, a lakás árából kifizetik az adósságokat?
ja de vannak emberi jogos, hogy egyem a szívüket...

Gastroger 2011.07.19. 14:33:58

@VIC20: Akkor én nem vagyok normális, oké, monmdjuk tudtam. A Fontosabb iratokat megőrzöm, egy mobilszerződésnek pld, nincs értelme, mert amikor szerződést kötök, akkor, és az egy feltétel. Azt úgyis módosítják. (lásd fenti írásom, veled nem kötelesek közölni, jade igen, két országos megjelenésű lapban hétköznap két hirdetés közé bújtatva. Te azzal elfogadtad.).
Démász szerződééééss??? Hát bazz ilyet nem is láttam, hogy lenne ilyen.

Neked van az áramszolgáltatóval kötött szerződésed? És a Fővárosi (KIskunhalasi, Nyíregyházi, Vasbolodogasszonyi stb.) vízművekkel szerződés a kezedben? Van? Akkor jó Neked. Ha nincs akkor meg lopod az áramot/vizet? Nem, mert fizetsz érte.

Nekem nincs. De én fizetek, ők szolgáltatnak.

vernarancs 2011.07.19. 14:34:44

Szerintem az a szolgaltato feladata, hogy a voltot meg az amperokat eljuttassa a vegfelhasznalohoz. Ha van egy kozbenso problema akkor azt nekik kell elharitani. Ha villam csap egy oploszba es megsul a kabel akkor sem nekem kell odamenni, hogy visszakotozzem. A demasz egy osi roman ceg es monnyon le!

Egyebet nem tudok mondani, ugyhogy kerem kapcsojja ki!

Gastroger 2011.07.19. 14:35:18

@FDToth: Lehet. Össze kell hívni a lakógyülést, és megszavazni, hogy az aki x hónapon kersztül nem fizet annak a lakására jelzálog, onnantól meg behajtás.

CBF 2011.07.19. 14:36:15

@ergbertegon: Sajnos ez nem így működik.
Csodálatos mindenkori kormányunk 1998 körül eladta külföldi cégeknek az összes magyar áramszolgáltatót, akik sajnos abszolút profitorientáltak, emellett nekik is be kell tartani bizonyos szabályokat. Ha ez a hálózat annyira rossz állapotban van, hogy akár 50-60 millió kéne, hogy rendbe rakja, de a rajta lévő fogyasztók évente fizetnek mondjuk évi 1 millió Ft villanyszámlát, akkor a profitorientált cég azt fogja mondani, hogy lópikulát, mert ő nem egy rászorulókat segélyező alapítvány.
Ezért írtam, hogy szerintem egy pályázat, vagy valami hasonló megoldást kellene keresni, hogy ne fájjon annyira az ott élőknek.

Gastroger 2011.07.19. 14:44:37

@CBF: ez így igaz, de hosszútávon. Azért ne a tanyán élő szerencsétlen szívjon, (fizessen ki pár millát), hogy ilyen a rendszer. A szar rendszerből eredő veszteséget sajnos le kell nyelni a vállalatnak - olcsóbb mintha beruházna- és ez alapján jogos a posztoló reklamációja.

Nincs előttem egy villanyszámla, de van valami bányászjáradék, meg korrekciós alap, meg kovácsistvánjutaléka, meg ágazatátalakítási üzemlófasz, szóval a villany / áram az nem csak a felhasználás függvénye. Egy panelban sokat keres, egy tanyán bukik. Mégis szolgáltatnia KELL. (eddig is szolgáltatott, meg elfogadta a csekkeket a kis hamis).

É2I 2011.07.19. 14:48:43

@vuk_: Úgy képzeld el, hogy van egy hozzáférésed (tök mindegy mihez), azt nálad méri adott szolgáltató. De ez alatt van több fogyasztó, akik a te méréseden keresztül fogyaszt, ugyanakkor az alfogyasztóknál is van egy-egy mérés.
A főfogyasztó kap egy számlát amiből az alfogyasztók fogyasztását levonja a szolgáltató és mindenki fizeti a jogos fogyasztást.
Azaz: Főfogyasztó számlája=Főfogyasztó fogyasztása - alfogyasztók fogyasztása.

Más:

Szerintem a szerződéseket _mindig_ érdemes megtartani. A számlákat pedig öt évig, azaz addig míg számon kérhetők az apeh által. (Tudom már nem ez a nevük.)
Ha kidobáljátok; ne csodálkozzatok, hogy nem tudjátok a saját igazatok bizonyítani.

É2I 2011.07.19. 14:51:56

@Gastroger: Ébresztő! 2011 nem a cuciális empátia éve :s

Manci néni, a szomszéd 2011.07.19. 14:54:02

Ennek komoly jogi következményei lehetnek az elektromos művek felé.

Mert nyilvánvalóan szerződést kötöttek, amiben az elmű vállaja az áramszolgáltatást, a tanyasi meg a fizetést. Gondolom nem két fillér volt az áramot beköttetni, villanyórát kifizetni stb.

Az elműnek valószínűleg nem éri meg átkábelezni a "főfogyasztót", többe kerülne neki, mint a haszon és a per. Pedig megoldható lenne.

Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell...

É2I 2011.07.19. 14:57:38

@Manci néni, a szomszéd: Annyi kiegészítés: ennek semmi köze az elmühöz :S

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 15:00:54

@Jankaanya: esetleg még érdemes volna a sztorival megbombázni a zugügyvéd blogot, a fogyasztóvédőket és mozgóképes médiákat is, most, hogy hetek óta nem volt se háború, se földrengés ugranak az ijen közműkikapcsolós sztorikra. Ezeket szépen naplózni és úgy bepróbálkozni a démásznűl.

ex-dr. vuk 2011.07.19. 15:02:50

@É2I: kerdes, hogy ilyenkor benne van-e a szerzodesedben, hogy a fofogyaszto miatt korlatozhatjak/megszuntethetik-e a szolgaltatast akkor is, ha te rendesen fizettel.
Igazabol az nem vilagos, hogy mi a rakert kell a fofogyaszto, miert kell az o orajan atvezetni, eleg lenne megkerulni es tovabbvinni a te oradhoz, es akkor nincs gond.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.19. 15:04:36

@Rosszindulatú Vászka:
Én jelezném a problémát az erkölcsrendészetnek is!

szepi79 2011.07.19. 15:17:31

@CBF: onnan lehet venni, hogy a démásztól kapott levelet. ha a főfogyasztónak fizetne, akkor
a, tudná, ki az
b, nem kapott volna a cégtől levelet.

egyéb kérdés?

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 15:23:35

@Sün‼: az ojan állat, aki seggpucéran héderezik a patakparton, csak ne firtassa az erkökcsös rendészeket. Sztem.

Ami még nekem talányos az attakban, hogyha eltűnt a főfogyasztó, mostmár nem is fogyaszt, akkor így kár volt kikapcsolni, mer úgysenem fogyaszt, a többiek viszont fogyasztanának.

szepi79 2011.07.19. 15:24:57

@szepi79 - Harciteknős idomár: valaki szóljon már rám, hogy ne 3 órás kommentre válaszoljak, mert igy még saját magam előtt is idiótának, vagy ami még rosszabb, trollnak tűnök.

köszönöm.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 15:27:33

@szepi79 - Harciteknős idomár: figyejjél már kicsit jobban és hogy ne három órás kommentre válaszojj, mert igy még saját magad előtt is idiótának, vagy ami még rosszabb, trollnak tűnsz!

Köcce.

ergbertegon 2011.07.19. 15:29:00

@CBF:

Na mostan van igazság abban amit mondsz.
De.
A profit ha hiszed ha nem óriási. Nyema tv ben hallott számoknak kell hinni. Ezt anno a Fővárosi Vízgyárnál megtapasztaltam. A tényleges lóvé 90 % a el lett tüntetve... és ebben még a nemfizetők hátraléka sincs benne.
Ismerősöm példájából pedig majdnem lehánytam magam szégyenemben.: megint a jó öreg USAnka. Internet kábel megállt a szomszéd háznál ami 100 méterrel arrébb és 50 méterrel lejjebb van. Kislány /innen ment ki 1 évre/ félve megkérdezte, hogyan lehetne internete. Szolgáltató embere kiment,annyit mondtak lesz. 2 nap múlva felvonult a 8 tagú brigád és 5 napig túrták az utcát. Majd bent az üvegszál a 2 lakásos házban. Ahol a szomszéd idős párt még csak nem is érdekelte. / a plusz TV csatornák ellenére sem./ Tehát egyedül neki kötötték be a mazzagot. És fizette a 18 ezer dolláros beruházásra a 33 dolláros havi kábel díjat. Na látod pontosan ezzel a 'lópikulát'-al van nálunk a baj. A legtöbb szolgáltató az orra hegyénél a és a mielőbbi meggazdagodásnál előrébb nem lát. Lehet/ !! / hogy miután húzna itt egy normális póznás rendszert, később további fogyasztókhoz juthatna.
Ennyi...

CBF 2011.07.19. 15:38:48

@ergbertegon: Gyere haza és reformáld meg a rendszert, magyarázd meg nekik a tutit és Zsuzsinak lesz villanya az örökkévalóságig! :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.19. 15:39:01

@Rosszindulatú Vászka:
Azt ottan teljesen jogosan teszem!
Meg aztán az nem ütközik bele semmibe kérem.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.19. 15:44:26

Amúgy meg el lehet menni Írországba, ottan ingyen van az áram. Monnyuk a piacon angyobb a kofalárma, mint itt a Lehelen (vén buznyákoknak Élmunkás téren).

Szal abba lehet fejezni ezt az amerikázást, mer pont annyira sújtalan mint a fűszoknyás svéd lányozás. Nem ér pontot.

Ja, meséltem már, hogy voltam nemrég Nyújorkba cidáztatni egy feka bulát és még ő fizetett nekem, mer aszonta, hogy ő is élvezte és ijenkor ott az a szokás, hogy nem csak a pénzemet aggya vissza, hanem ráfizet, sőt még egy kupont is kaptam tőle a következőhöz árengedményes écc meg kankóra.

ergbertegon 2011.07.19. 16:06:56

@CBF:

Nekem nem kell, én itthon vagyok és sajnos ismerem a rendszert. Ezért írtam, hogy mi lenne az elmélet és mi a nálunk sose lesz gyakorlat.....

Egyéves Önkéntes 2011.07.19. 16:07:40

@atpijkamo: és azt tudtad, hogy egyes falvakban pont így csinálják??
a trafóháznál lakó kedves sváb lakónak az utca összedobja a számláját, így nem lehet addig a villanyt lekapcsolni.
a többi pedig lopja.
Na ott miért nem keménykedik senki?
vajon?

2011.07.19. 16:25:12

@Leadfoot: jajj ha nem értesz hozzá, nem tudod mi a fő és mellékfogyasztó, akkor miért okoskodsz ebbe bele ?
De most tényleg ?
Nem égő a hozzánemértés ?

2011.07.19. 16:28:57

@Jankaanya: mit nem értesz ? választódjatok le, szerződjetek közvetlenül főfogyasztóként a démásszal.

levengyuláné 2011.07.19. 16:30:56

@Kulics: Kedves Kulics akkor kérlek szponzoráld meg ennek a költségeit, mert ez több mint 1 millió ft-ra rug.

2011.07.19. 16:31:24

@Gastroger: "ne a tanyán élő szerencsétlen szívjon"
Kisebb összegeket átutalhatsz a saját fizetésedből a rászorulók megsegítésére.
Honnan jön még mindig ez a cucialista tempó, hogy majd az állambácsi (a te adódból ugyebár) támogassa szegény izékat ?

Leadfoot 2011.07.19. 16:32:44

@Kulics: Jó, akkor basszál le, profiember.

2011.07.19. 16:33:03

@Jankaanya: annak idején építkezhettünk volna anyámék telkére de nem volt villany. A gerinchálózat kiépítése milliókba került. Ennyit nem ért a telek. Tehát nem építkeztünk oda.

Te egy csapda helyzetben vagy, nem irigyellek.

2011.07.19. 16:34:13

@Leadfoot: mert akkora habzószájjal kezded a kiabálást, mint egy kocsmában. Holott nincs igazad, gőzöd nincs a helyzetről. Pirolizálj.

2011.07.19. 16:37:57

@ergbertegon: azért nem tud a szolgáltató tervezni, mert holnap jön dicső kormáynunk és egy extraadót vág a nyakába.
vagy a nemfizetők aránya 77%ra ugrik.
Vagy totálisan megváltozik a gazdasági szabályozási környezet.
Birom, hogy az emberek elméjében még múlt századbeli képek élnek a hosszútávú befektetésről meg tartós dolgokról...ej mekkora marhaság ez a mai világban.

levengyuláné 2011.07.19. 16:48:34

@estrella negra:
Kedves estrella negra, még nem kapcsolták ki, és ezen küzdök, hogy ez így is maradjon..22.-ét követően bármelyik nap kikapcsolhatják, így még 3 napig egészen biztos, hogy tudok netezni.

Elsőőőőő!!! 2011.07.19. 16:53:53

@atpijkamo: Szomszédokat hiába ellenőrzöd, nem véd meg semmitől. Bármikor lehet (kedvezőtlen) változás.
Egyik kollégám kinézett egy lakást egy tiszta, rendezett, 8 lakásos társasházban. Kellemes környezet, összetartó szomszédok. Mire lezajlott az adásvétel és teljeskörűen felújította a lakást, eltelt több mint másfél év (sokat kellett várni némelyik szakemberre). Időközben az egyik lakó meghalt és beköltözött az örökös: egy nagyhangú, alkoholista, kötekedő balfasz.
A kolléga viszont nem költözött be, maradt a régi lakásban. Mondjuk neki szerencséje volt, alig 1 évet kellett várni, hogy a májrák elpucolja az új szomszédot és ismét nyugodt legyen a terep...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 17:05:16

Akkor nézzük az érem másik oldalát. Mindenki kerülhet olyan helyzetbe, hogy legjobb akarata ellenére sem tudja fizetni (pl.) a villanyt. Őt hogy lehet olyan helyzetbe hozni, hogy saját nyomorán kívül még n számú család általa keltett baja is nyomassza?

mohopasi 2011.07.19. 17:07:53

@atpijkamo: Szerintem a szolgáltató levelezés helyett küldjön fel az oszlopra 2 villanyszerelőt, aki csak a főfogyasztó drótját köti ki, nem az egész hálót.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.19. 17:46:26

@Elsőőőőő!!!: "Szomszédokat hiába ellenőrzöd, nem véd meg semmitől."

Viszont ha semennyire nem vagy körültekintő, akkor rögtön a nagy szarba ülsz bele.

A cigány és a polgármester egyforma házat épített egymás mellé.
- Polgármester úr, az én házam mégis csak kétszer annyit ér.
- ???
- Mert nekem nem cigány a szomszédom!

Gastroger 2011.07.19. 17:53:58

@Kulics: @É2I: Onnan jön a cocalista tempó, hogy a rohadt kapitalisták is belátták, hogy bizony ami egy részről veszteséges, az másik részt nyereséges. Ha egy komplett szolgáltatást kínálok én mint árameladó, akkor vannak veszteséges, és vannak nyereséges szolgáltatások. Namost, kapcsoljuk ki Manci néninél a villanyt, mert bazmeg az spórol a hülyéje, és egy egész villanyórát fenn kell tartani. Vagy ne vigyünk autópályát vidékre mert sokba kerül. Vagy ne adjuk akciósan a csirkefarhátat az ósenba, hátha bejönnek.
Amúgy az áram, víz nem kellene, hogy a nyereségorinetáltságról szóljon.

(pokorni is megmondta, minek ide balneológiai szakértők, amikor nincsen bálnánk).

Persze, nem veszteségesen kell üzemeltetni, de ha egyszer:
- kivitték arra a kibaszott tanyára az áramot, és beszedték érte a pénzt

- átvettek egy szar TSZ hálózatot, a saját költségükön profitjukból.
(merthogy csekket küldtek)

- és a posztoló befizette a csekkeket rendesen, akkor legyen már áram neki.

Nem jóléti szociális alapon, hanem mert az áramszolgáltató azért küldi a csekket nekem, neked, hogyha belebasz egy villám a házad előtt álló villanyoszlopba, akkor javítsa ki. Igen az neki pluszköltség.

TB-t hogy fizetsz? Milyen messze van a kórház, vagy a mentőállomás? Én itt lakok a klinikáknál, nekem kevesebb TB-t köll fizetnem??

CBF 2011.07.19. 18:06:30

@Gastroger:

"Amúgy az áram, víz nem kellene, hogy a nyereségorinetáltságról szóljon."

Ezt magyarázd meg drága politikusainknak különösen azoknak, akik 98 környékén vettek nyaralót és yachtot maguknak.

"- átvettek egy szar TSZ hálózatot, a saját költségükön profitjukból.
(merthogy csekket küldtek)"

A kettőnek semmilyen köze nincs egymáshoz. Mivel almérős rendszerről van szó, NEM vették át a hálózatot, NEM áramszolgáltatói hálózat. Azért küldenek csekket, mert kötöttek egy szerződést a fogyasztóval, aminek a tartalmára ezek után marhára kíváncsi lennék.

A vállalkozás veszteséges oldaláról meg: Tegyük fel, hogy van egy ruhaboltod. Bejön egy gazdag vásárló és sok ruhát vesz, jó nyereséged van rajta. Bejön egy szegény ember, akkor neki a beszerzési árad alatt fogsz eladni egy vastag télikabátot, hogy ne fagyjon halálra?
Érzed a problémát?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 18:24:59

@CBF: Bizonyos infrastruktúrális szolgáltatások minden állampolgárt megilletnek.
A Volán is fent kell tartson veszteséges vonalakat, mert államilag elő van írva neki, és ezért kompenzációt kap.
etc...

Gastroger 2011.07.19. 18:25:15

@CBF: Naja, csak a ruhaboltos nem csak a nyereséges vevőkkel köt szerződést, hanem mindenkivel.

Azaz, ha bejön a gazdag vásárló, hogy kellene egy 2000 dolláros kabát nekem, meg agyjon ingyen valamit ennek a szerencsétlen lófasz istállósfiúnak, akkor az üzlet megköttetik.

"NEM áramszolgáltatói hálózat"
Akkor mi?

Fizette a csekket az áramszolgáltatónak. Az nem ellenkezett, hogy bocsi, hogy van kabátod, de nem nálunk vetted.

Bemész a Tescoba, hogy este csinálj egy jó csilisbabot. Kifizeted a babkonzerveket, majd egy faszi a parkolóban megállít, hogy bocsánat, de a mexikói babültvényes nem fizetett nekem, ezért el kell, hogy vegyem a konzervjeit.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 18:28:03

Egy államot ugyanis nem lehet úgy működtetni, mint egy ruhaboltot.

CBF 2011.07.19. 18:29:46

@Gastroger: Kár volt rád 1 karaktert is pazarolnom, részemről befejeztem. Zsuzsi meg sírja tele az egész magyar sajtót, az majd megoldja a problémát, tenni érte valamit teljesen hülyeség, hisz így működik az élet...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 18:31:04

Csilisbabot csak az Aldiból.
Vagy kuponért a pizzafutár.hu-tól.

Gastroger 2011.07.19. 18:43:47

@CBF: Ok, semmi gond, akkor én is befejeztem.
Zsuzsinak meg igaza van, írjon levelet, hívja fel az ügyfélszolgálatot... (amúgy néha félek, hogy néha az én ügyfélszolgálatos hívásaim is kikerülnek a netre, mert én is kegyetlen, és cinikus vagyok szerencsétlenekkel...).....

Dehát... ez van.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.19. 19:45:23

@Soni: szerdán megy fel a brenya ára.
megint.
napelemmel jobban jön ki.

@É2I: elmű, émász, démász, tökász, kurvaannyaász... ász a lényeg, mint áramszolgáltató.

@Jankaanya: elpusztult? ejnye... ezt nem kellett volna! :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.19. 19:47:12

@Gastroger: helyes! :D
én is szeretem bevinni őket a málnásba. valahogy többnyire sikerül rávezetnem egy olyan mondatra, hogy ők hibáztak és akkor jöhetnek akármivel. :)

szombi 2011.07.19. 21:01:34

A villamos energia a magyar jogszabályok szerint ALAPJOG, ezért a rendesen fizető ügyfeleknél nem kapcsolhatják ki. Így biztos nem!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 21:11:04

És most adjuk meg a szót az edf-Démász eleddig hallgatásba burkolózó, jelen lévő képviselőjének, hogy kifejthesse cége álláspontját.
Tessék!

2011.07.19. 21:18:18

@Gastroger: ebben az országban a szolgáltatók NEM tudnak hosszútávra tervezni, kicsi a piac, az aligfogyasztáson nincs haszon, nem éri meg giga beruházásokat tenni.
Pl az autópályák is ostoba ötletek, legjobb példa az M6, azért sírtak a pécsiek, hogy nincs ipar mert szar a közlekedés, most van autópálya és NULLA gazd. növelő hatása sincs.
Ne innen okoskodjunk, hogy az áramszolgáltatónak hogy éri meg, mert nem tudjuk ezt innen felmérni, ez csak kocsmapolitizálás így.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.07.19. 21:53:27

Hát ez egy szép patthelyzet. A megoldás nyilván a leválás lenne, de mivel Zsuzsa sem milliomos, nem tudja kifizetni a főfogyasztó kihagyásával történő bekötést.

Így viszont tényleg alfogyasztós rendszerben üzemelnek, amit viszont ismer a jogszabály is. Ilyenkor az áramszolgáltató kötelessége a főfogyasztóig történő szolgáltatás, a fogyasztók pedig egyetemlegesen felelősek a tartozásért a szolgáltató felé még akkor is, ha a fogyasztásaik egyéni mérésére alkalmas, hiteles mérőórák kerültek felszerelésre. Ez csak az egyenként történő számlázást és a fogyasztás precíz elosztását segíti elő.
A megoldás sajnos tényleg csak az, ami a társasházaknál is szokott lenni, hogy a többi tulaj kifizeti a nemfizető részét, majd követelik rajta, esetleg ráterheltetik az ingatlanra. Ez társasházban általában kevésbé megérezhető, mint egy pár fogyasztóból álló tanyavilágban.

Gastroger 2011.07.19. 23:09:45

@Kulics: Az M6 az egy jó beruházás, mert alig van rajta forgalom. M8-ról nem is beszélve bár én bírom. :))))

Anmúgy nemá még a végén megsajnálom szegény démászt, vagy kit.
Nincs haszon- de van, de van, de, de van!- ahogy a klasszikus mondja.

Amúgy jelen esetben ki a faszt érdekel, hogy mennyibe kerül? Ők adják az áramot, a felhasználó meg fizeti az aktuális árat. Kész.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.19. 23:37:03

@Josephine B.: Ha jól értem, az alfogyasztók semmiféle jogviszonyban nem állnak a főfogyasztóval. Kapcsolatuk ebből a szempontból csupán névleges.
Akkor tulajdonképpen milyen jogi megfontolások mentén fizessenek helyette? És miként terheljék rá a tartozást az ingatlanára?
Miért nem teszi ezt meg a szolgáltató? Egyáltalán milyen vircsaft az, hogy a vétlen alfogyasztókat hívja fel intézkedésre, egy akár zsarolásnak is tekinthető kitétellel?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 01:11:44

@estrella negra: jól beszél Josephine B.!

képzeld el a következő kötést:

szolgáltató -> nemfizetősparaszt főmérőtulaj -> 1-2-3-x almérő.

ilyenkor az almérőkkel rendelkezők a nemfizetősparasztnak fizetik az áram díját a maguk órájának mérése alapján.
jó esetben ezt a pízet nemfizetősparaszt összeszedi, majd a saját fogyasztásával együtt befizeti a szolgáltató számlájára.
ha nem fizet, jön a szolgáltató és magasról leszarja hogy az almérőkkel rendelkezők fizettek-e a nemfizetősparasztnak és nyissz! kikötik a naftát.

mást el sem tudok képzelni.

persze klassz lenne, ha a szépen csendben itt sunnyogó-olvasgató eccerű nénje végre előadná, hogy is van ez a dolog és egyáltalán mi a szart akart ezzel az egész poszttal!

levengyuláné 2011.07.20. 06:11:04

@salapapa:
Kedves salapapa
A főfogyasztóval semmilyen kapcsolatban/jogviszonyban nem állunk. A villanyóráink (amik nem almérők, hanem teljesen átlagos és rendszeresített villanyórák) leolvasását a edf Démász végzi és a sárga csekkeket is ő küldi.
Probáltuk megtudni a főfogyasztó tartozásának összegét, de ezt a nevével és címével ellentétben nem adják ki.

CBF 2011.07.20. 07:10:08

@Jankaanya: Kedves Zsuzsa!

Ha nem vagytok almérők, akkor áruld már el, hogy a démász hirtelen miért állítja azt? Ha úgy van, ahogy mondod és rendszeresen befizettetek minden csekket, akkor mi értelme van annak, hogy egy jól fizető fogyasztót elkezd szopatni egy hazugsággal a szolgáltató? "Több, mint 10 éve" mikor megvettétek a tanyát, akkor milyen szerződést kötöttetek az áramszolgáltatóval? Ha nem tudjátok, miért nem mentek be velük tisztázni?
Sok-sok érdekes kérdés...

levengyuláné 2011.07.20. 07:27:41

@CBF:
Kedves CBF: Ma megyek a szolgáltatóhoz újfent, alfogyasztók vagyunk, de normál villanyórával. De sztem teljesen mindegy, hogy milyen óra van fent, mert a lényeg, hogy a szolgáltatást egy rajtunk kívül álló ok miatt akarják megszüntetni.
A szerződésünk amit több mint 10 éve aláírtunk, nem tér ki a főfogysztó fizetés elmaradás miatti korlátozásunkra, mi azóta nem írtunk alá szerződésmódosítást, de mint tudjuk ez nem is kötelező.

Gastroger 2011.07.20. 07:36:15

@Jankaanya: Nos mivel konkrétan megfenyegettek titeket, hogy kikapcsolják az áramot a főfogyasztó nem fizetése miatt, szerintem egy hivatalos hangulatú levelet kellene küldeni, (másolatban ügyvédetek, polgármester, faszomtudjaki, ha nincs ilyen, akkor a kamu is jó), hogy:
T. Démász, Szerződéses jogviszonyban vagyunk Önökkel. Önök küldik/küldték x éve a a csekket, mi meg fizetjük/ fizettük)annak ellenére, hogy nálam szerződés nincs, de a két fél általi ráutaló magatartás alapján szerződéses jogviszony keletkezett.
Kérem, hogy szíveskedjenek megküldeni a szerződést, vagy az azt igazoló hivatalos iratot melynek alapján az áramszolgáltatást szüneteltetni kívánják.
Fenti esetre való tekintettel, mellékelten kérem, hogy a jelenlegi egyenlegemet (óraállás mellékelve) is szíveskedjenek megküldeni.

Fenti levelüket addig tájékoztatás jellegűnek veszem, és az esetleges áramszolgáltatás szüneteletetése során előforduló jelentős vagyoni kárért igényt fogok benyújtani.

Erre lehet, hogy küldenek egy ÁSZF-et, de időt nyersz.

Azthiszem van valami olyan is, ha pld. x óráig nincs áramod mert a vihar kidönt egy oszlopot, és leolvad a mélyhűtődben a sertéskaraj, akkor elvileg a számlával bemehetsz, és azt kifizetik neked.
Szóval biztos van kiskapu, csak meg kell találni. A démász érthető módon a pénzét akarja, de mivel nektek saját órátok van (komplikáltabb lenne a helyzet, ha valami általány alapján fizetnétek), és az óra is a démász tulajdona, szerintem nyugodzan hivatkozz arra, hogy tessék kijönni, megnézni az órát, a fogyasztást, a csekkeket, minden rendben, mi fizettünk.

A főfogyasztóval jogi és személyes viszonyban nem álltok, így a levélben kért kapcsolatot sem tudjátok felvenni vele. Amennyiben a démásznak olyan papírja van, hogy mégiscsak van köztetek bármiféle szerződés, azt kéretik mellékelve megküldeni.

levengyuláné 2011.07.20. 07:40:56

@Gastroger:
Kedves Gastroger, köszönöm a tanácsokat neked és a többieknek is, több vonalon próbálkozom, és próbálom az időt húzni.
Még egyszer köszönöm és szép napot.

Gastroger 2011.07.20. 07:49:15

@Jankaanya: Hát nincs mit, nem biztos, hogy bejön, de szerintem kérj be minden iratot, minden papírt amit csak lehet.

Ha személyesen mész az ügyfélszolgálatra, akkor kérdezd meg őket, hogy milyen lehetőségei van a főfogyasztóról történő levállásnak.

Ha kell, akkor előfizető módosítást is kérhetsz, azaz nem a te nevedre jön a számla, hanem a férjedée, stb. Hátha az segít. Én ezt telefonon elintéztem, hogy ne a régi tulaj nevére jöjjön a számla, hanem az enyémre, igaz, kiküldtek egy borsos számlát, -elszámolásként- bár minden csekk fizetve volt, ők úgy gondolták, hogy a saját statisztikájuk alapján számolják ki, hogy mikor mennyi áramot használtam. Szóval csak egy névváltoztatás a csekken nekem kb 20 rugóba fájt, telefonáltam, leveleztem, de végülis alulmaradtam, szóval nem biztos, hogy jók a tanácsaim... :))))

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.20. 07:52:49

@Jankaanya: kedves "károsult". hosszútávú megoldás mindenképp a leválás lenne mégha ez sokba is fáj, de megoldana mindent. nézz utána h van-e valamilyen támogatás, kérdezz utána h mennyire szállna be az áramszolgáltató. ezenkívül igénybe lehet venni lakástakarékpénztárat is közműfejlesztésre, egy megelőlegező hitel-lakástakarékpénztáras megtakarítási csomag segítségével egy elfogadható havi törlesztőrészletre lehet a költséget redukálni valamint valamennyi állami támogatás is jár hozzá,nézz utána. anyósomék kb 6-8 éve így kötötték be a csatornát (nem tudták kicsengetni a 300 ropit, ezért ltp-s szerződéssel törlesztenek)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 09:03:54

@Jankaanya: szia Zsuzsa!

kérdezném, hogy vagytok kötve?

1) szolgáltató -> nemfizetősparaszt -> ti.
itt a nemfizetősparaszté a főmérő, ami alapján a szolgáltató számláz és a résszszámlákat a hiteles mérők alapján a nemfizetősparasztnak fizetitek, aki egy összegben befizeti a szolgáltatónak.
(a műhelyemnél így vagyunk a vízzel)

2) szolgáltató -> ti -> nemfizetősparaszt.
ezt nem hinném, mert így le lehetne választani minden gond nélkül a nemfizetősparasztot mert utánatok van kötve.

3) szolgáltató -> párhuzamosan ti és a nemfizetősparaszt.
ezt sem hinném, mert ebben a verzsönben is simán leválasztható lenne a nemfizetősparaszt.

1, 2, vagy 3?

CBF 2011.07.20. 09:25:07

@fghjk: Én is ezt mondom, hogy valami megoldást kéne keresni, a PH-ban kulcsolni valami támogatás lehetősége után, akár megyei szinten. Esetleg a szociális osztályt is fel lehetne keresni, mert az életkörülményeket veszélyezteti a kialakult helyzet, ha a PH is beszáll, hátha kompromisszumképesebb lesz a démász.

Egyéves Önkéntes 2011.07.20. 09:30:02

Szerintem keresni kell egy megoldást!

levengyuláné 2011.07.20. 09:44:39

@salapapa:
A kötés hogyanlétét nem tudom, az említett főfogyasztó több száz méterre van tőlünk.Mi, mint már többször leírtam a Démásznak fizetünk,ők olvassák az órát küldik a csekket és tartják karban, ha meghibásodás lép fel. Mi semmilyen kapcsolatban, jogviszonyban, szerződésben nem állunk a főfogyasztóval.
Tehát sem 1, sem 2, sem 3.

CBF 2011.07.20. 09:46:14

@Jankaanya: Pontosan mit tartanak karban, ha meghibásodik?

levengyuláné 2011.07.20. 09:46:22

@CBF:
Az illetékes PH ban tegnap jártam, segítségükről biztosítottak. (remélem így is lesz)

levengyuláné 2011.07.20. 09:47:49

@CBF:
A 10 év alatt csak viharkárok miatt kellett segítséget kérnünk, egyéb meghibásodás nem történt.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 10:13:27

@Jankaanya: értem, rendben.
csak az a baj, hogy a DéMÁSZ asszonggya, almérők vagytok. ekkor az egyes feltétel érvényes.
ahogy Te állítod pedig miszerint függetlenek vagytok, úgy meg a hármas.
Walaky téved....

különben nagyon jól írta Gastroger, hogy időt kell húzni. addig, míg repkednek a papírok, addig nem köthetnek ki és ha nem a seggeteken csücsültök, akár ki is bumlizhatjátok közben a leválasztást. ;)

2011.07.20. 10:26:42

@Gastroger: "de van, de van, de, de van!"
Dobos csoportvezető ? Ő nincs, most alszik, neki most van a pihenőideje :)

Secnir 2011.07.20. 11:14:02

hát ebben az esetben én annyit megtennék, hogy kimennék az órához, és elkezdeném a villanyáram útját követni az elmű felé. ha a trafóig nincs semmiféle leágadzás, akkor jó. ha egyszercsak bemegy egy vadidegen házba, akkor ott a főfogyasztó, és te tényleg alfogyasztó vagy.
na ott kell átkábeleztetni a ***ásszal a vezetékeket.
***ásznak nem fizetni, oldja meg ő, ha a szerződésben a fő- ill. alfogyasztói státusz nem szerepel.

É2I 2011.07.20. 12:32:16

@Gastroger: Bár valszeg nem olvasod, de mégis ideírom: igazat adok neked. Ugyanakkor elárulom neked túlzott idealizmusban élsz, ellenben kishazánkban rablókapitalizmus leledzik. :(

adren 2011.07.20. 15:25:42

Nem ertem a blog irojat. Alfogyasztok vagytok es ez valoszinuleg pontosan rogzitve van a szerzodesetekben. Az hogy ki szamlaz kinek es milyen az ora hagyjuk mert torvenyi kotelezettseg szempontjabol mindegy es ezt valaki fentebb mar ki is fejtette. Egy tarsashazban is a viz pl normal vizorakon megy es a vizmu szamlaz nekem, nem pedig a hazkezelonek a fonyomo regisztralt szamara. Az teny, hogy a fonyomo es mellekmerok kulonbozete a tarsashaz fele megy ami a kozos koltsegbol a ket ora merespontossaga kozti kulonbseget vagy esetleges elfolyast koteles kifizetni. Ha ezt nem csinalja meg akkor mindenkinek lezarhatnak a vizet egy ido utan (csak azert nem teszik mert a viz kotelezo szolgaltatas, de az aram nem).

Vagyis mar bocs de ezekkel tisztaba kellett volna lenni mikor szerzodest kotsz. Ez kb olyan mint a szolgalmi jog.
Az hogy a demasz nem fektet be kulon hozzatok vezeto halozatra legyen mar a sajat gazdasagossagi maganugye, mert piacrol/profitrol beszelunk. Erre nem kotelezi senki torvenyileg gondolom. Ha igen akkor irany az ugyved es maris nyert ugyed van.

Vagyis: Alfogyasztós rendszerben üzemelsz, amit viszont ismer a jogszabály is. Ilyenkor az áramszolgáltató kötelessége a főfogyasztóig történő szolgáltatás, a fogyasztók pedig egyetemlegesen felelősek a tartozásért a szolgáltató felé még akkor is, ha a fogyasztásaik egyéni mérésére alkalmas, hiteles mérőórák kerültek felszerelésre. Ez csak az egyenként történő számlázást és a fogyasztás precíz elosztását segíti elő.

adren 2011.07.20. 15:27:27

Vagyis: nezd maa meg mit irtal ala anno mert az lesz az alapja az ugyvedi pernek. :-)

Gastroger 2011.07.20. 18:06:49

@É2I: de olvasom. :) Még hiszek abban, hogy van a fogyasztónak ereje, védelme. Ezért is olvasom nagy örömmel a Tékozló Homárt.
Na ez bazzeg olyan beírás lett mint egy olvasói sms- a blikkben. :)))

Vladimir Harkonnen 2011.07.20. 21:54:46

@mohopasi: Ki lehetne kötni a főfogyasztót magát, az alfogysztók nélkül, csak az a baj hogy akkor be kellene menni telekhatáron belülre! Az áramszolgáltató meg szeret sunyi módon oszlopon vágni, és bedobni a kábelt a kerítésen át, azt is hajnalban, hogy ne kelljen harcolni a tulajjal!

Gastroger 2011.07.21. 08:55:18

Na, hogy alakult?

@adren: teljesen logikus az érvelésed és el is fogadom. Két dolgot nem értek. Amikor x éve megvették a tanyát, azt nem a főfogyasztótól vették meg, hisz nem is ismerik.
Nem kérték el az összes víz, gáz, áram, stb.közüzemi szerződést.

Megmondomőszintén nekem sem jutott volna eszembe, hogy a XXI században amikor van villanyóra, van gázóra, stb. leolvasom, kiküldik a csekket, befizetem, ne lenne érvényes szerződés.

Bejelentették a Démásznak, hogy mostantól ők laknak itt. Kaptak-e a szerződésből példányt, hogy akkor ezentúl ők kötelezettek eljárni, mint alfogyasztók a főfogyasztó tartozása miatt? Nem.

Nem. Mégha jogilag igazad is van, Zsuzsák ebben az esetben nem védekezhetnek-e azzal, hogy a démász őket a vételkor, és az átíráskor nem tájékoztatta az alfogyasztói státustokról, és az ezzel járó kötelezettségekről?

Ha nem (mert ez az ő kötelezettségük lett volna), akkor nyerhetnek-e időt azzal, hogy bejelentik, hogy az adásvétel során az alfogyasztói státusz (és az ezzel járó hátrányok) nem kerültek ismertetésre, és megkeresik az eredeti tulajt.

Tudom, mi na válaszod: Nem, mert ez az ő magánügyük. Majd vasalják be a kárt.

Oké, akkor kapott-e a Démász olyan adásvételi szerződést, ami alapján Zsuzsák vállalták, hogy ők alfogyasztók, és a rendszerükben ez alapján lett átnevezve a felhasználó?

Ez sem logikus, mert erre azt mondják, hogy az nem az ő ügyük, figyelt volna oda a felhasználó.

Oké, de amenniyben az átvezetés megtörtént az mi alapján? (papírokat bekérni)

Utolsó módszer: felhívni őket, hogy rendben, a főfogyasztóval sem jogi, sem személyes kapcsolatban nem állunk, de szeretnénk kifizetni a tartozást.

Ezt ugye egyszer már megtagadták, tehát valószínúleg most is megfogják.

Utána levél, hogy mivel ők mindent megtettek a tartozás rendezésére, de nem volt partner a démász, kérem a megoldásra vonatkozó javaslatukat.
(azon kívül, hogy vedd fel a kapcsolatot a főfogyasztóval, ebben az esetben újabb levél, hogy jelenlegi címe nem ismeretes, akkor kérem megadni a személyigazolványszámától elkezdve mindent.- ezt megint nem fogják kiadni.)

Azt mondták naív vagyok, de hiszem, hogy ebből van kiskapu. Ami biztos, fenti hivatkozással, levelezéssel, iratbekéréssel, lehet időt nyerni.
Illetve ilyen 22-es csapdájával bennmaradni a helyzetben.

Közben meg ki kell találni, hogy lehet levállni.

levengyuláné 2011.07.21. 10:27:49

Még tart a küzdelem...
A szolgáltató nem akar együttműködni, ma is járt bent a 10 családból egy. A főfogyasztó továbbra sem elérhető, a tartozása összegét sem sikerült megtudnunk. A nekik (edf Démász) írt leveleimre nem válaszolnak, a szerződésben sem áll, hogy nekem bármilyen kapcsolatban kellene lennem a főfogyasztóval,és ennél a pontnál kértem ügyvédi segítséget.
A leválási lehetőség keresése folyik.

adren 2011.07.21. 14:52:45

@Gastroger
Nem, ugy ertem hogy a szolgaltatonak kotelessege tudatni a fogyasztoval szerzodes szerint hogy almerorol van szo.

Ha ez nem szerepel hivatalos iratokban akkor nagy valoszinuseggel tamadhato az eljaras.
(un a szamlakon is ott kell lennie hivatalosan hogy az .. szamu ALmero).

Amikor megveszed a tanyat nem kell elkerned a regi szerzodeseket, hiszen uj tulajdonoskent kotelessege a szolgaltatonak uj szerzodes kotni.

Ehhez nem kell a fomerossel semmilyen kapcsolatban lenni, hiszen a jogi kapcsolat a szolgaltatotol jon akinek kotelessege a megfelelo tajekoztatas a szerzodesben. (kb mintha lakasnal elhallgatnad hogy csopog a csap mondjuk)

Ha az alfogyasztoi statusz el lett hallgatva akkor semmis a szerzodes. Mondjuk ez valoban nem megoldas mert nem lesz aram, de szerintem itt valljuk be a gyakorlatban 3 megoldas johet csak szoba:
1. osszedobjak a fomero tartozasat (eleg kockazatos hiszen ha most volt akkor a jovoben miert ne tartozzon)
2. allami segitseggel vagy anelkul direkt vezeteket csinalnak maguknak es un fomerokke valnak
3. alternativ es szolgaltatotol fuggetlen aramellatas (napelem, szelkerek, generator barmi)

A szolgaltatotol rovid tavon egyik megoldas sem fog jonni, max a per, hogy nem engedik kikapcsolni az aramot az almerore valo hivatkozassal, mert az szerzodesben nem rogzitett. Viszont hamar lehet uj szerzodest nyitni :-), amihez az esetleges tevedes javitasa miatt gyorsan nyulni is fognak. Max a perrel az eddigi tartozast benyeli a szolgaltato. De ugye itt marad minden a regiben, csak kezdodik a kor 1 honap mulva ujra, most mar megtamadhatatlanul.

Direkt kabelezesre nem fog a szolgaltato beruhazni erre sztem perrel is keves az esely.

adren 2011.07.21. 14:58:57

Na ezert fontos a szerzodes pontos olvasasa az ugyved altal. Ha nincs benne hivatkozas hogy almerorol van szo akkor lehet minimalis idot nyerni azzal hogy semmis a kikapcsolas is.

Sajnalom a post irojat, hogy valoszinuleg ezzel azonban a gondja hosszu tavon nem oldodik meg.

A szolgaltato (vagy inkabb a fafeju ugyintezo) valoszinuleg csak ugyvedi megkeresesre fog erdemben reagalni. Tipikus fejet a homokba. Arra kell torekedni hogy minden bejelentett panasz es megkereses hivatalosan akar jegyzokonyvben is rogzitve legyen, hogy a fogyasztok nem ultek az un seggukon, hanem aktivan resztvettek a problema megoldasahoz. Erre ugyanis a perben konnyen lehet hivatkozni.

Gastroger 2011.07.21. 23:08:42

@adren: akkor annyira hülye mégse vagyok, és ameddig ez szépen elhúzódik, addig a posztoló ugye használhatja az áramot.

levengyuláné 2011.07.22. 15:06:07

Némi haladékot kaptunk, és tárgyalásokba kívánnak velünk lépni.

levengyuláné 2011.07.22. 15:06:07

Némi haladékot kaptunk, és tárgyalásokba kívánnak velünk lépni.

svinjahond 2011.08.02. 19:14:56

Ötlet: ÖNBÍRÁSKODÁS!
(minden más csak félmegoldás.) :D

adren 2011.08.08. 20:16:14

A haladek az jo. Minel tovabb kell huzni.

Bar tovabbra sem ertem, hogy mi alapjan jonnek/jottek a Demasztol a csekkek es a szamla ha nem tortent a ket fel kozott szerzodes az atjelenteskor. Az un. szerzodesi kotelezettseg (es a tajekoztatasi is) ilyen esetben, ha jol sejtem a szolgaltatonak torvenyileg is kotelezo, vagyis ha nalatok veletlenul el is kavarodott, naluk meg kell lennie az eredeti peldanynak (mindig masodpeldanyt kap a szerzodo). Erre siman lehet hivatkozni.

mohopasi 2011.08.10. 09:19:46

@Vladimir Harkonnen: Hát itt a bibi... Hogy egy cég sunnyog, pedig jogos a követelése... Szánalom, komolyan.
süti beállítások módosítása