Tékozló Homár

Számlaellenőrzés az Ikeában

2011.07.20. 10:42 | jackyll | 119 komment

Határozott fellépéssel bármit el lehet érni. Miklósnak az Ikeában nem volt hangulata számlát ellenőrizni a biztonsági őrrel:

Tegnap vásároltam az IKEÁban. Teljes megdöbbenésemre a pénztártól való távozás után hozzám lépett egy udvarias biztonsági őr aki kérte hogy mutassam meg neki a blokkomat mert számlaellenőrzést szeretne végezni rajtam. Első meglepetésből felocsúdva közöltem vele hogy az árut kifizettem a pénztárban a blokk az enyém ahhoz neki semmi köze. Megfordultam és ott hagytam a meglepett őrt, aki annyit tudott még mondani hogy:  végül is igy is lehet. viszlát.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.lll. 2011.07.20. 10:44:52

elképesztő,skandallum

mark87 2011.07.20. 10:45:04

Gratulálok, ügyes kis fóka vagy... Szoktak ilyet, és kábé 5 mp túlélni. Borzasztó lett volna... hüpp

DaM 2011.07.20. 10:45:18

kemény voltál Csoki!

Dr. Kix 2011.07.20. 10:47:37

Én csak annyit akarok hozzáfűzni, hogy amikor idejöttünk a Kárpát-medencébe, a románok ellopták a lovainkat.

ui: Miklósnak igaza volt. Leszokhatnának a felesleges zaklatásról.

Taurusz 2011.07.20. 10:47:38

"számlaellenőrzést szeretne végezni rajtam." Mégis hogy? Rááll a fejemre?

Ákos81 2011.07.20. 10:47:55

Kedves post író, Ön egy Paraszt nagy P-vel! Miért fáj Önnek, ha más próbálja végezni a munkáját? Ha ki tetszett fizetni az árút, miért baj, ha rátekint 2 perc alatt a biztonsági őr? És Ön erre ilyen hihetetlenül büszke, hát gratulálni tudok Önnek!

mark87 2011.07.20. 10:48:11

Szerintem irány a Fogyasztóvédelem és az Egyenlő Bánásmód Hivatala is, hiszen mástól még biztos sosem kértek ilyet. Ezért posztot írni is egy vicc....

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 10:48:31

jackyll- ennyire uborkaszezon van ez már nem is poszt, csak térfoglaló költemény:))

mark87 2011.07.20. 10:50:31

@Kix: K*rvára nem felesleges, sokan játszanak olyat, hogy egy nagyobb csomagba (pl egy szekrény kartondbozoába) kisebb cuccokat elrejtenek, kivisznek. Ha nincs rejtegetni valója, mitől fáj neki az az 5 másodperc, amíg ránéz a bevásárlókocsira és a blokkra? És főleg miért kell ezt paraszt stílusban tenni, amikor az őr is a munkáját végzi, úgy jár el, ahogy azt mondják neki (ráadásul nem is bkv-s bizt.őr stílusban lépett oda a posztíró elmondása szeint). Szóval kedves Miklós, irány a Taplótabló...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 10:53:31

@mark87: pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el !! akkor ne is ellenőrizgessen egy biztonsági őr,főleg ne a pénztáros munkáját ,hogy jól blokkolt e, Miklós kifizette távozhat!! :)

Dr. Kix 2011.07.20. 10:55:38

@mark87: A szúrópróbaszerű ellenőrzés felesleges (szerintem) és jogtalan (ez tény).

Előbbin lehet vitatkozni (de felesleges, szerintem), utóbbin nem.

mark87 2011.07.20. 10:56:11

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Az üzlet területén jogosult ellenőrizni az őr (persze ha ki van írva). Ez megvan a madaras tescoban is pl... De még mindig azt nem értem, hogy ha nem lopott el semmit, akkor 5 mp az egész, miért kell gyökér módon reagálni azzal szemben, aki normális stílusban kért valamit.

vizoo 2011.07.20. 10:58:31

@Kix: Akkor lenne jogtalan, ha köteleznének rá, és mondjuk nem engedne tovább sétálni. A poszt alapján az őr kérte, hogy szeretne ellenőrizni. Ezt meg lehet ám tagadni normális stílusban is.

mark87 2011.07.20. 10:58:35

@Kix:
Ha ki van írva a boltban (üzletben) a bejáratnál, hogy ez megtörténhet akkor nem hinném, hogy jogtalan, hiszen a belépéssel elfogadod a vásárlási feltételeket.
Egyébként meg lehet sértődni a szúrópróbán, csak tényleg nem értem a posztoló bunkó stílusát... Ha még az őr visszaszövegelt volna tapló stílusban, vagy kapásból úgy lép oda, hogy "na pakolj ki te paraszt", akkor meg is értem. De így ez sztem nem ért meg egy posztot...

HobbiFutó 2011.07.20. 10:59:27

Kezdem úgy érezni, hogy ez a blog már nem a vásárlókat/fogyasztókat/előfizetőket ért VALÓDI kellemetlenségekről és sérelmekről szól, hanem arról, hogy a T. vásárló/fogyasztó/előfizető mekkora tapló.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:00:51

@mark87: nagyon nagy kedvem lenne ezen vitatkozni,de feleslegesnek tartom, de véleményem szerint a pénztár utáni részen már ne ellenőrizgessen főleg ne a számlát, nem hiszem , hogy egy biztonsági őrnek érteni kell az Ikea számlázását és erre ő lenne a legalkalmasabb személy,mivel általában egy külsős cég,tehát az Ikeához és annak számlájához semmi köze,ha meg azt tapasztalta,hogy a vásárló rejtegetne valamit kisérje be az erre kialakitot irodába, szerintem ez nincs benne a munkaköri leirásába, hogy a a fizetés után zaklassa a vevőket :))

mark87 2011.07.20. 11:02:23

@vizoo: Ennyi gyerekek, ez a lényeg! ;)

mark87 2011.07.20. 11:03:56

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
A fizetés után tudja csak ellenőrizni, hogy mindent kifizetett-e, ami a kosarában maradt. Ha pl vlaamit nem pakolt ki és azon nincs lopásgátló, azt hogy tudná a fizetés és számlaírás előtt ellenőrizni? A vita ennek fényében felesleges, főleg, hogy az én legnagyobb gondom még mindig a posztoló parasztsága és nem az, hogy jogosan jár-e el az őr... :))) szép napot! :)

DaM 2011.07.20. 11:06:27

Az empátia nagy erény, csak ritkaságszámba megy. Hátha pár sor viszont segít az ilyen esetekben közreműködő emberré tenni párakat.

Szóval az van, hogy sajnos a lopást néha a legváratlanabb helyeken és személyek követik el. Esetünkben pl. úgy tudom, nincs csipogó kapu, ami riasztana. Vannak viszont pénztárosok, akik szeretnek fizetéskiegészítést "eszközölni" magunkak. Erre módszer, hogy bevonja a havert/rokont, aki vásárol, de persze csak pár tételt ütnek be a gépbe, aztán nagy értékkel távoznak. Utána már csak el kell passzolni vagy saját használatra vinni a cuccot, a nyereségen megosztozni 2 embernek.

És a legjobb, hogy a nagyeszűek ezt csipogós helyeken (pl. Tecsó, stb.) is megpróbálják, csak ott könnyebb utolérni őket, mert a kiminuszolt tételek megnövekedett száma utal(hat) rá.

Ha nem értesz egyet azzal, hogy egyesek így nyúlják mások zsebeit, akkor ha van egy pillanatnyi időd és szépen kérnek, szerintem segítsd a vagyonőr munkáját. Ez persze a amgánvéleményem.

LeifEriksson 2011.07.20. 11:07:22

Én meg csak annyit akarok hozzáfűzni, hogy szombaton jártam az első olyan Ikeában, ami Svédországon kívül nyílt meg. Ennek is annyi köze van bármihez, mint a posztnak.

Ja, és a slependeni Ikea jó kis hely.

elwood 2011.07.20. 11:07:39

- Tibi legyél velük kemény.
- Kemény leszek bazdmeg, kőkemény

Koholmány 2011.07.20. 11:09:30

Én ezt sem értem, lehet másik párhuzamos világba csöppentem. Udvariasan megkérik egy szerintem 1,5 percnél nem hosszabb procedúrára, és paraszt-lekezelő módon szarik rá az ember.
Vissza akarok térni az én univerzumomban, ahol ilyen nincs!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:09:43

@mark87: az hogy mindent kifizetett é, a pénztáros dolga ellenőrizni,fel is állnak általában és megnézik a kosarat,vagy sok helyen tükör van felszerelve erre a célra, nem tartom parasztságnak azt ,hogy a vevő tájékoztatta a biztonsági őrt a jogairól,fizettte távozhat,és ebben ne akadályozza meg senki, ha az őr egyetértett azzal, hogy távozhat ő sem volt biztos abban hogy jogosan állitotta meg Miklóst, a tényleges leirásból nem derül ki , hogy a vevő durván vagy lekezelően bánt volna az őrrel csak az,tájékoztatta a jogairól :))

tutikáosz 2011.07.20. 11:11:22

Én ugyanezt csináltam, amikor egyszer a táskámba akartak "belekukkantani" (nem IKEÁ-ban). Azt javasoltam, hogy a becsületes vevők zaklatásánál kifinomultabb módszerekkel próbálják meg felderíteni a bolti lopásokat.

Dr. Kix 2011.07.20. 11:11:22

@vizoo: Annyit mondott, hogy a blokk és az áru az övé, az őrnek ehhez nincs köze. Ezt el lehet ám mondani normális stílusban is, és semmi sem utal arra, hogy ez máshogy történt. Persze ettől lehet taplónak ítélni Mikóst - sőt lehet, hogy az is volt- , ezzel nem vitatkozom. Én nem húzom rá azért ezt a lepedőt.

@mark87: Ezt, a "ha ki van írva, akkor lehet..." dolgot már legalább 50 helyen a homáron kiveséztük. Törvényeket copy-pasteltünk és elemezgettük, anno. A végeredmény az lett, hogy hiába van kiírva, attól az még nem kötelező rád nézve.

mark87 2011.07.20. 11:14:18

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Ahogy DaM kommenttárs is írta, ezzel nemcsak a vevőt ellenőrzik, és nem feltétlenül őt nézik tolvajnak, a pénztárosok játéka is ezáltal válik ellenőrizhetővé (gondolom a pénztáros felett lógó kamera "hatékonyságát" nem kell ecsetelnem, igencsak kijátszható).
A posztoló stílusa pedig az írás tömörségéből, és a válasz "idézéséből" erősen kiérezhető... ;)

elwood 2011.07.20. 11:16:40

a poszter következő számlájába a lopások ára is be lesz építve, de mégiscsak jobb öntudatosabban fizetni többet

mark87 2011.07.20. 11:17:02

@Kix: értem. akkor a megoldás az, hogy nincs ellenőrzés és ha sikerül jól eldugnom a cuccot (amiről bent fél perc alatt le lehet szedni a lopásgátlót, ami ráadásul az ikeában nincs is), akkor azt szabadon vihetem... vagy bármikor kivihetek 5 egyforma dolgot, amiből a kasszás csak egyet számláz le, majd odakint másnap pedig lefelezzük. Mindezt azért, mert a pofátlan őr 5 mp erejéig rá akart volna nézni a kosár és a blokk tartalmára...
jaj!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:19:28

@mark87: azért mert a tényekre alapozva irt egy emailt a homárnak, nem huzta el 2 oldalas mesébe,még nem biztos ,hogy ott bunkó is volt,mivel az őr viszláttal köszönt ,igy azt is el tudom képzelni,a vevő elköszönt az őrtől,de nem irta bele ebbe a kis szösszenetbe, a hangsúlyt nem tudjuk max elképzelni,de kérjünk róla videót és kiderül ki milyen volt az adott szituációban,de ne itéljük el Miklost csak azért mert nem hagyta magát korlátozni:)))

mark87 2011.07.20. 11:20:36

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Miért, akarta valaki korlátozni? Visszatartották? Aligha... ha már kukackoskodunk :)))

Dr. Kix 2011.07.20. 11:21:02

@mark87: Úgy kell kialakítani az ellenőrzést, hogy ne legyen szükség a jogtalan blokk-nézegetésre. Ennyi. Egyes láncok ezt már megoldották, lehetne tőlük tanulni.

A többi meg csak bullshit, amit a számba akarsz adni, de én nem mondtam ilyet.

Tomtomnemtom 2011.07.20. 11:21:47

Praktikerben volt hasonló eset, őr 20mp alatt végignézte a számlát, sőt ott a csipogót is ő szedte le nem a pénztáros. Ezzel a csipogós trükk kizárva, hacsak nem vonod be az őrt is az okosságba :-)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:23:14

@mark87: már irtam a pénztártól valo...... tehát ha az őr megállitotta korlátozta a mozgásában,hogy elhagyja az üzletet:)) gondolom nem futtában beszélgettek a kocsi meg gurult :)))

__tom_ 2011.07.20. 11:25:59

én baumaxban voltam a hétvégén, szintén odalépett az őr, és megnézte a számla alapján, hogy annyi bigyó van-e nálunk, amennyi a számlán volt. Kb. 40 mp-be került, fel is véste valami papírra, lehet valami normát kell teljesíteniük újabban.
a durva az egészben, hogy túléltem, mi több, meg se aláztak.

deakdzso (törölt) 2011.07.20. 11:26:05

Ez nevetséges... a posztoló még ki is hangsúlyozza, hogy udvarias volt a biztonsági őr, erre ő bemutatkozott, mint a nagy bunkó paraszt...
Posztot írni érdekes módon volt ideje... sajnos annyi esze már nem, hogy rájöjjön ezzel csak magát röhögteti

mark87 2011.07.20. 11:26:50

Jól van gyerekek, feladom. Amúgy sem vagyok túl biztonsági őr barát, de akkor sem értem ezt a nagy felháborodást. Nem a fogyasztóvédelmi jogsértések netovábbja ez a poszt, megkérték valamire, nem tette, pont. Eztuán semmi olyan nem történt, amitől ez olyan haj de nagy sztori lenne... tehát a poszt nálam még mindig a felesleges kategória, a posztoló meg (még ha csak vélem is, hogy bunkó volt), hiperérzékeny, és valószínűleg azért fog majd írni, ha a McDonald's.-ban nem kért jeget a kólába, mégis kapott...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:31:58

Az a baj (szerintem) ezekkel az ellenőrzésekkel, hogy érzékenyek lettünk: Bkv ellenőr,biztonsági őr, rendőr stb.. mindenki mindenhol ellenőriz, feljebb már nem is megyek mint apeh vagy politika, s valjuk be őszintén a tökünk tele van már azzal hogy mindig- mindenki- mindenhol ellenőriz. Meleg van ,idegesek vagyunk,s van akinél már egy kis esemény is kiváltja a tiltakozás jeleit, elég ha többször néz rám egy őr a boltba már ideges leszek, pedig okom nincs rá,elég ha rendőrt látok már idegesen nézem az ővem be van e kapcsolva stb...

Stresszesen élünk, nem kell ezt még fokozni is :))

nyomi 2011.07.20. 11:43:00

@mark87: Penztaros sokkal konnyebben el tudja ezt intezni. Es mivel az arut athuzza a szalag felett, akar beirva, es torolve a penztargepbol, nem fog csipogni. A penztarosokat jobbara kameraval figyelik, es nem in medias res csapnak le ra, hanem visszanezik a felveteleket, amikor tarazott /izgalmas melo :D/. Mivel en nem lopok, hagyom, hogy megnezzen, jobbara akkor szakad el a cerna, amikor a hatizsakomra kivancsi, mert abban meg maig harcolo japan alakulat is van az anktartiszrol, es nem kivanom, hogy nezesgesse.

frikk 2011.07.20. 11:48:18

@tutikáosz: Nekünk pedig az Ikeában szeretnének folyton a táskánkba bekukkantani, mikor teszem azt csak az étteremben ettünk valamit, és nem vásároltunk semmit.

isti77 2011.07.20. 11:50:54

A rendőrnek is szoktad mondani, hogy "vagy megbüntet, vagy letol, a kettő együtt nem megy"?

CBF 2011.07.20. 11:53:18

Egyre keményebb vagy Frisco!

Ja, egyre...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.20. 11:55:32

Ha csak a számlát ellenőrzi, nem néz bele a táskába, nem tudja a bolti lopást leleplezni. Ezzel csak a pénztáros trükközését tudja leleplezni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.20. 11:56:44

Ja, és ezért nem szabad udvariasnak lennie egy biztonsági őrnek, mert nem veszik komolyan.

vernarancs 2011.07.20. 11:57:24

Az ellenorzes nem csak a lopkovicok miatt van hanem a kasszast is ellenorzik, hogy jol utott-e mindent. Az or volt a bena, hogy nem tartotta vissza a poszt-tolot.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.20. 11:59:10

Sün mondá : Dél van

Harangszó, Hírek Időjárás, Sport :))

Rosszindulatú Vászka 2011.07.20. 12:04:38

Itt valami nem stimmol. Nem-e tegezte-e az őr Miklóst? Merha nem, akkor az csak ez eremu-banda tagja lehetett. Mint abba a Capek novellába a kollégaurazók.

Ork meg nem szerv, csak ne turkásszon más cuccaiban meg bizonylataiban. Én se szeretem az ijesmit.

tutikáosz 2011.07.20. 12:06:50

@frikk: Talán próbálnak elüldözni, mert nem "veszel" semmit? Előbb-utóbb csak sikerül.

Jemi 2011.07.20. 12:11:00

én new yorkerben jártam úgy (vörösmarty tér) hogy kifele menet becsipogtam, és az összes a táskámban lévő ruhámat (edzésre mentem) egyesével átnézte a biztonsági őr majd a személyzet az eladótérben.
írtam is a new yorkernek, hogy szerintem tök dühítő, hogy életemben nem loptam, és nem is tudom elképzelni, hogy ha még vásárolni sem szoktam ott, hogy egyáltalán mit akarnék onnan ellopni, erre azt irták vissza, hogy szerintük tök jogos, hogy az őr átnézte a cuccaimat na meg a személyzet is utána, és szerintük én vagyok a paraszt.
én meg kifejtettem nekik, hogy bizonyára van olyan üzlet ahol másképp gondolják, és szívesebben hagyom ott én is a pénzem.

2011.07.20. 12:19:35

elég vicc... főleg ha még házhoz szállítást is kérsz :S

www.kuponvilag.hu/budapest/?a_aid=janicsar

cicmen (törölt) 2011.07.20. 12:28:11

hozzám lépett egy udvarias biztonsági őr

Én már ezért felrúgtam volna! Mi az, hogy hozzám lép! :)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.07.20. 12:35:24

Ilyeneken csak az húzza fel magát, aki sántikál valamiben.
Szóval...

cicmen (törölt) 2011.07.20. 12:35:24

@Jemi: Na várjunk csak! Becsipogtál! Nem írtad, hogy mitől! Ha csipog, akkor neked is jobb, ha megnézik. A barátnőm egyszer egy félig levő parfümmel csipogott be. Korrektül megkeresték, aztán elnézést kértek.

Harlequin 2011.07.20. 12:36:03

"Ezért tart itt az ország" volt már?

cicmen (törölt) 2011.07.20. 12:39:20

@Harlequin: És hogy be kell fújni WD-40-nel?

É2I 2011.07.20. 12:49:05

@Ákos81: Azért vazzeg, mert egy biztonsági ork egy nulla ilyen esetben. Semmi joga bárkit is zaklatni, arra a "két" percre is feltartani. Ugyanis nem hatóság. Azt max az idióta multi gondolja, hogy így ellenőrizheti az eladóit, de nem.

Posztolónak: Végre egy talpraesett ember! Grat!

Jemi 2011.07.20. 12:50:36

cicmen: a decatlonban vásárolt edzőnadrágba van belevarva egy biztonsági csík(?) és azért.. de megismerkedett mki a törülközőmmel, a toppommal, a nadrágommal a cipőmmel..
de nálam a probléma ott volt, hogy eleve úgy kezeltek mintha loptam volna, és nem pedig úgy, hogy na biztos lehet nálam vmi amitől becsipog (mint pl zarában)

Jofiu 2011.07.20. 12:57:13

Az a baj, hogy hozzaszoktatok itt sokan a szopatashoz, es mar hianyozna. Az, hogy ugy oldjak meg problemas eseteket, adminisztraciot, amihez a vasarlonak semmi koze, hogy a vasarlot tartjak fel kicsit.
Csak kicsit, ez igaz, de foloslegesen, es nem egyszer.
Mint pl. mikor az Elektroizeben (az egyikben, mar nem emlekszem a nevere), miutan az elado elbeszelget velem a mar korabban kivalasztott elektromos fogkeferol es mennek fizetni megker, hogy faradjak vele, beuti a cuccot a gepebe az uzlet tulvegen, majd ad egy kupont amivel faradjak a penztarhoz. A penztarban a masik gepbe ujra beutik, bevezetik a kupont is, fizetes (ami mellesleg masik feltarto ero, mert be kell tarcsazni es varni). Persze a garanciat azt kulon kell intezni. Es akkor meg esetleg a biztonsagi or is ellenorizi a blokkot? Hat tudjak mijuket rangassak, ne engem. Mikor kesobb par DVD-t akartam venni, nem is szoltam eladohoz, o futott utanam, hogy menjek vissza beutni a cuccot a gepebe, meg akartak ismetleni velem a folosleges(!) hercehurcat otthagytam a sracnak a kosarat inkabb. Nem tudott ertelmes magyarazatot adni, hogy ez mire kell, csak azt, hogy a fonok utasitasa. Hat udv a fonoknek, viszlat.
Persze, aprosag, de nagyon raszoktak sok helyen, hogy a vasarlot terhelik a penztarosok ellenorzesevel (Ikea) vagy az eladok hatekonysaganak osztonzesevel (Elektroize). Nem jo tendencia. Az elado nem, hogy konnyitene a vasarlast, hanem akadalyozza.
Mas, de hasonlo tendencia, mikor legutobb laptopot vettem Elektroworldben. Elszoktam a hosszas adminisztracioktol, ezert erdekes volt a tapasztalat. Kivalasztott gepet megfog, de nem a kasszahoz megy, hanem egy eladohoz, aki beszkenneli, ad ket papirt. Azzal penztarhoz, ahol fizet, kartyas fizetes, ezert egy bankpapir alair, osszefuz blokkal, eltesz, bankpapir masik peldany osszetuz blokk masik peldannyal es alairt lepecsetelt elado papirjaval, visszaad, amivel faradjak arukiadohoz. Arukiado papir elvesz, masik papirral osszevet, lepecsetel, alair, viszlat, koszonjuk. Kerdezem garancia? (ha nem kerdezek ra elengednek nelkule) Faradjak az ugyfelszolgalathoz, ujabb papir, ujabb pecset. Ha meg ezek utan jonne egy biztonsagi ellenor ellenorizni, az lenne csak a szep. Van ahol ezt csomagmegorzovel es annak cetlijevel/kulcsaval spekelik meg. Egyenkent ez mind semmi, de osszesen mar nem.
Tudom, hogy lenne meg peldam, nem egy, de nem jut eszembe.
Foloslegesen ugraltatnak titeket aprosagok miatt, sokszor, es meg tapsikoltok is neki.
Vettem kulfoldon laptopot: kivalaszt, odamegy penztarhoz (van ahol az or odaviszi nekem), kartyasan fizet 3 mp alatt, egy darab(!) sajtpapirt kinyomtat es kisetal. A papir egyben blokk, banki kivonat, garancia.

50peregy4 2011.07.20. 12:57:46

Küldenék a poszt tolónak egy talicska merev kozák f@szt.Mekkora pöts.

mark87 2011.07.20. 13:07:43

@É2I: te meg a másik gyökér vagy, mert a -még a posztoló szerint is udvarias- bizt.őrt kapásból leorkozod, csak azért, mert a munkakörében jószerével akadnak taplók is. szóval neked is gratulálok, tirpák. vagy inkább ork?

Valaki más 2011.07.20. 13:30:47

Ritka nagy paraszt a Poszt Toló.
És ezzel még dicsekszik is...

tocibacsi 2011.07.20. 13:50:33

Egy időben divat volt a hiperekben a kijáratnél beletúrni az ügyfél cuccába, hátha lopott valamit... mostanra leszoktak róla, alapos gyanú nélkül - amit persze bizonyítani is kell tudni - nem tehetik meg... Úgy 6 éve csajom táskájába akart beletúrni egy kopasz, akit énis el tudtam hajtani annyival, hogy "ugye tudja milyen következménye van, ha nem talál semmit?!" - mutattam az egyik bejáratnál ácsingózó sünökre...

ggaborx 2011.07.20. 13:57:05

Most komolyan tényleg ennyi birka él ebben az országban, hogy bárki akarja nyírni csak úgy hagyja magát?

Ébresztő! Kurvára dühít, hogy a fenti egyetemes álláspont - ti.: hagyni kell magunkat mindig - miatt gondolják azt, hogy velünk bármit meg lehet tenni. És bazdmeg igazuk is van. Ha mindenki röhögve elküldené a faszba az ilyen zaklatókat, akkor talán holnap-holnapután eszükbe sem jutna ilyesmi. De nem bazdmeg, itt még helyeselnek is. Komolyan mondom faszkalapok, holnaptól olyan szúrópróba kéne, hogy 100-ból 1 vásárlót mindig megvégbéltükröznek, hátha oda rejtetett valamit. Ezt kiírnák a falra és ti meg bégetnétek hozzá vidáman.

A posztolónak gratulálok, a többiek meg jobb lenne, ha példát vennének róla.

elwood 2011.07.20. 14:16:28

@ggaborx: "De nem bazdmeg, itt még helyeselnek is. Komolyan mondom faszkalapok, holnaptól olyan szúrópróba kéne, hogy 100-ból 1 vásárlót mindig megvégbéltükröznek"

hát ha neked egyforma élvezetet jelent egy 15 másodperces számlaellenőrzés, meg egy végbéltükrözés, akkor mondd ezt el az őrnek, és biztos lesz olyan aki szívesen segít

KecskeDotyi 2011.07.20. 14:20:26

@É2I: Remélem egyszer azért üt el valami, mert elfelejtettek 2 percre feltartani és pont rosszkor lépsz az útra.

ggaborx 2011.07.20. 14:27:09

@elwood: Látom érted a lényeget. Kurvára nem számít, hogy mivel tartanak fel és mennyi ideig. A lényeg, hogy feltartanak vagy sem? Neked nem számít a 15mp, másnak nem számít a 15 perc és így tovább. Hol húznád meg a határt? Neked a 15 perc már sok? Másnak nem sok, így te leszel a tapló paraszt. Értsd meg, hogy nem az idő számít! Az a lényeg, hogy zaklatnak-e vagy sem?

Egyébként meg az áruház csak pénzért ad akár egy apró szöget is a vásárlónak, így a vásárlónak miért kellene ingyen adnia akár csak 1mp-et is az életéből? Persze ha a csekély idő miatt rinyálóknak azt mondom, hogy egy apró, csekély kis szöget hozok el ingyen, akkor pont ők azok, akik a legfelháborodottabban ordítják, hogy az is lopás, mindegy, hogy mennyibe kerül! Konklúzió: ez is zaklatás, mindegy mennyi idő!

Gastroger 2011.07.20. 14:37:01

"Teljes megdöbbenésemre a pénztártól való távozás után hozzám lépett egy udvarias biztonsági őr "
"igy is lehet. viszlát."

Bazmeg posztoló te most dicsekszel, hogy milyen kemény vagy (anyáddal élsz, és macskád is van), vagy dícséred a biztonsági őrt, hogy udvarias volt ("így is lehet").
Akkor meg te miért voltál prosztó hozzá, gondolom a munkáját végezte amit kiadtak neki.

Fejhallgató volt-e a füleden? Meg BKV-s vagy-e? Mert akkor megértem.

Hátbazz poszter... Este meg majd ha rövidgatyásan atlétartikósan leveszed a flip-flop papucsod, írjál már egy posztot a homárra arra is, hogy a lábujjaid közé tangaként becsípődött fehér zokni feltörte a nagylábujjadat.

gkc 2011.07.20. 14:49:13

Mindig is azt gondoltam, hogy túl nálunk sok a biztonsági őr. Már itt a homáron is túlsúlyban vannak...

Szarazkoro 2011.07.20. 14:56:37

Kedveseim, ha zaklat az a baj, ha nem akkor meg az... Na!

Jofiu 2011.07.20. 15:04:23

"Foloslegesen ugraltatnak titeket aprosagok miatt, sokszor, es meg tapsikoltok is neki."
Plusz leszoljatok aki ezt nem hajlando elfogadni.

Sok kellemes felesleges ugraltatast. Valjek egeszsegetekre.

Otletek, amik javitananak a kozerzeten:
Javasolni kellene a rendoroknek a metro mozgolepcsokon, zebrakon, jardan rutinszeruen elkovetett ellenorzest, csak hogy ki lehessen szurni a korozott egyeneket.
Vegul is csak fel perc az egesz, barki kibirja azt, kiveve a vinnyogo trollokat.
A BKV-nak is ellenoriznie kellene mindenki csomagjat, nincs e benne masokra veszelyes anyag amit nem szabad felvinni a buszra. Mindenki erdeke es csak masodpercek kerdese.
Meg ki kellene szurni a potencialis tolvajokat mar az aruhaz bejaratanal azzal, hogy atvizsgaljak mindenki penztarcajat. Akinek nincs penze, az gyanus es kovetni kell. Bankkartyahoz max 2 napos szamlakivonatot kell beszerezni, az manapsag percek kerdese. Senki nem mondhatja, hogy ez az egesz nem jogos es kibirhatatlanul feltartja, csak az atletatrikos luzerek.
Ugyanigy veletlenszeru motozas utcan, tiltott szerek es fegyverek utan. Hamar megvan, senki nem halt meg bele motozasba! Aki panaszkodik az taho.
A forgalombaallasi engedelyt is be kellene vezetni minden jarmure amit minden elindulas elott a korzeti kapitanysag allit ki. Ellenorizendo, hogy minden rendben az autoval. Par perc az egesz, nem nagy ugy.

A sor vegtelen, haszna megvan, es rendes ember nem panaszkodik.

KecskeDotyi 2011.07.20. 15:13:02

@Jofiu: Te rokona vagy annak a gyagyásnak a pizzás posztból?

Bakter 2011.07.20. 15:36:29

- Jónapot kívánok! Elnézést, láthatnám a számláját?
- Üdvözlöm, tessék parancsolni!
- Köszönöm, viszontlátásra!
- Viszontlátásra!

A történetben ennyi volt. De a barommagyarnak ezt hiába is mondom.

TH 2011.07.20. 15:37:25

Pár éve még mindenki durván fel volt háborodva ilyen posztoknál, hogy a biztonsági őrök mit abajgatják a jónépet. Most meg azon megy a felháborodás, ha valaki nem szereti, hogy tolvajnak nézik. Tényleg durva. Pedig a posztoló nincs egyedül, én is utálom, ha azt gondolják, hogy lopok. A pénztárost se az én blokkomon keresztül ellenőrizgessék. Oldják meg.

esef 2011.07.20. 15:41:09

@mark87:
azért, mert amikor másfél méteres a számla/nyugta, akkor a fenének van kedve még 1x tételesen végignyalni...

esef 2011.07.20. 15:43:20

emlékeztek a frankfurti csöcsörészős posztra? most eszembe jutott. ott is ellenőriztek :)

DaM 2011.07.20. 15:45:55

Na ja. Az "oldd meg magad" korban élünk idehaza. Múltkor egy szerencsétlen ismerősöm meséli, hogy így járt. Allergia, folyik a taknya. Van nála zsepi, de ezt nem tudod kiszámolni. Akihez odament, hogy segítségét (1 zsepi) kérje, elhajtotta a búsba, mert ki nem szarja le a másikat? Ne rabold a drága időmet. A legjobb eredménye 1.5 másodperc figyelem volt, amivel pont eddig tudta elmondani a történetét: "bocsásson meg egy pillanatra, tudna segíteni.." itt már jött a "nincs apróm" és eliszkolás. Pedig nem dokkmunkás, irodai dolgozó, igaz nem ing-nyakkendő - biztos ez volt a baj.

Ha valaki köcsög és erőszakosan akar rávenni valamire, hát kapja befelé. Nade egy jólnevelt kérésre miért kell rögtön azt hinni, hogy most akkor te vagy a Jani, megmutatod milyen kemény vagy, meg oldd meg a bajodat magadnak.. hát bravó.

DaM 2011.07.20. 15:49:04

@esef: az ilyeneket ritkán állítják meg. egyrészt mert tudják, hogy sikernek minimális az esélye még az empatikusabb emberek esetében is. Másrészt mert a fentemlített lopási technikát ritkán művelik úgy, hogy fél tonna vackot beblokkolnak, csak hogy pár darab egyebet lenyúljanak. Akkor inkább 4-5 tételt blokkolnak, aztán 2-3 nagyértékűt elcsencselnek rajta. Logiqss.

DaM 2011.07.20. 16:03:10

És finally: így ellenőriznek blokkot a biztonságiak a szabadság földjén, a Wal-Martnál. :)

www.youtube.com/watch?v=pNkwdkAeQts&feature=related

ggaborx 2011.07.20. 16:08:29

@DaM: Azért ne keverjük már a magánemberek közötti bizalmatlanságot egy magánember és egy cég közötti kapcsolattal. A fenti sztoriban sem azért próbálkozott az őr, mert magánemberként kíváncsi volt. Azt hiszem abban egyetértünk, ha én mennék oda hozzád - vadidegen magánemberként -, hogy mutasd már a számládat, akkor te is fel lennél háborodva, hogy mégis mi közöm hozzá!? És nyilván zaklatásnak vennéd te is.

Érdekes, hogy ha ezt a zaklatást valamely cég alkalmazottja gyakorolja, akkor már természetesnek veszed. Miért?

DaM 2011.07.20. 16:34:01

@ggaborx: asszem értelek, filóztam egy kicsit a felvázolt helyzeten. Magánemberként jössz, elhajtottalak volna. Cégemberként jössz, valószínűleg (pl. tényleg nem egy félméteres blokkal és 2 kocsival vagyok és mondjuk nem is hagytam a vasalót az ingeken) segítettem volna a munkádat.

Sok indokom volna.

1 - a munkádat végzed és jólnevelten kérsz // én is utálom, ha mások úri köcsög kedve miatt nem tudom a munkámat végezni + úgy tanultam, hogy aki illedelmes az megérdemli a figyelmet és a normális hozzáállást

2 - törzsvásárló jelleg vagyok, magyarul ahol valami nem tetszik, oda nem járok többet. ahova meg járok, ott az ő érdekük az én érdekem is - megnyerték a jóindulatomat valamivel, akkor vagyok annyira cuki, hogy megértem a helyzetüket és közreműködő vagyok, így aztán remélhetőleg sokáig megmarad olyannak, amilyennek szeretem

3 - rühellem a tolvajokat, legyen az külsős vagy belsős ember

Talán ez a három fő dolog, miért nem csinálok ügyet abból, ha engem talál meg egy blokkokat csekkoló, _illedelmes_ dolgozó.

DaM 2011.07.20. 16:41:09

@ggaborx: ja és tudod mit? bár nem téríteni akarok, de eddig úgy érzem, számomra kifizetődő volt az empátia az évek során. Eddig még sehol nem szívtam (kopp-kopp), pedig volt garis ügyintézésem sok "durva helyen", pl. edigital, IKEA, Tecso, mosógépszervíz, stb. Volt állami ügyintézésem legalább 3 önkorminál. Tarháló homeless, késes rabló, autós köcsög fronton már közepes az eredményem, de még én vezetek. :)

Szóval nem mondom, hogy egyszerűbb és kényelmesebb az életed, ha tojsz mindenkire, ismered a jogaidat és ennyi. De azt sem hogy igen. Pedig nem. (by Tapper Harley)

Néha rám lehet fogni, hogy balek vagyok, persze, de azért amióta így járok-kelek itthon, több előnyét láttam a viselkedésemnek, mint hátrányát.

ggaborx 2011.07.20. 17:02:22

@DaM: Azt aláírom, hogy számos előnye van a simulékony, szinte mindent eltűrő defenzív magatartásnak. Nyilván így sokkal kevesebb az idegeskedés, a stressz. A gond ezzel csak annyi, hogy ha ez társadalmi szinten jelenlévő többségi magatartás, akkor nagyjából meg lehet tenni bármit bárkivel az országban. Mint tudjuk ez így is van és sajnos mindannyian viseljük a következményeit.

Egyébként a konkrét példánál maradva, az őrnek mindenki nemet mond, akkor ő holnap ugyanúgy őr marad, csak eggyel kevesebb baromságot kell csinálni a munkaideje alatt. Így tehet felteszem a kérdést: nem lehet, hogy többet "segítenél" a nevezett őrnek, ha te sem - és senki sem - mutogatnád a számládat?

konigjanos 2011.07.20. 17:35:13

Vazze, és egy ilyen poszt megjelenik? Akko' ne az írot szapuljátok, hanem aki lehozza. Gratula.

Megint Valaki 2011.07.20. 17:41:03

Még mindig jobb, hogy utólag megy oda mintha követne az egész áruházon át és azt lesné mit csinálsz (mint pl. a helyi Sparban.) Egyébként szerintem sem vészes egy ilyen ellenőrzés. Eddig csak amcsiba csináltak nagy dolgot belőle. Mostmár ezekszerint itthon is.

Kupon Károly 2011.07.20. 18:02:04

Aldiban van számlaellenőrzés?

Eric_Cartman 2011.07.20. 18:14:06

Ez szerintem a vizes hülyegyerek lehetett.

Leone_510 2011.07.20. 18:26:41

ez a posztoló is prosztó :)

Megdobbent 2011.07.20. 19:58:18

En tudom am miklos vezeteknevet, ami nem kabel, hanem:

TOLDI!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.20. 20:42:34

@cicmen: kepes volt a noi klotyoban kifujni egy fel uveg draga parfumot?

Vladimir Harkonnen 2011.07.20. 21:05:15

@isti77: Nem mindenki látott Bujtor filmeket!
:)

Vladimir Harkonnen 2011.07.20. 21:26:40

Az a helyzet, hogy én raktam már távirányítást áruvédelmi kapuba (aminek az adója a bizt. őr szebében volt), hogy lehessen szúrópróba szerűen ellenőrizni bárkit, aki nem tetszik nekik!
Működés:
Jön a csinos nő, mire az őr a távirányítót megnyomja, megszólal a csipogó, és máris lehet csámcsogni a nő táskájában lévő cuccokon!
Kissé bátrabbak kopasz kigyúrtaknál is próbálkozhatnak!

mi nem foglalt még 2011.07.20. 22:59:40

@mark87: 5 másodperc alatt mit tud leellenőrízni?
Ellenőrzéshez tételesen végig kellene menni a számla alapján a tételeken, belenézni a dobozokba, hogy az van e benne aminek kell.
Na ennek lenne értelme csak sok idő.
Én sem engedném neki mert kurvára nincs erre időm.

János34 2011.07.20. 23:20:50

Nem tudom említette-e e már valaki, hogy ez az eljárás nem csak a bolt kárát hivatott minimalizálni.

Ugye ismerős az az eset, hogy a cigók más blokkjával reklamáltak?
Hasonlóképpen, az őr annyit hivatott ellenőrizni, hogy aki távozik, az valóban csak annyival távozik, mint ami a blokkján van, és nem mások kifizetett, szalagról lekapott cuccaival.

Egyébként ezt már a 90-es évek eleje óta csinálják idehaza (amikor a metro áruház bejött hozzánk) és átláthatatlanul sok pénztár került egy légtérbe.
Én az ilyet megköszönni szoktam, mert ami más kára az az én károm is (lehet egyszer).

szubjektiv 2011.07.21. 01:38:20

@mark87: Mi abban a gyökérség, hogy hagyjon békén? Nekem mint vevőnek semmi közöm az üzlet problémáihoz.

Példálóznék a sparral. A rózsadombi üzletben a kutya nem foglalkozik azzal, hogy hány iskolatáskával, egyéb tatyóval mész be, a bevásárlókocsik sokszor tele vannak a vásárló táskáival, kabátjával stb. A pénztárnál sem foglalkozik ezzel senki.
Nyugatinál ugyanez a társaság tart arra alkalmazottat, hogy felcimkézzék azokat a dolgokat a táskádban, amik esetleg ott is kaphatóak, a pénztárnál meg megkérik, hogy emelgesd fel a kocsiból a cuccaidat, hátha épp azok alatt igyekszel kilopni valamit az üzletből.
Tudják, hogy a rózsadombi közönséggel ezt nem tehetik meg, a pestivel meg nyugodtan. Tehát csak ott szórakoznak a vevővel ahol tudják, hogy megtehetik.
Ha egy üzlet nem tudja megoldani, hogy ne lopják meg, anélkül, hogy a vásárlóit zaklassa, akkor húzza le a rolót.
A vevőnek semmi köze ahhoz, hogy nem tudják megoldani, hogy ne keletkezzen hiányuk stb. Ultra röhejes, ahogy bizonyos háztartási üzletláncban követ a biztonsági ember. Agyon van kamerázva az üzlet, de azért csak oson utánad a jóember, hátha valami nagyon trükkös módon zsebre teszed a pelenkát. Többször megkérdeztem már az ilyen szerencsétlenektől, hogy tényleg ennyire érdekli, hogy mit vásárolok. Nem szerettek érte, de lekoptak.
Én nem tűröm, hogy potenciális tolvajként kezeljenek. Ügyeljenek az árujukra úgy, hogy én ne vegyem észre, engem ne zavarjanak.
Egyszer bementem egy coraba, mikor tévét kerestem. Beszaladtam, tévé ócska volt csak, jöttem kifelé. Erre megállít egy pasas, hogy mutassam meg a táskámat. Egy kis oldaltáska volt nálam. Nem értettem ezt a fene nagy érdeklődést, de aztán eszembe jutott, hogy olvastam már erről valahol.Közöltem, hogy az én táskámba biza nem néz bele. Erre nagyon szigorú lett és nekiállt telefonálgatni, aminek a vége az lett, hogy elengedett betekintés nélkül. Lusta voltam, kellett volna írni a vásárlók könyvébe.
Én vásárolni megyek be egy üzletbe, innentől kezdve kezeljenek úgy, hogy belőlem élnek, a problémájukat meg oldják meg ahogy akarják.

megamenn 2011.07.21. 09:00:58

Én sem szeretem a vagyonőröket, de ha normálisan viselkednek, én együttműködő vagyok. Ezt az ellenőrzést biztosan nem azért csinálják, mert unatkoznak ( persze tuti, hogy unatkoznak ) valószínű, hogy feladatul szabták nekik. Engem a praktikerben ellenőriztek már többször, de ott olyan ügyesek, hogy a blokkot még akkor elkérik, amikor az áru még a kasszán van. Elkéri, odapillant, visszaadja, megköszöni. Nekem ez a tapasztalatom.

Nazgûl 2011.07.21. 10:08:05

@szubjektiv:
Valoszinubb, hogy a rozsadombi vevonel inkabb nincs szukseg a csekkolasra mig a nyugati dakotaknal meg igen.

2011.07.21. 11:37:54

@elwood: vazze most leköptem kávéval a monitort... megjelent előttem Kovács Lajos cicanadrágban, amint éppen kőkemény... :)

Amúgy posztolót lehet már ?

miro132 2011.07.21. 12:38:38

Szeretném jelezni azt hogy az IKEA biztonsági őre törvénytelenül jár el akkor ha utólagos számla ellenőrzésre kéri a vásárlót. A fogyasztóvédelmi felügyelőség több milliós bírságot szabott ki annak idején a METRO áruházra ahol ugyanezt csinálták!

Teljesen igaza van a posztolónak abban hogy nem hagyta magát ebben a helyzetben és kiállt a jogaiért! Ha az IKEAt feljelentik e miatt akkor az áruház nagy összegű bírságra számíthat. Ja és a hírnéven esett csorba valamint az hogy törvénytelenséghez kapcsolják a nevét!

miro

2011.07.21. 12:44:40

@ggaborx: Így van: ma a strandpapucs, holnap a világ ?!

A Tyne folyó déli partja 2011.07.21. 12:52:18

@tutikáosz: szrinted ez mi, ha nem a lopások felderítésének a megpróbálása? ennyi erővel ne ellenőrizzen senkit,nehogy felháborododjon a becsületes tolvaj. mit akadsz ki, ha nincs semmi gond?

miro132 2011.07.21. 13:31:48

tutikaosz :

a hatóságok már nyilatkoztak hasonló esetben nem az 5 percen múlik a dolog hanem az hogy jogszabályt sért e vagy sem. Ez az eset jogszabályt sért ahogyan az METRO ügyben ez már kiderült.

Biztonsági őrök jogkörei szabályozva vannak azokat kell betartani.

miro132 2011.07.21. 13:36:44

egyébként a biztonsági őr nem nyithatja ki a táskádat de téged megkérhet hogy nyisd ki neki. Ha neked viszont ehhez nincs kedved akkor patt helyzet van. Én ilyenkor szoktam kérni hogy hívjanak rendőrt ha úgy gondolja hogy loptam. Ha nem gondolja úgy akkor meg minek akar belenezni a táskába. ha nem hív rendőrt akkor simán ott kell őket hagyni és ki kell kerni a molesztálást!!

manes 2011.07.21. 13:49:08

"tájékoztatta a biztonsági őrt a jogairól," Ez az bazd meg! Mindenkinek jogai vannak,kötelességei pedig nem. Hülye liberális köcsög.

miro132 2011.07.21. 13:50:57

@manes: legközelebb majd elkérem a blokkodat vásárlás után és belenézek a pénztárcádba is hogy mennyi pénz maradt benne ez OK ?

manes 2011.07.21. 14:11:21

@miro132: A pénztárca és a táska között azértvan egy kis külömbség. Néhány napja vettem egy monitort. Pénztártól való távozás után a bizt.ör elkérte a számlát, megnézte beleszólt a Walkie-talkijába,hogy milyen monitor van nálam,bemondta a számlaszámot,árat oszt ennyi.Valszeg azzal a részleggel beszélt ahol a monitort árulják. Nem téptem a szám,hogy ellenörzött.

miro132 2011.07.21. 14:19:13

az utólagos blokk vagy számla ellenőrzés törvényekbe ütközik. Nem lett volna köteles átadni a blokkját 3 dik személynek. A vásárlása egy jogviszony Ön és az Üzlet között amihez egy biztonsági őrnek semmi köze sincs. Panasszal élhet a fogyasztóvédelmi főfelügyelőségnél.

manes 2011.07.21. 14:41:08

@miro132: "Panasszal élhet a fogyasztóvédelmi főfelügyelőségnél" Nem élek vele mert semmilyen károm nem származott belöle.Max .15 mp. az idömböl.Mivel mást is vettem nem csak a monitort és őt CSAK a monitor ára,kifizetése érdekelte, gondolom,hogy az áruház bizta meg őket ezzel hiszen magyértékú müszaki cikkröl volt szó.Ja,és nem valahol kint hanem közvetlenül a pénztár után nézte meg.Lehet,hogy a kasszást is ellenörizte ezzel.

Aztek68 2011.07.21. 16:08:11

A 2005. évi CXXXIII. törvény 28. § (1) bekezdés szerint: "A vagyonőrzési feladatot ellátó személy a csomag tartalmának, jármű és szállítmány bemutatására a szerződésből fakadó kötelezettségei érvényesítése céljából, a tervezett intézkedése okának és céljának közlése mellett akkor hívhat fel, ha
a) megalapozottan feltehető, hogy az érintett bűncselekményből vagy szabálysértésből származó olyan dolgot tart magánál, amelynek őrzése a vagyonőrnek szerződésből fakadó kötelezettsége;" tehát, csak akkor kukkanthat bele a csomagodba, ha alapos oka van pl.: látták a kamerákon a biztonságiak, hogy betettél vmit a táskádba. Ha nem vagy hajlandó, max. rendőrt hívhat, aki az adatvédelmi törvény értelmében neki nem adhatja ki az adataidat. Ha nem tudja bizonyítani, hogy te bűncselekményt/szabályértést követtél el, feljelentheted (még ott a rendőrnél) személyi szabadság megsértése, rágalmazás, stb. miatt.
b) A törvény 24 § (3) bekezdése értelmében "A személy- és vagyonvédelmi tevékenységet folytató személy, illetve a magánnyomozó az intézkedéssel érintett személy kérésére köteles a tevékenységére vonatkozó felhatalmazást hitelt érdemlően igazolni." Tehát meg kell mutatnia a vagyonvédelmi igazolványát, amit a rendőrség ad ki, sőt még azt is, amit a munkáltató vagyonvédelmi cég adott neki, nem elég egy papíron filccel írott számos kitűző...

Legközelebb javaslom a törvény számát mondani, és zt, ha nem igazolja magát, akkor feljelentést kell tenni a rendőrségen. Tapasztalat: behúzza fülét-farkát és elsomfordál..

McZozo 2011.07.21. 20:05:15

@Jofiu:
Ezt annyival egeszitenem ki, hogy azt se ertem a nyamvadt garanciapapirra meg blokkra miert van szukseg. Igazabol naluk valamilyen rendszerben meg kell lennie hogy mit adtak el azt szamviteli szempotbol x evig meg kell orizniuk tehat az alltalaban hosszabb ido mint amig a garancia el. CSak hogy peldat mondjak ra, hogy is lehet csinalni. Magyarba vettem egy hasznalt iphonet, amirol elado allitotta hogy meg garancialis de en ugy voltam vele ugyse hiszem, de ennyit meger. Kijottem londonba elni kozbe es bekrepalt a keszulek. Elvittem magan szerelokhoz nem tudtak megcsinalni duhongtem aztan mikor mar jobban ment kicsit anyagilag mondom csak beviszem apple-hoz hogy nezzek mar meg es adjanak ajanlatot mennyibe fajna megcsinalni. Beviszem megmutatom srac ranez komputerre es mondja hogy makom van meg egy honapig garis mondom ok de masodtulaj vagyok nincs papirom. Mondja semmi baj o lat mindent londonbol egy magyar tmobilos keszulekrol. Mondja megrendeli nekem mondom es az mit jelent? Erre hogy bemegyek a raktarba es hozok ki egy ujat. Erre elment es 5 percen belul hozott egy zsir ujat, amit nem sim lockolt le igy most a magyar kartyamtol kezdve a kintiig mindennel tudom hasznalni. Szal ennyit a garipapir szuksegessegerol. Es mielott mondanatok hogy ja de ez apple nem itt minden igy megy, mert pont mikor bekrepalt az iphone vettem egy alap Sonyt hogy tudjak telefonalni ami 3 honapon belul ugyancsak reszlegesen de beadta a kulcsot. Hazafele bemegyek a boltba es kerdem hogy hibas mit kell tennem mondja hagyjam itt a keszuleket es garancialisan javitjak cserelik. Mondom ok de nics nalam a blokk, erre korberohogott hogy a mi a fenenek, latja a gepen, hogy mikor, hol vettem es meg garis e.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.22. 02:02:38

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: és ha Miklós is el akart hozni 35 liter tejet? 8)

Jofiu 2011.07.23. 04:10:00

@McZozo:
És ráadásul mindehez nem is kellett a biztonsági őr jóváhagyása?!!
Ez már kész sci-fi!
; )

(jó a jóval találkozni, tudom, volt részem hasonlókban)

Taurusz 2011.07.23. 20:15:55

@Észkombájn: És ezen kívül kell hozzá egy érvényes kamarai tagság igazolása is. Mert anélkül ugye...

Dancsa 2011.07.26. 11:58:57

Azért megjegyzem, aki azt mondja, hogy pénztártól való távozás után hagyják békén, remélem ő is elfogadja ezt a választ, amikor megy a vevőszolihoz reklamálni valamiértXD

svinjahond 2011.08.02. 20:24:38

Minden elismerésem a posztolónak!
Így kell ezt csinálni. Hasonlóan járnék el, esetleg még megmutatnám az "úriembernek" a pénztár vonalát, ahonnan túl ugye, én se reklamálhatnék bármi "nyomorom" lenne, pl. akár a számlán szereplő összeggel.
Brilliáns megoldás lett volna még, hogy O.K., végigellenőrizheti uram, de akkor adjon nekem egy százast, mert rabolja az időmet és azt ingyen még ön se teheti! Nincs pénz, nincs ellenőrízgetés... Sorry.

nyomi 2011.08.02. 21:42:30

@svinjahond: Altalaban igy van, ahogy irod a penztari tavozas utani idokkel, de jobb helyeken, mint pl az IKEA nem. Reklamalhatsz, ha van idod kivarni, mig sorra kerulsz.

svinjahond 2011.08.13. 11:13:55

Hála a sorsnak, nem vagyok törzsvásárlójuk! Életemben egyszer jártam az Örs Vezér téri IKEA üzletházban, még valamikor a nyitás környékén, annak meg már jó tíz éve is megvan, asszem'.

Rosamund24 2012.12.11. 19:58:22

Még a legelején lévő kommentekre reagálva: amikor egy biztonsági őr számlaellenőrzést tart, akkor nem csak arra kíváncsi, lopott-e a vásárló, hanem arra is, hogy nem játszott-e össze a pénztárossal. (Lásd.: Bricostore-bukta 2009-ben, 5 pénztáros bukott be több millás tételeket.)
süti beállítások módosítása