Különösen perverz szórakozást eszelt ki a MÁV, amikor a nyár közepén az értelmetlenség határát súroló 3 kocsis vonattal indult Fehérvárról a déli partra a fiatalság halálra préselésése. Péter videóra rögzítette az eseményt:
Én már nem hiszek a szavak erejében, lássuk be nem sokan olvasnak. Csináltam ezért egy kicsi videót a legutolsó vonatutamról a Balatonra. Július 13.-án délután 6:11-kor indult a Déliből az egyetlen értelmes vonat (max. 1 átszállás, 4 óránál rövidebb menetidő) Széplakra a Balaton déli partjára. Már Fehérváron feltűnt, hogy a vasutasok vastagon röhögve azt találgatták hány kocsis lesz a balatoni vonat. Rájuk is szóltam, hogy nem kéne az utasok pofájába röhögni.
Végül 3 kocsi lett, és már az indulásnál nehezen fértek fel rá. Balaton Sound is volt amire a MÁV további vonatokat ígért. A videón jól látszik, hogy a fiatalok rákérdeznek erre, de nem kapnak értelmes választ a vasutastól, aki végül nem is fér fel közéjük, hanem a mozdonyon utazik.
Szerintem a vasutat nem dotálni kellene százmilliárdokkal, hanem megszüntetni. Teljesen. Erre az élményre senkinek nincs szüksége. Három kocsi! A kurva anyját a vasútnak!
Dr. Kix 2012.08.01. 08:19:10
Fée verte · www.malacful.blog.hu 2012.08.01. 08:20:18
Aztán péter mehetne gyalog as Balaton déli partjára.
Dr. Kix 2012.08.01. 08:20:39
mortalwombat 2012.08.01. 08:37:04
Akos1985 2012.08.01. 08:40:38
Leonine 2012.08.01. 08:55:23
Én nem mondom, hogy a vasút tökéletes, sőt! Főiskolás koromban volt szerencsém egyszer (azért csak egyszer, mert onnantól IC-vel jártam) a Nyíregyháza-Szolnok vonalon végig állva utazni, mostanában pedig többször is majd' 4 óra alatt sikerült megtennem a Budapest-Nyíregyháza vonalat 3 óra helyett! De igenis helye van a tömegközlekedési piacon, mert nem igazán pótolható, ha ez az egész hálózat kiesik. Nem megszüntetni, hanem fejleszteni kellene!
Félre Beszélő 2012.08.01. 08:56:51
Ez a balkáni színvonal, mi erre vagyunk szocializálva, ezért ezt kapjuk.
Örülhetünk, hogy nem indiai módra a vonat tetején utazunk.
Akarmiszalami 2012.08.01. 09:00:46
KAMA3 2012.08.01. 09:03:12
cicmen (törölt) 2012.08.01. 09:09:44
Akos1985 2012.08.01. 09:10:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.01. 09:11:06
Oda kellett a többi kocsi :D
Különben is. Sok jó ember kis helyen is sok jó ember - a MÁV új jelmondata :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.01. 09:13:57
www.facebook.com/photo.php?fbid=456702621029408&set=o.124288434368538&type=1&theater
KAMA3 2012.08.01. 09:14:37
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.01. 09:15:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.01. 09:16:12
dr. Bubó 2012.08.01. 09:16:25
félázsiai származékok...
de vannak tartalékok a vonat teteje üres volt...
ezzel a 10 km/h átlagsebességgel nem veszéjjes...
Majdénmegmondom 2012.08.01. 09:21:42
Hiába dönti a pénz állambácsi a MÁV-ba, ennyi erővel egy feneketlen kútba is dobhatná. Nem fejlesztésre, vagy fizetésekre megy el, hanem eltüzelik. Tavaly a MÁV-Start kiírt egy 110 milliós pályázatot, a nyertes meg is kapta a pénzt, a pályázat tárgya sosem készült el. Májusban 2 milliárdért megvették a Resti ZRT-t- nem mintha szükség lett volna rá, csak volt még egy kis pénz a spájzban. A vonatok meg 20-30 perceket késnek, de sebaj, nyár van, senki nem siet sehová!
KolompárRómeó 2012.08.01. 09:25:19
tregard 2012.08.01. 09:31:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.01. 09:34:03
Hú, de jó vót!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.01. 09:38:46
Magyar seggbe magyar vasutat!
Hátrafele nyilazni lehetett-e?
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.01. 09:39:28
"Engem az is érdekelne, hogy a pályaudvarok miért vannak tele parkolópályán ácsorgó, jó állapotú személyvagonokkal"
a jó állapottól azért messze vannak azok...
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.01. 09:40:38
"Magyar seggbe magyar vasutat!"
most nincs igazad!
merha a románok nem lopják el a lovakat, akkor nem kellene a mávval szarakodni, járhatna mindenki lóháton
pjm 2012.08.01. 09:40:55
helianthus 2012.08.01. 09:45:28
megamenn 2012.08.01. 09:45:57
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.01. 09:47:58
megamenn 2012.08.01. 09:48:12
Mert ha használnák a kocsikat, akkor tönkremennének, és nem lehetne jó pénzért eladni vikkendháznak.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.01. 09:48:52
Nyitott kapukat döngetsz!
A megoldás: GySEV
Pdudas 2012.08.01. 09:49:26
Mit latok: magyar apu meg anyu az ut ket savjat elvalaszto levendula sovenyben garazdalkodik. Szedik a levendula viragait egy nagy nejlon zacsiba.
Ki is szoltam nekik, hogy ne lopj, itt az nem szokas. Meg nekik allt feljebb. Gondolkodtam hogy esetleg rajuk hivom a rendorseget - legalabb megtanultak volna mit es hol csinaljanak. De vegul elkotrodtak.
Kepes elmenni egy tengerparti varosba es a disznek ultetett levendularol viragot szedni. De nem egyet-kettot, rogton egy nejlon szatyorral. Kivancsi lennek mit szolnanak ha Pesten nekiallnek viragot szedni a Klark Adam teri korforgalomban....
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 09:49:35
csak súgva...: ilyen tömött vonatra a kalauz bácsi, csak a mozdonyvezetőtől kérheti a jegyet..hehe
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.01. 09:50:46
Meg két Hagyós.
@helianthus: Gyanús.
CorsairS 2012.08.01. 09:51:18
Legközelebb tessék Siófoktól/ig sétálni, onnan megy már több vonat.
Anno mikor haver nyaralójában eltöltöttünk egy hétvégét Széplakon, mi is így tettünk.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.01. 09:51:39
Ehun ni:
"Beszélt arról is, hogy támogatja, hogy az osztrák-magyar vasúti vegyesvállalat, a GYSEV nem túl nagy ütemben, de folyamatosan vehessen át vasútvonalakat a MÁV-tól. „Így valamelyest módosul a piaci pozíció egy osztrák-magyar cég javára a kizárólag magyar kézben lévő Magyar Államvasutakkal szemben, de összességében szerintem a magyar emberek jobban járnak” – mondta Orbán Viktor, aki egyúttal együttműködést szorgalmazott az osztrák államvasutakkal is annak érdekében, hogy a magyar személyszállításhoz szükséges források legalább kis részét elő lehessen teremteni a teherszállításból."
index.hu/gazdasag/2012/06/12/orban_a_brutalis_bankado_kivezeteserol_beszelt_becsben/
A Jóskagyerek 2012.08.01. 09:54:32
Hát én vontam el a pénzt a vasúttól, én? Kéremszépen, én csak a munkámat végezném ha hagynák.
Jó lenne ezt tiszteletben tartani.
Semese 2012.08.01. 09:55:18
Szóval ezen az ünnep előtti "csodajáraton" már 15 perccel az indulás előtt esélytelen a Békéscsaba irányába utazni szándékozóknak normális körülmények között felszállni, hiszen addigra már a klotyóban is elfoglalták helyüket a kedves kalandos utazásra vágyó utasok.
A legcsodálatosabb élményem pedig, amikor a legnagyobb kánikulában a három kocsi elé csatlakoztatott mozdony két km-el az indulás után "besült". A roppant magas szociális érzékenységgel megáldott kallerok addig senkit nem tájékoztattak, amíg az utasok hangosan nem követelték mi történt és meddig fogunk vesztegelni két állomás között a szántóföldeken.
Több, mint egy órával később visszavontattak bennünket a kiindulási ponthoz, ahol úgyszintén voltak kedvesek nem tájékoztatni bennünket, ott meddig állunk és meg tudjuk e tölteni az üres ásványvizes palackjainkat valahol. Mikor meg mertem állítani az egyik "kollégát", ismét magas szociális érzékenységről tanúbizonyságot adva, szájhúzogatások közepette hajlandó volt válaszolni rendkívül bonyolult kérdésemre: meddig állunk az állomáson. Így sikerült megtöltenem az állomás klotyójában a palackomat, kibírva az előttünk álló két órás utat, két órás késéssel, félidős terhesen, szomjan halás nélkül.
(
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 09:55:39
bocsi
peppe83 2012.08.01. 09:58:33
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:00:08
Amúgy a posztoló egyszer jöjjön BP-ről Miskolcra gyorsvonattal, vasárnap délután. Kétszer ennyi kocsi, hatszor ennyi ember.
Natalienewmann 2012.08.01. 10:00:38
Amúgy a MÁV és a BKV egy kalap szar, ezt mindenki tudja, aki már járt a nyugat felé. A vonatok nagy része ocsmány, büdös, és 40 éves, ergo rohad szét. Csak tudnám minek fizetek adót...
Szűcslaci 2012.08.01. 10:00:46
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 10:01:42
A Jóskagyerek 2012.08.01. 10:02:47
Soha nem engedtem a várandós feleségemet vonatra ülni.
Nem túl EU konform.
Erre van az autó, a hűtött, perforált bőrülés, hővédő üvegezés. Kényelemben, biztonságban hurcolom a kis családomat a gépkocsi biztonságos ölében.
Ennyi a megoldás.
Ja, klotyóból nem célszerű feltölteni a palackot, mert nem túl higiénikus. Sokan ugyanis pisilésre/kakilásra használják.
Natalienewmann 2012.08.01. 10:03:56
Bálintka. 2012.08.01. 10:04:51
Gondolom ezt így logisztikázták ki: Ha Sound van és hétvége, akkor nincs kocsi (jó esetben három), ha egyszerű hétköznap van (max egy siófoki SP koncerttel) akkor bőven van kocsi.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.01. 10:04:56
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.01. 10:06:14
hiú ábránd öreg. a mávos faszfejesek szerintem 40 éve nem ültek vonaton. nemmintha a színvonal változott volna azóta.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.01. 10:06:18
tocibacsi 2012.08.01. 10:07:35
hát nem tudom... nyilván nincs mindenkinek kocsija, főleg a diákokat érinti a dolog, akik ilyenkor hordákban ömlenek lefele, teljesen jogosan. Én a posztoló megállapítását kiegészítve azt mondom: a mávval kapcsolatban igaza van. A mávot tényleg beszántani, besózni kéne... de HELYETTE valami NORMÁLISAT valaki MÁS még csinálhat. Normálisat és/vagy nem az mi pénzünkből... Azon minden esetre érdemes elgondolkodni, hogy agglomerációból fonyód pályán, szabályosan 1:20. 2 fő + 2 bringa + kutya... tömegközlekedéssel NETTÓ 4:15 (várakozási idők nélkül tehát), ha minden 100% klappol... és kb. 2x annyiba kerül...
Natalienewmann 2012.08.01. 10:08:36
amúgy meg mindenkinek joga van vonatozni, ha rocker, ha diszkós, ha 18 éves ha 78....
tregard 2012.08.01. 10:09:18
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.01. 10:10:35
nem elitet, hanem elit parasztot írtam
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.01. 10:10:54
anonimus706 (törölt) 2012.08.01. 10:10:54
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:11:30
Fesztiválozni van pénz, vonatra meg csóróskodunk?
tristen2006 2012.08.01. 10:11:45
Natalienewmann 2012.08.01. 10:15:00
persze, ha mindenkinem mindenre lenne pénze, akkor kiszervezhető lenne, de ez valljuk be nem így van, és egy családban nincs általában 4 autó, hogy mindenki arra járjon és akkor amikor kedve van. okos dolgok ezek csak utána kellene nézni, hogy az alternatíva milyen drága.
amúgy megnézném majd mikor a gyereked fesztiválra megy a haverjaival, nyilván lerészegedni, akkor majd milyen autót raksz a seggük alá. kicsit balesetveszélyesnek tűnik.
például miért van az, hogy a szigetre a hollandok vonattal jönnek. van pénzük nem? akkor jöjjenek kocsival meg repülővel nem? azért ez nem így megy...
labi 2012.08.01. 10:15:37
Négy-öt ember belefér. Így olcsóbb mint a vonat. Ha meg olyan csóró társaságban tetszik élni, hogy még egy szakadék négykerekűre se futja senkinek, akkor ne tessen panaszkodni, hogy szaravonat.
Pdudas 2012.08.01. 10:17:04
Az emlitett hely egy kvazi setalo utca mert 30-as tabla van kint igy gyakorlatilag gaz nelkul szoktam gurulni.
Igy pont meghallottam. De ha nem hallottam volna akkor is beszolok (max mas nyelven), mert ne garazdalkodjanak a viragok kozott.
Natalienewmann 2012.08.01. 10:18:23
Doktor Gonzo 2012.08.01. 10:20:10
snr torrente 2012.08.01. 10:20:29
Csúcsforgalmi időszakban tömeg van a buszon/vonaton/stb.?!? Az ilyen picsogó posztoknak mi értelme van?
dr. Bubó 2012.08.01. 10:22:04
apropó tök vicces volt a mikor a bérletesek között a BKV autót sorsolt...
így kéne itt is... akit kisorsolnak az megmenekül a MÁV tól és autót kap... na persze az is egy rokon vagy haver lesz...
dr. Bubó 2012.08.01. 10:23:38
tényleg minek... hót felesleges...
nem kapsz érte semmit. mindenképp ellopja drsimicska/közgép...
tregard 2012.08.01. 10:24:15
fesztiválra meg jobban odaadnám az autóm, mint egy estére, mert ugye oda nappal érkezik, és nappal távozik, még józanon, már józanon.
hogy a hollandok miért vonattal jönnek, miért nem kocsival vagy repülővel, nem tudom. én kocsival szoktam Németországba menni, mert a busz és vonat nagyon kényelmetlen, repülőre meg nem mertem még felszállni:))
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:24:39
Nem túrkálok én senki pénztárcájába, de ha a soundra van pénz, akkor vonatra is lenne. 2 sörből megvan a helyjegy.
labi 2012.08.01. 10:25:07
Látom gyakran bérelsz autót. :)
Amúgy 2500-3000 körül már van, kaució nélkül is. Borzasztó nehéz négyen összedobni. :)
Hogy honnan szerezzen 20 évesen valaki saját autót? El nem tudom képzelni. Én annak idején 18 évesn szereztem úgy, hogy a szülők egy fillért nem adtak bele. Nem volt faszhosszabbító kategória, nem volt szép, nem volt fiatal, de nem kellett sírnom a tömeg miatt.
Találgas hogyan sikerült. :)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.01. 10:25:10
Semese 2012.08.01. 10:27:00
Azért ilyen esetekre, amikor kinti hőmérséklet szerint 33 fok van, a kocsikban alsó hangon 38-40, lerobban a szerelvény, igazán fel lehetne készülve a MÁV, hogy a nyomorult utasoknak legalább vizet tudjanak osztani.
dr. Bubó 2012.08.01. 10:27:23
a vasuti személykocsik 95%-a szinte teljesen üres...
mi a lóf@sznak járattyák üresen ide oda őket...
a tehervonatok meg 95% ban osztrák kamionszálító, vagy szlovák zártkocsik, vagy nyugateurópai tartájkocsik...
mi a lóf@sznak van MÁV...
mindenki vegyen egy rollsrojszot az adó befizetés hejett osztjónapot...
tocibacsi 2012.08.01. 10:28:58
És te pl hány kocsiból álló szerelvénnyel jöttél? sanszosnak érzem, hogy több mint 3... na és az vajon minek akkor?
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:28:58
Natalienewmann 2012.08.01. 10:29:42
bérelni szoktam, és aki bérel az tudja, hogy a nyárra szinte végig le vannak foglalva az autók kivéve a nagyobb 10-12 személyesek. szóval ha ilyenkor jut eszébe és nem márciusban, akkor nem igen kapja meg egy hétre...
kérdezd meg azt a 2-3 ezres autót nyugodtan, simán megmondom, hogy augusztus végéig be van foglalva. maximum 1-1 napra szabad...
Kabarészínész 2012.08.01. 10:31:19
- bocs, hogy a mellednek nyomódtam, zsúfolt a kocsi, amúgy Józsi vagyok, szia - szöveg
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:32:26
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 10:34:01
Semese 2012.08.01. 10:34:55
Annyi azt hiszem minimum elvárható lenne nálunk is, hogy ha kánikula van és órákat vesztegel egy vonat, vizet osszanak az utasoknak és tájékoztassák az utasokat, mire számítsanak,
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 10:35:50
A Jóskagyerek 2012.08.01. 10:36:23
Igaz, hogy csak egy 2 éves A3-ast, de mégis autó volt. Nyári munka, szórólapozás, kis ez-az, és már meg is volt.
Ezért nem értem ezt a nyüglődést.
Semese 2012.08.01. 10:37:29
A Jóskagyerek 2012.08.01. 10:38:02
Az autó nem luxus. Egy klímás, vállalható autót már 3 millió Forintért meg lehet venni.
Vagy azért mondod, hogy luxus, mert ilyen ősanya típus vagy?
KecskeDotyi 2012.08.01. 10:39:21
Ez olyan mint a távolsági buszos rendszer. Oké h lerobban és telefonálnak, de nem tuti h azonnal ott a másik, mivel keríteni kell egyet, ami indulásra kész és nem kell máshová mennie záros határidőn belül.
Eke2012 2012.08.01. 10:41:00
Június 30-án (a legmelegebb időszakban) utaztam hétvégén a Fehérvárról 8.21-kor induló vonattal a Balaton északi partjára. Képesek voltak 1, azaz egy kocsis szerelvényt küldeni, amire persze alig fértünk fel. Az igaz, hogy a vonat az az új típusú, légkondis volt, de a tömeg miatt a légkondi sem érződött, idegenekhez tapadva kellett utaznunk a Balatonig. A kalauz persze meg sem kísérelte a jegyellenőrzést, mert tutira meglincselték volna.
A másik utazásom ugyanezzel a 8.21-es vonattal múlt héten szombaton, amikor a régi típusú, háromkocsis szerelvénnyel közlekedtették a vonatot. Igaz, hogy nem voltunk olyan sűrűn, mint a múltkor, de most sem akadt ülőhely, sokan utaztunk a folyosókon állva.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 10:42:07
A Jóskagyerek 2012.08.01. 10:42:12
Olaszországban tényleg minőségi a vonatközlekedés, ezt elismerem. De azért van most csődben az az ország, mert nyakló nélkül költöttek ilyen hülyeségekre.
Itt van egy élhető ország, de a vonatközlekedés nem 100%os, hanem 90. Na bumm.
Mondom, kicsit spóroljatok, és vegyetek egy kocsit. Gyerek mellé amúgy is elengedhetetlen lesz.
m.o.p. 2012.08.01. 10:43:01
Válasz: Azért, mert azoknak a kocsiknak vissza is kell menniük és ott már üresen mennének, ami drága. Másik kérdés: Miért nem lehet otthagyni a végen és egyesével visszafelé irányra felcsatolni, mondjuk olyankor, mikor szükség lenne rá?
Válasz: Azért mert az másik terület (értsd, szervezeti egység, vagy állomásfőnökség vagy búbánat) és nekik minden vagonnal el kell számolni, nem úgy van az, hogy a déli pu. vagonjait csak úgy otthagyják Zalaegerszegen, vagy Balatonszentgyörgyön, mert hűha lesz.
Hát ezért a tömött szerelvény.
labi 2012.08.01. 10:43:09
Ha valaki egy hétre megy a balatonhoz - és nem csak egy hétvégére - az ne a péntek délután hatos vonattal akarjon menni mindenképpen és máris nem kell nyomorognia.
Amúgy a kedvedért most megnéztem egy szabadon választott kölcsönző online foglalását, akár csak két három hétre előre gondolkodva ott figyelnek a szabad olcsóautók is.
Belvárosban meg én is laktam, de azért kijártam belőle. :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 10:45:00
dr. Bubó 2012.08.01. 10:46:34
kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload//1207/Orb_n201273123739/img/n07.jpg
Koky_ 2012.08.01. 10:48:28
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 10:48:36
Mert mindenki annyit ér, amennyije van?
János! mit keresel itt a homáron?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.01. 10:48:57
szerintem vagy józanodj ki, vagy feküggy vissza aludni.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 10:49:08
De nem kérdezem, mert kötekedés-szagú lesz.
Nem, nincs gyerekem. Az autót a párom használja, én vonatozok, és jól elvagyok. =)
Jozsó_ 2012.08.01. 10:51:15
kb. 120 km. Ha nem veszel autópálya matricát, akkor is két óra alatt lent lehet lenni autóval. Üzemanyag költség kb. 3000 Ft. 3 embertől már rendben van, 4-5 főnél massziv nyerő. Teljesárú jeggyel számolva gyakorlatilag egy árban van, vagyis már egy embernek is jobban megéri autóval menni.
És felesleges azzal jönni, hogy de az autónak vannak egyéb költségei is, mert a MÁVnak ugyanúgy. Én húsz éve egy métert sem utaztam vele, de mint adófizető állampolgár mind én, mind az egész családom évente többet költ a MÁV-BKV életben tartására mint autó karbantartásra.
Koky_ 2012.08.01. 10:51:28
A Jóskagyerek 2012.08.01. 10:53:22
Na mentem az új poszthoz császtok.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 10:53:22
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 10:53:58
Tina0611 2012.08.01. 10:54:11
Pdudas 2012.08.01. 10:54:23
azert az elheto orszagtol eleg messze van kis hazank. Nem veletlenul tavozik aki csak tud.
Es ezt most minden rossz szandek nelkul mondom.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 10:55:18
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 10:56:16
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 10:58:36
Ez amúgy durva...
Valamelyik nap a szokásos 3 helyett 2 kocsival érkezett a reggeli Kelebia-Keleti sebes, Dunavarsánynál csúnyán tele volt, még jó, hogy nem áll meg mindenhol.
Ja, és baromi ótvar kocsik járnak hétköznap, azok a negyvenéves, rozsdaszagú, zöld bőrüléses rémek. Nyami. A hatvani vonalon közlekedő Flirt-ök után kicsit megviselt lelkileg =D
Tina0611 2012.08.01. 11:00:16
A Jóskagyerek 2012.08.01. 11:01:59
Lehet ezt másképp is csinálni. Nem kell a közösségit erőltetni.
iorek 2012.08.01. 11:04:06
Nézzétek meg a menetrendet tényleg ez az egyetlen értelmes vonat munka után és nem csak most volt három kocsis. Rendszeres az embertelen zsúfoltság a balatoni járatokon, pedig nagyon könnyű lenne kitalálni hány ember lesz.
Ha nem lenne MÁV: amint az állam feloldaná a korlátozást, hogy csak miniszteri engedéllyel lehet menetrendszerű járatokat indítani, rögtön lenne jó minőségű, olcsó busz, persze nem Volán, mert az is olyan mint a MÁV.
laci_52 2012.08.01. 11:05:09
Koky_ 2012.08.01. 11:08:23
iorek 2012.08.01. 11:11:21
A Jóskagyerek 2012.08.01. 11:15:44
Hagyjadmá, milyen kocsid lehet neked?
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 11:17:10
Koky_ 2012.08.01. 11:20:24
átlátó 2012.08.01. 11:21:27
Jozsó_ 2012.08.01. 11:21:39
Persze, ez tök jó megfogalmazás így. Hiszen ugyan kinek is lenne három egész milliója? Az biztos GAZDAG, akkor meg rögtön szemét is, és osztály ellenség. Nekem sose lesz. Ez már biztos. Akkor meg nem is kell semmit csinálnom. Jó lesz az állóvíz.
Feleségemnek pár éve 1,5M-ért vettünk egy három éves Skodát. Szintén van benne klíma. De tudom az is gyanús, akinek annyija van (hiszen 1M felett minden szám már "nagy szám" kategória, ennyit mindenki fel tud fogni). Most azok a Skodák szerintem már 1M alatt vannak. De ha kicsit körülnéz az ember 600-700k-ért simán lehet már olyan autót találni, ami azért levisz a balatonra. És tudom eretnekség a köbön, de tesómnak kellett autó, mert azért 4 (mindjár 5) gyerek mellé nem árt (orvoshoz vinni őket vagy valami) és találtak 200k-ért is használt Suzukit. Persze tudom a Suzuki egy roncs, mindenki szörnyű kínos halált hal aki csak beleül, de viszi őket bárhova gombokért.
(érdekes egyébként mikor mindenki 120-as Skodával meg Ladával járt miért nem merült fel, hogy azokban még fejtámla meg biztonsági öv sincs, miért a Suzukival lett mindenki törésteszt specialista?)
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.08.01. 11:22:32
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.08.01. 11:23:55
Manyecska 2012.08.01. 11:28:01
Manyecska 2012.08.01. 11:31:53
Koky_ 2012.08.01. 11:34:14
vasgyuszi 2012.08.01. 11:35:59
Manci néni, a szomszéd 2012.08.01. 11:36:39
Teccetek volna a múlt héten menni, akkor három teljesen üres kocsival ment a vonat, mert rossz idő volt.
Manyecska 2012.08.01. 11:36:57
Manyecska 2012.08.01. 11:38:36
esef 2012.08.01. 11:40:32
én a pécsi ic-re mindig tudtam helyjegyet venni. igaz hétfőn/kedden a péntekire :D
indapass90210 2012.08.01. 11:54:43
jaegtoer 2012.08.01. 11:58:54
"Drágáim, hát nem a kocsi kevés, hanem az utasok vannak sokan."
Magácskának meg a pofácskája nagy, cserébe az eszecskéje kevés. Merthogy mávos igérgetések vannak mentesítő vonatok indítása, vízfej megszüntetése, meg minden lónemzőszerv, aztán az eredmény. főszezonban, kiemelt országos rendezvényre : 3 kocsi.
..és akkor teccik jegyezni meg, hogy "drágáim..."
No, most nem jött be a Marosán-humor, merthogy ezt a fosládát, amit máv.nak csúfolnak, szeretné a kormányzat preferálni a kulturáltabb közlekedéssel szemben.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.01. 12:01:23
helianthus 2012.08.01. 12:12:40
MichaelCollins 2012.08.01. 12:17:10
MichaelCollins 2012.08.01. 12:19:19
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 12:26:29
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.01. 12:26:45
jaegtoer 2012.08.01. 12:27:57
Köszönöm. máris le vagyok nyugodva:-)
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 12:28:03
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 12:29:05
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 12:30:46
jaegtoer 2012.08.01. 12:31:50
"... beveri féltéglával a kocsid ablakát..."
Esz meg egyenesen felvillanyozott. érdeklődve várom a fél, vagy egész téglát, bár egy házravalótól sem idegenkedek, de apránként sem bánom, ha kellő gyakoriság ritmusát bírja a lovagiass férj. Egy fröccsöt én es szivesen innék vele, hogy az esetleges téglák méretét is meg tudjuk vitatni.
Roy 2012.08.01. 12:35:56
Sir Gombóc 2012.08.01. 12:38:12
Ennyit a tényekről.
foodlfg 2012.08.01. 12:44:24
Azóta is ez a helyzet. :DD
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 12:46:46
Alf (törölt) 2012.08.01. 12:48:45
az a legjobb a mávnak is.
Alf (törölt) 2012.08.01. 12:50:18
pizzaboy 2012.08.01. 12:55:04
Ernoke 2012.08.01. 12:56:26
hozzászólásom célja az arra való rámutatás lett volna, h a máv fikázása szolgáltatási szempontból jogos, de azért mást sem kell isteníteni, mert mondjuk railjettel utazni pont az elviselhetetlen kategória.
Zed is not dead yet 2012.08.01. 12:57:21
Ernoke 2012.08.01. 13:03:15
ha vonattal mész, akkor lépsz le egyedül, amikor akarsz, nem kell 2-3 órákat dugóban ácsorognod autóúton, a fesztiválnál parkolóhelyet keresned, aggódnod, nehogy megkarcolják-szétverjék a kocsit, másnap nulla alvással, másnaposan, életveszélyben hazavezetned stb. aki fesztiválra autóval megy, ritka nagy lúzer.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.08.01. 13:04:29
Roy 2012.08.01. 13:06:52
2012.08.01. 13:17:18
ha jön az ellenőr annak meg ütni egyet a fejére hogy ülve utazzon a végállomásig ahol elláthatják a társai
aztán legközelebb lesz +1-2 kocsi
de a sok nyommer punciribanc partiarc inkább nyomorog.
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:18:31
Az, hogy 3 kocsival közlekedett, egy okra vezethető vissza: nem volt több.
@iorek: Miközben a pályafelújítás miatt esély sincs több vonat közlekedtetésére.
@Jozsó_: Ez a blogok nagy flame-je, ha az üzemanyagagot számolod, akkor a vonatjegyből is csak a villanyt számold. Lehet kb. 20 Ft erre a távra.
@vegatariánus bélszínszelet: Az autó luxus. De sokak számára vállalható.
@Zed is not dead yet: Kocsi azért most is van. Ggbs, Eas, Ks, Rs. Ja, hogy ezek nem személyszállítók? Bocs, olyan nincs.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 13:22:39
kvadrillio 2012.08.01. 13:23:08
A Balaton már nem mindenkié, csak a jacht- és vitorlás tulajdonosoké !
Akik már a partszakaszokat is elkerítették maguknak az őslakosok elől is !
Megint kell majd egy országos LÁZADÁS, HOGY A MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK VISSZASZEREZZÉK MAGUKNAK A MAGYAR BALATONT !!!!
MEGLESZ EZ, CSAK IDŐ KÉRDÉSE ! .)
snr torrente 2012.08.01. 13:24:55
Videón szereplő helyzet közel se átlagos. Azon a pénteken készült a felvétel két megállóra Zamárditól, amikor nézőszámot döntött a Balatonsound. Gondolom Zamárdiban mindenki leszállt és Földváron már lehetett anyázni, hogy miért járnak üresen a vonatok és semmi pénzt a MÁVnak. Mindenképpen egy kivételes és extrém helyzet volt, amit a szar körülmények mellett szarul oldottak meg, de az ilyen szitukat átlagosnak beállítani mindenképp álságos.
foodlfg 2012.08.01. 13:28:21
büdipeti 2012.08.01. 13:31:20
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:33:53
2.: Népjóléti minisztérium is volt, aztán valaki rájött, hogy tengerünk sincs.
A GYSEV abból él, hogy van MÁV. Egy rakás feladatot a MÁV elvégez, a GYSEV lemásolja. Ezek százmilliós-milliárdos tételek. Ráadásul nem a Barcs-Sellye vonalat kapták meg vagy Kisszénás-Kondorost.
Kivlov 2012.08.01. 13:36:26
Pontosan. BKV detto.
Aztán csinálja a szolgáltatást aki akarja, meg fizesse ki az árát, aki használja...
Makkasz 2012.08.01. 13:38:26
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:40:40
igazságos 2012.08.01. 13:41:05
AKKOR MI A FASZÉRT JÁRSZ VELE TE ROHADT KÖCSÖG? KÉNYSZERÍTETT VALAKI, HOGY FELÜLJ ARRA A ROHADT, TÖMÖTT VONATRA????? AKKOR MEG KUSSOLJ, ELFOGADTAD AZ UTAZÁSI FELTÉTELEKET, VAGY VEGYÉL MAGADNAK VONATOT!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 13:41:23
Nehogymá az időjáráshoz igazíccsák a menetrendet!
Hmmm... mmm... Jobban meggondolva... Szerintem a MÁV szigorúan az időjárás szerint működik. Tudjuk, hogy az időjárás alapvetően kaotikus folyamat, így nem kell csodálkozni a MÁV-ban uralkodó káoszon.
Makkasz 2012.08.01. 13:42:53
Ilyet csak hulyek irnak le. Egesz MAVot meg kell szuntetni, a sineket felszedni, allaomasokat beszantani. Na nem ezert, hanem az evente ablakon kidobott 40 mrd Ft miatt.
büdipeti 2012.08.01. 13:43:26
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:43:39
Semese 2012.08.01. 13:44:31
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 13:45:15
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:47:44
De természetesen igazad van. Ugye mehetnek a lengyel szenes kocsikat pótló 40 t-s billenősök az ablakod alatt? Hetente csak pár fuvar van, de szét lehet osztani, hogy jusson minden napra. A Suzuki is szállíthat közúton, csak le kell zárnunk az utat Esztergom és Komárom között. De gondolom ez nem fog problémát okozni. A Mercedesnek épített iparvágányból is mennyi lesz a Te kártérítési kötelezettséged? Számoljunk nagyvonalúan 10 millió fővel, nem lesz sok, tényleg. Persze az Audi is leállhat Győrben, az ott dolgozók mehetnek árkot ásni vagy lisztet cipelni Lipótra.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 13:48:51
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 13:50:33
büdipeti 2012.08.01. 13:51:11
Félj tőle te is, ahogy én teszem.
Pontos 2012.08.01. 13:52:28
Semese 2012.08.01. 13:57:30
Tehát röviden összefoglalva: az alapvető szolgáltatásokat nem képes normálisan biztosítani a MÁV.
Makkasz 2012.08.01. 14:00:45
De a vasuti szemelyszallitast meg kell szuntetni, es az allami dotalast is, teljesen. A MAV belvarosi irodahazait (minden telepulesen tavol az allomastol es a sinektol, vicc), el kell adni. Ahol nem fizetik meg a szallittatok a szarnyvonalakat be kell zarni (nem fizetheto adobol).
A teherszallitas magan ceg. Ha megfizetik a szallitatok, az egesz infrastruktura fenntartasat akkor maradhat, ha nem, bontas.
Ha valaki esszeru feltetelekkel valamelyik vonalon akar magan vasuti szemelyszallitasssal foglalkozni, sajat tokeje kockaztatasaval, tegye.
A MAV egy rakas szar, ertelmetlenul kidobott penz. Jossza a hazug peldaddal (belvarosban es videken csendes mellekutcaban van lakasom) a 40 t -as teherautoval. A MAV dotacioibol mar rakas elkeruloutast lehetett volna epiteni, mindenki oromere, a forgalom is gyorsul (akinek nincs kocsija annak busszal, aki egyikkel sem, az tisztabb, csondesebb telepulesen lakhat).
Nem tudom van-e barmilyen szerzodeses kotelme MAVnak, hogy a suzukiba szallitson, vagy Gyorbe az audihoz. Szerintem ezek a cegek meg tudjak fizetni a realis, a futason kivul infrastruktura fenntartasahoz szukseges penzt is (GYSEV raadasul mindig nyereseges, ez hogy lehet?), ha nem coki, adombol egyiket sem tamogatom.
Hazugul ne ervelj, mert menten agyverzest kapok, 40 t-as kocsi a hazam elott:)))))). Ekkora csusztatot.
tocibacsi 2012.08.01. 14:02:04
aznap +2 vonat: a posztoló sehol sem írta, hogy ne lett volna másik vonat... adott pár paramétert, bp-széplak vonalon pedig én sem látok másikat jelenleg. És a lényeg: a mai, szerdai menetrend SEMMIBEN nem tér el a péntekitől... agysebészet kell vajon hozzá, hogy észrevegyük: az emberek HÉTVÉGÉN nyaralnak? Gondolom azért nem veszik észre a különbséget a munkanap és a hétvége közt, mert a mávnál sokan hétköznap sem végeznek érdemi munkát...
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:02:13
Tévedés, nincs hivatalosan semmilyen információja.
" K. két órája állt a vonat, mire kiderült, hogy közel egy órája a kaller leszállt a vonatról, mert lejárt a műszakja és várták a váltótársat."
...és mi történt volna, ha ez kiderül? Nem mehet tovább személyzet nélkül, meg kell várni a személyzetet. A kallert meg meglincselik. Jobb úgy?
"azért minden mezei ember tudja, nem áll minden állomáson készenlétben egy mozdony"
"Pótlóbuszokat persze nem biztosítottak. "
Mozdony nem áll kazlakban, de busz mint a pelyva!
"a fehérvári pályaudvar előtt úgy 500 méterrel"
Megerőltetve 10 perc gyalog.
"Tehát röviden összefoglalva: az alapvető szolgáltatásokat nem képes normálisan biztosítani a MÁV. "
Nem kell igénybe venni.
igazságos 2012.08.01. 14:04:15
Nem kell félni, nem harapok, csak ha korbácsolok. :)
igazságos 2012.08.01. 14:06:39
Utálom az ilyen fasz embereket.
tükörfúró 2012.08.01. 14:08:03
Nade meg is mondta a KedvesVezető nekünk félázsiaiaknak teljesen megfelel ez a tempó.
(broáf)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 14:09:32
Kivlov 2012.08.01. 14:09:55
Az EÜ már most is az. Legalábbis az én bérpapíromon ott van 10E mínusz EÜ jár címszó alatt...
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:10:19
@Makkasz: Az állam pénzének döntő többsége a pályára megy el, ezért értelmetlen a személyszállítást megszüntetni.
"Ahol nem fizetik meg a szallittatok a szarnyvonalakat be kell zarni (nem fizetheto adobol)."
Bezárni = rekultiválni a területet. Lehet. El lehet dönteni. A pénztárnál lehet sorba állni befizetéshez.
"Ha valaki esszeru feltetelekkel valamelyik vonalon akar magan vasuti szemelyszallitasssal foglalkozni, sajat tokeje kockaztatasaval, tegye."
Ki rendeli meg? Különvonatként közlekedik? Akkor bármelyik megkésetett gyorsteher miatt félre kell tenni. Már kész van arra a szabályozás, hogy a prioritásos teherek elől mindent (= minden más vonatot, beleértve a minőségieket is) el kell takarítani.
"Nem tudom van-e barmilyen szerzodeses kotelme MAVnak, hogy a suzukiba szallitson, vagy Gyorbe az audihoz."
Közvetlenül semmilyen. De a vasút nem egyenlő a MÁV-val. A három autóipari cég foglalkoztatása kiemelt jelentőségű az adott térségben. De ez valószínűleg lényegtelen. Max. nem tudnak szállítani csak drágábban, közúton.
"ha nem coki, adombol egyiket sem tamogatom"
Bármerre is indulsz, 400 km-en belül megoldódik a probléma.
"Hazugul ne ervelj, mert menten agyverzest kapok"
Jó ötlet, a nyugdíjad megmarad.
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:11:59
tükörfúró 2012.08.01. 14:13:57
vissza a középkorba, nyilván
tocibacsi 2012.08.01. 14:14:43
Amúgy a lepusztul vízparti úttörőtáborokat méricskéled már? A településeken belüli, fizikailag megközelíthető, de elzárt vízpart nagy részén magánházak, nyaralók, szállodák vannak. A magánkikötők pedig már akkor is magánkikötők voltak, amikor a vitorlázást mást jelentett, mint segg celebekkel teletömött luxusyachtok a kékszalagon...
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 14:15:08
Semese 2012.08.01. 14:15:12
""a fehérvári pályaudvar előtt úgy 500 méterrel""
"Megerőltetve 10 perc gyalog."
Ezek szerint Te szeretsz havazásban a sínek között botorkálni.
"" K. két órája állt a vonat, mire kiderült, hogy közel egy órája a kaller leszállt a vonatról, mert lejárt a műszakja és várták a váltótársat.""
"...és mi történt volna, ha ez kiderül? Nem mehet tovább személyzet nélkül, meg kell várni a személyzetet. A kallert meg meglincselik. Jobb úgy?"
Bármilyen hihetetlen, ha az utasokat tájékoztatják, talán kisebb lett volna a lincshangulat, mint miután kiderült, hogy a kaller rég nincs a vonaton, aki 0 információval látta el az utasokat.
""Azért egy húsz perc után a kallernek is tudnia kell, mi történt""
"Tévedés, nincs hivatalosan semmilyen információja."
Azt azért nem mond, hogy a mozdonyvezető nem tudja mi baja van a mozdonynak, és nem tudja elmondani a kallernak!
""Tehát röviden összefoglalva: az alapvető szolgáltatásokat nem képes normálisan biztosítani a MÁV. ""
"Nem kell igénybe venni."
És akkor ugyan mivel utazzon az ember lánya ha nincs kocsija? Igaz, utazhattam volna busszal, átszállással, kb. öt órát, vagy meg is tanulhattam volna repülni.
Sokat utaztam eddigi életemben vonattal, de állandóan azt veszem észre, hogy folyamatosan romlik a színvonal és az nem csak a személy és gyorsvonatokra, hanem az IC-kre is érvényes.
A kommentjeidből nem tudok másra következtetni, mint hogy máv-os vagy. Nem értem, mi bajod van azzal, ha a pénzemért nem csak azt várom el, hogy A pontból eljuthassak B pontba, hanem tájékoztatva legyek és ne kelljen a kosztól és bűztől végig szenvednem az utat.
igazságos 2012.08.01. 14:16:25
Ha nincs vonatkocsi, akkor nincsen, rinyálhatsz te akármeddig, verheted a fejed a falba, akkor sincs.
Kivlov 2012.08.01. 14:18:25
Kinek nem elég? nekem elég lenne, mikor 5 éve nem voltam dokinál.
Elmegyek egy kis torokfájással hozzá, akkor meg csengessek pluszban, mi? mikor ott van X misi befizetésem. Egyéni számla kéne ott is annyi...
igazságos 2012.08.01. 14:18:34
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:20:51
Semese 2012.08.01. 14:22:08
Elismerem, hogy a Railjet sem lehet tökéletes, de nekem jók voltak a tapasztalataim.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 14:22:15
"...és mi történt volna, ha ez kiderül? Nem mehet tovább személyzet nélkül, meg kell várni a személyzetet. A kallert meg meglincselik. Jobb úgy?"
MI TÖRTÉNNE, ha ilyen egyáltalán nem történne meg? Hát azé' kérem... Magad sem gondolod komolyan.
AdmiralRobert 2012.08.01. 14:25:30
Makkasz 2012.08.01. 14:25:31
Ember, a vilagon egy rakat helyen van vasut magankezben, meg az infrastruktura is.
Megfizeti a palyadijat, mert mondjuk Szeged-Bp-nek van ertelme. Erted, fizet, nem elvesz.
Szerintem lenyeges, hogy kell-e kotbert fizetni barkinek (vegpontja megiscsak az autogyar lenne), ha megszunik a vasuti infrastruktura. De igazad van, ez csak egy apro szempont. Ugy szallitsanak, ahogy nekik legjpbban megeri.
Az orszagot mar elhagytam. A nyugdijamat nem adtam
A ket utolso mondatod magaert beszel, korlatolt balfek.
igazságos 2012.08.01. 14:26:17
Makkasz 2012.08.01. 14:27:03
Makkasz 2012.08.01. 14:30:00
Ugyanmar, hany %-al none meg a kozuti forgalom (nezd meg vasuti es kozuti szallitas tonnakilometert)? Hol?
Az alsagos csusztato azt irta, 40t-as teherauto duborog a hazam elott. Hatasvadasz hulyeseg. Ennel kevesbe hulyebb, ha azt mondja, emberek ablaka elott 40 t-as auto, dehat meg ez is baromsag, MAV dotalas helyett, elkerulout. Sokkal tobb gondot kezel egyszerre.
tocibacsi 2012.08.01. 14:30:35
Makkasz 2012.08.01. 14:32:42
Rekultivacioban dolgoztam 14 evig, tobbek kozt a MAVnak is. Ilyen logikatlan hulye ervelest. Persze vasutastol mit varjon az ember.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.01. 14:34:42
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:40:22
Nem. De a sínek közé a busz is nehezen áll be.
"Bármilyen hihetetlen, ha az utasokat tájékoztatják, talán kisebb lett volna a lincshangulat"
Mindig van egy felbujtó. A többi csak a csordaszellemen múlik.
"Azt azért nem mond, hogy a mozdonyvezető nem tudja mi baja van a mozdonynak, és nem tudja elmondani a kallernak!"
A legtöbb esetben nem a mozdonynak van baja.
"És akkor ugyan mivel utazzon az ember lánya ha nincs kocsija?"
Mivel dolga van. Vagy nincs. Jelenleg ennyi pénzért ezt kapod. Bérelhetsz autót. Kereshetsz telekocsit. Stoppolhatsz. Bőven van lehetőséged, csak akarni kell. De nem oldja meg más helyetted.
"állandóan azt veszem észre, hogy folyamatosan romlik a színvonal és az nem csak a személy és gyorsvonatokra, hanem az IC-kre is érvényes"
Ez így van. És?
"A kommentjeidből nem tudok másra következtetni, mint hogy máv-os vagy."
Helytelen következtetés, sőt, semelyik közlekedési cégnek nem dolgozom. Szívtam már a vasút miatt. Ami a többieknek 3 órás késés volt, nekem fél. Többletköltség nélkül. Még mozdonyvezető ismerős sem kellett hozzá, akihez felszálljak a teherre, bár vezetékszakadásnál ők sem különösebben boldogak.
@Kivlov: Van egyéni számlád, nézd meg. A TB pedig úgy működik, hogy ha valaki tartósan beteg, azt közösen segítjük. Legalább is a fejlett gondolkodású társadalmakban.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.01. 14:44:00
Végcél a Balaton Sound, ahol egységnyi területen örömmel zsúfolódtok össze minimum ötször ennyien, minimum négyszer ennyi időre.
Nektek semmi sem jó.
(Remélem az idióta matekzseniknek megfelelt a fogalmazásom, de ha nem, csak szóljatok nyugodtan, szeretem a barmokat megfelelő helyre küldeni)
hopptarisznya 2012.08.01. 14:44:01
helianthus 2012.08.01. 14:44:17
helianthus 2012.08.01. 14:47:46
És te jársz? Kinézem belőled!*
*látlak, ahogy Odrit sétáltatod a tömegben és viszed sörözni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.01. 14:50:08
csaxolok
Manyecska 2012.08.01. 14:51:02
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:52:34
Ezt annak magyarázd, aki elrendelte. De biztos azután rendelte el, hogy elhagytad az országot, hiszen akkor tökös legényként megmondtad volna neki, hogy hülyeséget csinál.
"Ember, a vilagon egy rakat helyen van vasut magankezben, meg az infrastruktura is."
Ezek töredéke személyszállító vasút.
"Az orszagot mar elhagytam. A nyugdijamat nem adtam"
Akkor gondolom semmi közöd ahhoz, hogy mi történik itt. Lehet idejönni és dolgozni.
@Kellemes Zérókomponista: Nem indulna el a vonat. Bp. Déli - Agárd törölve. Aki odáig eljutott, az is szívjon. Ja, meg aki azzal a szerelvénnyel számol visszafelé.
@tocibacsi: "első körben pedig észre kéne venni, hogy a több utas több jegyet vesz" Ezt páran már megpróbálták. Pénzügyi bukta lett a vége.
"Rendes munkahelyen már megtanultátok volna, hogy a problémákat nem megmagyarázni, hanem MEGOLDANI kell!!! "
Gondolom ott sem biztosítják a munkavégzéshez szükséges anyagokat és forrásokat. Vagy az, hogy nincs (=nincs) kocsi az micsoda? Vigyek otthonról egyet? Legyen nálam úttörők felsővezeték-javító készlete? A normális tájékoztatáshoz és irányításhoz szükséges elemi kommunikációs rendszert kb. 10 (tíz) éve nem hajlandók telepíteni. Hogy kapjon tájékoztatást a jegyvágó?
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 14:56:54
@hagyma: Ciprusra és Máltára gondolsz? Libanonban nem vagyok biztos...
genyamagyar 2012.08.01. 15:05:14
Nem. De a sínek közé a busz is nehezen áll be."
Minek terelsz? A busz kitünően közlekedik autópályán.
"Bármilyen hihetetlen, ha az utasokat tájékoztatják, talán kisebb lett volna a lincshangulat"Mindig van egy felbujtó. A többi csak a csordaszellemen múlik."
Nagyon helyes! Egyszer tényleg kéne egy kis lightos lincselés.
"Azt azért nem mond, hogy a mozdonyvezető nem tudja mi baja van a mozdonynak, és nem tudja elmondani a kallernak!A legtöbb esetben nem a mozdonynak van baja."
Hát kérdezze meg a kaller, hogy mi a fasz van és TÁJÉKOZTASSA az utasokat! Mit nem értesz?
"És akkor ugyan mivel utazzon az ember lánya ha nincs kocsija? Mivel dolga van. Vagy nincs. Jelenleg ennyi pénzért ezt kapod."
Lófaszt mama! Vagy tudod mit? Te a fizetésed a bankból csak három héttel később érkezzen meg, mert hát ennyi pénzért ez jár.
"Bérelhetsz autót. Kereshetsz telekocsit. Stoppolhatsz. Bőven van lehetőséged, csak akarni kell."
Persze! Például feloszlatni a MÁV-ot. Ez is egy tetszetős lehetőség.
"De nem oldja meg más helyetted."
Talán azért vannak a politikusok, hogy ők oldják meg, az én adómból.
"állandóan azt veszem észre, hogy folyamatosan romlik a színvonal és az nem csak a személy és gyorsvonatokra, hanem az IC-kre is érvényes" Ez így van. És?
És ezért kéne feloszlatni és felszántani a céget. Vilcsi?
"Szívtam már a vasút miatt."
Nem eleget!
"Ami a többieknek 3 órás késés volt, nekem fél. Többletköltség nélkül. Még mozdonyvezető ismerős sem kellett hozzá, akihez felszálljak a teherre, bár vezetékszakadásnál ők sem különösebben boldogak."
Ja értem! Leszálltál és gyalog elöbb odaértél!? Hahaha! :)
Makkasz 2012.08.01. 15:11:04
10 ev alatt tobb adot, jarulekot befizettem mint 50 atlagjovedelmu ember 40 ev munkaviszonya alatt osszesen, ugyhogy nevetseges a megjegyzesed.
Sajnos a 40t-as autos peldad hazug csusztatas, a rekultivacios peldad pedig teljesen logikatlan, ertelmetlen, korlatolt, hiszen a kornyezetet akkor is meg kell vedeni, ha tovabb duborognek a kerekek, a szennyezes terjedese nem all le, mert milliardokat koltunk adobol a MAVra. Amennyiben a koz erdeke a rekultivacio, nem szabad elhalasztani csak azert, mert meg jar a sineken a vonat. Ha meg halaszthato, bezaras utan is ugyanugy halaszthato. Egyszeruen nem ertem, hogy egyszer mindenki (ko:z) erdekeben ervelsz (40t-as kocsi), a kovetkezo pillanatban meg hirtelen MAV-ra szukul a rendszered (elrendelik a rekultiuvaciot).
Ha kemeny uzletember lennel, azt is tudnad, ha MAV jogutod nelkul megszunik, vagy erterkesitesi szerzodese olyan, hogy uj vevo nem vallalja at a kornyezetvedelmi kotelezettsegeit, akkor nem a MAV fizeti azt meg.
Mindenkepp kozpenzbol megy a rekultivacio (hiszen MAV veszteseges, nem tudja "kigazdalkodni"), a kerdes csak az, hogy hagyjuk tovabbszannyezni, vagy nem.
igenis, megprobalok kommunikacioval segiteni azon, hogy az elbujtatott, leplezett, korulirasokkal megvedett hulyeseg helyett a tenyek beszeljenek, es a polgarok szamara a legjobb tortenjek az orszagban.
Ez fontos erdekem, mert vagyonom nagy resze Magyarorszagon van, Magyarorszag a haza'm, es ezeket legkorlatoltabb emberek sem vehetik el tolem.
Perillustris 2012.08.01. 15:13:28
MÁV - a szolgáltató, 2012.
ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.08.01. 15:15:58
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:16:50
500 m-ről volt szó.
"Nagyon helyes! Egyszer tényleg kéne egy kis lightos lincselés. "
Volt már ilyen. Egyik oldalról patacsattogással, másik oldalról hátrányos helyzettel. Az okokat nem szüntették meg, legalább abban reménykedjünk, hogy tényleg a bűnösök ülnek.
"Hát kérdezze meg a kaller, hogy mi a fasz van és TÁJÉKOZTASSA az utasokat! Mit nem értesz?"
A kallerek többsége ilyenkor úgy tájékoztat, hogy azt vagy valami fusi csatornán végzi, vagy fusi csatornán és saját számlára. Ha valamit félreértett vagy rosszul mondták neki, senki sem védi meg. De természetesen legyen motivált és tájékoztasson.
"Lófaszt mama! Vagy tudod mit? Te a fizetésed a bankból csak három héttel később érkezzen meg, mert hát ennyi pénzért ez jár."
Semmi gond, másnap már másik banknál vagyok. Megtehetem. A felsorolt eszközök között nap mint nap van választás. De ha bérleted van (na ez is egy gumicsont kb. 8 éve), akkor havonta. Olvastad, hogy tömegek állnak sorba a hárommilliós autókért? (Biztos ingyen van a szerviz és a benzin is.)
"Persze! Például feloszlatni a MÁV-ot. Ez is egy tetszetős lehetőség."
Rendben, ki kell írni egy tendert, hogy ilyen körülmények között, ennyiért ki vállalja. Kb. 15 éve tervezik. Addig húzzák, amíg a pénzkivételi csatornákat át lehet helyezni máshová.
"És ezért kéne feloszlatni és felszántani a céget. Vilcsi?"
Nem. Ezek szerint a DB-t is be kell szántani, mert a TEE elhalt? Utaztam már olyan TGV-n, amihez képest egy MÁV halberstadti kocsi maga a paradicsom. SNCF süllyesztő?
"Talán azért vannak a politikusok, hogy ők oldják meg, az én adómból."
Helyes! Megyünk akasztani a Kossuth térre?
"Nem eleget!"
Honnan tudod?
"Ja értem! Leszálltál és gyalog elöbb odaértél!? Hahaha! :) "
Van ám busz is...
vanRob 2012.08.01. 15:17:31
India rlz.
Makkasz 2012.08.01. 15:18:46
30 eve nincs olyan telepules, ami csak vasuton kozelitheto meg (azelott volt, es erdei kisvasuttal jartak az emberek, aminek fenntartasi koltsege toredek a normal vasutenak, es egy vonat behasit a varosba reggel, egy meg ki este).
Ha kell, fejleszteni kell a kozuthalozatot, ha kell venni kell az ott lakoknak osszkerekhajtasu kisbuszt. nem varhatja el az, aki ilyen helyen lakik, hogy feltetlenul vasuton szallitsak. Repulotere ne legyen?
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:22:26
Miért is kell érdekeljen? Legalább lesz miből fizetni azoknak a lábtörést, akik nem tudják.
"Sajnos a 40t-as autos peldad hazug csusztatas, a rekultivacios peldad pedig teljesen logikatlan, ertelmetlen, korlatolt, hiszen a kornyezetet akkor is meg kell vedeni, ha tovabb duborognek a kerekek, a szennyezes terjedese nem all le, mert milliardokat koltunk adobol a MAVra"
Látom, nagyon témánál vagy, szóval ha bezárod a vonalat, ki is fogja megvenni rekultiválatlanul a töltést? Vagy feküdjön a telekben az állam pénze és közben a bent lévő szennyezés terjedjen tovább?
"igenis, megprobalok kommunikacioval segiteni azon, hogy az elbujtatott, leplezett, korulirasokkal megvedett hulyeseg helyett a tenyek beszeljenek"
Hajrá: mennyi egy 25 köbös kocsinyi vasúti töltésanyag szakszerű eltávolítása és elhelyezése?
"Egyszeruen nem ertem"
Vettem észre. De legalább nem zavar.
LiberAll 2012.08.01. 15:27:20
A MÁV-ot , a Postát már régen privatizálni kellet volna a pecsába.
Makkasz 2012.08.01. 15:31:22
Amugy meg a te logikatlan hulyesegeid sem erdekelnek sok forumozot.
Nem kell a toltessel semmit csinalni. Kolteni akkor is kell ra ha a veszteseges MAV megy rajta, meg akkor is ha nem. Ha nem, egyszer meg fog oldodni a problema, ha tovabb megy, tovabb no a veszteseg. nem fogod fel, a kotelezettseg ma is ott van, ha uzemel a MAV tovabb no (hoppa, ezt hozza sem teszik a vesztesegehez, pedig ha erre evrol evre celtartalekot kepezne, mint minden mas normalis ceg, akkor meg vesztesegesebb lenne), ha bezar akkor nem, maximum az idozites a kerdes.
Tobb mint 10 ceg (koztuk 3 MAVnal nagyobb) kornyezetvedelmi kotelezettsegeit vilagitottam at, ne farassz.
"Hajrá: mennyi egy 25 köbös kocsinyi vasúti töltésanyag szakszerű eltávolítása és elhelyezése?"
Ennek aztan semmi koze ahhoz, hogy egy veszteseges, celtaln, tulhaladott ceget szanaljunk vagy nem. A toltes maradjon csak a helyen. Akinek majd kell anyag, felhasznalja.
A hulyesegeidet nem ertem, egyszeruen szuperegyszeru vagy, es nem latsz ki a valagadbol.
M_R 2012.08.01. 15:31:53
laci_52 2012.08.01. 15:32:07
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:33:47
Csak megfontoltan a monopóliumok privatizálásával! Nézd meg a telefondíjakat, vagy a vízdíjakat.
vanRob 2012.08.01. 15:36:01
India rlz
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:40:27
www.youtube.com/watch?v=gW1gvGAnp8g
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 15:41:24
Szerencsére.
"Amugy meg a te logikatlan hulyesegeid sem erdekelnek sok forumozot."
Nem kötelező elolvasni. Ők is szabad emberek.
"Nem kell a toltessel semmit csinalni."
Tehát a telket ne adja el a tulajdonos MNV Zrt. Ez már lehet stratégiai gondolkodás, mert lesz rajta út (annak keskeny) vagy kerékpárút (ahhoz messze vannak általában a falvaktól, de legyen).
"hoppa, ezt hozza sem teszik a vesztesegehez, pedig ha erre evrol evre celtartalekot kepezne, mint minden mas normalis ceg, akkor meg vesztesegesebb lenne"
Kár, hogy ha a valós tartozásait nézik, akkor beleszámolják. Ugyanúgy, ahogy a csereérett pályát, járművet, állomást, stb.
"Akinek majd kell anyag, felhasznalja."
Gondolom ezt megfelelő engedélyek birtokában és deklarálva, hogy a töltésanyag nem környezetszennyező.
"A hulyesegeidet nem ertem"
De jó, hogy nem kötelező! Sok munkától mentett meg.
@atpijkamo: Van telefonban 3 szolgáltató. Kb. egyforma tarifákkal. A vezetékest hagyjuk, lassan a mobilinternet is elég gyors lesz - már ahol elérhető. A vízdíjak tényleg durvák.
Kivlov 2012.08.01. 15:42:29
Persze. Akkor mit is szövegelsz a plusz fizetésről???
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:42:54
fda 2012.08.01. 15:43:49
p.a.r.t.i.z.a.n 2012.08.01. 15:45:15
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 15:45:50
Szóval a tézisem: hülye, aki a monopóliumot áron alul privatizálja.
Ezzel nem védem a tolvajlást és beleszarást. Csak nem tolvajokat és beleszarókat kell oda tenni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.01. 15:47:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.01. 15:48:47
Failer 2012.08.01. 15:55:30
preddy 2012.08.01. 15:57:09
Makkasz 2012.08.01. 15:59:20
""Nem kell a toltessel semmit csinalni."
Tehát a telket ne adja el a tulajdonos MNV Zrt. Ez már lehet stratégiai gondolkodás, mert lesz rajta út (annak keskeny) vagy kerékpárút (ahhoz messze vannak általában a falvaktól, de legyen)."
nem kell ide strategia, egyszeruen a folosleges vesztesegtermelo vasutat bezarjuk. Remelem nem bukunk fel a toltesben, es a vasuti atjarokat 100eft ert leaszfaltozzak az onkormanyzatok, hogy ne docogjon, ha nem, a szomszedban lako Jozsi bacsi szor ra egy kis murvat.
Az MNV is felesleges. A helyi vagyonnal gazdalkodjanak a helyiek, kulonosen foldteruletekkel. Alfoldon kifejezetten jo szankopalyanak, erdosav telepitesre a toltes. persze mehet rajta bicikliut, de kar erre strategiat letrehozni. Ahol jo az irany, hasznos, ott hasznaljak, ahol nem ott leszarjak. Strategia. Ezert tartunk itt, 80%os adoek, majd az allam megoldja. Ugyanmar.
"Kár, hogy ha a valós tartozásait nézik, akkor beleszámolják. Ugyanúgy, ahogy a csereérett pályát, járművet, állomást, stb.".
Szuper, ha celtartalekot kepzett ra, akkor nem kerul senkinek semmibe a felszamolas, megoldottad. A kornyezetvedelmi kotelezettsegek eleg elol vannak a felszamolasnal a kielegitesi sorban.
"Gondolom ezt megfelelő engedélyek birtokában és deklarálva, hogy a töltésanyag nem környezetszennyező."
Hat persze, es ezt most itt forumozva kell eldonteni. nem igy mukodik az elet. Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja.
Ehhez megint semmi koze a MAV felszamolasi szuksegessegenek.
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 16:00:18
@Kivlov: Tudod vannak olyan részek, amelyek hiánnyal küszködnek. Ha a lukat be akarják tömni, akkor valahonnan pénz kell. Pl. az útkarbantartásból, ami a nem kevés üzemanyagos befizetésből adódik. De nem arra megy, amire kell, mert van fontosabb. Tehát nemsokára még kevesebb használható út lesz, mint most.
@fda: Ezt már 25 éve is mindenki tudta. Viszont lopni csak nagyból lehet. Pl. a járműjavítók, a pályaépítések és minden hasonló némi "keresztfinanszírozással" terheltek. Vagy miért is futnak még 45 éves kocsik, miközben ott vannak a jó, tárcsafékes Bmx-ek, amelyek gyorsvonatiban mentek Szeged felé? Le lehetett volna gyártani kb. 800 db-ot a GH egyik legkényelmesebb kocsijából. 20 év alatt nem is megerőltető. Valakinek csak érdekében állt, hogy ne ez történjen. Vagy hogy is van az, hogy a MÁV nem tud nemzetköziben lényegeset felmutatni?
Iza Béla (törölt) 2012.08.01. 16:06:36
Értem, de a hatóságnak kötelező előírnia a végleges felszámolás esetén a pálya elbontását és a terület visszaalakítását. Ha ezt valaki eltörli az másik kérés.
"es a vasuti atjarokat 100eft ert leaszfaltozzak az onkormanyzatok"
Tessék?! A tervezés talán kijön ennyiből. A vasúti engedély önmagában közel 200.000 forint.
"Szuper, ha celtartalekot kepzett ra"
Nem képzett, beleszámolta. Abba a bár 1000 milliárd forintba, amely a jelenlegi állapot szintre hozásához szükséges (= marad még 40 éves mozdony is, kocsi is, csak nem a többség).
"Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja."
Miért kapná meg? Mit ad érte? Hogy jön ide egy önkormányzat? Egyelőre el nem idegeníthető állami vagyon elidegenítéséről van szó, amelyen ráadásul felmért környezeti veszélyforrások találhatók. Hülye az a jegyző, aki ezt átveszi.
no successful 2012.08.01. 16:09:46
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.08.01. 16:29:31
Tigriske 2012.08.01. 16:30:06
Fertőtlenítés a faluban 2012.08.01. 16:30:53
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 16:32:05
LiberAll 2012.08.01. 16:38:32
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.01. 16:41:39
Egy csövön jön a víz. Milyen verseny?
Van ami eleve monopólium szolgáltatás. Azt kéne értelmesen nyújtani.
RiCheta 2012.08.01. 16:56:09
Makkasz 2012.08.01. 17:02:41
Nem kell eltorolni semmit, ez nem kapcsolodik a veszteseges tarsasag felszamolasahoz. A kotelezettseg mar ott van ma is.
"Tessék?! A tervezés talán kijön ennyiből. A vasúti engedély önmagában közel 200.000 forint."
Ezek feleslegesek. Egyszeruen ami megmarad a telepulesi felujitasbol odateszik. Burokraciaban dolgozol?
"Nem képzett, beleszámolta. Abba a bár 1000 milliárd forintba, amely a jelenlegi állapot szintre hozásához szükséges (= marad még 40 éves mozdony is, kocsi is, csak nem a többség)."
Ezt kivetelesen ertem. Jo hirem van, ha megszunik a MAV, ez az adossag nem no tovabb, ha nem szunik meg, tovabb no.
"Ha az onkormanyzat megkapja, majd megoldja."
Megkapja, Forint-forint, itt is ott is. Az onkormanyzatnak van kontrollja, tudja mirol van szo, a helybeliek foldjet keresztezi, hatarolja vagy teszi megkozelithetove. A hasznosithato anyagot is helyben lehet felhasznalni. Egyszeruen ezt az irtozatos centralizaciot is meg kell szuntetni.
apanna 2012.08.01. 17:03:25
RiCheta 2012.08.01. 17:11:27
Egyszer az életben nem ültél még végig egy Záhony-Keszthelyt egyben egy szili mozdonyon, na akkor aztán megtanúlnád mi a magyarok úristene. Főleg úgy hogy nem egyszer a sok birka utas úgy rázza a kocsikat, -ütemesen-, hogy a 80 tonnás mozdonyon is megérezni... Az üléseket összevágják, a vészféket meghúzzák -indokolatlanul-, a wc összeszarva, húgyozva, hányva... ennyit erről... Volt szerencsém az idei "soudosok vonatai" hoz, nem lennék a karbantartók, takarítók helyébe... Szerencsére a mozdonyra még nem jártok fel...
vncs 2012.08.01. 17:36:00
(1) Balaton
Igenytelen, draga hely olyan "kikapcsolodni vagyoknak", akik meg eletukben nem lattak tengert. Akik mar lattak, azok szamara csak egy pocsolya.
Egy balatoni nyaralas arabol ki lehet hozni egy sokkal igenyesebb nyaralast par ezer km-rel arrebb. Ja, es ott nem kell strandbelepot (WTF???) sem fizetni.
(2) Mo.-i szemelyszallitas
Kadertemetok, igazi szocialista utodvallalatok, megfejelve olyan izgalmakkal, mint pl. majdnem mindenki valamilyen kedvezmenyes jeggyel utazik, csak veletlenul pont Te fogsz qrva dragan utazni a teljes aru jeggyel vegig allva 200km-t, mikozben a 90%-os kedvezmennyel utazo nyavalygásait kell hallgatnod (persze ő ül).
en_té 2012.08.01. 18:16:55
Ostoba firkász
himpellér 2012.08.01. 18:47:09
Otovszky E. 2012.08.01. 19:17:12
Anomalocaris (törölt) 2012.08.01. 19:19:52
Az utolsó kérdés gondolom csak vicc volt.
Szaszy G 2012.08.01. 20:05:57
ember100 2012.08.01. 20:34:04
Helló!
Az első 1-2 beszólás sem volt semmi persze lincseljék meg a kallert :) vicces , de a harmadik , hogy a fehérvári megálló télen hóban 500 m és az max. 10 perc séta , akkor ajánlom hogy gyere el hozzám javíttatni és azt mondom hogy fizess érte de nem szolgálltatok , vagy vegyél a péknél egy kenyeret , de az eladó leharapja a végér , és akkor örülj hogy csak ANNAK :):):) ez így világos , NEM elégségesz szolgálltatás , erről már ugye hallottál ?????
Manyecska 2012.08.01. 20:46:19
igazságos 2012.08.01. 21:02:24
Manyecska 2012.08.01. 21:03:44
Otovszky E. 2012.08.01. 21:11:12
Túl udvarias voltam, nem kellett volna.
Mondjuk ki: vannak embertársaink, akik szerint ha valaki mást gondol egy dologról, mint amit szerintük gondolni "kell", és ennek hangot is ad, az alapból egy f@sz, sőt kurvanyájú. Ez nagyszerű, valóban. Üssük le, aki egyáltalán gondol valamit, és menjünk az akolba kollektíve szopni. Előbb-utóbb kosok, majd farkasok veszik be magukat az akolba. (A kost megszopni talán meg hagyján, az csak undorító, de a farkast...)
igazságos 2012.08.01. 21:12:56
El kell fogadni, hogy tömeg van, a rinyálástól még nem lesz több vonatkocsi. Ez kicsit óvodás panaszkodás, olyan, mint mikor négyen ülnek be egy játszótéri valamibe, és az ötödik nem fér már fel, de ő akkor is be akar ülni.
Otovszky E. 2012.08.01. 21:13:02
szilba 2012.08.01. 21:23:23
Otovszky E. 2012.08.01. 21:24:40
Komolyabbra fordítva: miért kell belenyugodnom abba, hogy többszörösen megvezetnek és meglopnak, mondhatni életvitelszerűen? 1. veszek jegyet, 2. adózom. Nem arról van szó, hogy kizsebelnek a villamoson, vagy egyszer föltörik a lakásomat, amikor nem vagyok otthon. Nem. Folyamatosan égetik el a pénzemet (a Tiédet, az összes kommentelőét, de még a jegyvizsgálókét is) a MÁV Start Zrt.-ben, amely "a helyközi közlekedés meghatározó közösségi szereplőjeként a kulturált és pontos vasúti szolgáltatás elérésében és fenntartásában érdekelt."
Nem kellene elfogadni azt, ami nyilvánvalóan képtelenség. Ha pl. valaki azt hirdeti, hogy 2x2 = 7, az nem jó. Na most, ha az illető a matematikai kutatóintézet fejlesztési igazgatójaként teszi ezt, akkor az még kevésbé jó. Ezt még lehet fokozni, és a fokozás egyik állomása a MÁV Start Zrt. (és még sok minden egyéb is Mo.-on). (A kutatóintézeti példa fiktív, csak a megvilágítást szolgálja.)
igazságos 2012.08.01. 21:26:25
szilba 2012.08.01. 21:32:48
Most vagy elírtad, vagy ennyire tájékozatlan (lökött) vagy!!! Szerinted egyre több az olyan ember, aki nem szorul rá a MÁv-ra vagy a Volán-ra? Annyira dübörög a gazdaság, hogy mindenkinek van autója, vagy legalábbis olyan ismerőse, aki el tudja vinni 100-200 km-re a hét végén, hiszen az illtőnek van kocsija, de nincs családja! Ugyan már....
Otovszky E. 2012.08.01. 21:35:15
Amikor jegyet veszel a MÁV-pénztárban/Aquaparkban, szerződést kötsz a szolgáltatóval. Azért az nem a ringlispil.
renevol 2012.08.01. 21:36:47
A videón is jól látható, hogy senkinek semmi szüksége nincs a vasúti személyszállításra. Alig vannak a vonaton.
Pláne nem érdemes a vasúti teherszállítást megoldani, sokkal inkább érdemes a kamionforgalmat növelni.
Otovszky E. 2012.08.01. 21:39:09
Otovszky E. 2012.08.01. 21:42:23
szilba 2012.08.01. 21:46:31
villamos alóli kacaj 2012.08.01. 21:55:46
IS !
Otovszky E. 2012.08.01. 22:01:15
Mondjuk az is érv lehet, hogy minél kevesebb kocsit húz a mozdony, annál kisebb az energiaszámla, a sok hülye utas meg úgyis el akar jutni az úticéljához, így a 3 vagon sok, elég nekik egy vagon is.
Örüljenek, hogy nincs megtiltva az országon belüli önkényes helyváltoztatás, munkaidőben. (Péntek este van, aki még dolgozik, amikor ezek a Balatonra mennének.)
kverti 2012.08.01. 22:12:08
szilba 2012.08.01. 22:12:46
Végre normális, célratörő hozzászólás, köszönöm. Az elvet értem (villamosmérnök lévén), de azért az is lehet kérdés, hogy akkor jobb-e a vasút, ha heringek módjára, az utasok elégedettségére szállítja utasait (mondjuk az utasok száma ugyanannyi), vagy utána kötök még egy kocsit (azt nem hiszem, hogy ez akkora extra költség lenne, főleg V43 esetében), és van egy kis kosár elégedett utasom. Még egy dolog, szintén MÁV-os. A MÁV dicsekszik azzal, hogy a pl. Tatabánya-Bp., vagy Győr-Bp. viszonyatban mennyi pénzt takarít meg a FLIRT, vagy TALENT motorvonatok használatával. Nem lehetne-e, hogy ilyenek járjanak (legalább a nyári csúcs időszakban) a Balatonra is?
szilba 2012.08.01. 22:21:52
CSak azért, hogy érthetőbb legyen: a V43 mozdonyok nem termelnek vissza energiát a rendszerbe fékezés közben, a FLIRT, vag TALENT motorvonatok igen. A gyorsulás közben egy, vagy két plusz kocsi esetében nyerhető (spórolható) energia pedig nagyban a mozdonyvezető vezetési stílusától függ. Mindenesetre szívesen fogadnék konkrét számokat érintettektől (mozdonyvezető-vs-a döntéshozók)
Otovszky E. 2012.08.01. 22:26:09
szilba 2012.08.01. 22:33:02
Bluemotion 2012.08.01. 22:34:41
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.01. 22:36:22
Otovszky E. 2012.08.01. 22:53:53
Kedves @!Hello! Idézek @Iza Béla Neked írt hozzászólásából: "ajánlom hogy gyere el hozzám javíttatni és azt mondom hogy fizess érte de nem szolgálltatok , vagy vegyél a péknél egy kenyeret , de az eladó leharapja a végér , és akkor örülj hogy csak ANNAK :):):) ez így világos , NEM elégségesz szolgálltatás..."
Nem kell annyira védeni a Magyar Államvasutakat. Védik azt mások, meg az a sok-sok pénz, amit minden évben kap.
Franciadrazsesz 2012.08.01. 22:56:11
A kommentelő által megélt megoldás sem rossz, mert ha heringként beszorítják a népeket a kocsikban, 1. jobban összejönnek a buliig, így jobb lesz a party. Lehet, hogy életre szóló kapcsolatok köttetnek 2. Csak 3 régi lelakott kocsit tesznek tönkre a jól nevelt gyerekek 3. legközelebb kocsival mennek, amiben a sofőr majd sikongat a többiekkel, hogy ott pedig nincs kaja, pia és meg sem áll pisilni sehol.
Szóval, ha valaki ilyen bulira vetemedik, annak bizony be kell járnia az odáig vezető rögös utakat is. Különben miről fog mesélni a saját gyerekeinek, ha lesz egyáltalán
Otovszky E. 2012.08.01. 23:04:31
Franciadrazsesz 2012.08.01. 23:32:40
Szerintem egy szónak is száz a vége, partyra party takarmányos szerelvény, oszt had szóljon. Sörpadok bele, pult, és egy bivaly mozdony elé, mindenki örülne, még ha fullon is lenne.
Bluemotion 2012.08.02. 01:54:39
Rá van írva/bele van írva a "szerződésbe" bármi olyasmi, hogy akinek jegye van, annak ülőhelyet vagy szorongás mentes álló helyet kell biztosítani egy adott kocsiba stb.? Amíg semmi ilyesmi nem rá/beleírva, akkor maximum utazásra lehet csak használni és ha az ütközőn van, akkor csak ott viszi el a kedves utast.
Nem is értem a problémát.
Én fiatalabb koromban számtalanszor utaztam tömött buszokon munkába menet 30-40km is és soha nem éreztem affinitást afelé, beküldjek a Homárra egy ilyen vérszegény történetet.
Otovszky E. 2012.08.02. 02:11:36
Iza Béla (törölt) 2012.08.02. 09:45:40
@szilba: Nem lehet. Ezek a motorvonatok vagy igen tisztességesen ki vannak használva (FLIRT), vagy ne akarjál vele utazni (TALENT). A nagy megtakarítás elővárosban jelentkezik, így a motorvonatokat ott kell járatni.
@ember100: Te _nem_ a személyszállítási szolgáltatás megrendelője vagy, míg ha én javíttatok meg valamit, akkor én vagyok a megrendelő. Vannak utasjogok, lehet tanulmányozni, de addig terjed a vasút felelősségi köre és nem tovább.
@Makkasz:"Ezek feleslegesek. Egyszeruen ami megmarad a telepulesi felujitasbol odateszik. Burokraciaban dolgozol?"
Nem is tudtam, hogy a maradék anyaggal nem kell elszámolni és veszélyes hulladékként kezelni. Persze terveztetni és engedélyeztetni is felesleges, mert ha a burkolat minősége miatt baleset lesz, akkor biztos előáll a polgármester, hogy szeretne egy szanatóriumi beutalót Szegedre.
"Ezt kivetelesen ertem. Jo hirem van, ha megszunik a MAV, ez az adossag nem no tovabb, ha nem szunik meg, tovabb no."
És? Ha másik társaság jön, akkor az üzemeltetésben fizeted meg annak a kamatait, amit most kivettél. A pálya ráadásul külön van, azt nem lehet felszámolni, csak a pályával együtt.
"Megkapja, Forint-forint, itt is ott is."
Nézd, ebben az országban ugyan elég gyorsan és hektikusan változnak a jogszabályok, de még vannak. Amit leírtál, legalább 4 jogszabályt sért.
" Az onkormanyzatnak van kontrollja"
Nap vicce. Lapozzunk.
"A hasznosithato anyagot is helyben lehet felhasznalni."
Név szerint?
"Egyszeruen ezt az irtozatos centralizaciot is meg kell szuntetni."
A törvényhozásra gondolsz?
Roy 2012.08.02. 09:54:14
Akkor még nem utaztál Bzmot268-al Sárbogárd Decs között.
Nyitott ajtók iszonyú zaj, és büdös.
tocibacsi 2012.08.02. 10:03:50
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 10:34:37
Amit tapasztaltam:
A Balaton északi partján ez a busz minden településen megáll, sok helyen felszáll több kevesebb utas. Mire Keszthelyről Balatonkeneséig jut a busz, addigra csurig van. De kikkel is??? Legalább a fele nem fizető nyugdíjas volt, mert ugye nekik valami szocialista csoda folytán 65 év felett INGYEN JÁR A TÖMEGKÖZLEKEDÉS. És szinte az összes többi utasnak is volt valami kedvezménye. Pl.: 90-os, Magyarigazolványos...stb.
Ugyanez megy a MÁV-nál is: és akkor csodálkozunk hogy pusztul lefelé a tömegközlekedés?!?!?! Mikor a bele ölt összeg felét a vezetőség lopja ki, másik feléből az utasokat támogatják.
Egyszer az Orangeways indítani akart belföldi járatokat is, de az akkori közlekedési miniszter és a Volánosok tiltakoztak veszettül. Talán mert a fizető utasokat elszipkázná, a Volánnak pedig megmaradnak az kedvezményesek és a 65 év felettiek.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 10:43:31
Azt az állam támogatja, a kedvezményt meggkapja a MÁV.
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:11:29
Én azt hittem eleve erre kap rengeteg állami támogatást a MÁV, amiből ők gazdálkodják ki a kedvezményes utasaikból kieső hiányt.
De megint csak marad a probléma. Feleslegesen mennek el súlyos pénzek mások kedvezményes utaztatására.
Otovszky E. 2012.08.02. 11:12:08
Még annyit csak, hogy ami máshol megoldható, azt itt is meg kell tudni oldani. (A "máshol" akár a MÁV területén is érthető. Az utasok megalázása, sanyargatása nem védhető semmivel. Nem magyarázni kell, hanem megoldani. Az utas fizet, teljes joggal leszarhatja a magyarázatot. Ha ő mulaszt, akkor persze arra nincs magyarázat. Hol élünk? Ja, itt? Oké.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 11:21:48
Feleslegesen? Másképp azok nem utaznának. Bevétel kisebb lenne, a vonatok ugyanúgy közlekednének.
Budapest-Balaton jópárezer forint. A gyermekeim lemehetnének minden hétvégén, de nem keresnek annyit, hogy jó szájízzel erre költsék. Így lesz nekik egy hét nyaralás, oszt annyi. A MÁV is rájött erre, megint van 50%-os retúrjegy, de késő.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.02. 11:23:35
Sokat lopnak, és sokat herdálnak. A tékozló koldus esete. Mint az egészségügy.
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:53:27
Én főként a nyugdíjasok utaztatására gondolok, ott teljesen indokolatlan a 100% elég lenne 50-60% nekik is.
a 90%-os kedvezményeket is lehetne kicsit mérsékelni 80-70%-ra.
A szomorú valóság, hogy én megyek minden hétvégén üdülőhelyekre, rokonlátogatásokra...stb. stb.
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.02. 11:56:31
Helyesbítek... én SEM megyek minden hétvégén...
birkocs 2012.08.02. 12:01:23
auto.indavideo.hu/video/Meno_ingyenes_autos_jatek
Iza Béla (törölt) 2012.08.02. 12:34:18
iorek 2012.08.02. 13:07:52
Egyébként nem csak a BS idején van ilyen. A balatoni vonatok rendszeresen túlzsúfoltak. Vannak videóim a közlekedőn végig ülő álló utasokról máskorról is. Déli part, északi part, egyre megy.
iorek 2012.08.02. 13:18:49
iorek 2012.08.02. 13:27:46
Egyébként a vasút direkt fényezte magát, hogy megoldja a Sound logisztikai problémáját. Ehhez képest még infót sem volt képes adni.
dr. v.b.1990 2012.08.03. 00:08:39
linfury 2012.08.03. 07:39:35
Tölgyasztal 2012.08.03. 09:37:45
nagyon sok olyan esetet hallottam mostanában, ahol a nyugdíjasok "rokonlátogatása" amiatt van, mert az unokának messzi vidékről viszik fel pl. Budapestre a következő hétre az elemózsiát (vidéki/otthoni ételt).A távol az otthontól dolgozó fiatal kétszer is meggondolja, hogy hazautazzon a szüleihez...egy hétvégi utazás akár a havi fizetésének a 10%-a is lehet?
Vagy egy Budapesten dolgozó diák, aki hétvégén diákmunkára kényszerül, akkor neki hogyan fognak otthoni ételt biztosítani? Vagy a hétvégén megdolgozott pénzt teljes egészében költse a következő héten étkezésre?
A kedvezménnyel utazók sem örömükben utaznak mindig a vonaton. Az egyes családok is próbálják az életüket a legköltséghatékonyabban megszervezni!
Iza Béla (törölt) 2012.08.03. 11:59:31
2012.08.03. 13:27:02
Nem voltál még fejlettem országban, csak szólok.
2012.08.03. 13:29:58
Tavalyelőtt és tavaly is ugyanez volt a sztori a homáron.
Aki Soundozni akar, jobban teszi, ha belekalkulálja a 2-3 nappal előtti és utáni utazást, ha nincs más megoldása mint a vonat. Előtte érkezni 2-3 nappal és utána 2-3 nappal távozni.
Mivel a rendezvény részvevői átlag huszonévesek, egyetemisták, nehogy ne lehessen elintézni. Na igen a nyugalom többe kerül, ez Magyarisztán.
marko77 2012.08.05. 09:00:30
A Sound szervezői meg béreljenek több kocsit. Nem hullik le a gyűrű kisujjukról.
Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 09:01:11
Amúgy megbeszéltük, ezek az igen fejlett országok pl. Ciprus, Málta, Líbia.
Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 09:02:15
Kitől? Hogyan? Ez nem úgy megy, hogy csettintenek és lesz kocsi...
siófoki35 2013.04.24. 15:37:13
A Fehérvár-Fonyód közti személyekre általában elég szokott lenni három kocsi.