Tékozló Homár

Nem beszélnek angolul a Széchenyiben

2013.01.18. 12:22 | jackyll | 186 komment

Miért nem lehet megoldani, hogy a külföldieket közvetlenül a magyar határ átlépése után minden vagyonuktól megkopasszunk? Akkor nem kellene például minimum angolul megtanulni ehhez. Persze vannak akik próbálkoznak... A Széchenyi fürdőben azonban még nem köszöntöttek be a 90-es évek, úgyhogy külföldről kell hozatni a magyarul tudó tolmácsokat is.

Szeretném megosztani veled egy nemrég történt esetet amikor is egy fagyos téli estén úgy döntöttünk hogy családommal ellátogatunk a Széchenyi fürdőbe. A kiszolgálással és a medencék tisztaságával nem is volt semmilyen probléma. Amikor is végeztünk a fürdéssel és átöltöztünk, kifelé menet egy szópárbajra lettem figyelmes. A fürdő alkalmazottja magyarul, a láthatóan ideges külföldi vendég pedig angolul próbált meg kommunikálni, vajmi kevés sikerrel. Majd végső elkeseredésükben mindetten tolmácsért kiabáltak (?) bele az éterbe. "Do you speak English?" Na, kb ekkora untam meg honfitársam kinszenvedését és előlibbenve a semmiből megoldást kínáltam a nehézségek áthidalására. A kapunál ácsorgó diákmunkaerő - akit nagy valószinüséggel azért tartanak hogy kisegítse az ídősebb, talán még a szovjet megszállás óta alkalmazott kabinos néniket és bácsikat a "középfoku angol nyelvtudásával" - szelíden megbújt a háttérben.

A probléma a két fél között abból adódott, hogy a kedves külföldi vendég annál a kapunál váltotta a jegyet ami este 7 kor bezárt (kb 8 óra volt ekkor)  és már nem tudott vissza menni a arra az oldalra. Mivel ebben a világtól elzárt, amugy is ritkán látogattott fürdőegységben az egyik bejárat elöbb zár mint a másik (?). Szóval ezt elmondtam, mindeközben a kabinos néni levette a hölgyről a tartozkodást igazoló karorát hogy hozzon egy másikat, amivel ezen az oldalon is tudnak szekrényt ismét igénybe venni illetve kilépni. Nagyon hálásak voltak a vendégek és a sűrű thankyou zás ban törtek ki amiért segítettem megoldani a helyzetett. Az ottdolgozóktól egy sima, "köszi"-t sem kaptam.

Én egy külfödre szakadt hazánkfia vagyok aki ha nagyritkán hazalátogat, sűrűn szembesül azzal hogy a turisták által közkedvelt és látogatott helyeken sem kapnak a külföldiek megfelelő tájékoztatást és segítséget. Remélem ezen el fog gondolkodni minden az idegenforgalomban dolgozó és abból jól megélő honpolgár hogy a külföldiek csak akkor fognak továbbra is hazánkba látogatni hogyha megfelelő szintű kiszolgálásban részesülnek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2013.01.18. 12:26:43

Az a baj, hogy máshol sem beszélnek angolul.
Mert, aki pölö a Széchenyiben nem, az a sarki kisbótban sem.
És ez egy nagy igazság.

helianthus 2013.01.18. 12:29:16

Egyszer én is tolmácsoltam valami kajáldában az angolul beszélő turistáknak, hogy kérnek-e hagymát a hamburgerbe, meg ilyenek.
JJJ
Nekem akkor a büfés is megköszönte, nem csak a turisták.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:32:19

"a szovjet megszállás óta alkalmazott kabinos néniket és bácsikat"

Kéretik a 30 évnél fiatalabbakat nem kicikizni. A szovjet megszállás alatt nőttem fel, dolgoztam 10 évet, alapítottam családot, és "szültem" két gyereket.

Manyecska 2013.01.18. 12:34:22

Meg is látszott mindig is.

helianthus 2013.01.18. 12:35:20

"Én egy külfödre szakadt hazánkfia vagyok"
Akkor lehet ezért olyan rémes a helytelen írása időnként.

Manyecska 2013.01.18. 12:37:08

Francér nem tanulnak meg magyarul...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:40:39

@Manyecska:

Két rendőrt megállít egy külföldi, beszél nekik németül, angolul, franciául, nem értik, dühösen elmegy.
- Te Józsi, nem kéne nekünk megtanulni valami idegen nyelvet?
- Minek? Nézd, ez is három nyelven beszélt, oszt mire jutott vele?

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 12:41:28

Poszter lehet, hogy angolul tud, de magyarul elfelejtett.

De legalább modoros.

Szólni kéne neki, hogy itt a magyar a hivatalos nyelv, ezt beszéli majdnem mindenki. Amúgy a legtöbb országba ez pont így van, hogy csak saját nyelvét beszélik nagyrészt a kabinosnénik, meg büfés bácsik, kivéve angliát, mert ott majdnem mindenki beszél angolul, hacsak nem vendégmunkás.

De sebaj, nemsokára lesz sok állástalan tanár a fürdőkbe és BKV pénztárakba.

2013.01.18. 12:41:31

@helianthus: Az a baj, hogy máshol sem beszélnek angolul.

Pl. Franciaországban! Arról híresek! Tényleg! Azt tudják, hogy egy nemi betegség lett róluk elnevezve? Hogy dőlne rájuk a trianoni kastély!

Sokorai_Atala 2013.01.18. 12:41:32

Én egy kisebb gázolásnál tolmácsoltam a rendőrnek meg valamelyik követség itt dogozójának, aki arabul meg angolul tudott.
1. A rendőrök sem mind beszélnek arabul:)
2. a követségiek sem beszélnek magyarul.
3. A kutyánk is velem volt, de nem avatkozott közbe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.18. 12:42:36

Biztos a retroturizmusra mennek.
Az országimázsban fontos vonzerő a szoci múlt, mint egzotikum, így őrizni kell ennek bizonyos vonásait, pl. hogy nem beszélünk angolul :D:D:D:D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:42:52

@helianthus: Hja, ha még csak a helyesírást felejtette volna el!

"megoldást kínáltam a nehézségek áthidalására"

Mikk77 2013.01.18. 12:44:02

T. Posztoló!
Ha valaki külföldre utazik, "általában" számíthat rá, hogy nem beszélnek az anyanyelvén. Ez így van több száz éve, nem kell ezen csodálkozni!
Külföldön beszélnek magyarul? Nem.
Ki van írva bármi is magyarul! Nincs.
Én is beszélek angolul, de ha elmegyek Franciaországba (ez csak példa -lehetne Albánia is- mielőtt azzal jössz, hogy ott mindenki beszél még 2-3 nyelvet!) nem fogok megsértődni és ordibálni, mert nem értik amit mondok!
Amúgy a 7-es az külföldön is 7-es, a 8-as meg 8-as!
Ja! És először szerintem tanulj meg helyesen írni a saját anyanyelveden, ha már ekkora király vagy angolból!
- ekkora ebben a szövegkörnyezetben ez ekkorra akarna lenni
- középfoku, hosszú ú-val írandó
- kinszenvedését - hosszú í
- tartozkodást - hosszú ó
- stb... (kötőjelek, vesszők)

2013.01.18. 12:44:17

@atpjkamo: A rendőr áll a Balaton partján és egy fuldoklót néz aki azt kiabálja hogy hilfe, hilfe!
-Ez is inkább úszni tanult volna meg, mint németül!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:44:43

@cirróka: "nemi betegség lett róluk elnevezve?"

Nem pontosan mondod. Az angolok szerint francia baj, a franciák szerint angol. Nálunk francnyavalya.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:46:01

@cirróka:

- Ha süllyed a hajó, akkor próbáljon mindig mellettm maradni.
- Olyan jól tud úszni?
- Nem, de tizenöt nyelven tudok segítségért kiabáni.

holdlányka 2013.01.18. 12:48:25

Mi ebben a baj? Nem számítanak külföldi turistákra :)

Amúgy meg aki perfektül beszél valamilyen idegen (angol, német , spanyol, vagy ilyesmi, nem román) az nem megy el kabinosnak 60ért, inkább lelép ebből az országból.

Ez van.

holdlányka 2013.01.18. 12:51:23

@atpjkamo: Amúgy rólunk is neveztek el betegséget, a "morbus hungaricus" (magyar kór) eredetileg a kiütéses tífusz, majd később inkább a tuberkulózis (TBC) neve volt...

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 12:52:21

@cirróka: meg a ssláta, meg a kulcs. Na persze. A francúzkór minden nyelvben más nevű, nemzeti ellenszenv szerént.

holdlányka 2013.01.18. 12:53:16

@atpjkamo: És elmennél a Szévchenyibe kabinosnak, gondolom minimálbérért?

SarahConnor 2013.01.18. 12:55:25

@Mikk77:
"Külföldön beszélnek magyarul? Nem.
Ki van írva bármi is magyarul! Nincs."

Jogos összehasonlítás, mert mint tudjuk, a magyar világnyelv, minden országot elözönlenek a magyar turisták, a magyar az informatika, a net nyelve, valamint az Európai Únió első 3 hivatalos nyelve közül az egyik. Minden klappol.

2013.01.18. 12:55:52

Azért legyünk tárgyilagosak is, a Széchenyiben elkelne egy két alapfokon németül és angolul beszélő emberke, mert ott a szálloda mellette tehát jó eséllyel beesik néhány külföldi.
Ja, viszont amikor én utoljára ott voltam, az egyik kabinos olasz, angol és német nyelven tudott szólni a vendégekhez. Azon egy kicsit csodálkoztam.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.18. 12:58:02

@holdlányka: "tuberkulózis"

:)) Ha! Kétes dicsőség.

"És elmennél a Szévchenyibe kabinosnak, gondolom minimálbérért?"

Gondolkodtam rajta. Nyugis állás, nincs stressz, megszakadni nem kell a munkában, fürödni lehet ingyér dögivel...

Mondjuk napi négy órában, és akkor marad még naponta két óra pénzt keresni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.01.18. 12:58:08

Na de.. ha sehol sem beszélnek angolul, miért elengedhetlen kritérium az angoltudás a mai érvényesüléshez? Nem ez a mondás? Most akkor mivan?
Kabinos akarok lenni, szkafanderben!

2013.01.18. 13:01:09

@Rosszindulatú Vászka: A francúzkór minden nyelvben más nevű, nemzeti ellenszenv szerént.

Akár igaz is lehetne, csak trianon előtt is az volt a neve. A győri csetepaté Napóleonnal nem hiszem hogy oka lehetett, volt annál nagyobb pofára esésünk is akkoriban.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.18. 13:03:05

@cirróka: "Azt tudják, hogy egy nemi betegség lett róluk elnevezve? "
Tudják. Ők az angolokra fogják ugyanazt.

és beszélnek angolul. Ha az anglofón előbb franciául dadog pár szót, rögtön értenek angolul.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 13:06:01

@cirróka: tudod, ez egy érdekes dolog, de bizony nem a trianoni eset minden baj és átok forrása és oka ebbe a Zórszágba. Bizonyám. Nem kell ám mindenbe belekeverni.

Lsd. pl. Kukorica Jancsi esete. Az is előtte volt. Meg ijenek.

2013.01.18. 13:06:46

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: Ha az anglofón előbb franciául dadog pár szót, rögtön értenek angolul.

Akkor majd úgy indítok hogy J'etaime Pas de deux D'Artagnan! :)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.18. 13:07:26

@cirróka: Olyan eseményt kell keresni, amikor a külföldi katonák nagy tömege "látogatta" a magyar nőket.

breezer 2013.01.18. 13:08:07

jah, nem kell a nyelv, meg a turista se, tul sok a foglalkoztatott így is, ha sikerülne a turisták számát lejjebb csökkenteni mondjuk 20-30%-kal hátha sikerülne generálni pár új munkanélkülit meg közmunkást! éjjenéjjen!!

Gazsibacsi 2013.01.18. 13:08:44

@Rosszindulatú Vászka: még szerencse, hogy nem igaz, amit írsz.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.18. 13:09:17

@cirróka: Ha szerencséd van, nem kapsz rá válaszul hasonló nyelvtörőket, mielőtt elrebegnék, hogy merre van a nagyon sürgős eseteknek fenntartott toálett.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 13:09:31

@cirróka: továbbá a franciákat már jóval előtte is utálta mindenki :)

Mikk77 2013.01.18. 13:09:49

@Fenimore:

Látom nem érted a lényeget, de nem baj! Megpróbálom máshogy elmagyarázni, hogy megértsd!
Gondolom a három nyelv amire gondolsz: angol, német, francia! Ugye?
Szerinted Hollandiában, letteknél, észteknél és még sorolhatnám, mindenhol ki van írva ezen a három nyelven minden.
Le van írva, hogy 7=7 meg 8=8??? Talán át kellett volna állítani az órát, ha másik időzónába utazunk, tisztelt külföldi! Nehogy kitaláld, már, hogy az ordibálós majom külföldi miatt még az időzónán is módosítani kelljen!
Tudom "turistalátványosság" a Széchenyi Fürdő, de ugye nem várod el egy kabinostól, hogy havi 50 gurigáért perfekt legyen egy idegen nyelvből is?
Vagy, ha igen, szerintem mondj fel külföldön és jelentkezz kabinosnak! Gondolod külföldön is mindenki beszél egy másik idegen nyelvet? Egy nagy */#%-t. Kint dolgozol. Te sem gondolod komolyan.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.18. 13:11:55

@Gazsibacsi: De, igaz. Magyarországon (az Indexen kívül) még hivatalos nyelv a magyar.

Egerben lengyelül, Hévízen németül beszélnek azon intézmények alkalmazottai, akik versenyeznek a külföldiek pénzéért.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.01.18. 13:13:15

8 tényleg = 8-cal? Ez olyan hihetetlen.

2013.01.18. 13:19:52

A széchenyi fürdő tényleg egy itt ragadt posztkádári apoteózis, hogy az apokalipszis négy lovasáról ne is beszéljek. A széchenyi fürdő még Jónás könyvében is előfordult; ott például csak magyarul beszélő kabinosokat köpött ki a nagy hal a gyomrából.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 13:20:23

@hagyma: vannak ijen furcsaságok. Például a Sárvárra meg busszámra hozzák a cseszkókat. Barbár népség.

Amúgy a polák meg a magyar ősi fegyverbarát, még II. VH-ba is nagyrészt átengedték a soraikon a lengyel menekülteket a magyar bakák, pedig a nácik nem örültek neki túlzottan.

2013.01.18. 13:22:02

@Mikk77: "Gondolod külföldön is mindenki beszél egy másik idegen nyelvet?"
Erre határozott IGEN-nel válaszolhatok.
Meglepődnél mennyire elterjedt az idegen nyelv tudása a világ azon szegletében, ami a köves bekötőúttól, tehát tőled távolabb van :-P

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 13:25:36

@Kulics: fals. Külföldön mindenki idegen nyelvet beszél. Hacsak nem hun gazdasági menekült.

SarahConnor 2013.01.18. 13:26:18

@Mikk77: senki nem várja el a kabinos nénitől az angolt, de legalább egy alkalmazottól igen, akit ilyenkor elő lehet szedni. Aki turizmusból él, igyekezzen alkalmazkodni. Az angol világnyelv. Én értem, amit mondasz, igen, ő jött ide, és itt magyarul beszélünk, de konkrétan arra, hogy milyen kis lábon jár Magyarországon az idegennyelvek ismerete, nincs mentség. Ha mindenki úgy gondolkodna, hogy aki ide jön, beszélje a nyelvem, sok egymástól elszeparált nemzet létezne egymás mellett. Szép is lenne! Kell egy közös nyelv, mert egy nyaralni vágyónak nem lehet, baromság előírni, hogy tanulja meg a célország nyelvét... Ezt meg te nem gondolod komolyan. Nem létezne turizmus, mint olyan.
Ráadásul máshol nem is gondolják így, a franciákban érezni ugyanezt a rátartiságot, de azért ők is tudnak angolul. Ez nem vezet sehová. Igen, üvölteni nem kell csak azért, mert nem tudod magad megérteni, de cikinek ciki, ha a Széchenyi fürdőben egy vendégnek kell tolmácsolnia.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.18. 13:26:51

na ájjon mán meg a menet, he! turisztikásilag frekkventált helyeken ( meg másutt is, de azt most haggyuk) kurva ciki, ha a személyzet nem beszél angolul.

nem köll oxfordijul, meg cizellálva. de annyit, hogy : baszdmeg, minnyár kiengedlek a másik kapun, viszlát, az elvárható és én szégyellem magamat helyettük is. az ángol az elég univerzális nyelvvé nőtte ki magát, oszt ezt el kéne lassan fogadni meg tanítani kéne az oskolába is. nem a nyelvtant, mert az a faszt se érdekli, hanem beszélni, mégha hibákkal is.

Manyecska 2013.01.18. 13:27:52

Faszt.
Széchenyi volt a legnagyobb magyar. Egyéb kérdés?? :D:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.18. 13:28:29

@Fenimore: "Aki turizmusból él, igyekezzen alkalmazkodni"
Unortodoxoiában? :D Nyafogni, hogy nincs vendég!

SarahConnor 2013.01.18. 13:29:23

@Mikk77: " Nehogy kitaláld, már, hogy az ordibálós majom külföldi miatt még az időzónán is módosítani kelljen!"

Hát ezt meg te találtad ki, nem én, azt se tudom, mire célzol. Nagyon belelovaltad magad. :)

holdlányka 2013.01.18. 13:30:25

Annó a 80-as évek végén, 90-es évek elején Burgenlandban minden bótos tudott magyarul, mert özönlöttek a magyar bevásárlóturisták. Most is rengeteg magyar jár ki, de már inkább ők beszélnek németül, még a lomis kissebségiek is,( mindenféle flincflancos nyelviskolák meg tanfolyamok nélkül) Viszont az osztrákok elfelejettek magyarul.

SarahConnor 2013.01.18. 13:30:46

@ColT: nekünk az is megteszi :)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.18. 13:30:49

@hagyma: Csak turizmus. Pont ugyanannal a fedetlen strandfurdonel. Meg van egy oratornyos uszoda, utobbit Makovecz tervezte. A török furdoben nemigen szokott tomeg lenni...

@Rosszindulatú Vászka: Hát, ők is elfelejthettek volna a múltban.
Na, már mindegy. Turistaként 8esetleg) jöhetnek.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.01.18. 13:31:21

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: turisztikásilag frekvencionizolált! Mekkora a frekvencia? Energia van-e elegendő? Ezószempontból elég a pránazaba meg a magyar. Jézus is úgy is az vólt!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.01.18. 13:34:28

@holdlányka: jaja és én azt csodálom mindig makszimál-elánnal, hogy a németbe' kivándorlók többsége tufa, elég rátekinteni egy ilyen kint élő közösség internetes írásképére - több, mint szörnyű. És akkor hogy az a kérdés bennem, hogy hogy tudták megtanulni a németet? Hisz' többségük csakugyan tufa, saját magához, anyás nyelvéhez is. Kintivel milyen szintet üthet akkor meg? Szóval hogy na. Árnyaljuk a némettudás és "németudás" közti külömpséget.

Mikk77 2013.01.18. 13:36:30

@Kulics:

Én nem tudom miről beszélsz, honnan veszed, hogy én nem beszélek idegen nyelven, meg milyen köves bekötő útról hadobálsz, de küldök egy linket töltsd, le és figyelmesen nézd meg az adatokat!
Mo.: 42%-a beszél egy idegen nyelvet
angoloknál, franciáknál, spanyoloknál, olaszoknál is ez maximum 55%.
Kevesebb mint 42% ez tény és való, de ott nem volt kommunizmus, ne felejtsd el! Itt az idősebb generáció, nem vagy alig beszél idegen nyelvet, mert az orosz oktatás olyan volt amilyen.

És ha megnézed a második ábrát, lehet sírni a nagy nyugaton, mert két idegen nyelv ismeretében bizony jobban állunk, mint a fent felsorolt államok.
Érdekes módon az EU átlagot nem a franciák és angolok emelik, hanem az északi országok meg Hollandia!
Bizony, ha elmész Angliába és németül akarsz érvényesülni szart se tudsz vele kezdeni.

Szóval üdvözlet a köves bekötőútról, mert az még mindig jobb mint a földes amin te állsz. Először tájékozódj!

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=idegen%20nyelvtud%C3%A1s%20az%20eur%C3%B3pai%20uni%C3%B3ban&source=web&cd=4&ved=0CD8QFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.hefop.hu%2Fdownload.php%3FPPID%3D2237&ei=dj_5UJDqM4zU4QTKz4HIDw&usg=AFQjCNGDKoTOA0s1nuesZTOsqF1zSt68iQ&bvm=bv.41248874,d.Yms&cad=rja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.18. 13:38:15

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: azert remelem a Barany meg meg van

amerikaba el kb 10 million ember, lehet tobb, aki nem beszel angolul, aki meg beszel az angolul az nem nagyon beszel mas nyelvet
/ mondjuk en egy harmadik csoportba tartozom/

holdlányka 2013.01.18. 13:39:44

@Kellemes Zérókomponista:
Igaz, bár egyébként ugye németben meg osztrákban is vannak "nyelvjárások", egy burgenlandi echte parasztember, (akinek egyébként az ősei lehet, hogy még magyarok voltak) szörnyen beszél az irodalmi némethez képest.

Mérgező Hulladék 2013.01.18. 13:40:22

@Mikk77: <Tudom "turistalátványosság" a Széchenyi Fürdő, de ugye nem várod el egy kabinostól, hogy havi 50 gurigáért perfekt legyen egy idegen nyelvből is?>
Azt várnám el, hogy olyan embert alkalmazzanak, aki legalább angolul beszél (ez nyilván többe kerül, de talán megtérül, ha a célközönség nem menekül el). Persze akkor a kabinos néni munkanélküli lesz. Úgy látom, a vezetőség meglepően jónak tűnő megoldást talált: megtartotta a kabinos nénit is, és vett fel angolul - elvileg - beszélőt is az ilyen helyzetekre. Már "csak" azt kellene megoldaniuk, hogy tudjanak együttműködni, és az angolul beszélő személyzet ne bújjon meg szelíden a háttérben, amikor dolgoznia kellene.

Manyecska 2013.01.18. 13:41:02

Én a jelnyelvben hiszek:)

Zabaalint (törölt) 2013.01.18. 13:44:20

@Rosszindulatú Vászka:
Nem az a baj, hogy nem tud a fürdőben az összes kabinos néni angolul, hanem az, hogy nincsen egy olyan alkalmazott sem, akit oda tudtak volna hívni ilyen esetben. A fürdő ráadásul idegenforgalom szempontjából fontos hely, senki sem mondta, hogy az összes tesco pénztáros beszéljen angolul, bár van olyan ország, pl. Dánia, ahol ez igaz.

Mikk77 2013.01.18. 13:44:28

@Mérgező Hulladék:

Ez jogos. A kis pöcsöt el kell hajtani!

SarahConnor 2013.01.18. 13:45:20

@Mikk77: az angolokra nem jellemző, hogy ismernek idegen nyelveket, de a mázlisták "megtehetik". Csak ismételni tudom magam: az övék a világnyelv. Nyertek. Jó nekik. :)

Rocko- 2013.01.18. 13:45:43

én 2012 tavaszán voltam Széchényiben, akkor alig bírtuk rávenni a személyzetet hogy magyarul szóljon hozzánk.

Zabaalint (törölt) 2013.01.18. 13:47:39

@Mikk77:
Ha Franciaországban egy ismert fürdőbe látogatok, akkor jogosan elvárom, hogy ha kell, tudjon ott valaki segíteni angolul. Nem magyarul, angolul, mert a magyart mindössze 15 millióan beszélik, és sehol nem lát el olyan közvetítő szerepet, mint az angol.

Természetesen ha bemegyek egy kisboltba, akkor nem várom el, hogy a francia boltos tudjon angolul.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.18. 13:49:29

mondjuk a múltkor énrám is értetlenül nésztek a fagyizóban, mikor kicsúszott egy jómagyar basszameg, de lehet hogy azér, mert magyar volt fagyiskislány.

Zabaalint (törölt) 2013.01.18. 13:50:50

@Mikk77:
Hát ilyen hozzáállással nem is fognak a kabinosok soha minimálbérnél többet keresni, mert ahhoz tömegesen kellene érkeznie a tehetős külföldieknek, de így nem fognak.

Mikk77 2013.01.18. 13:55:14

@Zabaalint:
Ez igaz, de az Fo. ez meg Mo.
Náluk ez alap, de egy nyugatinak meg kell értenie, hogy itt más viszonyok vannak!
10-12 év múlva ilyen posztok már nem nagyon lesznek, majd meglátod!
Nincs nekem semmi bajom az angollal csak utána ki ne találják, hogy jól lenne, ha már egy kicsit németül meg franciául és beszélnének a Széchenyiben! :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.18. 13:55:22

@Dr Gregory House: cask szeretned, ezt a pozicot orokre lefoglaltam edenel
csaxolok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.18. 13:56:36

@Mikk77: haggyad mar, meg a vegen kitalaljak hogy diplomat es nyelvvizsgat kernek a kabinos allas elnyeresehez
less a bolcseszkaron kabinos kar

Mikk77 2013.01.18. 13:57:05

@Zabaalint:

Ez egy kicsit 22-es csapdája nem gondolod?
Tudod mennyibe fáj egy angol tanfolyam míg eljutsz közép szintre? Kifizeted neki, mert ő nem tudja? Ez egy ördögi kör!
:-(

Mérgező Hulladék 2013.01.18. 13:57:22

@Mikk77: tök érdekes a szlovákok és a csehek közti különbség, amit nem magyarázhat pusztán a 10%-nyi magyarság az előbbieknél. Szerintem a szlovákok bemondják a csehet, mint beszélt idegen nyelv, a csehek viszont nem a szlovákot. Hja, az önbecsülés ;)

Manyecska 2013.01.18. 13:57:54

Sokan szorgalmazzák az eszperantó nyelv bevezetését, lehet nem is hülyeség:)..

Mikk77 2013.01.18. 13:58:18

@hagyma:
Az tuti :DDDDDDDDDDDDD
Viszont a diplomához már magasabb minimálbér jár! :D

Mikk77 2013.01.18. 13:59:17

@hagyma:
Az tuti :DDDDDDDDDDDDD
Viszont a diplomához már magasabb minimálbér jár! :D

Manyecska 2013.01.18. 13:59:28

@hagyma: :D:D:D "népművelő-kabinos".... "könyvtár-kabinos".. :D én lesz...om mert ingyen van az összes strand-és uszoda, de lehet tesztelni fogom. Különben meg nem olyan rossz a borravalójuk /napi többezer/ ezeknek, általában összedobja mind és aztán elosztják..

2013.01.18. 14:01:16

@Mérgező Hulladék: Nekem a régi cégemnél az erdélyiek kaptak nyelvpótlékot, na milyen nyelv után? Lehet találgatni, bár tényleg beszélték, néha egymás között is amit azért rossz néven vettünk, úgyhogy később már mellőzték.

Mikk77 2013.01.18. 14:01:54

@Manyecska:
Az angol már megvan, most kezdtem a héten. Eddig érdekesnek mondanám, de a legjobb, hogy logikus és nincsenek benn kivételek! Mondjuk a szavakat be kell vágni amik latin alapra épülnek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.18. 14:02:38

@Manyecska: lejart lemez
ez mar regen eldolt, a kozos nyelv az angol lett
ez van
amugyis minden Babel tornya miatt van
ha nincs az a balhe most mindenki sumerul beszelne

breezer 2013.01.18. 14:05:13

ha már azt a pár mondatot nem tanítják meg nekik (meg a fürdő környékén senkinek), ami kellhet akkor legalább egy jó ektivity tanfolyamra írassák be őtet!

breezer 2013.01.18. 14:06:23

@hagyma: és mennyivel jobb világ volna! kár ezért a nyelv összezavarási mizériáért, nem kéne feliratra várni a sorozatoknál!

Manyecska 2013.01.18. 14:06:38

@Mikk77: az eszperantót? szerintem is elegánsabb mint angolul vartyogni::)!:D

Mikk77 2013.01.18. 14:08:24

Ja. Az lemaradt. Amúgy nem csúnya nyelv, és tegyük hozzá 0-ról 4 hónap alatt el lehet jutni társalgási szintre, de hagymának igaza van.
Az angolt semmi sem fogja lenyomni, ezt el kell fogadni!

Manyecska 2013.01.18. 14:08:27

@breezer: ))) meg lováriul se tudnak, tutkeráj..

Manyecska 2013.01.18. 14:09:35

@Mikk77: Ez igaz. Lehet csak valami ámerikás angolt beszélt, mert azt én se értem..

Mikk77 2013.01.18. 14:11:48

@Manyecska:
Unokatestvérem és a férje Ausztráliába mentek dolgozni 1-1 felsőfokú angol nyelvvizsgával a zsebükben, az első kukába be is dobhatták, annyira más a kiejtés.

Delinquens 2013.01.18. 14:13:54

Akik amiatt nem jönnek ide többet, mert lépten-nyomon nem beszélik az anyanyelvüket, vagy számukra az a természetes, hogy ahová utaznak, ott úgy szólnak hozzájuk, mint a hazájukban, azok maradjanak otthon és élvezzék ki a „birodalmi” nyelv felsőbbrendűségének összes gyönyörét.
A sarki fűszeresnél…
Nem kell idejönni és felháborodni.
(Egyetértek Mikk77 2013.01.18. 12:44:02 hozzászólásával.)
Részemről értem és jól beszélem a németet, mérsékelten az angolt, és némileg a japánt, ám ismerve az angol nyelvterületen élők degenerált elvárásait, nem vagyok hajlandó csak magyarul, németül, vagy japánul hozzájuk szólni.
Persze azért, hogy érezzék a „törődést”…
Attól nem jönne ide több turista, ha mindenki angolul beszélne -, legfeljebb, ha valóban vendégszerető, és nem vendég-kopasztó nemzet volnánk.
Ehhez először azonban a „szabadság” szót jelentését kellene megérteni - Magyarul.

Évekig éltem külföldön, és természetesnek fogtam föl, hogy nekem kell ismernem a vendéglátó nemzet nyelvét, nem pedig fordítva, tehát az új-generációs „angolmán” honfitársaimnak innen üzenem:
Mennyiségben és minőségben ugyanazt a nagyhatalmi-seggnyaló réteget képviselik, mint a szovjet megszállás alatt az orosz nyelv fontosságának erőltetői.
Pont annyit is érnek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.18. 14:14:58

@breezer: igy van es a muveszfilmek is sumerul lennenenek
szerintem ezt az egesz babel dolgot a tolmacs-nyelvtanar lobbi intezte

Manyecska 2013.01.18. 14:21:37

@Delinquens: jó, de mégis azt beszélik a legtöbben. Nem mutogathatunk tényleg!:D
Pl. én a göröggel hiába próbálkoznék a Szecskában de megpróbálom!:)

Manyecska 2013.01.18. 14:23:11

@breezer: pl. "hol a fürdőgatyám?" :D:)))

SarahConnor 2013.01.18. 14:23:17

@Delinquens: az oroszt erőltetők is tagadták a napnál is világosabb tényeket, te is azt teszed. Az angolt és fontosságát elismerni nem "angolmán". Nem szeretni természetesen lehet.

2013.01.18. 14:25:05

@Mikk77: de hagymának igaza van.
Az angolt semmi sem fogja lenyomni, ezt el kell fogadni!

Az igaz, viszont ott a rendőröknek nem árt spanyolul tudni mert abból is vannak szép számmal és bacnak megtanulni angolul, sőt olyat is hallottam hogy niggereket hallgattak le és nem értették mit rappelnek! Úgyhogy az sem teljes megoldás, hiszen az amcsiknál sem élsz meg vele!

Mikk77 2013.01.18. 14:29:41

@cirróka:
Baszki! Ne már! Akkor még a spanyolt is vegyük fel a listára?
Nem lesz az már sok egy kicsit? :D
Mondjuk az USA-ba akar a tököm menni niggereket lehallgatni! :D

Mikk77 2013.01.18. 14:30:46

Négereket! Bocsánat!

2013.01.18. 14:31:14

@Rosszindulatú Vászka: A francúzkór minden nyelvben más nevű, nemzeti ellenszenv szerént.

Ellenszenv nem mindig jáccik! A bécsiekről csak szeletet neveztek el, a szegín spanyolokról viszont dádhát!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.18. 14:31:42

"Remélem ezen el fog gondolkodni minden az idegenforgalomban dolgozó és abból jól megélő honpolgár "
Azért szarja le mind, mert így is jól él belőle... Meg a megkopasztott magyarokból...

Manyecska 2013.01.18. 14:33:28

@ColT: :D:D:D! lehet a kabinos magyarul se beszél, ugye:P

Mérgező Hulladék 2013.01.18. 14:34:11

@Delinquens: "Nem kell idejönni és felháborodni."
Ebben alapvetően igazad van. Hacsak nem arról van szó, hogy azért jönnek ide, mert például a magyar állam (vagy épp maga a fürdő) külföldön hirdeti magát, nyilván külföldi, nem magyarul beszélő ügyfeleket toborozva - akinek aztán egy viszonylag egyszerű (és ha jól veszem ki a posztból, a fürdő okozta) problémáját sem tudják megoldani. És ha volt is felháborodás, az nem pusztán a nyelvtudás hiányára vezethető vissza: ha minden az elvárható módon megy, nem háborodik fel a külföldi vendég azon, hogy a szolgáltató nem beszéli a nyelvét.

2013.01.18. 14:35:40

@Mikk77: Mondjuk az USA-ba akar a tököm menni niggereket lehallgatni! :D

Krimihírekben olvastam, hogy a bűnözők jelentős része spanyol nyelvterületről származik arrafelé, meg a negrókkal is volt némi gond és amikor lehallgatták a telójukat, gettóból származó zsarut kellett keríteniük mert nem értették mit mondanak pedig amúgy angolul volt!

2013.01.18. 14:40:09

@Mikk77: Baszki! Ne már! Akkor még a spanyolt is vegyük fel a listára?

Egyébként igen! Csak annyi a titok, hogy a nagy gyarmatosítók nyelvét kell tudni! Angol, spanyol portugál. Ezzel a világon bárhol elvagy!

Manyecska 2013.01.18. 14:41:45

Baszki, gyerekek, eccer Görögországban egy apartmanházban szálltunk meg, oszt ha nincs az angol, nehezen magyaráztam volna meg hogy a PB-gázpalack kifogyott a gáztűzhely alatt!!! :D :)))

2013.01.18. 14:42:14

@Manyecska: meg lováriul se tudnak, tutkeráj..

Ich bin fémhulladék kereskedő drága tesókám! :)

Manyecska 2013.01.18. 14:46:19

@cirróka: meg képzeld, berángatom a tulajt a kecóba és a gázpalackra mutogatok nagyba..D:D ?

2013.01.18. 14:49:47

@Manyecska: berángatom a tulajt a kecóba és a gázpalackra mutogatok nagyba..D:D

És szótagolva mondogatod hogy "lenni üres, érted bazmeg?" ! :))))

Delinquens 2013.01.18. 14:50:23

@Manyecska:
Tény, hogy sokan használják az angolt, ezért lehet hasznos az ismerete.
De ha már a mennyiség szóba került:
Van itt valaki, aki kínaiul tanul?
Kétlem.
Persze, hiszen az nem trendi…
Érdekes.
Nem találkoztam még kínaival, aki fel lenne háborodva, mert nem beszélik itt a nyelvüket…
Talán mert a kínaiban a „tisztelet” szónak nem csak jelentése, hanem hagyománya is van.

Tiszteletlenség elvárni bármelyik vendéglátó nemzettől, hogy a polgárai egy nyelvet pusztán a mennyiségi fölénye miatt szolgamódon megtanuljanak és használjanak.

2013.01.18. 14:52:22

Ezt nézzétek meg! Régi és gondolom ismeritek, de nagyon jó! :)www.vezess.hu/vezetunk/ukran_rendor_erti/37120/

Manyecska 2013.01.18. 14:53:20

@cirróka: vagy hogy "szívjál gázt te barom!!.." :D@Delinquens: én értem amit mondasz. De a nikked se kínaiul van!?

Manyecska 2013.01.18. 14:54:51

Különben volt itt egy srác fél éve kb, kínai felesége volt:)! nekem eszembe nem jutott még hogy kínaiul tanuljak, minek??

SarahConnor 2013.01.18. 14:58:08

@Delinquens: szerintem nem elvárják, történelmileg alakult így. Az angolok nem csaptak az asztalra, hogy "mi leszünk a világ nyelve, ha addig élünk is". A technikai fejlődésben, távközlésben stb játszott szerepük révén lettek ők "a nyelv". Egy rohadt word dokumentumot nem tudsz megszerkeszteni anélkül, hogy ne találd magad szembe angol szavakkal, de minimum angol jövevényszavakkal. Nem a vendéglátás, turizmus hívta életre az angol egyeduralmát. Ráadásul viszonylag könnyű nyelv, ezért vált ideális közvetítőnyelvvé.
A kínai meg a nehézsége miatt eleve nem játszik, hogy a többi tényezőt ne is említsem.

Manyecska 2013.01.18. 15:02:14

Röhögjetek ki, én néha meghajolok a kínai büfében a kiscsajnak, köszönéskor:)! Persze nem úgy hogy lefejeljem..

Manyecska 2013.01.18. 15:03:13

@cirróka: itt nem lehet hangoskodni most:) de nem rossz!

Manyecska 2013.01.18. 15:05:48

@Delinquens: köszi, tanultam latinul, bár orvosi latin volt, elég is volt annyi:)

England win The Ashes! 2013.01.18. 15:06:15

@cirróka: Tavaly az olimpián találkoztam egy szekérnyi franciával. Ki kevésbé, ki jobban, de mind tudott ángélusul.

Manyecska 2013.01.18. 15:06:47

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: nem, szerintem születési óta büdös pösti!:D

Mikk77 2013.01.18. 15:14:06

@Dr Jozef Vengloš:
Tavaly az olimpián találkoztam egy szekérnyi franciával. Ki kevésbé, ki jobban, de mind tudott ángélusul.

A sportolóknak, főleg, ha ebből élnek alap az angol.

Amúgy, ha az USA-ban lennénk szerintem a spanyolt kéne nyomni, nem?
Tényleg, tud itt valaki spanyolul amigos?
Mennyire nehéz? Mármint pl. az angolhoz képest?

SarahConnor 2013.01.18. 15:16:27

@Mikk77: most tanulok spanyolul. Az alapra gyúrok. Angolhoz képest nem tudom megítélni, a franciához közelebb áll, én arra támaszkodom spanyol-ügyben. Nem egetverő amúgy.

Delinquens 2013.01.18. 15:18:05

@Fenimore:
Semmi bajom az angollal, és tudom, hogy miként vált meghatározó nyelvvé.
Ettől még nem gondolom helyesnek, hogy alapkövetelmény legyen egy más nyelvet beszélő nemzetnél az ismerete és a használata.
Egyéni szinten ki-ki döntse el, mi a fontos neki.
Magánvéleményem, hogy ameddig például egy diplomás amerikai semmilyen nyelvet nem beszél a sajátján kívül, nincs miért felháborodnia, ha mondjuk egy magyar kabinos nem érti, amit mond.
Persze a kabinos önmagával szemben támasztott igényéről is lenne véleményem, ám az az ő személyét érinti, nem pedig a magyar lakosság műveletlenségének a tükre.
A fenti példa számomra mindenképpen az angolul beszélő turista többszörös alulkultúráltságának a kimagyarázhatatlan esete.

Mikk77 2013.01.18. 15:19:00

@Fenimore:
Azt olvastam, hogy elég logikus a nyelvtana. Ez igaz?
Az angolban azt rüheltem, hogy volt egy szabály de az 10-ből 6-ra volt igaz.
Az oroszban meg mondjuk 10-ből 4-re.

Manyecska 2013.01.18. 15:19:04

@Mikk77: én görögül makogok /?/, ill. néha megértem mit mondanak..! Azt nem ajánlom:D

SarahConnor 2013.01.18. 15:21:44

@Mikk77: kevesebb kivétel van egy-egy szabály alól, mint az angolban. A francia és a spanyol nyelvtan nekem mindig átláthatóbbnak tűnt, mint az angol. A spanyolban a kiejtéssel harcolok nagyon, mert mindent franciául ejtek ki.

Manyecska 2013.01.18. 15:26:00

@Delinquens: Én meg ezért szeretem pont a Homárt /mint ahogy a sci-fit is/: amikor itt vagyok, eszembe jut nagyon sokszor Huxley Szép új világ..c. könyve! De tényleg.

SarahConnor 2013.01.18. 15:28:39

@Delinquens: nem kötelező az angol, egyelőre bármilyen idegennyelv megteszi pl diplomához. A kínai is. Más kérdés, hogy a legtöbb haszna vitathatatlanul az angolnak van.
Azon én is mindig jókat vigyorgok, mikor a kényelembe beletespedt angolszászokat nézem... Hogy ők nem beszélnek semmit, az ő bajuk, nem követendő példa a hozzáállásuk. Pláne, hogy mi nem is engedhetjük meg magunknak.

A fenti példa lehet a vendég kulturálatlanságának bizonyítéka, de kérdés, hogy a fürdő személyzete felajánlott-e más nyelvet, csak nem találták meg a közöset, vagy esetleg a vendég előtte próbálkozott pl németül, csak az nem ment, és az angollal több esélyt látott...
Ebben az esetben a klasszikus vicc esete áll fenn: "nem kéne nyelveket tanulnunk?- Minek, ez a szerencsétlen hármat beszél, mégse megy vele semmire :)"
A kabinos személyes igényei mellékesek, a fürdőnek legyenek igényei képzett alkalmazottakra.

Nálam az alulkulturáltság felsőfoka mindig is az eszperantóul beszélők lesznek. :)

England win The Ashes! 2013.01.18. 16:38:39

@Mikk77: Szurkolók voltak, vazze! :) Különböző korosztály, nyugdíjastól tizenévesig.

2013.01.18. 16:47:22

Aki a Szechenyi furdobe jar kulfoldikent es magyarkent is az mind meg is erdemli. Meg azt a kis gombas fertozest is amit elkap.

Manyecska 2013.01.18. 17:11:38

@vágtázó halottkém: hálistennek nekünk megvan a lista a felmeresről,meglepődnétek ha tudnátok melyik a legdzsuvásabb!:D

gyugyó 2013.01.18. 17:24:57

Ha külföldre megyek én se várom el, hogy tudjon magyarul a benzinkutas. Értelmetlen poszt...

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 17:31:09

Levonhatom a poszt tanulságát?

Bárhol jársz a világba, bármijen sérelem vagy hirig eshetik meg, mindég lesz ott egy sértett pöcs "hazánkfia", aki elkezd rendezkedni meg osztani az észt.

utóirat zárójel megjegyzés:
itt ennek a majomnak miért is fontos az egész, de leginkább a történet szempontjából mér annyira fontos neki, hogy külhonos?

Aureliano Buendía 2013.01.18. 18:06:09

Mi ezzel a baj? Ha Londonban kérdezem meg a helyi lakostól, mennyi az idő, nem fog nekem magyarul válaszolni. Elvárja, hogy tudjak angolul. Akkor én is elvárhatom, hogy tudjon magyarul:)

konigjanos 2013.01.18. 18:07:14

Ugyan. Az igazi cím így lenne: Nem beszélnek angolul a SEHOL!
Mert a rendőr, az ellenőr, meg stb az talán beszél?

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 18:54:48

Lázár Ervin: A Hétfejű Tündér
A nyúl mint tolmács

A tisztás szélén egy kerek képű Úritök vigyorgott. Nagyon tehetséges volt ebben a műfajban. Istenien tudott vigyorogni. Persze ez nem túlságosan lényeges. Mivelhogy a tisztáson éppen a Kecske reggelizett. Ő sem túl lényeges, de róla akarok mesélni.

A mese kezdetén, tehát most, egyidőben a nem túl lényeges Úritök mesteri vigyorgásával, a Kecske azt mondta:

– Mek-mek.

Nos, ha tudnék kecskéül, ezen nyomban mondanám is, mit jelentett ez a mek-mek. A bökkenő az, hogy nem tudok kecskéül. Így hát jelenthette azt is, hogy: „Hej, de jó ez a friss réti csenkesz”, de azt is, hogy: „Mindig csak ez a vacak réti csenkesz! Unom.” Ez azonban most már sohasem derül ki, már csak azért se, mert az erdőből kilépett a Ló, megállt a tisztás szélén, és jó hangosan azt mondta:

– Nyihaha.

A Kecske fölkapta a fejét, egy darabig bámult a Lóra, mint borjú az új kapura. Aztán olyan nemtudomformán széttárta a két első lábát, jelezvén, hogy ebből a nyihahából egy kukkot sem ért.

– Mek-mek – majd kis gondolkozás után még hozzátette –, mek.

A Ló megrántotta a vállát, egyúttal a fejét is rázta, s azt mondta:

– Nyihaha.

Ami jelenthette azt is, hogy „nem értem”, de esetleg azt is, hogy „jó napot”. Nem tudom. Sajnos, nem tudok lóul. Nagyobb baj, hogy a Kecske sem tudott. Közelebb léptek egymáshoz.

– Nyihaha, nyihaha – magyarázta a Ló.

– Mek-mek – próbálkozott a Kecske. Jó lassan, tagoltan mondta, hátha így megérti a Ló.

De nem értette.

A Kecske búsan vakarta a feje búbját, a Ló meg minden erejét összeszedve gondolkozott. Ettől még a szokásosnál is jobban kétfelé állt a füle. Aztán felderült a képe. Rájött, hogy tud egy kicsit szamárul.

– I-ó, i-ó – mondta. A kiejtése nem volt ugyan tökéletes, de aki tud szamárul, azért megértheti.

A Kecske azonban szamárul sem tudott. De ha már a Ló idegen nyelven beszélt, ő sem akart szégyenben maradni, megszólalt birkául, azaz ahogy az előkelőbbek mondják: juhul.

– Beee – mondta.

A Ló rázta a fejét. Nem tudott birkául. Már-már úgy tűnt, sohasem vergődnek zöldágra. Ekkor az Úritök észrevette a Nyulat, és kiáltozni kezdett neki. Úritökül. Erre az időre még a vigyorgást is abbahagyta.

A Nyúl, tekintve, hogy a legműveltebb állatok közé tartozott az erdőben (lám, úritökül is tudott), azon nyomban megértette, miről van szó, és méltóságteljes léptekkel közelebb jött. Legszívesebben futott volna, de hát ilyen nagy tudású állathoz, ugye, nem illik az ugrifüles futkározás.

– Na, csak mondjátok – mondta –, szerencsére én minden nyelven beszélek.

Ebbe a mondatba kicsit belepirult, mert az az igazság, hogy őzül éppen hogy csak makogott valamit, és sárgarigóul meg pacsirtául nem tudott egy kukkot sem.

De azért rendes kis állat volt, legalább elpirult, ha hazudott.

A Ló meg a Kecske nagyon megörült neki.

– Nyihaha – mondta a Ló.

– Mik-mek? Mik-mek? – kérdezte izgatottan a Nyulat a Kecske.

– Azt mondja, hogy mek-mek – tolmácsolta a Nyúl.

A Kecske arca földerült, és boldogan mondta:

– Mek-mek, mek-mek.

– Nyiha? Nyiha? – kérdezte most a Ló. A Nyúl fordított.

– Azt mondja a Kecske, hogy nyihaha – világosította fel a Lovat.

A Ló meg a Kecske összenevettek, és barátságosan lapogatták egymás lapockáját. Ezt a Kecske unta meg előbb. Karon fogta a Lovat, odaballagtak az Úritökhöz, és megették.

„Vajon jól fordítottam?” – tűnődött a Nyúl, és a homlokát ráncolta.

Aureliano Buendía 2013.01.18. 19:00:03

@Rosszindulatú Vászka: ez inkább egy örmény népmesére hasonlít...

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 19:01:15

@uraaam: tiltakozok! És kikérem magamnak! Ez egy moralista filozófiai hősköltemény!

Rosszindulatú Vászka 2013.01.18. 19:05:37

@uraaam: megtettem. Itt is van, pár centire fejebb.

breezer 2013.01.18. 22:22:27

@Manyecska::D mondjuk ennél a feladványnál én inkább a rajzolási képességeimet hívnám segítségül :)

imittto 2013.01.19. 05:38:59

Hogy nem beszél angolul az csak az egyik baj...ott állnak, és semmi hasznuk. Decemberben elég sokat jártam (hála a reumatológusnak), a legáltalánosabb probléma, hogy simán engednek be szekrényes "jeggyel" (rég nem jegy, karóra, mint már sok helyen) mikor egy darab szekrény sincs üresen. A szekrények zárt állapotáról tud a rendszer, simán jelezhetne náluk hogy nincs üres, ehelyett onnan szereznek róla tudomást hogy már a harmadik vendég megy fel reklamálni, nem tud hova pakolni, miért engedték be, ketyeg az ideje. Na ekkor, de csakis ekkor már megkérdezi az érkezőket, hogy kabin vagy szekrény, ha utóbbi, megkéri hogy várjanak míg lesz szabad. Aki már bent van az így járt. Mikor először láttam a cirkuszt egy idős hölgy mondta, mióta elektromos beléptető/kabin/szekrény rendszer van és nincs borravaló nincs ember, aki van az meg sz@rik bele.

nkongo (törölt) 2013.01.19. 10:25:49

"kapunál ácsorgó diákmunkaerő" - aki ráér ilyen diákmunkákat vállalni, az valószínűleg csóró, nyelvet nem beszél, valami szar suliba jár, illetve mellé, mert ugye dolgozik tanulás helyett.

A poszt modoros, a posztoló egy okoskodó észosztó pöcs. Külföldre szakadt hazánk fia... menjen a picsába.

Mondom ezt úgy, hogy angolul és németül felsőfokon beszélek, és dolgozom is ezeken a nyelveken.

nkongo (törölt) 2013.01.19. 10:29:21

@Mikk77: olasz, angol, spanyol, ezek a legkönnyebb európai nyelvek szerintem, legalábbis én ezt tapasztaltam
persze mindben van valami trükk, sajátosság, ami hangsúlyos (angolban a kiejtés és az igeidők kicsit idegenek lehetnek) de összességében ez a három nyelv a legegyszerűbben tanulható

meg persze az, amiben benne élsz, mindennap használhatod
ha Franciaországban élsz, akkor a francia is egyszerű lesz, mert egész nap azt nyomod

2013.01.19. 10:43:48

Magyarországon Magyar a hivatalos nyelv, ezzel legyen minden túrista tisztában. Egyébként Magyarországot állandóan lerántják, mennyire szarul, vagy sehogy nem beszél angolul itt senki, közben saját tapasztalatom az, hogy nyugat európában is bőven van probléma ezen a téren. Pl; a nemzet öntudatukról híres csigazabálók vendéglátóipari, és idegenforgalmi egységeiben az esetek 90%-ában nem sikerült angolul kommunikálnunk, (!Még a reptéri kajáldáknál sem!) és miután kiderült hogy külföldiek vagyunk, nemhogy a seggünket nem nyalták, de olyan látványosan szartak mindenhol ránk, hogy öröm volt nézni. Úgyhogy szerintem maradjunk annyiban, hogy van hová javulni, de egyáltalán nem vagyunk sereghajtók ezen a téren.

épaetekmogyoo 2013.01.19. 10:57:52

@nkongo: akkó most innentől rád nézzünk fel...?:)

átlátó 2013.01.19. 11:56:30

Az igazság középen, a félútnál van...

nyelv-ész 2013.01.19. 11:57:49

Fel vagyok háborodva.

Kezdjük ott, hogy aki külföldre szakadt hazánkfia, az mégis mit ugat bele az ügymenetbe?

Ha a Széchenyiben az a szabály, hogy a kapukat úgy kell zárni, hogy a kedves vendéget megszivassuk, akkor egy gyüttment ne avatkozzon be, és ne intézkedjen.
Továbbá ha az a szabály, hogy külföldiül nem beszélhet a személyzet, mert pedagógiai okokból minden külföldit meg kell nevelni, hogy érezze, mekkora hülye, hogy egy pohár vizet sem tud kérni magyarul, akkor ottan szinkrontolmácsnak végképp semmi keresnivalója.

Szóval a kedves posztoló ehhez tartsa magát legközelebb, és örüljön, hogy legalább kicsit töri a magyart.

2013.01.19. 12:52:17

van aki képes azt védeni, hogy nem kell angolul tudni? elképesztő

2013.01.19. 12:53:41

@Jankove: Lehet, hgoy azért voltak veled parasztok, mert te is az voltál :D

Egyébként meg jobb, ha külföldni nem próbálkozik magyarul, mert a letöbbnek olyan borzalmas a kiejtése, hogy fel sem ismerni a szavakat.

hátmármindennicknévfoglalt 2013.01.19. 13:05:26

Próbált már valaki Franciaországban angolul okoskodni? Idegenforgalmi központban (jó, a Louvre kivétel)se angolul, se olaszul egy kukkot se. Halkan jegyzem meg, hogy szlovákiában tessék megsértődni - minden szavadat érti, de juszt sem ad semmit, sem jegyet sem benzint. Az egyik barlangnál hét (7) nyelve kértünk jegyet, pontosan tudták, mit akarunk, de nem adtak. Ezt tessék fikázni, ne a szecskát.

alf (törölt) 2013.01.19. 13:24:40

Nem vitatom, hogy megtörténhetett a leírt sztori, de a "Szecskára" nem igazán jellemző, a kapuban álló és bent szolgálatot teljesítő fiatal alkalmazottak nagyon is elfogadhatóan beszélnek angolul. Sokat járok a Szecskába és bizony nem egyszer meggyőződhettem erről.
Minap aranyos sztorinak voltam a részese, böngésztem az angolul kiírt ártáblát, mert éppen az volt előttem. Kedvesen megszólított (természetesen angolul) az egyik fiatal kabinos, hát gondoltam szóba elegyedek vele. Aztán úgy a harmadik mondat után váltottam, jót mosolyogtunk mindketten.

Szóval nem kell állandóan csak a rosszat látni, persze biztosan olyan is van. De a Szecskában tuti előkerül egy percen belül egy angolul beszélő kabinos, ha kell.

Más kérdés, hogy persze rosszindulatú vendég is van, ilyennek is voltam fültanúja. Amikor a nagyképű vendég valamiért értetlen, pedig a kapuban álló lányka igencsak jobban beszélt angolul, mint a "tisztelt" fizetővendég, akcentusából félreérthetetlenül megállapítható volt identitása, nem angol volt természetesen. :)

padlogaz 2013.01.19. 13:41:29

elég sokat járok a széchenyibe, és nekem is az az általános tapasztalatom, hogy a személyzet nagyobbik része (és nem csak a diák kisegítők) elég jól kommunikál angolul.
sok baj van azzal a fürdővel, de pont az angol tudás hiányát nem sorolnám közéjük...
posztoló valószínűleg pont egy rossz szitut fogott ki.

msnick 2013.01.19. 15:27:29

Ah! Nem angolul, latinul kellett volna megpróbálni!

aleb19 2013.01.19. 15:51:08

szerintem alap lenne hogy a fontosabb turisztikai helyeken mindenki beszéljen angolul de mivel ezek általában közintézmények és Agyarországon még tart az uram-bátyám rendszer ezért inkább milliárdokat vesztünk emiatt, de zordonmorc vörösre festett hajú reklámtagyos gecinéni még 88évesen is ott lesz státuszban

felcsúti kimdzsongil fan club 2013.01.19. 16:10:01

Figyu'mán!
Ha elmész ausztriában egy alpenthermebe (fürdő), ott is magyarul beszélnek veled a melósok? Kétlem.

Manyecska 2013.01.19. 16:14:57

Nem az a ciki hogy nem tud hanem a kétsegbeeses..:D

felcsúti kimdzsongil fan club 2013.01.19. 16:15:51

ui.:a kedves posttoló már előtte is így írhatott helyesen. Így ezzel meg a hozzá idomuló "hatalmas" tudással itthon hülye volt mindenhova oszt inkább kiment az ángliusokoz bérniggernek...

don't 2013.01.19. 18:02:35

Barmilyen orszagba latogattam eddig,elsajatitottam azt a 15-20 szot aminek birtokaban ez nem fordul elo.Csak ezek a bunko fent emlitettek varjak el hogy mindenhol a sajat nyelven szoljanak hozza.

tikmony 2013.01.19. 18:05:50

A Szecska kész botrány. A szép fürdő, luxus árakkal balkáni tapló személyzettel működik. Egyébként kb. 3 hete műszaki hiba miatt 6-kor zárt, amit egy A4-es lapon az ajtóra ragasztva ékes magyar nyelven tudattak a közönséggel. Nem vették még észre, hogy a látogatók 70-80%-a külföldi?.

don't 2013.01.19. 18:09:29

@hátmármindennicknévfoglalt:
Na igen F.O.ban eppen szembe nem kopnek,de ha 2 lepesre elmentel ,allor biztos.

manes 2013.01.19. 18:52:31

@cirróka: Ezzel a kabinossal én is találkoztam ott..

venszivar 2013.01.19. 19:28:18

A ratyik szó nélkül megértik egymást!:)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.19. 19:33:18

@hagyma:

"amerikaba el kb 10 million ember"

Már majdnem megróttalak hogy lefelejtettél egy 'n' betűt amikor láttam, hogy nem is. ;)

dennisthemenace 2013.01.19. 20:38:51

@tikmony: A londoni magyar kovetsegen magyarul(!) van kinn a tajekoztato, hogy a magyar vizumot hogyan kell igenyelni is mi kell hozza...

dennisthemenace 2013.01.19. 20:43:01

@Fenimore: En eleg sokat ismerek, aki beszel nemetul, vagy franciaul, spanyolul. Az iskolaban kotelezo egy idegen nyelvbol vizsgazniuk. A gyerek masodikos, franciaul tanitjak oket.

venszivar 2013.01.19. 20:53:30

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: mi van? becsípted a pöcsödet? vagy a szecskába vagy s kezd jó lenni...?

PannonBoy 2013.01.19. 23:50:19

Engem az zavar, hogy a 2-es metró új szerelvényein nem mondják be angolul a következő megállót, míg pl. a Combino-n igen.
Felháborító ez az utastájékoztatás a külföldiek részére. Most már tudom, hogyha már nem fogok tudni magyarul, akkor mire számíthatok.

SarahConnor 2013.01.20. 10:25:03

@hátmármindennicknévfoglalt: éltem Franciaországban szép hosszú ideig, és tudnak angolul, csaknem mindenhol. A probléma az, hogy bennük nagyon erős az a rátartiság, hogy ha valaki ott van náluk, akkor makogjon az ő nyelvükön. Szóval nem szívesen veszik elő, sőt sokszor letagadják, hogy tudnának veled beszélni, ha akarnának.
Mondjuk velem nagyrészt kedvesek voltak, jó tapasztalataim vannak, igaz, tudok franciául, de pl az akcentusomat hallva sokszor felajánlották, hogy ha az angol könnyebb, akkor átválthatunk angolra.

@dennisthemenace: ja, csak utána mivel baromira nem használják, jórészt elfelejtik.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.01.21. 03:58:32

Idejön a külföldi és jár a pofája. Ha én amerikába megyek akkor minden fürdőben egy magyar tolmács vár?
külfödre szakadt hazánkfia = diszidens

mauser98k 2013.01.23. 13:30:46

Erről a történetről ez jut eszembe:

www.youtube.com/watch?v=rxUm-2x-2dM

Itt is ez történhetett.......

milkabögre 2013.01.23. 16:46:46

@cirróka: Milyen szálloda van a Széchenyi mellett? Ja, az Állatkertre gondoltál? :D
süti beállítások módosítása