Dániel egy érdekes anomáliára hívat fel a Homár figyelmét. Nem tisztünk eldöntetni, hogy az 5000 forintért kikiáltott Armani karórák vajon eredetiek-e, viszont az a durva, hogy most már ez a Vaterát sem érdekli. Kizárólag a védjegyek tulajdonosai panaszkodhatnak nálunk, a többieknek marad a Homár:
Régóta szemeztem már az Emporio Armani karórákkal. Mindig is szerettem volna egy ilyet és sokszor szörfözök a neten és nézegetem a különböző webáruházakban kapható modelleket. Egyszer azonban belefutottam a vatera.hu oldalon egy eladó és újnak titulált példányba, mesésnek tűnő 5300 Ft-os villámárért. Lehet, hogy velem van a baj, de elsőre nem az öröm csillant meg a szememben, hanem hogyan is lehet egy ilyen több tízezer Ft-os óra ilyen alacsony áron. Sebaj, mondom biztosan valaki ajándékba kapta és nem használja… Azért ránéztem az eladó többi termékére és szinte kivétel nélkül márkás karórák sokaságát láttam (pl: Louis Vuitton, Calvin Klein, Guess, stb.). Az áruk 3200-5300 Ft között változott. Én balga írtam a Vaterának, amelyben kifejeztem azon aggályaimat, hogy ezen termékek már csak a beszerzési áruk alapján sem lehetnének megkaphatók ilyen alacsony áron. Ezt később egy általam megkeresett kereskedő is elismerte, hogy már a beszerzési ár is ennek a többszöröse… Szóval a Vatera a válaszlevelében elmagyarázta a helyzetet a részükről:
Tisztelt Uram! Levelét köszönjük!
A nagyszámú téves bejelentés miatt megszüntettük a lehetőségét annak, hogy Felhasználóink Jogsértő termékindoklással, szabálytalan termékeket jelentsenek be. Az Általános Felhasználási Feltételek szerint továbbra sem megengedett a hamisítványok árusítása, azt azonban, hogy mi hamis és mi eredeti, üzemeltetőként nem áll módunkban eldönteni. Az eladásra bocsátott termékekért és azért, hogy azok a leírásnak és a szabályoknak megfelelnek-e, az eladók felelősek. A felhasználók által listázott termékek eredetiségéről dönteni, kizárólag a védjegy tulajdonosa jogosult, aki ha problémát talál, akkor azt hivatalosan, a márkavédelmi űrlap kitöltésével jelezheti, és kérheti a jogát sértő tartalom eltávolítását.
A fentiek alapján az Ön által bejelentett aukcióknál érdemben intézkedni nincs lehetőségünk.
Álláspontunk elfogadását és megértését köszönjük!
Levelünkkel kapcsolatos további kérdéseit erre az üzenetre válaszolva teheti fel ügyfélszolgálatunknak. Kérjük, hogy a válaszlevél tárgy sorát ne módosítsa, ellenkező esetben válaszát nem kapjuk meg!
Üdvözlettel:
az Allegroup csapata
www.allegroup.huNem hagyott nyugodni a dolog, ezért gondoltam írok az órák eladójának egy üzenetet:
Tisztelt Eladó! Nem fér a fejembe, hogyan lehet ilyen márkás termékeket ennyire alacsony áron kínálni? Tudna erre nekem magyarázatot adni? - xxxxxx
Tisztelt uram! Ilyen nyomott áron tudom beszerezni. - Trendys
Kérdés, honnan is lehet hozzájutni ilyen „nyomott” áron órákhoz, mert akkor én is egyből rohannék. Az biztosnak tűnik, hogy nem eredeti termékről van szó, különben nem tiltott volna le az eladó rögtön a válasza után; sem licitálni, sem további kérdéseket nem tehetek fel neki. Azért ez is érdekes egybeesés; ha legálisan szerzi be, akkor miért tesz tiltólistára engem?
A Vaterának írt második levelemben további aggályaimat írtam le, többek között azt, hogy ha új termékről van szó, akkor hol van hozzá a gyárilag adott doboz? Mert ha az nincs, akkor már ugye hivatalosan sem új termékről van szó. Próbáltam a Vaterát rábírni egy végleges és etikus megoldásra, amit nekik ugye nem ártana „hivatalból” megejteniük. Miután minden próbálkozásommal csak zárt ajtókkal találkoztam, felajánlottam, hogy egy aukció erejéig engedjék meg, hogy az eladó letiltása ellenére az egyik órára licitálhassak és a megvétel után bevizsgáltathassam, hogy eredeti-e? Talán ez lett volna a legegyszerűbb megoldás nekik, hiszen a jutalékot megkapták volna az eladás után, plusz ingyen és bérmentve nyomoztam volna, hogy az eladó tényleg a felhasználási feltételek alapján kereskedett. (Csak ha belegondolok, hogy tényleg minden rendben lett volna az eladóval, az mekkora pofára esés lett volna nekem…) De a Vatera a szabályzatára hivatkozva megtagadta ezt a kérést, úgy látszik nem érdekük, hogy a csalók ki legyenek zárva az oldalukról.
A Vaterának írt leveleim, válaszleveleim megvannak, továbbá azon leveleim, amelyeket márkás órákat forgalmazó cégekkel folytattam, amelyekben tanácsokat adnak, illetve arról írnak, hogy mennyire kilátástalan küzdelem ez,hiszen nekik is az a tapasztalatuk, hogy a Vatera mossa kezeit még egy ilyen egyértelműnek tűnő helyzetnél is. A legjobb tanács az volt, hogy csak szervízhálózattal rendelkező üzletben vegyem meg számlával, mert csak akkor tűnik biztosnak, hogy nem hamisítványt veszek… Tehát ők sem foglalkoznak a csalókkal, mert nincs hozzá jogkörük és a rendőrségi megkeresés is mindig ugyanazon eredménnyel zárul…
Remélem, hogy valamilyen formában kikerül a honlapotokra ez a probléma, hátha el lehet érni ezzel valamit és a Vatera is tesz végre valamit a csalók ellen. Csak ha belegondolok abba, hogy mondjuk ugyanezen órákat felrakta volna az eladó a bolti ár alatt egy nagyon picivel olcsóbban, akkor fel sem merült volna bennem a csalás veszélye. De inkább nem adok ötleteket az ilyen embereknek.
Az utolsó 100 komment: