Tékozló Homár

Az állam ellopja a megtakarításodat is

2013.11.28. 11:33 | jackyll | 110 komment

Nem mintha nem ez történne mindenhol a világon már évek óta az alapkamatok 0-ra redukálásával, de a Napi most viccből kiszámolta, hogy a nálunk az állam még ezen is többet keres, mint aki berakta a pénzt betétbe:

Egymillió forint betét évi 3 százalékos kamatra történő elhelyezése után az első három hónapban csak veszteség képződik, és 4 hónapra is az ügyfél csak alig egy üdítős ebéd árát, 1753 forintot tud keresni pénze fialtatásából, ha kiveszi a pénzét a bankból. Ezt is úgy, ha számlavezető bankja a pénzfelvételt egyetlen forinttal sem drágítja a 6 ezrelékes tranzakciós illetéken felül, ami szinte elképzelhetetlen.

A betéti ajánlatok számára aligha jött jól, hogy a 6 százalékos egészségügyi hozzájárulás (eho) bevezetése mellett a tranzakciós illeték augusztusi változása során a készpénzfelvételre eltörölték a korábban egységes 6 ezer forintos illetékplafont, amely így csak az átutalásoknál és a kártyás vásárlásoknál maradt érvényben. Ezzel a betétes az egymillió forintjára alig több mint félszázalékos nettó éves kamatot tud realizálni négy hónap alatt, míg a költségvetés a kamatadó, az eho és a tranzakciós illeték révén 8247 forintos bevételhez jut.

Mondjuk eleve minek bankban tartani a pénzt, amikor ott a Bitcoin?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2013.11.28. 11:39:49

3. az állam mondjon le.

Faus to 2013.11.28. 11:47:59

A poszt címe magáért beszél, főleg az utolsó szó!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 11:50:26

"nettó éves kamatot tud realizálni négy hónap alatt"

Mivan? Timewrap?

dr.86c 2013.11.28. 11:52:32

mondjuk én az aldiba hordom a pénzecském

ferand1979 2013.11.28. 11:54:49

ha valaki azt hiszi, hogy a FIDESZ az új törvényeivel az embereknek akar jobbat, akkor téved.
Nincs az az intézkedés, ami rövid távon könnyű szerrel megoldhatná a magyarság gondját. minden téren a jogszabályok látszólag az emberek jólétét hozza.. De mint tudjuk a pénz az energia. Az energia nem vész el, csak átalakul..
Meg kell nézni, hogy azok akik a rendszerváltás óta eltelt 20-23 évben meggazdagodtak, miből oldották meg, ha nem abból, hogy úgy irányították az eseményeket, hogy maguk felé söpörjék a zsét.
Ez történik most is. Látszólag az emberek jólétét oldják meg, csak egy hasonló szabályozással, miszerint a lassan a béka segge alatt lévő központi kamat mellé nem tud egy bank sem adni 10-20%-os kamatot, hanem 2-3-4 de max 5-öt. És a kis kamatot megsarcolják először egy kamatadóval, meg EHO-val, stb, majd ha kiveszed, akkor is lezsebelnek egy vaskos pénzzel.. ha átutalnád, akkor is..
Oda jutunk megint, hogy mindenki KP-ban oldja meg a vásárlásait.

duddva 2013.11.28. 12:02:23

@atpijkamo: mindig éves kamatot szokás megadni, 4 hónapos lekötés esetére is. Mit nem értesz ezen?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 12:05:33

@duddva: Baromság. Éves kamatnál nem veszi ki a pénzét háromszor évközben.

Ha beteszi három napra, kiveszi, millió negatív éves kamatot számolhat. Egy fikarcnyi értelme sincs.

duddva 2013.11.28. 12:17:37

@atpijkamo:
Nézd meg akármelyik bank ajánlatát, mindenhol éves kamatot adnak meg, ha baromság, ha nem.
3 napra lekötni a pénzt pedig nem valami életszerű példa, persze hogy negatív lesz a kamat.

Steckdose 2013.11.28. 12:17:44

Nagyon jó, hogy csökkentik az alapkamatot! Az ország állampapírok eladásából finanszírozza magát, amiknek az árát lejártukkor ezzel a kamattal megfejelve kell visszafizetnie az országnak (a mi pénzünkből, jegyzem meg). Tehát minél alacsonyabb az alapkamat, annál olcsóbban tudja finanszírozni magát az ország.

Pénzt fialtatni meg nem bankbetétben kell, van arra sok más sokkal jobb módszer is.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 12:20:52

@duddva: Mert négy hónapra betenni, lekötni, kivenni, betenni, lekötni, kivenni, betenni, lekötni, kivenni az életszerű. Egy debilnek maximum.

Manyecska 2013.11.28. 12:28:38

@atpijkamo: még nyóc hsz és elérem a 20.000-t. Akkor felhagyok én is a kommenteléssel!:)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.28. 12:34:54

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: Szülésznőnek kellett vón' maradni. Ott ritkán kell kettőnél többig.

Manyecska 2013.11.28. 12:39:38

@agresszív kismalac: Ja, de mondjuk a műtőből nehezebben tudnék írogatni:DD full sterilbe beöltözve. az jó volt amikor a főorvos ott tolta le a gatyáját mer ugye nem kifejezetten öltözősnek vannak megcsinálva. :D Jót röhögtem, mer még be is hajolt előttem, roppant szexi volt.:P

duddva 2013.11.28. 12:43:03

@atpijkamo: az év, mint egység merül föl a kamatok számításánál, ennek semmi köze a futamidőhöz. Tehát nem kell egy évig ki-be rakosgatni a pénzt, csak mert éves kamatot adtak meg.. lol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.28. 12:44:20

Ezen én már régen nem csodálkozok. Néztem én is befektetéseket, de ilyen pár milliókkal jött régebben is évi egy húszezres, kenhetem a hajamra.

Manyecska 2013.11.28. 12:45:20

@dr. phil. Sün‼ ツ: hát b+ csíkos alsóban+zokni nem mindennap láttam őt:D!!:DDD Kard nem volt, szurit adhattam be mer még kezdő voltam ugyanis, szóval szúrkálhattam a méh-öszehúzót szülés után, jó étvágyat, is. Fenékbe kell adni, kérsz egyet?:D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.28. 12:51:40

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/:
Nekem össze van húzódva a méhem, így inkább nem élek a nagyszerű lehetőséggel.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.28. 12:57:24

Nem vágom, miért tolta le a fickó a gatyáját.:-/

Manyecska 2013.11.28. 12:57:55

@agresszív kismalac: Matheszhalka Branch..megállt a számláló mégse én vagyok a hülye.:D

Manyecska 2013.11.28. 12:59:14

@agresszív kismalac: ki mondta hogy letolta??? Átvette a műtősgatyát...ilyenkor zöldbe kellett borulni, fejkendő, gumikesztyű, faltól nem távolodhattam el kikötéssel. Nemtom azért-e mert láb alatt lettem volna vagy a látvány miatt?:) Naon tetszett a császármetszés élőben:)!!!:P

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.28. 13:02:37

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: Lehet, hogy már rég kipontozódtál. Szerintem váltsál Senki Alfonzra, akiről tudjuk, hogy csak a legnagyobb titokban tartózkodhatott a Földön, mivel a világ összes országából ki volt tiltva.

Manyecska 2013.11.28. 13:05:45

@agresszív kismalac: nem, a fehér orvosi ruciban. Tudod, gatya, ing..mer napközben dolgoznak a nőgyógyászaton, ugyanott..Szülésnél egy sima steril köpenyt kapnak maguk elé..

Manyecska 2013.11.28. 13:06:52

@agresszív kismalac: a müttő a szülészeti részlegen belül van..

ThinRedLine 2013.11.28. 13:07:04

@Steckdose:
"Nagyon jó, hogy csökkentik az alapkamatot! Az ország állampapírok eladásából finanszírozza magát, amiknek az árát lejártukkor ezzel a kamattal megfejelve kell visszafizetnie az országnak"

Nézd már meg, hogy az alapkamatnak és az eladott állampapírok hozamainak semmi köze egymáshoz (utóbbi jóval nagyobb, pláne mióta nem IMF, hanem piaci hitelt vesz fel az ország).

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.28. 13:10:56

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: Ahol mink szültünk, ott az egész kórház egy szülészet/nőgyógyászat volt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:13:13

@atpijkamo: Na jó, de mi vének emlékszünk még arra, amikor csonka hazánk a jog és igazság országa volt (azaz ballibsi vezetésű), és az azóta párttalan pártlistás Bokros volt a pénzügyminiszter. Akkor egy csomó cég és bizony állami, önkormányzati pénzügyi vezető is azt játszotta, hogy a központi normatívát/bértömeget/befizetni való adót hol a saját, hol (jobb esetben) a cége nevére lekötötte, és az így kapott inflációs kamatot
a) lenyúlta, de adott a főnöknek meg a könyvvizsgáló közvetlen hozzátartozójának belőle,
b) afféle bitangkasszaként ebből fedezte a hivatal (iskola, stb.) nem tervezhető (repi, vesztegetés) költségeit.

Manyecska 2013.11.28. 13:15:14

@agresszív kismalac: nem b+, van egy /v. kettő?/ előtere, a másik ahol bemosakodnak...-tudom, mért nem a földszinti büfé mellett..,- ahol le lehet kapni a ruhákat.

Manyecska 2013.11.28. 13:16:35

@Kitalátor = másként_gondolkodó: nem, öcsém, a kötényt nyakba kötik általában!! :DDD @agresszív kismalac: nálam 91-nél megállt a számláló, sza:DD

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:17:50

Egymillió forint betét "

Fillérbaszó!

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:22:06

@atpijkamo:
Egy debilnek maximum"

Akkor az voltam?
Pár éve/6-8?/ mentek ilyen akciók hogy 3 hónapra 10-12% kamat
Betettem-kivettem

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:22:47

@duddva: Olvass vissza, és használd a "józan ész" nevű eszközödet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:23:55

@Steckdose: Hagyjad, Imre!
Ha a FED csökkenti az alapkamatot, beindul a hozsannázás, hogy fejlődni fog a gazdaság, megnőnek a befektetések. No de itt?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:24:02

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Nem kell olyan meszire visszamenni. Lézerjani Hódmezővásárhely. Na jó, ő nem kamatolt, hanem árfolyamolt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:25:26

@horex: Vesztettél rajta? Igen. Nyertél rajta? Nem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:25:44

@horex: Régebben én is gyakran játszottam ilyen ki-be játékot. Kamat nem lett belőle, de utoljára bő 15 éve gyerek igen...
Ja, hogy kinek milyen betehetője van?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:28:36

@atpijkamo: Az egész országban csak ő valutatőzsdézett? Ja, hogy az más?

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: Nálunk elől a kötény van, hátul meg a köpeny. A lófarok viszont több helyen is lehet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:30:28

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: "felhagyok"

Ne tedd, Manyi, micsinálunk nélküled? Pusztaság és sivatag...

Manyecska 2013.11.28. 13:30:47

@agresszív kismalac: ja, a szülésznők dolga ilyenkor többek közt a has eltartása a nyitott méhtől, van ilyen müttőslapát :P hozzá. De vannak bent műtősnénik is..Szóval csak állsz és nézed az akciót. El is ájulhatsz de azt nem díjazzák.

Steckdose 2013.11.28. 13:31:34

@ThinRedLine: baromság, ahogy az is, hogy az IMF-hitel kamata összességében alacsonyabb lett volna

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:32:57

@agresszív kismalac: Kamatyoztattam a bigyológiai tökeimet, mint a másik nemzeti kisebbség tagjai. Csak nem a megélhetésért...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:33:31

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Jóvan na, tőzsdéztek sokan. De egy pógármester igazán kikérhetné egy okos ember tanácsát.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:35:33

@atpijkamo: Azér' ű (vót) a pógármester, mer' az egísz faluba ű a legokosabb!

Steckdose 2013.11.28. 13:35:44

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Nagyobb alapkamat = nagyobb hozamot kell fizetni az állampapírok után = drágábban tudjuk magunkat finnaszírozni, kisebb alapkamat = kisebb hozamot kell fizetni = olcsóbban tudjuk magunkat finanszírozni.

Jelen pillanatban az alapkamat leglényegesebb kihatása ránk nézve ez.

Csökkenő alapkamattal a hitelek kamata is csökken, ez tény, tehát a forinthitel is olcsóbb lesz. De mire ebben az országban a devizahiteles balhé utáni totális bizalomvesztési helyzetben bárki ismét olyan tömegesen vesz fel majd hitelt, hogy ez fontossá váljon, addig még jó sok víz le fog folyni a dunán.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 13:37:57

@Kitalátor = másként_gondolkodó: "ű a legokosabb!"

Szerintem meg van a magához való esze nagyon is. Csak olyan máskéntgondolkodó.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:40:12

@atpijkamo:
Miért is vesztettem volna?
Pár éve bizony ilyen kamatok voltak 3 hónapos lekötésre
Mert médiamarkos/-nádas/ reklám vagyok

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:44:07

@Steckdose: Nem a hitelfelvétel miatt fog megmozdulni a gazdaság (esetleg előre), hanem azért, mert nem érdemes bankbetétben tartani a pénzt, a nagyságrendekkel nagyobb várható hozam elnyomja a nagyobb kockázatot (egyébként is, a ciprusi események óta reszket a tőke a bankbetétekben is). Mindaddig, amíg nem jön egy-két újabb pilótajátékos-piramisos befektetési lehetőség, óriásplakátos és tévéreklámmal, és nem szedi el az emberek megtakarított pénzét (mint Dr. Nagy Gábor meg Bajnai a parasztokét). Utána majd újra válság lesz.

Steckdose 2013.11.28. 13:46:26

Mellesleg hogy korábban milyen irreálisan magasan tartotta Simor az alapkamatot - pénzt szivattyúzva ki ezzel az államból, és így a zsebünkből -, azt jól mutatja, hogy amióta eltakarodott, és folyamatosan csökkentik az alapkamatot, azóta se az infláció nem nőtt, se a forint nem romlott igazán. Márpedig ez az a két dolog (főleg az első), ami miatt általában magasan kénytelen tartani az alapkamatot a jegybank. Tehát még egyszer: az irreálisan magas alapkamattal Simorék pénzt húztak ki a zsebünkből a semmiért!!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:47:47

@Steckdose:
Nagyobb alapkamat = nagyobb hozamot kell fizetni az állampapírok után"

Állampapirok a hivatalos árindex/inflácio/ alapján számitják a kamatot, nem a betéti vagy a hitelkamat alapján

Steckdose 2013.11.28. 13:47:48

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Nincs annyi pénz, vagyis pontosabban nincs annyi embernek annyi pénze bankbetétben, hogy ez is igazán jelentősen beindítaná a gazdaságot. Az USA-ban van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:48:39

@atpijkamo: Én is aszondom. A kedvenc unokahúgom férje is polgármester, alkoholista kőművesként, mert a falujában lakó 250-300 ember közül mindenki azt hiszi, hogy neki van a legtöbb (legcsavarosabb) esze.
Szerintem nem sima máskéntgondolkodó a Jani, hanem máskéntvállalkozó is, de ezen nem fogunk összeveszni.
Valami máson lehet, hogy hamarabb...

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:49:11

@horex: Illetve nem az MNB alapkamat alapján

Steckdose 2013.11.28. 13:50:05

@horex: "nem a betéti vagy a hitelkamat alapján"

Ki mondott ilyet? Azt mondtam - és az úgy is van -, hogy az állampapírok ára a jegybanki alapkamat szerint alakul, azzal együtt mozog.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:51:44

@Steckdose:
Ez olyan mint az erős vagy gyenge forint
Egyszer az exportálónak, máskor az importálónak jó

Eltekintve a trancakciós adótol és mástol, a magas betéti kamat jó annak aki bankban tartja a pénzét
Aki hitelt vesz fel annak nem

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 13:54:00

@Steckdose: Sok kicsi sokra megy! Kleine fische, gute fische! Ha előjön pár pénzügyi cég olyan konstrukcióval, ami garantálja, hogy a temetésre félretett pénz nemcsak fial náluk, de a befektetett tőkét a halotti bizonyítvány felmutatásakor kiadják pl. a befektetési szerződésben nevesített örökösnek, sok pénz beforogna a szalmazsákból meg a fagyasztószekrényekből a gazdaságba.

Steckdose 2013.11.28. 13:54:01

@horex: Igen ám, de azt az összeget, aminél már súlya van annak, hogy a bank mennyi kamatot fizet rá (mondjuk 5, de inkább 10 millió Ft-tól kezdve felfelé mondjuk), azt eddig se bankban volt érdemes leginkább fialtatni, és ez ezután sincs másképp. Hitelt viszont csak a bank ad.

Steckdose 2013.11.28. 13:55:04

@horex: Nem a f@szt - ezt játszhatjuk sokáig...

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:56:04

@horex:
Írok egy példát

2016/J állampapír
A kifizetendő kamat mértéke a kamatbázis és a kamatprémium összege.

A kamatbázis megegyezik a megállapítás évének márciusa és az azt megelőző év márciusa közötti időszakra vonatkozóan a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett fogyasztói árindex-változás százalékos mértékével,
azzal, hogy amennyiben ez az érték negatív lenne, akkor a kamatbázis 0%-kal, azaz nulla százalékkal egyenlő.

Steckdose 2013.11.28. 13:56:15

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Erre mondom, hogy eddig még sok víznek kell lefolynia a Dunán a bizalomvesztés miatt :)

Steckdose 2013.11.28. 13:59:09

@horex: És az inflációt (fogy.árindexet) ugyan vajon mivel szabályozzák, ha nem az alapkamattal?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 13:59:17

@Kitalátor = másként_gondolkodó:

Nyilván a természsetes örökös örököl, de nem lehet örököst nevesiteni

elwood 2013.11.28. 14:00:06

@Steckdose: "az irreálisan magas alapkamattal Simorék pénzt húztak ki a zsebünkből a semmiért!!! "

- Járai alatt mennyi volt ?
- FED QE-ről hallottál-e ?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 14:01:34

@Steckdose:
Annyira már ne menjünk vissza, mert ha valamely iparág mégis emeli az árait, pl. pékek, akkor azt is irhatod hogy a pékek befolyásolják a kamatot

Steckdose 2013.11.28. 14:03:18

@elwood: Ha Járai alatt alacsonyabb lett volna, akkor lehet, hogy elszállunk. De az is lehet, hogy nem. Ha viszont Simor alatt, arra bizonyíték van, hogy nem szálltunk volna el.

Steckdose 2013.11.28. 14:04:23

@horex: Mivel a jegybank FŐ inflációellenes fegyvere az alapkamat módosítása, ezért ez nem annyira visszamenés - inkább egy jó vaskos csúsztatás a részedről.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 14:06:29

@horex: De kedvezményezettet igen, ha ez biztosítási elemet is tartalmazó konstrukció.
@Steckdose: Sokat segítene a stabilitásban és a belé vetett bizalomban, ha befagyna a Duna, és a magyar rendek és karok királyt választanának ismét...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 14:10:06

@Steckdose: Pl. az adórendszerrel, a forint árfolyamának lerontásával ("Beledöglünk ebbe az erős forintba!" - mondta Gyurcsány pár éve), a hatósági úton szabályozható közszolgáltatási árakkal, a monopóliumok áruba bocsátási feltételeivel, a közszolgálati bérek változtatásával, stb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 14:12:02

@horex: ... mint amikor Kósa Lajos fingott egyet Debrecenben, vagy 20 ember előtt és beleremegett a világtőzsde és lecsökkent a forint árfolyama ...

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 14:28:23

@Steckdose:
Beidéztem a számitást
Ha nem, nem!

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
"Hasznos tudni, hogy az értékpapírszámlákra nem adható meg haláleseti rendelkezés"

www.jokamat.hu/allampapir.html?gclid=CIvX1fG8h7sCFURc3god5WgAWg

vape 2013.11.28. 14:30:03

Az állam nem lopja el a megtakarításodat, csak csökkenti a hozamot a kamatadóval (ez még ugye az "elmúltnyolcévből" maradt ránk) és az ehoval. Ezek mértéke fix, és a tőkerészre nem vonatkozik.
Az, hogy mekkora kamatot adnak a bankok a betétekre, az pl. a jegybanki alapkamattól és a bankok üzletpolitikájától függ. Elméletileg ez sem kéne, hogy az államtól függjön, legalábbis közvetlenül.
Pénzt felvenni bankfiókban és ATM-ből meg a legtöbb banknál eddig is pénzbe került, ha még nem tetsztettek volna észrevenni. A jutalék mértéke szintén a bank üzletpolitikájától függ.
Innentől kezdve minden efféle témájú cikk már megint csak az emberek hergelését szolgálja. Az "Az állam ellopja a megtakarításodat is"-hez hasonló címek meg kifejezetten undorítóak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 14:30:50

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
Ja a Kósa az más! Most biztos a fülén engedi ki, így "stabil" a forint

A cukorra viszont rászólt Orbán, ugyhogy cukorba nem fektetek most

j311 2013.11.28. 14:36:28

3% az emberes.
OTP most eppen 0.85%-ot ad...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 14:49:31

@vape: Persze, de jól fizetnek.Telik a libák árából...

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.11.28. 15:00:44

@vape:
"Az állam ellopja a megtakarításodat is"-hez hasonló címek meg kifejezetten undorítóak. "

Nem hogy örülnének hogy nem lövet az állam, pedig megtehetné a pöttyüs labda visszadobása helyett

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.28. 15:01:11

@atpijkamo: Az a baj, hogy a "magához való" esze van meg. Nem egy altruista típus.

Steckdose 2013.11.28. 15:01:19

@vape: Szerintem az a normális állapot, ha a média mindig ellenzéki. Érezze csak az a kormány a törődést. Egyeseknek ez nem tetszik, de azok bekaphatják.

Sokkal rosszabb ennél az a helyzet, ami a zelmúltnyócévben volt: azaz ha a média kormánypárti, és ugyan nincs ilyen hergelés (vagyis nem a kormány ellen van), viszont a kormány szemétségeiről is mélyen kussol, vagy pláne jófejségként próbálja eladni őket.

elwood 2013.11.28. 15:43:00

nem baj, nemsokára lesz itt rend:

"Felszólítom a négy nagy hitelminősítőt, kezdjék meg Magyarországgal a felminősítésről szóló tárgyalásokat" - mondta Matolcsy György

profitline.hu/hircentrum/hir/301138/Matolcsy:-mondjon-le-Olli-Rehn

Atörökk 2013.11.28. 16:17:38

Ez most egy Bitcoin-reklámposzt?

♔batyu♔ 2013.11.28. 18:09:26

Még mindig jobb módszer mint adóemeléssel kifizettetni az államadósság magas törlesztőrészleteit.

Fordulj Gyurcsányhoz, miközben antiszemitázott, nácizott, 30%-al megnövelte az államadósságot, ezt valakinek fizetnie kell nincs mese.

Xezs 2013.11.28. 20:59:48

Most jön az, hogy rengeteg komment lesz, mert a pénzügyekhez mindenki kurvára ért kishazánkban.

Ez abból is látszik, hogy karácsony tájékán megnövekszik a felvett személyi hitelek száma.

Xezs 2013.11.28. 21:09:25

@vape: Egyetértek. Nem mondom, hogy tökéletes itt minden, de ezek a címek csak az emberek elbutulását szolgálják. Van a neten fasza pénzügyi blog, abból lehet tanulni is, nem csak hirigelni.

2013.11.28. 22:23:28

@Steckdose: "Tehát minél alacsonyabb az alapkamat, annál olcsóbban tudja finanszírozni magát az ország."

Ha 3% az alapkamat, miért fizetünk több mint 6%-ot a dollár alapú államkötvényekre?

2013.11.28. 22:29:16

@Steckdose: "azóta se az infláció nem nőtt"

..és az államadósság sem csökkent. Tehát az infláció jóbarát vagy ellenség? Ha nem emelkednek az árak akkor barát. De ha a kormányzat nem tudja el inflálni az adósságot akkor ellenség. Szerintem tanulj egy kis közgazdaságtant. Vagy vegyél fel CHF hitelt ilyen közgazdasági háttérrel. (sorry)

Steckdose 2013.11.29. 06:52:18

@kowee: Inkább te nézz utána pár dolognak :))

2013.11.29. 09:14:15

@Steckdose: Ennyi?
:) Én tanultam :)

Steckdose 2013.11.29. 13:49:26

@kowee: Ennyi - én mindent elmondtam, ha rosszul értelmezed, az a te bajod, nekem nincs energiám szájbarágni mindent.

vomit 2013.11.29. 17:50:48

az ember, aki kukába helyezett 1,9 milliárd forintot, és most a kezét tördelve áll a lerakó felett

British man threw out $7.5M worth of bitcoins
www.owensoundsuntimes.com/2013/11/28/british-man-threw-out-75m-worth-of-bitcoins

Anitja 2013.11.30. 11:43:22

A bitcoin mint technológia működik, ez nem kétséges (lassan arany árban van) viszont nem biztonságos, nem egyenlő elosztású, vagyis aki előbb vett bitcoint az jár jól, az egyszerű embernek esélye sincs hozzájutni.... De mint technológia valóban megállja a helyét, ezért érdemes volt továbbfejleszteni: Biteuro, a végső megoldás, az alapjövedelemmel összekötött digitalis pénz, amelyet mi emberek, vagyis a társadalom bocsát ki, nem a bankok. www.facebook.com/biteuro
süti beállítások módosítása