Tékozló Homár

Windowsos telefonjait sem ismeri a Nokia

2013.02.08. 15:39 | jackyll | 330 komment

Magica megpróbálta Windows 7.8-ra frissíteni Nokia Lumia 800 telefonját, de leakadt a projekt, és az internetes barkácsmegoldással sem javult meg teljesen. Váratlan fordulatként a Nokia Care sem személyesen, sem emailben nem tudott értelmesen segíteni, minthogy még a telefonhoz passzoló szoftverfrissítést sem találták el:

Tavaly februárban az a sajnálatos esemény történt, hogy imádott BlackBerry telefonom tönkrement, meghalt, vége lett. Kellett egy új telefon. Mivel a rózsaszín ördögöknél volt mindig is előfizetésem, ezért gondoltam most sem lesz ez másképp, annak rendje és módja szerint be is mentem szépen az Árkád T-Pontjába, hogy megkössem az új előfizetést. Az ügyintéző úr a figyelmembe ajánlotta az akkor Európában teljesen újdonságnak számító Nokia Lumia 800-as készüléket. Nagyon megtetszett kívül-belül, a Windows Phone 7.5-ös operációs rendszerért pedig odáig voltam, szerintem nagyon jó lett. Nosza hát, el is hoztam. Egészen 2013 január végéig semmi problémánk nem volt egymás közt nekem meg a Lumiának. Csakhogy ugye elvileg kiadták a Windows Phone 7.8-as frissítését, azaz ki is adták, amivel ugye egy csomó új és hasznos funkciót, és sokkal szebb kinézetet kap az operációs rendszer. Nagyon vártam, hogy végre az én Lumiámon is az legyen fent és ne a 7.5. Január utolsó napján sikított is a telefonom, hogy ugyan csatlakoztassam már a laptopra a Zune programhoz, mert frissítené magát hiszen megérkezett a Windows Phone 7.8. Csatlakoztattam is, de a probléma és a levelezgetés meg utánajárás itt kezdődött....

Olvasson tovább!

Eurotextil: „Nem kötelező nálunk vásárolni! Viszlát!”

2013.02.08. 12:19 | jackyll | 147 komment

Zoltán közelharcot folytatott 5 méter anyagért az Eurotextillel, de végül alulmaradt:

5 napja rendeltem az Eurotextil webáruházából 5 méter elasztikus szatén anyagot, e- mailben visszaigazolták ahogy kell, ár, mennyiség stimmel, minden rendben, vártam a terméket. Három nappal később, mikor már azt hittem  megérkezik, felhívott egy hölgy tőlük azzal, hogy a webáruházban feltüntetett adatokkal szemben mindössze 2,7 méter van belőle, így is kell –e? Mondtam neki hogy át kell gondolnom / számolnom, visszahívom. Másnap telefonáltam, szerettem volna a megrendelésemet még a csökkentett mennyiségben is érvényesíteni, ekkor a következő dolog történt: a hölgy közölte hogy nemrég bement egy nő a boltba akinek elég volt (!) 2,7 méter is, így eladták neki.

Olvasson tovább!

Az egyre hangosabb Opel

2013.02.08. 10:18 | jackyll | 157 komment

Norbi arra gyanakszik, hogy az összevissza cserélt olaj miatt lett dízelesen karattyolós a benzines Merivája, de két év után még nincs határozott diagnózis:

Adott egy 2005-ös Opel Meriva mely a gyárból való kigördülés óta saját kezekben van. Mint minden autónál időnként újra és újra kell a kötelező szervizeket ismételni. Nálam sincs másképp és ezen nem is spórolok. Immáron két éve történt az ominózus olajcsere mikor is a megszokott 5W30 helyett 10W40 került a motorba. Használtam a megszokott módon majd idő elteltével szokatlan zörejre lettem figyelmes. Akkor visszamentem a legutóbbi szervizhelyre, hogy nézzék át,de szerintük semmi szokatlan nincs sőt " lesz ez még hangosabb is". Valóban, idővel ez a hang csak erősödött és a maga benzines motorjárás már mint egy dízel karattyolt. Ekkor újra visszatértem hozzájuk s ezután eszközöltek egy motorolaj cserét. Sajnos a hang ekkor sem múlt el.

Olvasson tovább!

4 év után kapott számlát a Vodafone-tól

2013.02.07. 18:08 | jackyll | 244 komment

Naiv ügyfél 4 éve nem létező telefonszámával, számlaazonosítójával és biztonsági kódjával tudná csak kideríteni, miért küldött neki tavaly decemberről számlát a Vodafone:

Érdekes dolog történt velem, kicsit sem hála a Vodafone-nak. Januárban kaptam tőlük egy számlát 2012. decemberéről. Ezzel mindössze egyetlen problémám van. Körübelül négy éve nem vagyok a Vodafone ügyfele. Valamiért mégis számlázgat nekem. Vettem a fáradtságot és bementem a Vodafone ügyfélszolgálatára, ahol fél óra várakozás után közölte az ügyintéző számomra sértő modorban (már csak a sziázás és tegezés miatt is), hogy ő ebben nem tud segíteni, hívjam fel Vodafone-os számról a 1750-et. Miután ott is közöltem, hogy nincs ilyen mobilom, itthon előkerestem a neten az e-mail címüket. Ami egy ekkora cég weboldalán sehol sem szerepel.

Olvasson tovább!

Sokallja a havi 50 forintot az AXÁ-nak

2013.02.07. 15:01 | jackyll | 86 komment

Naiv ügyfelet váratlanul érte, hogy az AXA Egészségpénztárban februártól havi 50 forintot szednek kötelező alapon kirikus betegségek kezelésének fedezésére:

Az AXA Védőháló csoportos egészségbiztosításról szeretném ezúton tájékoztatni a nagyközönséget. Az Egészségpénztár az AXA Védőháló Szolidáris Alaphoz automatikusan csatlakozottnak tekint mindenkit, aki tagsági viszonnyal rendelkezik az Egészségpénztárban. Az alap hozzájárulásának díja negyedévente 150 Ft, melyet a Pénztár a Pénztártagok egyéni számláján belül elkülönített szolidáris alap javára csoportosít át. Az első átcsoportosítás 2013. február elsején történt meg. A csatlakozás a tagsági viszony megszűnése vagy megszüntetése esetén szűnik meg. A biztosítási feltételek alapján az AXA Védőháló által fedezett kritikus betegségeknek az alábbiak minősülnek[...] A Biztosító szolgáltatása akár 500 000 Ft átutalása a Pénztártag egészségpénztári számlája javára.

Olvasson tovább!

Feldíszítették a mozgássérült parkolót

2013.02.07. 13:32 | jackyll | 56 komment

mozgasserultparkolo.jpgNaiv mozgássérült autós sérelmezte, hogy a Nagycsarnok mellett neki kellene elmozgatnia az 50+ kilós cserépben napozó facsemetéket, ha parkolni szeretne a számára erre a célra kijelölt területen:

Nagyon szépen felujították a Nagycsarnok környékét! Még a mozgássérült parkolót is feldíszítették két díszfával. Már csak a mozgássérültek keressenek maguknak parkolót!

Üdv egy mozgássérült.

Bőrszíne miatt nem jutott be a Limit Bárba

2013.02.07. 12:26 | jackyll | 232 komment

Naiv ügyfél először Magyarországra látogató francia barátaival indult a kalandos pesti éjszakába, ahol az első helyen fennakadtak a beléptetésnél. Indiai származású ismerősüket ugyanis nem engedték be a Limit Bárba, és meg is mondták, hogy a "színe miatt":

A múlt hétvégén meglátogatott néhány francia barátom, akiket már régóta ismerek és igen kedves emberek számomra. Még soha nem voltak Magyarországon eddig. A pénteki estén el akartak menni egy kicsit szórakozni Budapesten, megismerni a magyar esti életet, így úgy döntöttünk, hogy beülünk egy bárba. A választásunk a Limit bárra esett, mivel már többször voltam ott és kellemes helynek találtam. A következő szituáció történt velünk. A bejáratnál megállított a biztonsági őr. Először zavartan személyi igazolványt kért tőlünk majd hirtelen közölte velünk, anélkül, hogy elkérné az igazolványt, hogy bárki bemehet kivéve egy ember. Az az egy ember akire ő utalt egy indiai származású, francia állampolgár, aki egy nagyon jó barátom. Mikor megkérdeztem, hogy mért nem mehet be a válasza az volt, hogy a SZÍNE miatt.

Olvasson tovább!

Újabb áremelés a Wizzairnél?

2013.02.06. 14:06 | jackyll | 295 komment

Józsi újabb áremelési technológiával találkozott a Wizzairnél. Múltkor ugye kitalálták a kis/nagy kézitáska kategóriát, amiből már csak a kicsi maradt ingyenes. Hónapokig nem is volt baj a táskájával, azonban a legutóbbi mérésen már felfelé kilógott a mérőformából:

Kb a Wizzair indulása óta "hűséges" utasuk vagyok, mindig ugyan azzal a kis táskával szoktam utazni, eddig sosem volt gond. Nemrégiben "az utasok nagy megelégedésére" (haha :-) bevezették a "kis" és "nagy" kézipoggyász fogalmát. Lévén a kis (és ingyenes) kézipoggyász méretei alig haladják meg egy átlagos női retikül befoglaló méreteit, ezt nevezhetjük burkolt áremelésnek is. Ennek ellenére, ahogy a családi fogorvosom/fodrászom sem szokott nagy meglepetéseket okozni áraival, itt is biztam benne, hogy az amúgy szemmel láthatóan (és a többi utas átlagos táskaméretéhez képest is) kicsi poggyászom, továbbra sem lesz gond. Számításom be is jött (több hónapig), egészen a tegnapi Pestról Varsóba tartó utamig, amikor is egy szemfüles wizzaires gyakornoklány lecsapott rám a beszállókapunál, hogy tenném bele a táskámat a mérő keretükbe.

Olvasson tovább!

Bréking: bedőlt az Auchan Garancia nagyobbik fele

2013.02.06. 11:29 | jackyll | 104 komment

Egészen elképesztő fordulatot vett naiv ügyfél esete, amikor teljesen átlagosan elromlott mosógépe miatt betelefonált az Auchanba. Kiderült ugyanis, hogy a termékei kiterjesztett garanciáját jegyző AIM Biztosítót január 28.-án a PSZÁF elkezdte felszámolni. Az Auchan pénzügyeit intéző Oney oldalán már csak a Cardif Biztosítót tüntetik fel, ám a tavaly októberi lenyomaton még olvasható, hogy a "2012.07.20. után vásárolt termékek esetén a Cardif Biztosító Zrt., a 2012.07.20-án, vagy azelőtt vásárolt termékek esetén az AIM Általános biztosító Zrt. nyújtja." Ez azt jelenti, hogy aki fél évnél régebben vásárolt Auchan-garanciát (1-4 évre), az a hajára kenheti?

Vásároltam több műszaki terméket az Auchan áruházban 2010-ben, és kötöttem rá biztosítást 3 évet, ha esetleg elromlik a gyári gari után.... Hétvégén elromlott a mosógépünk felhívtam őket adtak egy számot ott érdeklődjek (oney bank) felhívtam a számot és felvettek pár adatot és 1-2 nap és visszahívnak ezt igérték. Nézegetve találtam egy másik számot is az Auchan oldalán, felhívva érdekes dologra lettem figyelmes, a Pszáf visszavonta a működési engedélyét az AIM Biztosítónak ahol elvileg a biztosítás volt. Visszahívtam a számot és rákérdeztem és azt mondta ez igaz, de minden tőlük telhetőt megtesznek.... Ma visszahívtak és közölték, hogy ők egy bank és nem foglalkoznak biztosítással, nem tudnak segíteni 2x is erre jutottam velük a mai nap!

Olvasson tovább!

Gigabájtszivárgás a Telenornál

2013.02.05. 14:48 | jackyll | 398 komment

Csabinak egy reggel lekorlátozták a mobilstickjét, minthogy túllépte a 2 gigás adatforgalmi keretét. Meglepő módon a készülék szerint még csak 110 megánál tartott.

Magam is megvívtam az esedékes harcomat a Telenorral, méghozzá giga csata volt, mert gigabájtokról szólt. Boldogan tengettem életemet mint egyszerű, hétköznapi mobilstick-használó, boldog voltam, ha 20% fölé ment a net hatékonysága a IX. kerületben, de úgy voltam ezzel, mint anno a sörrel:nem baj ha meleg, DE VAN! Történt pedig, hogy üzenetet kaptam az említett cégtől az én megviselt mobilstickemre - ó, hány, és miféle adat száguldott már rajta át! - miszerint most korlátozás leszen, mert meghaladtam a 2 GB letöltési korlátomat. (Hajdani nyelvtanóráim helyesírási rémmondata jut ilyenkor eszembe: a papagály súlya meghaladja a sirály súlyát). Nosza, telefont ragadtam, és tárcsáztam a 1220-at. Először 17, majd 20, majd 7 perc után untam meg a zenéjüket, és átmentem trükkösbe, A 30-as saját mobilomat félretéve, kedvesem 20-as mobiljáról telefonáltam. Felvették, Egyből.

Olvasson tovább!