Eszter a Lenovóból való kiábrándulásának pillanatait dokumentálta. A pillanatokat, amik közül az szinte semmi volt, hogy a tabletet csak nehezen lehetett bekapcsolni, mert aztán jöttek az IMEI-számokkal kapcsolatos wtf-pillanatok. (Az IMEI-számok mobileszközök azonosítói.) És ezt így hogy? - kérdezhetjük hüledezve Eszterrel.
Kedves Vodafone!
Kérem, olvassák el a kálváriámat és segítsenek az ügy mielőbbi megoldásában!
Idén áprilisban vettem Önöknél egy Lenovo Smart Tab III 7-es tabletet. A kezdetektől fogva furcsán működött, nehezen kapcsolt be, akadozott, a végén már nem vette fel a töltést sem, így október elején
visszavittem az egyik üzletükbe. Problémamentesen átvették, kitöltötték a papírokat, beküldték a szervízbe, ígérték, hogy maximum másfél hét múlva visszaérkezik a készülékem javítva.Egy hét múlva jött a várva várt sms-s, hogy megérkezett a készülék. Besétáltam az üzletükbe, cirka másfél órás várakozás után sorra is kerültem. Közölték velem, mivel javíthatatlan volt a készülék, így egy vadonat újat kapok, + 1 év garanciával. Örültem, mint majom a farkának, gondoltam mennyire korrektek, ez igen! Boldogan tapsikolva távoztam az üzletből, az ÚJ készülékemmel. Ez egy pénteki napon történt.
Hétvégére nem raktam bele SIM kártyát, mert wifiről használtam. Hétfőn munkahelyemen szembesültem a ténnyel, hogy nem fogadja el a készülék a SIM kártyámat. Kipróbáltam a telefonomban, hátha a kártyával van a baj, de ott működött. Gondoltam én vagyok a béna, így vissza battyogtam az üzletbe felkeresve az Okos Sarkot.
Sorra kerültem, odaadtam a tabletet, elmondtam, mi a probléma, azt is kihangsúlyoztam, hogy kipróbáltam másik készülékben a SIM-et, azzal biztos nincs baj. Erre ők is kipróbálták, és láss csodát tényleg nem volt baja. Közben a másik fiatalember felírta a készülék IMEI számát és elment leellenőrizni. Szigorú arccal tért vissza és kérdőre vont, hogy honnan van ez a készülék. Mondtam neki, hogy múlt héten kaptam itt, új készülékként. De, hogy áruljam el, hogy honnan van? Azt hiszem legelőször itt hervadt le a mosoly az arcomról. Átirányított egy másik kollegához. Ő is leellenőrizte az IMEI számot, és ő is azt látta, hogy ez a készülék tiltólistán van, egy cég nevén. Kérdeztem, hogy ez hogy lehet, hisz én újként kaptam. Erre nem tudtak választ adni, állításuk szerint ilyen még sose fordult elő, én vagyok a szerencsés első!
Garancia levél nem volt nálam, hisz nem úgy készültem, így másnap visszavittem a tabletet, és újra
elküldték szervízelni. Hangsúlyoztam, hogy szeretnék egy új készüléket kapni eredeti dobozában és tartozékaival. Ezt a jegyzőkönyvbe is beleírták.Újabb másfél hét várakozás következett. Majd jött az sms, hogy átvehetem. Ismét elsétáltam az üzletükbe. Ismét vártam másfél órát. Az előzőekből tanulva már nem csak úgy a kezembe nyomta az ügyintéző, hanem leellenőrizte előtte az IMEI számot. És legnagyobb megdöbbenésemre ismét egy olyan ’új’ készülékként beállított tabletet küldtek, ami ugyanúgy tiltólistán volt!!!! Ez a tablet már ránézésre nem volt új. Műanyag bugyiban érkezett, fólia nélkül.
Kérdőre vontam az ügyintézőt, hogy ez hogy fordulhat elő???. Semminemű értelmes választ nem tudott adni. Így kértem, hogy írásos panaszt tehessek (kártalanítást kértem, az elmúlt több, mint egy hónapra, illetve egy ÚJ készüléket). Megint felvettek egy jegyzőkönyvet a történtekről. A készüléket pedig ismét immár harmadszor!!! visszaküldték a szervízbe. Kihangsúlyoztam, ha nem kapok dobozt hozzá, nem fogom átvenni. Ezek után szerintem jogosan fent áll a gyanúm, hogy vajon ha nem is lesz tiltólistán a készülék, attól még új-e?! Cserekészülékre rákérdeztem, de azt nem tudtak felajánlani, nincs nekik.
Szomorúan és frusztráltan távoztam az üzletből.Mivel 1 hét után sem kaptam az utolsó szervízbe küldésről sms-t, rossz érzésem támadt, felhívtam az ügyfélszolgálatukat, hogy érdeklődjek, hogy hol tart az ügy. Az ügyintézőhölgy közölte velem, hogy ő bizony nem lát a rendszerben semmit erről a szervizelésről, nem találja a sem az IMEI szám sem a telefonszámom alapján. Így azt javasolta, hogy fáradjak be oda ahol leadtam.
Mai nap munka után befáradtam. Csodák csodájára ott volt az "új" tablet. Értesítést nem kaptam róla, úgyhogy csak a saját önszorgalmamnak köszönhetem, hogy bementem. Abba bele se merek gondolni, hogy mi lett volna ha az Önök sms-ére várok.
Kihozta az ügyintéző a készüléket, ami ugyanúgy egy műanyag bugyiba volt becsomagolva, mint az előzőek. Ennél a pontnál biztossá vált bennem, hogy ez nekem nem kell, nem ezt kértem, nem vagyok hajlandó átvenni. Ismét panaszt írtam. Ennek lényege: mivel nem azt kaptam amit kértem, ezek után szeretnék egy ugyanilyen árkategóriás új nem Lenovo márkájú tabletet, mivel szerintem érthető módon bennük elveszítettem a bizalmamat. Cserekészüléket ismét nem ajánlottak fel. Így újabb 30 napig nem lesz tabletem, amíg elbírálják a panaszom.
Időközben kértem az üzletvezetőt is, aki lekezelően beszélt velem, nem akarta felfogni, hogy miért nem veszem át a tabletet. Azt szajkózta, hogy a Lenovo Magyarországon az első a laptopokban. stbstbstb Próbáltam vele megértetni, hogy ami velem történt az kimeríti a ’jelentős kényelmetlenség okozás’ fogalmát. De hajthatatlan volt. Mondta, hogy beküldik a panaszom de sok jót nem ígérhet.. Ráadásként 30 nap múlva beforgatják az át nem vett tabletem is. Ergo ha nemleges választ kapok a panaszkezeléstől, akkor tablet nélkül maradok? És fizethetem a 4.500,- Ft-ot havonta a semmire?
Összegezve: szeretném, ha kártalanítanának, szeretnék egy ugyanilyen árkategóriás, ugyanilyen tudású tabletet. Amennyiben ezt nem tudják teljesíteni, úgy azonnali hatállyal elállok a szerződéstől és kártalanítási igényemmel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulok.
Várom válaszukat
Üdvözlettel, Eszter
UPDATE 12.01. 18:45
Az alábbi levelet még nov. 24-én kaptuk Esztertől, egy pillanatig úgy tűnt, megoldásközeli a helyzet, már csak kicsit kell egyeztetni, kicsit keresgélni. Aztán mégsem...
UPDATE!
Múlt héten kaptam egy e-mailt a Vodafone-tól. Tartalma röviden: elnézést kérnek a felmerült kellemetlenségekért. Panaszomat jogosnak találták. A rendelkezésükre álló információk szerint a gyártói szakszerviz adminisztrációs okok miatt adott tiltólistás főpanelt. (kétszer is?!)Megoldás: értékegyeztetéssel (+ - 10%) más típusú, új tablet készülék vásárlását biztosítják, illetve a felmerült kellemetlenségek enyhítésére 6 hónapra 100 százalékos havidíjkedvezményt nyújtanak a jelenlegi előfizetésemre.
Nagyon örültem neki. Korrektnek tartottam. Aztán jött az újabb fejlemény.
Hétvégén voltam az illetékes kirendeltségükben, hogy utána járjak személyesen, milyen tabletek jöhetnek szóba. Hamar sorra kerültem. Az ügyintéző elolvasta a panaszomat, átnézte a szerződésemet, majd közölte, hogy nem tudnak olyan készülékkel szolgálni, ami megfelelne a kritériumoknak. Vagy sokkal olcsóbb, egyben butább készüléket tudnának adni, vagy minimum 50-60 ezer forintot rá kellene pluszban fizetnem. Érthető módon így a felajánlott lehetőséggel nem tudok élni.
Azt azért nem értem, hogy mielőtt megküldték nekem a választ a panaszomra, miért nem pillantottak rá az aktuális készüléklistájukra. Abból tisztán látszódik, hogy nincs olyan tablet, amit kis ráfizetéssel magaménak tudhatnék. Nem várhatják el, hogy több tízezer forintot ráfizessek, egy olyan szolgáltatásra, amit hónapok óta használni se tudok.
Több ponton nem tartják magukat a szerződéshez, több hibát vétettek (30 nap alatti rendezés, megfelelően működő, minőségileg kifogástalan készülék biztosítása, javítások (cserék) több ízben eredménytelenül végződése, stb.), hogy a tiltólistás IMEI számú tabletekről már ne is beszéljek. Írok egy újabb levelet a Vodafone-nak, hogy a fentiek fényében szeretnék elállni a szerződéstől és kártalanítást kérni az engem ért kellemetlenségek miatt. Meglátjuk, mit reagálnak.
még annyi: Írtam a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak és erről a Vodafone-t is tájekoztattam a levelemben.
Üdv, Eszter.
szia homár!
Sajnos békéltető testülethez kell forduljak. Nem bonthatom díjmentesen fel a szerződést. Továbbra is áll az ajánlatuk, miszerint értékegyeztetéssel vehetek új tabletet, és 6 hónapig nincs előfizetés díj. Nem jutott el az agyukig, hogy nem nem akarok, hanem nem tudok újat venni 50-60 ezer forint ráfizetéssel.Nem adom fel!üdv, Eszter
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.11.17. 13:42:04
De ez nem mentesíti a vodát az ügyfélkezelés színvonaláról.
Esetleg megérné felvenni a kapcsolatot a lenovo-val. Hátha ők oda tudnak pirítani a szaros vodá-nak.
Tron65 2014.11.17. 13:55:16
Mert nem telefonként jött át a fél világon KÍNÁBÓL?
Kedves üzletvezető!
Ezúton szeretnék szólni, hogy attól, hogy a Lenovo (esetleg) az első a laptopokban Magyarországon, az adott készülék egy HIBÁS tablet, vagyis ennek megfelelően kell eljárni.
Nem megmagyarázni kell, hanem javítani/cserélni.
Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2014.11.17. 14:01:29
killerkaller 2014.11.17. 14:18:28
Mindenképpen valami negatív körülmény lehet az ok. De akkor hogy a búbánatba kerülhet kereskedelmi forgalomba? Itt földönkívüli összeesküvést sejdítek. Vagy mégsem?
Yumurdzsak 2014.11.17. 14:36:19
Manyecska 2014.11.17. 14:46:03
Martinicske 2014.11.17. 14:55:42
Csak az a baj, ha ennyi szívás van velük akkor önfeledt húzogatásról szó sem lehet, ergo értelmetlenek ezek a készülékek.
Alig várom, hogy a walkmanok sorsára jussanak és jöjjön valami értelmesebb helyettük, de ha nem jönne semmi még az se lenne túl nagy baj.
2014.11.17. 15:09:56
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.17. 15:17:17
Azt nem ők szúrták el. Lehet olyan időpontban menni, mikor nincsenek tele ügyféllel, lehet olyan üzletbe menni, ami nincsen tele ügyféllel. Lehet SMS-t kérni, míg sorrakerülök, és közben plázázok. Lehet nem a vodától venni, hanem rendes boltostól, és akkor velük kardozni.
De akkor is adhatnának valami féjdalomdíjat a sok várakoztatásért, ingyen papírzacskót, vagy valamit. A többi töketlenkedésükre viszont nincs mentség.
A szerviz mindig rövid i. Az igekötőt mindig egybe írjuk. Az össze tett szavakat is mindig egybeírjuk.
Manyecska 2014.11.17. 15:18:53
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.17. 15:27:04
Nekem a cicám taperolja. Nem tudsz valami jó egeres alkalmazást?
azigazsagoszto 2014.11.17. 15:39:31
bolhásb 2014.11.17. 16:05:53
Homár Hilda 2014.11.17. 16:17:29
bolhásb 2014.11.17. 16:22:45
gabors 2014.11.17. 16:53:59
hobbitroll 2014.11.17. 17:06:26
bolhásb 2014.11.17. 17:41:51
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.17. 18:01:51
Mondjuk a törvényeket be kéne tartani, az ügyfelet nem érdekli, miért tiltottaz a szar.
Atörökk 2014.11.17. 18:02:08
hobbitroll 2014.11.17. 18:03:05
tudod ... basszatokmeg vs. basszátokmeg, ugye nem is olyan nagy a különbség a két szó között, jelentésében mégis ég és föld ;)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.11.17. 18:49:08
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.17. 18:53:06
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.17. 19:52:33
gabors 2014.11.17. 19:53:55
Igy "mostak" tisztara jo par lopott telefont, a veszteseget meg egy darabig a ceg leirta. De vegul el is kaptak par embert.
@hobbitroll: uj lehetsz !!! @atpijkamo: Te nem... le volt ez mar zongorazva parszor hogy tudnam ha akarnam (es van is hogy atallitom megoldhato nem is nehez ...)
de minek ?? meg igy sokkal gyorsabban tudok irni mert igy szoktam (tanultam) meg gepelni.
ja irtam en a szervizt barmikor is "hosszu" i-vel ??? NA UGYE !!!
csodalom hogy a mondatot mindig nagybetuvel szoveg lemaradt most ...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.17. 19:55:37
kilatasgaleria.blog.hu/2014/11/17/vegre_van_valami_osz_d
gabors 2014.11.17. 19:57:11
venszivar 2014.11.17. 20:03:56
KUSS!:)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.17. 20:07:06
d mgs tsz
nm dl msnk f rjtvnkt
Aureliano Buendía 2014.11.17. 20:37:39
Az frusztrálna inkább b+, hogy nem tudod: a szerviz mindig rövid i.
venszivar 2014.11.17. 20:38:51
Aureliano Buendía 2014.11.17. 20:41:25
Aureliano Buendía 2014.11.17. 20:43:01
venszivar 2014.11.17. 20:45:11
Black Hole 2014.11.18. 00:57:03
Amúgy nehezen tudom elképzelni, hogy a Lenovo ilyesmivel égeti magát, valami más disznóság lesz ott. A posztolót nagyon sajnálom!
joska61 2014.11.18. 09:03:09
Csimpi csumpi 2014.11.18. 10:02:34
Anyám borogass! (Nem bogarasnak olvasni!)
Csimpi csumpi 2014.11.18. 10:05:51
Az ágy miatt nagyon sajnállak!
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.18. 11:12:59
TryMan 2014.11.18. 11:33:28
venszivar 2014.11.18. 11:52:04
nekem a lovárit küld...., te paraszt!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.18. 12:50:22
voyager 2014.11.18. 14:35:41
Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 15:46:50
Nem, az igekötőt, csak akkor írjuk egybe, ha az ige előtt áll, és nem ékelődik közéjük valamilyen szó.
Ellenben az egybeírjuk szót egybeírjuk. Ahogy az összetett szót is. Ellenben az összetett szavakkal, mert azokat vagy egybe, vagy külön, vagy kötőjellel.
Bizony.
Ha hülyék vagyunk valamiből, ne akarjunk arról kioktatni másokat.
Pierr Kardán 2014.11.18. 16:47:25
Az már mondjuk a Voda sara, ha falaz nekik...
Az első eset után azzal kellett volna kezdeni, hogy beírsz a panaszkönyvbe, majd jelzed, hogy a rendőrséghez fogsz fordulni, mert csalás folyik az üzletben.
Csimpi csumpi 2014.11.18. 16:49:18
geeraa 2014.12.07. 16:32:08
Netbookra még nem hallottam ennyi panaszt. Igaz arra kell használni amire való, amennyit bír, de ott mindenre jó.
bolhásb 2014.12.09. 15:11:19