Valamikor jövő év elején megújul a Homár, lesz itt minden: új ruha, hírek, linkgyűjtemény, diszkógömb. Új fícsörként gyorstalpaló fogyasztóvédelmi oktatásba is kezdünk, amiben nem saját kútfőből, hanem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságéból fogunk válaszolni olvasói kérdésekre. Nyugodtan lehet tehát ezentúl nemcsak sztorikkal, hanem rövid, frappáns kérdésekkel is bombázni minket. Ilyesmikkel:
- Nem tetszik az ajándékba kapott szarvasos pulóver, szeretném kicserélni egy mormotásra. Kérhetem a boltban a cserét, ha megvan a blokk?
Nem hibás termék esetén jogszabály nem kötelezi a kereskedőt a termék cseréjére, azonban a kereskedő saját belátása szerint dönthet a csere mellett. - Elutazunk a két ünnep között, csak január végén tudok bemenni a boltba, ráérek akkor intézni az ügyet?
Kötelező jótállás alá eső termékeknél (az erre vonatkozó rendeletben tételesen felsorolt termékek esetén) 3 munkanapon belül fellépő olyan hiba esetén, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza, határidőben szükséges jelezni a problémát, mert különben elesünk az ún. 3 munkanapos cserelehetőségtől. (ezért érdemes ajándékba vásárolt terméket kipróbálni a jelzett 3 munkanapon belül, mert nem elfogadható indok, hogy csak később bontottam ki és akkor derült ki a hiba).
Azokkal a termékekkel kapcsolatban, amelyek NEM tartoznak a kötelező jótállás hatálya alá, a vásárlástól számítottan 2 évig élhetünk szavatossági igényeinkkel. Online vásárolt termék esetében a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül élhetünk még speciális, az értékesítés módjából eredő indoklás nélküli elállási jogunkkal (tehát nem minőségi kifogás esetén is!) Online vásárolt termék minőségi kifogásával kapcsolatban a már említett 2 évig jelezhetjük problémánkat a kereskedő felé. - A játék Pinokkiónak máris lejött az orra, ugye kötelesek kicserélni?
A hibát elsősorban javítással, cserével orvosolhatják, a fogyasztó választása szerint. Kivéve, ha a csere teljesítése lehetetlen (pl nincs másik ilyen terméke már az üzletnek), vagy ha a csere a kötelezettnek aránytalan többletköltséget eredményezne (tehát a termék megjavítása jóval kisebb költségráfordítással megoldható.) - Ajándékba kaptuk azt a hülye Pinokkiót. Blokk nélkül is mehetek reklamálni?
Reklamáció esetén a vásárlónak valamilyen igazoló dokumentummal egyértelműen beazonosíthatóan bizonyítania szükséges, hogy az adott terméket az adott kereskedelmi egységtől vásárolta, mely időpontban. (számla/ blokk/ jótállási jegy/ nyugta). Amennyiben nem rendelkezik ilyennel, a kereskedő megtagadhatja a panaszkezelést. - És, ha tudom, hogy a Pinokkio's Áruház saját márkás termékéről van szó?
Ebből a tényből még nem derül ki a vásárlás időpontja, amely jelentősen befolyásolja a kifogás kezelését (figyelemmel a szavatossági időszakra), így nem elegendő a tény ismerete, szükséges a vásárlást igazoló dokumentum bemutatása is. - Azt mondták a játékboltban, hogy megjavítják Pinokkió orrát, kb. két hét. Én nem bírom Marcika üvöltését 2 hétig. Kérhetetem, hogy javítás helyett adjanak egy új bábut?
A hibát elsősorban javítással, cserével orvosolhatják, a fogyasztó választása szerint. Kivéve, ha a csere teljesítése lehetetlen (pl nincs másik ilyen terméke már az üzletnek), vagy ha a csere a kötelezettnek aránytalan többletköltséget eredményezne (tehát a termék megjavítása jóval kisebb költségráfordítással megoldható.) - A hencidai rokonoktól kaptunk egy szőnyeget, amit a helyi Szorgos Pók áruházban vettek. Óriási folt van rajta. Reklamálhatunk a boncidai Szorgos Pókban?
Igen, egy több telephellyel rendelkező üzletláncban vásárolt termék esetén, ugyanennek az üzletláncnak az ország bármely településén működő telephelyén bejelenthetjük reklamációnkat függetlenül a vásárlás helyszínétől. - A Szuperpartvis.hu-ról rendelt anyukám egy elektromos söprűt. Egy hete tesztelem, de rájöttem, maradok a hagyományosnál inkább. Ha szépen kitisztítom és visszacsomagolom, megvan a blokk, visszaküldehetem?
Igen, online vásárolt termék esetében a termék kézhezvételétől számítottan 14 napon belül élhetünk indoklás nélküli elállási jogunkkal (tehát nem minőségi kifogás esetén is!). Természetesen a terméket sértetlen állapotban célszerű visszaszolgáltatni, ellenkező esetben értékkülönbözetet számíthat fel a kereskedő a nem rendeltetésszerű használatból fakadó hibáért, sérülésért. (tehát, ha a porszívót leejtettem és letört egy kis kapcsoló például, a kereskedő a hibával arányos mértékű összeget levonhat a vételárból)
hobbitroll 2014.12.18. 09:19:59
hobbitroll 2014.12.18. 09:25:13
Ez így nem felel meg a valóságnak. Ennek feltételei vannak, olvass utána egy kicsit, ha komolyan gondolod. Legalább itt ne dezinformáljuk ha kérhetem.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 09:33:03
dani27bpbp 2014.12.18. 09:35:45
venszivar 2014.12.18. 09:46:00
Komojtalan 2014.12.18. 09:46:39
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 09:47:23
hobbitroll 2014.12.18. 09:53:55
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.18. 09:55:43
Régen a boszorkányokba is több anyag vót!!4!
joska61 2014.12.18. 09:57:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 09:57:26
Manyecska 2014.12.18. 09:59:48
Manyecska 2014.12.18. 10:01:58
Már meging egy nick 2014.12.18. 10:08:30
Manyecska 2014.12.18. 10:13:29
Antalbaba 2014.12.18. 10:14:31
Homár Hilda 2014.12.18. 10:23:09
Homár Hilda 2014.12.18. 10:24:29
AtiSnatch 2014.12.18. 10:46:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 10:50:58
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.12.18. 10:53:09
Mert hoyg kéne.
TÉKOZLÓ HOMÁR
szóval, ez már nem, az!
Homár Hilda 2014.12.18. 10:56:25
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.12.18. 11:03:07
Freddy a Krüger 2014.12.18. 11:04:53
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.12.18. 11:09:10
Minek ennek az állami honlapnak konkurenciát csinálni?
Így pont a Homár EREJE fog megszűnni, az oldal kis látogatottságú lesz, magasról tenni fognak rá a szolgáltatók. A kis látogatottság rossz lesz a Zindexnek (reklámbevétel), rossz lesz a megkárosított embereknek (nem lesz a Homárnak ereje), és rossz lesz azoknak is, akik csak röhögni jártak ide (mellesleg a látogatottság túlnyomó részt ők generálták).
Homár Hilda 2014.12.18. 11:21:19
hobbitroll 2014.12.18. 11:21:23
PTK 6:168
"6:168. § [Termékszavatossági igény]
(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV&celpara=#xcelparam
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.12.18. 11:29:07
Extrém példa: Ha én most a következő két órában azzal tölteném az időmet, hogy gyorsan csináljak egy honlapot, és elkezdenék mindenféle jogos panaszokat irkálni bármire vonatkozóan, az is elvileg nyilvános lenne, csak mivel a kutya nem nézné meg azt a honlapot, így gyakorlatilag mégsem lenne nyilvános, vagyis csak igen kevéssé.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.12.18. 11:31:55
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 11:39:28
@batgirl: Azt meg ugye mi hozta.
(Index címlap amúgy :D)
Meg hogy a Sily tudott komoly dolgokról szórakoztatóan írni.
Homár Hilda 2014.12.18. 11:45:49
@batgirl: a kettő természetesen összefügg. a számok mást mondanak, mint te, de erről nyilván sosem foglak meggyőzni, uh nem is próbálkozom vele tovább.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.12.18. 12:12:42
Akit a jogszabályok érdekeltek-érdekelnek, az felmegy a Fogyasztóvédelem honlapjára, és ott megvannak az aktuális törvények, mivel az egy állami szerv honlapja. Semmi értelme nincsen annak, hogy itt a kommentekben a kommentelők vitatkozzanak azon, hogy mik éppen az aktuális jogszabályok, meg lehet nézni a www.nfh.hu/ címre kattintva.
Az ellen semmi kifogásom nem lenne, hogy ezt a linket jól látható helyre kitennéd a Homár oldalára, akár kiemelten, nagybetűkkel, stb.
De az ellen viszont van kifogásom, hogy egy "Tékozló Homár" nevű (ami egy vicc) "Fogyassz, herdálj szenvedj" mottójú (ami szintén humoros) honlapból komoly honlapot faragjon bárki. Mert ennek így szerintem az égvilágon semmi értelme.
Rosszindulatú Vászka 2014.12.18. 12:24:06
Manyecska 2014.12.18. 12:30:28
AtiSnatch 2014.12.18. 12:32:27
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.12.18. 12:34:27
Manyecska 2014.12.18. 12:43:52
Homár Hilda 2014.12.18. 12:45:23
Freddy a Krüger 2014.12.18. 12:49:37
Az kevés, adjál neki bölcs tanácst.
Manyecska 2014.12.18. 12:50:16
Freddy a Krüger 2014.12.18. 12:55:28
Mert többet akarnak keresni.
Manyecska 2014.12.18. 12:59:37
megamenn 2014.12.18. 13:25:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.18. 13:40:33
saját macskám 2014.12.18. 13:49:56
venszivar 2014.12.18. 14:45:41
JA! a tizedére esett VISSZA! úgy,hogy annak a 30-40%-át IS MÉG a régiek nyomják!
Ha páran nem offolnának 50 alatt maradna, habár így is CSODA HA eléri az 50-et!:):D
LÉPEM!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.12.18. 14:49:03
Mindenesetre én úgy érzem, hogy a Homár túl komolyra vette a figurát, ami nagyon nem áll jól sem a címének, sem a szlogenének, én nem tesz jót a látogatottságának sem.
A különböző szolgáltatók visszaélései ellen ugyanis többféle módon lehet harcba szállni:
1./ A törvények erejével (ezért van pl. a Fogyasztóvédelem honlapja is)
2./ Azzal, hogy az adott szolgáltató visszaélése a lehető legtöbb emberhez eljusson (ezért lenne tulajdonképpen a Homár, ha nem tévedek).
Ha pedig ez így van, akkor a Homárnak a lehető legnagyobb látogatottságra kell törekedni, ez pedig nem megy humor nélkül. Személyes ismeretségemben is van egy csomó olyan ember, aki SOHA nem kommentelt a Homárra, de röhögni azért eljárt ide, elolvasta a posztokat, meg a kommenteket. Most ez egyre kevésbé van így.
Én legalábbis így tapasztalom :(
hobbitroll 2014.12.18. 14:57:15
"...CSODA HA eléri az 50-et! :S :'("
Ettől függetlenül, sajnálatos módon kénytelen vagyok veled 1@érteni :(
Aureliano Buendía 2014.12.18. 15:30:35
Aureliano Buendía 2014.12.18. 15:35:32
Aureliano Buendía 2014.12.18. 15:38:43
Aureliano Buendía 2014.12.18. 15:42:44
Aureliano Buendía 2014.12.18. 15:44:55
„A hencidai rokonoktól kaptunk egy szőnyeget, amit a helyi Szorgos Pók áruházban vettek. Óriási folt van rajta. Reklamálhatunk a boncidai Szorgos Pókban?
Igen, egy több telephellyel rendelkező üzletláncban vásárolt termék esetén, ugyanennek az üzletláncnak az ország bármely településén működő telephelyén bejelenthetjük reklamációnkat függetlenül a vásárlás helyszínétől.”
És ha franchise? Akkor ugyebár Szorgos Pók logó alatt megy az üzlet, de a Mitévő Legyek Bt. üzemelteti, akinek csak egy telephelye van mondjuk.
Homár Hilda 2014.12.18. 15:58:09
joska61 2014.12.19. 09:09:36
2014.12.19. 11:51:32