Tékozló Homár

Ingatlanosok, kíméljetek!

2015.02.23. 14:23 | Homár Hilda | 203 komment

 

Az ingatlanosok mind gátlástalan, erőszakos hiénák? Biztos, hogy nem, de az ilyen sztorik miatt van ez a kép róluk.

Kedves Homár!

Anyagi kár nem ért az alábbi esetből, de bosszúság igen, gondoltam, megosztom.

Hirdetem a lakásomat, a hirdetések végén kedves kéréssel az ingatlanügynökökhöz, hogy ne keressenek, mert nem szeretném a segítségükkel eladni a lakást. Van pár indokom, de nincs kedvem naponta párszor elmondani ezeket a telefonálóknak. De ha nem lenne ilyen indokom, akkor is dönthetek úgy, nem szeretnék ingatlanosokkal dolgozni. Próbálkozás persze ennek ellenére van, és egy-egy időszakban valahogy mindig hasonlóak a felvezetők: külföldi hölgynek kell befektetési célra, fiatal vidéki pár csak ma jár itt stb.

Ami a múlt héten történt velem, az elég újszerű volt, gondoltam, megosztom más lakáseladókkal okulásként.

Fiatal női hang hív, hogy lakást keres magának, mikor jöhet megnézni, egyeztetjük az időpontot. Pár óra múlva visszahív, hogy ő valószínűleg hamarosan külföldre utazik, és ezért befektetésnek is venné a lakást, szeretné elhívni egy ingatlanos barátját, csak magánemberként. Kis gondolkodás után igent mondta, persze jöjjenek.

Megérkezik a hölgy és az ingatlanos barát, kicsit késnek, sok lakást néztek meg előttem. Szokásos körbenézés, a hölgy már be is rendezi magának a lakást, lelkendezik, amikor a másik szobába megyek hangosan mondja az ingatlanos barátnak, hogy ez a lakás a szerelem.

Félóra után a hölgy hirtelen feláll, hogy neki menni kell a következő lakáshoz, ingatlanos barát marad. Itt már egy kicsit gyanút fogtam, főleg, mert a vidékről érkezett hölgynél még táska sem volt.

Ingatlanos berendezkedik az asztalomnál , és rögtön előadja, ha a hölgy mégsem venné meg  - a lakást, amivel szerelembe esett – akkor neki van egy biztos vevője. És már veszi is elő a sok oldalas szerződést. Kedvesen, ám határozottan felhívtam a figyelmét, hogy nem erről volt szó, és az elmúlt félórában nem változtattam meg a véleményemet. Szerződés el – mert az persze nem maradhat ott, számozott példány, szóval ott azonnal kellett volna dönteni egy sok oldalas szerződésről.

Elköszönés után nem volt túl jó érzésem. 3 perc kereséssel az interneten kiderült, hogy a hölgy is többször szerepel a Duna House hirdetéseinél, mint értékesítő, és természetesen nem vidéki. Az  ingatlanos is a Duna House-nál dolgozik.  Nagyon bosszús lettem, hogy a munkámat félredobva rájuk szántam majd egy órát. Ezt gyorsan meg is írtam nekik egy levélben, cc a Duna House központi címe: hogy képzelik, hogy egy olyan együttműködés, ami hazugsággal, a másik fél átvágásával kezdődik, az jól tud majd működni. Én valahogy nem egy hazudozó csapat kezébe szeretném adni a legértékesebb tulajdonomat. Válasz azóta sem érkezett egyik címről sem, gondolom, azóta is járják a műsorukkal az eladókat.

Üdv:

Andrea

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 23:12:53

@gabors: Egy teknősbéka hátára írták a hírt rovásírással, és ennyi időbe került neki átúszni az óceánt.

Atörökk 2015.02.23. 23:40:36

@neet:
Izé, vörös bögyössel itt óvatosan, mert hamarosan üzeneted érkezik ;)

MrZed001 2015.02.24. 01:46:37

Ú hogy én mennyi undorító mocskos Pesti ingatlanossal találkoztam ....
Hirdetésbe írtam, hogy ingatlanosok NE keressenek. Mondanom sem kell, hogy tömegesen (össz >40).
Hogy mennyit tudtak hazudni, hihetetlen.
Minden második magát vevőnek állította be, eljött, körülnézett ... majd a 20 perces vizit végén közölte, hogy ő ingatlanos, és szívesen árulná a lakásom. Aha, a jó K. A. azt áruld te mocskosr.banc ... pláne meg fél milliós haszonért, amit neked, mint vevő kell fizetned, mert az eladó nem fog annyival többet adni érte. AZ INGATLANOS ELLENED VAN, NEM TEÉRTED ! Neki az az érdeke, hogy eladd, mindegy milyen mélyre nyomott áron. Téged fog lumpolni, hogy add el ocsóért, nem a vevőt hogy drágán vegyen !!!
Voltak akik párban jöttek, meg ilyesmi trükkel is próbálkozott be egy pár mint a cikkben.
Ja, meg a pofátlanabbak kapásból úgy kezdték, hogy 2 nap múlva már hoznának is valakit aki megnézné, de előbb akkor eljönnének és írjuk meg a szerződést. A legleg meg aki kapásból exkluzív szerződést lobogtatva jött. Ismerős copta be, aláírt egy ilyennel ... aztán fél évig szó szerint felé sem néztek. Így ez alatt a fél év alatt állt a lakáseladása. Ha ő adja el is fizethetett volna ezeknek a mocskos hiénáknak.
Én már azon gondolkodtam, hogy belépődíjat szedek, aztán aki megveszi már le is tette a 0. foglalót, hogy levegyem a hirdetést ... aki nem, az meg bukjon annyit rajta, hogy feleslegesen háztűznézőbe ne akarjon jönni.
Ja igen, a lakásdekoratőrök akik ötletet lopni járnak, meg az unatkozó nyuggerek, akik képesek a lift nélküli ház 4. emeleti lakását elmenni megnézni. ÉS LOPJÁK A DRÁGA IDŐMET.

De a legeslegviccesebb az volt, amikor megesett a szivem egy ingatlanoson, és egy nem exkluzívat aláírtam vele. Hozta is a vevőjelöltet ... aki persze sírt mint a fürdősK hogy miért nem engedek egy fél misit az árból.
Há mondom, hülyének nézel te engem? Az a fél misi A HÜLYESÉGED ÁRA, amit meg kell hogy fizessél.
Ha van eszed, minden online hirdetésin fent a lakás fél misivel olcsóbban.
De nem, neked az idegenvezetős városnézés kellett ... akkor fizesd is meg az árát !
Én NEM FOGOM NEKED !

Megsértődött, nem érdekelt, aznap még 4-en jöttek megnézni a lakást. Másnap még 5. Aztán még 4 ...
Mondtam már, hogy belépődíjat akartam szedni ?

igazságos 2015.02.24. 01:55:33

1 feleség olcsóbb mint 1 vörös

sokba vannak nektek a csajok ingatlanosok is

a lakást meg ingyé a ciggáknak

Manyecska 2015.02.24. 02:28:40

@igazságos: te micsinàlsz itt éjjel? kérdem én monnyuk..

Manyecska 2015.02.24. 02:45:37

@gabors: felkavaro.azt most alzggyak jol xd

gabors 2015.02.24. 03:25:35

@Manyecska /válasz ment az emilre HAHÓ!/:

hat aludni azt nem nagyon tudsz :-( ahogy latom....

mi van ejjeli or vagy ??? vagy gyerek nem alszik megint ??

neet 2015.02.24. 06:09:19

@gabors: sztem Schwarzi olyan erősen szoríjja, h Vitya mosolya már nem őszinte...

@Manyecska /válasz ment az emilre HAHÓ!/: fú, enyém összes végigaludta az éjszakát, és a kutya se hányt, ergo én is aludtam, kirááály!

neet 2015.02.24. 06:17:07

@atpijkamo: öccsém.. először a pilótát akartam ekézni, de mi van, ha túlórázik és még jól meg is büntetik érte? Mér nem ültettek be egy másik pilótát? Vagy mér nem oldották meg máshogy? Mindegy, a rend be van tartva, ez a lényeg. Hogy az utasok szívtak, az meg egy dolog, bahh...
Amúgy olyan nincs, h automata pilótára veszi, tudod, az a felfújhatós, addig csinál pár frissítő jógagyakorlatot, iszik egy kv-t, kacérkodik (kufirckodik?) a stewardess-szel, majd folytatja a vezetést? Mindenki hepi, hátnemhátde.

Manyecska 2015.02.24. 06:33:47

@gabors: bátyám indult el melózni háromkor -pedig egy szinttel lejjebb van-ilyenkor ragyogó alkalom hogy a kis kérdések beférkőzzenek az agyamba és..ekkor nem szoktam enni se a fáraccságtól tegnap pl.rosszul lettem a fiam felvételijén, abszolút nem volt ciki:(((( @neet: ide már csak még egy gyerek hiányozna:(! :D szavazzuk meg nekimegyek-e ma a bringával a lámpaoszlopnak..

Manyecska 2015.02.24. 06:37:12

@gabors: aztán azt álmodtam erre fel hogy két pontyot kivett a hentes a zakváriumból én meg rosszul lettem mér nem csapják le őket minek kínozzák. nem tudom melyik volt a Vitya.:D nézzétek meg a kommenteket:
homar.blog.hu/2013/12/10/lekapcsoltak_az_oxigent_a_panelben
mára befejeztem az uffolást.

Manyecska 2015.02.24. 06:43:52

@neet: OFF azon gondolkozom a tengerimalac feljön-e a lépcsőn most mer a fijjúk kiengedték, nemtom mennyi kaját kapott megint:DD mer asszonya a fiam "Bátor pont exe működése leállt" konkrétan négy lába négyfelé csúszik a hasától:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.24. 07:10:16

@MrZed001: " A legleg meg aki kapásból exkluzív szerződést lobogtatva jött. Ismerős copta be, aláírt egy ilyennel ... aztán fél évig szó szerint felé sem néztek. Így ez alatt a fél év alatt állt a lakáseladása. Ha ő adja el is fizethetett volna ezeknek a mocskos hiénáknak."

Szerintem ez csalásnak megállt volna, vagy hibás teljeítésnek.

the crow 2015.02.24. 08:30:12

és az milyen már, ha feltettem egy hirdetést mondjuk az ingatlan.com-ra, erre noname ingatlanos felteszi ugyanazt az ő telefonszámával ugyanoda, persze mint magánhirdető. mondjuk levetettem vele és le is vette, de bármikor visszateheti, elkomolytalanítja az eladást, csökkenti az esélyemet stb, és mindig mindenhova figyelnem kellene?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 08:49:34

@the crow: Azóta másik három portálra feltette, a képeket meg ás adatokkal a többire. Nekik az az érdekük, hogy az ingatlan kereső beessen hozzájuk, nagy valószínűséggel rá is beszélnek valamit, csak előtte feltárják az igényeit és a lehetőségeit (bankszámláját).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 08:58:19

Mondjuk vidéken végképp csak az életképtelenek vásárolnak használt lakást közvetítőn keresztül (az embersilók kivételek). Van egy sokkal olcsóbb és biztosabb módszer: a kiszemelt környéken el kell csípni a postást (kézbesítőt), adni neki előre egy-két csavaros kiflit (postásnők esetén esetleg egy kis csomag bonbont), és kitűzni számukra valami sikerdíjat. Két héten belül még azokat az eladó házakat is felsorolják, amik még meg sincsenek hirdetve.

joska61 2015.02.24. 09:18:49

Hát próbálkoznak szerencsétlenek. Valamiből meg kell élniük. Mondjuk nem bánnám, ha egy részük éhen halna, de ez egy másik történet.

Fedra_M 2015.02.24. 09:35:50

Kedves Olvasók!
Több mint 10 éve (1,5 év kihagyással) foglalkozom ingatlanértékesítéssel. Nagyon szeretem ezt a szakmát. Mindig szomorúan olvasom, ha egy-egy az életben sem korrekt ember lejárat bennünket. Fejlettebb országokban elismert ez a tevékenység. Ott, ahol léteznek szabályok, és létezik egy kamara, ami szabályozza a szakma működését. Az a baj, hogy Magyarországon ez még gyermekcipőben jár. Addig, amíg kormányzati szinten nincs szabályozva a működésünk, sajnos mindig lesznek olyan „szerencsevadászok”, akik lejáratják a munkánkat.
Létezésünk a mai világban egyre fontosabbá válik.
Miért?
Mert, mi tisztában vagyunk az aktuális piaci helyzettel, amely egyre intenzívebben változik.
Mert, mi valós információkból dolgozunk és nem a szomszédok által kreált történetekből.
Mert, mi tudjuk, hogy egy ingatlannak milyen a reális (aktuális!) piaci értéke.
Mert, mi sok pénzt fektetünk a hirdetésekbe és nem csak ingyenes oldalakra rakjuk fel a hirdetéseinket.
Mert, mi szakszerűen mutatjuk be az ingatlant és nem érzelmileg beszélünk róla.
Mert, mi vezényeljük le az ártárgyalást (ennél a fázisnál sok üzlet megbukik, ha az eladó és a vevő közvetlenül tárgyal egymással, ingatlanos nélkül).
Mert, mi segítünk az adás-vételi kialakításában és értelmezésében.
Az elmúlt tíz évben, soha nem éreztették velem, hogy felesleges munkát végeztem volna. Én nem csaptam be az ügyfeleimet és mindig korrekt felvilágosítást adtam a megbízási szerződés tartalmáról.
Sajnálom, ha sokan csalódtatok az ingatlanosokban. Én mindig azon voltam, vagyok és leszek, hogy ezt a szakmát elismerjék az emberek.
Aki intelligensen gondolkodik, az tudja, hogy a saját szakmájában is vannak kóklerek. Ez nem szakma, hanem embertípus függő.
Köszönöm, hogy elolvastátok!
Szívesen válaszolok bármilyen a szakmát érintő kérdésre.
Fedra

Benoke2 2015.02.24. 10:11:45

Ingatlanos jutalékért "dolgozik". Az ingatlan iroda vár és ha jön vevő megpróbál eladni, és nem vevőt keresnek a lakásnak/háznak. Szóval vagy drágábban adják el, vagy az eladó kevesebbet kap. Az eladás nem garantált. Szóval igazából nem sok problémát vesznek le az eladó válláról, max a jutalékot... A kizárólagosság az viszont undorító, pláne úgy hogy nem is erőltetik meg magukat érte. Persze találkoztam ilyennel is olyannal is. Igazából 1 olyan emberrel találkoztam aki valójában ingatlanos volt. Valóban segített, keresett, tett a vevőért és az eladóért, lehetett hívni, és próbált segíteni, még úgy is hogy más ingatlanoshoz küldött, mert hogy az már egy másik cég...
Nekünk is kijutott egy pár próbálkozó ingatlanos. Mindenki kizárólagos jogokat akart. Asszony már hajlott volna, de mondtam hogy semmilyen kizárólagosságot nem írok alá, csak ha garantált értékesítést is belevesszük x hónapon belül, ellenben mi kapunk pénzt. Nem tetszett senkinek. Egy ingatlanos belement, hogy ne legyen kizárólagosság, de a vételárat ők is próbálták lefelé nyomni... Amit már eleve a jutalékuk is levitt volna... Pedig előre elmondtam nekik is, hogy x alá nem megyek, így szabják meg a hirdetett árat, és ne is ringassák álomba magukat, mert ez alá nem fogok menni, annyira nem sürgős az eladás. Persze jött a duma, hogy akkor nem fogom eladni és mi lesz a hitelemmel. Hitelem nem volt és nem is lesz. Ezért sem fontos az eladás, max maradok aztán annyi... Végül hoztak próbálkozókat, de a vevő jelöltek is megérnének egy egy posztot. Volt aki parancsolgatott mintha az övé lenne és végig akart grosszálni sáros cipővel a lakáson, meg sem várta hogy beengedjük, utat tört félrelökve mindenkit. Mert hogy ő a vevő, neki mindent lehet, aztán persze jól alá akart menni az árnak hogy kp -ban fizet és kiválthatom a hitelemet. (Sok hiteles lakás van, de miért gondolja mindenki, hogy minden hiteles???) Még vissza akartak jönni egyezkedni, de már az ajtón belülre nem engedte az asszony őket :). Volt aki minden helyiségben felmérte és közölte hány milliót kéne rákölteni és ez mínusz a vételár... Szóval az alku alapja szerinte kapásból -30-40% Okoskodott még a hitelről, aztán feladta és távozott. Azért a másik fele tök normális, jelentkezik, megnézi, megköszöni, majd szól ha érdekli...

MrZed001 2015.02.24. 10:19:59

@Fedra_M:
Azért ne essünk szerintem túlzásokba: az ingatlanos NEM szakma.
Nem hiszem, hogy 5 év középfokú meg 5 év egyetem kellett volna hozzá, hogy egyáltalán az alapjait kapiskálni tudd, mint mondjuk egy mérnök vagy orvos esetében.
Az ingatlanos egy olyan munkakör (főleg a fővárosban), ahova a semmirekellő mocsok csapódik le.
A dolgozni nem akaró/tudó, valódi értelmes szakmát kitanulni lusta/képtelen emberek igazi gyűjtőhelye.
Kb mint a bkv ellenőrök, meg a parkoló mikulásai (szakmátlan semmihez-sem-értők), megfejelve egy nagy adag hamis önbizalommal és kivagyisággal.

És amúgy vicces, sok (>10) "dekoratívabb" hölgy ingatlanossal találkoztam. És úgy gondolják, hogy elég a csinos pofijuk, mert ez a max amijük van.
Érteni, semmihez.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 10:27:17

@MrZed001: Az autószerelő se végez egyetemet.

Igaz, a szomszéd Pistike is tud olajat cserélni.

Ja, csak elnyírja a leeresztőcsavar menetét. Hát, evvan.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 10:31:22

@Fedra_M: (A "Mert" után nem kell vessző ezekben a mondatokban.)
"Mert, mi valós információkból dolgozunk és nem a szomszédok által kreált történetekből." Egy lakás/családi/sorház értékét kb. 20-80%-ban a szomszédság (tulajdonostársi kör) határozza meg.
Azonkívül:
- a piaci helyzet változásairól is az ott élők tudnak először, ők értesülnek, ha el- vagy beköltözik egy-egy antiszociális család vagy zajos-büdös vállalkozás.
- egy áru értéke pontosan annyi, amennyit megadnak érte, egy ingatlan árát az objektív adottságai és szociokulturális környezete mellett nagyban módosítja, hogy kenyérre kell-e az ára, vagy akkor nincs valós szüksége rá az eladónak,
- sajnos a fent taglalt módokon a hirdetések sokszor szimpla átverések, nagyon gyakran egyszerre szolgálják a vevők és eladók manipulálását,
- az ingatlanról a közvetítők annyit tudnak, amit az eladó elmond, jobb esetben megnézetik egy építésszel, aki nagyon ritkán végez műszeres vizsgálatot, épületgépészeti vagy hőtechnikai bemérést, és még ritkábban nézi meg az engedélyezési dokumentációt, és a tulajdoni lap másolatát is általában akkor kérik csak ki, amikor szerződéskötésre kerül a sor,
- azok a felek, akiknek már az ártárgyaláshoz is mediátor kell, borítékolhatóan pereskedni fognak egymással,
- a zugírászatot a hatályos törvények büntetik, a szerződések elkészítése és a szerződő felek tájékoztatása jogászi feladat, amit – így is - úgyis – meg kell fizetniük, néha többször is.

Valóban, minden szakmában vannak szakemberek és vannak kóklerek. Azokban a szakmákban, amelyek nem stabil megélhetést, hanem könnyű és gyors meggazdagodást ígérnek (mindegy, hogy megalapozottan vagy megalapozatlanul), természetszerűleg meghatározó a kóklerek aránya és nagy a fluktuáció.

WildBear 2015.02.24. 10:40:42

@atpijkamo: "Ja, csak elnyírja a leeresztőcsavar menetét"

Miért nyírná el ?
Nem atomtudomány kitekerni egy csavart, letörölgetni a menetet, és visszatekerni. Ennyi erővel villanykörtét is csak profi villamosmérnök tekerhetne be.
-----------------------
Az ingatlanosokkal két gond van. Az első, hgoy rengeteg közöttük a kókler, aki egy hónapja még Amway értékesítő volt, most egy tanfolyam után ingatlanos, de egy hőnap múlva műkörmös lesz. A másik a jutalék; 40-50 ezer Forint lenne reális, nem százezrek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 10:41:41

@Fedra_M: (A "Mert" után nem kell vessző ezekben a mondatokban.)
"Mert, mi valós információkból dolgozunk és nem a szomszédok által kreált történetekből." Egy lakás/családi/sorház értékét kb. 20-80%-ban a szomszédság (tulajdonostársi kör) határozza meg.
Azonkívül:
- a piaci helyzet változásairól is az ott élők tudnak először, ők értesülnek, ha el- vagy beköltözik egy-egy antiszociális család vagy zajos-büdös vállalkozás.
- egy áru értéke pontosan annyi, amennyit megadnak érte, egy ingatlan árát az objektív adottságai és szociokulturális környezete mellett nagyban módosítja, hogy kenyérre kell-e az ára, vagy akkor nincs valós szüksége rá az eladónak,
- sajnos a fent taglalt módokon a hirdetések sokszor szimpla átverések, nagyon gyakran egyszerre szolgálják a vevők és eladók manipulálását,
- az ingatlanról a közvetítők annyit tudnak, amit az eladó elmond, jobb esetben megnézetik egy építésszel, aki nagyon ritkán végez műszeres vizsgálatot, épületgépészeti vagy hőtechnikai bemérést, és még ritkábban nézi meg az engedélyezési dokumentációt, és a tulajdoni lap másolatát is általában akkor kérik csak ki, amikor szerződéskötésre kerül a sor,
- azok a felek, akiknek már az ártárgyaláshoz is mediátor kell, borítékolhatóan pereskedni fognak egymással,
- a zugírászatot a hatályos törvények büntetik, a szerződések elkészítése és a szerződő felek tájékoztatása jogászi feladat, amit – így is - úgyis – meg kell fizetniük, néha többször is.

Valóban, minden szakmában vannak szakemberek és vannak kóklerek. Azokban a szakmákban, amelyek nem stabil megélhetést, hanem könnyű és gyors meggazdagodást ígérnek (mindegy, hogy megalapozottan vagy megalapozatlanul), természetszerűleg meghatározó a kóklerek aránya és nagy a fluktuáció.

2015.02.24. 10:42:11

@atpijkamo: Ez egy KAMU. Kijön a vásárlóval, akkor te már neki nem adhatod el anélkül, hogy az ingatlanos ne kapna jutalékot. Na most elég érdekes szitu, amikor ő téged azzal hitegetett (és nyugi, alá is íratja a szerződést), hogy eladja drágábban, de aztán a vevő azt mondja, hogy neki az annyit nem ér. Akkor te már a vevővel alkudni nem fogsz, mert az ingatlanos jutaléka jár. Mocskos csaló ez egytől egyig.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 10:44:01

Robbanjon fel a blogmotor!
Pistike csinálta?
"Noé bárkáját amatőrök építették, a Titanicot profik."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 10:45:45

@storker: Nem kell 100%-osan általánosítani! Szerintem csak a 95%-ékuk csaló...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 10:46:01

@WildBear: "Miért nyírná el ?"

Mert nem tudja, hogy az egyszerhasználatos. A tömítő rézgyűrű nem rugalmas, cserélni kell. Látja Pistike, hogy nem szigetel, hát erősebben ráhúzza, jó lesz az úgy is felkiáltással.

"rengeteg közöttük a kókler"

Orvosok között is van rengeteg "természetgyógyász". Attól még az orvos az egy szakma.

"jutalék; 40-50 ezer Forint lenne reális"

Amennyiben megállapodtok. Nem kényszeríthet pisztollyal.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 10:47:32

@Kitalátor (másként) gondolkodó: A blogmoci nem egy Noébárkája, hanem egy szivárgó lélekvesztő. Ezerszer elsüllyedt már.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 11:17:46

@atpijkamo: A réz tömítőgyűrűt ki lehet lágyítani. Az acéllal ellentétben ez úgy történik, hogy felhevítik és hideg vízbe dobják, amitől lecsökken a ridegsége, újból alkalmas lesz a tömítésre, cseppmentesen.

WildBear 2015.02.24. 11:21:03

@atpijkamo: "Mert nem tudja, hogy az egyszerhasználatos."

Rosszul tudod, nem minden tipusnál egyszerhasználatos. A tömítőgyűrűt kell cserélni, a csavart nem.

"jutalék; 40-50 ezer Forint lenne reális"

Amennyiben megállapodtok.

Azt megnézném, hogy a 3% jutalékot (ami egy 10M-ós lakásnál 300e Ft) lealkudod 50e-re... :-D

Ne vetítsél már.
Az ingatlanosok 90%-a egy nagy sz@r.

2015.02.24. 11:24:48

@atpijkamo: Sajnos nem. Te írtad:

"Ezt soha nem értettem. Nemtökmindegy, ki veszi meg, vagy ki jár közvetíti a vevőt? Eladom X összegért, ha azon túl talál magának jutalékot a vevőn, hát közöm?".

Aztán győzködött más, de a lényegi mondanivalód ez maradt.

ezso1 2015.02.24. 11:42:08

@Fedra_M: Tisztelt Fedra!
Ez nem egy szakma és kis rosszindulattal, egy idomított majom is el tudja végezni ezt a tevékenységet.
A ti munkátok abból áll, hogy gyakorlatilag befektetett munka nélkül keressetek egy-egy sikeres eladás után több-százezer forintot.
Hogy sajnálom-e tőletek ezt a pénzt?
Bevallom igen.
A péktől (és sok egyéb szakmától) nem sajnálom, hogy az ő fizetése is benne van a kifli árába, mert ők valami hasznosat csinálnak, veletek ellentétben.
Mikor, több mint 20 éve elindult ez az üzlet, több ingatlanos ismerősöm is volt és akik időbe beszálltak, nagyon sokat kerestek.
Többségük lusta, tanulatlan ember volt, hatalmas egóval, de imádtak kevés munkával sok pénzt keresni. Sőt, ezek a régi emberek, még valami csináltak, hiszen nem volt elterjedve az internet, nem volt PC-s adatbázis program, stb. Ők előző nap este álltak sorba az Expressz újságnál, ahol előző este, meg lehetett kapni, a másnap megjelenő újságot. Azóta a szakma felhígult és gondolom ez sem tett jót a megítéléseteknek.
Most már annyian vagytok, mint lóxaron a légy.
Így egy ügyfél megszerzése még rámenősebb, erőszakosabb ingatlanosokat termelt ki, hiszen egy-egy ügyfélért harc folyik és ugye az erősebb kutya b@szik.

Nem állítom, hogy mindenki ilyen, de sajnos már ott tartunk, hogy általánosítható ez az állítás. :(

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 12:20:14

@storker: "Kijön a vásárlóval, akkor te már neki nem adhatod el anélkül, hogy az ingatlanos ne kapna jutalékot."

Stimmt. Ez így korrekt. Miért ne kaphatná meg a megalkudott jutalékát, ha létrejön az üzlet.

"a vevő azt mondja, hogy neki az annyit nem ér."

Mondhatja, szíve joga, ő a vevő. Vagy megállapodtok, vagy nem. Ha nem, az nem az ingatlanos hibája.

"te már a vevővel alkudni nem fogsz"

Tévedsz, alkudhatsz a vevővel.

"az ingatlanos jutaléka jár."

Az csak akkor jár, ha megködöd az üzletet a vevővel. Gondolom nem arra szerződtetek, hogy jutalékért hoz potenciális vevőket.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 12:22:33

@WildBear: "A tömítőgyűrűt kell cserélni, a csavart nem."

Rosszul tudod, nem minden tipusnál nincs egybe a csavarral a tömítőgyűrű.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 12:23:56

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "felhevítik és hideg vízbe dobják, amitől lecsökken a ridegsége"

Jól mondod. De nem mindenki olyan környezettudatos, hogy egy húsz forintos alakatrésszel vacakoljon.

Fedra_M 2015.02.24. 12:53:38

@MrZed001:
Elég komolytalan hozzáállás ez.
Szakmai tudáshoz kötött tevékenységről beszélünk. Érettségi után OKJ tanfolyamot kell elvégezni, amely áll jogi, gazdasági, műszaki és értékesítői részből is.
Én tisztelem azt az embert is, aki asztalos munkát végez, vagy aki takarít. Amennyiben te nem az a te szegénységi bizonyítványod.
Ez igenis szakma. Nyugodtan próbált ki, majd azután alkoss véleményt róla.

neet 2015.02.24. 12:55:38

Ááá, már vártam Ingatlan Imit és lőn!

Krisztocska 2015.02.24. 12:56:16

Nekünk ismerősünk volt az ingatlanos, aki a vevő javára próbálta meg lealkudni a vételárat. És győzködött és győzködött, hogy úgyis ez a legjobb ár érte, amit kaphatunk és milyen jó lesz nekünk, stb.... Na persze. Milyen lett volna egy vadidegennel?!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 13:02:48

@atpijkamo: Nem a 20 forint a lényeg, hanem az, hogy ha elfelejtett venni az ember előre, és magának cseréli az olajat. Szombaton.
@Fedra_M: Talán még PhD fokozatot is adnak a tanfolyamon...
Az asztalos és a takarító valódi munkát végeznek. Munkájuknak értelme, társadalmi haszna és fizikai következményei vannak. Az asztalosokat tudtommal nem OKJ-s tanfolyamokon gyártják, illetve amelyik úgy lett az, az már nem tud egyik kezével sem 5 sört kérni egy intéssel. A takarítókat részben igen, de egyre több olyan cég van, amelyik valódi képzést és rendszeres továbbképzést biztosít a takarítói számára, különös tekintettel az új eszközökre és az új takarítószerekre, azok kémiai biztonsági adatlapjára.

Fedra_M 2015.02.24. 13:15:25

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

A piaci helyzet változásait, leginkább gazdaságilag lehet kifejteni.
Tökéletes példa erre (a csapból is folyó) devizahitelesek problémája, amely ha tetszik ha nem, hónapok óta erősen befolyásolja a piacot, a hangos szomszédtól függetlenül.

Az ingatlanról sok esetben, többet tud egy értékesítő, mint amennyit a tulajdonos elmond. Főleg ha egy adott területen dolgozik évek óta.

Az ártárgyalásban sem tudok igazat adni. Minden esetben fontos a vevőnek és az eladónak is, hogy jó üzletet kössön, amit én általában több konkrét példával támasztok alá, a környéken eladott hasonló típusú lakásokkal kapcsolatosan (ezt nevezik értékbecslésnek).
Nem is hagyom soha, sem az eladónak, sem a vevőnek, hogy "kiforgassa" a másikat.
Hozzáteszem, sokféle embertípus létezik. Sokan nem is szeretnek erről személyesen tárgyalni egymással.

Zugírászatról szó sincs. Sokszor az ügyvédeknek sem idejük, sem idegrendszerük nincs ahhoz, hogy a jogi kifejezéseket többször elmagyarázzák a feleknek, úgy hogy azok meg is értsék. Ezzel segítjük mi az ügyvédek munkáját is.

Valóban nagy a fluktuáció ebben a szakmában, így sok kókler időről időre helyet és teret kap arra, hogy ezt a szakmát rontsa az emberek szemében.

Azért én tudom, hogy van több igen kiváló kollégám, akik hozzám hasonlóan gondolkodnak és dolgoznak. Amíg mi vagyunk, addig ez a szakma is létezni fog.

Fedra_M 2015.02.24. 13:27:14

@ezso1:
Kedves Ezso!

"A ti munkátok abból áll, hogy gyakorlatilag befektetett munka nélkül keressetek egy-egy sikeres eladás után több-százezer forintot."
Fogalmad sincs arról, hogy milyen sok figyelmet, energiát és időt emészt fel ez a munka.
Gondolom te is tisztában vagy vele, hogy az átlag ember általában este, vagy hétvégén ér rá ingatlant megtekinteni.
Én minden nap dolgozom. Ha éppen nem mutatok, akkor ingatlant hozok be, vagy hirdetéseket töltök fel. Sokszor egy nap is kevés ahhoz, hogy a munka vérére érjek.
Tulajdonképpen, neked is csak azt tudom mondani, hogy ha kívülről ennyire egyszerű pénzkereseti lehetőségnek tekinted ezt a szakmát, akkor nyugodtan próbáld ki, hiszen ki ne szeretne 0 munkával havonta százezreket keresni?
Talán majd utána személyesen is elmondhatnád, hogy milyen könnyen jutottál pénzhez. :)

Egyébként én személy szerint siker orientált vagyok. Jobban örülök annak, ha elégedettnek látom az ügyfeleimet a szerződés megkötése után, mint a pénznek. (Ez megint embertípus függő).

2015.02.24. 13:36:00

@atpijkamo: "Miért ne kaphatná meg a megalkudott jutalékát, ha létrejön az üzlet." - mert a kialkudott jutaléka az az összeg, amit az én eredeti elképzelésemen felül kapnék a vevőtől. De hiába mondja ingatlanos barátunk, hogy 12 misit és a lakás és hirdeti ennyiért, ha a végén a vevő 10,5-et akar érte adni. Én mondjuk 11-ért adtam volna eredetileg, még belementem volna a 10,5-be, de így, hogy még jutalékot is kell fizetni, nyilván nem éri meg. Erről szól ez az egész lehúzás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 13:38:25

@storker: "nem éri meg"

Akkor nem kötöd meg az üzletet. Az ingatlanos hiába dolgozott. Hozzon jobb vevőt, ha tud.

Fedra_M 2015.02.24. 13:38:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Abban egyetértünk, hogy több szakmai tudásra lenne szüksége némelyik kollégának. Ámbár úgy érzem Kedves Kitalátor, hogy ha fejen állva mondanék el neked ötféle himnuszt egymás után, és közben hozzájárulnék az ingatlanod értékesítéséhez, akkor is ledobnál a Tajgetoszról.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 14:13:31

@Fedra_M: "@Kitalátor (másként) gondolkodó:
A piaci helyzet változásait, leginkább gazdaságilag lehet kifejteni..."

Mindkettőtöknek van igazsága, döntetlent hirdetek.

A tiedből sajnos tényleg sokat levon a rengeteg megélhetési kontár. Azt nem tudom megítélni, hogy kik vannak többségben.

Béla Vajon 2015.02.24. 14:39:03

Semmi baj nem lenne az ingatlanosokkal, ha nem irreális magas díjat kérnének, szó szerint rablás amit csinálnak.
Mindkét oldalon lehet igen nagy előnye egy ingatlanos bevonásának, pl. eladóként ha nem ott lakik az ember ahol az ingatlan van, akkor nem kell minden hülye nézelődő miatt elbaszni egy napot meg egy csomó pénzt szóval működhetne ez akár jól is

Ádám 2015.02.24. 14:45:42

@Béla Vajon: mééé, mennyit kérnek?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 14:47:47

@Fedra_M: Legfeljebb akkor, ha pl. Ózd környékén egy 30-35 éves kohósalak házat akarnál eladni nekem 100 éves vályogházként. De akkor pár sziklát is utánad löknék...
A másikra:
- több kollégád eleve hitelkonstrukcióval együtt adta el az ingatlanokat, kifejezetten rábeszélve az ügyfeleket a hitelfelvételre "még ha nem is kellene, fel kell venni, alacsony a kamat, a meglévő forintot meg be kell fektetni".
- A tulajdonos úgy sem mond el soha mindent, ezért kell megkérdezni a szomszédokat is.
- Az értékbecslés nem ártárgyalás, és amíg egy értékbecslő szakértő a másik értékbecslésének a többszörösét is képes leírni (bíróság elé készített dokumentumban is), addig nem is tudomány.
- "Sokszor az ügyvédeknek sem idejük, sem idegrendszerük nincs ahhoz, hogy a jogi kifejezéseket többször elmagyarázzák a feleknek, úgy hogy azok meg is értsék." Ezeket az ügyvédeket ki kell rúgni a 3,14csába, ugyanis azért nem tudják elmagyarázni a fogalmakat, mert ők sem értik. Lassan a városokban ha eldob az ember egy követ, jogvégzett embert talál, nem kutyát, a szakma felhígulásával közöttük is rengeteg pénzéhes kókler lopja meg a népet. Véletlenül tudom, hogy sok közvetítő gyakorlatilag megírt szerződést ad oda az ügyvédnek, aki el sem olvassa, csak ellenjegyzi. Általában nincs is ebből addig baj, amíg valami újabb jogi aktus, átépítés, továbbértékesítés be nem következik...
Én azt elhiszem, hogy több, igen kiváló kollégád van, és te sem vagy "olyan". Szerintem talán még ötvenen vagy százan is vagytok.
Az országban, összesen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 15:17:10

@atpijkamo: Leginkább klórgázzal szoktak, ha sósavat adnak hypóhoz vagy hasonló vegyülethez. De már az is foglalkozás körében elkövetett (halált/maradandó fogyatékosságot/21 v. 8 napon túl gyógyuló sérülést okozó) gondatlan veszélyeztetés lehet, ha csiganyál csúszóságúra takarítják fel a padlót.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.24. 15:19:07

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Köszi, tudtam, hogy kisegítesz.

Akkor meg a csiganyálra kibasznak egy vigyázatcsúszik táblát, és mindenki a saját felelősségére törheti ki a lábát.

Fedra_M 2015.02.24. 15:21:12

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
A hitelekkel kapcsolatosan a hitelügyintézőkkel, a szerződéssel kapcsolatosan az ügyvédekkel...

Kíváncsian várom, hogy a te szakmád mi lehet, ha ennyire elítéled a többit...

Fedra_M 2015.02.24. 15:36:21

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Szomorú, hogy ennyi csalódottság van benned.

Ádám 2015.02.24. 15:40:14

@Kitalátor (másként) gondolkodó: náci! hány kéglit akartál eddig eladni, hogy ennyire a bögyödben vannak!?:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.24. 15:42:12

Cigánynak még egyet sem. Annyira nem haragudtam soha a szomszédaimra. ;)

Ádám 2015.02.24. 15:46:49

@Kitalátor (másként) gondolkodó: majd a szomszédok rád! ami késik NEM múlik!:)

gabors 2015.02.24. 15:53:28

@Manyecska /válasz ment az emilre HAHÓ!/: vitya az alacsonyabb ... mindketto rettentoen nez ki ... de vitya kb 20-al fiatalabb mint "I'll be back" elvtars gondolom ezert kedveli.

gabors 2015.02.24. 16:23:15

@ColT: mi van itt ?? nincs uj poszt ???

en meg nem neztem korul ma reggel...

gabors 2015.02.24. 16:40:58

@Fedra_M: csak annyit hogy mivel a fejlett orszagokro beszeltel....

ott olyan nincs hogy az eladot es a vevot ugyanaz az "ingatlanos" (aka pioca) kepviselje !!! sot ugyved SEM ... es ha hitel van akkor a bank kuldo a SAJAT ugyvedjet ...

az fasza lehet kedves ingatlanos hogy Te segitesz a vevonek is meg az eladonak is ... muhahahahahahah

telkoe 2015.02.24. 17:19:17

@Fedra_M: én általában több konkrét példával támasztok alá, a környéken eladott hasonló típusú lakásokkal kapcsolatosan (ezt nevezik értékbecslésnek).

Ertekbecslesnek valami mast neveznek, ezert is nem fogalmatlan ingatlanugynokok szoktak ertekbecslest kesziteni. Hasonloan valamirevalo ugyved / epitesz elhajtja az ingatlanbohocot ha jogi / muszaki teruleten kezdi villogtatni az OKJs gyorstalpalos bolcsessegeit.

2015.02.24. 17:52:34

@atpijkamo: Nagy kár, hogy a szerződést előre írod alá, addig vevőt nem látsz. Namármost ha én meg akarnék állapodni, mert alapból jó lenne az ár, de így, jutalékkal már nem, akkor is rábasztam. Jobban járok, ha ingatlanost a lakásom közelébe nem engedek, magam hirdetem és úgy jön a vevő.

Fedra_M 2015.02.24. 20:21:58

@telkoe:
Szeretem a nagyon okos embereket. :)
Az értékbecslői szakmám is megvan. Képzeld, azt is OKJ tanfolyamon kell elvégezni. ÉÉÉs igen. az élet sokkal nagyobb tapasztalatot ad.
A szűk családi körömben négy diplomás ember van, így pontosan tudom, hogy nem a diplomán múlik a mai megélhetés (sajnos).

Fedra_M 2015.02.24. 20:23:47

@gabors:
Majd ha értelmesen fogalmazol akkor veled is szívesen kommunikálok. A trollkodáshoz nagyobb piócának kell lenni...

gabors 2015.02.24. 21:24:13

@Fedra_M: nem akarod erteni ... hogy mi van a fejlett orszagokban ...

mert Neked az most eppen nem allna jol...

na olyan nincs hogy kepviseld mindket oldalt !! vagy szerinted az rendben ?? ilyen esetben CSAK Te jarsz jol... na ilyen nincs normalisabb helyeken ...

ja ez Mo ...

Arcade Macho 2015.02.25. 00:57:11

@the crow: "erre noname ingatlanos felteszi ugyanazt az ő telefonszámával ugyanoda"

az a kerdes hogy a par balfaszra utazol akiket amugy is elkapnak az ingatlanos hienak, vagy arra a tobbsegre, aki kepes 2 hirdetes kozul vegighivni mind a kettot... 6 % jutalek nem kis penz am, vevokent en mindet vegighivnam!

Arcade Macho 2015.02.25. 01:15:21

nekem egy ingatlanos elmondta hogy nyugodtan alairhatom a szerzodest, hiszen azt egy ugyved atnezte, amikor meg temazgattam, azaz vegig is olvastam az ugyvedi szoveget akkor az osszes eszrevetelemre ez volt a valasza

ekkor mar fennakadt a szemem, hogy azert nem vagyok OKJ tanfolyasos, de azert ha van a ket fel altal alairando SZERZODESBEN egy olyan resz ami homalyos , illetve en ugy erzem hogy a szobeli megbeszeles az nem eppen ugy van leirva ahogy en fogalmaznek, es ezt szova is teszem, akkor megint jott a sablon szoveg, hogy debezzeg az ugyvedek okos emberek es jol atneztek

na mondtam akkor jol atneztek, es lehet hogy ezzel nyernek parszor de engemet igy elvesztettek...

Fülöp Ágnes 2015.02.25. 08:22:15

Velem meg olyan fordult elő, hogy árultam a lakást, tudatlanul, ingatlanost bíztam meg vele, én épp nem tartózkodtam az országban. Kulcs is volt neki adva. Eltelt pár hónap, nem sikerült eladni, én pedig időközben hazaérkeztem, és ekkor én találtam az ismerőseim közt egy vevőt, akivel össze is jött az üzlet. Az ingatlanos erre mondta, hogy rendben van, de ő is hozott embereket, akik megnézték, sokat, azután fizessek neki ennyit meg ennyit. Meg is mutatta a papírt, amire fel volt írva, hogy kik nézték meg távollétemben a lakást. Az ismeretlen nevek közt felfedeztem egy távoli barátomat, és gyanús lett, hogy nem is szólt, hogy érdeklődik a lakásom iránt??? Megkérdeztem őt, és döbbenten állt, hogy dehogy nézte ő meg a lakást. Na, ezt elmondtam az ingatlanosnak, hogy ne akarjon bolondnak nézni, ezután kötve hiszem, hogy valóban annyi mindenkinek megmutogatta a lakást, mint ami oda van firkálva a papírra. Érdekes módon, tudomásul vette, és nem forszírozta tovább.

Másik, amit még szeretek, hogy ingatlanosok által közzétett hirdetésekben rendszeresen csapnivaló képeket látni, viszont sokszor az meg nem szerepel a hirdetésben, hogy pl milyen az adott ház fűtése, mennyire van leszigetelve, stb. De bassza meg, az, hogy van játszótér meg posta 980 méteren belül, az mindig ott van... Szintén szeretem azt, amikor újszerűnek hirdetik azokat a paneleket, amikben az egyik szobában ki van cserélve a parketta laminált lapra vagy a fürdőben fel van rakva a legolcsóbb obis csempe.

EZAZ 2015.02.25. 08:24:06

@neet: azér hív föl, mert annyi esze van, mint a szőke fapálcikának. Nem tud olvasni.

MrZed001 2015.02.25. 10:03:36

@Fedra_M:

Kezdjük talán ott, hogy annyira biztos nem vagy te sem jó nő, hogy megérne fél misit kettő veled eltöltött óra. Még Kannácskának is csak 100 volt a "sikerdíja" ha jól hallottam, meg a dubai-ozó szépségkirálynőknek is (és nem múzeumi körülmények között).
De még csak akkora szaktekintély építész se. Se egy Swarci terminátor ...

Egy átlagos pesti panel "közvetítéséért" közel fél misit kérni az maga a rablás.

Igen, annyi munkád van vele, hogy felrakod hirdetési portál(okra), és ennyi.
Én is feltettem 5 helyre, nem volt az egész fél óra 7 fénykép készítésével egyetemben sem.
Ezután ha van olyan, aki beesik a hirdetésre, kimész, megmutatod neki. Vagy ha van egy balek aki egy másik hirdetésre jelentkezik, jó idegenvezetőként elviszed oda is a turistát. Mondjuk kiviszel 3 vevőjelöltet. Egyik lecsap rá, fizeti a 0. foglalót hogy hirdetés lekerüljön ... és ennyi is volt a dolgod.
Munkának azt már hogy egy időpontot megbeszélsz köztük és az ügyvéd között, nem nevezném.
Ez ha bőkezű vagyok 5 óra tényleges munka.
Nos, a fent említett luxus...khmmm kívül, ki keres óránként 100.000 Ft-ot "tisztességes" munkával ?
Senki.

És akkor még olyanról nem is beszéltem, mint pl ház eladás, ahol pofátlanul akár 1-1,5 misit is elkövetel a mocsok ingatlanos.
Hát ennyiért Aldis fűszoknyás lányok kellene hogy hónapokig kényeztessék a tisztelt ügyfelet.
Nem pedig 2x odatolod a kispofikád majd lenyeled ... a tiszta hasznot.

Hogy miért is van szükség mégis valódi ingatlanosokra? Nos, ők azok (főleg vidéken), akiknek leadod a lakás/hobbi kulcsot, felelősséget vállalnak, nem kell leutaznod megmutogatni vevőnek, majd szerződés után értékbecslőt is viszik, eljárnak helyetted, vagy szakember vagy ismerősét szakit kiviszi átnézni dolgokat.
Nos, nekik a 3%, már azt mondom húzósan de belefér, lévén ők tényleges munkát végeznek, felelősséget vállalnak, eljárnak ... és ekkor valóban, hogy neked mint eladónak semmi dolgod, hátradőlsz, csak aláírni kell menni ... igen, ez a kényelem megéri a 3%-ot.

De le merem fogadni, szerinted a kettő ugyanaz, és fogalmad sincs miért bántanak téged, és miért nem a második csoportba sorolnak, hanem az ingatlanribancok közé.
Hát gondold át ismét, a munkával eltöltött idő és a megkeresett pénz arányát ...

Fedra_M 2015.02.25. 10:15:23

@gabors:
Kedves Gábor, provokatív ám egészen egyszerű kijelentésed nem állja meg a helyét.
Sajnos nem én szabályozom a szakma működését. A jelenlegi helyzet az, hogy ebben a formában kell dolgoznunk. Ami tőlem telik, azt ebben helyzetben meg is teszem, úgy hogy mindenki elégedett legyen (már amennyire ez lehetséges).

Ha elolvastad a legelső írásom, láthatod, hogy a legnagyobb problémám az, hogy semmilyen rendszer nincs szabályozva ebben a szakmában. És ameddig hozzád hasonló emberek vannak Magyarországon, addig ez a probléma nem is lesz megoldva. Pusztítás helyett, inkább az építés lenne az ésszerű.

A javaslatom egy szabályzott működési rendszer volt, amit kormányzati szerv felügyel. Amióta a szakmában vagyok, nem változott semmi. (A tanulásról nem is beszélve. Amikor ma elég cégenként egy ember az OKJ tanfolyamával).

Talán némelyik ügyfél hozzáállásán is kéne változtatni ahhoz, hogy ne a rossz irányba haladjunk.
A magyar ember mindent megpróbál megoldani a maga "kontár" módján, csak fizetni ne kelljen érte.

Ez a szakma él és élni fog. Ezt tudomásul kell venni.

Külföldön csak kizárólagos szerződés létezik és az embereknek saját ingatlanosuk van. Mert ott bíznak az ingatlanosban és tudják, hogy az ő érdeküket szolgálja.

Én a tulajdonossal kötök szerződést, így nyilván inkább az ő érdekeit védem (ha már választani kell).

Személy szerint én még nem találkoztam itthon olyan Vevővel, aki vette volna a fáradtságot, hogy a megtekintésre, majd ártárgyalásra saját ingatlanost hozzon magával.

(2009-ben a Balatonon volt egy ingatlanunk, amit eladtunk. Nekem sem esett nehezemre ottani kollégákat megbízni, mert tudtam, hogy abban a régióban ők profik.)

Nem én alakítottam ki a rendszert, és változtatni is csak kicsiben tudok rajta, de igyekszem a lehető legjobban végezni a munkámat.

F

Fedra_M 2015.02.25. 10:22:55

@MrZed001:
Az írásod nem összeszedett és leginkább a degradálásról szól. Szerintem, neked elsősorban a nőkkel van problémád, így kérlek fordulj pszichológushoz, vagy egy párterapeutához. Valami nincs rendben közted és a nők között, az tuti. Szedd össze magad és ha értelmesen tudunk beszélgetni, anélkül, hogy sértegetnéd a másikat, akkor szívesen folytatom...

MrZed001 2015.02.25. 10:56:23

@Fedra_M:
Próbáltam Váncsa mesteresen körülírni a tényállást, és sajnálom, hogy nem volt meg a megfelelő intelligencia a túloldalt a dekódolására.
Akkor hát ahogy kéred, nyersen az arcodba:
Mit gondolsz, mennyivel többet ér a munkád, mivel nyújtasz többet, mint bármelyik dubai-ozó szépségkirálynő, vagy Kannácska, hogy a Te sikerdíjad az övék 5-15-szörösényit éri ?

És értem én amit írsz, hogy:
"Ez a szakma él és élni fog. Ezt tudomásul kell venni. "

Igen, ebben is hasonlatos az emlegetett két ősi szakma. De mégis, mi olyat tudsz, ami miatt 10x annyit ér egy veled eltöltött óra ?

Fedra_M 2015.02.25. 11:05:14

Önmagában is primitív dolog a két szakmát/mesterséget összehasonlítani. ;) Befejeztem a veled való kommunikációt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.25. 11:21:32

@Fedra_M: Hagyd, Imre!

A normálisak értik, amit írtál.

De te is érted, hogy a kóklerek miatt ilyen a nép hozáállása. Nem hibáztathatod teljesen őket.

Fedra_M 2015.02.25. 11:40:11

@atpijkamo:
Így van, minden éremnek két oldala van.

Arcade Macho 2015.02.25. 11:45:37

@MrZed001: ott a zingatlan.com
ha az nem eleg jo, akkor az ember odamegy az utcakereso.hu -ra, akkor meg utcakra lebontva is latja a hirdeteseket
ezert tenyleg kar az ingatlanosoknak verniuk magukat fokent hogy ugyanaz az info fent van egy huszadrangu portalockan

viszont az ingatlan.com az 3 honapra 10e, szoval maris van egy pici koltseg, megis rettento messze van attol a fel - masfel millatol

Arcade Macho 2015.02.25. 11:48:53

@atpijkamo: "Igaz, a szomszéd Pistike is tud olajat cserélni.

Ja, csak elnyírja a leeresztőcsavar menetét. Hát, evvan."

aham persze...
evvan hogy van 5 pont amit be kell tartani es oda kell figyelni, le van irva a szervizkonyvbe is ez a tema szajbaragosan, illetve itt is: olajcsere.org/olajleereszto-csavar-alatet/

wow ember, es kepzeld!!!!!!!!! meleg kell hogy legyen a motor is az olajjal egyutt, kulonben baszhattyak, illetve a forro olaj az eget is, wow milyen sok mindenre oda kell am figyelni, mar mar urtekknologia

WildBear 2015.02.25. 15:39:36

@atpijkamo: "Rosszul tudod, nem minden tipusnál nincs egybe a csavarral a tömítőgyűrű."

Persze, hogy nem minden tipusnál nincs egyben ! Senki nem írt ilyet !
Van, ahol egyben van, van, ahol külön.

Vissza az ingatlanosokra: sajnos, nagyon sok közöttük a kókler. Mondhatni többségük az.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.25. 16:23:08

@WildBear: "Senki nem írt ilyet"

Azt se írta senki, hogy minden típusnál egyszerhasználatos.

WildBear 2015.02.26. 10:27:12

@atpijkamo: És ?
Az eredeti állítás az volt, hogy az user elnyírja a menetet.
Szerintem meg nem feltétlenül, aki tud olvasni, az utána tud nézni, hogy a saját kocsijával mi újság. nem atomtudomány.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.26. 14:50:49

@WildBear: Az eredeti állítás az volt: @MrZed001: hogy az ingatlanos NEM szakma, mert nem végez 5 év egyetemet.

Erre mondtam, hogy "az autószerelő se végez egyetemet. Igaz, a szomszéd Pistike is tud olajat cserélni. Ja, csak elnyírja a leeresztőcsavar menetét."

Magyarul, hogy megértsed: az ingatlanos és az autószerelő is egy-egy szakma. Egyikhez se kell felsőfokú végzettség. Mindkettőhöz kell jó adag hozzáértés. Mindkettőhöz találni hozzánemértő kóklereket.

Azt az olvasóra bízom, hogy eldöntse, az ingatlanos vagy autószerelő szakmában találni több önjelölt kontárt, nekem nincs ehhez elég tapasztalatom.

WildBear 2015.02.27. 08:27:34

@atpijkamo: "Azt az olvasóra bízom, hogy eldöntse, az ingatlanos vagy autószerelő szakmában találni több önjelölt kontárt, nekem nincs ehhez elég tapasztalatom. "

Az ingatlanosok között kb. 90% a hozzá nem értő.

MrZed001 2015.02.27. 11:30:55

@atpijkamo:
Én azért nem így fogalmaztam, bár kétségkívül arra akartam kilyukadni, hogy egy OKJ-s képzés elvégzése még nem szakma, illetve nem tesz szakemberré.
És igen, az ingatlanos "szakma" kb annyira komoly, mint az Akupresszőr (a profik ugyebár orvosok IS, akik boncoltak eleget egyetemi éveik alatt, és tudják mi van ott a bőr alatt amit megnyomnak), meg Fitness-wellness asszisztens, meg Indiai fejmasszázs, meg Porcelán-, és edényáru eladó, meg Vezetői kommunikáció OKJ-s képzések.
Az egyetemen az ilyeneket büfészakosoknak hívtuk, mert ott ette őket a fene, tanulniuk nem volt mit, kamupapír.
Vannak tényleges szakmák is OKJ-s képzésben, tényleg komolyak ... na az ingatlanos nem az.
Én pl ismerek nemzetközi autószerelő versenyt többször megnyert autószerelőt is. Na ő annyira ért is hozzá (az típus összes modellje full ott a fejében, minden leírással, segédlettel, meg a sok év tapasztalattal).

Szóval nem minden OKJ-s képzést mondanám én szakmai képzésnek.
Vagy ahogy Csortos Gyula válaszolt, amikor egy éppen aktuális "művésznő" odament hozzá, és Kolléga úrral köszönt neki nagy hetykén.
Mire a Csortos: "Kolléga? Mióta vagyok én kur.a?"

Krisz101 2015.06.28. 02:11:49

Azért köszönjük meg a poszternek, mert évek óta rendszeresen magam adom ki a belvárosi lakásom, de ezt még én sem hallottam :D Igaz, ez kiadóra nem olyan nagy üzlet, de akár arra is lehet adaptálni. Lehúzós tróger g...ik, mindig kitalálnak vmi újat.
Nekem, ha jön a bejövő hívás:
1. először google, és ha ingatlanos, már megy is tiltóra
2. ha nem találja, felveszem, és kiderül, h ingatlanos, rárakom és tiltó
3. ha utána nyomozom ki, szintén tiltó és álldogálhat a ház előtt, amig meg nem unja.

de a kedvencem az a duma: látta, h nem akarok ingatlanost, viszont tud egy tuti bérlőt, aki régi kuncsaftja, le van neki kötelezve, és mindenképp szeretné megmutatni a lakást neki, szorít az idő, stb... mivel nekem is van ingatlanos haverom, aki több barátjának segített így, ezért a sztori kezdetben még hihető is volt. Mondom neki, oké, legyen, ha normális az ember, a mindenkori jutaléka FELÉÉRT benne vagyok, hisz neki ez nulla munka, nem kell a lakással foglalkoznia, tiszta haszon, azonnal kiadható, és a barátján is segít. Nahát egyből jaaaaaa az úgy nem jóó, meg szabott jutalékkal dolgozunk, meg az üzletszabályzat blaaablaaa, na mi van g--ci, nem akarsz alkudni :D ??? ment ez is mind a tiltóra :D

Krisz101 2015.06.28. 02:18:21

@MrZed001: Csortos Gyula egy isten volt :D

"-Kiiisassszony... a zsuzsukat is..!"

:D :D

Hun79 2015.07.12. 14:10:09

Nekem az a kedvencem, hogy ír egy érdeklődő ûzenetet (telefonszámként eleve olyat adtam meg, ami csak egy használaton kívüli SIM kártya). Tucatnév, gmail-es e-mail cím. Visszakérdezek, hogy magánszemély vagy közvetítő. Egy hét szünet, jön a válasz, magánszemély. Ok, küldöm a képeket. Újabb egy hét, megjelenik az ingatlan.com-on.

Felfedezés után rádobok egy érdeklődő üzenetet. Telefonon felhív, hogy sajnos nem tudja elérni a tulajt, de ajánl másikat. Kösz nem, csak ez kell.

Aztán elkezdünk levelezni mint tulajdonos, hogy mégis ki engedélyezte a hirdetés közzétételét. Jön a beismerés hogy félreértés történt, és szeretne együttműködni, mivel van egy tuti ügyfele...

De van pozitív élményem is. Akivel leszerződtem, nagyon korrekt cég, és úgy néz ki, hogy most célba ér az együttműködésünk. Lehet, hogy ez nagyrészt a külföldiek aktív belvárosi érdeklődésének köszönhető, de semmi kényszer, semmi erőszak, folyamatosan hozták az érdeklődőket. Lehet, hogy délelőtt szóltak, hogy délután jönnének bemutatni a lakást, vagy éppen nyaraltam-teleltem, néha alkalmazkodtak, néha meg elküldtem őket, hogy oldják meg máshogy. Egy cikis érdeklődő volt, amikor egy 60+os nyúgdíjas hölgyet citálták fel a liftnélküli ház második emeletére, mintegy 70 lépcsőn...
süti beállítások módosítása