A Ringroup Oktató Kft.-t sokan szidták már, többek közt nyelvtanárok és szakképzőkben vizsgáztatók is. Ezúttal egy majdnem diákjuk fut hiába a tanfolyamra befizetett pénze után. Ő félév küzdelem után inkább hagyja az egészet a francba, de nem kéne. Sorstársak jelentkezzetek! Addig meg itt egy lelkesítő példa a harchoz.
Kedves Homár!
Intő példaként írom le a következő esetet mindazok számára, akik jelentkezni akarnak a Ringroup Oktató Kft. által meghirdetett iskolarendszeren kívüli grafikus tanfolyamra. Mielőtt beiratkoznak, ajánlom nekik, hogy olvassák végig a történetemet.
Úgy éreztem, régi nagy álmom válik valóra, amikor tavaly augusztusban beiratkoztam a fent említett tanfolyamra. A beiratkozás feltételeként befizettem a képzési díj negyed részét, közel 86.00 Ft-ot. Akkor úgy volt, hogy szeptember végén elindul a tanfolyam. Aztán az indulás előtt pár nappal jött egy e-mail, hogy nincs meg a kellő létszám, így október végére tolódik a kezdés. Itt még türelmesen vártam.
Aztán október végén megint jött egy e-mail, ugyanazzal a szöveggel, csak november végére módosítva a kezdési időpontot. Megjegyzem, a tervezett kezdés előtt 2 nappal írták ezt meg, és előtte a telefonos és e-mailes érdeklődéseimre sem kaptam választ. Akkor lettem először igazán dühös, amikor megnéztem a honlapot és láttam, hogy a képzést már nem azokkal a feltételekkel hirdetik, mint amire én beiratkoztam (hosszabb képzési idő, kevesebb óraszám, magasabb képzési díj). Írtam az igazgatónak egy ajánlott levelet, hogy tájékoztasson a tanfolyamról, a levelet válaszra se méltatták.
November végén jött az újabb sablon e-mail, a képzés kezdését január végére tolva. Ekkor döntöttem el, hogy ebből nem kérek tovább, és írtam az igazgatónőnek egy újabb ajánlott, tértivevényes levelet, amiben elálltam a részvételi szándékomtól és kértem a pénzem visszautalását. Hát, december közepén felbontatlanul visszakaptam a levelemet, mert nem vették át. Még aznap elküldtem az intézmény minden általam ismert e-mail címére a levél másolatát, természetesen nem kaptam visszajelzést.
Január elején sikerült elérnem az ügyfélszolgálatost, aki „nagyon meglepődött”, hogy nem kaptam választ az e-mailre. Ekkor közölte velem, hogy a tanfolyam visszamondására külön kérvényt kell leadni, amit a felettese bírál el, és csak ezután kerülhet sor a szerződésbontásra. (Megjegyzem, a képzési szerződésben a szerződéstől való elállás résznél nem volt egy árva szó sem erről a kérvényről.) Hogy mihamarabb pontot tegyek az ügy végére és elkerüljem a felesleges vitákat, megírtam a kérvényt és még aznap postára adtam.
A kérvényemet elfogadták, erről levélben kaptam értesítést. Kérték, hogy beszéljek meg egy időpontot az ügyfélszolgálatossal, hogy személyesen aláírhassam és átvehessem az iratokat a képzési szerződés megszüntetéséről és a pénz visszautalásáról. Lebeszéltem az ügyfélszolgálatossal, hogy ezért egy januári szombaton elutazok Budapestre, addigra minden papírt előkészítenek.
A megbeszélt időpontra be is mentem az intézményhez. Az ügyintéző azzal fogadott, hogy elszállt a rendszer és hogy nagyon sajnálja, de így nem tudja kinyomtatni nekem a dokumentumokat. Pár órával később, az ügyfélfogadási idő lejárta előtt még egyszer visszamentem, de állítólag akkor se működött a rendszer. Azt mondta, jöjjek vissza máskor. Mivel Budapesttől elég messze élek, többször nem akartam feleslegesen bemenni hozzájuk, ezért nagy nehezen kipostázták a papírokat.
A képzési szerződést megszüntető iratban elismerték, hogy az ő hibájukból nem indult el a tanfolyam, és az érvénytelenítő számlán az állt, hogy február 28-ig vissza fogják utalni nekem az augusztusban befizetett összeget. Most március 22-ét írunk és a számlámon a mai napig nincs rajta a pénz. Írtam nekik e-mailt és hívtam is őket, hogy utalják a pénzem, mindhiába.
Múlt héten feljelentettem őket a rendőrségen, de sajnos elutasították a kérelmem. Ez a dolog polgárjogi eset, így a bíróság hatáskörébe tartozik. Ha beperelném őket, az ügyvédi költség olyan nagy lenne, hogy talán többe kerülne a leves, mint a hús.
Nagyon feldühödöm, amikor arra gondolok, hogy augusztus óta mennyit kamatozott volna az összeg, ha befektetem. Vagy extrém példaként: mennyivel jobban jártam volna, és mennyi idegeskedést megúsztam volna, ha veszek belőle egy Xboxot. A cég vajon mit csinált a pénzemmel? Mellékesen említem csak meg, hogy mennyi plusz költségem merült fel az ügyintézés során. A hab a tortán, hogy lelkileg is nagyon megviselt és rengeteg stresszt okozott ez az egész szélmalomharc. Kétszáz fölé emelkedik a vérnyomásom, ha rágondolok erre a cégre, amit nyomdafestéket nem tűrő szavak milliójával lehetne illetni.
Felháborító, hogy 2015-ben Magyarországon egy cég mindezt büntetlenül megteheti. Úgy döntöttem, nem küzdök tovább, mert nem éri meg nekem, hogy rámenjen az egészségem, elengedem a rossz érzéseket. De ezúton üzenem mindenkinek, aki jelentkezni akar erre a tanfolyamra, hogy gondolja meg kétszer, befizeti-e a pénzt…
Neko
UPDATE márc. 27.
Újabb levél olvasónktól.
Kedves Homár!
Update: ma megérkezett a számlámra a 86.000 Ft. Nem számítottam rá, hogy visszakapom a pénzem, de most nagyon boldog vagyok. Köszönöm, hogy leközölted az írásomat!Neko
Az utolsó 100 komment: