Tékozló Homár

Nem egyenlő elbánás Dublinban és Pesten

2016.01.21. 10:21 | Homár Hilda | 115 komment

10736827_e958865062bbca75744e555812c3fbfe_m.jpg

Íme a bizonyíték, hogy nemcsak a tisztítószerek meg a kóla más nálunk, mint Nyugat-Európában, hanem az ügyfélszolgálatok is.

Az Inviteles ügyfélszolgálatról szóló poszt kapcsán eszembe jutott, hogy ugyanazon cégnek a magyar és ír ügyfélszolgálata között is mekkora különbség van.

Karácsonykor foglaltam szállást Budapestre a Booking.comon keresztül. Évek óta használom az oldalt, viszont most először tabletről foglaltam, es később, már a szállodában kiderült, hogy a tabletes verzió nem mutat minden költségek (a normal verzióban a szobaár alatt volt egy kis megjegyzés egy további 22 euros díjról).

Egyből felhívtam az ügyfélszolgálatot (a magyar ügyfélszolgálatot), ahol panaszt tettem, ők pedig kérték, hogy küldjek képernyőmentést. Ezt megtettettem, majd hosszas levelezésbe kezdtünk, aminek az volt a vége, hogy én vagyok a hülye, a visszaigazoló mailben benne volt az extra díj (ex igaz, de ugye azt már a foglalás után kaptam), és egyébként is, egy kattintás után láthattam volna az extra díjat is. Az, hogy normál esetben a szobaár alatt mutatta a plusz költséget, és 8 éve vagyok elégedett ügyfele a cégnek, nem hatotta meg őket.

Az ünnepek után, Dublinba visszaérkezve felhívtam az ír ügyfélszolgálatot. Az itteni ügyfélszolgálatos elmondta, hogy kattintás után látható lett volna a díj, de mivel tényleg másként jeleníti meg a tabletes felületen a weboldalt, megérti, hogy nem vetted észre, ezért az elnézésem kérte és visszautalta a 22 eurot. Nem kicsinyeskedtek, nem hülyéztek (a második oldalon valóban fel volt tüntetve a dij, de eddig sohasem volt olyan, hogy a második oldalon ne egyezett volna meg a fizetendő összeg az első oldalon mutatott összeggel). Szóval, ha bárkinek problémája van, próbálja meg rögtön a külföldi ügyfélszolgálat hívni (pedig abban sem vagyok biztos, hogy a magyar ügyfélszolgálat Magyarországon van, lehet, hogy ott ülnek egymás mellett az ir kollégákkal:)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptspts 2016.01.21. 13:19:26

@Semmitnemérszakitiltással:

> Amúgy sem értem, minek kell mobileszközről csinálni mindent, szóval ha szobát foglalok, azt azért nem kutyafuttában csinálom, meg tudom várni (általában) hogy gép elé kerüljek, aminek normális kezelőfelülete van.

Miből gondolod, hogy a posztoló mobileszközről csinál mindent? Számomra ez nem derül ki a posztból. Lehet, hogy a posztoló is általában számítógépről csinálja, de ebben az esetben kénytelen volt tabletről.

Terézágyú 2016.01.21. 13:22:39

@ptspts:
nyilván ezt a levelet is tablettáról írta...

cmx85s 2016.01.21. 13:41:00

Én sajnos nem Dublinban élek, de voltam már néhányszor ott, tényleg teljesen más felfogás. Ott az ügyfél az első, az a lényeg, hogy elégedett legyen, jól érezze magát, mert akkor visszajön. Itthon eddig még nem jutottunk el, hiába a hasonló történelmi háttér, itt mindenki Zimmer Feri.

Terézágyú 2016.01.21. 13:53:11

@cmx85s:
Csak ne felejtsük el, hogy mindenki (a legtöbb ember) egyszerre "cég" és ügyfél is. A munkájában "cég", munkaidőn túl meg ügyfél.
Ugyanaz a Gizike, aki ügyfélszolgálatosként leszarja a pult előtt sorban állókat, szokott panaszkodni, hogy "bunkó volt a pénztáros a tecskóban" stb.???

cmx85s 2016.01.21. 14:42:39

@Terézágyú: Szerintem aki nem tud az emberekkel bánni, az válasszon olyan munkát, ahol nem kell emberekkel foglalkoznia. Én sem vagyok ügyfélszolgálatos.

Terézágyú 2016.01.21. 14:46:03

@cmx85s:
"Szerintem aki nem tud az emberekkel bánni, az válasszon olyan munkát, ahol nem kell emberekkel foglalkoznia. Én sem vagyok ügyfélszolgálatos. "

Értem, tehát te sem tudsz bánni az emberekkel, de felháborít, amikor egy ügyfélszolgálatos se tud szerinted. Na ja, ezeket mind ki kéne rúgni ugyebár.

Egyébként ha ügyfélszolgálatos nem is vagy, azért csak kapcsolatban vagy emberekkel a munkád során... Olyankor sem tudsz velük bánni?

Terézágyú 2016.01.21. 14:55:47

@cmx85s:
két lehetőség van:
1. a magyarok úgy en bloc nem tudnak az emberekkel bánni. te se, ahogy bevallottad, csak neked olyan szerencséd van, hogy nem vagy rászorulva az ilyen munkára
2. ugyanannyi magyar tud az emberekkel bánni, mint külföldi - csak nálunk nem akarnak elmenni ügyfélszolgálatosnak az emberekkel bánni tudó munkavállalók... vajon miért?

atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 14:56:14

@Terézágyú: Minden tiszteletem, de szerintem igaza van. Aki nem tud eberekkel bánni, fűrészeljen fát!

cmx85s 2016.01.21. 14:57:21

@Terézágyú: Bocsi, az üfsz-nek az a dolga, h az emberek ügyes-bajos dolgait intézze, az ügyfeleket szolgálja. Nekem az a dolgom, hogy meg tudjak írni egy számítógépes programot, a kollégáimmal köszönöm szépen, egész jól kijövök, ismerjük egymást, sőt, egymás rigolyáit is.
Az üfsz-nek meg az a dolga, hogy ismeretlen emberekkel is kijöjjön, és normálisan viszonyuljon hozzájuk. Szerintem nem fér bele a "normálisan"-ba az, hogy elhajtja, mert nincs kedve megmozdulni.
Bakker, azért van ott, azért kapja a fizuját. Ha egy ír meg tudja tenni, akkor miért fáj ugyanaz egy magyarnak? Azért, mert más a mentalitás, mint fentebb írtam.

cmx85s 2016.01.21. 15:01:04

@atpijkamo114: Igen, pont erre gondoltam! Csak nem találtam a megfelelő kifejezést :D

englandboy 2016.01.21. 15:02:10

pedig hulye vagy poszter.....
ugylatom a fillerbaszobb fajta...

Terézágyú 2016.01.21. 15:07:53

@cmx85s:
"Ha egy ír meg tudja tenni, akkor miért fáj ugyanaz egy magyarnak? Azért, mert más a mentalitás, mint fentebb írtam. "

Hát én is ezt mondtam: más a mentalitásUNK
:)

Most már csak az a kérdés, hogy miért dolgozik ennyi emberheznemértő ügyfélszolgálatos nálunk? Miért nem rúgja ki a főnöke, és vesz fel valakit, aki jobban ért az emberekhez?...

És az is kérdés, hogy a sok-sok magyar ügyfélszolgálatos (tágan értve ezt a szót) szokott-e a homárra írogatni, hogy hogyan bántak vele mint ügyféllel?

Egyébként fogadni mertem volna, hogy programozó vagy, aki ül a monitorok meg a billentyűzetek között, meghal ha kommunikálnia kell valakivel - és ő van a legjobban felháborodva ilyenkor :)))))))))))))))))))))))))))

Terézágyú 2016.01.21. 15:10:12

@Terézágyú:
ja és még annyit, hogy ugye nem te vagy az a programozó, aki egyszer leírta itt, hogy a szoftver megrendelője előre írjon le mindent, hogy mit akar, mert utána viszont fizessen és kussoljon :)))))

atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 15:22:58

@Terézágyú: :)) Ne bántsd, kérlek!

Én is ülök a gép előtt, de emberekkel is kommunikálok, szoktam pozitív véleményt visszakapni. A feleségem javítgatja a cége programját, szükségszerűen kommunikál is a panaszkodó ügyfelekkel, imádják. Mondjuk ott ritkák a nagyon bunkó ügyfelek.

"a szoftver megrendelője előre írjon le mindent, hogy mit akar"

Ez így van. Kér valamit, kap árajánlatot, megcsinálják, aztán mondja, hogy de ő még ezt meg ezt is akarta, az is legyen benne. Hát toll a fülébe! Természetesen a tervezőnek ki kell szednie még időben a megrendelőből, hogy mit akar, nem szabad magára hagyni. És hát kisebb módosítások menetközben természetesek.

Barátom írt egy ügyvédnek egy programot, akinek jöttek az ötletei menetközben. Azóta eltelt 4 év, és a projekt használat közben még mindig nő, már tízszer akkora, és tízszer annyiba került, mint eredetileg.

cmx85s 2016.01.21. 15:26:03

@Terézágyú: nem, én ilyet nem írtam, már csak azért sem, mert a megrendelő nem velem tárgyal, hanem a cég egyik megfelelő marketingesével, vagy a tançsadóval, aztán én, mint alkalmazott a tőle kapott infók alapján írom meg a progit, tehát nem is nekem fizet.
De abban az idézett fejlesztőnek teljesen igaza van, hogy olyan "megrendelés" alapján, hogy Hát, kéne valami program... mert van ilyen is. Szóval, így nem lehet.
De épp két hete kaptam egy igényt egy programra, a megjelenített adatokat le lehessen tölteni. OK, megadtam rá a becslést. Elfogadták, és utána jött az igény, hogy hát de ők úgy gondolták, hogy nem az egész táblázat tartalmát, hanem sorokat kijelölve csak azokat - jah, így már plusz fél nap, de már el lett fogadva anélkül, Ilyenkor ki a hibás? Eltaláltad, a fejlesztő, mert nem tartja a határidőt.

Darth Revan 2016.01.21. 15:42:12

@englandboy:

Lehet, hogy fillerbaszo, de szerintem semmi gond nincs abban, ha valaki 22 eurorol nem mond le egy jol meno ceg javara.

Az ir ugyfelszolgalat elismerte a a ceg hibajat, tehat a posztolo nem hulye.

englandboy 2016.01.21. 15:48:47

@Darth Revan:

a ceg mondott le a sajat 22 eurojarol....
ugylatom a szovegertelmezessel is bajok vannak....

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 15:55:35

@englandboy: Minden tiszteletem, de @Darth Revan: szövegértelmezése a helyes.

2016.01.21. 16:09:47

@atpijkamo116: Khm, az a "minden tisztelem" most az új szöveged arra, hogy "elmész te a francba hülyegyerek" ? :DDD

Darth Revan 2016.01.21. 16:14:06

@englandboy:

szerintem csak kotekedni akarsz. :P

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.21. 16:18:13

@ptspts: Manapság divat, mert a csillivili telefonon kell mindent intézni. Értelmes indok nincs rá, de arról kell. OK, akkor biztos nem mobileszközről megy a WC-re, de egy ilyen hosszúságú szöveget már érdemesebb valami normális felületen írni, nem érintőn - és akkor nincsenek benne ilyen nevetséges elírások. És ez még csak a jéghegy csúcsa, ennél sokkal durvábbakat szokott írni a telefon az ember helyett.

atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 16:27:28

@Pink Petsch: :)) Eh, ez nem ilyen egyszerű. Ma @Terézágyú: is ezt kapta, és akkor őszinte volt, itt meg volt benne egy kicsi kacsintás. Olvass a sorok között!

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 16:29:38

@Semmitnemérszakitiltással: "ennél sokkal durvábbakat szokott írni a telefon az ember helyett."

Az. Írtam, hogy "nem értek Önnek egyet", a telefonom meg elküldte, hogy "rohadt buzi!".

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2016.01.21. 16:43:39

@atpijkamo119: Kellett neked telefonról írnod ... :)

englandboy 2016.01.21. 16:44:32

@atpijkamo116:

nem mondod?
adva van x ar amit ki kell fizetni mert annyiba kerul a szallas
a poszter gondolom a black fridayon vett uj tabletjevel paras szemmel raugrott a fillerbaszo osszegre.
kurvara mindegy hogy a beparasodott szemuvegen nem latta a 22 eurot.
az nem tobbletkoltseg
az benne van az arban
szimpla jofejseg volt a bookingtol a penz visszaadasa
semmi mas

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.21. 17:10:42

@englandboy: Álításom fenntartom.

Kommentelő sincs, aki egyetértene veled. Ez nem érv csak megállapítás.

JustMe007 2016.01.21. 17:33:01

Valószínűleg arról van szó itt is, hogy nálunk egy külső cégnek kiszervezett ügyfélszolgálatról van szó, minimálbéres alkalmazottakkal, nulla ösztönzéssel, és nulla jogkörrel, addig külföldön ez másként van.
Több tucat példát tudnék mondani itthonról erre, akár konkrét cégnevekkel, és sajnos személyes tapasztalattal.

neet 2016.01.21. 17:45:42

Imádom az íreket!!! :-)
A sörük király, a tejszínesviszkis itókájuk király, a kocsmáik szuperek, az emberek megagiga kedvesek, a hegyeik-völgyeik zöldek, ááááá, aki még nem volt ott, usgyi!

Darth Revan 2016.01.21. 18:04:24

@englandboy:
Ugorj neki meg egyszer: a ceg is elismerte, hogy valoban nem volt megfeleloen feltuntetve a 22 euros dij.

Te meg egyszeruen ra vagy kattanva a tabletra. Ha ennyire izgat a dolog, vegyel egyet magadnak, nem a gazdagok jatekszere, nem valami draga cucc.

Szmoki Deszperádó 2016.01.21. 18:23:07

Szerintem más szemszögből nézve, az ír ügyfélszolgálat kevésbé sikeres mint a magyar...

englandboy 2016.01.21. 18:38:39

@Darth Revan:

bazdmeg...
mi az hogy nem megfeleloen van feltuntetve?
tudod mi tortenhetett?
ul a fillerbaszo paras szemmel es azt latja hogy a tablettan 22 ajroval olcsobb ugyanaz mint a szallas mint a szamitogepen.
gyerunk apu vegyuk meg tablettarol
a paras szemetol nem latja hogy miert van a kulonbseg....
utana telesirja a bookingot a problemajaval..
az elso ufsz elhajtja a faszba
mire feltamad a buszkeseg benne bazdmeg csak fillerbaszo magyar vagyok nemugyvan az...
talal valakit aki mar beszel is angolul es az is elrebegi ugyanazt a panaszt ir uszf-nek
azok meg ugy vannak vele hogy megmutatjak mi a kapitalizmus...
ennyi tortent semmi mas mitoszt ne gondolj moge....

gabors 2016.01.21. 19:35:11

semmi nincs itt csak fejlettebb orszagokban ez maskepp csinaljak ....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.21. 19:49:08

@gabors: Gyere át az uberes posztba, és mondd el, hogy ááámerikába hogy basz meg az adóhivatal, ha a szomszédnak segítesz és nem adózol utána. vagy segítenek-e egymásnak a szomszédok.

Darth Revan 2016.01.21. 19:59:34

@englandboy:
Nem a booking.com magyar ugyfelszolgalatosa vagy? es zavar, hogy az ugyfelnek van igaza.

englandboy 2016.01.21. 20:06:31

max a booking angol uszf ese lehetnek.
de nem az vagyok
siman csak foglalok naluk
eddig minden hiba nelkul
igaz nem tablettarol mint a fillerbaszo poszter

Pampalini13 2016.01.21. 20:10:54

Én nem is tudtam, hogy van magyar ügyfélszolgálatuk. Én anno, a hangja alapján egy nagyon alázatos távolkeleti kiscsajjal beszéltem, aki kb azért is bocsánatot kért, hogy létezik, szal. Isten éltesse.

gabors 2016.01.21. 20:53:24

@atpijkamo122: hol melyik hozzaszolasban van ilyen ... mert konkretumok nelkul nem tudom mit mondani ...

gabors 2016.01.21. 20:55:01

@atpijkamo122: meg csak annyit van sajat kocsim es dolgozni is kocsival jarok igy UBER-t meg soha nem hasznalhtam .....

Jossarian 2016.01.21. 21:26:57

Hat igen, ugyfelszolgalatbol is pont olyan kaptok amilyent megerdemeltek. Amugy a kommentek nagy resze ala is tamasztja ezt a nagy igazsagot...

©________ 2016.01.21. 21:36:58

@Semmitnemérszakitiltással: sot, elotte ha lyukkartyat nyomtatott volna a rendeleshez, azt le is lehetett volna ellenorizni.
Vagy legjobb, ha kezzel irva megrendeli es feladja postan!

cardiobascuralis 2016.01.21. 22:06:19

@Lalikám:
Szereted, ha évi 350 nap vízszintesen esik az eső?
Elég perverz.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.22. 00:34:14

@gabors: Ott volt erről szó. és kikértem volna szakértői vélemeényed.

Darth Revan 2016.01.22. 01:25:57

@englandboy:

nagyon basztassa a csorod az a tablet. .

SAndrás 2016.01.22. 02:12:14

Talán OFF, de eszembe jutott ez a sztori, elmesélem:
1. osztályú étterem (tudom ilyen nincs már, de a színvonal miatt kell valamit mondanom a helyről), 40 körüli pár a teraszon, rendelés, majd vittem az ételt. Kb. 20 mp. után éktelen kiabálás a nőtől. Szinte artikulálatlan, de annyit felfogtam, hogy az étellel van baja. Pókerarccal érdeklődtem, hogy tudok-e valamiben segíteni. A hölgy közben hasonlóképp üvöltött, egy-egy szavát értettem, segítségkérőn pillantgattam az úrra, mert így közelről sem értettem minden szavát. Az úr megsemmisülve nézett vissza.
Más megoldást nem találtam, az úrhoz fordulva, felajánlottam, hogy az ő ételét becsomagolom, a hölgy ételét törlöm a számláról, és határozottan megkértem, hogy a maradék számlát rendezve hagyják el az éttermet.
Az úr felugrott, elkísért a pultig, kifizette a (teljes) számlát +20% jattot hagyott, és sűrű elnézéseket kérve a többi vendégtől és tőlem, kivezette a hölgyet.
Eddig a sztori.
ON
A magyar munkavállaló általában nem meri megtenni meg azt, amit megtettem. Azaz nem mer "árengedményt" adni, mert attól fél, hogy kirúgják. Vállveregetést én sem kaptam, de nyakon sem csaptak volna, ha semmit nem fizetnek ki.
A munkaadók érdekét képviseltem, ha ilyenért kirúgtak volna, akkor megérdemelték volna, hogy ők rendezzenek ilyen helyzetet.
(Ezt az utolsó mondatomat kiemelném! Nem nekem kell győzni egy helyzetben, elég csak egy ügyfél, akinek a helyzetét sikeresen kezeltem, azt látta a többi vendég...)

lobster thermidor 2016.01.22. 03:23:48

Most attól, hogy itt sokan lehülyézik a posztolót, a hír még igaz!
A magyar ügyfélszolgálatok úgy általában képtelenek a problémák kezelésére, legfeljebb a nekik kiadott brossúraszövegek ismételgetésére alkalmasak. Ezen nincs is mit meglepődni, hiszen itt nem a nyugaton kialakult normák szerint működnek a dolgok, hanem a vadkapitalizmus balkáni változata dívik. Ha állampolgárként nincs jogod egy téged, és az utódaid jövőjét anyagilag érintő kérdésben népszavazni, és a legjobb esetben kuss a neved, akkor az ennél nagyságrendekkel kisebb ügyekben miért adna neked igazat akár egy olyan multi cég is, akinek a helyi vezetői, és alkalmazottai ezeken a szabályokon, és normákon szocializálódtak. Szemben a nyugati hozzáállással, amelyben az ügyfélnek mindig igaza van, a hazai norma, tisztelet a ritka kivételnek, ennek éppen az ellenkezője, azaz az ügy félnek soha nem lehet igaza.
Ha nem így lenne, akkor a Homárra is rég kipusztult volna.

gabors 2016.01.22. 04:21:41

@atpijkamo122: nem vagyok szakerto de uber elvisz valahova az nem az mint hogy a szomszeddal mesz a templomba vasarnaponkent !!!! (ez elegge elterjedt ... pl errefele .... en ugyan nem megyek mert nem hiszek Allah-ban de a felesegem szokott menni es szomszed jon es mennek egyutt .....)

EZ abszolut nem adokoteles meg akkor sem ha a benzin koltseget megosztjak es fizet 2 dollart a benzinert ....

Nem mert most mar 2 dollar allatt van GALLONONKENT errefele !!

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.22. 05:18:39

Országonként mások a szabályok.

Mint volt nokiás ügyfélszolga mondom: a telefoncsere szabályai egészen mások voltak Magyarországon és Németországban. Miért? Mert a német ügyfelek sokkal ritkábban szoktak csalni.

A cég csinált egy statisztikát modelenként, hogy mennyi a csereigény a 2 országban, s miután látta, hogy Mo-on abszurd módon sok, megszigorította a mo-i szabályokat.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.22. 05:20:50

@lobster thermidor:

"Szemben a nyugati hozzáállással, amelyben az ügyfélnek mindig igaza van"

Mítosz. Nekem ügyfélszolga tréningen a SVÁJCI oktató mondta: "Hallottátok az ügyfélnek mindig igaza van mondatot? Nos, gyorsan felejtsétek el, az csak hollywoodi filmekben, nálunk nekünk van mindig igazunk, nem az ügyfélnek!".

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.22. 05:23:38

@JustMe007:

"Valószínűleg arról van szó itt is, hogy nálunk egy külső cégnek kiszervezett ügyfélszolgálatról van szó, minimálbéres alkalmazottakkal, nulla ösztönzéssel, és nulla jogkörrel, addig külföldön ez másként van."

Mindenhol (szinte) kiszervezett ügyfélszolgálat van.

Gondolod, lenne bármi értelme spórolni a magyar ügyfélszolga x összegű fizetésén, s nem spórolni a nyugati ügyfélszolga 3x fizetésén?

mirke74 2016.01.22. 07:03:17

Szerintem nem ennyire fekete, vagy fehér a dolog. Dolgoztam német nyelvű ügyfélszolgálaton, ill. természetesen volt dolgom magyar ügyfélszolgálatokkal ügyfélként. Sokat számít, hogy
- Az ügyfél hogyan adja elő a mondandóját
- Mennyire tapasztalt az üf.szolgálatos
-Milyen napja van épp (hiszen ők sem robotok)
-Dönthet-e önállóan arról, hogy kártérítést, vagy vmi mást felajánljon
- Ha nem dönthet egyedül erről, milyen a felettese
- Milyen processzek szerint dolgoznak, mert az egyáltalán nem biztos, hogy amit az ír üf.szolgálatos megtehet, az megteheti a magyar is.
Stb., stb.
Ez egy kiragadott példa, szerintem mindkét oldalról lehetne még ezret gyűjteni.

lobster thermidor 2016.01.22. 07:47:47

@BircaHang Média:
Na és ez a tréning hol volt? Esetleg nem Budapesten, ahol a tisztelt svájci tréner már azt a magatartást kívánta sulykolni belétek, hogy itt mást engedhet meg magának egy cég, mint a világ szerencsésebb részein?
Egyébként pedig hogyan lenne mítosz, amikor életem egy részét külföldön élem, és van szerencsém ismerni az európai, és az ázsiai ügyintézések színvonalát, és persze pontosan ismerem azt is, hogy mi folyik Magyarországon.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.22. 07:57:17

@Semmitnemérszakitiltással: én most is tabletről írok, nincs is buta pc-m. Jah, automata javítás meg ki van kapcsolva. Problem?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.22. 07:59:40

@englandboy: fillérbaszó vagyok mert egy párszázezres tabletről írok? Állat

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.22. 08:08:03

@lobster thermidor:

Bulgáriában volt - ott van a cég egyik ügyfélszolgálati központja -, de a kiszolgálni rendelt országok között ott volt Ausztria, Németország és Svájc is, azaz ez nem keleteurópai-specifikus tréning volt.

englandboy 2016.01.22. 08:14:01

@enpera:
Nemcsak fillerbaszo hanem idiota is
Benne volt a 22 ajro az arban vagy nem???
Igen bennevolt
Csak a parszazezres tablettat elhomalyositotta a fillerbaszas
Azt mikor fizetni kellett a helyszinen jott a bibi...
Utana meg elkezdted verni a palavert hogy de en ezt nem lattam...
Barom
Vegyel parmillioert masik tablettat
Azon lehet mukodni fog rendesen az oldal..
Az ilyen fillerkuro idiotak miatt utalnak minket mindenhol.....

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.22. 08:44:39

@englandboy: nekem rendesen működik az oldal, te agyament, nem én vagyok a poszt-toló
:D

arra világítottam rá, te barom, hogy nem a tablet a hibás, hanem a user

englandboy 2016.01.22. 09:06:11

@enpera:
Nekem tokmindegy ki a poszter
A 22ajro nem extra koltseg
A booking elengedte jofejsegbol
Nincs mitosz meg mas hozzaallas

juhaszvik 2016.01.22. 09:17:49

1. Luxemburgban/Svájban/Norvégiában: az egész díjat visszafizetik, plusz kedvezményt kapsz a következő vásárlásodra és írnak egy 3 oldalas, címeres levelet, amiben az ország vezetője/uralkodója kér elnézést.
2. Írország: bocsánatkérés, a pluszban befizetett pénz visszaadása
3. Magyarország: ergh...
4. Románia: értik, amit mondasz, de fogalmuk sincs, hogy milyen pénzről beszélsz
5. Oroszország: nem tudnak segíteni, de tudnak ajánlani egy "jobb" tabletet, amin fut az злая птица
6. Mongólia: nem veszik fel a telefont, mert éppen a januári áramszünet van, meg egyébként is az ügyfélszolgálatos vigyáz a kecskékre is, ami azért tényleg fontosabb
7. Kongó: pénz nincs, machettés beszélgető partner vagy gyémántbánya részvények vannak, csak küldj 500 dollárt

Nem állunk mi annyira rossz helyen ezen a listán...

benoitp 2016.01.22. 09:26:13

A Booking.com-hoz igen közel dolgozom és el kell ,hogy mondjam ,hogy a cikk írója elég sokmindenben téved.

Nagyjából MINDENBEN.

Először is ott csúszik el a dolog, hogy ha valami kis betűvel van írva, vagy a második oldalon az attól még szabály és hiába foglalsz akárhány éve, attól még vonatkozik rád a szabály.

Másodsorban:

- A Booking.com-nak nincs Ügyfélszolgálati irodája se Budapesten, se Írországban.
(Máshol vannak irodáik)

- A Booking.com dolgozói azonos szabályok alapján dolgoznak.

- Akivel beszélt a cikk írója biztos, hogy nem ír/dublini volt.

- Azért intézett visszatérítést, mert a nagyobb cégeknek mint a Booking.com
mindig megvan a lehetősége, hogy azoknak az Ügyfeleknek, akik nehezebben tudják felfogni, hogy
nincs igazuk egy úgynevezett "Goodwill gesture"-t adjanak, hogy megnyugtassák őket.
Ezt a cég fizeti ki.

- Az, hogy 8 éve Booking.com-os semmit nem számít, hiszen a sázlláshelyeknek fizetsz a Booking.com-on és
nem a Booking.com-nak. Ezért a szálláshelynek igen is ki kell fizetni a kisbetűs taka-
rítási díjat, ha tetszik, ha nem.

- Az, hogy a takarítási díjat eddig sosem látta a cikk írója az meg végképp senkit nem érdekel.

- Miért keveri bele a cikk írója ezt a magyarkodást? Köze nincs ahhoz, hogy milyen nemzetiségű emberrel beszélt?
Csupán szerencséje volt, hogy egy lustább nem-magyar így oldotta meg a dolgot,
hogy végre lezárhassa ezt a kellemetlen ügyet, egy kellemetlen vendéggel...

lightbulb 2016.01.22. 09:27:40

Ismerem a cég üógyfélszolgálatát. Először is - mint körülbelül az összes nmagyobb cégnek - nincs Magyarországon irodájuk. Tudtommal Amszterdamban van egy nagy irodájuk, ahol az összes ügyfélszolgálatos dolgozik, sé van irodájuk Amerikában is, hogy legyen 0-24 órás ügyfélszolgálatuk.

Tehát a cím már nem igaz eleve. Ezen felül azt is tudom, hogy sok ügyfészolgálatnak van lehetősége "jófejségből" bizonyos összeget visszatéríteni, ha a problémás ügyfél már több kárt okoz azzal a cégnek, hogy folyamatosan terheli a munkatársakat, és az órabérben több, mint amennyi a visszatérítendő összeg :D

Általában az ilyen cégek nem nagyon engedhetik meg maguknak, hogy ne legyen 100 suzázalékig minden infó látható az oldalon, mert az egyszerűen csak simán nem éri meg Nekik.

Én arra gyanakszom, hogy egyszerűen csak a foglaló nem volt - hmhm - körültekintő :P

juhaszvik 2016.01.22. 09:37:25

most így végiggondolva a booking.com elcseszte. sokkal jobban járt volna, ha az ír ügyfélszolgálatos is nemet mond, mert lényegében azzal, hogy jófejek voltak, érték el ennek a negatív cikknek a megjelenését...

benoitp 2016.01.22. 09:43:31

@juhaszvik: Mégegyszer mondom, nincs ír Ügyfélszolgálatos. : D Ha csak nem követte végig a családfáját
az embernek akivel beszélt... De amúgy igen, az "ír" Ügyfélszolgálatos igazat adott valakinek
akinek nincs igaza és így nem csak a cikk jelenhetett meg, hanem a vendég így még meg sem
tanulja, hogy legközelebb figyelmesebben foglaljon.

Artie 2016.01.22. 09:49:56

@Terézágyú: Tecsó! Nem tecskó. Még esse tudod?

juhaszvik 2016.01.22. 09:57:24

@benoitp: ha ő is nemet mond, azzal mindenki nyert volna. a cég, mert nem fizeti ki a pénzt és nem jelenik meg róla a cikk. az ügyfélszolgálatos, mert akkor nem "írezné" le mindenki. a posztoló, mert most okosabb lenne, és levélírás helyett süthetett volna fánkot. mi kommentelők, mert akkor már a délutánra szánt cikket olvasnánk (a hétvégit), ami biztosan jobb lenne, mint ez.
Na jó egy vesztese lenne: Hilda. Miért? Csak. :)

Darth Revan 2016.01.22. 10:49:10

@benoitp:

a lenyegen nem valtoztat: a magyar bunko volt az ir nem.
a posztban nincs szo arrol, hogy irorszagban van az ir ugyfelszolgalat, sot a posztolo is azt gyanitja, hogy egy helyen ulnek a magyar es ir ugyfelszolgalatosok.

lightbulb 2016.01.22. 11:03:27

@Darth Revan: A lkényeg az, hogy a csávó nem olvasta el a feltételeket, és utána petáliázott szerinte,. Nem is csodálom ezek után, ha bunkók voltak vele (bár kétlem)

lightbulb 2016.01.22. 11:17:29

@Darth Revan: Pláne, hogy mindkettőnek gonolom ugyanaz a főnöke.

englandboy 2016.01.22. 13:37:17

@benoitp:

Vegre egy ertelmes ember...........

Darth Revan 2016.01.22. 14:00:29

@lightbulb:
"Pláne, hogy mindkettőnek gonolom ugyanaz a főnöke."

Pláne, ha valoban igaz, akkor azt mutatja, hogy mennyira fos alak volt a magyar kollega az ugyfelszolgalaton. Tudom egy nagy cegnel nem szamit annyira ha egy ugyfel ott hagyja oket, de azert akkor is abban erdekeltek, hogy a jovoben is hozzajuk vigye a penzet, ezert megha nincs is 100%-ban igaza az ugyfelnek, akkor is mindent megtesz, hogy az ugyfel elegedett legyen es legkozelebb is visszajojjon es szokszor 22 eurot elkotson.
De a jo magyar mentalitas, ami szerintem a szocializmusban alakult ki es maig megorzodott: szarjunk az ugyfelre, nekem akkor is meg van a fizetesem, ha minden ugyfel elmarad a cegtol.

lightbulb 2016.01.22. 14:07:54

@Darth Revan: Én is ügyfélszolgálatnál dolgozok én én se hagynék jóvá visszatérítést, ha a vnedégnek nincs igaza. Ha pedig szerepelt az információ, csak Ő nem látta, nem volt igaza. De tényelg milyen jófej lehet az a vásárló, akinek nincs igaza, mégis megkapja a pénzét, aztán még blogolgat is sértetten. Szeretem az ilyen arcokat. Amúgy még egyszer - ezredszerre - is szögezzük le, hogy az ilyen európai nagy ügyfélcenterekben nincsenek "magyarok" meg "írek" ugyanazon standerdek szerint dolgoznak az emberek, és kb pont azért, hogy minőséget szolgáltassanak, mert gondolom ez a jó a bizsnisznek.

És nálam az a dönté érv, hogy ezek nem a sarki biztosítók, itt nem si engedhetnék meg maguknak, hogy legyen valami ami nincs a vevő orra alá nyomva mert annak ez lesz a vége, az meg nem jó a biznisznek.

Darth Revan 2016.01.22. 14:19:22

@lightbulb:

"európai nagy ügyfélcenterekben nincsenek "magyarok" meg "írek"
De vannak. kulon csoport foglalkozik a magyar hivasok fogadasaval es mas az ir hivasokkal (a magyar csoport fogadhat ir hivast, de az ir csoport nem fog magyar hivast fogadni, mert nyilvan nem beszelik a nyelvet)

"ugyanazon standerdek szerint dolgoznak az emberek, és kb pont azért, hogy minőséget szolgáltassanak, mert gondolom ez a jó a bizsnisznek."

Itt olasvtad az elo peldat, hogy nem ugyanazon standard alapjan dolgozik a magyar es az ir ugyfelszolgalat. A magyar magasrol szart az ugyfel fejere, az ir figyelembe vette a tenyt, hogy 1) az informacio nem ugy erheto el a mobil platformon, ahogy az ugyfel megszokta (ergo a ceg hibazott), 2) egy regi ugyfelrol van szo, (lasd elso pont, a megszokas), akit erdemes megtartani, mert valoszinuleg tovabbra is ugyfel marad es penzt hoz a cegnek.

De ezt a magyarok nem ertik, nem akarjak megerteni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.22. 18:48:51

@Darth Revan: baromságokat beszélsz, te valami mosogatófiú vagy amúgy?

Darth Revan 2016.01.22. 20:26:54

@enpera: ertem, ha nincs erved, akkor szemelyeskedsz.

CockTail86 2016.01.22. 21:48:24

A Tékozló Homár blogos kommentek nagy részén is látszódik a cikkben leírt magyar mentalitás. Csak a szarozás, szarozó, sárdobáló viccelődés, ami nem is vicc valójában és így tovább minden lehetséges formában! :/ Szánalmas önarckép. Egyesekről!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.23. 09:03:13

@Darth Revan: de teljesen hülyeségeket beszélsz, mit mondjak erre? Nincs magyar üsz, és ír sincs,

benoitp 2016.01.23. 09:49:37

@Darth Revan: Tévedsz, tényleg pontosan ugyanazok az eljárások alapján dolgoznak és ahogy korábban írtam, a nem magyarul beszélő B.com-os ember csupán ezt az egyik lehetséges megoldást választotta,

amit amúgy bármelyik magyar is választhatott volna, csak épp nem látták jogosnak, tekintettel, hogy a vendég volt figyelmetlen.

De úgy tűnik veled elég nehéz megértetni dolgokat, mert csak ugyanazt szajkózod, úgyhogy
próbáljuk meg máshogy megközelíteni a dolgot:

Tableten a takarítási díj, adó és idegenforgalmi adó a szoba kiválasztását követően a foglalás következő oldalán látható az ár alatt. Jól látható. Ellenőriztem és tudom.

A vendég emiatt panaszkodott és aztán kapott visszatérítést. Szerintem teljesen feleslegesen. Ezzel a Booking.com Ügyfélszolgálata rossz szülője volt a hülyegyereknek.

De akkor mondjad meg te Darth Revan. Mai világunkba, ha valami oda van írva, csak valaki
azt figyelmetlenség miatt nem olvassa el az számít? Te adtál volna visszatérítsét a figyelmetlen vendégnek? Nem volt az (egyáltalán nem) ír Ügyfélszolgálatos feleslegeslegesen, meggondolatlanul nagylelkű?

Darth Revan 2016.01.23. 14:33:46

@enpera:

Nem ismerem a booking.com ugyfelszolgalatat, de meg lennek lepodve, ha maskent lenne, mint a mi cegunknel: orszagonkent kulon ugyfelszolgalatot tartunk fenn, amik mind a ceg elso emeleten mukodtek (nemreg attettek oket Maltara)

Max. akkor lehet egyseges ugyfelszolgalat egy cegnel, ha egyseges, egy nyelvu ugyfelszolgalat van, egyebkent muszaj kulonbozo ugyfelszolgaltai teameket kialakitani

Szoval te beszelsz hulyesegeket.

Darth Revan 2016.01.23. 14:44:51

@benoitp:

"Tableten a takarítási díj, adó és idegenforgalmi adó a szoba kiválasztását követően a foglalás következő oldalán látható az ár alatt. Jól látható. "

Na, itt jon be a magyar mentalitas, ami miatt ilyen ez az orszag, amilyen.

A posztolo sem tagadta, hogy elerheto lett volna az info, ertelmezesem szerint az volt a gond, hogy a normal verzioban rogton a szobaar alatt van az extra dij, a mobil verzioban pedig nem, igy a szokas hatalma alapjan a masodik oldalon mar nem kereste.

Vesd ossze a ket infot 1) eloszor foglal tableten 2) 8 eve ugyfel.

A magyar ugyfelszolgalatos ugy veli, hogy egy ugyfel nem ugyfel, s bar ugyan reszben igaza van, hiszen tenyleg maskent jeleniti meg az oltald a mobil eszkozon, de mink magyarok vagyunk es inkabb a nyelvunket vagjuk ki tovestul, mintsem, hogy elismerjuk az ugyfel igazat.

Ezzel szemben az ir ugyfelszolgalatos azt latja, hogy egy regi ugyfel, akit erdemes megtartani, ezert felhivja a figyelmet, hogy a jovoben hogyan kerulheto el a hasonlo kellemetlenseg es kompenzalja az ugyfelet.

"Te adtál volna visszatérítsét a figyelmetlen vendégnek?"
Mi az hogy! Amig Magyarorszagon eltem volt egy kis online uzletem es a leghulyebb ugyfelek segget is kinyaltam, csak hogy ne kapjak negativ ertekelest es esetleg legkozelebb is nalam koltse el a penzet.

"Nem volt az (egyáltalán nem) ír Ügyfélszolgálatos feleslegeslegesen, meggondolatlanul nagylelkű?"

Miert faj neked az, hogy valakinek egy picit szebb napja volt, mert egy szerinted tul nagylelku ir ugyfelszolgalatos szamara kedvezoen zarta le az ugyet?!

lightbulb 2016.01.23. 14:49:35

@enpera: @Darth Revan: Én értem egyébként a logikát, abban amit mondasz, tök mindegy, kinek van igaza, a magyar ügyfélszolgállatos (legyen vagy bárhol) bunkó volt, mert nem fizette vissza a pénzt (Amit jogosan vontak le a vnedégtől)

De azért a magyar ügyfészolgálatosok legalább követekezetesen kitartottak a szabályos eljárás mellett.

De ettől függetlenül az "ír" ügyfeles gesztusa is aggasztó, aki nem volt következetes, hanem felajánlotta a pénzt, csak had szabaduljon már.

Amúgy tényleg nekem is az a kérdésem, hogy azok, akik szerint a magyarok voltak a tahók, mit csináltak volna, ha nyilvánvalóan a vendég nem olvasta el a szöveget?

lightbulb 2016.01.23. 14:52:51

@Darth Revan: Ez igaz, de a saját üzleted is más, meg az is, ha ügyfélszolgálatos vagy. Gonolom nekik van valamilyen limitük.
De ettől függetlenül az "ír" ügyfeles gesztusa is aggasztó, aki nem volt következetes, hanem felajánlotta a pénzt, csak had szabaduljon már.

Amúgy tényleg nekem is az a kérdésem, hogy azok, akik szerint a magyarok voltak a tahók, mit csináltak volna, ha nyilvánvalóan a vendég nem olvasta el a szöveget?

Darth Revan 2016.01.23. 15:41:27

@lightbulb:

"nyilvánvalóan a vendég nem olvasta el a szöveget?"

Az ir ugyfelszolgalatos is elhajtja a (jogosan) picsaba, ha siman errol lett volna szo.
A problema, hogy az ugyfel regota hasznalta egy platformon a szolgaltatast, ahol minden info elerheto az elso oldalon, az uj platform elkeszitesekor a fejlesztok nem gondoltak arra, hogy az infokat ugyanolyan strukturaban tegyek elerhetove. es termeszetesen ez zavart is okozott az ugyfelnel.

Ki a hibas? A magyar ugyfelszolgalat szerint az ugyfel hulye es kesz.
Az ir ugyfelszolgalat megerti a huseges ugyfel problemajat, elmagyarazza, hol hibazott, de elismerik, hogy valoban megteveszto lehet, ezert a szoban forgo dijat visszautaljak.

Melyik esetben mesz vissza a ceghez a penzed kolteni?

lightbulb 2016.01.23. 16:14:53

@Darth Revan: Ez tök igaz! Hatalmas pacsi az ír ügyfélszolgálatosnak akkor, de azért ne bunkózzuk le a magyaro srácokat se. Nekem egyértelmű, hogy a szöveg szerepet az oldalon, csak elkerülte a csávó figyelmét. Gonolom ott is verte a blattot. Ha már magyarozunk azt is el kell mondani, hogy ügyfélszolgálatos éveim alatt azt tanultam meg, hogy a magyarok azok, akik úgy viselkednek mint egy levitézlett Jókai hős, és mindent becsületbeli ügynek tekintenek. Ez a csávó sem örüól, hogy, basszus milyen jófej ez a cég, visszkaptam a pénzem, inkább ír egy hőzöngő levelet. Holott csak elkerülte valami a figyelmét. (Gondolom másoknak nem, mert valahogy még nem dőlt be a cég a sok haragos ügyféltől, paras eljárástól.

nickM 2016.01.23. 18:07:05

@Darth Revan: Más fordításban: a magyar ügyfélszolgálat cselekvőképes (értelmes) felnőttnek nézi a felhasználót, aki az összes elérhető információ birtokában dönt a foglalásról, az "ír" kártéríti a funkcionális analfabétákat is. (Ha már demagógia: melyik részvényeit veszed?)

Darth Revan 2016.01.23. 21:36:06

@nickM:
Melyik ugyfelszolgalat a jobb
1) a torzsvevoket elriaszto
2) a a vevoket megtarto

22 euro koltseggel a booking.com megtartott egy ugyfelet, a magyar ugyfelszolgalat viszont ugy volt vele, hogy szarik bele, hogy mennyi penzt koltene el az ugyfel a jovoben, az ugyfelnek igaza nem lehet.
Azert van meg mit tanulni az irektol.

Hogy kulfoldon mennyire mas a mentalitas, arrol nekem is van egy hasonlo tortenetem. (mondjuk ez nem ir, hanem angol)

Tavaly rendeltem eletemben eloszor a flubit.com-rol. A rendeleskor ki is fizettem. Ez egy angol weboldal, fontban terheltek a szamlamat. Masnap elnezest kertek, mert rajottek, hogy nem tudjak teljesiteni a rendelesem. Irtam nekik egy emailt, hogy elso tranzakciom lett volna az oldalon es csalodott vagyok, azon kivul kb. 10 euros veszteseg is er, hiszen az en hitelkartyam euro alapu es az atvaltasi arfolyam miatt ennyivel kevesebbet kapok vissza.
Kuldtek 10 eurot (7.50 fontot) a szamlamra.

Ha ezt nem lepik meg, soha tobbet nem mentem volna a honlapjukra, igy viszont par honappal kesobb kaptak meg egy eselyt es akkor mar nem volt gond a rendelesemmel.

kepfeltoltes.hu/160123/611284981Capture_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

nickM 2016.01.24. 00:41:56

@Darth Revan: Szigorúan csak számomra az, amelyik felnőtt emberként kezel - és igen, ebbe belefér az, hogy ha nem olvastam el a legapróbb betűt is, akkor szívok. (Mondjuk az is igaz, hogy túl sok éve csücsülök a "setét" oldalon és láttam már pár khm... "érdekes" esetet.)

Darth Revan 2016.01.24. 01:31:02

@nickM:

"Szigorúan csak számomra az, amelyik felnőtt emberként kezel -"

Tehat az ir. A magyar hulyenek nezte az ugyfelet.

lightbulb 2016.01.24. 09:00:54

@Darth Revan: Azt hittem, azt már tisztáztuk, hogy a vendég volt béna elolvasni a feltételeket.

englandboy 2016.01.24. 13:59:41

@lightbulb:

szerintem hagyd.....
nem erti.....

nickM 2016.01.24. 23:32:31

@Darth Revan: Vagyis a magyar. Mivel a poszter maga is elismerte, hogy ott voltak azok a feltételek, csak nem azon a lapon ahol várta őket, az ír üfsz sikeresen generált egy olyan "fogyasztót", aki a macskát is a mikroban szárítja, majd perel. (De mindegy, látom tényleg nem akarod érteni.)

Darth Revan 2016.01.25. 01:21:04

@nickM:

Ertem en, hogy a magyaros mentalitastol nehezen szabadul az ember.
A jo ugyfel birka mod viselkedik, fizet es kussol.

Nem tudom a posztolo mennyire erezte magat hibasnak a tortenetben, teny, hogy hibazott, mert a megszokas szerint a szobaar alatt nezte, hogy van-e extra dij. A mobil verzio ott nem mutatott semmit.

Egy 8 eves megszokas all szemben egy ugyetlenul kivitelezett mobil weboldallal, ami nem ugyanugy jeleniti meg a dijakat.

Az ugyfel figyelmetlen volt, a programozo meg ugyetlen.

Te csak az ugyfel hibajat latod, es szerinted csak neki lett volna dolga felfedezni, hogy valami az extra dij mashol talalhato. A magyar igyfelszolgalat is ezen a velemenyen volt. Ha itt megall a dolog, akkor ezzel elveszitenek egy regi ugyfelet.

Az ir ugyfelszolgalaton dolgozo alkalmazottnak volt beleerzo kepessege. Elmagyarazta mit kell tennie a jovoben, hogy elkerulje az ugyfel ezt a hibat es, hogy megtartsa az ugyfelet kartalanitast adott neki.

En is Irorszagban elek, nem is gondolkozom azon, hogy haza koltozzek. Jobb itt.

englandboy 2016.01.25. 15:19:17

@Darth Revan:

szegeny Irek........

ugylatom kikepeztek Teged is tudatos fogyasztonak....
addig fujod a hulyeseget mig vegul magad is elhiszed....

Black Bride 2016.01.27. 14:12:33

@Terézágyú: Eskuszom te vagy itt a legnagyobb troll.Mar az x-edik hozaszolasodat olvasom es folyton dejavu erzes kerulget.
"Biztos,hogy nem tulzol?"
"Biztos,hogy eleg magyar vagy?"
"Biztos,hogy vasarolnod kellett valahol?"
"Biztos,hogy haladnia kell a korral az emberek tobbsegenek,ha nekem nem is?
"Biztos,hogy frusztraltan itt ulok minden nap es tok mindegy mire,de beszologatok felsobbrendu es nagyoreg erzessel?'
BIZTOS!

Black Bride 2016.01.27. 14:16:03

@Darth Revan: arrol nem is beszelve,hogy mas mas mukodesi felteteleknek kell megfelelnie az ufsz-nak orszagonkent.De nem baj,ok megmagyarazzak,hogy nem.

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.27. 14:45:28

@Black Bride: Pedihg igaza van. A tapasztalat szerint a poszterek szeretnek túlozni, és a rájuknézve kényes részleteket elhallgatni. Ha meghallgatjuk a másik felet is, mindig árnyaltabb lesz a kép, sőt, néha ellentétes.
süti beállítások módosítása