Tékozló Homár

Pénzért adja az amúgy is járó garanciát a Euronics?

2016.05.26. 10:54 | Homár Hilda | 86 komment

9531362901.png

Igazán trükkös megoldást alkalmaz a műszaki áruházlánc, ha tényleg így csinálja. Megkérdezzük.

Kedves Homár!

A minap érdekes dologra lettünk figyelmesek az Euronics áruházában. Telefon vásárlás előtt álltunk, a választás egy Huawei P8 Lite készülékre esett. Interneten gyorsan megnéztük az árakat, és örömmel láttuk, hogy az Euronics áruházakban éppen akciós ez a típus. Több ezer Ft-tal olcsóbb volt itt, mint máshol. Már a webáruházukban is szemet szúrt, hogy a készülékre 1 év garanciát vállalnak, holott minden más nagy műszaki áruház 2 év garanciával adja. Gondoltam biztos csak elírás.

Elmentünk hát személyesen az egyik áruházukba, ahol biztos, ami biztos alapon rákérdeztünk a garancia időtartamára. Meglepetésünkre valóban 1 évet mondtak. Rákérdeztem ez miért lehet így, hiszen a Huawei Magyarországon 2 év gyári garanciát vállal a készülékre, nem lehet hogy ők tévednek? Nem, ez így van, higgyem el náluk csak 1 év a garancia, hiába ad a Huawei 2 évet.

Furcsának találtuk ezt a kijelentést, mivel hiba esetén magához a Huawei szakszervízhez kerül a készülék, nem pedig az áruház javítja. Felhívtuk hát a Huawei ügyfélszolgálatát, lévén ők biztos hitelesebb információval tudnak szolgálni. Az ügyfélszolgálat megerősítette a gyanúnkat, bizony 2 év garancia van a telefonra, nyugodtan megvehetjük, mindenképp 2 évet vállalnak rá, bármit is állítson az áruház. Elmondásuk szerint, mivel az Euronics hivatalos viszonteladójuk nekik mindenképpen 2 évvel kellene, hogy árusítsák!

És itt jön a hab a tortán! Az Euronics minden vásárlónak ajánlja, hogy vegyenek +1 év garancia kiterjesztést mindössze 8.000 Ft-ért, így 1 év helyett 2 évig "lesznek biztonságban"! Ezt több, a telefonok mellé kihelyezett tábla is hirdeti! Tehát a gyárilag, alapból járó második évet ők el akarják adni 8.000 Ft-ért! 

Az ügyfélszolgálat által megnyugtatva, természetesen megvettük a telefont, és nem éltünk a "remek" garancia kiterjesztéssel. A vásárláskor a kasszánál kinyitják a készülék dobozát, hogy a garancia jegyet lepecsételhessék. A garancia papíron egyértelműen jelezve van, hogy 24 hónap gyártói garanciát vállal rá a Huawei. Ezt minden eladó látja, aki lepecsételi a jegyet, tehát nem lehet félretájékozottságra hivatkozniuk. 

Innentől kezdve viszont az a tény, hogy a jogosan járó garanciáért ők plusz pénzt kérnek, szerintem kimeríti a csalás, megtévesztés fogalmát!

Üdvözlettel:

Renáta

UPDATE

Kedves Renáta!

Elsőként érdemes tisztázni, hogy a jogszabályok alapján milyen jogok illetik meg a fogyasztókat, és ehhez képest a gyártó milyen többletjogosultságot biztosíthat. 

A magyar jogszabályi rendelkezések alapján a 10.000,- Ft. eladási ár felett vásárolt mobiltelefon készülékekre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Ennek alapján, ha a vásárlástól számított egy éven belül hiba jelentkezik, a forgalmazó köteles helyt állni. Ha mentesülni akar a javítás vagy csere teljesítésének kötelezettsége alól neki kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlást követően a nem megfelelő használat miatt keletkezett.  A forgalmazót az első évben jogszabály alapján kötelező teljes körű jótálláshoz képest a gyártó szerződés alapján az első éven túl is vállalhat jótállást, ez azonban jellemzően már csak korlátozott körre terjed ki, például előfordul, hogy a készüléknek csak egy fődarabjára vállal felelősséget. 

A jótállás kiterjesztésének további lehetősége lehet még, ha az eladó ajánlatára termékbiztosítási szerződés megkötésére kerül sor. A legfontosabb különbség, hogy a jótállás esetében az eladóhoz lehet fordulni a termék meghibásodása esetében, míg a biztosítási szerződésnél a biztosító köteles helytállni a vállalt szerződési feltételek alapján. Az érvényesíthető igények és a kötelezettség alóli mentesülési okok körében is jelentős eltérések lehetnek. Ilyen típusú garanciát jellemzően a gyártói garancia lejárát követő időszakra szoktak vállalni. 

A forgalmazó, tehát ellenérték fejében biztosíthat kiterjesztett garanciát a fogyasztó számára, azonban tisztességtelen úgy rávenni a fogyasztót a termékbiztosítási szerződés megkötésére, hogy elhallgatja, hogy a gyártó ellenérték nélkül is biztosít plusz egy év garanciát a készülékre. Persze, más lenne a helyzet, ha a garancia kiterjesztése a 2 éven túlra vonatkozna. A eset kivizsgálása céljából fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fordulni. 

Felhasznált jogszabály:

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.319923

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2016.05.26. 10:57:38

"A garancia papíron egyértelműen jelezve van, hogy 24 hónap gyártói garanciát vállal rá a Huawei."

Itt kellet volna megkérdezni, hogy akkor hogy is van a +1 év... Na meg beírni a vásárlók könyvébe!

Poszter piros pontot érdemel, hogy nem hagyta magát.

The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.26. 11:06:14

nem tökmindegy, hogy egy, vagy kettő, ha a telemaxba viszik?

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:15:04

Azért adja olcsóbban, mert nem kell neki a 2. évben garanciával szöszmötölni.

A poszterről nem merek kijelentés tenni, mert HH 30000 évre kitilt.

Azért az tudatosulhatna az egységsugarú vásárlóban, hogy ezek nem telefonok, hanem teljesértékű apró számítógépek, amikkel még telefonálni is lehet. Ezért jobb rájuk az okosteló elnevezés.

Phil Necro 2016.05.26. 11:20:31

Szerintem itt ket teljesen kulonbozo dolog osszefutott,es ebbol a vevo osszerakott egy csalast.

A magyar torvenyek szerint 10k felett egy ev kotelezo,a tobbi onkentes.
A Huawei disztirbutor kotelezheti 2 evre a kiskert, de ha ezt megszegi,max nem kap tobb keszuleket,attol meg torvenyes.

Azt jo lenne tudni,hogy csak a Huawei telokra lehetett kiterjesztett garit venni,vagy mindenre?
Utobbi esetben a ket szal nem er ossze olyan direkten,ahogy a holgy latja.

tejfölbiztosítás 2016.05.26. 11:21:40

Első?
@atpijkamo102: én a tompítatlan önvalódat akarom a nyárdélelőttbe.:(

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:25:58

Jé, egy értelmes poszt, értelmes poszterrel!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:27:51

@atpijkamo102: De bizony, hogy kell. Ha a gyártó két év garit ad, azt a kereskedő nem csökkentheti önkényesen. (Legalábbis pár éve még így volt.)

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:30:24

@Csokis: Furcsállnám. Magyar jogszabályba belefoglalják a kínai gyártót is?

Phil Necro 2016.05.26. 11:33:44

@Csokis:
Biztos,hogy nem volt igy par eve.
Egy valag olyan fsp,corsair termekkel talalkoztam,aminek a dobozan 5 ev,a magyar garipapirjan 2-3 van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:35:15

@atpijkamo102: Nem kínait, magyart, kelet-ausztrált, hanem egyszerűen a gyártót, és kész. Többet vállalhat, kevesebbet nem. Vicces is lenne, hogy a Hyundai (vagy melyik) szerviz azt mondaná, hogy hiába hirdetik a kocsit hét év garival, én csak kettőt adok, mert az EU-ban az a kötelező. Az egy másik tészta, ha veszel egy autót a németeknél, ahol például 5 év van egy Toyotára, majd hazahozod. Azt nem fogod tudni itthon érvényesíteni, mert az kereskedői garancia volt, a magyar Toyotát nem kötelezi semmire.

230e 2016.05.26. 11:36:07

@Phil Necro: Az lehet, de a gyártó önmagában ad két évet, miért csökkentené ezt a kisker (a jótállási ügyekkel úgyis a gyártó/forgalmazó által fenntartott szerviz foglalkozik). Részemről arra tippelek hogy az adott széria nem hivatalos viszonteladói.

230e 2016.05.26. 11:37:41

@Phil Necro: Hivatalos forgalmazó volt aki kevesebbet adott?

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:41:35

@Csokis: Honnan tudja a bíró, hogy mennyit vállalt egy szutyok kínai gyártó konkrétan arra a telefonra? Közjegyzővel aláírt hiteles kínai dokumentumot fog kérni? Még csak választ se kap. Nem látom véghezvihetőnek. @Csokis: Hamarabb fogja a Google-t a NAV megadóztatni.

Phil Necro 2016.05.26. 11:45:01

@230e:
Nem,csak az orszag legnagyobb szamtek kiskereskedoje, az Ipon.
Az Asrock cuccokat a mai napig ket ev garival aruljak,mig a konkurencia harommal.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:47:57

Ezt találtam, Samsung kapcsán járták körül itt: pdafanclub.hu/garancia-zurzavar-a-piacon-a-galaxy-s-plus-nyomoz/
Ezt elolvasva nekem egyetlen esély látszik arra, hogy a poszter megszívja, ha valami szürkeimportos cuccot adott el neki az Euronics, és a jótállási jegy nem magyar. Ekkor lehet, hogy a gyártó csak egy évet ad, és a jegyen levő két év a kinti kereskedő vállalása.

Bolti garancia:

Ebben az esetben a boltba kell visszavinni, a meghibásodott terméket, és onnan kerül a bolt saját szervizébe, jobb esetben a hivatalos márkaszervizbe.

SW (szoftveres) garancia:

Abban az esetben, ha lefagy a készülék, vagy esetleg ROM-ot kell frissíteni akkor ennek elvégzését vállalják. Nem minden cég készít ilyen esetben adatmentést, vagyis ezt magunknak kell elvégezni.Még boltonként is változhat a garanciális kifejezések jelentése, van olyan hely ahol az SW (szoftveres garancia), csak a szoftveres hibákra vonatkozik, míg másik helyen inkább a korlátozott garancia jellemzőit mutatja.

Európai garancia:

Több cég elmondása szerint, náluk az EU garancia egyenértékű a bolti garanciával.

Gyártói garancia (teljes körű):

Ezt a gyártó cég vállalja, egy vagy két év időtartamra, általában teljes körű garanciát jelent. Ez a megvásárolt készülékre, és az ahhoz kapott tartozékokra is vonatkozik.

Korlátozott garancia:

Nevében is benne van, hogy ez a védelem nem teljes körű, itt a megvásárolt termék bizonyos részeire kapunk csak garanciát. A készülékre, annak akkumulátorára és a telefon szoftverére terjed ki, a tartozékokra nem (pl. headset, adatkábel stb…)!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:49:06

@atpijkamo102: Például rajta van a dobozán, vagy a gyári jótállási jegyen.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:55:40

@Csokis: Az vicces lenne, ha bírói ítéleteket dobozfeliratokkal, meg kínai satpapírokkal alapoznának meg.

Fausto(tm) 2016.05.26. 11:57:31

@Csokis: Az Euronics hivatalos viszonteladó, nem szürkeimportos cuccokat árulnak.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:00:50

@atpijkamo102: Na, ennek már csak hiszel:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

1. § [...]

(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:03:58

@Fausto(tm): Akkor meg főleg nem kéne kamuzniuk.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:13:02

@Csokis: "szerviz azt mondaná, hogy hiába hirdetik a kocsit hét év garival"

Itt nem a szervizről volt szó, hanem a boltosról. A poszter jól írta, semmi akadálya, hogy a 2 év garanciát a szerviztől megkapja. Itt arról van szó, hogy a boltos küszködik a garnciával 1 évig, slussz.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:15:30

@Csokis: "Na, ennek már csak hiszel:"

Értem, és köszönom!

Továbbra se látom kivitelezhetőnek.

Manyecska. 2016.05.26. 12:21:20

@atpijkamo102: múltkor, amikor a konyhában bokáig ért a víz /majdnem/ a pasim jött ki-akkor még nem volt az ez nagyon lol..- ő azt mondta egy év garanciát vállal... qrwa sok pénzt legombolt rólam mert vasárnap volt hálistennek. Akkor most ezt hogy? Mondanám hogy terjessze ki két évre de úgyis folyton bejárást tart, szemlét..

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:23:48

@atpijkamo102: Itt nem küszködésről van szó. A boltosnak kötelessége átvenni tőled a cuccot, és elküldeni a szervizbe. Ez nem jófejség, vagy vállalás, hanem kell, és kész. Ha nem tetszik, vegyen egy pincét, és termesszen csiperkét, ott nem kell ilyennel foglalkozni.

borso 2016.05.26. 12:33:39

Ez egyszerű euronics-es csalás amiért nagyon meglehetne bűntetni, mondjuk egy 100 millás bírsággal és akkor megtanulná, hogy nem baxuk át a vásárlót pld. 8000 forintal (sem)!

230e 2016.05.26. 12:43:43

@Phil Necro: Itthon 3 hivatalos nagyker van, www.asrock.com/general/buy.hu.asp?Product=MB&Country=Hungary&Type=Distributor a kérdés hogy tőlük veszik-e.

Egyébként a honlapjukon is feltették már ezt a kérdést, a válasz az volt, hogy a nagyker is ennyit ad csak. (igaz amit 5 évnek hirdetnek az asrock honlapon, oda is két évet ír az ipon). Érdemes egyébként megnézni hogy a 3 év pontosan mit jelent. A szavatosság miatt ezek általában 2 + 1, 2 + 2, 2+3 évet jelentenek, amiből 2 év a klasszikus jótállás, a maradék pedig vagy feltételhez kötött, vagy egyéb módon korlátozott.
+ itt van egy másik ügyben az ipon válasza egy wd 5 évvel kapcsolatosan (1156-os hozzászólás): ipon.hu/forum/hozzaszolasok/8885/garancia_olvasd_el_az_1_hsz-t/oldal_23

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:43:52

@Csokis: Pont arról beszélünk, hogy kell-e.

Az én meglátásom szerint a boltos árengedménnyel adja az okostelót, cserébe csak a kötelező minimumot vállalja. Osztott-szorzott, és az jött ki, hogy így éri meg neki. A vevő meg vagy elfogadja a feltételeket, vagy nem.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:46:57

@borso: Meglehetne tanulni magyarul, és akkor nem néznének hülyének egy ilyen fórumon.

meg lehetne
büntetni
forinttal

Phil Necro 2016.05.26. 12:48:03

@230e:
Szabvany garilevellel dolgoznak a magyar kiskerek,ugyanazt nyomtatja a szoftver a keteves cuccokra,mnit a 2+1-re.
En meg nem hallottam olyat,hogy valakinek gondja lett volna a harmadik evvel.
Egy alaplapnal ez nem is nagyon merul fel.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:50:03

@Manyecs: :)) Ha szerelő lennék, csak úgy mernék hozzád menni, hogy a nadrágom erősen körbe van szigszalagozva, gyakorlatilag letéphetetlen.

230e 2016.05.26. 12:56:01

@Phil Necro: Igen, ezért lehet az hogy nem ettől a háromtól veszi.

Leone_510 2016.05.26. 13:00:40

A wd weboldalán minden hdd garanciaideje leellenőrizhető a sorozatszám alapján. Aki már kifutott a magyar gari időből de látja, hogy a weboldalon pl. valóban 5 évet vállalt a wd, az ott megadott módon csomagolva és kiküldve simán cserélik neki. Asszem olyan 1800 Ft-ba volt a kiküldés (levélként mert kis doboz volt) mivel a posta nyúlósok miatt mindenféle nyomkövetéssel kell menni. Más költség nem volt.

FDToth 2016.05.26. 13:01:47

Nem lehet h ez euronicsos 1 ev egy egyfajta biztositas? Pl tores, lopas, stb? Sok helyen ezt extra garancianak hivjak

Manyecska. 2016.05.26. 13:15:04

@FDToth: hát szerintem is!!! Csak nem akartam szólni itten.

Manyecska. 2016.05.26. 13:21:15

@FDToth: tévedtünk. Akkor ők szíriuszi/marsi évben számolnak. Marad ez a verzió.@atpijkamo102: persze, és még fizetek is??! :P egy tökhót más szitujációban jöttünk később össze véletlen!! azóta kicserélte mondjuk az összes csapot :DD ON

megamenn 2016.05.26. 13:55:07

renáta!
ugyanannyira nincs értelme de az nagyon kicsike még kisebb, már elfogyott végképp nincs, mint az, hogy öböláttúszás!

KaTe 2016.05.26. 13:59:52

Nem értem a hisztit. Olcsóbban adja, mert mondjuk 1 évvel kevesebb garanciát ad rá. Hogy ezt kivel és hogyan papírozta le, kitérdekel. Olcsóbban adja. Ha kell, megveszed itt, ha nem, akkor megveszed párezer forintort ott, ahol 2 évet adnak. Ezen mi csámcsogni való van?

Ádám 2016.05.26. 14:31:38

@Manyecs: S össz. mennyit tosztál s szoptál s fizettél érte?

NoOne 2016.05.26. 14:31:42

@KaTe: Az egész az eladási ártól teljesen független. A tény az, hogy ha a gyártó egy évnél több garanciát ad, a - kicsit fejebb olvasható - jogszabály értelmében az eladó (vállalkozás) nem térhet el attól úgy, hogy az vásárlót (fogyasztót) hátrányosan érintse - írja a jogszabály. Ez _teljesen_ egyértelmű.
Ha ez a plusz egy év nem a garanciára, hanem mittomén', pl. beázásra/kijelzőtörésre stb. vonatkozik, az akkor teljesen rendben van. Ha azonban ténylegesen csak a normál garanciára, na az vitathatatlanul jogsértés.

tejfölbiztosítás 2016.05.26. 14:38:53

Olyan mintha péntek, pedig csütörtök. Holnap hétvégi...

Manyecska. 2016.05.26. 14:41:56

@Ádám: egy nap szabim is ráment..@atpijkamo102: Papí benned sem lehet bízni súlyos megamen-hiányban szenvedtek látom..az volt a kérdés a szervÍz hány havi garancia, de most megnéztem. :)

Ádám 2016.05.26. 14:45:08

@Manyecs: miért? Nem állt fel a fasza 5-10 perc alatt ??? Órákig kellett felcumiznod....!?!

Manyecska. 2016.05.26. 14:51:32

@tejfölbiztosítás: két nikkel sokkal jobb ugye? ja, OFF @Ádám: DDDD...!!!
@KaTe: két év garancia kötelező!! Ráadásul a legtöbb esetben a kiterjesztett gari sem ér egy kalap xart sem amint itt láthattuk már.:) Pont belefutottam a keresztfiam tabletjét visszavittem, hiába volt rá kiterjedő garancia persze hogy arra nem vonatkozott..pfff.

KaTe 2016.05.26. 14:56:39

@Manyecs: Legjobb tudásom szerint csak 1 év a kötelezően előírt.

@NoOne: ez a része tökéletesen hidegen hagy a történetnek. Ki van írva a webáruházukban, sőt szóban is megkapta a korrekt tájékoztatást. Tehát a vevő nem lett becsapva, átvágva, stb. Mi a probléma? Mi közötök hozzá, hogy egy adott cég a beszállítójával hogyan bizniszel? Ha 1 évet adnak - ami törvény álltal kötelezően előírt - akkor 1 évet kapsz. Pisztolyt tartottak a posztoló fejéhez, hogy neki csakazértis az EURONICS-ban kell vásárolnia? Amúgy meg milyen tényekről beszélünk? Az, hogy a gyártó mit ad, ahhoz neked, mint fogyasztónak mi közöd? A gyártótól veszed a terméket, vagy a forgalmazótól / eladótól?

É2I 2016.05.26. 14:56:49

Biztos írtátok már, nem olvastam, csak, ha nagyon unatkozok :P
Szóval a bolt által biztosítandó garancia egy év, mindenhol, mindenkor. Ha többet ad az a bolt j"jósága", ami annyi tesz, hogy oda viheted vissza ~5 évig is. A másik a gyártói garancia, melyet a készülék fabrikálója vállal: X év. Ha a bolti gari lejárt, a gyártó szakszervizében lehet kérni a javítást.
Utóbbinál jó elolvasni a gyártói garancia feltételeket is, mivel itt is vannak garanciális kitételek. Pl: regisztrálnod kell a készüléket a honlapjukon, csak akkor él a garancia, ha egy év elteltével beviszed bevizsgálásra az adott ketyerét, stb.
Az előbbi van samuéknál; 1-2 év bolti gari, ha regisztrálod a készüléket további három, azaz öt év - kikötés más nincs. Hasonló az eldzsí.
De szívtam meg fűnyíróval, hogy egy év letelte után, de még a hirdetett idő letelte előtt megadta magát. Szakszerviz meg elküldött melegedni, mert nem vittem egy év után be átvizsgálásra - tényleg benne volt a papírosban. Így jártam, nem olvastam. Hát megcsináltam magam :P
Nem telefon javítást és kiállat preparálást nem vállalok.

Ja, ha bemész a mm-be majd minden termékre el akarnak adni plusz garanciát valamelyik banki finanszírozásban, aki megveszi, lelke rajta. Persze ki tudja hol lesz öt év múlva bármelyik cég. Talán a sörösgyuribácsi, de neki meg a qrvaannyát :P

Beerhead 2016.05.26. 14:57:56

Végre egy posztoló aki nem teljesen vadász. (A nemvadász státuszt akkor érdemelte volna ki, ha egy vásárlók könyvébe írás után távozik a boltból)

É2I 2016.05.26. 14:58:45

Én állat! Szóval: kisállat.

Beerhead 2016.05.26. 14:59:16

@The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos: teleköptem kávéval mindkét monitort. Köszönöm.

KaTe 2016.05.26. 15:03:05

@NoOne: Oké, mostmár leesett nekem is. Valamiért lemaradt a poszt második fele. Törölni persze nem lehet hozzászólást, szóval nvm az előző kommentemre.

Manyecska. 2016.05.26. 15:15:06

..mielőtt a kiterjesztett garit igénybe vesszük feltétlenül híjjuk fel a x-dikk lap alján található telefonszámot, ahol aztán az adott biztosító kegyesen ad egy ügyfélkódot -hosszas lélekelemzés stb. után- amivel visszafáradhatunk az ügyfélszolgálatra /márha ad/! Aki ezt végigcsinálja meg is érdemli :D

gyíksegg (törölt) 2016.05.26. 15:15:50

cientologus csicskák

McZozo 2016.05.26. 15:28:13

@atpijkamo102: Ha gyartoi garancia van akkor miben kell a EURONICS nek szoszmotolnie?
En inkabb azt hiszem hogy szerzodesben vannak egy biztositoval akivel kiterjesztett biztositast arulnak. Es hogy a vevot ravegyek hogy megvegye azt igy mindenre azt mondjak hogy cask egy ev kulonben a vevo miert venne meg az o termekuket.
PAr ilyen kekec tajekozott vevo meg belefer.

tejfölbiztosítás 2016.05.26. 15:38:31

@Manyecs: 1 nickem van mindig. Fék jú.
Mi ez a poszt és az összes komment, ki hogy foglalná össze, fődíj egy homárd edisön szalvéta (szúette).

magánügy 2016.05.26. 15:39:58

@KaTe: Hülye-e vagy? De legalábbis analfabéta.

1. § [...]

(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

KaTe 2016.05.26. 17:32:30

@magánügy: Fogtam az adást, lemaradt a poszt második fele. Mostmá le lehet ülni!

CID. 2016.05.26. 17:36:03

@magánügy: a két évet nem a gyártó vállalja...

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:04:20

@McZozo: "Ha gyartoi garancia van akkor miben kell a EURONICS nek szoszmotolnie?"

Öööö... Átveszi, elküldi, visszakapja, tárolja, kiértesít, átadja? Plusz mindezt adminisztrálja. Válaszoltam a kérdésedre?

Az összeesküvés elméletedet elfogadom. De a poszternek nem kell.

ööö,izé 2016.05.26. 18:06:41

@Beerhead: ezt seggnyalásból írtad vagy tényleg annyira kacagtató volt számodra ez a komment? Mi volt benne a vicces? Inkább sírni kellene rajta, volt arról a foshalomról itt poszt és kurvára nem volt vicces.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:07:31

@É2I: Akkor te megtagadod magadtól az ilyen kommentek elolvasását? Sokat vesztesz!

"nem tökmindegy, hogy egy, vagy kettő, ha a telemaxba viszik? "

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:09:02

@ööö,izé: "@Beerhead: ezt seggnyalásból írtad vagy tényleg annyira kacagtató volt számodra ez a komment?"

Mindenki számára kacagtató volt, akinek van egy icipici humorérzéke.

Egyik szemünk sír, a másik röhög.

Tomasz_a_gozmozdony 2016.05.26. 20:17:30

Azert egy vasarlok konyvet megerne a tortenet, plusz tovabb nem csak a homarra. Ha sokan veszik, az sokszor 8ezer a semmire. Ugyes, ugyes... A poszter is az volt hogy nem hagyta magat.

Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.05.26. 23:54:42

@atpijkamo102: Szerintem ez egy teljesen felesleges megkülönböztetés két oknál fogva
1. Ma már szinte lehetetlen Java alapú telefont venni
2. A témában magukat mocskosul jártasnak tartó emberek is rosszul vagy teljesen összevissza kezelik ezt a fogalmat. Mióta az Ipaq Voice Messengeremet mindenki butatelefonozta (még vitába is szálltak velem), azóta nem látom értelmét.
+1 Ha az első telefonok nem is de a ún "Feature Phoneok" (mintha ez a megnevezés bármit jelentene) is minatúr számitogépek voltak... (nincs hosszu i-m)

Daniel Ludasi 2016.05.27. 08:14:41

Ennél a cégnél dolgozom. Először is tisztázzuk. A Huawei gyári garanciája 24 hónap ezt biztosan rosszul mondta a kollégám. Mi is a hivatalos a fogyasztóvédelem által elfogadott garanciajegyet töltjük ki és pecsételjük le ahogy a többi áruházban is.
Másodszor a plusz garancia amit említ a cikk nem valós. 8000 forintért semmifajta lehetőség nincs garancia vásárlásra telefonoknál. 70000 forintig bármilyen más készülékre lehet védelmet venni ami 3 éves az 7999ft. A telefonokra 10430ft az 1 éves védelem. Azokra a telefonokra amiken valóban 1 év a gyártói garancia van lehetőség 2. Évet vásárolni de az sem annyiba kerül. Ezek pedig az áruházban Garancia Hosszabbítás néven részletesen és egyértelműen meg vannak jelenítve átlátható táblázat formában.
És a 8000ft os lehetőség sem garancia hanem védelem ami termékbiztosítás is egyben ami közötti különbséget le is írja a táblázat a vásárló részére.
Ezeket a szolgáltatásokat mindenhol a T-mobileban is illetve a Media Marktban is tolják nem csak mi, viszont nálunk a legolcsóbb és legtöbb mindenre kiterjedő.
A kollégám nem tudom hol és mennyi ideje dolgozik a cégnél de téves információkat adott.
Ezért pedig egy blogon sírni nevetséges. Hány blogot írhatnék a többi áruházban tapasztalt csalódásaimról...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 09:08:31

@atpijkamo102: nem kötekvésképp (dehogynem :D), de csokis tuggya jól.
És nem a gyártót kötelezi, hanem a forgalmazót. A TV-ben le van írva a minimum, ahhoz képest, ha a gyártó többet vállal azt tovább kell adni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 09:12:32

@Daniel Ludasi: "8000 forintért semmifajta lehetőség nincs garancia vásárlásra telefonoknál. 70000 forintig bármilyen más készülékre lehet védelmet venni ami 3 éves az 7999ft"
7999 vs 8000. Jogos, valóban 1Ft a különbség. HA visszaadjátok az 1Ft-ot. Ja mégsem. Nincs 1Ft, azt már kerekíteni kell. Tehát 8000.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.27. 09:20:41

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "csokis tuggya jól."

Elhiszem.

"És nem a gyártót kötelezi, hanem a forgalmazót."

Döntsétek el! Csokis szerint a boltost.

A vevőnek csak az eladóval van szerződése.

"ha a gyártó többet vállal azt tovább kell adni."

Honnan tudja hiteltérdemlően a bíró, hogy mennyit vállal a gyártó?

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.27. 09:22:27

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "kerekíteni kell. Tehát 8000. "

De ha hármat veszel, akkor már lefele kell kerekíteni, tehát 7998,66 Ft.

Mérgező Hulladék 2016.05.27. 09:43:06

@Daniel Ludasi: "A kollégám (...) téves információkat adott. (...) Hány blogot írhatnék a többi áruházban tapasztalt csalódásaimról... " Nem is kell írnod, elég elküldened ide. Ez ugyanis elvileg épp azért van, hogy beszéljenek mondjuk azokról, akik téves információt adnak a vásárlónak, hogy az megvegye a kiterjesztett garanciát.

joska61 2016.05.27. 09:50:06

Tisztában kellene lenni a fogalmakkal... Mi a törvényben rögzített garancia (egyébként az mindenképpen 12 hónap), mi az amit az üzletben kapsz, és mi a gyártói vállalás. Arról nem beszélve, hogy különbségek lehetnek az egyes kereskedelmi cégek, és a gyártó (nem a gyártó, hanem a hivatalos magyarországi forgalmazó) között.

É2I 2016.05.27. 11:18:06

Off: Jó ez a kerekítés. Ki lehet írni, hogy 7999 és NEM nyócezer! És már tolhatja is a tudatos vásárlow, hogy én hétezervalamennyiér vettem, nem nyócér, mint te, te lúzer. Nő is a mell, mintha szilikonnal tőtenék.
Annak függvényében meg főleg muris, hogy ártunk és kurmányuk most tervezgeti szegény manifesztálódott ötforintosunk kézben tartási lehetőségének megvonását.
Tudom utaljál, oszt ami annyi az annyi...

Csak merengek: meddig?
Csak válaszolok magamnak: Míg bankáraink úgy nem döntenek, hogy a kerekítés íj gyenge forintocskánál a fölös lege.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 14:03:33

@atpijkamo102: de 1 készülékre nem vehecc 3-at, szóval buktad :P (monnyuk ha azé' veszel 3 telefont, hogy vehess 3x +1 évet, akkor megérdemled :D)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 14:08:18

@atpijkamo102: honnan tuggya?
Rá van írva a dobozra? Benne van a leírásban? A gyártó webódalán?
Ha meg nem tud inglisül? szarügy. tanújjon meg. Mellesleg inkább ezt tanítanák kötelező jelleggel hittan helyett (is). Meg valami alapvető pénzügyi ismereteket
innen üzenem a sok köcsög illetékesnek:
MERT TÚL SOK HÜLYE SZABADUL AZ ISKOLAPADBÓL NULLA TUDÁSSAL AZ UTÓBBI ÉVEKBEN, AZÉ' !!NÉGY!!

asdf 2016.05.27. 18:06:56

@magánügy: az a baj, hogy a jogszabály nem számol olyannal, hogy a gyártó által kínált, meg a kiskert megillető gari nem egyforma. Ha egy kisker szürke cuccot árul és csak 3 év garival kapja a cuccot, akkor csak ezt a 3 évet tudja továbbadni a vevő felé, hiába kínál a gyártó amúgy 5 évet.

bendeguz75 2016.05.27. 21:34:22

@atpijkamo102: Mert sotet vagy mint a feketelyuk. Egyszeruen csak nem akarod beismerni es kimondani, hogy nincs igazad. A birosag is ez alapjan a torveny alapjan rendelkezne a fogyaszto javara.

Daniel Ludasi 2016.05.27. 22:29:15

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Telefonról van szó és nincs "nyócezres" lehetőség rá mint írtam is. Kártyával fizetsz akkor nincs kerekítés ha kötekedni akarsz akkor meg úgyis mindegy.

amindenes.blog.hu 2016.05.28. 09:29:39

A második évre csak azért akarnak rábeszélni, mert tudják hogy akkor már inkább új telefont veszel. Ráadásul akkor sem segítenének, csupán elküldenének az adott márkához tartozó szakszervízbe, ott meg azt mondják hogy nem segíthetnek. Magyarul átvernek.

ööö,izé 2016.05.28. 19:59:01

@atpijkamo102: Ez egy frappáns komment volt, ami nem egyenlő a viccessel, nem is volt az. Nekem nem pici humorérzékem van, hanem óceánnyi, lehet ezért nem találtam viccesnek ellenben azokkal, akiknek csak pici van. Mármint pici humorérzéke.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.28. 20:34:36

@Daniel Ludasi: Szép dolog, hogy ilyen lojális vagy a céghez, remélem megfizetnek érte. Ugyanakkor remélem lesz, aki elküldi a főnöködnek a hozzászólásodat, hogy a vásárló (vagy potenciális vásárló) és a sírni és nevetséges szavak egy kontextusba helyezéséért picsánrugdossanak. Fentebb ketten megírták a törvényes eljárást, amit ebben az esetben; és ha megfigyeled a hozzászólásokat más esetekben is hibásan/szándékosan áthágtok. Innentől pedig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, ami miatt még egy fincsi bírság is kinézne a cégednek egy normális országban.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.28. 23:30:20

@ööö,izé: Nem akarlak bántani, mert szeretem a hozzászlásaidat. Többen viccesten tatáltuk, bár kétségtelen, hogy ugyanakkor amin alapul, az elszomorító.

Jegkoko 2016.05.29. 14:16:22

Nem értem mi a probléma, a sufni gsm ek már ezer éve bolti garanciákkal árulják a telefonokat. Ráadásul ez még csak nem is olyan hanem hivatalos gyártói garancia.
süti beállítások módosítása