Igazán trükkös megoldást alkalmaz a műszaki áruházlánc, ha tényleg így csinálja. Megkérdezzük.
Kedves Homár!
A minap érdekes dologra lettünk figyelmesek az Euronics áruházában. Telefon vásárlás előtt álltunk, a választás egy Huawei P8 Lite készülékre esett. Interneten gyorsan megnéztük az árakat, és örömmel láttuk, hogy az Euronics áruházakban éppen akciós ez a típus. Több ezer Ft-tal olcsóbb volt itt, mint máshol. Már a webáruházukban is szemet szúrt, hogy a készülékre 1 év garanciát vállalnak, holott minden más nagy műszaki áruház 2 év garanciával adja. Gondoltam biztos csak elírás.
Elmentünk hát személyesen az egyik áruházukba, ahol biztos, ami biztos alapon rákérdeztünk a garancia időtartamára. Meglepetésünkre valóban 1 évet mondtak. Rákérdeztem ez miért lehet így, hiszen a Huawei Magyarországon 2 év gyári garanciát vállal a készülékre, nem lehet hogy ők tévednek? Nem, ez így van, higgyem el náluk csak 1 év a garancia, hiába ad a Huawei 2 évet.
Furcsának találtuk ezt a kijelentést, mivel hiba esetén magához a Huawei szakszervízhez kerül a készülék, nem pedig az áruház javítja. Felhívtuk hát a Huawei ügyfélszolgálatát, lévén ők biztos hitelesebb információval tudnak szolgálni. Az ügyfélszolgálat megerősítette a gyanúnkat, bizony 2 év garancia van a telefonra, nyugodtan megvehetjük, mindenképp 2 évet vállalnak rá, bármit is állítson az áruház. Elmondásuk szerint, mivel az Euronics hivatalos viszonteladójuk nekik mindenképpen 2 évvel kellene, hogy árusítsák!
És itt jön a hab a tortán! Az Euronics minden vásárlónak ajánlja, hogy vegyenek +1 év garancia kiterjesztést mindössze 8.000 Ft-ért, így 1 év helyett 2 évig "lesznek biztonságban"! Ezt több, a telefonok mellé kihelyezett tábla is hirdeti! Tehát a gyárilag, alapból járó második évet ők el akarják adni 8.000 Ft-ért!
Az ügyfélszolgálat által megnyugtatva, természetesen megvettük a telefont, és nem éltünk a "remek" garancia kiterjesztéssel. A vásárláskor a kasszánál kinyitják a készülék dobozát, hogy a garancia jegyet lepecsételhessék. A garancia papíron egyértelműen jelezve van, hogy 24 hónap gyártói garanciát vállal rá a Huawei. Ezt minden eladó látja, aki lepecsételi a jegyet, tehát nem lehet félretájékozottságra hivatkozniuk.
Innentől kezdve viszont az a tény, hogy a jogosan járó garanciáért ők plusz pénzt kérnek, szerintem kimeríti a csalás, megtévesztés fogalmát!
Üdvözlettel:
Renáta
UPDATE
Kedves Renáta!
Elsőként érdemes tisztázni, hogy a jogszabályok alapján milyen jogok illetik meg a fogyasztókat, és ehhez képest a gyártó milyen többletjogosultságot biztosíthat.
A magyar jogszabályi rendelkezések alapján a 10.000,- Ft. eladási ár felett vásárolt mobiltelefon készülékekre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Ennek alapján, ha a vásárlástól számított egy éven belül hiba jelentkezik, a forgalmazó köteles helyt állni. Ha mentesülni akar a javítás vagy csere teljesítésének kötelezettsége alól neki kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlást követően a nem megfelelő használat miatt keletkezett. A forgalmazót az első évben jogszabály alapján kötelező teljes körű jótálláshoz képest a gyártó szerződés alapján az első éven túl is vállalhat jótállást, ez azonban jellemzően már csak korlátozott körre terjed ki, például előfordul, hogy a készüléknek csak egy fődarabjára vállal felelősséget.
A jótállás kiterjesztésének további lehetősége lehet még, ha az eladó ajánlatára termékbiztosítási szerződés megkötésére kerül sor. A legfontosabb különbség, hogy a jótállás esetében az eladóhoz lehet fordulni a termék meghibásodása esetében, míg a biztosítási szerződésnél a biztosító köteles helytállni a vállalt szerződési feltételek alapján. Az érvényesíthető igények és a kötelezettség alóli mentesülési okok körében is jelentős eltérések lehetnek. Ilyen típusú garanciát jellemzően a gyártói garancia lejárát követő időszakra szoktak vállalni.
A forgalmazó, tehát ellenérték fejében biztosíthat kiterjesztett garanciát a fogyasztó számára, azonban tisztességtelen úgy rávenni a fogyasztót a termékbiztosítási szerződés megkötésére, hogy elhallgatja, hogy a gyártó ellenérték nélkül is biztosít plusz egy év garanciát a készülékre. Persze, más lenne a helyzet, ha a garancia kiterjesztése a 2 éven túlra vonatkozna. A eset kivizsgálása céljából fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fordulni.
Felhasznált jogszabály:
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.319923
sáros_tehén 2016.05.26. 10:57:38
Itt kellet volna megkérdezni, hogy akkor hogy is van a +1 év... Na meg beírni a vásárlók könyvébe!
Poszter piros pontot érdemel, hogy nem hagyta magát.
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.26. 11:06:14
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:15:04
A poszterről nem merek kijelentés tenni, mert HH 30000 évre kitilt.
Azért az tudatosulhatna az egységsugarú vásárlóban, hogy ezek nem telefonok, hanem teljesértékű apró számítógépek, amikkel még telefonálni is lehet. Ezért jobb rájuk az okosteló elnevezés.
Phil Necro 2016.05.26. 11:20:31
A magyar torvenyek szerint 10k felett egy ev kotelezo,a tobbi onkentes.
A Huawei disztirbutor kotelezheti 2 evre a kiskert, de ha ezt megszegi,max nem kap tobb keszuleket,attol meg torvenyes.
Azt jo lenne tudni,hogy csak a Huawei telokra lehetett kiterjesztett garit venni,vagy mindenre?
Utobbi esetben a ket szal nem er ossze olyan direkten,ahogy a holgy latja.
tejfölbiztosítás 2016.05.26. 11:21:40
@atpijkamo102: én a tompítatlan önvalódat akarom a nyárdélelőttbe.:(
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:25:58
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:27:51
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:30:24
Phil Necro 2016.05.26. 11:33:44
Biztos,hogy nem volt igy par eve.
Egy valag olyan fsp,corsair termekkel talalkoztam,aminek a dobozan 5 ev,a magyar garipapirjan 2-3 van.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:35:15
230e 2016.05.26. 11:36:07
230e 2016.05.26. 11:37:41
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:41:35
Phil Necro 2016.05.26. 11:45:01
Nem,csak az orszag legnagyobb szamtek kiskereskedoje, az Ipon.
Az Asrock cuccokat a mai napig ket ev garival aruljak,mig a konkurencia harommal.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:47:57
Ezt elolvasva nekem egyetlen esély látszik arra, hogy a poszter megszívja, ha valami szürkeimportos cuccot adott el neki az Euronics, és a jótállási jegy nem magyar. Ekkor lehet, hogy a gyártó csak egy évet ad, és a jegyen levő két év a kinti kereskedő vállalása.
Bolti garancia:
Ebben az esetben a boltba kell visszavinni, a meghibásodott terméket, és onnan kerül a bolt saját szervizébe, jobb esetben a hivatalos márkaszervizbe.
SW (szoftveres) garancia:
Abban az esetben, ha lefagy a készülék, vagy esetleg ROM-ot kell frissíteni akkor ennek elvégzését vállalják. Nem minden cég készít ilyen esetben adatmentést, vagyis ezt magunknak kell elvégezni.Még boltonként is változhat a garanciális kifejezések jelentése, van olyan hely ahol az SW (szoftveres garancia), csak a szoftveres hibákra vonatkozik, míg másik helyen inkább a korlátozott garancia jellemzőit mutatja.
Európai garancia:
Több cég elmondása szerint, náluk az EU garancia egyenértékű a bolti garanciával.
Gyártói garancia (teljes körű):
Ezt a gyártó cég vállalja, egy vagy két év időtartamra, általában teljes körű garanciát jelent. Ez a megvásárolt készülékre, és az ahhoz kapott tartozékokra is vonatkozik.
Korlátozott garancia:
Nevében is benne van, hogy ez a védelem nem teljes körű, itt a megvásárolt termék bizonyos részeire kapunk csak garanciát. A készülékre, annak akkumulátorára és a telefon szoftverére terjed ki, a tartozékokra nem (pl. headset, adatkábel stb…)!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 11:49:06
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 11:55:40
Fausto(tm) 2016.05.26. 11:57:31
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:00:50
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § [...]
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:03:58
tejfölbiztosítás 2016.05.26. 12:05:46
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:13:02
Itt nem a szervizről volt szó, hanem a boltosról. A poszter jól írta, semmi akadálya, hogy a 2 év garanciát a szerviztől megkapja. Itt arról van szó, hogy a boltos küszködik a garnciával 1 évig, slussz.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:15:30
Értem, és köszönom!
Továbbra se látom kivitelezhetőnek.
Manyecska. 2016.05.26. 12:21:20
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 12:23:48
borso 2016.05.26. 12:33:39
230e 2016.05.26. 12:43:43
Egyébként a honlapjukon is feltették már ezt a kérdést, a válasz az volt, hogy a nagyker is ennyit ad csak. (igaz amit 5 évnek hirdetnek az asrock honlapon, oda is két évet ír az ipon). Érdemes egyébként megnézni hogy a 3 év pontosan mit jelent. A szavatosság miatt ezek általában 2 + 1, 2 + 2, 2+3 évet jelentenek, amiből 2 év a klasszikus jótállás, a maradék pedig vagy feltételhez kötött, vagy egyéb módon korlátozott.
+ itt van egy másik ügyben az ipon válasza egy wd 5 évvel kapcsolatosan (1156-os hozzászólás): ipon.hu/forum/hozzaszolasok/8885/garancia_olvasd_el_az_1_hsz-t/oldal_23
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:43:52
Az én meglátásom szerint a boltos árengedménnyel adja az okostelót, cserébe csak a kötelező minimumot vállalja. Osztott-szorzott, és az jött ki, hogy így éri meg neki. A vevő meg vagy elfogadja a feltételeket, vagy nem.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:46:57
meg lehetne
büntetni
forinttal
Phil Necro 2016.05.26. 12:48:03
Szabvany garilevellel dolgoznak a magyar kiskerek,ugyanazt nyomtatja a szoftver a keteves cuccokra,mnit a 2+1-re.
En meg nem hallottam olyat,hogy valakinek gondja lett volna a harmadik evvel.
Egy alaplapnal ez nem is nagyon merul fel.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 12:50:03
230e 2016.05.26. 12:56:01
Leone_510 2016.05.26. 13:00:40
FDToth 2016.05.26. 13:01:47
230e 2016.05.26. 13:07:47
Manyecska. 2016.05.26. 13:15:04
Manyecska. 2016.05.26. 13:21:15
megamenn 2016.05.26. 13:55:07
ugyanannyira nincs értelme de az nagyon kicsike még kisebb, már elfogyott végképp nincs, mint az, hogy öböláttúszás!
KaTe 2016.05.26. 13:59:52
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 14:27:06
homar.blog.hu/2016/05/25/5_telefon_es_5_szemelyes_ugyintezes_sem_volt_eleg_a_telenornak_hogy_rendezze_az_ugyet_amiben_o_hibaz/full_commentlist/1#c30373036
Ádám 2016.05.26. 14:31:38
NoOne 2016.05.26. 14:31:42
Ha ez a plusz egy év nem a garanciára, hanem mittomén', pl. beázásra/kijelzőtörésre stb. vonatkozik, az akkor teljesen rendben van. Ha azonban ténylegesen csak a normál garanciára, na az vitathatatlanul jogsértés.
tejfölbiztosítás 2016.05.26. 14:38:53
Manyecska. 2016.05.26. 14:41:56
Ádám 2016.05.26. 14:45:08
Manyecska. 2016.05.26. 14:51:32
@KaTe: két év garancia kötelező!! Ráadásul a legtöbb esetben a kiterjesztett gari sem ér egy kalap xart sem amint itt láthattuk már.:) Pont belefutottam a keresztfiam tabletjét visszavittem, hiába volt rá kiterjedő garancia persze hogy arra nem vonatkozott..pfff.
KaTe 2016.05.26. 14:56:39
@NoOne: ez a része tökéletesen hidegen hagy a történetnek. Ki van írva a webáruházukban, sőt szóban is megkapta a korrekt tájékoztatást. Tehát a vevő nem lett becsapva, átvágva, stb. Mi a probléma? Mi közötök hozzá, hogy egy adott cég a beszállítójával hogyan bizniszel? Ha 1 évet adnak - ami törvény álltal kötelezően előírt - akkor 1 évet kapsz. Pisztolyt tartottak a posztoló fejéhez, hogy neki csakazértis az EURONICS-ban kell vásárolnia? Amúgy meg milyen tényekről beszélünk? Az, hogy a gyártó mit ad, ahhoz neked, mint fogyasztónak mi közöd? A gyártótól veszed a terméket, vagy a forgalmazótól / eladótól?
É2I 2016.05.26. 14:56:49
Szóval a bolt által biztosítandó garancia egy év, mindenhol, mindenkor. Ha többet ad az a bolt j"jósága", ami annyi tesz, hogy oda viheted vissza ~5 évig is. A másik a gyártói garancia, melyet a készülék fabrikálója vállal: X év. Ha a bolti gari lejárt, a gyártó szakszervizében lehet kérni a javítást.
Utóbbinál jó elolvasni a gyártói garancia feltételeket is, mivel itt is vannak garanciális kitételek. Pl: regisztrálnod kell a készüléket a honlapjukon, csak akkor él a garancia, ha egy év elteltével beviszed bevizsgálásra az adott ketyerét, stb.
Az előbbi van samuéknál; 1-2 év bolti gari, ha regisztrálod a készüléket további három, azaz öt év - kikötés más nincs. Hasonló az eldzsí.
De szívtam meg fűnyíróval, hogy egy év letelte után, de még a hirdetett idő letelte előtt megadta magát. Szakszerviz meg elküldött melegedni, mert nem vittem egy év után be átvizsgálásra - tényleg benne volt a papírosban. Így jártam, nem olvastam. Hát megcsináltam magam :P
Nem telefon javítást és kiállat preparálást nem vállalok.
Ja, ha bemész a mm-be majd minden termékre el akarnak adni plusz garanciát valamelyik banki finanszírozásban, aki megveszi, lelke rajta. Persze ki tudja hol lesz öt év múlva bármelyik cég. Talán a sörösgyuribácsi, de neki meg a qrvaannyát :P
Beerhead 2016.05.26. 14:57:56
É2I 2016.05.26. 14:58:45
Beerhead 2016.05.26. 14:59:16
KaTe 2016.05.26. 15:03:05
Manyecska. 2016.05.26. 15:12:02
homar.blog.hu/2014/01/14/csak_1_ev_garanciat_ad_a_philips_2_ev_helyett
Manyecska. 2016.05.26. 15:15:06
gyíksegg (törölt) 2016.05.26. 15:15:50
McZozo 2016.05.26. 15:28:13
En inkabb azt hiszem hogy szerzodesben vannak egy biztositoval akivel kiterjesztett biztositast arulnak. Es hogy a vevot ravegyek hogy megvegye azt igy mindenre azt mondjak hogy cask egy ev kulonben a vevo miert venne meg az o termekuket.
PAr ilyen kekec tajekozott vevo meg belefer.
tejfölbiztosítás 2016.05.26. 15:38:31
Mi ez a poszt és az összes komment, ki hogy foglalná össze, fődíj egy homárd edisön szalvéta (szúette).
magánügy 2016.05.26. 15:39:58
1. § [...]
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
KaTe 2016.05.26. 17:32:30
CID. 2016.05.26. 17:36:03
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:04:20
Öööö... Átveszi, elküldi, visszakapja, tárolja, kiértesít, átadja? Plusz mindezt adminisztrálja. Válaszoltam a kérdésedre?
Az összeesküvés elméletedet elfogadom. De a poszternek nem kell.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:05:37
ööö,izé 2016.05.26. 18:06:41
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:07:31
"nem tökmindegy, hogy egy, vagy kettő, ha a telemaxba viszik? "
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 18:09:02
Mindenki számára kacagtató volt, akinek van egy icipici humorérzéke.
Egyik szemünk sír, a másik röhög.
Tomasz_a_gozmozdony 2016.05.26. 20:17:30
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.05.26. 23:54:42
1. Ma már szinte lehetetlen Java alapú telefont venni
2. A témában magukat mocskosul jártasnak tartó emberek is rosszul vagy teljesen összevissza kezelik ezt a fogalmat. Mióta az Ipaq Voice Messengeremet mindenki butatelefonozta (még vitába is szálltak velem), azóta nem látom értelmét.
+1 Ha az első telefonok nem is de a ún "Feature Phoneok" (mintha ez a megnevezés bármit jelentene) is minatúr számitogépek voltak... (nincs hosszu i-m)
Daniel Ludasi 2016.05.27. 08:14:41
Másodszor a plusz garancia amit említ a cikk nem valós. 8000 forintért semmifajta lehetőség nincs garancia vásárlásra telefonoknál. 70000 forintig bármilyen más készülékre lehet védelmet venni ami 3 éves az 7999ft. A telefonokra 10430ft az 1 éves védelem. Azokra a telefonokra amiken valóban 1 év a gyártói garancia van lehetőség 2. Évet vásárolni de az sem annyiba kerül. Ezek pedig az áruházban Garancia Hosszabbítás néven részletesen és egyértelműen meg vannak jelenítve átlátható táblázat formában.
És a 8000ft os lehetőség sem garancia hanem védelem ami termékbiztosítás is egyben ami közötti különbséget le is írja a táblázat a vásárló részére.
Ezeket a szolgáltatásokat mindenhol a T-mobileban is illetve a Media Marktban is tolják nem csak mi, viszont nálunk a legolcsóbb és legtöbb mindenre kiterjedő.
A kollégám nem tudom hol és mennyi ideje dolgozik a cégnél de téves információkat adott.
Ezért pedig egy blogon sírni nevetséges. Hány blogot írhatnék a többi áruházban tapasztalt csalódásaimról...
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 09:08:31
És nem a gyártót kötelezi, hanem a forgalmazót. A TV-ben le van írva a minimum, ahhoz képest, ha a gyártó többet vállal azt tovább kell adni.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 09:12:32
7999 vs 8000. Jogos, valóban 1Ft a különbség. HA visszaadjátok az 1Ft-ot. Ja mégsem. Nincs 1Ft, azt már kerekíteni kell. Tehát 8000.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.27. 09:20:41
Elhiszem.
"És nem a gyártót kötelezi, hanem a forgalmazót."
Döntsétek el! Csokis szerint a boltost.
A vevőnek csak az eladóval van szerződése.
"ha a gyártó többet vállal azt tovább kell adni."
Honnan tudja hiteltérdemlően a bíró, hogy mennyit vállal a gyártó?
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.27. 09:22:27
De ha hármat veszel, akkor már lefele kell kerekíteni, tehát 7998,66 Ft.
Mérgező Hulladék 2016.05.27. 09:43:06
joska61 2016.05.27. 09:50:06
É2I 2016.05.27. 11:18:06
Annak függvényében meg főleg muris, hogy ártunk és kurmányuk most tervezgeti szegény manifesztálódott ötforintosunk kézben tartási lehetőségének megvonását.
Tudom utaljál, oszt ami annyi az annyi...
Csak merengek: meddig?
Csak válaszolok magamnak: Míg bankáraink úgy nem döntenek, hogy a kerekítés íj gyenge forintocskánál a fölös lege.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 14:03:33
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.27. 14:08:18
Rá van írva a dobozra? Benne van a leírásban? A gyártó webódalán?
Ha meg nem tud inglisül? szarügy. tanújjon meg. Mellesleg inkább ezt tanítanák kötelező jelleggel hittan helyett (is). Meg valami alapvető pénzügyi ismereteket
innen üzenem a sok köcsög illetékesnek:
MERT TÚL SOK HÜLYE SZABADUL AZ ISKOLAPADBÓL NULLA TUDÁSSAL AZ UTÓBBI ÉVEKBEN, AZÉ' !!NÉGY!!
asdf 2016.05.27. 18:06:56
bendeguz75 2016.05.27. 21:34:22
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.27. 21:47:51
Daniel Ludasi 2016.05.27. 22:29:15
Telefonról van szó és nincs "nyócezres" lehetőség rá mint írtam is. Kártyával fizetsz akkor nincs kerekítés ha kötekedni akarsz akkor meg úgyis mindegy.
amindenes.blog.hu 2016.05.28. 09:29:39
ööö,izé 2016.05.28. 19:59:01
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.28. 20:34:36
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.28. 23:30:20
Jegkoko 2016.05.29. 14:16:22