Tékozló Homár

"Ha jól megdugnának, majd jobban emlékeznék, mit rendeltem"

2017.12.20. 12:00 | Homár Hilda | 75 komment

scandalous.jpg

Az alábbi levél egy ideig egy Mekk Elek epizód leírásának tűnik, aztán hirtelen feltűnik mintegy mellékesen a címben idézett mondat, amitől az emberben felmerül, hogy a nagy szakállal és önbizalommal megáldott szakmai antitalentum helyett Donald Trump lóbálja a sztoriban a szerszámos ládát. Mit gondolnak ezek az emberek magukról, a munkájukról, a szolgáltatásról és egyáltalán a világról? Reméljük, Rita nem hagyja magát, és végigviszi az ügyet.

Kedves Homár!

Az alábbi problémám van: 

2017. szeptember 12-én egy asztalos előzetes felmérés után árajánlatot adott két középkategóriás beltéri ajtó beépítésére ajtókkal együtt, illetve két új konyhaszekrény elemre. Szeptember 27-én átvette az árajánlatban szereplő összeg 50%-át, 80 000 Ft-ot 10-15 napos vállalási határidővel, amikor másodszorra is felmérte a tennivalókat és a méreteket. Számlát nem adott, hiába kértem. A vállalási határidő október 12-én lejárt, de nem jelentkezett senki a cégtől.

Október 27-én küldtem egy üzenetet. Visszahívott és azt mondta, pár napon belül jelentkeznek időpontot egyeztetni. November 20-án megint üzenetet küldtem, visszahívott és november 22-én 09 órára jelezte az érkezésüket. 11:30-kor jelzett, hogy mindjárt megérkeznek. E helyett 13:45-re értek oda.

Összesen négy dolgot rendeltem: 2 db középkategóriás fehér ajtót, illetve két darab, a többi elemmel színben megegyező konyhaszekrény elemet. Mivel én dolgoztam, édesanyám volt velük. Mire hazaértem, elképesztő látvány fogadott.

A lakásban vastag porréteg volt (előzőleg azt mondta, hogy nem kell semmilyen takarás, mert csak befúrják az ajtókereteket, ami nem jár porral), az összes virágomat, bútorokat, elektronikai eszközöket belepve. Kiderült, hogy a lemért méretnél nagyobb ajtót hoztak a fürdőhöz, így az ajtóhoz kezdték szabni a falat.

A porszívómat beállították a fürdőbe, hogy beszívja a port. Természetesen nem jártak sikerrel, emellett pedig a porszívóm motorja úgy telement porral, hogy kompresszorral kellett átfújatni, hogy újra be lehessen indítani.

A konyhaszekrények színben eltérőek voltak, látszik, hogy hulladékanyagból "tákolták össze". A felső nem illeszkedik a többi bútor szintjéhez, az alsó pedig a rendelt méretnél jóval kisebb.

A kért fehér ajtók helyett olyan barna színűt hoztak, ami a sötétbarna bútorok színéhez nem illik. A szobaajtó alkát flex-szel úgy levágták ferdén (állítólag ferde a padlóm), hogy az egyik oldalán 1 cm-nyi rés van középtájig, illetve nem egyenes volt a vágás és ki sem lehetett nyitni teljesen az ajtót. Ezt ilyen állapotban el akarták fogadtatni velem. Az fel sem merült bennük, hogy esetleg egy küszöb megoldaná a problémát.

A fürdőszoba ajtaja nagyobb volt a lemértnél (valószínűleg az utolsó pillanatban vettek két ajtót, ami éppen elérhető volt a boltban). Ahogy írtam, elkezdték a falat bontani, hogy beférjen. Hiába szólt Édesanyám, hogy akkor a mosógép miatt nem lehet majd kinyitni. Erre azt a megoldást találták, hogy függőlegesen ferdén rakták be a keretet.

Munkájuk közben a nyáron felújított lakásban több kárt okoztak: két csempét összetörtek, számos helyen megsértették a vakolást, az ajtókeretek felülete több helyen sérült, a sittet a laminált parkettára gyűjtötték egy kupacban, így az besüllyedt és egy helyen ki is lyukasztották. Ezek után megkérdezték, hogy mikor jöhetnek befejezni a munkát. Jeleztem, hogy csak másnap, csütörtök délelőtt lenne jó, kb. 14 óráig. Ebben meg is egyeztünk. Elvitték a fürdőajtót "méretre szabni" másnapra. A sittet a folyosón hagyták, hogy majd másnap leviszik.

Másnap jelezte, hogy mégsem tud jönni, de hétfőn keres és megbeszéljük. A sittet este nekem kellett levinni.

Kedden november 29-én, szerda reggel 09 órára ígérte az érkezésüket. Én nem mentem dolgozni, vártam őket. Délelőtt telefonáltak, hogy nem én vagyok aznap az első, de sietnek. 14 óra körül ismét telefonált a műhelyvezető-helyettes, hogy az ajtót sikerült stabilan "összeragasztani" (???), majd egy későbbi mondatában már az szerepelt, hogy most gyártotta le egy cég (még a felmérések során azt mondta, hogy kaphatók standard méretű ajtók a panelba). Közöltem vele, hogy a késésükön kívül még milyen károkat okoztak. Erre azt mondta, hogy akkor ő is eljön és felméri (harmadszorra) a helyzetet.

Este 20 óra körül megérkezett az asztalos és a helyettes. Mivel tudták, hogy egyedülálló vagyok és más nem volt a lakásban, elkezdtek hangosan "arcoskodni". Az ajtók színe miatt megkérdőjelezték az észbeli képességemet (többdiplomás nőként tudom, hogy mit rendeltem), szexuális tartalmú kijelentései voltak a helyettesnek (pl. ha jól megdugnának, majd jobban emlékeznék, mit rendeltem) és kétféle magyarázatot adtak a konyhaszekrény eltérő színére. Amikor kiment a folyosóra, gyorsan bekapcsoltam a telefon hangrögzítőjét, mert nem éreztem magam biztonságban. Többször hangsúlyozta, hogy milyen kegyet gyakorolnak, hogy ilyen olcsón vállalták, mert amúgy ez a munka a háromszorosa lenne. Mivel a károkozást üzenetben elismerték, közölte, hogy hétfőn (12.04.) keres és újra (negyedszerre) is felmérik a teendőket.

Szerdán írtam egy üzenetet, hogy elfogyott a türelmem, fizessék vissza az előleget (nem teljesítettek semmit, viszont jelentős kárt okoztak). Utána felhívott a vezető, hogy erről nem tud semmit, de megkérdezi a kollégákat. Visszahívás után mondta, hogy hebegtek-habogtak, de a barna ajtóhoz ragaszkodtak. Megígérte, hogy pénteken este eljön felmérni a károkat és a teendőket (ötödszörre), de nem jött és nem is jelezte.

Kedden újra jeleztem üzenetben, hogy békésen egyezzünk meg. Jelezte, hogy mivel pénteken elmaradt és én fél hatra érek haza, csütörtökön pontban 17:30-kor ott lesz. Édesanyám eljött a megbeszélt időben, hogy a múltkori megdöbbentő "tapasztalataim" után ne legyek egyedül. 19 órakor elment, mert egyrészt nem jött, másrészt nem is jelezte, hogy késik. 20 óra után küldött egy üzenetet, hogy ott voltak már f6-ra, de szerintük én nem engedtem be őket, ezért hívta az egyik számom, de én nem vettem fel. 20 óra körül mindkét számom hívta, de én nem tudtam felvenni.

70 nap alatt nem sikerült a vállalt feladat teljesítése (sőt, a négy feladat közül mindet elrontottátok és nem fejeztétek be), jelentős károkat okoztak, még mindig egy újabb felmérést akarnak, illetve a megbeszélt időben egyszer sem jelentek meg, nem szeretném, ha bármit csinálnának már a lakásomban. Azt javasoltam, hogy egyezzünk meg békés úton, fizessék vissza az előleget, illetve a károk helyreállításának és a munkaidő-kiesésem költségeit. A rengeteg felesleges időről és inkorrekt viselkedésükről pedig elég egy bocsánatkérés. Ezután felhívott a vezető, hogy nem akkora ígérte magát, nem vettem fel a telefont, két órát ott álltak a lakás előtt, stb. és milyen jószándékú, hogy ki akarja javítani a kárt, holott már megszűnt a cég. Kérdeztem, hogy akkor miért nem hívta a másik számom, de szerinte azt nem ismeri. Mit tudok ilyen esetben tenni?

Köszönettel,

Rita

 

Kedves Rita!

A megkötött (akár szóban) vállalkozási szerződés alapján a vállalkozó tevékenységgel elérhető eredmény megvalósítására, a megrendelő pedig annak átvételére, és a vállalkozói díj kifizetésére köteles.

Hibás teljesítésről van szó, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, és ezért a hibás teljesítésért a kötelezett kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igény alapján a választásod szerint kijavítást, kicserélést, árleszállítást vagy érdekmúlás esetén elállás mellett a vételár visszafizetését kérheted. A kötelezett köteles megtéríteni továbbá a hibás teljesítésből eredő, igazolható esetleges kárt is, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.

A kellékszavatossági igény érvényesítésére ha a kötelezett vállalkozó, a teljesítéstől számított 2 éven belül van lehetősége. Tekintve, hogy a teljesítés időpontjától még nem telt el 6 hónap, a vállalkozást terheli majd annak bizonyítása, hogy a hiba oka a szerződés teljesítésekor, azaz a mű megvalósításakor még nem volt meg.

Megjegyezzük, hogy ha a vállalkozó által elvégzett munkákról, károkozásról, illetve a vállalkozói díj 50%-ának megfelelő előleg megfizetéséről nincs okirati bizonyíték (pl. fényképfelvétel, számla, e-mail) a birtokodban, akkor a bizonyítás eredményessége kérdéses lehet, tanúk meghallgatásával lehet bizonyítani az állítások valódiságát.

Javasoljuk, hogy az általad választott kellékszavatossági igényt mindenképpen jelentsd be írásban, belföldi tértivevénnyel ellátva a kötelezett címére. A vállalkozó a panasszal kapcsolatban köteles írásban, indokolással ellátva válaszolni legkésőbb 30 napon belül.

Ha erre nem kerül sor, akkor a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához lehet fordulni, ha pedig elutasítja a panaszt a vállalkozó, akkor az igényt az illetékes békéltető testület (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt tudod érvényesíti. A békéltető testület ingyenes eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek.

Felhasznált jogszabályok: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről [itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.339348]

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2017.12.20. 12:07:15

"Számlát nem adott, hiába kértem."

Na, itt kellett volna elzavarni őket. Vagy feljelenteni.

"és milyen jószándékú, hogy ki akarja javítani a kárt, holott már megszűnt a cég"

Meg kéne szüntetni a kft cégformát, és visszahozni a közkereseti társaságot, ahol mindegyik tag a teljes vagyonával felel a cégért. Kurvaországban túl laza dolog a kft mint cégforma.

Nick-son 2017.12.20. 12:26:06

Jó lenne tudni melyik volt ez, ha valaki esetleg el akarná kerülni.

rarabel 2017.12.20. 12:27:48

Én szigorúan a törvényes út híve vagyok, bízom a független magyar bíróságban, ezért csakis és kizárólagosan a Békéltető testületet, valamint a peres eljárás megindítását tudom elképzelni megnyugtató megoldásként.
Ezek folyamatba-helyezése előtt, megkímélendő a pervesztes vállalkozót a felesleges perrel járó többletköltségektől (eljárási illeték, ügyvédi munkadíj, stb.), megkísérelném három konyhakredenc méretű ismerősömmel természetesen szigorúan észérvekkel és Ptk. idézetekkel meggyőzni eljárása jogtalanságáról és felajánlanám, hogy visszafizetheti a pénzt és az okozott kár összegét, miközben a panelház ablakában testnevelés-oktatásunk tantervének legszebb lengőgyakorlatait hajtja végre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.20. 12:28:25

Ez az a kategória, amikor elő kell venni a nő praktikákat. Tökön rúgni őket, majd rendőrt hívni, hogy erőszakoskodtak. :-|

2017.12.20. 12:28:58

Donald Trump, mi? Teljesíteni kell az indexes keretet...

rarabel 2017.12.20. 12:29:22

@Terézágyú: Van közkereseti társaság....
Általában a tagoknak annyi a vagyonuk, amennyi a Bt.-k beltagjának szokott lenni.

borso 2017.12.20. 12:36:33

Aztán ezek nagy arccal kimennek "dolgozni" ausztriába vagy németországba, majd megsértődve csodálkoznak, hogy fél nap múlva úgy rúgják picsán őket, hogy a győzelmi zászló nem repült úgy a katrina hurrikánban. Aztán hazajönnek köpködve és havi szinten váltott Kft-vel folytatják tovább.
Mellesleg amikor a megrendelésnél nem akart számlát adni ott kellett volna a jó kurva anyjába elzavarni őket.

Terézágyú 2017.12.20. 12:37:37

@rarabel:
"Van közkereseti társaság...."

Tudom, de mindenki a lazább kft-t választja, naná. Azt töröljük el, maradjon CSAK a kkt :)

ROTFL Manó 2017.12.20. 12:43:18

Hehh, három nap alatt, három postban ez a harmadik egyed, aki pont akkor nem tudja felvenni azt a kurva mobilt, amikor keresik!

Ezidáig 3:0

Bright side of life 2017.12.20. 12:56:10

@Terézágyú: van közkereseti társaság, nem kell visszahozni.

Bright side of life 2017.12.20. 12:58:26

@pocokgeci: egyetértek, azzal a kiegészítéssel, hogy ‘most már...’

rarabel 2017.12.20. 13:09:43

@Terézágyú: Igazad van, de attól tartok, leleményes a magyar ember, plána 27% ÁFA, valamint 60% járulék és egyéb közterhek után....

Konyvtaroslany 2017.12.20. 13:28:05

@Könyveslány: Ez most offtopic, de ilyen névvel te valamelyik másik skizofrén énem vagy?

2017.12.20. 13:33:20

@Konyvtaroslany: Igen, a kötözködő, gonosz és iszákos egyiptológus :)

Im just here for the comments 2017.12.20. 13:45:24

Hogy tud valaki ennyire türelmes lenni?

És amikor nem adott számlát, akkor miért nem köszönt el? És mikor szétbarmolták a lakást, miért beszélt meg velük egy csütörtöki időpontot?

Gondolom nem véletlenül szűnt meg a cég, ilyen hozzáállással meg szakértelemmel.

uns97 2017.12.20. 13:49:01

@borso: miért mennének Németországba vagy Ausztriába ? Itt PONTOSAN az a lényeg, hogy ilyen emberek, "cégek" csakis Magyarországon tudnak a ZAVAROSBAN halászva nagyon jól, kényelmes életet élve megélni, ha meg "gond van" akkor megszűnik, s két hét múlva más néven ott folytatja ahol abbahagyta. Na persze, majd ez a tipusú ember tanul meg németül, mikor a "szakmájához" is dilettáns. Persze amig lesznek "Riták", meg hozzá hasonlók, akik vagy google-lel "az első találat a legjobb" misztikus praktikával válsztják ki a "mestert", vagy 20 fillérért ragaszkodnak az olcsóbb szakikhoz, no addig lesznek ezek a "cégek" a topon. Persze a csok, s kormányunk hozzáálása, hogy ma mindenki épitőipari "szakember" mert abban van a pénz is hozzájárul, hogy a pékek ablakot raknak be, mert az éri meg... aki meg a 20 éves tapasztalatát ki akarja fizettetni az ügyféllel, ne adj isten még számlát is adna - azaz adózna - no az nem kell, mert "ő drága". Ilyen egy ország ez, nem az a megoldás, hogy hiányszakmák esetén 2 hónap alatt képzünk teljes analfabéta "szakembereket", hanem a VALÓDI szakembereket kellene VALÓBAN megfizetni, no meg megbecsülni.

NYJetsTD 2017.12.20. 13:49:10

Én leragadtam ott, hogy "ha jól megdugnának, majd jobban emlékeznék, mit rendeltem".....
Nekem elég részletesnek tűnik a beszámoló... :-D

Különben meg ez a történet akkor lenne teljes, ha valami utalást tennél, ki is ez a cég, hogy mindenki elkerülhesse messzire őket. Mondjuk a közvetlen szomszédjuk melyik utca, melyik szám?

_B_ 2017.12.20. 13:51:28

Szép....

Szakit csak ajánlás útján!
Vagy megcsinálod magadnak.

Más út magyarhonban nem járható

datam 2017.12.20. 14:07:12

@_B_: Pontosan. De még ajánlás útján is csak úgy, ha meg tudod nézni máshol a munkájukat. A hétvégén voltam egy villanyszerelő mester után a munkáját javítani. Lényeg az volt, hogy a tulajnak előadott mindent, hogy mindennel kész van. Ahol 3 vezeték kellett volna, ott kettő volt, ahol kettőnek kellett volna lennie, ott 4 vagy 1. Elment az egész hétvégém az újravéséssel, újrahúzással. A tulaj szerencsére Mekk Eleknek nem fizetett egy petákot sem, így nem érte kár. De akkor is felháborító ez az egész ami ma az iparos embereket jellemzi. Nálunk hónap elején volt nyílászáró csere. Ismerős cég hajtotta végre, de így is inkább kivettem egy hét szabit, és kb. fogtam végig a kezüket, egy percig nem maradtak egyedül. Jobb is, mert többször is szólnom kellet, hogy a vízszintes vízszintes legyen, a függőleges pedig függőleges.....

.Manyecska 2017.12.20. 14:07:19

@Csokis: vagy elővenni egy satut és addig csavarni amíg..khmm..érted. :DD Esetleg ütemesen beleverni a fejét a konyhabútorba. De jó hogy mi bótbó' rendeltük most...

Istvan Szotyola 2017.12.20. 14:37:39

A panasz tekintetében irreleváns, de 160e Ft-ból nem jön ki két új ajtó berakása és két méretre gyártott konyhabútor-elem.

avan 2017.12.20. 14:49:33

@pocokgeci: Mi ez? Valami arab férfinév?

Kopasz Szuzukis 2017.12.20. 16:57:55

@Istvan Szotyola: kijön. Még 1. osztályú asztalosipari fanyagból is. Tavaly ősszel csináltattam 2db 86x210-es ajtót. Számlát adva 57000Ft volt darabja, helyszíni beépítéssel. Ráadásul a kivett régi ajtólapokat is megvették, mert régi ajtók, bútorok felújításához kellett nekik.

Karipapa01 2017.12.20. 17:06:40

@Terézágyú: "Meg kéne szüntetni a kft cégformát..."
És miért kellene? Ez a cégforma már hosszú ideje biztosította a világban a létjogosultságát. Annak idején a németek éppen a gazdaság fellendítése érdekében találták ki, az egész világon eltejedt és tökéletesen működik.
Inkább talán az üzleti partnereknek kellene egy felvilágosító kurzus annak érdekében, hogy nem kellene fejest ugrani egy olcsó, "áfamentes", "csak nyerhetsz" szintű ajánlatnak, hanem nézzenek utánna, hogy kitől mit vásárolnak, vagy kit mivel és hogyan bíznak meg. Ezt nap-mint nap halljuk és mégsem! Utánna jön a panasz.
Szerintem ez esetben a megrendelő hibázott és fizeti az árát annak, hogy nem akart utánna nézni annak, hogy az üzleti partner mennyiben korrekt.
Összességében: anyuci, apuci nem foghatja életed végéig a kezed, nem törölgetheti a szájacskádat és a feneked. Magadnak kell döntened, hogy hogyan legyen.

Terézágyú 2017.12.20. 17:26:37

@Karipapa01:
"Ez a cégforma ... az egész világon eltejedt és tökéletesen működik. "

Csak Kurvaországban nem.

Karipapa01 2017.12.20. 17:31:37

@Terézágyú: Ezzel el is mondtad, hogy nem a cégformával van baj. Talán a "Kurvaországgal"? Akkor talán a "Kurvaországot" kellene korrigálni, nem pedig a cégformát megszűntetni, mert ha a cégformát meg is szűntetjük, attól még a "Kurvaország" megmarad.

FDToth 2017.12.20. 17:32:48

Aki előleget kér, az komolytalan, azzal sosem szabad dolgozni, soha! Az azt jelenti, hoyg nem tudja vagy nem akarja megfinaszíozni. Egy jó szolgálttaó, vagy iparos rendelkezik anyni tőkével h a végén fizessenek neki. Persze van az a bullshit h visszamondják az ügyfelek, de az ritka és szerződés írásval később behajtható.

Terézágyú 2017.12.20. 17:33:59

@Karipapa01:
Értsd már meg, hogy mi a bajom a pószter által leírt tahómagyar céggel, vazze!!!!!!

2017.12.20. 17:48:02

@Terézágyú: Szóval mégis kurvaország a Kurvaország, ahogy azt jól megmondta valaki (nem mintha bármi újat mondott volna számomra).

Egyébként mi is ismerős ajánlása alapján fogadtunk fel mestert járda és kerítés készítésre. Az elvégzett munka ugyan nem volt olcsó, sok idő meg kivett szabadság árán talán én is meg tudtam volna csinálni, de az elvégzett munka minősége magáért beszélt. Láttam az eszközöket, a segédjeit és a stílusát: tetszett. A majszter azt mondta nekem, hogy ő nem szokott visszajárni utólagos javításokra, ez nincs betervezve. Hát hozzánk se kellett... Munka közben nincs piálás, a segédeknek csak a cigi van megengedve (az sem sokszor). Eddig két munkát végzett el nálunk, de nyilván a harmadik is az övé lesz. Nincs hirdetve és nincs honlapja: annyi munkája van, hogy ez szükségtelen: egyszerűen sorban kell állni érte.
Előtte az internetről akartunk szakit felfogadni, de aki eljött felmérni, az olyan dolgokat mondott, hogy alapjáraton nem fogadtam el az árajánlatát. Mert aki nem tud ilyent küldeni nekem egy e-mail formájában, az eleve ki van zárva, hogy megrendelést kap tőlem.

Karipapa01 2017.12.20. 17:59:13

@FDToth: "Aki előleget kér, az komolytalan, azzal sosem szabad dolgozni, soha! "

Ez így nem igaz! Az én barátom mindig kér előleget, mert már számtalan esetben előfordult, hogy felkészült a munkára, összevásárolt minden limlomot amit később nem tudott értékesíteni, amikor a megrendelője az utolsó pillanatban meggondolta magát. A vállalkozónak is szüksége van a biztonságra.

Karipapa01 2017.12.20. 18:00:50

@Terézágyú: Értem én Vazze!!! De igen sok nem tahó magyar cég is működik az országban.

Istvan Szotyola 2017.12.20. 18:29:34

@Kopasz Szuzukis: Akkor, ezeknél az áraknál maradva, marad 45 e Ft 2 darab konyhabútor elemre.

Aham.

Ebből vmi nagyon szar jön ki, vagy az sem.

Bilok 2017.12.20. 18:54:02

A vállalkozó sz.rjon sünt, tiszta sor. DE! Ahol az ilyen zseni poszterek elbukják az együttérzésemet: "többdiplomás nőként tudom, hogy mit rendeltem". Mi köze a történethez annak, hány diplomád van? Ki a fszt érdekel? Miért kell kényszeresen bizonygatni, hogy te (ti) mennyivel fölötte állsz (álltok) a másik félnél? Nyilván egy egydiplomás (vagy neadjisten egy érettségizett félállat) nem tudja megjegyezni milyen színt választott...

Karipapa01 2017.12.20. 19:10:24

@Bilok: Sőt! Nagyon égő! Ugyanis "többdiplomás nőként" tudnia kellett volna, hogy olcsó húsnak híg a leve! Ő nem a faluvégi TSZ-nyugdíjas Marika néni. Ha a cégünk kooperációs részlegénél ilyen ember dolgozna, már hirdetve lenne az állása. Imádkozzon, hogy a főnöke ne olvassa a posztot...

bozsibozsi 2017.12.20. 19:14:00

@Istvan Szotyola:
Pontosan!
Igazad van.

Számolni nem szoktak az emberek, de jót lehet fröcsögni...
2 db ajtólap legyártása tokkal minimum 25 munkaóra. Ez kisipari gyártásra vonatkozik.
És nincs benne a beszerelés ideje!
Ez bérrel számolva 25.000 ft (1000ft os órabérrel, ami valljuk be nem egy csúcsbér....)
Ez 220.000ft bruttó bér/hónap ami a szuperbruttóban 296.400 ft.
Ezt osztom 160 órával: 296.400/160=1.852ft/óra.

Tehát csak az ajtó legyártásának a bérköltsége: 46.000 ft!!!
2 db ajtónál: 92.000ft
Ami nem a két ajtó ára, hanem csak és kizárólag a belefektetett munkabér ára!!!
Erre jón a felhasznált anyag: 1 db zár 3.000 ft, 1 db kilincs+címke 2.000 ft, 3 db normál minőségű pánt 3.000 ft, 1 db küszöb ár felületkezelve réz koptatócsíkokkal cca 10.000 ft
Ez 18.000 ft eddig.
Ehhez hozzájön a minőségi faanyag ára: cca 20.000 ft.
Na hogy is néz ki?
46.000+18.000+20.000=84.000/db X 2 =168.000 ft

Ebben nincs benne a beszerelés ára!

Hol is van a beszerelés (2 db-nál minimum 20.000 ft de inkább 30.000 ha már számoljuk az adókat is..)
Na és hol is van a 2 db konyhai kisbútor ára???

Szóval ennyi pénzből ez csak is ilyen véget érhet, ott ahol mind két oldalon dilettánsok állnak...

Olcsításból egyetlen megoldás jöhet szóba. Ez pedig a bolti ajtó.
Ennek alapára minimális minőséget feltételezve 30.000 ft Br. De ebben nincs sem küszöb!! Sem pedig kilics + címke, sem pedig minőségi pánt.

bozsibozsi 2017.12.20. 19:15:49

@bozsibozsi: Bocsi az első sorokban hiba van!

1 db ajtó legyártása 25 munkaóra nem 2 db-é!!!

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.12.20. 19:29:44

Ezt a név nélkül, totál feleslegesen a jogszabályokat oldalszámra beidézgető, az irreleváns információk hadával a NEM JOGÁSZ fogyasztót megzavaró, kellemetlenül, hivataloskodva, fontoskodva és TEGEZŐDVE írogató - a minisztérium és a korábbi NFH által felsőbb utasításra életre hívott és a bizonyos elvtársak haveri köreiből összebrancsolt' - "Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodát" valaki nem rúgná már végbe jó alaposan valagba, hogy legalább egy érvényes impresszumot tegyenek ki magukról, ha már a társulat "név-logója" is kimásolhatatlan?!

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.12.20. 19:33:02

@Bilok: egyébként egyetértenék, de ha a kontextust megnézed, a csajt mint nőt basztatták, leszarozták (szövegesen és tettleg is), én ehhez képest érzem majdnem inkább mentegetőzésnek ezt az utalást tőle..

Mottóm: több és még több empátiát kérek, és több és még több megbecsülést: mindenkitől - mindenki felé !

MRP

2017.12.20. 19:38:52

@bozsibozsi: ki a francot érdekel mennyi legyártani, meg mennyi sebtapaszt használt el gyalulás közben az asztalos. Nem dolga a megrendelőnek utánaszámolni.
Kérsz egy ajánlatot, amiben benne kell lennie mindennek. Ha a vevőnek nem tetszik, nem fogadja el, nem lesz új ajtó, azt kész. Azzal takarózni, mert hogy SZERINTED olcsón vállalta, és ezért bónuszként szétcseszheti a lakást teljesítés nélkül, ez vicc.
Szerintem az ajtó nem volt egyedi, hisz fentebb írták, panelba ment, tehát megvették a legolcsóbb praktikeres-obis-tescos ajtót, és azt vitték. Jó eséllyel emiatt lett barna a fehérből, épp ez volt az olcsóbb.

fénycsepp 2017.12.20. 19:47:20

Az anyuka (kisbetűvel!!!) nem vette észre, hogy eltérő színűek az ajtók es a felületek? Egyébként az ár tényleg gyanúsan alacsony volt.

Istvan Szotyola 2017.12.20. 20:39:13

@bozsibozsi: köszönöm, nekem ezt nem volt kedvem kiszámolni, én 70-80-ra saccoltam egy ajtót, beszereléssel.

Istvan Szotyola 2017.12.20. 20:42:37

@okostojas007: Ezt senki sem mondta. De ha irreális áron vállalnak el egy munkát, 50% előleggel, gyanakodni kezd az ember. Ez már csak ilyen. Jó munkát attól várhatsz el, aki megszámolja az árát.

2017.12.20. 20:52:58

@Istvan Szotyola: ok, de nekem fogalmam sincs, mennyi az irreális. Nem vagyok asztalos, nem tudom neki mennyi munkája és anyagköltsége van. Nem tudom mennyi a fenyőléc vagy épp a furnér ára, és nem is kell tudnom. Mókás lenne, ha nekem kéne minden szaki minden munkafolyamatának árát előzetesen meghatározni, utánanézni, hogy most az excenter csiszolópapír ára emelkedett, ezért 5000-rel több lesz. Nem vagyok se asztalos, se kőműves, se jogász, ezért megy az ember szakihoz, kér egy ajánlatot, és ha az belefér a keretbe, akkor kifizeti. Az 50% előleg az kicsit soknak tűnik, de minimálisat szerintem kérhet, hisz ha legyárt egy ajtót, és a vevő meg kitalálja, hogy mégse kell, akkor legalább az anyagköltség részben fedezve lesz. Persze mindezt úgy, hogy átvételi a pénzről, és írásba foglalva, mi a feladat, nehogy a fehérből barna legyen pár nap múlva.

zuulululu 2017.12.20. 21:29:49

Na ez homár!!!!
:D
Amugu panelra nem erdemes pénzt költeni...

Istvan Szotyola 2017.12.20. 21:33:05

@okostojas007: komolyabb beruházás előtt már csak a képbe kerülés miatt is körbenézel, kérsz néhány ajánlatot innen-onnan. Meg Pl megnézed, mennyi egy ajtó az OBI-ban, vagy egy konyhai pult-elem az IKEA-ban. Ugyanannyira elvetendő a gyanúsan alacsony ajánlat, mint a túl magas. Sajnos, nem olyan világot élünk, hogy ártatlan bociszemekkel hiszünk mindenkinek, főleg nem a magyar szakik körében, mert a helyzet úgy ahogy van, kész katasztrófa. Sokszor azt érzed a pénzedért, hogy szívességet tesz kijönni és akkor is igyekszik a legegyszerűbb módon összecsapni. Az ismerettségek felbecsülhetetlenek: két éve költöztem új környezetbe, senkit sem ismertem, nálam mester még CSAK úgy járt, hogy ajánlották. Budapest vonzáskörzetében élek, kerti locsoló-rendszer beszerelését Szolnokról intéztem, festést Miskolcról; sorolhatnám. Sokszor 30%-kal olcsóbb ismerőst hívni ún. vidékről, utazási költséget térítve, mint Pestről.

Észnél kell lenni.

KaTe 2017.12.20. 22:11:38

Ebből a posztból is csak azt tudom leszűrni, hogy az, hogy valakinek több diplomája van még nem jelenti azt, hogy érvényesülni tud a való életben, mert lehet, hogy elméletből nagyon penge, de itt nagyjából ki is merül a többdiplomás előny.

Merthogy:
1.) Ne bízza már rá másra egy ilyen munka felügyeletét
2.) Előleget csak elismervény ellenében ad különben mehet a fenébe a kivitelező
3.) Ha szétcseszték a lakást és van egy következő megbeszélt időpont, akkor minimum kettő férfiismerősével várja a kivitelezőt, hogy legyenek tanuk
4.) Ha nem érzi magát biztonságban, ne (csak) a hangrögzítőt nyomkodja a telefonján, hanem hívjon rendőrt
5.) Kimaradt a sztoriból a cég neve, így az egész történet pont nem ér semmit

KaTe 2017.12.20. 22:23:28

@FDToth: Azért az egy elég meredek kijelentés, hogy az a cég amelyik előleget kér tuti megbízhatatlan, kerülendő stb.

Inkább csak arról van szó, hogy ez egyfajta biztosíték, hogy az ügyfél valóban szándékozik is kifizetni és időközben nem fogja visszamondani a rendelést vagy épp megvenni mástól. Amúgy, szerinted az nem kerül pénzbe, hogy a tartozást behajtsd valakin? Csak úgy elbattyogsz a bíróságra és máris ott terem a kezedben a lóvé? Szerinted ha összejön havonta csak 2-3 olyan ügyfél, aki nem fizeti ki a megrendelt terméket / munkát, akkor majd a cég felvesz egy külön alkalmazottat, aki majd a bíróságra járkál be minden munkanap?

fakkjú 2017.12.20. 22:38:56

kapott számlát?nem
akkor semmit nem tehet,max megbaszatja magát hátha a szakinak van igaza...kitudja

GhostBusters 2017.12.21. 00:15:03

A több diplomával nem jár együtt az, hogy valaki csak átvételi elismervény ellenében ad át előleget?

2017.12.21. 01:12:51

@Istvan Szotyola: hát.. nekem valahogy 2 ajtó berakása nem tűnik gigaprojectnek. (ok, mi házon belül oldunk meg sok mindent, vagy olyan ismerőssel, aki tudja mit csinál). Szerintem a hiba nem az árazás. Ha felhívsz egy szakit, és tetszik az ár, ilyen apróság miatt felesleges körbetúrázni. Amit te írsz, az az, hogy vegyen ki 1 hét szabit, menjen el az összes barkácsboltba, és hívjon be vagy 5 idegen brigádot, akik méricskélnek, és mondanak valamit. Ha jól keres, akkor már elment az 1 héttel a komplett beruházás ára, és még egy szöget se vertek be. Ami tényleg hiba volt, hogy sajnos kell egy olyan embert a "mester" mellé tenni, aki kicsit is ért ahhoz amit lát (pl hogy az asztalos segéd ne egy 40-es szalagcsiszolóval csiszolja hullámosra az ajtó alját a nappali közepén). Nameg azért ha külön szerződést nem is kötnek, egy sajtpapírra csak fel kéne írnia valakinek, hogy ki mit rendelt. Volt ezzel az esettel hiba bőven, sajnos megint ott tartunk, hogy nagyon veszélyes bármilyen szakit behívni az "utcáról", mert jó eséllyel átverés lesz. (hisz az ügyesebbje sokszor már kint húzza az igát).

Jossarian 2017.12.21. 01:26:54

Az osszes valamirevalo, normalis embert eluldoztetek az orszagbol, nektek mar csak a proli melosok maradtak. Magyarul a hulyek. Mindenki azt kapja amit megerdemel. A levelironak meg tenyleg jol jonne egy dugas :), akkor nem erdekelne milyen szinu a konyhaszekrenye es meg az ajtoit is lefestene valaki... :)

Jossarian 2017.12.21. 01:29:58

@borso: ezek mar reg visszamentek Ausztriabol, ott nem kell a selejt

Jossarian 2017.12.21. 01:38:02

@Istvan Szotyola: de igen, te tularazott igenytelen paraszt! Raadasul Europa egyik legdragabb orszagaban. Szamlaval. Osztod az eszt tudatlanul es nem veszed eszre, hogy minden nap atbasznak, nem-e vagy balkani? :)

Jossarian 2017.12.21. 01:42:40

@bozsibozsi: na igy szamolnak a hulyek :) 2 ajtolap tokkal 25 ora... ertem. Te soha ne vallalkozz, vagy ha megis, akkor csakis a balkanon

Terézágyú 2017.12.21. 08:01:51

@KaTe:
"Ebből a posztból is csak azt tudom leszűrni, hogy az, hogy valakinek több diplomája van még nem jelenti azt, hogy érvényesülni tud a való életben ...
3.) Ha szétcseszték a lakást és van egy következő megbeszélt időpont, akkor minimum kettő férfiismerősével várja a kivitelezőt, hogy legyenek tanuk"

Kedves magyar nők! ne diplomát szerezzetek magatoknak, hanem minimum kettő férfiismerőst!!!!!

Terézágyú 2017.12.21. 08:03:14

@Jossarian:
"Mindenki azt kapja amit megerdemel. A levelironak meg tenyleg jol jonne egy dugas :)"

Neked meg az jönne jól, ha magáévá tenne egy migránscsapat, vagy egy cigánycsapat, vagy egy orvánviktor csapat.

Terézágyú 2017.12.21. 08:06:06

@Karipapa01:
"De igen sok nem tahó magyar cég is működik az országban. "

Ja, hogy te is egy magyar cég vagy???? Azért szidod inkább a pósztert, az ügyfelet???

Akkor mégis csak tahómagyar cég vagy.

Praedikator 2017.12.21. 08:19:47

"Miért nem hívta a másik számomat?" Az egyik fél többdiplomás sumák, a másik meg "szakember" sumák....De elképzelem, hogy Jóska hívja az ajtó elől (kocsmából), Ritát az 5. telefonszámán, eközben Rita otthon (diszkóban) várja, hogy megcsörrenjen a 6. telefonszáma....:D Majd jóska kortyint egyet a serből, Rita meg ma is vár, ha meg nem csinálták az ajtót. :D

Praedikator 2017.12.21. 08:27:41

@KaTe: Teljesen jogos a meglátása, ilyeténformán rosszindulatú pletyka is lehet.

Karipapa01 2017.12.21. 10:09:11

@Terézágyú: Csodálatos logikád van! Minek is keveredekveled vitába?? :D De annyit azért megsúgok, hogy ha megnézek egy filmet az nem jelenti azt, hogy filmszínész vagyok. Te nő vagy ugye? Szöke is?

KaTe 2017.12.21. 10:22:48

@Terézágyú: Ha az egyik számodra kizárja a másik meglétét, akkor komoly gondok vannak a fejecskédben.

.Manyecska 2017.12.21. 10:51:34

*hozom a popcornt várjatok *

.Manyecska 2017.12.21. 11:21:20

@GhostBusters: :))) hát,..én többdiplomás nő vagyok ezért nem olvasom max. a posztok elejét meg a végét, a többitől úgyis csak fel....az agyamat.. :DDD
előleget adtál puszira??? bakker ha én elviszem a bringám még ott is kérek nyilatkozatot a szervíztől hogy átvették.. pedig évek óta ismerem őket..

.Manyecska 2017.12.21. 11:42:02

@GhostBusters: már nem te.. és rövid í a hosszú í. :DD /szarviz/

lakit 2017.12.21. 12:34:21

@bozsibozsi: szó sincs egyedi ajtóról: "(még a felmérések során azt mondta, hogy kaphatók standard méretű ajtók a panelba)"

Jossarian 2017.12.21. 18:33:57

@Terézágyú: hozzad ki szolt, kiscsillag? te sem kaptad meg a napi adagot? :D

vomit 2017.12.21. 18:46:29

@KaTe:
V.ö ezzel:
(...) a professzor Bordeaux-ban kiszállt a Svéd Franklin Egyesület nagy aranyérmével és néhány szomorú meditációval a francia főiskolák felületes pedagógiai rendszerét illetőleg, amely a makao nevű tiltott szerencsejáték oktatását úgyszólván teljesen mellőzi a tantervből.
mek.oszk.hu/01000/01044/01044.htm

fakkjú 2017.12.21. 22:37:06

szerviz
mielőtt majmász megfenyít!

Xezs6 2017.12.22. 13:43:54

Simán elhiszem, hogy létezik ilyen prosztó "szakember" de a poszter tényleg nem egy észlény meg az anyja se. Kezdésnek ott van a számla esete: ha már számlát nem is adnak, legalább egy átvételi elismervényt kellett volna kérni. Ha azt se ad akkor meg nem kell szóbaállni vele, mert egy elismervény a minimum. Az édesanyja meg miért hagyta hogy szétcsesszék a falat? Ezt a kókányolást amit itt leír a poszter épeszű ember nem nézi végig hanem elzavarja az ilyen barmokat a fenébe.

Xezs6 2017.12.22. 13:53:19

@Bilok: Tegyük még azt is hozzá, hogy aki járt főiskolára/egyetemre az tudja csak igazán, hogy milyen félmajmok kapnak diplomát sokszor. Részemről siralmasnak találtam a diákság összetételét. Volt olyan, aki még negyedévesként is képtelen volt egyedül kitölteni egy nyamvadt beiratkozási lapot és tőlem kérdezte hogy melyik mezőbe mit kell írni. Volt olyan, aki egy egyértelmű leírást nem volt képes követni, amit a Tesco adott neki az ott vásárolt számítógépéhez. Sorolhatnám még, de minek.
süti beállítások módosítása