Hogy mik vannak! A Media Markt gyakorlatilag zsarolja szegény Tamást a csomagjával! Csak akkor akarják neki kiszállítani, ha visszajuttat nekik egy laptopot. Ami nincs nála. Nem is volt. Csak ezt nem tudja bizonyítani. Mondjuk a Media Markt se az ellenkezőjét.
Sziasztok!
Legújabb ügyem a Media Markttal kapcsolatos kis incidens. Pont ma egy hónapja (11.02.) leadtam a rendelést 3 termékre, amit ajándékkártyával kifizettem. Egy hétre rá (11.09.) megkaptam az elektronikus számlát, még egy napra rá pedig tájékoztatást kaptam emailben arról hogy feladták a csomagot postán. A várható kiszállítást ekkor 1-3 napon belülre ígérték. A nyomkövető kód amit adtak a szokásos 13 karakter helyett 20 lett és így a posta oldalán nem is sikerült nyomonkövetni a helyzetét a csomagomnak, de ekkor még nem idegeskedtem emiatt. Egy héttel később (11.17.) emailben megköszönték hogy náluk vásároltam, és kértek hogy értékeljem a terméket. Itt már kezdett furcsa lenni az ügy, de arra gondoltam hogy esetleg a posta elkavarta egy kicsit és emiatt csúszni fog a kézbesítés.
Eltelt még egy hét (11.24.) mire úgy döntöttem hogy mostmár felhívom őket hogy mi a helyzet. Első körben nem tudták ők sem, egy későbbi visszahívás után közölték velem hogy véletlen két csomagot összecseréltek és hozzám egy laptopot küldtek el. Érdeklődtek hogy megkaptam-e, a nemleges válasz után azért biztosra mentek és még vagy kétszer megkérdezték. Tényleg nem tudtam semmit a laptopról. A csomagom viszont mint kiderült náluk volt megint és megígérték hogy eljuttatják hozzám. Emellett kértek ha megkapnám a laptopot, akkor vegyem át és küldjem el az ügyfélszolgálatra postán. Ebben maradtunk végül.
Ma az egy hónapos kapcsolatunk emlékére felhívtak délelőtt az ügyfélszolgálattól. Közölték hogy úgy tudják a laptop nálam van és kérdezték hogy mi a helyzet vele, visszaküldtem-e már. Én viszont azóta sem tudok a laptopról semmit, bár arra kíváncsi lennék hogy honnan veszik azt hogy nálam van. Még az első alkalomnál direkt megkérdeztem hogy nem-e kéne aláírni egy átvételi elismervényt amikor átveszem a laptopot. Természetesen igen, így még jobban furcsállom hogy honnan veszik hogy nálam van az elismervény hiányában. Aztán érdeklődtem én hogy mi a helyzet az én csomagommal. Közölték hogy addig nem küldik el, amíg nincs meg a laptop. Na itt lett elegem. Most kutatom hogy milyen lehetőségeim, szívesen vennék erre vonatkozóan ötleteket.
Köszönettel,
Tamás
Kedves Homár Olvasó!
Az adott termék interneten történő megrendelésével és annak elfogadásával a felek között adásvételi szerződés jött létre, amelynek során az eladó követelheti a vételárat, a vevő pedig a termék leszállítását.
Ha a fogyasztó a megrendelés során helyes szállítási, számlázási adatokat adott meg, akkor a csomag esetleges téves kézbesítése a vevőtől független körülmény. Az eladó ezt meghaladóan nem teheti függővé a termék leszállítását egy esetleges másik, tévesen kézbesített csomag megérkezésétől sem.
Fentiek alapján a vállalkozás részére javasolható egy írásbeli panasz és a megkötött szerződés teljesítésére vonatkozó felszólítás benyújtása megfelelő határidő tűzésével. E mellett a fogyasztó számára nyitva áll a szerződéstől indokolás nélkül történő elállás joga, amelynek alapján a már kifizetett vételár/ajándékkártya visszakövetelésére nyílik meg a lehetőség.
Természetesen, ha a laptop időközben valóban megérkezne, akkor a fogyasztó választhat, hogy téves kézbesítés miatt az átvételt megtagadja vagy ha már átvette, akkor azt az eladónak visszajuttatja.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
UPDATE
Elképesztően csudás dolog történt! Jelentkezett nálunk egy olvasónk, méghozzá egy olyan levéllel, ami akár hirtelen helyre is pöccintheti a kizökkent világegyetemet. Mindenesetre Tamást és Sz-t összekötöttük, és izgatottan várjuk a folytatást!
Kedves Homár!
Ha van rá lehetőség, összekötnének Tamással akinek csomagját túszul ejtette a Media Markt? Gyanús az időpontok alapján hogy novemberben én kaptam meg az Ő csomagját és ezek szerint cserébe nem kapta meg a laptopomat amiért én egy hónapig harcoltam :) Hátha valahogy tudok segíteni neki. Az email címemet nyugodtan átküldhetik neki :)
Köszi előre is!
Sz.
Monsta 2018.01.05. 12:36:22
Monsta 2018.01.05. 12:44:00
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.05. 12:48:37
Darth Revan 2018.01.05. 12:50:53
Nouby 2018.01.05. 14:09:38
Im just here for the comments 2018.01.05. 14:16:36
Bekamuzta a kézbesítő, hogy leadta a laptopot Tamásnál, vagy hogy jött ez ki az MM-nél?
Mondjuk a levél megírása óta eltelt egy hónap, kíváncsi vagyok, mi történt azóta.
balage28 2018.01.05. 19:29:45
incognito ergo sum 2018.01.05. 20:38:52
Duplaxiii 2018.01.05. 21:13:20
Szerintem egyszerűen szarki kell az egészre és elvinni perre.
Gond nélkül ingyen kapod a rendelt terméket, hiszen a MM alapból jogsértően járt el, vagy nem éri meg neki a per vagy a megítált kártérítés bőven fedezi a rendel cucc árát.
Ugye a hozzáértő is írta, a szerződésen - ha arra külön pont nem utal - nem összecvonahtóak, azaz akkor sem tartahtó vissza a rendelt dolog, ha tényleg nála lenne a laptop.
És ahogy olvasom, ez egy előre fizetett szállítás, azaz már közelít a lopás és a zsarolás területéhez is, ami elég komoly büntetőtétel és 100% ban nyerhető.
kolompa lole 1111 2018.01.06. 03:15:18
sure_shot 2018.01.06. 10:08:08
Bobby Newmark 2018.01.06. 13:56:00
Csak mert a MediaMarkt az arra van, hogy felemeld a segged, odamenj, és azonnal hozzájuss a műszaki cikkhez. Ha már neten rendel az ember, nagyjából bárhol máshol 20%-kal olcsóbb minden, iszonyat felárral dolgozik a MM.
CCnick 2018.01.06. 18:48:25
Secnir 2018.01.06. 19:08:44
;)
CCnick 2018.01.06. 20:04:06
Bobby Newmark 2018.01.07. 00:56:57
MMet egyébként arra használom, hogy végtelenítsem a fülhallgatómat. Veszek egyet, adnak rá két év garanciát, és szinte tuti, hogy max egy éven belül, de általában fél év alatt megtörik valahol a picsába. Akkor visszaviszem, és hozok helyette egy ugyanolyan újat. Tudom, hogy ez kibaszás a gyártóval, de nem vagyok Terézanya, hogy olyan kurvára foglalkozzak a cégek lelkivilágával meg profitjával.
CCnick 2018.01.07. 19:59:22
VisionX 2018.01.08. 08:56:04
Egyébként a sztori vége az lett hogy kb egy tucat telefonálás után (minden nap hívtam őket a végén) közölték hogy nem tudják hol a csomagom, így elküldik megint. Aztán kiderült hogy az egyik áru amit rendeltem az már nincs is raktáron. Itt közöltem vele hogy akkor inkább utalják vissza a pénzt, amit bár az ajándékkártyára nem lehetett, de a bankszámlára elutalták. Kb két héttel és pár telefonálással később. Aztán egy konkurens áruháznál olcsóbban megvettük ami kellett. :)
Jessybátsi 2018.01.08. 12:37:26
Jessybátsi 2018.01.08. 12:38:55
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.01.08. 20:05:58
Sluck Ödön 2018.01.09. 12:59:38
KaTe 2018.01.09. 14:02:09
Ez így ebben a formában egyszerű hibás teljesítés. Írásban fel kell szólítani a céget, hogy elállsz a vásárlástól. Ezzel párhuzamosan a media markt felettes szervénél bejelenteni az esetet, hogy vizsgálják ki és büntessék meg a céget.
Csodálkozom amúgy, hogy a posztoló van annyira vajszívű, hogy képes 30 napig várni a media markt válaszára.
"Egy héttel később (11.17.) emailben megköszönték hogy náluk vásároltam, és kértek hogy értékeljem a terméket."
- én itt hívtam volna fel őket és amennyiben az ügyintéző ilyen moslékot ad elő nekem, felszólítom, hogy pontosan 3 munkanapot adok arra, hogy a rendelést teljesítsék vagy a vételárat visszautalják a számlámra. Ha 3 munkanapon belül nincs a termék nálam, vagy a pénz a számlámon, írásban elállok a vásárlástól. Amennyiben az elállást követő 14 napon belül nincs a pénz a számlámon, mehet a bejelentés a felettes szerveknél, illetve békéltető testület, bíróság, stb. Ezen mit kell 30 napokat várni?
Jessybátsi 2018.01.09. 14:15:04
Bobby Newmark 2018.01.15. 22:16:05
Vagy a másik, ha kézbe akarok venni valamit, ami kell. Fényképezőgépet is megtapiztam MMben, aztán megvettem 20%kal olcsóbban márkaboltban, miután kiderült, hogy fizikailag is rendben lesz az igényeimhez, nem csak technikailag.