Tékozló Homár

Az esti tagozatos diák nem diák?

2018.03.14. 12:22 | Homár Hilda | 84 komment

specimen.jpgEgy diákigazolvánnyal a diákok és családjuk nagy örömére számos kedvezmény jár. Valószínűleg ezek közül az utazási kedvezmény a leggyakrabban igénybevett lehetőség, de diákként múzeumokba, mozikba, koncertekre is olcsóbban járhatunk, sőt, a biztosításoktól a hajvágásig terjedő skálán egy csomó szolgáltatáshoz juthatunk kedvezményes áron. Péter a harkányi gyógyfördőbe próbált bejutni estit diákként, aztán tessék, itt kötött ki.

Az ESTI tagozatos diák nem diák?

Tisztelt Homár!

Egyenértékű-e a nappali és az esti tagozatos diákigazolvány? A kormányrendelet szerint igen, bizonyos cégek szerint nem.

A mai napon (2018.02.09.) úgy gondoltam, hogy - helyi lakosként - meglátogatom a méltán(?) híres harkányi gyógyfürdőt, egy kis kikapcsolódás céljából. Mivel 40-en túl vagyok, még az a kósza gondolat is felmerült bennem, hogy esetleg a gyógyvíznek még valami áldásos hatását is érezni fogom néhány nap múlva a közérzetemen.

A történet lényeges pontja, hogy szeptember óta iskolába járok, és mint minden rendes hallgató, rendelkezem ÉRVÉNYES diákigazolvánnyal. Ugye a hallgatói jogviszony nincs életkorhoz kötve, az ember bármikor adhatja tanulásra a fejét. Rendes, iskolarendszerű képzésre járok, ESTI tagozaton, ahogy azt az iskola előírta.

A harkányi gyógyfürdő azonban úgy gondolta, hogy egy diák csak nappali tagozatos lehet. Konkrétan megtagadták a kedvezményes diákjegy kiszolgáltatását, arra hivatkozva, hogy márpedig náluk csak 14 év feletti, nappali tagozatos diákok válthatnak diákjegyet, és ők ezt a honlapjukon is feltünették!

Kérdezem én, hogy egy cég belső szabályzata felülírhat egy kormányrendeletet, ami a diákigazolvánnyal igénybe vehető kedvezményeket, és jogokat biztosítja?

Kivonat a 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendeletből:

14. § (1) A diákigazolvány típusai: nappali, esti, levelező, távoktatásos és más sajátos diákigazolvány.
(2) A diákigazolványok típusait az igazolványon feltüntetett felirat különbözteti meg: a nappali oktatás és képzés munkarendje szerinti diákigazolványt „nappali”, az esti oktatás és képzés munkarendje szerinti diákigazolványt „esti”, a levelező oktatás és képzés munkarendje szerinti diákigazolványt „levelező”, a köznevelésben a más sajátos munkarend, valamint a felsőoktatásban a távoktatási munkarend szerinti diákigazolványt „távoktatás” felirat jelöli.
(3) A jogosult részére az oktatás és képzés munkarendjének megfelelő - a (2) bekezdésben meghatározott - diákigazolványt kell kiállítani, azzal, hogy az alapfokú művészetoktatási intézmény tanulója a levelező oktatás munkarendje szerinti oktatási igazolványra jogosult.

7. A diákigazolványhoz kapcsolódó jogok és kedvezmények

15. § (1) A diákigazolvány
a) a tanulói, hallgatói jogviszonynak a diákigazolványon jelölt oktatási intézménnyel való fennállását,
b) a jogszabályban meghatározott utazási, kulturális és egyéb kedvezmények igénybevételére való jogosultságot,
c) a tanulói, hallgatói jogviszony alapján jogszabály szerint járó térítésekre és juttatásokra való jogosultságot,
d) a diákigazolványhoz kapcsolódó, állam által nem garantált (kereskedelmi) kedvezményekre való jogosultságot,
e) a nemzetközi kedvezményekre való jogosultságot igazolja.

ÉN nem látom, hogy a rendelet különbséget tenne a nappali és az esti diákigazolvány között. Azt persze tudom, hogy a levelezős igazolvánnyal csökken a kezdvezmények köre pl. utazásnál, de az esti és a nappai igazolvány között semmilyen különbség sincs!

Természetesen nem a felnőtt jegy, és a diákjegy közötti árkülönbözet miatt ragadtam billentyűzetet, hanem az eljárás miatt, mert felháborítónak tartom a diák ás diák közötti ilyenforma megkülönböztetést, amire egyébként is úgy gondolom, hogy semmilyen jogszabály nem ad lehetőséget...

Ha úgy gondolod, tedd ki, mielőtt más is így jár...

Üdvözlettel:

Péter

Az ügyben kikértük tanácsadóink véleményét, amint megjön, frissítjük a posztot.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2018.03.14. 12:33:23

Benne van a törvényi szabályozásban, hogy a gyógyfürdőkbe, vagy bárhová a diákok kedvezményesen léphetnek be?...

Gondolom nem, ez csak a adott cég üzletpolitikája. Benne van az idézett szövegben is: "a diákigazolványhoz kapcsolódó, *****állam által nem garantált***** (kereskedelmi) kedvezményekre való jogosultságot".

Ez az üzletpolitikájuk.
A honlapjukon mellesleg tényleg ez van: "14 éves kortól, ha érvényes nappali tagozatos diákigazolvánnyal igazolni tudja a hallgatói jogviszony meglétét"

Sanda gyanu 2018.03.14. 12:50:33

@Terézágyú: Na jó, de ha a kisebb-nagyobb jeleket nézzük, akkor 14 éves korTÓL - na de hány éves korIG? Az nincs kiírva! Vagyis a jószágot simán be kellett volna engedni a gyógyfürdőbe.

Terézágyú 2018.03.14. 12:54:13

@Sanda gyanu:

beírom még egyszer a mondatot: ""14 éves kortól, ha érvényes nappali tagozatos diákigazolvánnyal igazolni tudja a hallgatói jogviszony meglétét""

Sanda gyanu 2018.03.14. 13:04:00

@Terézágyú: Jaaa, értem, arra gondolsz, hogy különítsük el egymástól azt a két dolgot, hogy kiknek jár a diákigazolvány (nappali ÉS esti tagozatosnak is), illetve hogy a fürdő kiknek ajánl fel diákkedvezményt (csak a nappali tagozatosoknak).

Terézágyú 2018.03.14. 13:06:58

@Sanda gyanu:

Ugye :)

Sőt ha nappalis, de 14 év alatti, akkor sem veheti igénybe ezt a kedvezményt - hanem egy másik szabály vonatkozik rá, merthogy 14 éven aluliak csak másképp vehetik igénybe a gógyifürdőt...

Tehát a szabály egyértelmű. Nyilván a kérdés az, hogy mondhatja-e egy cég, hogy csak nappalis diáknak ad kedvezményt...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.14. 13:18:15

@Terézágyú: ...aztán ha kiderül, hogy nem mondhatja, akkor a gyógyfürdő úgy határoz, hogy jó, akkor senkinek se lesz. Péter ekkor nyugodtan hátradőlt, hogy legalább a szomszéd tehene is megdöglött.

vanek ur 2018.03.14. 13:19:03

@Terézágyú: "Benne van a törvényi szabályozásban, hogy a gyógyfürdőkbe, vagy bárhová a diákok kedvezményesen léphetnek be?"
Ez itt a kérdés. Ha benne a van a jogszabályban, akkor az is ott van, hogy melyik típusra vonatkozik.
Ha nincs benne a jogszabályban, akkor a cég egyedi döntése, hogy melyik igazolványtípusra ad kedvezményt. A nappali és esti tagozaton tanulók között nagy különbség, hogy a nappalin tanulók többségének nincs önálló jövedelme, míg az estin tanulóknak van, így akár még érthető is a cég döntése, hogy csak a nappalis tanulónak ad kedvezményt.

Terézágyú 2018.03.14. 13:26:45

"Ha úgy gondolod, tedd ki, mielőtt más is így jár..."

... aki szintén nem olvassa el a kedvezményes jegyekről szóló oldalát a cégnek...

Tron65 2018.03.14. 13:34:37

Kedves Péter!

Kérlek olvasd el mégegyszer a fürdő szabályzatát és értelmezd!
NEM tesznek különbséget a diákigazolványok között.
Mindössze leírták érthetően magyarul, hogy kiknek adnak kedvezményt.

Sanda gyanu 2018.03.14. 13:39:06

@onlajnok: Na, álljunk csak meg egy polgári szóra! Péter nem azt akarta, hogy a szomszéd tehene SE tudjon bemenni kedvezménnyel a fürdőbe, hanem pont az ellenkezőjét! Hogy az ő tehene _IS_ bemehessen! A te állításod az nagyon csúsztatás!

Darth Revan 2018.03.14. 13:42:45

Kedves Peter,

hulye vagy.

Tisztelettel,

Darth Revan

Indoklas: a harkanyi gyogyfurdo altal nyujtott kedvezmeny nem jogszabalyon alapul, hanem kereskedelmi celu kedvezmeny. ergo, ha ok ugy dontottek, hogy csak a nappali tagozatos diakoknak nyujtanak kedvezmenyt, akkor vagdashatod a segged a foldhoz, akkor sem sertenek semmilyen torvenyt

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.14. 13:42:57

@Sanda gyanu: én sehol nem állítottam, hogy Péter ezzel ezt vagy azt akart elérni. Csak egy lehetséges kimenetelt vázoltam. De nyugodtan háborodj fel egy hozzászóláson, vagy ezen az egész nevetségesen pitiáner ügyön.

Sanda gyanu 2018.03.14. 13:49:14

@onlajnok: A hozzászólásodból áradó negatív energiákon kaptam fel a vizet! Mert abból a mondatból áradt a nagy, magyar nemzethalál, meg a pesszimizmus, meg a rosszindulat, meg a turáni átok. Meg a fokhagymás pálpusztai sajt szaga is.

Na jó, annyira nem háborodtam fel, mivel délután sörözni megyek, az majd lenyugtatja az idegeimet, meg a háborgó lelkemet.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.14. 13:51:25

@Sanda gyanu: hát de most mondd, hogy nincs realitása a dolognak? Jó persze próbáltam szarkasztikus lenni, nyilván az ég világon semmi nem fog változni az ügyben, csak itt pár ember jót nevet Péteren.

Igyál 1-2 sört a nevemben is.

Terézágyú 2018.03.14. 14:04:13

@Sanda gyanu:
"Mert abból a mondatból áradt a nagy, magyar nemzethalál, meg a pesszimizmus, meg a rosszindulat, meg a turáni átok."
.... mondja ezt az, akinek Sanda gaynu a neve :)

"Péter nem azt akarta, hogy a szomszéd tehene SE tudjon bemenni kedvezménnyel a fürdőbe, hanem pont az ellenkezőjét! Hogy az ő tehene _IS_ bemehessen!"

Persze.
"Ha más bemehet, akkor én is, énisénisénisÉNISÉNIS!!!!"

Pórnhab 2018.03.14. 14:16:50

Mellesleg ha 40 en felül lennék lesülne a pofámról a bőr h ilyen hülyeségen rugózzak...

Dezsike 2018.03.14. 14:27:21

Van olyan uszoda+strand, ahol diákjegy 21 éves korig jár, fölötte hiába van bármilyen diákigazolványod. Amúgy meg van különbség, pl. nappalis diákkal bárhova utazhatsz 50% kedvezménnyel, levelezőssel pedig csak a lakcímkártyán lévő település és az iskola települése között. Estis nem tudom milyen.

.Manyecska 2018.03.14. 14:44:46

Az esti tagozatos nem diák régen sem volt az...de lehet tévedek, én sem kaptam rá kedvezményeket csak nappalira!!

Tehetséges ugandai buzi 2018.03.14. 14:50:03

@.Manyecska: Én meg már láttam éjjeliőrt nappal meghalni.

:-D

.Manyecska 2018.03.14. 15:13:15

@Tehetséges ugandai buzi: jól van. szomszédom meg nem győzi számolni csak azt látja mennek el innen szerelők, üvegesek, bútorszállítók... már lemondóan sziával köszöntötte a bútorszállítókat.:DD cak azt látja hogy mennek kifelé innen:DD Nem értette reggel sem miért kell öleléssel /fürdőköpenyben/ búcsúzni egy szemmel láthatóan jáccósruhában lévő szerelőtől.:D ON

.Manyecska 2018.03.14. 15:26:33

@Tehetséges ugandai buzi: ha releváns akarok lenni tényleg van különbség, amúgy meg most kell márciusban érvényesíteni a matricákat..

Konyvtaroslany 2018.03.14. 16:18:12

@.Manyecska: Hááj Manyi! Aztán a szomszédod nem kérdezte meg gyanakvóan - a sok iparost hozzád járni látván - hogy ilyen sok minden romlik el magánál, szomszédasszony?

:-D

Im just here for the comments 2018.03.14. 16:20:12

@Dezsike: utazási szempontból egyenértékű a nappalis diákkal. Máshol nem nagyon fogadják el.
Azt még megértem, hogy valaki bepróbálkozik az estis diákjával, elvégre sose lehet tudni, hátha spórol néhány ezret, de hogy utána hisztizni és még homár posztot csinálni belőle...

ozur 2018.03.14. 16:21:25

Az hol van törvényben leírva, hogy a harkányi gyógyfürdő köteles diákkedvezményt adni? Ez nagyon hülye.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.03.14. 16:22:40

Meghalt Einstein. R.I.P.

Meghalt Hawking. R.I.P.

Én se érzem túl jól magam...

.Manyecska 2018.03.14. 16:32:45

@Konyvtaroslany: nem, az elsőt ismerik már pár éve::))a többi meg hab a tortán! :P

Konyvtaroslany 2018.03.14. 16:49:22

@.Manyecska: Mekkora poén lenne, ha fapofával odavetnéd a kiváncsiskodó szomszédasszonynak, hogy ha valami elromlik nála, esetleg takarítani, netántalán pókhálózni kéne, csak szóljon és átküldöd a mester urat hozzá.

:-D

ptspts 2018.03.14. 18:22:57

Olyan poszt is volt már, hogy ,,nem volt nálam a diákigazolványom, csak egy iskolalátogatási igazolás, és mégsem kaptam diákkedvezményt a moziban''.

Kíváncsiságból megnéztem a harkányi gyógyfürdő honlapján, hogy mire számíthat a vendég ebben az esetben:

> 14 éves kortól, ha érvényes nappali tagozatos diákigazolvánnyal igazolni tudja a hallgatói jogviszony meglétét,

(Nem jár neki a kedvezményes jegy.)

Én a pontos tájékoztatás híve vagyok, és emelem kalapom a harkányi gyógyfürdő honlapja előtt.

A posztoló tévesen feltételezi, hogy az estis és a nappalis diákoknak ugyanazok a kedvezmények járnak mindenhol (ezen belül a gyógyfürdőkben is), és az általa beidézett jogszabály sem írja ezt elő.

Én nem ítélem el a posztoló azon magatartását, hogy minden lehetséges kedvezményt igyekszik igénybe venni.

.Manyecska 2018.03.14. 18:45:44

@Konyvtaroslany: jah, az órabére egy közjegyzőének a másfélszerese pont!!! :D Nálam ingyen szerel mert 40+-os diák vagyok, levelezőn, nehogy már ne!!!! :P Már lassan fel lesz újítva a lakás,na. :P

.Manyecska 2018.03.14. 18:52:01

@Dezsike: pár múzeumban is!!! első szombaton meg ingyenes! Csak utána kell nézni, akit érdekel..:) MÁVnál is 23 év alatt 33°% kedvezmény hétfőtől péntekig.:)

cmx85s 2018.03.14. 21:26:22

Hát, egy estis diák azért más, mint a nappalis. Elmehet pl. dolgozni - jó, tudom, ezt sok nappalis is megteheti, akiknél nincs katalógus. Azon az egyetemen, ahova én jártam nappali tagozatra, még az előadásokon is volt katalógus - a tanár felolvasta a neveket, és jelentkezni kellett. Az előadás fele elment vele...
Plusz, asz estiseknél a követelmény sokkal alacsonyabb, mint nappalin, tehát van ideje dolgozni és fürdőbe menni :D

Navarone 2018.03.14. 22:30:35

Gondolom, az esti tagozatos nappal dolgozik, pénzt keres. Az egy másik dolog, hogy mellette tanul.
A nappalis diák is tud dolgozni, de mégsem ugyanaz a szituáció szerintem. Így inkább az esti tagozatosnak nem okozna gondot kifizetni a belépőt. Nyilván ez is egy indok, hogy miért a nappali tagozatos diákok kapnak kedvezményt. És nyilván nincs kormányrendelet arról, hogy esti tagozatos diákoknak kötelezően járna kedvezmény egy gyógyfürdőben.
A cég pedig szabadon eldöntheti, hogy kinek ad kedvezményt.

Snagal 2018.03.14. 23:38:25

Ez ugyan az a Péter aki Gyömrőre költözött?
Először a UPC most meg a fürdő... :)

Ahogy fentebb írták, a fürdő eldönti kinek ad kedvezményt, ők a nappalis diákokat választották, az ő dolguk. Tetszett volna 20-25 évvel ezelőtt fürdeni.

Orlay Soma 2018.03.15. 09:26:16

A Kormányrendelet nem kötelezi a cégeket arra, hogy adjanak kedvezményt, pláne nem bárkinek. Ez talán a vállalkozások reszortja, hogy eldöntik, kinek adnak.
Valamit nagyon benézett a koma, szerintem nem kellett volna ezt megírnia.

.Manyecska 2018.03.15. 10:16:56

Köszönjük a posztot. Ennek alapján mindenki eldöntheti hány lavórt visz magával a harkányi gyógyfürdőbe.

herk 2018.03.15. 10:32:34

@Darth Revan: "ergo, ha ok ugy dontottek, hogy csak a nappali tagozatos diakoknak nyujtanak kedvezmenyt, akkor vagdashatod a segged a foldhoz, akkor sem sertenek semmilyen torvenyt"
Ez biztos így van? Multkor is mekkora balhé volt, hogy a csajok ingyen mehettek be egy szórakozóhelyre, mig a srácoknak fizetni kellett.

.Manyecska 2018.03.15. 10:35:30

hehhhe a kisdiákom /fiam/ most!!! vette át a jogsiját ügyelet van a kormányablaknál.:)
Boldog ügyfél poszt. :P @herk: mindig lesz egy-két elégedetlen...most néztem a zászlófelvonást az első sorban egy feketeafriai nő feszített...:D

Pórnhab 2018.03.15. 11:30:55

@herk: hát azért nem ugyanaz...annak a lényege az volt h érdekes módon egy nő sem hivatkozott az egyenjogúságra amikor a neme miatt nem kellett fizetnie és egyszerűen férfimágnesnek használták őket...szegény gyereket meg mindenhol lebuzizták csak azért mert rámutatott a kettős mércére. ..ha egy "férfikocsmában"ezt fordítva csinálták volna biztos nagyon gyosan elnyomott nők tüntettek volna...

Darth Revan 2018.03.15. 11:39:00

@herk: nemi alapú megkülönböztetést az alkotmány tiltja.

Az esti tagozatos megkülönböztetést nem tiltja sem az alkotmány, sem egyéb törvény

.Manyecska 2018.03.15. 12:38:33

@Darth Revan: pláne hogy ez csak rendelet ergó jogszabálynak minősül. Nincs kőbe vésve mint egy törvény :P -mindjárt jönnek a jogászok. Tudtátok hogy a be2 károsultak összejövetelt rendeznek a szigeten??? ON -barátnőm indította el a fogyvéd lavinát a lyavaslatomra..

Gabriella Szász 2018.03.15. 13:02:59

A belepok altalaban a jovedelem nelkuli vagy kisjovedelmu emberek szamara kedvezmenyesek. Az estisek altalaban dolgozok es keresettel rendelkeznek. Ha az eloirasokat azok szelleme szerint ertelmezzuk, akkor metagadhato szerintem a kedvezmeny. Ismertem negyedik diplomajaert estin kuzdo szemelyt, kimondottan jo jovedelemmel es hatterrel, es engem bosszantott, hogy ugyanolyan kedvezmenyeket elvez, mint egy 15 eves gimnazista.

Visceroid 2018.03.15. 15:11:26

Milyen diák? Tessék dolgozni! Német Sziszka is megmondta!

vbn 2018.03.15. 19:52:10

Kedves Péter! Ha 40 múltál, akkor legközelebb gombold ki az ingedet és majd kapsz nyugdíjas jegyet! Ha a gatyádat is letolod, akkor meg rokkant-jegyet! :-)))

(ismered ezt a viccet, ugye?)

Deak991 2018.03.16. 04:53:02

Kedves Hozzászólók! Egyetértek azzal, hogy több kedvezményt kaphassanak a nappali hallgatók, tanulók, hisz hetük nagy részét valóban a tanulással töltik. De ha valaki kedvezményt ad valamire, azt a jogszabályok és törvények maximális betartása mellett tegye, vagyis a jogszabály, mégha nem is törvény erejű, igenis be kell tartania minden kereskedwlmi vagy nem kereskedelmi vállalatnak, tehát nem tehetnének különbséget nappali vagy esti diák között! Vagy van csak DIÁK kedvezmény, minden megkülönböztetés nélkül, vagy nincs. S bíróság előtt is bizony lehet jogszabályra hivatkozni, tehát, ezzel a cikkel egyet kell hogy értsek, pedig már nem vagyok diák.

.Manyecska 2018.03.16. 08:43:10

@Deak991: ezt a passzust hogy "be kell tartani" persze, a mávnak, állami szervezeteknek....de egy vélhetően magántulajdonban lévő fürdőnek miért kéne?? Megtehetné azt is: felnőtt, gyerek, azt csá!!! Akkor is vét a jogszabályok ellen????
Már csak azért sem nyerne pert a negyvenéves kisdiák mert szakadnának a röhögéstől a bírák.:DD

.Manyecska 2018.03.16. 08:50:58

@Deak991: bár, ha a fele önkormányzati tulajdonban van...max.szabálysértési eljárást indíthatnának..Péter jöhetne ide jó nagy árvíz lesz nemsokára most jöttek a csat.művektől a zsilipeket átállítani mert visszafolyna a kádba a víz fürdéskor kacsák is feljöttek már a parkba reggel beléjük botlottam :D ..Lesz itt éményfürdő pár hét múlva ha olvadás lesz:( :D

Bombaló 2018.03.16. 09:58:49

@Sanda gyanu: A csúsztatáshoz pár sor. Tudod az egyenlő elbírálás két oldalról is megközelíthető. Volt egyszer egy anya, aki arra panaszkodott, hogy a gyereke fázik a medencében, miközben a tájékoztató táblán felírt vízhőfok 32 volt. Szólt az úszómesternek, hogy valami nem stimmel, mert a víz biztos hidegebb, mint ami ki van írva és ő át van verve. Megmérték és valóban, csak 26 fokos volt a víz. Hoztak egy szivacsot, letörölték a táblát és ráírták, hogy 26°C...
Érted ugye?

Hilda kakilda 2018.03.16. 20:21:23

@Deak991: Es melyik jogszabaly irja ezt elo?

faszpinageci 2018.03.16. 23:00:44

Péterkém, tudod mit kell csinálni, ha negyvenévesen nem fogadják el a diákigazolványt a gyógyfüriben?

Ballag már a vén diák tovább, tovább!

CID 2018.03.17. 00:12:15

Azt lehet tudni, hogy Péter melyik oskolát akarja elvégezni az estin?

Praedikator 2018.03.17. 08:34:46

Diák és diák között is kéne különbséget tenni, mivel morbid, hogy aki huszonévesen a-szülei által- akár több tízmilliós sportautóval jár iskolába, az is ugyanazokat a jogokat élvezze, mint aki hátrányos körülmények között valóban "feltanulta" magát a főiskolához, egyetemhez és nem engedhet meg magának semmiféle egyéb szórakozást, anyagiak híján. Így az esti diák esete, aki "civilben" jól menő vállalkozó, ámde mindenhová diákkal jár, mert ugyebár diák...:D A jogosulatlanul használt "rokikártyák" után jöjjön a fiktív diákok ellenőrzése! Hajrá!

.Manyecska 2018.03.17. 08:43:01

@Brokkoládé: támogatnám!!! itt a sok a kis újgazdag k...ög én rohadt naranccsal dobálom-nyolc évig kosárlabdáztam- a kabriókat,stb. mert bömböltetni kell érted..:DD
az is hülye aki a gyereke segge alá kocsit rak assziszik tudnak vezetni hátnem.

.Manyecska 2018.03.17. 08:52:48

megkérgezzem a kalauzt? mindjárt indul a vonatom. Hogy kaphatok-e egy melegvizes lavórt, beöntést mint 40+ estis diák?? :DDD

Praedikator 2018.03.17. 11:35:57

@.Manyecska: Lehetne itt dobálózni korhadt naranccsal, száraz szegfűvel, és egyéb "eszközökkel". Bömböltesse felőlem...Csak otthon, erre kiépített pályán, egyéb szolidáris helyeken. Ne a "parasztokhoz" jöjjön le bömböltetni. Majd amíg ő madárcsicsergésre ébred, addig én meg a bömböltetésére...És az ezt történő szóvátétel után ne a: "Nekem jogaim vannak! "vagy a: " ..nyád...te ...csög!" Legyen a válasz. Majd a mindezekre történő atyai saller után, rögvest hatósági intézkedés kérése a joggal és pénzzel túltelített honfitársunktól! Tudatosítani kell(ene), hogy mi emberek közösségekben élünk, aki nem tud alkalmazkodni vagy nem akar, az menjen olyan helyre ahol egyedül élhet és teret engedhet közösségellenes hobbijának. :D ITt nem értem a kölcsönös rosszindulatúságon alapuló "minden vasárnap 5 kor flexelő és az egyetlen szög beverése után a TEK-et értesítő "jószomszédokra"".

Xezs7 2018.03.17. 19:22:58

Ennél már nincs lejjebb basszus. Mikor ment át ez a fogyasztóvédelmi blog szánalmas vergődés blogba?

.Manyecska 2018.03.18. 08:48:06

@Xezs7: amikor elkezdték a posztereket az anyjukba küldeni. Holott akkor voltak érdemi posztok. Hát akkor.

Taxomükke (UK) 2018.03.18. 11:33:08

@Darth Revan: A hulyet nagy H val-kelletett volna irnod.

A biztos utas 2018.03.18. 18:33:50

Kicsit olyan ez, mint amikor valaki kivalasztja, hogy csak a nappali diak a diak... mintha azt mondana, hogy csak 14 es 18 ev kozotti lanyok johetnek, az o diakigazolvanyukat elfogadjak, a fiuket meg a ferfiaket nem :D

.Manyecska 2018.03.19. 09:25:44

@.Manyecska: te sem Xezs7! vótál, tudhatod.@A biztos utas: ez pont olyan. Igen.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.19. 09:55:58

@A biztos utas: annyi különbséggel, hogy valakit a neme alapján nem lehet megkülönböztetni papíron. Aztán azt is megteszik egyébként, de ez más lapra tartozik. Az esti diák pedig eleve azért létezik, mert különbség van közte és a nappali diák között.

csomagos 2018.03.19. 13:02:01

Haldokló Homár.........

dr. Karap Gergő 2018.03.19. 16:06:32

@.Manyecska: izgalmas és frappáns lenne, ha így találnának párt néhányan, akiket a be2 palira vett... :)

.Manyecska 2018.03.19. 18:15:49

@köszönöm a kommentált: a halottakkal. jövő héten az asztráltestet vesszük. ha nem jönnék, elhagytam végleg.

A biztos utas 2018.03.19. 22:12:00

@onlajnok: Igen, sokan megtapasztaltak mar, milyen az, amikor valaki pultost keres, de nem akarja kiirni, hogy pultoslanyt, de vegul is az kell majd.... azert koszonjuk, hogy befaradt a ferfi is, neki is sok szerencset kivanunk, de most nem alkalmas, majd jelentkezunk :)

köszönöm a kommentált 2018.03.20. 10:09:04

@onlajnok: engem plasztikon különbösztetek meg!! ENSZ! Hülyevédelmi bíróságfennhatósságg! Alert! A személyim dísz kriminál!
@csomagos: az még csak hagyján, de mindezt mekkora pofázás kísérte a halált beállító részéről. Fondorlatosnak szánt módon illedelmes mederbe terelésnek állította be elcseszett akarnokságát, végtelen destruktivitását, csodálatos könyvtári és iskolapélda.

köszönöm a kommentált 2018.03.20. 10:13:39

@A biztos utas: ugyan. Hány csillió példa van napi szinten. A picsaenergia mindig több embertársat mozgat meg egységnyi tudás/produktum mellett.

Fausto(tm) 2018.03.20. 11:52:19

Itt még tart a hosszú hétvége?

metal · http://electric.blog.hu 2018.03.20. 12:24:00

Megint egy hülye! Ide már csak ilyenek írnak posztot?
"Kérdezem én, hogy egy cég belső szabályzata felülírhat egy kormányrendeletet, ami a diákigazolvánnyal igénybe vehető kedvezményeket, és jogokat biztosítja?"
Természetesen nem írhatja felül, de abban a korm. rendeletben ez van:
"d) a diákigazolványhoz kapcsolódó, állam által nem garantált (kereskedelmi) kedvezményekre való jogosultságot,"

Mit nem lehet azon érteni, hogy állam által nem garantált? Ezt azért már általános iskola 4. osztályában meg kellene érteni. A posztoló általános iskolába jár estin?

Kotit 2018.03.20. 12:47:43

@Snagal: "Ez ugyan az a Péter aki Gyömrőre költözött?"
Nagyon hülyének kell, ahhoz lenni, hogy Gyömrőről Harkányba menjen fürdeni...

Kotit 2018.03.20. 12:53:39

@ptspts: "Én a pontos tájékoztatás híve vagyok, és emelem kalapom a harkányi gyógyfürdő honlapja előtt."
Ez igaz lehet az árakra, de ha már úgy is nézegeted a honlapjukat, megmondanád, hogy hány gyerekcsúszda van a téli fürdőrészben?

Tudod Te azt jól! 2018.03.20. 14:57:12

Ez már a jövőhétvégi?
Vajon HHilda ezért pénzt is kap?
Ha igen, figyelmébe ajánlom a Dire Straits Money for nothing c számát. Hallgassa naphosszat!

szekertabor · provo.blog.hu 2018.03.20. 16:15:31

Kedves Péter, részedről ez bizony szövegértelmezési hibából adódó tévedés. A jó hír, hogy a diákigazolványokkal igénybe vehető kedvezmények kapcsán sok a félreértés, ezzel nem vagy egyedül.
A gyógyfürdő úgy döntött, hogy piaci megfontolásból (vagy az önkormányzattal kötött megállapodás alapján) engedményt biztosít a nappali tagozatos diákoknak (feltehetően azért, mert ezek általában eltartott diákok). Praktikus okból ezt a státust a diák a diákigazolványával igazolhatja. Nem törvényi előírás, hanem szuverén döntés, ráadásul egyértelműen kommunikálták, nem érdemes belekötni.

Xezs7 2018.03.20. 17:41:15

@.Manyecska: Igen, már ennyiszer vágott ki Hilda innen. De soha egy indoklás, meg soha egy végleges tiltás az email címemre, mindig csak a nicket. Mintha csak szopatásból csinálná. Ha valaki igazán ki akarna innen vágni, akkor kivágna email cím alapján, valószínűleg lusta lennék egy másikkal visszaregisztrálni. Vagy ennyire tufa a blogmotorhoz.

CID 2018.03.21. 08:30:51

Hát @Xezs7: , nem hiszem, hogy tufa a blogmotorhoz, engem már vágott ki mailcímestől ;)

köszönöm a kommentált 2018.03.21. 12:46:54

Nincs mozgás. Valami DarwinG-díjas eseményben nem akar kipusztulni eme geciHilda?

Sluck Ödön 2018.03.21. 16:02:46

@Tudod Te azt jól!: Na de mihez kezdjen a chicks for free résszel?

LKerekes 2018.03.22. 04:51:00

Ostoba álprobléma. A diák az aki "csak" tanul. A diáknak lehet a tanulói jogviszonya mellett egyéb jövedelme, de a munkavizsonnyal rendelkező és szabadidejében mellékesen valamit tanuló állampolgárnak az állammal ( és minden mással ) szemben nem tanulói jogviszony alapján létezik. Ha kap valami kedvezményt a kötelezőn ( pl. utazás ) kívül, azt köszönje meg, de ne legyen nagy pofája. nem beszélve arról, hogy a jogszabályok legtöbbje kihangsúlyozza a "nappali" tanulói jogviszonyt.

.Manyecska 2018.03.22. 10:56:35

@Xezs7: engem is. most azon filózom három szülinap lesz + húsvét , beigli-torta legyen??:D:P

Xezs7 2018.03.24. 13:44:51

@CID: Azzal vajon tisztában van, hogy ide már csak az őshomárosok kommentelnek? Ha minket kivág, nincs aki kommenteljen. Vagy ez a cél?
süti beállítások módosítása