Mit mást lehetne erre mondani: hajrá, Kitartó WizzAir utas!
Tisztelt Tékozló Homár!
Egy érdekes történetet szeretnék Önökkel megosztani, ami szerintem nemcsak velem fordulhatott elő, de én biztos, hogy végig is fogom vinni azt a megoldásig.
2017. februárjában az a gondolatom támadt, hogy feleségemmel elrepülünk Lisszabonba és hogy ezt pont a WizzAir légitársasággal tesszük majd meg. Korábban is sokat utaztam ezzel a légitársasággal és az volt a tapasztalatom, hogy amikor rendben mennek a dolgok, akkor megbízható a cég. Az utazás 2017 novemberében lett volna.
2017. szeptember 10-én értesítést kaptam a WizzAir-től, hogy megváltozott a járatunk menetrendje és amennyiben nem megfelelő az új menetrend, akkor kérhetjük egyik opcióként a menetjegyünk visszatérítését. Én ezt az opciót választottam. A menetjegyek ára 43 ezer forint volt. Két nappal ezután kaptunk egy e-mailt, amiben 3-7 napon belüli visszatérítést ígértek.
Gondolom, nem lövöm le a poént, de a pénzemet azóta sem kaptam vissza. Panaszt hivatalosan tettem a WizzAir honlapján is a saját formátumukat használva. Először 2018. január 10-én. Erre a levelemre január 22-én azt a választ kaptam, hogy visszautalták a menetjegyek árát. Az igazság ezzel szemben az, hogy ez nem történt meg. A WizzAir ezen levelére válaszoltam is. Ők azonban erre már nem reagáltak.
Ezután 2018. február 12-én ismét panaszt tettem a WizzAir saját formátumán. Erre a panaszra már semmilyen választ nem kaptam.
Ezután 2018. május 3-án ismét panaszt tettem a WizzAir saját formátumán. Erre a panaszra sem kaptam semmilyen választ.
Közben számtalanszor hívtam a WizzAir ügyfélszolgálatát, ahol véletlenszerűen a következő dolgokat állították:
1. állítás: Visszautalták a pénzt. Valóság: Nem kaptam meg.
2. állítás: Visszautalták volna a pénzt, de megváltozott a számlaszámom. Valóság: A számlaszámom nem változott meg. A bankkártyám megváltozott közben (ugyanannál a banknál), a bankom állítása szerint azonban ez nem befolyásolta volna a visszautalást. A bank tájékoztatása szerint visszautalási kísérlet sem történt.
3. állítás: Utánanéznek a helyzetnek és rendbeteszik. Valóság: Ez nem történt meg.2018. június 8-án az Európai Únió online vitarendezési fórumához fordultam. A WizzAir azonban elutasította (megtehette, mivel mindkét félnek bele kell egyeznie a vitarendezés ezen módjába) , hogy ezen a fórumon rendezzük a köztünk lévő vitát. Nekik nem lett volna érdekük, hogy rendezzük ezt a vitás kérdést? Úgy látszik nem...
Közben ismét beszéltem az ügyfélszolgálattal 2018. június közepén, ahol végre elismerték, hogy nem küldték vissza a pénzemet. Egyeztettük a bankszámlaszámomat, az IBAN kódomat és egyéb adataimat. Azt ígérték, hogy egy hónapon belül visszaküldik a pénzemet. Vajon miért nem lepődtem meg, hogy ez nem történt meg?
A mai napon (2018. augusztus 6-án) ismét írtam nekik egy panaszt a saját formátumukon, amiben augusztus 31-ig adtam haladékot a WizzAir-nek, hogy visszautalják a pénzemet. Ha ez nem történik meg, akkor szeptemberben bírósághoz fordulok az ügyemben.
Ennyit szerettem volna leírni erről a konkrét helyzetről. Nem tanácsot kérek, mivel meg tudom majd oldani a kialakult szituációt. Csak szerettem volna leírni egy nagyvállalat hozzáállását a saját ügyfeleihez.
A cégeknek is meg kell érteniük, hogy 2018-ban az Európai Únióban ez már nem megfelelő hozzáállás. Az ilyen magatartást a piac fogja büntetni, ahogyan azt teszi most Európa vezető diszkont légitársasága esetében (sztrájkok, járattörlések, munkaerőhiány, rossz média megjelenések, részvények árfolyamesése, stb.).
Az erkölcsi tanulság pedig szerintem leginkább az, hogy olyan nincs, hogy egy cég erkölcstelenül bánik az ügyfeleivel és inkorrekt a pénzügyeiben, de minden másban tökéletesen megbízható. Az én véleményem szerint mivel egy vállalat is egy koherens egész, ezért ha egy cég elkezd így viselkedni az ügyfeleivel, akkor ez később hatással lesz a munkavállalóira is, majd előbb-utóbb a technológiai helyzetére is kihat. Az ilyen esetek nem maradnak izoláltak és előbb-utóbb a morál leromlása más területeken is problémákat, neadj'isten katasztrófákat okozhat.
Biztos vagyok benne, hogy a WizzAir is be fogja látni ezt hamarosan vagy a piac fogja beláttatni vele.
Üdvözlettel:
Kitartó WizzAir utas
Biyadhoo 2018.08.14. 10:37:57
hir6kommentár 2018.08.14. 10:41:02
borso 2018.08.14. 10:41:27
McZozo 2018.08.14. 11:11:18
Darth Revan 2018.08.14. 11:29:56
www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php
Darth Revan 2018.08.14. 11:31:40
Wizz Air Hungary Ltd.
Laurus Offices | Kőér street 2/A | Building B | H-1103 | Budapest, Hungary
borso 2018.08.14. 13:24:58
Nick-son 2018.08.14. 13:31:59
A cégek meg olyanok mint az emberek. Mitől lenne megbízható? Az egyik ember nem foglalkozik a másik bajával, hát a társaságba tömörülő emberek se foglalkoznak a másik bánatával. Legfeljebb igyekeznek azt a benyomást tenni mintha, mert az növeli a terméke eladhatóságát, aztán ha több pénz kell, vagy cefet a helyzet úgy köpik szembe a tisztelt ügyfeleiket mint annak a rendje.
Lehoz Tamas 2018.08.14. 14:01:28
Kondom Keselyű 2018.08.14. 14:23:57
Igen,es altalaban a muszaki cikkek is mukodni szoktak,amig el nem romlanak :D
Permetező 2018.08.14. 15:39:26
Darth Revan 2018.08.14. 16:09:02
Ha nem szunteti meg a szamlat, akkor nem szamit, hogy a kartya lejart/elveszett/letiltottak, megkapta volna, ha a wizzair utalta a penzt
Balfredo Alfredo 2018.08.14. 16:11:54
Igazad legyen! De láttunk már olyat, hogy valamely céget kivontak a piaci folyamatok alól. Vagy a sztrájkra a cég szrájktörőkkel válaszolt.
Kitartást a pénz visszaszerzéséhez! Az összeg is jelentős, de az elv is az: a szolgáltató maga ajánlotta fel a pénz visszatérítését, mint lehetőséget, tehát tartsa már be a saját szabályait!
chili wili 2018.08.14. 17:50:06
Darth Revan 2018.08.14. 17:58:32
Lehoz Tamas 2018.08.14. 18:13:30
ordasbacsi 2018.08.14. 18:19:48
Lehoz Tamas 2018.08.14. 18:55:15
Kánikula 2018.08.14. 19:55:13
ételizésítő 2018.08.14. 20:01:45
A kártyához tartozik egy számlaszám (a hitelkártyához is), arra a számlaszámra írnak jóvá.
És a számlaszám akkor is marad ugyanaz, ha a kártyádat kicserélik, és megváltozik a kártyaszám.
chili wili 2018.08.14. 20:05:05
ételizésítő 2018.08.14. 20:20:52
És hol jelenik meg, okoska?
Bizony, a számládon. A kártyán nincs semmi.
Aliexpresses rendeléskor is kaptam már jóváírást, és bizony a számlán jelent meg az összeg. Hiába a hitelkártyaszámot adtam meg.
chili wili 2018.08.14. 20:23:10
ételizésítő 2018.08.14. 20:39:06
Okoska, mivel a kártyaszámod a számlaszámhoz kapcsolódik, akkor is az adott számlára megy az összeg, ha közben kicserélik a kártyádat, ugyanis a rendszer ezt tudja.
Ha hülye vagy hozzá, okoska, legalább ne erősködj a hülyeségeiddel.
Ezt írtad, te barom:
"Kártyára történő jóváírás nem számlaszám alapján történik."
Hát hogy a faszba, okoska? Gondolod, hogy ráírják a kártyádra fizikailag? Esetleg Józsi boltos filctollal?
Zsolt Newman 2018.08.14. 20:48:28
chili wili 2018.08.14. 20:48:42
"Kártyára történő jóváírás nem számlaszám alapján történik."
Ez annyit jelent, hogy amikor közvetlenül a kártyára írnak jóvá, akkor ahhoz NEM KELL MEGADNI A SZÁMLASZÁMODAT!
Ahogy vásárláskor sem utalsz a boltnak, hanem oly módon emelik le a számládról a pénzt, hogy bedugod a kártyádat abba a kis furán világító izébe, ugyanígy jóváíráskor sem kell megadnod a számlaszámodat.
Sehol nem írtam, hogy ne a számlán jelenne meg, vagy pláne hogy filctollal bármit is ráírnának a kátyádra, hacsak nem a pin kódodat, te szőke! Azt írtam, nem számlaszám ALAPJÁN (szinonimái ebben a kontextusban: ismeretében, megadásával) történik. Nem tudom, így már erthető?
ideasz 2018.08.14. 21:18:48
lobster thermidor 2018.08.14. 21:49:06
Ezen a mondaton amióta olvastam, azóta kacagok.
dr. Trebitsch 2018.08.14. 22:00:24
chiliwili, szerinted a kártyához milyen IBAN kódot egyeztetett a posztoló?
dr. Trebitsch 2018.08.14. 22:07:24
A posztoló ezt írta: "Egyeztettük a bankszámlaszámomat, az IBAN kódomat és egyéb adataimat." Most akkor milyen kártyaszámról erősködnek? Ha egyszer IBAN számos számlaszámról van szó, akkor mit erősködnek a kártyás mitugrászok? Ráadásul írja is a posztoló később, hogy nem elismerte a WIZZ, hogy nem is utalt.
Jack__Bauer 2018.08.14. 22:41:39
Lola_bola 2018.08.14. 23:14:21
Majmász Gedeon 2018.08.14. 23:59:56
chili wili 2018.08.15. 05:15:55
chili wili 2018.08.15. 05:19:48
chili wili 2018.08.15. 05:23:32
Darth Revan 2018.08.15. 09:20:48
a lejart kartyara visszautalt osszeg is megjelenik akar a folyoszamladon akar a hitelkartyaszamladon.
Basz-ommm 2018.08.15. 10:13:08
Egyébként egy közeli rokonom a wizznél stewardess és hát nagyon gáz a cég. Példaképp a repülő takaríását is magas sarkuban kell elvégezni. Hölgyek? Urak? Valaki szokott még magas sarkuban takarítani?
Jóska Pista 2018.08.15. 10:25:51
Én már sokszor láttam a tévében magas sarkúban takarítókat. Sőt, általában harisnyakötő is van rajtuk, vagy combfix.
-----------------------------------------
Kedves Kitartó,
légyszi decemberig ne számold fel a céget, mert addig az időpontig vannak náluk jegyeim.
DarkWolf 2018.08.15. 11:35:42
Szemét féreg banda az egész.
chili wili 2018.08.15. 12:26:38
BvZ 2018.08.15. 13:31:36
VELOCIRAPTROLL 2018.08.15. 22:50:38
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.16. 08:52:17
Permetező 2018.08.16. 10:55:23