"Az érintett címen 2G/GSM hálózatunk jó beltéri, 3G/GSM hálózatunk gyenge beltéri, 4G/LTE hálózatunk gyenge beltéri jelerősséggel érhető el." - hát, hogy egy jó 2G-s lefedettség nem teszi túl boldoggá olvasónkat, az azt hiszem teljesen érthető. Sérelmeit és az ügyben eddig történteket egy jól dokumentált, magát gigantikus poszttá hízlaló levelezésben osztotta meg velünk, amiből azért húztunk csak keveset, mert egy igazán pontosan megfogalmazott, jogszabályokkal és forrásokkal alaposan megtámogatott, pontos kéréseket és határidőt tartalmazó panaszlevelet is tartalmaz, ami komoly segítség és minta lehet másoknak. Akik nem akarnak a részletekkel bajlódni, azok a Telenor első válaszlevelének fotójától ugorjanak egyből a bolddal kiemelt Összefoglalva részhez.
Kedves Hilda!
Örülnék, ha lehoznád a Telenorral való hadakozásom aktuális fejezetét. A Telenot az ÁSZF-re mutogatva úgy véli, hogy ha nincs szolgáltatás, az is szolgáltatás, és nem pedig hiba. Bár bizonyítékom nincs, hogy ténylegesen ez történt, de már a Telenor védekezéséből is az a kép látszódik kirajzolódni, hogy felszámoltak a közelünkben egy adótornyot, és az emiatt a lefedettségben keletkező lyukról nem vesznek tudomást, bízva a hűségszerződés erejében. Ha ezt megtehetik, akkor semmi akadálya, hogy egy meghibásodott toronynál ne megjavítsák azt, hanem elbontsák az egészet, hiszen az ő érvelésük szerint nincs is hiba, ha nincs torony.
Ezek történtek eddig:
2018.10.01-én ismét bejelentést tettem hálózathibával kapcsolatban, mivel a cégünknél a hanghívások sokszor nem fogadhatóak, vagy egyik fél nem hallja a másikat, számos esetben a hívás ki sem csöng, csak utólag kapunk értesítő SMS-t, illetve sokszor a hívás a kicsöngést követően azonnal megszakad. A hibát huzamosabb ideje, több, különböző gyártmányú készüléken is tapasztaljuk, amit rendszeres időközönként be is jelentünk. A szerződéskötés idején a hibát még nem tapasztaltuk.
Erre érkezett az alábbi felelősséget lerázó levél az ügyfélszolgálattól:
Az alábbi választ küldtem nekik:
Tisztelt XY!
Felháborodva olvastam 2018.10.10-én kézhez kapott 2018/1/206445;TEL-0295358-as iktatószámú válaszlevelét, amit a 2018.10.01-én bejelentett hálózathibával kapcsolatban kaptam. Az Önök hatályos ÁSZF-jének átolvasása után úgy vélem, panaszom továbbra is megalapozott, sőt a szerződésfelmondáson túl kötbér igénylésére is feljogosít.
Panaszom a következő:
A szerződésben foglalt igénybevételi helyen a Telenor alapszolgáltatása (Közcélú Mobil Rádiótelefon Szolgáltatás) nem megfelelő. A hanghívások sokszor nem fogadhatóak, vagy egyik fél nem hallja a másikat, számos esetben a hívás ki sem csöng, csak utólag kapunk értesítő SMS-t. Számos esetben a kezdeményezett vagy fogadott hívás a kicsöngést követően azonnal megszakad. A hibát huzamosabb ideje, több, különböző gyártmányú készüléken is tapasztaljuk, amit rendszeres időközönként be is jelentünk. A szerződéskötés idején a hibát még nem tapasztaltuk.
Az Önök jelenleg hatályos ÁSZF-jének (https://www.telenor.hu/
letoltes/telenor-aszf- 20180828.pdf) 4.1-es pontja és a hatályos 13/2011. NMHH rendelet alapján (https://net.jogtar.hu/ jogszabaly?docid=a1100013.nmh) a szolgáltatónak törekednie kell az alapszolgáltatás minőség-mutatójának 2,3-asnál magasabb értékének elérésére az esetek 95%-ában. Ez itt nem valósul meg. Az Önök hibabejelentő vonalán (1220) több alkalommal utánakérdeztünk az igénybevételi helyen elérhető szolgáltatásoknak (ld. csatolt felvételek). Az Önök honlapján a https://www.telenor.hu/
internet/lefedettseg címen elérhető térkép alapján az igénybevételi helyen a beltéri 2G, 3G és 4G szolgáltatások teljes mértékben lefedettként vannak feltüntetve. Ezzel szemben az Önök munkatársai arról tájékoztattak, hogy a 2G is, de különösen a 3G és a 4G szolgáltatás gyenge ezen a területen. Az Önök ÁSZF-je szerint a 2.1.1-es pont alapján szerződéskötéskor Önöknek el kell végezni egy lefedettség vizsgálatot az igénybevételi helyen. Amennyiben a hálózat elérhetősége a szerződéskötéskor ugyanaz volt, mint ami most tapasztalható, kollégájuknak az ÁSZF 2.3-as pontja szerint azt jelezni kellett volna, hogy az igénybevételi helyen a szolgáltatás nem elérhető.
Amennyiben a szolgáltatás minősége karbantartás miatt romlott, úgy az ÁSZF 5.1.1-es pontját sértik meg, mely szerint “Az egyes lokális területeket érintő karbantartás miatt bekövetkező szolgáltatási szünetek maximális időtartama nem haladhatja meg a havi 1 órát”.
Amennyiben a szolgáltatás minősége a szerződést követően változott meg, romlott használhatatlan szintre, úgy a hálózat hibájáról beszélhetünk. Mi ez utóbbit tapasztaltuk.
A tapasztalt hibát az ÁSZF 6.1-es pontjának megfelelően jeleztük. Az ÁSZF ezen pontja bejelenthető hibának, azaz hibás teljesítésnek definiálja a szolgáltatás minőségének romlását, vagy igénybevételi lehetőségének megszűnését.
Hajlandóak lettünk volna egy esetleges hálózatfejlesztést kivárni, de az Önök munkatársai szerint 2018-ban nem várható ilyen a környékünkön. Hajlandóak lettünk volna saját költségen egy helyi femto- vagy mikrocellát megvásárolni és üzemeltetni, de az Önök ügyfélszolgálata és az Ön válasza alapján külső erősítő eszköz üzemeltetése az ÁSZF-be ütközik és Önök pedig nem forgalmaznak ilyet. Reménykedtünk, hogy belátható időn belül bevezetik a VoLTE funkciót (amit az Önök versenytársai már megtettek), ami talán részben orvosolta volna a problémát, de sajnos erre is nemleges választ kaptunk.
Tehát a szolgáltatás hibáját Önök is több ízben elismerték, annak kijavítására erőfeszítést, javaslatot nem tettek, és nem tették lehetővé, hogy saját költségünkre próbáljunk meg a helyzeten javítani.
Úgy gondolom, mi maximálisan jóhiszeműen jártunk el, hiszen elsősorban a hiba kijavítására és az Önök szolgáltatásának az igénybevételére törekedtünk, nem pedig a szerződés felmondására.
Az ÁSZF 6.2-es pontja alapján minket az alábbi jogok illetnek meg:
- panaszbejelentés (többször megtörtént)
- kártérítési igény előterjesztése
- rendkívüli felmondás
Az ÁSZF 12.4.2.2/B pontja szerint “Ha az Előfizető által bejelentett, Szolgáltatással kapcsolatos minőségi hibát a Telenor a hibajavítási határidő eredménytelen elteltét követő 15 napig nem tudja elhárítani”, az Előfizető rendkívüli felmondással élhet.
Nem értek egyet a válaszlevelében a 2. bekezdésben azzal a kijelentéssel, hogy “a hivatkozott címen jó 2G beltéri lefedettség elérhető”. A 2G-n kezdeményezett vagy fogadott hívások jelentős része meghiúsul, sokszor csatlakozni sem tudnak a készülékek és nagyon gyakran megszakad a hívás, vagy az egyik fél nem hallja a másikat.
Nem tudom a válaszlevelében a 4. bekezdésben megfogalmazott kifogását elfogadni, hogy “nem minősül a Szolgáltatás hibás teljesítésének, amennyiben meghatározott területeken az alapszolgáltatás elérhetősége korlátozott vagy lehetetlen - akár azáltal is, hogy a Szolgáltató egyes bázisállomásait megszünteti”. A szolgáltatás korábban elérhető volt, tehát nem a mi tájékozatlanságunk, hanem az Önök tevékenysége során változott meg olyan módon, hogy azt mi nem tudjuk igénybe venni. Ha a szolgáltatás elérhetetlensége nem minősül hibás teljesítésnek, kérem fogalmazza meg, mi minősül annak! Az Önök ÁSZF-jének 4.1-es, 6.1-es pontjai, valamint a hatályos 13/2011. NMHH rendelet alapján ez hibás teljesítés. Kérem, vegyék figyelembe, hogy az Önök ÁSZF-je nem ütközhet az NMHH rendeleteivel, azaz a 2.3-as pont szerint igenis felelősséget kell vállalniuk a szolgáltatás minőségéért az igénybevételi helyen, különös tekintettel arra, hogy korábban itt már elérhető volt megfelelő minőségű szolgáltatás.
A fentiek alapján a következőket kérem:
- Kérem, ha a szerződéskötéskor ezt elmulasztották, most egy helyszíni méréssel igazolják, hogy a 2G beltéri lefedettség az igénybevételi helyen megfelelő!
- Az Önök ÁSZF-jének 7.4/a és 7.4/b pontjai alapján kérem, számolják ki, mekkora kötbérre vagyunk jogosultak, és azt a részünkre jóváírni szíveskedjenek!
- Az Önök ÁSZF-jének 6.1-es és 12.4.2.2-es pontja alapján kérem, tegyék lehetővé a kötbér nélküli számhordozást másik szolgáltatóhoz és a szerződés rendkívüli felmondását.
- A https://www.telenor.hu/
internet/lefedettseg címen elérhető térképen a valós elérhető lefedettséget az Önök számára jelenleg rendelkezésre álló legpontosabb adatok alapján legyenek szívesek korrigálni! - A fentiekről 30 napon belül legyenek szívesek írásban tájékoztatni!
Amennyiben módot adnak rá, maradnánk előfizetőjük, de amennyiben a szolgáltatás igénybevételét továbbra sem teszik elérhetővé, sajnos búcsúznunk kell.
Jelen levelemet - a csatolt hangfelvételek nélkül - az NMHH illetékes osztályának és a “Tékozló Homár” blognak is megküldöm.
Tisztelettel,
Z. Dániel
Válaszoltak:Tisztelt ___!
Köszönjük, hogy megtisztelt minket bizalmával és panaszával ismét hozzánk fordult. Nagyon sajnáljuk, hogy kellemetlenség érte Önt.
A 2018/1/206445; TEL-0295358 iktatószámon, küldött postai levelünkben leírtaktól eltérő válasszal sajnos nem szolgálhatunk.
A hálózati minőségi mutatók vonatkozásában a szerződéses vállalásainknak megfelelően járunk el a _______ címen is.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az előfizetői szerződésben megjelölt igénybevételi helyen az szerződéskötéskor a hálózati minőségi célértékek alapján a szolgáltatásminőség megfelelő volt.
Az ÁSZF 5.1.1. pontja a szolgáltatás teljes kiesésével járó szüneteltetést jelent, mely jelen esetben nem áll fenn.
Az ÁSZF 6.1. (A hibabejelentések kezelése, folyamata, a vállalt hibaelhárítási határidő és a hibaelhárítására vonatkozó eljárás) pontja a hálózati hibára vonatkozik, azonban az Ön által bejelentett panasz nem hálózati hiba, így kártérítési kötelezettséggel sem tartozunk.
Fentiek értelmében az ÁSZF (12.4.2.2. Előfizető általi rendkívüli felmondás) jelen esetben nem érvényes.
Bízunk benne, hogy sikerült kielégítő válasszal szolgálnunk.
Üdvözlettel:
és később a Technikai Csoport is:
Összefoglalva:Kedves ____________!
Köszönjük, hogy lefedettséggel kapcsolatos levelével hozzánk fordult, ezzel lehetőséget biztosítva a válaszadásra.
Tájékoztatjuk, hogy panaszát részletesen kivizsgáltuk, és a vonatkozó rendszereink ellenőrzése során, azok működésében hibát nem állapítottunk meg.
Nyilvántartásunk szerint az érintett címen (_____________) 2G/GSM hálózatunk jó beltéri, 3G/UMTS hálózatunk gyenge beltéri, 4G/LTE hálózatunk gyenge beltéri jelerősséggel érhető el. A közeljövőben olyan jellegű hálózatfejlesztés, amely javíthatna a címet érintő lefedettségi viszonyokon, sajnos nem várható.
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) 2.3. pontja szerint „A Telenor a Szolgáltatást kizárólag Magyarország területén, a mindenkori lefedettségi területen nyújtja. A hálózat kiépítettségéről rendszeresen, kültéri lefedettségi térképpel informálja Előfizetőit. Az Előfizető a Telefonos Ügyfélszolgálat (1220) felhívásával is tájékozódhat az éppen fennálló lefedettségi adatokról, valamint erről a Telenor Értékesítési Pontjai is tájékoztatást tudnak nyújtani. Ehhez képest helyenként előfordulhatnak olyan eltérések (a mobil szolgáltatás sajátosságai – különös tekintettel az épületek hatására és az épületeken belüli üzemelésre –, a térképek léptéke stb. miatt), amelyek nem a Szolgáltatás minőségének következményei, és amelyekért a Telenornak nem áll módjában felelősséget vállalni.”
Az ÁSZF-ben foglaltak kiegészítéseként szeretnénk megjegyezni, hogy a rádióátvitel korlátaira és a mobil rádiótelefon-hálózat működési sajátosságaira tekintettel nem minősül a szolgáltatás hibás teljesítésnek, amennyiben meghatározott területeken az alapszolgáltatás elérhetősége korlátozott vagy lehetetlen – akár azáltal is, hogy a Szolgáltató egyes bázisállomásait megszünteti.(kiemelés tőlünk. a szerk)
Kérdéseivel a jövőben is forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz írásban a honlapunkon elérhető elektronikus űrlapok segítségével vagy telefonon a 1220-as Telenor hálózatán belül, belföldről díjmentesen hívható számunkon.Üdvözlettel:
A Telenor szerint:
- - a szolgáltatás elérhetősége csak a szerződéskötéskor fontos
- - annak elérhetetlensége nem olyan tényező, ami a hűségszerződés felmondására jogosítana
- - a hálózat minőségének hirtelen tartós romlását nem ismerik el hibának, hanem a "technológiából adódó sajátosságnak", ez alapján nincs is mit kijavítani részükrő
- l- a lefedettség térkép csak "tájékoztató jellegű", bár erősen megtévesztő információkat ad. Az értékesítési pontokon a szerződések megkötésekot is ebből tájékozódnak.
- - bár szeretnék saját költségen femtocellát venni tőlük, hogy tudjam használni a kifizetett szolgáltatást, az nem adnak el nekem
- - ha külső forrásból próbálnék szerezni, azt nem csak nem engedik a rendszerhez csatlakozni, de kiemelik, hogy leszereltethetik- tehát fizetek, de nincs szolgáltatás, szabadulni nem lehet és hiába fizetnék érte, hogy működjön, nem kíváncsiak rám.
Ezek alapján, ha elromlik valahol egy berendezés és emiatt kiesik a szolgáltatás, egyszerűen megszüntethetik a tornyot és nincs eszköz -> nincs hiba felkiáltással állandósíthatják a helyzetet, olcsón, és az ügyfelek meg fizethetnek tovább a semmiért.Kérlek, hozd le a sztorit, kíváncsi vagyok, a Telenor a nagy nyilvánosság előtt is vállalja-e azt az álláspontot, hogy a nem-szolgáltatás is megfelelő minőségű szolgáltatás.
Köszönöm!
zdanee
Kedves Homár olvasó!
Az általad leírt eset valóban nem nevezhető ügyfélközpontúnak, tekintettel arra, hogy elmondásod szerint a hiba orvoslása céljából semmilyen erőfeszítést nem tett a szolgáltató.
Álláspontunk szerint a szolgáltatási szerződésben vállalt jogok és kötelezettségek - így a vállalt szolgáltatás biztosítása is- a szerződés fennállása alatt kötik mindkét szerződő felet. Egy szerződés hibás teljesítéséről pedig akkor lehet beszélni, ha a szolgáltatás, illetve termék a szerződés teljesítésének időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban foglaltaknak.
A cégnek megküldött panaszod alapján vélelmezhetően nem fogyasztóként, hanem vállalkozásként kötöttél szerződést a Telenor Magyarország Zrt.-vel, így a fogyasztóvédelmi jogszabályok szerint biztosított lehetőségek (pl. illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának eljárása, illetékes békéltető testület eljárása) helyett a polgári jog szabályai szerint nyílik lehetőséged érvényesíteni az igényedet, amelyre végső esetben bírósági eljárásban kerülhet sor.
Ha a szolgáltató eljárását nem tartod jogszerűnek, lehetőséged van továbbá az előfizetők érdekeinek védelme körében általános hatósági felügyeleti és piacfelügyeleti szervként eljáró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulni, amely ellenőrzi az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok elektronikus hírközlési szolgáltatók általi betartását, és eljár azok megsértése esetén. Panasszal élhet a Média- és Hírközlési Biztosnál az az előfizető, akit az elektronikus hírközlési szolgáltatás igénybe vétele során érdeksérelem ért, vagy akinél az érdeksérelem bekövetkezésének közvetlen veszélye áll fenn. A panaszt írásban kell benyújtani postai úton, illetve a Média- és Hírközlési Biztos honlapján található űrlapon, amennyiben az előfizető rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval.
Felhasznált jogszabály:
UPDATE
A posztot elküldtük a Telenornak, íme a válaszuk egy jó hírrel:
A panaszolt területen elbontásra került bázisállomás helyett a jelenlegi tervek szerint decemberben indul egy új állomás építése, ami javítja majd a lefedettséget a környéken. Az esetleges kellemetlenségért ezúton is szeretnénk elnézést kérni.
Kondom Keselyű 2018.11.22. 16:18:56
Persze,ha mondjuk magantulajdonon volt a torony,lejart a szerzodes,es mashova nem engedik,akkor szivas van.
Kondom Keselyű 2018.11.22. 16:24:45
" 2G/GSM hálózatunk jó beltéri,"
kinek mi a jo :D
Ha naponta 1x eler valaki , es meg smseket is kapsz neha a probalkozok szamaval, az pl jobb,mintha nem is lenne egyaltalan telefonod.
Rémbódess 2018.11.22. 16:41:43
Dezsike 2018.11.22. 17:23:37
Advocatus Diaboli 2018.11.22. 19:45:17
A80 2018.11.22. 20:49:32
De a lényeg: van egy probléma, adottság és ezt lehet többféleképp kezelni. Nagyvállalati Vodafone flottám van, ráadásul szoktam is itthonról dolgozni. Bejelentettem a problémát, kérték, hogy adjam meg pár hívás adatait, ahol jelentkezett,néhány nap alatt kivizsgálták, felhívták, elismerték a gondot, és felajánlották, hogy küldenek egy Minibázist (femtocellát/otthoni bázisállomás), teljesen ingyen. Lakossági előfizetőktől egy kisebb havidíjat kérnek érte, de meg is lehet venni. Kell neki adni áramot és internetet, aztán működik. Nyilván ez annak nem megoldás, aki mobilon szeretne internetezni, de minden másra jó.
zdanee 2018.11.22. 22:13:45
herk 2018.11.22. 22:36:45
Itt hazudik a Telenor.
A valóság ezzel szemben:
... a szerződésben meghatározott kötbérektől eltekinteni sajnos nem _akarunk_
MEdvebajusz 2018.11.23. 00:56:04
Im just here for the comments 2018.11.23. 04:23:40
Kondom Keselyű 2018.11.23. 09:06:57
En vodas vagyok,pest kozepe,szinten normalis,nem learnyekolt epulet.
Nalam szerencsere nem sulyos,de tavaly,es iden is volt ra parszor pelda, hogy a bekapcsolt telom ki se csorgott,es sms sem jott soha, a hivo fel szoban jelezte, hogy keresett.
Azota volt mar keszluek csere is.
voda azt mondta tavaly,hogy neha ujra kell inidtani a telot,kulonben elofordulhat ilyen :D
Terézágyú 2018.11.23. 09:07:07
Terézágyú 2018.11.23. 09:10:26
""... a szerződésben meghatározott kötbérektől eltekinteni sajnos nem tudunk"
Itt hazudik a Telenor.
A valóság ezzel szemben:
... a szerződésben meghatározott kötbérektől eltekinteni sajnos nem _akarunk_"
Na bumm. Ezt úgy hívják, hogy udvariasság.
Terézágyú 2018.11.23. 10:38:06
??
MakiVerem1 2018.11.23. 10:55:48
vanek ur 2018.11.23. 16:53:22
- Mr. Gambini?
- Igen, uram?
- Ez egy világos, intelligens, jól átgondolt tiltakozás.
- Köszönöm, bíró úr.
- Elutasítva.
A nickben nem engedélyezett karakter található 2018.11.23. 17:53:03
Nekem mobilnet van tőlük, az megy rendesen, de élesbe telefont ha fizetnének se vinnék hozzájuk.
Mondjuk a Vodához se.
Telekom a legjobb ilyen téren. Az ócska, agyonpriorizált, szakadozós, NAT-olt mobilnetük az egy nagy nulla, különösképp 10000 Forintért a korlátlanság, de legalább telefonon 10-ből 9-szer elérnek és fordítva. Ja és a 4G hang is teljesen jól működik.
Navarone 2018.11.23. 18:35:50
Attila KovacsLang 2018.11.24. 07:59:54
Ustim 2018.11.24. 09:03:37
Ha lesz valami fejelemény, szerintem sokan szívesen olvasnánk róla majd egy új posztot
Xezs7 2018.11.24. 17:44:30
azbest 2018.11.25. 02:43:54
Egyik esetben, a német 4g rouaming hiánya kapcsán teljesen korrektül jártak el. Beszéltem technikussal, megbeszéltük, hogy milyen infókra lenne szükségük, mikor hívnak vissza. Ez szépen meg is történt, majd értesítettek, hogy valóban hiba volt a németek konfigurációjában és így tényleg nem volt egy évig 4g roaming németországban telenor simekkel, de mostmár van.
Később, másik probléma kapcsán, amikor a roaming adatkereket számolása, plusz díj számlázása kapcsán tapasztaltam problémákat, akkor 3 hét szünet után csak egy lerázó jellegű levelet kaptam arról, hogy mindent rendben találtak.
(nem annyi a keret, mint amit a web és app oldal jelez, de sms jól mondja. Sem a forgalmi adatokból, sem a számlából nem derül ki, hogy milyen csomag és milyen opció alapján kell fizetni roaming adatért. A éjszakai net roaming része kiüti az összes többi opció roaming részét is, így éjszakára 1GB keret van, míg egyébként 13GB más keret lenne, de mégis fizetni kell -> de ez nem derül ki a számláról ahogy már írtam, de lehet eleve rosszul is számolnak valamit, ez sem derül ki)
valaki1233 2018.11.25. 10:18:08
Nem erősítőt! Fogalmi tévedés Nálad, mert a kettő nem ugyanaz, előbbit tilos használni, utóbbit is csak a szolgáltató adhatná, de nem adja. Vodánál van pl, meg szerintem a telekomnál is.
Valaki írta a fogyasztóvédelmet... Nos ez se a legjobb tipp mivel úgy néz ki céges ügyfélről van szó... Meg azon kívül semmi illegális nincs abban hogy nincs 4Gje a telenornak az adott területen...
Abba az irányba kéne elmenni hogy engedjék el a kötbért és hadd hagyjátok egymást békén. Nincs jobb megoldás.
valaki1233 2018.11.25. 10:22:48
Mi is engedtünk egyet az egyik szolgáltatónak, rendesek voltunk mert mi ajánlottuk fel és nem kértünk bérleti díjat, kaptak kulcsot a területhez és azóta is jól működik. Az egész környéken jobb lett a vétel. Áramot fizetik hozzá, jó magasan van és nem zavar senkit.
Kondom Keselyű 2018.11.26. 08:20:18
Deviáns 2018.11.26. 10:08:10
Nem lehet, hogy a posztolónál is hasonló hiba lép fel?
PITTA 2018.11.26. 11:27:08
A nickben nem engedélyezett karakter található 2018.11.26. 13:23:40
valaki1233 2018.11.26. 13:32:04
Ha a "sima" hívások 2G/3Gn is megszakadnak, az gáz. De a repeater meg sok esetben tilos tehát én tovább egyeztetnék a szolgáltatóval vagy ott hagynám őket.
MakiVerem1 2018.11.26. 14:14:51
Szerintem nem a 4G a legnagyobb probléma a storyban, hanem a 2G hiánya az adott esetben.
valaki1233 2018.11.27. 09:43:06
Simán lehet hogy alapból gyenge volt ott a jel és most épült valahol, valami ami zavarja.
Azok nem publikus infók, hogy hol vannak adótornyok és melyik mit szolgál ki, mit bontanak el. Én egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy elbontottak bármit is, ha igen akkor kellett hogy gondoljanak rá, hogy mi veszi át a feladatát. Ez egy sűrű háló, nem olyan egyszerű mint ahogy azt elképzeljük.
Én biztos nem hagynám annyiban.
- Ha telenoros akarnék maradni, akkor következetesen tenném a részletes hibabejelentéseket, helyszíni vizsgálatokat kérve, adatokat és méréseket mellékelve. (nem='nemjó')
Nem faggattnám őket arról hogy 'mit bontottak el' mert semmi közöm hozzá meg másrészt amúgy sem mondanának el annyit, hogy azt helyén tudjam kezelni.
Ezenkívül ragaszkodnék a privát bázis kihelyezéséhez (ez megoldást jelent ha van vezetékes interneted), ha kell bírósági útra elmenve. A hűségidős szerződés és a körülmények megváltozás erős fegyver a poszter részére azt gondolom.
- Ha nem akarnék telenoros maradni akkor a kötbér elegendését VAGY mérséklését követelném. Ha havidíjkedvezmény a kötbér, akkor annak szerintem jogos igény az elengedésének követelése.
De ha készülékrészletből ered a kötbér, annak szerintem nem jogos igény kérni az elengedését.
Elvégre ha készüléket vásároltál készüléket megkaptad és még nem fizetted ki.
A boltban sem hivatkozhatok arra hogy vettem egy TVt de fél év múlva kikötötték nálam az áramot, így engedjék el a részleteket (kötbért) de a készüléket meg azért megtartanám.
Más az ha az áramszolgáltató kéri a havidíjat, úgy hogy áram meg nincs.
Egy szó mint száz, ha TÉNYLEG nincs szolgáltatás akkor ezt jogi/peres útra kellene terelni. Ez csak az én véleményem. Persze előtte meg lehetne próbálni mégegyszer békésen.
Viszont remélem a poszter más telefonokkal is ellenőrizte a jelenséget, nehogy aztán kiderüljön hogy nem az adótornyot bontották el hanem az ő telefonja romlott el... Vagy telefonjai
Kondom Keselyű 2018.11.27. 10:16:13
egyebkent az a durva ebben,hogy a kozponti logokban siman latjak,ha megszakadnak a hivasok,de ugy mennek ki a panasz elutasito levelek, hogy ezt nem is szoktak melyebben ellenoriztetni.
Amineknevetadokelveszik 2018.11.27. 14:52:01
Felvennék 8 órára egy diákmunkást, és egy kamerával archiválva napi 8 órában hívogatnám egyik telefonról a másikat 2 feltöltős kártyával (vagy ha már úgy sem túl foglaltak az eredeti számok :) akkor azokkal)
Minden egyes sikertelen hívást bejelentetnék a diákmunkással, és napi egy összesítő bejelentést is tetetnék vele, hogy a mai napon X percig nem lehetett telefonálni, ez már csak max Y % rendelkezésre állásnak felelhet meg. (ahol Y kisebb mint 95%)
Ha tényleg szar a térerő, akkor azt is jelentetném a munkással, hogy egyébként az ügyfélszolgálatukkal sem tudtál beszélni, csak idegen szolgáltató számáról.
A felvétel pedig nem bizonyító erejű, de fura lenne ha a bíróság nem venné figyelembe.
De szerintem ha napi 40 hibabejelentést teszel, akkor hamar elengedik a hűséget.
Péter 2 2018.11.27. 18:38:12
Péter 2 2018.11.27. 18:40:58
A80 2018.11.27. 19:47:45
Xezs7 2018.11.27. 21:29:59
Xezs7 2018.11.27. 21:34:21
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.11.28. 17:08:27
Úgy gondolom, a lényeget nem láttátok meg a telenor válaszaiban, ezért is gondolkodtok még a szolgáltató perelésében, stb.
Amit írtak, azt - szerintem - úgy értették, hogy 95 %-on kell szolgáltatniuk, országosan, évre vetítve. Hiába szűnt meg 100 %-osan a szolgáltatás a panaszolt zónában, mert ha a mecsek patakos lankáin meg áll egy torony a leszerelt helyett, akkor az meg termeli a rendelkezésre állást. Megvan a 95 %? Megvan, pipa.
A választ úgy kell érteni, hogy igen, ott szar valóban, de nem is vállaltuk, hogy mindenhol jó lesz. Ha nem jó ott, máshol attól még bőven jó, hát menj át oda!
Aztán, hogy az előfizető pont a keletkezett lukban akarja használni? Ő baja, mobil az, sétáljon kicsit, oszt lesz térerő. Amúgy meg: mi ez a picsogás? Lássuk be, ha nem a szerződéskötés címén van, kb. mindig tudja használni a szolgáltatást, miért korlátozza ÖNMAGÁT azzal, hogy mindig a lukban akarja csak használni és ezáltal saját magának csökkenti az amúgy 95+%-os rendelkezésre állást.
Így kell érteni. :)
Nem értek vele egyet, de a telenor kb. bemutatja a bíróságon, hogy nézze nészácsillió ügyfél összevisszamindenhol használja, há megvan a vállalt célérték.
valaki1233 2018.11.28. 18:36:47
A levelük alapján igazat adok a Telenornak. Nem hibásak. Mármint úgy értem, nem garantálnak 100%os lefedettséget.
DE!!! Azt írják : megvizsgálták, a megadott helyen jó a beltéri és kültéri 2G lefedettség.
Na most ez vagy nem így van, vagy a B eset érvényes miszerint a póószter háza árnyékolja le a jelet. Ez is lehet.
Olvasgattam a kommenteket, szövegeket, tényleg nem az van hogy nem tud telefonálni, hanem tud de megszakad.
Szerintem póószterünknek az egyedüli megoldás a privát bázis kérése mint írtam. Lehet hogy határozatlan ideig nem értékesítik stb., de fogalmazzunk úgy hogy nekem adnának ha én lennék a pószter. Szóval hajrá pószter.
Pereskedni a frissített infók ismeretében már én se javaslok. Köszi a pontosítást.
Ha ez nem járható út akkor csak ott kéne hagyni őket. De semmi garanciát nem látok rá hogy a másik majd jobb lesz, mivel van rá esély hogy a pószter háza azaz maga az épület árnyékol.
Tehát kedves Pósztert kérem menjen ki az udvarra, az út középére, háztól párszáz méterre és ott nézze meg jó-e a dolog.
Ha nem akkor alap dolog hogy hívom újra a telenort. Ebbe kell kapaszkodni amit írtak.
Volt nálunk is hálózati gond régebben, igaz az voda volt de hasonló.
Megfelelő bejelentések után (ami kicsit részletesebb a "nem működiknél") bár jó sok időbe telt de kijavították a vételt.
Ott ők hibáztak. Másik esetben az épület szerkezete tompította el a jeleket, ott mini/privát bázis lett a megoldás.
Ez még nem lefőtt kávé, tessék tovább irogatni a Telenornak.
tzsbmo 2020.02.18. 21:19:18