Tékozló Homár

"A legfontosabb teendő ilyenkor, hogy soha többé nem fizetsz a weboldalon kártyával'

2019.01.04. 10:06 | Homár Hilda | 89 komment

shutterstock_105376130.jpg

Manapság, amikor egy fogyasztói sérelem akár órák alatt is körbefuthat a facebookon, az ügyfélszolgálatok szerepe alaposan megnőtt. A legnagyobb gondossággal üzemeltetett cégeknél is előfordulhatnak ugyanis hibás áruk, technikai gebaszok vagy nehéz időszakban lévő pincérek, de az igazi, tartós, sohatöbbet-típusú elégedetlenségek mögött általában nem is ezek állnak, hanem az, hogy mit kezd a cég és képviselője a befutó panasszal. Kétbalkezes ügyfélszolgálat sorozatunkban olyan eseteket teszünk közzé, ahol a reklamációnál ment valami félre, mint az alábbi posztban, ahol a H&M ügyfélszolgálatának sikerült

- a vásárló nyakába varrni a helyzet kialakulását 
- alaposan kioktatni őt olyan dolgokról, amiket nem tudhat, pl. hogy mikor leterhelt az oldal
- mindezt hányaveti stílusban és helyesírással elküldeni

miközben szegény csak szerette volna visszakapni a tévesen levont pénzét. 

Kedves Hilda!

A H&M weboldalán rendeltem, a fizetési tranzakció is sikeres volt, a bank terhelte a számlámat, de a H&M rendszere nem rögzítette a rendelést.

A H&M szerint ilyenkor a legfontosabb teendő, hogy "soha többé nem fizetsz a weboldalon kártyával".
Azt nem tudom, hogy ez mennyiben oldja meg ezt  problémát, ahogy azt sem, hogy ezt miért nem tüntetik fel, vagy inkább miért nem szűntetik meg ezt a fizetési módot. "Főleg" nem értem, honnan lehet tudni, éppen " ilyen leterhel idoszakban" van a weboldal.

Igazán jól esett volna egy elnézést kérés is. Akár legfontosabb teendőként, első mondatként.

Csatolom a levelezésünket. 

Üdvözlettel,
Eszter 

To: ugyfelszolgalat.hu
Subject: Payments

Kedves Ügyfélszolgálat!

Szeretném kérni a segítségüket abban, hogy a mai napon (november 23) leadott egyik rendelésem internetes hiba miatt nem ment át, viszont a bakkártyáról az összeg levonásra került: X Ft. Az összeg zárolás alatt van, így kérem, értesítsék a bankot, hogy nem valós a tranzakció. Az e-mail cím, amiről a rendelést feladtam: xxxxx.yyyyy@freemail.hu

A rendelést megrendeltem ismét sikeresen, kézhezvételkori kifizetéssel.

Köszönettel:
E.

Feladó: ugyfelszolgalat.hu <ugyfelszolgalat.hu@hm.com>
Tárgy: RE: Payments

Kedves Eszter!

A legfontosabb teendő ilyenkor, hogy soha többé nem fizetsz a weboldalon kártyával.

Főleg nem ilyen leterhel idoszakban.

Amennyiben nincs regisztrációd, tégy ezellen és csatlakozz hozzánk.

A weboldal ugyanis rettenetesen instabillá válik a leterheltség miatt.

A pénzt amit lezárolt a rendszer azt feloldjuk mivel mi nem állítottunk mogé rendelést.

A pénz újra felhasználható lesz a bankod belso szabályzata szerinti periódus letelte után.

Errol SMS nem fog érkezni, ez ugyanis nem egy jóváírás...csak egy feloldás.

Amennyiben más kérdésed merül fel közben, keress bizalommal.

Üdvözlettel,

István
H&M Ügyfélszolgálat

 

Kedves Eszter!

 A webáruházat működtető vállalkozások számára a jogszabály széles körű tájékoztatási kötelezettséget ír el, amelynek alapján többek legkésőbb a szerződéses ajánlata megtételekor tájékoztatni kell a fogyasztót az igénybe vehető fizetési módokról, a teljesítés feltételeiről vagy a fuvarozási módokról.

Ennek körében elvárható a vállalkozás részéről, hogy a megrendelés fogadása során az általa ismert üzemzavarról tájékoztatást adjon a fogyasztók számára, hiszen a fogyasztónak valóban nem lehet arról tudomása, hogy a vállalkozás számára az adott időszak éppen „leterhelt” vagy sem.

A tájékoztatási kötelezettségének nem, illetve nem megfelelő módon történő teljesítéséből eredő károkért pedig a vállalkozás kártérítési felelőssége is felmerülhet.

Valóban nem túl ügyfélbarát a vállalkozás hozzáállása a panaszodhoz, de amennyiben a H&M intézkedik a zárolt összeg feloldásáról, rendeződik az ügy, vagyoni károd nem keletkezett. 

Felhasznált jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lancelot0 2019.01.04. 10:37:13

Ez valami kamu (lejárató?) válasz. Ilyen mondat-összetétellel és helyesírási hibával nem válaszol ügyfélszolgálat.

ekat 2019.01.04. 10:43:09

Ez a levél olyan hihetetlen, hogy el sem hiszem, hogy egy ügyfélszolgálattól jött. De ha mégis, akkor szerintem Alacsony 'IQ' István záros határidőn belül repül. :)

Nick-son 2019.01.04. 10:44:03

Nem túl okos javaslatok, az ügyfélszolgálat részéről, de azt sem értem hogy van beágyazva a kártyás fizetés ebben a webáruházban olyan módon, hogy kártyával már ki lehet fizetni akkor amikor a rendelést még nem rögzítették - akár internet hiba miatt mint itt - így azt se tudják kivel mit fizettetnek... ha meg tudják akkor csak van valahol egy rendelés... esetleg a vevő nem tud róla, mert téves email címet adott meg, akár ez is magyarázat lehet és elég gyakran előfordul.

Az meg, hogy leterhelt időszak a november 23 egy külön vicc. Ha nem bírnak el az ügyfelekkel akkor mással kell foglalkozni.

Terézágyú 2019.01.04. 10:53:32

@Nick-son:
" de azt sem értem hogy van beágyazva a kártyás fizetés ebben a webáruházban olyan módon, hogy kártyával már ki lehet fizetni akkor amikor a rendelést még nem rögzítették - akár internet hiba miatt mint itt - így azt se tudják kivel mit fizettetnek... "

Szóval akkor az előző posztban már rögzítették a vásárlást, ki is fizette a pószter, mégsem volt érvényes "szerződés" a vevő és a bolt között (a gévétéi szerint) - most meg már a vásárlás se volt rögzítve és mégis fizet(het)ett a pószter.... de most nem említi a "szerződést" a gvti...
Érdekes............

Darth Revan 2019.01.04. 11:11:41

"A legfontosabb teendő ilyenkor, hogy soha többé nem fizetsz a weboldalon kártyával."

Mi van?!

1) miert is?
2) tegezel, te paraszt?

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.01.04. 11:13:16

Teljesen kizártnak tartom egy általános levélre egy ilyen válasz érkezzen, mert ehhez annyira sötétnek kell lenni, hogy.... Szerintem kamu.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.04. 11:36:29

@Lancelot0: @ekat: Valamiért azt érzem, hogy ez az "ilyen helyre ilyen kell, különb helyre különb kell" bölcsesség megnyilvánulása. A H&M eldöntötte, mennyit fizet az ügyfélszolgálatosainak, és ennyiért ilyen jutott. Beárazott minket, beárazta magát.

ekat 2019.01.04. 11:53:50

@Csokis: Nem hiszem. (Te máshol is Csokis vagy? Mert akkor én meg Caipi.) Pont a nemzetközi boltok ügyfélszolgálatai segítőkészek és nagyon udvariasak, amúgy leveleztem nemrég a H&M Ügyfélszolgálatával egy apró panaszról, elnézést kértek és küldtek egy Ingyen szállításra jogosító kupont.
Hülyék persze mindenki máshoz hasonlóan lehetnek az ügyfélszolgálatosok is, sőt, mintha mindegyiknél felvételi követelmény lenne az önálló gondolkodás és a szövegértelmezési képesség hiánya :). De ha a levél igazi, akkor csak azt tudom elképzelni, hogy az illető első napja és első válasza.

ekat 2019.01.04. 11:56:49

@ekat: Vagy a Stradivarius-tól / Bershka-tól / Zara-tól kiküldött titkosügynök. :)

Terézágyú 2019.01.04. 12:20:56

@ekat:
"mintha mindegyiknél felvételi követelmény lenne az önálló gondolkodás ... hiánya"

Mert tényleg az. Az ügyfélszolgálatosnak ki van adva, hogy mit és hogyan mondhat.

FDToth 2019.01.04. 12:51:53

emagnál is szoktak így válaszlni. gondolom - a neve ellenére - nem magyar az illető.

ekat 2019.01.04. 13:02:26

@Terézágyú: Persze, ez utóbbit gondolom, csak ezért hagytam fel azzal a szokással, hogy ügyfélszolgálathoz forduljak... Ugyanis csak olyankor tettem ilyet, ha a honlapot (és adott esetben akár az ÁSZF-et) végigolvasva se találtam választ. Kivétel nélkül úgy reagálnak, hogy a kérdésemből kiragadva egy szót bemásolnak valamit az általam is elolvasottakból, ami tartalmazza az adott szót. Nem érdekli őket, hogy nem válaszolja meg a kérdést. :) És nem írják, hogy "nem tudom", vagy hogy forduljak valahova máshova vele. Lehet, hogy nem tudniuk sem szabad, de innentől akkor az ügyfélszolgálatok hülyéknek vagy netteleneknek vannak, igazi problémákra meg semmilyen cégtől nem kapsz választ. :(

ekat 2019.01.04. 13:11:04

@FDToth: Hát engem mostanság leginkább a Douglas lepett meg, aki azért elég nagy és komoly cég. Mondjuk Kovács (lenne) a vezetéknevem, a megszólítás így hangzott:

Kedves Nő Kovács!

Azaz ráengedték a Liebe Frau Kovács-ra a Google-fordítót....

FDToth 2019.01.04. 13:58:57

@ekat: en inkább nem teéjesn magyar anyalnyelvű ügyfélszolgáatos (már ha nemkamu a poszt). pl. külföldön szükettet, de vmlyien szinten bezslé magyarul, és aneve is az, stb.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.04. 16:48:10

@ekat: Szia Caipi! Még a 444-en is Csokis vagyok. Optimizmusom azt mondatná velem, hogy biztos így van, de a realizmuom nem engedi. :-)
Én karácsony előtt rendeltem meg egy könyvet a Líránál a lányomnak, de az anyám nevében. Megvette volna maga is, de hogy a 81+ évével ne kelljen boltról boltra járnia (nem most jelent meg a könyv, nem is volt belőle sok), ezért netes ellenőrzés után meg is rendeltem bolti átvétellel, mert akkor gyorsabb is, meg a postát is kiiktatjuk, mint állandó zavaró tényezőt. Ráadásul, hogy boltok közt se kelljen szállítani, direkt olyan boltba kértem, ahol 5+ példányt jelzett a kereső. Vissza is igazolták, vártam az emailt, hogy anyám mehet érte.
Persze be is jött az "addig álljál féllábon...", mert karácsonyig nem jött az email, de hát anyám a szocialista hiánygazdálkodáson nevelkedett, aranyvasárnap gyorsan kitalált valami "helyettesítő ajándékot", és szerencsére egy 14 évesnek már meg lehet mondani, hogy bocs', de az igazi ajándék késik.
Két ünnep közt megpróbáltam hívni a Lírát, de az egyik számuk "átmenetileg nem kapcsolható", a másikat meg egyszerűen nem veszik fel. Illetve, hogy szebb legyen, az automata felveszi, átkapcsol egy mellékre, majd fél perc után közli, hogy nagyon fontos vagyok nekik, ezért hívjam őket újra, és bontja a vonalat.
Ezután küldtem egy nem túl kedves, de egyáltalán nem durva (se Batz papucs, se ravatal, pedig erősen arra gondoltam) levelet az ügyfélszolgálatnak, mire kaptam egy automatikus választ:
"Az xxx. számú rendeléséből az Ön kérésének megfelelően a lenti tétel(eke)t lemondtuk."
Ennyi. Anyád!
Újabb levél, hogy nem lemondani akarom a rendelést, hanem megkapni.
Újabb válasz, hogy a rendelésem újra aktiválták, majd itt volt az első, már elnézést kérő félmondat.
Most kíváncsian várom, mi fog történni, de ahogy az ügyfélkezelésüket nézem, leginkább semmi. Azt mondanám, hogy a Líránál oltári kupleráj van, senki nem tudja, mi van raktáron, és mi az, ami csak papíron létezik. Gondolom ez a könyv sincs már meg nekik, csak ezt csesznek bevallani.

Dezsike 2019.01.04. 17:26:48

Nem lehet, hogy csak zárolódott az a pénz? Ha a számlatörténetben nem látszik, nincs baj, 14-30 napon belül feloldódik. Ha pedig látszik, akkor chargeback. Bemutatod ezt a levelezést a banknak, szó nélkül visszahúzzák a pénzt.

Lazy Bones 2019.01.04. 18:38:30

Manapság már bárkit alkalmaznak ügyifogyiszolgálatosként?

ekat 2019.01.04. 19:01:39

@Csokis: Hát akkor helló, ez nagyon durva. :( Nézegettem én is a Lírát, talán valami visszatérítés is lett volna náluk OTP-ileg, még jó, hogy végül a Boookline-tól rendeltem karácsonyra. Egyszer ő is kért mailben türelmet, de csak 1-2 nap miatt.

Bendegúz Miklós Gergye 2019.01.04. 20:55:54

@Lancelot0: ilyen stílusban nyomatják telefonban is

illiana 2019.01.04. 21:19:28

A H&M nincs magyar webshopja ahogy az ügyfélszolgálatos se magyar vagy tanulta a nyelvet, esetleg fordítót alkalmaztak.
Nagyon régóta nem vásárolok az adott cégtől, éhbérért dolgoztatják az afrikaiakat az alacsony költségek miatt ezert is tudjak ennyire olcsón adni a termékeiket. Minőségben nulla, messziről látszik hogy gagyi. Évente tonnányi ruhát égetnek el ami nem kerül értékesítésre. Műanyag szemétre nincs szükségem. Kár, hogy ezt nagyon sokan nem igy gondolják.

illiana 2019.01.04. 21:26:57

A lényeg az hogy a posztoló bánja hogy a Black friday nyomott áras akciós rendelését törölték.....
a pénzt visszakapta
Majd mindent megvesz most januárban annyiért vagy olcsóbbért mint a Black Fridaykor
Ne reklamáljon, olcsó húsinak híg a leve.. a H&M nem valami premium kategóriás Omega akik kedves&bocsánatkérős levelet írnak majd. Szerintem online fordító alkotta ezt a választ és semmi féle István, vagy valaki aki kicsit tud csak magyarul.

KaTe 2019.01.04. 21:44:53

Ez vagy google fordítóval készült, vagy István nemrég vette fel a magyar állampolgárságot. Magyar anyanyelvű ember biztosan nem fogalmazna így. Ráadásul egy ekkora üzletláncnál mint a HM nehogy már ne legyen sablonválasz ilyen levelekre...

Nem lehet, hogy valami magyarul beszélő külföldi válaszolt a poszternek?

moonclown 2019.01.05. 00:28:01

@Csokis: engem az egyik mobil telefonos cég, megprobalt ravenni, hogy töröljem a negatív értékelést.

Csak annyi történt, hogy egy plusz opció céges vásárlásnal nem volt elérhető, de ahelyett hogy magát a telefont kiküldtek volna, szó nélkül törölték az egészet.
Reklamaltam, én lettem a hülye mert ők küldtek emailt. Persze csak az az egy nem jött meg, előtte, utána minden...

Erre közölték biztos nálam van valahol... Meg írtam ne erolkodjenek, It-s vagyok, meg találok egy emailt.

Rá 3 napra megkertek töröljem az értékelést...

LKerekes 2019.01.05. 01:11:13

@Csokis:
Ha a kereső jelezte, hogy egy boltban 5 db van abból a könyvből, akkor miért nem mentél oda egyenest megvenni?

LKerekes 2019.01.05. 01:28:00

@Csokis:
Ezt nem értem.
Neten megrendelsz egy olyan könyvet egy boltból ahol 5 példány van raktáron és a szállítást ugyanabba a boltba kéred, azaz ott marad a könyv a helyén. Akkor miért nem tudtál simán elmenni és egyszerűen megvenni azt a könyvet ? Elvégre a netes rendelésért is ugyanoda mentél volna.
Szóval miért kellett a netes rendelést, mint többletet belevinni a dologba?
Én ezt úgy csinálnám, hogy ha van a boltban 5 példány, akkor buszra/villamosra szállok és elmegyek megvenni. Legfeljebb email-ben vagy telefonon megkérem őket, hogy ugyan már legyenek szívesek félretenni a nevemre néhány órára.
Igaz én csak buta vidéki vagyok és nem hohe budapesti.

AnnieC 2019.01.05. 02:45:39

@LKerekes: Gondolom így akarta volna megoldani, hogy félre legyen téve, mint ahogy az sok más helyen működik is mindenféle levélírogatás nélkül.

repuloske 2019.01.05. 05:43:43

Ami azt illeti az ügyfél helyesírása is hagy némi kívánnivalót.

Nora Vitez 2019.01.05. 06:11:26

Ez nem vicc!!! Istvánnal én telefonon beszéltem szintén egy olyan ügyben, amikor ők hibáztak. 20 percig beszéltünk, de a végére sokkot kaptam, mert nem hittem el, hogy egy ügyfélszolgalaton dolgozó így beszélhet az ügyféllel. Azt hittem be van lőve vagy már alapozott a karácsonyi vacsira. Azóta is azon gondolkodom hol kellene panaszt tennem, hogy érdemben kezeljék, mert ez egy H&M-nel megengedhetetlen!!!

Nora Vitez 2019.01.05. 06:11:26

Ez nem vicc!!! Istvánnal én telefonon beszéltem szintén egy olyan ügyben, amikor ők hibáztak. 20 percig beszéltünk, de a végére sokkot kaptam, mert nem hittem el, hogy egy ügyfélszolgalaton dolgozó így beszélhet az ügyféllel. Azt hittem be van lőve vagy már alapozott a karácsonyi vacsira. Azóta is azon gondolkodom hol kellene panaszt tennem, hogy érdemben kezeljék, mert ez egy H&M-nel megengedhetetlen!!!

lionking 2019.01.05. 08:09:10

@Darth Revan: mindenki tegeződik. ettől én tökre agymenést kapok, de a hihetetlenül nagy T kötőjel is megmondta, nekik rajtam kívül nem reklamált senki.
több mint 10 éve tegeződnek, olyan szép mikor egy ilyen tegeződős ügyfélszolg. automata telefon után jön végre az élőhang és akkor én köszönök neki szasz öreg volna gondom oldd meg lécci... ilyenkor keletkezik néhány másodperc hatásszünet, a túloldal meg csak néz ki a fejéből -gondolom, mert nem látom, de megszólalni se nagyon szoktak egy darabig. És akkor megkérdezem, hogy a tv-ben meg az összes médiában ez a stílus akkor most min lepődik meg?
de a múltkor már az Elmü hivatalos honlapján is belefutottam ebbe a jó fejek vagyunk tegeződünk baromságba.
és még millió helyen, szerintem könnyebb lenne az ellenkezőjét sorolni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 08:10:24

A tanács jó. Valóban nem érdemes ilyen időszakban fizetni, ha látjuk, valami nincs rendben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 08:16:46

@Nora Vitez:

Mint 11 éve ügyfélszolga, egy jó tanácsot tudök adni.

Az ügyfélszolgálatokon emberek vannak, s a trágár, akadéskoskdó ügyfelek csak azt érik el, hogy NEM lesz megoldva problémájuk.

A legtöbb helyen vannak kész folyamatok az egyes ügyekre, ezeket betartva az ügyfél sokkal többet ér el, mint fenyegetőzéssel, óbégatással, hisztizéssel.

Túl sok ügyfél komolyan elhiszi a hollywoodi filmeket, ahol a vásárlónak mindig igaza van, s a cégek meg kétségbeesnek, ha ügyfélpanasz érkezik. Nos, a valóság más. Mindig cég tudja, a vásárlók egy adott %-a úgyis elégedetlen lesz, így ha ez a betervezett % megmarad a kereteken belül, nem tesz semmit. A hisztérikus ügyfelek meg eleve jobb, ha átmennek a konkurrenciához, s őket idegesítik kicsit.

Quuuziii 2019.01.05. 08:18:49

@LKerekes: nem tudom hogy a líránál hogy van, de pl a librinél olcsóbb az online vásárolt könyv.

A másik, lehet hogy nem tud azonnal érte menni, csak a jövő héten.

atomplanet 2019.01.05. 08:21:36

Posztolót még senki? :)

Freemail..., 2019-ben?

Na jó, BUÉK mindenkinek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 08:23:09

@KaTe:

Ma már a legnagyobb mo-i cégek nem Mo-on tartják az ügyfélszolgálatot. Olcsóbbra jón ki kiadni az egész ügyfélszolgálatot valamilyen nemzetközi kólcenteres cégnek.

A nemzetközi cégek - mint a H!M is - meg eleve egy helyen kezelik az összes országot, nem érné meg minden országban külön kólcentert fenntartani.

Pl. a Nokia TELJES európai ügyfélszolgálata - azaz minden nyelv - Budapesten volt évekig, majd elköltöztették Szófiába 2007-ben. Amikor Bp-en voltak, a Sykes nevű kólcentes cég csinálta az egészet, egy irodaházból a XIII. kerületből, azaz esetleg az angol ügyfélnek John aláírással válaszoló akár egy magyar is lehetett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 08:25:05

@Andy Capp:

Csak nyelvtudás kell hozzá, még ott se nagy az igény. Ha megvan egy jó B2-es szint, már alkalmaz a legtöbb kólcenter.

Nora Vitez 2019.01.05. 08:25:58

@maxval balcán bircaman: ezt a kommentet tényleg nekem szántad? Miből gondolod, hogy én ilyen ügyfél voltam? Csak zárójelben jegyzem meg, hogy én is dolgoztam ügyfélszolgalaton, és igen, az ügyfélnek mindig igaza van, akkor is ha nem. Te ott a céget képviseled, ahol ügyfelek adott esetben nagyon-nagyon sok pénzt elköltenek és amiből utána Te is be tudod fizetni a számláid stb. Én csak annyit írtam, hogy ez nem kamu, István tényleg ott dolgozik, létező személy és kritikán aluli stílusban oktatja az ügyfeleket, (miközben a háttérben a kollégák röhögnek) és ezt egy H&M nem engedheti meg magának.

Pettyes Szfinx 2019.01.05. 08:27:38

@LKerekes: Egyrészt mert így biztosan félre lesz téve, amíg odaérnek érte. Másrészt a netes rendelés sokszor olcsóbb, mint a bolti ár.

Pettyes Szfinx 2019.01.05. 08:27:39

@LKerekes: Egyrészt mert így biztosan félre lesz téve, amíg odaérnek érte. Másrészt a netes rendelés sokszor olcsóbb, mint a bolti ár.

Etniez 2019.01.05. 08:33:42

Nehezen hiszem el, hogy ez a levél eredeti. Londonban sokat vásároltam már náluk, ha gondom volt, intézkedtek.
Egy ilyen levél után itt István már munkanélküli lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 08:44:39

@Nora Vitez:

Nyilván nem helyes az ügyfél kinevetése, akkor se, ha hülye.

Nora Vitez 2019.01.05. 08:52:09

@maxval balcán bircaman: azért veled sem biztos, hogy szívesen beszélgetnék, ha minden ügyfelet élből hülyének nézel, és ezt le is írod, bár végülis ilyen álnév mögött bármit meg lehet tenni....

2019.01.05. 08:58:50

Az tény, hogy elég furcsán van megfogalmazva az ügyfélszolgálat válasza, meg aztán érdekes, hogy keresztnevükön lesznek megszólítva a hölgyek, hiányoznak ékezetek, zavarosan a központozás, hagy ne soroljam.
Viszont nem értem, hogy az ügymenet és felvilágosítás szempontjából mi a probléma. Még nem rendeltem a h and m től, viszont egy külföldi központú cégről van szó, gondolom többfajta fizetési opcióval (nem tudom Magyarországon melyek lehetségesek). A kártyás előre fizetésre azért szokott sor kerülni a vásárlót kötelezve, mert a bonitására vonatkozóan még nincsenek adataik (pl. először rendel vagy valamilyen adat nem stimmel),. Az előre fizetéssel bebiztosítja magát a cég. Ahogy olvasom, a zárolt pénzt a panasz után feloldották, a vevőnek elmagyarázták, mi volt a probléma, én nem olvasok ki belőle udvariatlanságot. Amire kíváncsi vagyok, hogy milyen fizetési módok közül tud választani a vevő, ha a kártyás fizetésről a rendszerhibájuk miatt le akarják beszélni. Az személyes véleményem, hogy egy olyan cég, mint a h and m azért nem engedheti meg magának, hogy túlterheltségre hivatkozzon, bizony vannak hasonló cégek nagyobb forgalommal és ott ilyen üzemzavar még elvétve sem szokott lenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 09:00:46

@Nora Vitez:

Mindig normális embernek nézek mindenkit, míg nem bizonyítja az ellenkezőjét. Ez nekem bejött mint taktika.

bpbp78 2019.01.05. 09:05:17

@LKerekes: A kommented utolsó mondata tök fölösleges volt!

A netes rendeléseknél általában jár 5-10-20%, akár mégtöbb kedvezmény, ami egy átlagos 3000-4000 Ft-os könyvnél elég szép tétel. Én sem veszem meg a boltban a könyvet, ha van lehetőség neten olcsóbban hozzájutni. Most is van egy rendelésem, bár az egyik könyv miatt várni kell, de cserébe 10000 Ft-on spóroltam 2500 Ft-ot, ami nekem megéri.

2019.01.05. 09:15:56

@ekat: Egyszer belefutottam én is egy ilyenbe :-D A lényeg az volt, hogy kaptam ajándékba egy vásárlási utalványt kóddal, amit az interneten is fel lehet használni, de előtte regisztrálni kell a kódot. Viszont kell hozzá a számla is, ami nem volt meg, mivel az utalványt ugye ajándékba kaptam. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy mi a teendő ilyenkor. Erre azt a választ kaptam, hogy ezen az oldalon (belinkelve a megfelelő oldaluk) tudom regisztrálni a vásárlási utalványt, kövessem a pontokat. Ha bármi kérdésem lenne, állnak rendelkezésemre :-D Belinkelte azt az oldalt, amit én is ismertem, csak megakadtam a számlán lévő kód megadásánál :-D Nem volt sürgős a vásárlás, meg egy kicsit ki is akadtam :-D kb. fél év múlva próbáltam újra, akkor szerencsére egy másik ügyfélszolgálatos volt ügyeletben, ő már értette a problémámat :-D Ennek ellenére a fenti levelezés tényleg kamunak tűnik, vagy pedig külföldi levelezés lett rosszul magyarosítva.

naty77 2019.01.05. 09:25:44

@LKerekes: Lírát nem ismerem, de a legtöbb könyvesboltban netes rendeléssel olcsóbb az ár. Lehet, hogy az ajándékozó nagymamának ez is számított.
Én csak így veszek könyvet, kinézem a boltban, megrendelem neten és visszamegyek érte olcsóbb áron. Mivel a munkám miatt így is járok a könyvesbolt mellé postára nem jelent plusz időt, viszont sok könyvet vásárolunk, szerencsére szeretnek olvasni a gyerekeim, így tudok spórolni. (igen tudom menjek könyvtárba, de van amiből jó a saját)

Rómaikömény 2019.01.05. 09:27:02

A h und m számlát se adott.elmagyarázták h ök csak magánvásárlokat szolgálnak ki. Vicces. Miota a nav ezt megtudta, azota küldik. Poén az a cég.

exilis 2019.01.05. 09:30:03

maxval balcán bircaman: Aha, szóval a hivatásos NER troll státuszt magatok közt ügyfélszolgálatnak hívjátok?

Etniez 2019.01.05. 09:44:57

@illiana: Az, hogy a H and M gagyi minőség, az elég nagy ostobaság. A többiben lehet, hogy igazad van, nekem rengeteg ruhám van tőlük, tartják a színűket és a formájukat és jól néznek ki.

ekat 2019.01.05. 09:46:53

@Rébusz: Én olyan sokszor jártam így, hogy tényleg feladtam azt a hülye ötletemet, hogy kérdés esetén az adott ügyfélszolgálathoz forduljak. :)

digitalbb 2019.01.05. 09:47:46

Pont tegnapi story: Ma a mar kifizetett szamlat ujra beterhelte az elmentett kartyara a myvodafone app. Ugyfelszolgalat szerint ez igy normalis, hiszen meg nem volt lekonyvelve! Working as designed - by nerds... Visszateriteni nem tudjak, vagy lelakom vagy hivjam a bankomat visszaterites ugyben. Csak a vodafone-nak nem kell a teljes folyamatot lefejleszteni a magyar on-line kereskedok kozul? Nem kell tudniuk visszateritneni, majd elvegzi a munkat a kartyakibocsato es az ugyfel, aki fut a penze utan!

ekat 2019.01.05. 09:59:31

@Etniez: Szerintem ez attól függ, honnan nézzük. Hogy a H&M nem prémium, az evidens, hiszen high street fashion-márka, nem is állítja senki, hogy prémium lenne.
A gagyi "műanyaggal" egyetértek ugyan, de a H&M-ben is sok minden nem műszálas, másrészt a komolyabb designereknél is sok minden az... A H&M-nek amúgy van egy (online) prémium részlege is sok bőrrel, gyapjúval és kasmírral. Nem beszélve arról, hogy sokszor összeszövetkezik komolyabb nemzetközi designerekkel.

bgp 2019.01.05. 12:36:45

@maxval balcán bircaman: Egész biztos vagyok benne, hogy nem vagy ügyfélszolga 11 éve. Már rég csődbe ment volna az a cég ami ennyi ideig alkalmaz, illetve elterjedt volna a hired és másodszor már nem vettek volna fel ilyen munkakörre.

zuhanorepulesss 2019.01.05. 13:16:50

Hátt..mi nov 25-n rendeltünk a gyereknek téli cuccokat. December 11-éig tartott a türelem, elkezdtem zaklatni a dpdt és a hm-et, másnapra megjött a csomag, csupán két tétel hiányzott belőle, ami a csomagban a számlán nem is szerepelt.
Írtam nekik, hogy a különbözetet utalják vissza, azt a két tételt megvettük máshol személyesen.
Másnap levonták a teljes összeget újra.
Ügyfélszolgálat, ígérgetés.
Mivel se válasz sem a másodszor levont összeg plusz különbözet nem jött meg, holnap tervezek menni feljelenetést tenni.
Cirka 55 ezer forinton üldögélnek jó pár hete.
A konzekvencia ugyanaz nálunk, amit István javasolt, ezentúl messze elkerüljük a HM webes felületét. Eddig nem volt rájuk panasz, most úgy látom, nem bírják a téli rohamot.

2019.01.05. 13:50:47

@maxval balcán bircaman:
Én több mint egy hónapja harcolok egy kínai cég feltehetőleg indiai ügyfélszolgálatával. Már közel vagyok ahhoz, hogy trágár legyek, bár tudom nem oldana meg semmit. Igazad van, tudom hogy betanult folyamataik vannak, ez esetben viszont kétszer is megkaptam már ugyanazt a szabvány választ, amely leírja, hogy a konkrét problémát így meg úgy megoldották, valójaban meg az egész hazugság, nem csináltak semmit. Náluk a betanult megoldás az, hogy ezen probléma esetén oda-vissza passzolgatják az ügyet, erre a megoldottuk válaszra már eleve nem az reagál, aki írta, hanem visszamegy L1 szintre, és kezdődik minden előről. Ilyenkor nem csoda, ha az ügyfél felbassza az agyát, és nem fogja érdekelni, hogy a masik oldalon is emberek vannak, hogy a kedvenceidet idézzem, lehet menni másik munkahelyre. Én csak azért nem trágárkodok, mert már feladtam, tudom hogy nem oldják meg, együtt élek vele, de hetente azért írok egy mondatot, hogy mi van az ügyben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.05. 13:58:42

@Zabalint:

Sajnos ez megesik.

2017-2018 között másfél évig az Epson Mo. ügyfálszolgálatát csináltam. Volt egy ügy, melyet a 4. hónapom végén indítottam el, s mikor elmentem a cégtől, még nem volt megoldva.

ekat 2019.01.05. 14:41:08

@zuhanorepulesss: De hogy tudták 'levonni' azt az összeget még egyszer? Nem banki oldalra visz fizetni a H&M, (nem emlékszem,) úgy értem, tudhatják ők maguk a kártyaadataidat egyáltalán?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.01.05. 15:14:50

A H&M egy katasztrófa, a rendelést csak napokkal később adják át a futárnak a karácsonyi csúcsidőszakon kívül is.

Tuti nem oldották fel a pénz zárolását, ilyenkor általában várhatsz 15-30 napot, amíg az automatikusan megszűnik...

juhaszvik 2019.01.05. 15:50:07

Nagyjából már mindent értek az ügyfélszolgálatok használhatatlanságával kapcsolatban, most hogy bemutatkozott István és maxval.
Én csak azt nem értem, hogy a nagybetűs fogyasztói társadalomban miért van ennyire letojva a fogyasztóvédelem? Ugyanis ezért van, hogy a multi bármit megtehet a fogyasztóval. (Amúgy nem multi ellenes vagyok, csak jó lenne, ha a profitmaximalizását nem így oldanák meg)

Alick 2019.01.05. 16:07:19

"A legfontosabb teendő ilyenkor, hogy soha többé nem fizetsz a weboldalon kártyával."

Manapság többnyire már az utánvételes kiszállításnál is lehet fizetni kártyával. Mert amíg nem érkezik meg az áru, miért is hitelezzek, ha nem muszáj..?

kekec47 2019.01.05. 18:41:51

@LKerekes: Például azért, mert az internetes rendelésnél egyes esetekben 27%-os kedvezményt lehet kapni, amit elveszítesz, ha csak úgy besétálsz a boltba. Ja, ha ez neked nem számít, az más...

Im just here for the comments 2019.01.05. 19:36:38

Ezt a faszkalap választ az ügyfélszolgálattól... István vajon meddig fog még a H&M-nél dolgozni?

Im just here for the comments 2019.01.05. 19:47:03

@lionking: ezt nem is értem, a T-nél kötelező magázni az ügyfelet, csak kifejezett kérésre válthat a cc-s tegezésre.

lionking 2019.01.05. 20:28:33

@Im just here for the comments: pedig eccerű :)
Miután engem ők mindenhol tv rádió újság net tegeznek, én szoktam így megszólítani a telefonos ügyfélszolgát..
aztán vagy tovább adják hogy nem tetszik nekem vagy nem. de legalább én jól szórakozom.

meggyespiskotamagnelkul 2019.01.05. 23:18:35

A H&Mnek Varsóban van a regionális call center központja és mint minden ilyen ssc-ben országonkénti csapatok látják el az összes vevői panaszt. A “kedves üszis” meg vagy tényleg nem tud rendesen magyarul vagy direkt csinálja, mert az agyi kapacitása a kétbites csetrobotét sem éri el..

Tikakukac 2019.01.06. 01:59:35

Meg kell nyugodni, H&M és DPD is hasonló stílusban tolja. Olyan hívásaim meg mailjem vannak az elmúlt időből tőlük, hogy dőltem meg. Pedig ügyfeleztem meg ügyfelezek eleget, láttam és hallottam dolgokat.
Alapból egy morcos macska szintjén kommunikálok ha nem hivatalos ügyet intézek, de néha magamra ismertem válaszokban, ami nem jó. Nagyon nem.

MTA rendes tagja 2019.01.06. 03:06:08

Azt hittem, valami szörnyűséges levél lesz. Erre nem, ez egy normális és korrekt levél, minden információra választ adott a hisztis picsának.

@maxval balcán bircaman:
"Mindig cég tudja, a vásárlók egy adott %-a úgyis elégedetlen lesz, így ha ez a betervezett % megmarad a kereteken belül, nem tesz semmit. A hisztérikus ügyfelek meg eleve jobb, ha átmennek a konkurrenciához, s őket idegesítik kicsit."

Kulcsmondat.

kékféltégla 2019.01.06. 07:36:13

abban a boltban ugyanaz van, mint a kínai boltokban, csak többszörös áron. Túlárazott gagyi.

Etniez 2019.01.06. 09:19:44

@ekat: A H and M közép kategória. Az olcsó ruháik általában gyengék, a drágábbak meg jók. Van egy-két nadrágom, ami nem 100% pamut, de nincs vele bajom, igazából észre sem veszem.

A Primark pl gagyi, akármit veszel ott, egy mosás után már nincs meg a formája.

ekat 2019.01.06. 12:46:01

@kékféltégla: A H&M túlárazott? Jézus....

ekat 2019.01.06. 12:48:12

@Etniez: Nem ismerem a Primarkot, de hát a H&M (is) ugye fiataloknak lett kitalálva, az éppen aktuális divatot adják / koppintják kedvező áron. Gondolom a prémiumrészleg arra lett kitalálva, hogy idősebbek is vásároljanak ott.

beste 2019.01.06. 18:06:42

@Lancelot0: szerintem küldetek valamilyen weboldallal mind a H and M-nek, mind a posztolónak egy-egy helyesírási szótárt.

illiana 2019.01.06. 22:38:58

Ma is meglehet találni a minőségi árút, ahol a szoknya vagy blézer gyapjúból készül (100%virgin wool), a kesztyű valódi minőségi bőrből, a sál hernyóselyem, a cipő pedig igazi bőr és igényesen kialakított és nem csak a spotlámpákkal teli nyomott üzletben mutat csinosan . A legfontosabb hogy talán 10 nap után nem “a kuyta szájából szedtem ki” hatást kelti. De ennek ára van, és meg kell keresni azokat a külföldi főleg német, angol, holland, olasz, svájci cégeket akik ezt a minőséget kínálják. Jah, ők nem a plázákban vannak jelen és az első legközelebbi állomás Bécs vagy az online rendelés, esetleg egyedi kérésre postaznak mert nem szerepel a szállítási listájukon Magyarország. De mindez idő, elszántság, világlátottság, igényesség, anyagi lehetőségek kérdése. Az átlag magyar plázalátogató nem ezen a hullámhosszon mozog, neki megfelel a H&M minősége és ára. De ez mindenre igaz. Hasonlíts össze egy magyar Instyle magazint egy némettel. Teljesen más amit ajánlanak. Nem szükséges 5 gagyi sálat összegyűjteni helyette lehet vásárolni 1 igényesen kidolgozott selyemsálat ami mindig többet ad a megjelenéshez, mint a másik 5. De ezt azt átlagbérből élő átlagos vásárló nem fogja megérteni de lehet nincs is igénye erre a minőségi trambulinra.

btprg 2019.01.06. 23:12:40

@digitalbb:
Én, ha csak lehet, kerülöm az online bankkártyás fizetést. Semmi szükség arra, hogy valaki csak úgy bármikor beterhelje a bankkártyámat, aztán meg én fussak a pénzem után... El akartam adni valamit eBay-on, és az várt rám, hogy hiába van PayPal-om, bankkártyát kellett volna az eladáshoz csatolnom a fiókhoz. Inkább mégse adtam ott el semmit. (Ezt amúgy eleve baromságnak tartom, ha eladok valamit akkor a jutalékot miért is nem tudják az eladott termék árából levonni?)

KaTe 2019.01.07. 09:16:38

@btprg:
"Semmi szükség arra, hogy valaki csak úgy bármikor beterhelje a bankkártyámat,"
- erre találták ki a limitmódosítást. Jobb helyeken telefonos appon keresztül néhány kattintással elvégezhető.

"hogy hiába van PayPal-om, bankkártyát kellett volna az eladáshoz csatolnom a fiókhoz"
- azért az valahol érthető, hogy az eBay biztosítékot vár, ráadásul én nem örülnék ha bármilyen kamu PayPal fiókkal lehetne árusítani. Így is egy fertő az egész eBay.

"akkor a jutalékot miért is nem tudják az eladott termék árából levonni?"
- azért, mert a pénzt nem az eBaytől kapod, hanem a vevőtől, az eBay pedig egyösszegben terheli be a jutalékot minden hónapban. Abban igazad van, hogy 2019-re azért igazán összehozhatna már az eBay egy saját ewallet-et.

@illiana: Szerintem meg nem a minőséggel van baj, hanem a pénzünkkel. Figyelembe véve a magyar átlagfizetéseket, szerinted milyen minőséget kellene kapnunk a pénzünkért? Nincs értéke a forintnak. Most is kaphatsz minőségi terméket, csak épp többszörösét fizeted ki az olcsóbbnak. Ki tudja ezt megfizetni? Kevesen. Nincs igény a vásárlói oldalról. Akkor az eladói oldalról miért legyen?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.07. 15:34:23

@LKerekes: Mert így:
1.) Anyukám mehetett volna el érte, és ez nekem kényelem, hogy nem kell a könyvet még át is vinni hozzájuk karácsony előtt becsomagolni, neki "önbizalom", hogy ő ment érte, ő vette meg. 80+ évesen már ezek is számítanak.
2.) Ahogy @Pettyes Szfinx: írta, így "le lett foglalva". (Hittem én.)
...
@bpbp78: @kekec47: Itt ez épp nem játszott, mert régi könyv lévén csak valami minimális kedvezmény volt. Talán 5%, de nem vagyok benne biztos. Annyit majdnem a hitelkártyás fizetés visszatérítésével is megkaptam volna. (Anyám szerintem kápét használ.)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.07. 15:36:35

@ekat: Visszatérítés / kedvezmény mindenhol van. Librinél is, Bookline-nál is. Csak itt papíron a könyv is létezett.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.07. 15:40:27

@ekat: Visszatérítés / kedvezmény mindenhol van. Librinél is, Bookline-nál is. Csak itt papíron a könyv is létezett.

@moonclown: Hátha megváltozott a véleményed. :-) A kedvencem, amikor a fészen ránézek egy oldalra, és látom, hogy van 823 vélemény. Rákattintok, erre olvasható 15. A többit törölték. Olyankor érzem, hogy nem kéne náluk vásárolni, mert nyilván nem azért törölték a többit, mert nem bírták az ömlengő dícséretet. :-)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.07. 16:19:46

@zuhanorepulesss: Szia!
Ha te K.I. vagy, akkor írj egy privit és segítek! Mondjuk így is: fakabátokhoz ne menj a sztoriddal, mert csak az idődet pazarlod vele!

MTA rendes tagja 2019.01.07. 21:09:42

a reklamáló hülyepicsa remélem megnyugodott, hogy közhírré tette a problémáját

Quuuziii 2019.01.08. 08:55:19

@KaTe: inkább a webkártyát találták ki erre. Otp-nél a minimális kártyalimit 50.000. Én meg egyébként sem szívesen módosítgatnám, mert amikor meg kéne, akkor már nem tudok vásárolni.

lionking 2019.01.08. 17:39:57

@Im just here for the comments: már mért is? csak mert nem értesz velem egyet?
hát kérlek én se értek veled egyet
én meg nagy marhának gondollak evégett
süti beállítások módosítása