Egészen szokatlan ügyet dobott ki mára a Homár postaládája, aminek kapcsán megtudhatjuk, hogy tényleg létezik örökrózsa, nem csak a minden családban létező Karcsi bácsi viccel ezzel minden egyes alkalommal a mama nippes vitrinjében kiállított porcelánrózsa-gyűjteményre bökve. Ez az évekig virágzó botanikai csoda viszont igencsak drágé kapható, és nehéz helyzet elé állíthatja olvasónkat, amennyiben jogosan követeli vissza tőle a virágbolt a tévesen átadott virágdobozt.
Kedves Tékozló Homár!
Online vásároltam egy rózsadobozt egy virágbolt webáruházából, azonnal ki is fizettem bankkártyás vásárlással. Két nappal később helyszíni átvétellel át is vettem a terméket.
Az átvétel másnapján felhívtak az üzletből, hogy véletlenül nem a megvett típusú, hanem egy másik, nagyon hasonlító, de kétszer olyan drága virágfajtával (sima rózsa helyett "örökrózsa", ami megfelelő körülmények között évekig frissnek néz ki) készült virágdobozt adtak ki nekem. Arra kérnek, hogy vagy vigyem vissza kicserélni a dobozt, vagy fizessem ki a különbözetet.
Kötelezhet az üzlet bármelyikre így, hogy ők hibáztak a kiadásnál?
Válaszukat előre is köszönöm,
Antal
Szóval itt a nagy kérdés: ha nem ő hibázott, akkor is helyt kell állnia? Mondjuk kérje vissza az ajándékot? Szegény Antal!
Kedves olvasó!
Az esettel kapcsolatban a felek között létrejött szerződés tartalmából kell kiindulni.
Ha a rendelkezésre álló okiratok (megrendelés, annak elfogadása, számla vagy egyéb bizonylat stb…) alapján az állapítható meg, hogy a vállalkozás nem a szerződésben meghatározott árut adta át, tehát nem azt, amit megrendeltél, akkor ezzel kapcsolatban jogszerű igényt támaszthat a vállalkozás a vételár különbözet megfizetésére, illetve az átadott termék visszaadására. Hiszen közöttetek a szerződés nem arra, hanem egy másik termékre vonatkozóan jött létre. A vállalkozás ebben az esetben az igényeit akár közjegyző előtti fizetési meghagyásos vagy polgári peres eljárás megindításával tudja érvényesíteni a fogyasztóval szemben az önkéntes teljesítés elmaradása esetében.
Az eset másik oldala az, hogy a vállalkozás valójában nem szerződésszerűen teljesített, mert nem azt kaptad, amit megrendeltél, amire szerződtetek, így a vállalkozót kártérítési felelősség terheli veled, fogyasztóval szemben a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján. Abban az esetben tehát, ha esetlegesen az üggyel kapcsolatban károd keletkezett, akkor ezt az igényt érvényesíteni tudod a vállalkozással szemben. Illetve a vállalkozás fogyasztóbarát üzletpolitikát alkalmazva, dönthet úgy is, hogy a hibájára tekintettel nem kéri a különbözetet vagy a cserét.
Felhasznált jogszabályok: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.357520)
Az utolsó 100 komment: