"Szomszéd! Maga is trágyázza az epret?! Nem, én cukrozom, de lehet hogy hülye vagyok." Szóval vannak rossz és jó szomszédos viccek, de azért ez a debreceni Telekomos nem sikerült túl jól. Mert mi van akkor, ha a szomszédnak tartozása van, erre feketelistára kerül egy egész lakópark? Megnézném a következő lakógyűlést.
Úgy gondoltam elregélem nektek a történetem, mert nem emlékszem rá, hogy ezzel kapcsolatban olvastam volna a blogon bejegyzést. (Ha volt, akkor bocsi.)
Hó elején párommal úgy döntöttünk, hogy új tévét szeretnénk venni, és mint minden épeszű ember, körbejártuk a lehetőségeinket, és végül a Telekom egyik részletfizetéses tévéjére esett a választásunk.
Én kicsit szkeptikusan álltam az egészhez, ugyanis mikor Debrecenbe költöztünk már megjártuk a Telekomos utat: nem akarták/tudták beszerelni hozzánk az internetet, mert állításuk szerint az állam a mi lakóparkunkban ezt nem engedélyezi, és a Digi hatásköre alá tartozunk. Persze adtak cserébe egy számunkra előnyösebb mobil díjcsomagot, így nem firtattuk ezt a dolgot tovább.
Nagy lelkesen töltöttük ki az online megrendelő felületüket, és mint várható is volt kaptuk a hibaüzenetet, mert „valami nem stimmel a címünkkel”. Rendben, semmi baj, írtunk chaten, ahol azt a választ kaptuk, hogy most általánosan nem működik a weboldalukon az internetes rendelés lehetősége.
Rákövetkező nap bementünk a legközelebbi üzletükbe, hogy személyesen is érdeklődjünk, de azt a választ kaptuk, hogy az ügyintéző „nem találja a lakcímünket a rendszerben” illetve, hogy „személyesen nem lehet televíziós készüléket átvenni”. Segítséget/bármilyen lehetőséget, amivel mégiscsak hozzá tudnánk jutni a tévéhez nem ajánlott fel, elhajtott.
Ennél a pontnál már egy hétnél járunk, nem akartuk annyiban hagyni, írtunk még egyszer cseten egy Panni nevű hölgynek, aki azt mondta, kérésünket továbbítja az IT kollégák felé, és egy héten belül felveszik a rendszerbe a címünket.
Gondolom nem lep meg senkit, hogy egy hét múlva semmi nem történt. Írtunk egy emailt is a hibával kapcsolatban, amire visszajött egy sablon email, hogy „biztos nem rendeztünk korábbi számlát” illetve hogy „válasszunk másik címet”. Ennél a pontnál már rendesen felment bennem a pumpa, mert nem úgy működik a dolog, hogy mikor kedvem van „választok magamnak egy másik címet”, és azt sem érzem fairnek, hogy az egyik barátomhoz rendeljem a tévét, és onnan cipekedjem fel magunkhoz a harmadik emeletre, mikor az ár a kiszállítási költséget is magában foglalja.
Szóval utolsó körben felhívtuk őket telefonon, ahol arról tájékoztattak minket, hogy a debreceni Füredi lakópark (és ezt most azért írom ki, hogy aki esetleg itt lakik értesüljön róla, és ne kelljen ezt a három hetes szenvedést megjárnia) FEKETELISTÁN van. Akármit csinálunk, őket egyáltalán nem érdekli, hogy minden egyes számlánk ki van fizetve, és soha, de soha az életben nem késtünk a befizetéssel, mégis a tartózkodási helyünk a feketelistán van, és így nem vehetünk igénybe semmilyen szolgáltatást, ami azzal jár, hogy ők kiszállítanak valamit hozzánk. Mindezt azzal magyarázta a telefonban a hölgy, hogy „mert olyan alakok laknak ott, akik nem fizetnek időben”.
És a helyzet az, hogy ha a szerződésben szerepel az, hogy a létesítési címmel kapcsolatos tartozás alapján megtagadhatja a szolgáltató a szerződéskötést, akkor az bizony jogszerű.
Kedves Homár Olvasó!
A szolgáltató általános szerződési feltételei pontosan tartalmazzák, hogy a vállalkozás milyen esetekben tagadhatja meg az előfizetői szerződés megkötését, illetve a szerződés módosítását.
A szerződéskötés megtagadásának feltételei között van olyan eset, amely a létesítési címmel kapcsolatos. Ez pedig a következő:
„A szolgáltató megtagadhatja a szerződés megkötését, ha ha az igény olyan létesítési címre vonatkozik, amelyik esetén a szolgáltató egy éven belül legalább két alkalommal már felmondta az előfizetői szerződést díjtartozás vagy más szerződésszegés miatt.”
A fent meghatározott feltétel teljesülése esetén, tehát a szolgáltató jogszerűen tagadhatja meg a szerződés megkötését.
A levélben meghatározott esetben elsőként javasoljuk, hogy írásban tegyél panaszt a szolgáltatónál a konkrét szerződéskötés megtagadási ok közlése céljából. A szolgáltató köteles a panaszra válaszolni írásban legkésőbb 30 napon belül. Ha a válasz alapján az állapítható meg, hogy a szerződéskötés megtagadásának feltételei esetetekben nem állnak fenn, akkor lehetőséged van az ezzel kapcsolatos igényt az illetékes békéltető testület ingyenes eljárása során vagy bírósági peres eljárás megindításával érvényesíteni a vállalkozással szemben.
Az utolsó 100 komment: