Tékozló Homár

Szomorú, de mégsem cserélhető a cserélhető szigetelés

2019.09.09. 10:00 | Homár Rezső | 77 komment

fanmade_sad_applejack_is_sad.jpg

Szakszervizes, ügyfélszolgálatos, eladó: mindenkinek megvan a saját véleménye Lilláék hűtőajtó-szigeteléséről. A cserélhető, ám mégsem cserélhető szigetelés eközben nem tudja, mit is csináljon. Az élet tele van bizonytalanságokkal.

A mi kis történetünk egy költözéssel és a hozzá ajándékba kapott hűtőről szól, aminek cserélni szerettük volna a szigetelését. Az eredeti szigetelés kicsit szakadt és nagyon penészes volt, szóval tisztítás helyett az Electrolux webshopjából választottunk cserealkatrészt, ahol a hűtő PNC kódja alapján ellenőrizni lehet, hogy a cserealkatrész kompatibilis-e. Ez alapján minden jónak tűnt, így meg is rendeltünk a két szigetelést (hűtő/mélyhűtő), ami 2 nap különbséggel két csomagban meg is érkezett, de sebaj. 

Kaptunk a csere menetéhez egy helyes kis útmutatót, de amikor megpróbáltuk a lerajzoltaknak megfelelően kifordítani a régi szigetelést, az nem jött. Mivel nem akartuk még jobban kiszakítani, az Electrolux honlapján ajánlott szakszerviztől érdeklődtünk, hogy megcsinálják-e ők. A válaszuk az volt, hogy nem valószínű, hogy ki tudják cserélni, mert ha nem fordul ki, akkor a régi ragasztva van (és tényleg, valami habos ragasztóval van rögzítve), ami nem fog úgy lejönni (és tényleg), hogy az új mágnesest a helyére lehessen illeszteni, de 12.000 Ft-ért szívesen kijönnek és elmondják ugyanezt a helyszínen. És hozzátették, hogy nem mi vagyunk az elsők, akik megvették a cserélhetetlen szigetelést. 

Ezek után felhívtuk az ügyfélszolgálatot, hogy ezt mondta a szakszerviz, mi a megoldás? A hölgy utánanézett, hogy így az egész ajtót kéne cserélni, de olyat már nem árulnak, szóval megszívtuk. 

Maradt a vásárlástól való elállás, az ügyfélszolgálatos tájékoztatása 8-ra visszavittük a szigeteléseket, csak a hölgy az elfelejtette mondani, hogy nem a mintaboltban, hanem az irodaházon belül kell leadni az alkatrészeket. Ezt nem tudtuk, csak 9-kor derült ki, amikor a bolt kinyitott, itt az úr továbbküldött az irodaház recepciójára (ide egyébként 9 előtt csak beléptetőkártyával lehet volna bejutni...) A recepciós hölgy többször próbálta sikertelenül telefonon elérni az ügyfélszolgálatot, erre visszamentünk a boltba, hogy legyen szíves felhívni valakit, mert a portásnak nem megy. Mint kiderült, nem szokták felvenni a telefont, úgyhogy az úr felment. Eddigre már elég paprikás hangulatban voltam, aminek hangot is adtam, ami láthatóan zavarta a boltos embert, de legalább hamar intézkedett. Bár közben ő is próbált meggyőzni, hogy mi vagyunk a hülyék, hogy nem tudjuk kicserélni a szigetelést (szolid 15.000 Ft-ért ő ki is jött volna megcsinálni. Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy akkor is elkérte volna ezt a pénzt, ha meglátja, hogy a régi ragasztva van...)

Végre lejött az ügyfélszolgálat egyik rejtőzködő tagja, bár hamar egyértelművé tette, hogy visszaveszi az alkatrészeket és visszautalják a vételárat, még azért megpróbál meggyőzni, hogy cserélhető - mondtuk, hogy az ő általuk ajánlott szakszerviz szerint nem az, erre közölte, hogy biztos rossz alkatrészt rendeltünk - mondtuk, hogy az PNC kód alapján rendeltük azt, amit. 

Kérte még, hogy küldjük majd el a kódot, hogy ellenőrizhesse, hogy hol a hiba a rendszerben. Ez megtörtént, viszont válasz mailben még tovább erősködött, hogy jó az alkatrész és cserélhető, szóval nem valószínű, hogy lesz változás. Remélem, utalni azért fognak.

Eddig még nem sikerült eldönteni, hogy átverni akartak a cserélhetetlen cserealkatrésszel, vagy ennyire hanyagok, hogy meg se nézik mi cserélhető és mi nem...
Sajnos vennünk kell egy másik hűtőt, de ezek után biztos nem Electrolux lesz :)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2019.09.09. 10:10:10

Nem az a standard eljárás, hogy a hűtő ajtaját le kell tépni?

CsakLajosAz 2019.09.09. 10:55:57

Nyugi... Többi is szar.. bármit veszel ilyen lesz. Költséghatékony. A csavar, meg a csavarozó biorobot drága...

nyúúúlacska 2019.09.09. 10:57:01

A mai világban ezek már ilyen eldobhatósos hűtők, újat kell venni.

2019.09.09. 10:58:35

Ez van akkor, ha valaki úgy akar valamit cserélni, hogy tulajdonképpen nem ért a dologhoz. Jól bevásároltatok, aztán jött a meglepetés, szóval magatokat szopattátok meg. Mint azok akik a jútúbról szerelnek autót, aztán több kárt okoznak a fillérkeféléssel, mint amit a szervizen spóroltak.
Ha pedig kihívod a szervizt és azt mondja, ezt ő nem tudja megjavítani, akkor megy a dolgára és nem fizetsz semmit. Nem kell a semmiért fizetni, főleg nem bedőlni a kiszállási díj marhaságnak amikor nem szolgáltat érte semmit.

Terézágyú 2019.09.09. 11:25:05

Tipikus magyar "nem tudja a bal kéz mit csinál a jobb"-ügy.

Tikakukac 2019.09.09. 11:45:09

@Horváth Kálmán Imre:

"Ha pedig kihívod a szervizt és azt mondja, ezt ő nem tudja megjavítani, akkor megy a dolgára és nem fizetsz semmit. Nem kell a semmiért fizetni, főleg nem bedőlni a kiszállási díj marhaságnak amikor nem szolgáltat érte semmit."

Na, ha már ekkora marhára okos vagy, akkor áruld el hol dolgozol szervizesként. Nagyon érdekelne ez a nem javítunk, de kiszállunk, akkor nem fizetünk dolog, mert én egészen máshogy ismerem.

A károkozós fillérkefélés akkor lenne igaz, ha a szerviz/gyártó/support értene hozzá. Elárulom, a poszt éppen arról szól, hogy nem értenek hozzá. Tudod, hogy miért nincs jobbos kézifék a verdán? Mert nem akartam fillérkefélni és szakszervizbe le lett adva az autó, ahol a balos/jobbos kézifékkötelet felcserélték. Így fater garázsában az aknában majd megcsinálom én. Tudod, fillérkefélős módszerrel. Mert nekem legalább megy a left-right szavak értelmezése. És a sort végtelenségig tudom sorolni.

killerkaller 2019.09.09. 12:21:15

Elképzelhető, hogy az ajándékozó ragacsolta fel a mágnest.

KaTe 2019.09.09. 12:22:06

@Horváth Kálmán Imre: Hogy mit csinálsz? Kihívod a szervizt ingyé? Hol? Melyiket? Szerinted a szerelő majd kiszáll napi 20 címre, amiből 15-nél nem csinál semmit, csak mosolygósan elköszön? :) Szerinted ki fizeti ki azt az időt, amit nálad tölt, beleértve az oda-vissza utat?

" Bár közben ő is próbált meggyőzni, hogy mi vagyunk a hülyék, hogy nem tudjuk kicserélni a szigetelést (szolid 15.000 Ft-ért ő ki is jött volna megcsinálni."
- Azt nem értem, hogy ha ennyire ragaszkodott az igazához, akkor miért nem foglaltátok írásba a dolgot? Kijön, megcsinálja. Ha sikerül, 15.000, ha nem, akkor ez van.

2019.09.09. 12:26:54

@Tikakukac: Jaa, akkor megvan a tökéletes meló!
Nem kell megjavítani semmit, csak be kell állítani az ügyfélhez, kijelenteni hogy nem javítható az XY cucc, majd felmarni az ötezer kiszállási díjat. Napi kétszer megcsinálod és negyedmilliót kerestél. De ügyi ötletet adtál! Mondjuk aki annyira balfarok, hogy a semmiért is fizet, az megérdemli a lehúzást.
De látom te igazi jútúb szerelő vagy, aki a szakembereknél mindent jobban tud, mert azok ugye csak lehúznak a több évi szakmai tapasztalatukkal és aki egy jútúb videót megnézett, vagy kikuglizott valamit a neten, az már mindent mindenről jobban tud!
Nagyon ügyes gyerek vagy, taps!

2019.09.09. 12:28:35

@KaTe: Te annyira hülye vagy, hogy azért is fizetsz, amit meg se csináltak?
Lásd előbbi kommentem eleje. Ebből fogok élni: kiszállási díjat szedek. Ennyi madár mellett tökéletes módszer.

KaTe 2019.09.09. 12:39:20

@Horváth Kálmán Imre: Te meg egy idióta vagy, ha már így beszélgetünk. Senki sem fog ingyen dolgozni. Mellesleg, a szerelő tesz egy javaslatot, miután megvizsgálja az adott berendezést, amit te vagy elfogadsz, vagy nem. Előfordul, hogy valami nem javítható, de mivel idáig még nem jutott el a kis agyacskád, felvezetem neked az egyszerű példát: Szerinted mi a jobb a szerelőnek, ha valamit meg tud javítani és be tud szedni plusz összeget a munkadíjra, anyagköltségre, vagy ha nincs melója, mert mindenre azt mondja, hogy ez meg az javíthatatlan? Hát okoska, ha már valamilyen szakmát szeretnél, szerintem más irányba keresgélj, mert ezzel a hozzáállással hamar felkopik majd az állad. .:D

2019.09.09. 12:42:45

Minek plusz összeg te szerencsétlen? Ha a hozzád hasonló retardáltakból beszedem a kiszállási díjat, néhány csavarhúzónál és egy autónál több befektetés nem kell. Minek az extra profit, ha napi két madárból megélek? Ezt fel tudod fogni? :)

CsakLajosAz 2019.09.09. 12:49:13

@Horváth Kálmán Imre: Te egy pöcs vagy. Csak annyit kívánok, tapasztald meg jó alaposan a valóságot.. lehet pattogni. Csak bevered a fejed a plafonba :)

KaTe 2019.09.09. 12:53:00

@Horváth Kálmán Imre: Igen, nyilván nagyon sok, ráadásul visszatérő ügyfeled lesz ebből. Biztos megélhetésnek tűnik, sok szerencsét hozzá! Arra nem gondoltál, hogy a szerelőnek nagyrészt ajánlások alapján van melója? És arra, hogy a kiszállási díj azért kell, hogy ne zaklassák mindenféle retardált majmok, akik pont a hozzád hasonló logika mentén kihívják az embert, miközben a probléma olyan jellegű, amivel nem is tudna mit kezdeni az adott szakember és ezzel az ügyfél is tökéletesen tisztában van? Csak ugye ingyé, van, akkor meg miért ne.

Attila F 2019.09.09. 12:54:37

@Horváth Kálmán Imre: Nyilván a posztoló a hülye, csak sikerült kihozni. Bár a gyártó webshopja szerint cserélhető az alkatrész és ők maguk küldték ki az útmutatót. Vagy az is fillérbaszás, ha az IKEA bútorokat magad szereled össze?
A kiszállási díjat illetően pedig más világban élsz.

Terézágyú 2019.09.09. 12:54:58

Pószter, minden jótett elnyeri a büntetését :(
Használni akartál tovább egy gépet, hogy ne legyen belőle szemét, és nem sikerült...
Esetleg még mindig meg lehetne raparálni a szigetelést, esetleg hipós vízzel átmosni, visszaragasztani...

KaTe 2019.09.09. 12:59:17

@Horváth Kálmán Imre: Értem én. Én is nagyon sajnálom hogy idiótának neveztelek. Szép napot!

Nick-son 2019.09.09. 13:00:05

Elállási jog. Pont az ilyen esetekre van kitalálva.

Azt még hozzátenném, hogy a szerelők is olyanok, hogy hamar rámondják valamire, hogy nem lehet megcsinálni, ha épp nincs kedvük tökölni vele, jobban fizető munkájuk van, várja épp a barátnője, vagy kihűl a kávéja miközben veled beszél.

Megtörtént eset, hogy egy szakembertől ajánlatot kértem, kijelentette hogy a munkát lehetetlen megcsinálni. Miközben ezt az információt átadta ellopták a motorom amivel kimentem a helyszínre. Jó drága kör volt nekem. Egy hónappal később másvalaki megcsinálta a lehetetlent.

juhaszvik1 2019.09.09. 13:01:59

Olyan megoldás nincs, hogy ragasztott helyére másik ragasztós szigetelést tegyen a posztoló?

Terézágyú 2019.09.09. 13:02:11

@KaTe:
"Én is nagyon sajnálom hogy idiótának neveztelek. Szép napot!"

Én azt sajnálom, hogy nem neveztem annak.

Attila F 2019.09.09. 13:06:18

@Horváth Kálmán Imre: az el nem végzett munka valójában elvégzett, hiszen a szerelő megállapítja, hogy milyen hozható rendbe a gép (alkatrést-csere szükséges). MINDENKI fel fog ezért számítani díjat. A normálisabbja max. ad kedvezményt a következő szerelés árából. De nyugodtan teszteld le magad.
Az útmutatót meg a gyártó webshopja küldte ki, nyilván tisztában voltak vele, hogy nem a saját szakszervizük rendelget a webshopon keresztül. Semmi köze a Youtube-videókhoz, bár erre hivatkozva tényleg könnyebb ekézni a posztolót.

KaTe 2019.09.09. 13:09:34

@Nick-son: Tehát a kontár szakember hibája hogy ellopták a motorod? Lehet, hogy ő direkt a motorosokra utazik. (míg más a kiszállási díjra, ugye)

Derontulon 2019.09.09. 13:15:49

A tulajdonos nyert is és vesztett is.
Vállalta az olcsóbb javítást és megspórolta a szerelőt, de időt és pénzt vesztett a nem megfelelő alkatrésszel és annak visszavitelével.
A hűtőajtó most is rossz, szóval a "háborút" a végén elvesztette.
A szerelő viszont lehet, hogy szerzett volna neki komplett ajtót máshonnan, bontott forrásból amivel csak ő találkozik szerelőként, de egyéb megoldást is találhatott volna, amire a poszter nem gondolt.
Nem mindig az olcsó, és a DIY megoldás a kifizetődő.

Snagal 2019.09.09. 13:22:27

"ami láthatóan zavarta a boltos embert"
jesszus... ezt egy 5 éves írta?

két kérdésem van csupán: ami gyárliga fel volt ragasztva, azt nem lehet leszedni és újat ragasztani a helyére???

Ha nem lehetett megoldani a fentiekkel vagy nem akarták, de a cuccot a neten rendelték akkor simán indoklás nélküli elállás oszt jónapot, nem kell vergődni.

szóval nem értem miért vesződtek a "boltos emberrel" ha úgy döntöttek elaállnak a vásárlástól.

Tikakukac 2019.09.09. 13:23:37

@Horváth Kálmán Imre:

Fincsi ebéd volt, így van idő idióta trollok agymenéseit szétcincálgatni.

"Nem kell megjavítani semmit, csak be kell állítani az ügyfélhez, kijelenteni hogy nem javítható az XY cucc, majd felmarni az ötezer kiszállási díjat. Napi kétszer megcsinálod és negyedmilliót kerestél. De ügyi ötletet adtál! Mondjuk aki annyira balfarok, hogy a semmiért is fizet, az megérdemli a lehúzást."

Nem nagyon láttál még ilyet, ami fura, mert szerintem elmúltál már 10 éves. Én nem javítható cuccot még nem láttam. Semmit sem. Minden javítható. A kérdés mindig az, hogy egy alaplapon egy sima biztosítékot kell-e cserélni vagy egy egész hűtőajtót, mert nem létezik külön cikkszám egy tömítésre.
De basszus, miért nem csinálod ezt a bizniszt? Elmondom, mert a buta troll nem gondolkodik tovább, mint ameddig lát: mert nem lesz ügyfeled. Ezt el tudod játszani egy rövid ideig, utána jönnek az értékelések meg terjed a hír a környéken és akkor majd elkezdesz messzebb menni. Míg végül annyira kevés "ügyfeled" lesz és olyan messzire kell menned, hogy nem jön ki nullára sem a buli. Akkor most már ezt is tudod.

"De látom te igazi jútúb szerelő vagy, aki a szakembereknél mindent jobban tud, mert azok ugye csak lehúznak a több évi szakmai tapasztalatukkal és aki egy jútúb videót megnézett, vagy kikuglizott valamit a neten, az már mindent mindenről jobban tud!"

Rossz hírem van. Én egy igazi szerelő vagyok, 10 év munkatapasztalattal és 3 szakmával. Még ennél is rosszabb hír, hogy nem videókból dolgozunk, hanem HMM-okból és esetleges PC-n futtatott javítási útmutatókból. A szakemberek többsége pedig itthon, főleg keleten valóban csak lehúz.

"Nagyon ügyes gyerek vagy, taps!"

Köszönöm! Most pedig te is áruld el, hogy mivel foglalkozol, hogy ennyire magabiztosan osztod az észt. Nem, a trollkodás nem szakma :)

Bálintka. 2019.09.09. 13:32:31

Az Electrolux sajnos a whirlpool és indesiték családjába tartozik. Javaslom saját tapasztalatból a Gorenjet. Volt hogy garanciális hibára gyanakodva hívtuk ki a szervizt, akik bebizonyították nekem helyben, hogy én voltam a pöcs, mégsem kértek se kisszállási, se szervíz díjat. Vannak még jó fej márkák. Ugyanilyenek mosógép szinten a Beko.

Tueno 2019.09.09. 14:01:34

Én is csalódtam az Electroluxban, ugyanaz a penészedő, szétszakadó, felkeményedő és alul eresztő tömítésű modellem van, pedig nincs 6 éves. Ez se cserélhető ezért házilag barkácsoltam meg és így jó, de attól még szégyen ez a minőség ettől a márkától.
Ha pár éves gépre azt mondja a szerviz hogy nem lehet javítani, az egy pocsék gép és pocsék márka. Ráadásul a komplett gép eldobható emiatt és a tulajnak kell sufnituningolni, hogy ne kelljen újat venni? Felháborító.
Viszont mindegyik gyárnak vannak ilyen gagyi modelljei, csak nem mindegy, mennyiért.

Csikkszereda 2019.09.09. 14:28:25

@: Látom, nem megy a matek, úgy hogy segítek. Tegyük fel, hogy hűtőgépszerelőnek adod ki magad, 5000 Ft. kiszállási díjat számolsz fel minden esetben, amikor személyesen tekinted meg a munkát, amit nem szándékozol elvégezni. Tegyük azt is fel, hogy nem Budapesten élsz/dolgozol, hanem mondjuk Paloznakon. Paloznak népessége 2015-ös adatok alapján 428 fő. Ebből a 428 főből mondjuk 23-nak lesz szüksége egy éven belül hűtőgépszerelőre. Ez 23*5000 Ft, azaz 115 000 Ft egy éven belül. De dolgozhatsz Budapesten is, ugye a saccperkábé 2 milka lakosból mondjuk hetente 6 választ téged (valamiért....mondjuk nincs ismije, aki ajánl neki szerelőt). Hetente tehát csak a kiszállással kerestél 30000 Ft-ot. Havonta 120 000-150 000 Ft. De legyen napi kettő, ahogy te is mondtad. Ha csak hetente 5 napot dolgozol, akkor kb 250 000 Ft-ot keresel egy hónapban. Ebből eszel, ebből tankolod a kocsit és ebből fizeted a vállalkozásod után az adót, TB-t, miegymást. Nyilván anyucinál laksz, mivel ilyen korcs, mint te képtelen összehozni egy külön lakást, szóval tulajdonképpen még pár ezer forint marad is a keresetedből hó végére, hogy belerakd a Candy Crush Sagába. Sok sikert.

CsakLajosAz 2019.09.09. 14:40:55

@juhaszvik1: szia!

Sajnos nincs. A ragasztottaz ne úgy értsd,hogy be van kenve ragaccsal, meg odanyomva. Hanem úgy, hogy az ajtó előlapja, és belső oldala közé van szorítva, és kinyomva habbal, gyárban, egy szorító formában. Emiatt esélytelen megbontani, nem lehet csak roncsolással. Visszacsinálni meg kb. Sehogy...

juhaszvik1 2019.09.09. 15:01:36

@CsakLajosAz: csak azért kérdeztem, mert hasonló helyzetben vagyok, de egy több mint tízéves hűtőhöz nem akarok szerelőt hívni, ha hasonló gépeket már 70-80 ezerért az ember után hajítanak a boltban, a szerelő meg elkér 20-30 ezret, aztán vagy jó lesz vagy nem (és az élettartama sem indul újra, csak mert egy szaki ránézett).

Nick-son 2019.09.09. 15:03:52

@KaTe: az biztos, hogy ha nem hazudozik ott nekem akkor a motor meglenne.

Mosógépszerelővel is jártam úgy, hogy kijelentette a mosógép elektronikája hibás, javíthatatlan, 5000 Ft a kiszállás.

Egy hét múlva egy másik megcsinálta nem sokkal többért.

Tulajdonképpen arra fizettem ki 5000 Ft -ot, hogy hazudjon nekem.

Vannak ilyenek.

Terézágyú 2019.09.09. 15:15:11

@Derontulon:
"A szerelő viszont lehet, hogy szerzett volna neki komplett ajtót máshonnan, bontott forrásból amivel csak ő találkozik szerelőként,"

A régi szerelők esetében ez igaz... De a maiak... hát nem tudom... én több helyről hallottam már olyat, hogy a szerelő "nem ócskás", ő nem tárolgat bontott cuccokat... :(

@Nick-son:
Elhiszem, én is hallottam már ilyet. Hozzáállás kérdése az egész. Vannak "szerelő típusú" emberek, akiknek ez öröm és kihívás, hogy azért is megbütykölnek mindent - és vannak olyanok, akiknek egyszerűbb rávágni, hogy "nem javítható"...

Kek Szerik 2019.09.09. 15:20:49

Lefordítom a szakszerviz válaszát:
"Nagyjából 125 jobban tejelő munkánk van a hétre, úgyhogy nem éri meg vesződnünk egy nyomorult ajtómágnes kicserélésével Humbákpusztán. De azért rizsázunk valamit amivel elvesszük a kedved, hogy te magad mondd vissza a melót. A tömítést epoxitoliánötvözettel ragasztották és lehetetlen leszedni, pótolni, visszacsinálni és újratenni."
Bemondásra csak akkor javíthatatlan valami, amikor a benyaköltség, a beszerzési ár és a munkadíj nem adja ki a megfelelő számokat.
Lilla helyében fognám a durvább szerszámokat és lefejteném szépen a régi tömítést, majd beragasztanám fagyálló szilikonnal a másikat.

zdanee 2019.09.09. 15:32:32

Nyilván nem látom a teljes szitut, de mi lenne, ha vennétek még ragasztót is és beragasztanátok azt a szigetelést?

Tehetséges ugandai buzi 2019.09.09. 16:33:31

@zdanee: Háááát... Az igazándiból valami purhab, ami az ajtó külső és belső fele közt van. Meg hát a BEragasztás előtt a régi bellapot+szigetelést valahogy el kéne távolítani. Magam is nagy barkácsművész vagyok, de ennek még én is csak egy jól felszerelet műhelyben mennék neki, jól rögzített hűtőajtóval, amikor a purhab maradványait etanolos oldószerrel távolítom el, akkor meg működő elszívóval.

Shazy 2019.09.09. 16:56:06

AEG mosógéppel (amely ugyanúgy Electrolux család) volt hasonló élményem: a szervíz először nem találta a beszállított mosógépet, majd azt mondták, hogy én vágtam el valami szíjat benne, majd azt, csapágyat is cserélni kell benne, mert a szíjszakadás azt is tönkretette, majd azt, hogy vezérlőpanelt is cserélni kell benne, mert a szíj azt is szétverte stb, és a vége lett volna valami döbbenetes összeg, több, mint két hónapos javítással. Addig gyűjtöttük a mosnivalót, meg vittük haza a szüleimhez, 150 km-re.
Írtam a gyárigazgatónak (akkor még a legendás vezetőjük volt), aki néhány napon belül intézkedett, visszakaptam a mosógépet, megjavítva, javítási költség fizetése nélkül.
Akkor szerencsésen végződött, de sütőt már eszembe sem jutott tőlük venni, váltottunk Miele-re.

Shazy 2019.09.09. 16:59:52

Micsoda tré okoskodó társaság, hogy a felhasználó a hibás, amiért nem tudja Ő megjavítani, meg azért is, ha a szervíz nem tudja megjavítani, meg azért is, ha fizet a szervíznek, meg azért is, ha nem fizet a szervíznek.
Haljon éhen az összes hazudozó szervizessel együtt az ilyen mocsári trollcsapat.

Derontulon 2019.09.09. 18:33:26

@Terézágyú: Valószínűleg a kettő között van az igazság, nem mindenki tud lomokat tárolni, de pl hajlandó nekimenni a használt piacnak azért, hogy el tudjon végezni egy munkát. Más csak bolti anyagból dolgozik, ő nem fog kockáztatni bontott anyagokkal még akkor sem, ha emiatt nem tudja elvégezni a javítást, lásd a poszter esetét a hűtőajtóval, amiből nincs se gyári, se utángyártott, se javítható.
A tulajt mindez nem vigasztalja, ő vehet új hűtőt. Mindenki elgondolkozhat azon, hogy a saját háztartási gépei között mennyi olyan van, amik egy-egy kopó alkatrész meghibásodása után a hulladékba kerülnek szerencsétlen esetben már néhány év után vagy alkatrészhiány, vagy gazdasági totálkár miatt.

Shazy 2019.09.09. 20:37:45

@vizsla_barat: Szerinted az általad belinkelt videón a ragasztott verzió eltávolítása, cseréje volt? Szerinted a ragasztott verziót egy-egy ujjal el lehet távolítani? Szerinted a videón látható patentek ragasztásra utaltak?
Teljesen más termékről tettél be videót és okoskodsz a 2 másodperces kereséseddel, de a kiinduló posztot elolvasni meg nem volt két perced, de azért oltod a posztolót.
Szállj magadba.

vizsla_barat 2019.09.09. 20:41:01

@Shazy: de miert? Mert keptelen levakarni a ragasztot? Keptelen utana jarni hogy milyen vegyszerrel lehet pl? A szerviz se okosabb hidd el mint a YT.

datam 2019.09.09. 22:37:16

@vizsla_barat:

Segítek, jó? Adott a hűtőajtó. Ez 3 rétegből áll. A külső, a középső, ami gyakorlatilag a purhabhoz hasonló ragasztó-szigetelő anyag, a harmadik pedig a belső oldala az ajtónak. Namost, ez úgy néz ki, hogy a külső rész szélei vissza vannak hajtva, ha leteszed a földre kb. egy teknőt látsz. Ebbe a teknőbe belenyomják a purhabhoz hasonló szigetelő- és ragasztóanyagot. Ebbe a habos cuccba belenyomják a kédergumit, majd a kédergumi belső peremére ráteszik a hűtőajtó belsejét. Ezek után ráperemezik a külső héjat a kédergumi hornyába, ami odaszorítja a az ajtó belső oldalát is. Magyarul, a kédergumi ebben a réteges szerkezetben középen helyezkedik el. Ezt te onnan nem szeded ki komolyabb roncsolás nélkül. Amit te belinkeltél, az pont nem ilyen felépítésű, azon patentos a kédergumi, ami egyszerűen cseréhető. Így már érted, miért nem lehet a poszt-toló hűtőjében szigetelést machinálni? Egyszer nekifutottam ugyanennek, gyakorlatilag lehetetlen szétszedni anélkül, hogy szétbarmolnád a hűtő ajtajának mindkét oldalát.

vizsla_barat 2019.09.09. 23:47:28

@datam: hívj karosszéria lakatost. Vagy vidd el az ajtót neki.

2019.09.10. 01:27:31

@nyúúúlacska: "A mai világban ezek már ilyen eldobhatósos hűtők, újat kell venni. "

Csak az árak.... azok nem eldobhatósak.

ebella 2019.09.10. 03:35:50

@KaTe: Azért nem egy szerelő kiszállási díjat nem számol fel. Én csak olyat hívok. Aki úgy kezdi ötezer, hogy odajön, az ne jöjjön!

ebella 2019.09.10. 03:41:30

@vizsla_barat: Mondjuk az alzánál csak azért nem vásárolok, mert ilyen a hirdetése. Az utóbbi fél évben talán egy millióért is vásároltam cuccokat, de az alzát kihagytam, direkt, ha megjelennek az árukeresős cuccban és pár forinttal olcsóbbak (nem jellemző) akkor is. Egyszerűen idegesítenek.

halaloszto 2019.09.10. 08:01:38

@killerkaller: elolvastad a cikket? egyértelműen le van benne írva, hogy a szervíz ismeri a problémát, azonos cikkszámon gyártottak ragasztott és bontható ajtót is.

nagy cégeknél nem ritka eset. a cég egyik fele abban a tudatban él, hogy ha két terméknek azonos a cikkszáma, akkor az a két termék azonos is. és ez 99,9% igaz.

de néha van egy módosítás, és ha új cikkszám lenne, az sok adminisztrációval, meg esetleg engedélyeztetéssel járna, ezért elsumákolják. a cég másik fele meg szív.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.09.10. 08:03:04

Lehet, hogy csak én gondolom rosszul, de az miért nem opció, hogy leszedik a régi ragasztottat, megcsiszolják, gittelik az ajtót, vissza (vagy át-) festik és után jöhet az új szigetelés? Ez annyira ördögtől való ötlet? És az új (mágneses) szigetelést is ugyanúgy lehet ipari ragasztóval rögzíteni, hogy stabil legyen.

Zabalint 2019.09.10. 08:18:29

@Jankove:
Dehogynem Ma egy átlagos hűtő a havi nettó átlagbér negyedébe kerül, azok a sokat dicsőített régi hűtők több havi bérbe kerültek anno.

igazi hős 2019.09.10. 08:50:04

@Nick-son: "a mosógép elektronikája hibás, javíthatatlan" A legtöbb szerelő nem mondja ki, hogy "javíthatatlan", hanem azt, hogy "mi nem javítjuk" vagy "mi csak cserélni tudjuk". Ez is ugyanazt jelenti, csak korrektebben: sokba fog kerülni. Nálunk megtörtént, hogy meghalt a kazán elektronikája, ismerős szerelő telefonba elmondta, hogy 57 ezer az új panel, a teljes csere kicsit 70 ezer alatt lesz. Kiszedtem, bemértem, gyereket elküldtem a Lomexbe kondiért (10 Ft) és kicseréltettem vele (mert neki még jó a szeme az ilyen kis vackokhoz). 5 éve működik. Ennek ellenére megértem a szerelőt: neki X Ft az órabére, akár cserél, akár javít. De ha javít, akkor övé a kockázat, ha nem lesz tökéletes, akkor szívhat vele ingyen. Ha nem ismered tökéletesen a gépet, akkor nem éri meg.

Terézágyú 2019.09.10. 09:11:52

@igazi hős:
Megérted, hogy a a szerelő 50/70e forintot fizettetett volna veled olyasmiért, amit ti 10 forintért megcsináltatok??

"Ha nem ismered tökéletesen a gépet, akkor nem éri meg."
Ezek szerint a szerelő ("szerelő") nem ismeri tökéletesen ezt a gépet, te viszont igen...???

//VV\ 2019.09.10. 09:38:48

@vizsla_barat: sötét vagy, mint a bánya. Valaki rávilágít hogy mekkora butaságot szajkózol, tr meg flegmasággal válaszolsz. Tipikus egybites magyar.

Nick-son 2019.09.10. 09:43:12

@igazi hős: ja, hát furcsa aki úgy szerelő, hogy nem tudja megcsinálni, aki kihívta az meg megcsinálja maga. Ilyen alapon minden típusú gép szerelője vagyok. Felveszem a logós munkásruhát, szétteszem a kezem, hogy nem tudom megcsinálni, megírom a számlát a kiszállásról aztán megyek is tovább, mert sok az ügyfél.

Club Sandwich 2019.09.10. 11:23:46

@Terézágyú: Ertelmezd amit irt. Megerti, hogy annak, akinek ebbol kell megelnie, nem opcio a hazi barkacs, mert tul nagy kockazattal jar. Neki mint tulajnak kb. mindegy volt, adott egy eselyt a javitasnak, bejott. Ha nem jott volna be, max. kihivja a szakit a 70ezres cserere.
Ha a szakinak nem jon be a paneljavitas, mehet megint (ingyen), veheti a panelt stb. Arrol nem beszelve, ha a marka pl. eloirja mit hogyan kell javitani, es pl. a sufnituningra elveszik a markakepviseleti minositest... nem minden olyan egyszeru am mint amilyennek kivulrol latszik.

Terézágyú 2019.09.10. 11:29:57

@Club Sandwich:
"Ertelmezd amit irt. Megerti, hogy annak, akinek ebbol kell megelnie"

Értelmeztem. Ő megérti, én nem.

70000 Ft vs 10 Ft

Club Sandwich 2019.09.10. 11:44:29

@Terézágyú: Ebbol is latszik: nem ebbol kell megelned...

Egri2 2019.09.10. 11:55:32

Ha egy szerelőt helyszínre hívsz megnézetni egy hibás eszközt, akkor ezért a kiszállási díj teljesen rendben van. Nem kötelező kifizetni amúgy, be is lehet vinni hozzá a hűtőt, ha szeretnéd. Ő kijön, bevizsgálja a cuccost és elmondja a szitut. Ezt hívják szakvéleménynek, vagy bevizsgálásnak. Bizony, ennek is lehet díja. Sok esetben, ha kéred a javítást, akkor ezek a költségek a javítás díjában benne vannak. Ha viszont nem kéred, akkor felszámolják. Senki sem dolgozik ingyen, és semmilyen tudás/tapasztalat sincs ingyen.

Tudod, mint amikor az ügyes fogorvos pillanatok alatt kihúzza a beteg tönkrement, fájó fogát, majd közli, hogy 10.000 Ft lesz, mire a beteg: 10.000 Ft egy 1 perces húzásért?? Mire az orvos: ha gondolja, legközelebb 20 percig fogom cibálni...

Eugene Horse 2019.09.10. 12:12:49

@: a kiszállás maga egy szolgáltatás. Az benne a szolgáltatás, hogy nem kell emelgetned, kicipelned, autóba tenned, elvinned, ott kivenni és becipelni. Ha beviszed te, az van ingyen. Ha kijön a szaki, akkor is elkéri a pénzt, ha semmit nem csinált, mert első körben azért fizetsz, hogy a szakember kijött, aztán hogy mit szerelt és mennyiért, az már a második kör.

Terézágyú 2019.09.10. 12:18:23

@Club Sandwich:
Ebből is látszik, hogy te azon az oldalon állsz, ahol kevesebb munkával 70000-et kapsz, és nem 10-et.
Remélem fizetsz is mindig és mindenkinek 10 helyett 70000-et.

Eugene Horse 2019.09.10. 12:24:17

@igazi hős: ez valójában úgy megy, hogy kiveszi a tiédből a panelt, beteszi az újat (munkadíj plusz valszeg van némi haszna az új elemen), majd otthon ugyanúgy megjavítja öt forintból, mint te tetted, és a következő baleknak eladja kicsivel bolti ár alatt azzal, hogy sikerült hozzájutnia egy olcsóbb darabhoz számla nélkül (de mondjuk számlát ilyenkor kb senki se kér). Na ebben a van a biznisz minden ilyen 'javíthatatlan' panelnél a kazántól a mosógépig.

droid_ 2019.09.10. 12:55:04

@Eugene Horse: a kivett, hibas darabot eddig minden dragabb alkatreszcserenel itthagytak nekem, valojaban. de lehet hogy kivetel vagyok.

Club Sandwich 2019.09.10. 13:33:02

@Terézágyú: Nem allok semmilyen oldalon, csak mernok vagyok es tudom, mirol beszelek - ellentetben veled.
Es nem fizetek senkinek semmit, leven mindent magamnak csinalok, az autojavitastol a zarjavitasig.

Ugyhogy rapacsaltal :P

Tehetséges ugandai buzi 2019.09.10. 13:37:04

@Eugene Horse: Pont azért szoktam elkérni a hibás darabot javítás után, hogy ezt megakadályozzam.

:-D

Club Sandwich 2019.09.10. 13:37:11

@Eugene Horse: Itt mar nem baleksagrol, hanem okoskodasrol van szo. Aki a zavarosban akar halaszni, az meg ne csodalkozzon ha a vegen sz@rul jar...

Terézágyú 2019.09.10. 13:40:08

@Club Sandwich:
"Nem allok semmilyen oldalon, csak mernok vagyok es tudom, mirol beszelek - ellentetben veled. "

Annyit én is tudok, hogy inkább fizetek 10 forintot egy szerelésért mint 70000-et.

Mellesleg én tudok ékezetes betűket is írni. A mérnö KÚR meg nem.

"Es nem fizetek senkinek semmit, leven mindent magamnak csinalok, az autojavitastol a zarjavitasig. "

Akkor milyen jogon pof.... szólsz bele egy szerelő és megrendelő közti ügybe, ha egyik sem vagy???????????

Club Sandwich 2019.09.10. 13:51:48

@Terézágyú: hadd mutassak neked valamit:

a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

Mibe is szolok egyebkent bele? Nem mellesleg, te melyik voltal a kettobol az adott ugyben, ha mar igy feljogositva erzed magad a belepof... ja nem, a beleszolasba :)

Shazy 2019.09.10. 14:22:00

@vizsla_barat: Barom. S ezzel a szarvasmarhákat sértettem meg.

élhetetlen 2019.09.10. 15:59:59

@juhaszvik1: “tízéves hűtő”? Kiskorú még. Inkább csak poénnak számom, de kéretik nem röhögni. A több, mint 40 éves gáztűzhelyemben pár éve megpusztult a termosztát. Internet, telefon. Legalább húsz boltból hajtottak el, hogy felejtsem el, ehhez én már semmit nem kapok. Aztán egy újpesti boltban a világ legtermészetesebb hangján közölték, hogy van. A barátnőm férje begyűjtötte. Mester keresés. Volt ott minden 15 ezertől felfelé, meg a több hetes várakozás. Aztán valaki a mennyi az annyi kérdésre azt válaszolta, hogy négyezer. Mikor tud jönni? Holnap este 6 fele jó lesz? Naná!. Azóta is működik a drágám. Igaz, hogy a sütőrészben csak alsó láng van, nincs légkeverés sem, de a hústól a zöldségig, süteményig minden megsül benne. Régi, jó termékek!

Kiskos82 2019.09.11. 01:11:29

Más márkának vagyok a szervize, de cseréltem már ragasztott ajtógumis Electrolux hűtőn tömítést. Mondjuk ezt az illetékes szakszerviz tudhatná, hogy ha rendelhető a típushoz ajtógumi akkor az cserélhető, maximum nem túl bonyolult átalakítással (amit mellékelnek az alkatrész mellé, akár rendeléskor pdf-ben). Electrolux-nál sniccerrel vagy éles késsel körbe le kell vágni a régi tömítést (ha már szakadt akkor meg is van, hogy milyen mélyen) az egész "puha" részt. Ami merev rész be van ragasztva, abba kell belenyomkodni az új tömítést. Ennyi!
És igen van kiszállási díj! Tőlem is rendszeresen megkérdezik. A válaszom annyi rá:

Melyik a szimpatikusabb? Ha azt mondom, hogy nincs kiszállási díj, csak bevizsgálási díj, ami pl.: 6.000,- forint
Vagy az a szimpatikusabb, hogy van kiszállási díj 3.000,- és a bevizsgálási díj hozzá 3.000,-

Mindenki döntse el melyik nyugtatja meg a lelkét.

Permetező 2019.09.11. 16:18:11

@Kiskos82: fekete pénteken mennyi az akcijáó?

Kiskos82 2019.09.11. 23:49:16

@Permetező: Van persze!
6000,- helyett csak 4000,-, de mivel emelkedett az üzemanyag ára, így már 5000,-, és mivel a péntek az már "kis szombat" ezért hétvégi felár megy rá ami 1000,-.
6000,- lett! Maradhat?

Kiskos82 2019.09.11. 23:57:55

@Terézágyú: Mert a mérnökök mindent tudnak és mindenhez értenek (szerintük)! Aztán rosszul esik neki amikor megmondom neki, hogy a 10 perces munkámból csinált 1,5 órásat mert szétszedte, de nem tudja megcsinálni vagy összerakni, emiatt legyen már szíves 3000,-ft-tal többet fizetni. Elnézést a közbeszólásért de átlag havi 1 ilyen "mindenhez értő mérnök" - höz van szerencsém.

peter3374 2019.09.12. 08:54:50

@Terézágyú: Egy kazan, huto szerelo nem muszeresz vagy mernok. Nem tudja megjavitani az elektronikat. Esetleg elviheti egy szakemberhez aki elvallaja x napra, ha meg tudja javitani, akkor ramegy mondjuk ket oraja, elker 20.000-et, plussz alkatresz, ha mondjuk a processzora doglott meg, akkor nem tudja megcsinalni, de akkor is elkeri a bevizsgalast. A szerelo felhiv, hogy megis ujat kell rendelni, megint elmegy par nap amire megjon az uj es kier a szerelo, a 70.000 helyett fizetsz 80.000-et es ott nezegetsz huto vagy melegviz es futes nelkul min. 10 napot, akkor azon megy a cirkusz, ha esetleg megint beszarik a javitott akkor megint megy a cirkusz a vegen a 60.000-es csere helyett ki tudja mennyibe all meg es megy a kopkodes....
A szerelonek sem kell a balhe meg melyik ugyfel megy abba bele, hogy lehet, hogy olcsobban meg lehet javitani, de ha nem akkor dragadd lesz es sokkal tovabb tart?