Tékozló Homár

4 csillagos all inclusive extrák Tunéziában: vízjegy és szikraesős villanyszerelés

2019.10.16. 09:40 | Homár Hilda | 218 komment

image_preview.jpeg

"Azért, hogy mások ne járhassanak úgy, mint mi"- ajánlotta figyelmünk József félresikeredett családi nyaralásuk történetét, mely egy tunéziai all inclusive hetet jelentett az észak-afrikai országokba kifejezetten rutinos utaztatónak számító Kartago Tours szervezésében. A fotókkal gazdagon illusztrált, szemléletesen megírt levélben van félreszervezés, néhány abszurd részlet (pl. a légkondiszerelő burleszkjbe illő jelenete), és egy csomó csalódást keltő és bosszantó apróság, melyek persze összességében abszolút sikeresen vágnak tönkre egy Nagy Nyári Kalandot. 

Tunézia? Kartagoval? Soha többet.

Sousse, az igazi hotelmeglepetések városa. 

Bevezető
Elnézve a fenti fényképet, ugye Te is el tudnád képzelni a családi nyaralást ebben a hotelben? A helyszín? Tunézia, Sousse városa, Hotel Thalassa. Kicsit drágább az all-inclusive, mint a hasonló szállásoknál? Nem baj, kárpótol az élménycsúszda. Megnézel még több katalógusképet, egyre jobban tetszik. Végül a családi kupaktanács úgy dönt, biztos, ami biztos alapon vonjunk be egy profi utazásszervező irodát, mert az észak-afrikai szállások csillagozása - tapasztalt utazóként - tudjuk jól, hát erősen szubjektív. Így kerültük kapcsolatba a Startutazás.hu cégen keresztül a jónevű Kartago tours utazási irodával.

Bízva a szakértelmükben és főképp a rendszeres belső tanulmányútjaik tapasztalatain alapuló tunéziai hotel- és helyismeretükben, megrendeltünk egy 8 napos közepes árfekvésű (így utólag bitang rossz ár/érték arányú) szolgáltatáscsomagot 4 főre, repülővel, busztranszferrel, hotellel együtt. Azt a kis kérést is bátorkodtunk megfogalmazni, hogy a két szoba egymás mellett legyen, mert egy család vagyunk. Ezt az ügyintéző fel is vette a megjegyzés rovatba a számítógépes rendszerükben. Márciustól havonta rendben átutaltuk a cégnek a havi előlegeket, tökéletesen hibátlanul teljesítettük a szerződés ránk eső részét. 

És akkor nézzük, mi történt utána a valóságban, miután már náluk volt a teljes vételár. 

Az indulás  
Azt előre tudtuk, hogy a Boeing MAX gépek szoftverproblémák miatt nem repülhetnek, erről korrekten tájékoztatott az iroda és szerveztek egy pótrepülőt. Azt azonban nem mondták, melyik légitársaság gépe lesz az. Az utazásunk napján a reptéren értesültünk arról, hogy a kiválasztott légitársaság attól az ukrán cégtől bérel gépet az útra, melynek indulásunk előtt 2 hónappal, 2019. június 7-én felfüggesztették a légi üzemeltetői engedélyét. Az ukrán légügyi hatóság a ch-aviation információi szerint azzal indokolta a döntést, hogy mélyreható vizsgálatokat folytattak a légitársaságnál, amelynek során több biztonsági probléma is felmerült, köztük néhányat kritikusnak minősítettek.

Nem sokkal az utazásunk előtt újra visszaszerezték a repülési engedélyeket, így szálltunk fel egy SMARTWINGS-re átmatricázott, ámde belül mindenütt virító ukrán YANAIR logó-s géppel. Hát, nem voltam nyugodt. Egyáltalán nem így képzeltem a szabadság első napját. Főképp, hogy a visszaúton is ez a gép vár majd. Isteni szerencsével azonban megérkeztünk.

A megérkezés
Egy magyarul kitűnően beszélő arab idegenvezető elmondta a legfontosabb tudnivalókat a busztranszfer ideje alatt. Az autóbusz sorra állt meg a hotelek előtt, és azok a kisebb csoportok, akiknek oda szólt a foglalásuk, szépen leszálltak. Amikor már csak mi négyen maradtunk fent a buszon és a pilóta, az azért több, mint gyanús volt. De elaltattuk a gyanakvást azzal, hogy ez biztosan egy drágább árfekvésű hotel. Az idegenvezető amikor elolvasta a Hotel Thalassa címet a kezében tartott névsoron, jobbnak látta, ha elköszön és előbb leszállt a buszról. Ő már tudta, amit mi még csak nem is sejtettünk.

HOTEL Thalassa  
A busz egészen a recepcióig bevitt minket, ám szélsebesen távozott is. A check-in pult és előtér tökéletesen tiszta, rendezett és kultúrált. Sorbaálltunk, kitöltöttünk, aláírtunk, mindenki mosolygott egymásra.  A csomagjainkat is felvitték a londinerek - két külön emeletre. Határozott kérésünk ellenére sem sikerült a Kartago tours ügyintézőjének megírnia egy emailt Tunéziába, hogy itt egy kétgyerekes családról lesz szó, és családunk egyik fele a harmadik, a másik fele az első emeleten kapott szobát. Remek! Gondoltuk, kicsomagolunk, berakjuk az értékeket a széfbe és felfedezzük a környéket. A széf sem működött, nem volt hozzá kód. Így már két jó okunk volt újra felkeresni a recepciót.

Amikor megláttak, már sejtették, hogy valami nem stimmel. Az én arcjátékom nem passzolt az ő arckifejezésükhöz, más metakommunikációs eszközök nem jöhettek szóba, így hát angolul kezdtünk bele. A lényeg: szobát nem tudnak egymás mellé adni, talán csak holnaptól. A széfért 8 napra 3.600 forintnak megfelelő dínárt vártak el az all inclusive ellátás dacára. A sz@rrágás magasiskolája, de mindegy, fontos volt, hogy az útlevelek ne tűnjenek el, kértük a széf szolgáltatást. Erre egyből kontrázott is a recepciós, hogy ma már nem lehet, mert a kollégája hazament.  Mivaaaaan ??? Újra megkérdeztem, hogy jól értettem-e, de igen, jól értettem.

Kiélvezve az ügyfélközpontú tunéz vendégszeretet első fokozatát így rögtön a legelső napon, gondoltam evezzünk akkor egyszerübb szolgáltatások felé.  Legyen WIFI-n internetünk, hogy megüzenjük az otthoniaknak, túléltük az ukrán repülőgépet és rendben megérkeztünk. Ezt is a recepción lehetett igényelni. Jeleztük Abdulnak, hogy mit szeretnénk, ő tekintetét kicsit lesütve fordította irányunkba a WIFI árjegyzéket. Eszközönként külön-külön MAC address-re szűrve, hogy ne lehessen egy “előfizetést” több eszközön is használni, négy mobileszközre 20.000 forintnyi helyi kavics volt a tarifa egy hétre. Újra csak mivaaaaan??? Természetesen nem kértük ezt a csodálatos üzletpolitikával kialakított ügyfélközpontú szolgáltatást. 

Így az első városi sétánkra az összes pénzt, igazolványt, útlevelet és értékeinket bepakoltuk a hátizsákba, amit a helyiek tanácsára a hasamon volt célszerű hordanom. Viva Holiday!!!

A szobák és a klíma
Másnapra valóban megtörtént a szobacsere, a legfelső emeleten egymás melletti két szobát kaptunk. Jégverem volt mindkettőben de nem lehetett kikapcsolni a fali kezelőpanelen a klímát, nem volt benne a csúszka, amivel OFF állásba lehetett volna kapcsolni. A hőfokszabályzója pedig semmit sem ért.

Újra recepció, az emberünk már fel sem mert pillantani, de nem kerülhette el az újabb csörtét. Megígérte, hogy küldeni fog valakit.  Hát jött is, és kicsit később kiderült, hogy tényleg csak valaki, nem egy szakember. Egyúttal megvilágította számomra a hoteles tunéziai képzési rendszer sajátosságait, ott gyakorlatilag a pólód a végzettséged. Amennyiben “MAINTENANCE” feliratú pólót sorsolnak ki a személyzet adott tagjára a reggeli eligazításon, akkor ő bizony aznapra “vérprofi” karbantartóvá avanzsálódik. És igen, mindenhez is érteni fog . Ha “CLEANER” feliratú jut neki, akkor a legjobb higiéniai manager válik belőle. Tehát feljött az emeletre az aznapi karbantartó és úgy nézett a panelre, hogy az arcán látszott, lövése sincs arról, mi legyen. Csak nézett,  mert persze angolul nem beszélt egy szót sem.

Ekkor gondoltam én, hogy maradandót alkotok a képzési rendszerükben és brilliáns activity eszköztárammal elmutogattam neki, hogyan szedje szét a panelt és a jobb oldali csúszkát miként pattintsa át bal oldalra.  Hát ha láttatok már boldog embert, akiben belül eufórikusan dohogott a “Yes, I can do it!” arab megfelelője, akkor most ő volt az. Vigyorgott, mikor végzett, mint a vadalma. Gondolom, csak megszokásból tartotta a tenyerét a baksisért, de félreérthetetlenül jeleztem feléje, hogy itt most tulajdonképpen engem illetne a fizetség a páratlan know-how átadásáért. No ez is megvolt, mondtam neki, hogy nincs vége, a másik szobában sem működik jól, ott is jégverem van. Emberünk az új tudás birtokában magabiztosan lépkedett a szoba felé. Odalépett a konzolhoz, ámde ott teljesen ledermedt és úgy nézett rá, mint Noé a harmadik tevére… 

Ez a panel bizony nem ugyanolyan volt. A felismerés olyan kihíváshalmaz elé állította, hogy gondolkodás nélkül beáldozta a telefonos segítség opcióját. Ott kint ez úgy működik, hogy felteszi a kérdést majd 10 percen belül megjelenik egy másik kisorsolt “MAINTENANCE” pólós karakter, így már ketten értek egy felet a szobában. Leszerelték a burkolatot, nagyon óvatosan, elsőre csak szemmel méregették a színes vezetékeket. Kurta mondatokban eszmét cseréltek pár percen keresztül, majd előkerült egy fázisceruza, amit én igen jó jelnek gondoltam. Hiba volt.

szakik_1.jpeg

Elkezdték tekergetni a csavarokat, rakosgatták a vezetékeket ide-oda. Egyszerűen nem jutottak dűlőre, nem sikerült kikapcsolni a klímát. Míg egyszer csak fejlemény történt egy hatalmas pukkanás és szikraeső formájában. Egyikük úgy ugrott hátra, mint a csodaszarvas. Megúszták, szerencsére nem lett semmi bajuk, de ettől kezdve inkább rám néztek többet, mint a megbontott panelre. Egészen biztosan újabb know-how transzferre vágytak, de mivel az első javításnál is spúr volt a fickó, nem remélhettem tőle baksist, így hát ez most elmaradt. Ott tipródott még vagy 10 percig a két szerencsétlen, megenyhültem és egy második aktivity show keretében felajánlottam nekik, hogy lemondok örökre a klímáról, ha véglegesen ki tudják kapcsolni. Úgy is lett. Az összes színes vezetéket kikötötték és felszabadult vidámsággal távoztak.

A szemetet és a levágott vezetékvégeket azért biztos, ami biztos ott hagyták nekem a kövön, mert valaki félreinformáhatta őket arról, hogy nekem egy hulladék újrahasznosító vállalkozásom is van. 

A négycsillagos elhelyezés
Jártunk már észak-afrikai szálláshelyeken, pontosan tudjuk, hogy mit rejthet az ottani csillagos minősítési “rendszerük”. De ez a hotel minden várakozásunkat e tekintetben is többszörösen alulmúlta. Jah, azt még nem írtam: itt egy 819.000 forint értékű utazásról van szó. Beszéljenek helyettem inkább a képek. Klikk a nagyításhoz. 

A kilátás a balkonról
Páratlan kilátás tárult az épületgépészetre illetve a tetőn futó csövekre a tenger vagy a medencék helyett. Tökéletes holiday feeling.  A szobáink felett a tetőn hangosan búgtak az épületgépészeti elemek külső egységei, a betonszerkezet kitűnően vezette be a hangot mindkét szobába. Pihentető alvásról nem beszélhettünk.  

balkon.jpeg 

A folyosó
Nem volt világítás, a mobiltelefon fényével tudtunk közlekedni. Minden nap jeleztem a recepción, ha olyan kedvük volt vettek fel róla Ticket-et, ha nem, nem. A hotelmanagernek is szóltam, ő az angolban még csak az “I promise” leckénél tarthat, mert érdemi változás elutazásunkig nem történt. Szerintem csak nem készültek el a “Corridor lamp electrician” pólók a szezonra.  Az ablakok pedig még a SZOT üdülőkben sem voltak ilyen igénytelenek, mint itt. Pár fotó innen is:

Tisztaság és higiénia
Ez volt a legnagyobb csalódás a Thalassa hotelben. Ez a vállalkozás már jól láthatóan csak cash-machine üzemmódban működik, ellenőrzéseknek, megelőző karbantartásoknak nyoma sincs. A fürdő botrányosan igénytelen. Az étteremben az asztalterítők foltosak. Gyakorlatilag ez a kérdéskör ott senkit nem izgatott különösebben, szóltunk, csak pingvineztek a vállaikkal, hogy nem tudnak a hotel állapotán változtatni. Ez ilyen lepukkant hely és kész.

image_preview_15.jpeg
A strandon lévő bárok az all inclusive karszalagra adnak vastagfalú, elmosogatható műanyag pohárban innivalót. Ennek örültünk, mert gyors, kényelmes és valóban praktikus megoldás. Egészen addig, amíg egyszer véletlenül megláttuk, mi történik a begyűjtött használt poharakkal. Visszaviszik a bárba, és ott - a saját szememmel láttam - laza folyóvizes öblítés után már sorolják is vissza őket lefordítva a kiadási oldalra. Nem használnak mosogatószert. Ez is az üzletpolitika része lehet, vagy csak szimplán az igénytelenség újabb fokozata. 

Ezek után én úgy határoztam, hogy kizárólag palackos vizet fogok fogyasztani. Ekkor ért a bosszantó meglepetés, mert olyan “vendégmarasztaló” a belső szabályzatuk, hogy a karszalag dacára itt jegyrendszert vezettek be. Egyetlen helyen lehet vízhez jutni, a lenti fotón látható pazar bárban, persze csak ha épp ott tartózkodik a személyzet.

viz_1.jpeg

És sokat adnak az esztétikára is, ilyen modern látványbetonos mennyezetet még itthon sem látni:

Reklamáció 1.
Ami külön szomorú, hogy a helyi arab idegenvezető mindenben igazat adott nekem, nagyon rendes volt és elmondta, hogy ismeri ezeket a borzalmas állapotokat, ő is többször jelezte a Kartago tours felé, tudnak róla, de nem veszik ki a kínálatból. Továbbra is borsos áron kínálják ezt a hotelt. Az  idegenvezető sajnos nem tudott ezeken az állapotokon változtatni, ez nyilvánvaló. Az ő tanácsára WIFI helyett helyi SIM kártyát vettünk a telefonokba, így mindenhol volt net negyedannyi áron. 

Reklamáció 2.
Természetesen viszaérkezésünk után az első munkanapon benyújtottam a kártérítési igényemet. A Kartago tours jogi képviselője sebészi pontosságal kivárta a 30. napot, majd standard válaszlevelében jogászkodott egy kicsit, sűrűn elnézést kért de leírta, hogy ők nem felelősek. És egyébként ez a 8 nap 819.000 forintért szerintük így rendben is volna. Felajánlott 5% kedvezményt a jövő évi utakból (azért ebben van magabiztosság, valljuk be). 

doc05366720190920163528_1_-page-001.jpg

A folytatás
Ez a cég tönkretette a nyári pihenésemet, ezt a szabadságot már nem lehet újra kivenni. Itt csak addig voltam ügyfél, amíg nálam volt a pénz. A családjogászunkkal és a helyi fogyasztóvédelem képviselőjével konzultálva megindítjuk a hivatalos kártérítési eljárást a Kartago tours céggel szemben. 

Lengyel József

Sok részlet, elsősorban az épületi és a szoba hiányosságai valamint a hotel problémakezelése valóban kiakasztó, de sajnos azt sem hallgathatjuk el, hogy az olvasónk által a Karthagónak felrótt hibák egy része bizony egy alapos előzetes tájékozódással már nem hiba, hanem adottság lett volna, például a fizetős széf és wifi. Szóval "azért, hogy mások ne járhassanak úgy, mint mi": bármilyen termék vagy szolgáltatás megvásárlása előtt mindig, MINDIG mélyedjünk el a részletekben is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZX 2019.10.17. 11:22:59

@Zabalint: Azért egy rakat szolgáltatást összehangolni és csomagba tenni ennél kicsit bonyolultabb, főleg ha nem csak egy sima tengerparti nyaralásról van szó. Persze mi magyarok mindenhez IS értünk, miért pont ehhez ne?

2019.10.17. 11:35:45

@ZX:
De itt egy sima tengerparti nyaralásról van szó.

Egyébként összetettebb, túristagettóktól távolabb eső, aktív nyaralásnál meg épp azért nem látom értelmét az utazási irodáknak, mert arról nem lesz sok lövésük. És bizony nem fognak ők guglizni helyettem eldugottabb látványosságok után.

Egyedül speciális, egyes távoli, egzotikus országokra szakosodott irodáknak látom értelmét.

2019.10.17. 11:37:54

Megjegyzem, az is beszédes, hogy a Thomas Cook épp jópár éve tartó globális gazdasági fellendülési időszakban (vagy lehet, hogy annak a végefelé) ment csődbe, nem egy válság idején. Egyszerűen változnak az utazási szokások.

ZX 2019.10.17. 11:53:28

@Zabalint: A turistagettók általában ott jönnek létre ahol van mit csinálni, van látnivaló. Nem véletlenül megy oda annyi ember. Nem mondom, hogy nem lehet rejtett gyöngyszemet találni de az eldugott látnivalók 80%-ban sem az időt sem a pénzt nem érik meg.

A Thomas Cook nem az utazási szokások változása miatt ment csődbe. A Brexit és font gyengülése sokat ártott nekik.

savanyu_bableves 2019.10.17. 12:26:38

@bandigyerek: szivembol szoltal az elejetol a vegeig! (Y)

2019.10.17. 12:42:02

@ZX:
Én csak örülök, hogy te és sokan mások így gondoljátok, ezért lehet nyugisan megnézni gyönyörű helyeket.

FlybyWire 2019.10.17. 12:50:34

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: Ennyi.
Most nézegettem, 3 főre (7 éves gyerekkel), félpanzióval 5 csillagos hotel Tenerifén 9 (!!!) éjszakára kijön 600e alatt. De az olyan hotel ám, hogy a bokád lefosod. Mármint az élvezettől.

Repjegy 3 főre 500 körül kijön ügyesen használva momondo-t és társai, és akkor alig vagy milla fölött. Ebéd, kocsibérlés, stb-vel együtt is másfél misiből megvan egy uzatással együtt 11 napos nyaralás.

Karthágo Tours és a társaid, addig szivassátok a poszterhez hasonló balfékeket, amíg lehet.

Csak annyit mondok: Robin Cook.

FlybyWire 2019.10.17. 12:51:47

Vagy Thomas Cook? :D
Mittomén.

FlybyWire 2019.10.17. 12:52:47

@onlajnok: booking.com értékelések: magyarul is megvannak ám.
Azért hülyének nem kell lenni (nem te, a poszter.)

Fairy Girl 2019.10.17. 13:22:35

Hááááááááááát én nem szoktam azért általában a posztolót hibáztatni, de azért itt vastagon benne van az ő hülyesége is.

Almandin 2019.10.17. 13:35:47

@Örömhernyó: Talán személyes tapasztalat mondatja ezt veled? Mivel a Fülöp-szigeteken 12 év a beleegyezési korhatár, gyakorlatilag elismered, hogy pedofil vagy (vagy legalábbis reklámozod a pedofíliát).
Nem értem, miért cserélgetsz kéthavonta nicket, amikor néhány hsz után felismerhetővé teszed magad, valamint nyíltan reklámozod a gyerekekkel való szexelést.
És még te nézel le másokat, hogy milyen buták (szerinted).

FlybyWire 2019.10.17. 13:54:16

@VokAkiVok: "1. hitelkártya - kilőve, nincs, soha nem volt és soha nem is lesz hitelkártyám."

Jajj, ez eléggé fájt.

ekat 2019.10.17. 13:59:37

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: Ja, én is így vagyok vele, ennek ellenére - megint - német utazási irodát vettem igénybe, mert hiába néztem hónapokon keresztül az adott szállodát + odarepülést, én nem tudtam közel annyiból sem kihozni, annak ellenére, hogy így Bécsből indultunk, és még aludtunk is ott egyet...

Im just here for the comments 2019.10.17. 14:03:17

Még ha sok helyen jogosak is a megjegyzései, még egy ilyen kivagyi, fennhéjázó, beképzelt posztolót... talán a tavalyi olaszországi nyaralós páros volt ennyire unszimpatikus, de ők legalább rövidebben írták meg a saját sztorijukat.

FlybyWire 2019.10.17. 14:05:41

@user friendly: te is egy olyan 15-20 évvel vagy lemaradva.
Van vagy egy tucat biztosításokat összehasonlító oldal.

kpetya 2019.10.17. 14:09:36

amugy a booking sem mindig olcsó. nyáron kiadós keresés után 10 éjszakás szálláson több 200€ tudtam spórolni, ugyanabba az apartmanba, ugyan olyan szobába mint a bookingon. kis ügyeskedéssel meg helyi agenteket is lehet találni ahol féláron vannak apartmanok.

FlybyWire 2019.10.17. 14:13:07

@élhetetlen: Ez a program valami iszonyat borzalmasan hangzik.
Ki a francnak hiányzik 45 fokban a folyamatos rohanás?
Nyaralni pihenni megyek. Már le is van foglalva 9 napra a horvát 4 csillagos szállodában a superior szoba teljes ellátással, tengerre néző erkéllyel :)
Jó eséllyel max 1-2 napon fogunk egyáltalán kimozdulni kirándulni, mert hát a környék az meseszép. Plusz odaút és hazaút, lesz kirándulásos élmény így is.

FlybyWire 2019.10.17. 14:18:29

@Jankove: "Ha teszem azt afrikába szeretnék utazni, hát egészen bizonyos, hogy nem az interneten kotorásznék vélemények után, nem szervezgetnék saját magam, hanem megkeresnék egy utazási irodát, amely ezzel foglalkozik. (egyébként egy kibaszott kutyaközönséges autógumi vásárlást sem lehet elintézni bonyodalom és fiaskó nélkül az interneten"

Ez nem a te korszakod/világod...

FlybyWire 2019.10.17. 14:22:08

@Zabalint: itthon ez elég késletetett folyamat lesz, meglepően sok a naiv/tudatlan/balek, aki még mindig hisz a mesékben meg az utazási irodákban.
Egyszer, talán....

ZX 2019.10.17. 14:33:50

@FlybyWire: Hát... találkoztam már olyannal aki bármit IS el tud intézni neten egyedül aztán nem engedték fel a gépre mert még a saját nevét sem sikerült helyesen megadnia. :D:D:D:D

Maradjunk annyiban, hogy egyelőre többen vannak akiknek nem kell ilyesmivel próbálkozni.

FlybyWire 2019.10.17. 14:48:08

@ZX: Lehet, hogy többen vannak, de ezt nem tudhatod.
Viszont az biztos, hogy sokkal kevésbé van kiszolgáltatva bárkinek az, aki normálisan, magának tud intézni mindent.
Céges utaknál eleve ez elvárás ma már: szálloda, repjegy: a foglalást és a konkrét vásárlást egy ügynökség intézi, de mindent magamnak választok ki.
Privát útnál mi a különbség? Repjegyre ott a momondo, hotelre ott a booking. Pofon egyszerű az egész.
Ahogy műszaki cikkre az árukereső, árfigyelő beállítással, stb, stb.

Aki lemarad, az kimarad (meg felárat fizet, oroszrulettezik a lehúzós szolgáltatókkal. stb.)

ZX 2019.10.17. 15:05:45

@FlybyWire: Pofon egyszerű amíg minden rendben. Aztán ha nem akkor nincs aki megvédjen. Nem áll mögötted egy iroda ha belefutsz mondjuk egy légitársaság sztrájkba, a szállásodat meg minden mást át kellene foglalni. Vagy ha baleset ér a biztosító meg széttárja a kezét, hogy így jártál. Tudnék mesélni neked cifra sztorikat hidd el. Nem kívánom senkinek a bajt, de csak egyszer szaladsz bele egy pofonba és máris a sokszorosát buktad a spórolásnak. Már ha spórol valamit az ember mert PONTOSAN UGYANAZT foglalva elég kicsi az esély az olcsóbb árra.

2019.10.17. 15:08:14

@FlybyWire: "Ez nem a te korszakod/világod... "

Ebben egyetértünk.

FlybyWire 2019.10.17. 15:11:47

@ZX: "Nem áll mögötted egy iroda ha belefutsz mondjuk egy légitársaság sztrájkba" - ezt hogyan védené ki az iroda?
Egyébként meg simán megoldható, nem szabad fapadosra jegyet venni (soha nem szoktam).
"a szállásodat meg minden mást át kellene foglalni"

Hűha, ez aztán a nagy művészet... a horvát szállodát jövő júliusra foglaltam, 1 héttel előtte is 100%-ban visszatérítik, ha lemondom, vagy ha módosítom.

"Vagy ha baleset ér a biztosító meg széttárja a kezét, hogy így jártál" - ez meg miféle nettó baromság? Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító. Ennek mi köze az utazási irodához? Nyilván köt az ember saját maga is magának és a családnak, magánúton is.

Egyéb ötlet? Ezek elég gyenguszok lettek mind.

"PONTOSAN UGYANAZT foglalva elég kicsi az esély az olcsóbb árra."

Még szerencse, hogy saját magadnak foglalva nagyjából 50-szer (apartmanokat is beleértve 300x) annyi hely közül válogathatsz, mint a magyar irodák összesített portfoliója, így maga a felvetésed is értelmetlen :)

FlybyWire 2019.10.17. 15:13:55

@ZX: "Aztán ha nem akkor nincs aki megvédjen. Nem áll mögötted egy iroda"

Ezt, ebben a formában kizárólag utazási irodában dolgozó ember képes röhögés nélkül leírni (vagy még ő sem) :D

FlybyWire 2019.10.17. 15:16:11

Egyébként sem a spórolás a szempont, hanem a hely minősége, és a teljes rugalmasság.

ekat 2019.10.17. 15:19:52

@Jankove: Számomra teljes döbbenet, hogy itthon milyen mély nyomokat hagyott a szocializmus, hogy mennyire elfogadja és magától értetődőnek tekinti az átlagember azt, hogy a szolgáltató szarul szolgáltat. És hogy a/z - fizető! - igénybevevőnek mindennek előre utána kell néznie, meg mindent le kell csekkolnia, stb. És még le is hülyézik azt, aki a pénzéért normális szolgáltatást vár.
És konkrétan ebben az esetben a posztolónak akkor is teljesen igaza van, ha nekem is feltűnt a 'tapasztalt utazó' tapasztaltsága :), meg a modora, és persze az, hogy 800.000 Ft 4-főre repülős all inclusive szállodára az hatalmas költésnek tekintendő. A Kart(h?)ago izéljen egyedül, ha ilyen szállodát tart a kínálatában. Ő, vagy a konkrét utazásszervező iroda nem voltak study tour-on?

ZX 2019.10.17. 15:24:25

@FlybyWire: És ki beszélt itt Horvátországról? Most pl. konkrétan olyan esetről írtam amikor a Los Angelesbe tartva az utasok New Yorkban ragadtak késő este, a légitársaság meg széttárta a kezét mert az utas volt a hibás.
"Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító." Álmodj királylány! A biztosító keresi a legapróbb okot hogy ne kelljen neki fizetni. Ilyenkor jön az utas, hogy segítsünk. És voila! Vagy pl. volt olyan, hogy adott országra nem vonatkozott a biztosítás, vagy egy bizonyos szolgáltatás....éééés taraam, varázsütésre arra az utasra pont vonatkozott esetileg. Te ilyet a büdös életben nem intézel el, csak szólok.

"Még szerencse, hogy saját magadnak foglalva nagyjából 50-szer (apartmanokat is beleértve 300x) annyi hely közül válogathatsz, mint a magyar irodák összesített portfoliója, így maga a felvetésed is értelmetlen"

Nem nyaralásról beszélek, ha bizonyos látnivalókért látogatsz el valahova akkor azért szűkebb a választék. Gondolom te sem utazgatnál napi 2-300 km-el többet csak mert bivalybasznád-alsón 2.000 Ft-tal olcsóbb a szálloda.

"Ezt, ebben a formában kizárólag utazási irodában dolgozó ember képes röhögés nélkül leírni"

Nem, én akkor szoktam röhögni amikor jönnek "az én bármit elintézek" arcok, aztán sírnak, hogy segítsünk mert gebasz van.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.17. 15:28:56

@Permetező: Tudod én odafigyeltem töri órán, és nem a pad alatt amőbáztam, mint te..:)

FlybyWire 2019.10.17. 15:35:28

@ZX: " a Los Angelesbe tartva az utasok New Yorkban ragadtak késő este, a légitársaság meg széttárta a kezét mert az utas volt a hibás"

Mégis hogy lehetne az utas a hibás?
Milyen légitársaság?
Szépeket írni bárki tud... én évente 60-80 repülőjáraton ülök, és ilyen hülyeségről még sosem hallottam...
""Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító." Álmodj királylány!"

Ez megint egy semmi puffogtatás.
Vagy van biztosítási esemény, és fizet a biztosító, vagy nincs esemény, és nem fizet.
Ha van esemény, és ez bizonyítható, a biztosító meg nem segít, akkor jogi út.

Konkrét példát hozz, ezek a nagy hülye puffogtatások csak nevetségessé tesznek.
"Vagy pl. volt olyan, hogy adott országra nem vonatkozott a biztosítás, vagy egy bizonyos szolgáltatás....éééés taraam, varázsütésre arra az utasra pont vonatkozott esetileg"

Hát ha valaki el sem olvassa, mire köt biztosítást, az pont ugyanaz a hülye kategória, aki megmentőként tekint az utazási irodára... életképtelen :)

"Nem nyaralásról beszélek, ha bizonyos látnivalókért látogatsz el valahova akkor azért szűkebb a választék."

Vagy üzleti ügyben utazol, vagy nyaralás/kikapcsolódás céljából. Látnivaló nem egyenlő nyaralás. Értem, maradt a szemantika, ebbe akarsz kapaszkodni. Csak a baj, hogy pont a látnivalók köré épül jelentős infrastruktúra többnyire, és mindegyikre igaz, hogy magánemberként sokkal több szállás közül válogatsz ilyen helyen is, mint amit egy iroda tud felmutatni.
Your point is null.
A legvégén a buta vagdalkozásod tulajdonképpen egész jó burkolt beismerés.

ZX 2019.10.17. 15:37:03

@ekat: Valóban nevetséges, hogy egy ilyen szálloda megtalálható a kínálatban. De sajnos azért van ott, mert itt M.o-n olyan szintű szarrágás folyik, hogy az hihetetlen.

FlybyWire 2019.10.17. 15:38:56

@ekat: nem arról van szó, hogy elfogadja az ember szótlanul, hanem egyszerűen ki sem teszi magát, így nem érinti a probléma.

De egy csomó más érv is lehet a saját magunknak szervezett út mögött, ettől függetlenül: pl. egy hely/szállás valamilyen extra okból pontosan megfelel az esetleg egyedi igényeknek, stb.
Ha minden szolgáltató tökéletes szolgáltatást nyújtana, akkor nyilván érdemes lenne mérlegelni még így is.

FlybyWire 2019.10.17. 15:40:56

@ZX: értem, tehát nem az iroda felelős azért hogy ilyen szar is kiad, hanem az utazók, mert szart rágnak, és 400 ezer forintos szállodába mennek 800-ért, ahelyett hogy 700 ezresbe mennének másfél misiért.
Plusz méreg, hogy így nektek is kevesebb a sáp.

Vadász, vadász....

ekat 2019.10.17. 15:44:46

@FlybyWire: Mi meg most voltunk Tenerifén ketten a német FTI-vel 527.000 Ft-nyi euróért, Bécsből Lufthansa-csoportos repülőutakkal, 4*-os (általunk ismert, akart) óceánparti szállodával, óceánra néző szobával és félpanzióval. Transzfer is lett volna benne, de azt nem vettük igénybe, mert végig autót béreltünk, és már a reptéren átvettük.
Én nem tudtam ennyiért összehozni, pedig beregisztráltam a szállodánál törzsvendégkártyára, és hónapokig néztem a repjegyet a Momondo-n és társain. Mondjuk amíg megtehetjük, addig részünkről Wizz és Ryan Air kizárva.

ekat 2019.10.17. 15:48:01

@FlybyWire: Ja mondjuk a mi Tenerifénk csak 7 éjszaka volt, és szó ami szó, a 8 napból kettőt utaztunk. :) De akkor is röhej, hogy nem tudtam én jobban kihozni.

ekat 2019.10.17. 15:49:04

@FlybyWire: Pedig régen jó könyveket írt. :) Mármint Robin.

ZX 2019.10.17. 15:49:12

@FlybyWire: Úgy barátom, hogy utaska elment shoppingolni és lekéste a járatot. Egyébként LH sztrájk volt és helyette TK-val mentek.

"Vagy van biztosítási esemény, és fizet a biztosító, vagy nincs esemény, és nem fizet." Autóban vagy buszban hagyott tárgyak lopásakor a biztosító nem fizet, vagy poggyászkár esetén ha nincs jegyzőkönyv. Aztán a közbenjárásunkra mégis. Vagy pl. búvárkodásra nem vonatkozott, vagy épp az utas a biztosítás kötésekor nem tartózkodott Magyarország területén stb.

" aki megmentőként tekint az utazási irodára... életképtelen" Örülök, hogy te ilyen okos és ügyes vagy, de ettől még nem lesz kevesebb munkám.

"Vagy üzleti ügyben utazol, vagy nyaralás/kikapcsolódás céljából. " Jaaa, hogy te körutazásról ami több várost érint még soha nem hallottál. Én kérek elnézést.

ZX 2019.10.17. 15:51:33

@FlybyWire: 400 ezer Ft 4 főre repjeggyel, szállással, ellátással, transzferrel, biztivel? Te még nagyobb szarrágó vagy mint a poszter. :D:D:D:D

FlybyWire 2019.10.17. 15:57:11

@ZX: "Úgy barátom, hogy utaska elment shoppingolni és lekéste a járatot.

De ba**meg te szerencsétlen, azt senki nem mondta, hogy full hülyének is kell lenni?
Egy járatlekésés saját hibából az mióta lenne olyan gond, ami csak akkor merülhet fel, amikor valami nem irodával utazik? A hülye az mindenhol hülye....
A hat éves fiam jobban érvel nálad :D

"Autóban vagy buszban hagyott tárgyak lopásakor a biztosító nem fizet, vagy poggyászkár esetén ha nincs jegyzőkönyv. Aztán a közbenjárásunkra mégis. "

Akkor vagy ők hazudnak, vagy ti. Kiváló érv arra, hogy veletek menjen valaki, mert vagy ti hazudtok, vagy olyan biztosítóval dolgoztok, aki hazudik. Win-win.

"Jaaa, hogy te körutazásról ami több várost érint még soha nem hallottál"

Igazad van, több helyen 1-1 szállást foglalni, meg kocsit bérelni, hát ahhoz tényleg akadémiai tagság kell. Neked talán :)

"400 ezer Ft 4 főre repjeggyel, szállással, ellátással, transzferrel, biztivel?"

Most felmerül a kérdés, hogy játszod, vagy tényleg ilyen hülye vagy. Itt a lényeg az volt, hogy akikből megéltek, lehúzzátok róluk a lóvét, odadobjátok nekik a fostalicska lepratelepet nem is olcsón, és még szarrágónak is hívod az ügyfeleidet, valamint rájuk tolod a felelősséget, miattuk "vagytok kénytelenek" putriba küldeni őket - jó nagy margóval persze azért, mert a bank mindig nyer.

Mondd csak, téged népszerűsíteni küldtek, vagy végleg bezáratni a boltot? :D Szerencsétlen lúzer....

2019.10.17. 15:57:45

@ZX:
"Már ha spórol valamit az ember mert PONTOSAN UGYANAZT foglalva elég kicsi az esély az olcsóbb árra."

A gyakorlatban viszont saját magad jóval bővebb kínálatból válogathatsz, és az is hektikus, hogy hogyan olcsóbb.

Feleségem munkahelyén volt ebből dilemma, mert hivatalosan két utazási irodán keresztül intézik a szállásokat, de volt olyan alkalom, hogy csak rossz helyen és nagyon drága szállást tudtak volna foglalni, miközben booking.com-on volt egy megfelelő ötöd áron, de a belső policy miatt nagy macera volt lefoglalni, végül mégis ez lett. Máskor meg aránytalanul olcsót mondtak, és ők néztek utána a hotelnak, ahol természetesen sokszorosak voltak az árak, ezt mondták az utazási iroda droidjának, az meg csak annyit tudott ismételgetni, hogy ezt az árat látja a rendszerben, és csak sokadik körben erélyes fellépés után nézett utána, és jött rá ő is, hogy az ő rendszerükben volt hiba.

FlybyWire 2019.10.17. 15:58:36

@ekat: elég korán kell nézegetni, az Iberian-nak vannak most jó árai. Aztán a szigeteken belül van valamilyen helyi fapados, de azok 1 óránál kevesebb ideig repülnek, kibírható.

FlybyWire 2019.10.17. 15:59:57

@ekat: :D utólag villant be, ja :)

ekat 2019.10.17. 16:01:49

@FlybyWire:
Persze, itthoni cégekkel az ember óvatos, ez evidens. De ennek nagyon nem így kellene lennie...
És igen, mi is egy adott szállásra akartunk pl. idén menni, és ott volt az FTI kínálatában, mi meg egy vagy egy százast spóroltunk. A magyar Neckermann-éban is ott volt, csak sokkal drágábban, meg a hülye reptéri illetékekkel.
Az FTI-vel meg se nem beszéltünk, se senkivel nem találkoztunk, megkaptuk a nevünkre szóló (általunk módosítható, kiegészíthető) repjegyfoglalást meg a vouchereket mailben, és annyi. :)

FlybyWire 2019.10.17. 16:05:42

@ekat: a külföldi utazási irodákkal nincs tapasztalatom, de ezek alapján lehet, ki is próbálnám. Bár a Thomas Cook után karcos kicsit, de maga a hozzáállás...
Magyart soha, a büdös életben nem. Látod itt ezt a szerencsétlen ZX nevűt is, minden második mondata és érve az, hogy milyen hülye és/vagy szarrágó a kedves magyar ügyfél....

FlybyWire 2019.10.17. 16:07:56

@Zabalint: nálunk is ilyen a hotelfoglalás. AMEX-szel van szerződve a cég, van egy KDS nevű online cucc ahol foglalunk, és az ottani árak sokszor köszönő viszonyban nincsenek a hotelek saját oldalain levő árakkal. Volt, hogy szóltunk miatta, de nem nagyon szokott semmi sem történni.
És mivel a compliance szabály elég laza nálunk (időnként 3-400€/éj áron is enged foglalni), hát olyan nagy erőt nem is fektetünk a témába :)

body_andras 2019.10.17. 16:10:00

vadász vadász, miért jársz te tunéziába? :)

élhetetlen 2019.10.17. 16:15:43

@FlybyWire: “iszonyat borzalmasan hangzik”. Először voltam Egyiptomban, ezeket a helyeket látni akartam, és az még mindig kényelmesebb, ha csak be kell ülnöd egy buszba, és visznek, nem neked kell taxit fogni, alkudozni, hogy mennyiért visznek ki a piramisokhoz, vagy a reptérre. A hajóút tökéletes volt, szuper szoba, és kiszolgálás. Döglöttem a kanapén, (egy kis whisky társaságában), csak néztem a vizet, és a partot. Néha megálltunk, megnéztünk egy templomot. És a végén egy hét tengerparti pihi, úgy, hogy az ágyból is láttam az ezüsthidat, és hallottam a hullámok locsogását. Soha rosszabb nyaralást. Pihenés? Hurghadára többször visszamentem, ősszel, télen, csak a tengerért, nyárra meg ott a Balaton.

ZX 2019.10.17. 16:23:41

@FlybyWire: "Egy járatlekésés saját hibából az mióta lenne olyan gond, ami csak akkor merülhet fel, amikor valami nem irodával utazik?"

Nem csak akkor merülhet fel, de ugyebár mi egy rohadt szemét iroda vagyunk, fizettük a taxijukat, a szállást, és intéztünk nekik repjegyet, hogy részt tudjanak venni a programokon és csak 1 napot késtek így. Több mint 1 millába fájt nekünk (6 utast érintett a dolog), 2 fő hálája jeléül beperelt minket. Mert ugye mi ilyen rohadék lehúzosok vagyunk.

"Akkor vagy ők hazudnak, vagy ti. Vagy te nem olvastad el még soha a teljes szerződést.

"Igazad van, több helyen 1-1 szállást foglalni, meg kocsit bérelni, hát ahhoz tényleg akadémiai tagság kell. Neked talán :)" Vicces, hogy szidod a "lehúzós" irodákat, miközben az autóbérlők pont a lehúzásból élnek, de nálad az rendben van.

" lehúzzátok róluk a lóvét" Hogy ki húz le kiről mit? Jaaaa, hogy te ingyen dolgozol. Bocs, igazad van, nem szóltam. Megyek is az autószerelőnek osztani az észt, meg az étterembe a szakácsnak mondom, hogy ezt nem így kéne, aztán kicsit szidom őket, hogy mekkora lehúzósak. Biztos ők is örülnek neki. :P

ZX 2019.10.17. 16:26:40

@FlybyWire: Nem az ügyfél, hanem az aki valóban szarrágó. Bejön, fikáz, aztán befoglalja "okosba". Aztán rájön, hogy átcseszték vagy ő nézett be valamit. Szerencsére vannak normális ügyfelek is akikért érdemes dolgozni.

2019.10.17. 17:04:48

@ZX:
Attól, hogy a végére odabiggyeszted, hogy a normális ügyfelekkel nincsen problémád, csak a szarrágókkal, ennyi frusztrált szarrágózás után nehezen hihető, hogy neked ideális munka, ha utazni akaró emberek igényeinek kiszolgálasával foglalkozol.

Nem, semmi szarrágóság nincsen abban, ha valaki nem utazási irodán keresztül utazik. Meg mint már sokan leírták, egyáltalán nem az ár az egyetlen indok, de ha az lenne, akkor sem szarrágás, ha valaki úgy gondolja, hogy azon spórol, hogy maga intéz valamit. Mint ahogy ki lehet hívni a saját lakásod takarítására is takarítószolgálatot, ha nincs rá időd, energiád, de pénzed van. Meg már már egy rakás más hasonlatot előttek, de a te szakmád nem, nem olyan mint az autószerelőé, a lakosság sokkal nagyobb aránya tud magának utazást szervezni, mint autót szerelni, és emellett az eszközigénye is alacsonyabb a saját szervezésnek, mint az autószerelésnek (oda eleve nem árt egy műhely, vagy legalább egy szerelőakna).

FlybyWire 2019.10.17. 17:16:55

@ZX: Rájöttem! Te Zuzu Petasz lehetsz :)

ZX 2019.10.17. 17:33:02

@Zabalint: Szerintem te is ugyanúgy félreértetted a dolgokat. Nem azért szarrágó valaki mert máshogy intézi a foglalást, hanem attól, hogy szinte ingyen kell lehozni neki a csillagokat. Aztán ha ez nem jön össze akkor jönnek az ilyen posztok, meg az, hogy az irodák milyen lehúzósak.
Valóban sokan tudnak foglalni maguk, ezt nem vitatom, de ők olyanokat is lázba hoznak a kommentjeikkel akik erre képtelenek. Aztán ők lesznek azok akik ha elcsesznek valamit akkor jönnek sírva, és ha nem tudunk segíteni (mert ilyenkor már sokszor nem tudunk, hiába szeretnénk) akkor meg mi vagyunk a szemét köcsög lehúzós iroda.
Olyanokat írogatnak sokan amiről fingjuk sincs hogy működik, vagy miért kerül annyiba egy-egy szolgáltatás. Attól, hogy én utaztam már vonaton, nem leszek se mozdonyvezető, se vasúti mérnök. Mások meg azért mert utaztak párszor, egyből utazási tanácsadónak, referensnek meg idegenforgalmi közgazdásznak képzelik magukat.

Club Sandwich 2019.10.17. 17:58:29

@ZX: "2 fő hálája jeléül beperelt minket."

Mondjuk ha nem titok, ez erdekelne: megis milyen alapon, milyen indokkal? Ha valaki annyira egysejtu hogy nem sikerul neki az idotenyezot magaeva tenni egy repulos utazasnal, az mifele karteritesben tud vajon remenykedni? :D

ekat 2019.10.17. 18:04:28

@ZX:
Egy értelmes, nyelve(ke)t beszélő ember le tud szervezni magának egy utat, és a felmerülő problémákra is fel van készülve, és megoldja. És a dolognak az az előnye, hogy az ember azt csinál / azt néz meg, amit akar, ott marad tovább, vagy rövidebb ideig, ahol neki tetszik, ott éjszakázik, ahol gondolja, stb. Köze nincs a szarrágáshoz!

Ettől még persze van olyan szituáció, ahol szerintem is jobb és/vagy kényelmesebb utazási irodánál foglalni. Lehetőleg külföldinél, mert ott nincs reptéri illeték*, meg egyéb hozzászámolandó pluszköltségek, és felnőtt, normális embereknek tekintik az utasokat.
*Bár az OTP Travel bevezette, hogy januártól aztán már nála sincs :)

ekat 2019.10.17. 18:10:21

@ZX: Ez mondjuk jogos, van egy magyar réteg, aki kispénzű, és ha kifizet bármennyit egy utazásra, akkor úgy érzi, hogy neki azért minden jár... És mivel ők nyelveket sem beszélnek, és nem is túl magas az IQ-juk, így lehet, ha Te úgy érzed, minden utas szarrágó... De csak azért, mert a nem szarrágó be se teszi hozzád a lábát.
Sok társasúton voltam anno egy olyan 50 éven át utazási irodás rokon jóvoltából, igen jó áron, study tour-on is. :) Nem semmi utastársak voltak....

pitypanglepke 2019.10.17. 18:51:30

Komolyan nem értem az úriembert.

819.000 Ft-ért elmegy 1 hétre a család főszezonban a tengerhez, all inclusive ellátás, transzferek, biztosítás.
Rákerestem pár népszerűbb mo.-i desztináció 4*-os hoteljeire, beleértve a Balatont is. Két szoba, hogy külön legyenek a gyerkőcök, félpanzióval 1 hétre 800.000 Ft körül mozognak.
Ehhez jönnek még a strandbelépők, snack, ebéd, italok, kávé, transzferek, stb...

A részletekben kifizetett nyaralás szerződését át se futotta, de még csak nem is hallott a hibás teljesítés fogalmáról se. Teljesen sztenderd eljárás a világon mindenhol, hogy utazási irodán keresztül történő foglalásnál, amennyiben az ügyfélnek nagyon nem tetszik a nyújtott szolgáltatás, akkor azt haladéktalanul jelzi az idegenvezető felé, jegyzőkönyvezteti. Nem fog kapni kártérítést, de jó eséllyel - ha a kifogásai jogosak - kap ellátást egy minőségi szállodában.

A család ügyvédjével való dobálózás meg egyenesen önlejáratás. Ha a család számára beszerzett, jóárasított internettel képtelen volt konzultálni "jogászával" a problémájáról, akkor ez így szimplán röhejes.

Az a probléma, hogy a család láthatóan nem arra fókuszált, hogy jól érezze magát, kikapcsolódjon. Ismerve az üdülés helyszínéül választott ország állapotát, valamint Mo. állapotát, azért elmondhatjuk, hogy mindkét helyen a kenőpénz, valamint a kapcsolati tőke csodákra képes.

Azt gondolom, hogy ha a szerző nem is élt a szerződésben is rögzített jogával, akkor még mindig rendelkezésére állt volna az "emberi faktor", ha már elismeri, hogy üdült ebben a régióban. Pár keveset érő bankjegy, mosoly, jó szó jó helyre, és minden megoldódik. Win-win szituáció.
Meg tudom egyébként erősíteni: ez a régió kb. 15-20 éve volt nagyon felkapott. Iszonyat sokszor jártunk mi is ott, ebből legalább 20-szor ezzel az utazási irodával fillérekért, és soha semmi problémánk nem volt.
Nagyon kedvesek voltak a helyiek, és jó érzés volt odavinni a pénzünket, hogy ezzel is segítsük kicsit az ottaniak nyomorúságos életét. Szörnyű lehet olyan állapotok közt élni azokban a csodás természeti értékkel bíró országokban.

Ha európai minőségű szállodára vágynak a régióban, akkor Jordániát tudom ajánlani. Legalábbis 15-20 éve lényegesen magasabb minőséget képviseltek vendéglátás tekintetében.

Ezek a belső információk a konyháról szintén röhejesek. Kérdezzen meg pénzért pár alulfizetett vendéglátóst a prémium kategóriás magyar hotelekből, miként mennek a dolgok főszezonban csodás országunkban...

pitypanglepke 2019.10.17. 19:29:07

@Zabalint: Azért ez így elég erős állítás. Az utazásszervezéshez is komoly eszközpark, informatikai rendszer, pénzügyi háttér, kapcsolatok, minőségbiztosítási rendszer kell.

Tök egyszerű példaként felhoznám kb. 15 évvel ezelőtt fillérekért eljuthattál többek között Tunéziába, köszönhetően az utazási irodák charter járatainak. Enélkül egy vagyon lett volna megszervezni az utazásodat oda.
Például abban az időben a MALÉV chartere járt Marokkóba, sokkal, de sokkal drágábban. Ennek köszönhetően sokaknak abban az időben kimaradt Marokkó, de el lehetett jutni.

A mai napig sok helyre rendkívül körülményes eljutni Mo.-ról saját szervezéssel.
Persze mindig elcsodálkozom, hogy egzotikus helyeken, ahol mondjuk 10 éve egyetlen magyart se láttál, most mindenhol magyar szót hallasz. Mondjuk azért, mert már néhány átszállással, fapadossal is elérhető az a hely.
Persze nem tudom mit csinálsz utazási szervező hiányában, ha az egyik járattal gond van...
Oké, köthetsz nagy értékű, korrekt biztosítást...

ZX 2019.10.17. 21:00:13

@Club Sandwich: Az volt az indok, hogy nem segítettünk szerinte, mert a kollega hajnali 3 órakor nem hívott neki taxit meg nem foglalt neki szállást, hanem megkérte, hogy úgyis ott áll millió taxi a reptérnél, ugyan ugorjon már be egybe és vitesse magát egy közeli szállásra és kifizetünk neki mindent. Eközben 2 kollega este 10-től reggel 4-ig intézte a repjegyeket és egyeztetett a Lufthansa-val meg a Turkish-sel. Meg hogy ez neki mekkora trauma meg lemaradt egy fakultatív programról. Több utastársa is ki volt rá akadva. 1 évet várt, utána indította a pert, csak hát a kezünkben volt a teljes levelezés mindenkivel, meg a számlák, hogy mennyit fizettünk ki mindenre, az ő saját tanúja is a mi igazunkat bizonyította úgyhogy elvesztette.

ZX 2019.10.17. 21:12:48

@ekat: Mondom, nem azzal van a probléma, hogy magának intézi, tegye ha neki az jobb. Ha valakinek speckó igényei vannak akkor nekünk is jobb, neki is. Ha viszont standard nyaralásra vagy körútra menne akkor az iroda mindenképp értelmesebb választás. Ez egy nagy mítosz, hogy az iroda drágább, mert mondom, pontosan ugyanazt nem fogod olcsóbban foglalni. Egy nyaralásnál mondjuk mindegy, de egy körutazásnál nagy gonddal vannak kiválasztva a szállodák, nem véletlen miért azt választjuk, még akkor sem ha az picit drágább, vagy vannak apróbb hiányosságai.

Ettől a nincs reptéri illeték dologtól meg agyfaszt kapok. A szomszéd mezőről nem szállhat fel gép illeték nélkül, nemhogy nagy reptérről. Csak hát a külföldi irodák előnyben vannak, mert őket nem fenyegeti az árfolyamváltozás, így könnyebben beleépítik az árba, nem kell külön kezelni.

Ami meg a mi "szemétségünket" illeti, el kell olvasni az utazási feltételeket meg a vonatkozó törvényeket, joga majdhogynem kizárólag az utasnak van, kötelezettsége meg szinte csak az irodának. A legújabb törvénymódosítás szerint most már az iroda felel mindenért, még a légitársaság, busazos cég vagy a transzfer balfaszkodásaiért is. Best Reisen-re is ráhúzták a vizes lepedőt, de azt elfelejtették közölni, hogy ugyan mit kellett volna tennie az irodának. Fogni a sofőr kezét? Legközelebb én vezessem a repülőt ha nekiállnak sztrájkolni? Nevetséges.

ekat 2019.10.17. 22:08:15

@ZX: Ja értem, árfolyama csak a reptéri illetéknek van, a repülőútnak a külföldi szállodának, a kinti programoknak és idegenvezetőknek nincs...

2019.10.17. 22:24:21

@FlybyWire: „Hát ha valaki el sem olvassa, mire köt biztosítást, az pont ugyanaz a hülye kategória, aki megmentőként tekint az utazási irodára...”

Irigylésre méltó ez a magabiztosság. Nem akarnék annak a pénzintézeti ügyintézőnek a helyében lenni, akinél te hitelt veszel fel, mert mire átrágod magad a 46 oldalnyi apró betűs részen, meghivatkozott függeléken, mellékleten, kondíciós listán, ÁSZF-en, (ami ráadásul időről időre változhat is a tudtod, és beleegyezésed nélkül) addigra garantáltan lemegy a nap, és szegény ügyintéző aznapra maximum csak teutánad kap értékesítési bónuszt, feltéve ha ezután öntudatosan kijelented, hogy az olvasottakból mindent értettél és tudomásul vettél :) Aki nagyképűsködik, az általában előbb utóbb csúnyán pofára esik. Itt nem arról van szó, hogy az ember nem tud, vagy nem képes megoldani, leszervezni dolgokat, hanem azt az évi 2 hetet szeretné nyugodtan és felhőtlenül eltölteni, nem beleindulni a vakvilágba, oszt majd lesz valahogy. Improvizálni, problémákra megoldásokat keresni, ahhoz nem kell elutazni a világ másik felére, akad bőven a hétköznapokban. Érted te ezt?

ZX 2019.10.17. 22:28:48

@ekat: Nem csak az árfolyam miatt van külön.

bandigyerek 2019.10.18. 04:06:33

@Zabalint: Csak úgy, mint a kereskedő, aki mások által előállított terméket árusít, azaz közvetít. Mellesleg a zirodák zöme nem csak közvetít hanem szervez is utakat.

ekat 2019.10.18. 07:35:36

@ZX: Tudom. És a külföldi utazási irodáknak biztos nem változhat meg, csak a magyaroknak.

ekat 2019.10.18. 07:38:27

@Jankove: Persze hogy önmagában komoly pénz, én az ár-érték arányra értettem.
Amúgy nekem pl. az élmény ér a legtöbbet.

2019.10.18. 08:23:23

@bandigyerek:
Igen, a kereskedő jó hasonlat, az autószerelő és társai nem voltak azok.

Ugyanakkor a booking és társai is közvetítők, sőt valójában az utazási irodák is használnak további szállásközvetítő rendszereket. A helyzet az, hogy az utazási irodák munkájának egy része azon alapszik, amit egyre könnyebben el tudnak intézni maguk az emberek, ezért szűkül a piac, droid munkából egyre kevésbé fognak megélni.

2019.10.18. 08:31:35

@pitypanglepke:
Igen, én is írt, hogy vannak helyek, ahová jogos, mert saját szervezésben nem, vagy csak bonyolultan jutnál el. Ez mondjuk nem egy random medence egy random tengerparton kategória. Ellenben mint a te példád is mutatja, egyre több helyre lehet saját szervezésben is egyszerűen eljutni. Európán belül meg gyakorlatilag bárhová.

Nem azt mondtam, hogy az utazásszervezéshez nem kell eszközpark, hanem azt, hogy a saját(!) utazásod megszervezéséhez nem kell egy számítógépen kívül több (leszámítva az általad említett speciális helyeket), míg ha csak a saját autódat kellene szerelni, már kellene eszközpark, akkor is, ha másnak nem szerelnél.

ZX 2019.10.18. 08:37:08

@ekat: A külföldi irodák bruttüó árazást alkalmaznak, a magyar irodák egyelőre egyezkednek, hogy átveszik-e ezt a rendszert. De ez csak akkor működik, ha mindenki átáll bruttó árazásra. Szerinted milyen árfolyam változik, ha egy német iroda mondjuk tenerifere vagy ibizára szicíliára vagy görögo.-ba szervez utat? A kisebb valuták meg általában inkább gyengülnek az euróhoz képest, így az eurozónások sokszor jobban járnak.

"az utazási irodák munkájának egy része azon alapszik, amit egyre könnyebben el tudnak intézni maguk az emberek"

Vagy el tudnak, vagy nem. Vagy épp valaki olyan útra menne ami irodával kényelmesebb és olcsóbb, vagy épp többet a jövedelme, mint amennyit spórol a kereséssel töltött órák alatt. A mi irodánk forgalma és az utasok száma több mint 20 éve folyamatosan nő, úgyhogy annyira nem félek, hogy holnap nem lesz munkám.

2019.10.18. 08:58:26

@ZX:
"Ez egy nagy mítosz, hogy az iroda drágább, mert mondom, pontosan ugyanazt nem fogod olcsóbban foglalni. Egy nyaralásnál mondjuk mindegy, de egy körutazásnál nagy gonddal vannak kiválasztva a szállodák, nem véletlen miért azt választjuk, még akkor sem ha az picit drágább, vagy vannak apróbb hiányosságai."

Egyrészt ez eleve nem mindig igaz. A már említett céges utaknál volt hogy csak kíváncsiságból néztünk utána, és volt hogy olcsóbb, volt hogy drágább volt pontosan ugyanazon szállodában ugyanaz a szoba, ugyanazzal a szolgáltatással.

A körutak, speciálisabb utak esetén pedig pont az ellenkezőjét gondolom. Mert ott nem az érdekel, hogy pontosan ugyanaz legyen, hanem hogy az igényeimnek a legjobban megfeleljen. Pl. nem fizetek többet, mert all iclusive, ha az aznapi program hajnali keléssel, éjszakai érkezéssel egy túra a hegyekben, ezért még reggelizni sem tudnánk. Vagy nem érdekel, hogy van szauna, ha nem szeretem a szaunát. Én magam meg sokkal nagyobb kínálatból választhatom ki a megfelelőt, ráadásul a legtöbb utazási iroda kínálatában konkrét szállástípusok hiányoznak. Ha az iroda egy speciális helyre, országra szakosodott, ahol előre online bonyolult szervezni a dolgokat, és nyelvi, kultúrális akadályok miatt helyszínen is, akkor én is megfontolnám azt az utazási irodát, de ez ritka és speciális helyzet, a jelenben az utazási irodák nem ebből élnek, hanem tengerparti, charter járatos, all inclusive hoteles punnyadó nyaralásokból, amihez elég a droid munka, a jövőben ha talpon akarnak maradni, ennél több kell.

2019.10.18. 09:06:43

@Jankove:
Te még magabiztosabbnak tűnsz, hiszen bevonsz még egy közvetítőt a buliba, akinek szintén vannak szerződési feltételei, szintén van átverés faktor, miközben a biztosítási feltételek is ugyanazok.

Egyébként amilyen utazásbiztosítást szoktam kötni, annak a szerződési feltételei 2 oldal, amit én annyiban keveselltem, hogy pár fogalom nem voltbenne elég egzakt módon megfogalmazva, így előre kértem és kaptam állasfoglalást a biztosítótól, hogy mit értenek alatta. De ez egyszeri alkalom volt, utána ugyanazt kötöttem. Sok milliós hitelnél miért ne olvasnék el 20-30 oldalt, ha egyszer sok évig meghatározza az életemet (mondjuk törekszek rá hogy hitelt soha). De gondolom te inkabb hitelközvetítőhöz mész, aki rádsózza azt, amiért a legtöbb jutalékot kapja...

ZX 2019.10.18. 09:07:40

@Zabalint: Hát ha te találkoztál már all inclusive ellátással egy körút esetében akkor oszd már meg velem légyszi. :D:D:D Max. egy út végén, ahol már pihenés van, vagy egy Nílusi hajóúton ahol csak a látnivalókhoz szállsz ki a hajóról.

"az utazási irodák nem ebből élnek, hanem tengerparti, charter járatos, all inclusive hoteles punnyadó nyaralásokból," :D:D soroljak párat akik nem?

2019.10.18. 09:21:01

@ZX:
Nyilván a konkrét példám nem is körút volt, hiszen egynapos, egésznapos túrát írtam példának. De egy utazásnál minden esetben az érdekel, hogy a konkrét igényeimnek megfeleljen, nem az, hogy pont olyan legyen, mint az utazási iroda ajánlatában.

Igen, vannak irodák, amelyek nem ebből élnek. Ugyanakkor azok is szépen kihalnak, amelyek a "tanulmányi kirándulás" típusú buszos utakat szervezik, egyre inkább csak nyugdíjasoknak. Akik pl. Himalájai túrákat szerveznek, nyilván maradnak, mert kevesen mernek egy távoli idegen országban mindent maguk megszervezni.

ZX 2019.10.18. 09:25:39

@Zabalint: Ez a magyar mentalitás. Azt hiszitek, hogy valaki rátok akar sózni valamit. Nyilván vannak ilyenek is, de hidd el a legtöbben megkeresik mi kell neked igazán, mivel jársz jól, mert szeretnék ha legközelebb is odamennél. Te nem fogod x utazásszervező kínálatát átnézni , meg egy csomó biztosító részletes feltételeit elolvasni, neki viszont képben kell lennie. Legalábbis annak aki jó szakembernek tartja magát.

ZX 2019.10.18. 09:28:14

@Zabalint: "inkább csak nyugdíjasoknak" hoppáá és kik is lesznek egyre többen? Tudod hányan jönnek be, hogy eddig mindig magamnak szerveztem az utat, de most nem akarok ezzel bajlódni?

2019.10.18. 10:44:14

@ZX:
Mindig oda jutsz vissza, hogy magyar mentalitás, szarrágás. Nem, én szívesen fizetek valamiért, ami pluszt ad nekem, sőt a kényelemért is fizetek, ha úgy látom.

A poszt pedig pont olyan esetet mutat be, ahol az utazási iroda faék egyszerűséggel csak kiközvetített egy szállást, és nem jártak utána.

Ha pedig speciális igényeim vannak, akkor magam tudom azt legjobban, akkor a közvetítő csak plusz akadály. Lásd mint igatlanközvetítőknél. Hangsúlyozom, van olyan helyzet, amikor érdemes utazási irodával utazni, de a legtöbb utazási iroda nem ezen speciális esetekre szakosodott.

2019.10.18. 10:46:47

@ZX:
Ja, csak a jövő nyugdíjasai nem azonosak a ma nyugdíjasaival. Egyre többen beszélnek idegen nyelveket, egyre többen ismerik az internetet. Amit a mostaniaknak el lehet adni, azt 30 év múlva nem biztos, hogy majd sikerülni fog. Akik ibuszos utakon szocializálódtak, azoknak mások az igényeik, mint akik fiatalon már maguk szervezték a nyaralásukat.

ZX 2019.10.18. 10:58:00

@Zabalint: Mire ez megtörténik addigra már rég nyugdíjas leszek. Bár szerintem mindig lesznek akiknek az ideje többet ér annál, minthogy naponta órákat keresgessenek vadászva mikor csípnek el egy jó ajánlatot.

ZX 2019.10.18. 11:04:55

@Zabalint: "Nem, én szívesen fizetek valamiért, ami pluszt ad nekem, sőt a kényelemért is fizetek, ha úgy látom." Már megint magadból indulsz ki. Amúgy meg a mentalitást arra írtam, hogy egy csomó embernél az az alap, hogy az iroda lehúzza.
1. ha azt akarom, hogy jó hírem legyen és az utasok visszajárjanak akkor nem húzom le.
2. én sem fogom olcsóbban adni a terméket mint amennyibe nekem kerül. Ahogy az étteremben sem fogsz libamájat enni disznópörkölt áron.

"a legtöbb utazási iroda nem ezen speciális esetekre szakosodott."

A legtöbb iroda arra specializálódott amire a legtöbben fizetnek be. Rétegutazásra vágyók nem tudnak eltartani néhány irodánál többet.

2019.10.18. 11:07:41

@ZX:
Ez nem egybites kérdés, hogy megtörténik vagy nem. Az arányok fokozatosan tolódnak el, és ezért fokozatosan fog szűkülni a piac. Igen, mindig lesznek olyanok, csak nagyon nem mindegy, hogy az utazók mekkora hányada. A mostani 50-esek között már sokkal többen szervezik maguknak a nyaralásukat, mint a 60-asok.

ZX 2019.10.18. 11:22:05

@Zabalint: Szerintem azt, hogy a trendek merre fele haladnak, azt egyelőre belülről még én látom jobban.

2019.10.18. 11:39:36

@ZX:
Valóban. Nem véletlenül a frusztrált panaszkodásod azokkal kapcsolatban, akik nem irodán keresztül intézik, hanem "szarrágóskodnak".

ZX 2019.10.18. 12:02:06

@Zabalint: Ahhhahahaha. Nagyon vicces vagy. Évi 26.000+ utassal itt az irodában biztos mind nagyon frusztráltak vagyunk . :D:D:D Nagy mókamester vagy hallod.

FlybyWire 2019.10.18. 12:10:08

@Jankove: egészen megdöbbentő számomra a tudat, hogy valaki úgy ír alá bármit, hogy nem olvas át belőle mindent úgy, hogy meg is érti.
Képzeld, idén eladtam egy lakást, vettem egy házat, és MINDENT elolvastam, és értelmeztem is, ha kellett, ügyvéddel.

Hátborzongató élőben is látni valakit, aki szerint ez nem fontos vagy neadjisten kivitelezhetetlen...
Nemcsak a mostani világ nem való neked, hanem úgy en bloc a világ, mint fogalom :)

FlybyWire 2019.10.18. 12:15:17

@Zabalint: csodálom a türelmed, hogy olyannal vitázol aki bármikor önellentmondásba keveredik, csúsztat, torz és téves párhuzamokat állít, stb.
Nem tartom amúgy nagyon gáznak, mivel amit hivatalból kell védenie, csak így védhető: szalmabábok, féligazságok, csúsztatások, hibár érvrendszerek.

FlybyWire 2019.10.18. 12:20:04

@ZX: "minthogy naponta órákat keresgessenek vadászva mikor csípnek el egy jó ajánlatot"

Ebből is látszik, már most mennyire le vagy maradva a világtól.
Az összes személyes preferenciámat beállítom, beteszek egy árfigyelőt ami emailt/SMS-t küld amikor valahol elérhető lesz ezen az áron amit szeretnék. Ha soha nem éri el az általam megálmodott árat, akkor emelem a tétet.
Ez nagyjából 10 percembe kerül.
Egyébként ez minden egyéb vásárlásánál így van. Háznál kellett most még sietni, mert azok nem csökkennek, inkább nőnek :) de pl. műszaki cikkeknél kiváló, a létező legolcsóbb áron csíptem el egy új OLED tévét, mert 1 napra leejtette a bolt, a figyelő rendszer meg dobta nekem az emailt azonnal. Banzáj :D

ZX 2019.10.18. 12:21:37

@FlybyWire: És ezt rajtad kívül még hányan csinálják áruld már el nekem? Jó ha a lakosság 1%-a, de lehet sokat mondtam.

Club Sandwich 2019.10.18. 17:04:11

@FlybyWire: baszki te mekkora kool vagy man, aztamindenit.

bandigyerek 2019.10.18. 23:33:56

Elhangzott itt sok minden, de az is igaz, hogy vannak uticélok amit iroda nélkül egyáltalán nem, vagy csak nagyságrendekkel magasabb költségekkel tudtok egyénileg leszervezni, ez tény. Meg az irodák egy jelentős ügyfélköre úgy működik: szeretnék valami mediterránt, ötcsillag, AI., homokos part., stb. és ennyi pénz van rá. Másnap kap emailban 25 szállodát, kiválaszt elutal, utazik. sokaknak nem pálya, hogy hónapokig figyeli a repjegyárakat, próbálja összehozni a hotelfoglalással, egyebek. Láttam én már sok hangoskodó okostojást, aki ennyiből, meg annyiból hozott ki egy londoni hosszúhétvégét, aztán ezek viszik át a kontrollon az üres félliteres flakont, aztán megtölti a tranzitvécében, mert nincs/sajnál egy eurót az ásványvízre.

ekat 2019.10.19. 09:09:44

@bandigyerek:
És az utóbbival most mit is akartál mondani? Láttál spórolni akaró okostojást, aki aztán mással is spórolt?

Xezs7 2019.10.19. 10:02:24

A MAC címet meghamisítani nem nagy tudomány, meg is érdemelte volna a hotel, hogy a posztoló ezzel trükközzön.

DarkWolf 2019.10.19. 20:48:39

annyit azért szeretnék hozzátenni (blogmotor sikeresen benyelte a másik kommentemet amit előzőleg írtam), hogy egy szimpla google keresés megmutatta volna a Levélírónak, hogy a Karthago Tours eléggé..problematikus utazási iroda tud lenni. Nem fogom megint belinkelgetni ide külön, google mindenki jóbarátja

@Zabalint: nem tartanak fegyvert a fejedhez hogy márpedig akkor is utazási irodával kell utaznod

@ZX: és mert a Karthago Tours esetében specifikusan (személyes vélemény, mind you), a botrányok ellenére van még annyi balek aki szívesen dobálja a pénzüket feléjük aztán csodálkoznak hogy befut a szopóroller

@FlybyWire: meh, számomra meg az nem nyaralás amikor kimész külföldre és kifizetsz egy kisebb vagyont...hogy aztán egész nap egy szálloda medencéjénél napozz. Bár kinek mi

@gigabursch: vagy inkább ne utazz olyan irodával, amivel kapcsolatban nem egy, nem kettő hanem többtucat horrorsztori van, itt a homárblogon is(!). Szemmel láthatólag a levélíró csukott szemmel és kikapcsolt aggyal szokott általában utazásokat szervezni, mert ezt így összehozni az már művészet. Az meg nem a Carthago hibája ha az utas ennyire nem néz utána semminek aztán meg sír a szája hogy tátott szájjal berohant a f@szerdőbe

@ekat: de itt nem erről van szó hogy elfogadjuk hogy szarul szolgáltatnak hanem hogy túl gyakran is, akkor tudnak csak átbaszni, ha hagyod magad.

Könyörgöm, azért egy értelmes(?) felnőtt embernek ne legyen olyan nagy kihívás *sokkolt arc* 5 perc google-zással utánanézni az adott irodának hogy mit írnak róla és urambocsá, összehasonlító oldalakkal megnézni hogy tényleg ott-e a legolcsóbb az a bizonyos kiruccanás. Ha vki ennyire életképtelen, ott nem a rendszer a hibás hogy nem fogják a lúzer kezét.

2019.10.21. 08:58:37

@DarkWolf:
"nem tartanak fegyvert a fejedhez hogy márpedig akkor is utazási irodával kell utaznod"

Ezt az "érvet" sosem értettem. Attól, hogy valami nincs rám kényszerítve, még mondhatok róla véleményt, nem?

2019.10.21. 09:04:58

@DarkWolf:
Itt az volt a duma ezidáig, hogy nem mindenki tud vagy akar utánanézni, megszervezni a saját utazását, szállását. Namost aki erre nem képes, azon az utazási iroda sem segít, mert mint ahogy írod, az utazási irodának is utána kellene járni.

bandigyerek 2019.10.21. 17:37:04

@ekat: Azt akartam mondani, hogy herótom van azoktól, akik nem azért utaznak olcsón mert szemfülesek vagy ügyesek, hanem azért mert feketeöves szintre vitték a fillérbaszást. Egy ismerős arcoskodott a múltkorában, hogy milyen fillérekből oldott meg egy Lisszabon 3 éjszakát, aztán némi beszélgetés után kiderült, hogy 3 napig a legolcsóbb kekszen élt, semmire nem szállt fel ami pénzbe került, sehová nem ment be ami pénzbe került. Az ilyen inkább maradjon otthon.

Xezs7 2019.10.22. 17:23:57

@Jankove: Azért ez nem ilyen egyszerű. El kell olvasni, és mérlegelni. A hitel az egy ugyanolyan termék, mint a boltban a kenyér. Ha az egyik helyen penészes a kenyér, vagy túl drága, nem ott veszed meg. Egy hitelt alapvetően sokféle tényezője határoz meg, de a két legfontosabb talán a THM és a kamatperiódus. Na ezekről a legtöbb ember azt se tudja hogy micsoda, de főleg a másodikról. Én mindig végigolvasok mindent, mert tudni akarom, hogy mire számíthatok.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 16:44:32

@FlybyWire: Én csak mozgalmas, hegyekre mászkálós utazásokat csinálok nyáron (azért akkor, mert akkor érek rá): www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=ny%E1r&t2=hegyek&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet Ha két éjjel egy helyen alszom, már gyanús.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 16:46:28

@FlybyWire: Mondjuk én nem fapadossal jártam úgy, hogy átrakta egy nappal későbbre a jegyemet - arra a napra, amikorra a visszaútim is szólt, de azt nem volt hajlandó megtéríteni. Úgyhogy azóta csak fapados, azok még sosem ültettek föl.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 10:07:20

@Almandin: "Mivel a Fülöp-szigeteken 12 év a beleegyezési korhatár, gyakorlatilag elismered, hogy pedofil vagy (vagy legalábbis reklámozod a pedofíliát)."

Mmmmgen? Beleegyezési korhatár? Ez elég szaknyelvinek tűnik, nem gondolod? Neked ezzel kapcsolatos a munkád, vagy te is azért vágod a kifejezéseket, mert khm. érdeklődő vagy?
süti beállítások módosítása