Tékozló Homár

Kamu brit webáruház próbált 1,3 millió indonéz rúpiát levonni a számláról, és ez még nem minden!

2019.12.06. 10:00 | Homár Rezső | 78 komment

via GIPHY

Károly kacifántos kamuba botlott: a brit webáruház nem tűnt gyanúsnak, még szerencse, hogy a bank résen volt. Euróban fizetett, de a shop az ingyenes szállításra kínai jüant, a termékre pedig indonéz rúpiát próbált beterhelni a számlájára.653613_poster_l.jpg

Tegnap este rendeltem egy Nagy-Britanniában jegyzett cégtől valamit, relatíve jó áron, mivel még EU - tag, vám nélkül, itthoni e-mail címről. Szállítás ingyenes stb. Mivel sem Paypal sem ahhoz hasonló megoldással nem lehetett fizetni, kissé gyanakodtam, de az elérhető brit adatok szerint tényleg Londonban van a raktáráruház, megrendeltem fizettem bankkártyával stb -ahogy szokás. Fizetés euróban -ami kulcs volt a dologban. 

Itt nem az ár a lényeges (100 EUR alatti, de később furcsa fordulat jött).

Pontosan kettő perc múlva a bankomtól jött egy SMS, hogy Kínából beterhelték a számlámat ~ 35 e Ft összeggel szállítási díjként, amit a banki rendszer eldobott, mert nem EUR hanem kínai jüan szerepelt a terhelésen. Mivel elég gyanakvó a banki ellenőrzés, azonnal letiltotta a kártyámat (nem a számlát).

Gyakorlatilag végig sem olvastam a banki SMS-t, már jött is a következő: levontak (volna) a számláról ~1.3 millió indonéz rúpiát is az áru értékéről, tehát a blokkolt kártya ismét letiltásra került. Sokat mond a dologról, hogy fentiek alapján az áru értéke jóval kisebb, mint a szállítási költség. 

Éjjel - a bank csalás elleni osztályával folytatott beszélgetés és némi kutakodás után - kiderült, hogy ez egy tipikus bepróbálkozás, ami se nem kínai, se nem indonéz, hanem egy másik, most "meg nem nevezendő" ország - nyilvánosan nem regisztrált, de általam megtalált és azonosítható - IP címéről érkező lehúzási kísérlet. 

Összességében ez azt jelenti, hogy ugyan pénzt nem tudtak levonni a számláról, de kellemetlen és új bankkártyát kell csináltatnom. Viszont náluk van a kártyaszám és az adataim egy része.

Ezt ők egy ideje tömegméretekben csinálják, ezért valami mindig összejön nekik (ha a bank nem felkészült).

Ezek után most jött egy e-mail (nem meglepő módon a küldő domain név végén .xyz áll), amelyben kérik, hogy mielőbb utaljam át az összeget és nem mellékesen 25 % kedvezményt adnak a "kártyás fizetés nehézségei miatti kárpótlásként". Vagy kosárlabdát. Vagy bármit, amit méltányosnak gondolok. 

Aha ...

Ja és szerintük most már van Paypal meg egyéb fizetési mód - kár, hogy a címzett a Paypal-nál "nem regisztrált" az ügyfélszolgálat szerint.

Ez van..

Károly megírta azt is, pontosan melyik webáruházról van szó.

Az eredeti webáruház a GTSHOPU - ami a Fashion Goods-ra hivatkozik. Elvileg a londoni üzletének adja ki magát, maga a Fashion Goods eredetileg lengyel. Mivel ez önmagában nem tette gyanússá, simán belefutottam a dologba. Gyanakvásra az sem adott okot, hogy a pénznem változtatás is működött.

Mivel egy webáruház weboldalának forráskódját általában nem szokás megnézni, nem is tettem meg. Ez hiba volt. 

Ami a teljes információt megadta, az egyrészt a válaszlevél header-ben volt:  www.streetonego.xyz - ilyen cég viszont nincs (a domain név is csalás)- másrészt az oldal forráskód megnézése, amiben ott van jó pár kínai karakter. 

 


 

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Permetező 2019.12.06. 12:35:34

gondolom ez is valami: http://www.buyhereitsveryverycheapreally!!!.com-os webshop lehetett.

DarkWolf 2019.12.06. 14:31:28

hát drága levélíró, nem tudom ezt hogyan hoztad össze de gratulálok

borso 2019.12.06. 16:44:23

ahol nincs paypal-os fizetési opció azonnal kilépek onnan.

KaTe 2019.12.06. 17:01:58

Tehát a kamu webshop még a kártyaadataidat is ellopta. Amúgy most akkor melyik weboldalról is van szó, mert ezt még a válaszlevél alapján se tudtam megfejteni?

ahha 2019.12.06. 18:13:21

@KaTe: Én csak olyat találtam, hogy gtshopu.com . Szép, ránézésre gyanús oldal, a kártyaadatokat is SSL nélkül kéri.

Ezen viszont nem találtam semmiféle brit bejegyzésű céget vagy londoni raktáráruházat.

A Fashion Goods szerintem nem lengyel cég, hanem divatáru angolul, ezért szerepel az oldalon.

Szerintem már lehet a posztolót...

gdobo76 2019.12.06. 19:43:15

@borso: Igen, tudjuk, és amúgy is csak utánvéttel, stb., stb....

Nick-son 2019.12.06. 20:04:58

Melyik ország az aminek a nevét nem mered leírni?

zdanee 2019.12.06. 22:55:30

Egyes helyeken lehet virtuális "eldobható" bankkártyákat csinálni, ami csak egyszer csak egy adott összegre működik. Ha már paypal nincs.

2019.12.07. 05:58:51

@gdobo76: hahaha...ne aggódj,jönni fog a druszája is a postás/futár/xyz kézbesítő részére beélesített ötszázassal is...

Semper Fidelis 2019.12.07. 06:35:55

Mégiscsak jók valamire azok a "vérszívó" bankok.

CCnick 2019.12.07. 07:56:51

a cimlapos ajánló szerint "újabb kínai", a poszt szerint "minden csak nem kínai". Nehéz az élet.

egyébként addig olvastam, hogy " sem Paypal sem ahhoz hasonló megoldással nem lehetett fizetni, kissé gyanakodtam, de " van még benne valami érdekes a vadász önkéntes orális szexén kívül?

CCnick 2019.12.07. 08:04:47

@gdobo76: Mi lehet az oka, hogy 0db utánvétes posztra jut 100db "randomnonamewebshopban fizettem bankártyával aztán szoptam" poszt?

ekat 2019.12.07. 08:22:07

@CCnick: A felvetés jogos, de a 100 db. poszt nem abból születik, hogy előre fizet, vagy hogy nem PayPal-lel, hanem abból, hogy randomnonamewebshopban teszi mindezt.

CCnick 2019.12.07. 08:28:23

@ekat: monjuk 3 poszttal ezelőtt egy nemrandomnonamewebshopban hanem előrefizető szopási élmányei olvashatók, szóval azt nem kellett volna beleírnom. Így lett volna helyes:

Mi lehet az oka, hogy 0db utánvétes posztra jut 100db "előre fizettem bankártyával aztán szoptam" poszt?

ekat 2019.12.07. 08:56:15

@CCnick: Hát ha hihetek lekvár neve puffin-nak, akkor az, hogy a nemfizettem előre bankkártyával esetben az eladó az, aki szophat, ő viszont nem ír be ide.

staropramen 2019.12.07. 09:01:18

Az eredeti webáruház a GTSHOPU .
Tisztára, mint a BDPST Group.

CCnick 2019.12.07. 09:34:34

@ekat: Nekem nem feltétlen egy kapualjbanátado, trágyavillával fogat piszkáló telefonneper véleménye az ami iránymutatást ad.

CCnick 2019.12.07. 09:36:32

@a lekvár neve puffin: A kommentjeiddel tökéletesen bemutatod, hogy igen, bizony te vagy a büdösbunkó. Ha ezt még észre sem veszed akkor hülye is vagy.

ekat 2019.12.07. 10:44:08

@CCnick:

Attól, hogy valaki-ilyen-meg-olyan, attól még lehet egy bizonyos dologban igaza.

Csak azt nem látja / érti puffin egyfolytában, hogy ha hirdetésben árul kapualjban átadandó telefonokat, akkor a vevőköre is az a fajta lesz, aki kapualjban vesz át szürkeimportos telefonokat. De ezt a gondolatot nem folytatom, mert itthon az sztenderd nézőpont, hogy akinek pénze van, az biztos lopta, és csak a szegény becsületes. Ezért utóbbinak joga van lopni / csalni / hazudni. Mert ő becsületes.

jóemberq 2019.12.07. 11:07:39

Én az ilyenekben azt sajnálom hogy nem szívatta meg magát végül.

Ha azt kell vadászni a noname boltok közül hogy melyikben olcsóbb 2000Ft-tal vagy 10 euróval mint a jól bevált helyeken, akkor egyszerűen nincs rá pénzed. Fogadd el, vagy gyűjtsél még hozzá.

És hiába írod hogy "itt nem az ár lényeges" hát de. El ne mondd már hogy ez a GSTPOHU akármi olyan dolgot árul amit sehol máshol nem kaphatsz meg ASOS, Aboutyou stb.

Jólvan ránéztem a boltra, mindent értek. "140 eurós" cipő CSAKMOST FÉLÁRON 70 euróért a tied lehet.
Fillérbaszás level 1000, nincs rá pénzed nem veszed meg, ennyi.

énisfélek 2019.12.07. 11:33:29

Bankkártyával fizetni nem "ahogy szokás", bankkártyával fizetni NEM SZOKÁS bizonyos IQ felett. Ahol nincs paypal-es fizetési lehetőség, MENEKÜLJ ONNAN!!!
Még magyar mobilegyenleg feltöltést és autópálya matricát is kizárólag Paypal-lel fizetnék (ha lenne rá lehetőség).

hawkeye 2019.12.07. 12:06:00

@a lekvár neve puffin: Hogy te mekkora gyökér vagy....

vbn 2019.12.07. 12:32:13

@hawkeye: Puffin a gyökér??? Szerintem meg csak azt írja le, hogy mi a mai VALÓSÁG! :-( Pld. a múltkor egy nő volt előttem a postán, aki visszahozott egy (becsomagolatlan!) dobozt, amiben egy 8000,- Ft-os pénztárca volt és tök komolyan azt gondolta, hogy ha beadja a postásnak (hogy az küldje vissza), akkor azonnal, ott helyben visszakapja a 8000,- Ft-ot! Amikor meg közölték vele, hogy a postaköltség sima csomagként ezer-valahányszáz Ft, utánvéttel meg kétezer-valahányszáz Ft csak hápogott és elment a dobozával együtt... (A sorbanállók idegállapotát nem részletezném.)

dilike_kommentelget 2019.12.07. 12:41:36

beütöm a gugliba a ebshop nevét, első találat: scamguard...

spulni 2019.12.07. 13:01:06

@ekat: Lehet, hogy igaza van, de így, hogy nem tud egy tetves szóközt rakni az írásjelek után , kb. olvashatatlan az irománya.

body_andras 2019.12.07. 13:21:40

Szombat-vasárnap nyitva a bolt gyerekek, nem kell minden fiszfaszt az isten háta mögül rendelni.
@a lekvár neve puffin: amiben igazad van, az a túlzott készpénzmánia ami itt megy. azt hiszik a bankkártya meg a bank mobilapp az ördögtől való, na meg kp-ban többet lehet csalni és sikkasztani. viszont az utánvétes rendelőket védeném annyival, hogy előre csak olyan cégnek fizetünk aki közismerten korrekt (elég ritka az ilyen) vagy már nemegyszer bizonyított nekünk, ügyfeleknek. ha valamilyen himihumi oldalról rendelünk, akkor jöjjön szépen a futár, és akkor kap pénzt ha ott van az ép csomag a kezemben -sőt, legyen nála kártyaterminál, helló 21. század! ha hetekig se híre, se hamva a terméknek, még jó hogy csak utánvétes volt.

unconnected™ 2019.12.07. 13:43:31

Kedves Károly!

Ezért kár volt a homárra írni. Ha sikerült volna a csalás (és örökre légy hálás a bankodnak hogy megóvták a pénzed), akkor sem szólhatsz egy szót sem. Ez az oldal akkora kamu, hogy az első pillanatban látni kellett volna. És nem kell informatikai szakembernek lenni hozzá.
1. Nincs SSL (tudod az a pici zöld lakat a címsorban)
2. Nincs Contact Us form
3. Az egész oldalon nincs egy e-mail cím, egy cégnév, székhely, semmi
4. A megrendelés folyamata egy vicc, sima http oldalon adod meg a kártyaadataidat

Itt nem a forráskódból ordít a kamu, hanem az egész igénytelen weboldalról. Szóval én a helyedben egy kicsit hanyagolnám az online vásárlást, mert most olyan mintha nyitott pénztárcával utazgatnál a metrón, és csak a balfasz csalóknak és az ügyes bankodnak köszönheted, hogy megmaradt a pénzed.

Hörömpő cirkusz világszám 2019.12.07. 14:16:43

@CCnick: hiányoltad az utánvétes sztorikat, tessék, itt egy.
Ruházati boltban dolgozom, a feladataim közé tartozik a webshop és a FB-oldal menedzselése, rendelések kezelése. A webshop és a FB-oldal később indult, mint a bolt, induláskor a tulaj jó fej akart lenni és az online megrendeléseknél ki lehetett választani az "utánvéttel fizetek" opciót is. Nos, tíz csomagból kettőt tuti nem vettek át a kedves címzettek és akkor még lefelé kerekítettem. A tulaj bukta a postaköltséget (+az utánvét díját), plusz még fizethetett a visszakézbesítésért is.
Az "utánvéttel fizetek" opció talán egy hónap múlva kikerült a választékból és azóta sem került vissza.
Vagy előre utalsz, vagy máshol vásárolsz.

ekat 2019.12.07. 15:13:09

@Hörömpő cirkusz világszám: Na gondolom akkor el tudod képzelni, mennyire meglepődtem, mikor 3 hónapja itt nálunk úgy cseréltek le egy klímát, hogy nem hagyták helyben kifizetni a 300.000 + forintot.... utalnom kellett akárhány napon belül. WTF? :)

élhetetlen 2019.12.07. 16:16:11

@body_andras: “nem kell minden fiszfaszt az isten háta mögül rendelni.”. De, pont a fiszfaszt kell az isten háta mögül rendelni, ismeretlen boltból. Csütörtökön angyal mézes kiszúrót kerestem egy barátnőmnek, és belefutottam egy 9 centis porcelán angyalba. Ez nekem kell. Mellette egy kis kép, amin három ugyanolyan stílusú angyal, három különböző pórban. Végig görgetem a lapot, nem találom a másik kettőt. Felhívtam az eladót, enyhén szólva goromba volt, mert, hogy már menne haza a családjához. Én meg szeretnék három angyalt. Jó, egy perc, bement a rendszerébe, és levezényelte, hogy az ötödik almenüben hol találom meg a darabokat. Addigra már lehiggadt, kösz, menjen a családjához, kellemes estét. Megrendeltem, utánvét, kártyával fizetek. Aztán ma reggel majdnem én lettem az, aki nem veszi át az árut. Nem futok túl jól, kaputelefon, itt a futár, nem érek oda, még egy métert kellett volna legyűrnöm. Közben szól a telefon, amit a szobában hagytam a nagy sietségben. Mire beérek, letette. Visszahívom, hangposta. Újra, megvan, azonnal jön. Csak elképzelem, hogy, ha a csomag visszament volna, mit mormolt volna el velem kapcsolatban az eladó.
Egyébként a saját szempontjából mindenkinek igaza van. az eladó nem szereti az utánvétet az át nem vett áru miatt. Én szeretem, főleg, ha mobil terminállal jön a futár. A paypal-lal megcsúsztam, akkor használtam utoljára, mikor Amerikából és Angliából vettem érméket, azóta kaptam vagy öt levelet tőlük, amit nem olvastam el (trehányság), azt sem tudom, élek-e még. A magán dilik, nem szeretem megadni a bankkártya adataimat, 50 eft-ig inkább utalok előre, akkor is, ha bukhatom, de ne akarjon a közmű szolgáltatókon kívül senki leemelni a számlámról. Nem könnyű.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2019.12.07. 17:06:14

@zdanee: Revolut & Transferwise &CURVE az pont ilyen "gyűjtőkártya" - beregelheted a kártyaadataidat és váltogathatod! Revo-n meg egyszerhasználatós Virtuális bankkártyát generálhatsz!

élhetetlen 2019.12.07. 17:15:16

@CCnick: “Mi lehet az oka, hogy 0db utánvétes posztra jut 100db ….". Egyszerű. Az utánvétes át nem vett áru rendszeres, az eladók nem fognak minden tétel után a homárra írni, hogy megint nem vettek át egy küldeményt, akkor sem, ha minden küldeményen buknak. Aki megkapta és átvette, az minek írjon, aki meg át sem vette, az mit írjon? Megkárosítottak, mert ugyan megjött az áru, de nem vettem át?
Off. Nem válaszoltam egy előző kommentedre. “még mindig kicsit viccesnek tartom ezt a bevésődést”. Hát akkor kacagj b…ajazzó! Nem tudom, mi a vicces abban, ha az ember tudja, hogy melyik boltban hogy kezelik az árut. Ahol a hűtendő tejet csak leteszik, és négy óra múlva rakják a hűtőpultba, vagy a lejtős pultra három sor magasságban rakják fel a kenyereket, és, ha egyet leveszel, másik kettő leesik a földre, ott nem veszek tejet, kenyeret. Az sem igazán vicces, hogy az ember emlékszik dolgokra. Egy ismerősöm mondta, hogy az a legrosszabb tulajdonságom, hogy 40 év múlva is a fejére olvasom, hogy mit mondott. Az vicces volt, mikor húsz éve a spárgát próbáltam megszerettetni a barátnőm tíz éves lányával, tekercs, spárga, sonka, sajt, úgy hogy mindegyikből látsszon legalább egy centi, a kiscsaj örült, de jó, csak ezt a fehér izét nem kérem, és kidobta a spárgát. De, hogy erre emlékszem, abban mi a vicces?

krumplikáspapri 2019.12.07. 17:32:35

Elképesztő, hogy itt mennyi okos ember van!! Hogy lehet, hogy a posztoló meg ilyen ostoba???
Ezután bárki, bármilyen ügyben tenni akar valamit, először a Homáron tegye közzé kérdés formájában és majd itt a sok bölcs megtanítja :-))

élhetetlen 2019.12.07. 17:49:38

@ekat: Évek óta így működik a kapcsolatom a céggel, akiktől az ásványvizet rendelem. Zömmel nagyobb vevőik vannak, amíg dolgoztam, pl. az IBM előtt is láttam a kocsijukat. Kis rendelő, mint én, kevés van, nem kreáltak külön fizetési módot ránk, nincs az árukiszállítónál mobil terminál, és nem kínlódunk azzal, hogy kinek van aprója, mert a nagy cégek ugye nem kp-ben fizetnek. Leteszik a 8 karton vizemet, és a számlát, és utána átutalom az összeget. “WTF? :)”, bizalom, aminek normálisnak kéne lenni, és nem kéne visszaélni vele. (Anno volt olyan, főkönyvi rendszert árultunk, telepítettük, aztán a vevő megjegyezte, hogy elfelejtette mondani, hogy ő senkinek nem fizet, álljunk be a sor végére a végrehajtásnál. Na, ezen kéne valahogy túljutnunk, bizalommal, és a bizalommal való visszaélés nélkül.). Nem tudom, sikerül-e.

CCnick 2019.12.07. 18:02:43

@ekat: lehetni lehet, de ennek nincs akkor se ha a seggét a földhöz veri közben mint egy 4éves ha nem kapja meg a csokit a péntárnál.

Rókatojás 2019.12.07. 18:03:30

camperoutlets.com - kamu cipőbolt, ugyanez a módszer, mint a posztban

CCnick 2019.12.07. 18:06:20

@body_andras: " a túlzott készpénzmánia ami itt megy. azt hiszik a bankkártya" biztos vagy benne, hogy az utánvétet csak kp lehet fizetni?

CCnick 2019.12.07. 18:10:57

@élhetetlen: "Az utánvétes át nem vett áru rendszeres" ha rendszeres akkor be van kalkulálva az árba és kész.

Mindemellett ez tudtommal fogyasztóvédelmi blog, nem kereskedővédelmi így itt pont leszarom ha a kapualjas áfacsalótelefonnepper szidja vevőjelöltjeit.

CCnick 2019.12.07. 18:12:35

@élhetetlen: az a vicces te szerencsétlen, hogy negyed évszázaddal később is még ezt emlegeted rendszeresen.

DarkWolf 2019.12.07. 18:13:06

@a lekvár neve puffin: te is ugyanolyan nevetséges vagy ezekkel a keménykedős szövegeiddel, szóval szerintem ne versenyezzetek azon hogy ki a nagyobb kemény megmondóember a monitor mögött. Szerintem kurvára nem érdekel senkit hogy honnan vannak ismerőseid ésatöbbi ésatöbbi, ezt beszéljétek meg privátban ha már ennyire megy az izmozás

Az hogy elveid vannak az dicséretes, hülye emberek meg mindig lesznek, pont. De ezzel a stílusoddal szerintem te se vagy jobb mint az általad ostorozott taplóarcúak, csakhát minden szentnek maga felé hajlik a keze.

élhetetlen 2019.12.07. 19:05:15

@CCnick: “ha rendszeres akkor be van kalkulálva az árba és kész.”. Zseniális vagy. Aki utánvétet is megenged, az drágábban adja a cuccot, mert beépíti az esetleges veszteséget, és ettől sokkal többet tud eladni, mert drágább. Így látod? “ez tudtommal fogyasztóvédelmi blog,”. “Mi lehet az oka, hogy 0db utánvétes posztra jut 100db ….". Csak megmagyaráztam, hogy mi az oka. Nem értetted, ennyi.
Na, akkor a te stílusodban, te szerencsétlen, sorold már fel, hogy ezt hol emlegettem rendszeresen. Néha adott téma kapcsán előjönnek emlékek, ezt akár le is írja az ember, ez szerintem normális. Az, hogy te nem tartod normálisnak, hogy egy ember emlékszik az életére, az csak azt jelenti, hogy te nem vagy normális.

open access 2019.12.07. 19:27:02

A poszttól jóformán függetlenedett, önjáróvá vált témához:
Magát komolynak tartó és sikeresen működő kereskedő nem kér előre pénzt. Ezt sok-sok rendelés tapasztalatával állítom.
Magát értelmesnek tartó vevő pedig nem küld - legalábbis biztosíték (pl. Paypal) nélkül.
Ezt pedig sok-sok, a fentihez hasonló esetből (no és saját józan ész alapján) következtetve állítom.
Észosztó simlis ügyeskedők általánosító kinyilatkoztatása pedig (haverom szavaival élve) "nem baszik egy öltést se".

krumplikáspapri 2019.12.07. 19:52:19

Azért ez a CCnick haver elég tapló, nem?
Vagy legalábbis a vitastílusa nem helyénvaló és nem a tárgyhoz tartozik. De azért biztos egy cuki pofa :-))

adel.isark99 2019.12.07. 20:35:06

Tényleg érdemes elolvasni amikor két fotelhuszár kandúr egymás torkának esik ilyen hülyeségeken...

CoolKoon 2019.12.07. 21:13:23

@krumplikáspapri: "Elképesztő, hogy itt mennyi okos ember van!! Hogy lehet, hogy a posztoló meg ilyen ostoba???" - Már nem azért, de csak helyeselni tudok a sok okoskodóval együtt abban, hogy pl. a "contact us/about" oldal megtekintése alap, ha nincs, akkor az általános feltételekben (terms&conditions) muszáj hogy legyen valamilyen cím. Ha itt sincs, akkor kuka az oldal. És MINDEN ismeretlen oldalnál ezt csinálom, ez az első dolog, amire rákattintok egy webshop-ban, mindegy, milyen nyelven van.
Ez egyszerűen alap. Ha az ember valamiért úgy gondolja, hogy nincs erre szükség, akkor tényleg ne járjon webshop-okra, és főleg ne vásároljon onnan semmit.

CoolKoon 2019.12.07. 21:18:07

@élhetetlen: "főkönyvi rendszert árultunk, telepítettük, aztán a vevő megjegyezte, hogy elfelejtette mondani, hogy ő senkinek nem fizet" - Ez szép. A könyvelési rendszerek egyik "bája", hogy az állandóan (és gyorsan) változó jogi környezet miatt folyamatosan frissíteni kell őket, ergo egy ilyen szoftver terméktámogatás nélkül használhatatlan. Mondjuk a telepítés utáni legközelebbi adószabály-módosítás után csak felnyomtam volna őket a NAV-nál, hátha leültetik adócsalásért az illető patkányt.

Péter 2 2019.12.07. 21:36:14

HTTP. És már megint, és újra, és még egyszer. HTTP. Nincs HTTPS az oldalon.

A HTTPS semmire nem garancia. De a hiánya garancia arra, hogy, a hely minimum nem vehető komolyan.

Mikor tanulja már meg mindenki, beleértve a tiszelt posztolót?

NoOne 2019.12.07. 22:14:04

@Hörömpő cirkusz világszám: "utánvét". Ha nem azonosíthatóan működő, elérhető cég, bolt stb., nincs PayPal vagy utánvét (pláne az első vásárlásnál), már megyek is tovább, és nincs harag. Ráadásul a postán, MOL-ponton stb. a fizetés és átvétel után mindig megkérem az ott dolgozót, de még a futárt is, hogy legyen jelen, várjon fél percet, hogy a jelenlétükben fel tudjam bontani a csomagot. Tényleg max. fél perc és még soha senki nem mondta azt, hogy nem. Az is tény, hogy még soha nem jött pl. féltégla, ha nem azt rendeltem... :)

élhetetlen 2019.12.07. 22:16:16

@CoolKoon: Ez egy eset volt, nem foglalkoztunk vele, főleg, hogy már sorban álltak a felszámolásra váró károsultak. Voltak cifrább esetek is. Ez még a kezdeti PC-s korszak volt, azt már elfelejtettem, hogy mi volt az az eszköz, amivel a forráskódban át lehetett írni konstansokat, azaz szövegeket is. Aki megvette a programot, annál működött. Aki úgy gondolta, hogy csak elkéri a másik cégtől, és van egy ügyes embere, aki átírja a cég nevét a forrásban, mert annak szerepelnie kell a kimutatásban, az bukott. Hárman voltunk, egy könyvelő bácsi, egy szervező, aki nekem lefordította, hogy mit kell csinálni, nekem csak az adatbázist, és a programokat kellett megtervezni, megcsinálni. Soha nem jutott volna eszembe ilyen, de a két fiúnak igen, rávizsgáltunk a cég nevének két betűjére, és, ha az nem az volt, amit mi írtunk be, (akinek eladtuk), akkor adott göngyölt tételhez hozzáadtunk egy-egy forintot. Év közben semmi tünet, év végén összedőlt, nem egyezett semmi. Durva, nagyon durva, a fiúk szerint csak jogos önvédelem volt.

élhetetlen 2019.12.07. 22:55:11

@NoOne: “várjon fél percet, hogy a jelenlétükben fel tudjam bontani a csomagot”. Mai szitu, GLS, kaputelefonon csenget, nem futok jól, nem értem el az ajtóig, hogy nyissak. Már majdnem ott vagyok, cseng a mobil, amit a nagy “rohanásban” a nappaliban hagytam. Mire visszaérek, letette. Hívom, postafiók. Nem jó. Újra, megvan. Jön. Ha ezek után még megkérem, hogy várja meg, míg kibontom a csomagot, kitépte volna vagy a saját, vagy az én hajamat. Nagy doboz, nagyon körbe ragasztva. Sikerül szétszedni, benne papírral bugyolált kisebb doboz, nagyon körbe ragasztva, azon belül sok pufi fólia, és benne a három porcelán angyalom. Nos, aki elvárná egy egyébként rohanó futártól, mert még x címe van, hogy ezt kivárja, azt nem tudom minősíteni.

btprg 2019.12.07. 23:05:41

@krumplikáspapri:
Hát, nem szép dolog tőle, hogy egy öreg nénit leszerencsétlenez...

ekat 2019.12.08. 09:32:12

@btprg: Én ugyanőt inkább idős hölgynek hívnám.

CoolKoon 2019.12.08. 11:29:43

@élhetetlen: "már elfelejtettem, hogy mi volt az az eszköz, amivel a forráskódban át lehetett írni konstansokat, azaz szövegeket is." - Szerintem ezt bármelyik hex editor program meg tudja csinálni.

"Soha nem jutott volna eszembe ilyen, de a két fiúnak igen, rávizsgáltunk a cég nevének két betűjére, és, ha az nem az volt, amit mi írtunk be, (akinek eladtuk), akkor adott göngyölt tételhez hozzáadtunk egy-egy forintot. Év közben semmi tünet, év végén összedőlt, nem egyezett semmi. Durva, nagyon durva, a fiúk szerint csak jogos önvédelem volt." - Speciel ez tényleg egy igencsak elegáns húzás. Ilyesmit lenyomozni (assembly-ben) a tünetek megjelenése előtt gyakorlatilag lehetetlen, és akkor is túl macerás, amikor már kibukott a dolog. Az áldozatokat pedig már csak azért se tudom sajnálni, mert egy könyvelőszoftver nem az a fajta program, amit unatkozó diákok szoktak torrentekről letöltögetni (és kísérletezni vele), hanem gyakorlatilag csak cégek használnak. Na és sikerült ennél a szélhámos cégnél is eljátszani ezt a trükköt?

CoolKoon 2019.12.08. 11:34:52

@body_andras: "Szombat-vasárnap nyitva a bolt gyerekek" - Egyelőre, de ismét rotyog a trágyalé pártunk és kormányunk valamelyik eldugott boszorkánykonyhájában, hogy ez ne így legyen. Amúgy meg sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy hiába van az adott üzlet itt a sarkon, ha a tulaj egy mocskos szemétláda félmaffiózó köcsög, és garanciát érvényesíteni nála még nehezebb mulatság, mint Kínában. Ja és persze drágább is. Igen, természetesen tudni kell, hogy mit rendelhet az ember Kínából, és mi az, ami felejtős (pl. nagyfogyasztók), de sajnos az itthoni vásárlás semmire se garancia.

body_andras 2019.12.08. 13:13:15

@CCnick: belátom a kommentbe nem volt egyértelmű, de tudom hogy van kártyás utánvét sőt szeretem is. némelyik futárcégnél már "kötelezően" van kártyaterminál, de mint bizonyos taxisok, ők is hüppögnek egy kört hogy "nem lehetne mégis készpénzben?" hát nem szakad meg a szívem amikor lendítem a kártyát hogy dugja csak alá a paypasst.
évente max 2x rendelek, azt is csak ha muszáj egy konkrét valamit beszereznem, hogy elkerüljem a kifogyott készlet kockázatát a hiperben; és persze szigorúan a jól bejáratott helyekről. tehát olyan gyakran már ezért (se) kell vitás helyzetbe kerülnöm. ami mégjobb, a pickpack pont, vagy a csomagautomata, hiszen akkor veszem át amikor akarom (melóból este hazafelé) és nem kell senki a házamban üljön, hogy őlordságát várja.
@CoolKoon: szerintem te a magyar kisvállalkozóra gondolsz. én konkrétan arra céloztam hogy a nagy hipereknél minden kutyaf*szát meg lehet kapni, és nagyon ritkán indokolt az hogy kedvezőbb árakért himihumi webshoptól rendeljünk, tűzön-vízen át mindent kockázatva. Szeretett Vezérünk miatt ne aggódj, ha két ütődött fanatikus barátja, Laci és Zsóti úgy kívánja, a webshopot is lekapcsolja vasárnap. a futárt már nem kell mert az szombaton se hajlandó dolgozni.
milyen jó hogy ezekre a visszatérő nyavajákra régen a technokrata mozgalmárok kitaláltak egy pofonegyszerű megoldást, ami még a legvadabb kapitalistáknak is jól jönne, de a vaskalapos embereknek nem kell.

Hörömpő cirkusz világszám 2019.12.08. 13:19:10

@NoOne: Te átveszed a terméket. Nálunk az történt, sokszor, hogy megrendelte a terméket, feladtuk Bivalybasznádpusztára utánvéttel, aztán nem vette át. Postaköltség, utánvét költsége, visszaszállítás költsége mind a céget terhelte. Plusz a csomagolóanyag, az alkalmazott munkaideje, a termék újra mosása, vasalása, hogy újra kitehessük az eladótérbe. Felesleges pénzkidobás. Aki vásárolni akar, az szívesen utal előre vagy jön be a boltba, nekünk ez nem okozott törést az üzletmenetben.

Navarone 2019.12.08. 13:31:52

Itthon gyakorlatilag mindent lehet kapni. Én nem értem, minek szívatják az emberek magukat külföldi webshopokkal

élhetetlen 2019.12.09. 00:22:04

@CoolKoon: Nem, ez, ahogy írtam egy eset volt, nem foglalkoztunk vele. Neki már telepítettük a saját nevére, és csak utólag közölte, hogy nem fizet. Az az üzlet elúszott, nem volt értelme belemenni pereskedésbe, őt meg a változás követés már nem érdekelte, az az év kellett neki, és a felszámolás.

CoolKoon 2019.12.09. 00:49:27

@body_andras: "szerintem te a magyar kisvállalkozóra gondolsz." - Azokra hát.

"a nagy hipereknél minden kutyaf*szát meg lehet kapni" - Nem, sajnos van egy csomó olyan dolog (főleg apróságok), amiket bizony vagy a magyar kisvállalkozótól, a "himihumi webshopból", vagy Kínából lehet megrendelni.

"Szeretett Vezérünk miatt ne aggódj, ha két ütődött fanatikus barátja, Laci és Zsóti úgy kívánja, a webshopot is lekapcsolja vasárnap." - Nos igen, egy okkal több, hogy még inkább Kínából rendeljek.

"milyen jó hogy ezekre a visszatérő nyavajákra régen a technokrata mozgalmárok kitaláltak egy pofonegyszerű megoldást, ami még a legvadabb kapitalistáknak is jól jönne, de a vaskalapos embereknek nem kell. " - Csaknem a visszajelzés intézményét?

CoolKoon 2019.12.09. 00:53:50

@Navarone: Na ez az ami NAGYON nem igaz.

CoolKoon 2019.12.09. 12:10:12

@Navarone: Hogy itt gyakorlatilag mindent lehet kapni. Van egy CSOMO aprosag, amit NEM lehet kapni, es ami miatt online webshopokban/lehuzos tipikus magyar felmaffiozo kisvallalkozonal kell probalkozni. Vagy te azt hitted, hogy csak az olcsosag miatt rendelgetnek az emberek az eBay-rol meg a tobbi oldalrol?

havrilla 2019.12.09. 17:40:06

@a lekvár neve puffin:
biztos, hogy érted saját magadat?

body_andras 2019.12.09. 17:59:33

@Nick-son: @havrilla: Most hogy tippem rossznak lett minősítve, egyre jobban izgat a titokzatos, félelmetes ország identitása. Az utolsó esély jogát kikérve még gondolhatnék Giblaltárra is, azt nagyon sokan nem szeretik ha emlegetve van, a nyugdíjazott kispályás offshore lovagok is megrezzennek a kocsmában ha hallják.

havrilla 2019.12.09. 18:28:35

@body_andras:
Ne fárassz! Hozzászólásod értelmetlen és attól még seggfej magyargyűlölő vagy . A világ csalásainak igen kicsi százalékát követik el Magyarországon.

havrilla 2019.12.09. 19:02:44

Azért az érdekes, hogy egyesek szerint , akik "ilyenek a magyarok" és "ez Magyarország" érvvel jönnek, a Föld összes kamu webáruházát, csaló honlapjait csak nekünk hozták létre.
Jó lenne leszállniuk a magas lóról. Ezek a csalások nem magyar jellegűek és a világon minden állam küzd ellene, de lehetetlen feladat.
Alaptétel, hogy a vállalkozás szabad. Ez jó és szép. De sok-sok millió embertárs ezt úgy értelmezi, hogy a csalás , az átverés is szabad.
Ha egy állam, állami szerv ezt akadályozni akarja, olyan mélyen bele kell nyulni a jogba, gazdaságba, hogy ezt a mai liberális világszemlélet nem engedi. Ha ilyet észlel, akkor hörögnek az önkéntes mérvadók. ( Hofi )

movhu 2019.12.09. 21:28:42

Mi a nyavaja az a GTSHOPU?
Ahol a Contact US linkre nem gördül le valami komplett céginformáció már lépek is meg az oldalról. Itt meg valami kamu promo szöveg van. Azt gondoltam hogy ilyen helyről élő ember nem rendel.

Péter 2 2019.12.11. 14:17:24

@havrilla: A valódi válasz pedig az, hogy ez is csak egy jópofa alkalom volt a liberálisozásra. Mert természetesen nem erről van szó. És nem kell egy államnak úgy belenyúlnia, hogy bárki hőbörögjön. Ez a fajta tevékenység ma is, most is, nálunk sem, tetszőleges másik (fejlett) kapitalista országban sem tartozik a bocsánatos, megengedhető tevékenységek körébe. Vannak törvényeink, amelyek tiltják az ilyesmit, vannak hatóságaink, akik fel tudnak lépni ellene, megvan hozzá a jogi háttér. Nem végzik megfelelően a munkájukat, ügyetlenek, nincs elég emberük, nem kapnak elég pénzt: az okokat lehet sorolni. De ennek semi köze a liberális vagy nem liberális világszemlélethez, egyáltalán, jó lenne már leszokni arról, hogy ha valami nem jól működik, akkor egyesek ellenállhatatlan késztetést éreznek valamelyik politikai skatulya és címke azonnal előrántására.

havrilla 2019.12.12. 05:26:22

@Péter 2:
Azért lenne egy-két kicsiny ellenkezésem, csak finomításként, de egyetértek.
Nem akarom kifejteni, mert ez egy fogyasztóvédelmi oldal és nem politikai.

NoOne 2019.12.12. 23:23:51

@élhetetlen: Márpedig nagyon utálnám, ha nem lenne tanúm a csomag bontásakor, ha a cucc helyett féltégla van benne. A "videózza körbe" pedig nekem nem annyira opció. Végül azt hiszem mindegy, ugyanis még soha senki nem mondta, hogy nem, bármennyire is sietett, cserébe tényleg meg szoktam lenni fél perc alatt. Sőt a múltkor a kedvenc Mol-pontra kértem csomagot, amit másnap nekiálltak felújítani... szóval a Posta csomagirodában kellett átvennem. A munkaidő vége előtt fél órával estem be, szerencsére nem volt csak két ügyfél, meg a két "postásnéni". Ott is felbontottam a csomagot, még ők akartak ollót adni hozzá.

élhetetlen 2019.12.13. 00:12:24

@NoOne: Nem vagyunk egyformák. Alapvetően nem vagyok bizalmatlan Egyszer kértem a postai kiszállítót, hogy bontsa fel a csomagot, (bár rohant volna, de egy ezres elég volt, hogy lelassuljon), mikor tudtam, hogy nem tudom lehajolva kibontani a csomagot, és felemelni a kis hűtőt a helyére. Egyébként elhiszem, hogy az van a csomagban, amit várok. Nem mondom, hogy nem volt még baleset, porcelán tepsi, nem volt elég hosszú dobozuk, átlósan rakták be. Naná, hogy félbe tört. Hívom a boltot, ez szerencsére a városban volt, vigyem vissza, kicserélik. Én: gondolják, ha csak úgy el tudnék menni oda, akkor házhoz rendeltem volna? Kis pusmogás, jó zárás után valamelyikőjük kihozza. Ha bontattam volna a csomagot, ami nem alapszolgáltatás, hanem feláras, akkor lett volna egy jegyzőkönyvem, de annyi. Akkor sem viszi vissza, mert azt nem fizette még senki. De te tudod!

kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:21:12

"Alex Ko
Aki előre utal, bárkinek bármennyit, nos..."

Nos hogyan máshogy fogják elküldeni neked az árut fizetés nélkül? A két szép szemedért? Ide Hungarisztánba, a Balkánra? Úgy kiröhögnek az utánvéteddel hogy öröm nézni. Persze el lehet gyalogolni Kínába vagy az USAba hogy személyesen nyomd a fityingjeidet az eladó markába...
süti beállítások módosítása