Tékozló Homár

A cipő szétesik, a kereskedő lapít, a vásárló szomorú

2019.12.20. 10:00 | Homár Rezső | 36 komment

cipohom2.jpg

Balázs cipőjének talpáról kisebb darabok távoztak, ami egy 2 hónapos, teremben használt cipőnél elég korainak tűnik. Ám hiába küldte vissza a cipőt a kereskedőnek, az lefagyott a feladattól és lassan 2 hónapja nem tudja megoldani a problémát.

Vásároltam egy cipőt a grosbasket.hu webáruházban 2019. szeptember 7-én. Október végén észrevettem, hogy a cipő talpáról darabok hiányoznak. Október 27-én jeleztem a grosbasket.hu-nak a problémát, fotókkal, számlamásolattal. Kérték küldjem vissza a cipőt, október 30-án fel is adtam postán.

Azóta érdeklődtem e-mailben, de többnyire telefonon, mely hívásokról "hívásnapló" olvasható a levelemben. Legutóbb ma érdeklődtem, délutánra ígértek visszahívást. A korábbiakhoz hasonlóan ez nem történt meg.

cipohom1.jpg
 Tisztelt Grosbasket!

Utoljára próbálom békésen, illetve hatóság bevonása nélkül megtudakolni, hogy mi fog történni az alábbi (eléggé egyoldalú) levelezésem szerinti panaszom ügyében.
Valamint ezúton rögzítem írásban, hogy telefonon érdeklődtem Önöknél:
- december 2-án - kérték, hogy küldjem újra az emaileket,
- december 7-én - aznapra ígértek visszahívást,
- december 9-én - még azon délelőttre ígértek visszahívást,
- december 10-én - negyedórát kértek tőlem a visszahívásig,
- december 12-én - 5-10 percet kértek a visszahívásig.
Nem hiszem, hogy a levelezés újraküldésére valóban szükség volt, ugyanakkor egyik alkalommal sem kaptam semmilyen visszahívást. 

Holnap délig várom megoldásukat a panaszommal kapcsolatosan.
Nem hiszem, hogy elvárható ennél több türelem egy vevő részéről. 

Szakértőnk szerint Balázs már kérheti is vissza a a vételárat, de ha nem állnak szóba vele, akkor várhatóan az sem megy majd simán.

Kedves Olvasó! 

Amennyiben egy újonnan vásárolt cipő a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, a szerződés hibás teljesítéséről van szó, és ezért az eladó kellékszavatossággal tartozik, ez és a lentebb leírt szabályok a webáruházból vásárolt termékekre is vonatkoznak:

- A kellékszavatossági igény érvényesítésére a termék átvételétől számított 2 éven belül van lehetőség. 6 hónapon belül jelzett hiba esetén a vállalkozás kötelezettsége bizonyítani (független szakértői vizsgálat útján), hogy a termék átvételekor abban még nem volt meg a hiba. A minőségi kifogást a hiba felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb két hónapon belül kell a kötelezettel közölni.

- Hibás teljesítés esetén a fogyasztó először kijavítást vagy kicserélést kérhet. A vásárló dönti orvosolja a hibát. Ennek azonban feltétele, hogy gyorsan (lehetőleg 15 napon belül) és a fogyasztó számára a lehető legkevesebb kellemetlenséggel tegyen ennek eleget. Amennyiben a forgalmazó a kijavítást vagy kicserélést nem tudja teljesíteni, nem vállalja, vagy ésszerű határidőn belül nem tudja megoldani, a fogyasztó kérhet árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől.

- a 19/2014. NGM rendelet szerint a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a terméke javítsa vagy cserélje. 

Tekintettel arra, hogy a 15 nap már bőven eltelt, a vállalkozás nem kommunikál, nem ad információt neked, így álláspontunk szerint a kérheted akár a vételár visszafizetést is. 

Továbbá fogyasztóvédelmi jogsértés miatt bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.

A reklamáció elutasítás esetén Békéltető Testületi eljárást is kezdeményezhetsz. 

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cmx85s 2019.12.20. 10:10:57

Hát, ez a grosbasket.hu elég gyanús domain név. Szerintem nem egy nagy cég áll mögötte, hanem valaki otthonról árul kínai cipőket. Arra meg "ninc gáránciá".
De kérheted egy újabb e-mailben, vagy levélben az ár visszatérítését, arra nem fognak reagálni.
Ha meg felhívod telefonon, akkor pár perc türelmet kér a visszahívásig :D

cmx85s 2019.12.20. 10:12:25

Mi van, mindenki szabin?

Antalbaba 2019.12.20. 10:40:41

A vásárló dönti orvosolja a hibát.
hogy a terméke javítsa vagy cserélje
álláspontunk szerint a kérheted akár
A reklamáció elutasítás esetén
Kifogyott a helyesírás/fogalmazás a titkárnőből? :-(

Péter 2 2019.12.20. 11:04:33

@cmx85s: www.grosbasket.com/

Ettől még lehetnek disznók az ügyintézésben, de nem, nem egy otthoni magánzónak néz ki.

juhaszvik 2019.12.20. 11:11:10

Ez amúgy miért "kellékszavatossági" ügy? Mármint a fenti sérülések a talpakon nyilvánvalóan nem voltak ott a vásárláskor. Véletlenszerű anyaghiba meg feltételezem elég valószerűtlen, mivel mind a két talpon ott van.
A cipő talpának minősége nyilvánvalóan nem felelt meg a posztoló használati módjának, kérdés, hogy ezzel kapcsolatban mit állapíthatna meg egy szakértő? "Ez a cipő ezzel a testsúllyal nem alkalmas kosárlabdázásra"?

Brokkoládé 2019.12.20. 11:21:28

Egy U.A cipőről beszélünk ha jól látom? Szerintem fake U.A cipő, amely kinai oldalról jött negyedáron se, de a vevő olyan minőséget vár mint az eredetitől.

havrilla 2019.12.20. 11:44:56

@Brokkoládé:
Nyert. És ilyen történet már rengeteg volt.

Terézágyú 2019.12.20. 12:28:44

"A cipő szétesik, a kereskedő lapít, a vásárló szomorú"

A cipő nem esik szét, csak gyenge minőségű és kopik, darabolódik a gumi.

A kereskedő nem lapít, csak nem foglalkozik az üggyel, nyilván nincs is annyi ügyfélszolgálatosa; aki van, az nem is tud csinálni semmit.

A vásárló nem szomorú, hanem dühös. Ami részint jogos, részint meg (ahogy fentebb @Brokkoládé: írta) "fake U.A cipő, amely kinai oldalról jött negyedáron se, de a vevő olyan minőséget vár mint az eredetitől"... Ha naponta x órát erobikozott benne, akkor ez van...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.20. 12:30:41

"a fogyasztó kérhet árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől."
A magyar (vagy pont "szlovák" ) kereskedő meg nyugodtan lesz*hatja, úgysem lesz semmi baja.

Kérdés, hogy megfenyegetted-e őket fogyvéddel, stb... Lehet nem ártana.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.20. 12:32:43

@Terézágyú: "A kereskedő nem lapít, csak nem foglalkozik az üggyel, nyilván nincs is annyi ügyfélszolgálatosa; aki van, az nem is tud csinálni semmit."
Már ha van neki; valószínűleg egy 2 emberes cég, akik nem foglalkoznak semmi ilyesmivel.

@Brokkoládé: Esetleg az is lehet a gond, hogy a kereskedő ezt az apróságot a vevővel nem közölte? Mert az ugye már egészen más esetnek minősül...

ekat 2019.12.20. 13:09:37

@Semmitnemérszakitiltással: Jogilag gondolom igen, de azért a vevő sejthet valamit abból, ha mondjuk tizedáron kapja. :) /De ugye itt nem tudjuk, mi volt./

Kelpo 2019.12.20. 13:12:49

Ha megnézitek az oldalon lévő árakat egyáltatlán nem kínai árban adják, nagyaon is borsos áron vannak ott cipők, egyszerűen csak rossz minőségű mint az UA szinte minden cucca, egy túlhájpolt sz*r. Aki normálisan kosarazik az Jordann-él alább nem adja, az nem szakad szét és válik le, ahogy nézem az egy tizessel lett volna drágább, aki fillértba*zik az így jár.

fákkje 2019.12.20. 14:40:24

Miért ilyen szart vett a posztoló aranyáron?
Air Jordan, Lebron, azt jóvan.
Minőségibb és komfortosabb mint ez a szar.

Péter 2 2019.12.20. 21:14:47

@Brokkoládé: Ez Under Armourt jelent? Nem értek hozzá, ez nagyon nem az én világom, csak megnéztem az oldalt. 40-45 ezres árakat láttam. Az negyedár?

chili wili 2019.12.21. 08:43:15

@Brokkoládé: szerintem márkától függetlenül jogos elvárás (meg ugye jogszabály is van róla és az sem köti ki, hogy csak bizonyos márkákra vonatkozik a követelmény), hogy a cipő rendeltetésszerű használat mellett ne darabolódjon fel. Fake ide vagy oda.

DarrellEReviS24 2019.12.21. 10:59:23

@Péter 2: nem,az a korrekt ár, csak a negyedèèrt is be lehet szerezni...ami viszont szèthullik mint a Szovjetunió.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.21. 11:29:53

@ekat: Sejthet, hát, de a vevő hülyesége nem jogosítja fel az eladót a törvények be nem tartására. Ez normális esetben azt eredményezi, hogy nem éri meg ilyesmivel trükközni, itthon meg... tudjuk mit.

@DarrellEReviS24: De ha a drágább is szétesik, akkor minek ? :D

JohnGotti 2019.12.21. 12:07:31

@Semmitnemérszakitiltással: soha nem UA csukám így a véleményem nem objektív, viszont más márkával volt már tapasztalatom. Gyüjtőként mondom h ebben a nagy Retro őrületben a minőség meg sem közelíti a régit.. Bár aki ért hozzá az rögtön levágja ha egy cipő nem eredeti, súly, illat stb..

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 13:55:52

@Brokkoládé: és? a termékszavatosság nem árfüggő. Az, hogy kínai, megint nem jelent felmentést.

aefzuj 2019.12.21. 16:55:59

Hajj, ha az oktatasi intezmenyekben a valo eletre keszulnenek fel a diakok, akkor a masodfoku egyenlet megoldokeplete helyett a fizetesi meghagyas jogintezmenyevel ismerkedtek volna meg. Nem is lenne ennyi ciganykodas a kereskedelemben, az biztos.

Zabalint 2019.12.21. 18:18:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ha hamisítvány, azaz rajta van egy márkajelzés, de valójában nem az, akkor már eleve csalás, azaz onnantól kezdve a csaló kereskedő bele fog szarni a garanciába is.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:09:19

@Zabalint: akkor az bizony bűncselekmény.
Tehát a kereskedő jobb, ha nem szar bele , mielőtt még a nav meg nem jelenik nála...tehát nem értem a gondolatmenetèt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:12:51

@Zabalint: csak azt nem értem, hogy miért mindig a vásárlót fikázzák egyesek.
A szabályokat kijátszó, adócsaló kereskedô az oké, mert miért nem vette észre a fogyasztó, hogy kínai????
Az Adidas Kínában gyártat, a Dell laptop kínai, a Delonghi kávéfőzőm is, ma már az a gyanús, ha nem az van a terméken: made in China.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:14:34

@Zabalint: de mondok durvábbat: egy angol farmer kínai farmot vásárolt, oda vitte a híres angol blueberry ültetvényét.
Már a gyümölcs is kínai!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:16:01

@Zabalint: ja, és a termékszavatosság nem árfüggő.

zuhanorepulesss 2019.12.22. 07:38:17

Lehet paypallal fizetni. Ilyen esetben a pp nem merlegel. Vizsgalbak, infot kernek be, ha a kereskedo nem egyuttmukodo, penzt visszautalnak, ok meg behajtjak.
Soproni kis ceg, juniusban alapitva, szloven ugyvezetovel. Ilyen cegtol nem vasarolunk..

a fekete krindusz 2019.12.22. 10:45:32

@zuhanorepulesss: bizony a pp bekéri az infót, az eladó meg igazolja, hogy szállított, a pp meg lezárja a gecibe a reklamációt.

Zabalint 2019.12.23. 08:25:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A hamisított cipő árulása eleve illegális. Innentől kezdve ez olyan, mint ha az utcán árult fűre mondanád, hogy meg kell büntetni a dílert, hogy nincs termékszavatosság.

Nem, itt nem a vásárló a hülye (utóbbi időben végre egy ilyen poszt), hanem a kereskedő a fasz.

Tony Almeida 2019.12.23. 08:47:55

Cipőt csak a Decathlonból, már megtanultam. Ha szar, cserélik.
de nem lesz szar, mert nem megy szét, tapasztalat. A téli cipőm megkezdte a 4. telet, még csak be sem ázik. A túrabakancsom meg a tizedik szezont, és a mai napig bokáig állhatok a vízben/hóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 08:59:30

@Zabalint: én nem mondtam ilyet. Két eset lehet, a termék nem hamis, akkor termékszavatosság. A termék hamis, akkor bűncselekmény.
A többit te kreáltad.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 09:00:35

@Zabalint: amúgy örülök, hogy megismétled szavaimat.

Permetező 2019.12.23. 17:21:52

@Igazamvanvagyigazamvan?: Én nem. Dupla annyi adatforgalmat vesz le így mindenkitől...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 23:37:53

@Permetező: ezt fejtsd ki, légyszíves.
Ebből él?

fákkje 2020.02.19. 12:13:32

Na, nincs semmi fejlemény az ügyben?