Tékozló Homár

Nem tudta bizonyítani a lopást, de elkobozta a kifizetett árut az őr

2010.03.09. 07:23 | ge | 193 komment

A MOM Park Match-ban mi a fenének van biztonági őr, ha nem áll a helyén, ha nem lehet neki bemutatni a máshol vásárolt árut, ha nem nézi senki a biztonsági kamerák képernyőit és probléma esetén senki nem ellenőrzi azokat? Ja, már tudjuk, hogy azokat macerálják, akik nem loptak. Deezek szerint valóban lopni nem is lehet ott olyan nehéz.

Egészen friss sztorimat szeretném elmesélni, amely ma, 2010. március 7-én 11.40-kor történt velem a MOM Park Matchban. 85 éves nagymamámhoz készültem. Mivel ő már nem tud kimozdulni, jó sok bevásárlást diktált nekem még pénteken. Egy részüket megvettem március 5-én pénteken, a Mamut alatti Matchban, a többit - pl. péksütemény -, útban Nagymamám felé, a MOM Park Matchban készültem megvenni. A pénteki árukat, blokkjaikkal együtt, egy szatyorba tettem, amelynek csomót kötöttem a fülére, ezt pedig a válltáskámba raktam. A MOMba késve érkeztem, a bejáratnál nem állt senki, így tehát gyorsan összeszedtem a vásárlást, és mentem a pénztárhoz.

Kifelé menet becsipogott az áruvédelmi kapu. Rögtön ott termett egy ötvenes, szőke, dundi női biztonsági őr. Mutattam neki a friss vásárlást, és a péntekit is, mely 1. a válltáskámban, 2. a becsomózott fülű szatyorban, 3. blokkal együtt ott volt nálam. Kérdezte, hogy miért nem mutattam meg ezt befelé menet, mire mondtam, hogy nem volt kinek bemutatni, másrészt sietnék. Az őrnő egy üres kasszánál becsipogtatta a pénztárossal a pénteki vásárlásomat, aki közölte velünk, hogy ezek az áruk ebből a boltból származnak.

Mondtam, hogy ezek aztán baromira nem innen származnak, hanem a Mamut alatti Matchból, ahol pénteken 14.30-kor vásároltam őket az 1. kasszánál (illusztrációként a blokkot lengettem), és félórával ezelőttig az otthoni hűtőszekrényben pihentek. Továbbá a Match, mivel egy hálózat, alighanem egységes vonalkódokat használ minden boltjában, tehát életszerű, hogy „itteninek” jelzi az árut. Még hozzátettem, hogy néhány évig szabálysértési ügyintézőként dolgoztam, tehát nem túl valószínű, hogy most rongyos 2.500. forintnyi árut lopjak el, mivel jól ismerem az ilyen ügyeket.

De az őrnő jegyzőkönyvet akart felvenni. Hátramentünk egy sima folyosóra, ott elkérte az igazolványaimat, majd nekifogott megírni a jegyzőkönyvet. Ez csak öt sorból állt, de  mégsem lehetett könnyű dolog, mert húsz percig írta.

Az áruházi kamerák képernyői ott voltak előttünk. Senki nem nézte őket. Nem is volt ott senki, míg mi oda nem mentünk. Szóvá is tettem, hogy a nálam talált termékek egy becsomózott fülű szatyorban voltak, mégis hogy tehettem volna meg ezt, ha egyszer itt vannak a kamerák képei - amit, mint látom, senki nem figyel? Erre az őrnő  válasza az volt, hogy „ahhoz magának semmi köze”. A blokkra is hivatkoztam, de arra az volt a frappáns válasza, hogy „ez egy pénteki blokk” (hogy ez mitől érv, azt nem igazán értem – persze hogy pénteki, ha pénteken vettem őket).

Közben bejött egy fiú biztonsági őr is, akit az őrnő jól lecseszett, hogy miért nincs kint a kasszasoron?! (No, EZ alatt az idő alatt pl. megint csak üres volt a bejárat őr-szempontból, ugyanúgy, mint amikor én bejöttem…)

Nagy nehezen sikerült megírnia a jegyzőkönyvet; majd megkérdezte, hogy elkobozza-e az árukat, vagy kifizetem? Én erre dühösen közöltem vele, hogy ha ezeket a cuccokat, amiket én vettem és blokkom is van róla, ő el akarja szedni tőlem, akkor legyen szíves megmondani a nevét, mert feljelentést fogok tenni ellene lopás miatt. Megmondta a nevét (ezt én fel is írtam), de azonnal hozzátette, hogy ha én „fenyegetőzöm”, akkor ő akár rendőrt is hívhat! Sőt! Ő most hívja is a rendőröket! És juj, már hívta is őket, valóban!

Nagyon sok rendőrrel beszéltem már munkaügyben, így nem rémültem meg erről a „mostakkorrendőrthívok”-tól. Unalmamban a frissen vett VOX magazint kezdtem olvasgatni. Nemsokára megérkezett az ijesztő rendőralakulat: egy 22 éves srác, és egy 150 centis lány. Nem nagyon értették, miért kellett őket kihívni, hisz nem tanúsítottam ellenállást, a személyim pedig rég ott volt az őrnőnél. Elmeséltük a sztorit (mindketten a magunk nézőpontjából), ők elolvasták a személyimet, a lány pedig rádión lekérdezte az adataimat a nyilvántartásból. Ezek után udvariasan elbúcsúztak és leléptek.
Én elolvastam az embert próbáló, ötsoros jegyzőkönyvet (melyben az „áru” szó végig „árú”-nak volt írva, a nevem pedig HÁROM alkalommal is el volt írva – pl.: Zólyomi helyett Zámolyi – holott a személyimből másolta ki a hölgy).

Elváláskor az őrnő még elégedetten megjegyezte, hogy „Nem kellett volna fenyegetőzni!” Ja, tényleg, milyen huszárosan móresre tanított: kihívta rám a két kis húszéves rendőrgyereket, akik ijesztően elolvasták a személyimet, és brutálisan leellenőrizték az adataimat rádión – itt már kezdett a sztori bosszantóból szórakoztatóvá válni J
A jegyzőkönyvet természetesen nem írtam alá; a pénteken Mammutban vásárolt árukat pedig  otthagytam (= elkobzás), mert nem volt kedvem pénzt adni ennek az őr hölgynek a kezébe. Viszont a nagymamámnak szüksége volt a cuccra, ezért újra visszamentem a Matchba, és újra  megvettem minden terméket, amit pénteken. A fiú biztonsági őr most már ott állt annál a kasszánál, ahol fizettem (másodszor), és úgy figyelt, hogy majdnem kifolytak a szemei.

Mi ebből a tanulság?

   1. Mindig mutasd be az őrnek a szatyrodat, akkor is, ha nem ott és nem akkor vetted az árut, sőt ha blokkod van róla. (Karácsonyi dömping előtt különösen jó móka lesz.)
   2. A Mammutban vásárolt áru vonalkód-ellenőrzéskor át fog változni MOM-ban vásárolt áruvá. Akkor is, ha az otthoni frigóból vetted elő. Sőt talán akkor is, ha te főzted.
   3. Ha biztonsági őr vagy, és időnként jegyzőkönyvet kell felvenned, tanulmányozd a második osztályos helyesírást („áru”), de nem árthat egy diszlexiavizsgálat sem.
   4. Ha viszont valóban lopni akarsz, azt egészen nyugodtan megteheted, hisz a biztonsági kamerák monitorait a kutya sem figyeli, a MOM Park Matchban legalábbis nem. Sőt ehhez nekünk, vásárlóknak, nincs is semmi közünk.
 
Üdvözlet:
 
Filmrajongó

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joinme 2010.03.09. 07:31:34

és még el is olvastam...

@rc 2010.03.09. 07:33:34

Ez komoly Az élet szép

joinme 2010.03.09. 07:34:38

ha ott a blokk,és azok a tételek szerepelnek rajta, mint a szatyorban, akkor inkább én hívok rendőrt, ha a biztonságiak így próbálnak szivatni. (címben helyesírási hiba)

PITTA 2010.03.09. 07:35:50

Én ott vérfürdőt rendeztem volna...

PITTA 2010.03.09. 07:37:31

Ja és az összes ilyen biztonságist a tanfolyam végén fenékbe puncsoltatnám, hogy megtanulják milyen az alázat... :-)

laskagomba 2010.03.09. 07:51:41

lehet a posztolót?
Tényleg otthagytad az árut? És még papírod sincs róla? Rendőrök mit szóltak ehhez? Lopás miatt tettél-e feljelentést (bár csak kisértékű, de azért)? Miért vásárolsz a Matchban? Hirtelen ennyi.

É2I 2010.03.09. 07:53:00

@joinme:
Ezt nem értem én sem. Ha ott a blokk, - nem mellesleg - két rendőrnek kinéző tárgy, az tuti, hogy nem hagyom ott a cuccot, ugrálhat nekem a biztonsági őr.

Énbagoly 2010.03.09. 08:07:49

Nagyon nyugodt voltál. Miért nem hívtál üzletvezetőt, meg hasonlókat? Nem szabad ilyen könnyen hagyni magad.
Meg egy ilyen üzlethez ragaszkodni.

buvarpocok 2010.03.09. 08:13:07

Én nem hiszem, hogy nem volt ott senki akinek lehetett volna szólni, hogy "héé itt van nálam egy szatyor kaja amit nem itt vettem..."
Ettől függetlenül én tuti nem adtam volna nekik oda a cuccot még ha 200 Ft értékű lett volna, akkor se.

gftamas 2010.03.09. 08:14:26

Be kell íratni a jegyzőkönyvbe, hogy a biztonsági kamerák felvételeinek együtt történő ellenőrzésétől a bolt elzárkózott. A vevő számlával (vagy blokkal) igazolta a nála lévő áruk eredetét, amelyet a biztonsági szolgálat vitatott. Utána be kell őket perelni a jkv másolatát mellékelni kell a keresethez. A bíróság kb. 90%-os valószínűséggel nem látja majd bizonyítottnak a lopást, így a boltra nézve elmarsztaló ítéletet hoz és utasítja a károk kifizetésére illetve a perköltség megtérítésére. A biztonsági őrt meg kirúgják. Ennyi. :)

Harlequin 2010.03.09. 08:15:34

Így "vásárolnak" a biztonsági orkok.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.09. 08:24:40

Szolni kell az ornek, hogy mashol vette az ember az arut amit be akar vinni az uzletbe.

A Tescoban ezt ugy csinaljak, hogy a biztonsagi or kicsi cedulat ragaszt a nem ott vasarolt termekekre.

Terézágyú 2010.03.09. 08:27:05

Teljesen igaza van a beküldőnek, de speciel ez a mondat: "Még hozzátettem, hogy néhány évig szabálysértési ügyintézőként dolgoztam, tehát nem túl valószínű, hogy most rongyos 2.500. forintnyi árut lopjak el" értelmetlen hülyeség.
Az, hogy valaki "szabálysértési ügyintéző" volt (ami vagy igaz, vagy nem), még nem ok arra, hogy eleve kizárjuk a lopást, még 2500 forint esetében se. Azt várta a levélíró, hogy akkor a bizonságis egyből elengedi? Hogy ó bocsánat, maga "szabálysértési ügyintéző" volt, így teljesen más a helyzet, tessék parancsolni, viszontlátásra stb. stb. ???

taposóakna (törölt) 2010.03.09. 08:31:36

Én egyszer megmutattam a cuccaim az őrnek a Mammut-ban lévő egységben, amikor bementem, és azt mondta, nem kell megmutatni, ha nem látható (vagyis ha a táskád/hátizsákod mélyén van). Szerintem ne vásárolj a MATCH-nál! Senki ne vásároljon náluk! Ez a cég nem méltó a piaci jelenlétre.

Phoenix_ 2010.03.09. 08:33:45

Hiába van nála a pénteki blokk, mi zárja ki, hogy nem ugyanazokat a tételeket akarta éppen ellopni a boltból? Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ezt csinálta, csak ilyen szempontból a blokk sza.t sem ér. Önhibáján kívül elmulasztotta bemutatni a bejáratnál a cuccost, a sheriff meg teljes hatalmában tetszeleghetett. Tanulság: tuti, ami tuti legközelebb addig nem szabad belépni az áruház területére, amíg meg nem lett mutatva a nem ott/nem akkor vásárolt áru egy véletlenül arra járó droidnak. Akkor nincs "támadható felület" az emberen. A körülmények alakulásának következtében a posztoló szívott, de akkor sem kellett volna otthagyni az árut. Ha nincs bizonyíték (kamera-felvétel, bármi) arra, hogy loptam, akkor biza nem hagyom ott.

Terézágyú 2010.03.09. 08:36:43

@Phoenix_:
"Hiába van nála a pénteki blokk, mi zárja ki, hogy nem ugyanazokat a tételeket akarta éppen ellopni a boltból? Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ezt csinálta, csak ilyen szempontból a blokk sza.t sem ér."

Pláne :)))

samcro 2010.03.09. 08:40:34

Fogas kérdés, hogy mi csipogott be? A pénteki vásárláskor fent maradt a lopásgátló?

ex-dr. vuk 2010.03.09. 08:41:30

En tudom, hogy a posztolo a hulye :) Te nem vagy normalis, hogy kepes voltal otthagyni a cuccot az ornek... Kihasznalhattad volna, hogy ott vannak a redorok, szepen elteszed a cuccod es angolosan tavozol, ha az or eroszakkal vissza akarja venni az pedig rablas.

Koroviev 2010.03.09. 08:58:02

magyar mentalitás... ennyi. hányok. egyébként nem sok ész kell ahhoz, hogy lásd (megfigyeld a jeleit), ki lop és ki nem. ha meg lopott, és én, az őr nem voltam a helyemen, akkor meg kussoljak be, mert fasz voltam! ez az élet fair play játéka, bár van aki nem való bele. (még ha csak a biztonságiak csinálnák ezt...)

Terézágyú 2010.03.09. 09:02:59

@Koroviev:
"egyébként nem sok ész kell ahhoz, hogy lásd (megfigyeld a jeleit), ki lop és ki nem."

Télleg? mert te picológus vagy, biztonsági őr, vagy tolvaj, hogy ennyire vágod?

Miss Marple 2010.03.09. 09:03:18

Gondolom, dundi őrnéni meg sztorizgat utána a Kétlyukúban, hogy hogy megfogott egy aljas tolvajt. Dühítő, megalázó ostobaság. És mi a francot kezd a rossz névre kitöltött jegyzőkönyvvel? Mert hogy a nagyi bevásárlását lenyúlta, az ziher. És tényleg miért nincs a képernyőknél senki?! Akkor mi a töknek vannak?

Ja, egyébként a MOM Match-ban a biztonsági őrök a pénztárosokkal szoktak hetyegni, illetve kosarat pakolnak.

Fehérvár Kapitány 2010.03.09. 09:03:49

És amikor a zsebedben marad a tegnap ugyanott vásárolt még bontatlan cigi? Ugyanúgy csipog. Figyelni kell mielőtt bemész, ne vigyél be semmi bontatlan/origi árut. Ez már azóta így van, amióta multik vannak Magyarországon. Ja.. a biztonsági őr nem azért lett biztonsági őr, mert baromi jól tud pl. helyesen írni. Szóval ezt nem kell firtatni. Szvsz. Ennyi.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.09. 09:08:18

És mi van akkor, ha guberált magának egy blokkot, amin hozzávetőlegesen azok a tételek vannak, amire szüksége van, és (a többit ismerjük).

Secnir 2010.03.09. 09:21:49

feljelenteni azonnal.
tanúk a rendőrök, akik lekérdezték az adataidat.
ha már szabsértelőadó vagy, akkor tudnod kell...

...velem érdekes módon nem csinálnak ilyet. igaz, ha valami elkezdene pampogni a hónom alatt, akkor adnék neki egy százast vagy egy szál cigit...

Csendes örült 2010.03.09. 09:23:37

Birka volt az ember,saját igazáért nem tette oda magát.Nálam a bili már az elején kiborult volna és jó esetben leüvöltöttem volna a fejét.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.09. 09:29:23

Kismamás poszt ma már nem is lesz?

Bérgyilkos Bohóc 2010.03.09. 09:34:20

(Miért kell a posztokat legtöbbször hatásvadász módon tanulsággal zárni?)

Egyébként meg pontosan így van, miért csodálkozol:
"1. Mindig mutasd be az őrnek a szatyrodat, akkor is, ha nem ott és nem akkor vetted az árut, sőt ha blokkod van róla."

Én speciel mindig megmutatom. Ha nincs ott senki, akkor ha tetszik, ha nem, én megyek oda a legelső őrhöz vagy pénztároshoz, és úgy mutatom meg a nálam lévő árut. Pont az ilyen félreértések és felesleges faszoskodások miatt.
És most nem azt vitatom, hogy mennyire volt korrekt vagy sem az őr.

elwood 2010.03.09. 09:35:06

a bemutatkozás és rendfokozat fontos !

"néhány évig szabálysértési ügyintézőként dolgoztam, tehát nem túl valószínű, hogy most rongyos 2.500. forintnyi árut lopjak el"

híres érdekérvényesítők kell mint:
Bánki Péter vagyok a PEGAconsult Kft ügyvezető igazgatója, vagy Mándrusz Tamás hazánk egyi, legnagyobb internetes vállalkozásának vezetője

MosoMasa 2010.03.09. 09:36:04

@Dariengo: a hozzávetőleges az nem ugyanaz!
Egyébként bizonyítsák, hogy a blokk nem azokhoz az árukhoz tartozik. Ennyi kockázatuk van, de kicsi az esély, hogy olyan blokkot találsz, ami a szatyrodban van.

Secnir 2010.03.09. 09:40:29

arról már nem is beszélve, hogy mekkora lúzerség egy már kifizetett árut odaadni egy biztonsági őrnek, hogy neszbazmegatied...

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 09:40:33

Én nem hagytam volna ott a cuccot mert a kurva anyját.Továbbá tételesen le kellett volna ellenőrizni a blokk alapján,azátn megkérdezni a biztőrt hogy mi alapján gyanusít egyáltalán.Mindemellett tényleg minden gecipicsát érdemes bemutatni ami a táskátokban van,mert az eredetét NEKTEK kell bebizonyítani ha ilyen gond adódik.

Tovább ha megunt felesleges kacatotok van,vagy csak unjátok hogy sokat fizettek a vaterának,akkor gyertek és hozzátok a cuccaitokat a www.bolhaplaza.hu oldalra ami INGYENES!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.09. 09:41:44

Aki szabálysértési ügyintézőként dolgozott, az eleve nem lophat.
A kettő kizárja egymást.

PR32 (törölt) 2010.03.09. 09:47:12

És mit gondolt az őr? Összelopkodtál mindent (ami a tegnapi blokkon szerepel), elmentél a kasszáig, loptál onnan szatyrot is, beleraktad, bekötötted. Majd visszakommandóztál, megint teleraktad a kosarad, és mentél fizetni... Khm-khmm...

Coyote82 2010.03.09. 09:51:05

mi a f*sznak kell idaig eljutni? Ez a szituacio elkerulheto.

Ha bemegyek egy boltba, igyekszem NEM bevinni olyan dolgokat, amiket ott is lehet kapni, foleg, ha bontatlan allapotban vannak.
Ha nincs mas valasztasom, akkor belepeskor bemutatom a biztonsagiaknak, ILLETVE van olyan lehetoseg is, hogy ott hagyom a monitorszobanal vagy biztonsagi ornel, es fizetes utan veszem fel.
De anelkul nem lepek be, hogy nem szolnek valakinek, mert kifele hiaba van blokkom, mindenkepp magyarazkodni kell. Egyszer mondjuk igy is elofordult velem, hogy telefonaltam, es a MediaMarktban megkerdeztek, hogy az a sajatom-e - mondjuk ez tenyleg a legalja volt, epic fail a biztonsagiak reszerol, de gyorsan belattak, hogy hulyeseget kerdeztek (hiszen nem csipogott, volt benne SIM, a sajat adataim, raadasul iphonet nem arulnak a Mediaban... LOL)

Feltetelezem a posztolonak nem erossege az elorelato gondolkodas...

blah 2010.03.09. 09:56:49

Ezek után otthagyta a cuccot? Ha ekkora fasz meg is érdemelte ezt az intermezzót...

szita szita péntek 2010.03.09. 09:57:27

Olyan egyszerűen nincs, hogy úgy menj be egy boltba, hogy máshol vásárolt árÚ ne legyen nálad. Ha más nem van rajtad ruha, a zsebedben cukorka, rágó, gyufa, cigi, pénztárca, pendrive, zsebkendő, toll akármi. És én még férfiből vagyok. A hölgyek táskája ezen kívül mi mindent rejt? Próbálhatod elkerülni, hgy hasonló árút ne vigyél magaddal, mint amit az adott boltban árulnak, de ma már az élelmiszerboltok is tartanak minden egyéb sz*rt is. Hol húzódik a határ, amit már "le kell jelenteni" a belépéskor?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.09. 10:00:12

Az árú az mindig hosszú ú.
Kivéve a magyar nyelvben, ahol rövid úúúú.

samcro 2010.03.09. 10:01:00

De mi és miért csipogott be!

Amúgy azonnal pénztárzárást és leltárt kellett volna elrendelni :)

Én múltkor egy bontatlan üveg whiskyvel mentem az Intersparba, kerestem is egy szekust, hogy matricázza fel. Azt mondta, tegyem be inkább a hátizsákot az értékmegőrzőbe, a félreértések elkerülése végett.

De ha csak egy tescóban vásárolt túrórudi vagy leveskocka lett volna (mármint nem saját márkás, hanem olyan, amit máshol is lehet kapni) nem biztos, hogy odamegyek az őrhöz.

FlyInMyEye 2010.03.09. 10:01:13

@PITTA: Sőt vérgőzfürdőt is;>

Egyébként én nem vagyok benne biztos, hogy ms.Fióna elveheti a cuccokat mindenféle bizonyíték nélkül.Az nem bizonyít semmit,hogy ottaninak mutatta a gép az árut, rendőrök mit mondtak erre?Már azon kívül,hogy nem rájuk tartozik,mert ugye kicsi az érték.

akikaztmondjákni 2010.03.09. 10:01:44

Én mindig megmutatom ezeknek, h mi van nálam, nehogy ba**tassanak.

Unbiased 2010.03.09. 10:03:01

A posztoló viselkedésével egyszerűen kiprovokálta az ellenőrzést és a felelősségrevonást.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.09. 10:05:52

Amúgy ezért érdemes mindíg őstermelőnél vásárolni.

akikaztmondjákni 2010.03.09. 10:06:34

@Dariengo: A tegnapi nem volt elég?:D
Négyszáz nemtom mennyi kommenttel.
Elég az a hétre:)

Mammmmmmmmmmut...

akikaztmondjákni 2010.03.09. 10:08:11

Oda adta az igazolványát???
Hűűű basszus, ez baromi idegesítő sztori!

Jablaka 2010.03.09. 10:08:18

A kamera felvételeit kellett volna visszanézetni, ennyi, nem a biztőrrel okoskodni, mert amennyi bizonyítékot bemutatott, azok mellett akár simán lophatott is volna.

akos147 2010.03.09. 10:08:41

az ALDI-ban ilyen nem fordulhat elő

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 10:09:30

@szita szita péntek: Nekem minden szaron tescos kismatrica van ami a táskámban van.Ajakápolótól kezdve a papírzsepkendőig bezárólag mindenhol.

KÁJZERSZÓZE 2010.03.09. 10:10:06

Kellemetlen. A nagymamádnak jó egészséget! A cuccot nem kellett volna otthagynod, ez böszmeség volt. Fentebb már elmondták miért.

Amúgy 2.500Ft-ért sok sört vehettél volna, bárhol. Főleg az Aldiban.....

FlyInMyEye 2010.03.09. 10:10:42

@Dariengo: Kismamás poszt csak nőnapon...

@akos147: Persze,mert az ALDI-ban mosolyogva közlik,hogy hagyd itt az árúúút...

Aszi 2010.03.09. 10:12:09

Namost azért tényleg: bölcs dolog bemenni egy közértbe egy szatyor kajával? A blokk ebben az esetben tényleg nem bizonyít semmit, hiszen ezen az alapon megveszek egy üveg ásványvizet, megtartom a blokkját és ezután mindig ingyen viszem az ásványvizet, bemutatva a blokkot.

akikaztmondjákni 2010.03.09. 10:13:18

Na, már megint a neve poziciója!:D:D:D

Neménvótam 2010.03.09. 10:14:11

Az árú az mindig hosszú ú, az áru pedig mindig rövid u. Egyszerű megjegyezni.

KolomparVinetu 2010.03.09. 10:15:58

@Koroviev: Látom te nagyon bölcs vagy. Honnan látod, hogy ki lop? Nagyon meglepődnél te kis köcsög, hogy mifélék lopnak. Naaaaaaagyon meglepődnél...

akikaztmondjákni 2010.03.09. 10:16:12

"a pénteken Mammutban vásárolt árukat pedig otthagytam (= elkobzás), mert nem volt kedvem pénzt adni ennek az őr hölgynek a kezébe. Viszont a nagymamámnak szüksége volt a cuccra, ezért újra visszamentem a Matchba, és újra megvettem minden terméket, amit pénteken."

Ez most komoly?JéééééézusMááááária, ezt nem hsizem el!

Szvsz, eddig ez a legidegesítőbb sztori, amit itt olvastam.

szita szita péntek 2010.03.09. 10:16:44

@Gempacsöki Boborján: És az már garancia? :) És ha a bótban lenyúltad az ajakápolódat, de mielőtt a táskádba süllyesztetted rányomtál egy ilyen matricát? És a fehérneműdön van-e? Ha meggyanúsítnak, hogy loptad otthagyod-e? :D

szita szita péntek 2010.03.09. 10:19:28

@Fehérvár Kapitány: Ez is hülyeség. És ha mielőtt ellopnád a cukorkát feltéped? Nehogymá az, hogy bontott önmagában bizonyíthassa, hogy nem lopott... Szóval ez a megoldás nem megoldás.

moli 2010.03.09. 10:28:23

@Filmrajongó: te idiota vagy. otthagyod a jogos tulajdonod? szerinted mire ment ki az egesz? remelem, nincs valasztojogod.

nightshift1 2010.03.09. 10:28:57

Nem szoktam kommentelni az ilyeneket, de ekkora marhaságot már! Hö!

Miért nem hagytad ott ezt a sötét "biztonságit" a rákban? De most komolyan!

Ráadásul nála hagyod a korábban megvett cuccodat és megveszed még egyszer?!! Miért?!

Ha már ott voltak a rendőrök, fogtam volna szépen a korábbi blokkot, az árukat, egyesével szépen leegyeztetem, és viszont látásra.

Vagy meg sem várom a rendőröket, ugye. Szerintem birka voltál, bocsánat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.09. 10:29:44

"ijesztően elolvasták a személyimet, és brutálisan leellenőrizték az adataimat rádión"

Ha meg keményen felléptek volna, akkor meg arról szól a poszt. "Szolgálunk és akármit csinálunk, nem jó."

efhábé 2010.03.09. 10:31:17

@É2I: Hát azért ez az ott a blokk ez egy kicsit furcsa.
Ha még aznapi, oké, elhiszi az őr, hogy máshol vetted, de egy többnapos blokkal hadonászni nem túl életszerű, még ha ezesetben jóindulatúan el is hisszük a posztolónak, hogy tényleg igaza van.

Logikusan végiggondolva a dolgot, tényleg elég gyanús, hogy valakinek csupa Matchos cucc lapul a táskájában, amit állítólag máskor vett máshol, de most véletlenül nála van.
Ennyi erővel érkezhetett volna csak a pénteki blokkal és naponta hordhatná haza ugyanazt a cuccost, hiszen ott a blokk róla, ő már kifizette...

moli 2010.03.09. 10:33:54

@Coyote82: ez a hozzaallas dobbenetes. persze, meg a mobiltelefonomat is adjam le, cimkezzem le.

nem.

emberek, a lopas nem akkor valosul meg, ha a boltban is kaphato aruval jossz ki, hanem akkor, ha loptal.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.09. 10:38:58

Az volt már, hogy Filmrajongó vadász-e?
Ha nem, minek jár vissza?

reunalla 2010.03.09. 10:43:59

B+ hogy kicseszett a bolttal és a biztonsági őrrel, marha, tudod ki hagyta volna ott a cuccokat + tudod ki vásárolt volna abban a boltban többet ....az őr viszont jót vacsizott :D

Kerámia_53 2010.03.09. 10:47:41

Csak egy halk kérdés: Mi van akkor, ha hétfőn összevásárolok piákat, rúd szalámikat, stb. - kifizetem, majd kedden ismét bemegyek, ugyanazon árufélékből ugyanannyit veszek és fizetés helyett lobogtatom a hétfői blokkot? Természetesen nem állítom, hogy a sztorit beküldő ilyesmit tett, hiszen ilyesmit egy "szabálysértési ügyintéző"-ről fel sem tételeznék! :-)

havajj 2010.03.09. 10:48:40

igazi lúzer. nem elég hogy otthagyja a megvásárolt cuccot, utána még visszamegy ugyanoda vásárolni.
és ha ezek után még nem elég nyilvánvaló a hülyesége, akkor ki is oktat idióta tanulságokkal. normális ember nem mutogatja soha senkinek a táskáját.
személy szerint szívesebben fogadok el tanácsot olyantól akit nem basznak át úton-útfélen.
és szabálysértési ügyintézőként mit csináltál? takarítottál? hát miért nem te hívtad a rendőrt baszod? hiszen megvádoltak lopással, annak ellenére hogy ott volt a blokk nálad. ááááááh.

Alikam 2010.03.09. 10:50:29

Hát nem tudom.

Én ösztönösen - ezt mán biztos társadalmi ösztön és nem az anyatermészettől nyert - a biztonsági őr felé vettem az utamat és megemlítettem neki, hogy hátizsákkal mennék be. Ráragasztott egy címkét oszt jónapot.

Ezt hívják szakmai körökben fail-safe megoldásnak.

Én azt érzem ebből a levélből, hogy bár a posztoló a saját elképzelése szerint akarta bebizonyítani, hogy honnan van az áru.

Amikor pedig ez nem sikerült, talán amikor már a a biz. őr csak megemlítette ezt, egyből átváltott "én vagyok a szabálysértési ügyintéző te féreg őr" üzemmódba.

A levél semmi másból nem áll, mint sértegetésből.

Eldobált blokkokat ha én összeszednék mekkora pakokkal tudnék én kimenni, atyaég.

Szóval elsősorban ha embernek veszed a másikat kedves posztoló, akkor biztos az is embernek fog téged tekinteni.

Kettő, szabálysértési ügyintézőként meg pontosan tudnod kéne, hogy a szabály, az szabály.

Ha becsipog, akkor becsipog, még ha ez egy fatális véletlennek is tekinthető.

ex-dr. vuk 2010.03.09. 10:51:35

@Coyote82: Igazad is van. Ha bemegyek mondjuk a media marktba, akkor a biztonsagi ornel hagyom a mobiltelefonomat, a PDA-mat, laptopomat, mp3 lejatszomat (fulhallgatoval), valamint az irhato DVD-t, amit ugyan mar megirtam, de nincs filccel rairva semmi.

Te is gondolkodhatnal picit...

Marr 2010.03.09. 10:52:28

Elegem van az ilyen 85 éves, 20 éves, 150 centis hülyeségből.
Rászorul és kész. A másik meg a dolgát kell, hogy végezze.
20 éves vagy 85, teszek rá.

És minek hagytad ott a cuccot, ha ennyire meg vagy győződve az igazadról? Csak nem azért, mert rájöttél, hogy már addig is túl sokat cukkoltad az őrt?

Unommáazegészet 2010.03.09. 10:52:51

Háromszor lopja ezt Lúdas (hosszú ú) Matyi Vissza! Mármint, amikor velem hasonló dolog történt. Háromszor egy rúd téliszalámi volt a büntetésük.

Montezuma 2010.03.09. 10:56:45

@gftamas:

"Be kell íratni a jegyzőkönyvbe, hogy a biztonsági kamerák felvételeinek együtt történő ellenőrzésétől a bolt elzárkózott."

Te ezt jól átgondoltad?

Szerinted egy üzlet/áruház, stb biztonsági kamerájának felvételét te csak úgy megnézheted? Ez nem a 3 kívánság Tibi bácsival. Személyiségi jog meg ilyesmiről hallottál esetleg?

Ha te csak úgy belekukkantanál egy biztonsági kamera felvételébe jól meg is *aszna a rendőrség.

kisqtya33 2010.03.09. 10:57:43

Én pl a Metro-ban mindig rakatok a táskáimra cetlit hogy nem itt vásárolt áru. Egyszer egy ügyfélszolgálatossal el is röhögcséltünk azon hogy 3 nagyméretű metros táskára is rárakattam, hogy nem itt vásárolt áru pedig dehogynem... miért írtam ezt most le? f..sz tudja..

mákosnudli 2010.03.09. 11:00:04

Szerintem a posztoló a hibás. Be kellett volna mutatni és kész. Nem itt pattogni.

szita szita péntek 2010.03.09. 11:01:22

@kisqtya33: Akkor ezek szerint a cetliket kell lopni, hogy könnyen tudjunk lopni? Nanemár...

Netuddki. 2010.03.09. 11:01:33

Tegyük fel, hogy elmegy valaki az egyik Match-ba. Felmarkolja az ott szanaszét heverő blokkokat, kiválogat egy neki tetszőt. idáig érthető?
Aztán bemegy egy másikba, összeszedi a blokkon szereplő cuccokat, bepakolja a táskájába, mintha a másikban vették volna.
Csak az okoska azzal nem számol, hogy a lopásgátlót a kasszánál amikor lehúzzák egyben ki is ütik.
Na ez a véleményem erről az egészről.

Meg az, hogy értelmes ember nem visz be egy áruházba máshol vásárolt ugyanolyan árut amit ott is lehet kapni. Kinek hiányzik, hogy tolvajnak nézzék. Pedig ha valami miatt kipakoltatnak, akkor erre számítani lehet. Függetlenül az előre bemutatástól. Jobb helyeken erre a célra értékmegőrző is van a bejáratnál.

kisqtya33 2010.03.09. 11:03:50

@szita szita péntek: pedig tényleg... meg ráírják tollal a dátumot... hmmm nem is gondoltam rá hogy ezzel milyen könnyű valamit elcsórni....

ergerberger 2010.03.09. 11:05:11

@Coyote82: "raadasul iphonet nem arulnak a Mediaban... LOL)"

Wow, megtaláltad a módját, hogy közhírré tedd, hogy ájfonod van!

Gratulálok!

kisqtya33 2010.03.09. 11:08:36

Engem pl az tud idegesíteni, amikor egy kisméretű hátizsákkal (biciklis háti) bemegyek a boltba és 10 esetből legalább egyszer megnézi a biztonsági őr... Mivel kezdődik a biciklis szezon kitaláltam hogy nyomtatok egy kis kártyát amit beleteszek valami dobozba és mindig hordom magammal a hátiban. Mondjuk ez áll rajta: "NEM, nem loptam bazmeg hiába kutatod át a táskám"

Ez megint egy teljesen értelmetlen komment tőlem... ki kéne aludnom magam

szita szita péntek 2010.03.09. 11:10:18

@kovi1970: Ha nem egy szál fanszőrzetben mész vásárolni, akkor tuti van nálad máshol vásárolt áru. (cukorka a zsebben, rúzs,cigi, akármi)

RedWing 2010.03.09. 11:10:31

Balfasz volt a postoló!
Mutassanak videofelvételt a lopásról! Megtagadják vagy nincs? Pereljenek be! Én addig is hazasétálok a cuccokkal együtt!

BéLóg 2010.03.09. 11:22:52

A blokk sajna semmit nem ér, ahogy mások is mondták. Ilyen alapon bármelyik nap "ingyen" vihetnék ki bárhonnan, bármit.
Ellenben a lekötözött szatyorra meg a biztonsági kamerák felvételére hivatkozva ott lehetett volna hagyni a vér....be az egész társaságot, legkésőbb amikor a rendőrök jöttek.

Ellenben blokkos trükkös csalásokról hagy adjak egy kis infót.
Németországban voltak divatban egy időben az alábbi esetek.
Két ember hajszálra ugyanazt tette a kosárba. Az egyik fizetett, majd a blokkal visszament az eladótérbe, azt átadta a tettestársnak, aki megpróbált ezzel a bejáratnál kimenni, hogy csak "visszament" valami miatt.
Amíg erre rá nem jöttek és nem tettek a bejárathoz külön őröket, el tudtak követni néhány csalást.
A másik, hogy az emberek azt figyelték, ki az a marha, aki vásárlás után a blokkot eldobja.
Felvették, majd közölték a kosarat tolóval hogy "elnézést de véletlenül (!) az övékét tolja. A vita során a biztonságiaknak a blokkot bemutatva el is tudták vinni az árut
Ezeket az eseteket fogyasztóvédelmi közszolgálati műsorban országosan bemutatva (én is itt láttam őket) aztán megszűntek ezek a típusú csalások.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.09. 11:25:25

A biztonsági őr hölgy nem járt el helyesen. 2500 Ft-ért nem hívunk rendőrt.

v2peti 2010.03.09. 11:25:45

"Hiába van nála a pénteki blokk, mi zárja ki, hogy nem ugyanazokat a tételeket akarta éppen ellopni a boltból? Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ezt csinálta, csak ilyen szempontból a blokk sza.t sem ér. "

Tévedés! Ugyanis, ha vásároltál kimért árut, akkor nehéz azt grammra pontosan újra megvenni. Azaz csak darabárú esetén érvényes ez a tétel.
Én amúgy az egyik hentesboltban a bolt saját céglogós papírjába csomagolt árut simán beviszem a másik boltba, nyitott kosárban is, mert a céglogó miatt nem lehet lopott. (mellesleg a másik boltban nem is árulnak kimért árut)

privateer 2010.03.09. 11:26:34

@samcro: leltár. lol Látszik hogy nem dolgoztál kereskedelemben. :P
Hű de szopás lenne a vevő részéről.
Leltárkor mindig hiány van. Képzeld csak el a szitut akkor.

samcro 2010.03.09. 11:29:07

@privateer: nem dolgoztam, de sejtem, hogy hogy mennek a dolgok, azért is volt ott a szmájli :) Én is úgy gondolom, hogy lett volna még ott hiány. Aztán azt is ráverték volna a posztolóra...

Clear-water 2010.03.09. 11:32:11

Kapkodom a fejem. Mi a fészkes fene van otthon? Nekem kell az árut bemutatni, másképpen elkobozzák? Ezt nem hiszem el! Ez tényleg így van?
Én már éltem Angliában, Ausztriában, Svédországban, Németországban, még Dubajban is egy kicsit, de még soha senki sem szólt ilyen miatt. Ilyen nincs a világon. Ez vicc.
Van nálam egy papírzsepi, amit a boltban kapni lehet, akkor azt elkobozzák? Vagy kenyér, vagy parizer?
Basszus a gyerekem csokit majszol, mikor bemegyek a boltba, és senki nem szólongat, hogy ott vettem-e. A kezem tele van szatyorral, és senki nem szól.

Ezt nem tudom elhinni. Sorry.

index-cenzura.biz 2010.03.09. 11:33:29

1, nézd, ha arra kényszerítettek, hogy a nálad lévő árút otthagyd, akkor ez inkább rablás és személyes szabadság jogtalan korlátozása volt.

2, nem kell beszopni: NEKI KELL BIZONYITANI a lopás tényét, nem neked kell bizonyítani, hogy nem naponta 20 deka parizelt lopsz a hétfői blokkot lobogtatva.

Érdekelne amúgy a zugügyvéd véleménye is, ott a blogon elég sok jogász szól hozzá, hogy mi az elmélet és gyakorlat ilyen esetekben.

Leadfoot 2010.03.09. 11:36:27

Na, elmondom itt a tényállást: te szörnyűségesen HÜLYE vagy, és csak magadnak köszönheted a dolgot. Pont.

Pl. az, hogy be volt csomózva a szatyor, mit jelent? Nagy lófilét...

hopp-hopp 2010.03.09. 11:40:45

stop.
miért kezelnek minden vevőt automatikusan úgy mintha ... TOLVAJ LENNE???

én ezt nem értem.
akkor miért vásárolunk?

lilácska 2010.03.09. 11:41:32

Dógozóba ált. viszek teát (saját főzés). Hazafelé üres flakon(ok)(ásványvizes)a hátizsákban,gyakran útközben vásárlás, minden alkalommal felmatricáztatom, ha bemegyek vhova. Néha az mondja az őr, hog yüres palackra nem kell, de én ezt inkább udvariasan megköszönve figyelmen kívül hagyom, inkább kérek matricát. Inkább nézzenek hülyének, mintsenm kifelé megrángassanak... Az "igazi" "profi" tolvajokat sokkal nehezebb megfogni, mint a figyelmetlen gyámoltalan egyszeri embert. És most az udvariasság kedvéért magamat is idesorolom...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.09. 11:43:44

@kisqtya33: Látom, ti nem olvastátok a Teszkó titkot! Akkor idéznék belőle!

"A FEHÉR CÍMKE
Az első okosság a fehér címke volt. Ez volt a mi ebédjegyünk, illetve a belépő a fincsiségek birodalmába. Ki ne ábrándozott volna arról, hogy ha csak egy kis időre is, de egyedül maradjon a mézesbödönben, amit egy ilyen hely jelent és bármit meg lehessen enni, ami a polcokon van. Hogy bármit el lehessen rakni, ami megtetszik. Nos, a fehér címke pontosan azt jelentette. Ez az a kis cetli, amit arra a termékre ragaszt a beengedő biztonsági ember, amit maguk más áruházakban vásároltak és be akarnak vinni a Tesco területére. Ez egyébként baromi fontos dolog, meghurcoltak embereket egy fél csomag cigaretta miatt, ami lopottnak tűnt, csak azért, mert nem volt rajta a varázscímke. (Jellemző a Tescora, hogy az senkinek nem jutott eszébe, hogy megnézze a biztonsági kamerák felvételeit, nem látszik-e rajtuk egy gyanús láncdohányos vásárló, aki egyik szálról a másikra gyújt, miközben tejet meg kenyeret vesz.) Szóval a címke. A trükk a következő volt. Egyikünk felvette a rendelést. Ki mit eszik, iszik? A dologban benne volt az összes kocsigyűjtő, lehettünk vagy hatan a kasszánál dolgozó kosárgyűjtőkkel együtt. És persze ott voltak a csajok a vevőszolgálati pultnál. Mindenki bemondta a kedvenceit. Csokik, kekszek, kóla, Red Bull, rágó, ez meg az, mikor mi. A vevőszolis csajoknak fene
egy gusztusuk volt. Semmit nem ettek, vagy ittak 500 forint alatt. A legdrágább kekszek, csokik, italok. Én voltam az új, tehát én írtam össze, ami kellett. Lett egy rendes kis bevásárlólistám, amikkel anyukák járnak péntekenként, csak a miénken erősen prémium delikát termékek voltak. Fogtam magam, besétáltam, összeszedtem mindent egy kosárba, beraktam a vevőszolgálati pult bolt felőli oldalába. Jött a biztonsági őr, szépen mindent felcímkézett, majd egy szatyorban átadták a pult felett, én meg a mi részünkkel kisétáltam a parkolóba, egyenesen az irodánkba.
Irodának neveztük az áruház bejáratától legtávolabb lévő kocsi-gyújtő állomást. Ide nem látott el senki. Összetoltunk pár kocsit, felfeküdtünk a tetejére és ettünk-ittunk, amennyi belénk fért. Egyik CB rádió be volt kapcsolva, hogy a vevőszolisok tudjanak szólni, ha kell valami. így csak akkor dolgoztunk, amikor nagyon muszáj volt. Meg kell jegyeznem, ezzel a módszerrel gyakorlatilag bármit ki lehetett hozni az áruházból. Csak rá kellett rakni a fehér címkét. Tehát ha valakinek sikerül ilyet szereznie, akkor kicsit lazábban megoldhatja a heti bevásárlását. Csak be kell vonni a vevőszolgálatnál álló őrt, és már indulhat is a buli. Többen rebesgették, hogy mások élnek is a lehetőséggel, de mivel ez a stikli a kisebb cuccokra lett kitalálva, hülyeségnek tartottam alkalmazni a nagyobb fogások esetében. Mégis csak furán néz ki, ha valaki egy fehér címkés plazmával akar kisétálni, mondván: bocs, haver, ezt most vettem a Média Marktban, csak beugrottam vele egy sajtos stangliért... Nem, a címkézés mintha pont arra lett volna kitalálva, amire mi használtuk. Zaba két pofára. Olyan dolgokat tömhettünk mi, szegény csóró srácok magunkba, amilyenekre soha nem tellett volna a fizuból. Van olyan cucc, amit még ma sem vennék meg... legalábbis pénzért."

wirth6 2010.03.09. 11:43:56

"Tegyük fel, hogy elmegy valaki az egyik Match-ba. Felmarkolja az ott szanaszét heverő blokkokat, kiválogat egy neki tetszőt. idáig érthető?
Aztán bemegy egy másikba, összeszedi a blokkon szereplő cuccokat, bepakolja a táskájába, mintha a másikban vették volna."

@kovi1970:
És ez rajta is lesz a biztonsági kamera felvételén. Lehet, ez neked már nem volt érthető.

mpreston 2010.03.09. 11:52:00

miért nem lehet egyszerüen betartani az irott vagy iratlan szabályokat, nem bevinni máshol vásárolt cuccokat vagy leadni vagy bemutatni? ez sokkal egyszerübb és kevesebb időt vesz igénybe mint a magyarázkodás. lehet, hogy a biztonsági őr, vagy az ellenőr nem egy szellemi óriás, esetleg még szabálysértési végzettsége sincs, de miért hozza valaki őket ilyen helyzetbe?
ráadásul nem hallgattuk meg az ellenőrt, aki esetleg más körülményeket is elmondana...
egyszerüen nem kell ilyen helyzetet előidézni.

Eastbay1 2010.03.09. 12:00:16

Jó pár éve nekem is volt hasonló esetem a fehérvári Eurosparban. Ajándékba kaptam valami bonbonfélét, az benne volt a tatyómban, de be kellett mennem a Eurosparba vásárolni tejet meg valami vegyiárút (mondjuk fogkrémet). Pénztárnál fizetés után jön a marha biztonsági őr, hogy mutassam a táskám, mutatom. De nem itt, hanem az irodában. Oké, csak siessünk, eddig nincs is semmi probléma. Ilyet szól, hogy a kamera felvette ahogy én elloptam azt a bonbont. Mondom az érdekes lesz, mert a környékén nem jártam a bonbonoknak, tejet meg fogkrémet vettem. De neki ott a bizonyíték. Vagy kifizetem a bonbont vagy elkobozza és rendőrt hív. Mondom, ha elkobozza, akkor mivel bizonyítja hogy tőlem származik a bonbon? Mert ő ezt leírta a jegyzőkönyvbe. Mondom leírni akármit lehet. De nem, mert az okirat:D Oké, mondom, nézzük meg a felvételt. Arra nincs lehetőség. De van. De nincs. Hívja ide a felettesét, ő itt a főnök. Akkor az áruházigazgatót. Annak semmi köze ehhez, mert ő nem az áruház alkalmazottja. Mindegy, ha nem mutatja meg a felvételt, akkor én leléptem a bonbonnal együtt. Nem léphetek le. De leléphetek. Akkor hívja a yardot. Hívja, csak én már nem leszek itt mire ideér. Na erre odahívott valami igazgatóhelyettest, aztán bezárták az ajtót, és hívták a yardot. Mondom, ez így személyi szabadság korlátozása. Röhögnek. Kijön a yard, kérdezi mi van. Lopás. Vázolom a helyzetet, mondom nézzük meg a felvételt, aztán ne raboljuk tovább egymás idejét. Ebbe beleegyezett a rendőr is. De nem nézhetjük meg. Mindegy, rendőr igazoltatott, kérdezte a biztonsági őrt, akar-e feljelentést tenni. Akar. Mondom, akkor tegyen, de ahhoz én már nem kellek. Kisétáltam a bonbonnal együtt, a hülye barom kuveros elbaszott negyed órát az életemből. Soha a büdös qrva életbe nem hallottam többet róluk.
Mi ebből a tanulság? Ha nem loptál, akkor nyugodtan kisétálhatsz az irodából, le se kell szarni őket, mert nem fognak tudni bizonyítani semmit.

Jimbo75 2010.03.09. 12:00:17

Én biztos nem hagytam volna ott az árut, amiről blokkom van, de nem vagyunk egyformák, ha Te szeretsz kétszer fizetni valamiért, lelked rajta.

Píter 2010.03.09. 12:04:04

Ha van nálam cigi, rágó, zsebkendő, toll stb nem fogok mindenre levakarhatatlan undormány tescos, macsos akármilyen szaros matricát rakatni...

Megőrzőbe nem fogom betenni, mert többnyire nem működnek, vagy ha mégis tökmind1, mert felelősséget nem vállalnak érte, magyarul bárki kedve szerint kilophatja a cuccaidat, aki lemásolta a kulcsokat...

Cuccot bevinni, őrt leszarni, ha borul a bili akkor jelenetet rendezni, jöhet a rendőr is, aztán cuccaiddal haza - bizonyítsák a kamera által rögzített felvétellel, hogy onnan loptad a cuccot...

A kurva anyját az ilyen helyeknek, már vásárolni sem lehet??

reunalla 2010.03.09. 12:04:48

@Coyote82: nekem nincs ájfonom...de van egy case logic tokom hozzá, a teszveszen árulom, kell? ;)

anarch 2010.03.09. 12:06:18

@samcro: Valószínű ez egy rezgőkörös lopásgátló volt (matrica) amit a pénteki vásárláskor alaposan meglengettek a mágnes előtt, hogy hatástalanítsák. A tisztelt vásárló nem tépkedte le ezt a vackot a cucc csomagolásáról mivel nem magának vette. Újra becsipogott. Ilyen a Homáron voltmár, szépen végig is van vezetve műszakilag hogy fordulhat elő ilyen :).

Eastbay1 2010.03.09. 12:07:15

Ja egyébként nálunk szerencsésebb gazdasági helyzetű országokban a biztonsági őrök általában hagyják a fenébe a necces eseteket és kis értékű lopásokat. Mert rengetegszer fordult elő, hogy látták, hogy nem fizettet ki valamit, de mire bekísérték a delikvenst az irodába, addigra nem volt nála a lopott holmi. Namost ilyenkor a potenciális tolvajnak erkölcsi kára származik, amire a bíróság 2-10000 font kártérítést szoktak megítélni.

ArnoldBácsi 2010.03.09. 12:11:55

Ez egy jó nagy fasság. Biztos nem hagytam volna ott azt amit máshol vásároltam ha tényleg. pofánbasztam volna a görény kurvát oszt eljötten vóna. szopjanakle.

samcro 2010.03.09. 12:16:38

@anarch: kösz! Ez kimaradt a életemből. Jó tudni.

samcro 2010.03.09. 12:18:21

Izé, jut eszembe, befelé nem kellett volna csipognia?

ex-dr. vuk 2010.03.09. 12:19:21

@kisqtya33:
Nem vagy koteles megmutatni a taskad tartalmat. Ha nem tetszik neki hivjon rendort, o kipakoltathat, de ha nincs alapos gyanuja ra (videofelvetel) akkor nem fogja eljatszani.
En pl. soha tobbet nem fogom a frissen vasarolt cuccok blokkjat odaadni biztiornek a vasarlas utan egybol, mert ezzel zsarolt, hogy nem kapom vissza a blokkot ha nem mutatom meg, es akkor ugrott volna a gari. 2000 ft-ot cucc volt, leszartam a garit es kisetaltam. Azzal is fenyegetett, hogy rendort hiv, es ram verik a kiszallas koltseget. Kinevettem... O hiv rendort es en fizetem ki? Huuuumoros.
Es mindezt csak azert, mert lustak figyelni, egyszerubb basztatni a vasarlot (meg lerakatni a taskat.. elore, ami megintcsak jo nagy sec-hole)

kisqtya33 2010.03.09. 12:32:56

@vuk_: áh igazad van csak ha már szopatni akarom őket akkor magam megfosszam ettől szórakozástól? Amúgy soha nem rakom be ilyen kis értékmegőrzőbe a táskám, amióta egyszer láttam hogy egy pasi aki előzőleg berakta a táskáját beletörte a kulcsot, odament a bizt. őrhöz kifeizettették vele az 1000 forintot a kulcs miatt, aztán a biztonsági őr egy fémlappal kb 3 másodperc alatt kinyitotta a kisszekrényt...

labi 2010.03.09. 12:34:06

Ha valakinek sikerül valahol a korábbi napos blokkok bemutatása dolog akkor szóljon, mert akkor egy hétig ugyanazzal a blokkal fogom vásárolni ugyanazt. Ingyen. :)

eml 2010.03.09. 12:40:18

Hasonló szitu a CBA.ban, a fazon egyből elkezdett üvöltözni, hogy rendeben, zárják be a boltot és leltározzák le, közben mobilon úgy tett mintha hívná a yardot.

Hajlongva kértek tőle elnézést.

labi 2010.03.09. 12:42:42

@samcro: "Amúgy azonnal pénztárzárást és leltárt kellett volna elrendelni :)"

Azt persze... akkor aztán hirtelen a nyakadba esett volna minden olyan hiány, amit az előző leltár óta az ügyesebb tolvajok okoztak. :)

Strex 2010.03.09. 12:44:23

Mondjuk a blokkal való trükközést, meg hogy mér' nincs a biztonsági őr a helyén a biztonsági kamerák felvételeivel le lehet tisztázni. Nem úgy van, hogy bizonyos idő után törölni kell, de mégiscsak készül felvétel, mert ha teszem azt rablók jönnek, akkor miafasznak az egész szisztéma?

Másrészt arra bazírozni, hogy a lopásgátlót "kiütik" mikor elmész, nem érdemes. A múltkor pont a Mom parkban vettem egy cipellőt, utána hazafelé menet beugrottunk az Orbán téri "közértbe" egy sajtos stangiért (haha), ahol simán becsipogott mikor mentünk kifelé. A pénztáros csaj csak mosolygott, mikor mutattam a cipőt...

Tabula 2010.03.09. 12:46:28

Nem csak a kasszáknál van csipogó, hanem a bejáratnál is! Én már jártam úgy hogy befele menet becsipogott, pedig az ing már ki is volt egyszer mosva amiben megtaláltam a lopásgátlót.
Az őr helyében én elvittem volna a bejárathoz. Ha ott is becsipog, nem kérdés hogy a cucc lopott.

Én lennék terrorista! 2010.03.09. 12:51:47

Tanulságok:

1. Dehogy mutatok senkinek semmit, mikor köze nincs hozzá.
2. A vonalkódot lefoshhhom, nem az én dolgom hogy milyen bolt milyen rendszert használ.
3. A biztonsági őr sosem lesz olyan intelligens hogy helyesen írjon, azért is lett ez a szakmája.
4. Nem lopok, nem vagyok cicici...

Egyébként meg igazolványt nem oda adni, hőbörgés esetén megrugdosni, angolosan távozni. Jóhogy nem már rögtön a vesémet kéri!

Paó 2010.03.09. 13:21:20

a vásárolt holmikon volt-e vonalkód? esetleg saját gyártású? az nyilván más,mint az üzleté. Árcédula? gondolom különbözött volna.
ha nem, akkor legyen szíves bemutatni azt a videofelvételt amin elrakom az árukat.

miért hagytad ott? - lejátszottam már fejben ezt a helyzetet, és eddig kizártnak tartottam, hogy otthagyjam az árut, hiszen máshol vettem, magam számára egyértelmű. másrészt ott a VIDEÓ ,illetve ebben az esetben nincs ott.
NEM KÉSZÜL VIDEÓ?

zeugma 2010.03.09. 13:42:31

Nyaranta mindig van a táskámban víz, mert nem egészséges 35 fokos kánikulában kiszáradni. Általában egy fél literes üdítős palackba szoktam csapvizet tölteni, azt viszem magammal.
Egyik alkalommal beugrottam egy boltba őrölt fahéjért meg zsemléért. Fizetés után a biztonságos őr megállított, hogy belenézzen a táskámba. Rögtön kiszúrta az üveget, és mondta, hogy én azt elloptam. Mondom oké, menjünk, nézzük meg a videót. Azt nem lehet. Rendben, akkor csak gondolkozzunk józanul: a bolt nem túl nagy, az őr és a két pénztáros is látta, hogy az üdítőknek még csak a közelébe sem mentem, mert a bolt másik végében volt dolgom (fűszerek, pékáru). Meg aztán alig van az üvegben, mikor ittam ki belőle? Ráadásul fantás üveg, és nézze meg, színtelen, buboréktalan csapvíz van benne. Persze mindez az őrt nem érdekelte, de a kamerák felvételeit továbbra sem akarta megmutatni.
Végül közöltem vele, hogyletelt az az idő, amit a buszmegállóban ücsörgéssel töltöttem volna, és nem akarok a buszról lemaradni, szóval most vagy engedjen el, vagy hivatalosan gyanúsítson meg lopással. Valamit még keménykedett, de a színtelen-szagtalan, magától elpárolgó fantán már a körülöttünk állók is röhögtek, úgyhogy végül feladta.

LaniaMaior 2010.03.09. 13:51:32

@Tabula: Nekem az egyetemi tanszéki belépőm csipog be időnként ruhaboltból kifele jövet (befele nem, nem tudom, miért). Először a frászt kaptam tőle, azóta már csak röhögök rajta.

Vagy még az lehet, hogy tudtomon kívül megcsippeltek, és az csipog ilyenkor. Rohadt űrgyíkok. Hol van Astra Sedán, amikor szükség van rá????

Mon3 2010.03.09. 14:10:22

Aki multiban vásárol, az megérdemli ezt a bánásmódot! Vásárolj hazait! Lehet hogy drágább és egy kicsit "savanyú", de a miénk, és hosszabb távon jobban jársz, mert a hazai ipart és a végül is a saját munkahelyed véded. És ha ezt valaki nem érti...

orient 2010.03.09. 14:15:53

@Coyote82: azt akarod mondani minden alkalommal mutassam be a telómat a media marktban különben ellenőrizhetik????

Ipodról nem is beszélve amiben nincs mondjuk SIM??

Nevettséges komolyan. Mindenki mutogatja a telefonját? Sosem láttam még.

1. vagy senkinek sincs mobilja rajtam kivűl. Ez valószínü.
2. vagy ezek tényleg über gáz őrök voltak akik belekötnek még a zoknidba is amit onnan loptál.

Alikam 2010.03.09. 14:36:00

@Píter: ki kérte, hogy egy tollra tegyél fel bármit is? Szerinted az baszd meg be fog csipogni?

A te ápiszos tollad begerjeszti a lopásgátlókat?

Tegyél már különbséget a között, hogy valaki ugyanazon üzletlánc egyik boltjából vásárol valamit majd azzal se szó se beszéd bemegy a másik boltba, meg az, hogy te 30 évvel ezelőtt az ápiszban vettél egy tollat...

Istenem, mennyi hülye van már ebben az országban?

Ezért tartunk itt.

Ez baszd meg annyira alap logika, hogy ezt egy 8 éves egészséges külföldi gyereknak alap.

Montezuma 2010.03.09. 15:00:18

@zeugma:

"de a kamerák felvételeit továbbra sem akarta megmutatni."

Na még egy eltévelyedett bárány.

Nem is mutathatja meg!
Ha megmutatná rendőrségi eljárás indulna ellene személyiségi jogok megsértése miatt. Meg valószínűleg ellened is, hogy belenéztél.

hétfejű 2010.03.09. 15:21:18

De most akkor miért kellett ugyanabban a boltban ugyanazt az árut megvenni? Én elmentem volna a fenébe. Van más áruházlánc is kis hazánkban. Én már a Match "édestestvérébe" a Spar-ba sem járok, mert dacára annak hogy 4 kassza van, én még kettőnél többet sosem láttam működni. Az emberek meg úgy állnak ott sorban mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Vagy legalábbis valami ingyen ingyen lenne abban a boltban....
Ha bunkók veled, hagyd ott őket. Vagy vegyenek fel olyan biztonsági őröket akik legalább az MTA levelező tagjai...:)

neurotikk! (törölt) 2010.03.09. 15:23:20

@samcro: ez az 'ertekmegorzo' dolog nagy kedvencem. A kopesre nyilo vagy a bunozokinezetu or altal vigyazott 'megorzes' meg soha nem adott okot bizalomra. Foleg mikor egy jo minosegu taskam uresen is tobbe kerul mint amit vasarolni akarok, nem beszelve mikor muszaki cuccok is vannak benne. Ha nem hajlando felcimkezni es mindenkepp ragaszkodik hozza hogy ne vigyek be esetleges lopast segito taskat, akkor nem megyek be.
Kettonk kozul nem en vagyok akinek kell a masik penze hogy megeljen, es nem kell nekem pont naluk vasarolni. Van ahova pont e miatt nem jarok mar. Ha potencialis tolvajkent kezelnek, akkor megyek mashova.

Amugy meg a kifizetett arudat ne hagyd ott legkozelebb. El nem veheti, mert akkor lop toled. Ha fizikai kenyszeritest hasznal akkor az mar rablas. Neki kell bebizonyitania a lopast, nem neked az artatlansagod. Ha nem tudja, igy jart, csokolom.

Mellesleg jol mutatja az atlag magyar hozzaallasat, hogy ilyen paranoid es eroszakosak az orok. Eleg sok orszagban nagyobb bizalommal allnak egymashoz az emberek (persze van rosszabb is). Mert ott az atlagfelfogas az az, hogy nem vesszuk el ami nem a mienk.
Ugy ertem atlagban.
A magyar atlagfelfogas sajnos nem ilyen.
Emlekeztek ezekre a feliratokra: "Magyar ne lopj!"
Na ezt sem poenbol irtak ki.

filmrajongó 2010.03.09. 15:25:04

Sziasztok,
én írtam a posztot. Sok okosat írtatok, köszönöm.
1. Valóban elkúrtam, hogy befelé menet nem szóltam a bejárattól szabad szemmel nem észrevehető őrnek. Kb. tíz éve járok oda, és elöl, a bejárat közelében soha nincsen őr, meg senki.
2. A „cucc” 5 db, elég nagy ételféle volt. Feltűnt volna az ott vásárlóknak, plusz az eladóknak ÉS a kamerának, ha elkezdek egy (nem is Match-os) szatyorba pakolni, majd azt be a táskába. (Lehet persze, hogy aznap csak a Vakok Intézete járt az eladótérben). PLUSZ még ott volt a blokk, a becsomózott szatyron belül!
De hol a határ, amíg igazolnod kell a cuccaid eredetét? Ha veszek egy mobiltelefont egy Saturnban, aztán két nap múlva egy másik Saturnban közlik, hogy nem, az tőlük való és most elveszik, adjam oda? Vagy a rágó, amit ugyanott vettem tegnap, és most 1 db hiányzik belőle? A véremmel írjam rá a nevemet, vagy mi?
3. A biztonsági őr átvételi elismervényt nem adott az elvett cuccokról. (Igaz, utólag megírhatják, és odaírják, hogy „az átvételi elismervény átvételét megtagadta”.) Egy „Ellenőrzési jegyzőkönyvet” töltött ki mindössze. Ezt aláírta ő, a rendőrök, majd elvette a vásárlásomat.
4. Azért említettem a szabálysértési múltamat, mert így pontosan tudom, milyen következményekkel jár egy bolti lopás!! Eszemben sem lenne megkockáztatni egy ilyen kisebb összegért (meg egyáltalán nem), melyet ráadásul kifizet nekem a megrendelő nagymamám.
5. A szatyor befelé nem csipogott. Akkor sem, mikor másodszor is bementünk az őrrel együtt.
6. Nem tudtam „otthagyni a vérbe” a nőt, mivel a bejárattól balra, egy hosszú folyosón voltunk. Ki kellett volna szaladnom a kasszasorig, majd ott átvágni a pénztárak közt (ahol mindig áll a sor), aztán fel egy szintet, hogy kiérjek az utcára. Nem vagyok Rambo 
7. Ez a becsipogás is érdekes. Van, hogy 3 Matchban járok egymás után, és mégsem csipog be soha semmi, pedig nem mutattam be. Volt, hogy MediaMarktban vett DVD becsipogott a Rossmannban – befelé. De volt már, hogy csak nézelődtem a Rossmannban, és kifelé becsipogott a kapu. Megmutattam mindenemet az őrnek, és nem volt nálam SEMMI. Na most, ha nem volt nálam semmi, ami csipogjon, akkor miért csipogott mégis?? Biztosan nem azért, mert valami gombot megnyomtak valahol.
8. Egy órát az életemből és a 2.500.- Ft-nyi odaajándékozott kaját esetleg még nem tartom soknak mint tanulópénzt, de ha a bolt feljelentést tesz, akkor egy kurva hosszú eljárásra és 10-20.000.- Ft pénzbírságra kellene számítanom. Na, ENNYIT pedig nem vagyok hajlandó kifizetni csupán azért, mert a., hülye voltam és nem mutattam meg befelé a tatyót, 2. a Match vonalkód-rendszere kompatibilis.
Üdv,
Filmrajongó

indapass90210 2010.03.09. 15:27:57

filmrajongó 2010.03.09. 15:25:04

Ősi román vagy, ha pénzt kérsz öreganyádtól a párizsiért cserébe!

szita szita péntek 2010.03.09. 15:28:35

@Alikam: Hülye vagy. Csak hogy ötletszerű tárgyakat soroljak, amiket igen is beviszel és (bár lehet nem csipognak) ha átnézik a táskád, zsebed bizony megtalálhatják nállad és rádégethetik a tolvaj jelzőt:
- apróságok: tic-tac, zsebkendő, újság, óvszer.
- nagyobb értékek (na jó, ez viszonylagos, mondjuk 500 Ft fölötti értékek): öltözködés kiegészítők (kesztyű, kendő, sapka, akármi), tárca, öngyújtó, óra, ékszerek (még ha bizsu is), kulcstartó, napszemüveg, pendrive, memória kártya, táska, , mp3 lejátszó + fülhallgató, fényképező, hölgyeknél pipere cuccok, és a kötelezők :) stb.

Ragasztgasd össze a világod hülyegyerek!

szita szita péntek 2010.03.09. 15:34:11

@filmrajongó: "Nem tudtam „otthagyni a vérbe” a nőt" - Már miért is ne tudtad volna? Nem azt elmenekülni kell tőle, hanem elsétálni... Ha nem enged, akkor tényleg jöhetnek a rendőrök, de akkor már te leszel a panaszos!

neurotikk! (törölt) 2010.03.09. 15:34:36

@labi: ez ugye csak vicc, csak egy gondolatjatek? Es valojaban nem vagy tolvaj alak - akik miatt a rendes vasarlokat vegzaljak.

szita szita péntek 2010.03.09. 15:38:21

Nem tudok róla, hogy az efféle biztonsági őröknek bármiféle joga lenne arra, hogy feltartóztasson, átvizsgálhasson, ő nem hatóság... Max. annyi, mint bármelyik állampolgárnak. Mondjuk ebbe beleférhet, hogy -vélt vagy valós- sérelme esetén feltartóztasson addig, amíg a rendőrök ki nem érkeznek. Ugyanakkor a rendőrségnek nagyon hamar betelne a hócipője vele, ha minden hasonló esetben kihívnák őket...

Terézágyú 2010.03.09. 15:47:59

@szita szita péntek:
"Nem tudok róla, hogy az efféle biztonsági őröknek bármiféle joga lenne arra, hogy feltartóztasson, átvizsgálhasson, ő nem hatóság..."

Ezt majd akkor is hangoztasd, amikor egy cigánycsalád motyójába akar belenézni... S pláne akkor ha esetleg a te boltodból akarnak gyanús körülmények között távozni...

Mago comico 2010.03.09. 15:50:00

Nekem nincs szükségem arra, hogy lopjak!
Nem is tenném meg soha. Viszont ha igazságtalanul megvádolnak, a sz@rt is kiverném a biztonsági őrből. Nem kell ezért elítélni, mivel egy olyan országban
élünk, ahol divat lett az embereket ártatlanul meghurcolni. Valakiknek végre
már vissza kell ütni, mert ezek a hatalmukkal visszaélő, az életben semmire sem jutó "embertársaink" egyre többször keserítik meg hétköznapjainkat.
A biztonsági őrt és a Match üzletet, vagy hogy hívják, (Itáliában élek) azonnal fel kell jelenteni és milliókra
lehet perelni rágalmazásért és becsületsértésért is. Hadd tanuljanak
belőle a disznó árdrágítók.(Amikor kamu leárazást írnak ki, főleg olasz termékekre, még mindig sokkal magasabb
az áruk, mint az ők magas haszonnal beszerzik. Én sohasem vásárolok náluk!)

Píter 2010.03.09. 15:51:02

@Alikam: Veled ellentétben gondolom egy 8 éves gyerek is tud már olvasni... Én egy szóval nem írtam, hogy a tollam vagy bármi piti tárgy be fog csipogni. (Persze egy új cipő belsejében megbújó lopásgátló matrica stb még megteheti) Hanem, hogyha csipogás miatt vagy anélkül is megvádolnak lopással, akkor nálad lehet egy halom cucc ami ott is kapható és akkor, mint azt sokan leírták mehet az innen lopta-máshol vettem szájkarate.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.09. 16:00:41

@Terézágyú: A biztonsági őr tanfolyamon az elsőbmondat, amit megtanítanak, hogy a biztonsági őr NEM hatósági személy, úgyh ne beszélj már hülyeségeket légyszi.

filmrajongó 2010.03.09. 16:05:22

@szita szita péntek: A rendőröket akkor szokás kihívni, ha nem igazolod magad, vagy hamis adatokat mondasz be. Esetemben ez nem történt meg, a nő szimpla fenyegetésként hívta a rendőröket, akik pont ezért nem értették, minek volt rájuk szükség. (történetesen kedves, rokonszenves srácok voltak, és még egy újszülött sem ijedt volna meg tőlük :-)

reunalla 2010.03.09. 16:08:25

@filmrajongó: de mivel kompatibilis a 2.Match vonalkód rendszere?

amúgy a fél heti kajapénzem 2500 Ft, nem akarsz nekem is bevásárolni, ha már megtetted a biztiőrnek? Vagy a jól kereső munkahelyedre beajánlani?

Terézágyú 2010.03.09. 16:09:39

@megélhetési sünöző, a MEGAconsult ügyvezetője:
"A biztonsági őr tanfolyamon az elsőbmondat, amit megtanítanak, hogy a biztonsági őr NEM hatósági személy, úgyh ne beszélj már hülyeségeket légyszi."

Nem beszélek hülyeségeket, ugyanis nem cáfoltam azt, hogy az ork nem hatóság.
Pusztán arra hívtam fel a figyelmet, hogy jó dolog, hogy csökkenteni akarod az orkok erejét, amikor ártatlanul vádolnak valakit, de vedd észre, hogy ezzel akkor is csökkented, amikor éppenséggel egy igazi tolvajt kapnak el!!!
És pláne olyankor, amikor mondjuk éppen téged lopnak meg - majd olyankor is hangoztasd ezt, hogy a biztonsági őr nem hatóság...

zeugma 2010.03.09. 16:16:34

@filmrajongó: Mondjuk én azt nem értem, hogy ha már a rendőrök kiérkezte előtt is el akarta venni a cuccaidat, akkor amikor a yard ott volt, miért nem kérdezted meg tőlük hangosan és érthetően, hogy joga van-e az őrnek elvenni a dolgaidat, ha van blokkod, ő meg nem tudja sehogy bizonyítani, hogy loptad. Ha azt mondják, hogy nem, vagy nem hiszik, vagy nem biztosak benne, szóval ha nem egyértelmű igen a válasz, akkor míg még a rendőrök ott vannak, szépen visszaveszed a cuccot, és elsétálsz - mondjuk velük együtt. Ha kell, megkéred, hogy együtt menjetek ki, mert az őr zaklatni és fenyegetni próbál (ahogy ez meg is történt), és akkor semmit nem tehet ellened.

Még akkor sem hagytam volna ott a korábban vásárolt kaját, ha nem hiányozna az ára. Ajóédesanyjukat.
(Meg főleg nem ugyanott vettem volna meg újra, de értem, hogy ez azért volt, mert siettél. Csak így ingyen kaja az őrnek, dupla bevétel a boltnak...)

filmrajongó 2010.03.09. 16:35:23

@zeugma: Becsipogtatta egy pénztárossal az őr a kajákat, és mindegyikre azt mondták, hogy ABBÓL a boltból valók.
Ami NEM igaz, de az én szavam állt szemben az őr, a pénztárosnő és a vonalkód állításával!
OK, hogy a lopott árut el kell kobozni vagy kifzettettni, de utólag jutott eszembe, hogy átvételi elismervényt nem adott a nő.
Pedig azt kellett volna. De akkor és ott nem kapcsoltam. Majd biztosan megírják utólag, a kollégákkal.

filmrajongó 2010.03.09. 16:42:21

@reunalla: szerintem központilag beárazzák elektronikusan, aztán szétdobálják a boltokba az árukat, ezért azonos a Mammut és a MOM-beli áru vonalkódja.
@zeugma: a pénztárossal becsipogtatta a nő a cuccot, az meg azt mondta, hogy tőlük való az áru.
Ami NEM igaz, de az őr, a pénztárosnő meg a vonalkód is ellenem szólt. Erre mit mondjak a rendőröknek?! Illetve, elmondtam nekik az egészet, de ellenem szól a vonalkód.

A loptt árut el lehet kobozni (vagy kifzettetni), ezt tudom, de
1. nem volt lopott,
2. átvételi elismervényt nem adott róla.

Szóval csak úgy elvette.

filmrajongó 2010.03.09. 16:43:34

[bocsánat a dupláért, elsőre nem ment át]

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 16:57:08

@Mon3: Hazai boltban csiporgott a francia könyvtáros kártyám. Tudom, ez a kollaborációért volt, de akkor is majd befostam ijedtemben, amikor megzenésítve hallhattam az itt loptál c. számot.

Csore60 2010.03.09. 17:03:20

Látom, van egy kis zavar:
áru, vagyis termék, árú, vagyis értékű...
Kéretik megjegyezni.
Az, hogy valóban sokan és sokat lopnak, még nem ok a vevő izélgetésére. Sokan sokféle másutt vásárolt áruval bemegyünk az üzletekbe. Olyasmivel is, amire nem is emlékszünk, hogy a táskánkban van, olyasmivel is, amit aznap vettünk másik boltban. Sőt olyasmivel is, amit előtte vettünk ugyanott, csak valamit elfeljtettünk.
Ezen az alapon 10-ből 7 vevőt le lehetne kapcsolni. Minimum.
Én többnyire olyan helyen vásárolok, ahol évek óta ismernek, még sosem volt ebből gondom. Éppen ezért könnyen belefuthatok ilyesmibe én is, mert nagy úr a megszokás, egyáltalán nem szoktam azzal foglalkozni, mi van a táskámban, amikor vásárolni megyek.

reunalla 2010.03.09. 17:27:57

@filmrajongó: költői volt a kérdés, mivel a kompatibilis szó nem volt helyes szóhasználat......a vonalkódot a gyártó nyomja rá, hacsak nem kimért a cucc, de akkor meg a csomagolási dátum is rajta van (de nyilván nem ilyen volt nálad, mert akkor a blokk helyett a csomagolási dátumot mutogattad volna)...

nincs nálatok felvétel? hamar főnök lennék :D

reunalla 2010.03.09. 17:30:02

@filmrajongó: sőt a teszkóból is való, mivel a gyártói vonalkódot ott is le tudják húzni, elég sánta ez a sztori és egyre sántább lesz...

Pistie 2010.03.09. 17:34:35

Szerintem ennyi cécó után a minimum lett volna hogy amikor a végén közli hogy elkobozza az árút, akkor Te hívsz rendőrt. Sosem szabad a vasat kihűlni hagyni, addig kell ütni amíg forró, különben késő bánat. Legalábbis -innen a gép elől :P- én ezt csináltam volna a helyedben!

reunalla 2010.03.09. 17:35:17

azért érdekes, hogy én is találkoztam már hülye biztiőrrel, de valahogy nem jutottunk odáig, hogy lopással vádolt volna bármelyik....

pedig volt olyan, hogy a teszkós pulcsimban benne maradt a lopásgátló (kétszeri mosás után !) és kifele becsipogtam (csak kifele, befelé nem!!) és a vicc, hogy pont ugyanolyan pulcsit nézegettem, mert akartam venni egy más színűt belőle, mégse vádolt semmivel, megkereste nekem a lopásgátlót, kérte vágjam ki és elköszönt elnézést kérve - pedig a videójukon tuti rajta voltam, amikor a pulcsikat nézegettem ;) biztos ártatlan fejem van, pedig blokkom se volt :D

szita szita péntek 2010.03.09. 17:38:30

@filmrajongó: Mifrancot kavartok itt a vonalkóddal? Mámé lenne a vonalkód jellemző a BOLTRA? Túrót sem bizonyít, mert az a termékre jellemző!

Tényleg csak a gyengébbek kedvéért:
A vonalkód egy számsor, ami az adott termékre jellemző. Ergó minden alsóbabolcai májkrémnek ugyan az a vonalkódja, függetlenül attól, hogy melyik boltban is van a polcon. Aztán az adott bolt magasságos adatbázisában valahol hozzá van rendelve a vonalkódhoz tartozó szám a termék ÁRÁHOZ. Tehát amikor a pénztárosnéni leolvastatja a cucc vonalkódját akkor a pénztárgép a szám alapján kikeresi, hogy mi is az a termék és OTT ABBAN A BOLTBAN mi is annak a cuccnak az ára. Ergó az, hogy a pénzárgépük le tudja olvasni és értelmezni a vonalkódot csupán annyit bizonyít, hogy ugyan azt a terméket mindkét bót árulja és (milyen meglepő) májkérémként ismeri fel. Nagy cucc.

reunalla 2010.03.09. 17:41:47

@szita szita péntek: na nem ezt mondtam én is? csak rövidebben....már lehet a te verziódat fel is fogja végre :D

romesz 2010.03.09. 17:42:44

@filmrajongó: ha nem adott elismervenyt akkor bizony lopott toled.

reunalla 2010.03.09. 17:49:20

@romesz: nem lopott, ajándékba kapta a vacsorát : "a pénteken Mammutban vásárolt árukat pedig otthagytam (= elkobzás), mert nem volt kedvem pénzt adni ennek az őr hölgynek a kezébe." ;)

indapass90210 2010.03.09. 17:55:06

Azt egyébként érti valaki, hogy miért kétszer ment boltba a posztoló a nagymamának szánt cuccot megvenni?

indapass90210 2010.03.09. 18:04:32

@reunalla: szerintem kitalálta, hogy hogyan tud saját magának is 15 deka párizsit lopni, de a szemfüles biztonsági őr néni leszemfülelte!

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 18:28:58

@Dövan: 1. megvette a tartós fogyasztási cikkeket napokkal korábban, de a gépsonkát, tavaszi felvágottat, Lipóti parasztkenyeret teljesen frissen kívánta útközben beszerezni.
2. Alaposan felcuccolt, mire az agg rkon pótlistát állított azon termékekből, amik az 1.0-ás változaton még nem szerepeltek.

flimo13 2010.03.09. 18:39:17

Mondtad volna vigyorogva, hogy akkor most leltárt kérsz, mert te addig nem adod oda, amíg nem bizonyítják, hogy hiányzik a boltból. Aztán elmenni a zacsival, amíg a rendőrök ott vannak.

miszpopi 2010.03.09. 18:54:54

SOHA nem megyünk be máshol vásárolt áruval egy boltba mert NINDIG úgy járunk mint a posztoló. / nem ellenőrzi le tételese, tehát éppenséggel a blokkon levő fele áruval bemész, megpakolod a hiányzóval és simán kisétálsz. biztonsági őr legyen a talpán aki leáll veled vitatkozni, mert ad1 ha befelé nem nézte meg rendesen, akkor az a baj, ha meg kifelé nézi meg rendesen akkor a szeme láttára lehet elvinni a cuccost.

reunalla 2010.03.09. 18:57:21

@flimo13: pénztáros voltam, tudok neked úgy leltárhiányt produkálni, hogy minden darab a polcon van, a készlet fele leltár szerint mégis hiányzik ( pl azonos árú, azonos márkájú, de más ízű joghurtból vesz a vevő 10 fagyi izűt és 20 epertortásat és nem vonalkódonként, hanem egyben üti be a kasszás 30 darab epertortásat, mert lusta 10 fagyisat és 20 epertortásat külön beütni) ;) és akkor arról ne beszéljünk, hogy kár egy-két dolgot el is lophattak a tolvajok...a leltár nem megoldás

pénztárleltárt viszont érdemes kérni, ha nem annyit ad vissza a kasszás, mint kellene, mivel annak erősen stimmelnie kell - se plusz, se mínusz nem lehet

flimo13 2010.03.09. 18:59:00

@reunalla: jól van gratulálok.. szerinted meg is csinálnák, hogy a nap közepén bezárnak? Nem. Ez lenne a lényege.

reunalla 2010.03.09. 18:59:13

@reunalla: nem mellesleg a leltár kb 8 órai munka egy nagyobb ábécében 2-3 embernek...

reunalla 2010.03.09. 19:02:12

@flimo13: az a lényeg, hogy, ha valamit már egyszer megvettem, nem fogom otthagyni a biztonsági őrnek sem ajándékba, sem elkobzás címszó alatt...ha valaki hülyét akar magából csinálni, az kérhet leltárt, anyámkínját, ...de ennél egyszerűbb, ha nem lopott, nincs az az atyaúristen, aki be tudná bizonyítani, hogy tolvaj, kész...csókolom, biztiőrnéni, megvádol lopással hivatalosan? Nem? akkor viszlát...

közlekedő edény 2010.03.09. 19:10:44

Nem szeretem a maccsot.

Egyébként szép, regényes történet. Az árut azért írta hosszú ú-val a smasszernő, mert ezzel is hangsúlyozta a dolog fontosságát.
Vagy csak azért mert nem tudja mi a különbség főnév és melléknév között.

nyulambulam 2010.03.09. 20:49:06

Király. Ilyen után biztos nem tenném be a lábamat egy ilyen boltba...

A rendőrök felírták a maca nevét is?

filmrajongó 2010.03.09. 20:52:25

@nyulambulam: Szerintem ismerték egymást.
Én felírtam magamnak.

filmrajongó 2010.03.09. 20:53:54

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: :-) csak 1 lista volt, abból a tartósakat pénteken, a frisseket, vagy ami Mamutban nem volt, vasárnap vadásztam.
Illetve a tartósakat kétszer is, mert az első a biztonsági őr családjának a vacsija lett.

filmrajongó 2010.03.09. 20:57:19

Azóta elmeséltem három embernek a sztorit, akik nálam kevésbé nyulak. Reakciók:
1. ember: Miért nem hívtam fel ő akkor és ott, odament és lerendezte volna.
2. ember: Köztudott, hogy a Match-hálózaton belül egy adott áru vonalkódjai minden boltban ugyanazok.
3. ember: Nem szabad hátramenni az őrrel, ahol nincs tanú. Ott kell maradni az ezer vásárló figyelő szeme előtt.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2010.03.09. 21:06:24

Nem győzöm elégszer és elég helyen elmondani, hogy a biztonsági őr pontosan ugyanolyan állampolgár, mint mindenki más, semmivel sincs több joga.
Személyit elkérni? A te tulajdonodat visszatartani? Hol élnek ezek?

A másik, hogy nem neked kell bizonyítani, hogy nem loptál, hanem neki, hogy igen. Ha erre alapos gyanúja van és az összeg meghaladja a bűncselekményi értékhatárt, a rendőrök helyszínre érkezéséig ott tarthat.
Nem motoz, nem koboz el semmit és főleg nem igazoltat.
A nem ott vásárolt termékeket pedig nem azért kell bemutatni a bejáratnál, hogy kifelé ne kobozzák el, vagy hogy bizonyítsuk, hogy nem loptuk, hanem pusztán azért, hogy megkíméld magad az ilyen hülye helyzetektől.

OFF
"Még hozzátettem, hogy néhány évig szabálysértési ügyintézőként dolgoztam, tehát nem túl valószínű, hogy most rongyos 2.500. forintnyi árut lopjak el"
És ismeritek már egymást Bánki Péterrel? Ő meg a PegaConsult ügyvezető igazgatója! :)
ON

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 21:09:55

@reunalla: Ha az előttem lévőnek többet adott vissza és félti a mankópénzt, engem megkárosít, kérhetem én a pénztárgép lezárását, leltárt is akár. :8 Volt ilyen. Ugyanabban a boltban, ugyanannak a kasszásnak több ilyen esete is volt. A többieknek nem. Jöttek, mentek, ez a megtévedt bárány vezető helyettes.

@filmrajongó: ja, ezeknek igazuk van. Mindnek. meg azoknak, akik szerint jobban kell akarni a szekus-keresést, ha tele az ember puttonya a cég bontatlan termékeivel. DE az még mindig kérdés: miért nem bizonyította a szekus a lopás tényét? A vevőnek ( potenciális elkövető) nem mutat(hat)ja meg, ez egyértelmű, de ő maga sem tekintheti meg?

szita szita péntek 2010.03.09. 21:16:59

@filmrajongó: "Köztudott, hogy a Match-hálózaton belül egy adott áru vonalkódjai minden boltban ugyanazok" - és meglepő módon máshol is! Ki hitte volna! Az a fránya tetrapack csak nem gyárt minden boltnak külön vonalkóddal dobozokat, pedig igény volna rá! Így hát marad, ami eddig is - a vonalkódok azonos termék esetén AZONOSAK! Mindenhol!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.09. 22:50:53

en mindig eldobom a hajam ezektol a matricazasoktol, meg bemutatasoktol
ha loptam, tessek bizonyitani
ha nem nezhetem meg a felveteleket a rendor talan megnezheti
egy szatyor kajat nem olyan egyszeru ellopni
ott voltak a rendorok, vegig tudtak volna kovetni belepestol csipogasig az utjak
miert nem?
/ az mas kerdes, hogy en sose megyek be cuccal, mert altalaban egy helyen vegzem a bevasarlast, de ha nem akkor is a kocsiba kerul, Mallba azert elofordul, sok kis bolt, de meg sosem kellett bemutatnom semmit/
azonkivul szerintem a barkod alapjan meg lehet allapitani, hogy az a termek abba a boltba erkezett-e vagy nem
de ha minden biztonsagi ort kirugunk 30 szazalekkal megnol a munkanelkuliseg

boy74 2010.03.10. 11:43:02

@Montezuma: Ha az a felvétel, gyanúsítás alapja, köteles megmutatni, ha te nem ismered be a tettet. Ellenkező esetben, tárgyalás esetén kérhetnéd mint bizonyíték a védelem részére. De addigra rég letörlik.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2010.03.10. 14:22:25

"néhány évig szabálysértési ügyintézőként dolgoztam" - itt hagytam abba az olvasást. Szopjál geci végre te is ártatlanul. Vagy éppen nem kellene lopnod.

Kriny8 2010.03.11. 08:33:31

Sajnálom a vásárlót, mert lehet hogy neki volt igaza, de a biztonsági hölgy is csak a munkáját végezte.
Én azt mondom ez csakis a vásárló hibája, én is élelmiszerboltban dolgozom, de mint civil vásárló is tisztában vagyok vele, hogyha máshol vásárolt cuccal bemegyek egy másik üzletbe akkor az a minimum hogy valakinek bemutatom, nem kell hogy biztonsági őr legyen,főleg egy olyan üzletben mint a MOM Match, nem egy nagy üzlet, bőven elegendő lett volna szólni egy kasszásnak is(ha nem talál rögtön egy őrt), már csak az efféle kellemetlenségek elkerülése végett.
Azt sem nagyon akarom elhinni hogy amikor bent volt már az üzletben akkor sem találkozott egy őrrel....

filmrajongó 2010.03.11. 13:36:27

@Kriny8: Bent pedig végképp nincs őr. "Csak" eladók, árufeltöltők (kb. 5); meg vásárlók. Már csak ezért sem lophattam volna össze 5 nagy ételféleséget, majd azt be egy szatyorba, majd azt be a válltáskámba, mert az eladótérben kb. 30 ember tartózkodott, akik mindezt látták volna. Plusz a biztonsági kamerák.

Ha Te élelmiszerboltban dolgozol: az jogos, hogy
1. átvételi elismervény, nyugta nélkül elveszi az őr a saját, blokkal igazolt árumat?
2. "ellenőrzési jegyzőkönyvből" nem ad nekem példányt?
3. biztonsági kamera képéhez "nincs semmi köze" a vásárlónak?

Nálatok ez hogy megy?

Kriny8 2010.03.11. 20:55:13

@filmrajongó: Ezt nem értem hogyhogy "bent pedig végképp nincs őr"?!
Na mindegy nem is ez a lényeg, a lényeg egy kamerával felszerelt boltban minimum 2 őrnek kell lenni, egy figyeli a kamerát egy pedig az eladó térben van, kivéve ha éppen eszik, vagy elvégzi a napi szükségleteit, de minket ez sem érdekel.
A lényeg , én nem mondom hogy az őrnek volt igaza, de azt sem hogy a vásárlónak ugyanis bizonyíték egyik részről sincs igazán, vagy legalábbis nem tudunk róla, ott akkor a vásárlónak kellett volna kérni hogy mutassák meg a felvételt, és bizonyítsák be! Az édes kevés hogy volt egy másik blokk egy másik boltból evvel igazából ahogy a többiek is leírták sokan vissza élnek/élnének , ha valaki bemegy teli szatyorral, azt bizony ha nincs őr valakinek a bolt dolgozói közül (bárki legyen az, eladó,vagy kasszás...) be kell mutatni, pont azért hogy az a személy melletted tudjon tanúskodni, hogy "igen te azt a szatyrot bemutattad mikor bejöttél!"
Válaszok
1.Nem jogos, de ha neked kellett volna akkor kérned kellett volna...
2.Nem jogos,-"-
3.De van! Én biztos nem hagytam volna annyiban!!!
A másik ez nem ide tartozik, de mivel valaki írta hogy "leltárt kell csinálni"- nem kell leltár mivel a bolt készletét számítógépen vezetik, elég lett volna csak a szóban lévő cikkeknek a készlet mennyiségét megnézni, de ez tényleg nem ad biztos eredményt mert sűrűn előfordul hogy mínusz a készlet,( de hátha)

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 05:21:24

@Clear-water: teljesen jogos a felháborodásod. emberi jogok itt egyenlőek a 0-val

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 05:27:31

@mpreston: a helyzetet nem ő idézte elő, hanem a profitorientált rendszer. kiváncsi lennék, hogy hány alkotmányos, vagy emberi joggal ütközik az ember elleni fizikai kényszer alkalmazása még akkor is, ha tegyük fel, tényleg lopott is. ilyen beteg értékrendű országban lehet fröcsögni, de a bajok igazi okozójának te csak fejet hajtasz (pl. bemutatom a táskámat a bejáratnál)

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 05:43:38

@Terézágyú: ... a te boltodból, amit 20 évesen alapítottál a miből is? kemény munkából, ugye?

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 05:47:35

@Terézágyú: hát inkább egy boltból, mint egy csoró embertől az utcán.

filmrajongó 2010.03.12. 09:06:58

@Kriny8: Az eladótérben 10 év alatt, amióta oda járok, még sosem láttam _egyenruhás_ őrt; persze civil ruhás simán lehet ott. (Ez esetben ő látta volna, ha lopok.)
A kamera pedig ÁLLÓ embernek szemmagasságban van egy falon. Előtte egy íróasztal. Ha ott ül az íróasztalnál, nem látja a kamerát, mivel az pont a feje fölött van :-D
De mikor engem bevitt a nő erre az átjárófolyosóra, a kameráknál nem volt senki, aki figyelné.
Én pedig kértem, hogy mutassa meg a felvételt, mire azt mondta a nő, hogy "ahhoz magának semmi köze".
Gondolom, ilyen esetben, mikor NINCS felvétel a lopásról - mivel nincs lopás - uppsz, letörlik a szalagot még aznap este :-/

De másrészt igazad van; ezentúl mindenkinek mindent bemutatok, ami abban a boltban előfordulhat és nálam van (szájfény, golyóstoll, anyámkínja), másrészt soha semmiféle őrrel sehová nem megyek, ahol nincs tanú, hanem akkor és ott én fogom kihívni a zsarukat. És ezt javaslom mindenkinek, mármint persze aki tényleg nem követett el lopást.

okoskák 2010.03.12. 20:38:55

NEM hiszem el !

Nekem erről mindég az jut az eszembe, hogy azok a „VEVŐK” akik így háborognak, mit tennének, ha övék lenne az üzlet. Tényleg ilyen lazán, nagyvonalúan hagynák „hülyére” venni magukat. Mellesleg néhány hónap alatt tönkre is mennének. Műbalhé az egész! Ráérő unatkozó célt tévesztett emberkék. Sértő bántó kijelentése az őrre, annak műveltségére célozva, hát mit mondjak, szálkától nem látja saját szemébe a gerendát. Ha a MAMMUT-ban vásárolt tudnia, látnia kellett volna, hogy két „M” betűvel írják. Nos, hát ennyit a hölgy intelligenciájáról, amivel annyira kérkedett. Egyszerű emberek is lehetnek értékesek, még akkor is ha hibásan írják az áru szót . Talán nagyobb tragédia az Ön vélekedése mert az már krónikus. Egyébként sehol nyugaton ilyet nem esznek meg, sőt nem csak kimegy a rendőr, de eljárás alá is vonják. Emlékezzenek csak a nemrégiben Ausztriában történt kismama esetére, akire csak rámutattak az utcán haladtában, hogy ő lopott korábban egy áruházban. Mire észbetért már el is ítélték. Persze ez sem normális, de ott már a tulajdon védelme egy más dimenzióban jár. Nem elég lobogtatni egy cédulát, ami két-három nappal korábbi. Sajnálom engem se meggyőzni sem az ügye mellé állítani nem tudott.

filmrajongó 2010.03.16. 15:04:30

@okoskák: Nézd, NEM muszáj elhinned, hogy így történt, de ÍGY TÖRTÉNT. Kíváncsian várom majd a történetedet, amikor tőled veszi el valaki a 2 napja vásárolt holmidat - amit blokkal is igazolsz, hogy a tiéd, és becsomózott szatyorban van a táskádban.

Mamut, mint állat, különben egy M; a bevásárolóközpont 'hibásan' írja, bár ígaz, így ment át a köztudatba.
hu.wikipedia.org/wiki/Mamut

az öltönyös 2010.05.19. 13:53:35

a kurva anyját a dagadt szekus nőnek.

Julius-002 2011.07.14. 05:39:41

@okoskák: Ritka nagy f.szkalap vagy, ember. Már ha egyáltalán az..

Tudod (pontosabban, honnan a f.szból is tudnád) a magyar jogrendben a vádlóé a bizonyitás terhe, nem pedig a vádlotté. Vonatkozik ez a szabálysértési értékhatár alatti ügyekre is.

A MAMMUT üh.-t úgy egyébként én is mamutnak mondom és eképpen irom is, ha pl. SMS-ben oda invitálok valakit, ugyanis a magyar helyesirás szabályai szerint igy kell irni, lévén egy állat. Arról meg nem tehet a poszt szerzője, hogy a tulaj/névadó vélhetően éppen úgy egy anglomán köcsög mint amilyen te is vagy.

A tulajdon védelme pedig üdvözlendő dolog addig a pontig, amig a célt szolgálja, de nem degradálódhat apropóvá annak érdekében, hogy primitiv bunkók igazolni tudják a napi kvótájukat a munkaadójuk felé, az meg pláne nem, hogy vélhetően tisztességes embereket vegzáljanak, meggyanusitsanak, alázzanak, biztonsági őrnek tűnő, lumpen, tanulatlan senkik.

Az elmarasztalt tolvajt is megilleti az emberi méltósághoz való jog (meglehet, csak azért lopott, mert éhezett, vagy mert kényszer-beteg), hát még azt akiről nem is tudni, hogy valóban lopott-e?

Preacher · www.andrascoach.hu 2012.02.28. 10:08:25

Az Árkádban található C&A áruházban rendszeresen becsipog a jól elrejtett áruvédelmi chip, akár több mosás után is. Érdekes módon, ha a párom nőként egyedül van,a biztonsági őr, mind a 160cm-vel , arrogánsan szólítja meg. Legutóbb ketten voltunk, én egy kicsit távolabb, megint csipogás, biztonsági őr, "álljon meg" párom megállt, őr oda és kezdődött volna a vegzetúra. Közelebb léptem és kérdeztem, hogy mi a probléma. Az őr "úr" érdekes módon viszaváltott és közölte, hogy csipogott a ruha, és lopás gyanúja áll fenn! A probléma csak az volt, hogy befelé igyekeztünk volna és nem ki a boltból!
Az odahívott eladó flegmán közölte, miszerint nem vágtuk ki az áruvédő chipet és az máskor is csipogni fog, tehát mi vagyunk a hibásak, ő ezen nem tud segíteni!
Innen is üdvözlöm a C&A Árkádot és a vevőbarát rendszerét!
süti beállítások módosítása