Tékozló Homár

Kétszer drágább a Lidl itthon, mint Angliában

2010.09.06. 11:55 | jackyll | 205 komment

Igazán súlyos lehet a válság, ha az Egyesült Királyságban feleannyiba kerül a kaja a Lidlben, mint Aprajafalván:

Megnyitottam a Lidl angol és magyar honlapját először örömmel láttam, hogy ugyanazok a termékek vannak akcióban nálunk és ott. Konkrétan ázsiai ízek. Örömöm gyorsan elszállt, mikor az árakat összehasonlítottam. Az angol árak lényegesen olcsóbbak, mint a magyarok, pedig ezt sem a logisztikai, sem az üzemeltetési költségek nem indokolják, sőt, ez alapján itthon kéne olcsóbbnak lennie. Ami különböző, az az ÁFA mértéke.
 

Egy Font jelenleg 340,- HUF, ott a kókusztej fél font, azaz 170,- HUF, itt 299,- Ft.  A licsikonzerv itt 499,-, ott 215,- HUF, 0,63 font. Természetesen ez a durván lehúzó árazás a többi termékre is fennáll.

Üzenem a Lidl árazónak, hogy rohadjanak meg!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 12:02:36

és az a poén, hogy ezekkel a dupla árakkal még mindig egy csomó mindennél olcsóbbak ők, mint a többi hulladék-árusító.
a minőségről most ne ejtsünk szót.
vannak jó dolgok, de sok a minőségtelen vacak.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 12:04:56

pl nekik a legfinomabb a banános joghurt csokisbogyókkal vagy mivel. meg fasza a hónaljstiftjük. meg a tampon is ár-érték arányban jó. meg a hamburgerbuci. a sparban 6 db 500, lidlben meg 249. de sok a vacak.
árban alacsonyak A TÖBBIHEZ KÉPEST.
hogy a kintihez mérten magas? hja.

Gangsta 2010.09.06. 12:05:54

Viszont az angolok (átlag)keresete is magasabb... Tehát duplán szívunk - mint mindig! :-S

somask8 · http://www.linuxempire.hu/ 2010.09.06. 12:06:42

Ez volt már, csak akkor ikejával.

Szarazkoro 2010.09.06. 12:07:33

Nocsak. Angliaban mar minden olcsobb kiveve a cigit es a piat. Hajra!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:07:35

Itt kit kell szdini? a lidlet vagy az áfátot?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:10:31

@Dr. Körömlakk ®: A csokibanánjuk tényleg jó. Meg egy időben marcipánt is vettünk sokat, voltak ilyen nagy tojások mindenféle trutymákokkal benne, a rumosmazsolás pl. isteni volt.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 12:12:13

@enamel: ja.
az a helyzet, hogy a mi kereseteinkhez minden drága...
de monnyuk arra várnám a levezetést, hogy itt miért dupla, mint angliában.

Layosh 2010.09.06. 12:14:28

Tény: Mi előbb fogunk éhen halni, mint az angolok.
Kevesebből is drágábban kell vásárolnunk.
Megyek építek disznóólat, szalonnát meg kolbászt fogok enni...

elwood 2010.09.06. 12:15:13

bevallom eddig is azt gondoltam, hogy a Lidlben szart árulnak szarér húgyér, de hogy még át is vernek vele azt nem gondoltam.

továbbra sem fogok oda menni.

(bezeg az Aldi)

Viktus 2010.09.06. 12:16:43

Nyugaton általában a kereskedelmi termékek sok esetben olcsóbbak, és több szolgáltatást nyújtanak lásd. elektronikai cuccok. Azt ott nyugatabbra kapitalizmusnak nevezik , amely a fogyasztásra épül ott a szolgáltatások drágábbak, hogy a népnek tudjanak fizut adni a fogyasztásra ...

schdl (törölt) 2010.09.06. 12:19:57

Németországban olcsóbb a Pick szalámi, mint itthon. Erre varrjon valaki gombot.

Sokorai_Atala 2010.09.06. 12:25:42

Éss ráadásul mentesülnek egy csomó adó alól, mint munkahely teremtők.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 12:29:10

Mindjárt jönnek az okosok, hogy mindenki annyiért ad el, amennyiért tud. Itt speciel igaz is.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:31:45

@atpijkamo: Azért kókusztej nélkül el lehet lenni. Én sem halnék bele a marcipánhiányba. Sőt valószínűleg tovább is élnék.

Szentemlékezetű Szaddam bácsink azzal magyarázta meg az élelmiszerhiányt, hogy nem akar kövér embereket látni az országban. Románoknál is volt talán hasonló... Én várom, hogy ezt itt is ellövik propagandaként.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 12:34:42

@enamel: "azzal magyarázta meg az élelmiszerhiányt, hogy nem akar kövér embereket látni az országban."

Az olaszoknál sok a akövér. A tészta olcsó.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:38:18

@atpijkamo: Mindenütt sok a kövér. Attól csak a hülye több. Én meg éppen könyvet írok a két dolog kapcsolatáról, de ez titok. :D

.lll. 2010.09.06. 12:40:06

nem kell bőgni,minden szutyok áruház tömve van vásárlókkal bármelyik nap ,bármelyik órájában

Malachi 2010.09.06. 12:44:08

@lófő: azt azért nem kell elvárni a szutyok áruházak szerencsétlen vevőitől, hogy tiltakozásképp dögöljenek éhen. vagy ki tudja...

itthon rablógazdálkodás folyik állami és magánszinten is. ez van emberek.

tsimike 2010.09.06. 12:44:28

Azé' kis csúsztatás van, mert az ázsiai-stílusú szószok ugyan Vitasia márkájúak a fenti kis képen, de alul a kókusztej valami tök más. Ez olyan mintha felháborodna azon hogy a Tesco-ban a gazdaságos tejföl olcsóbb mint a danone...

Ignorantius 2010.09.06. 12:45:06

Mé' az áruházakat miből építik szerinted?
Azt fizeted meg 100% haszonnal.
Kapitalizmus van -vásárolj Angliából, ha nem tetszik. Vagy ültess kókuszpálmát.

.lll. 2010.09.06. 12:46:59

@Malachi:
itt senki nem tiltakozik semmi miatt

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:47:04

@tsimike: Mi itt ilyen apróságokkal nem foglalkozunk. A fröcsögés a lényeg és az önsajnálat, és hogy legyen min háborogni.
Mi ebben tobzódunk, kérlek ne zavarogj itt mindenféle tényekkel.

homar-fan 2010.09.06. 12:47:48

"Az angol árak lényegesen olcsóbbak, mint a magyarok, pedig ezt sem a logisztikai, sem az üzemeltetési költségek nem indokolják, sőt, ez alapján itthon kéne olcsóbbnak lennie."

Miért is?
Mert a licsit kínából hozzák hajóval. És ugyan úgy Angliában köt ki az a hajó, amiről lepakolják az ottani lidl-be és egy kisbusszal beviszik a bótig. A maradékot meg felpakolják egy kamionra és 2000 km-t fuvarozzák, közben pedig 25%-os ÁFA van rajta szemben a 17,5 %-os angol áfával.
Ráadásul kinnt nagyobb a fogyasztás, így kisebb haszonkulcs is elegendő.

Persze ez az elv (több fogyasztás - kisebb haszonkulcs) az életbe nem érvényesülne, de az más kérdés.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 12:48:01

a csórik a legkövérebbek, mert nekik a fehérkenyérre, meg a zsírra (szalonna, stb) futja.
sovinak lenni költségesebb...

2010.09.06. 12:48:27

A 100 grammos diabetikus tejcsoki nálunk 299 ft, a németeknél 0,75 euró.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:50:53

@Dr. Körömlakk ®: sovi meg sovi között is nagy különbség van. Láttam én már 50 kilós csajt cellulitiszes tiszta zsírseggel, meg olyan 80-ast is, hogy ott helyben.. namindegy. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:54:26

Kérem nyújtsa fel a kezét, aki az utóbbi 3 évben rendszeresen vásárolt kókusztejet.

ex-dr. vuk 2010.09.06. 12:56:05

Ez nem csak a Lidl-ben van igy. Eleg sokminden olcsobb itt.. :)

Malachi 2010.09.06. 12:57:10

@lófő: ez így van, de ha tiltakozna is, nyilván nem az élelmiszerosztályon kezdené. csak ennyi.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 12:58:13

@enamel: perszepersze
általánosságban írtam
én hízékony vagyok.
ha nem akarok hízni, sovány halat, barnarizst, zöldésget kell ennem, a cukrot kiiktatni, a fehér pékárut kiiktatni, helyette ezt a se íze se bűze tönkölykenyeret, amiből 25 deka 350.-
ha nem lennék hízékony, ehetném a zsíroskenyeret lilahagymával, mert azt imádom, meg a túróscsuszát, amik lényegesen költséghatékonyabbak a péztárcámnak... csak hát.
szal általánosságban írtam amit.

sose vettem kókusztejet amúgy.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 13:03:53

@Dr. Körömlakk ®: Tönkölykenyeret egyszer vettem, úgy rémlik, kóstolás után ment a kukába, azóta lipótit veszek, azt a háromkilósat, az finom. A cukor meg a fehérliszt kihagyásával egyébként csak jót teszel magadnak. Főleg ha a rejtett cukrokat is kihagyod, a felvágottakban pl.

dr. HáziMacska 2010.09.06. 13:07:41

Es nekunk mi van, amit eladhatunk az angoloknak 2x-es aron? Nem inkabb ezzel kellene foglalkozni? :/

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 13:08:35

@enamel: nem pesti, vagy pestkörnyéki vagyok, de voltszerencsém a lipótihoz, télleg fasza.
összességében azt akartam mondani, hogy vékonykának maradni a mai világban költségesebb ÁLTALÁNOSSÁGBAN, mint hízni. azt lehet a kenyérszalonnától is...

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 13:10:28

@Cyberneko: politikusaink, és remek focistáink.
:S
május1 ruhagyár kilőve
szabolcsi alma kilőve
kilőve kilőve kilőve
hacsaknem a csakra ami itt van a földünkbe.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 13:10:55

@Dr. Körömlakk ®: Értettem, de én tényleg nem látok sok összefüggést a két dolog között.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 13:13:08

@Dr. Körömlakk ®: exportáljunk csakrát?
Hmmm, mondták már neked, hogy zseniális vagy? :D

Dr. Körömlakk ® 2010.09.06. 13:15:13

@enamel: áhh, köszi :)
ezeknek a zangoltudósoknak el lehetne adni. aztán ellennének vele mindenféle kísérlettel.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 13:18:57

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Egy konzerv. Amiben licsi van. Az egy ilyen hülyén kinéző gyümölcsszerűség.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 13:23:11

@homar-fan:
Mer eladták a MAHART-ot
Jöhetne a Budapest vagy a SZeged Duna tengerLyároval, oszt olcsóbb lenne

filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=3589

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.06. 13:23:22

Most vettem A LIDL-ből 5600ft-ért cipőt made in India felirattal, eddig még jó, majd írok meddig bírta....

Egyébként 80%-ban elégedett vagyok a LIDL áraival,inkább itt vásárolok,mint az ALDI-ba vagy a TESCO-ba vagy a PENNY-be.

Zorro2007 2010.09.06. 13:25:49

Több terméknél(világcégek a gyártók) észrevettem már, hogy
van egy termék amire angolul, németül, franciául stb. van ráirva a tájékoztató szöveg és van egy ugyanolyan termék amire magyarul, románul, szlovákul stb.stb. Na a két termék között ég és föld a különbség és nem a magyar feliratos a jobb...

Tehát, ugyanaz a gyártó ugyanolyan márkanév alatt szarabb minöséget ad el keletre, általában drágábban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 13:26:42

@Cyberneko:
Tudod mióta árulok egy Ariel motor benzintartályt??
:)

dedalon74 2010.09.06. 13:28:15

Van ilyen itthon is, a kikában az emlékező szivacs matrac(pár cm vékony)130 E Ft, ugyanaz a jyskben most 13 E Ft, csupán 10X-es különbség, a párnájuknál már csak 7X-es...5E-35E Ft.
De felhozhatnánk durva példának, ha már külföld az Ebay Motors-t is.
Lehet ott azon ia szemeket kisírni.
pl. Subaru Impreza Wrx Sti 2-3 éves max 4 milla.

igazságos 2010.09.06. 13:29:25

@Szarazkoro: Még mindig degeszre keresem magam, mikor kimegyek Londonba. Jól bevásárolok itthon, aztán eladom a cigit kint. Én is jól járok, meg az is, aki megveszi.

Aki meg reklamál, az menjen Londonba, és éljen ott.
De ami kint rengeteg pénzbe kerül az az albérlet.

tsimike 2010.09.06. 13:33:28

@enamel: Énkérekelnézést :) A LIDL meg monnyonle

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.06. 13:48:57

@lófő:
Vaaaazzzz, és azt árulják konzervben?
Ha én ezt tudtam volna.....

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 13:52:00

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Nem ezt. A ló hazudik. A helyedben én nem állnék szóba vele.

Gastroger 2010.09.06. 13:53:28

Az már volt, hogy azért tart itt az ország.. ? :)

Szerintem csak arról van szó, hogy mivel más márka, az angoloknak a szlovák kókusztejsavóból készült 1,5%-os reggeli italt adják el, szittya kumuszon nevelkedett népünk szemét meg nemlehet kiszúrni holmi vacakkal, nekünk a kókusztejből is a fölözhetős verzió jár.

Komolyra fordítva: gondolom a multikulturális környezet miatt, több az ázsia konyha élvezőinek száma, így ebben a szegmensben is szélesebb a kínálat, nagyobb az árverseny. Illetve a sarki ázsia ABC-ben kimérve is kapható kókusztej.

Mégkomolyabbra fordítva. Megnéztem a Kanári-szigeteki (Tenerifei) Lild kínálatában mennyi a nálunk 999.- Ft-os elemes ceruzahegyező, és náluk 3,49 EUR, ami jelen erős árfolyamon még tizenvalahány forinttal drágább is.

Szóval aki Tenerifére menne (elemes ceruzahegyezőért), ne most tegye!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 13:57:37

@igazságos:
Miért nem abérletet csempéZel?

Gastroger 2010.09.06. 14:00:02

A rossebbit, a három részes irattálca is 3,49 míg nálunk meg odaadják, 349.- Ft.-ért !!! Höhőőő, ez tök jó.
Akkor Tenerifére irattálcát kell exportálni (10x haszon), Magyarországra meg kókusztejet kell Angliából behozni,2x-es haszon. Az én exportbiznicem jobb mint a kókusztejes import, nnna. Szépen kibaltáztunk a szigetlakókkal, hehe !!! :)

www.lidl-canarias.es/can/home_ka.nsf/pages/c.o.20100902.index.ar2

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 14:01:17

@dedalon74:
emlékező szivacs matrac"

Aki hulye vegye meg
Ráfekszik és az életben nem dobja magát vissza a szivacs?
A néphulyités!

Gastroger 2010.09.06. 14:05:51

@horex: pedig nekem egy jó lenne. Reggel felébrednék, és megkérdezném tőle, hogy :
-Te szivacs, nem emlékszel hova raktam tegnap a mobiltelómat?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.09.06. 14:10:09

@enamel: úgyúgy. a lidl monnyon le.
vásárolni csak őstermelőtől, fűszoknyás lányoktól vagy legvégső esetben a zaldibó'. ha 1ikre sincs lehetőség, akkor marad a vidéki bevásárlóközpont, (bó't).

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.09.06. 14:12:45

@enamel: én az 50 kilástó' néha megkérde'm, hogy a két fogpiszkáló nem szúrja a s.ggedet ? :P :D
egy jó 80-ast (nem korban :P) pedig bárhol bármikor :D

szita szita péntek 2010.09.06. 14:14:38

??? Minden kereskedő tudja az alapigazságot: Mindent annyiért kell adni, amennyiért elviszik. Ennyi. Miről is beszélünk?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.06. 14:18:01

@enamel:
Ha nem azt, akkor mit?

Te ló, biztos, hogy igazat beszélsz?
Műanyag varjúd van-e?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.06. 14:21:16

@Dr. Körömlakk ®: Nem itt dupla, itt reális, ott meg nem építették soha a szocializmust, sőt mindkét világháborút megnyerték. Mondjuk a gyarmatbirodalmaikat elveszítették, de a leigázottak pénzét, aranyát nem adták vissza, sőt, a műkincsek közül is csak néhányat.

@enamel: A felvágottakban inkább a rejtett (részben mesterségesen telített, transz-zsírsavakban gazdag növényi olajok) zsírok dominálnak, meg a keményítő, meg a génpiszkált szójaliszt és a guargumi. Meg vérliszt, toll-liszt, savópor...

Pista bá 2010.09.06. 14:21:23

Jó napot.

A lidli még így is olcsóbb az osanteszkóknál, nem szólva a spárról, pláne cba-ról.

A jelenség általános, nem lidlispecifikus.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.06. 14:26:37

@horex: az emlékező szivacs nem néphülyítés. Nekem 4 éve van. Hidd el, emlékezik:))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 14:27:19

@Gastroger: Van hogy felhivom matáv vonalrol a mobilomat :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.09.06. 14:29:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: FÚÚÚÚÚÚÚÚJJJJJJ. HA NEM LENNÉK, VEGA, AKKOR A BEÍRÁSOD UTÁN TUTI AZ LENNÉK. TOLLISZT, VÉRLISZT, EGYÉB FIKA..BOÁÁÁ

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 14:29:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Mesélj még erről, itt van előttem 25 deka gépsonka. Tudom hogy szar, de szeretem. Viszont még egy ilyen lista, és kidobom.

Gastroger 2010.09.06. 14:31:02

@horex: jó, de a slusszkulcsot nem lehet felhívni, pedig már gondoltam, arra is, hogy valamit arra is ki kéne találni... Régebben volt olyan kulcstartót, hogy ha fütyültél, akkor visszatapsolt, vagy fordítva.
De mióta a Maserati logo-s kulcstartókban ez nincs benn, így kénytelen vagyok a sofőrrel a garázsból az Aston Martinnal kijáratni. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 14:33:29

@batgirl:
És el is pofázza hogy mi történt rajta, vagy csak csöndben naplót vezet róla?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 14:34:58

@Gastroger: Az olyanokat vagy húsz éve árulták a lengyel meg kínai piacokon nyóccázért:)

websterhp · http://websterhp.eu 2010.09.06. 14:36:10

Még a német ALDI/LIDL-nél is drágább a magyar ALDI/LIDL...nem meglepő....

Sőt, mondok jobbat:

A magyar KIK is drágább mint a német. A termékeken EU címkén rajta van kb. 6-7 ország árával. Ami 1 Euro arra 300Ft van írva, ők szépen áthúzták, és ráírtak 360 Ft-ot.....Szép.

esef 2010.09.06. 14:36:54

@enamel:
Speciel az én fiaim csak kókusztejet ihatnak, mert a tehéntejtől allergiás rohamot kapnak.
Szóval óvatosan a szavakkal...

@atpijkamo:
Az amcsiknál meg a hamburger, a sült krumpli és a kóla. Azért teleszart búvárruha alkatú a 90 százalékuk. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.06. 14:39:20

@enamel:
Hasztamannyana!
Nálunk az erdőben nincs ilyen!
Mindig tanul az ember.

@batgirl:
Hajjaj!
És az most jó, vagy rossz?
Neveket is mond?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 14:40:10

@esef: De azt ugye azért tudod, hogy a kókusztejnek csak a neve "tej", az ízének köze nincs hozzá? Ennyi erővel más típusú, magas fehérjetartalmú "tejre" is átállhatnának. (majdnem leírtam a rövid nevét).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 14:49:54

Mindig is tudtuk, hogy a gazdagabb országokat mi tartjuk el... De attól még megrohadhat a Lidl, főleg a szar cuccai miatt!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 15:05:31

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: aszonydja hogy:

"A vérliszt alacsony hőmérsékleten készült, speciális szárítási technológiával. Nagyon magas a fehérjetartalma, 80% -ban tartalmaz az állatok számára nagyon jól emészthető fehérjéket. Használható bojli mix ekben,harcsa paszta és pellet elkészítéséhez is."

Hát ez undorító.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 15:07:24

@ColT: Akkor az összes svájcit fiamnak szólíthatod. :D

esef 2010.09.06. 15:08:41

@ColT:
Pedig annyi minden jó cucc van a Lidlben.
pl. bukósisak, szerszámkészlet, LED-izzó, fűnyíró, téli szélvédőmosó folyadék (1x próbáltam, be is fagyott...), motorolaj, kannás bor... :D

Secnir 2010.09.06. 15:11:28

most olvasom, hogy kétszer drágább a LIDL itthon mint Angliában.

kérdéseim:
-mennyibe kerül kint egy LIDL, és mennyibe kerül itthon?
-Hol lehet kapni a LIDL-t?
-mi a LIDL mértékegysége?
-hogyan szállítják házhoz?

köszönöm

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 15:15:16

@Secnir:
mennyibe kerül kint egy LIDL, és mennyibe kerül itthon?
- Szuper árba, itthon is, kint is.
- Aldiban vagy őstermelőnél.
- liter.
- szétszedve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.06. 15:30:05

amugy is a foton jol lathato, hogy az angol kokusztej fele akkora, tehat meg nalunk olcsobb

Magam_a_Mondomét! 2010.09.06. 15:31:29

Az volt már, hogy KÓKUSZTEJET csakis az ALDIBÓL?

warren büfé 2010.09.06. 16:15:28

hát megmondom nektek, azé olcsóbb Angliában a kókusztej, mer hajóval óccsóbb beimportálni a trópusokról, mint a Balkán hágóin és a Szaharán átkecmeregve...

qwertzu 2010.09.06. 16:15:36

@Dr. Körömlakk ®: Ehetsz zsíros kenyeret is, csak többet kell mozognod, vagy kevesebbet enned.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.06. 16:19:29

@enamel: Jól értem, hogy az apatejes táplálkozás híve vagy?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.06. 16:24:02

@enamel: Én úgy hallottam régen, hogyaszongya:
"Elment a Lidl néni a vásárba, csuhajja.
Batyut kötött a hátára csuhajja,
Batyujába' széna szalma,
Úgy ment a Lidl néni a vásárba, csuhajja.

Tartozom én a kocsmába' csuhajja,
Három liter bor árába, csuhajja.
Jaj Istenem , hogy adjam meg,
hogy a Lidl néni ne tudja meg, csuhajja?"

Főúr1127 (törölt) 2010.09.06. 16:30:58

@tsimike:
Látszólag tényleg más, de mégsem. A Vitasia logó azon is rajta van, csak a rózsaszín felső sáv elnyomja (nyilván valamely okból más a csomagolása (10% ajándék vagy valami efféle).

drowmage 2010.09.06. 16:31:02

@enamel: Lebuktál, nálad van a lopott NATO radar. Különben honnan látnád, ki emelte fel a kezét? :)

BéLóg 2010.09.06. 16:37:06

nem tudom, egyesek miért ragadnak le a kókusztejnél.
Ki lehetett volna választani BÁRMELY kajakonzervet, ugyanezt találhattátok volna.
Nem vagyok benne biztos hogy a Homáron, de a kidnibínsz (sznoboknak vesebab magyaroknak szimplán vörös bab) dupla árát, lehet nem lídellel, hanem teszkóval már kitárgyalták.

Arra meg nehéz ráfogni, hogy ázsiából jött import, ezért olcsóbb a kikötőben mint az Alpokon túl.
Satöbbi.

Sajtok esetében meg volt már tán háromszoros különbség is az interspárral (ez biztosan Homár téma volt). A dobozra franciául nyomtatott szövegben található két eurós boursin sajtot 1400 (vagymennyi) Ft-ért vesztegették a magyar pulton.
(Utóbbiról kiedrült, hogy 3 eurós dobozra egyet valami reklámként frankhonban visszadatak, vagyis korrekten mondva csupán a szimpla dupla ár (sic) érvényes ott is.)

Szóval teszkó, osan, lídl, aldi, MAGYARORSZÁGON nagyjából mindent dupla áron ad, méghozzá azért, mert MEGTEHETI.

Egy, megvesszük és kussolunk
Kettő, bikóz ví ken.

Azaz ez van magyar, ezt kapod.

Addig pedig ez is marad, amíg reggeltől estig, heti hét napon át tolongunk ezekben a soppokban.

Mégis: MIÉRT is adnák olcsóbban?

drowmage 2010.09.06. 16:42:02

Amúgy van egy egyszerű meglátásom.
Akinek fát LEHET vágni a hátán, annak fát FOGNAK vágni a hátán.
Amíg hagyjuk, átvernek bennünket. Aldi,lidi, tecsó, ósön, tkom, stb. Mind.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.06. 16:53:42

@qwertzu: "Ehetsz zsíros kenyeret is, csak többet kell mozognod, vagy kevesebbet enned."

Így van. Csak vagy éhenhalok, vagy eszek, de nem tudok annyit mozogni, hogy ne hízzak. Úgyhogy sok mozgás, és enyhe koplalás mellett nagyon kell a kajára is figyelni. Persze ez még alkat kérdése is.

dansun 2010.09.06. 17:14:35

@hagyma:
... én azt látom mindkettőn, hogy 400ml, vagy a kép felbontása feleakkora? pixel-alapú árazás?

Proton 2010.09.06. 17:18:42

Az angol kókusztej azért olcsóbb, mert az szénsavmentes. :D

Murderface 2010.09.06. 17:44:31

Nem tudom miért kell meghökkenni. Már évek óta olcsóbbak, vagy kb. egy árban vannak a legtöbb nyugati-európai országban a boltok a magyarokkal. Körbe lehet nézni Bécsben, Münchenben, vagy Londonban a szupermarketekben...

movhu 2010.09.06. 17:58:43

Horvátországban meg 20-30%-kal drágább a Lidl mint itthon. Sőt az ásványvíz a háromszorosánál kezdődik.
Viszont a méregdrága Zürichben sem drágább az Aldi.

labi 2010.09.06. 18:12:29

A sarki közértben nálunk meg még drágább. Arról is kéne egy ilyen érdekes poszt. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.06. 18:19:44

@dansun: en nem foglalkozom mertekegysegekkel az SI bevezetese ota
a kepen kisebb es ez engem meggyozott

amugy a konzerv kokosztej eleg fos, de ez nem a temahoz tartozik
szerintem sosem latott kokuszdiot

GatyaPityu 2010.09.06. 18:54:19

Azért drágább nálunk, hogy náluk olcsóbb lehessen. Mi egy gyarmatosított ország vagyunk, aki még nem jött volna rá...
A múltkor egy mobilon oldalon olvastam, hogy a magyar red bull virtuális mobilszolgáltatás Mo.-n lényegesen drágább mint Ausztriában (havidíj magasabb, mobilinternet kvóta kisebb).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 19:57:53

@esef: "téli szélvédőmosó folyadék (1x próbáltam, be is fagyott...)"
Hm, erről beszélek :D

A Tyne folyó déli partja 2010.09.06. 20:13:49

sőt, kapaszkodj meg, a Tescóban is sokszor olcsóbb Angliában, mint Magyarországon.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.06. 20:15:59

@Szarazkoro: igen. kaját, ruhát bizny tudsz venni ugyanannyiért, meg olcsóbban, mint otthon. közlekedés drágább, rezsi is, lakásárak is.

Der Beste 2010.09.06. 20:22:08

Remélem, az angol Lidl-k felkészültek a fapados gépekkel érkező, az akciós kókusztejet kartonszám vásárló magyarok rohamaira.

Layosh 2010.09.06. 20:33:17

Itthon a pékek meg megint emelni akarják a kenyér árát, mert most hideg volt nyáron. Ha meleg van azért emelik, ha nem esik azért, ha meg esik az eső akkor azért.

Pista bá 2010.09.06. 20:48:21

@enamel: kókusztej nélkül el lehet lenni, csak nem érdemes

anélkül pl. nem lehet egy rendes thai curry-t csinálni

Megdobbent 2010.09.06. 20:51:59

Fasze' nem ment ez a rohadjonmeg-ezo paraszt valami szittyaboltba magyartermeket a nemzet testebol kiszakitottat vasarolni. Az biztos, hogy nagyon korrekt arkepzo, es megkimelt volna minket ettol a faszsagtol, ha mar ezt nem tette meg dzseki helyette.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.09.06. 21:06:51

@Megdobbent: kerlek magyarazdd mar el mitol lesz jobb a piac Magyarhonban, akkor, ha Magyar cuccokat vesznek?
Szerintem semmivel:( Benyelik azt is mint mindent, oszt jonapot:)
Itt ahol vagyok, a Lidlben sosem lattam torott tojast , pedig ugyanugy van tarolva, otthon Magyarban meg follyton:( Kosz budos stb, es hiaba irtam nekik panaszlevelet le se szartak, jo Magyar szokas szerint:(
Itt kerem bemegyek egy gyorskajaldaba, es nem teccet valami, ha llatni kellet volna azt a hajbokolast:) Persze nem tirpak voltam, csak meg mertem szolalni,. mert ugyi nem csak siman elfogadjuk, a dolgoka, hanem a jobbat akarjuk!
Majd hazamegyek eGYSZER talan es nyitok egy ilyen temaju iskolat!:)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 21:17:26

@Lewyke: Inkább ne.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Te most jól értem, hogy lefalusiztál? :DD

@drowmage: Nekem az űrgyíkok súgnak. ;)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.09.06. 21:43:10

Gecik! Soha sem voltam még bent és nem is megyek%%%

juhaszcs 2010.09.06. 21:44:23

A kommentelő azt is kifelejtette,hogy az angol lidl dolgozói kb 10-szer többet keresnek mint az itthoniak.
Szóval szarjon sünt mindenki!

MosoMasa 2010.09.06. 21:57:46

Jajjistenem, mi lesz velünk, angliában olcsóbb a konzerv.... basszus, hová jut a világ így!??? Xo

gono 2010.09.06. 22:13:12

fijjug!

király a vaker csak nyomassátok még!!

csunáj!

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 22:17:32

minden olcsobb nyugaton, csak az meg eheto is

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.09.06. 22:28:58

@enamel: azert is!
Egyebkent, ha a Lengyelek tudtak itt piacot teremteni, akkor nekunk miert nem megy????

Voltak itt Magyar boltok sorra zartak be, a Magyarok meg elfordulnak, ha magyar szot hallanak, fura ez:(

lolopoapat 2010.09.06. 22:45:42

Itt Svedorszagban a gyulai majdnem 6-7x annyiba kerul, mint otthon (1 par 179 SEK, azaz 5.370 FT, szemben az otthoni 8-900 FT-tal). Akkor most rohadjon meg a gyulai??? En szomoru lennek. Mindent annyiert lehet eladni, amennyiert megveszik. Neked sem kotelezo a Lidlben vasarolni. Es nem kotelezo kokusztejet sem venni, egyel inkabb nyereg alatt puhitott lohust. A Kiskunsagon olcson merik Vonaek es tarsaik.
Vagy menj Angliaba elni, es akkor olcson tusz vasarolni. Tudom, akkor meg kellene tanulni angolul, az meg annyira gaz...
Szoval ostoba, szuklatokoru kis porbafingo vagy, mint ide Mako.

lolopoapat 2010.09.06. 22:47:20

@version: Akkor te meg miert elsz Magyarorszagon??? Nem lenne jobb mashol?

bruce1 2010.09.06. 22:47:38

@Gastroger: Végre sikerült ma is nevetni legalább 1-et :)

kuki123 2010.09.06. 22:48:57

multi elv:

1. add olcsóbban mint a helyiek
2. a nyomott árral tedd tönkre a helyi kerekedőket gazdákat
3. tiéd a piac azt csinálsz amit akarsz

4. profit

teccetek volna a JOBBIKRA szavazni és nem nyafogni a Viktorland-ben

Hátezmármi (törölt) 2010.09.06. 22:58:14

@lolopoapat: bár nem lényeg, de a gyulai kilója idehaza is 2.000 Ft felett van. Bár nyolcszáz lenne. Annyiért ÁSZ kolbászt veszel, de azt még a kutya sem biztos, hogy hajlandó megenni, mert csupa ín meg porc az egész, kevés mócsinggal felturbózva.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 23:19:42

@volánrulz: Most tényleg, ti mit szedtek? És ha semmit, akkor valamit miért nem?

hiénaf1 2010.09.06. 23:36:57

Ki a faszomnak kell ez a kókusztej?
Abba nem gondolkoztok, hogy ennek a fosnak lehet, hogy ott van piaca, itt meg nincs? Nálunk a mirelit pizza megy ezerrel (alfredo) és mióta van Lidl, azóta csak olcsóbb lett, mert viszik mint a cukrot. Tényleg kurva jó a tésztája, aki még nem próbálta ne hagyja ki.
Úgyhogy a pizzára mondjál angol árat jackyll.

Voltam UK-ben, borzalmas drága minden, 6 szem paradicsomárt fizetsz annyit, mint itt 1 kg szín marhahúsért, de emellett a gyömbérsör filléres dolog. Tehát fasza, hogy ki van ragadva egy dolog, aztán ezen rugózik az okostóni, csak éppen következtetést nem lehet belőle levonni, max pár barmot megvezetni.

szelephézag 2010.09.06. 23:38:36

Rossz hírem van a magyarföldön maradottak számára: nemcsak a LIDL, hanem az ÖSSZES bolt olcsóbb. És a végső döfés: Angliában a TESCO színvonalas, tiszta és becsületes...

Matteo79 2010.09.06. 23:41:41

Manapság kinek nincs olyan ismerőse, aki élt kint Angliában legalább pár hónapot?

Két minimálbérből odakint úgy élnek magyarok, mint itthon a felső-középosztály.

cirka 300.000 ft nettó a kinti minimálbér, egy saját kislakás bérlete plusz az alap megélhetés kb ennyi két főre. (nem London, hanem Kecskemét szintű városi tapasztalat)
A másik cirka 300.000 nettó forintocskából pedig futja még az itthoninál drágább szolgáltatásokra is.
Évente kétszeri hazarepülésre, +2 spanyol nyaralásra, plusz fél éves spórolásból 3 éves Ford Focust kapsz.

IGEN, MINIMÁLBÉRBŐL!

Persze mindennek megvan az árnyoldala, rengeteg a kövér angol gyerek a fene nagy jólét következtében (is)
De még sorolhatnám persze...

szelephézag 2010.09.06. 23:42:51

Amúgy a múltkor a CORA-ban láttam Iceland-os kajákat. A dobozuk eredeti grafikai felületére rá volt nyomva az angol ár, vagyis 1 font. A CORA pedig 599-ért adta. :) No, ennyiért megéri pénzt váltani. Az 5 fontos menü meg 2499 volt. Persze Iceland-os kajákat nem kell venni, annyira nem jók, de az árképzés miatt idevágó példák...

hiénaf1 2010.09.06. 23:42:56

@Mr. Dan.: Attól még a dolgozók bérét ki kell fizetnie, ami többszöröse a magyarénak. A bérköltség mindenütt a legjelentősebb kiadás. Ezért kételkedek abban, hogy a kókusztejtől elindulva minden olcsóbb lenne ott a lidl-ben, mint itt.

szelephézag 2010.09.06. 23:57:14

@hiénaf1: a vécépapír drágább például. Abszolút értékben. A bérekhez viszonyítva az sem.

Bikicsunájcsunáj 2010.09.07. 00:01:51

Ezt kihagyni ősi román szokás: xr.com/8ezl

England win The Ashes! 2010.09.07. 01:13:25

Ez az első, ami feltűnik annak, aki az UK-ba megy munkát vállalni. Sőt, fokozzuk tovább, a Tesco is olcsóbb, mint a magyar párja, és a kisboltok is barátságosabb számokat írnak az árcédulára, mint a magyar kereskedők. És ez csak a jéghegy csúcsa. A posztolónak javaslom, hogy ha szörnyűlködni akar, kattintson ide:

www.sportsdirect.com/

fourgee 2010.09.07. 01:31:53

Lidlben a fagyasztott királyrák itthon 1500 forint egy doboz, az Egyesült Királyságban ugyanakkora kiszerelés, ugyanaz a márka, csak nem papírdobozos hanem zacskós, 3 font. Vagyis kilencszázvalamennyi forint. Biztos a papírdoboz 500 forinttal drágább, azért drágább nálunk :))))

fourgee 2010.09.07. 01:35:49

Ja, egy olyan országban ahol annyira birka a nép hogy a kisebbségeknek több joguk van mint a többségnek, ott igen, a kereskedők is pofátlanul lehúzzák a népet. Még egy gondolat, a kedvencem a Tesco sajátmárkás keksz, csokis, asszem Bourbon. Egyesült Királyságban 40p, vagyis jelenlegi árfolyamon google szerint 136 forint, azt itthon a Tesco-ban 400-500 forint között láttam !!!!! Tesco sajátmárkás termék !!!! Szerintem a Tesco nem is tud arról, hogy a magyar vezetés milyen árakat szab meg a boltjaikban... Hogy lesz a 136 forintos sajátmárkás termékből Magyarországon 400-500 forint ?????

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.07. 01:46:42

@fourgee: hogyne tudna, minden honapban mennek az angol managerrek ellenorizni hogy meglesz e a kivant nyereseg a magyar tescokban
ha rossz szamokat hallanak egybol leepites, a regi dolgozok megvadolasa barmivel, sot mar ezt elore teljesitik, mert pl videora veszik hogy megeszik egy zsomlet, kesobb ha szukseges eloveszik hogy te loptal b+ ki vagy rugva
2-3 orakig nem engedik ki az embereket mig ala nem irjak a felmondasi papirokat
stb
stb
kozben milliokat daralnak be , kenyerbol, hus, pekarubol, terrorizaljak a dolgozokat, loszar penzert dolgoztatjak 3 muszakban oket , meg vasarnap is
stb
stb

England win The Ashes! 2010.09.07. 02:11:50

@hiénaf1: "Voltam UK-ben, borzalmas drága minden, 6 szem paradicsomárt fizetsz annyit, mint itt 1 kg szín marhahúsért"

Akkor téged jól átb.sztak. Vagy a Harrodsban voltál.

kkn 2010.09.07. 02:15:22

Nem csak Anglia, ott az USA is. Vegyünk drágább dolgot, autót.

Suzuki Grand Vitara. Sajnos nem lehet konzekvens összehasonlítást végezni, mert ott összkerekes csak 3.2 l-es mocival van, .
A 2.4l-es meg csak elsőkerekes, itt meg összekrékhajtású. Ot csak ötajtós van.
De ott a legdrágább limitált V6-os 3.2 összkerék 25549 USD, ami 220 forintjával számítva 5,2 milla. Nálunk a full benzin csak 2.4, és az egymillás akcióban is 7,8 milla.
Itt a legolcsóbb is az egy millás akcióval 5,1 millió. De ez csak 3 ajtós, és 1.6-os. A jenkiknél ezért a csúcsot kapod.
Ott a legolcsóbb 4,2 millióra jön ki, de az ötajtós, 2,4 l-es. Ez az 1.6 3 ajtó lenne olyan 3 millió, amiért nálunk Swiftet, meg Splash-t kapni.

Franzi 2010.09.07. 03:00:31

@volánrulz:

ja persze. a multik a hibásak, hogy a magyar áruk boltjában nem lehet tarhonyát és fokhagymakrémet kapni.

Franzi 2010.09.07. 03:02:57

@hiénaf1:

csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy a lidl-ben azóta lettek olcsóbbak bizonyos dolgok, mióta megjelent az aldi.

Franzi 2010.09.07. 03:12:16

azért drágább itt minden, mert nincs verseny. itt piacrésztvevők vannak de nincs konkurencia. és hát addig ameddig az emberek így is megveszik miért adná olcsóbban?

a lidl is, az aldi is drágább, mint a hazájukban és messze nem hozzák azt a nívót.

megsúgok még egy titkot: a banki szolgáltatás, a biztosítások, a telekommunikáció mind-mind jóval drágább. hogy miért? mert az emberek megveszik ennyiért is. tudatosabban kellene vásárolni és nem ártana egy szigorúbb felügyelet.

mommoka 2010.09.07. 03:16:30

@Franzi: hát ja. Nem azért raktak nekünk is lidlt, aldit stb.-t, hogy nekünk jó legyen, mer mi olyan aranyos nép vagyunk. Ők jól járnak, én is így csinálnám.

magyar bucó 2010.09.07. 06:30:52

Gratulálok a posztolónak, sikerült igazán fontos, alapvető élelmiszereket választani az összehasonlításhoz. :D

B+, tényleg Dunának megyek, ha tovább emelik a licsi és a kókusztej árát...

Tej, liszt, hús esetén milyen arányok vannak?

Dr.Traktor 2010.09.07. 06:35:49

Dzsanni még nem nyilatkozott az ügyben?

Hiszne félig ő is angol vagy mi, nem?

preddy 2010.09.07. 06:42:34

Akinek pedig mindez csípi a szemét, az nyugodtan vásároljon a CBA-ban!
Ott minden "óccssó" mert magyar...

lüke 2010.09.07. 07:28:19

mert kétszer drágább a magyar ember

Roy 2010.09.07. 07:46:52

Ez minden multinál így van. Itthon az jóval alacsonyabb jövedelmek mellet magasabbak az árak. Nem is kell messzire menni. Csak a sógorokhoz kell átmenni. Ott egy nagybevásárlást jóval kevesebből meg lehet úszni mint itthon, nagyjából ugyanolyan termékek vásárlása esetén.

Shawher 2010.09.07. 08:02:50

@magyar bucó:
Nem a termék a lényeg, hanem az elvek.
Voltam nemrég a törökbálinti Coraban, ki van rakva középen egy nagy hűtő, és benne lévő termékeken rajt vannak az angol árak fontban, majd rányomtatva a forint ár is. ott is dupla az ár, pedig ott pizza meg ilyesmik vannak.
A posztoló csak arra akart rávilágítani, hogy a külföldi láncok otthon tudnak tisztességesen kereskedni, nálunk meg színtiszta lehúzás a politikájuk.
Amit látunk, úgy hívják, hogy GAZDASÁGI GYARMATOSÍTÁS.

sas70 2010.09.07. 08:15:33

Olaszországban is egy csomó termék olcsóbb, mint nálunk. Persze mondhatjuk, hogy más meg drágább, de az azért ciki ha egy terméket 2x, 3x nagyobb haszonnal értékesítenek. A fejlódő, hátrányos helyzetű országokban, mint Kanada, USA is olcsóbb egy nagybevásárlás, mint itthon. Még az eu-ból származó termékek is olcsóbbak, pedig azon még szállítási költség is van. Így szopunk mi!

Beküldő · http://mokalista.blog.hu 2010.09.07. 08:38:17

Nincs ezzel olyan túl sok baj. Kereslet-kínálat. Ha van, aki 500 Ft-ért is leemeli a polcról a cuccot, akkor miért adnák 200-ért? Valószínűleg az angol nem fogja leemelni a kókusztejet a polcról, csak ha fél fontba kerül, mi meg boldogan visszük haza, mert csak 299.

vgyuri78 2010.09.07. 08:40:53

Egy termék értékét soha nem az határozza meg, hogy mennyibe kerül az előállítása, szállítása, stb..., hanem az, hogy mennyiért lehet eladni. Ha itthon ennyiért is megveszik, akkor miért adnák olcsóbban?

bigfather 2010.09.07. 08:47:32

Angliában az élelmiszer nulla áfás, azért ezt kalkuláld oda.

csesszelekmeg (törölt) 2010.09.07. 09:17:31

Nem az a baj hogy ezek a dolgok olcsobbak, hanem az hogy ugy nagy atlagban nagyjabol minden olcsobb.

Egy sima betanitott munkas itt jobban keres es jobban el minnt otthon az orszag 2/3-a.

Az is igaz hogy azert olcsobb pl. a markas ruha meg cipo mert a kutyanak sem kell. Az Angolok nem vesznek meg semmit mert neki nem fontos hogy rongyrazas legyen. Tehat az arakat a kereskedok le kell hogy nyomjak.

Tobb mint 5 eve elek itt es a sportworld-ben pont azota van folyamatosan leertekeles. Persze halkan jegyzem meg, hogy szerintem a kereskedok ezeket adjak otthon pont 2X ennyiert.

freddyreal 2010.09.07. 09:34:43

ezen nem értem miért kell meglepődni....a fizetés a négyszere az itthoninak, a termékek ára pedig a fele. Vajon miért akar minden értelmes ember nyugatra menni dolgozni? Megmondom...mert még mindig egy trágya szar balkáni ország vagyunk, és ezen a következő 100 évben biztos nem fogunk túllépni. Jah, és nem is kell annyira messzire menni, elég Bécsig, és rájön az ember, hogy mennyire keleten él

vörösbor(de)minőségi 2010.09.07. 09:35:46

barinő volt angliában és ámulva látta a z a tesco nem ez a tesco.itthon szitokszó ott?nyugiba vásárolsz és udvariasak a reklamálást korrekten intézik...ja és az áru?mondom nem is tesco de ez tudom hihetetlen azoknak akik itthoni tescos szocializáltak:))

flora.a 2010.09.07. 09:47:49

@vörösbor: jajj, ez nagyon így van. én '97-ben töltöttem egy időt Londonban, és totál döbbenetként értek utána az itthon nyíló Tescok, egy lapon sem lehet említeni a britekkel. Igazából ilyen koszfészkeket kinn nem is láttam, egyáltalán.
Én már rég azt mondom, hogy pl. németország 0 centes telefonos percdíjait mi fizetjük meg...
Mikor egy kis osztrák cégnél dolgoztam, az ide hétközben átjáró kolleganőm nem értette sehogyan sem, hogy lehet az (200-ben), hogy bár a fizunk kb. ötöde az övéiknek, nálunk a mosógép (konkrétan ezt nézte, de mindenre igaz volt) drágább, mint Ausztriában.
Aki itthon marad, ebben fogja leélni az életét, és ezért nem fog utazgatni, pihenésre költeni (mint németországi testvérfalunk lakói, akik évente 1-2x elutaznak egy hétre valami déltengeri szigetre, simán a fizetésükből, amit a Phillipsnél gyári munkásként kapnak), mert Magyarországon élni luxus.

Conan a barbar 2010.09.07. 09:49:45

Nem olvastam vegig a kommenteket, de nem lehet, hogy errol nem a lidl tehet, hanem mondjuk a deviza arfolyam? Szoval az angoloknal akkor is fel font a kaja, ha 1 font 300 Ft, es akkr mar mondjuk nem is olyan nagy a kulonbseg, stb...

spotty 2010.09.07. 09:52:44

Vicc ez az egész. A fizetésük mikor lesz olyan, mint nyugatra?

karlitoszka 2010.09.07. 10:12:02

mit képzeltek magatokról, azt hittétek ugyanúgy élhettek mint az angol vagy német munkás? ha össze akarjátok hasonlítani magatokat más országgal, akkor hasonlítsátok a fülöp szigetekhez vagy mondjuk nicaraguához. az ottani fizetésekhez képest még mindig sokat keres a magyar, hála a gyarmatosítók jóindulatának. drága az étel? nem kellett volna hagyni tönkretenni a magyar mezőgazdaságot. hol volt a sok birka amikor ki kellett volna menni az utcára? a fotelben szürcsölte a sárkány sört és mormogta hogy már megint a jobbikosok szétverik az utcát.
hát az ilyen meg is érdemli a sorsát, vásároljatok dupla áron a multiktól felannyi fizetésből mint ha angliában élnétek.

flora.a 2010.09.07. 10:13:50

@spotty: az sohanapján. ez az ország nem diktál senkinek, gyarmatként használják.

Alex6 2010.09.07. 10:53:36

A cikkirónak el kellene inkább gondolkodnia, hogy honnan érkezik a kókusztej, és hol éri el Európát, illetve, hogy hol mennyi kókusztejet fogyasztanak és kik. Nagy valószínűséggel az alábbi következtetésekre jutna:
1. Az a nagy hajó nem Budapesten köt ki a trópusokról idejövet, hanem közelebb Londonhoz - a konzervet szárazföldön ide kell szállítani.
2. Londonban kicsit több távol-keleti ember él, nagyobb a kókusztejfogyasztás és kisebb a fajlagos költség.
3. A fentiekből is következik, hogy a kókusztej konzerv Londonban sokkal hétköznapibb, míg Magyaroszágon nem igazán mondható hétköznapinak. Inkább a gazdagabbak szoktak trendy thai, kambodzsai vacsikat összedobni, nem Mari néni Mucsaröcsögén a minimálbérből.

Kicsit néha gondolkodni is kéne, nem mindig reflexből gyarmatozni.

karlitoszka 2010.09.07. 10:56:04

@Alex6: mást is írhatott volna nem csak a kókusztejet, nagyokos.

Alex6 2010.09.07. 10:59:23

@karlitoszka: Körbe kéne nézni Londonban, hogy mi olcsóbb kint mint Budapesten. Menj be egy boltba kint, és ott kezdjél el számolgatni, észlény.

karlitoszka 2010.09.07. 11:10:12

ami olcsóbb: ruhák, műszaki cikkek, élelmiszer.
ami drágább: szolgáltatások, tömegközlekedés, lakásbérlet, munkaerő.

de biztos neked van igazad és sokkal szarabbul élnek az angol gyarmaton kevesebb fizetésből magasabb árak mellett, mint a magyar királyságban, özönlik is ide a sok angol, na meg a lengyel, pakisztáni indiai és egyéb bevándorló.

Void Bunkoid 2010.09.07. 11:24:47

@labi: ez így van, erre akartam én is reflektálni.

Azért tudják a teszkók-osanok-lidlök a nyugat-európai árakhoz képest kétszer annyiért adni a cuccot nálunk, mert a szittyamagyar kisbótosok MÉG drágábban adják a - melldöngetve kikürtölt magyar termékeket. Amit ugye nem kell hajókáztatni, ezer kilométereket
szállítani, satöbbi satöbbi. Mégis piszok drága.

Így az átlag vásároló naná hogy teszkóban fog vásárolni, mert tudja, hogy nem ízes magyar csirke lesz, hanem fos lengyel, viszont feleannyiba kerül, és őneki erre fussa he.

Sajnos a magyar gazdák irreálisan piszokmagas átvételi árat kérnek, és ha ezt nem kapják meg, akkor borogatják a csatornába meg a parlament elé. S persze hivatkoznak a szintén magas előállítási költségre.

A lengyelek miért tudnak ötödannyi költségen kaját előállítani?

Azért, mert ők már rég rájöttek arra, hogy biztos nem nemzetiszínszalagos-kalpagos darutollas nemzeti erény, de le kellene már sz*rni élből a fene nagy minőségelveket. Gyártják az olcsó kaját ezerrel, és tőlük veszi az egész sz*ros kontinens meg az összes multi a kaját. Van is bevétele a mezőgazdaságnak rendesen.

Mi meg itt sz*rakodunk a hungarikumainkkal meg a fene nagy szalagjainkkal, és a plafonra tett minőségünkkel. Pedig Magyarországon sok és jó termőföld van, de tudatosítanunk kellene a magyar mezőgazdasági termelő ágazatban, hogy igen, MENNYISÉGre és ELADHATÓSÁGra kell törekedni, mert hiába mi csinálju a legfinomabb kolbászt, meg lgszebb sárgájú tojást meg legpirosabb puccos paradicsomot,

(kiemelem)

AZ A (kb az egész világon is csak) PÁR EZER GASZTROSZNOB NEM FOGJA ELTARTANI EZT A TÍZMILLIÓ EMBERT.

Szal igen, a magyar gazdák termeljenek szarcsirkét, szarkrumplit, szarrépát OLCSÓN és SOKAT.

Mivel a termőföldjeink jó minőségűek, jó hozamok lesznek, lehet olcsóbban tudnánk adni, de JÓVAL többet, mint mások, és az összes multi innentől kedzve szar magyar húst meg tejet meg répát/krumplit vásárolna.

Ez jó, mert ez a magyar gazdaságnak bevétel, van lóvé egyből johndeere traktorra, adóra, mindenre, növekszik az életszínvonal.

A hülye magyar meg úgyis a szart fogja venni a teszkóban, me' olcsó. Akkor már vegyen télleg hazai szart, idővel és jobbléttel majd ráérünk tökölni libamájjal meg prémium almával meg mittoménmivel.

De kb. ennyi...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.07. 11:43:53

@Void Bunkoid: Hát plafonra tett minőség ügyében.. vettem múltkor gyulai kolbászt, négyezer valamennyiért, szar volt. De valami ténylegritkanagyon, paprikás zsírcafat íze volt. Aztán vettem pick nemtudommit, az is közel ehetetlennek bizonyult.
Utána vettem csirkesonkát, az jó volt, csak Kitaláltor elmesélte mi van benne, úgyhogy kidobtam. Viszont egy kiló került annyiba belőle, mint az első kettőból húsz deka.

Úgyhogy nemzetiszalag oké, hungarikum oké, faszán van neve a dolgoknak, drága is. De a minőségre nem kéne verni magunkat, mert az lószar.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.07. 11:44:56

"A hülye magyar meg úgyis a szart fogja venni a teszkóban, me' olcsó."

A hülyemagyarozás hülye magyar szokás.

Franzi 2010.09.07. 12:34:17

@freddyreal:

és gondolom te a tudatos vásárló vagy, aki körültekintő, aki nézi a csomagolás tartalmát is és csak azután dönt, hogy mit hol vesz......

Franzi 2010.09.07. 12:38:53

@karlitoszka:

gratulálok. akkor nézz meg egy magyar CBA-t és egy "multi" lidl-t vagy aldi-t ....... ja , hogy nem csak drágább a CBA, hanem koszosabb, lassúbb és udvariatlan a kiszolgálás .......

Perillustris 2010.09.07. 12:41:17

@schdl: "Németországban olcsóbb a Pick szalámi, mint itthon. Erre varrjon valaki gombot."

Egyszerű. Itt a Pick szalámi - joggal vagy sem - unikumnak(sic!) számít, külön kategória, míg Németországban csak egy a sok - valóban jó ízű és minőségű - szalámi közül. Éppen ezért árban is versenyezni kell ott, míg itthon nincs kivel.

Franzi 2010.09.07. 12:45:54

@Perillustris:

na igen.... erre írtam fentebb, hogy MO-on nincs verseny ...

mohopasi 2010.09.07. 13:10:29

Ez mind azért van, mert a Lidl, mint a multik nagyon nagy része, szociálisan érzékeny, és az árakat a helyi átlagkeresethez igazítja. (összefoglalva: basszákmeg)

England win The Ashes! 2010.09.07. 13:23:33

@magyar bucó: 1.5 kg liszt 99p, cukor 70p, 80 dkg. darált marhahús £1.80 (hentesnél olcsóbban is tudsz venni, nem ver át, és nem ecetben átmosott 60 éves húst ad neked), 1kg rizs 1.09 (van picit olcsóbb is, nekem ez jön be), 2.5kg krumpli £1, 1.136l tej (pintben mérik ugye :) ) átlag £1 stb.

zanzibear 2010.09.07. 14:06:14

@atpijkamo: @qwertzu: "Ehetsz zsíros kenyeret is, csak többet kell mozognod, vagy kevesebbet enned."

Így van. Csak vagy éhenhalok, vagy eszek, de nem tudok annyit mozogni, hogy ne hízzak. Úgyhogy sok mozgás, és enyhe koplalás mellett nagyon kell a kajára is figyelni. Persze ez még alkat kérdése is.

Nem igaz, mert ha a szervezeted gyorsabban bontja le a szénhidrátot, és az inzulinod gyorsabban söpri ki a vérből,akkor a tényleges felhasználás mellett nagyon sok megy zsírépítésre, és csak kis részt fűt el a szervezet. Emiatt sokkal több összenergiát kell bevinned szénhidrátból, hogy az időegység alatt felhasznált, még zsírnak el nem raktározott energia fenntartsa a szervezet működését. Tehát, egyszerre leszel éhes is, és hízol is. Persze, alkatfüggő, azaz az emésztés, az inzulintermelő képesség és az inzulinérzékenység közti összefüggés.

A bonyolultabb szénhidrátok bontása lassabb, ezért jobban illeszkedik a felhasználáshoz, nem kevésbé a zsíroké, és leginkább a fehérjék. A szénhidráttal együtt bevitt zsír a szénhidrát emésztését és felszívódását is lassítja valamennyire, persze az összes energiatartalmára figyelni kell, mert azonos tömegű zsír több mint kétszer annyi energiát tartalmaz, mint szénhidrát.
Ezért egészségesebb a pogácsa, mint a zsömle, mert a zsömle az nettó szénhidrát, a pogácsa meg szénhidrát és zsír.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.09.07. 14:53:47

azért ilyen drága a kókusztej, mert pornóban nagyhatalom vagyunk. MEGA CUMSHOT filmeknél vödörszám fogy.

dOGEE 2010.09.07. 17:10:33

Nem értem miért nem nem ellenörzi le valaki amit ír, hülyeség az egész. Vannak dolgok ami meg itt olcsóbb. És akkor már az angolok a hülyék? áááá Magyar mentalitás, posztoljunk csak hogy legyen miért fizetésünket felvegyük...
Lidl london számológép 1,99 Font www.lidl.co.uk/cps/rde/xchg/lidl_uk/hs.xsl/index_13577.htm
Lidl itthon számológép 699,00 HUF www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/index_12302.htm
Tessék szorozni mi mennyi

juliusc42 2010.09.07. 17:56:10

Nem kell aggodni a nemeteknel nmeg 0,55EUR a kokusztej az si feleannyi mint a magyar... evvan!

juliusc42 2010.09.07. 17:59:54

@schdl: "Németországban olcsóbb a Pick szalámi, mint itthon. Erre varrjon valaki gombot. " Ne tulozzunk, en nem ezt tapasztalom, sot van hogy a vakumcsomagolt Pick a legdragabb felvagott (EUR/kilo persze) egy szupermarket egesz valasztekaban. De maradjunk annyiban hogy altalaban nem dragabb mint Mo-n.

drowmage 2010.09.07. 19:54:37

@enamel: Afranc!!! Pedig már oljan szépen megfogalmaztam a feljelentő levelet. Mennyi jutalmat kaptam volna a NATO-s bácsiktól...
így törnek össze a szép álmok...

MegaTT 2010.09.07. 20:31:38

Eleg nyilt titok Retail berkekben, hogy a Tesco CEE-ben szerzi meg a hires "angol margin"-jat. BOGOF (Buy-one-get-one-free) itt (UK) ezer es ezer termekre vonatkozik, mig kishazankban, mar a 2 for 3 is rengeteg penzebe kerul a beszallitoknak. Tesco minimum arrese, nyeresege 60-80%, es akcios termekeknel meg rosszabb az arany.

Mivel egyre tobb hazankban is elofordulo retail-chain centralizalja a beszerzeset es a management, tulajdonosi kor ossze van olvadva (Plus, Spar, Interspar, Kaisers, Metro egy umbrella alatt) ezert nem meglepo, hogy a nyugaton felesleges, vagy lejarat kozeli termekeket CEE-ben probaljak eladni extra cimkekkel ranyomtatva. Persze joval dragabban. Valakinek meg kell fizetni a (z angol) kulturalt boltokat, hogy nincsenek (vagy alig vannak) ures pultok, palettarol arult aruk, kedves, mosolygos eladok (meg LIDL-ben is). Tesco, Spar, Lidl, Aldi... barmelyiket is veszi valaki alapul, egeszen mas a pozicionalasa CEE-ben, vagyis a volt kommunista orszagokban, mint nyugaton.

Lehet mondani, hogy amig megveszik magyarorszagon, addig csinalni fogjak. A magyar egy birka nemzet (no offence!) eppen ezert a felsovezetosegnek, vagy mas neven a parlamentnek, minisztereknek, kellene a magyar termeloket es ertekesitoket elonyben reszesiteni. Persze a genious CBA, REAL es COOP nem tartozik ebbe a kategoriaba. Ott is csak a kiskiralyok es szethuzas van. Vajon miert eri meg nekik jobban hogy szlovakoktol hozzanak tejet (vagy tejitalt) mint a kivalo agrikulturaval rendelkezo orszagbol. Adorendszer? es azt ki alakitja?

Meg hosszu evek varnak a CEE lakokra, amig ott barmilyen nyugati felzarkozas jelei mutatkoznak. Euro nelkul meg tobb.

MegaTT 2010.09.07. 20:32:58

@MegaTT: bocsi, kettot fizet 3-at kap (3 for 2)

Perillustris 2010.09.07. 21:00:23

@MegaTT: Kár, hogy ezt már kevesen olvassák majd.

MegaTT 2010.09.07. 21:14:23

@Perillustris: Te is olvastad :) es szerintem ez nem csak olyan amit en tudok. Csak engem zavar! Latni a kulonbseget a ket orszag kozott. EU? talan majd sok-sok ev mulva :(

Lotolvajapat 2010.09.08. 00:28:53

@Hátezmármi: teljesen igazad van, egy kilo 2e korul van, de a peldaban egy parat irtam.
Itt csak elore csomagoltat lehet kapni, kimerve nem aruljak.

Giraffa 2010.09.08. 08:04:33

Az erkölcsi fertőben lévő Nyugaton is be kellene vezetni a magyar fizetéseket!

Világ Proletárjai Egyesüljetek!

:)))

Téglagyári Megálló 2010.09.08. 11:25:20

Nem olvastam végig a kommenteket, így lehet, hogy más is írta már: ez egy általános jelenség a magyar kereskedelemben, ami a szocializmus idejéből származik: vannak dolgok, amik olcsók, viszont ha nem az átlagost akarod venni, az már _luxus_, és azért megbüntetünk.

BéLóg 2010.09.08. 12:24:42

Amint mások soxor leírnak, szinte MINDEN import kaja drágább BÁRHOL (teszkólidlaldiósan) mint külföldön. Legdurvábbak a konzervek, sajtok, készételek.
Dupla áron, fele fizetésből élőknek.

Igen, igen, ez a gazdasági gyarmatosítás.
igen, igen, ezért van 0 Ft-os percdíj német T-mobilnál és ingyenes számlavezetés bármely nyugati banknál.
Ezért UGYANANNYI az üzemanyag ára nyugaton mint nálunk és a sort végtelenségig folytathatjuk.

AMÍG akad aki megveszi ezeket, így is lesz.

brian60 2010.09.11. 16:20:44

@Bodzaszedő Manager:
Erre a célra sürített tejet szoktak használni, sürübb, látványosabb és finomabb is a kókusztejnél, bár vannak olyan lányok akik a süritett tej izére is finnyásak.

stano 2010.09.13. 18:17:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
ugyanannyiért? pl a piccadilly-n lévő lillywhites-ban (sportsdirect) a márkás ruhákat, cipőket, mindenféle kiegészítőt fele, harmada áron lehet megvenni, mint itthon, főleg ha az akciós cuccokat nézed, amiből rengeteg van. És a választék is 5 vagy 6 emeletnyi, nem ilyen 30 négyzetméteres plázás vicc bolt :O

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.13. 18:26:13

@stano: "piccadilly-n"

Anglia szigetország, oda könnyebb hajón szállítani Kínából.

stano 2010.09.13. 23:56:05

@atpijkamo:
mi a gond a picsadilivel?
Értem én, hogy szigetország, de ugye nem azt érted ezen, hogy egy (2,3) megrakott kamionnyi ruha ára megháromszorozódik Angliától Mo-ig a szállítási költség miatt?

Brown46 2010.09.30. 08:16:12

@lolopoapat: az a szar amit itthon gyulainak eladnak nem 8-900 forint, a Sparban akciósan 4000Ft/kg.

QTI 2010.11.16. 11:24:03

"Magyarország, én így szeretlek!"
Na most én azt üzenem innen belföldről e szlogen kitalálójának,:
Éljen házaséletet az anyjával!Azzal a púpos fogatlan bocskorral!

trabant 2012.08.12. 22:46:06

@Atro:
"Azért drágább nálunk, hogy náluk olcsóbb lehessen. Mi egy gyarmatosított ország vagyunk"

Magyarországot az Orbán kormány gyarmatosította a 27%-os élelmiszerre kirótt, világrekorder ÁFÁ-val.
Londonban pl. mennyi az élemiszer-áfa?
Berlinben 7%, ami kb. 20%-os árkülönbséget jelent, természeresen mínuszban Berlin javára és Budapest kárára.

trabant 2012.08.12. 23:03:45

@bigfather:
"Angliában az élelmiszer nulla áfás, azért ezt kalkuláld oda."

Kösz, ez fontos infó a magyar kormány általi gyarmatosításhoz.

trabant 2012.08.12. 23:25:10

@Franzi:
"a banki szolgáltatás, a biztosítások, a telekommunikáció mind-mind jóval drágább. hogy miért? mert az emberek megveszik ennyiért is."

Nem azért. A hazai cégek (OTP, CBA stb.) felverték az árakat (állami jóváhagyással, mert ami drágább, azon több adót lehet beszedni), és a külföldi cégek a hazai árakhoz viszonyítják a saját áraikat. A magyar pedig fizet és eladósodik, mert a bosszankodáson kívül mást nem tehet.
süti beállítások módosítása