Hiába indult mindkét fél részéről bizalommal teli együttműködésnek, végül elhúzódó és váratlan fordulatokkal tarkított kalanddá vált B. barárunk és a Telekom energiaszolgáltató részlegének kapcsolata. A fordulatok teljesen érthetetlenek. Miért a váratlan felmondás, és annak állítása, hogy minden üzleti ügyféllel ez a helyzet, ha közben leendő ügyfélként ajánlatot kap az ember??? És összefüggésben van ez vajon azzal, hogy a Telekom kivonult a lakossági gázszolgáltatásból?
Kedves Homár,
Elképesztő sztoriba keveredtem, hát gondoltam megosztom veletek.
Pár évvel ezelőtt energia szolgáltatót váltottam, a Telekomra esett a választás mert az online számlázás és fizetés elég hatékonynak tűnt. Kis egyszemélyes vállalkozásom energiaszükségletének biztosítását rájuk bíztam. Nagyon sok jót igértek az előzetes barátkozás során, például azt, hogy internetes felületen lejelenthetem havont a mérőóra állásokat. Az első hónapba kiderült, hogy ígéretükkel és (szerződésünkkkel) ellentétben, csak a gázmérőnél van erre lehetőség az áram így is úgy is általány. Jeleztem nekik, hogy ez nem jófejség, de együtt éltem a kérdéssel pár évig.
A probléma idén kezdődőtt azzal, hogy elkezdtek furcsán magas számlákat küldeni annak ellenére, hogy én rendre lejelentettem az óraállást. Nagy nehezen ezt sikerült korrigálni pár hónap alatt, én türelmes voltam. Ezután hiába próbáltam az óraállást rögzíteni nem tudtam, varázslatos hibaüzenet volt (a kb 40m3 gyanúsan sok fogyasztás egy hónapra, tavasszal). Többször jeleztem az ügyfélszolgálaton a hibát, többször írtam email-t illetve hívtam fel őket, már csak azért is, hogy az aktuális mérőállás rögzítésre kerüljön. Az utolsó pár hónapban már mindig ugyan azt a kedves üzenetet kaptam belépés után, hogy átmenetileg nem üzemel a felület látogassak vissza később. Fél év elteltével sikerül odáig eljutni, hogy telefonban azt mondták a felület működik.
Soha semmilyen választ nem kaptam az email-ekre, csak automatikus választ, hogy megkapták. Soha nem hívtak vissza, de legalább nem is igértek ilyet soha. Végül mivel az IT részleg azt mondta, a mérőállás bejelentés működik, egy videót készítettem, ahogy belépek és látszik a hibaüzenet. Ezt elküldtem az ügyfélszolgálatra, akik megkapták, mert felhívtam őket, és megerősítettek abban, hogy látják, nem működik.
Aztán megkaptam a földgáz szolgáltatásról szóló szerződés felmondását. Természetesen a felmondás jogszerű, adtak nekem elég időt rendezni a helyzetet, a szerződési feltételeket sem sértik meg vele, de felháborodtam azon, hogy fél éve szívattak, majd felmondták a szerződést, úgy hogy még csak nem is egyeztettek.
Amikor elértem telefonon az ügyfélszolgálatot, közölték, hogy minden ügyfelüknek felmondták a szerződést, nem vagyok kivételes helyzetben. Kár, hogy ez az általuk küldött levélből (semmi indoklás nincs benne) és a weboldalukról sem derült ki, gondoltam.
Ekkor úgy tűnt, csak a gázszolgáltatást mondták fel, mert amikor később írtam nekik, és jeleztem, hogy akkor az áramot sem kérem, azt írták, hogy nagyon sajnálják. Aztán ránéztem a honlapra, ahol az üzleti ajánlatok között ez szerepel:
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy a lakossági földgázszolgáltatásban bekövetkezett változás semmilyen módon nem érinti a Telekom üzleti ügyfélkör részére nyújtott energiaszolgáltatásait.
Egyre érdekesebb lett a sztori. Felhívtam a T-t cégnév nélkül azzal, hogy szeretnék gáz/áram szolgáltatást. Azt mondták, a gázszolgáltatásnak nincs akadalya, az áramból lehet túl keveset fogyasztok. Ezek szerint mégis van gázszolgáltatás.
Abban maradtam az emberrel, hogy írja le nekem egy email-ben, amiről beszéltünk telefonon. Kezd újra érdekes es kalandos lenni... főleg, hogy rákérdeztem, lehet-e weben diktálni gázórát, és a válasz az volt, hogy lehet.Üdvözlettel,
B
Az utolsó 100 komment: