
A bolt profilja az egyetlen térbõl álló, kanapékkal és egy alacsony pulttal berendezett helyiségben körülnézve sem lett tiszta, viszont érdekes volt, hogy a tárgyak legnagyobb részét szinte azonnal megvásároltam volna. A könyvespolcról a hiphop-kultúra kezdeteit bemutató, négereket selyem rövidnadrágban és fehér zokniban ábrázoló albumok, Beastie Boys antológia és a sneaker-történelem fejezetein végigvezetõ képeskönyv integetett. Középen kortárs mûvészeti albumok és divatkiadványok, Carhartt márkájú oldalzsebes nadrágok, egy idétlen majom fejével díszített Paul Frank-pólók és -órák, kulcstartók és egyéb kütyük voltak.
A megoldáshoz egyébként a tulajdonosok sem vittek közelebb. Beszélgetésünkbõl az derült ki, hogy olyan dolgokat árulnak, amik számukra izgalmasak és amúgy itthon máshol nem kaphatóak. A magyar fotós és a félig amerikai, a reklámfilm-bizniszben dolgozó lány érdeklõdési köre a látottak alapján tehát a progresszív divat, a divatfotó, a fotómûvészet, az urban culture és a képzõmûvészet trendi ágai.
Megtudtam, hogy jelenleg a filmmûvészetre van kihegyezve a kínálat, amit a zongorára és egy kisasztalra halmozott, angol nyelvû interjúkötetekben és fotóalbumokban nyilvánult meg. A következõ hullám pedig a divat, az építészet és a dizájn lesz.
A vad konzumálástól az árak mentettek meg, így csak képzeletben költöttem el egy Lars von Trier interjúkötetre 5900-at, Carhartt rövidnadrágra 18 500-at, Helmut Newton-albumra 13 ezret, Paul Frank-órára 22 ezret és a Saatchi kortárs angol képzõmûvészetet bemutató könyvére 24 ezret.
A bolt mindazonáltal alkalmas saját magunk idõnkénti megjutalmazására, és házasodó sztájliszt, dizájner, grafikus vagy filmes ismerõseink esküvõi ajándékainak beszerzésére. A rettenetesen elfoglaltak számára pedig hasznos információ lehet, hogy a két tulaj könyvtárak összeállításával is foglalkozik: legutóbb egy sokat utazó építész számára válogattak össze egy modern építészetet és dizájnt reprezentáló gyûjteményt, itthon kevéssé ismert kiadók munkáiból.
lunkács 2007.08.06. 00:10:50