Tékozló Homár

Naiv ügyfelet spamokkal szívatja a Viva tévé

Viva Tv/Szopatós Viva-játék

2005.07.19. 12:55 | szily | Szólj hozzá!

Nehezebb bevallani, mint az önkielégítést, de egyszer én is küldtem SMS-szavazatot tévébe, konkrétan Kandech Evelyne-re a Megasztárban, aztán hónapokig olyan spamáradattal tett tönkre a TV2, amibe bárki belerokkant volna, akinek nem kell amúgy is napi 500 mailt elolvasnia. Gábort, a Homár-olvasót a Viva csalta bele egy álcázott pontgyűjtő játékba, hogy aztán szeméttel dugítsa el a telefonját. Hogy hogyan? Alant olvasható.

Üdv! Megírom a sztorimat, hátha belefér a Naiv Ügyfél rovatba. Van ez a “nyerjél kézikonzolt”-játék a Viva tévén. Ártatlannak látszó hirdetés, ami azt sugallja, hogy egy kérdésre kell válaszolni, és máris lehet izgulni a cuccért. Mivel felismertem, hogy a hirdetésben szereplő konzol egy Sony PSP, ami úgy kell az egyszeri gamer geeknek, mint szélsőjobbosnak a sujtásos mente, életemben először és utoljára küldtem egy válasz-SMS-t a hirdetésben szereplő 1786-os számra.

Rögtön érkezett is egy válasz: “Gratulálunk! 20 pontod már van. A következő kérdés 10 pontért…” Ekkor elhangzott az obligát anyázás, mert a tévés hirdetés – “válaszolj a kérdésre és nyerj egy kézikonzolt” – sehol nem utalt rá, hogy a telefonszám túloldalán pontgyűjtő játék várja a Naiv Ügyfelet. De nem úsztam meg ennyivel. Másnap megindult a spam-áradat a titokzatos 06-20-2512075 mobilszámról, és azóta is legalább napi egy, tuti pénzügyi lehetőségeket kínáló SMS érkezik, miközben persze a 1786-ról is jönnek az újabb pontgyűjtő játékokra buzdító kéretlen izék. Zárszóul három apróság:

– Öt éve változatlan a mobilszámom, és korábban soha nem érkezett rá spam, tehát a hirtelen spamdömping nem lehet véletlen.

– Mivel a tévés hirdetésben nem szerepel márkanév – csak “kézikonzol”-ként hivatkoznak a nyereményre –, ezek után simán el tudom képzelni, hogy a nyeremény valójában a spammerfőnök kisfiának a levetett Gameboya, hiszen hiába pörög egy Sony PSP a tévéspotban, lehet azt mondani, hogy jaaa, az csak illusztráció.

– Mint a Pannon GSM telefonos ügyfélszolgálata kedvesen értesített, nincs olyan feature, hogy központilag letiltják az általam megadott telefonszámokat, ahonnan a spamek érkeznek. Ahogy nézem, marad a számcsere, de bármilyen ötletet szívesen fogadok.

Legjobbakat, Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása