A tömegközlekedés néha veszélyesebb, mint autóba ülni a Critical Mass idején. Olvasónk a Moszkva téren volt szemtanúja egy balesetnek, ám közérdekû kérdéseire az ügyfélszolgálat ezidáig nem tartotta fontosnak, hogy válaszoljon:
2005.09.14. 12:56-én az alábbi emaillel fordultam a BKV Rt. ügyfélszolgálatához:
Ma délelõtt 11.35 környékén a Moszkva téri metróállomáson a mozgólépcsõvel utaztam felfelé. Az utazás közben arra lettem figyelmes, hogy a lefelé mozgó lépcsõ hirtelen megáll, és számos utas hatalmasat esik. Az egyik utas láthatóan vagy 5-6 métert zuhant.
Egy fél percen belül a felszínre értem, és a BKV ügyletesénél (talán ez a helyes kifejezés) jeleztem a történteket, és hogy komoly baleset törtent, és kértem, hogy azonnal hívjanak mentõt. Kérésemhez több, azonos tapasztalattal rendelkezõ utas csatlakozott. Az ügyeletes (idõsebb, termetes, bajszos úr), a kérést megtagadta, és jelezte, hogy fiatalabb kollégája lemegy, és megnézi mi a helyzet. Az ottlévõ utasokkal együtt jeleztük neki, hogy ez édeskevés, és kértük, hogy azonnal hívjon mentõt, hogy a valószínûsíthetõ sérülteket mielõbb elláthassák.
Ennek ellenére továbbra sem hívott mentõt, a fiatalabb kolléga (elsõsegélydoboz nélkül!!) lement, hogy a helyzetet megszemlélje. A mentõt végül én magam hívtam ki. 3 sérült volt, kettõ vérzett. Szerencse, hogy nem véreztek el az orvosi segítség megérkeztéig. Szerencse, mert a BKV dolgozói semmilyen elsõsegélynyújtást nem végeztek. Véleményem szerint az önök ügyeletes kollégája döntésével az utasok egészségét veszélyeztette, hiszen az orvosi segítseg megérkeztét késleltette.
Ezért a következõket kérem: 1. A történteket vizsgálják ki. 2. Az ilyen esetekre elrendelt szabályozást nekem megküldeni sziveskedjenek. 3. Az ügyeletest, amennyiben nem szabályosan járt el, vonják felelõsségre. 4. Amennyiben az ügyeletes szabályosan járt el, a szabályt vizsgáljak felül, és a szabály meghozóját vonják felelõsségre. 5. Ismertessek velem, hogy mit tesznek, hogy a jövõben hasonló esetekben az orvosi segítség megérkezése ne szenvedjen késlekedést a BKV és dolgozói magatartásának következtében. 6. Ismertessek velem, hogy a metroállomásokon milyen készültéeggel rendelkeznek hasonló esetekre. Ezen belul: 6.1 A dolgozó kollégák végeznek-e elsõsegélynyújtási tanfolyamot? Ha igen, milyen fokút? 6.2 A metroállomasokon rendelkezésre áll-e elsõsegélydoboz? 6.3 Az ügyeletes kérheti-e az utazóközönségbõl orvosok jelentkezését/segítségét? Ha igen, milyen esetben?
Választ azóta sem kaptam.
Navarone 2010.12.22. 14:40:49