Tékozló Homár

Próbálkozó biztosítók

2005.12.15. 09:06 | jackyll | Szólj hozzá!

A befizetett csekkek nyilvántartása bizony nem gyerekjáték, mármint az ügyfél részérõl. A biztosító oldaláról a küzdelmet pusztán az adatok számítógépes rögzítése jelenti, ám ez néha misztikusan sok idõt is igénybe vehet, írja olvasónk, magpet.

Van egy autóm, hozzá Casco (Generali - de félek, hogy akármelyik lehetne). Negyedévente fizetõs, mert így olcsóbb, és az életem is egyszerûbb, kevesebb a levelezés a derék biztosítóval. Gondoltam bután. Pár hete levél jön, benne csekk egy olyan idõszakra, amit már befizettem. Gondoltam, csak a szokásos nyilvántartási csúszás, így lelkemben sztornóztam (trash) a levelet. Ám kicsivel késõbb jön a felszólítás, hogy tartozom, fizessek. Kis telefonálgatás után eljutottam egy amúgy kedves, vicces fiatalemberhez, aki elmesélte, hogy bár több hónappal ezelõtti idõszakról beszélünk, mégis lehet, hogy a nyilvántartásba még nem vezették fel a beérkezett pénzt.

Faxoljam el az ominózus csekkdarabot, és akkor rendben lesz. Összeszedtem az összes csekket (4 db. csekk, 1 éves az autó), fax el. Közben banktól levél, benne csekk a legfrissebb idõszakra (idén decembertõl), csekken egy kb. 2eFt-tal emelt összeg. A +2eFt-ról semmi magyarázat. Hívom a jópofa fiatalembert, említem hogy csekk-fax ment, ez rendben is van, õ is úgy látja. Kérdezem a +2eFt-ot, erre a válasz: "Hát, mi ezt idõnként fogjuk, és megemeljük."

Kedvesen, viccesen, hangján érzem, hogy nem azonosul az eljárással, csak épp most ott kapott munkát. Nem is haragszom rá, kedélyes hangnemben folyik a csevely. Elárulja a titkot: évente mondjam le, és kössek újat, mert azokra kedvezõbb az ajánlat. Ronda dolgok jutnak eszembe, de nem mondom, mert nem õt illeti. Miért rohangáljak/telefonálgassak/faxolgassak én a biztosítóhoz/nak azért, hogy továbbra is az õ ügyfelük maradjak, és nekik fizessek?

Kevés gyûlöletesebb programot tudok elképzelni, mint efféle ún. "ügyfélszolgálatokon" sort ülni, papírhalommal az ölemben, amirõl a végén mindig kiderül, hogy egy azért hiányzik, és így nem lehet. Sebaj, a nem létezõ tartozást tisztáztuk, ez a lényeg. Ám ma újabb levél jött, benne immáron két negyedévre való pénzt követel ez a kitûnû intézmény.

Az írás szerint a régit, amit pár hete állítólag mégis rendbe tettünk, valamint a legutóbbit, amirõl dec. eleján jött meg a csekk, és dec. 7-én fel is adtam. Egy hét nem volt elég arra, hogy felvegyék maguknak a nyilvántartásba (igaz, korábban több hónap se!), de a felszólító levél kiküldésére elegendõ volt az idõ, erõforrás is akadt rá a jelek szerint.

Nem szeretnék paranoidnak tûnni, de van egy félelmem. A biztosító próbálkozik. Van nekik nagy okos számítógépes rendszerük, ami profi, naprakész, mert hiszen ha az ügyfél valamit sumákol, az azonnal kibukik.

Viszont a beérkezõ pénzek szemlátomást igen nehezen kerülnek bele a rendszerbe, ami után azért jöhet a jól mûködõ rendszer, a gondosan kiküldött felszólítással, ilyen-olyan összegrõl szóló csekkekkel. Ha csak pár "gazdag" ember fizeti be figyelmetlenségbõl, vagy mert épp nem is feltételez efféle aljasságot, az máris komoly bonus bevétel a biztosítónak. Ne legyen igazam.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása