Tékozló Homár

Áfa-utánlövés a Kikában

2006.01.18. 16:57 | jackyll | Szólj hozzá!

Technikai anomáliák miatt és nem cenzúra következtében tûnt el ez a poszt, úgyhogy most ismét megpróbáljuk. Két héttel az áfacsökkentés után Olvasóink még mindig találtak üzletet, ahol nem bírtak átállni az új szabályozásra.

2005. november 11-én megrendeltünk két darab lámpát a fenti áruházban. Az áru beérkezését az 50. hétre ígérték, amely az elõleg kifizetése után, az elõlegszámlára is fel lett tûntetve. Természetesen az 51. héten sem kaptunk értesítést a termékekrõl, arról ottjártunkkor is hosszas utánanézést követõen mondták, hogy csak januárban érkezik. Füleltünk, de az "elnézés" szó többszöri próbálkozásra sem hagyta el az eladó száját. Január 15-én felhívtak, hogy mehetünk az áruért. A pénztáros beütötte a fennmaradó összeget, mire én figyelmeztettem, hogy az adótörvények módosítása után már csak 20% ÁFÁ-t kell számolni a fizetendõ részre, és így az összeg kevesbbre kell, hogy kijöjjön.

A hölgy arra hivatkozott, hogy õ a pénztárgépet nem tudja átállítani, õ csak leolvassa a vonalkódot, ki kell, hogy fizessük a magasabb összeget, és majd az elsõ emeleti pénztárnál visszakérhetjük a különbözetet. Így is tettünk. Az emeleti pénztáros hölgy elõször szidta a földszintit, hogy megint elrontotta, majd nekiállt a számlát stornózni, és újat írni. Mikor elkészült, elém tette a vásárlási utalványt az általa vélt fennmaradó összegrõl. Ez az összeg nem egyezett az én számításommal.

Egyrészt közöltem vele, hogy rosszul tetszett számolni, másrészt készpénzt kértem, nem utalványt. Õ a számítást rendben találta, mert vezetõi utasításra a most fizetett bruttó összeg 3,33%-át adják vissza. Az adóváltozás miatt ez 4%, tehát a különbözettel a Kika meglopja a vásárlót. A vitába a pénztáros fõnöke is be lett vonva, és bõ öt perces "hangos véleménycserét" követõen sem jutottunk közös nevezõre. Itt már védelmükbe vették a földszinti pénztárost, hogy õ helyesen járt el akkor, mikor a zsebünkbõl kihúzta a készpénzt. Végül feladtuk, mert a szóban forgó 100-as nagyságrendû összeg nem ér meg egy infarktust.

Véleményük szerint ez az üzlet részérõl ajándék, örüljünk neki. A megrendelt áru mellé még vásároltunk egy olcsóbb terméket is, és a földszinti pénztárosban sem volt annyi tisztesség, hogy figyelmeztessen, utalványt fogunk kapni, amit erre fel is tudnánk használni. Nem, kifizettette velünk azt is, tehát vettünk magunknak egy vásárlási utalványt.

A dühítõ az egészben, hogy a boltban semmi tájékoztató nincs kitéve az adótörvény-változás ilyen vonzatáról, így biztos vagyok benne, hogy a vásárlók több, mint 90%-a kisétál a pénztártól reklamáció nélkül. Õket 4%-al lopják meg, minket csak 0,66%-al sikerült. Feltéve, ha lesz még gusztusom betenni a lábam abba az üzletbe, és levásárolom az utalványt.

Azon is el lehet gondolkodni, hogy ez a magatartás kimerül a vevõ becsapásában, vagy az adótörvény megsértése.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása